Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:29
Eindelijk m'n Fonera binnen :)
Heb ssh al werkend, hij start ook automatisch na een reboot.
Kan ik de updates van Fon installeren, zonder dat daarmee ssh wordt uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Nee, SSH word disabled.
Je kan dus het beste third party firmware kiezen. Diegene die het meest op Fon's FW lijkt is FreeWLAN. Dan kan je altijd blijven SSH-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Sypher schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:14:
Nee, SSH word disabled.
Je kan dus het beste third party firmware kiezen. Diegene die het meest op Fon's FW lijkt is FreeWLAN. Dan kan je altijd blijven SSH-en
Oke, bedankt. Denk dat ik er toch maar gewoon OpenWRT op zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Als je er FreeWLAN op zet heb je ook SSH en behoud je ook je sharing. Wel zo netjes natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Sypher schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:55:
Als je er FreeWLAN op zet heb je ook SSH en behoud je ook je sharing. Wel zo netjes natuurlijk ;)
Én mag je bij problemen hier je vragen stellen... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Rowdy.nl schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:22:
[...]

Én mag je bij problemen hier je vragen stellen... :)
Alsof er geen OpenWRT community is...
Ik probeer FreeWLAN eerst. Ik kon op die chaotische site van ze eerst de downloads niet vinden, maar heb nu de nodige dingen om de boel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Offcourse... Maar aangezien je een Fonero hebt die je (illegaal) flasht kun je hier en op veel Fonero fora niet meer terecht. Dus device specific problemen kunnen ze je dan bij OpenWRT minder mee helpen...

En hier is 't toch veel leuker/gezellig dan @ de OpenWRT community... :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Volgens mij is flashen gewoon toegestaan, ik meen dat een Fon medewerker dat had aangegeven op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Yup, maar bij problemen kun je niet meer zo snel bij Fonero aankloppen dan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Dat is waar ja, het is wel op eigen risico. Nu is het wel zo dat er vaak ook goede ondersteuning elders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Je mag idd flashen met andere ROM's, zolang je wel je FON heartbeat intact laat, dus je moet wel Fonero's acces bieden via je Fonera...

Gewoon een normale versie d'r op zetten zonder dat je dus je accesspoint open zet mag niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:33:
Volgens mij is flashen gewoon toegestaan, ik meen dat een Fon medewerker dat had aangegeven op hun forum.
gelieve op http://www.chpohl.de/fonera/webifdemo te zien of een FreeWlan versie van de FONfirmware voldoet aan jouw eisen... ipv direct het kind met het badwater weg te gooien...

FON biedt:

* ROAMING : doordat je je eigen internet draadloos deelt; mag je in binnen&buitenland op andere fonspots ook terecht
* MAPS : op maps.fon.com kun je de status van je collega's zien en zelfs naar je tomtom slepen
* SERVICE : diverse blogs, forums en email kanaal houden je op de hoogte van de evolutie van FON (http://blog.fon.com/nl )
* WISPR : dmv Handywi (NOKIA) , iFon (Iphone), Devicescape (Windows Mobile, MacOSX,...), SMC/Belkin/Panasonic Skype Wifi phone, Sandisk & Commodore wifi mediaplayers kunnen snel inloggen zonder "browser" ...
* CAPTIVE PORTAL : van zodra m'n de gratis gmail&google verlaat komt m'n op een captive portal voor authenticatie... en zien ze ook eventueel youtube, flickr ea info die je hebt ingesteld...

en nog veel meer...

voor Open/ddwrt toestanden kun je beter een Wifi-N gigabit 4 poort router in huis halen dacht ik zo... daar kan een fonera niet tegenop en het is ook niet de bedoeling dat het gaat concurren met Dlink/Netgear/Linksys/.... FON vervult een NICHE....

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hehe, lol; kreeg net 'n mailtje waarom m'n Fonera offline was met als subject: "Let us help you!".
KEEP YOUR LA FONERA ONLINE AND ENJOY FREE WIFI EVERYWHERE!

Dear Fonero

We just noticed that your La Fonera WiFi Router is not active.

Sometimes this is due to a software problem. Please disconnect your La Fonera from the electrical outlet and plug it in again. This should solve this technical glitch. You should soon be able to enjoy WiFi at home, roam the world for free and earn money with your router.

We apologize for any inconvenience.

If you think there has been a mistake and that your La Fonera is in fact online, or need any other assistance, please click here.

Could you please take a moment to respond to this short survey?

Adios amigo Fonero.
Ik ben dus atm aan het verhuizen en heb nu dus gewoon thuis geen internet. Logisch dat dat kreng offline is. Maar wel grappig dat ze erkennen dat ze een software probleem hebben waardoor het kreng soms vastloopt...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Ik heb een nieuw netwerk en nu wil mijn fonera niet meer online komen, dus nu wil ik hem resetten om zeker te zijn dat het niet aan de instellingen ligt. Hoe kan ik mijn fonera resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Onderop zit meen ik een reset gaatje. Zie ook deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
ik heb een nieuw EMAIL ADRES EN WACHTWOORD GEKREGEN BIJ FON
ALS IK NU INLOG , DAN ZIE IK BIJ DE GEGEVEN VAN MAC-ID NUMMER DAT HET LAATSTE GETAL EEN ANDER NUMMER IS WAT ONDER OP MIJN ROUTER STAAT .
IK DACHT DAT HET MAC-ID NUMMER ALTIJD HET ZELFDE BLEEF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
pa3fap schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:49:
ik heb een nieuw EMAIL ADRES EN WACHTWOORD GEKREGEN BIJ FON
ALS IK NU INLOG , DAN ZIE IK BIJ DE GEGEVEN VAN MAC-ID NUMMER DAT HET LAATSTE GETAL EEN ANDER NUMMER IS WAT ONDER OP MIJN ROUTER STAAT .
IK DACHT DAT HET MAC-ID NUMMER ALTIJD HET ZELFDE BLEEF ?
Capslock vergeten?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:41
* Tomino was zijn adapter kwijt en dacht dat ik de goede had. Mijn fonera gaf rook :X :Z

Nu moet ik dus een nieuwe... argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Tomino schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:22:
* Tomino was zijn adapter kwijt en dacht dat ik de goede had. Mijn fonera gaf rook :X :Z

Nu moet ik dus een nieuwe... argh!
Leg je probleem voor bij Fon.com wellicht zijn ze lief en geven ze een nieuwe voor de stomme fout van je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Aapje schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:24:
[...]

Leg je probleem voor bij Fon.com wellicht zijn ze lief en geven ze een nieuwe voor de stomme fout van je :D
Hmm idd.. dammit.. net een nieuw besteld.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 2 MAC nummers, één voor je privé AP en één voor je FON AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tomino schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:53:
[...]

Hmm idd.. dammit.. net een nieuw besteld.. :)
Zo, ik heb mn nieuwe weer binnen. Alleen een tijdje geen laptop in de buurt maar ik wil hem toch wel graag aan zetten door in te loggen.. Kan dat ook bedraad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Geen idee... Meen van niet... Maar geen PDA/telefoon etc bij de hand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Rowdy.nl schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:24:
Geen idee... Meen van niet... Maar geen PDA/telefoon etc bij de hand...?
Helaas. Geen laptop, geen PDA + geen gsm met wifi.

Ik weet het, neptweaker O-) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat mijn FON accespoint regelmatig ( om de 2 dagen ongeveer) wordt gebruikt door 1 en dezelfde persoon, maar die blijft dan nooit langer dan exact 15 minuten ingelogd ( en een klein beetje dataverkeer) . Ik vraag me af - kon er op de fonsite niets over vinden - of dat een soort check is vanuit FON zelf of je online bent, of dat er een regeling is waarbij je altijd een kwartier gratis kunt "fonnen" zonder verdere verplichtingen ( ik ben overigens gewoon "linus")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:08:of dat er een regeling is waarbij je altijd een kwartier gratis kunt "fonnen" zonder verdere verplichtingen ( ik ben overigens gewoon "linus")
Die is er ja. Men kan dan 15 min internetten nadat er reclame is gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:57
FON hotspot werkt uitstekend in Groningen, FON_HOENDIEP.

Gebruik m dagelijks nu, nu hier het Alfa-college ICT internetverbinding onderuit ligt.

Gister ook nog weer iemand een Fonera aangesmeerd :)

Heb overigens ook nog nooit iemand op mijn eigen FON spot aangemeld gezien, zou je daar nog iets van horen als er nooit iemand aangemeld is (behalve jezelf) op een FON spot, maar wel altijd die van een ander gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Sypher schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:25:
[...]

Die is er ja. Men kan dan 15 min internetten nadat er reclame is gekeken.
zet jezelf als bill, dan verandert er niks, behalve dat je 5 cent krijgt per reclamebezoek.
Als je elke dag 1 gratis bezoeker hebt dan is dat toch 1.5€/maand
Het voordeel van meerdere fonera`s op 1 account, is dat het allemaal bij mekaar optelt (30€ minimum voor uitbetaling)
Ik heb er nu 7 online, en nog een paar in de kast.
1 daarvan staat op een goede locatie en levert ook echt wat op .
Alles bij mekaar heb ik toch nog een 1-3€ p/m extra van de reclamebezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
nautaonline schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:19:
FON hotspot werkt uitstekend in Groningen, FON_HOENDIEP.

Gebruik m dagelijks nu, nu hier het Alfa-college ICT internetverbinding onderuit ligt.

Gister ook nog weer iemand een Fonera aangesmeerd :)

Heb overigens ook nog nooit iemand op mijn eigen FON spot aangemeld gezien, zou je daar nog iets van horen als er nooit iemand aangemeld is (behalve jezelf) op een FON spot, maar wel altijd die van een ander gebruikt?
Nee hoor, als je maar gewoon shared. Jij kan er niks aan doen dat die van jou niet gebruikt wordt door anderen. Ook die van mij is nog niet door iemand eerder gebruikt. Denk dat alleen de mensen die wat dichter in het centrum wonen bij terassen of andere sociale plekken zullen zien dat hun fonspot door anderen wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik zit nu al enkele uren te pielen, maar ik kom er echt niet uit... Ik probeer mijn fonera na enkele maanden van inactiviteit (verhuizing, geen internet) weer online te brengen. Na het inprikken van de netwerkkabel komt ie gewoon op (private- en public WLAN, zelfde vaste ip-adres als op vorige locatie, enz). Ik kan prima connecten via het publieke netwerk (via mijn fon-account), alleen de toegang via het private netwerk werkt niet meer. Hij lijkt het oude wachtwoord met geen mogelijkheid te willen accepteren. Ik heb een poging ondernomen om deze via de fon-beheer-website op mijn router aan te passen, de wijzigingen lijken te worden doorgevoerd alleen haalt dit niks uit. Hij blijft het nieuwe wachtwoord niet accepteren..

Ik heb nu twee problemen...
- fonera is actief op adres 192.168.1.3.. alleen vertikt ie het om z'n admin-webserver open te zetten.. er staan uberhaubt geen poorten open als ik via mijn 'normale' lan op dat kastje probeer te komen
- fonera is met geen mogelijkheid te resetten. Ik heb alle combi's die ik op internet kon vinden geprobeerd (5 seconden reset knop indrukken, 10 seconden reset knop, 20 seconden reset knop, 30 seconden reset knop, afgewisseld met zowel de spanning eraf halen voordat de knop wordt ingedruk, als na afloop...)

Iemand suggesties hoe ik deze tegensputtelende fonera weer onder controle krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

franssie

Save the albatross

scorpion303 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:10:
<snip>
Iemand suggesties hoe ik deze tegensputtelende fonera weer onder controle krijg?
Serienummer als password gebruiken? Misschien dattie weer terug naar default is gagaan vwb password in private?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:10:
Ik heb alle combi's die ik op internet kon vinden geprobeerd (5 seconden reset knop indrukken, 10 seconden reset knop, 20 seconden reset knop, 30 seconden reset knop, afgewisseld met zowel de spanning eraf halen voordat de knop wordt ingedruk, als na afloop...)

Ik had dat probleem ook eens, na wat klooien kon ik de Fonera niet meer benaderen, blijkt dat je de reset knop 1 minuut ingedrukt moet houden :), daarna werkte het standaard wachtwoord weer (S/N nummer onder op kastje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
MarkBM schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:16:
[...]

Nee hoor, als je maar gewoon shared. Jij kan er niks aan doen dat die van jou niet gebruikt wordt door anderen. Ook die van mij is nog niet door iemand eerder gebruikt. Denk dat alleen de mensen die wat dichter in het centrum wonen bij terassen of andere sociale plekken zullen zien dat hun fonspot door anderen wordt gebruikt.
Ok, dan gaan we daar maar vanuit :) Heb m overigens nu iets beter geplaatst zodat er op straat nog iets aan bereik zou moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Serienummer als password gebruiken? Misschien dattie weer terug naar default is gagaan vwb password in private?
Heb ik geprobeerd, maar dat serienummer wordt ook niet geaccepteerd als geldig wachtwword. Op zich ook niet zo gek, want ik kan 'm met geen mogelijkheid resetten. Zo blijft het draadloze private netwerk ook gewoon de door mij toegekende naam houden ipv 'myplace'.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:04:
[...]

Ik had dat probleem ook eens, na wat klooien kon ik de Fonera niet meer benaderen, blijkt dat je de reset knop 1 minuut ingedrukt moet houden :), daarna werkte het standaard wachtwoord weer (S/N nummer onder op kastje).
1 minuut? Zo lang ben ik nog niet eerder tegengekomen.. Ik ga nog een poging wagen.. Kan je uberhaubt aan de fonera zien of ie zichzelf eindelijk eens reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net terug uit Frankrijk (Dordogne) en mijn ervaringen met FON-hotspots zijn daar bedroevend slecht. Veel hotspots, maar heb er met niet één een connectie kunnen maken. Of retetraag, of helemaal geen verbinding. Meestal omdat er geen IP-adres wordt verkregen. Hoop dat het aan NEUF ligt en niet aan FON. Bij McDonalds had ik meer succes, in alle vestigingen gratis WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wat ik me al afvraag maar nergens heb kunnen vinden (ik heb/ben nog geen Fon);
is het mogelijk om een snelheidslimiet in te stellen voor gebruikers die jouw Fon-verbinding gebruiken? Ik heb hier namelijk een 24mbit (binnenkort 50 mbit) verbinding, maar om dat nu helemaal open te gooien... Nu snap ik dat je via wireless een beperkte snelheid haalt, maar toch.

En heeft er iemand recent nog een La Fonera afgehaald bij een Debitel-shop, de berichten die ik daarover kon vinden dateren allemaal uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
schaduw schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:27:
Wat ik me al afvraag maar nergens heb kunnen vinden (ik heb/ben nog geen Fon);
is het mogelijk om een snelheidslimiet in te stellen voor gebruikers die jouw Fon-verbinding gebruiken? Ik heb hier namelijk een 24mbit (binnenkort 50 mbit) verbinding, maar om dat nu helemaal open te gooien... Nu snap ik dat je via wireless een beperkte snelheid haalt, maar toch.

En heeft er iemand recent nog een La Fonera afgehaald bij een Debitel-shop, de berichten die ik daarover kon vinden dateren allemaal uit 2006.
Ja dat kan je met de originele firmware instellen via Fon.com, en met custom zoals Fon Addons kan het via de webinterface... Werkt prima, alleen kan je niet zeggen: ik wil snelheid X, maar het is een keuze uit een van de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ah, mooi, dan ga ik binnenkort maar eens lid worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag bijna 20 euro van fon overgemaakt gekregen. Geen idee waarom het ineens werd overgemaakt want normaal gebeurt dat pas bij 30 euro maar ja ik vind het geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ook ik kreeg vandaag zomaar geld overgemaakt. Het betrof bij mij een kleine 18 euro...ook al minder dan de 30 euro welke ze stellen als minimum. Weet iemand waarom? Gaat er iets veranderen met het linus/bill systeem?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:27
Ik heb al één bezoeker gehad,
0,05 cent verdiend, tsjakka!

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
scorpion303 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:42:

[...]

1 minuut? Zo lang ben ik nog niet eerder tegengekomen.. Ik ga nog een poging wagen.. Kan je uberhaubt aan de fonera zien of ie zichzelf eindelijk eens reset?
Ja.. Pas nadat die reset knop langer dan 1 minuut was ingedrukt, heeft dat ding zelfzelf gereset en heb ik de controle weer terug! Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 21-09 20:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik heb er vandaag ook 1 besteld, met zon extra antenne voor samen voor 25 eurie :) (korting enzo)

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-05-2008 19:45 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:39:
ook ik kreeg vandaag zomaar geld overgemaakt. Het betrof bij mij een kleine 18 euro...ook al minder dan de 30 euro welke ze stellen als minimum. Weet iemand waarom? Gaat er iets veranderen met het linus/bill systeem?
ja het minimum is nu 20 euro geworden;
en omdat je contract met fon hierdoor eenzijdig wijzigde hebben ze alle rekeningen met minimaal 2 euro uitbetaald.
Beide acties zijn natuurlijk in jouw voordeel :-)

hopelijk krijg je nu de smaak te pakken en promoot je het gebruik van je fonspot nog meer :-)

zet maar een zitbank & stroomaansluiting voor je raam zodat er nog meer volk aan je internet zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Soo... M'n servert is verhuisd, dus de plaatjes zijn ook weer online... :)

Wel vreemd, toen ik m'n Fonero in m'n nieuwe appartement aansloot bleef ie volgens de statuspagina offline. Ik een beetje onderzoeken, blijkt het laatste cijfer van me MAC adres op 't stickertje en de website niet overeen te komen...? (20 vs 21 oid)
Na, ik mailen met FON (nog steeds geen reactie overigens) en nu issie online. dhet MAC adres op de website klopt overigens nog steeds niet.
Vaag, erg vaag...? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:45:
ik heb er vandaag ook 1 besteld, met zon extra antenne voor samen voor 25 eurie :) (korting enzo)
Zou je even willen testen of die extra antenne ook écht uitmaakt kwa range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tomino schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:30:
[...]

Zou je even willen testen of die extra antenne ook écht uitmaakt kwa range?
Ik heb hem zelf persoonlijk (nog) niet, maar mijn collega komt tot 140 meter (dwars door een huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al zo een maand of 2 een Fonera hangen maar nog nooit is er iemand anders dan mij erop geweest.

Meer mensen last van ? Ja, dus.

Iemand een idee, om het verder te promoten ?
Ik woon midden in een woon wijk. In Lelystad.

Ik kijk net op de site van Fonero zelf. Ik zie net dat ik nog 20 uitnodigingen kan versturen naar nieuwe leden, die krijgen ze dan voor €5,99.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:02:
Ik heb nu al zo een maand of 2 een Fonera hangen maar nog nooit is er iemand anders dan mij erop geweest.

Meer mensen last van ? Ja, dus.

Iemand een idee, om het verder te promoten ?
Ik woon midden in een woon wijk. In Lelystad.

Ik kijk net op de site van Fonero zelf. Ik zie net dat ik nog 20 uitnodigingen kan versturen naar nieuwe leden, die krijgen ze dan voor €5,99.
Heb hier thuis nog nooit iemand gezien op m'n spot :P Ja in 't begin 1 keer iemand die effe nieuwsgierig was :P (buurman ook met fonera :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 22:12
Rowdy.nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:04:
Soo... M'n servert is verhuisd, dus de plaatjes zijn ook weer online... :)

Wel vreemd, toen ik m'n Fonero in m'n nieuwe appartement aansloot bleef ie volgens de statuspagina offline. Ik een beetje onderzoeken, blijkt het laatste cijfer van me MAC adres op 't stickertje en de website niet overeen te komen...? (20 vs 21 oid)
Na, ik mailen met FON (nog steeds geen reactie overigens) en nu issie online. dhet MAC adres op de website klopt overigens nog steeds niet.
Vaag, erg vaag...? :/
De Fonera heeft 2 MAC-adressen, eentje voor het publieke deel en eentje voor het privé-deel. Het adres op de website is die van het publieke deel en die op de sticker van het privé-deel. Vandaar dat deze verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ik krijg met geen mogelijkheid internet over de fonera ? 8)7

Hij verschijnt mooi , lampjes allemaal aan, kan connecten en al

MAAR GEEN INTERNET :X :(

hij zit gewoon aan me switch , dat moet toch gewoon werken ?
poortje op de switch zit op 100mbit atm, snap er echt niks van

P.S.

Hij zit dus gewoon achter me router/server op de switch, dat moet toch eigenlijk gewoon werken ?

Fonera heeft ook gewoon een mooie lease op me netwerk ? ik snap er echt werkelijk niks meer van, is er geen CLI op die fonera router ?

P.P.S.

[quote]
Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
De bestelling wordt meestal binnen een weekje bezorgt. Dit gebeurd door TNT. Deze bieden overdag je zending aan, dus zorg dat je thuis bent of laat 'm naar je werk sturen.
[/quote]
Bij mij dus precies 7 dagen (5 werkdagen) en hij kwam dus niet met TNT maar UPS
bij mijn 2 collega's ook PRECIES 7 dagen (5 werkdagen)

Een harde reset loste het op...

[ Voor 72% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-05-2008 21:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Is het iemand ook al opgevallen dat zijn of haar SSID van de public wlan nu ineens FON_FREE_INTERNET is gworden?

Er stond bij mij altijd eerst FON_AP, nu sinds vandaag ineens FON_FREE_INTERNET.

Heb firmware 0.7.2.r3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nautaonline schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:24:
Is het iemand ook al opgevallen dat zijn of haar SSID van de public wlan nu ineens FON_FREE_INTERNET is gworden?

Er stond bij mij altijd eerst FON_AP, nu sinds vandaag ineens FON_FREE_INTERNET.

Heb firmware 0.7.2.r3.
nope, de mijne is nog steeds FON_GET_INTERNET , niet veranderd en zoals ik het had ingesteld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:18:
[...]

nope, de mijne is nog steeds FON_GET_INTERNET , niet veranderd en zoals ik het had ingesteld.
De mijne staat ook nog gewoon zoals ik het zelf heb ingesteld ('FON_GOEDKOOP_INTERNET') en is dus niet veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier ook niets veranderd (FON_Public). Heb je geen broer of vader die de inlog heeft en graag een andere naam wilde?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een nieuwe fonera ontvangen, heel vreemd
Sticker op de onderkant staat op : fon2100/a/b/c
5V 2A voeding.
Intern is het deze foto

Mijn probleem is nu, hij word niet bij mijn account getoont op fon.com.
Duurt dat even ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Heb je de nieuwe fonera ook geregistreert? Hij krijgt namelijk niet het zelfde mac adres als je oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapje schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:04:
Heb je de nieuwe fonera ook geregistreert? Hij krijgt namelijk niet het zelfde mac adres als je oude...
Geen idee, het werkt nu wel. Hij vroeg ineens op die site van waar die zich bevind etc.

Maar ik ben nu vaak onderweg, maar ben nog nooit zo een FON spot tegen gekomen.
Heb wel in die map gekeken, waar er wat is maar ik zie er wel aardig wat.

Ik kom vaak in Almere, woon in Lelystad.
Heb er nu zelf een thuis, en een bij een winkel in een klein winkelcentrum. (botter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Grappig, mijn fon hier thuis heeft een beter signaal als de speedtouch van KPN :)
Dus, ik connect lekker naar mijn Fon vanaf mn Eeepc! Toppie!

Vraagje, zijn alleen die antennes in de FON shop, om je bereik te vergroten, de enige die passen? Ik wil graag iets meer bereik met mijn fon, ik zoek iets goedkopers, is dat beschikbaar buiten fon?

[ Voor 41% gewijzigd door Tomino op 31-05-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort zijn de standaard "FON_AP" in "FON_FREE_INTERNET" veranderd...
Doordat de politie tegenwoordig in Nederland zeer actief is tegen wifi overtreders vond FON het opportuun om de Foneros te helpen op een gemakkellijke manier aan te tonen dat ze wel degelijk legaal bezig waren... de SSID is al een eerste middel.
Dit gebeurde alleen bij de mensen die hun wifi naam nog niet hadden gewijzigd.

FON heeft de 30euro grens verlaagt tot 20 euro en iedereen uitbetaald die praktisch meer dan 2 euro had staan.

de FON 2100 is een 5V model; de FON 2200 is een 7.5V model;

je registreert deze door erop te connecteren (FON_AP) en naar een site te surfen...
je kunt meer dan 1 fonera onder hetzelfde account registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, zijn alleen die antennes in de FON shop, om je bereik te vergroten, de enige die passen? Ik wil graag iets meer bereik met mijn fon, ik zoek iets goedkopers, is dat beschikbaar buiten fon?
Alles dat een Reverse SMC connector heeft is compatibel...
je hebt al een 9db omni voor 10 euro excl verzendingskosten geloof ik op confero24.com (als je er 5 ofzo koopt? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Wat doet die Fontenna eigenlijk? (aan dbi's dan...:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:28:
[...]

Alles dat een Reverse SMC connector heeft is compatibel...
je hebt al een 9db omni voor 10 euro excl verzendingskosten geloof ik op confero24.com (als je er 5 ofzo koopt? :-)
9db, wat doet die antenne nu? En als die echt sterker is, 5 bestellen, animo voor? Dit moet toch ook op ebay staan? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Rowdy.nl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:45:
Wat doet die Fontenna eigenlijk? (aan dbi's dan...:P)
Op de doos staat:
7dBi gain (not including cable loss)

offtopic:
Lenen om te testen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 06-06-2008 11:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Kiek, thnx, die doos had ik al getrashed... :)

offtopic:
Hebben we die niet samen besteld via mijn credit card? Ik heb 'm iig al...(dat grijze ding, slecht te zien tough)

Ze hebben op die site overigens een aparte categorie voor FON staan, alleen dikke prijzen.
De omrekenfactor is ook kachel; 118 dollar is volgens hun 111 euro waard...? :/

Die 9dbi antenne, is 20 stuks voor 192 euro. Da's dus een kleine 20 10 euro per antenne.

However voor 4 14 euro meer heb je eenzelfde antenne incluis voet en kabel... (Duurder dus) :P
10pack ook gevonden overigens, in totaal dus zo'n 11 euro per antenne...

Interesting...

[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 06-06-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ben ook van plan om Fon aan te gaan schaffen. Kan ik dat ding gewoon in mijn router prikken.
Ik heb nog een 12db antenne liggen die ik niet op mijn speedtouch kan aansluiten (antenne zit vast), en dan kan ik die zo gewoon lekker gebruiken.

Maar hoe zit het met invites? krijg je dan korting op een FON?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik ben er zoiezo voor in om er 1 te halen. op de vreemde verre plekken in de tuin heb ik bereik, maar als ik binnen om het hoekje de deur dicht doe dan weer niet. Ik moet dus iets meer power hebben.

Ik wil opzich ook wel op ebay kopen. Maar wat voor zoekterm zal ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 22:47
Krypt schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:57:
Ben ook van plan om Fon aan te gaan schaffen. Kan ik dat ding gewoon in mijn router prikken.
Ik heb nog een 12db antenne liggen die ik niet op mijn speedtouch kan aansluiten (antenne zit vast), en dan kan ik die zo gewoon lekker gebruiken.

Maar hoe zit het met invites? krijg je dan korting op een FON?
Met een invite kost een Fon 6 euri dus dat kan je de kop niet kosten. Stuur je emailadres maar naar jangroen1(at)hotmail.(com). Dit moet wel het email adres zijn wat je ook wilt gaan gebruiken om de Fon te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Is het erg dat ik al geregistreerd ben met mijn email adres?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Bestaande FON users krijgen als 't goed is een mail met een promotion code waarmee ze voor hun La Fonera ook een La Fontenna voor €2,- kunnen aanschaffen. (excl verzendkosten)

Dit staat er in de SP. kan dat nog? :)

ebay

http://cgi.ebay.com/10-dB...331290&_trkparms=72%3A552|39%3A1|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14

dat past als het goed is :)

[ Voor 35% gewijzigd door Tomino op 06-06-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

solly - niet editen in je originel post dus :S

[ Voor 93% gewijzigd door franssie op 06-06-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tomino schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:16:
Bestaande FON users krijgen als 't goed is een mail met een promotion code waarmee ze voor hun La Fonera ook een La Fontenna voor €2,- kunnen aanschaffen. (excl verzendkosten)

Dit staat er in de SP. kan dat nog? :)

ebay

http://cgi.ebay.com/10-dB...331290&_trkparms=72%3A552|39%3A1|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14

dat past als het goed is :)
ja dat moet passen. Ik heb er een 16dBi panel aan hangen met dezelfde connector.
Krypt schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:13:
Is het erg dat ik al geregistreerd ben met mijn email adres?
dat emailadres al bestaat maakt niet uit. ik wil je ook wel een invite sturen (DM staat bij mij aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met de nieuwe, fonera 2. Ik lees er af en toe wat over. En daarna ineens een hele poos niks. Heb wel interesse erin. USB etc. Wifi-N 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
franssie; thanks, maar ik heb al een invite gehad.
En het maakt dus niet uit op welk adres je je invite krijgt. Je kan de promotiecode gewoon overzetten naar je reeds aangemaakt account.

Ik heb 'm besteld; ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:40:
Hoe zit het nou met de nieuwe, fonera 2. Ik lees er af en toe wat over. En daarna ineens een hele poos niks. Heb wel interesse erin. USB etc. Wifi-N 8)
Interessant... Waar heb je dat gehoord...?

Edit
Ahhh, via Google kwam ik een eind en vond wat op de site van Martin Varsavski...
[...]
What are we going to do with the money? Launch Fon in Russia, launch the Fonera 2.0 (the fonera that uploads and downloads stuff to and from the internet while you are doing something else with your laptop) and develop the fonera 802.11n for an end of the year launch.
[...]
We krijgen dus een Fonero 2.0 én een 802.11n Fonero... :) Nijs. Vind ik persoonlijk prettiger omdat ik alles wat ik zou willen downaloden/routeren al zelf afhandel in m'n netwerk... :)

[ Voor 55% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-06-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

Hey iedereen,

ik heb eigenlijk al een jaartje interesse in het concept/apparaat..

maar omdat mijn huis 30meter van het straat af ligt, zou het zonde zijn om het hier te installeren..

nu dacht ik aan mijn ouders' zaak. die in het centrum van een stadje is gelegen.
maar, ik ga er fonera installeren, maar je zit met de log in.
je wilt langs een kant iedereen op je netwerk toelaten,
maar langs de andere kant wil je jezelf beschermen van misbruik van het netwerk (kinderporno / excessive download)

is dit allemaal mogelijk?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeVM schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:52:
Hey iedereen,

ik heb eigenlijk al een jaartje interesse in het concept/apparaat..

maar omdat mijn huis 30meter van het straat af ligt, zou het zonde zijn om het hier te installeren..

nu dacht ik aan mijn ouders' zaak. die in het centrum van een stadje is gelegen.
maar, ik ga er fonera installeren, maar je zit met de log in.
je wilt langs een kant iedereen op je netwerk toelaten,
maar langs de andere kant wil je jezelf beschermen van misbruik van het netwerk (kinderporno / excessive download)

is dit allemaal mogelijk?
De login regelt fon. Downloads kun je ook vrij simpel limiteren op een bepaalde snelheid. Of je daar voldoende vertrouwen in hebt dat is aan jou.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 12-06-2008 17:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
2 MikeVM

Iedereen die inlogt op je FON wordt geregistreerd. FON weet precies wat er via je publieke toegang gedaan wordt. Maakt iemand misbruik, dan valt altijd te achterhalen wie het is geweest. In ieder geval welke FON gebruiker dit gedaan heeft. Er valt dus aan te tonen dat het niet bij jezelf vandaan is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Probeer al enige tijd mijn fonera werkend te krijgen met mijn nieuwe UPC verbinding. Sluit deze direct aan op de modem, maar dit lijkt niet te werken. Kan verder weinig aanpassen bij DHCP, en static lijkt niet van toepassing, helpdeskmedewerker zei dat deze dynamisch is.

Iemand suggesties?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Mesh schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:43:
Probeer al enige tijd mijn fonera werkend te krijgen met mijn nieuwe UPC verbinding. Sluit deze direct aan op de modem
Dit gaat niet werken; Je kunt in de Fonera niet je provider instellingen kwijt.
Sluit tussen het modem en de fonera een (goedkope-) router aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Mesh schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:43:
Probeer al enige tijd mijn fonera werkend te krijgen met mijn nieuwe UPC verbinding. Sluit deze direct aan op de modem, maar dit lijkt niet te werken. Kan verder weinig aanpassen bij DHCP, en static lijkt niet van toepassing, helpdeskmedewerker zei dat deze dynamisch is.

Iemand suggesties?
yalk57 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:00:
Dit gaat niet werken; Je kunt in de Fonera niet je provider instellingen kwijt.
Sluit tussen het modem en de fonera een (goedkope-) router aan.
Dit valt wel te doen, voor een beetje tweaker. ;)

Gebruik eerst een normale bedrade computer aan het chello modem en doorloop de provisioning.upc.nl om je internet te activeren.
Doe vervolgens in een commandprompt een ipconfig /all en pak het mac-adres van je lan interface waarmee je zojuist geregistreerd hebt bij upc.

Neem nu de Fonera en zet er freewlan addons op, bijvoorbeeld door de Kolofonium-hack.
Met freewlan kun je het mac adres aan je lanpoortje aanpassen.
Je voelt hem inmiddels wel aankomen: Stel het lan macadres van je Fonera in op het mac adres waarmee je bij UPC hebt geprovisioned en plug dan de fonera aan het upc modem.
Even de stroom eraf/erop en het zou binnen enkele minuten moeten draaien :)

[ Voor 7% gewijzigd door carnager op 29-06-2008 19:29 ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

carnager schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
[...]

[...]

Dit valt wel te doen, voor een beetje tweaker. ;)

Gebruik eerst een normale bedrade computer aan het chello modem en doorloop de provisioning.upc.nl om je internet te activeren.
Doe vervolgens in een commandprompt een ipconfig /all en pak het mac-adres van je lan interface waarmee je zojuist geregistreerd hebt bij upc.

Neem nu de Fonera en zet er freewlan addons op, bijvoorbeeld door de Kolofonium-hack.
Met freewlan kun je het mac adres aan je lanpoortje aanpassen.
Je voelt hem inmiddels wel aankomen: Stel het lan macadres van je Fonera in op het mac adres waarmee je bij UPC hebt geprovisioned en plug dan de fonera aan het upc modem.
Even de stroom eraf/erop en het zou binnen enkele minuten moeten draaien :)
Had hier al naar gezocht en ook wat geprobeerd, maar blijkt een vrij recente firmware update op te staan waardoor die Kolofonium-hack niet wilde lukken. Ga me er van het weekend nog eens in verdiepen, maar wellicht heb jij ergens een goede tutorial staan?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Mesh schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Had hier al naar gezocht en ook wat geprobeerd, maar blijkt een vrij recente firmware update op te staan waardoor die Kolofonium-hack niet wilde lukken. Ga me er van het weekend nog eens in verdiepen, maar wellicht heb jij ergens een goede tutorial staan?
Zover ik weet zijn er atm 2 versies, de Fon2100 en de 2200,
waar de 2200 de nieuwste is, deze heb ik zelf ook, en heb er zonder moeite freewlan opgekregen.

* CrankyGamerOG moet een nieuwe bril kopen, firmware defiance, firmware !

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-07-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:17

ST10©DE

Dus.............

Deze site was voor mij erg hulpzaam: http://uselesshacks.com/hacks/fon-router-hacking-guide/

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

De truc is om voor het uitvoeren van de Kolofonium-hack de firmware terug te brengen naar een oudere versie. Zie ook linkje dat P. Mekes hierboven postte..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 13:12
Dit weekend eindelijk een Asus EEE 900 aangeschaft. Omdat ik nog geen draadloos netwerk in mijn huis heb liggen leek het mij wel leuk om mij ok aan te sluiten bij FON, ook omdat ik vind dit soort initiatieven gesteund moeten worden. Ik heb alleen nog twee vragen.

Eigenlijk zou ik wel de Fonera+ willen hebben als router (i.c.m. de La Fontenna), heeft het dan ook zin om een invite te vragen of geldt de invite korting nooit op de Fonera+?

Ik ben op het internet aangesloten via het glasvezelnetwerk van Concepts-ICT met een Genexis CPE als modem. Ik heb begrepen dat als ik hier een WLAN router op aansluit die overweg kan met een dynamisch IP alles dan probleemloos zou moeten werken. Als ik de handleiding van de Fonera+ doorlees lijkt het er op dat alles zou moeten werken, maar als er nog iemand is met een vergelijkbare situatie die zou kunnen bevestigen dat het inderdaad gaat werken zou dat mij goed uitkomen. Zo'n enorme netwerkhackheld ben ik namelijk niet. Ik ben op dat gebied een grote fan van plug-'n'-play.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@Capiyol

De classic Fonera is momenteel uitverkocht bij Fon (voorraad verwacht begin September) maar de Fonera+ hebben ze nog wel. Als je even een week of 2 wacht, dan denk ik dat de kortingsaktie van Fonero-gets-Fonero wel korting zal geven op de Fonera+ aanschaf, als tijdelijk lapmiddel voor het ontbreken van de classic Fonera in de shop.

Wel, je hebt glasvezel internet met dynamisch toegewezen IP adres maak ik uit je verhaal op.
Dit betekend dat de Fonera+ gewoon ingeplugd kan worden en een IP adres etc toegewezen krijgt vanuit je ISP.
Ik heb helaas nog geen Fonera's op een glasverbinding mogen tegenkomen (zo'n bloedsnelle internetverbinding is natuurlijk super!) maar afgaande op je verhaal denk ik dat het niet een probleem zal geven.

Have Fon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
Bedankt voor de de info carnager. Ik heb in mijn profiel DM aan gezet, dus als iemand een uitnodiging over heeft houdt ik mij aanbevolen. Denk alleen niet dat ik het geduld heb om twee weken te wachten, voor vrijdag zal ik al wel een bestelling geplaatst hebben. Ik zie wel of ik dan een korting kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Omdat is het Fon-ervaringentopic is, hier mijn ervaring. Ik ben erg teleurgesteld, om 2 redenen. Ten eerste omdat gebruikmaken van Fons niet lukt en ten tweede omdat niemand nog van mijn Fon gebruik gemaakt heeft.

Om tijdens mijn vakantie (rondrit door Scandinavië) toegang tot internet te hebben heb de laatste lijst met POI's in de Tomtom geladen zodat ik er in Noorwegen, Zweden en Finland makkelijk naar toe kon navigeren. Ik heb iets meer dan 30 Fons geprobeerd en 2 keer heb ik hem ook gevonden. Waarvan 1 werkte en 1 niet werkte. De andere 28 keer gewoon niks. En ik heb echt m'n best gedaan. Uit de auto gestapt, rondgelopen, blokje om met de laptop aan. etc. etc. Nou zijn er een aantal mogelijke verklaringen;
  • Mijn laptop heeft slechte ontvangst, mijn antwoord daarop is dat het vinden en gebruiken van andere onbeveiligde netwerken geen probleem was
  • Fons heten anders, die van mij heet "Fon_naamaccesspoint" maar misschien dat het met andere versies mogelijk is om em gewoon "Naamnaarkeuze" te noemen? Toch heb ik nergens een Fon-pagina gekregen toen ik op andere AP's inlogde
  • De gebruikte accesspoints hebben zo'n kleine antenne die alleen binnen werkt
  • De Fons staan gewoon uit
Wat vinden jullie?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Aike

Je kan op de map pagina zien welke fon's aan staan en welke niet.
Dan hoef je niet er naar toe te rijden om ze te controleren. ;)

Waar een ander naam staat dan Fon_xxxx is gewoon een andere router actief dan de fonnetjes.
Linksys routers met aangepaste fon software bijvoorbeeld.

Ik ben nu al meer dan één jaar actief en bijna altijd online. Tot nu toe is er niemand geweest.
Ben dus ook niet zo populair.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

cornfed99111 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:48:
@ Aike

Waar een ander naam staat dan Fon_xxxx is gewoon een andere router actief dan de fonnetjes.
Linksys routers met aangepaste fon software bijvoorbeeld.

Ik ben nu al meer dan één jaar actief en bijna altijd online. Tot nu toe is er niemand geweest.
Ben dus ook niet zo populair.... :'(
ik nu ongeveer een half jaar, en ook nog niemand gezien, buiten me eigen verkeer op de private van fon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
cornfed99111 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:48:
@ Aike

Mja, maar als ik een Fon nodig heb is dat op een moment dat ik niet op internet kan en dan kan ik dus ook niet controleren of ze aan of uit staan. Fons die af en toe uit staan zijn nutteloos wat mij betreft. En als er nou 1 was die niet werkte zou ik er niet mee zitten, maar als maar 1 op de 30 werkt.....

En over populair zijn, het is een beetje zo dat die Fon aanstaat voor andere mensen en zelf gebruik ik hem maar eens in de paar weken. Dus als er niemand gebruik van maakt ga ik hem opheffen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Aike schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:00:
[...]

Mja, maar als ik een Fon nodig heb is dat op een moment dat ik niet op internet kan en dan kan ik dus ook niet controleren of ze aan of uit staan. Fons die af en toe uit staan zijn nutteloos wat mij betreft. En als er nou 1 was die niet werkte zou ik er niet mee zitten, maar als maar 1 op de 30 werkt.....

En over populair zijn, het is een beetje zo dat die Fon aanstaat voor andere mensen en zelf gebruik ik hem maar eens in de paar weken. Dus als er niemand gebruik van maakt ga ik hem opheffen.
Maar wat ik dan niet snap, waarom schaf je je in godsnaam dan een fon aan als je hem toch uitzet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FlorisD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:42:
[...]

De Fonera heeft 2 MAC-adressen, eentje voor het publieke deel en eentje voor het privé-deel. Het adres op de website is die van het publieke deel en die op de sticker van het privé-deel. Vandaar dat deze verschillen.
Daar had ik me ook in vergist toen ik een andere firmware in mijn eerste fonrouter gooide (geidentificeerd met wlan macadres ipv wan macadres, was toen nog die WRT54GL ipv de Fonera). Heb nu twee macadressen op de website.
CrankyGamerOG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Maar wat ik dan niet snap, waarom schaf je je in godsnaam dan een fon aan als je hem toch uitzet |:(
- Omdat sommige mensen het twee jaar geleden een leuk idee vonden, maar het niet eens zijn met bepaalde voorwaarden die hierna zijn aangepast.
- Sommige mensen wilden gewoon een gratis router (zijn acties geweest)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 15-07-2008 11:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Capiyol schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:37:
Bedankt voor de de info carnager. Ik heb in mijn profiel DM aan gezet, dus als iemand een uitnodiging over heeft houdt ik mij aanbevolen. Denk alleen niet dat ik het geduld heb om twee weken te wachten, voor vrijdag zal ik al wel een bestelling geplaatst hebben. Ik zie wel of ik dan een korting kan bemachtigen.
FGF hervat!
Ik heb zojuist vernomen dat Fon de 'Fonero gets Fonero' aktie weer hervat heeft.
Ditmaal echter voor de Fonera+ editie van de wireless router.
Met een FGF-code krijg je 20 Euro korting en kost hij dus geen 39,95 meer, maar 19,95, volgens het bericht.
Reeds uitgegeven FGF codes zouden -niet- compatible zijn. Wie reeds een FGF code heeft gegeven aan een ander, die die code nog niet gebruikt heeft, kan deze redeemen op zijn account en vervolgens een nieuwe FGF-code sturen naar zijn contactpersoon. De nieuwe FGF-code is dan natuurlijk -wel- geldig.

Capiyol, Wellicht had je nog niet besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
carnager schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:46:
[...]

FGF hervat!
Ik heb zojuist vernomen dat Fon de 'Fonero gets Fonero' aktie weer hervat heeft.
Met een FGF-code krijg je 20 Euro korting en kost hij dus geen 39,95 meer, maar 19,95, volgens het bericht.
Reeds uitgegeven FGF codes zouden -niet- compatible zijn. Wie reeds een FGF code heeft gegeven aan een ander, die die code nog niet gebruikt heeft, kan deze redeemen op zijn account en vervolgens een nieuwe FGF-code sturen naar zijn contactpersoon. De nieuwe FGF-code is dan natuurlijk -wel- geldig.

Nice, ga me d'r eens ene bestellen... :) Heb het ook even in de TS geplempt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wanneer Telenet of Online dit soort "wifi" innovatieve zaken gaat promoten...
binnenkort eens een reisje maken naar Lissabon of de Algarve en overal gratis surfen...
hier in Belgie is het betalen tenzij je bij Belgacom zit (krijg je tenminste een uurtje of 2 gratis per maand)

BT, Neuf, Comstar en nu ZON...

Persbericht 17 july 2008

ZON&FON richt gratis wifi gemeenschap op om Portugal draadloos te maken dmv 100.000 hotspots

Madrid, Spanje / Lissabon, Portugal:

Rodrigo Costa, CEO van ZON Multimedia, en Martin Varsavsky, oprichter & CEO van FON lanceerden vandaag ZON&FON de gratis Wifi Community, een gratis WiFi dienst dat alle 400.000 ZON Netkabel klanten deel laat uitmaken van 's werelds grootste WiFi gemeenschap.

Deze service is gebaseerd op het revolutionaire idee van een groots WiFi netwerk, gebouwd door de inbreng van individuele klanten die iedereen overal gratis toegang geeft tot het internet.

ZON&FON zal nu het grootste Portugese WiFi netwerk worden met minstens 2.500 hotspots en deel uitmaken van 's werelds grootste draadloze gemeenschap met reeds meer dan 250.000 hotspots wereldwijd.

Het doel van deze partnerschap is om het aantal hotspots in Portugal drastisch te verhogen en mee te dragen bij de globale groei van de FON gemeenschap.

ZON@FON wilt minstens 100.000 hotspots in Portugal crëeren en zodus een bijna landelijke dekking te hebben tot het internet zodoende de ZON Netcabo aanbieding te versterken, Portugal's breedband pionier en inovatie leider.

Iedereen die een ZON@FON compatible router gebruikt kan een hotspot starten dat gebaseerd is op een gescheiden, beveiligd kanaal afgezonderd van het eigen netwerk.

ZON Netcabo zal deze apparatuur met ingebouwde ZON@FON functionaliteit beschikbaar stellen zodat de klanten
hun eigen hotspot kunnen oprichten zonder extra kost.

De internet connectie geleverd wordt door ZON Netcabo zal alle hotspot traffiek dragen, gescheiden van de gebruikers traffiek en zodus zijn internet bandbreedte niet beinvloeden. Deze innovatie is mogelijk dankzij de superieure snelheid en flexibiliteit van het kabelnetwerk en werd ontwikkeld door FON en ZON exclusief voor de ZON@FON gratis draadloze gemeenschap.

De ZON@FON Gratis Internet gemeenschap zal het gebruik van een hele nieuwe generatie toestellen verhogen waaronder spelcomputers, GPS, mobiele telefoons, PDA's, I-Phones bovenop de traditionele laptop computers.

ZON Multimedia
Heeft 1,5 miljoen TV, 400.000 breedband en 200.000 telefonie klanten. ZON Multimedia is Portugal's leidende provider inzake Triple Play aanbiedingen. Oorspronkelijk een kabeltv operator, biedt ZON nu meerdere diensten aan over verschillende platformen zoals kabel, satteliet, adsl en nu dus ook een mobiele virtuele netwerk operator. Additioneel is ZON ook Portugal's leidende content distributie en cinema uitbatend bedrijf via ZON Lusomundo Business.
Voor meer informatie, bezoek ZON op http://www.zon.pt

FON
FON is 's werelds grootste WiFi gemeenschap. FON's missie is om de groei van WiFi rond de wereld te stimuleren door het creeeren van een wereldgemeenschap van "Foneros". Fon's La Fonera routers zijn speciaal ontwikkeld om Foneros hun thuis internet op een veilige manier te laten delen. Opgericht in februari 2006 te Madrid, Spanje met investeerders zoals Google, Skype, British Telecom, Index Ventures, Sequoia Capital, Coral Capital Managment en Excite Japan. Momenteel heeft FON bijna 1 miljoen geregistreerde leden in Europa, Azië en Amerika.
Voor meer informatie bezoek FON op http://www.fon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
carnager schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:46:
[...]

FGF hervat!

Om verschillende redenen had ik inderdaad nog niet besteld, maar zo word het wel heel interessant!

edit: ondertussen heb ik al een DM ontvangen van Kixtart, dus ik ben al geholpen. _/-\o_

Dus als iemand een uitnodiging over heeft (Aike?) dan houdt ik mij aanbevolen. Mijn DM staat aan...

[ Voor 4% gewijzigd door Capiyol op 18-07-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij mijn FGF staat dat ik 23 invitations heb, maar er staat ook dit:
Invite your friends to join FON with a great discount on the La Fonera!

$/€19.95 (shipping charges not included)

Is het automatisch dan een invite voor de Fonera+?

edit:

Volgens de blog lijkt het dat het de goede invites zijn
De actie is terug en zal nu 20 euro korting geven op de aanschaf van de La Fonera+. Ipv 39,90 euro betaal je dan 19,95 euro excl taks/levering. Alle kosten inbegrepen zal de La Fonera nu 29,95euro kosten ipv 49,90 euro. Je kan ook de Fontenna nog steeds bijbestellen voor 9,99euro extra wat de totaalprijs dan laat komen op 39,90 euro (incl kortingen) ipv 59,90euro.

[ Voor 47% gewijzigd door Kixtart op 18-07-2008 12:56 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@Kixtart Ja, Fon geeft momenteel alleen FGF-codes voor de Fonera+ uit, mits je niet in de USA woont dan want daar is een separate stock van Fonera classics beschikbaar.
De prijs 19,95 komt overeen met de aangekondigde lage prijs voor de Fonera+.
Alleen jammer dat ze blijkbaar de + zijn vergeten te melden bij het bovenste regeltje.
Nuja, in de Fonshop merk je snel genoeg dat je FGF code werkt op een Fonera+...

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste