/noob warning en lap text warning
ben nu kleine 2 maandjes bezig, had geen flauw idee waar ik aan begon qua char
maat die me had overgehaald toch te beginnen stelde voor druid te nemen (omdat hij een tauren shaman wilde maken en waarschijnlijk omdat hij bedacht dat je als noob nogwel eens een healtje nodig hebt, en hij geen zin had om te babysitten

)
either way .. bij level 10 begon ik net een beetje te wennen aan de spells e.d., en kreeg toen me teddybeer. kon er voor geen meter mee werken, en nu nog steeds niet goed.
(begin langzaam te begrijpen dat bear eigenlijk puur een tank is en dus ook niet direct alles binnen paar sec dood zal slaan maar meer gebouwd is op endurance en threat opbouwen .. en dan de dps lui hun werk moet laten doen.. en hopen dat de healer oplet.. maar hoe dat zich weer vertaalt naar solo'en ??
ik kon er niet goed aan wennen omdat het dichtbij attack gewoon vermoeiend is (zeker als je net aan spells begint te wennen).. echt opletten dat je binnen bereik bent en blijft, en het rage opbouwen etcetc.. mhja .. ik heb zoiets van *ligt aan mij lol- red me wel met normal en kitty* )
ondertussen, level 35 en begin ik een (heel klein) beetje door te hebben hoe het zit met talent tree
ben dus ondertussen voornamelijk balanced en blijf dat waarschijnlijk ook
uit me hoofd dacht it iets van 22/3/0 waar ik nu op zit .. (dat ging natuurlijk ook de eerste paar levels zo van he een puntje , dit klinkt nuttig ... uuuhm klik)
op zich vind ik het t.n.t. niet zo verkeerd werken tegen mobs wat ik heb en doe
maargoed, 0,0 referentiekader dus,
vraag:
waarschijnlijk als ik me toch balanced wil houden moet/kan ik dan beter uiteindelijk bij
41/0/20 uitkomen
of is 41/10/10 ook een leuk idee (scheelt in kosten)
of juist 41/20/0
?
eigenlijk is dat hele talent tree nog niet zo duidelijk dus. maar ik maak me niet zo druk
ik doe alles lekker op me gemak, hoewel ik wel veel tijd ondertussen in wow gestoken heb zal je me niet snel "zo snel mogelijk 70" zien doen
heb laatst van iemand anders begrepen dat als ik balanced blijf ik toch nog redelijk kan dps'en met tijgertje.. maar die gebruik ik eigenlijk voornamelijk als me mana opraakt en ik geen zin heb om alvast een potion te gebruiken
achja .. misschien moet ik ook maar eens gewoon een paar dagen puur in bear rondlopen en kijken of er niet toch nog aan te wennen valt
nog niet al te veel instance ervaring
t.n.t. eenmaal als dedicated healer meegegaan (in wc , rest was 20-25 ik 32) , ging me nog niet eens echt verkeerd af
(waarschijnlijk voornamelijk aan de healing bar addon, dus dat ik nauwelijk veel te veel overheal)
heb ondertussen iets over de 1k hp en 2.3k mana ..
als je zowel healt en aanvalt zuipt druid (ondanks 2.3k) wel mana bij het leven
gelukkig "binnenkort" een tijdelijk 100% tijdens cast 400% regen dingetje - weet ff niet meer hoe die heet
goed .. veel blabla
wat ik eigenlijk wou vragen
zijn er nog goede tips/trics voor pvp ? , of is het gewoon pvp vermijden omdat bijna iedereen me gaat pwnen , behalve noobs XD
(zowieso is het hele pvp me een beetje onduidelijk, telt bijvoorbeeld duel tegen aliance ook mee voor pvp ?. of is pvp puur en alleen tegen aliance vechten op aliance gebied als je horde bent en visa versa)
overigens .. was het op andere realms (behalve aggramar) ook zo/ is nog zo dat de rc tonk dingetjes bij darkmoon fair bugged zijn ? (niet meer getest na de maintanance)
btw , heb niet alleen 35 druid , ook een 21 hunter (tauren) en een zooitje 7 - 11 lui (wisselend race/class).. maar op een of andere manier kom ik toch weer snel bij me drood uit .. +40% speed in travel .. tja ..
begin het lopen ondertussen wel lichtelijk zat te worden

.. en heb wel de +30% op hunter maarja .. dan nog blijft het bij me hunter natuurlijk dat ik veel quests weer opnieuw mag doen ..
op zich natuurlijk wel de ervaring waardoor het sneller gaat bij de 2e char ,.. maar toch
... genoeg getypt .. bvd
overigens nog een klein voorstel voor de OP
voeg er een "legenda" aan toe
tabelletje met
dps : damage per second
dots : damage over time
etcetcetc
.. zal bijzonder veel schelen voor de mensen die nog niet zo ver zijn en toch _enigzins_ wijs willen worden uit de gesprekken die hier soms gevoerd worden