Het Nokia 6300 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 143.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het irritante probleem dat mijn telefoon telkens een irritante schelle peep geeft als ik met iemand aan het bellen ben.. Nog meer mensen die daar last van hebben?

Ik ga straks maar eens een nieuwe software update proberen, zit nu op versie 4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristian8888
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Jesse schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:52:
@guus2: Je kan in elk geval dit even lezen: Het grote Nokia 6300 topic - deel 2 -- zoeken op BL-5C

Wat overigens de acculading betreft, de standbytijd is bij mij bij nader inzien aanzienlijk beter. Mijn gebruik is niet heel intensief (bellen, sms-en en agenda) maar ik haal zonder problemen 5 dagen.
Welke batterij gebruik jij? De BL-5C of de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:02:
misschien een gekke vraag.

Als ik een sms type, en hem verstuur dan blijft hij op mijn editors scherm staan.....en dan lijkt het alsof er niets verstuurd is. Ik kan me herinneren dat ik op oudere Nokia's had dat het scherm na versturen terug ging op de Inbox ofzo. Is dit in te stellen dat iemand weet ?
Indien verstuurd, is het woord verzend (functie middelste knop) veranderd in uit (functie middelste knop). ;) !
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Hmmmm, misschien moet ik mijn ega maar meer <5><8><7> -jes sturen....
Dan komt het dus vanzelf goed :P
Al lijkt hij het met sommige woorden nooit te leren :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost de Actieve Standby modus ook meer energie dan als hij uit staat?

En wat doet Slaapstand en Energiespaarstand (in Weergave) precies? De handleiding is er nog vanzelfsprekend over... "Hiermee kunt u aangeven of de deze modus kan worden aangezet, hiermee kunt u batterijlading besparen". Ja duh, daar waren wij ook al achter ... maar wat zijn de voordelen/nadelen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
actief standby kost volgens mij zo gek veel extra. Dat zijn alleen de shortcuts die de telefoon dan lat zien.

om accu te sparen kun je de screensaver uitzetten en de energiespaarstand aan (het scherm gaat dan gewoon helemaal op zwart als je hem een tijdje niet gebruikt)
scherm vreet meestal het meeste energie, hoe groter en mooier het scherm hoe meer energie het nodig heeft.

Verder BT uit laten als het niet nodig is, dat scheelt ook alweer een stuk.

Heb zelf nog de 6233, maar wil over naar de 6300, wil alleen even zeker weten dat ik een exemplaar koop die geen problemen heeft met memory card.
(ik koop op beverwijk, 175,- euro voor de 6300 nieuw en los). Maar om dan vervolgens meteen het toestel op te sturen vind ik minder.

Daarom toch maar even de vraag, als een 6300 de meest recente software heeft (5) hoe groot is dan de kans dat er nog kuren zijn met de memory card?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
kristian8888 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:01:
[...]
Dat is met de originele batterij.

Edit: Ik zet hem idd 's nachts uit.
offtopic:
Ik heb dat een keer (zat op zo) niet gedaan, en toen belde acuut een wildvreemde me op om half vier of ik geen verdovende middelen wilde aanschaffen. Bleek toch verkeerd verbonden te zijn. Lig je net lekker te slapen. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Jesse op 03-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
vegtem schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:32:

Daarom toch maar even de vraag, als een 6300 de meest recente software heeft (5) hoe groot is dan de kans dat er nog kuren zijn met de memory card?
Aangezien het probleem met de memory card een hardware probleem is, is de kans op memory card kuren bij de meest recente rom natuurlijk: ..... net zo groot als bij een oudere rom, maar in jouw geval waarschijnlijk iets meer dan 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristian8888 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:01:
[...]

Wat natuurlijk ook meetelt:

zet je hem snachts uit?
wat is de conditie van je accu?

Ik heb zet hem zelf trouwens uit snachts en dan haal ik de 3-4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:55:
Heeft iemand al een changelog over Fw 5.00?
Ben namelijk onderhand wel benieuwd naar de veranderingen op mn gsm.
Niets interessants:
• DRM protected content bigger than 600 kB is possible to download via Java
• WAP browsing over CSD improved
• Viewfinder in video mode improved
• It's possible to login to sites with passwords that start with a number
• Improved playing of MP4 and video/3gpp video files wrapped in DRM MIME type
• “NoResp” command handling improved with SyncML
• Streaming improved when MMS received at the same time
• Playing svg-file improved
• Quality of Nokia tune ringing tone improved on volume level 5
• Preinstalled MIDlet versions updated

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb zojuist via Nokia Suite mn software geupdate.

Nog steeds v4.71 die hij binnen haald...

Iemand een idee wanneer v5.0 ook via de data suite aangeboden gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Wat natuurlijk ook meetelt:

zet je hem snachts uit?
wat is de conditie van je accu?

Ik heb zet hem zelf trouwens uit snachts en dan haal ik de 3-4 dagen.
Die van mij staat 24u / dag aan en ik haal met gemak 5-6 dagen? (standaard batterij)

Dit is met regulier bellen... ongeveer 1-2 uur / dag en een enkel smsje

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 09:00
Ik heb deze telefoon vandaag ook aangeschaft. Prachtig toestel.
Hebben jullie ook dat jullie die oplaadstekker nog wat héén en weer kunnen bewegen als 'ie in het toestel zit? Dus dat er wat speling op zit?

Oja, misschien zie ik iets over het hoofd, maar is er nog wat in te stellen m.b.t. de blauwe ledjes op de zijkant van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innuendo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:51:
Ik heb deze telefoon vandaag ook aangeschaft. Prachtig toestel.
Hebben jullie ook dat jullie die oplaadstekker nog wat héén en weer kunnen bewegen als 'ie in het toestel zit? Dus dat er wat speling op zit?

Oja, misschien zie ik iets over het hoofd, maar is er nog wat in te stellen m.b.t. de blauwe ledjes op de zijkant van de telefoon?
Lees dit topic eens ff rustig door, net als de manual. Daar staan je antwoorden in.

Veel plezier met je nieuwe mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou alleen maar ff melden dat ik uitermate tevreden ben over m'n nokia 6300.
voor mij is dit de ultieme mobile phone, in aanmerking nemende dat ik bepaalde features
toch niet gebruik (als ik mooie foto's wil maken, doe ik dat wel met m'n fototoestel)
de muziekspeler en radio zijn perfect ! maakt andere mp3-speler overbodig (als je tenminste met 2G
genoegen neemt) ... overige functies werken uitstekend (agenda - sms - email etc..) ... en daarbij
komt dat alles zeer gebruiksvriendelijk is ... en (heel belangrijk) prachtig design .. en heel dun .. heel
makkelijk in je broekzak ..
m'n eerste 6300 herkende de geheugenkaart niet .. nieuwe gekregen
m'n tweede 6300 had een probleem met het geluid van telefoon - nieuwe gekregen
ben blij dat ik aan 6300 heb vastgehouden .... geweldig apparaat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Ik vind de mp3speler erop maar irritant in elkaar gezet. Ik vind het lastig nummers zoeken, wat ook grotendeels te wijten is aan mijn brakke mp3 tag huishouding :P Maar hoe maak je in godsnaam een playlist? :X
Op de sonyericssons was het tenminste makkelijk. Je maakte eerst een mapje aan met de artiesten naam, daarna een album-map, en het werd als dusdanig gelezen. Op de 6300 niet. Maargoed, ik worstel er nog wel eens verder mee.

Ik zat trouwens net voor de grap de interactieve handleiding van nokia te kijken, ja dat flash ding. Wat me daarop opviel bij het stukje van Bluetooth connecties, was dat als ze daar de toegangscode invoeren, dat er "****" staat, terwijl bij mij altijd "***x", met x als het laatste cijfer zonder dat het verborgen word weergegeven. Is dit al meer mensen opgevallen?

[ Voor 29% gewijzigd door s0k op 04-07-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
s0k schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:21:
Ik zat trouwens net voor de grap de interactieve handleiding van nokia te kijken, ja dat flash ding. Wat me daarop opviel bij het stukje van Bluetooth connecties, was dat als ze daar de toegangscode invoeren, dat er "****" staat, terwijl bij mij altijd "***x", met x als het laatste cijfer zonder dat het verborgen word weergegeven. Is dit al meer mensen opgevallen?
Volgens mij laat hij inderdaad het laatste nummer dat je in hebt getypt zien, zodat je kan zien of het het goede nummer is. Ik heb het zelf nog niet uitgetest, maar ik denk dat als je een nieuwe intypt, of pijltje rechts indrukt, hij die laatste ook verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:01:
Die van mij staat 24u / dag aan en ik haal met gemak 5-6 dagen? (standaard batterij)
Dit is met regulier bellen... ongeveer 1-2 uur / dag en een enkel smsje
Wauw. Dat haal ik nooit, terwijl de mijne 's nachts uitstaat en ik vrijwel nooit bel...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Yohan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Wauw. Dat haal ik nooit, terwijl de mijne 's nachts uitstaat en ik vrijwel nooit bel...
Die 1-2 uur bellen lijkt me idd wat sterk (dat is 2700 minuten aan het eind van de maand).

Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag mijn foon voor het laatst opgeladen en de (originele) accu zit nu op de helft, dus dat is al bijna 5 dagen. Dan zet ik wel 's nachts de telefoon uit, gebruik geen bluetooth, bel en sms niet zo heel veel (grofweg 120 min. en 15 sms per maand). Wel maak ik vrij actief gebruik van de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik zit deze topic nou een beetje door te lezen en ik zie dat jullie allemaal problemen hebben met de batterij.

Ik heb hier totaal geen last van.

De eerste dag dat ik hem had heb ik hem de hele nacht laten opladen. 's Ochtends gingen we op vakantie naar Frankrijk en daarvoor moest er veel worden gebeld/smst (meerdere auto's). Dit ging allemaal zeer goed en pas na 3,5 dag gaf hij aan dat hij waar aan de oplader moest.
Ik moet nu ongeveer om de 4 à 5 dagen hem aan aan de opladen leggen.

Verder is het een top telefoon. Heb nergens problemen mee, ook niet met de SD-kaart.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als ik via FOTA mn firmware wil updaten dan krijg ik de melding dat ik een service provider moet selecteren, maar ik kan nergens uit selecteren. Iemand enig idee hoe ik dit wel moet doen? Ik doe het liever niet via de pc omdat ik wil kijken hoe fota nou werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
DaannO schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:00:
Als ik via FOTA mn firmware wil updaten dan krijg ik de melding dat ik een service provider moet selecteren, maar ik kan nergens uit selecteren. Iemand enig idee hoe ik dit wel moet doen? Ik doe het liever niet via de pc omdat ik wil kijken hoe fota nou werkt. :)
Je moet GPRS even laten activeren bij je provider.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
Voordat ik terug ga met m'n (overigens zeer stijlvolle) telefoon, wil ik m'n probleem eerst hier even voorleggen.
Ik heb ook wat moeite met het opladen van de batterij. Heb het idee dat die niet altijd contact maakt. De ene keer gaan de blauwe lampjes wel branden als ik de adapter in het stopcontact steek, de andere keer niet.
En ook al gaan de blauwe lampjes soms branden, dan zie ik vervolgens op het scherm niet de batterij-indicator altijd lopen. Nu vroeg ik me af of jullie dat wel altijd hebben: loopt tijdens het opladen van de batterij, de batterijstatus van leeg naar vol, bij jullie? En blijft die dat doen totdat de batterij is opgeladen?
Want vanochtend, zette ik m'n telefoon aan, en toen bleek de batterij ineens opgeladen te zijn, terwijl ik gisteravond geen blauw lampje of batterijstatus heb gezien, toen ik de telefoon aansloot.

Hoor graag hoe dit bij jullie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds vandaag ook. Moest wel naar 400 belminuten bij Telfort, maargoed.. anders moest ik €30 betalen, dat komt hetzelfde neer qua kosten.

Verder vind ik het jammer dat Nokia er niet standaard een datakabel bij levert, zoals Samsung wel doet. Wat voor data kabel gebruiken jullie?

Voor €10 heb je onbeperkt internet op je mobiel bij Telfort, maar dat heb ik nog niet. Heb altijd laptop bij me.. en altijd overal Wireless Internet..

Verder gebruik ik de camera ook nooit, heb net een Panasonic Lumix DMC-TZ3 aangeschaft, die maakt nét iets betere foto's.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:59:
Ik heb hem sinds vandaag ook. Moest wel naar 400 belminuten bij Telfort, maargoed.. anders moest ik €30 betalen, dat komt hetzelfde neer qua kosten.

Verder vind ik het jammer dat Nokia er niet standaard een datakabel bij levert, zoals Samsung wel doet. Wat voor data kabel gebruiken jullie?

Voor €10 heb je onbeperkt internet op je mobiel bij Telfort, maar dat heb ik nog niet. Heb altijd laptop bij me.. en altijd overal Wireless Internet..

Verder gebruik ik de camera ook nooit, heb net een Panasonic Lumix DMC-TZ3 aangeschaft, die maakt nét iets betere foto's.. ;)
Je kan gewoon een standaard goedkoop USB kabeltje gebruiken. Vaak zitten die op een externe cardreader of bij je digitale camera. Prima compatible.

En anders met een bluetooth stickje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Yohan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:55:
[...]

Je moet GPRS even laten activeren bij je provider.
Haha zo ver was ik ook nog wel en is bij mij standaard geactiveerd. Echter gaat het er dus om dat ik niks kan selecteren uit de lijst. Verder dan dat kom ik dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Erg zuinig van nokia,6300 zonder kabel.Zelfs bij de 5300 zat een kabel en die heb ik niet doorverkocht samen met de 5300 want hij past ook op de 6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
rooie60 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:37:
Erg zuinig van nokia,6300 zonder kabel.Zelfs bij de 5300 zat een kabel en die heb ik niet doorverkocht samen met de 5300 want hij past ook op de 6300.
Elk mini-usb datakabeltje past erop. Die kan je al voor een tientje vinden overal en nergens. De 6300 is dan ook niet een erg dure telefoon en om die reden laten ze wat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
DaannO schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:38:
[...]

Elk mini-usb datakabeltje past erop. Die kan je al voor een tientje vinden overal en nergens. De 6300 is dan ook niet een erg dure telefoon en om die reden laten ze wat weg.
Waarom dan wel bij de 5300 een datakabel,zijn intern dezelfde gsm's en even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je het mini usb beschermplastic-ding niet fatsoenlijk kunt openen zonder de cover te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:08:
Is het normaal dat je het mini usb beschermplastic-ding niet fatsoenlijk kunt openen zonder de cover te verwijderen?
Het lijkt er op dat het kapje over de mini-usb aansluiting het beste te verwijderen is als je het batterijkapje eraf haalt.

Volgens mij zat er bij mijn toestel overigens wel een mini-usb kabel, maar ik zal dat van't weekend even nakijken.
offtopic:
Je moet overigens eens een mp3-speler kopen, daar zit niet eens een laadkabel bij, en die kost los nog eens 30 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jesse schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:45:
[...]

Het lijkt er op dat het kapje over de mini-usb aansluiting het beste te verwijderen is als je het batterijkapje eraf haalt.

Volgens mij zat er bij mijn toestel overigens wel een mini-usb kabel, maar ik zal dat van't weekend even nakijken.
offtopic:
Je moet overigens eens een mp3-speler kopen, daar zit niet eens een laadkabel bij, en die kost los nog eens 30 euro oid.
Mij lukt dit na enige oefening nu prima, door eerst m'n nagel in de 'gleuf' naast het klepje te doen, en die vervolgens langs het klepje omhoog, aan de bovenkant van het klepje te zetten. Ik hoop dat het enigzins te volgen is, ik krijg hem zo in ieder geval prima over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:00:
Hmm, heb zojuist via Nokia Suite mn software geupdate.

Nog steeds v4.71 die hij binnen haald...

Iemand een idee wanneer v5.0 ook via de data suite aangeboden gaat worden?
Er zijn vandaag weer voor een hele hoop productcodes de nieuwste firmware versie (5.00) vrij gegeven. Mocht je eerder niet de mogelijheid hebben gekregen om `m naar 5.00 te update, dan kan je het nu proberen. Alhoewel, er is weinig boeiend gewijzigd in de update van 4.71 naar 5.00

[ Voor 34% gewijzigd door Ginz op 06-07-2007 15:54 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:10:
[...]

Die 1-2 uur bellen lijkt me idd wat sterk (dat is 2700 minuten aan het eind van de maand).

Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag mijn foon voor het laatst opgeladen en de (originele) accu zit nu op de helft, dus dat is al bijna 5 dagen. Dan zet ik wel 's nachts de telefoon uit, gebruik geen bluetooth, bel en sms niet zo heel veel (grofweg 120 min. en 15 sms per maand). Wel maak ik vrij actief gebruik van de agenda.
Jij begrijpt niet dat het een kwestie is van bellen en gebeld worden.

In mijn geval is dit redelijk verdeeld. Ik heb het duurste zakelijke abbo en kom makkelijk aan dik een uur / dag (5 dagen / week)

Edit:
Ik heb nu net weer ff gekeken; hij is op afgelopen zondag laat opgeladen en is vandaag pas weer de oplader in gegaan..

werderom dus weer 5 dagen deze week.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:53:
[...]

Er zijn vandaag weer voor een hele hoop productcodes de nieuwste firmware versie (5.00) vrij gegeven. Mocht je eerder niet de mogelijheid hebben gekregen om `m naar 5.00 te update, dan kan je het nu proberen. Alhoewel, er is weinig boeiend gewijzigd in de update van 4.71 naar 5.00
Ja heb em eergister met FOTA binnengehaald. Werkt prima so far.

Batterijduur nog geen goede test mee kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een 6300. Zo op het eerste gezicht een geweldig toestel! Maar nu wil ik graag van jullie weten hoe jullie contact maken met Nokia PC suite? Er is geen datakabel/usbkabel meegeleverd dus vraag ik me af hoe jullie bestanden overzetten e.d.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Weleens van Bluetooth gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes,

weleens van gehoord, maar misschien dat er een USB kabel in omloop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:45:
Yes,

Is al een paar keer verteld, gewoon een standaard mini USB kabel gebruiken. Kijk even tussen je kabels van je digitale camera, daar heb je er vaak wel 1 bij meegeleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:45:
Yes,

Die zijn onder andere hier en hier te vinden.

Oftewel, ga naar je lokale PC toko en vraag om een mini USB A/B kabel.

[ Voor 0% gewijzigd door MegaTronics op 07-07-2007 22:06 . Reden: typo ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:47:
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een 6300. Zo op het eerste gezicht een geweldig toestel! Maar nu wil ik graag van jullie weten hoe jullie contact maken met Nokia PC suite? Er is geen datakabel/usbkabel meegeleverd dus vraag ik me af hoe jullie bestanden overzetten e.d.
Goeie vraag!! Was ook nog helemaal niet behandeld ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Als je het apparaat met een Windows PC verbindt, zal er een verwisselbaar schijfstation in Deze Computer verschijnen. Dan kun je dus al je media troep erheen sleur en pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Xvid filmclips overzetten naar Nokia 6300

Met behulp van Xilisoft 3GP Converter (trial version dus maar max 2min) wil ik een aantal videoclips overzetten naar mijn Nokia 6300. Als het werkt koop ik de volledige versie denk ik.

Ik converteer dus een Xvid filmpje naar 3gp. Als ik het bestandje dan open in Nokia Media Player speelt hij prima. Kwaliteit natuurlijk best wel bagger (max 350x280) maar het werkt. Kopieer ik het vervolgens naar mijn telefoontje en dan speelt hij wel af maar geeft geen beeld. dus alleen geluid geen beeld.

Ik heb ook geprobeerd het filmpje eerst naar MPEG-1 te converteren (eveneens met Xilisoft AVI MPEG Converter 3, trial) en vervolgens met Nokia media player geopend. Nokia media player wilde toen niet naar 3GP converteren maar wel naar mp4. Ook deze speelt weer wel in Windows maar niet op de telfoon (alleen geluid geen beeld).

Iemand een idee wat het probleem kan zijn of iemand ervaring met het converteren naar 3GP? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik converteer met SUPER, werkt perfect en is nog gratis ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
ik kom er net achter dat de bitrates en de resolutie erg belangrijk zijn om het geluid synchroon te laten lopen met het beeld. wat gebruik jij voor instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister gebeurde dus het onvermijdelijke: Mijn 6300 viel uit mijn handen op de stenen.
Sowieso al “auw” maar al snel bleek dat het toestel zeer ongelukkig terecht was gekomen.
Mijn drie week oude 6300 was zwaar beschadigd. Mooi waardeloos dus!!!

Vandaag naar de phonehouse geweest. Die stuurde me door naar de “telefoon turk” op de hoek (niet discriminerend bedoelt maar zoals al eerder gezegd zijn het meestal mensen met een mediterraans kleurtje).

Deze had originele covers van Nokia. Binnen 10 minuten had hij ze voor mij gemonteerd en mijn toestel is weer als nieuw!! Kosten van dit alles: 29,95. Geweldig toch! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En heb je nog steeds recht op garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
guus2 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:02:
ik kom er net achter dat de bitrates en de resolutie erg belangrijk zijn om het geluid synchroon te laten lopen met het beeld. wat gebruik jij voor instellingen?
Bestandsformaat '3GP Nokia'
Videoformaat laat ik staan zoals ie staat
Sound op AAC (klinkt erg goed!)

Bitrate kun je wel flink opschroeven, maar worden de bestanden wel wat groter van :)

Gewoon wat prutsen, dan vind je vanzelf de optimale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:33:
En heb je nog steeds recht op garantie ?
Het gaat om een origineel covers en er wordt geen verzegeling verboken of iets dergelijks (het is eigenlijk net als met de oude nokia's daarbij kon je ook gewoon de covers verwisselen zonder dat de garantie vervalt).

Het wordt een ander verhaal als je de hele body gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:15:
Gister gebeurde dus het onvermijdelijke: Mijn 6300 viel uit mijn handen op de stenen.
Sowieso al “auw” maar al snel bleek dat het toestel zeer ongelukkig terecht was gekomen.

Vandaag naar de phonehouse geweest. Die stuurde me door naar de “telefoon turk” op de hoek (niet discriminerend bedoelt maar zoals al eerder gezegd zijn het meestal mensen met een mediterraans kleurtje).

Deze had originele covers van Nokia. Binnen 10 minuten had hij ze voor mij gemonteerd en mijn toestel is weer als nieuw!! Kosten van dit alles: 29,95. Geweldig toch! _/-\o_
Op eBay staan de originele covers bij een Duitse verkoper voor een tientje. Moet je ze wel zelf plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Yohan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:42:
[...]

Bestandsformaat '3GP Nokia'
Videoformaat laat ik staan zoals ie staat
Sound op AAC (klinkt erg goed!)

Bitrate kun je wel flink opschroeven, maar worden de bestanden wel wat groter van :)

Gewoon wat prutsen, dan vind je vanzelf de optimale instellingen.
De instellingen die ik nu gebruikt heb:

VIDEO:
output container: 3GP
video codec: H.264/AVC
scale: 176x122
fps: 10fps
bitrate: 128kps
options: Hi-quality & 3gp v4/v5

Audio:
audio codec: AAC
sample freq: 48.000
1 channel (mono dus)
bitrate: 96kpbs

Nu merk ik dat als ik de video kwaliteit wil opgroeven, dus of fps, bitrate omhoog dat de video out-of-sync gaat. een hogere frame size (352x288) speelt helemaal niet.

Daarom dus even deze vraag: als file size geen probleem is (2gb kaartje) wat is dan de beste kwaliteit die nog vloeiend kan spelen? Iemand hoger dan bovenstaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
guus2 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:13:
[...]

De instellingen die ik nu gebruikt heb:

VIDEO:
output container: 3GP
video codec: H.264/AVC
scale: 176x122
fps: 10fps
bitrate: 128kps
options: Hi-quality & 3gp v4/v5

Audio:
audio codec: AAC
sample freq: 48.000
1 channel (mono dus)
bitrate: 96kpbs

Nu merk ik dat als ik de video kwaliteit wil opgroeven, dus of fps, bitrate omhoog dat de video out-of-sync gaat. een hogere frame size (352x288) speelt helemaal niet.

Daarom dus even deze vraag: als file size geen probleem is (2gb kaartje) wat is dan de beste kwaliteit die nog vloeiend kan spelen? Iemand hoger dan bovenstaand?
Het schermpje is 320x240 (QVGA), dus hoger dan dat kan sowieso niet. De bitrate van de video kun je wel een stuk hoger zetten, dat scheelt behoorlijk in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Yohan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:15:
[...]

Het schermpje is 320x240 (QVGA), dus hoger dan dat kan sowieso niet. De bitrate van de video kun je wel een stuk hoger zetten, dat scheelt behoorlijk in kwaliteit.
Als ik de scale verhoog naar 320x240 krijg ik geen beeld meer. Als ik de video bitrate hoger dan 128bps doe gaat 'ie out-of-sync. fps hoger dan 12.5 is ook te zwaar.
Kan het misschien aan de movie clip liggen. te veel bewegende beelden e.d.?

Yohan: wat zijn jouw instellingen als je zegt dat de bitrate hoger kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Video scale heb ik op 176:144 hier.
Bitrate op 1008, maar ik denk dat ietsje lager ook nog wel goede kwaliteit geeft.
En output video codec: H.263.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phidiax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 13:23
Zojuist mijn eerste S40 gsm gekocht, en het is de nokia 6300 geworden :) Ik ben er echt heel tevreden over, toch heb ik 2 vraagjes waar jullie mij mss mee kunnen helpen.

1) Alle contacts van outlook heb ik gesynchroniseerd met de nokia, maar ik krijg geen 'reminders' voor de 'birthdays'. Is dit mogelijk? Want ze staan er wel als ik bij contacts kijk.

2) In de winkel had de nokia 6300 een andere menu structuur (een grid met allemaal icoontjes waar je met de joystick voor moet navigeren), maar bij mij kan ik enkel op een neer gaan, waar kan je dit veranderen?

Hopelijk staat mijn vraag op zen plaats, en alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phidiax schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 02:14:
1) Alle contacts van outlook heb ik gesynchroniseerd met de nokia, maar ik krijg geen 'reminders' voor de 'birthdays'. Is dit mogelijk? Want ze staan er wel als ik bij contacts kijk.

2) In de winkel had de nokia 6300 een andere menu structuur (een grid met allemaal icoontjes waar je met de joystick voor moet navigeren), maar bij mij kan ik enkel op een neer gaan, waar kan je dit veranderen?
1. Weet ik niet...
2. Menu, opties, hoofdmenuweergave, roosterweergave (evt met labels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
guus2 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:13:
[...]
.....een hogere frame size (352x288) speelt helemaal niet.
Deze series 40 kan max 176x144 aan. Met series60 (N73 e.d.) kun je wel naar 320x240.

edit:
Dit klopt trouwens niet wat ik hier schrijf, De 6233 kan wel VGA resolutie (640x480) aan. Beetje vaag, heeft volgens is dit een beperking van de ingebouwde H263 codec. Hier nog wat leesvoer: http://discussions.europe...d=phones&message.id=17595

[ Voor 39% gewijzigd door Noork op 10-07-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:15:

Waar zit dat ergens? Adres, Plaats?

Altijd handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19:
[...]

Toevallig toch niet de telefoonturk in emmen? Daar is namelijk ook een phonehouse en een telturk :P

-edit- quote @ hewolar uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit uit het N95-topic
Melkbus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:50:
Eindelijk een goeie tool van Nokia voor synchronisatie met een Mac!

http://europe.nokia.com/A4423134

Voor het verplaatsen en synchroniseren van bestanden, muziek en playlists, werkt ideaal icm. iTunes! :)
Heb het zelf nog niet getest dus weet niet of het beter is al iSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb dat een aantal weken geleden getest, en kwam tot de conclusie dat het (nog) niet werkt met de Nokia 6300.

Ik heb overigens geen problemen met iSync, doet precies wat het moet doen :).

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 11-07-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOi,

Kan iemand me uitleggen hoe ik upgrade dmv FOTA. Liefst in duidelijks stappen...

Ik kan GPRS in schakelen maar als ik wil updaten vraagt mijn gsm: "service provider selecteren" en die lijst blijkt leeg te zijn...

Is er bij firmware-update 5.00 al iets betergeworden aan de timout van het scherm? Want hieran ligt volgens mij het grote probleem van accu-verbruik...

Als je na het vergrendelen van je toetsenbord op de rode telefoontoest duwt, gaat hij veel sneller in slaapstand...

Mvg

Dimitri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in dit topic vroeg iemand naar een iPhone-theme.

Voila: http://www.aerion.ch/macthemes/iPhone.zip

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1142/582181597_4029f87ec9_b.jpg

Heb trouwens toevallig op iemands flickr gevonden.

http://www.flickr.com/photos/studentofearth/582181597/

EDIT: Hier nog een andere? http://macthemes2.net/for...topic.php?id=16779074&p=1

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1423/718201070_3b2b15afcd_o.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:00:
HOi,

Kan iemand me uitleggen hoe ik upgrade dmv FOTA. Liefst in duidelijks stappen...

Ik kan GPRS in schakelen maar als ik wil updaten vraagt mijn gsm: "service provider selecteren" en die lijst blijkt leeg te zijn...

Is er bij firmware-update 5.00 al iets betergeworden aan de timout van het scherm? Want hieran ligt volgens mij het grote probleem van accu-verbruik...

Als je na het vergrendelen van je toetsenbord op de rode telefoontoest duwt, gaat hij veel sneller in slaapstand...

Mvg

Dimitri
Welke provider heb je? Veel providers sturen je gratis de GPRS settings toe via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19:
[...]

zit in Groningen, Oude Ebbingestraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:38:
[...]

zit in Groningen, Oude Ebbingestraat
Bedankt.

Ik heb trouwens een ander probleem:

Wanneer ik Active Standby aanzet en algemene aanduidingen selecteer dan geeft de telefoon aan: <geen informatie> terwijl ik wel de datum heb ingesteld op 'tonen'.

Ik heb versie 5.0. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:53:
[...]

Welke provider heb je? Veel providers sturen je gratis de GPRS settings toe via sms.
Ik zit bij Proximus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:00:

Je hebt gelijk, stom van ze. Stuur die suggestie even naar Nokia, zou ik zeggen. Want hij is niet meegenomen in v5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk deze telefoon te synchroniseren met outlook?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag: gisteren heb ik er de nieuwste firmware opgezet (5.0). Maar nu zijn mij een aantal dingen opgevallen. Normaal kon je met het "hekjeknopje" rechtsonderin profiel "stil" activeren. Dat werkt nu niet meer. Tevens is het zo dat als ik een smsje krijg wanneer de telefoon is vergrendeld er geen tekst meer staat in het scherm met: "lezen". Nu kun je alleen voor "uit" kiezen.

2 puntjes die verslechterd zijn, wat toch vreemd is.

Mijn vraag is of het mogelijk is om naar de oude firmware terug te keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Is iemand er al achter hoe je de knoppen 'terug' en 'pauze' kunt verbergen bij het fullscreen afspelen van een filmpje? Of heb je dan een alternatief movieplayertje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:19:
Even een vraag: gisteren heb ik er de nieuwste firmware opgezet (5.0). Maar nu zijn mij een aantal dingen opgevallen. Normaal kon je met het "hekjeknopje" rechtsonderin profiel "stil" activeren. Dat werkt nu niet meer. Tevens is het zo dat als ik een smsje krijg wanneer de telefoon is vergrendeld er geen tekst meer staat in het scherm met: "lezen". Nu kun je alleen voor "uit" kiezen.

2 puntjes die verslechterd zijn, wat toch vreemd is.

Mijn vraag is of het mogelijk is om naar de oude firmware terug te keren?
Dat 1e heeft iedereen, dat van het sms ontvangen niet. Ik heb dan gewoon een knop Tonen waarme ik het smsje kan openen, daarnaast de knop Uit.

Ook met toetsenblokkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
wtf, kun je met 5.0 dmv lang-hekje niet meer het profiel stil activeren ?
Dan weet ik in ieder geval genoeg... die fw komt er bij mij niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Voor diegenen die nog interesse hebben in het clock noir thema. Ik heb al diverse Tweakers gelukkig gemaakt.

Contactinfo in mijn profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Telkens als ik mijn ringtones/wallpapers/themas via de pc suite orden op mijn geh.kaart krijg ik het zwarte thema van nokia weer op display én de originele beltoon is er weer??
Mijn zelf gekozen berichtentoon blijft en de rest van de instellingen ook.
Ik heb 04.71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:36:
Voor diegenen die nog interesse hebben in het clock noir thema. Ik heb al diverse Tweakers gelukkig gemaakt.

Contactinfo in mijn profiel :)
Bedoel je deze misschien? ;)

Is toch makkelijker zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 03:29:
[...]

Bedoel je deze misschien? ;)

Is toch makkelijker zo?
Ik ben er niet zeker van of op het forum zomaar linkjes mogen worden geplaatst naar dit bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Bedankt!
Maar dit is toch hetzelfde thema als de standaard Noir ?
Of zie ik iets over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ricardo heeft de ClockNoir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb nu al een week of 2 die van mij, uit de doos FW 5 erop, en ik kan toch heus profiel Stil kiezen door hekje...

En verder is het gewoon de allerfijnste telefoon die ik ooit gehad heb. Voor nog geen 7 euries een USB-kabeltje gescoord en iSyncen maar. Het enige dat me een beetje dwars zit (en mij niet als enige) is dat de MP3-speler niet je van het is -- ik heb nog niet echt kunnen uitvogelen hoe ik een playlist maak (en nou niet allemaal roepen dat dat met de software van Nokia zelf moet, want da's met Windows erin), en als ik het ding zelf zijn muziekbieb laat bijwerken, neemt-ie gelijk alle (MP3) ringtones mee... Nou heeft die MP3-speler nogal een heftige impact op je batterij, dus zo heel veel gebruik ik die toch al niet.

Maar verder perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Playlists maak ik dmv nummers toe te voegen aan 'Favorites'..
Heb me er verder ook nog niet echt in verdiept.. maar dat was de manier die ik laatst op een ochtend in de badkamer voor het douchen heb toegepast :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Ook is het slechts mogelijk dmv je joystick nummers te zoeken. Dus daadwerkelijk door je lijst heen te scrollen. Dit had ook wel anders gemogen, zoals bij je Telefoonboek, waarmee je dmv het alfabet dus personen op kan zoeken. Als dit nou ook was toegepast bij de lijst je die krijgt in de muziekbieb bij artiesten/nummers, had het echt iets extra's opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het ook prima # ingedrukt houden en het profiel stil is geactiveerd.
Heb de nokia 6300 via hi.nl besteld, met versie 5 erop.
Perfect toestel geen problemen met de geheugenkaart, ben zeer tevreden.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:53:
Ergens in dit topic vroeg iemand naar een iPhone-theme.

Voila: http://www.aerion.ch/macthemes/iPhone.zip
Linkje is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi toestel zo'n 6300 maar...

Nokia 6300, firmware 5.00
Hij slaat na het nemen van een foto het beeld niet op. De bestandsnaam wordt wel aangemaakt maar blijft 0,00 Kb. groot. Het maakt niet uit of de memory card er wel of niet in zit.
Een filmje of geluid kan hij wel opslaan in vast geheugen of memory card. Wie heeft er nog suggesties of is ie stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 11-09 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:17:
Mooi toestel zo'n 6300 maar...

Nokia 6300, firmware 5.00
Hij slaat na het nemen van een foto het beeld niet op. De bestandsnaam wordt wel aangemaakt maar blijft 0,00 Kb. groot. Het maakt niet uit of de memory card er wel of niet in zit.
Een filmje of geluid kan hij wel opslaan in vast geheugen of memory card. Wie heeft er nog suggesties of is ie stuk?
2x is niet nodig :)
dubbel

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
vulliw schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:28:
Bij mij werkt het ook prima # ingedrukt houden en het profiel stil is geactiveerd.
Heb de nokia 6300 via hi.nl besteld, met versie 5 erop.
Perfect toestel geen problemen met de geheugenkaart, ben zeer tevreden.
Vreemd. Weet je zeker dat je niet 4.71 hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hij had het inderaad hier niet moeten posten, dus gewoon doorgaan in je eigengemaakte topic :).
[..]Deze voor- en nadelen afgewogen, hebben we besloten dat de Grote Topics, oftewel 'verzameltopics' zoals ze nu bestaan, afgeschaft worden. Dit betekent niet dat topics niet meer groot in lengte mogen zijn. Het betekent dat als iemand een specifieke vraag heeft over een onderwerp dat hij/zij deze vraag in een eigen topic stelt. [..]
Bron.

Ik vind het ook nergens op slaan.. maarja het zij zo...

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 15-07-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Yohan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:15:
[...]

Ik heb sinds eergisteren ook de 6300 met firmware v.5.00.
En # inhouden voor profiel stil werkt prima. :)
Dus het is vreemd dat het bij bepaalde mensen niet werkt.

Ik heb net een invisible shield besteld voor mijn 6300.
Heeft er al iemand ervaring mee?

Ik heb hem voor mijn iPod en ik vind hem geweldig.

[ Voor 21% gewijzigd door toelet245 op 15-07-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Yohan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:15:
[...]

Dat weet ik heel zeker Nokia 6300
V 05.00
27-04-2007
RM-217
(C) Nokia

Language:
V 05.00
27-04-2007
RM-217

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik deze niet kon vinden, hier een changelog van de firmware versie van onze lieve nokia 6300. Zelf heb ik nog versie 4.71 en ik zie ook nog geen reden om te updaten. Ik hoop dat ze snel met een software versie komen waarbij het mogelijk is om applicaties (zoals Converter II) die onder gallery te vinden te zijn ook te verplaatsen zijn naar de Apps. collection. Nu kan dit alleen als je ze eerst onder "gallery" op je kaartje zet en dan onder "apps" weer verplaatst naar "Collection".

Changes/improvements made from MCU SW v 4.71 to v 5.00:
- DRM protected content bigger than 600 kB is possible to download via
Java
- WAP browsing over CSD improved
- Viewfinder in video mode improved
- It is possible to login to sites with passwords that start with a number
- Improved playing of MP4 and video/3gpp video files wrapped in DRM
MIME type
- “NoResp” command handling improved with SyncML
- Streaming improved when MMS received at the same time
- Playing svg-file improved
- Quality of Nokia tune ringing tone improved on volume level 5
- Preinstalled MIDlet versions updated
- Operator name list updated

Ps. Ben zelf erg tevreden met dit toestel, ik maak ook veel gebruik van de calender sync met outlook 2007, werkt perfect.. Maar dat deed mijn oude 6230 ook al. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de Nokia 6300 te synchroniseren met Sunbird of Thunderbird met Lightening?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nokia 6300 gister geupdate naar fw 5.0 maar nu is alles in het engels en ik heb geen T9 in het nederlands meer. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:18:
Ik heb mijn nokia 6300 gister geupdate naar fw 5.0 maar nu is alles in het engels en ik heb geen T9 in het nederlands meer. Wat kan ik hieraan doen?
Misschien gewoon de taal weer op Nederlands instellen onder instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat er niet meer bij dat is het probleem, ook als ik op automatisch zet pakt hij gewoon engels. Het komt door een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:20:
Die staat er niet meer bij dat is het probleem, ook als ik op automatisch zet pakt hij gewoon engels. Het komt door een update.
Is dat met een gewoon in nederland gekocht toestel met een normale update? Dus niks gecrackt, un-locked, un-branded, grijze import of iets dergelijks? Dan lijkt het me wel typisch, maar ik zou zeggen, ga naar een servicepoint, die kunnen je vast wel aan de goede FW helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:10:
Aangezien ik deze niet kon vinden, hier een changelog van de firmware versie van onze lieve nokia 6300.

Changes/improvements made from MCU SW v 4.71 to v 5.00:
[...]
Thanks! Hoe kom je hieraan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn lieve E70 ging “bazoorka on me” besloot ik voor 6300 te gaan en niet op E90 wachten, die bovendien zou veel meer kosten dan oorspronkelijk E70 was. Het is wel anders natuurlek – geen symbian, geen smartfoonachtig uitgebreide contact/agenda functies. Maar gelukkig “anders” beviel me heel erg. Stalen behuizing, slank, ligt, best heldere scherm. Helaas cameraatje is van teleurgestellend kwaliteit (zeker niet te vergelijken met E70). Simloze synchronisatie met outlook maakt leven ook makkelijker. Ik vind 6300 zeer strak en stylish. Radio werkt helaas zonder buiten antenne niet (maar, wat plus puntje is, ook met oordopjes ingeplugd kan je radio op speaker beluisteren). Media player ook laat wat wensen achter, maar als we niet vergeten dat dit geen N model is maar meer een zakelijke telefoon, dan gaan we niet over media mogelijkheden zuren. Kortom perfect toestel voor iedereen die geen hele circus op zaak willen hebben, maar gewoon elegante telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu eigenlijk al een bureaulader voor deze telefoon?

En klopt het dat deze telefoon geen picture ID heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 17:58 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.