Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Thnx, dan ga ik Capiyol even DM'en :)
offtopic:
Rowdy ook nog een invite nodig?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:04:
Thnx, dan ga ik Capiyol even DM'en :)
offtopic:
Rowdy ook nog een invite nodig?
Heb mezelf op me GMail adres al geinvite... :P Thanks anyway... Wil je 'm zelf niet ook hebben?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nah, de la Fonera is goed genoeg. Een extra poort heb ik niet nodig en ga binnenkort eens die andere firmware erin laden.

edit:
Heb de fontenna ook nog nooit gebruikt :P

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 21-07-2008 12:12 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 13:12
Ik zit zelf relatief dicht bij een plein met veel cafe's, dus ik hoop met de fontenna de terrassen te kunnen bereiken. We zien wel of dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou iemand die er nog een over heeft mij een invite willen sturen? (DM, of <nick>@<nick>.nl ;P).
Toch eindelijk ook maar eens aan de FON, houd het al een tijdje in de gaten, maar het was er nog steeds niet van gekomen.

[edit]
Fon + antenne zijn besteld!

[ Voor 9% gewijzigd door Kippenijzer op 21-07-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb er nog 21 22 vrij dus als mensen er een nodig hebben kunnen ze mij DM'en of emailen en dan blijft dit topic ook schoon. Die naar kippenijzer zal ik wel sturen :)

edit:
@hieronder, dan zal ik wel niks versturen :P
Had hem eerst een DM gestuurd of het emailadres klopte

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 21-07-2008 16:09 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:02:
Zou iemand die er nog een over heeft mij een invite willen sturen? (DM, of <nick>@<nick>.nl ;P).
Toch eindelijk ook maar eens aan de FON, houd het al een tijdje in de gaten, maar het was er nog steeds niet van gekomen.
Verzonden!

Edit: Invite is geaccepteerd! :)

Op mijn homepage zijn meer invites (kortingscodes) aan te vragen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowolberink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb ook nog een paar invites over dus voor degene die er nog 1 wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

De 'classic' fonero is weer verkrijgbaar!
Niet via de bekende fonshop maar via een nederlandse retailer (en in vlaanderen zit er ook een) die hem voor 15 euro exclusief verzendkosten aanbiedt.
Beiden hebben geen fontennas, though... ;/

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hmz... staat d'r op die website van FON dat ik moet rekenen op 2 weken voor de verzending. Klopt dus geen zak van! :(

Vandaag onverwacht een pakketje aangekomen, 3 dagen (5 eigenlijk, min weekend = 3) nadat ik 'm besteld had kwam m'n Fonera+ binnen... :) :P

En afgelopen zaterdag zijn m'n nieuwe antenne's aangekomen, dus dees week eens even gaan spelen en kijken of ik nu een beter bereik heb... :)

Nieuwe antenne's zijn trouwens dit beestje en dit beestje. (Dezelfde koper, alleen beide 0,89 GBP (plus 3GBP verzendkosten) betaald, na 3 dagen in huis)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Intressant, ook even een bod gedaan op die 2 antenne's, kon wel eens 'bruikbaarder' zijn dan die fontenna richt-antenne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in m'n account dat ik nog 20 invites heb staan. Als je graag 1tje wilt, stuur me een mailtje naar jp aapje vanzijst punt eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:27
Ik heb nog 48 invites in de aanbieding. Stuur me een PM en je invite komt eraan.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 20:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb ook nog 20 invites te vergeven :)
Ik denk dat ik zelf er een paar ga kopen via andere mensen en hem dan daar installeer... :)

Ik heb de Fonera(1?) en vind die 2e lan poort eig geen toegevoegde waarde hebben :x
De Fon hangt bij mij gewoon aan me 24ports gbit dus dat ene poortje heb ik niet echt nodig :)

Alleen jammer dat er bijna niemand gebruikt van maakt.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die nog een fonera wil:
V&A aangeboden: Fonera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Kippenijzer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:47:
Intressant, ook even een bod gedaan op die 2 antenne's, kon wel eens 'bruikbaarder' zijn dan die fontenna richt-antenne :)
Ik heb ze gewoon via de BuyItNow knop gekocht, maar ik heb dan ook niet zoveel geduld... :P
Voorlopige test met de 12dBi antenne is dat ik nu met m'n tel;efoon een heel end de straat in kan gaan. Bereik op straat was minder, ook omdat ik op 3 hoog zit...

@Def!ance; ik heb ze ook aan m'n switch hangen, maar ik heb problemen met m'n gewone Fonera dat die de halve tijd hangt... (oververhitting?)

Nu wordt deze Fonera+ m'n nieuwe primaire accesspoint en ga ik lekker met de oude Fonera knutselen.. (beestje is meer als een jaar online geweest) Beetje tweede antenne d'raan solderen, heatsinkje d'r op knutselen, custom firmware...

Dan een steigerpijp halen en die op het dak knutselen met twee antenne's... En daarvan eentje richting het station richten, eens kijken of ik dat kan halen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:42:
[...]

@Def!ance; ik heb ze ook aan m'n switch hangen, maar ik heb problemen met m'n gewone Fonera dat die de halve tijd hangt... (oververhitting?)
Humm daar heb ik geen last van, heb het ding nu ongeveer 3 maanden en hijs is al 3 maanden non stop aan / online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik al anderhalf jaar... Ding is enorm instabiel, denk dat een heatsink veel oplost... Maar gebuik de Wifi zelden omdat ik liever een kabel gebruik, maar ook omdat ik niet via de FON router makkelijk m'n servers kan aanspreken... (moet via IP :/)

Moet eens kijken hoe ik dat met de La Fonera+ ga doen, misschien dat ik de WLAN poort op een aparte netwerkkaart aansluit in m'n server en de LAN poort aan m'n interne netwerk knoop...
Ik bedoel dan in m'n server 1 netwerkkaart voor het 'echte' WLAN, 1 kaart voor de La Fonera+ en eentje voor de rest v/h netwerk... (waar ook de LAN poort van de La Fonera+ aan hangt)
En dan via iptables de zooi juist routeer...

Of ik moet gaan klooien met VLAN's op m'n switch, weet alleen niet of je een poort in twee VLAN's kunt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
Rowdy.nl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:18:
Nieuwe antenne's zijn trouwens dit beestje en dit beestje. (Dezelfde koper, alleen beide 0,89 GBP (plus 3GBP verzendkosten) betaald, na 3 dagen in huis)
Thnx, heb echt meer bereik nodig hier! :) Kan ik eindelijk buiten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@Rowdy.nl
Met de 'gewone' Fonera kun je door FreeWLAN erop te zetten, het private wlan (MyPlace) bridgen met je wan-aansluiting. Dan kun je, mits via het private netwerk geconnect, wèl eenvoudig op je servers connecten! :)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
carnager schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:41:
@Rowdy.nl
Met de 'gewone' Fonera kun je door FreeWLAN erop te zetten, het private wlan (MyPlace) bridgen met je wan-aansluiting. Dan kun je, mits via het private netwerk geconnect, wèl eenvoudig op je servers connecten! :)
I know... Maar geen zin in als ik kijk naar de betrouwbaarheid van het kreng... :P Daarom de nieuwe als primaire gebruiken, en de oude wordt hobby... (met custom firmware)
Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:42:
[...]
Nu wordt deze Fonera+ m'n nieuwe primaire accesspoint en ga ik lekker met de oude Fonera knutselen.. (beestje is meer als een jaar online geweest) Beetje tweede antenne d'raan solderen, heatsinkje d'r op knutselen, custom firmware...
[..]
Iemand overigens een idee of ik bij de custom firmware zoiets als SNMP kan installeren? Wil het beestje wel monitoren offcourse... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Waarschijnlijk kan dat wel met tomato of dd-wrt

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:33:
[...]

I know... Maar geen zin in als ik kijk naar de betrouwbaarheid van het kreng... :P Daarom de nieuwe als primaire gebruiken, en de oude wordt hobby... (met custom firmware)

[...]

Iemand overigens een idee of ik bij de custom firmware zoiets als SNMP kan installeren? Wil het beestje wel monitoren offcourse... ;)
jah ik lees me fon ook gewoon uit met snmp, helaas is me inet thuis down(grrr telfort) anders had ik je een linkje gegeven naar de images/cacti waar ik me hele netwerk graph :)

(ik heb dan wel freewlan erop getieft en daarna de snmp packages erin geramd (Mips)

moet je wel de mips versies van snmp etc erin trappen >:)

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Tweakert naar m'n hart... :)

* Rowdy.nl draait ook cacti voor m'n serverts... :)

Waar heb jij in Cacti het profiel voor de Fonera op ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:16:
Tweakert naar m'n hart... :)

* Rowdy.nl draait ook cacti voor m'n serverts... :)

Waar heb jij in Cacti het profiel voor de Fonera op ingesteld?
pin me er niet op vast , maar ik dacht gewoon standaard enabled SMTP host, maar ik kan niks kijken atm ,of me servert is stuk en serveert niks meer(vriendin zit dus ook zonder internet :P) OF
telfort ligt dwars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hmz, ben benieuwd... Kan echter bdd weinig vinden over een los SNMP package. Vind bij de packages van OpenWRT weinig, en ook op FreeWlan kan ik weinig vinden, behalve de normale Linux tree in Trac.

Waar heb jij dat package vandaan getrokken? Van SourceForge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:33:
Hmz, ben benieuwd... Kan echter bdd weinig vinden over een los SNMP package. Vind bij de packages van OpenWRT weinig, en ook op FreeWlan kan ik weinig vinden, behalve de normale Linux tree in Trac.

Waar heb jij dat package vandaan getrokken? Van SourceForge?
Ik zal zo even kijken op me fonera en de rpm's eraf trekken (mits ik ze erop gelaten heb).
Heb helaas thuis nog geen internet , en zit nu in de trein :P (kei hendig dat mobiel internet op de laptop)

Waar ik ze vandaan had weet ik echt niet meer lol :) is al zon 3 maanden geleden en me short-term memory has passed on :P

[edit]
code:
1
2
3
4
wget http://download.francofon.fr/ipkg_fonera/libelf_0.8.8-1_mips.ipk
wget http://download.francofon.fr/ipkg_fonera/snmpd-static_5.1.2-2.1_mips.ipk
wget http://download.francofon.fr/ipkg_fonera/libnetsnmp_5.1.2-2.1_mips.ipk
wget http://download.francofon.fr/ipkg_fonera/snmp-utils_5.1.2-2.1_mips.ipk

code:
1
2
3
4
ipkg install libelf_0.8.8-1_mips.ipk
ipkg install snmpd-static_5.1.2-2.1_mips.ipk
ipkg install libnetsnmp_5.1.2-2.1_mips.ipk
ipkg install snmp-utils_5.1.2-2.1_mips.ipk

code:
1
2
cd /etc/init.d
cat snmpd

code:
1
2
in /etc/init.d
vi snmpd

code:
1
2
3
4
!/bin/sh
/usr/sbin/snmpd
/usr/sbin/iptables -A input_rule -i eth0 -p udp --dport 161 -j ACCEPT
/usr/sbin/iptables -t nat -A prerouting_rule -i eth0 -p udp --dport 161 -j ACCEPT

code:
1
mv /etc/init.d/snmpd /etc/init.d/S50snmpd

code:
1
2
cd /etc/snmp
vi snmpd.conf

de conf kun je zelf wel bedenken :)

graag gedaan rowdy ;)

ps je google skillz zuigen dan wel dude :) 3e hit had ik het weer gevonden :)

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-08-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
offtopic:
Hehe, over het algemeen kan ik het meeste wel vinden op Google, however heb ik gezocht op Fonera icm net-snmp/snmp en kwam heel veel zut tegen, maar niet dit spul... Welke termen heb je gebruikt?

Ik ga iig van het weekend hier eens mee sppelen... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 13:12
Kleine niet enorm boeiende mededeling dat ik ondertussen ook een Fonero genoemd mag worden. Heb nog niet de La Fontenna geplaatst, moet nog even kijken hoe/waar ik die het beste kan positioneren.

Nogmaals dank voor de invite vanaf mijn nieuwe EEE900 via mijn nieuwe Fon-powered netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:03:
offtopic:
Hehe, over het algemeen kan ik het meeste wel vinden op Google, however heb ik gezocht op Fonera icm net-snmp/snmp en kwam heel veel zut tegen, maar niet dit spul... Welke termen heb je gebruikt?

Ik ga iig van het weekend hier eens mee sppelen... Thanks!
Ik heb snmp + fonero + mips gebruikt
Je hebt btw wel gelijk ik kom er namelijk via 2 andere sites op uit, en niet direct via google :o

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

dan de 7e link
via die site krijg je een link naar de franse wiki

http://www.francofon.fr/m..._agent_SNMP_sur_sa_Fonera

Dan ram je op die franse wiki bovenin in de search snmp
en dan rolt via via deze page eruit 8)

http://wiki.francofon.fr/.../tuto_fonera/install_snmp

en daar heb ik weer de cmds van gepasted ;)
Capiyol schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:08:
Kleine niet enorm boeiende mededeling dat ik ondertussen ook een Fonero genoemd mag worden. Heb nog niet de La Fontenna geplaatst, moet nog even kijken hoe/waar ik die het beste kan positioneren.

Nogmaals dank voor de invite vanaf mijn nieuwe EEE900 via mijn nieuwe Fon-powered netwerk!
welcome to the family O-)
maar eigenlijk ben je pas een fon als je fon ook aanstaat imho :)

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-08-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zit hier in een wijk waar binnen een straal van 5km geen fonera aanwezig is en het lijkt me dus wel wat om zo'n ding dus hier aan te sluiten. Maar is het dus zo dat mensen die zelf geen fonera member zijn (of mensen die geen dagkaart hebben) er simpelweg niet opkunnen? (Behalve ik zelf dan :P)

En zijn er hier mensen die 'Bill' zijn :P?

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 01-08-2008 17:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Mensen die geen lid van FON zijn kunnen connecten, maar dienen zich vervolgens te registreren, anders kunnen ze er weinig mee.

Enne, het heeft tegenwoordig geen zin meer om Linus te zijn; Bills mogen tegenwoordig ook gratis gebruik maken van de andere hotspots... Dus Lekker op Bill zetten... :)

@Def!ance, heb nu de OpenWRT firmware erop staan, nu even kijken of ik ssh verbinding krijg en dan ga ik die snmp packages er eens bij knallen... :)

Edit:
* Rowdy.nl doet flink vloeken... :(

Ik zit via SSH op m'n main servert en wil connecten naar m'n Fonera. Nu heeft dat pokkeding volgens mij alles dichtstaan op z'n LAN connectie... (Standaard nmap scan van >1600 poorten, alles dicht :() Schijnbaar staat alles alleen open op de private WLan connectie... Dan maar wachten tot vanavond... :/

[ Voor 28% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-08-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Rowdy.nl schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:55:
...
Enne, het heeft tegenwoordig geen zin meer om Linus te zijn; Bills mogen tegenwoordig ook gratis gebruik maken van de andere hotspots... Dus Lekker op Bill zetten... :)
...
Het is ook voor mensen die bang zijn voor de regels van hun ISP. Je mag een verbinding meestal niet delen, maar dat valt gewoonlijk wel mee, maar 'verkopen' zoals bij FON in principe gebeurd is een stapje erger. Niet dat ik verwacht dat iemand ooit een brief hierover krijgt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje34
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-01 09:10
Ik heb sinds afgelopen week de fonera in huis en vraag me af, of het mogelijk is om een zelf gemaakte inlog-pagina te gebruiken. Ik heb nl. een vakantie-woning waar ik de fonera voor gebruik, en Duitsers verdommen het om Engels te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rowdy.nl schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:55:
Mensen die geen lid van FON zijn kunnen connecten, maar dienen zich vervolgens te registreren, anders kunnen ze er weinig mee.

@Def!ance, heb nu de OpenWRT firmware erop staan, nu even kijken of ik ssh verbinding krijg en dan ga ik die snmp packages er eens bij knallen... :)

Edit:
* Rowdy.nl doet flink vloeken... :(

Ik zit via SSH op m'n main servert en wil connecten naar m'n Fonera. Nu heeft dat pokkeding volgens mij alles dichtstaan op z'n LAN connectie... (Standaard nmap scan van >1600 poorten, alles dicht :() Schijnbaar staat alles alleen open op de private WLan connectie... Dan maar wachten tot vanavond... :/
lekker puh :)

je moet ook gewoon freewlan erin tiefen en niet WRT imho
bij free wlan kun je de wlan ook open zetten voor ssh e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Weer een Fonero erbij _/-\o_
Had er wel eens van gehoord maar tijdens de presentatie op Campzone ben ik overgehaald. Erg mooi initiatief wat ik graag steun.

Kheb zondag een Fonera+ & Fontenna besteld (en meteen met paypal betaald), ben benieuwd naar de levertijd, kheb 'm met korting besteld via de FgetsF actie en zal dus wel uit Spanje komen, volgens www.fonboard.nl duurt dat ongeveer 8~11 dagen.
Grappig die Spaanse factuur 8)7
En 9 euro voor zo'n antenne is natuurlijk geen geld. Die omni antenne viel niet in de actie en is 30 euro, dat is wel heftig.

Ik zit te denken hoe ik 'm aan m'n buitenmuur ga hangen, of eigenlijk hoe de kabel daar komt, vriend van me had voor z'n CB bakkie een gat in het kozijn geboord.
Hoe doen jullie dat?

[ Voor 16% gewijzigd door Gman op 06-08-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik ga ook een gaatje door m'n kozijn boren, nog geen tijd gehad though (nog volop in de verbouwing).
Ik had de nieuwe Fonera na 3 dagen al binnen... :)

@Def!ance, had geen tijd en dat was de makkelijkste manier; DNS veranderen, public SSID aanpassen en rebooten... Zodra ik klaar ben met verbouwen ga ik me d'r eens wat beter voor zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Upcoming news: Wifi-provider Fon komt naar mobieltje
Spannend ;)

edit:
Ah, staat ook op de fon-communitysite: http://blog.fon.com/nl/ar...oikuspot-for-foneros.html

[ Voor 51% gewijzigd door Kixtart op 08-08-2008 15:42 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
http://cgi.ebay.com/ws/eB...6otn%3D4#ebayphotohosting
Nieuwe antenne gehaald..

Scheelt echt bijna niks gewoon... dat hoort toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

ik heb wel zo'n fon account, en wil mijn inet ook delen met zo'n ding, maar ik heb juist liggen kijken op de site, er zijn dus kortingscodes beschikbaar... kan iemand mij eentje sturen aub?

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb al tijden een fonera hier staan, maar de laatste maanden blijft de status op de fon pagina op offline staan.
Ook kan ik geen verbinding maken via het publieke SSID. Via de privé SSID kan ik normaal verbinding maken.

Heb al van alles geprobeerd: de instellingen op de site wijzigen, direct inloggen op de admin pagina van de fonera zelf, de resetknop onderop de fonera een tijd indrukken etc. Niets lijkt te helpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Fon geinstalleerd, ik had hem opgestuurd gekregen van thekip. Het werkt prima, aansluiten, registreren en hij doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bogy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:47:
ik heb wel zo'n fon account, en wil mijn inet ook delen met zo'n ding, maar ik heb juist liggen kijken op de site, er zijn dus kortingscodes beschikbaar... kan iemand mij eentje sturen aub?
Wat is je mailadres ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Dr_Hell schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:55:
Ik heb al tijden een fonera hier staan, maar de laatste maanden blijft de status op de fon pagina op offline staan.
Ook kan ik geen verbinding maken via het publieke SSID. Via de privé SSID kan ik normaal verbinding maken.

Heb al van alles geprobeerd: de instellingen op de site wijzigen, direct inloggen op de admin pagina van de fonera zelf, de resetknop onderop de fonera een tijd indrukken etc. Niets lijkt te helpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Je kan een mail sturen naar support@fon.com

Je kan ook wel terecht op http://www.fonboard.nl

Mijnes is overigens ook binnen (Fonera+ en een Fontenna), zondag besteld, vrijdag in huis :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 08-08-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb m'n Fonera+ dus binnen en ben de unlock tutorial gaan volgen op de wiki.

Ik loop alleen tegen een probleem aan [inmiddels opgelost, zie bodem].
Ik had de laatste firmware erop geloof ik?
"1.1.2 r1"
Bij de 2e en 3e geheugen check zag ik dat de hex waardes niet overeen kwamen, dus volgde ik de trouble shoot url waar staat:

"If your Fonera+ don't retrieve upgrade from FON, please use this full-flash command.
This will flash official FON firmware 1.1.1r1 PLUS SSH-unlock

Replace command "fis write" on Flashing section by this command :
fis write -b 0x80100000 -f 0xa8040000 -l 0x00610000"

Dit leek me wel toepasbaar en dus gaf ik het write commando.
De 1e keer vloog mn Putty eruit na 10~15 minuten.
Een 2e poging ging goed.
Nadat dit afgerond is, krijg ik netjes de prompt zoals het hoort.
Na de opgedragen restart zie ik bij check 2 en 3 weer andere cijfers die nergens mee overeenkomen.

Als ik op de redboot site kijk houdt het commando dit in:
"This command is used to write data from memory to flash. There is no cross-checking to ensure that the area being written to does not correspond to an existing image."

Ik vraag me af of ik nu verder moet gaan met de image upload of dat ik moet zorgen voor een werkende router, hij boot nu niet meer door helaas.

Maar als ik "This will flash official FON firmware 1.1.1r1 PLUS SSH-unlock" lees moet dat gewoon weer een werkende router opleveren.

[update] Ben toch doorgegaan met flashen. Flashen gaat goed maar powerled wordt niet groen. Ik probeer nu op het ding te komen via de normale manier maar lukt niet.
Redboot is wel bereikbaar.

Ik geef het even op, morgen verder met http://www.moliets-bastid...ck-revive-your-Foneraplus

[update2] Hij werkt weer, via de laatste url deed ik een full flash van de software behalve redboot :)
Nu werkt alles _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Gman op 09-08-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fonera lag al een halfjaar ongebruikt in kast tot ik alle moed verzameld heb om nog eens een installatie te proberen. Mijn situatie is als volgt:
  • Livebox (alle poorten naar 192.168.1.10 opengezet)
  • Linksys wrt54gl met dd-wrt (fixed ip 192.168.1.10) verbonden met utp-kabel aan de 'gele' poort van de livebox.
  • Fonera verbonden met utp-kabel aan de livebox aan de 'rode poort'.
Ik had de fonera eerst zonder problemen aan de linksys hangen, maar die staat op een onhandige plaats in huis waardoor het signaal grotendeels verloren ging. Nu heb ik bovenstaande opstelling maar de wireless netwerken lijken elkaar weg te drukken. Ik heb een scan gedaan en ze zitten op verschillende draadloze channels en worden ook niet gestoord door netwerken in de buurt.

Ik heb het idee dat mijn opstelling niet ideaal is. Kan iemand mij verder helpen? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
De kanelen hebben altijd overlap. Het beste schijnt om ze minimaal twee kanalen van elkaar af te zetten.

Je zou ook je Fonera kunnen flashen met custom firmware en 'm in bridging mode kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Rowdy.nl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:37:
De kanelen hebben altijd overlap. Het beste schijnt om ze minimaal twee kanalen van elkaar af te zetten....
Of nog wat meer kanalen ertussen. Gewoon proberen 1 6 en 11 te gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/3/3e/LaFonera_Software_Chillispot_-_07_wlan_channels.gif

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fon werkt voor geen meter waar ik ook ben, en mijn eigen fonrouters geven voortdurend om de tien minuten een verbroken verbinding. Ik heb het overal geprobeerd. Hongarije, new york, zwijndrecht. Ik heb het gehad met Fon en haak mijn twee routers binnenkort af. Erg jammer dat het zo loopt met een mooi initiatief. Maar ja als al die aso's er niet aan meedoen, waar ik ook kom, hou ik er ook maar weer mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
FON zou eens een automatische reboot moeten inbakken, die krengen lopen te vaak vast... De newsletter stond vandaag ook dat je em af en toe moest resetten... :/
Debk dat dat ook wel zou helpen...

Maar wat had je gedaan, op plekken waar je wist (via maps) dat er spots moesten zijn gekeken, maar niet kunnen vinden? Of wel kunnen vinden maar nit connecten? Of wel connecten maar geen internet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rowdy.nl schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:43:
FON zou eens een automatische reboot moeten inbakken, die krengen lopen te vaak vast... De newsletter stond vandaag ook dat je em af en toe moest resetten... :/
Debk dat dat ook wel zou helpen...

Maar wat had je gedaan, op plekken waar je wist (via maps) dat er spots moesten zijn gekeken, maar niet kunnen vinden? Of wel kunnen vinden maar nit connecten? Of wel connecten maar geen internet? :/
Anders gewoon met zo'n tijdschakelaar ervoor? ;) Dus dat hij 23.55 uur per dag aanstaat, en de overige 5min downtime. Als je dat elke dag hebt, dan heb je elke dag een reboot? ;)

Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n ding te halen. Alleen heb ik hem dan niet nodig voor mezelf, ik gebruik m'n eigen wireless N router wel. Dus nu zat ik eraan te denken om een metalen plaatje aan de achterkant van de antenne te plaatsen zodat er meer signaal is naar de 'buitenwereld'. :) Moet haalbaar zijn dacht ik zo. ;)

Zijn er meer mensen die zoiets gemaakt hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 22-08-2008 19:43 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[edit]een beetje spuit 11

[ Voor 92% gewijzigd door Marzman op 22-08-2008 19:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben onbekend met FON, ik kom er net pas achter.

Dus even een snel vraagje:
Als ik de firmware op mijn router (Linksys WRT54GL) gooi, kan ik al vanaf vandaag actief meedoen met FON?
(Ik ben wel al geregistreerd).

Dus kan ik morgen bij wijze van spreken al op alle Fonera-punten internetten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

MensionXL schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

Anders gewoon met zo'n tijdschakelaar ervoor? ;) Dus dat hij 23.55 uur per dag aanstaat, en de overige 5min downtime. Als je dat elke dag hebt, dan heb je elke dag een reboot? ;)

Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n ding te halen. Alleen heb ik hem dan niet nodig voor mezelf, ik gebruik m'n eigen wireless N router wel. Dus nu zat ik eraan te denken om een metalen plaatje aan de achterkant van de antenne te plaatsen zodat er meer signaal is naar de 'buitenwereld'. :) Moet haalbaar zijn dacht ik zo. ;)

Zijn er meer mensen die zoiets gemaakt hebben?
Toch is de mijne nu al pak en beet 7 maanden met een reboot af en toe om andere redenen nooit gereset omdat hij was vastgelopen oid.
Maar goed hij ligt dan ook in een goed gekoeld rack, is het een temp issue misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Toch is de mijne nu al pak en beet 7 maanden met een reboot af en toe om andere redenen nooit gereset omdat hij was vastgelopen oid.
Maar goed hij ligt dan ook in een goed gekoeld rack, is het een temp issue misschien ?
Kan, maar ik zeg niet dat het bij alle Fon's zo is, ik zeg alleen dat het een oplossing zou kunnen zijn. ;)

Misschien is het inderdaad een temp issue aangezien de software - voor zover ik weet - bij iedereen hetzelfde is. (Toch? Uitgezonderd add-ons)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Ik heb er twee en ze staan bij mij al meer dan een jaar gewoon in de woonkamer en zijn nog nooit uitgevallen en nog nooit gereset. Dus heeft het volgens mij niks met koeling te maken. Soms moet ik, om andere redenen dan resetten, de stekker eens uit de wandcontactdoos halen, maar meer gebeurt er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:34:
[...]

Ik heb er twee en ze staan bij mij al meer dan een jaar gewoon in de woonkamer en zijn nog nooit uitgevallen en nog nooit gereset. Dus heeft het volgens mij niks met koeling te maken. Soms moet ik, om andere redenen dan resetten, de stekker eens uit de wandcontactdoos halen, maar meer gebeurt er niet mee.
nee precies maar das nou net het vreemde van alles, overal zie ik meldingen dat die dingen crashen, maar ik heb er nog nooooit last van gehad (/me klopt af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24
Mijn FON staat nu bijna twee jaar aan, nooit problemen gehad tot 3 maanden geleden. Nu moet ik regelmatig de FON resetten en hij trekt het standaard niet als ik op m'n iPod Touch Youtube video's bekijk... Maakt sinds 2 weken niet uit, want ik heb een nieuw modem/router met Wifi gehad en die werkt prima (FON op kanaal 1 gezet en de andere staat op kanaal 11).

Kan niet echt plaatsen wat het probleem is, behalve de leeftijd van de FON. Echt warm wordt ie ook niet trouwens.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:06:
Vandaag mijn Fon geinstalleerd, ik had hem opgestuurd gekregen van thekip. Het werkt prima, aansluiten, registreren en hij doet het :)
Veel plezier ermee ;)
thx voor het bericht hier dat hij het ook gewoon doet, is toch wel handig om te weten aangezien hij eerst op mijn naam heeft gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
@MensionXL; met de custom firmware kun je gewoon een cronjob instellen die 'm elke nacht laat rebooten... En een metalen plaatje achter de antenne? Geen idee. Ik zou eens zoeken op Ebay/Google voor een nieuwe antenne dan (geen omni)

@Def!ance; het schijnt een temp issue te zijn. Bij mij ligt iig nu nog in de woonkamer, dus da's afhankelijk van het weer hoe hoog de temp daar is, en hoe vaak ie uitvalt. Alhoewel sinds ik de nieuwe firmware erop heb hij nog niet uitgevallen is... :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Gisteren geprobeerd om de volgende setup te realiseren:

internet <---> Fon router <---wireless---> Linksys WET-200 (wireless bridge) <---> pc1 + pc2 (beiden dus apart bekabeld naar de Linksys).

Op de een of andere manier is dit niet werkend te krijgen. Af en toe krijgt een van de pc's wel een IP van de Fon, maar totaal geen enkel verkeer is over deze verbinding mogelijk.

Op de plek van de WET-200 hebben we ook een Senao AP / Bridge 2611CB3+ De Luxe met een switch eraan geprobeerd. Er is nu verkeer mogelijk, maar zodra de 2e pc aan gaat komt er een IP conflict.

Iemand op de hoogte hoe het uitdelen van IP's werkt (waarom krijgen de beide pc's blijkbaar hetzelfde IP? De bridge zou transparant moeten zijn voor zover ik weet) en of zo'n situatie uberhaupt realiseerbaar is, met andere apparatuur? (liefst praktijkervaringen).

Overigens heeft de setup met een andere op de plek van de Fon prima gewerkt. Beide pc's aan de kant van de WET-200 werkten perfect tegelijk.

Op de forums van Linksys lees ik welgeteld 1 post erover en dat is van de eigenaar van de Fon router, die ook al eens een poging heeft gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

Zoals ik het heb:

Internet-->fon(1)-->(draadloos)-->fon(2)-->bekabeld-->switch-->bekabeld--> PC1, PC2 en Printer

Ik heb mijn fon's geflashed met DD-WRT. Via een Howto op de site van DD-WRT is het me gelukt om deze bridge op te zetten. Eigenlijk is het geen bridge wat ik heb gemaakt maar ik geloof dat het een WDS heet. Wat het allemaal inhoudt en het verschil is tussen WDS en bridge, weet ik niet, ik weet alleen dat ik boven een werkend bekabeld netwerk heb

Ook weet ik niet meer precies welke howto ik gebruikt heb.... Volgens mij deze: http://www.dd-wrt.com/php...1b24f11bddcf38bbdf2599381

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Qua hardware lijkt dat inderdaad hetzelfde, alleen bij jou is het draadloze gedeelte dan dus WDS.
Ik wil met de WET-200 (of een andere bridge) verbinding maken met het publieke SSID van een Fon van iemand anders. WDS gaat dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Twee weken terug geregistreerd bij FON en een Fonera + antenne besteld. Afgelopen weekend geinstalleerd. :) Heb op zich een leuke locatie midden in de stad boven een cafe en 3 terrasen binnen bereik.

In het topic kan ik weinig meldingen vinden over hoe vaak er nou daadwerkelijk mensen gebruik maken van de FON's. Zie zelf eigenlijk vrijwel nooit mensen met een laptop oid zitten. Aangezien er hier ook een KPN-hotspot zit is er dus al wel dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Dat kan je op de fon site zien, bij 'my visits'.
Ik zie bij mij alleen mezelf :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:54:
Twee weken terug geregistreerd bij FON en een Fonera + antenne besteld. Afgelopen weekend geinstalleerd. :) Heb op zich een leuke locatie midden in de stad boven een cafe en 3 terrasen binnen bereik.
Dan zou ik even met de eigenaren van die gelegenheden gaan babbelen en vragen of ik een sticker of briefje, waarop ik hun klanten attendeer op mijn Fon-spot, mag ophangen. Kijken of ik dan wel bezoekers op mijn Fon-spotje krijg...
Dan wel even controleren of het bereik op de terrassen (en eventueel binnen) voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Lol, zie net dat ik 10ct verdient heb... ;)

Twee free passes van 15min. Zal wel komen door de combi van de nieuwe antenne en ik heb m'n public SSID veranderd naar FON_FREE_INTERNET_ROWDY.

Nu zal dat volk in het hotel naast mijn appartement wel begrijpen dat ze d'r op mogen... ;)
Zie daar best vaak volk met een laptop zitten, alleen nog even kijken hoe ik m'n bereik op de begane grond verbeter; zit namelijk op de 3e verdieping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:52:
Misschien is het inderdaad een temp issue aangezien de software - voor zover ik weet - bij iedereen hetzelfde is. (Toch? Uitgezonderd add-ons)
code:
1
2
root@OpenWrt:~# uptime
 15:51:15 up 22 days, 14:21, load average: 0.08, 0.01, 0.00

Dat op een 2100, welke idd een bekend "warmteprobleem" hebben (wat is opgelost in de 2200). Deze zit nog in een plastic bak (foto) verwerkt, samen met de voeding (en een Nokia 3210 + voeding). Rete-stabiel in ieder geval.

Ik heb verder iets van 4 FON's draaien met officiele firmware, ook deze vertonen nooit reboots/vastlopers. Ik gok dat het ook zit bij de beheerders van de FON's, en de (thuis)netwerken achter deze devices, niet de software zelf.

Overigens, toen ik een WRT54G had van FON liep deze 'wel' vast, nadat ik hier Tomato op geflashed heb was dat over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 15:58 ]

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
heeft iemand http://www.fonboard.nl/wiki/HowTo_Foneraplus_unlocking2 al geprobeerd?
Ik heb een FON 2201A en dit lijkt mij veruit de makkelijkste manier om FON te unlocken. (véél gemakkelijker dan http://wifi.wikia.com/wiki/Unlock_la_fonera_plus)

meningen/ervaringen welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 16-09 12:11
Ik was/ben ook van plan wat Fonera access points aan te schaffen. Met als bedoeling er thuis op elke verdieping eentje op te hangen. Maar na dit topic eens goed doorgelezen te hebben begin ik toch een beetje te twijfelen. Wat ik zo lees zijn de mening erg verdeelt. De een heeft er nooit problemen mee, en de ander vind het helemaal niets (en klote / niet werken).

De reden dat ik Fonera access points wou aanschaffen, was niet zozeer dat andere mensen bij mij kunnen internetten. Vind het geen probleem als ze komen internetten, maar denk niet dat ik in een buurt woon waar er veel gebruik van gemaakt zal worden. Het was meer omdat die dingen ontzettend goedkoop te krijgen zijn en zo dus voor relatief weinig geld m'n hele huis vol access points kan hangen.

Mijn vraag eigenlijk is of het goed werkt en of het verstandig is om meerdere Fonera access points in huis te hangen. Is het mogelijk om ze aan elkaar te koppelen (zodat je als het ware 1 groot W-Lan hebt). Of zal ik altijd, wanneer ik van boven naar beneden loop, opnieuw verbinding moeten maken met een ander access point.

Een andere optie is natuurlijk om gewoon normale Access point / repeaters te kopen en die op te hangen, maar volgens mij gaat die grap me dan aardig wat meer geld kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik had problemen met de orginele firmware. Daar kun je overigens niet mee bridgen. Nu met de custom firmware loopt ie niet meer vast. En daar kun je wel mee bridgen.

Hoe groot is je huis overigens dat je 'veel' accesspoints nodig hebt...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 16-09 12:11
Rowdy.nl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:04:
Ik had problemen met de orginele firmware. Daar kun je overigens niet mee bridgen. Nu met de custom firmware loopt ie niet meer vast. En daar kun je wel mee bridgen.

Hoe groot is je huis overigens dat je 'veel' accesspoints nodig hebt...? :)
Oke, dat is wel mooi. Dan is het nog het overwegen waard om een andere firmware te draaien.

Huis is helemaal niet zo groot ofzo, maar wil dan gewoon op elke verdieping een access point hangen (en dat zijn er 3). Probleem bij ons is dat de betonnen plafonds nogal dik zijn en het signaal erg slecht word zodra je een verdieping hoger/lager zit. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Criminelis,
Je kunt, als je op de classic fonera de FreeWLAN extensions installeerd, je private wlan koppellen aan je uplink lan. Zorg dan dat alle beveiligingsinstellingen en SSID voor het prive wlan voor alle fonera's gelijk staan en je kunt roamen.
Dit geldt niet voor de publieke FON_AP wlan's, die blijven per fonera apart en zullen dus ook ieder hun eigen SSID nodig hebben.
Verder is het handig de kanalen van de fonera's goed te spreiden, bijvoorbeeld 1, 6, 11.

Let op: in standaard fabrieksmodus werkt het prive wlan met uplink lan bridgen -niet-. Dan is de fonera ook voor die ingang een router en zul je dus niet kunnen roamen zonder verlies van je verbinding.
Verder is het aan te bevelen de fonera gewoon bedraad aan te sluiten aan je lan en geen gebruik te gaan maken van de experimentele QRM (Quasi Repeater Mode). Deze laatste (draadloze) optie geeft, naast veel bandbreedteverlies, ook bij vele mensen een bricked fonera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi leuk dat jullie m'n wiki goed vonden voor La Fonera+
hebben jullie ook al jullie status.fonera.be lopende? :-)

eventueel ook te vermelden in de main guide:

http://wiki.fon.com biedt een NL wiki aan
en http://www.handywi.com zorgt ervoor dat jouw symbian mobieltje perfect kan aanmelden op fonspots

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:29:
hoi leuk dat jullie m'n wiki goed vonden voor La Fonera+
hebben jullie ook al jullie status.fonera.be lopende? :-)

eventueel ook te vermelden in de main guide:

http://wiki.fon.com biedt een NL wiki aan
en http://www.handywi.com zorgt ervoor dat jouw symbian mobieltje perfect kan aanmelden op fonspots
Dat laatste kan je beter doen met ConectaFon (https://www.fon.com/en/support/fonMaterials#), beter dan die opdringerige bende van handywi (na connect gelijk een eigen landingspage openen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handywi heeft als voordeel : 1 "Handywi_APN"... ik denk dat connectafon v2 dit heeft overgenomen?
ook kan ik meerdere users kwijt in Handywi.... als ik nl met m'n laptop al ben aangemeld neem ik even het fon account van m'n vriendin :-)
ook werkt handywi op KPN, telenet ea hotspots...en kun je jouw whishr account insteken (gratis 20 euro als je meedoet met de "beta") en dus op die KPN hotspots gebruiken :-)

• zwelbast
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 21:03
Ik ben nieuw en heb net een Fonero account aangemaakt.
Ik wil graag mijn internet delen en wil dus een Fonera+ kopen. Ik zag echter echter dat er kortingcodes zijn.
Heeft iemand er aub een voor mij! Bij voorbaat dank!

[ Voor 9% gewijzigd door zwelbast op 25-09-2008 14:18 ]

• zwelbast
Het speciale topic ivm code is namelijk gesloten en de invite site werkt ook niet

[ Voor 90% gewijzigd door zwelbast op 24-09-2008 21:36 ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik stuur je d'r zo ene...

Edit; done... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-09-2008 13:08 ]

• zwelbast
thnx Rowdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heeft er iemand voor mij ook een kortingscode over fon+ antenne. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Site nog steeds down.

Waar kan ik hem het beste bestellen?
Fonshop dus

Ik vind het een supergaaf systeem en zal nog wat familie enz ook meeslepen.

Heerlijk dat internet, maar hoe vind je een fon-point zonder navi en zonder internet op je laptop. B)

Zou er niet zoiets gemaakt kunnen worden bv een soort usb-stick met batt. die gaat piepen als er een fon signaal
in bereik is.

Heb al gevonden bestaat in alle geuren en kleuren *O* *O* *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 28-09-2008 23:22 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:48:
Heeft er iemand voor mij ook een kortingscode over fon+ antenne. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Site nog steeds down.
Waar kan ik hem het beste bestellen?
Fonshop dus

Ik vind het een supergaaf systeem en zal nog wat familie enz ook meeslepen.

Heerlijk dat internet, maar hoe vind je een fon-point zonder navi en zonder internet op je laptop. B)

Zou er niet zoiets gemaakt kunnen worden bv een soort usb-stick met batt. die gaat piepen als er een fon signaal
in bereik is.

Heb al gevonden bestaat in alle geuren en kleuren *O* *O* *O*
Thanks Rowdy je bent een O-)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
offtopic:
Heel soms, wen d'r maar niet aan hoor! ;)

Of niet kixtart? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Soms ja :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonera 2.0 heeft een upgrade gekregen...van 2.0 naar 2.1 :-)

zie http://blog.fon.com/nl/ar...a-20-firmware-is-out.html voor meer info...
maar hij zou hierdoor "out of the box" als printerserver, scanner, ftpserver, samba server, WEBCAM support, ... werken
incl ntfs support

testers zijn bezig met het uittesten ervan op hun systemen...
en in tussentijd zijn de programmeurs ook begonnen met 2.2 waarin hopelijk ook de 3G support zal steken (als je er je USB 3G stick insteekt tenminste :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:24:
Fonera 2.0 heeft een upgrade gekregen...van 2.0 naar 2.1 :-)

zie http://blog.fon.com/nl/ar...a-20-firmware-is-out.html voor meer info...
maar hij zou hierdoor "out of the box" als printerserver, scanner, ftpserver, samba server, WEBCAM support, ... werken
incl ntfs support

testers zijn bezig met het uittesten ervan op hun systemen...
en in tussentijd zijn de programmeurs ook begonnen met 2.2 waarin hopelijk ook de 3G support zal steken (als je er je USB 3G stick insteekt tenminste :-)
Klinkt leuk. :) Als dat zo is dan bestel ik gelijk zo'n ding.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
hee fon luitjes :)
ik heb net mij fon+ met antenne die grijze in bestelling gedaan.
effe wachten denk ik weekje of zo. :9~
maar ik krijg de qtek s200 van mijn broer,die patser heeft nu een ipone 8G.
zijn er nog leuke dingen te doen via voip icm. fon enz....op die s200 dus..
Ik heb me er nog niet in verdiept of zo. :z
Maar alle tips welkom _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonera 2 is ook al te krijg in Frankrijk & Spanje & Duitsland...

als je kunt bewijzen dat je er iets nuttigs wilt voor bijprogrammeren is er een pool van 1000 limited developer editions beschikbaar...
zo zijn er een aantal bezig met :

1. Finder for Fonera 2.0: App that will allow you to navigate thru the USB Hard Disc on the Fonera 2.0 from any Mac/Windows computer.
2. GSpace for Fonera 2.0: App that will synchronize GSpace 2Gb data with your Fonera 2.0 USB Disk GSpace Folder (www.getgspace.com)
3. Backup Application: Auto-Backup application with MAC/Windows/Linux client that will automatically incremental backups of your notebook when you get connected to Fonera 2.0
4. Azureus Client: App that will allow you to manage your BitTorrents from your Fonera 2.0
5. UMTS Modem Support: App that will allow you to use a USB HSDPA modem to connect to the Internet and then send WiFi for your devices to connect to it. Ideal for Nintendo and PSP addicts!
6. YouTube uploading tool: Get your video into the USB HDD on your Fonera 2.0 and close your computer, all the long uploading will be done by this App on Fonera 2.0 and you save power!
7. USB Audio Support: App that will allow you to add a small USB Audio Card dongle and stream your music from your Fonera 2.0 to your HiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertip schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:06:
hee fon luitjes :)
ik heb net mij fon+ met antenne die grijze in bestelling gedaan.
effe wachten denk ik weekje of zo. :9~
maar ik krijg de qtek s200 van mijn broer,die patser heeft nu een ipone 8G.
zijn er nog leuke dingen te doen via voip icm. fon enz....op die s200 dus..
Ik heb me er nog niet in verdiept of zo. :z
Maar alle tips welkom _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
www.zyb.com
www.fring.com
www.orb.com
op wiki.fon.com heb ik een "fonero toolbox" vol met zo'n handige tooltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb op de Fonera maar eens de DD-Wrt firmware erop gezet. Werkt goed.
Voornaamste reden was dat ik het altijd nog wilde doen (:+) en dat VPN was disabled in de standaard versie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

www.zyb.com
www.fring.com
www.orb.com
op wiki.fon.com heb ik een "fonero toolbox" vol met zo'n handige tooltjes
Hij is binnen en werkt super, al helaas wel een probleempje gehad :( Fon_ap was niet meer zichtbaar
ook niet met netstumbler ea.
Mijn speedtouch 506 over zijn nek gegaan, stroom erop en eraf en het was weer ok. B) B)

Oja hoe verander de wpa2 key nu cijfers wil de sleutel wat lastiger maken.
Als ik een andere key invul als op de achterkant staat, dan springt het venster weer leeg en dan staat er een @ in, maar ik zie heel kort 0.2 sec een scherm met daarop key1 key2 enz..

Steven ik kom gauw even langs op wiki :Y , krijg morgen die phone. *O*

Mijn bestelling kwam uit het land van <+:)

[ Voor 18% gewijzigd door Supertip op 11-10-2008 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:18:
Ik heb op de Fonera maar eens de DD-Wrt firmware erop gezet. Werkt goed.
Voornaamste reden was dat ik het altijd nog wilde doen (:+) en dat VPN was disabled in de standaard versie.
was het niet gemakkellijker om VPN te enablen in de "standaard" versie?
nu doe je asociaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk paswoord probeer je?
key1/.../key4 lijkt op een WEP

probeer je het op de Fonera zelf of via www.fon.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:45:
[...]
was het niet gemakkellijker om VPN te enablen in de "standaard" versie?
nu doe je asociaal :(
Hoezo asociaal?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Supertip schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:14:
Oja hoe verander de wpa2 key nu cijfers wil de sleutel wat lastiger maken.
Als ik een andere key invul als op de achterkant staat, dan springt het venster weer leeg en dan staat er een @ in, maar ik zie heel kort 0.2 sec een scherm met daarop key1 key2 enz..
Inloggen via wireless (myplace) en dan kan je een aantal dingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Kixtart heeft dat dink langer als een jaar en mag em dus volledig legaal uitzetten, of wat anders erop zetten.

Maar hij heeft ddwrt erop gezet en dat kan prima samenwerken met Fon. Ik heb ook een custom firmware en ben nog steeds gewoon Fonera... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:46:
welk paswoord probeer je?
key1/.../key4 lijkt op een WEP

probeer je het op de Fonera zelf of via www.fon.com?
Ik wil de wpa2 aes key veranderen maar dat lukt in ieder geval niet via wlan.
Ik zal het is via utp lan proberen misschien.......................lukt dat.
Is er nog een truc om je antenne power omhoog te zetten in de fon+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Supertip schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:46:
[...]

Ik wil de wpa2 aes key veranderen maar dat lukt in ieder geval niet via wlan.
Ik zal het is via utp lan proberen misschien.......................lukt dat.
Is er nog een truc om je antenne power omhoog te zetten in de fon+?
Ik heb d'r ooit iets van gelezen met custom firmware...
Maarre, hang d'r ook een dikkere antenne aan, dat helpt ook een heel stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik kan deze aanpassen met DD_Wrt:
TX Power
Antenna Gain

Ik weet zo niet wat de standaard waardes zijn van fon-firmware, maar het zou tot een max van 18db TX Power kunnen: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=28859

edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root@DD-WRT:~# iwlist ath0 tx
ath0      8 available transmit-powers :
          0 dBm         (1 mW)
          6 dBm         (3 mW)
          8 dBm         (6 mW)
          10 dBm        (10 mW)
          12 dBm        (15 mW)
          14 dBm        (25 mW)
          16 dBm        (39 mW)
          18 dBm        (63 mW)

[ Voor 43% gewijzigd door Kixtart op 24-10-2008 10:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:28:
[...]
Maarre, hang d'r ook een dikkere antenne aan, dat helpt ook een heel stuk...
Ik heb er de fontenna erbij hangen, maar wel binnen op ± 7m hoogte achter dubbel hr+ glas, maar ik weet niet wat de reductie van dubbelglas is tov. het signaal. :?

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste