Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De toon was ook lichtelijk sarcastischVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:28:
[...]
Die brokstukken die van een heuvel afglijden voegt toch echt niks toe aan de gameplay... ik snap niet dat je dat indrukwekkend vind
Maar in het filmpje waren ze er erg gelukkig mee, en ik vond het wel lief dat ze er zo trots op waren. Ze doen iig hun best om nieuwe technieken te implementeren haalde ik uit het filmpje
Ik denk dat die Havo Psychics best wel wat gaan toevoegen, athans die raketjes die neerviellen bij het mothership vond ik vrij strak. Ik vond die effecten sowiezo vet eruitzien.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:43:
[...]
De toon was ook lichtelijk sarcastisch
Maar in het filmpje waren ze er erg gelukkig mee, en ik vond het wel lief dat ze er zo trots op waren. Ze doen iig hun best om nieuwe technieken te implementeren haalde ik uit het filmpje
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Misschien spelen ze nog wel een rol qua versperring van de wegen. Of dat als zoiets naar beneden flikkert en je staat er net onder dat je ook damage krijgt. Dat zou wel gaaf zijn. Of dat ze allemaal van die heuvel flikkeren als het spul omlaag komt. Voegt toch wel wat extras aan microen.Postius schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat die Havo Psychics best wel wat gaan toevoegen, athans die raketjes die neerviellen bij het mothership vond ik vrij strak. Ik vond die effecten sowiezo vet eruitzien.
Wel even een opmerking over ground units die nu wel over de richels etc kunnen klimmen: inderdaad wel een beetje jammer, ik kan me wel voorstellen dat sneaky drops nu toch iets minder effectief zijn als ze je toch van alle hoeken kunnen pakken. En dat maakt sommige mappen gewoon minder speciaal. SC2 op een map als LT zie ik niet werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:48 ]
Dat hoop ik juist eigenlijk niet, dat geeft een hoop extra zooi en is misschien leuk voor mensen met een hele hoge APM maar ik wil ook rustig een potje kunnen spelen.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:
Misschien spelen ze nog wel een rol qua versperring van de wegen. Of dat als zoiets naar beneden flikkert en je staat er net onder dat je ook damage krijgt. Dat zou wel gaaf zijn. Of dat ze allemaal van die heuvel flikkeren als het spul omlaag komt. Voegt toch wel wat extras aan microen.
Ik houd het niet vol om elk potje een hoge APM te halen, dat vind ik zonde van mijn energie.
En zeker als een battlecruiser crasht bovenop je mannetjes, als dat schade geeft vind ik dat zwaar klote.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
dit is ook weer een mening toch, ik vind het verhaal van Warcraft 10x beter dan het verhaal van Starcraft, beetje loos om alleen maar meningen te geven, het boeit me geen hol wat iedereen ervan vindt, ik wil feitenVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:02:
[...]
Noujah, realistischIn iedergeval een betere.
Music Addicted
Boekster schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:48:
Je kunt nu overigens het Tychus Findlay model pre-orderen, voor de geïnteresseerden
Hopelijk kan het eind juni nog

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
https://www.strava.com/athletes/10490675
Onzin. Anders had het allang over het hele weg gestaanestorino schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:01:
Dynabyte heeft als release date voor StarCraft 2 8 januari 2008 op hun site staan (https://www.dynabyte.nl/software.php?i=5016). Is dit onzin van Dynabyte of weten zij iets dat wij niet weten?
Het is nerdy, maar wel herkenbaar. To be honest deed ik het ook.

Meerdere keren scrollen, omdat het beeld niet de goede kant op ging...

Dat van Dynabyte is uiteraard onzin inderdaad. Alsof ze een middelmatige PC-boer uit het miezerige Holland een primeur gaan geven.

[ Voor 16% gewijzigd door PromWarMachine op 25-05-2007 16:25 ]
We moeten niet vergeten dat starcraft in 1998 is gemaakt. Toen waren er nog niet zoveel gamers.stijnislike schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:09:
[...]
dit is ook weer een mening toch, ik vind het verhaal van Warcraft 10x beter dan het verhaal van Starcraft, beetje loos om alleen maar meningen te geven, het boeit me geen hol wat iedereen ervan vindt, ik wil feiten![]()
Maar, ik vond het verhaallijn wel boeiend hoor, bijv haat-liefde tussen raynor en kerrigan , ik vraag me nog steeds af wat het tussen hun was geworden
Anyway, ik speel nog steeds SC(:BROODWAR) online. Ik vind het een hele leuke RTS. SC vind ik toch iets extra s hebben vergeleken met C&C (tiberium wars is ook leuk
Ik verheug me op SC2.
Wat ik ook hoop is dat er meer units zijn bijgekomen, en dat ze niet allemaal het zelfde zijn gebleven. Volgens een paar screens kwamen de units nogal bekend voor
Lol, ik zat laatst een potje van een van de beste SC spelers (slayers_boxer) te kijken op youtube. Ik wou ook net als op de picture bewegen maar lukte niet,
het is echt een automatisme

[ Voor 17% gewijzigd door Kakulukia op 25-05-2007 17:33 ]
Verwijderd
the Terran Emperor!.. ben benieuwd hoeveel van die (ex-) pro gamers gaat 'overstappen'Kakulukia schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:32:
Lol, ik zat laatst een potje van een van de beste SC spelers (slayers_boxer) te kijken op youtube.
Verwijderd
The Terran Emperor FTW!!!
Perfect SCV Rush iemand ??
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 23:17 ]
![]() | |||
![]() | ![]() ![]() ![]() Het verhaal van StarCraft speelt zich af rond de Terraanse beschaving in de Koprulu Sector (K-Sector), welke is opgezet door voormalige gevangenen, die verbannen zijn van de Aarde. De meest invloedrijke en machtigste factie is de Terran Confederacy. Deze factie kent enkele tegenhangers, waaronder de rebellenfactie Sons of Korhal. Met de komst van de Zerg in de K-Sector onder leiding van de Overmind en zijn Cerebrates, wordt de situatie voor de Terrans in de Sector ernstig bemoeilijkt. De Zerg Swarm wordt echter op de voet gevolgd door een ruimtevloot van de Protoss, die onder het commando van Executor Tassadar staat. De Protoss reduceren alle door de Zerg geïnfesteerde planeten tot as. Nadat de Protoss de Confederaanse kolonie Chau Sara vernietigen, worden de Zerg gebruikt door de rebelse organisatie Sons of Korhal. De leider van deze factie, Arcturus Mengsk, lokt de Zerg met behulp van enkele Psi-emitters naar een aantal installaties van de Confederacy, om zo zijn eigen doelen te volbrengen. Mengsk verwerft de diensten van Edmund Duke, een voormalige Generaal van de Confederacy. Tegelijkertijd offert Mengsk zijn rechterhand Sarah Kerrigan op aan de Zerg, nadat deze paranormaal begaafde Terran bezwaar maakt tegen zijn moralen en tactieken. Door deze opoffering verliest Mengsk nog een andere volgeling, de voormalige sheriff van Mar Sara, James "Jim" Raynor. Jim vlucht met een handvol soldaten weg van Mengsk. Na de val van de Confederacy, reorganiseert Mengsk de Terraanse planeten die hij beheerst en vormt de Terran Dominion, daarmee zichzelf tot Keizer kronend. Ondertussen vluchten de Zerg naar de planeet Char met hun laatste aanwinst, Kerrigan, in een cocoon. Tassadar ontdekt dat hij de controle die de Overmind uitvoert over zijn Swarm kan verstoren door de band met zijn Cerebrates te verwijderen. Tassadar roept de hulp in van de Dark Templar, een Protoss stam die hun voorouderlijke religieuze trouw aan de Khala hebben verlaten. Op de planeet Char wordt Tassadar geconfronteerd met de nieuwste onderdaan van de Overmind, de onlangs geïnfesteerde Kerrigan, een krachtige psychic. De betrokkenheid van de onteerde Dark Templar blijkt uiteindelijk noodlottig. Terwijl de leider van de Dark Templar, Zeratul, de Cerebrate Zasz doodt, komt hij heel kort in psychisch contact met de Overmind. Vanaf dat moment weet de Overmind de exacte locatie van Aiur, en stuurt daarop zijn Zerg Swarm naar de thuiswereld van de Protoss. Zeratul, op zijn beurt, komt de oorsprong van de Zerg te weten door het korte contact. De Zerg weten een groot aantal overwinningen te boeken op de venijnig terugvechtende Protoss, die op hetzelfde moment betrokken zijn in een burgeroorlog tussen het hoogste gezag van de Protoss, de Conclave, en de alliantie tussen Tassadar en de Dark Templar. In een wanhopige poging de hevige aanvallen van de Zerg te beëindigen, verenigen Tassadar, Zeratul en de overgebleven Protoss hun krachten met de strijdkrachten van de Terrans en vallen samen de Overmind zelf aan. Uiteindelijk slagen zij er in de Overmind te vernietigen, dankzij de opoffering van Tassadar, die zijn vlaggenschip de Ganthritor op ramkoers met de Overmind stuurt. ![]() ![]() ![]() Na het offer wat Tassadar bracht, is de Zerg op de Protoss thuiswereld Aiur in complete wanorde, maar nog steeds in overwelmende aantallen. Buiten een handvol Protoss strijdkrachten onder het commando van Jim Raynor en Fenix, die op Aiur bleven om de Zerg tegen te houden, is de gehele Protoss beschaving gevlucht naar Shakuras, de thuiswereld van de Dark Templar. Onder protest van Aldaris, de oude leider van de voormalige Conclave, hebben ze gebruik gemaakt van een interdimensionale poort om deze planeet te bereiken. Ondanks de pogingen van Raynor en Fenix om de Zerg tegen te houden is het de Zerg gelukt om de Protoss te volgen naar Shakuras. De Protoss en Dark Templar, bijgestaan door de matriarch van de Dark Templar, Razsagal, stemmen er terughoudend mee in om met Sarah Kerrigan’s Zerg strijdkrachten samen te werken. Kerrigan beweert dat ze niet langer onder controle is van de Overmind, maar dat er een nieuwe Overmind aan het groeien is op Char. Met behulp van de Protoss hoopt ze deze Overmind te vernietigen voordat deze volgroeid is. De Protoss vragen echter wel een wederdienst, twee magische kristallen die de krachten van de Dark en High Templar bezitten, moeten worden teruggevonden om de Zerg op Shakuras te verslaan. De kristallen worden gevonden en de Overmind wordt zware schade toegebracht waardoor zijn groei stagneert. Tijdens de gevechten verschijnt er een grote Terran vloot van de United Earth Directorate die zich mengt in de gevechten. Tegelijkertijd verklaart Aldaris, die de samenwerking met de Queen of Blades (Kerrigan) en de Dark Templar als verraad ziet, de oorlog aan de strijdkrachten van Zeratul en de Dark Templar. Op het moment dat hij wil onthullen waarom hij deze beslissing nam wordt hij vermoordt door Kerrigan, waarna ze verbannen wordt van Shakuras. De twee kristallen worden daarna in een Xel'Naga tempel op Shakuras samengebracht, waarna de energie van de kristallen alle Zerg op de planeet vernietigen, en daarmee zijn de Protoss gered. ![]() ![]() De speler maakt deel uit van de United Earth Directorate (UED) de militaire vloot, aangewezen om de Terran werelden in de sector te bedwingen. Hun hardhandigheid zorgt er echter voor dat vrijwel alle Zerg en Protoss groeperingen hen als vijand zien. De eerste vijand die ze moeten verslaan is het Terran Dominion van Mengsk. De UED verovert de thuisbasis van de Terran Dominion, Korhal, maar Mengsk weet met hulp van Jim Raynor te ontsnappen voordat hij gevangen genomen kon worden. Raynor en Mengsk vluchten naar de Protoss thuiswereld Aiur waar Raynor met Fenix nog steeds met de Zerg aan het vechten zijn. De UED volgt ze naar de planeet, maar is er niet toe in staat om ze te volgen nadat ze via een Protoss Warp Gate vluchten. Ondanks de intriges van een geïnfesteerde Terran spion, Samir Duran, die Admiraal DuGalle tegen zijn rechterhand Vice-Admiraal Stukov keert, lukt de UED het om de Overmind te vangen en bedwingen om controle over de Zerg te hebben. ![]() ![]() Door de groeiende hoeveelheid Zerg die onder controle van de UED staan voelt Kerrigan zich ernstig bedreigd. Door zichzelf als slachtoffer voor te doen, en de Zerg-UED macht als vijand af te schilderen, lukt het Kerrigan en haar nieuwe bondgenoot Samir Duran om de hulp van de overblijfselen van de Terran Dominion en de restanten van de Protoss op Aiur te verkrijgen. Deze alliantie lukt het om Mengsk's thuiswereld Korhal terug te veroveren, als deel van de deal die Kerrigan met Mengsk heeft gesloten. Na deze overwinning keert ze zich echter tegen haar "bondgenoten", wat resulteert in de dood van Fenix en Generaal Edmund Duke. In de gebeurtenissen die daar op volgen komt Kerrigan aan op Shakuras, en weet Kerrigan de Matriarch van de Dark Templar, Raszagal, gevangen te nemen. Met de Matriarch als haar gevangene lukt het Kerrigan om Zeratul te overtuigen om haar te helpen de Overmind die onder controle van de UED staat te vernietigen. Deze Overmind wordt door de Dark Templar vernietigd, waarna Kerrigan volledige controle over de Zerg krijgt. Vlak voor het vernietigen van de Overmind wordt ontdekt dat Raszagal geïnfesteerd was door Kerrigan, zelfs nog voor de aankomst van Zeratul op Shakuras, waardoor Raszagal alleen maar gebruikt is door Kerrigan. Aldaris vermoedde dit, maar voordat hij het bekend kon maken werd hij vermoord door Kerrigan. Om deze reden is Zeratul genoodzaakt Raszagal te doden voor de ogen van Kerrigan. Na deze gebeurtenissen verslaat Kerrigan de Protoss, EUD en de Terran Dominion in een enkele historische veldslag. Door deze overwinning is het leger van Kerrigan de overheerser in de gehele Koprulu Sector. Voor deze ultieme veldslag verdwijnt Samir Duran op mysterieuze wijze, geheel tot irritatie van Kerrigan. Wat Kerrigan echter niet wist, maar wat in het bonuslevel "Dark Origins" wel duidelijk wordt, is dat hun bondgenootschap slechts een list van Duran was. In het geheim was Duran bezig met experimenten om een succesvolle Zerg-Protoss kruising te maken op installaties verspreid over de Sector, waar hij wordt ontdekt door Zeratul en zijn troepen. Duran onthult dat hij voor een onbekende partij aan het werk is. Hij waarschuwt Zeratul dat het schepsel wat hij ontdekte slechts een van de vele is die een eind gaat maken aan de huidige stand van zaken. [/center] | ![]() | |
![]() | ![]() ![]() | ![]() Sarah Kerrigan - Queen of Blades/Imperious Leader of the Swarm Soort: Zerg Infested Terran Leeftijd: 27 | ![]() |
![]() | ![]() | James "Jim" Raynor - Voormalige Sheriff van Mar Sara/Leider van Raynor's Raiders Soort: Mens Leeftijd: 29 | ![]() |
![]() | ![]() | Arcturus Mengsk - Keizer van het Terran Dominion Soort: Terran Leeftijd: 38 | ![]() |
![]() | ![]() | Samir Duran - Onbekend Soort: Zeg Infested Terran Leeftijd: 33 Toen de UED de Terran Dominion aanviel bood Duran zijn diensten aan. Na het ontdekken van de Psi Disruptor, die volgens Duran vernietigd zou moeten worden, won hij het vertrouwen van DuGalle. Alexei Stukov voorkwam dit, en bouwde de Psi Disruptor elders weer op. Op orders van DuGalle moest Duran hem opsporen en vermoorden, zodra Duran Stukov gevonden heeft schiet hij hem neer en verdwijnt. Met zijn laatste woorden verteld Stukov aan DuGalle dat Duran een verader is, en mogelijk geïnfesteerd is door de Zerg. Op het moment dat de Psi Disruptor's zelfvernietigingsmechanisme aan gaat, en er overal Zerg vandaan komen, worden Stukov's vermoedens bevestigd. DuGalle probeert Duran nog op te sporen, maar hij is nergens te bekennen. Later verschijnt Duran, samen met Kerrigan weer op het toneel, en dankzij zijn kennis over de UED en de Protoss slaagt zijn plan om de Protoss af te leiden zodat Kerrigan Raszagal kon gijzelen. Nadat Kerrigan met behulp van Raszagal de Overmind doodt, verliest Kerrigan al haar telepatische verbindingen met Duran waarna hij verwdijnt. Zeratul vindt Duran later op een maan, waar Duran bezig is met het kruisen van Zerg en Protoss om een superras te creëren. Duran beweert dat dit in opdracht van de Xel'Naga is. | ![]() |
![]() | ![]() | Gerard DuGalle - Admiraal van de UED Soort: Terran Leeftijd: 64 | ![]() |
![]() | ![]() | Zeratul - Dark Templar Soort: Protoss Leeftijd: 634 Zeratul en zijn Dark Templar zijn lang geleden verbannen van de Protoss planeet Aiur vanwege hun afkering van de Protoss leefwijze Khala. Om deze reden hebben de Dark Templar altijd een diep gewortelde haat tegen de Protoss Conclave en de Judicator klasse gekoesterd. Ondanks een duister aura wat hem constant omringt, is Zeratul erg nobel en zou zonder twijfel alles riskeren om zijn volk en tradities te beschermen. Na de val van Aiur en de dood van zijn pupil, Tassadar, heeft hij pogingen gedaan om de Dark Templar en de Templar klassen onder één samenleving te brengen. Na de gebeurtenissen van de Brood War, en zijn ontdekking op Braxis, is er niets meer van hem vernomen. De terugkomst van Zeratul in StarCraft II is 100% zeker. | ![]() |
![]() | ![]() | Artanis - High Templar/Praetor of the Protoss Defense Forces Soort: Protoss Leeftijd: 262 Artanis is de jongste Protoss ooit die de rang van Praetor heeft bereikt. Ondanks zijn lage leeftijd en gebrek aan ervaring is hij een dappere en veelzijdige leider. Ondanks dat hij gelooft in de eenheid van de voormalige Conclave en het lot van de Protoss, heeft hij veel respect voor Tassadar en de stammenhereniging waar hij voor vocht. Ooit hoopt Artanis hetzelfde aanzien als Tassadar te vergaren, een hoop die hem misschien niet de juiste beslissingen kan laten nemen. | ![]() |
![]() |
Verwijderd
Past niet in 1 post, is te lang

[ Voor 18% gewijzigd door Sfinx- op 26-05-2007 23:28 ]
Verwijderd
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Rakkerzero schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:36:
Ziet er goed uit. Alleen die teksten zo best lang en daardoor misschien wat langdradig. Misschien de teksten wat meer samenvatten/inkorten??

http://www.sclegacy.com/encyclopedia/race_histories.php
__Zeker__ de moeite waard, het verhaal is echt goed uitgewerkt en zeer cool.
Het is ook leuk om te lezen (heb het 2 jaar geleden gedaan maar ga het aankomende week weer doen
Wel lekker om uit te printen
Zeker lezen!
Het is zeker wel onzin. Blizzard heeft nog geen releasedatum bekend gemaakt, om de simpele reden dat ze het spel pas releasen als het af is. Ze stoppen er zoveel tijd en geld als ze denken dat nodig is. Blizzard of Vivendi gaat dan echt niet intussen met Dynabyte lopen smoezen over een releasedatum...Lipton16 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:50:
Dat van Dynabyte is geen onzin, dat is gewoon de datum die ze (meestal) voorlopig hebben doorgekregen.
Kortom, Dynabite lult uit zijn nek, het zal wel zijn dat in het formuliertje wat ze gebruiken om nieuwe games op de sites toe te voegen er perse iets moet staan bij prijs en releasedatum, dit heeft iemand gewoon uit zijn duim gezogen...
Btw: dit zal wel heel erg nooby van mij zijn, maar wat betekent dat 'GG' aan het einde van de Gameplay-trailer? Ik zie op forums mensen er om giechelen, maar wat betekent het? Good Game ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door Fudgem op 27-05-2007 10:29 ]
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
CorrectZapp Brannigan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:26:
Btw: dit zal wel heel erg nooby van mij zijn, maar wat betekent dat 'GG' aan het einde van de Gameplay-trailer? Ik zie op forums mensen er om giechelen, maar wat betekent het? Good Game ofzo?
Owja, die unit geluiden zijn gelukkig ook veranderd/flink verbeterd (imo).
Verwijderd
En Taro Tassadar !!
ums zijn leuk voor zo en dan. Puur micro training bijv. Dat komt goed pas bij lost temple, dan heb je een betere unit control. Ik heb veel te lang fast gespeeld ,daarom is mijn unit control nu echt slecht.NomadTitan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:31:
Ik speelde altijd Use map settingsIk was helemaal zot op turret defence ehehehe
SP heb ik 2 maal uitgespeeld, soms waren er zelfs missies bij die 1 uur duurden (het was 2/3 jaar geleden in de zomer vakantie, dan heb je niet veel te doen
En Taro Adun!
[nerd]Kakulukia schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:00:
Ik zag dat de ''Dragoon''' is veranderd naar ''Immortal''. Qua uiterlijk hetzelfde (zelfde spider look), alleen ipv zo n cannon heeft die een machine gun achtig iets.
Owja, die unit geluiden zijn gelukkig ook veranderd/flink verbeterd (imo).
Omdat de Protos homeworld Aiur vernietigd is kunnen de Protoss nu geen Dragoons meer maken, de overgebleven Dragoons zijn daarom geupgrade tot Immortals met betere schilden en wapens. Maar ik vind de Dark Templar versie van de Dragoon wel vetter, dat teleporten kan echt goed van pas komen! En die jumpjets van de Terrans zijn ook erg vet, kun je lekker sneaky iemands basis raiden!
[/nerd]
PS: op de site van Starcraft2.com staan ook een paar unit beschrijvingen.
![]() | |||
![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() ![]() | ![]() SCV - De bekende SCV is er weer als standaard bouwunit. Kan gebouwen bouwen en repareren maar ook mechanische voertuigen kan hij repareren. | ![]() |
![]() | ![]() | Marine - Standaard voetsoldaat van de Terran. Niet erg sterk, maar in grote getalen erg effectief. Heeft in StarCraft II een upgrade gekregen: een schild. Nut hiervan is nog niet bekend. | ![]() |
![]() | ![]() | Reaper - Een nieuwe unit in StarCraft II, gewapend met Dual Pistols kunnen ze dankzij hun Jumppacks erg effectief en snel over terrein voortbewegen. | ![]() |
![]() | ![]() | Siege Tank - De krachtpatser uit deel 1 is er ook weer. Zoals te zien in de filmpjes is er weinig veranderd behalve het uiterlijk. Nog steeds kan de tank in Siege Mode gezet worden voor meer damage en range. | ![]() |
![]() | ![]() | Dropship - De Dropship uit het origineel heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan. Maar het blijft een stevig transporttoestel. Opvallend is dat in de filmpjes er maar 4 Marines in zitten. | ![]() |
![]() | ![]() | Battlecruiser - Ook deze krachtpatser is terug. Enorm sterk, maar langzaam en alleen effectief in groepen van minimaal 5. Kan met zijn enorm krachtige Yamato Cannon veel schade toebrengen aan units en gebouwen. | ![]() |
![]() | ![]() | Command Center - Het hoofdgebouw van de Terran. Onduidelijk of de Comsat Station en Missile Silo terug komen in SC II. Kan verplaatsen door de lucht dmv thrusters. | ![]() |
![]() | ![]() | Refinery - Uiteraard is er Vespene Gas nodig, en dat halen de SCV's uit deze raffinaderij. | ![]() |
![]() | ![]() | Bunker - De Bunker is er ook weer. Waarschijnlijk kan er weer 4 man voetvolk in. | ![]() |
![]() | ![]() | Missile Turret - Ook de Missile Turret is er weer om vijandelijke luchteenheden het leven zuur te maken. | ![]() |
![]() | ![]() | Barracks - Voetvolk wordt hier getrained. Op screenshots lijkt het alsof er een andere Attachment aan vast zit, maar dat kan ook iets anders zijn. Kan verplaatsen door de lucht dmv thrusters. | ![]() |
![]() | ![]() | Factory - Waarschijnlijk is dit de Factory, waar je Siege Tanks, Goliaths(?) en Vultures(?) kan trainen. Kan verplaatsen door de lucht dmv thrusters. | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Op screenshots lijkt dit gebouw vast te zitten aan de Barracks, wat op een Attachment zou duiden. Heeft veel weg van de Physics Lab uit StarCraft (1). | ![]() |
![]() | ![]() | Probe - De werker van de Protoss. Gebouwen maken en mineralen of gas verzamelen is zijn taak. | ![]() |
![]() | ![]() | Zealot - Basisunit van de Protoss. Heeft een krachtig schild, en is dodelijk van dichtbij. Heeft in StarCraft II een speciale Charge skill er bij, deze skill zorgt er voor dat de Zealot op de vijand afstormt om binnen een mum van tijd te kunnen aanvallen. | ![]() |
![]() | ![]() | Immortal - Na de val van Aiur zijn de Dragoons niet meer. In zijn plaats is er echter de Immortal, een sterke unit met een schild tegen zware projectielen, het schild werkt echter niet tegen lichte wapens (zoals van de Reapers). | ![]() |
![]() | ![]() | Stalker - De Dark Templar versie van de Dragoon kan naast aanvallen ook snel teleporteren over korte afstand. Handig om vluchtende vijanden achter na te zitten, of snelle aanvallen te doen op de vijand. | ![]() |
![]() | ![]() | Colossus - Een gigantische "walker" die zonder moeite over verschillende hoogten van terrein kan lopen. Met zijn krachtige laserstraal is hij erg sterk tegen kleinere vijanden. Hoe goed deze kolos is tegen andere sterke units is niet duidelijk. | ![]() |
![]() | ![]() | Phoenix - Deze airfighter is sterk tegen andere luchteenheden. Heeft een speciale Overload skill, deze skill zorgt er voor dat de Phoenix heel snel veel vijanden tegelijkertijd aanvalt, na gebruik is de Phoenix echter even uitgeschakeld om opnieuw op te laden. Of dit de vervanger is van de Scout is niet duidelijk. | ![]() |
![]() | ![]() | Warp Ray - Deze luchteenheid kan met een krachtige lasterstraal vijandelijke vliegtuigen en gebouwen ernstige schade toebrengen. Hoe langer een Warp Ray met zijn laserstraal op een vijand kan schieten, hoe meer schade hij toerricht. | ![]() |
![]() | ![]() | Phase Prism - Deze passieve unit kan voor een krachtveld zorgen, waardoor gebouwen zonder energie weer actief worden. Ook kan deze gebruikt worden om eenheden te teleporteren in zijn bereik. | ![]() |
![]() | ![]() | Mothership - Dit gevaarte is het ultieme wapen uit de Protoss gevechtsmacht. Erg duur, maar ook erg krachtig. Heeft 3 verschillende skills: Time Bomb, Planet Cracker en Black Hole. Time Bomb zorgt er voor dat binnen een krachtveld rond het Mothership alle raketten stilvallen en het Mothership niet kunnen raken. De Planet Cracker zorgt voor enorm krachtige laserstralen uit het Mothership, die alles op hun weg vernietigen. De Black Hole skill roept een zwart gat op, waarin vijandelijke luchteenheden worden opgezogen, om daarna compleet te verdwijnen van het toneel. | ![]() |
![]() | ![]() | Nexus - Het hoofdgebouw van de Protoss. Probes bouwen doe je hier. | ![]() |
![]() | ![]() | Pylon - De bekende Pylon, die voor Food Limit en energie zorgt, is er ook weer. | ![]() |
![]() | ![]() | Assimilator - De Protoss tegenhanger van de Terran Refinery. Gas wordt hier verwerkt en opgehaald door Probes. | ![]() |
![]() | ![]() | Photon Cannon - Standaard verdedigingswerk, net als in StarCraft kan dit kanon op grond en luchttroepen schieten, mits hij genoeg stroom heeft. | ![]() |
![]() | ![]() | Gateway/Warp Gate - De Gateway is de plek waar Zealots en andere lichtere grondtroepen getrained worden. In StarCraft II zal de Gateway tevens als Warp Gate kunnen dienen, waardoor je overal op de kaart eenheden kan plaatsen in combinatie met een Phaseprism. | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Onbekend wat dit gebouw is. Misschien worden Colossus' hier gemaakt. | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Onbekend. | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Onbekend. Misschien zoals de Cybernetics Core, maar dan voor Immortals? | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Onbekend. Lijkt wel een beetje op een Forge uit deel 1 | ![]() |
![]() | ![]() | Unknown - Onbekend. | ![]() |
![]() | ![]() | Zergling - De schattige kleine Zerglings zijn er ook weer. Lijken sneller dan in deel 1 en hebben een iets ander uiterlijk. | ![]() |
![]() | ![]() | Baneling (Zergling transformatie) - De Baneling is een gemuteerde versie van een Zergling. De Baneling heeft geen wapens, maar blaast zich zelf op tegen vijanden. Soort van Scourge, maar dan voor op de grond. | ![]() |
![]() | ![]() | Mutalisk - Standaard airunit van de Zerg. Kan nog steeds meerdere doelen raken door de Glaive Wyrm. Onbekend is of de Mutalisk ook weer in de Devourer of Guardian kan transformeren. | ![]() |
![]() | ![]() | Nydus Worm - Deze gigantische worm doet dienst als een soort ondergrondse tunnel, waardoor de Zerg zich snel over een groot gebied kunnen verplaatsen. | ![]() |
![]() |
ThanksSfinx- schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:54:
Wederom knap gedaan! Laatste protoss gebouw lijkt me wel een Gateway/Warp gate te zijn
En de Gateway/Warp Gate staat er al tussen
NeeSfinx- schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:14:
Weet ik dus die staat er momenteel dubbelVergeet je dat typfoutje in deel I ook niet (UED) ? ^^
Verwijderd
Sinds wanneer word op deze manier een prijs bepaald in de games bizz? Zou betekenen dat Stalker 200 € zou moeten kosten bijv.Zapp Brannigan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:26:
Hadden jullie ook gezien dat Dynabite er al een prijs bij had gezet? dat is ook complete onzin, op de FAQ op Starcraft2.com staat letterlijk dat de prijs pas bepaald zal worden als het spel meer af is. Is ook logisch, want dan weten ze immers pas hoe duur het spel per unit kost om te maken, en hoeveel ze moeten vragen om een goede winstmarge te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 18:00 ]
Heel mooi gedaan. Alles goed uitgewerkt.
Misschien nog vergrotingen voor de gebouwen, maar dat is bonus hoor. Kan me voorstellen dat dit al superveel werk is
Ehm, je bedoelt Infested Terran ipv ScourgeBaneling (Zergling transformatie) - De Baneling is een gemuteerde versie van een Zergling. De Baneling heeft geen wapens, maar blaast zich zelf op tegen vijanden. Soort van Scourge, maar dan voor op de grond.
Ik wist niet dat je zo n Starcraft van was, dacht dat je ''only'' angeloonie fan was.
Ben je actief op battle.net , zo ja hoe heet je daar? Ik zie je wel op Tz.
Verwijderd
Hoezo? Een scourge is toch ook een zerg suicide unit, alleen dan vliegend? Dus wat er staat klopt wel.Kakulukia schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:54:
[...]
Ehm, je bedoelt Infested Terran ipv Scourge.
Verwijderd
Zeer toffe link. Speel al zo lang SC/BW maar dit eigenlijk nog nooit gelezenixl85 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:46:
Voor de mensen die de geschiedenis van de rassen niet kennen en het verhaal achter SC1:
http://www.sclegacy.com/encyclopedia/race_histories.php
__Zeker__ de moeite waard, het verhaal is echt goed uitgewerkt en zeer cool.
Het is ook leuk om te lezen (heb het 2 jaar geleden gedaan maar ga het aankomende week weer doen)
Wel lekker om uit te printen
Zeker lezen!
Een zeer toffe fanfiction over SC hier: http://www.infoceptor.net/stories/harbinger.shtml
Verhaal is echt zwaar stoer, pakt het op na SC/BW verhaallijn. Heel mooi verteld.
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
goede RTS games zijn een zeldzaamheid
hoop dat ze al ver zijn met het spel
Verwijderd
lol, de game was nog pas in de early alpha; niet eens de beta.Thrills33ka schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:39:
omfg ik kan eigelijk niet wachten als ik zo naar die structures kijk
goede RTS games zijn een zeldzaamheid
hoop dat ze al ver zijn met het spel
Een hoop geruchten, gegeil op plaatjes, fake artwork, boze mensen op forums
En als ie er dan is is het dubbel zo vet!
Het begint nu al, iedereen is weer bezig met SC1.
Zelf kijk ik ook vaak op de site van SC2 om te kijken of er al nieuwe units bij zijn
Verwijderd
Klopt, better a delayed game that is good than a bad game that is bad foreverixl85 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:12:
Achja, het wachten is altijd leuk
Een hoop geruchten, gegeil op plaatjes, fake artwork, boze mensen op forums
En als ie er dan is is het dubbel zo vet!
Het begint nu al, iedereen is weer bezig met SC1.
Zelf kijk ik ook vaak op de site van SC2 om te kijken of er al nieuwe units bij zijn
kan het nergens uit afleiden, ook niet uit het gameplay filmpje
Kijk naar screenshots, ga er maar vanuit dat het niet dx10 isThrills33ka schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:31:
ik vroeg me eigelijk ook af, wordt dit spel nou DirectX 10?
gewoon DX9
Verwijderd
Het staat in de FAQ op StarCraft2.com.Thrills33ka schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:31:
ik vroeg me eigelijk ook af, wordt dit spel nou DirectX 10?
zou ook wel goed zijn, als je het spel weer 10 jaar zou willen laten meedraaien, kun je het beter meteen op de nieuwste architectuur doen
Al vraag ik me af wat voor verschil je gaat zien bij de huidige engine, die ziet er nu toch niet zo gesofisticeerd uit
Ze kunnen inderdaad twee verschillende renderpaden gaan maken om op Direct3D 10 videokaarten speciale foefjes uit te halen. Vergelijk het met twee mensen die iets speciaals mee maken, maar dat een van de twee het veel mooier/leuker kan vertellen dan de anderSfinx- schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:09:
Als ik me niet vergis gaan ze het uiteindelijk wel DX10 compatibel maken maar zal je het ook op DX9 kaarten kunnen draaien. Beetje zoals Crysis veronderstel ik, gewoon iets minder toeters en bellen bij DX9.
BorgMan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:49:
Ik hoop dat ze een goede componist in de arm slaan. Niet het gezeik dat EA bij C&C3 heeft gegooid. Wat een letdown, geen Frank op de achtergrond horen
Ik kan het mij verbeeld hebben maar je hoort alleen tijdens de GDI proloog een stukje van Klepacki.
Zijn muziek van de C&C reeksen is nog steeds te horen op www.frankklepacki.com, onderaan bij jukebox.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Het kan alleen tegenvallen bij mensen die Starcraft nog nooit gespeeld hebben en derhalve moeite hebben met het space-achtige karakter of bij mensen die sowieso meer hebben met het FPS of het RPG genre, in plaats van RTS.
Overigens zegt het aantal mensen dat Starcraft weer uit de kast trekt ook wel iets over de kwaliteit van zowel het spel als de ontwikkelaar. Hoeveel mensen hebben C&C 1 weer uit de kast getrokken toen C&C 3 werd aangekondigd? Inderdaad, ongeveer net zoveel mensen als mensen die blij waren dat EA de Westwood-games over nam: praktisch niemand dus.
C&C 1 en Starcraft zijn ongeveer in dezelfde tijd gereleased, namelijk resp. 1995 en 1998, maar SC is veel beter onderhouden.
Ik hoefde Starcraft niet eens uit de kast te trekken, ik speelde het evengoed nog steeds.PromWarMachine schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:
Hoe vaak moeten we nog zeggen dat het niet tegen gaat vallen.
Het kan alleen tegenvallen bij mensen die Starcraft nog nooit gespeeld hebben en derhalve moeite hebben met het space-achtige karakter of bij mensen die sowieso meer hebben met het FPS of het RPG genre, in plaats van RTS.
Overigens zegt het aantal mensen dat Starcraft weer uit de kast trekt ook wel iets over de kwaliteit van zowel het spel als de ontwikkelaar. Hoeveel mensen hebben C&C 1 weer uit de kast getrokken toen C&C 3 werd aangekondigd? Inderdaad, ongeveer net zoveel mensen als mensen die blij waren dat EA de Westwood-games over nam: praktisch niemand dus.
C&C 1 en Starcraft zijn ongeveer in dezelfde tijd gereleased, namelijk resp. 1995 en 1998, maar SC is veel beter onderhouden.
Ik heb waarschijnlijk meer tijd in Starcraft gestoken dan alle andere spellen bij elkaar.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan tegen vallen.
De kans is erg klein omdat ik flink vertrouwen heb in Blizzard, maar het kan natuurlijk altijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Bullfrog toen der tijd had dat probleem in mindere maten ook met Dungeon Keeper, Maar ze zijn niet de mist in gegaan met deel 2. Helaas wel met de support toen EA ze had overgenomen.
Inderdaad, toen C&C3 werd aangekondigd, toen dacht ik wel even van "hey, interessant." Maar daarna was het helemaal niet in me opgekomen om deel 1 nog eens op te zoeken en te spelen. C&C3 kopen was misschien nog eventjes in me opgekomen. Eventjes.PromWarMachine schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:
(..) Hoeveel mensen hebben C&C 1 weer uit de kast getrokken toen C&C 3 werd aangekondigd? (..)
De aankondiging van StarCraft II daarentegen... Ik heb StarCraft/BroodWar nog maar weer eens geopened (stond nog steeds geinstalleerd) een ben nog steeds bezig met spelen. We kijken met z'n allen met smart uit naar deel II.
De verwachtingen zijn hoog, heel hoog. Gelukkig zijn ze zich daar in Irvine ook van bewust. En als ze dat bewustzijn even zijn vergeten dan hoeven ze maar te googlen naar Starcraft 2 en er verschijnen honderdduizenden pagina's met lof.Krizzie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:37:
Het probleem is als deel 1 super is dan moet deel 2 dus super super zijn en dat kan lastig zijn, zelfs voor de beste ontwikkelaars.
Bullfrog toen der tijd had dat probleem in mindere maten ook met Dungeon Keeper, Maar ze zijn niet de mist in gegaan met deel 2. Helaas wel met de support toen EA ze had overgenomen.
Support en EA zijn sowieso elkaars tegenpolen. Iedere game die geen grof geld meer oplevert, wordt bijna letterlijk in de prullenbak gegooid. C&C Renegade bijvoorbeeld, toegegeven, niet het meest succesvolle spel uit de C&C reeks... Een maand na de overname stopte de support en zijn alle stekkers uit het spel getrokken. Ze hebben het spel wat meer open gegooid en dankzij de community zijn er patches en extra maps gekomen. Dat vind ik echt schandalig.
En dan Blizzard... de nieuwste Starcraft (release begin 1998) patch is nog geen maand uit.
Het is uiteraard geen argument, maar wel de aanleiding waarom ik alle PC games van Blizzard legaal heb en van EA maximaal 3.
[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 30-05-2007 23:55 ]
In het ene geval profiteert de consument wat meer dan in het andere. En ja, voor de werknemer geldt hetzelfde...
Dit is Blizzard:
Ok, we maken één game. We zorgen dat we deze game tot in de puntjes verzorgen, een prachtig universum bouwen en er alles aan doen om klanten te binden - ja zelfs een tien jaar oud spel ondersteunen - zodat we, wanneer we merken dat wat we doen aanslaat, lekker onze tijd kunnen nemen om de volgende titel klaar te stomen die dan op dezelfde manier geproduceerd zal worden. Kan dat tien jaar duren? Yep. Dikke winst als dit werkt? You betcha.
Dit is EA:
<EA gigant> "Ok, we maken een game. Dan maken we er nog één. En nog één. Of nog een paar. Het maakt niet zo gek veel uit, maar we willen tegen december - want dan zijn het feestdagen - onze marketingmachine op het publiek loslaten dus als je tegen die tijd je werkt klaarhebt dan fixen wij de rest wel. Go go boys!11"
<boys> "YEAH!"
*December*
<onzekere werknemer> "Baas, ons werk is bijna af. We moeten enkel nog..."
<EA gigant> "Jullie moeten nog wat? Jullie moeten niks meer, jongens, de machine is immers reeds op stoom. Kijk de reclameborden, kijk de winkels. Overal hangen posters en de meeste winkels leveren GDI-actie-figuurtjes bij de aankoop van pepernoten! Het is tijd om toe te slaan, jullie kunnen naar huis. Wij regelen hier de zaakjes wel."
<onzekere werknemer> "... Zal ik het licht uitdoen baas?"
<EA gigant> "Moven, alsjeblieft. Fijne vakantie"
<onzekere werknemer> "Okee baas, dank."
[ Voor 9% gewijzigd door morew0rk op 31-05-2007 03:38 ]
Het spel komt over 3 maanden uit
3 maanden later: Het spel komt over 3 maanden uit
nog 3 maanden later: Het spel komt over 3 maanden uit
2 maanden en 28 dagen later: er is een deel van onze code gestolen. nu komt het spel nog later uit.
nog 3 maanden later: Spel komt eindelijk uit
1 week later: over 3 maanden komt de 1e expansionpack uit
edit:
hier nog 1 laatste comic over SC dan

[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 31-05-2007 07:54 ]
Verwijderd
Is het mogelijk deze omhoog te trekken?
Psst, je weet dat Starcraft ook door Vivendi word uitgegevenRocketKoen schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 07:48:
vergeet Vivendi niet:
Het spel komt over 3 maanden uit
3 maanden later: Het spel komt over 3 maanden uit
2 maanden en 28 dagen later: er is een deel van onze code gestolen. nu komt het spel nog later uit.
nog 3 maanden later: Spel komt eindelijk uit
1 week later: over 3 maanden komt de 1e expansionpack uit
Je bedoelt waarschijnlijk SC in plaats van WC. In geval van SC is het niet mogelijk, in geval van WC wel, bij options.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:19:
Ik zou graag terug WC spelen, maar de resolutie is zo slecht....
Is het mogelijk deze omhoog te trekken?
Part of the game. In 1998 waren er nog geen betaalbare 22" breedbeeld flatscreens. Je mocht blij zijn als je een 17" CRT had van 25 kilo
Door al dat nostalgische gezeik hier ben ik ook maar weer begonnen met SC singleplayer.
Dat probleem is welgekend
Verwijderd
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk. C&C kwam uit een jaar na Warcraft 1 (en een jaar voor Warcraft 2) En hoeveel mensen ken jij die warcraft 1 weer uit de kast trokken toen WC 3 werd aangekondig. (Ik geen een. Als ik er zo over na denk ken ik zelfs niemand die een orgineel exempaar heeft.) Overigens weet ik niet eens zeker of C&C 1 en WC 1 uberhaupt wel onder windows willen draaien.PromWarMachine schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:
http://www.crazy4angie.com/SC2/GoT/ss10.jpg
Zouden de turrets dan op nog meer land units schieten?
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Volgens mij bedoelt hij dat ook.TrailBlazer schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:39:
ik denk niet dat de grootte bepalend is voor iets om op te schieten dat zou betekenen dat elk vliegtuig even groot moeten zijn als walkers. Mischien zijn ze hoog genoeg ofzo.
Zou wel gaaf zijn, dat je van die hoge units hebt waardoor turrents ineens werken.
Wordt het nog net even dynamischer van.
Maar eigenlijk is zo'n walker dan gewoon een vliegtuig alleen kan hij niet over water en gebouwen.
Je krijgt hierdoor wel een sterker front in je aanval:
Even voor het gemak aannemen dat alle units dezelfde range hebben.
Dan kan je grondtroepen in je front zetten met daarboven walkers.
En boven die walkers laat je vliegmeuk hangen.
Dan heb je ineens een drievoudig front in plaats van maximaal tweevoudig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
nah, Red Alert Aftermath zit zowel met de release date en specs dichter in de buurt van Starcraft.m277755 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 06:51:
Je kan starcraft(1998) qua releasedatum denk ik beter vergelijken met tiberian sun (1999). Ik ken zat mensen die tiberian sun weer uit de kast trokken toen tiberium wars aangekondigd werd.
Tiberian Sun was langzame voxelmeuk, om het over de LAN performance al helemaal maar niet te hebben...vanaf dat moment vind ik dat C&C ver achteruit gegaan is. Red Alert lijkt wel de laatste uit de reeks waar gameplay echt belangrijk was. (ook de laatste MSDOS-game van Westwood volgens mij, toeval?)
Echt super mooi.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Jah natuurlijk bedoelde ik grootte als in hoogte.
Verwijderd
Echt p r a c h t i g ! Ze blijven gelukkig erg trouw aan het oude vertrouwde principe!
Wat wordt dit een supergaaf spel! En ja ook ik heb de oude starcraft weer uit de kast getrokken
G G
Stoer EA gebash weer hoor. C&C3 kwam uit... 30 maartmorew0rk schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 03:23:
Dit is EA:
<EA gigant> "Ok, we maken een game. Dan maken we er nog één. En nog één. Of nog een paar. Het maakt niet zo gek veel uit, maar we willen tegen december - want dan zijn het feestdagen - onze marketingmachine op het publiek loslaten dus als je tegen die tijd je werkt klaarhebt dan fixen wij de rest wel. Go go boys!11"
<boys> "YEAH!"
*December*
<onzekere werknemer> "Baas, ons werk is bijna af. We moeten enkel nog..."
<EA gigant> "Jullie moeten nog wat? Jullie moeten niks meer, jongens, de machine is immers reeds op stoom. Kijk de reclameborden, kijk de winkels. Overal hangen posters en de meeste winkels leveren GDI-actie-figuurtjes bij de aankoop van pepernoten! Het is tijd om toe te slaan, jullie kunnen naar huis. Wij regelen hier de zaakjes wel."
<onzekere werknemer> "... Zal ik het licht uitdoen baas?"
<EA gigant> "Moven, alsjeblieft. Fijne vakantie"
<onzekere werknemer> "Okee baas, dank."

Verwijderd
pasen?JanW schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:07:
Stoer EA gebash weer hoor. C&C3 kwam uit... 30 maart. Welke feestdagen zijn dan?
Jep, die is echt 10x duidelijker dan alle youtube en andere versies van de "shaky cams" op hun presentatie. Zie je pas echt de details van de unitsVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:06:
iedereen al die gameplay demo van 470mb bekeken?ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/starcraft2/promo/
Echt p r a c h t i g ! Ze blijven gelukkig erg trouw aan het oude vertrouwde principe!
Wat wordt dit een supergaaf spel! En ja ook ik heb de oude starcraft weer uit de kast getrokken![]()
G G
Alleen hoop ik dat ze nog wat gaan werken aan de animaties enzo want die zijn lijkt me altijd hetzelfde - bijv reaper aanval schiet links/rechts en weer opnieuw. Dan liever wat "Dawn of War"-achtige variaties. Ander voorbeeldje, de 'putten' waar de zerglings uitkruipen zijn allemaal identiek wat nogal dom overkomt - moet toch niet moeilijk zijn om daar een paar verschillende versies van te maken en dat wat random te laten genereren
Is dit een andere versie dan die op starcraft2.com te downloaden is?Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:06:
iedereen al die gameplay demo van 470mb bekeken?ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/starcraft2/promo/
Wat wordt dit een supergaaf spel! En ja ook ik heb de oude starcraft weer uit de kast getrokken![]()
G G
Want dan ga ik als ik thuis deze even downloaden
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
[ Voor 22% gewijzigd door Sfinx- op 01-06-2007 13:11 ]
Sowieso vind ik het nogal een vreemde uitspraak. Ik heb namelijk C&C3 al weken in huis, maar nog nieteens geinstalleerd. Ik heb namelijk eerst TS en FS geinstalleerd om die uit te spelen, en daarna aan C&C3 te beginnen. Waarom moet ik dan eerst C&C uit de kast halen? (die kan ik wel dromen intussen trouwens).Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 03:22:
[...]
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk. C&C kwam uit een jaar na Warcraft 1 (en een jaar voor Warcraft 2) En hoeveel mensen ken jij die warcraft 1 weer uit de kast trokken toen WC 3 werd aangekondig. (Ik geen een. Als ik er zo over na denk ken ik zelfs niemand die een orgineel exempaar heeft.) Overigens weet ik niet eens zeker of C&C 1 en WC 1 uberhaupt wel onder windows willen draaien.
TS is ook toendertijd veel uitgesteld en de verwachtingen waren torenhoog. Misschien wel net zo hoog als die van SC2 nu. Serieus, dat spel is ZO gehyped, ik herinner mij dat als ontzettende C&C-fan nog heel goed. Pagina-lange previews in magazines, maanden voor het spel klaar was, dat soort dingen, dat was toen al zo. TS kon de veel te hoge verwachtingen niet waarmaken maar ik heb het wel altijd een waardige opvolger gevonden. Niet in de laatste plaats vanwege de toffe filmpjes tussen alle missies in. Dat was StarCraft altijd wat minder (in aantal). Sinds D2 heb ik Blizzard wel altijd heel hoog in het vaandel qua cinematics. Die teaser/trailer op de site is dan ook ongelooflijk, zo mooi. 'k Geloof niet dat ik ooit zulke waanzinnige cinematics heb gezien.
(relatief gezien wel, lang geleden)
Saved by the buoyancy of citrus
Weet je hoe dat komt? De filmpjes in SC waren gemaakt met een Alpha versie van de eerste 3D Studio Max, het was compleet nieuw voor de cinematic artists en moesten dus nog het hele programma lerenCyphax schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:41:
[...]
Dat was StarCraft altijd wat minder (in aantal).
[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 01-06-2007 13:48 ]
Ik ook netVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:19:
Ik heb episode 1 reeds weer uitgespeeld van SC1. =)
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Ah, ik dacht, misschien omdat ze maar 1 CD gebruiken en de ruimte nogal beperkt is.M1lamb3r schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:48:
[...]
Weet je hoe dat komt? De filmpjes in SC waren gemaakt met een Alpha versie van de eerste 3D Studio Max, het was compleet nieuw voor de cinematic artists en moesten dus nog het hele programma leren(welke toruwens ook nog vol met bugs zat)
Maargoed, ze waren wel tof ("Looks like you mashed some poor fella's dog sarge").
Saved by the buoyancy of citrus
Dit topic is gesloten.