Hoe vergelijk je de batterij duur van de 6300 met een e50 (zoals ik heb)?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:59:
Ik heb gisteren mijn E50 van 5 maanden oud geruild tegen een 3 weken oude 6300 en wil hier kwijt dat ik uitermate tevreden ben over de ruil, en natuurlijk het toestel.
Wat maakt het verschil?
- Toetsenbord is veel prettiger om mee te werken. Gaat veel lichter en de toetsen zijn groter en met minder kracht in te drukken.
- Snelheid OS is echt enorm. Het Symbian 3rd Gen op de E50 is über traaaaag i.v.m. het Nokia 4.0 OS
- Het gebruiksgemak en overzichtelijkheid van het menu is beter. Hoewel het Symbian menu erg lijkt op die van Nokia zijn er kleine verschillen zichtbaar. Persoonlijk vind ik de animaties bij het inlezen/activeren van een toepassing handig. Dit miste ik bij het Symbian.
- Het toestel zelf is lichter en platter.
- Het beeldscherm steekt met kop en schouders boven de E50 uit.
Minpuntje;
Het maken van een SMS is niet praktiscsh, misschien heeft iemand een tip.
Bij het aanmaken van een SMS kan je niet direct een naam van ontvanger intoetsen. Die moet je selecteren uit je contacten lijst. Kan dat anders?
Al met al ben ik dik tevreden met mijn 'nieuwe' 6300!!!
Ik heb een .nol bestand van Nokia Logomanager en wil dit als logo instellen op mijn 6300. Nadat ik het met bluetooth naar mijn telefoon stuur herkent de telefoon het echter niet als logo..
Waar aan moet het logo voldoen, wil het wel werken?
Waar aan moet het logo voldoen, wil het wel werken?
http://www.nokia.nl/A4392144Batsu schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:22:
Hoe vergelijk je de batterij duur van de 6300 met een e50 (zoals ik heb)?
en
http://www.nokia.nl/A4392106
Onderaan bij Energiebeheer staan beide batterijen en de levensduur.
Verwijderd
iemand een idee of de losse toestelprijs van de 6300 lager zal worden bij de introductie van de 6500, of wordt dit toestel dan gewoon uitgefaseerd?
Verwijderd
Hij kost nu nog iets van 190, denk niet dat ze nog veel lager gaan. Zal gewoon uitgefaseerd worden dus denk ikVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:38:
iemand een idee of de losse toestelprijs van de 6300 lager zal worden bij de introductie van de 6500, of wordt dit toestel dan gewoon uitgefaseerd?
Check pricewatch... zag m staan voor rond de 185 a 190 euro.....Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:38:
Zal denk ik niet veel lager worden dan dit, maar dat weet je maar nooit.
wijze woorden
Verwijderd
Heb ook een 6300, net een geheugenkaartje erbij gekocht.. nou wil ik dus vanaf mijn pc een mp3tje naar mn telefoon sturen.. alleen failed 't steeds. Als ik een kleiner bestand stuur zoals een achtergrondje ofzo, dan werkt het wel gewoon.
Mijn conclusie was dus dat hij de ruimte op mn geheugenkaartje niet wil gebruiken als ie met bluetooth werkt... Zwaar kut natuurlijk!
Heb door alle opties heengekeken, of ik ergens kan beslissen waar bluetooth shit heen gaat, maar dat kan ik dus niet.. ook de map 'ontvangen bestanden' kan ik niet verplaatsen naar mn geheugenkaart..
Iemand enig idee?
*edit:
Ligt ook niet aan het type bestand, kleiner mp3tje kon ik dus net wel versturen..
Mijn conclusie was dus dat hij de ruimte op mn geheugenkaartje niet wil gebruiken als ie met bluetooth werkt... Zwaar kut natuurlijk!
Heb door alle opties heengekeken, of ik ergens kan beslissen waar bluetooth shit heen gaat, maar dat kan ik dus niet.. ook de map 'ontvangen bestanden' kan ik niet verplaatsen naar mn geheugenkaart..
Iemand enig idee?
*edit:
Ligt ook niet aan het type bestand, kleiner mp3tje kon ik dus net wel versturen..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 18:26 ]
Bij mij is helaas het sluitstukje van de mini-usb poort afgebroken. Tenminste,het stukje wat het dopje aan de telefoon verbindt... Maar goed, het dopje blijft in ieder geval nog zitten...
Ik verstuur probleemloos files van rond de 60MB via bluetooth. De 6300 ondersteunt het dus wel gewoon.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:10:
Heb ook een 6300, net een geheugenkaartje erbij gekocht.. nou wil ik dus vanaf mijn pc een mp3tje naar mn telefoon sturen.. alleen failed 't steeds. Als ik een kleiner bestand stuur zoals een achtergrondje ofzo, dan werkt het wel gewoon.
Iemand enig idee?
*edit:
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
is jou 'originele' HD op je 6300 dan niet gewoon groter dan die van mij?
ook is versturen natuurlijk wat anders dan ontvangen..
ook is versturen natuurlijk wat anders dan ontvangen..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 20:43 ]
ik denk dat het aan je bluetooth stack ligt.... dat betekent nieuwe drivers installerenVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:10:
Iemand enig idee?
*edit:
Bij mij werkt het met men onboard bluetooth, liedjes van 7MB geen probleem. Dus je bluetoothstick zal er wel voor iets tussen zitten
Snake III, Sudoku en Soccer 3D.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:21:
wat voor spelletjes zitten er standaard op de 6300
ik blijf het wel balen vinden dat die mooie applicaties die je d'r bij krijgt niet mee te nemen zijn...
zoals sensor is voor de 6300 gek genoeg niet te downloaden...
ook de spelletjes zijn niet mee te nemen (de voor geïnstalleerde dan)
Ook is het vervelend dat op je andere geheugen kaartje alle mappen niet meer met een mooi afbeeldinkje worden weer gegeven (maar een gewoon mapje)...
iemand een oplossing?
weet verder iemand hoe je die balk (waarin de datum tijd, sleuteltje en stil tekentje staan) op gelicht krijgt die je ziet als je je telefoon geblokkeerd hebt staan? ik weet alleen dat je met het 'ophang' knopje het hele 'gewone scherm' aan krijgt (dus je start scherm zeg maar als je je blokkering er af haalt)
Ook is het vervelend dat op je andere geheugen kaartje alle mappen niet meer met een mooi afbeeldinkje worden weer gegeven (maar een gewoon mapje)...
iemand een oplossing?
weet verder iemand hoe je die balk (waarin de datum tijd, sleuteltje en stil tekentje staan) op gelicht krijgt die je ziet als je je telefoon geblokkeerd hebt staan? ik weet alleen dat je met het 'ophang' knopje het hele 'gewone scherm' aan krijgt (dus je start scherm zeg maar als je je blokkering er af haalt)
[ Voor 36% gewijzigd door GoldenSample op 23-08-2007 22:37 ]
Verwijderd
Toestel nu een week in gebruik, heel gaaf ding. Zonder aarzelingen het enige toestel dat ik tot nu toe gehad heb waar ik nog geregeld mee zit te pielen na een week.
Enige minpuntje vind ik, vaker genoemd, het mini-USB klepje. Hoe haalt Nokia het in zijn hoofd om daar een scharnierend hard plastic dopje voor te gebruiken. Elke digicam fabrikant doet daar (al jaren) een rubberen dopje op dat goed te verwijderen is en bij gebruik in het contact blijft. Bij mijn toestel is het plastic dopje nu zo verbogen dat hij er altijd een beetje buiten uit steekt.
Lees hier veel dat de accu snel leeg is, bij mij na ongeveer 3 dagen, is inderdaad niet heel lang. Heeft iemand al ervaring met een zwaardere accu? Ze zijn er n.l. ook in 1500mAh uitvoering, i.p.v. de standaard 780mAh. Overigens niet origineel Nokia.
USB laadsnoer is handig om vanaf de PC op je werk op te laden of via een USB aansluiting in de auto (autoradio of de aanstekerlader van een navigatie apparaat). Deze kosten echter wel 30 euro ! Belachelijk duur, na wat googelen een adres gevonden waar ze maar een een tientje kosten. Ik weet niet of ik die rechtstreeks mag noemen, maar bij pricewatch: Nokia USB-poort Lader CA-100 (origineel) moet je digitalsonline selecteren, dan kom je wel verder.
Enige minpuntje vind ik, vaker genoemd, het mini-USB klepje. Hoe haalt Nokia het in zijn hoofd om daar een scharnierend hard plastic dopje voor te gebruiken. Elke digicam fabrikant doet daar (al jaren) een rubberen dopje op dat goed te verwijderen is en bij gebruik in het contact blijft. Bij mijn toestel is het plastic dopje nu zo verbogen dat hij er altijd een beetje buiten uit steekt.
Lees hier veel dat de accu snel leeg is, bij mij na ongeveer 3 dagen, is inderdaad niet heel lang. Heeft iemand al ervaring met een zwaardere accu? Ze zijn er n.l. ook in 1500mAh uitvoering, i.p.v. de standaard 780mAh. Overigens niet origineel Nokia.
USB laadsnoer is handig om vanaf de PC op je werk op te laden of via een USB aansluiting in de auto (autoradio of de aanstekerlader van een navigatie apparaat). Deze kosten echter wel 30 euro ! Belachelijk duur, na wat googelen een adres gevonden waar ze maar een een tientje kosten. Ik weet niet of ik die rechtstreeks mag noemen, maar bij pricewatch: Nokia USB-poort Lader CA-100 (origineel) moet je digitalsonline selecteren, dan kom je wel verder.
mja met die kabels, het is gewoon mini usb zoals veel tweakers al zullen hebben door hun digicambijvoorbeeld.
ik heb een miniusb kabel van m'n grafische rekenmachine (TI 84+) veel middelbare scholieren zullen die nu ook ongeveer wel hebben (of z'n voorganger, die nog geen mini usb had)
ik heb een miniusb kabel van m'n grafische rekenmachine (TI 84+) veel middelbare scholieren zullen die nu ook ongeveer wel hebben (of z'n voorganger, die nog geen mini usb had)
Ik ben ook aan het vijlen geslagen maar om de een of andere reden doet ie het bij mij niet.duderuud schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:00:
[...]
Ik heb er een week of 2 geleden een gemodde (nieuwe) BL-5C ingezet. Kwestie van de randjes eraf vijlen/snijden.
Zijn er nog meer mensen bij wie het niet werkt?
Verwijderd
Nu een aardige aanbieding bij Vodafone.
Nokia 6300 gratis bij een 1 jarig Vodafone 27,50 abo.
Geen aansluitkosten en je betaalt maar 22,95 p/m ipv 27,50 p/m.
Ik dus Vodafone bellen of toestel simlock vrij is en niet branded. Ze gingen het even nakijken en ze dachten het van wel. Ze dachten...ofwel ze weten het niet zeker.
Kan iemand me dat hier vertellen? Is erg belangrijk omdat ik met nummerbehoud zit van KPN en dus nog even met dat netwerk moet bellen. Ik wil overigens zowiezo geen Vodafone software of stickertjes op mn toestel.
Ik dus Vodafone bellen of toestel simlock vrij is en niet branded. Ze gingen het even nakijken en ze dachten het van wel. Ze dachten...ofwel ze weten het niet zeker.
Kan iemand me dat hier vertellen? Is erg belangrijk omdat ik met nummerbehoud zit van KPN en dus nog even met dat netwerk moet bellen. Ik wil overigens zowiezo geen Vodafone software of stickertjes op mn toestel.
Als je een sim-only neemt voor 9,95 per maand van vodafone heb je 250 belminuten, en je koopt een losse telefoon voor 193 (zie pricewatch)= totaal 312 euro.
Heb je in ieder geval een geunlockte telefoon zonder troep.
Wel iets duurder, 37 euro..
Heb je in ieder geval een geunlockte telefoon zonder troep.
Wel iets duurder, 37 euro..
Inmiddels gelukt! Game on!Philflow schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:38:
[...]
Ik ben ook aan het vijlen geslagen maar om de een of andere reden doet ie het bij mij niet.
Zijn er nog meer mensen bij wie het niet werkt?
PS. ik moest net iets meer eraf vijlen
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-08-2007 18:26 ]
uhm wat is het verschil tussen de batterijen? langere standby?Philflow schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:26:
[...]
Inmiddels gelukt! Game on!
PS. ik moest net iets meer eraf vijlen
Hou ons op de hoogte!!
Heb zojuist mn 6300 binnen. Slick ding! Kom van een e50 en e65, maar dit is gewoon een heerlijk toestel!
ze zeggen (hier in de thread) een dag langer.Batsu schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:37:
[...]
uhm wat is het verschil tussen de batterijen? langere standby?
Ik kocht een 6300 icm abo bij VF City Point, maar de mijne was simlock vrij en unbranded. M'n T-mob gebruik ik er ook af en toe in.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:46:
Nu een aardige aanbieding bij Vodafone.
Er zitten hier en daar wel wat VF dingetjes (Vodafone Messenger

Mooi toestel
Verwijderd
iemand ervaring met het uitvallen van de 6300?
elke dag heb ik wel een gesprek waarin ie zomaar uitvalt, direct automatisch opnieuw opstart en inlogt (zonder pincode in te voeren)
dit doet ie ook wel eens als ik gewoon zit te pielen op mn tel
what to do?
(opvallend genoeg allemaal sinds ik op n festival was waar je je nokia kon laten opladen, bestaat zoiets, verkeerde spanning erop?)
elke dag heb ik wel een gesprek waarin ie zomaar uitvalt, direct automatisch opnieuw opstart en inlogt (zonder pincode in te voeren)
dit doet ie ook wel eens als ik gewoon zit te pielen op mn tel
what to do?
(opvallend genoeg allemaal sinds ik op n festival was waar je je nokia kon laten opladen, bestaat zoiets, verkeerde spanning erop?)
Ik ben geen expert op dat gebied, maar wellicht is er een kleine overspanning geweest oid?
Weet iemand trouwens waar je goedkoop BL-5 accu's kunt kopen?
Ik zie ze namelijk niet op pricewatch of kieskeurig.
lastig, googelen....Philflow schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:53:
Weet iemand trouwens waar je goedkoop BL-5 accu's kunt kopen?
http://www.nokia-winkel.n...JuxyKiUkY4CFQ5uMAodBERcOw
bedankt voor je vriendelijke tip
ai een dikke kras!
Iemand ook een idee waar je een goedkope cover kunt kopen?
Ik heb er na mijn aankoop gelijk 1 gekocht. In deze thread wordt er eentje genoemd, van Brando. Deze was opzich wel prijzig, E15,-. Maar moet zeggen hij zit perfect en werkt ook heel goed! Aanrader!christiaann1985 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:48:
ai een dikke kras!
EDIT: Sorry, zie dat je het over een cover hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door lpetersen op 26-08-2007 17:28 ]
http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=1074&gid=8christiaann1985 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:48:
ai een dikke kras!
http://gsm.search.ebay.nl...atZ35005QQssPageNameZWLRS
[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 26-08-2007 18:27 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik heb nu 2,5 jaar de Nokia 6230i en ik zit eraan te denken om deze telefoon aan te schaffen. Maar nou heb ik 1 vraagje aan jullie: Komt er veel stof op het schermpje te zitten?
Want bij de 6230i komt er namelijk ontzettend veel stof achter dat je 'm echt zeker 1 keer per maand helemaal moet reinigen omdat je dan vooral met zonlicht niks meer ziet, behalve een dikke stoflaag dan
Ik hoop dat Nokia daarvan geleerd heeft en het verbeterd heeft in de 6300...
Want bij de 6230i komt er namelijk ontzettend veel stof achter dat je 'm echt zeker 1 keer per maand helemaal moet reinigen omdat je dan vooral met zonlicht niks meer ziet, behalve een dikke stoflaag dan
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Verwijderd
Helemaal niks! Dat was vroeger het grote probleem met verwisselbare covers, daar zat overal zoveel speling in dat er overal stof tussen ging zitten. Maar de 6300 heeft dat gelukkig niet, spatzuiver scherm! Hé, wil je mijn 6300 niet kopen, dan wacht ik wel op de 6500....Gerwin89 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:50:
Ik heb nu 2,5 jaar de Nokia 6230i en ik zit eraan te denken om deze telefoon aan te schaffen. Maar nou heb ik 1 vraagje aan jullie: Komt er veel stof op het schermpje te zitten?
Want bij de 6230i komt er namelijk ontzettend veel stof achter dat je 'm echt zeker 1 keer per maand helemaal moet reinigen omdat je dan vooral met zonlicht niks meer ziet, behalve een dikke stoflaag dan![]()
Wauw, ik zie op de Nokia-site dat de 6500 classic nóg dunner is dan de 6300.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:13:Hé, wil je mijn 6300 niet kopen, dan wacht ik wel op de 6500....
* yohan begint te twijfelen aan zijn gezonde gewoonte om een mobieltje pas na minimaal twee jaar te vervangen
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
haha maar let op, dun kan ook weer te dun zijn.... ikzelf vind de 6300 erg lekker in de hand liggen. Dunner of lichter hoeft hij van mij persoonlijk niet te zijn. Mijn advies is dus om zelf even met de mobieltjes te spelen voordat je er een koopt....Yohan schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:34:
[...]
Wauw, ik zie op de Nokia-site dat de 6500 classic nóg dunner is dan de 6300.![]()
* yohan begint te twijfelen aan zijn gezonde gewoonte om een mobieltje pas na minimaal twee jaar te vervangen
Verwijderd
Precies, ik vind dat deze eigenlijk de perfecte afmetingen heeft. Hij voelt stevig aan, terwijl die hele dunne telefoons m.i. nogal fragiel overkomen. Ik hou het nog 23 maanden bij deze phone
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik heb zojuist de software update gedaan, heb nu 5.00.
Alleen eerst had de #toets op het toestel een stil-functie. Die is nu helaas niet meer mogelijk, na de update.
Ik kan niet meer vinden hoe ik dit moet aanpassen, kan iemand mij uit de brand helpen?!
BVD!
Alleen eerst had de #toets op het toestel een stil-functie. Die is nu helaas niet meer mogelijk, na de update.
Ik kan niet meer vinden hoe ik dit moet aanpassen, kan iemand mij uit de brand helpen?!
BVD!
Ik geloof dat dit al eerder gemeld is, schijn je niets aan te kunnen doen, toch?!Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:19:
Beste Tweakers,
BVD!
Mooi dingetje alleen zie ik hem niet in staal... Zonde!Yohan schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:34:
[...]
Wauw, ik zie op de Nokia-site dat de 6500 classic nóg dunner is dan de 6300.
Ik hou het lekker bij m'n 6300 met BL-5 batterij. Vrijdag voor het laatst opgeladen en nog steeds op 80%
cover is van Anodized aluminium...Philflow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Mooi dingetje alleen zie ik hem niet in staal... Zonde!
Ik hou het lekker bij m'n 6300 met BL-5 batterij. Vrijdag voor het laatst opgeladen en nog steeds op 80%
's nachts aan of uit?
trouwens, ik begreep dat je bij de 5c batterij wat moets vijlen!?
En past de 6C batterij er dan ook in (met wat vijlen dan)!?
[ Voor 21% gewijzigd door Batsu op 27-08-2007 14:16 ]
Verwijderd
niemand een antwoord of richting voor deze vraag? welke codec chip wordt er gebruikt? dan kom ik er wel uit...Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:
Ik kan nergens vinden wat de max bitrate weergave van mp3's is van de 6300, iemand???
TIA
wat is het doel van je vraag eigenlijk? Ik zou zeggen; probeer zelf even wat....Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:44:
[...]
niemand een antwoord of richting voor deze vraag? welke codec chip wordt er gebruikt? dan kom ik er wel uit...
TIA
Ik probeerde net ook mijn telefoon te updaten naar versie 5.
Helaas liep mijn teleoof vast tijdens het updaten en nu gaat hij niet meer aam
, hoe krijg ik hem weer aan de praat?
Helaas liep mijn teleoof vast tijdens het updaten en nu gaat hij niet meer aam
Nog een keer updaten zonder datie vastloopt. succes
Nou het rara was dat mijn telefoon niet meer aanging. Heb de een paar keer de batterij eruit gehaald maar dit hielp ook niks.christiaann1985 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:07:
Nog een keer updaten zonder datie vastloopt. succes
Opeens lukt het net wel en de update ging verder............gelukkig. Werkt nu weer als een speer.
's nachts uit.
yep. genoeg foto's in deze thread. even zoeken op 'vijl'trouwens, ik begreep dat je bij de 5c batterij wat moets vijlen!?
Verwijderd
Proberen kan natuurlijk maar ik wil weten of ie de mp3 ook echt afspeelt op een bepaalde bitrate of dat ie het bestand downgrade. Maw wat is de optimale max bitrate voor dit toestel?Batsu schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:55:
[...]
wat is het doel van je vraag eigenlijk? Ik zou zeggen; probeer zelf even wat....
moet toch te vinden zij??
uhm ja persoonlijk zie ik het nut er niet van in, het is immers een telefoon en geen mp3 speler...Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:51:
[...]
Proberen kan natuurlijk maar ik wil weten of ie de mp3 ook echt afspeelt op een bepaalde bitrate of dat ie het bestand downgrade. Maw wat is de optimale max bitrate voor dit toestel?
moet toch te vinden zij??
Maar goed ik kan je niet helpen omdat ik geen idee heb
@ batsu
die functie zit er op dus kun je 'm gebruiken ook...
verder is de combi wel handig
jawel en dat snap ik ook wel. Maar als je de kwaliteit van het geluid belangrijk vind (of de bitrate in dit geval) dan lijkt het mij dat je niet op een gsm moet zoeken. Iig niet op een Nokia, denk dat als je de muziekfunctie belangrijk vindt, je beter naar een SE kan gaan.GoldenSample schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:14:
@ batsu
Verwijderd
Niet per definitie, qua specs kan de 6300 zomaar beter zijn dan een willekeurige mp3 player. De bitrate is noch in frage dus daar doe ik nog geen uitspraken over, dat was nou juist de vraag.Batsu schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:48:
[...]
jawel en dat snap ik ook wel. Maar als je de kwaliteit van het geluid belangrijk vind (of de bitrate in dit geval) dan lijkt het mij dat je niet op een gsm moet zoeken. Iig niet op een Nokia, denk dat als je de muziekfunctie belangrijk vindt, je beter naar een SE kan gaan.
Verwijderd
Als je de spellen en voorgeinstalleerde toepassingen eerst verplaats naar (een nieuwe map in) je telefoongeheugen en na t plaatsen van je nieuwe geheugenkaart weer terugplaatst naar je nieuwe geheugenkaart gaat het welGoldenSample schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:36:
ik blijf het wel balen vinden dat die mooie applicaties die je d'r bij krijgt niet mee te nemen zijn...
iemand een oplossing?

Na een keer volledig opgeladen en ontladen te hebben (ging in twee dagen,veel spelen en instellen) is ie nu na twee dagen nog steeds helemaal vol. Met 30min bellen en 10smsjes, niet slecht! Maar zal straks vast wel in een keer heel hard gaan!
ik dacht dat ik dat geprobeerd had, ga het gelijk doen!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:51:
[...]
Als je de spellen en voorgeinstalleerde toepassingen eerst verplaats naar (een nieuwe map in) je telefoongeheugen en na t plaatsen van je nieuwe geheugenkaart weer terugplaatst naar je nieuwe geheugenkaart gaat het wel
-edit- verhip 't werkt! thnx!
heb je ook iets zodat ik de afbeeldingen op die mapjes mee kan kopiëren
[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 28-08-2007 16:43 ]
Verwijderd
He,
Ik heb de nokia 6300 nu een weekje en heb een probleempje
Hoe kan je fotos en bestanden van de nokia naar de pc overzetten? Bij mijn oude telefoon zat een speciaal kabeltje maar die zat hier niet bij..
Moet ik die los erbij kopen en waar en hoe duur is zo'n ding?
Hopelijk weten jullie het antwoord!
Groetjes
Ik heb de nokia 6300 nu een weekje en heb een probleempje
Hoe kan je fotos en bestanden van de nokia naar de pc overzetten? Bij mijn oude telefoon zat een speciaal kabeltje maar die zat hier niet bij..
Moet ik die los erbij kopen en waar en hoe duur is zo'n ding?
Hopelijk weten jullie het antwoord!
Groetjes
Er zit een standaard mini-USB aansluiting aan de onderkant. Als je zo'n kabeltje nog niet hebt kan je die voor een paar euro bij heel veel electronica/computerwinkels halen.
PSN: Shiver23
je kan ook gewoon een Bluetooth stick gebruiken
en de search, door dit soort dingen, die in een topic dan al 100x genoemd zijn en weer 100x gevraagd worden is al menig topic op slot geraakt
en de search, door dit soort dingen, die in een topic dan al 100x genoemd zijn en weer 100x gevraagd worden is al menig topic op slot geraakt
Hallo,
ik heb mischien een domme vraag, maar hoeveel nummers kan je nou op zo'n telefoon opslaan? Op de simkaart passen er 150 - 200 ongeveer. Maar ik moet echt iets van 500 nummers kwijt eigenlijk, past dat op die 7,8mb of? Of kan je je nummers ook op het losse geheugenkaartje opslaan? Ik kan het nergens vinden....
bvd
ik heb mischien een domme vraag, maar hoeveel nummers kan je nou op zo'n telefoon opslaan? Op de simkaart passen er 150 - 200 ongeveer. Maar ik moet echt iets van 500 nummers kwijt eigenlijk, past dat op die 7,8mb of? Of kan je je nummers ook op het losse geheugenkaartje opslaan? Ik kan het nergens vinden....
bvd
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Ik kan nergens in de telefoon een optie vinden om langer dan 15 seconden video op te nemen. Is dit mogelijk door een 3rd party software ofzo? Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb denkn ik echt geluk met mn batterij: staat nu 51 uur aan en is nog steeds vol. Met 10sms en 30min bellen!
Verwijderd
Ik heb op mijn E50 nu 341 contactpersonen, met bijna allemaal minimaal 2 nummers en 1 postadres, en vaak nog een emailadres, en dit alles gebruikt maar 144 kB. Dus ik denk dat jouw 400 nummers wel gaan passen.Lefty_38 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:40:
Hallo,
bvd
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:54:
Ik kan nergens in de telefoon een optie vinden om langer dan 15 seconden video op te nemen. Is dit mogelijk door een 3rd party software ofzo? Alvast bedankt voor het antwoord.
- Ga naar "Camera"
- Zet hem op "video"
- Ga naar "Instellingen"
- Zet "Lengte videoclip" op "Maximum"
Ik heb een probleempje - mijn telefoon gaat niet meer over. En ik hoor het ook niet als ik een smsje heb ontvangen. Daarnaast kan ik via de music player geen bestanden meer afspelen. Aangezien de keypad tones het wel deden dacht ik eerst dat het niet aan de speaker kon liggen. Maar de radio doet het wel, tenzij ik hem op 'loudspeaker' zet. Ik heb dus het vermoeden dat het toch aan de speaker ligt. Een factory reset bood geen soelaas helaas. Komt dit bekend voor? Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?
Ik begin steeds minder tevreden te raken over de 6300. Heb zoveel vastlopers, van die bekende Nokia herstarts, en ook in gesprekken.
Ik heb gister de firmware geupdate naar 5.00. Ik hoopte dat hiermee het grootste deel wel zou zijn opgelost, maar nee heb nog steeds vastlopers en ook het probleem met de lader, als ik mijn 6300 in de lader doe gaat ie ineens uit en blijven de 2 blauwe lampjes aan de zijkanten branden. Dan moet ik de batterij eruit halen om m weer aan te krijgen. Heel vervelend...
Zijn er meer mensen met dit soort problemen die ze blijven houden? Ik denk dat ik maar eens terugga naar de belcompany ermee...
Ik heb gister de firmware geupdate naar 5.00. Ik hoopte dat hiermee het grootste deel wel zou zijn opgelost, maar nee heb nog steeds vastlopers en ook het probleem met de lader, als ik mijn 6300 in de lader doe gaat ie ineens uit en blijven de 2 blauwe lampjes aan de zijkanten branden. Dan moet ik de batterij eruit halen om m weer aan te krijgen. Heel vervelend...
Zijn er meer mensen met dit soort problemen die ze blijven houden? Ik denk dat ik maar eens terugga naar de belcompany ermee...
Geen van je problemen ooit meegemaakt. Je toestel is dus defect en moet vervangen worden.johan12 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:41:
Ik begin steeds minder tevreden te raken over de 6300. Heb zoveel vastlopers, van die bekende Nokia herstarts, en ook in gesprekken.
Verwijderd
Yohan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:52:
[...]
Geen van je problemen ooit meegemaakt. Je toestel is dus defect en moet vervangen worden.
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:40:
[...]
Alles wat jij niet meemaakt is defect en moet vervangen worden?
Jij vindt dat z'n toestel prima in orde is, ondanks dat het met regelmaat vastloopt en uitvalt?
[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 29-08-2007 19:51 ]
Deel 2 van mijn BL-5 accu test.
Opgeladen: Vrijdag 20.00
Piepjes van leeg: Woensdag 20.00
Precies 5 dagen dus. 's nachts zet ik 'm uit. Ik bel niet heel veel 20-30 minuten per dag ofzo.
Mijn BL-5 accu is trouwens meer dan 1,5 jaar oud. Weet niet of dat veel uitmaakt.
Ik ga nu de BL-4 testen.
Precies 5 dagen dus. 's nachts zet ik 'm uit. Ik bel niet heel veel 20-30 minuten per dag ofzo.
Mijn BL-5 accu is trouwens meer dan 1,5 jaar oud. Weet niet of dat veel uitmaakt.
Ik ga nu de BL-4 testen.
Dat haal ik met de standaard accu ook. Ben nu 2,5 dagen onderweg ('s nachts aan) en is pas een streepje weg. Netwerk=vodafonePhilflow schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:19:
Deel 2 van mijn BL-5 accu test.
Ik ga nu de BL-4 testen.
Zojuist deze telefoon besteld icm een HI 20 abo die ik dan voor 16 krijg per maand omdat er 1 of andere studentenkorting bij zit.
Vond ik een schitterende deal
Hopelijk morgen in huis of anders vrijdag... En ik hoop dat hij mijn goede oude 6230i kan vervangen.
Nog 1 vraagje: wat is de resolutie van het schermpje? Want op de nokia site staat bij 'vergelijk telefoons' dit:
Schermformaat 128x160 pixels.
Lijkt me persoonlijk wat weinig...
Hopelijk morgen in huis of anders vrijdag... En ik hoop dat hij mijn goede oude 6230i kan vervangen.
Nog 1 vraagje: wat is de resolutie van het schermpje? Want op de nokia site staat bij 'vergelijk telefoons' dit:
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Misschien scheelt het niet zo veel. Of misschien is mijn BL-5 wat te oud.Batsu schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:32:
[...]
Dat haal ik met de standaard accu ook. Ben nu 2,5 dagen onderweg ('s nachts aan) en is pas een streepje weg. Netwerk=vodafone
Iemand anders nog gestest met BL-5?
Verwijderd
Klopt het dat Nokia problemen heeft met de levertijden van deze telefoon?
Dit werd mij vandaag door een Vodafone online winkel medewerker verteld.
Het kan natuurlijk dat het hierbij alleen om Branded toestellen gaat.
240x320 16Mil kleurenGerwin89 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:38:
Zojuist deze telefoon besteld icm een HI 20 abo die ik dan voor 16 krijg per maand omdat er 1 of andere studentenkorting bij zit.Vond ik een schitterende deal
![]()
Dat klinkt een heel stuk beter ja!
ik gebruik andere sites daarvoor...Gerwin89 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:18:
[...]
Dat klinkt een heel stuk beter ja!M'n 6230i heeft geloof ik 208 x 208 dus ik schrok een beetje van de nokia site...
(voor specificaties opvragen en reviews)
[ Voor 6% gewijzigd door Batsu op 29-08-2007 21:57 ]
Volgens gsmarena.com kan je in het telefoonbook op de gsm zelf 1000 entries opslaan.En als ik even kijk naar mijn geheugenstatus, klopt dit.Lefty_38 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:40:
Hallo,
bvd
Dat zou heel goed kunnen. Want ik heb de telefoon 3 weken geleden besteld bij de online KPN-winkel, en toen werd mij ook verteld dat de telefoon op dat moment niet leverbaar was. Maar als het goed is krijg ik hem maandag binnen!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:45:
Klopt het dat Nokia problemen heeft met de levertijden van deze telefoon?
Verwijderd
Nou, ongelovelijk. Telefoon is vandaag bezorgd! Dus de kans dat jij hem maandag krijgt is groot denk ik. (6300 is overigens voor mn pa, ik ga voor de N95)Koploper schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:15:
[...]
Dat zou heel goed kunnen. Want ik heb de telefoon 3 weken geleden besteld bij de online KPN-winkel, en toen werd mij ook verteld dat de telefoon op dat moment niet leverbaar was. Maar als het goed is krijg ik hem maandag binnen!
er staat ergens in de menuutjes, fabrieksinstellingen terug zetten, daar heb je een code voor nodig, maar die code is echt nergens te vinden.
Ik wil dit doen, omdat ik een mooi thema heb gevonden
http://www.zedge.net/themes/75435/creative-suite-2-theme/
maar als hij gewoon op de achtergrond staat, zijn de linkerselectie en rechter toets ( op het schermpje dan) in een blauw balkje gezet, en alles, van bereik, provider, batterij, tijd, zit ook in een blauw balkje ?
iemand idee hoe ik dit weghaal ?
EDIT: laat maar, na ff zoeke hier, had ik het gevonde, moet ff die 2 balkjes transparant maken met theme studio bijv
Ik wil dit doen, omdat ik een mooi thema heb gevonden
http://www.zedge.net/themes/75435/creative-suite-2-theme/
maar als hij gewoon op de achtergrond staat, zijn de linkerselectie en rechter toets ( op het schermpje dan) in een blauw balkje gezet, en alles, van bereik, provider, batterij, tijd, zit ook in een blauw balkje ?
iemand idee hoe ik dit weghaal ?
EDIT: laat maar, na ff zoeke hier, had ik het gevonde, moet ff die 2 balkjes transparant maken met theme studio bijv
[ Voor 10% gewijzigd door 6pack15 op 30-08-2007 21:23 ]
Volgens mij is die code 000000 of 123456.
En dat resetten hoef je niet te doen, aangezien het thema dan nog steeds niet goed werkt.
Ik heb hetzelfde probleem meerdere malen gehad.
En dat resetten hoef je niet te doen, aangezien het thema dan nog steeds niet goed werkt.
Ik heb hetzelfde probleem meerdere malen gehad.
[ Voor 63% gewijzigd door Kaspers op 30-08-2007 21:59 ]
Mijn 6300 is nog steeds op een lading bezig. Vanaf maandag ochtend 7 uur en 's nachts gewoon aan!
Vraagje, hoe krijg je dat klepje voor usb los? die van mij zit er gruwelijk vast in!
Vraagje, hoe krijg je dat klepje voor usb los? die van mij zit er gruwelijk vast in!
Eerst ff het klepje eraf halen en dan kan je de usb open peuterenBatsu schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:09:
Mijn 6300 is nog steeds op een lading bezig. Vanaf maandag ochtend 7 uur en 's nachts gewoon aan!
thanks... pffRicardo87 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:18:
[...]
Eerst ff het klepje eraf halen en dan kan je de usb open peuteren
nou ik doe het wel met de blauwe tand dan!
Hallo luitjes,
vanaf topic 1 alles gelezen.
Heb 7 juni mijn EERSTE 6300 gekocht. Tijdens de vakantie viel regelmatig het gesprek weg. Men kon mij wel horen maar ik de ander niet. Twee keer terug voor reparatie. Na een duidelijk onderhoud een nieuw toestel (TWEEDE) gekregen. Om een en ander te voorkomen meteen een nieuwe SIMkaart van TMobile gevraagd. Na een paar weken weer uitval van geluid aan mijn kant in de 6300.
Toestel bleek daarnaast een Engelse versie te zijn. DEZE KOMT DUIDELIJK NIET OVEREEN MET WAT GEZEGD WORDT DOOR NOKIA!!! Dus niet Europees.
Bij de winkel weer een nieuw toestel (DERDE) gekregen. Versie 5.0 er op en ook de stil toets werkt. Tot van de week. Weer twee maal achter elkaar geen geluid te horen van gebelde. De persoon hoorde mij wel. het is niet leuk meer en heb nu NOKIA een email gestuurd. Met mijn 6610i heb ik totaal geen probleem. Ik kan dat -helaas- niet van de 6300 zeggen. Na 11 jaar verschillende NOKIA's te hebben gebruikt is dit toch een afknapper. Ik wacht maar af wat Nokia zegt.
vanaf topic 1 alles gelezen.
Heb 7 juni mijn EERSTE 6300 gekocht. Tijdens de vakantie viel regelmatig het gesprek weg. Men kon mij wel horen maar ik de ander niet. Twee keer terug voor reparatie. Na een duidelijk onderhoud een nieuw toestel (TWEEDE) gekregen. Om een en ander te voorkomen meteen een nieuwe SIMkaart van TMobile gevraagd. Na een paar weken weer uitval van geluid aan mijn kant in de 6300.
Toestel bleek daarnaast een Engelse versie te zijn. DEZE KOMT DUIDELIJK NIET OVEREEN MET WAT GEZEGD WORDT DOOR NOKIA!!! Dus niet Europees.
Bij de winkel weer een nieuw toestel (DERDE) gekregen. Versie 5.0 er op en ook de stil toets werkt. Tot van de week. Weer twee maal achter elkaar geen geluid te horen van gebelde. De persoon hoorde mij wel. het is niet leuk meer en heb nu NOKIA een email gestuurd. Met mijn 6610i heb ik totaal geen probleem. Ik kan dat -helaas- niet van de 6300 zeggen. Na 11 jaar verschillende NOKIA's te hebben gebruikt is dit toch een afknapper. Ik wacht maar af wat Nokia zegt.
@Phil6300: irritant zeg! Een typisch voorbeeld van Murphy's Law, sommige mensen hebben totaal geen problemen, anderen krijgen de volle laag.
Ik weet nog uit de tijd dat ik bij Dixons werkte (forgive me plz) dat je na 3 'niet volgens de norm' functionerende artikelen recht hebt op het crediteren van het aankoopbedrag. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar het lijkt mij de moeite waard om dat even uit te zoeken.Phil6300 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:05:
lang verhaal....
edit:
Heb het zojuist getracht op te zoeken in de brochures op justitie.nl en postbus51.nl maar kan het niet vinden (niet in deze pdf over consumentenrecht en garanties), je kan wellicht even bellen met de Postbus 51 Infolijn (Telefoon 0800-8051 *gratis*)
[ Voor 85% gewijzigd door Mr.S op 31-08-2007 22:46 ]
Bedankt voor het meedenken, maar ik ben eigenwijs en ga voor een oplossing. Ik ben vanmiddag bij T-Mobile geweest en ook daar heb ik mijn probleem voorgelegd. Drie telefoonnummers achtergelaten van verschillende providers zodat men in hun systemen terug kunnen zoeken waar de (evt.) oorzaak ligt.
Het toestel op zich: het is een door mij bewust gemaakte keuze om deze te kopen.
Ligt lekker in de hand, ziet er goed uit en een goede consumentenprijs. Geen draaiende of schuivende delen; dus er kan weinig kapot gaan.
Hopenlijk denken nog meer lezers mee en reageren anderen die ook dit probleen hebben (gehad) zodat ik weet waar het aan kan liggen. Het kan ook aan mijzelf liggen nietwaar? Alvast bedankt voor reacties.
edit: vandaag zondag 2 september heeft mijn vrouw twee maal last gehad van het feit dat het stil bleef aan de andere kant.
Het toestel op zich: het is een door mij bewust gemaakte keuze om deze te kopen.
Ligt lekker in de hand, ziet er goed uit en een goede consumentenprijs. Geen draaiende of schuivende delen; dus er kan weinig kapot gaan.
Hopenlijk denken nog meer lezers mee en reageren anderen die ook dit probleen hebben (gehad) zodat ik weet waar het aan kan liggen. Het kan ook aan mijzelf liggen nietwaar? Alvast bedankt voor reacties.
edit: vandaag zondag 2 september heeft mijn vrouw twee maal last gehad van het feit dat het stil bleef aan de andere kant.
[ Voor 8% gewijzigd door Phil6300 op 02-09-2007 13:48 . Reden: Bij mijn vrouw toont de tel de zelfde kuren ]
Verwijderd
Ik begin nu ineens ook wat problemen met mijn 6300 te krijgen...
Het begon ermee dat mijn Mac ineens stopte tijdens het uploaden van muziek (via een USB-kabel, hij begon dan heel gewillig en na een tijdje "hing" de Finder, zelfde trad op als ik het via een Terminal deed). Stopte ik op de telefoon de USB-modus, dan werkte de Finder gewoon weer (na een potje mekkeren, uiteraard). Soms kwam het na 1 of 2 bestanden, soms helemaal niet.
Daarna heb ik een keer gehad dat de telefoon ineens "hing", volledig wit scherm met alleen de batterijstatus nog zichtbaar. Alleen op te lossen met een batterij-reset (als in: eruit trekken). Nog iets later kreeg ik die "white-outs" ook tijdens synchroniseren (nog steeds via USB), en het synchroniseren loopt ook niet meer zo lekker als in het begin (adressen die op de telefoon en de computer niet zijn gewijzigd, maar toch ineens gewijzigd lijken te zijn).
Probleem drie ontdekte ik vanmorgen: hij trilt niet meer, terwijl ik dat toch echt expliciet aan heb staan.
Ik heb nu een "fabrieksinstellingen" gedaan en ben weer aan het synchroniseren; kreeg net een white-out waar-ie na een paar seconden weer van herstelde. Ben benieuwd of-ie weer wil trillen, anders ga ik er wel mee terug.
Het begon ermee dat mijn Mac ineens stopte tijdens het uploaden van muziek (via een USB-kabel, hij begon dan heel gewillig en na een tijdje "hing" de Finder, zelfde trad op als ik het via een Terminal deed). Stopte ik op de telefoon de USB-modus, dan werkte de Finder gewoon weer (na een potje mekkeren, uiteraard). Soms kwam het na 1 of 2 bestanden, soms helemaal niet.
Daarna heb ik een keer gehad dat de telefoon ineens "hing", volledig wit scherm met alleen de batterijstatus nog zichtbaar. Alleen op te lossen met een batterij-reset (als in: eruit trekken). Nog iets later kreeg ik die "white-outs" ook tijdens synchroniseren (nog steeds via USB), en het synchroniseren loopt ook niet meer zo lekker als in het begin (adressen die op de telefoon en de computer niet zijn gewijzigd, maar toch ineens gewijzigd lijken te zijn).
Probleem drie ontdekte ik vanmorgen: hij trilt niet meer, terwijl ik dat toch echt expliciet aan heb staan.
Ik heb nu een "fabrieksinstellingen" gedaan en ben weer aan het synchroniseren; kreeg net een white-out waar-ie na een paar seconden weer van herstelde. Ben benieuwd of-ie weer wil trillen, anders ga ik er wel mee terug.
Verwijderd
Heb je hem al uit en weer aangezet?Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:39:
Ik begin nu ineens ook wat problemen met mijn 6300 te krijgen...
Wil nogal eens helpen bij Nokia's en trillen.
Iemand enig idee of er met de 6300 ook valt te internetten via bluetooth PAN ?
Ik heb iet proberen op te zetten icm m'n mac welke wel PAN ondersteund, in iedergeval wel aangevinkt.. verder krijg ik steeds error wanneer ik met opera probeer te browsen..
Kan namenlijk verder nergens aangeven dat ik via m'n laptop wil internetten.
Ik heb iet proberen op te zetten icm m'n mac welke wel PAN ondersteund, in iedergeval wel aangevinkt.. verder krijg ik steeds error wanneer ik met opera probeer te browsen..
Kan namenlijk verder nergens aangeven dat ik via m'n laptop wil internetten.

Ik weet niet precies wat een PAN netwerk is, maar ik heb mijn 6300 gewoon gepaird als een modem, en kan via het bluetooth icoon in de menu balk gewoon 'Verbind met netwerk van dodo 6300' en dan gaan internetten. 
Heb er geen speciale instellingen voor hoeven doen ofzo.
Heb er geen speciale instellingen voor hoeven doen ofzo.
volgens de specs kan dit mooie apparaatje 2 gig aan microSD aan. Heeft iemand toevallig al eens een 4 gig geprobeerd ? Mijn 2 gig zit al vol......
Ondanks de patch die ervoor zorgt dat de 6300 met iSync overweg kan werkt het bij mij ook niet goed. Tijdens het synchroniseren krijg ik een wit scherm met alleen batterij status. Bovendien is het steeds niet duidelijk wat er nou gesynchroniseerd is..Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:39:
en het synchroniseren loopt ook niet meer zo lekker als in het begin (adressen die op de telefoon en de computer niet zijn gewijzigd, maar toch ineens gewijzigd lijken te zijn).
Het werkt nog niet vlekkeloos, ik wacht dus ook maar op een officiele update van apple die het mogelijk maakt met de 6300 te synchroniseren. (Overigens heb ik verder geen last van vastlopers, buiten het synchroniseren.)
Verwijderd
Ik heb de 6300 ook vandaag bij hi.nl besteld, wordt er als het goed is morgen over terug gebeld..
Gebruik al een zeer lange tijd hi en bevalt mij best, tevens heb ik ook altijd nokia gehad dus het zal wel goed komen
(gebruik telefoon toch alleen om te bellen/smsen)
Gebruik al een zeer lange tijd hi en bevalt mij best, tevens heb ik ook altijd nokia gehad dus het zal wel goed komen
Verwijderd
fabio-c schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:06:
[...]
Heb je hem al uit en weer aangezet?
[/quote]
In dit geval helaas niet... Ook dat trillinkje dat je krijgt als je die aan/uit-knop langer ingedrukt houdt, blijft achterwege. Ook een tweede keer.
Nee, ik ga toch maar even naar de winkel...
Update: Nou, schiet mij maar lek. Naar de winkel geweest, die me aanraadde om de firmware er eens opnieuw op te knallen, "gewoon voor de zekerheid". Volgens mij had die kerel er zelf net zo weinig vertrouwen in als ik... =]
Alternatief: opsturen en 2 weken kwijt... =\
Thuisgekomen nog wat rondgegoogled, niet echt wat gevonden, voor de grap NOG een keer een factory reset gedaan, uit en weer aangezet.... en hij trilt weer.
Misschien nuttig voor iemand anders: 2 factory resets resetten beter dan 1 factory reset. =]
Nu nog zien of dat synchen weer beter wil.
[...]
Heb je hem al uit en weer aangezet?
[/quote]
In dit geval helaas niet... Ook dat trillinkje dat je krijgt als je die aan/uit-knop langer ingedrukt houdt, blijft achterwege. Ook een tweede keer.
Nou, dat probleem had ik in eerste instantie dus niet: synchen ging gewoon goed, en naderhand kreeg ik ook wel te zien (op zowel de Mac als de Nokia) wat er gebeurd was. Goed, op de Nokia stond dat er inderdaad een beetje raar, maar het stond er wel.christiaann1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:37:
[...]
Ondanks de patch die ervoor zorgt dat de 6300 met iSync overweg kan werkt het bij mij ook niet goed. Tijdens het synchroniseren krijg ik een wit scherm met alleen batterij status. Bovendien is het steeds niet duidelijk wat er nou gesynchroniseerd is..
Nee, ik ga toch maar even naar de winkel...
Update: Nou, schiet mij maar lek. Naar de winkel geweest, die me aanraadde om de firmware er eens opnieuw op te knallen, "gewoon voor de zekerheid". Volgens mij had die kerel er zelf net zo weinig vertrouwen in als ik... =]
Alternatief: opsturen en 2 weken kwijt... =\
Thuisgekomen nog wat rondgegoogled, niet echt wat gevonden, voor de grap NOG een keer een factory reset gedaan, uit en weer aangezet.... en hij trilt weer.
Misschien nuttig voor iemand anders: 2 factory resets resetten beter dan 1 factory reset. =]
Nu nog zien of dat synchen weer beter wil.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 20:16 ]
Al een tijdje niks gepost in dit forum, bij mij werkt alles nog steeds prima, ff afkloppen (maand of 4 in bezit)
Toch wat vragen.
1. klopt het dat ze nog bij firmware 5.00 zijn en dus nauwelijks iets bijzonders hebben toegevoegd.
2. Ik heb een protector van Brando, deze doet op zich goed zijn werk, alleen laat ie zo snel weer los omdat het schermpje niet verdiept ligt, heeft iemand een oplossing of een beter protectortje?
3. Ik heb een Bleutooth vraag, waarom kunnen andere mij vaak wel zien, maar ik krijg (bijna) nooit een andere telefoon gevonden. BT Connectie met laptop en Parrot carkit gaat zonder problemen. Je zoekt toch naar andere Telefoons via "zoeken naar audiotoebehoren"
Toch wat vragen.
1. klopt het dat ze nog bij firmware 5.00 zijn en dus nauwelijks iets bijzonders hebben toegevoegd.
2. Ik heb een protector van Brando, deze doet op zich goed zijn werk, alleen laat ie zo snel weer los omdat het schermpje niet verdiept ligt, heeft iemand een oplossing of een beter protectortje?
3. Ik heb een Bleutooth vraag, waarom kunnen andere mij vaak wel zien, maar ik krijg (bijna) nooit een andere telefoon gevonden. BT Connectie met laptop en Parrot carkit gaat zonder problemen. Je zoekt toch naar andere Telefoons via "zoeken naar audiotoebehoren"
www.casarodriguillo.com
Dit topic is gesloten.