Het Nokia 6300 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 143.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Picture bij contact in telefoonboek is wel zeker mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel tussen deze en de nokia 5500.
Enerzijds lijken er met deze gsm minder problemen te zijn, maar anderzijds lijkt de schok en stofbestendigheid van de 5500 me ook wel belangrijk (vakantiejob op het strand enzo..). Muziek, organiser, en meeste vitale functies lijken me gelijkaardig te zijn (enkel de sportfunctie vind je op de 5500, maar dat is nu niet zo immens belangrijk, eerder 'n leuk hebbedingetje).

Welk zouden jullie nemen? aangezien de 6300 'n stalen behuizing heeft moet hij toch ook wel tegen een stootje kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:55:
Is er nu eigenlijk al een bureaulader voor deze telefoon?
Zal er waarschijnlijk niet komen, omdat de enige manier om het toestel op te laden via de normale ingang daarvoor is. Andere Nokia toestellen hebben een pop-port aansluiting, daar kun je ook opladen via contactjes, maar dat lukt bij de 6300 niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:52:
[...]

Zal er waarschijnlijk niet komen, omdat de enige manier om het toestel op te laden via de normale ingang daarvoor is. Andere Nokia toestellen hebben een pop-port aansluiting, daar kun je ook opladen via contactjes, maar dat lukt bij de 6300 niet....
Bij TelecomTelecom hebben ze wel deze op de site staan, helaas zonder afbeelding, dus geen idee hoe die eruit ziet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:12:
ik twijfel tussen deze en de nokia 5500.
Enerzijds lijken er met deze gsm minder problemen te zijn, maar anderzijds lijkt de schok en stofbestendigheid van de 5500 me ook wel belangrijk (vakantiejob op het strand enzo..). Muziek, organiser, en meeste vitale functies lijken me gelijkaardig te zijn (enkel de sportfunctie vind je op de 5500, maar dat is nu niet zo immens belangrijk, eerder 'n leuk hebbedingetje).

Welk zouden jullie nemen? aangezien de 6300 'n stalen behuizing heeft moet hij toch ook wel tegen een stootje kunnen?
Hij kan zeker tegen een stootje! Ik heb nog geen krasje erop zitten ook, maar het hangt geheel af van hoe jij ermee omgaat. De 5500 is zeker geen verkeerde telefoon overigens, alleen het uiterlijke scheelt natuurlijk heel erg en het scherm is ook in het voordeel van de 6300. De 6300 is zeker niet fragiel, ik zou de 6300 nemen. Meer klasse :)

Een strand is niet de ideale plek voor een gloednieuwe mobiele telefoon natuurlijk, geheid dat je zand in je broekzakken krijgt enzo..maybe is een hoesje daar wel even handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Strand kan ik ten zeerste afraden. Zandkorreltjes blijven in het randje rondom het scherm zitten, en ik heb inmiddels ook wat stof tussen scherm en cover. Dit toestel is naar mijn idee krasvaster dan de W800 die ik hiervoor had.

Is er overigens al gemeld dat het beeldscherm echt fantastisch is? Gisteren viel het me op dat ie zelfs met de volle zon erop perfect af te lezen is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:05:
Bij TelecomTelecom hebben ze wel deze op de site staan, helaas zonder afbeelding, dus geen idee hoe die eruit ziet.
Hmmm, apart! Ik heb weleens eerder een advertentie gezien van een zogenaamde bureaulader voor de 6300, maar dat was een bureaulader waar je alleen een losse batterij in kon steken, niet de telefoon zelf.... En die zoekt niemand natuurlijk! Maar hier hebben ze het erover dat je nog een extra batterij kunt opladen naast je telefoon, en dat klinkt interessant. Weet je wat, bestel jij d'r een, en laat ons effe weten of we 'm ook kunnen bestellen!!! :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:27:
Weet je wat, bestel jij d'r een, en laat ons effe weten of we 'm ook kunnen bestellen!!! :P :P :P
Heel goed idee! Ben ook benieuwd!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Hmmm, apart! Ik heb weleens eerder een advertentie gezien van een zogenaamde bureaulader voor de 6300, maar dat was een bureaulader waar je alleen een losse batterij in kon steken, niet de telefoon zelf.... En die zoekt niemand natuurlijk! Maar hier hebben ze het erover dat je nog een extra batterij kunt opladen naast je telefoon, en dat klinkt interessant. Weet je wat, bestel jij d'r een, en laat ons effe weten of we 'm ook kunnen bestellen!!! :P :P :P
Wat moet ik met een lader voor een 6300 terwijl ik een 6230i heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
megatronics schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:55:
Wat moet ik met een lader voor een 6300 terwijl ik een 6230i heb 8)7
offtopic:
Wat doe jij in Net Nokia 6300 topic als je een 6230i hebt :'(

Ik heb die shop even gemaild, of het een originele Nokia-lader is en of ze een plaatje ervan hebben.
Laat het hier nog wel even weten :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yohan schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:02:
[...]

offtopic:
Wat doe jij in Net Nokia 6300 topic als je een 6230i hebt :'(
Mijn vrouw wil waarschijnlijk een 6300 en daarom moet ik mij daarover inlezen voor alle vragen die zij heeft. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 6120 Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb die shop even gemaild, of het een originele Nokia-lader is en of ze een plaatje ervan hebben.
Laat het hier nog wel even weten :)
Hun reactie:
Dit is geen origineel Nokia product.

Nokia ontwikkelt deze namelijk (nog) niet.
Heeft al iemand 'em besteld?

Edit:
Dit is 'em, hij staat ook op eBay:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/2/2/4/6/7/6/webimg/52232056_tp.jpg

€ 5,17 incl. verzenden op eBay

[ Voor 38% gewijzigd door yohan op 20-07-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dus deze gekocht.
enkele vraagjes:

- een aantal pagina's geleden staat er hoe je moet 'n roosterweergave van je menu inschakelen, ik vind dit echter niet.. ben ik hier de enige of zijn er zo nog? (welke cijfers moet je anders indrukken, dan doe ik dat gewoon ;-)

- ik heb er onmiddelijk 'n 1 gb micro sd kaartje ingestoken (2gig verkocht men niet bij vandenborre..) maar op 't kaartje dat er al bijzat staan er een aantal zaken die ik graag zou transferen. kan dit niet zonder bluetooth/kabeltje? gewoon in m'n cardreader steken lukt niet (kan't niet kopieren).

verder ontdek ik nu nog gewoon zoveel mogelijk functies. het scherm ziet er alvast super uit! de toetsen moet ik nog wat gewoon worden wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:01:
- een aantal pagina's geleden staat er hoe je moet 'n roosterweergave van je menu inschakelen, ik vind dit echter niet.. ben ik hier de enige of zijn er zo nog? (welke cijfers moet je anders indrukken, dan doe ik dat gewoon ;-)
In het menu druk je op 'Opties' (linksonder) en dan 'Hoofdmenuweergave'. Vervolgens kies je je voorkeur.
- ik heb er onmiddelijk 'n 1 gb micro sd kaartje ingestoken (2gig verkocht men niet bij vandenborre..) maar op 't kaartje dat er al bijzat staan er een aantal zaken die ik graag zou transferen. kan dit niet zonder bluetooth/kabeltje? gewoon in m'n cardreader steken lukt niet (kan't niet kopieren).
Naast de bluetooth- en de kabeltjemogelijkheid kun je de data ook telepatisch versturen. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een paranormale gave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ik meen ooit eens iets gelezen te hebben dat een USB kaart lezer en de knoppix live Cd wel beveiligde data kan lezen en schrijven van die Nokia SD kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Hun reactie:

[...]

Heeft al iemand 'em besteld?

Edit:
Dit is 'em, hij staat ook op eBay:
[afbeelding]

€ 5,17 incl. verzenden op eBay
Ziet er wel héél cheap uit

Afbeeldingslocatie: http://www.ebuy-hk.com/image/NokiaDesktopChargerBL-4C3.jpg

En aangezien specifiek bij staat dat het voor de BL-4C denk ik dat het eigenlijk gewoon een soort van bureauhouder voor je gsm is en dat je je batterij daarachter dan kan laden ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hij ziet er inderdaad niet erg degelijk uit, maar ik verwacht niet dat Nokia zelf nog met een lader komt, dus dan hebben we weinig keus. Overigens kun je er wel gewoon je Nokia in opladen zonder de batterij eruit te halen. Hij heet niet voor niets 'dual charger'. Zie ook de eerder genoemde link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Mm dat lijkt niet echt stevig te staan, zo enkel met de charge-pin :/..
Heb je binnen de korste keren óf je lader aan stront, of je telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook de 6300.

Alleen een probleempje.....

Ik heb mijn sim-kaart contacten gekopieerd naar telefoongeheugen.......
Ik kan ze niet meer benaderen.
Actief geheugen: telefoon en SIM geselecteerd: niets...
Alleen telefoongeheugen: niets...
Alleen SIM geheugen: niets...... :'(

Als ik kijk naar geheugenstatus :
simkaart 200 vrij , 0 in gebruik.....
telefoon: 79 %vrij, 21 in gebruik....... 8)7

Iemand een oplossing?
Ervaring?

Bij voorbaart dank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:43:
Sinds gisteren ook de 6300.

Alleen een probleempje.....

Ik heb mijn sim-kaart contacten gekopieerd naar telefoongeheugen.......
Ik kan ze niet meer benaderen.
Actief geheugen: telefoon en SIM geselecteerd: niets...
Alleen telefoongeheugen: niets...
Alleen SIM geheugen: niets...... :'(

Als ik kijk naar geheugenstatus :
simkaart 200 vrij , 0 in gebruik.....
telefoon: 79 %vrij, 21 in gebruik....... 8)7

Iemand een oplossing?
Ervaring?

Bij voorbaart dank.....
Even aan en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie tip... _/-\o_
maar dat had ik al zo'n 26x gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:22:
[...]
goeie tip... _/-\o_
maar dat had ik al zo'n 26x gedaan....
Dan zit er nog maar één ding op... even naar een Nokia Service Point! Het klopt natuurlijk van geen kant! Die nummers moeten terug te halen zijn, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste lui
wat vinden jullie van de klankkwaliteit? Is er iets bekend over het frequentiespectrum dat de 6300 uitbraakt? Ik heb een tijdje naar muziek geluisterd via de meegeleverde oortjes, maar bassen hoor je nauwelijks en de scherpe tonen zijn cheap (instellen van de equalizer geeft nauwelijks verschil). M.a.w. is dit de vergekijking met een mp3-speler waard? Ik wil dit weten want ik zou in mijn auto muziek willen streamen via A2DP- Bluetooth naar een Parrot-MK6000 http://www.pdashop.be/product/38967/parrot-mk6000-bluetooth-carkit.html. Ik heb een test gedaan met het streamen naar mijn laptop Dell D600, die aangesloten is op een paar M-Audio Studio Pro 4 luidsprekers, maar de klank die werd geproduceerd was eerder stereo telefoongeluid dan stereo hifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
hai allemaal,

ik heb eindelijk mijn nokia 6300 en heb er een 1 GB kaart bij gekocht.
tot mijn verbazing kan ik de inhoud van de oude kaart niet kopieren naar de nieuwe 1 GB kaart.
ik krijg dan de foutmelding het bestand is in gebruik of beveiligd. wat nu ?
ik heb op verschillende manieren geprobeerd, oude kaart in telefoon via usb, oude kaart in kaartlezer pc. ik baal hier echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik heb nu 2 x Nokia 6300 in gebruik (de mijne en deze van m'n ouders)

Enkele bevindingen:
Ik heb de Brando screenprotector op beide gekleeft om scherm tegen krassente beschermen en zeer tevreden over het resultaat.
Scherm is nog altijd even klaar en duidelijk met die screenprotector erop.
Alles is goed leesbaar en terugkaatsing van licht & zon op scherm is zelf verminderd vind ik.
En installatie is een fluitje van een cent.
http://www.smartphoneshop...tra-clear-nokia-6300.html

Voor beschermhoesje had ik eerst deze:
Nokia 6300 Crystal Case
Is een miskoop geweest.
Snel krassen in deze plastieke cover en bediening van de knoppen wordt bemoelijkt door deze cover.
Vooral de buitenste knopen die grenzen aan de zijkanten van de Crystal case. Ook snel kapot door gewoon in m'n rugzak te zitten. De 4 houdertjes die de 2 delen van deze case bij elkaar houden breken snel af.

Nu heb ik deze:
Nokia silicone case for Nokia 6300 - blue voor mijn gsm en de ice-versie voor deze van ouders.
Vind deze ideale beschermhoesje omdat deze je gsm bescherm tegen krassen, lichte schokken en spat water. Geen belemmering van de toetsen en alles is goed zichbaar.
Had eerst voor mij de zwarte silicone besteld, maar met deze zag je niets meer van je toetsen en van m'n flasher achteraan. Gelukkig heb ik mogen ruilen.
http://www.mobilefun.co.uk/product/12977.htm

In beide telefoons ziiten deze mini-sd kaartjes:
SanDisk Ultra II Micro SD Mobile 2GB [SN-MCRSD-2048MU] 37.00 30.58
Deze zijn de snelste van SanDisk en zouden minder stroom verbruiken dan de gewone, volgens de Sandisk site. Zou ga je batterij weer langer mee.
Heb op mijn kaartje m'n themes en ringtones staan en enkele games.
Met de overige plaats kan ik foto's nemen en filmen naar hartelust.
Kwaliteit van foto's zijn niet super, maar doen baar.
Lekker breezasletjes fotograferen op een afterparty >:)

Heb op beide mobieltjes flashers erop gezet.
Handig voor in donker of wanneer je aan gamen/tv kijken bent met hoofdtelefoon aan.
http://www.mobilestunter....359aedcbb04cb41a67a83eda8

In begin was ik bezorgd over gebruikstijd van batterij, maar na 3 x volledig te laden en te legen valt batterij zeker mee voor deze gsm. Ik kan gsm +/- 5 dagen gebruiken (bel max 10 min. per dag en 5 sms'jes per dag). Wel staat bluetooth uit en spaarstand aan.
Bij volgende batterijaankoop zal ik de batterij-mod proberen.
Een BL-5C die bijgevijld is, zodat je nog een dag extra meekan.

Geluid van ringtones en gesprekken vind ik super. Luid en duidelijk.
Ook goed dat je ringtones eerst stil starten en dan pas op max volume.
Schrik me anders de pleuris (om op z'n hollands te zeggen)

Handig zijn de blauwe lichtjes aan de zijkanten die verwittigen bij gemiste oproep en ontvangen berichten.

Ook mooie feature is het update van de firmware via updates van het internet.
Anders mocht je naar een service-center gaan en nog een geld betalen ook ervoor.
Zit nu met laatste fimrwareversie 5.00 en heb ook het probleem als ik lang op het hekje duw dat stille/normale profiel niet meer geactiveerd wordt. (feature of bug in firmware?)
Opgelost door kort op powerknop te drukken en daar kan je ook profielen kiezen.

Leuk is ook dat je de look en ringtones kan veranderen.
Zo heeft iedere bellersgroep een eigen ringtone en icoontje.
Weet al ongeveer wie er belt zonder te kijken op scherm.

Kwa vormgeving een gladde look en compact en tamelijk plat.

Verbindingsmogelikheden met de pc zijn dik in orde.
Ofwel draadloos via bluetooth of sneller via mini-usbkabel.
Had graag wireless mogelijkheden gehad om wireless netwerken te vinden om zo wireless te configureren bij mensen.
Je kan deze gsm ook gebruiken als soort van memorystick, gewoon je data overzetten op je mini-sd kaart en tranfereren op een andere pc

Bediening van deze gsm is doodmakkelijk.
Mooie logische en overzichtelijk menus met icoontjes.
Deze gsm is te gebruiken door de echte tweaker en de n00bs.
zelf m'n digibete moeder kan er al goed mee werken.

Handig bij sms zenden is dat je sms'en kan zenden naar bellersgroepen.
Vb. een sms zenden naar alle contacten die in je vrienden bellersgroep zitten, met 1 druk op de knop.

Min puntje is dat de lader niet compatibel is met de vorige laders van Nokia.
Moet dan CA-44 adapter gebruiken om m'n gsm te laden op oude Nokia laders.
http://mobile.brando.com.hk/ChargerAdapterCA-44.php

Dit zijn mijn bevindingen na +/- 3 maaden gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Ra_gdd op 22-07-2007 18:45 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het 100% eens met de bevindingen van RA_GDD.
Ben onderhand 1.5 week in het bezit van de 6300. Hiervoor had ik een 6030 waar een verschrikkelijk scherm op zit. Nu eindelijk alles kunnen zien.
Ik heb de telefoon gekocht. Omdat ik een Sim only abo heb. Prima, 200 euro ervoor betaald.
Incl. Sandisk 1 GB geheugen kaartje.

Ik heb, dankzij dit topic, de iPhone theme maar eens geinstalleerd en werkt prima! Ik vind zowieso dat deze telefoon heel makkelijk te configureren is.

Alle problemen die ik voorgaand hier heb gelezen heb ik geen last van. Bij levering was het V5.0 die erop stond, het stil/normaal zetten met het # toets, geen probleem.
Ook batterij en memory card, geen problemen.

Al met al ben ik erg tevreden met de telefoon.
Ik heb wel het beschermplaatje genoemd in de reactie van Ra_gdd ook even besteld, zou het jammer vinden als er krassen op kwamen. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb al eens gezocht in dit topic, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden...

Hoe kom ik aan die 5.00 firmware? Met de update software van Nokia zegt-ie dat mijn firmware up-to-date is. En als ik in het telefoon menu kijk dan is de optie grijs en kan ik dus ook de firmware niet up-daten. Ik heb nu 4.71 trouwens. Moet ik nog iets doen om aan die nieuwere firmware te komen?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:52:

Ik heb de telefoon gekocht. Omdat ik een Sim only abo heb. Prima, 200 euro ervoor betaald.
Waar heb je deze gekocht? Ik zie m vooralsnog voor 200 euro overal staan (webwinkels) maar dan exclusief 1 GB geheugen kaartje.

Binnenkort moet ik ook een nieuwe kopen (voor het werk) en heb intresse in de Nokia 6300.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versace1 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:14:
hai allemaal,

ik heb eindelijk mijn nokia 6300 en heb er een 1 GB kaart bij gekocht.
tot mijn verbazing kan ik de inhoud van de oude kaart niet kopieren naar de nieuwe 1 GB kaart.
ik krijg dan de foutmelding het bestand is in gebruik of beveiligd. wat nu ?
ik heb op verschillende manieren geprobeerd, oude kaart in telefoon via usb, oude kaart in kaartlezer pc. ik baal hier echt van.
Ik begrijp niet waarover iedereen het hier heeft bij mij is het gewoon gelukt zoals het zou moeten. Gebruik wel OSX en geen windows.
MicroSD in de SD-adapter vervolgens in de cardreader en alles verplaatsen maar.

Wel heb ik enkele andere "tekortkomingen" tegengekomen:

Als ik een nieuwe contact wil toevoegen dan kan ik naam en voornaam invoeren maar als ik een al bestaande contact wil aanpassen dan kan ik geen achternaam invoeren/aanpassen.

Toen ik nog het standaard sdkaartje had werden gemaakte foto's daarin opgeslagen in de map "afbeeldingen". Nadat ik het kaartje heb vervangen door een grotere en de bestand die op het oude stond heb gekopiëerd naar het nieuwe worden de foto's opgeslagen in de root van de sd-kaart en niet meer in de map "afbeeldingen".
Ga ik naar de instellingen van de camera dan kan ik kiezen telefoongeheugen/geheugenkaart/andere map. Kies ik voor andere map en dan kan ik slechts "browsen" tot aan de geheugenkaart en krijg ik de melding "ok". Dus ik kan niet kiezen voor een map die op de sdkaart staat.

Ook vind ik het spijtig dat je een gezamenlijke opslagplaats voor foto's en video's moet aangeven. Ook moet je een gezamenlijke "standaard titel" aangeven". Deze is momenteel bij nog "Foto".

Dus trek ik 2 foto's en maak ik een filmpje dan krijg ik drie bestanden (die elks met "Foto" beginnen) in de root van mijn geheugenkaart. Niet echt overzichtelijk.. :'(

Momenteel ziet het er dus zo uit:
code:
1
2
3
ROOT - Foto001
     - Foto002
     - Foto003

Terwijl ik dit zou willen:
code:
1
2
3
ROOT - Foto's -Foto001
              -Foto002
     - Video's -Video001

Ik zou dit allemaal (verplaasten, hernoemen..) ook handmatig kunnen doen maar daar ga ik mij niet mee bezig houden.. ;)

Wat ik ook spijtg vindt is dat het alarmprogramma nog steeds hetzelfde is als in het 5110 -tijdperk. Ik had toch liever een wat uitgebreidere gehad. Nu moet ik de agenda gebruiken wil ik meerdere alarms per dag.

Via een vriend heb ik zo'n origineel lederen hoesje kunnen bemachtigen. Het hoesje is dus zoals al geweten te klein. Als je héél hard duwt dan krijg je de telefoon er in maar dan moet je de telefoon er nog zien uit te krijgen wat ongelofelijk veel moeite vergt. Het hoesje is wel moet maar niet echt praktisch dus. Momenteel heb ik mijn oude 6100 er in geforceerd en dit ga ik zo enkele dagen laten in de hoop dat het zakje uitrekt.

Ook heb ik gemerkt dat in de 6100 dezelfde batterij zit dat is dus ook mooi meegenomen.

Al bij al een zeer goede gsm met een sublieme afwerking.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Stom vraagje misschien maar hoe zit het met meerdere bluetooth connecties op hetzelfde moment?

Kan ik in de auto bijv. een connectie hebben met mijn bluetooth carkit (Nokia CK-7W) en mijn TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:59:

Als ik een nieuwe contact wil toevoegen dan kan ik naam en voornaam invoeren maar als ik een al bestaande contact wil aanpassen dan kan ik geen achternaam invoeren/aanpassen.
Heb je al je nummers gekopieerd van je SIM kaart naar de telefoon zelf? Heb zonet gemerkt dat je geen voornaam + achternaam kunt invoeren bij SIM nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:52:
[...]

Heb je al je nummers gekopieerd van je SIM kaart naar de telefoon zelf? Heb zonet gemerkt dat je geen voornaam + achternaam kunt invoeren bij SIM nummers.
Als ik dat probeer dan zegt ie "simkaart beveiligd". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag de analoge klok (die er standaard bij zit in't 'noir' theme) houden, mar 'n andere achtergrond hebben. Hoe kan ik dit doen? (welk programma eventueel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:20:
ik zou graag de analoge klok (die er standaard bij zit in't 'noir' theme) houden, mar 'n andere achtergrond hebben. Hoe kan ik dit doen? (welk programma eventueel)
Het zou misschien kunnen met Nokia theme editor en een flash editor. Je haalt met de Nokia theme editor het flash bestand voor de wallpaper uit ClockNoir.nth en en bewerk die klok dan zodanig met een flash editor. (zet er bijvoorbeeld een andere wallpaper achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een manier of een programma om de spraaklabels weer zelf in te spreken.
Zo als het nu gaat werkt niet goed met mijn handsfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Als ik dat probeer dan zegt ie "simkaart beveiligd". :?
Ben je zeker dat je probeert te kopiëren en niet te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:42:
[...]

Ben je zeker dat je probeert te kopiëren en niet te verplaatsen?
Zowel bij kopiëren als bij verplaatsen krijg ik die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog een Nokia 6300 willen aanschaffen: ik heb onlangs mijn abonnement verlengt bij de jongens van telecom.nu. t-mobile relax web 300 (30,50 pm ipv 34.50) 1 jaar, nokia 6300 gratis, gratis 1 gb geheugen erbij, en geen verzendkosten.

Verder zie ik op het forum heel wat verwijzingen van het bijvijlen van de BL-5C accu, maar nergens pics van dit proces/resultaat. Ik heb ze nog niet gezien in dit grote nokia 6300 topic. Zou iemand me kunnen verwijzen of pics hervan kunnen plaatsen, zodat anderen (ik) ook weten hoe dit moet?

alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Ik heb mijn 6300 (made in Hungary) nu ruim een week en nergens problemen mee (behalve met mijn Duitse taalbeheersing voor de handleiding ;) ).
Bovendien moeten toekomste potentiële kopers niet afschrikken van de mensen die hier klachten berichtten. Wanneer iemand namelijk tevreden is zal deze veel minder snel op een dergelijk forum terecht komen en daarom zijn de eerdere berichten nogal vertekenend voor de gemiddelde kwaliteit van de Nokia 6300.
Morgen komt mijn "Design bureaulader met LED indicatie" van TelecomTelecom en als ie de moeite waard is zal ik wel een pic posten en anders gaat ie retour afzender (ben namelijk bang dat het hetzelfde goedkope plastic dingetje is als eerder in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik wil deze dus binnenkort aanschaffen (zonder abbo) en zoek de meest voordelige aanbieding...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Zosas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:04:
Ik wil deze dus binnenkort aanschaffen (zonder abbo) en zoek de meest voordelige aanbieding...
www.telecomvergelijker.nl

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mr.S schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:59:
Morgen komt mijn "Design bureaulader met LED indicatie" van TelecomTelecom en als ie de moeite waard is zal ik wel een pic posten en anders gaat ie retour afzender (ben namelijk bang dat het hetzelfde goedkope plastic dingetje is als eerder in dit topic).
Is de postbode al geweest? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedkoopste los is bij typhone.nl voor 206 euro incl verzendkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 05:27
Heb hem nu ook een paar dagen in bezit. Nog geen klachten. Heeft nu 24 uur los van de lader aangestaan, met diversie telefoontjes, smsjes, wat internet gebruik en de accu indicator geeft nog helemaal vol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:41:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:41:
Goedkoopste is dus op de zwarte markt in Beverwijk: 165 euro nieuw in doos met garantie, bij bijna alle telefoonkraampjes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Yohan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Is de postbode al geweest? :9~
Ja :X

Het is helaas dat plastic nep ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.ebuy-hk.com/image/NokiaDesktopChargerBL-4C3.jpg
Dit is dus wat ze een "Design bureaulader met LED indicatie" noemen bij TelecomTelecom. Wat een onding zeg.
  • Hij ziet er niet uit;
  • Het oplaadpunt gaat maar voor een klein stukje in de 6300 waardoor de 6300 half scheef er in hangt;
  • De Telefoon gaat ook zwalken/wiebelen omdat hij onstabiel aan dat oplaadpunt bungelt.
Ik ga hem duidelijk terug sturen, wat voel ik me genept. Nu begrijp ik ook waarom ze op de website geen afbeelding plaatsen, dat zou ik ook niet durven met zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Waardeloos zeg. Nou, iig bedankt voor je post. Dat bespaart je mede-Tweakers weer een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Precies, zijn we met z'n allen weer een eraring rijker (en een illusie armer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het lullige is ook dat Nokia zelf bij dit soort high-end toestellen geen desktopladers produceert. Zelfs bij m'n 6510 zat een bureaulader, hoe moeilijk kan het zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Ik denk toch dat de 6300 in het middensegment zit. Qua prijs en features is de N- en 8xxx-serie denk ik voor Nokia high end. Bovendien verdienen ze vrij weinig aan de laders (ontwikkeling, productie, transport, verkoopmarge en eventuele marketing) dus is het voor Nokia niet zo aantrekkelijk dus ik begrijp het wel.
Ik vind het wel heel erg jammer, maar daar heeft een beetje commerciële instantie, wiens bestaan afhankelijk is van geld, maling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor als er nog iemand het thema clock_Noir wil downloaden voor de 6300:
http://members.home.nl/f.morsink/Nokia%206300/Clock_noir.nth

Met dank aan de werkende telefoons bij Media Markt Hengelo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er in dit topic al antwoorden zijn op deze vragen (geen zin om 35 pagina's reply's te lezen), maar ik hoop dat ik wat oplossingen heb voor jullie:

- Geheugenkaart probleem -> niet meer zichtbaar

Wat vaak werkt is om de geheugenkaart te formatteren (pas wel op dat de bijgeleverde kaartjes content bevatten), en vervolgens een naam te geven, bijv. "geheugen" of "micro-sd". Het hernoemen van de kaart kun je overigens ook vanuit het menu doen, in de gallerij.

- Problemen met het configureren van de internet settings

Probeer de settings eens automatisch te versturen via http://www.bel.nl of http://www.belcompany.nl . De settings worden OTA (Over The Air) verzonden naar je toestel, waar je ze alleen nog maar hoeft te accepteren. Het installeren doet hij vervolgens vanzelf!

- Navigatie voor de nokia 6300

Deze symbian versie (s40 3rd gen) wordt niet ondersteund door TomTom of Route66. Wel kun je gebruik maken van google Gmaps of Nav4All. Let wel dat het kaartmateriaal wordt gestreamd via je dataverbinding, dus een onbeperkt online bundel (oa. vodafone, t-mobile, kpn) van ongeveer 10 euro heb je wel nodig! GPS dient gekoppeld te worden via bluetooth, aangezien er geen GPS ingebouwd zit.

Overigens, ik heb zelf ook nog een vraag. Ik maak zelf gebruik van de nieuwe beta van opera browser (4.02 als ik mij niet vergis), en ik zou graag gebruik willen maken van bijv. youtube etc. Echter, je kunt geen filmpjes bekijken.
Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat er ook een mobiele youtube portal is, nml. m.youtube.com . Ook hier lukt het mij niet om een filmpje te streamen. Als je op deze site op help klikt, dan wordt daar vermeld dat alle toestellen met .3gp streaming media worden ondersteund.
Volgens de specs van het toestel is dit ook zo, maar waarom werkt het dan niet? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:48:
...
Verder zie ik op het forum heel wat verwijzingen van het bijvijlen van de BL-5C accu, maar nergens pics van dit proces/resultaat. Ik heb ze nog niet gezien in dit grote nokia 6300 topic. Zou iemand me kunnen verwijzen of pics hervan kunnen plaatsen, zodat anderen (ik) ook weten hoe dit moet?

alvast bedankt.
Hier is duderuud, de über productfotograaf! :P :P

Een paar weken geleden al was er iemand die mij had gemaild dit te doen maar was het vergeten.
Hier alsnog de pics van mijn gemodde BL-5C:
(Disclaimer: Met flitslicht werd het niks en onder een lampje is ook niet alles)

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5c3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5cvbl4c_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5cvbl4c_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5cinsert1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/6300/bl5cinsert2.jpg

O ja, was ik vergeten: De mod is uitgevoerd met zo'n chirurgenmesje...vrij lomp en snel gedaan, batterij had ik toch voor niks gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door duderuud op 25-07-2007 23:08 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:52:
Ik ben het 100% eens met de bevindingen van RA_GDD.
Ben onderhand 1.5 week in het bezit van de 6300. Hiervoor had ik een 6030 waar een verschrikkelijk scherm op zit. Nu eindelijk alles kunnen zien.
waar heb je deze voor 200 euro incl. 1 gb kaart gekocht??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
duderuud schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Hier is duderuud, de über productfotograaf! :P :P

Een paar weken geleden al was er iemand die mij had gemaild dit te doen maar was het vergeten.
Hier alsnog de pics van mijn gemodde BL-5C:
(Disclaimer: Met flitslicht werd het niks en onder een lampje is ook niet alles)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

O ja, was ik vergeten: De mod is uitgevoerd met zo'n chirurgenmesje...vrij lomp en snel gedaan, batterij had ik toch voor niks gekregen.
Hoeveel procent extra accuduur levert zo'n mod je ongeveer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank you duderuud voor de foto's, zeer duidelijk zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:21:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje over de verbinding tussen pc en telefoon met kabel. Misschien is dit al eerder behandeld...maar 35 pagina's doorlezen is veel.

Ik heb een usb kabel om de telefoon aan de pc te verbinden, maar als ik de pc opdracht geef om te verbinden met telefoon, vindtie niks. Daarbij geeft de telefoon wel een verbindingsteken aan. ook zie ik de telefoon nergens al verwisselbare schijf.

Hebben jullie een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Iemand de laatste tijd nog een 6300 van GSMtrack vandaan? Is dat tegenwoordig al een NL versie, of nog steeds met Duitse handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:49:
FF een vraagje over de verbinding tussen pc en telefoon met kabel. Misschien is dit al eerder behandeld...maar 35 pagina's doorlezen is veel.

Ik heb een usb kabel om de telefoon aan de pc te verbinden, maar als ik de pc opdracht geef om te verbinden met telefoon, vindtie niks. Daarbij geeft de telefoon wel een verbindingsteken aan. ook zie ik de telefoon nergens al verwisselbare schijf.

Hebben jullie een oplossing??
Heb je Nokia Suite wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Heb je Nokia Suite wel geïnstalleerd?
ja dat heb ik natuurlijk wel geinstalleerd :P . Maar als ik bij nokia suite verbinding wil maken, doettie het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig al een koperen cover voor de 6300 aangeschaft? deze was al eerder ergens te zien in dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Yohan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:21:
[...]

1 á 1,5 dag extra...de moeite waard imo.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik TomTom op de 6300 draaien?
Nee, de huidige versies van TomTom draaien niet op de 6300. Er is wel andere navigatiesoftware beschikbaar die gebruik maakt van GPRS om kaarten en gegevens binnen te halen

---
als dit zo is, waarom bieden er dan zoveel sites een nokia 6300 aan icm TomTom ?!?

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In combinatie met een TomTom, zoals je die wel vaker op een voorruit ziet zitten. Die werkt helemaal los van een telefoon. Je kan de 6300 dan wel gebruiken voor eventueel hands-free bellen en het ophalen van verkeersinformatie en het weerbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaah slimme trucage

dan wordt het denk ik deze voor de vakantie:
http://www.pdashop.nl/pro...nokia-330-gps-europa.html

moet ook oost europa hebben namelijk

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
vandaag mijn nokia 6300 binnen gekregen van gsm24.nl 234,10 euro incl verzenden en 2 gig kaartje. Echt een top ding ik heb alleen 1 probleem als ik op contacten druk in Nokia PC Suite ziet hij niet de contacten uit mijn telefoon ik kan alleen een sms versturen of een nieuwe contact toevoegen, hoe krijg ik hier mijn bestaande contacten van mijn sim/telefoon te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
6 weken geleden besteld mobileplaza €224 (incl. verz.kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Dapie007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:44:
vandaag mijn nokia 6300 binnen gekregen van gsm24.nl 234,10 euro incl verzenden en 2 gig kaartje. Echt een top ding ik heb alleen 1 probleem als ik op contacten druk in Nokia PC Suite ziet hij niet de contacten uit mijn telefoon ik kan alleen een sms versturen of een nieuwe contact toevoegen, hoe krijg ik hier mijn bestaande contacten van mijn sim/telefoon te zien?
Dan staan je contacten waarschijnlijk nog op de SIM. Toen ik ze had over gezet op het telefoongeheugen waren ze bij mij wel toegankelijk in de Nokia PC Suite.
Voor het overzetten van je contacten:
  1. Menu
  2. Contacten
  3. Cont. kopiëren
  4. Van SIM naar telef.
Even iets anders.
Met de externe geheugenkaart is het mij niet gelukt om de copyright protected applicaties als Sensor, omrekenen etc mee te kopiëren naar m'n Sandisk Ultra2 2GB kaartje. Heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik voor die applicaties dan van geheugenkaartje wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

1) Met pcsuite bestandbeheer naar de computer
2) sd kaartje switchen
3) pcsuite van computer naar geheugenkaart met de bestandbeheer

Heeft bij mij gewerkt en ik gebruik een UltraII kaartje van 2GB.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rooie60 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:57:
6 weken geleden besteld mobileplaza €224 (incl. verz.kosten)
donderdag besteld bij typhone voor 206,50(incl verz kosten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als reactie op FilT69: ik vind de klank van de oordopjes ook beslist niet om al te geestdriftig over naar huis te schrijven. Precies zoals je zei, het klinkt niet veel beter dan die goedkope rommel die je bij een MP3-speler van 2 kwartjes krijgt. Pasvorm is dan wel een stuk beter, dat wel.

Maar... aangezien het een vrij standaard mini-mini-jack aansluiting is, moet daar wel een verloopkabeltje voor te regelen zijn naar "gewoon" mini-jack, en dan kan je je favoriete oorpluggen eraan hangen. Moet ik nog eens proberen, maar aangezien de MP3-speler batterij-power VREET, gebruik ik die niet zo vaak.

Verder ben ik nog steeds helemaal happy met het ding. =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik heb sinds een kleine week de Nokia 6300 en ben er erg tevreden over.
Ik loop echter tegen een vreemd probleem aan, en dat is dat ik geen wijzigingen kan doorvoeren in contacten in mijn telefoongeheugen; ik krijg de melding 'handeling mislukt' en daar kan ik het mee doen. Als ik de contacten verplaats naar mijn SIM-kaart lukt het vreemd genoeg wel.
Ze daar laten staan schieten ook niet op, aangezien ik bij het toevoegen van contactafbeeldingen de nummers alsnog moet verplaatsen naar het telefoongeheugen om dit mogelijk te maken.
Daarnaast, als ik de contacten verplaats naar SIM maakt hij van contacten met meerdere nummers ook meerdere contacten (dus 'Sjakie' die 2 nummers heeft wordt 'Sjakie' en 'Sjakie1'), ook vervelend.
Ik werk op een Mac en iSync werkt niet lekker met het editen van contacts dus da's een hoop handmatig geshizzle.

Iemand enig idee of er ergens een soort van 'schrijf-beveiliging' op het telefoongeheugen zit? Op de Nokia site vind ik er niets over terug.

Tot slot nog wat aardige links voor thema's en aanverwanten:
http://www.danschwartz.org/phone.html?seenIEPage=1#s403
http://www22.ownskin.com/theme?m=11:Nokia+6300
http://www.mobile88.com/m...1&MOVE=NEXT&CurrentPage=1
http://www22.ownskin.com/theme
http://www.zedge.net/

Groetjes,

Cindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Zo, na enige afwezigheid ben ik er weer. Hopelijk binnenkort weer wat tijd om wat updates te doen aan de startpost voor misschien wel deel 3 van dit topic :)

Kaaltje: je geheugenkaart is niet puur toevallig zo vol dat er niks meer bij kan?
Ik kan me zo geen andere problemen herinneren die dit zouden kunnen veroorzaken.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik weet het, waarschijnlijk mag ik dit hier helemaal niet posten maar ik kom er echt niet uit en hoop dat een van jullie hier gewoon een duidelijk antwoord op kan geven. Verkopers in telecom shops wisten me absoluut niet te helpen. Die weten er zelf (althans waar ik geweest ben) geen drol van af.

Voorwaarden aan de telefoon:
- Snelle menu's (oude symbian was zo traag dat ik me helemaal dood ergerde, heb nu samsung, maar is het wel verbeterd? Hoorde dat het nog steeds traag is.)
- Goed en duidelijk scherm
- Makkelijk bellen en sms'en (heb bijvoorbeeld een hekel aan dat toutch screen gedoe van LG)
- Goede batterijduur
- Goed contact beheer (heb een Apple, dus de PC suite kan ik niet veel mee, hooguit in parallels draaien, maar daar zitten mijn contacten niet in)
- Liefst eigenlijk mail push of iig een (makkelijke) manier om mails op m'n mobiel te krijgen.

Dingen als een camera / video / mp3 enz enz vind ik persoonlijk onzin. Filmen doe ik met een camera, foto's met een digicam en mp3's met m'n iPod. Al die apparaten doen dat beter dan een mobiel, dus die functies ga dat toch niet gebruiken. :)

Eigenlijk twijfel ik tussen de 6300 (vandaar hier de post) en de E50, maar precies de verschillen kan ik niet echt vinden. Scherm resolutie is het zelfde, maar is de processor of snelheid van die dingen ook het zelfde? Is de symbian versie het zelfde? Of moet ik misschien naar een niet-nokia kijken... (waarschijnlijk verkeerde topic daarvoor ;) )

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de accu/stand-bij tijd van de 6300 nu echt zo slecht zoals zo veel over wordt geschreven? Ik had altijd de 6230i en hier kon ik met iedere dag sms'en, bellen en internetten toch wel een week mee.

Kan ik de 6230i hier in vergelijken met de 6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
DJ-Anubis schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
Voorwaarden aan de telefoon:
- Snelle menu's (oude symbian was zo traag dat ik me helemaal dood ergerde, heb nu samsung, maar is het wel verbeterd? Hoorde dat het nog steeds traag is.)
De menu's van de 6300 zijn gewoon snel, tenzij je door mappen gaat browsen, dat is eigenlijk het enige waar ik de snelheid matig vindt.
- Goed en duidelijk scherm
- Makkelijk bellen en sms'en (heb bijvoorbeeld een hekel aan dat toutch screen gedoe van LG)
Bellen is tja... veel gemakkelijker kan het niet imho. SMS'en gaat gewoon prima. Een SMS maken zit onder een van mijn sneltoetsen en dan kan ik meteen beginnen. Ik gebruik geen T9 dus daarover kan ik je weinig vertellen.
- Goede batterijduur
Afhankelijk van wat je gewend bent en hoe vaak en hoe lang je belt. Ik denk dat de telefoon niet geschikt is voor langdurig (2 uur bv) achter elkaar bellen.
- Goed contact beheer (heb een Apple, dus de PC suite kan ik niet veel mee, hooguit in parallels draaien, maar daar zitten mijn contacten niet in)
PC Suite is sowieso een baggerapplicatie van de bovenste plank (imho dan ;)). Contacts bekijken en editten op de Mac heb ik geen ervaring mee, maar de koppeling met behulp van iSync lijkt overal goed te werken.
Eigenlijk twijfel ik tussen de 6300 (vandaar hier de post) en de E50, maar precies de verschillen kan ik niet echt vinden. Scherm resolutie is het zelfde, maar is de processor of snelheid van die dingen ook het zelfde? Is de symbian versie het zelfde? Of moet ik misschien naar een niet-nokia kijken... (waarschijnlijk verkeerde topic daarvoor ;) )
De E50 lijkt mij een Symbian-based platform en de 6300 niet, dat lijkt me het belangrijkste verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Laatst online: 10-11-2024
Booster schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:27:
De E50 lijkt mij een Symbian-based platform en de 6300 niet, dat lijkt me het belangrijkste verschil ;)
Geen wonder dat ik nergens een versie nummer kon vinden. |:(
Maar bedankt voor je mini-review :) denk dat ik dan toch een wat meer gevulde telefoon neem (iemand tipte me vandaag de E65)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaaltje: je geheugenkaart is niet puur toevallig zo vol dat er niks meer bij kan?
Ik kan me zo geen andere problemen herinneren die dit zouden kunnen veroorzaken.
[/quote]

Nee, die zit op nog geen 25%. Raar, he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde Kaaltje. Is volgens mij gekomen nadat ik de contacten voor de eerste keer met de Nokia suite geüpdate had.

Heb dit pas sinds zaterdag, nog geen oplossing tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:03:
Heb precies hetzelfde Kaaltje. Is volgens mij gekomen nadat ik de contacten voor de eerste keer met de Nokia suite geüpdate had.

Subzero, het is inderdaad erg raar. Ik heb geen Nokia Suite gebruikt (Mac), wel iSync, maar ik durf niet te zeggen of dit probleem al bestond voordat ik dat gedaan heb.
Verder vind ik het overigens een perfect toestel, helemaal blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:03:

Ik kan me herinneren dat ik in het begin ook zoiets raars had na het importeren van contacten via PC Suite... Ik baalde er zo van dat ik al mijn contacten alsnog handmatig heb ingevoerd. Even werk, maar dan wel helemaal ok! En je oefent weer eens typen op zo'n klein toetsenbordje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Het opnemen van een filmpje met de 6300 wordt na een halve minuut automatisch gestopt. Waarom is dit en hoe maak ik dit ongedaan?

Antwoorden:

- Het probleem met de (onbereikbare) geheugenkaart bestaat niet meer. Er was helaas een foute batch in de markt. Deze batch heeft de markt nu (grotendeels?) verlaten.

- Tijdens een telefoongesprek kan ik eenvoudig omschakelen naar luidspreker door op het bovenste blauwe knopje rechts (naast de navigatie toets) te duwen. Hier staan dan ook handig de letters 'Luidspr''. boven. Althans, bij mijn toestel.

- Sommige toestellen verlangen een iets harder indrukken van de navigatie toets. Meestal wanneer je naar beneden drukt, soms naar boven. Lijkt een productie fout, ik zou het toestel omruilen. Dit drukken behoort soepel te verlopen.

- De Accu gaat met een gesprekje en wat foto's drie a vier dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:29:
Als reactie op FilT69: ik vind de klank van de oordopjes ook beslist niet om al te geestdriftig over naar huis te schrijven. Precies zoals je zei, het klinkt niet veel beter dan die goedkope rommel die je bij een MP3-speler van 2 kwartjes krijgt. Pasvorm is dan wel een stuk beter, dat wel.

Maar... aangezien het een vrij standaard mini-mini-jack aansluiting is, moet daar wel een verloopkabeltje voor te regelen zijn naar "gewoon" mini-jack, en dan kan je je favoriete oorpluggen eraan hangen. Moet ik nog eens proberen, maar aangezien de MP3-speler batterij-power VREET, gebruik ik die niet zo vaak.

Verder ben ik nog steeds helemaal happy met het ding. =]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de slechte geluidskwaliteit van de mp3 speler aan de oordopjes ligt, of aan de telefoon zelf.
Want het geluid is echt zwaar belabberd.

verder relaxte telefoon overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• web-hawk
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Heeft iemand al ervaringen met carkits voro de 6300??

Ik ben nu in het bezit van de 6310i met een MCC1-carkit. Werkt nog steeds super, maar wil toch eens overstappen naar een wat moderner toestelletje.

De 6300 heeft zo op het eerste gezicht alle wenselijke features, maar.....
Ik kan nergens een lader/houder voor in de auto vinden?

Nu ben ik gisteren bij een BusinessCenter geweest en daar wilden ze me al een carkit van 500euro aansmeren (met Brodithouder :/ ) of een losse carcharger (alsof ik elke keer dat ik instap een kabeltje in mn sigarettenplug ga stoppen en een plugje in mn telefoon ga friemelen |:( )

Nu vraag ik me af of het niet mogelijk is om mijn oude carkit te modden (voor mij hoeft het niet via bluetooth) en gewoon alleen een active brodit-houder te gebruiken. Heeft iemand daar enige ervaring mee? Vind het eigenlijk wel vreemd dat er geen nokia-houders zijn voor in de auto. Mijn 6310i heeft nog nooit een lader thuis gezien (zou niet eens weten waar dat ding is gebleven).

Ben eigenlijk bang dat ik er toch niet aan ontkom om een CK-7w aan te gaan schaffen, maarja, dan zit ik nog steeds met een brodithouder met plug te kijken

Innovation beyond Imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

web-hawk schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:13:
Heeft iemand al ervaringen met carkits voro de 6300??

Ik ben nu in het bezit van de 6310i met een MCC1-carkit. Werkt nog steeds super, maar wil toch eens overstappen naar een wat moderner toestelletje.

De 6300 heeft zo op het eerste gezicht alle wenselijke features, maar.....
Ik kan nergens een lader/houder voor in de auto vinden?

Nu ben ik gisteren bij een BusinessCenter geweest en daar wilden ze me al een carkit van 500euro aansmeren (met Brodithouder :/ ) of een losse carcharger (alsof ik elke keer dat ik instap een kabeltje in mn sigarettenplug ga stoppen en een plugje in mn telefoon ga friemelen |:( )

Nu vraag ik me af of het niet mogelijk is om mijn oude carkit te modden (voor mij hoeft het niet via bluetooth) en gewoon alleen een active brodit-houder te gebruiken. Heeft iemand daar enige ervaring mee? Vind het eigenlijk wel vreemd dat er geen nokia-houders zijn voor in de auto. Mijn 6310i heeft nog nooit een lader thuis gezien (zou niet eens weten waar dat ding is gebleven).

Ben eigenlijk bang dat ik er toch niet aan ontkom om een CK-7w aan te gaan schaffen, maarja, dan zit ik nog steeds met een brodithouder met plug te kijken
Hier ook 2 CK-7W carkits en actieve Brodit houders (6230i variant voor mij en de 6300 variant voor mijn vrouw). Geen enkel probleem ermee, toestellen werken goed via bluetooth en worden netjes opgeladen in de houders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• web-hawk
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

ok, nice, en deze houders, hebben die een losse stekker, of zijn ze ook mooi in te bouwen? (heb je mss. een artikelnr voor me??) Want ik vind alleen deze: http://www.brodit.se/prod...anr=965131&sortiment=null

Innovation beyond Imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yohan schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:49:
Is iemand er al achter hoe je de knoppen 'terug' en 'pauze' kunt verbergen bij het fullscreen afspelen van een filmpje? Of heb je dan een alternatief movieplayertje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

web-hawk schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:35:
ok, nice, en deze houders, hebben die een losse stekker, of zijn ze ook mooi in te bouwen? (heb je mss. een artikelnr voor me??) Want ik vind alleen deze: http://www.brodit.se/prod...anr=965131&sortiment=null
die van mij is door de garage ingebouwd en dus aangesloten achter het dahboard. die van mijn vrouw gaat gewoon via de sigarettenaansteker (kan mooi, ze is net gestopt met roken :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een applicatie bestaat voor de nokia 6300 waarmee je screenshots kan maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:48:
die van mij is door de garage ingebouwd en dus aangesloten achter het dahboard. die van mijn vrouw gaat gewoon via de sigarettenaansteker (kan mooi, ze is net gestopt met roken :> )
Ben jij effe blij, ken je d'r weer 's een zoen geven!

Sorry, beetje off topic, maar kon het niet laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op een andere site dat iemand stof achter het glas heeft zitten. Hebben hier al meer 6300 gebruikers last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:38:
Weet iemand of er een applicatie bestaat voor de nokia 6300 waarmee je screenshots kan maken??
Dat lijkt me op de S40 software onmogelijk. Ik ben het nog nooit tegen gekomen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zat de specs van de Nokia 6300 te bekijken en vroeg me de volgende dingen af:

- Kun je direct filmpjes en foto's opnemen op de memorycard? (mijn huidge toestel kan dat niet en daarom kun je dus geen filmpje van 2GB maken...)
- Kun je bestanden via BlueTooth overzetten?
- Kun je de telefoonlijst op de PC bewerken? Zo ja, is de benodigde software meegeleverd? (Er staat dat een CD-ROM wordt meegeleverd, maar daar staat mischien alleen de handleiding op?)
- Kun je vrij Java applicaties installeren?
- Is memorycard en het interne geheugen van de telefoon te gebruiken als USB mass storage device of zijn er specifieke drivers nodig?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Op alles ja, behalve de laatste (deel)vraag ,je hebt geen drivers nodig

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.S op 31-07-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Hebben meer mensen last van het feit dat Windows XP over de flos lijkt te gaan als de 6300 aangesloten is (geweest) via USB kabel of Bluetooth?

Er blijven continu (om en om) twee Hardware Installatie ballonnen afgebeeld worden. Je krijgt dus, totdat je de computer herstart, de melding dat het product succesvol is geinstalleerd. Ja leuk, kap dan met die meldingen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Tackleberry schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:46:
Hebben meer mensen last van het feit dat Windows XP over de flos lijkt te gaan als de 6300 aangesloten is (geweest) via USB kabel of Bluetooth?
Nope, heb hier al meermaals geconnecteerd via Bluetooth en dat werkt perfect zonder blijvende ballonnetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Tackleberry schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:46:

Er blijven continu (om en om) twee Hardware Installatie ballonnen afgebeeld worden. Je krijgt dus, totdat je de computer herstart, de melding dat het product succesvol is geinstalleerd. Ja leuk, kap dan met die meldingen... :P
hier al meerdere keren geconnect (met de USB kabel van m'n digicam :-p ) en geen probleem hier met xp
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.