[PC] StarCraft 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.441 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
M1lamb3r schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:46:
[...]

Dat verkleuren heb ik ook gehad op vista: heb je een 2e beeldscherm? bij mij hielp het om die uit te zetten als ik dat probleem had.
bleek dat na verwijdering, er nog een map bleef staan bij Program files (x86)
nadat die helemaal weg was en reinstall werkt het weer :)
ben weer paar potjes SC 1 doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:30:
[...]

forget plague.. dark swarm is DE Defiler spell :)
Met stom, dat is echt een briljante ability. Wordt alleen te weinig gebruikt. Zelfs in BGH games werd het amper gebruikt. De meeste games zijn muta-rushes in geval van Zerg. Andere strats zijn meestal 12 muta's en 12 guards of een Lurker-drop. De meeste kans van slagen (bij BGH games dan) heeft echter de mass hydra attack nadat je 50 drones hebt. Zelfs dan wordt de Defiler nog niet gebruikt, da's wel een beetje dom. :P

Zelf gebruikte ik het eigenlijk alleen om een tank-wall te doorboren. Daar is echt geen doorkomen aan als je tegen een beetje redelijke Terran speelt.

Ook ik heb de gameplay trailer nu gezien.
Opmerkingen:
spoiler:
- Er kunnen nog steeds 4 zeals in een transport, maar er kunnen maar 4 marines in een transport? Dat waren er 8.
- Godzijdank kun je meer dan 12 units selecteren, al zijn het er niet zo veel extra.
- De gebouwen van de Terran liftoffen nu sneller, dat is ook goed nieuws :)
- Die immortals zijn imba, maar wel erg traag...
- Reapers jumppacks zijn wel grappig, maar regelrecht afgekeken van DoW, dat had wel iets origineler gemogen
- Stalker blink is ook nice. Dat zijn al 2 units (reapers en stalkers) die over hoger gelegen gebieden kunnen. Ben benieuwd wat de Zerg heeft, want die uit de klauwen gewassen tunnel werkt natuurlijk alleen op dat spul waar ik de naam even van kwijt ben. :P
- Colossus is overpowered :D
- Banelings, prachtig idee _o_ Hoewel het feitelijk natuurlijk Scourges over de grond zijn, is het goed verzonnen.
- Warp Ray, dat concept is nieuw. Hoe langer het schip vecht tegen 't zelfde target, hoe meer damage hij doet. Erg origineel en goed gevonden.
- Mothership. :o

Duidelijke Blizzard humor @ GG \o/

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
nouja SC loopt dus echt voor geen meter op Vista x64...
wat een frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PromWarMachine schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:24:
Ook ik heb de gameplay trailer nu gezien.
Opmerkingen:
spoiler:
- Er kunnen nog steeds 4 zeals in een transport, maar er kunnen maar 4 marines in een transport? Dat waren er 8.
spoiler:
Laten we hopen dat ze niet vol zaten. ;)
spoiler:
- Godzijdank kun je meer dan 12 units selecteren, al zijn het er niet zo veel extra.
- De gebouwen van de Terran liftoffen nu sneller, dat is ook goed nieuws :)
spoiler:
Twee pluspunten waar ik vreselijk op gehoopt had.
spoiler:
- Colossus is overpowered :D
spoiler:
Valt wel mee toch? Je moet nu alleen een veel gebalanceerder leger bouwen.
Mass Hydra ofzo kan echt niet meer.
spoiler:
- Warp Ray, dat concept is nieuw. Hoe langer het schip vecht tegen 't zelfde target, hoe meer damage hij doet. Erg origineel en goed gevonden.
spoiler:
Doet me denken aan de devourers. Bij elk schot schiet het slachtoffer 1/8e langzamer (ongeveer)
spoiler:
- Mothership. :o
spoiler:
Die is pas overpowered :P

Ofwel: Ik kan niet wachten, is het trouwens niet wat overdreven om dit in spoilers te doen?
Dan moeten ze gewoon het topic niet lezen als je niets wilt weten. :)

Misschien is het dan wat om een spoilerwaarschuwing in de TS te zetten? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Net de gameplay trailer op high quality gekeken, echt gruwelijk 8) .

spoiler: title
Ik vind vooral de effecten van de engine erg leuk om te zien, zoals de havoc physics. Het beste vind ik die soort van ribbeling in de wereld als een yamato gun schot raakt, of een nuke, ziet er echt vet uit. Of die slow van het mothership, en dan die black hole _/-\o_ .

Beter kost die mothership trouwens 1200+ minerals ofzo, want anders is hij echt veels te goed zoals hij hier gepresenteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Thrills33ka schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:35:
nouja SC loopt dus echt voor geen meter op Vista x64...
wat een frustratie
het draait inderdaad zeer vreemd. Iedere keer er een ingame special event is blijft dat ding een tiental seconden hangen. Voor mij was het de druppel om er terug XP op te werpen :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik vind het jammer dat we nog niet zoveel van de zerg zien.
Ik vraag met trouwens af of die soort blackhole van het mothership blijft totdat alle units weg zijn of dat het maar voor een bepaalde tijd is.

Ook vind ik die soort vliegende pylons gek... (en die beesten die je er dan in kan warpen...)
Owww, moet dit spel echt hebben.
De armor en wapen-upgrades zijn nog het zelfde (zover ik aan de UI kan zien), dus dat is dik inorde.

Wat ik trouwens altijd zo lekker aan SC vind/vond is dat alle units goed zijn tegen alle units.
:?
Ik bedoel: Je hebt geen speciale anti-tank unit net als in C&C, daar kan je bijv met een rocketmannetje bijna geen riflemannetje kapot krijgen.
Bij SC is het gewoon 10+6dmg, dan doet ie dat ook zonder te zeiken.
Zo kan je zealots overal tegen inzetten, dragoons ook.
Makkelijk en overzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ixl85 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:34:
Wat ik trouwens altijd zo lekker aan SC vind/vond is dat alle units goed zijn tegen alle units.
Ik bedoel: Je hebt geen speciale anti-tank unit net als in C&C, daar kan je bijv met een rocketmannetje bijna geen riflemannetje kapot krijgen.
Dat is nu wel iets anders denk ik, iig hebben die Immortals wel schilden tegen Siege Tanks, en niet tegen die Reapers. Ik denk dat er nu wel meer verhouding qua damage zal zijn tussen verschillende typen aanvallen en units.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je het spel nooit goed doorgekregen, je hebt namelijk concusive, explosive en normal damage en small, medium en large units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat we nog niet zoveel van de zerg zien.
Ik vraag met trouwens af of die soort blackhole van het mothership blijft totdat alle units weg zijn of dat het maar voor een bepaalde tijd is.

Ook vind ik die soort vliegende pylons gek... (en die beesten die je er dan in kan warpen...)
Owww, moet dit spel echt hebben.
De armor en wapen-upgrades zijn nog het zelfde (zover ik aan de UI kan zien), dus dat is dik inorde.

Heb je wel eens eens een groep zealots tegen een firebats gezet? In starcraft heb je net als in veel andere spellen een balans tussen alle karakters en rassen. Maakt iemand alleen maar upgraded zealots dan kun je als terran simpelweg wat goedkopere firebats maken, deze zijn echter weer minder sterk tegen dragoons, waarvoor je weer andere units nodig hebt. Dat is juist het mooie aan starcraft, dat geen enkele ras of unit superieur is maar altijd met een andere unit afgetroefd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:49:
[...]

Heb je wel eens eens een groep zealots tegen een firebats gezet? In starcraft heb je net als in veel andere spellen een balans tussen alle karakters en rassen. Maakt iemand alleen maar upgraded zealots dan kun je als terran simpelweg wat goedkopere firebats maken, deze zijn echter weer minder sterk tegen dragoons, waarvoor je weer andere units nodig hebt. Dat is juist het mooie aan starcraft, dat geen enkele ras of unit superieur is maar altijd met een andere unit afgetroefd kan worden.
Ach, een groepje Battlecruisers en Siege Tanks, en je hebt nergens last van :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:54:
[...]

Ach, een groepje Battlecruisers en Siege Tanks, en je hebt nergens last van :*
Ow jawel. Stasis field op de BC's om vervolgens met carriers even snel de tanks te mollen (of recall wat zealots). Daarna mass scout om de bc's heen hangen en wachten tot je ze kan doodmaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:05:
[...]

Ow jawel. Stasis field op de BC's om vervolgens met carriers even snel de tanks te mollen (of recall wat zealots). Daarna mass scout om de bc's heen hangen en wachten tot je ze kan doodmaken :).
Erg duur geintje. Je rent er met een paar zlots heen als fodder, en dan pleur je er een paar storms op. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:20:
Erg duur geintje. Je rent er met een paar zlots heen als fodder, en dan pleur je er een paar storms op. Klaar.
Ohja, storms. :(
Uitermate geschikt tegen mijn ubertrage mass-woefwoefs (guardians). :'(

Gisteren inderdaad eens met alleen marines en firebats op pad gegaan, dat ging nog best goed, alleen raakten ze het pad bijster als er een combinatie van carriers en reavers aan kwam.
Ik kon er dus niet onderuit om een paar battlecruisers mee te sturen om de reavers te slopen.
Verder best een grappige combinatie. :+

Hydra's is nog best effectief als je die als enige unit gebruikt, maar dat komt vooral omdat ze zo weinig ruimte innemen. En ook dan zijn die storms vrij naar. :(

@siege+bc verhaal:
Een paar scourges en zerglings, kom je een heel eind mee volgens mij. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 22-05-2007 09:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Had gisteren even de SC2 trailer gezien en wat zie ik: WoW invloeden!!! :z
Charge, blink en er zal nog wel meer inzitten

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

evilpin0 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:22:
Ik denk dat het meer algemene blizzard invloeden zijn, charge zit ook in diablo, blink ook in wc3 :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

evilpin0 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:22:
eeeuuuuh....Wow skills = Warcraft 3 skilltrees = gebaseerd op starcraft

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:49:
[...]

Ja tuurlijk, en er zijn ook explosive (splash dmg) enz enz.
Maar een zealot kan wel gewoon firebats mollen.
Probeer maar eens in CC3 bijv met rocketlauncher een geweerdude te vermoorden. Gaat je ongeveer net zolang duren als de battle zelf.
Dat bedoel ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
@ PromWarMachine
spoiler:
- Warp Ray, dat concept is nieuw. Hoe langer het schip vecht tegen 't zelfde target, hoe meer damage

Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Het is wel origineel in StarCraft maar Yuri had iets soortgelijks met zijn Gatling Gun...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ixl85 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:13:
Ja tuurlijk, en er zijn ook explosive (splash dmg) enz enz.
Maar een zealot kan wel gewoon firebats mollen.
Probeer maar eens in CC3 bijv met rocketlauncher een geweerdude te vermoorden. Gaat je ongeveer net zolang duren als de battle zelf.
Dat bedoel ik. :)
Ah op die manier, dat is inderdaad wel een pluspunt.
Daarom gaf ik de tankjes in RA altijd een m60 mee.
2 riflemannetjes die van een mediumtank winnen. Yeah, right. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Daarom heb ik ook altijd zon hekel aan cc gehad, zo ontiegelijk nep... :)

Ik krijg echt een natte broek van dit spel, give :9~ :9~ :9~

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic:

Heeft iemand de handleiding van SC1 in pdf format. Ben de mijne kwijt.
Op google alleen een hoop dode links kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vond gister mijn originele doos van SC1 weer! :D Helaas zat de CD er niet meer in, dus ik zal tussen alle stapels oude CDs moeten gaan zoeken. Maar na de trailer kreeg ik echt gelijk zin om de game te gaan kopen en spelen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
OkkE schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:46:
Ik vond gister mijn originele doos van SC1 weer! :D Helaas zat de CD er niet meer in, dus ik zal tussen alle stapels oude CDs moeten gaan zoeken. Maar na de trailer kreeg ik echt gelijk zin om de game te gaan kopen en spelen. :)
Ik kreeg toevallig vrijdag een nieuwe box van Starcraft Battlechest binnen :p

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
M1lamb3r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:48:
[...]

Ik kreeg toevallig vrijdag een nieuwe box van Starcraft Battlechest binnen :p
Bevat de Battlechest de originele spellen, of de Bestseller uitgaven? Ik heb zelf de Bestseller uitgaven, maar wil de Starcraft & Diablo Battlechests halen zodra ik kan bevestigen dat deze geen bestseller uitgaven bevatten :P

Btw, iemand de female NE hologram boven de 'men's club' al gezien in de gameplay trailer? Ik lag echt in een deuk toen ik em zag :D

[ Voor 13% gewijzigd door Chester op 22-05-2007 10:53 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Chester schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:50:
[...]

Bevat de Battlechest de originele spellen, of de Bestseller uitgaven? Ik heb zelf de Bestseller uitgaven, maar wil de Starcraft & Diablo Battlechests halen zodra ik kan bevestigen dat deze geen bestseller uitgaven bevatten :P

Btw, iemand de female NE hologram boven de 'men's club' al gezien in de gameplay trailer? Ik lag echt in een deuk toen ik em zag :D
Degene die ik heb bevat de orginele spellen + 2 strategy guides, echter de "battlechests" die in de winkels liggen (zoals bol.com) zijn idd de bestseller versie. Ik heb die van mij dan ook op E-Bay gekocht.

(tevens heb ik daar nu de Blizzard Collection DVD gekocht, alle cutscenes van D2/SC/W3 op dvd inc commentaar en behind the scenes ed bij blizzard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ah StarCraft, de good ol' days,het spel speelde ik ook voor 2000,ik had hem niet gekocht ( >:) :D ) maar me vader had hem voor mij gedownload.
Ik vond het fantastisch,spelen op een 166mhz bak en dan uren lang spelen.

Die zinnen vergeet ik nooit meer,ook de muziek wat er altijd op de achtergrond speelde was fantastisch.

Ik kan dus niet wachten op SC2. _/-\o_

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik heb de demo zelfs nog op mijn 486 (DX,100Mhz) aan de praat gekregen toen.Scrollen ging niet echt vlot, maar het was wel speelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:48:
ik heb de demo zelfs nog op mijn 486 (DX,100Mhz) aan de praat gekregen toen.Scrollen ging niet echt vlot, maar het was wel speelbaar :)
Yup, op de 486 ging het prima, je moest dan alleen de animaties van de gezichten uitzetten, dat scheelde al een hoop. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik speelde het op onze Pentium 1 met wel 100 MHz en 64MB Ram 8) Dat was toen echt vet snel, tot een vriend ineens een 133MHz PC had :o.

Ik heb zelf ook de originele doos nog, maar eigenlijk zou ik ze alle 3 willen, omdat er 3 verschillende voorkanten zijn, Protoss/Zerg/Terran. Ik heb Protoss :)

Ook opvallend, de enige spellen waar ik de doos van bewaard heb (tegenwoordig met die DVD-doosjes helaas geen mooie dozen meer, behalve collector's editions), zijn StarCraft, StarCraft: Brood War, Diablo II, en C&C Gold (die box met Covert Ops). Daarnaast heb ik onlangs via internet Close Combat gekocht, ook met originele doos :9~

Die gaan dus ook nooit weg :+

Iemand die z'n Terran of Zerg doos kwijt wil? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo :) De nieuwe TS is hard onderweg :9 Layout is nu in orde denk ik. Verhaal van SC1 en BW staan er in, units & gebouwen van SC2 staan er in. Ik moet de layout nog wel resizen omdat ik het voor een ander forum maak, dat 100px breder is, maar dat moet geen probleem zijn, gewoon alles met 15% versmallen :).

Wat er nog in moet:

- Screenshots
- Movies
- Links
- Credits

Iemand nog ideeën wat er verder nog in kan? Niets is te veel werk, dus alle ideeën zijn welkom. Maar ik ga niet alle units van SC1 of BW er in zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Angeloonie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:36:
Zo :) De nieuwe TS is hard onderweg :9 Layout is nu in orde denk ik. Verhaal van SC1 en BW staan er in, units & gebouwen van SC2 staan er in. Ik moet de layout nog wel resizen omdat ik het voor een ander forum maak, dat 100px breder is, maar dat moet geen probleem zijn, gewoon alles met 15% versmallen :).

Wat er nog in moet:

- Screenshots
- Movies
- Links
- Credits

Iemand nog ideeën wat er verder nog in kan? Niets is te veel werk, dus alle ideeën zijn welkom. Maar ik ga niet alle units van SC1 of BW er in zetten. :P
Links naar vorige delen, want we maken deze snel vol. :+

En misschien een policy bedenken voor spoilers.
Ik heb het al eerder gevraagd maar geen reactie gekregen. ;)
Zelf vind ik het helemaal niet erg om het over units en dergelijke uit de filmpjes te hebben, van mij hoeven ze dan ook niet in een spoiler tag.
Maar hoe denken jullie daar over?

offtopic:
doe es edit-knop gebruiken ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:27:
Beetje offtopic:

Volgensmij staat ie op mn originele cd... Zal vanavond even voor je kijken, moet nu nm weg.
Zet hem dan wel online voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.

Wat er nog in moet:

- Screenshots
- Movies
- Links
- Credits

Achtergrond informatie over "belangrijke" mensen/gebeurtenissen in het SC universum?

wat betreft spoilers: over units ed hoeft het van mij niet, over het verhaal in SC2 wel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Puc van S. op 22-05-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu we toch nostalgisch bezigzijn:
http://www.geocities.com/Area51/Comet/2481/beta.html

een pagina met screens en info over de allereerste starcraft beta's. Heel leuk om te lezen :)

*edit* verdomme, had de site moeten cachen :(

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 22-05-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.

The GeoCities web site you were trying to view has temporarily exceeded its data transfer limit. Please try again later.

/gotted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De google cache van de pagina. Helaas zonder plaatjes :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik heb het meeste uit mijn IE cache kunnen vissen, ik zal het asap mirroren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
userfriendly blijft goed :)
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/07may/xuf010322.gif

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een Ghost tegen een upgraded Ultralisk... valt tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Chester schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:50:
[...]

Idd, ik zag gisteren dat groene hologram en dacht eerst: "heh, is dat het night elf dansje uit WoW?" Toen keek ik wat dichter en zag verdorie een holografische night elf haar dansje doen. Typisch Blizzard. :D

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:28

Auredium

Informaticus Chaoticus

DarthDavy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:08:
[...]

Idd, ik zag gisteren dat groene hologram en dacht eerst: "heh, is dat het night elf dansje uit WoW?" Toen keek ik wat dichter en zag verdorie een holografische night elf haar dansje doen. Typisch Blizzard. :D
Zo was er ook een holografische ad te zien met daarop 'NUKE' in 1 van de filmpjes.

Maar dit is niet alleen bij Blizzard. In 1 van de eerste GDI levels staat bijvoorbeeld een standbeeld van Havoc bij C&C 3.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
*knip* omdat je het ook al in een ander topic geplaatst hebt.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
probeer eens een andere map als je steeds dezelfde probeerd, bij mij loopt SC steeds vast als ik missie 2 van de terrans wil doen (plain SC dus niet de BW Campaign)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
M1lamb3r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:24:
probeer eens een andere map als je steeds dezelfde probeerd, bij mij loopt SC steeds vast als ik missie 2 van de terrans wil doen (plain SC dus niet de BW Campaign)
het rare is...ik krijg vaak geen beeld bij opstarten...en dan loopt het spel voor de rest wel gewoon nog door geloof ik (muziek + knoppen zijn nog hoorbaar)
weer een andere frats is dat het beeld compleet verkleurt...en nog een andere is dat het spel compleet vastloopt..
en dat allemaal al binnen enkele seconden dus gewoon in het startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thrills33ka schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:21:
ja omg ik krijg SC niet meer aan de praat op mijn Vista x64...
meer mensen die dit hebben?
heb al vaak opnieuw geinstalleerd
ik heb wel paar potjes kunnen spelen maar het wil opeens niet meer...wil echt graag SC'en :D
misschien dat m'n CD gaar is ofzo...ben SC nu via een torrent aan't dl'en :P
Ik denk dat dit meer iets is voor:
Spielerij - Problemen & Vragen
of eventueel:
Het grote Starcraft/Broodwar topic
:)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wist niet dat het nog bestond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:27:
Beetje offtopic:

http://www.replacementdoc...earch.php?q=starcraft&r=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
^^ De handleidingen zijn daar al te vinden :) Wilde het net gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018

Wat er nog in moet:

- Screenshots
- Movies
- Links
- Credits

In het oude scbw topic stond het volgende:

inleiding, links, screens, systeem, faq, strategies, maps, overig

Misschien heb je er iets aan.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21-09 20:44
weer een nieuwe :P
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/07may/xuf010323.gif

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik hoop dat ze een goede componist in de arm slaan. Niet het gezeik dat EA bij C&C3 heeft gegooid. Wat een letdown, geen Frank op de achtergrond horen :(

iemand nog een link waar fanart op display staat? Ik wil wel graag zien wat andere mensen voor intrepetatie hebben van SC(2)...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De muziek in die trailers is iig erg: :9

Die artwork trailer zet ik gewoon op repeat in de taakbalk aan voor de muziek :+ Echt heerlijk. Ook de geluiden in-game zijn al goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De developer-demovideo is echt om te smullen. Hoogteverschillen, de verschillende sterke en zwakke punten van de eenheden en hoe cool is die "black hole" optie van "the mothership" wel niet. En de muziek zat daar ook wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:12:
De developer-demovideo is echt om te smullen. Hoogteverschillen, de verschillende sterke en zwakke punten van de eenheden en hoe cool is die "black hole" optie van "the mothership" wel niet. En de muziek zat daar ook wel snor.
Dat zwarte gat zal wel goed gaan werken tegen mafkezen die met 20 battlecruisers tegelijk komen.
Hoppa! Daar gaat je zakgeld :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:12:
yep dat was wel mooi om te zien dat elke uber unit gecounterd kon worden door een op het oog mindere unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ben nu ook ff die gameplay video trailer aan het dl'en...
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind:

In die demo krijg je een uitlegje over de physics engine en hoe mooi die brokstukken wel niet van die ramp afglijden wat totaal nutteloos is voor de gameplay... en dan maar zeggen: "we don't need fancy features as the supreme commander zoom" wat wel héél veel invloed heeft op de gameplay...

erg jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:15:
[...]

Dat zwarte gat zal wel goed gaan werken tegen mafkezen die met 20 battlecruisers tegelijk komen.
Hoppa! Daar gaat je zakgeld :P
met 20 Battlecruisers is dat mothership zo dood ;) let wel op dat ze het MS nu een imba regen van energy/shield hebben gegeven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:24:
met 20 Battlecruisers is dat mothership zo dood ;) let wel op dat ze het MS nu een imba regen van energy/shield hebben gegeven he ;)
Als ze kunnen schieten wel, ik zie de battlecruisers echter niet meer schieten zodra ze in de zuiging van het zwarte gat zitten. :)

Maar de PC zal toch wel weer lachend aan dat soort effecten ontkomen.
Net zoals in SC1 het praktisch onmogelijk is om storms op de PC te gebruiken, die kan toch elke unit tegelijkertijd aanklikken en weg laten vliegen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:29:
[...]

Als ze kunnen schieten wel, ik zie de battlecruisers echter niet meer schieten zodra ze in de zuiging van het zwarte gat zitten. :)

Maar de PC zal toch wel weer lachend aan dat soort effecten ontkomen.
Net zoals in SC1 het praktisch onmogelijk is om storms op de PC te gebruiken, die kan toch elke unit tegelijkertijd aanklikken en weg laten vliegen. :P
Ik zie de Battlecruisers wel degelijk schieten als ze (wel is waar aan de rand) van het zwarte gat zitten (maar wel in de zuiging)

En jij kan ook alle units tegelijk weg laten vliegen hoor ;)

gewoon op 1 en dan rechtermuisknop en de rest van de nummers afgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het filmpje nog niet gezien, wel de trailer (hoe rook je een sigaar in een helm? :P ).

Maar ik ben een beetje bang dat SC2 een té hoog remake gehalte krijgt.
RTS-spellen zijn een stúk verder geëvolueerd en dat merk je.

Neem bijvoorbeeld C&C3.
Een zeer mooi spel met de 'good old' C&C-gameplay, maar door die gameplay was ik in no-time afgehaakt.
Het voelde te ouderwetse. Er waren weinig moderne (UI-)technieken gebruikt in de gameplay, het voelde heel erg beperkt en bekrompen daardoor.
Ongetwijfeld dat de hardcore-fans het appreciëren, en dat zal, mocht SC2 ook oubollige gameplay hebben, ook geappricieerd worden door SC-fans, maar ikzelf hou wel van een beetje innovatie in plaats van goedkoop cashen op een tried-&-tested merk (zoals bij C&C3 het geval is)
Wat een afgrijselijke zin :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:35:
Ik zie de Battlecruisers wel degelijk schieten als ze (wel is waar aan de rand) van het zwarte gat zitten (maar wel in de zuiging)
Dan heb ik niet goed opgelet. :+
En jij kan ook alle units tegelijk weg laten vliegen hoor ;)

gewoon op 1 en dan rechtermuisknop en de rest van de nummers afgaan ;)
Ja maar je redt het nooit zo snel als de PC.
Die kan binnen een seconde 50 muta's uit zo'n storm verwijderen.
Ik ben al drie slots kwijt voordat ik er achter ben. :+
anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:36:
Ik heb het filmpje nog niet gezien, wel de trailer (hoe rook je een sigaar in een helm? :P ).
Ik herinner me uit SC1 ook nog een filmpje waarin een firebat z'n helm open doet en er een wolk rook uit komt. :P
"Need a light?" :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem bijvoorbeeld C&C3.
Een zeer mooi spel met de 'good old' C&C-gameplay, maar door die gameplay was ik in no-time afgehaakt.
Het voelde te ouderwetse. Er waren weinig moderne (UI-)technieken gebruikt in de gameplay, het voelde heel erg beperkt en bekrompen daardoor.
Ongetwijfeld dat de hardcore-fans het appreciëren, en dat zal, mocht SC2 ook oubollige gameplay hebben, ook geappricieerd worden door SC-fans, maar ikzelf hou wel van een beetje innovatie in plaats van goedkoop cashen op een tried-&-tested merk (zoals bij C&C3 het geval is)
Anders kijk de trailer. Een walker kon over muurtjes lopen en een vliegtuig dat kapot ging liet brokstukken vallen die van een heuvel afgleden :o
En dat was maar een fractie van de nieuwe technieken die ze gebruikten :o
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:41:
[...]

Anders kijk de trailer. Een walker kon over muurtjes lopen en een vliegtuig dat kapot ging liet brokstukken vallen die van een heuvel afgleden :o
en als de ontwikkeling van SC2 net zo gaat als het origineel word de engine toch 2x compleet herschreven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast, StarCraft is nog steeds een ijzersterke titel terwijl C&C al jaren uitgerangeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat van die walkers zal zeer zeker een verandering van strategie vereisen. In SC1 was het vaak zo dat platforms en verhogingen ervoor zorgde dat het wel even duurde voordat een voetleger bij je was. Nu lopen sommige voetlegers er gewoon overheen. Je zult hier wel rekening moeten houden met het sturen van legers. Anders zitten je Zealots pas halverwege terwijl je colossos-units al bij de vijand zijn aangekomen en dan missen ze wellicht hun doel.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als er maar genoeg zuurstof is waarschijnlijk heel snel. Wel eens gehoord van studenten die aan het roken waren in een zuurstofkamer. Je peuk gaat zeer snel en heeft bijna een blauwe steekvlam

Neem bijvoorbeeld C&C3.
ik denk dat er zat innovatie in zal zitten. Alleen ze zullen deels ook bij het oude vertrouwde blijven. Ze weten dat dat werkt dus geen gekke nieuwe concepten. Sowieso lijkt dat me moeilijk in een RTS het principe blijft natuurlijk mijn leger tegen jouw leger.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom units die wel in een eerdere versie zaten van C&C er nu niet meer inzitten. Opeens past er nog maar 1 unit in een APC. :? Geen mobile repair vehicle meer. Zeker als je een upgrade structuur hebt in je units moet je ze makkelijk kunnen repareren lijkt me. Dit lukt nu dus gewoon niet. Ik krijg bij C&C3 vrijwel nooit een lvl3 unit. Dan pas worden ze handig omdat ze zichzelf dan pas gaan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Auredium schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:25:
Dat van die walkers zal zeer zeker een verandering van strategie vereisen. In SC1 was het vaak zo dat platforms en verhogingen ervoor zorgde dat het wel even duurde voordat een voetleger bij je was. Nu lopen sommige voetlegers er gewoon overheen. Je zult hier wel rekening moeten houden met het sturen van legers. Anders zitten je Zealots pas halverwege terwijl je colossos-units al bij de vijand zijn aangekomen en dan missen ze wellicht hun doel.
Misschien wel, maar in WCIII was het ook al zo dat de units zich qua snelheid aan elkaar aan pasten.
Volgens mij ook qua route maar dat weet ik niet meer zeker.

Die walkers en reapers en dergelijke zorgen er inderdaad wel voor dat je niet meer 40+ kannonnen voor je oprit zet en dan lekker kan turtlen. :D
Zoals ik het nu zie wordt het 'drop-gehalte' een stuk hoger, en dat mag ik wel. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ik vind de gameplay video toch wel goed hoor...
grafisch lijkt het wel op W3, wat ik toch wel een mooie engine altijd vond
veel elementen uit Starcraft 1, dat is ook goed...
nieuwe originele units...mooie kleur effecten etc.
volgens mij wordt dit wel een klassieker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:41:
[...]
Die brokstukken die van een heuvel afglijden voegt toch echt niks toe aan de gameplay... ik snap niet dat je dat indrukwekkend vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:28:
[...]
Die brokstukken die van een heuvel afglijden voegt toch echt niks toe aan de gameplay... ik snap niet dat je dat indrukwekkend vind
Ikzelf snap ook niet dat je die zoomfunctie van supreme commander zo geweldig vond. Ik gebruikte die nauwelijks. Maar zo speel ik het dan weer.

Die brokstukken voegen misschien wel niks toe aan de gameplay maar het maakt het wel allemaal net iets mooier. Die walker daarentegen is compleet nieuw en dat zal heel veel invloed hebben op de gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wel 1 dingetje dat ik minder mooi vind..
die Marines ziet er veel te "w3-achtig" uit...die moeten meer dat Space achtige uiterlijk houden ipv zo'n warrior achtig uiterlijk van W3...
ik hoop wel dat die Battlecruisers sterker zijn in de game dan in die demo...beetje Power mogen ze wel hebben toch...
eigelijk zouden ze het ook zo kunnen maken dat je zelf kunt kiezen hoe je bijv een Battlecruiser upgrade, dus dat ie ofwel sterk tegen grond is ofwel sterk tegen air, of je verdeelt het een beetje...
hangt dan ook af van je resources...de armor upgrades dus, maar die zullen er vast nog wel inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:43:
[...]
Ikzelf snap ook niet dat je die zoomfunctie van supreme commander zo geweldig vond. Ik gebruikte die nauwelijks. Maar zo speel ik het dan weer.

Die brokstukken voegen misschien wel niks toe aan de gameplay maar het maakt het wel allemaal net iets mooier. Die walker daarentegen is compleet nieuw en dat zal heel veel invloed hebben op de gameplay
Zal misschien van persoon tot persoon afhangen... maar zo'n zoom vind ik echt onmisbaar geworden!
bij supcom heb ik geen mini-map meer nodig... effie uitzoomen en je hebt al het overzicht dat je moet hebben ivp een mini-map van 100 * 100 pixels waar je niks op ziet.
Scrollen doe ik in supcom ook al niet... gewoon uitzoomen en inzoomen op de plek waar je moet zijn... echt 10x sneller dan scrollen naar de juiste plek of clicken in die low-resolution mini-map.

Die walker vind ik ook mooi en zal idd een toegevoegde waarde hebben... al heb ik de indruk dat er nu plots weer te veel units zijn die hoogteverschillen kunnen overwinnen:
- protoss blinkers
- protoss walker
- terran jump-jet marines

Na C&C3 heb ik echt wel wat schrik gekregen van remakes die terug de oude gameplay beloven. Het is niet omdat iets 10 jaar geleden de max was... dat nu ook zal zijn.

Mensen (en zeker gamers) hebben makkelijk te hoge verwachtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:00:
[...]
Zal misschien van persoon tot persoon afhangen... maar zo'n zoom vind ik echt onmisbaar geworden!
bij supcom heb ik geen mini-map meer nodig... effie uitzoomen en je hebt al het overzicht dat je moet hebben ivp een mini-map van 100 * 100 pixels waar je niks op ziet.
Scrollen doe ik in supcom ook al niet... gewoon uitzoomen en inzoomen op de plek waar je moet zijn... echt 10x sneller dan scrollen naar de juiste plek of clicken in die low-resolution mini-map.

Die walker vind ik ook mooi en zal idd een toegevoegde waarde hebben... al heb ik de indruk dat er nu plots weer te veel units zijn die hoogteverschillen kunnen overwinnen:
- protoss blinkers
- protoss walker

Na C&C3 heb ik echt wel wat schrik gekregen van remakes die terug de oude gameplay beloven. Het is niet omdat iets 10 jaar geleden de max was... dat nu ook zal zijn.

Het zijn:
Protoss Stalkers
Protoss Colossus
Terran Reapers

BTW, ik denk dat SC2 een goede game zal worden. Of hij beter zal worden dan SC weet ik niet, ik denk het haast niet omdat SC gewoon perfect gebalanced is en al heel lang gespeeld wordt door mensen. Maar we hebben het hier wel over Blizzard, die heeft alleen maar goede games uitgebracht ondanks dat ze zo weinig hebben gemaakt. Ik heb er vertrouwen in, het wordt zeker een goede game; maar of hij beter dan SC zal worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is er iemand die zich verveelt en wil meehelpen aan de nieuwe TS?

Heb wat hulp nodig met o.a. verhaaltjes voor de hoofdpersonen :P

add @ msn als je het leuk vindt om te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 23-05-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Blegh StarCraft, ik heb nooit echt begrepen wat mensen er aan vonden. True, kwalitatief is het een goede en vooral uitgebalanceerde game, maar de setting spreekt me echt totaal niet aan. En nog steeds wordt het helemaal kapotgespeeld, met name in Azië inderdaad.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Dus omdat jij de setting niks vond is het gelijk een kut spel die eigenlijk niemand leuk zou moeten vinden? ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Hahn op 23-05-2007 17:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:00:
[...]
De maps zijn veel kleiner dan bij Supreme Commander (mag ik aannemen) dus niet te vergelijken. En op de minimap clicken is instant, terwijl uitzoomen en weer inzoomen op z'n minst een beetje tijd kost, dus da's echt niet sneller :P (spelers die de maps kennen weten ook precies waar ze op de minimap moeten clicken)... vaak heb je dat niet eens nodig, je selecteert gewoon de groep waar je mee bezig bent of de buildings waarmee je nieuwe units maakt en je bent meteen waar je moet zijn... shortcuts FTW! maar dat geldt bij alle RTS'en
- protoss blinkers
- protoss walker
Zijn naar alle verwachting tier2 of hoger units, dus een rush in je base vanaf een cliff zul je niet hoeven te vrezen early game. En ik kan het alleen maar toejuichen, eindelijk wat anti-turtle wapens :P ... je mineral line beschermen moest je toch al in SC vanwege air of irritante vultures (waarvan ik denk dat ze niet meer in SC2 zitten)

Blizzard maakt de verwachting tot nu toe altijd waar... als het tenminste is wat je van blizzard verwacht. Enige waar vaak te hoge verwachtingen van zijn is het grafisch geweld. Dit word een game met VEEL units, en aangezien Blizzard gameplay op #1 heeft staan zullen ze grafisch wat consessies gedaan hebben. (geen giga-poly 3D units waar je tot op het gezicht kan inzoomen, wat sowieso bullshit is tenzij je van replay watchen houdt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Captain Pervert schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:22:
Blegh StarCraft, ik heb nooit echt begrepen wat mensen er aan vonden. True, kwalitatief is het een goede en vooral uitgebalanceerde game, maar de setting spreekt me echt totaal niet aan. En nog steeds wordt het helemaal kapotgespeeld, met name in Azië inderdaad.
de setting is JUIST vet, in vergelijking met bijvoorbeeld Warcraft of World of Warcraft
tis dan wel futuristisch...maar toch wel enigzins realistisch...
er zitten van die Alien trilogy elementen in en dat maakt het gewoon vet
de Zerg, Protoss, Terran, kvind het een van de meest originele spellen ooit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem bijvoorbeeld C&C3.
Ik hoop dat je niet doelt op auto-cast achtige dingen zoals in WC3, want dat vind ik echt vreselijk ten koste gaan van je skills. Zo kon in WC3 in het begin elke noob winnen door alleen maar shamans te bouwen en te attackmoven. (later wel generfd)

Je moet in SC2 bijna alles zelf weer doen, en da's goed... krijg je tenminste verschil tussen casual gamers en lui die er echt wat van kunnen :)

focus word:
- mass expendable units / macro skills (paar units dood betekent niet meteen gameover)
- economy management weer belangrijk (optijd expen etc)
- juiste samenstelling van je legers (geen 100 dezelfde units en dan maar attack moven)
- diversiteit in strategien, van zo snel mogelijk rushen tot uber-epische battles ( :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Hahn schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:23:
Dus omdat jij de setting niks vond is het gelijk een kut spel die eigenlijk niemand leuk zou moeten vinden? ;)
Hij geeft gewoon z`n mening hoor ;)

Ik vind er ook geen hol aan maar daarom is het nog wel een kwalitatief goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Wat ik nooit begrijp is mensen die altijd weer discussies oplaaien over een spel wat zichzelf denk ik wel bewezen heeft. Natuurlijk heeft ieder persoon nog zijn eigen mening over een spel en een hele hoop aspecten zijn natuurlijk ook persoonsgebonden. De ene vind iets wel mooi terwijl de ander het kut vind. Maar als je dingen op een hoger niveau gaat bekijken zoals gameplay, balance, kwaliteit ipv quantiteit, support en patches, verhaal, CGI, etc... dan is er maar 1 waar ik een diepe buiging voor maak en dat is natuurlijk Blizzard.

Als het met gameplay issues te maken heeft zoals bijvoorbeeld inzoomen, uitzoomen, mini-map etc hoef je echt niet bang te zijn dat Blizzard dat verneukt en desnoods fixed mbv een patch gebaseerd op allerlei input van spelers en fans.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
belfrink schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:44:
[...]

Hij geeft gewoon z`n mening hoor ;)
"Blegh StarCraft, ik heb nooit echt begrepen wat mensen er aan vonden." en "En nog steeds wordt het helemaal kapotgespeeld, met name in Azië inderdaad." noem ik geen mening.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Hahn schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:55:
[...]
"Blegh StarCraft, ik heb nooit echt begrepen wat mensen er aan vonden." en "En nog steeds wordt het helemaal kapotgespeeld, met name in Azië inderdaad." noem ik geen mening.
Ja, ik snap dat commentaar ook niet...
ik snap niet wat mensen tegenwoordig nog aan C&C3 vinden :S
heeft me 2 weken kunnen boeien...
en World of Warcraft, nou sorry maar die adventure figuurtjes kunnen me echt niet boeien
Starcraft heeft tenminste nog een realistisch verhaal en units

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:
[...]
Noujah, realistisch :P In iedergeval een betere.
Maarja, ik ben ook een C&C Fan en C&C3 was voor mij een teleurstelling. Het is gewoon een gerushde game, maar het verbaast mij niets; het is EA :P

SC2 aan de andere kant ziet er al gelikt uit en dit is pas de eerste alpha ofzo, dit wordt zeker een boeiende game. Beter dan SC?? Dat weet ik niet. Maar ik heb vertrouwen in Blizzard.
Ik hoop alleen wel dat ze de MP niet vergeten en het nog competitive genoeg maken, het lijkt me erg leuk om mijn micro te gebruiken met de nieuwe units.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Thrills33ka schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Als ik realisme wil, ga ik geen computerspellen spelen. Als je buiten de deur stapt kom je namelijk in 'First Life'. Realistischer kan niet.

Natuurlijk ben ik wel voor een goed verhaallijn, daar niet van. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:02:
SC2 aan de andere kant ziet er al gelikt uit en dit is pas de eerste alpha ofzo, dit wordt zeker een boeiende game. Beter dan SC?? Dat weet ik niet. Maar ik heb vertrouwen in Blizzard.
Ik hoop alleen wel dat ze de MP niet vergeten en het nog competitive genoeg maken, het lijkt me erg leuk om mijn micro te gebruiken met de nieuwe units.
In de Q&A met het blizzard panel op de WWI in Korea zeiden ze dat ze de game eerst MP balancen en daarna pas een single player campaign maken. Bovendien gaan ze in de early beta stages gebruik maken van koreaanse pro-gamers om het spel verder te finetunen... lijkt me goede zaak :)
(er zitten nu al ex-progamers bij blizzard mee te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

The Zep Man schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:06:
[...]
Als ik realisme wil, ga ik geen computerspellen spelen. Als je buiten de deur stapt kom je namelijk in 'First Life'. Realistischer kan niet.

Natuurlijk ben ik wel voor een goed verhaallijn, daar niet van. ;)
Ja, maar in de reale wereld staan er geen space-marines op de hoek van de straat, komen er geen zerlings uit de grond om je ter verscheuren en warpen de protoss geen vloot in een baan rondom de aarde om de aarde te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Auredium schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:36:
[...]

Ja, maar in de reale wereld staan er geen space-marines op de hoek van de straat, komen er geen zerlings uit de grond om je ter verscheuren en warpen de protoss geen vloot in een baan rondom de aarde om de aarde te vernietigen.
Ow? wat zag ik gisteren dan vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

M1lamb3r schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Ow? wat zag ik gisteren dan vliegen?
Ga eens douchen man, al die vliegen om je heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51
Angelina Jolie - Stinkende Nerd: 1 - 0 :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

C&C 3 met SC2 vergelijken is EA met Blizzard.
Dat is hetzelfde als MSN Search met Google vergelijken.

De een niet inovatief, de ander wel
De een groter, maar de ander is kwalitatief sterker
De een luistert niet (genoeg) naar hun klanten, de ander wel
De een schrijft een product na 3 jaar af, de ander brengt 10 (!) jaar na release nog patches uit
etc. etc.

De enige overeenkomst is dat het allebei een RTS is, maar bang zijn voor meer overeenkomsten is absoluut niet nodig, mind my words. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

PromWarMachine schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:01:
C&C 3 met SC2 vergelijken is EA met Blizzard.
Dat is hetzelfde als MSN Search met Google vergelijken.

De een niet inovatief, de ander wel
De een groter, maar de ander is kwalitatief sterker
De een luistert niet (genoeg) naar hun klanten, de ander wel
De een schrijft een product na 3 jaar af, de ander brengt 10 (!) jaar na release nog patches uit
etc. etc.

De enige overeenkomst is dat het allebei een RTS is, maar bang zijn voor meer overeenkomsten is absoluut niet nodig, mind my words. :)
_/-\o_

de een is niet in staat een intutieve goed werkende online omgeving neer te zetten, de ander wel

[ Voor 7% gewijzigd door TrailBlazer op 24-05-2007 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Ik had gehoopt op Diablo 3 :D

Dit spel zou mijn leven weer zwaaaar verneuken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 06:47:
Ik had gehoopt op Diablo 3 :D

Dit spel zou mijn leven weer zwaaaar verneuken denk ik :+
Als de insider geruchten die ik een tijd je terug op ving waar zijn, dan wordt ook daar aan gewerkt. (Let wel dat was iets dat iemand mij verteld die iemand kende wiens broer bij blizzard werkten, of zo iets, dus ik ging er niet van uit dat het betrouwbaar was. Wat ie zij of SC2 bleek echter ook waar dus misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
De kans is alleszinds reëel. Blizzard heeft wel meer dan 1 team van 40 core-developers rondlopen en die zitten niet allemaal met hun vingers te draaien. Ik heb ook zo'n "inside source" - admin van sclegacy.com - en die gaf aan dat SC2 eind mei ging aangekondigd worden en Diablo 3 deze zomer tijdens blizzcon (augustus). Nuja, altijd sceptisch blijven bij dergelijke "informatie", je hebt altijd mensen die interessant willen doen met wat geloofwaardige maar uit de lucht gegrepen informatie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sfinx- op 24-05-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wat me net opvalt uit het gameplay fimpje... de marines schreeuwen niet meer als ze sterven! :( Hopelijk zijn ze de doodschreeuw nog aan het ontwikkelen, anders zou ik het echt zonde vinden.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.