Kan ik met de Gramofon ook bij me mp3 bestanden op mijn server komen of is dat de update die er nog aankomt.
Lol. Krijg nu net de tracking code binnen van mijn Gramofons:
Delivered On:
Tuesday, 08/26/2014 at 10:16 A.M.
Goed op tijd!
Delivered On:
Tuesday, 08/26/2014 at 10:16 A.M.
Goed op tijd!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Ik ook. En ik maar op zoek naar wat ik had besteld. Dacht aan een hoax, een hack of wat dan ook. Tot ik de datum zag.
Weet iemand iets over multiroom mogelijkheden? Kan daar zo gauw niks over vinden in de faq of met google.
Edit:meen gevonden te hebben dat dit met allplay komt https://vimeo.com/109023229
Edit:meen gevonden te hebben dat dit met allplay komt https://vimeo.com/109023229
[ Voor 29% gewijzigd door Pepperoni op 15-02-2015 16:14 ]
Hoe zijn de ervaringen met de gramofon en spotify connect? Is het het waard om mn airplay setup te vervangen door dit apparaatje?
Met Spotify connect werkt het prima, simpele oplossing om Spotify te streamen via welke speakerset dan ook, of gewoon een setje dopjes. Overigens als iemand nog een Gramofon zoekt..mijn dinnetje is zo weg van haar Bluetooth speaker..dat de Gramofon geen nut meer heeft.. mede-Tweaker inmiddels blij gemaakt met m'n Gramofon
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-03-2015 12:25 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wij hebben op kantoor een probleem met de Gramofon: zodra deze aan is (dus een blauwe led in rust of groene led bij spotify), dan hebben de collega's met een Windows laptop problemen met verbinden. Mac gebruikers hebben nergens last van. Ons netwerk wordt trouwens niet gecloned.
Thuis had ik dit ook en het opgelost door de gramofon met ethernet kabel aan te sluiten en geen netwerk te clonen. Dit is op kantoor niet mogelijk omdat de versterker en router allebei ergens anders staan.
Thuis had ik dit ook en het opgelost door de gramofon met ethernet kabel aan te sluiten en geen netwerk te clonen. Dit is op kantoor niet mogelijk omdat de versterker en router allebei ergens anders staan.
Ondersteunt the router op jullie kantoor meerdere SSID's? Anders zou je kunnen overwegen om voor de Gramofon een apart SSID te gebruiken zodat die gekloond wordt en de gebruikers laten connecten aan de bestaande SSID en dus direct aan de router. Ik heb overigens thuis 3 Gramofons en geen enkel probleem om te connecten aan het gekloonde SSID (met een Intel 7260 en een Intel Centrino - beiden met Windows 7).jwstoop schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:15:
Wij hebben op kantoor een probleem met de Gramofon: zodra deze aan is (dus een blauwe led in rust of groene led bij spotify), dan hebben de collega's met een Windows laptop problemen met verbinden. Mac gebruikers hebben nergens last van. Ons netwerk wordt trouwens niet gecloned.
Blijkbaar is de uitrol van de Gramofon update met Allplay begonnen. De uitrol vind gefaseerd in de komende vier weken plaats.
[ Voor 2% gewijzigd door gigi71 op 29-03-2015 01:29 . Reden: Toegevoegd dat het over Allplay gaat. ]
Hehe,. eindelijk!
Duurt even, maar dan heb je ook wat? ( ik heb er dus 2, maar nog geen allplay gezien)
Current firmware: 1.2.26
Duurt even, maar dan heb je ook wat? ( ik heb er dus 2, maar nog geen allplay gezien)
Current firmware: 1.2.26
[ Voor 11% gewijzigd door JayPe op 29-03-2015 08:34 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Anoniem: 667667
Ik heb een gramofon, die ook geregistreerd is op mijn account.
Maar ik zie maar 1 wifi signaal, ik heb dus geen publiek signaal.
Weet iemand hoe dit zit?
Weet iemand hoe dit zit?
De Gramofons die tegenwoordig verkocht worden hebben het publieke Fon signaal uit staan.Anoniem: 667667 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:03:
Ik heb een gramofon, die ook geregistreerd is op mijn account.
Weet iemand hoe dit zit?
[ Voor 8% gewijzigd door gigi71 op 12-04-2015 19:53 ]
Afgelopen week heb ik de update voor Allplay ontvangen, dat was gelijk te zien doordat de groene statusring nu blauw is geworden
Allplay werkt goed, maar...
Na de update kan ik de webinterface van de Gramofon niet meer benaderen, eerst werd deze nog half geladen met de mededeling Updating status, maar na een herstart wil deze helemaal niet meer laden, geen mededeling, nada. En een andere teleurstelling: de Gramofon-app ziet de Gramofon niet meer, dus muziek afspelen via WahWah werkt ook niet meer. De setup-app doet het nog wel, maar daar kan je niet zo heel veel mee.
Hebben meer mensen dit soort problemen?
Na de update kan ik de webinterface van de Gramofon niet meer benaderen, eerst werd deze nog half geladen met de mededeling Updating status, maar na een herstart wil deze helemaal niet meer laden, geen mededeling, nada. En een andere teleurstelling: de Gramofon-app ziet de Gramofon niet meer, dus muziek afspelen via WahWah werkt ook niet meer. De setup-app doet het nog wel, maar daar kan je niet zo heel veel mee.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ondanks dat je bij Fon nooit weet of het nog leeft of niet, afgelopen weekend in België toch handig gebruik kunnen maken van gratis wifi via Proximus Fon
Dat is de originele Gramofon van de Kickstarter die geupdate is..? Hm, die van mij vooralsnog nog niet.. Ik heb op Twitter een vraag over support gesteld gesteld. Je zou op http://support.gramofon.com een ticket kunnen indienen.. De documentatie is daar iig nog niet bijgewerkt, maar goed, FON is Spaans he, dus, Mañana, mañana..yodeluxe schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:39:
Afgelopen week heb ik de update voor Allplay ontvangen, dat was gelijk te zien doordat de groene statusring nu blauw is geworden![]()
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Maar betekend dit dan ook dat je met de gramofons die nu verkocht worden ook geen toegang meer krijgt op de andere fon spots?gigi71 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:53:
[...]
De Gramofons die tegenwoordig verkocht worden hebben het publieke Fon signaal uit staan.
Want dat zou voor mij een rede zijn de gramofon ofline te halen.
Ja, het is die van Kickstarter, maar de tweede heeft de update niet gehad (staat ergens anders, vandaag heb ik die kunnen controleren, maar die heeft nog steeds de oude FW). Daardoor (en omdat ik nu zie dat jij ook nog geen update hebt gekregen) begin ik lichtelijk te vermoeden dat de uitrol van deze update is stilgezet. Ze hadden uiteindelijk aangegeven dat de update binnen enkele uren (dat werd enkele dagen btw) uitgevoerd zou worden en nu zijn we alweer een week verder.Rowdy.nl schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:05:
[...]
Dat is de originele Gramofon van de Kickstarter die geupdate is..? Hm, die van mij vooralsnog nog niet.. Ik heb op Twitter een vraag over support gesteld gesteld. Je zou op http://support.gramofon.com een ticket kunnen indienen.. De documentatie is daar iig nog niet bijgewerkt, maar goed, FON is Spaans he, dus, Mañana, mañana..
Ik kijk het nog maar even aan, anders idd een support ticket aanmaken. En haast moet je inderdaad niet hebben
Anoniem: 52706
Wat ik tegen kom op de website (nu);
Link
Link
Er is dus geen toegang meer tot Public Hotspots en het uitzenden van het Public WiFi Signaal.Note that Gramofon does not come with the Fon service and therefore does not emit a public WiFi signal. The signal emitted from your Gramofon (Gramofonxxx) is necessary to configure your Gramofon during the setup process.
Bij mij heeft nog geen enkele de update gehad, maar volgens de post van Gigi71 zou dat ook zo'n vier weken kunnen duren.yodeluxe schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:33:
[...]
Ja, het is die van Kickstarter, maar de tweede heeft de update niet gehad (staat ergens anders, vandaag heb ik die kunnen controleren, maar die heeft nog steeds de oude FW). Daardoor (en omdat ik nu zie dat jij ook nog geen update hebt gekregen) begin ik lichtelijk te vermoeden dat de uitrol van deze update is stilgezet. Ze hadden uiteindelijk aangegeven dat de update binnen enkele uren (dat werd enkele dagen btw) uitgevoerd zou worden en nu zijn we alweer een week verder.
Ik kijk het nog maar even aan, anders idd een support ticket aanmaken. En haast moet je inderdaad niet hebbenGeeft niet, als het dan uiteindelijk maar goed komt...
Je nieuwe heeft idd geen FON signaal, je originele van de Kickstarter heeft dat wel (mits je dat niet uit hebt laten zetten)
gigi71 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:28:
Blijkbaar is de uitrol van de Gramofon update met Allplay begonnen. De uitrol vind gefaseerd in de komende vier weken plaats.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Gramofoncare (support.gramofon.com) geeft nog steeds aan dat alle Gramofons in april de update zouden moeten krijgen..Rowdy.nl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:19:
[...]
Bij mij heeft nog geen enkele de update gehad, maar volgens de post van Gigi71 zou dat ook zo'n vier weken kunnen duren.
[...]
Ik heb drie Gramofons (gekocht in november en december) en heb helaas de update ook nog niet binnen
[ Voor 10% gewijzigd door gigi71 op 15-04-2015 14:07 ]
ik vind dit totaal onterecht van fon, in de introductie wordt duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt kan worden van alle fon hotspots met de gramofon.
Op die voorwaarden heb ik de gramofon ook gekocht.
Nu blijkt dat de hotspot functie helemaal niet werkt, dus waar ik hem uiteindelijk voor gekocht heb werkt niet eens.
Ik ga hier zeker een klacht over indienen bij fon, want hier klopt helemaal niets van.
Dit is naar mijn mening mislijdende reclame.
Nu blijkt dat de hotspot functie helemaal niet werkt, dus waar ik hem uiteindelijk voor gekocht heb werkt niet eens.
Ik ga hier zeker een klacht over indienen bij fon, want hier klopt helemaal niets van.
Heb je al geprobeerd om in te loggen op een Fon hotspot? Je geeft in een eerdere post aan dat je een account aangemaakt hebt. Ik heb het zelf niet geprobeert, omdat ik helemaal niet in de hotspotfunctionaliteit geïnteresseerd ben (ik ben juist blij dat de publieke hotspot op de Gramofon tegenwoordig uit staat).Anoniem: 667667 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:56:
ik vind dit totaal onterecht van fon, in de introductie wordt duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt kan worden van alle fon hotspots met de gramofon.
Voor wat ik mij meen te herinneren staat al ca. 1 a 2 maanden op de site van Fon dat dit niet meer mogelijk is. Kan mij ook best voorstellen dat dit is teruggetrokken, diverse partijen hebben een overeenkomst gesloten (lees; alleenrecht verworven in bepaalde landen) en dan zou fon middels die Gramofon plots ineens toch de dergelijke functie leveren ?Anoniem: 667667 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:56:

Dat kan zijn, maar ik heb mijn gramofon al zeker meer dan 3 maanden, en toen was volgens mij nog niet bekend dat de hotspot functie niet meer gebruikt kan worden op de gramofon.
Sinds 27 november 2014 staat het in ieder geval op de supportpagina van Fon. Zie hier.Anoniem: 52706 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:10:
[...]
Voor wat ik mij meen te herinneren staat al ca. 1 a 2 maanden op de site van Fon dat dit niet meer mogelijk is.
Weet iemand hier of het ook mogelijke is het publieke signaal ván de gramofon zelf weer aan het zetten?
Anoniem: 19701
Veel over hoe je in een Fon kunt komen: http://stefans.datenbruch.de/lafonera/
Verdiep je erin en kijk of je er wat mee zou kunnen.
Zou je een oude Gramafon firmware erop kunnen zetten bijvoorbeeld? Uit de tijd dat het nog standaard was om het publieke signaal te hebben...
Verdiep je erin en kijk of je er wat mee zou kunnen.
Zou je een oude Gramafon firmware erop kunnen zetten bijvoorbeeld? Uit de tijd dat het nog standaard was om het publieke signaal te hebben...
Met de gramofon kan ik dus niet wat ik wil, ik heb hier ook nog een fonera 2100 liggen alleen krijg ik die niet online.
Ik vermoedt zelf omdat de firmware te oud is, maar na een lange zoektocht op internet heb ik nog steeds de laatste firmware niet kunnen vinden.
Weet iemand hier misschien waar ik de laatste firmware voor de fonera 2100 zou kunnen vinden?
B.v.d.
Ik vermoedt zelf omdat de firmware te oud is, maar na een lange zoektocht op internet heb ik nog steeds de laatste firmware niet kunnen vinden.
Weet iemand hier misschien waar ik de laatste firmware voor de fonera 2100 zou kunnen vinden?
B.v.d.
Heeft iemand voor mij nog een Gramofon te koop? Ik wil graag mijn buggy Rocki vervangen....
Hm... Yes... Clearly some sort of ware...
Heb er nog 1 over. Heb er meer, deze is echter niet nodig. Nieuwstaat, ks-versie, wit of zwart.Ridicule80 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:16:
Heeft iemand voor mij nog een Gramofon te koop? Ik wil graag mijn buggy Rocki vervangen....
Heb net een update binnen en kan nu ook radio e.d. afspelen met Quallcomm AllPlay Radio en Jukebox. Die radio werkt via TuneIn.
Relaxed. Nu geen storende kabel meer
Relaxed. Nu geen storende kabel meer
Jep. alleen ondersteunt de AllPlay radio niet alles wat de TuneIn app ondersteund. De HDRN (hard drivin radio network) zenders doen het bij mij niet via de AllPlay Radio, wel via de TuneIn app (op Android)letatcest schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:05:
....Die radio werkt via TuneIn.....
Edit: Ik hoop overigens dat de TuneIn applicatie zelf ook AllPlay gaat ondersteunen. Zag dat in AllPlay radio geen sleeptimer zit. En die gebruik ik best regelmatig.
Edit 2: De HDRN zenders doen het nu. Enig nadeel voor mij op dit moment is het ontbreken van de sleeptimer in AllPlay radio. Maar met de AllPlay update is de Gramofon helemaal een koopje.
[ Voor 33% gewijzigd door gigi71 op 23-04-2015 21:08 ]
okok, 'powered by'gigi71 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:31:
[quote]letatcest schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:05:
....Die radio werkt via TuneIn.....
/quote]
Jep. alleen ondersteunt de AllPlay radio niet alles wat de TuneIn app ondersteund. De HDRN (hard drivin radio network) zenders doen het bij mij niet via de AllPlay Radio, wel via de TuneIn app (op Android).
Is dat de versie met publiek signaal, dan heb ik wel intresse.maartend schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:46:
[...]
Heb er nog 1 over. Heb er meer, deze is echter niet nodig. Nieuwstaat, ks-versie, wit of zwart.
Groeten Henri
Al vergeven.Anoniem: 667667 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:23:
[...]
Is dat de versie met publiek signaal, dan heb ik wel intresse.
Groeten Henri
Handel (aanbieden of zoeken) is de bedoeling in http://tweakers.net/aanbod/ en niet op het forum
[ Voor 82% gewijzigd door DJSmiley op 29-08-2015 21:23 ]
De Gramofon is nu tijdelijk €69 i.p.v. €79 op www.gramofon.com
Was een tijd niet op mijn SIMPL geweest, net even via MyPlaces gewerkt, de router staat nog steeds in de maps en ook bij Fonera.com zie ik na inloggen dat ie nog steeds netje on line staat, idem dit via de inlog in de SIMPLE te zien dat ie on-line staat.
Maar... het publike FON_FREE_INTERNET wifi deel is
a. niet meer in mijn settings zichtbaar
b. dus ook niet meer thuis als lokaal wifi extern te benaderen, het is weg....
Hebben ze het uit de (gepushte?) firmware gehaald?
Reset (zowel via de interface als via knop indrukken /power on ... geeft wel een reset, dus waar noodig aanpassen maar de FON_FREE_INTERNET is niet meer zichtbaar..
Iemand ook SIMPL of andere ervaringen? Een search hier, bij Fon en met Google gaf nog geen uitsluitsel.
Maar... het publike FON_FREE_INTERNET wifi deel is
a. niet meer in mijn settings zichtbaar
b. dus ook niet meer thuis als lokaal wifi extern te benaderen, het is weg....
Hebben ze het uit de (gepushte?) firmware gehaald?
Reset (zowel via de interface als via knop indrukken /power on ... geeft wel een reset, dus waar noodig aanpassen maar de FON_FREE_INTERNET is niet meer zichtbaar..
Iemand ook SIMPL of andere ervaringen? Een search hier, bij Fon en met Google gaf nog geen uitsluitsel.
Nu €59. Vraag me af of dat met tegenvallende vraag te maken heeft.gigi71 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:25:
De Gramofon is nu tijdelijk €69 i.p.v. €79 op www.gramofon.com
Mijn Simpl zend nu "Badoo Free WiFi" uit ipv FON_FREE_INTERNET.
Er zit een portal achter met een login via facebook waarbij 30 minuten gratis internet voor Badoo leden beloofd wordt.
Wat een prutsers bij Fon..
Er zit een portal achter met een login via facebook waarbij 30 minuten gratis internet voor Badoo leden beloofd wordt.
Wat een prutsers bij Fon..
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Idd wat een gepruts...
Zag hem wel staan, maar dacht eerst dat het een fishing wifi was, dus eerst links laten liggen.... blijkt het mijn eigen fonnie te zijn.. Ik zat naast de antenne... wrs werd blijkbaar de wifi dichtgedrukt op dat kanaal... want hij had maar een paar streepjes en Myplace alle streepjes.
Zal binnenkort eens kijken of ik bij de KPN Fon er op kan, in België was het de vorige keer geen probleem, maar das ook al weer ca half jaar geleden.
Tnx...
Zag hem wel staan, maar dacht eerst dat het een fishing wifi was, dus eerst links laten liggen.... blijkt het mijn eigen fonnie te zijn.. Ik zat naast de antenne... wrs werd blijkbaar de wifi dichtgedrukt op dat kanaal... want hij had maar een paar streepjes en Myplace alle streepjes.
Zal binnenkort eens kijken of ik bij de KPN Fon er op kan, in België was het de vorige keer geen probleem, maar das ook al weer ca half jaar geleden.
Tnx...
Ik las hier wel een reactie kennelijk van fonera.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8449996
Je zult hebben gemerkt dat het publieke WIFi signaal (SSID) dat wordt uitgezonden door je Fonera nu "Badoo_WiFi" heet, in plaats van "Fon WiFi", en dat het uiterlijk van de inlogpagina is aangepast zodat enkel Badoo leden kunnen inloggen.
Dit is een tijdelijke situatie en over een paar weken zal het publieke WiFi signaal weer teruggezet worden naar de oorspronkelijke naam.
Ter informatie: deze verandering heeft geen invloed op je roaming rechten of op de veiligheid van je Fonera. Enkel Badoo leden kunnen toegang krijgen tot je hotspot, met een gebruikersnaam en een wachtwoord (Facebook login).
We waarderen je steun en medewerking in deze situatie!
Bedankt voor de steun.....
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8449996
Je zult hebben gemerkt dat het publieke WIFi signaal (SSID) dat wordt uitgezonden door je Fonera nu "Badoo_WiFi" heet, in plaats van "Fon WiFi", en dat het uiterlijk van de inlogpagina is aangepast zodat enkel Badoo leden kunnen inloggen.
Dit is een tijdelijke situatie en over een paar weken zal het publieke WiFi signaal weer teruggezet worden naar de oorspronkelijke naam.
Ter informatie: deze verandering heeft geen invloed op je roaming rechten of op de veiligheid van je Fonera. Enkel Badoo leden kunnen toegang krijgen tot je hotspot, met een gebruikersnaam en een wachtwoord (Facebook login).
We waarderen je steun en medewerking in deze situatie!
Bedankt voor de steun.....
Heb hetzelfde probleem met SIMPLE. Zag geen FON_FREE_INTERNET wifi meer en wilde daarom inloggen op de SIMPLE. Alleen is daar niet zoveel meer te zien. Zie alleen dat hij online is. Probeerde nog via https://fonera direct op de SIMPLE router te komen, maar dat lukte niet.
Nu probeer ik contact te maken met fonera support, maar mijn inloggen aldaar lukt ook niet. Nieuw password aangevraagd en daar zijn ze nu al een uurtje over aan het nadenken.....want ik heb nog geen reactie gekregen. Voorlopig kan ik hier niet mee verder.
Misschien heeft het te maken met KPN fon wifi uitrol, die hier in de buurt plaatsvindt? Mijn buren zitten bij KPN en hebben onlangs een nieuw modem gekregen. Er lijken ook wat meer fon KPN hotspots bij te komen in onze omgeving.
Ben benieuwd of iemand anders al iets meer weet?
Mark
Nu probeer ik contact te maken met fonera support, maar mijn inloggen aldaar lukt ook niet. Nieuw password aangevraagd en daar zijn ze nu al een uurtje over aan het nadenken.....want ik heb nog geen reactie gekregen. Voorlopig kan ik hier niet mee verder.
Misschien heeft het te maken met KPN fon wifi uitrol, die hier in de buurt plaatsvindt? Mijn buren zitten bij KPN en hebben onlangs een nieuw modem gekregen. Er lijken ook wat meer fon KPN hotspots bij te komen in onze omgeving.
Ben benieuwd of iemand anders al iets meer weet?
Mark
Je kunt gewoon via het lokale IP adres op de Simple komen..
Alleen de interface is / de opties zijn nu anders dan eerst...
Alleen de interface is / de opties zijn nu anders dan eerst...
tnx.
Ik zie dat er een Fon WIFI is bijgekomen en vermoed dat dit mijn vroegere FON_FREE_INTERNET is. Het lukt niet om er een wifi verbinding naar op te zetten. Die Fon WIFI is erg onstabiel, zegt de FRITZ!App WLAN.
Ook kan ik nog maar heel moeilijk met MyPlace connecten, want die is ook vreselijk instabiel. Met de Moto E lukt de connectie wel, maar met Acer chromebook niet.
Over een paar weken zal ik het nog eens proberen, voorlopig ben ik daar even niet toe in de gelegenheid.
Wel is het gelukt om op de KPN Fon hier vlak in de buurt te connecten.
Mark
Ik zie dat er een Fon WIFI is bijgekomen en vermoed dat dit mijn vroegere FON_FREE_INTERNET is. Het lukt niet om er een wifi verbinding naar op te zetten. Die Fon WIFI is erg onstabiel, zegt de FRITZ!App WLAN.
Ook kan ik nog maar heel moeilijk met MyPlace connecten, want die is ook vreselijk instabiel. Met de Moto E lukt de connectie wel, maar met Acer chromebook niet.
Over een paar weken zal ik het nog eens proberen, voorlopig ben ik daar even niet toe in de gelegenheid.
Wel is het gelukt om op de KPN Fon hier vlak in de buurt te connecten.
Mark
Iemand een idee of de fonera 2.0n te voeden is via power over ethernet?
heeft er nog iemand een fonera 2.0n tekoop
Hier ook problemen met de Simple. Ligt er om onbekende redenen uit. Het eigen signaal is er wel en functioneerd, maar ik zie geen Fon_ signaal.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Anoniem: 675850
Hey,
ik heb een Fon 2100 en wil graag er een wachtwoord opzetten maar weet niet hoe dat moet. Ook heb ik een andere probleem. Mijn internet doet rechtstreeks op pc wel maar als ik het aan Fon verbind dan geeft het aan dat er geen internettoegang is. Weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen?
(ik woon in studentencomplex: dus internet komt direct in kabel via muur
)
ik heb een Fon 2100 en wil graag er een wachtwoord opzetten maar weet niet hoe dat moet. Ook heb ik een andere probleem. Mijn internet doet rechtstreeks op pc wel maar als ik het aan Fon verbind dan geeft het aan dat er geen internettoegang is. Weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen?
(ik woon in studentencomplex: dus internet komt direct in kabel via muur

Ik ben bang dat er een probleem met activeren is.Anoniem: 675850 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:11:
Hey,
(ik woon in studentencomplex: dus internet komt direct in kabel via muur)
Mijn fon2100 is sinds een paar dagen offline, en een reset ( factory ) brengt myplace terug, maar fon_ap niet
Ook is er geen internetverbinding ( en geen update's )
Ik ben bang dat de FON dnsserver eruit ligt ( dat 213.x.x.x adres )
bij mij geen probleem. draait gewoon. Ik miste op een gegeven moment wel even signaal. in router restart gegeven en toen gaf ie weer fon signaal.
Hallo allemaal. Ik heb van het weekend mijn oude fonera routertje weer eens uit de doos gehaald, afgestoft en aangesloten. (Het gaat dus om een router van de eerste versie. Een Fon2100 A/B/C.)
Alles lijkt te werken, maar op persoonlijke pagina bij fon.com staat mijn device offline. Ik heb een support ticket aangemaakt en kreeg de volgende reactie:
Alles lijkt te werken, maar op persoonlijke pagina bij fon.com staat mijn device offline. Ik heb een support ticket aangemaakt en kreeg de volgende reactie:
Daarop heb ik natuurlijk meteen gekeken of ik het publieke netwerk kan gebruiken en inderdaad: ik krijg netjes de inlogpagina van fon.com en na het inloggen kan ik gewoon browsen. Het lijkt dus inderdaad gewoon te werken.Thanks for your email.
As we modernized our systems last year, some products and services are no longer compatible with the Fon network. Your Fonera is one of them.
However, you can still use the Fon service. The only issue is that the firmware is not updated anymore and some info are not displayed correctly in the userzone, as all the Fonera info are stocked in a different, old database. So, even if your Fonera is working correctly, it will always appear as offline in your userzone.
If you don't experience any trouble using your public signal, please just ignore the offline mention.
If you can't use your Fon credentials to surf on the public signal of your Fonera, please follow these instructions:
- perform a factory reset: https://support.fon.com/h...ings-on-my-Fonera-#Fonera
- detect the private signal MyPlace and connect to it: default password is the serial number
- open your web browser and introduce http://fonera in the bar address
- go to "Internet settings"
- switch connection mode from DHCP to Static IP
- introduce an IP different from your router's and the Fonera's
Your Fonera should then be able to communicate with our servers, enable the correct sharing of your connection, and therefore provide you Internet access through the public signal.
If it doesn't, we would not be able to provide you with further troubleshooting instructions, as the device warranty expired a few years ago.
Thank you.
Sincerely,
Maciej
Fon Customer Care
For more information about Fon, please click here: http://corp.fon.com
We also recommend you to have a look at our FAQs at https://support.fon.com
Ik heb ook een fonera gevonden en deze gereanimeerd. Blijkt te werken. Maar hoelang kan je nu gebruik maken van de KPN-spots? Onbeperkt of maar 10 minuten per week?
volgens mij gewoon onbeperkt.Ik heb ook een fonera thuis en gebruik regelmatig KPN_FON. Alleen zit ik er steeds te kort op om dat te kunnen zeggenelrosso schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:19:
Ik heb ook een fonera gevonden en deze gereanimeerd. Blijkt te werken. Maar hoelang kan je nu gebruik maken van de KPN-spots? Onbeperkt of maar 10 minuten per week?
Mij lukt het om een hele werkdag geconnect te blijven met de Fritzbox van IT hier (iPhone 6+ met Fon app)elrosso schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:19:
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Maar dit is toch geen KPN-fon?Coach4All schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:52:
[...]
Mij lukt het om een hele werkdag geconnect te blijven met de Fritzbox van IT hier (iPhone 6+ met Fon app)
Ik maak al jaren gebruik van de 1e Fonera, een fon2100 geloof ik. Maar ik had destijds al heel snel Freewlan Addons erop gezet, zodat er een bridge was tussen de private wifi en het LAN netwerk.
De private wifi werkt nog steeds, maar ik heb zonet de FON_FREE_INTERNET hotspot geprobeerd maar die werkt geloof ik niet meer helemaal:

Ik kan wel op facebook inloggen en browsen, maar dan werken andere internetsites het nog steeds niet. Als ik op www.fon.com inlog, werkt internet het ook niet. Zag ook in mijn Fon account dat al mijn routers offline zijn, terwijl dit niet het geval is eigenlijk.
De private wifi werkt nog steeds, maar ik heb zonet de FON_FREE_INTERNET hotspot geprobeerd maar die werkt geloof ik niet meer helemaal:

Ik kan wel op facebook inloggen en browsen, maar dan werken andere internetsites het nog steeds niet. Als ik op www.fon.com inlog, werkt internet het ook niet. Zag ook in mijn Fon account dat al mijn routers offline zijn, terwijl dit niet het geval is eigenlijk.
Jawel, het is een XS4All DSL lijn voor noodgevallen / testen hier.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ik wil ook graag gebruik maken van Fon als ik op vakantie ben. Nu kan ik op mp van irmand een 2100 kopen. Werkt die nog steeds?
Thanks
Thanks
Nou dan hoop ik niet dat je naar de costa brava gaat in hét land van FON.Davy1982 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:02:
Ik wil ook graag gebruik maken van Fon als ik op vakantie ben. Nu kan ik op mp van irmand een 2100 kopen. Werkt die nog steeds?
Thanks
Want het is voor mij één grote teleurstelling, voorlopig hier in de badplaatsen geen fonnetje te ontdekken.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Maar had je dat niet van te voren opgezocht? Idd, in Spanje is Fon vreemd genoeg niet populair. Maar als ik ergens naar een bepaalde streek ga, kijk ik van te voren wel even waar er Fon te vinden is. Voordat KPN met Fon in zee ging, moest dat ook in Nederland. Ik had dan gewoon adressen opgeschreven waar ik makkelijk van Fon gebruik kon maken.Supertip schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 01:15:
[...]
Nou dan hoop ik niet dat je naar de costa brava gaat in hét land van FON.
Want het is voor mij één grote teleurstelling, voorlopig hier in de badplaatsen geen fonnetje te ontdekken.
Niets opgezocht, ik ging blindelings van de populariteit uit, in zijn geboorteland.
Voor jou misschien een beetje........
Voor mij een logische aanname.
Voor jou misschien een beetje........
Voor mij een logische aanname.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
na een hele tijd geen gebruikt meer gemaakt van mijn fon hotspot 2100 heb ik deze weer aan gesloten .
nu zie ik mijn place wel maar de fon hotspot niet meer , kan mij wel in melden maar dat kom ik op de kpn site.
ik heb geen kpn abonnement.
nu heb ik alles gereset , maar kan mij dus niet opnieuw aanmelden .
iemand nog tips , of is er veel veranderd nu kpn samen doet met fon ?
nu zie ik mijn place wel maar de fon hotspot niet meer , kan mij wel in melden maar dat kom ik op de kpn site.
ik heb geen kpn abonnement.
nu heb ik alles gereset , maar kan mij dus niet opnieuw aanmelden .
iemand nog tips , of is er veel veranderd nu kpn samen doet met fon ?
Ik snap er momenteel als ik eerlijk moet zijn, heel weinig meer van. November 2014 een e-mail gekregen van Fon, te weten;
------
Wanneer ik nu na ca. 2 uurtjes kijk op fon.com zie ik dat de status OFFLINE blijft. Aardig gek aangezien alles verder wel gewoon naar behoren lijkt te functioneren.
Na flink wat contact over en weer werd aangehaald dat ook de 2100 hier onder valt. En jawel, ergens in December vielen 4 FON Routers weg en kreeg ik deze niet langer up met publieke wifi, Fonera gaf ook aan dat de 2100 niet meer online zou komen daar deze gedateerd was. Zo zat ik dus plots met 4 onbruikbare FON Routers, 2x Linksys WRT54-GL en 2x Fonera 2100. Nu sloot ik zojuist één van de 2100's aan. Op de site blijft deze al geruime tijd op Offline staan, terwijl het device gewoon online is met publiekelijke als ook private wifi.Hello Fon member,
Since the launch of Fon in 2006 our mission has been to cover the world with WiFi, offering access and connectivity to a global network. Today we have over 13 million hotspots worldwide and we’re still growing. This past year we launched some great innovations including: the new social Fonera with Facebook login; the Gramofon, a WiFi device that turns your speakers into a WiFi music player; and our new solution for enterprises, Fon WiFi for Business.
For Fon to keep growing and innovating, we need to discontinue some older devices, including your old Fonera. From December 9th 2014 onwards, we will be deactivating these old devices that are still in use.
In order to stay with Fon and make the most of our ever-growing network of WiFi hotspots, please take a look at Fon's official website and see how you can now be part our community in your country to get the same worldwide WiFi coverage in more than 13 million hotspots.
If you have any questions, please do not hesitate to contact us by clicking here.
Regards,
The Fon Team
------
Wanneer ik nu na ca. 2 uurtjes kijk op fon.com zie ik dat de status OFFLINE blijft. Aardig gek aangezien alles verder wel gewoon naar behoren lijkt te functioneren.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 10-08-2015 20:44 ]
Dankzij een bericht op Androidworld kwam ik er achter dat Fon nu ook betaalde abonnementen aanbied voor toegang tot hun netwerk, voor als je geen Fon router hebt.
Zie Google Play: Fon Wifi - Connect Everyday!
Zie Google Play: Fon Wifi - Connect Everyday!
[ Voor 21% gewijzigd door musicfreak op 29-08-2015 19:49 ]
De 2100 lijkt off-line, maar is on-line als je je eigen fon-spot (public) ziet. Je kunt dan ook gewoon gebruik blijven maken van FON -spots. ik heb hierover ook een mail gehad
Voor eventuele geïnteresseerden heb ik nog een ongebruikte, verzegelde(!) FON router van het type 2200 (a) liggen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
Let op bij aankoop van gebruikte fonera's Als deze eenmaal geregistreerd is kun je die alleen gebruiken als je MAC, oud e-mailadres en nieuw email-adres doorgeeft aan FON.
Voor eventuele geïnteresseerden heb ik nog een ongebruikte, verzegelde(!) FON router van het type 2200 (a) liggen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
Let op bij aankoop van gebruikte fonera's Als deze eenmaal geregistreerd is kun je die alleen gebruiken als je MAC, oud e-mailadres en nieuw email-adres doorgeeft aan FON.
[ Voor 1% gewijzigd door SpeedE op 05-09-2015 09:54 . Reden: link werkte niet ]
Ik heb zelf nog 1 FON 2100 in gebruik, alleen als Wi-Fi accespoint. De private kanaal doet het nog steeds prima, maar de publieke FON_FREEINTERNET kanaal ofzo, kan je nog wel naar connecten, maar die doet het geloof ik niet meer. Ik had destijds de FREEWLAN add-on erop gezet, zodat ik wel de bridge heb met de bedrade netwerk.
Daar naast kan ik nog wel gebruik maken van de FON spots ook, met hun app. Wat soms handig is in het buitenland.
Daar naast kan ik nog wel gebruik maken van de FON spots ook, met hun app. Wat soms handig is in het buitenland.
beetje vaag, maar als je de public ziet (en de router ooit hebt geregistreerd, wat ik aanneem,) zou je zo lang de router aan staat kunnen gebruik maken van FON hotspots. Je kunt ook de FON lokaal nog steeds configureren.
Dus probeer dat eerst uit, immers de FON is online, anders deed je private deel het ook niet. Lukt het gebruik van andere FON-spots buitenshuis niet, dan heb je weinig meer te verliezen en kun je via een harde reset (30 seconden de knop indrukken) de oorspronkelijke firmware installeren en dan werkt-ie mogelijk wel weer (je mac-adress wordt gelezen door FON-server en als die is geregistreerd ( dat je hem ooit hebt geregistreerd) dan zou het moeten werken. Verdere uitleg staat hierboven ergens, antwoord in het engels van Fon.com.
Dus probeer dat eerst uit, immers de FON is online, anders deed je private deel het ook niet. Lukt het gebruik van andere FON-spots buitenshuis niet, dan heb je weinig meer te verliezen en kun je via een harde reset (30 seconden de knop indrukken) de oorspronkelijke firmware installeren en dan werkt-ie mogelijk wel weer (je mac-adress wordt gelezen door FON-server en als die is geregistreerd ( dat je hem ooit hebt geregistreerd) dan zou het moeten werken. Verdere uitleg staat hierboven ergens, antwoord in het engels van Fon.com.
[ Voor 7% gewijzigd door SpeedE op 05-09-2015 11:48 ]
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar mijn private kanaal van de FON doet het nog steeds prima. En ik kan idd nog gebruik maken van de FON hotspots, maar mijn publieke hotspot is wel nog zichtbaar, maar de laatste keer toen ik die probeerde werkte die niet meer. Dat heeft FON ook expres uitgeschakeld geloof ik. Als ik inlog op de fon site, zie ik ook dat al mijn FON routers offline zijn. Wel apart dat ik nog steeds van hun hotspots gebruik kan maken dan.SpeedE schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:46:
beetje vaag, maar als je de public ziet (en de router ooit hebt geregistreerd, wat ik aanneem,) zou je zo lang de router aan staat kunnen gebruik maken van FON hotspots. Je kunt ook de FON lokaal nog steeds configureren.
En ik ga mijn fon niet resetten om de oorspronkelijke firmware te installeren, aangezien ik nu de Freewlan addon erop heb staan. Wat dus wel fijner is. Na een reset ben ik dit kwijt, en krijg ik vast moeilijk weer geïnstalleerd. Als de private kanaal het goed doet, vind ik het helemaal prima. Ik weet niet of dat de reden is dat mijn FON het nog doet? Want zijn de normale routers nou helemaal gedeactiveerd? Ook de private gedeelte?
Het kan niet andeers dan dat je public deel nog werkt, anders kon je geen andere public FON meer op.xileS schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:16:
[...]
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar mijn private kanaal van de FON doet het nog steeds prima. En ik kan idd nog gebruik maken van de FON hotspots, maar mijn publieke hotspot is wel nog zichtbaar, maar de laatste keer toen ik die probeerde werkte die niet meer. Dat heeft FON ook expres uitgeschakeld geloof ik. Als ik inlog op de fon site, zie ik ook dat al mijn FON routers offline zijn. Wel apart dat ik nog steeds van hun hotspots gebruik kan maken dan.
En ik ga mijn fon niet resetten om de oorspronkelijke firmware te installeren, aangezien ik nu de Freewlan addon erop heb staan. Wat dus wel fijner is. Na een reset ben ik dit kwijt, en krijg ik vast moeilijk weer geïnstalleerd. Als de private kanaal het goed doet, vind ik het helemaal prima. Ik weet niet of dat de reden is dat mijn FON het nog doet? Want zijn de normale routers nou helemaal gedeactiveerd? Ook de private gedeelte?
Maar de hele ondersteuning is verdwenen.
Heb nog een paar ongebruikte, gesealde FON's kunnen kopen. En nu merk ik dat mensen die zo'n nieuwe van me overgenomen hebben dat ding dus niet meer geactiveerd krijgen, Hun DNS (raar 213 nummer) werkt ook niet, mijn gouwe ouwe werkende FON heeft dezelfde DNS als de gateway (192.168.16.1)met een soort toevoegsel van 8.8.8.8 voorafgegaan door een ,
Heb jij dat ook?
ik zou inderdaad zeggen: If it ain't broke, don't fix it.
Ik denk dat huidige FON-ners als uitstervend ras gedoogd worden, maar nieuwe (ongebruikte) Routers niet meer worden toegelaten en dat is vreemd, want met de FON heb je het recht om fonero te zijn ook gekocht in mijn ogen.
nb iemand nog interesse in mijn laatste Fonera 2200, ongeopend?
xileS in "Fonero ervaringen topic - Deel 2"SpeedE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:39:
[...]
Het kan niet andeers dan dat je public deel nog werkt, anders kon je geen andere public FON meer op.
Maar de hele ondersteuning is verdwenen.
Heb nog een paar ongebruikte, gesealde FON's kunnen kopen. En nu merk ik dat mensen die zo'n nieuwe van me overgenomen hebben dat ding dus niet meer geactiveerd krijgen, Hun DNS (raar 213 nummer) werkt ook niet, mijn gouwe ouwe werkende FON heeft dezelfde DNS als de gateway (192.168.16.1)met een soort toevoegsel van 8.8.8.8 voorafgegaan door een ,
Heb jij dat ook?
ik zou inderdaad zeggen: If it ain't broke, don't fix it.
Ik denk dat huidige FON-ners als uitstervend ras gedoogd worden, maar nieuwe (ongebruikte) Routers niet meer worden toegelaten en dat is vreemd, want met de FON heb je het recht om fonero te zijn ook gekocht in mijn ogen.
nb iemand nog interesse in mijn laatste Fonera 2200, ongeopend?
Daar had ik het nog getest en het werkte niet toen, en ik neem aan dat het nog steeds niet werkt, aangezien FON dat gedeactiveerd heeft. En ja ik kan wel van publieke FON spots gebruik maken. Het lukt ook met een account van een familielid, die heeft niet eens meer een FON in gebruik.
[ Voor 54% gewijzigd door xileS op 10-09-2015 22:09 ]
Hmm... was hem ook al een beetje (*) kwijt met zo'n ander webpage op Fon wifi
*: kon verrassend genoeg op veel plaatsen in B en UK toch nog steeds van internet gebruik maken.
Ik had het al een beetje opgegeven, zat zelf niet eens meer aangesloten....
Op verzoek van mijn zoon toch maar weer eens gekeken, want af en toe toch problemen.
En... werken... na een paar resets....zie plaatje na de inlog.
De wifi heet nu "Fon Wifi".
De speeds limits die ik er eerst opgezet had (5van de 20 MBps) zijn er wel af... maar zo als gezegd het werkt...
Hoelang??????
PS: bij de admin inlog zie ik ook staan dat zowel internet als Fon "connected" zijn.
*: kon verrassend genoeg op veel plaatsen in B en UK toch nog steeds van internet gebruik maken.
Ik had het al een beetje opgegeven, zat zelf niet eens meer aangesloten....
Op verzoek van mijn zoon toch maar weer eens gekeken, want af en toe toch problemen.
En... werken... na een paar resets....zie plaatje na de inlog.
De wifi heet nu "Fon Wifi".
De speeds limits die ik er eerst opgezet had (5van de 20 MBps) zijn er wel af... maar zo als gezegd het werkt...
Hoelang??????
PS: bij de admin inlog zie ik ook staan dat zowel internet als Fon "connected" zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 06-02-2016 20:25 ]
Anoniem: 64119
Ik heb ook nog zo'n Fon staan maar was in de veronderstelling dat kpn dit vakkundig omzeep had geholpen in Nederland (door Fon compleet te blokkeren wanneer buiten kpn om) ?
Voor zo ver ik weet kan je FON gewoon ook nog zonder KPN gebruiken in NederlandAnoniem: 64119 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:20:
Ik heb ook nog zo'n Fon staan maar was in de veronderstelling dat kpn dit vakkundig omzeep had geholpen in Nederland (door Fon compleet te blokkeren wanneer buiten kpn om) ?
Als het al draait wel, maar indien je een nieuw Fon punt wilt activeren buiten kpn om dan loop je tegen een muur van onwil op, wat bovendien allemaal redirect naar een kpn (semi fon) portal.RobinF schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:06:
[...]
Voor zo ver ik weet kan je FON gewoon ook nog zonder KPN gebruiken in Nederland

Yep.voor mij is fon aardig exit aan het worden. Beetje jammer dat de providers het nu voor het zeggen hebben bij fon.ze hebben hun eigen succes om zeep geholpen voor een zak geld
Heb even wat gezocht... (mijn verhaal sloeg uiteraard op een geregistreerde Fon) en vond dit:Anoniem: 64119 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:09:
[...]
Als het al draait wel, maar indien je een nieuw Fon punt wilt activeren buiten kpn om dan loop je tegen een muur van onwil op, wat bovendien allemaal redirect naar een kpn (semi fon) portal.
https://register.fon.com/
Ik heb er niet nog een Fon liggen... probeer dit eens....
Hoe had jij het dan gedaan?
On line help:
https://support.fon.com/h...ow-to-register-the-Fonera
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 07-02-2016 17:44 ]
Mijn Fon (type 2 nogwat) had een complicerende factor. De oude registratie moest namelijk gereset worden.Anoniem: 19701 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:36:
[...]
Heb even wat gezocht... (mijn verhaal sloeg uiteraard op een geregistreerde Fon) en vond dit:
https://register.fon.com/
Ik heb er niet nog een... probeer dit eens....
Hoe had jij het dan gedaan?
On line help:
https://support.fon.com/h...ow-to-register-the-Fonera
Dat was op zich toen nog wel mogelijk wanneer je dat buiten NL wilde doen, maar niet meer binnen NL.
Kpn had dat effectief geblokkeerd voor heel NL met een onzalig Fon monopoly contract.
(Fon had hier imho nooit in moeten trappen, toko's als kpn zijn nu eenmaal niet te vertrouwen)
Inmiddels word mijn Fon type 2.x helemaal niet meer ondersteund.
Dus in mijn geval liep ik eerst tegen de blokkade van kpn aan en daarna de afschrijving van de service.
Hartelijk dank daarvoor kpn.........

Vervelend...Anoniem: 64119 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:51:
[...]...Mijn Fon (type 2 nogwat) had een complicerende factor. De oude registratie moest namelijk gereset worden....
Blijkbaar gaat het om een overgenomen Fon dat registratie gereset moet worden?
Is het nog op een akkoordje te gooien met de oude eigenaar dat ie het mail adres die bij de Fon hoort deactiveert?
Dit kan iig niet: "Uw e-mail om u op het WiFi-netwerk van Fon aan te melden kan niet worden gewijzigd"
En met een truuc.... zeg dat je via facebook het wilt:
https://support.fon.com/h...ess-offered-by-the-Fonera
Dan krijg je de optie om te registreren... maar dat doe je dan op de manier die jij wilt.... en dat hoeft geen Facebook te zijn...
't is maar een idee... je moet een beetje creatief zijn in dit soort situaties...
Give it a try...
Dat is correct.Anoniem: 19701 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:50:
[...]
Vervelend...
Blijkbaar gaat het om een overgenomen Fon dat registratie gereset moet worden?
Te lang geleden, bovendien is er geen service meer vanuit Fon voor oudere types waar deze onder valt.Is het nog op een akkoordje te gooien met de oude eigenaar dat ie het mail adres die bij de Fon hoort deactiveert?
Daar was ik ook al achter....Dit kan iig niet: "Uw e-mail om u op het WiFi-netwerk van Fon aan te melden kan niet worden gewijzigd"
Ik heb geen facebook en zelfs al zou ik het wel hebben, dan wil ik geen publieke netwerken koppelen aan een ID. Bovendien geeft Fon geen ondersteuning meer op mijn type. Dus zelfs met een kpn bypass geeft Fon zelf geen sjoege meer om de hardware te resetten.......En met een truuc.... zeg dat je via facebook het wilt:
https://support.fon.com/h...ess-offered-by-the-Fonera
Dan krijg je de optie om te registreren... maar dat doe je dan op de manier die jij wilt.... en dat hoeft geen Facebook te zijn...maar de ontkoppeling met het mailadres is er dan wel... en dat wil jij toch......
't is maar een idee... je moet een beetje creatief zijn in dit soort situaties...
Give it a try...

Tja.. ik zou die FB optie toch aankaarten bij Fon... je hoeft vervolgens NIET je FB aan Fon te koppelen (dat schreeft ik nl als creatieve oplossing, je doet "alleen richting FON maar of... je dat aan FB wilt koppelen maar lekker niet doet...") , maar dan is je MAC adres iig wel ontkoppeld van het oude mail adres..
Vervolgens ga je de registratie met de link die ik eerder gaf en is ie aan jouw.. mailadres gekoppeld.
Ik lees niet dat je het zo geprobeerd hebt.. Toch?
Vervolgens ga je de registratie met de link die ik eerder gaf en is ie aan jouw.. mailadres gekoppeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 13-02-2016 17:02 ]
Nee idd niet geprobeerd, ik was nl in de veronderstelling dat je voor jouw oplossing een FB account nodig hebt wat bij mij dus niet het geval is (FB wil ik ook niet ivm privacy). Fon vraagt dus blijkbaar niet naar FB, je moet alleen aangeven dat je vanwege FB een reset wil hebben.....?Anoniem: 19701 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:00:
Tja.. ik zou die FB optie toch aankaarten bij Fon... je hoeft vervolgens NIET je FB aan Fon te koppelen (dat schreeft ik nl als creatieve oplossing, je doet "alleen richting FON maar of... je dat aan FB wilt koppelen maar lekker niet doet...") , maar dan is je MAC adres iig wel ontkoppeld van het oude mail adres..
Vreemd en jammer dat FB blijkbaar de enige geldige reden kan zijn...........
Tot slot zou over de types 2.x geen service meer worden verleend door FON, dus ook niet voor FB.
Yep... lees die website maar na die ik eerder gaf..je moet alleen aangeven dat je vanwege FB een reset wil hebben.....?
Dat je vervolgens dat niet doet (zonder FB account..)... tja.. jammer voor hen.. mooi voor jou...
Als ze perse willen dat je mailt met het account wat bij het mac adres hoort... dan zeg je later dat je account gehacked is...
Mail ze desnoods je traceerbare adres en zo. Als iemand wat verkeerd wilt.. dan zal zo iemand dat nooit doen. Maar als je niks te verbergen hebt..
Maar eerst vragen om een reset voor FB zonder daar verder op in te gaan. Vergeet niet je MAC-adres mee te sturen.....
Ik zit in nederland en zou via mijn antenne op camper op kpn fon netwerk kunnen maar hoe log ik daarop in heb geprobeerd mijn email adres en wachtwoord van mijn fonera in te geven maar dit wordt niet herkend waarschijnlijk omdat het geen kpn account is wat nu hoe doe ik het wel.
Ik bezit een abbonement bij scarlet dus heb wel een fonera router dat kleine vierkant ding (WIFI ROUTER FONERA FON2100A) dus GEEN proximus fon.
Hopelijk snel reactie hoe sneller ik antwoord heb hie sneller ik mijn 4g kan afzetten ☺
Bedankt Rudi
Ik bezit een abbonement bij scarlet dus heb wel een fonera router dat kleine vierkant ding (WIFI ROUTER FONERA FON2100A) dus GEEN proximus fon.
Hopelijk snel reactie hoe sneller ik antwoord heb hie sneller ik mijn 4g kan afzetten ☺
Bedankt Rudi
Het maakt volgens mij niet uit wat voor Fon je hebt. Ik heb nog een account van vroeger (zelf een router gekocht) en kan inloggen bij KPN in Nederland en Belgacom in belgie. Het is alleen altijd even zoeken welke login en wachtwoord ik heb, maar dat kan ik ook rustig thuis uittesten op het netwerk van de buren (heb zelf Telenet).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hier idem: heb nog de oude FON 2100. Toevallig net weer onder het stof vandaan gehaald en mee aan het spelen. Heb het ding in de zomer van 2007 gekregen en ook account aanemaakt. Nooit cent voor iets betaald. En de laatste jaren (lees meerendeel van die 10 jaar) was mijn Fon offline. Toch heb ik altijd overal kunnen inloggen waar ik kwam. Ook op KPN Fon systemen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik zit in nederland en kan op een kpn fon netwerk maar heb geen idee hoe ik dit moet doen.
Graag hulp aub
Rudi
Graag hulp aub
Rudi
Zijn er nog mensen die de fonera 2.0n (FON2303) gebruiken? Ik heb hem al 8 jaar zonder problemen in gebruik
Ik heb een Fonera 2100 waar ik niets meer mee doen. Ding is wel gekoppeld aan mijn account. Als ik iemand hier blij mee kan maken, stuur vooral een berichtje!
Ik zou zeggen: https://tweakers.net/aanbod/engessa schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:22:
Ik heb een Fonera 2100 waar ik niets meer mee doen. Ding is wel gekoppeld aan mijn account. Als ik iemand hier blij mee kan maken, stuur vooral een berichtje!
Dich bis echt unne foëzen haas
Binnenkort gaan ze hier tijdje werken aan het internet( kabels, versterkers en wijkkasten) bij onze provider, de andere provider heeft enkele FON spots, ik zou graag toegang hebben om toch wat te kunnen surfen en mailen aangezien door de werken van 7:30-18H geen internet+tv zal zijn.
Hebben jullie enige idee als je een FON oude of 2de hands registreert nog toegang krijgt tot andere FON spots.
PS: indien de fon die ik aan men modem/router hang deze zonder internet valt hoelang kan ik nog op andere spots blijven?
Gr
Hebben jullie enige idee als je een FON oude of 2de hands registreert nog toegang krijgt tot andere FON spots.
PS: indien de fon die ik aan men modem/router hang deze zonder internet valt hoelang kan ik nog op andere spots blijven?
Gr
Als je in het verleden een FON router hebt gehad met publiek toegankelijk internet (hotspot) dan kun je nu nog steeds gewoon inloggen met je FON gebruikersnaam en wachtwoord en gebruiken maken van FON netwerken.
Een FON nu aansluiten gaat niet meer werken om 'credits' op te bouwen sinds KPN exclusief FON aanbiedt in Nederland.
Een FON nu aansluiten gaat niet meer werken om 'credits' op te bouwen sinds KPN exclusief FON aanbiedt in Nederland.
Zou het mogelijk zijn om een FON-router te kopen en deze in het buitenland te activeren? Bijvoorbeeld in België?slaay schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:45:
Als je in het verleden een FON router hebt gehad met publiek toegankelijk internet (hotspot) dan kun je nu nog steeds gewoon inloggen met je FON gebruikersnaam en wachtwoord en gebruiken maken van FON netwerken.
Volgens dit bericht https://fon.com/facebook-fonera/ kun je de Fonera in landen kopen met uitzondering van bijvoorbeeld Nederland. Maar geen idee hoe oud dit bericht is.Narvie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:14:
[...]
Zou het mogelijk zijn om een FON-router te kopen en deze in het buitenland te activeren? Bijvoorbeeld in België?
Ja mijn FON account op mijn iPhone en iPad werken ook nog prima 😉
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik vond nog een fonera fon 2100 tijdens het verhuizen. Wellicht leuk voor de hobbyist? Ik heb geen idee of je er nog wat mee kan. Staat bij mijn vraag en aanbod, gratis.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef