Het Nokia 6300 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 143.372 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:08:
Ik kan de nieuwe firmware op de nokia site nergens vinden?

hoe komen jullie daar aan?:D
Instellingen -> Telefoon -> Telefoonupdates -> Tel.softw.downldn

Dat gaat in mijn geval via GPRS.
Blaasijzer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:46:
[...]

Al een changelog bekend? anders laat ik 4..71 lekker staan :P
Ik heb wel al iets irritants ontdekt, stil profiel actieveren lukt niet meer via de #-toets. Iemand anders die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Ricardo87 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Instellingen -> Telefoon -> Telefoonupdates -> Tel.softw.downldn

Dat gaat in mijn geval via GPRS.
Dat lukt bij mij ook prima. Klaar in een paar minuten en je hebt je PC er dus niet bij nodig :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Kostte mij €18 euro toen ik dat met de SE W550 deed vorig jaar (telefoon update) dus ik pak liever de kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
[flauw-modus]Tja, maar dat was een SonyEricsson[/flauw-modus]

Typisch dat Nokia geen changelog vrijgeeft van firmware-updates. Ik zie het nut niet zo van updates als ik niet weet wat er verbeterd/veranderd is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Geen enkele fabrikant geeft officiele changelogs vrij...

Ik zie de ' flauw' tags, maar dat ligt bij haar aan de verbruikte data. En aangezien waarschijnlijk geen apart data abonnement erbij heeft genomen, betaalt ze erg veel per MB.... Probleem ligt dus niet bij het toestel, maar bij de provider

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ligt ook niet aan de telefoon,was gewoon ff als voorbeeld van de W550i,het is data verbruik ja,maar kabel is gratis.

Schiet me ineens te binnen......dat internet bij HI gratis is in weekend tot juli :)

[ Voor 27% gewijzigd door rooie60 op 22-06-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
op nokia.nl kan ik idd ook alleen maar firmware 4.71 vinden. Iemand een directe link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens tijdens het gebruiken van de mp3 speler ook smsjes versturen etc? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Zeker, je kunt music player gewoon hiden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wie weet er nog een paar themes van hoge kwaliteit? En dan bedoel ik niet van die prut themes. Ik weet dat ik zelf moet zoeken, maar het grootste gedeelte wat ik vind (op oa. zedge) is waardeloos. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die toevallig een theme van goede kwaliteit zijn tegengekomen. Het niveau i-Phone theme zal ik maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie boel hier nu..

had problemen met m'n mirco-SD kaart. Dacht dat het misschien in de update gefixt zou zijn, maar nu ik versie 5.0 heb loopt ie steeds vast! hoezo van de regen in de drup..

is het ook mogelijk om versie 4.7 terug te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die problemen met de SD kaart, zijn er al gedupeerden bij wie dit is opgelost. En zo ja, hoe dan???

Alle nieuws welkom. Zelf zal ik me hier volgende week weer mee bezighouden. Ik laat het wel weten zodra ook ik iets meer weet:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er helemaal geen firmwarev. 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik heb wel al iets irritants ontdekt, stil profiel actieveren lukt niet meer via de #-toets. Iemand anders die dat kan bevestigen?
Heb net ook ff geupdate naar 5.0 via GPRS en inderdaad lukt het niet meer om via de # toets profiel stil te activeren en dat is nou net een functie die ik iedere dag gebruikte. Balen dus. :( Verder heb ik ook nog geen verschillen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
De startpost is geupdate met een stukje over troubleshooting :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:15:
Volgens mij is er helemaal geen firmwarev. 5.0?
Hij staat toch echt op mijn telefoon. Versie 5.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 02:06:
De startpost is geupdate met een stukje over troubleshooting :)
Oké super

er staat overigens bij het probleem met de micro-SD kaart dat sommige servicepoints het zelf kunnen repareren.. weet iemand toevallig ook of er eentje in A'dam zit die dat doet?? Scheelt me weer 4 weken wanhopig op de postbode wachten 8)

'k kom er net achter dat het vastlopen na de update ook door de micro-SD kwam. Kaartje eruit --> geen troubles meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Heb nu twee weken de 6300. Eigenlijk de E50 gekozen, maar omdat die alleen met simlock leverbaar was, heb ik voor de 6300 gekozen. Valt me absoluut niet tegen.

Heel duidelijk scherm, fijne toetsaanslag, voelt degelijk aan. Prima apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:13:
[...]

Oké super

er staat overigens bij het probleem met de micro-SD kaart dat sommige servicepoints het zelf kunnen repareren.. weet iemand toevallig ook of er eentje in A'dam zit die dat doet?? Scheelt me weer 4 weken wanhopig op de postbode wachten 8)

'k kom er net achter dat het vastlopen na de update ook door de micro-SD kwam. Kaartje eruit --> geen troubles meer.
Op Schiphol zit er 1 naast de Leonidas winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Die kunnen het in ieder geval niet... De doen bijna alleen maar firmware updates, meer niet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvani schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:40:
[...]

Heb net ook ff geupdate naar 5.0 via GPRS en inderdaad lukt het niet meer om via de # toets profiel stil te activeren en dat is nou net een functie die ik iedere dag gebruikte. Balen dus. :( Verder heb ik ook nog geen verschillen ontdekt.
Heb ik ook vet irritant!!!!! Verder ook nog geen wijzigingen kunnen vinden. Hoop snel op een nieuwe update waarin dit verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
alvani schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:40:
[...]

Dat is inderdaad erg dom, er staat zelfs een Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/EUROPE_NOKIA_COM_3/r2/support/tutorials/2300/english/indicators/qtn_stat_silent.jpg-symbooltje op de '#'-toets. Stelletje knurften :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik dit moet instellen tekens ik bel krijg ik nadien een samenvatting van hoeveel er nog op mijn kaart staat vroeger met mijn nokia 6610 verscheen dit enkel op het scherm maar nu als ik gebeld heb en afleg is het het net of ik een sms ontvang dus met het berichten muziekje en dan vershijnt de samenvatting ook op het scherm kan ik dat ergens instellen dat ik wel de samenvatting ontvang maar dan zonder dat berichten muziekje want dat is wel zeer irritant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
@pros1050: probeer het nog eens en dan mét hoofdletters, punten en komma's?
Is het btw niet daadwerkelijk een sms die je ontvangt?

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 25-06-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je zeggen met hoofdletters en zo en neen het is geen sms ik heb reeds veel nokias gehad maar dit is de eerste keer dat ik zo iets voor heb ik heb alles al geprobeerd maar het lukt me niet om van dit probleem af te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:26:
wat wil je zeggen met hoofdletters en zo
Dat je totaal geen leestekens of hoofdletters aan begin van een zin gebruikt in je postings. Dat leest vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:26:
wat wil je zeggen met hoofdletters en zo
:D _O-
Edit:Hier stond iets niet liefs.

Heb Nokia maar even een mailtje gestuurd. Of ze de '#'-toets gaan herstellen in 5.(1?).

[ Voor 26% gewijzigd door yohan op 25-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar ik ben nog maar een leek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien kan ik hiermee iemand van dienst zijn : http://nokia.aydinz.com/themes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Staan wel leuke games op, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:31:
weet iemand hoe ik dit moet instellen tekens ik bel krijg ik nadien een samenvatting van hoeveel er nog op mijn kaart staat vroeger met mijn nokia 6610 verscheen dit enkel op het scherm maar nu als ik gebeld heb en afleg is het het net of ik een sms ontvang dus met het berichten muziekje en dan vershijnt de samenvatting ook op het scherm kan ik dat ergens instellen dat ik wel de samenvatting ontvang maar dan zonder dat berichten muziekje want dat is wel zeer irritant :?
je kunt aan het eind van een belletje zien hoelang je hebt gebeld stel dit in bij oproepinstellingen als je dan geen muziekje wilt horen ik heb hier nog nooit van gehoord overigens dan moet je bij geluiden alle waarschuwingsgeluiden uitzetten wat jij had met je 6610 herken ik maar ben ditt idd ook niet op deze tegengekomen maar als je nu eens hiermee begint en per maand je tellers reset kom je een heel eind

PS je heet toch geen kouwes? ;)

lastig lezen zo he? Leestekens zijn verdomd handig als je op Tweakers begrepen wilt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum dit zijn S60 themes..... die passen niet op een 6300
S40 3rd Edition moet het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
:X
offtopic:
Doe dat dan ook. Wat je nu post is een nog hardere steek, alleen dan half onder water.

Edit: dat's netjes Yohan.

[ Voor 45% gewijzigd door Jesse op 25-06-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je hebt gelijk, heb 'em wegge-edit. Als jij dat nu ook nog even doet in je quote :)

Perfect, maar voortaan even nadenken voordat je iets neerkwakt. We houden het hier graag gezellig.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ben je ook alle instellingen, contactpersonen, smsjes etc kwijt nadat je de firmware hebt geupdate?? Lijkt mij wel eigenlijk, maar ik denk ik vraag het even voordat ik eraan ga beginnen... :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
JunkO schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:14:
Ben je ook alle instellingen, contactpersonen, smsjes etc kwijt nadat je de firmware hebt geupdate?? Lijkt mij wel eigenlijk, maar ik denk ik vraag het even voordat ik eraan ga beginnen... :)
Bij mij was alleen mijn favorieten lijstje gereset, de overige informatie stond er gewoon nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Heeft iemand al wat meer info over het SD-kaarten probleem van dit toetsel bij 'nieuwe' toestellen? Ik ben geinteresseerd in dit toetsel, alleen het niet werken van de SD-kaart brengt me op andere ideeën..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Het probleem was dat er een weerstand miste op het PCB, wat waarschijnlijk bij een nieuw toestel al lang gefixt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die ook de bl 5c accu gebruiken, is voor hen ook een koper-randje zichtbaar nadat de accu passend is gemaakt?

Zoja, zou dit geen gevaar c.q problemen kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Kaspers schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:21:
Het probleem was dat er een weerstand miste op het PCB, wat waarschijnlijk bij een nieuw toestel al lang gefixt is..
Aha, bedankt. Maar zeker weten doe je het niet? ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:31:
Heb je in het menu "tonen" de "andere tonen" al eens uitgezet? Ik weet niet of dat het is, want ikzelf krijg nooit op deze manier berichten, maar het zou zomaar eens kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :O :O :O :O :O :O :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:15:
[...]

Ik neem aan dat het probleem met de geheugenkaart wat betreft de nieuwe toestellen nu wel is opgelost. Er kunnen natuurlijk nog manke toestellen in de omloop zijn. Wil je het zeker weten, zet het toestel in de winkel aan en wacht een half uurtje. Als je na deze periode bijvoorbeeld de spelletjes nog kunt bereiken is het toestel in orde.

Wel een blunder trouwens, van Nokia.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Ik heb op mijn 6300 (bijna een maand oud) geen problemen met de meegeleverde SD-kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
tdw schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:15:
Als jij bij een bekende internet zaak besteld heb je een nieuwe, die goed werkt.
Een onbekende site zou ze best wel eens de 6300 een paar weken op voorraad hebben liggen, waardoor je misschien wel met een defect toestel zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristian8888
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Kaspers schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:26:
[...]

Als jij bij een bekende internet zaak besteld heb je een nieuwe, die goed werkt.
Een onbekende site zou ze best wel eens de 6300 een paar weken op voorraad hebben liggen, waardoor je misschien wel met een defect toestel zit..
Onder welke categorie schaar jij GSMTrack? Een bekende internet zaak of een onbekende internet site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek het volgende thema:

clock_noir.nth

schijnt niet op ieder toestel te staan. enig idee waar ik het kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
1,5 wk geleden bij mobileplaza besteld,werkt prima,nieuwste SF zat erop 04.71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 00:15
Ik sta op het punt een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen de Nokia 6300 en de N73 (ik weet dat het twee totaal verschillende toestellen zijn). Bij een 1-jarige contractverlenging kan de 6300 voor €20,00 krijgen en de N73 voor €89,00. Wellicht is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:10:
ik zoek het volgende thema:

clock_noir.nth

schijnt niet op ieder toestel te staan. enig idee waar ik het kan krijgen?
Ik heb hem eventueel wel voor je. Contactinfo staat in mijn profiel ;).
rooie60 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:31:
1,5 wk geleden bij mobileplaza besteld,werkt prima,nieuwste SF zat erop 04.71
Nieuwste firmware is 5.00 en niet 4.71 op dit moment. Maar dat doet er verder ook niet toe, hij is zo up te daten naar een nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ricardo87 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:08:
[...]

heb je gemaild, super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ricardo87 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:08:
[...]

[...]

Nieuwste firmware is 5.00 en niet 4.71 op dit moment. Maar dat doet er verder ook niet toe, hij is zo up te daten naar een nieuwere.
De nieuwste op dát moment stond erop,en ik hoef die 5.00 niet,lees hier wat het opleverde,4.71 vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien hier eens een kijkje nemen http://www11.ownskin.com/theme?m=11:Nokia+6300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand een oplossing voor mijn probleem . Alles is uitgevinkt maar toch is het nog altijd net of ik een bericht ontvang . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
kristian8888 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:14:
Onder welke categorie schaar jij GSMTrack? Een bekende internet zaak of een onbekende internet site?
Dat gaat wel goed komen, schat ik in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
chrissis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:53:
Ik sta op het punt een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen de Nokia 6300 en de N73 (ik weet dat het twee totaal verschillende toestellen zijn). Bij een 1-jarige contractverlenging kan de 6300 voor €20,00 krijgen en de N73 voor €89,00. Wellicht is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen.....
Ik heb veel gespeeld met de n73 van een vriend van me, en heb zelf de 6300.

n73: Dik, duur, groot, trager menu wegens symbian ( valt mij echt op hoor! )

De 6300 is dunner, compacter dus, sneller menu, ziet er imo mooier uit, heeft meer kleuren op t scherm, en zoals je zelf al aangeeft nog goedkoper ook.

Conclusie: Als je de extra's van de n73 niet gebruikt, zoals symbian, verspeel je mijns inziens je geld en krijg je nog een vrij groot en trager apparaat ook. Zonde toch?

Wat denk je zelf hierover eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 00:15
Ik neig zelf ook meer naar de 6300, imo ook mooier! Ik zat zelf te twijfelen omdat ik over een half jaar een auto van de zaak krijg, navigatie zou dan wel prettig zijn. Maar ik denk dat ik dan beter voor een losse navigatie kan gaan.
Verder vind ik het wel leuk om eens een spelletje en een filmpje op mijn mobiel te kunnen kijken (of ik hier nu echt gebruik van ga maken....) en dit kan geloof ik beter op de N73.
Ten opzichte van de 6300 is de N73 'slechts' € 70,- euro duurder, maar ik krijg dan wel een toestel die een stuk meer waard is (6300 = € 214,- & N73 = € 338,-).

Tya keuzes, lastig....... :?

PS. Mijn abonnement loopt per 12 juli af, is het daarom verstandiger om tot 1 juli te wachten met verlengen (i.v.m. nieuwe/andere netwerkacties)? Ik ben overigens klant bij T-Mobile.

[ Voor 13% gewijzigd door chrissis op 26-06-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:53:
Ik heb ook de switch naar een 6300 gemaakt. Ik had eerst een E50.
Mijn ervaringen/vergelijkingen zijn (bijna) allemaal in het voordeel van de 6300.
(Tjek eerder postings)

Mijn voornaamste reden is de logische en intiütieve manier van het S40 3rd gen. menu van Nokia.
Het Symbian S60 3rd gen. heeft imho weinig echte voordelen t.o.v. S40, en is traaaaaaag......
Externe apps, doen het op S40 niet (behalve JAVA), dus ik heb eventueel navigatie ingeleverd.
Ach, als ik een lease auto mag rijden dan een echte navigator i.p.v. eenieniemienie schermpje.

Maar, hoe je het ook went of keert; Over smaak valt niet te twisten 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist met Nokia gebeld over het probleem met de geheugenkaart. Dit kan volgens hun niet door een steunpunt worden gerepareerd. Het slechte nieuws is dus dat het toestel moet worden opgestuurd zodat je hem zo'n drie weken kwijt bent.

Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Heb net een Sandisk microSD Ultra II 2 GB besteld (en weer een screenprocector :P) en hopen dat ik dan niet weer last heb van het weg vallen van de geheugenkaart.

Met de originele heb ik er geen last van, maar met de vorige die ik had wel heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Opera die heeft sinds vandaag een beta van de nieuwe mini browser online staan. Als je met je mobiel even surft naar mini.opera.com/beta kan je deze nieuwe versie binnenhalen.

Best veel kleine improvements, ik vind hem relaxed werken. Overigens blijft de oude versie ook nog gewoon geinstalleerd dus als hij niet bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:19
Ricardo87 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:08:
[...]

[...]

5.0 ??
Als ik bij nokia de code intoets zeggen ze dat de nieuwste 4.71 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
FidoDido schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:19:
[...]

5.0 ??
Als ik bij nokia de code intoets zeggen ze dat de nieuwste 4.71 is
Als je via je telefoon een software update doet krijg je versie 5.00 binnen van 27 april 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ricardo87 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:50:
Opera die heeft sinds vandaag een beta van de nieuwe mini browser online staan. Als je met je mobiel even surft naar mini.opera.com/beta kan je deze nieuwe versie binnenhalen.

Best veel kleine improvements, ik vind hem relaxed werken. Overigens blijft de oude versie ook nog gewoon geinstalleerd dus als hij niet bevalt ;)
Werkt inderdaad wel fijn, je krijgt gewoon een overzichtspagina zoals je die ook op je PC krijgt, met vervolgens de mogelijkheid om te zoomen. Hij zou eigenlijk nog moeten kunnen roteren, dan maak je efficiënter gebruik van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Laatst online: 11-09 12:47
Bij de verschillende soorten berichten staat oa de mogelijkheid Briefkaart, wat houdt deze optie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plan. Ik ga een nieuwe 6300 aanschaffen zodat de oude ter reparatie (falende geheugenkaart) naar Nokia kan worden gestuurd.

Zodra die dan terugkomt wil ik hem verkopen of weggeven. Twee vraagjes na lezing van dit topic over kwesties als firmware, branded, logo enzovoorts.

Ik heb een zakelijke abo bij Vodafone. Maar ik neem aan dat ik mijn SIM kaart gewoon in het nieuwe (simlock vrije) toestel kan stoppen toch?

En andersom. Dat ik in het toestel dat uit de Vodafone winkel komt gewoon een prepaid kaart kan duwen?

Nooit anders gedaan, Maar wordt wat zenuwachtig van al die 'branded' verhalen hier.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Die Vodafone simkaart gaat gewoon werken in een simlock-vrij toestel. :) In een toestel met een Vodafone simlock kunnen zover ik weet gewoon alle Vodafone simkaartjes, maakt niet uit of dat zakelijk, abo, particulier, prepaid of whatever is.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Booster schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:35:
Die Vodafone simkaart gaat gewoon werken in een simlock-vrij toestel. :) In een toestel met een Vodafone simlock kunnen zover ik weet gewoon alle Vodafone simkaartjes, maakt niet uit of dat zakelijk, abo, particulier, prepaid of whatever is.
Behalve in een Vodafone prepaid toestel gaan alleen Vodafone prepaid kaartjes, dus geen abo`s of iets anders. Is bij iedereen zo, behalve bij T-Mobile want daar willen beiden nog wel eens werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het aanmaken van een SMS gebruik je de <1> toets om een leesteken te plaatsen.
1 maal drukken is een ".", twee maal een ",", enz.
Maar als je "..." wilt gebruiken en 3 maal de <1> indrukt, dan wordt dit automagisch vertaald in een smiley ":-)" (Zo dus: :) )

Voor het gebruik van "..." moet ik de volgende toetscombogebruiken:
<1> <0> <wissen> <1> <0> <wissen> <1> <0> <wissen>
Erg hinderlijk!

Ik heb in de instellingen voor het gebruik van smileys uitgezet. Maar dit is alleen maar de instelling voor de grafische weergave op het scherm. No more no less.
Uiteraard staat mijn T9 woordeboek gewoon aan. Zou het misschien daarin zitten?

Iemand een idee om deze 'vertaling' naar smileys uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:59:
Erg hinderlijk!
<1><1><1><*><*><*><*> geeft ook "...".
Maar ben het met je eens, niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Weet iemand trouwens waarom je de geheugenkaart met een wachtwoord kunt beveiligen? Of er nu wel of niet een wachtwoord opstaat, je kunt gewoon zonder wachtwoord in te voeren toegang krijgen tot alle content van het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Bij het aanmaken van een SMS gebruik je de <1> toets om een leesteken te plaatsen.
Maar als je "..." wilt gebruiken en 3 maal de <1> indrukt, dan wordt dit automagisch vertaald in een smiley ":-)" (Zo dus: :) )

Erg hinderlijk!

Ik heb in de instellingen voor het gebruik van smileys uitgezet. Maar dit is alleen maar de instelling voor de grafische weergave op het scherm. No more no less.

1 > 1 > 1 > geeft ook ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
1 1 1 geeft
code:
1
:-)

Edit: nu snappik'em, de > is de nav-rechts.

[ Voor 11% gewijzigd door yohan op 28-06-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg hinderlijk!

toest gewoon een "." en dan rechter nav.toets en dan weer "." en dan weer rechter nav toets etc..
is iets meer werk maar altijd nog handiger dan een spatie wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Nadat mijn eerste Nokia 6300 het bekende geheugenkaart probleem had, heb ik nu een ander probleem. De tweede en de derde hebben er allebei last van:

Om precies te zijn, het probleem is niet zozeer de telefoon maar de adapter/ oplader. Mijn tweede 6300 laadde in eerste instantie wel op. Hij herkende de oplader en de baterijindicator gaf aan dat hij aan het opladen was. Een paar uur later bleek dat hij gestopt was met opladen. Batterij was halfvol. Hij herkende de oplader gewoon niet meer. Een andere oplader (van het Nokia Service Point) werkte wel. Conclusie: lader kapot. toch? kan gebeuren dacht ik.

Deze telefoon is dus direct terug gegaan naar de winkel. Ik wilde zowel een nieuwe oplader als toestel. Ik heb dus nu mijn derde telefoon en deze heeft hetzelfde probleem. Hij begon gisteravond met opladen maar vanmorgen zag ik dacht hij niet klaar was met opladen. En nu herkend hij 'm ook niet meer. Is de lader nu opnieuw kapot? Toch wel heel raar
Heeft iemand een idee?

Hier nog even een plaatje van hoever het plugje in het toestel zit. Hij klikt wel vast maar ik heb toch het idee dat hij niet diep genoeg zit.
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/452/plug1qv3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
guus2 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:57:
Nadat mijn eerste Nokia 6300 het bekende geheugenkaart probleem had, heb ik nu een ander probleem. De tweede en de derde hebben er allebei last van:

Om precies te zijn, het probleem is niet zozeer de telefoon maar de adapter/ oplader. Mijn tweede 6300 laadde in eerste instantie wel op. Hij herkende de oplader en de baterijindicator gaf aan dat hij aan het opladen was. Een paar uur later bleek dat hij gestopt was met opladen. Batterij was halfvol. Hij herkende de oplader gewoon niet meer. Een andere oplader (van het Nokia Service Point) werkte wel. Conclusie: lader kapot. toch? kan gebeuren dacht ik.

Deze telefoon is dus direct terug gegaan naar de winkel. Ik wilde zowel een nieuwe oplader als toestel. Ik heb dus nu mijn derde telefoon en deze heeft hetzelfde probleem. Hij begon gisteravond met opladen maar vanmorgen zag ik dacht hij niet klaar was met opladen. En nu herkend hij 'm ook niet meer. Is de lader nu opnieuw kapot? Toch wel heel raar
Heeft iemand een idee?

Hier nog even een plaatje van hoever het plugje in het toestel zit. Hij klikt wel vast maar ik heb toch het idee dat hij niet diep genoeg zit.
[afbeelding]
Bij mij steekt hij ook zo'n stukje uit nadat hij vastklikt. Niets om je zorgen over te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Bedankt. dan ligt het dus niet aan het inpluggen.

maar dat betekent dus dat twee laders allebei eerst wel werken en dan binnen een paar uur kapot gaan. Dat kan toch geen toeval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) Een acceptabele oplossing.

Dank iedereen voor de tip.....
*kuch* dat ik er zelf niet op ben gekomen. hehe

Toch ben ik nog wel benieuwd of een T9 woordenboek is te bewerken of om bepaalde woorden eruit te slopen.
Voorbeeld; Ik kan mij niet indenken ooit het woord 'jus' te gebruiken. Toch is dit hét voorstel na het intoetsen van <5> <8> <7>. terwijl ik natuurlijk 'kus' wil gebruiken.
Dus je moet <*> gebruiken voor het volgende voorstel, wat 'kus' is.

Nu maakt een T9 woordenboek gebruik van alfabetisch woorden lijsten.
'jus' komt eerder dan 'kus'. Bovendien is 'jus' onderdeel van (o.a.) 'justitie' o.i.d.
Enfin, ik snap de logica, maar ben dus benieuwd of je dit zelf kunt muteren.

Omgekeerd kan 'wél; nl. extra woorden toevoegen.
Wordt pas echt klote als je extra woorden toevoegd die eenzelfde toetscombo gebruiken als voor veel gebruikte woorden. Zo heb ik eens 'gr.'toegevoegd, wat dezelfde toetscombo als 'is' is. grrrrrrr.......

Zeldenkend woordenboek zou ook mooi zijn; nl. 'jus' gebruik je nauwelijks en 'kus' wel.
De gebruiksteller van 'kus' zou dan veel hoger moeten zijn, en vanzelfsprekend ook als eerste als voorstel gepresenteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guus2 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:57:
[afbeelding]
Is precies zoals het hoort......

Lees maar eens terug in dit draadje, er is nl. een tweaker geweest die dat 'verschil' op wilde lossen door het stekkertje er goed, stevig in te drukken. Het kostte hem zijn foon. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:46:
Zeldenkend woordenboek zou ook mooi zijn; nl. 'jus' gebruik je nauwelijks en 'kus' wel.
De gebruiksteller van 'kus' zou dan veel hoger moeten zijn, en vanzelfsprekend ook als eerste als voorstel gepresenteerd moeten worden.
Zit dat er niet al in? Ik kan me herinneren dat 568 altijd 'lot' gaf. Tegenwoordig geeft-ie 'jou'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Laatst online: 11-09 12:47
Als ik bij een SMS T9 aanzet en ik druk 5-8-9 (voor kus) krijg ik wel degelijk als 1e keus Kus en niet Jus. In het begin had ik ook dat ik * moest drukken voor kus, maar kennelijk onthoud hij vaak voorkomende woorden. Maar jongens... wat houd de optie briefkaart in bij het maken van een nieuw bericht. Je moet hier namelijk een Postadres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:58:
[...]
Zit dat er niet al in? Ik kan me herinneren dat 568 altijd 'lot' gaf. Tegenwoordig geeft-ie 'jou'.
Hmmmm, misschien moet ik mijn ega maar meer <5><8><7> -jes sturen....
Dan komt het dus vanzelf goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
lucatoni schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:26:
Maar jongens... wat houd de optie briefkaart in bij het maken van een nieuw bericht. Je moet hier namelijk een Postadres opgeven.
Geen idee, ik krijg niets verstuurd. Flitsbericht is wel leuk trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een changelog over Fw 5.00?
Ben namelijk onderhand wel benieuwd naar de veranderingen op mn gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:55:
Heeft iemand al een changelog over Fw 5.00?
Ben namelijk onderhand wel benieuwd naar de veranderingen op mn gsm.
De mute knop (rechts van de 0) werkt niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Ik vind het volume van de koptelefoon bij het afspelen van muziek heel zacht, in de trein heb je niets aan level 1 tot 8 en moet hij minstens op 9 staan om iets te horen. Is dit bij jullie ook zo en zou daar iets aan te doen zijn? Ik heb de equalizer al eens op max gezet, en dat helpt wel een beetje maar geeft ook weer onzuiver geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Rodyman schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:17:
Ik vind het volume van de koptelefoon bij het afspelen van muziek heel zacht, in de trein heb je niets aan level 1 tot 8 en moet hij minstens op 9 staan om iets te horen. Is dit bij jullie ook zo en zou daar iets aan te doen zijn? Ik heb de equalizer al eens op max gezet, en dat helpt wel een beetje maar geeft ook weer onzuiver geluid.
Koop in-ear headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Snoop schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:23:
Wie weet er nog een paar themes van hoge kwaliteit? En dan bedoel ik niet van die prut themes. Ik weet dat ik zelf moet zoeken, maar het grootste gedeelte wat ik vind (op oa. zedge) is waardeloos. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die toevallig een theme van goede kwaliteit zijn tegengekomen. Het niveau i-Phone theme zal ik maar zeggen :)
? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Laatst online: 25-08 12:02
Alleen vandaag nog bij de Belcompany in Assen:
6300 met een 1 jarig vodafone 22,50 GRATIS!!!!

Niet met een verlenging, alleen overstappen. Ik weet niet of ze dit ook doen in andere filialen, maar hier wel!!! Dan kun je gewoon bellen voor de aanschafwaarde _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17
chrisr5gt schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:07:
Alleen vandaag nog bij de Belcompany in Assen:
6300 met een 1 jarig vodafone 22,50 GRATIS!!!!

Niet met een verlenging, alleen overstappen. Ik weet niet of ze dit ook doen in andere filialen, maar hier wel!!! Dan kun je gewoon bellen voor de aanschafwaarde _/-\o_ :D
Als we dan toch reclame gaan maken ;) :*) : bij gsmtrack.nl is 'ie de afgelopen 2 maanden al gratis bij een 1-jarig T-Mobile Relax 150 abonnement en geen aansluitkosten. Toestel is simlockvrij. Ik heb de mijne daar vorige maand ook gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Gebruik van de Nokia BL-5C in de Nokia 6300

In deze thread wordt gesproken over het gebruik van de iets grotere Nokia BL-5C (970 mAh) in plaats van de standaard meegeleverde Nokia BL-4C (860 mAh).

Deze BL-5C moet iets aan gevijld worden. Klopt het dat dit alleen hoeft te gebeuren bij het iets smallere zwarte stukje bij het contactpunt. Dit gedeelte moet namelijk ergens onder passen toch? Het grijze gedeelte hoeft niet gevijld te worden?

Zou iemand misschien een paar gedetailleerde foto's kunnen posten van hoe de accu eruit ziet na de aanpassingen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een aantal vraagjes waar ik het antwoord niet op kon vinden in de handleiding of de search:

1. De optie Instellingen, Connectiveit, Packetgegevens; waar is deze optie voor? Waarom moet ik dit instellen als ik mijn telefoon als modem wil gebruiken? Hoe doe ik dit überhaupt?

2. Wordt SyncML ondersteund om te synchroniseren?

3. Iets minder belangrijk, maar toch wel even mooi om te weten: 3dmark doet het wel, maar de backlight valt helaas uit tijdens het benchen, is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@guus2: Je kan in elk geval dit even lezen: Het grote Nokia 6300 topic - deel 2 -- zoeken op BL-5C

Wat overigens de acculading betreft, de standbytijd is bij mij bij nader inzien aanzienlijk beter. Mijn gebruik is niet heel intensief (bellen, sms-en en agenda) maar ik haal zonder problemen 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Afgelopen zaterdag dit prachtige toestel gekocht, nouja gekregen bij een een-jarig abonnement.
Kan helaas de zelfgemaakte foto's nergens terug vinden. Iemand een idee?
Wat ik ook in de handleiding niet kon terugvinden is, als iemand mij belt, hoe kan ik dan het nummer van die persoon opslaan? Ben overigens zeer tevreden met dit prachtige toestel
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Foto's komen bij mij in Galerij > Afbeeldingen.
Nummer opslaan kan door in het Oproeplog op een nummer Opties en dan Opslaan of Toevoegen aan contact te kiezen.

Edit @Ricardo87 hieronder: Dat kan je zelf kiezen idd. Je kan zelfs een map naar keuze kiezen.

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 02-07-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Jesse schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:44:
Foto's komen bij mij in Galerij > Afbeeldingen.
Nummer opslaan kan door in het Oproeplog op een nummer Opties en dan Opslaan of Toevoegen aan contact te kiezen.
Bij mij komen de foto's op mijn geheugenkaartje. Dus Galerij -> Geheugenkaart -> Afbeeldingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Geweldig...hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Toen dit toestel uitkwam waren er, zoals ik las, nogal wat problemen met de memory card. Hoe is dat en welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
misschien een gekke vraag.

Als ik een sms type, en hem verstuur dan blijft hij op mijn editors scherm staan.....en dan lijkt het alsof er niets verstuurd is. Ik kan me herinneren dat ik op oudere Nokia's had dat het scherm na versturen terug ging op de Inbox ofzo. Is dit in te stellen dat iemand weet ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Tim45 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:26:
Toen dit toestel uitkwam waren er, zoals ik las, nogal wat problemen met de memory card. Hoe is dat en welke gebruiken jullie?
Ik heb mijn toestel uit Duitsland (nog voordat hij hier in Nederland verkrijgbaar was) en totaal geen problemen. Volgens mij zijn het alleen bepaalde batches die die problemen geven (of gaven). Echter heb ik geen idee hoe deze zijn te herkennen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.