Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Waar zie jij dan de optie om je account in de vorm van mailadres/ww in te voeren in die Gramofon-app? Er verschijnt alleen een knop voor een facebook-login onderin beeld namelijk. Ook sinds de update (waardoor die app trouwens vrij vaak afcrasht, erg irritant) zie ik daar geen verandering inletatcest schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:39:
Ik weet niet... Ingelogd via email volgens mij. Heb facebook op een zet lange vakantie gestuurd ;-) geen idee waarom het werkt. Misschien omdat ik toen ik voor het eerst over Gramofon hoorde, een wahwah account hen aangemaakt?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hmm.. nee je hebt gelijk, ik kan niet meer inloggen zonder facebook! Raar... Nou, dan geen WahWah. Ik wacht trouwens eerder op tuneIn.fm2Dutch schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:47:
[...]
Waar zie jij dan de optie om je account in de vorm van mailadres/ww in te voeren in die Gramofon-app? Er verschijnt alleen een knop voor een facebook-login onderin beeld namelijk. Ook sinds de update (waardoor die app trouwens vrij vaak afcrasht, erg irritant) zie ik daar geen verandering in
Ik begon al aan mezelf te twijfelenletatcest schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:52:
[...]
Hmm.. nee je hebt gelijk, ik kan niet meer inloggen zonder facebook! Raar... Nou, dan geen WahWah. Ik wacht trouwens eerder op tuneIn.fmDan ben ik klaar denk ik.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Anoniem: 19701
Give it a try...
Twee week geleden een mail gekregen dat de pre-order wat langer gingen duren omdat ze nog een paar aanpassingen wilden doen. Benieuwd welke dat zijn geweest, of dat alleen software is of dat er ook iets in de hardware is verandert.
Zag ook dat er al hard wordt gewerkt aan Allplay en dat de apps worden hernoemd zodat ze wat logischer worden. En dat je ze kunt mailen om de Fon-functie kunt laten uitschakelen op MAC-adres. Hopelijk bouwen ze dat nog wel in een app in dmv een schakelaar. Het is hier en daar wat rommelig voor mijn gevoel..
Staat verder niet vermeld of je deze nog kunt gebruiken voor private network, ik neem aan van wel?
Hello Fon member,
Since the launch of Fon in 2006 our mission has been to cover the world with WiFi, offering access and connectivity to a global network. Today we have over 13 million hotspots worldwide and we’re still growing. This past year we launched some great innovations including: the new social Fonera with Facebook login; the Gramofon, a WiFi device that turns your speakers into a WiFi music player; and our new solution for enterprises, Fon WiFi for Business.
For Fon to keep growing and innovating, we need to discontinue some older devices, including your old Fonera. From December 9th 2014 onwards, we will be deactivating these old devices that are still in use.
In order to stay with Fon and make the most of our ever-growing network of WiFi hotspots, please take a look at Fon's official website and see how you can now be part our community in your country to get the same worldwide WiFi coverage in more than 13 million hotspots.
If you have any questions, please do not hesitate to contact us by clicking here.
Regards,
The Fon Team
Nu heb ik eigenlijk nooit iets gehad aan de Fon-spots, maar ik gebruik 'm nog wel voor mijn eigen WiFi.
En raar dat ze over een week er al uit liggen!?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Kreeg de volgende reactie terug van Fon:
Dit klopt: sommige oudere modellen zullen enkel nog als router te gebruiken zijn en geen hotspot-signaal meer uitzenden.
De Fonera 2.0N hoort hier echter niet bij en zal gewoon blijven functioneren zoals voorheen.
Heb nog even navraag gedaan over de 2100, waarvan ik er ook nog een heb liggen.
Aanvulling, latere reactie:
De 2100 zal ook blijven functioneren, al zullen er mogelijk wat kleine verschillen in functionaliteit optreden. (???)
Mijn reactie:
Aangezien de 2100 voor zover mij bekend de oudste Fon router is ben ik benieuwd bij welke apparaten het Fon signaal dan wel de lucht uitgaat. Kunt u me dat vertellen?
Reactie Fon:
Ja natuurlijk: de LinkSys firmware zal niet meer compatibel zijn (dit was opensource firmware die op LinkSys routers geïnstalleerd werd) en een aantal Fon routers die bijvoorbeeld door ISP's zijn verspreid of als demo's zijn gebruikt (de 2201C-UK is hier het belangrijkste voorbeeld van).
Misschien wordt de soep toch niet zo heet gegeten, al ben ik wel benieuwd welk model cnsmr heeft.
[ Voor 49% gewijzigd door musicfreak op 03-12-2014 13:58 ]
Vandaag heb ik een mail ontvangen, zie hieronder, waarin ze aangeven dat ze stoppen met de revenue sharing. Jammer, voor mij voldoende reden om de meeste van mijn Fonera's uit te schakelen en over te gaan naar een ander systeem.
Verder wordt er nog even aangegeven dat er een aktie is voor 50% korting op aanschaf van nieuwe fonera's. Alles leuk en aardig, maar Nederlanders mogen (vanwege de deal met KPN) niet meer kopen bij Fon.
Dus dubbel-negatief imo.
Dit is die mail:
Hello,
Thank you for being a loyal Fonero!
Since the launch of Fon in 2006 our mission has been to cover the world with WiFi, offering access and connectivity to a WiFi global network. Today we have over 13 million hotspots worldwide and we’re growing fast. At the same time, we do not stop innovating. This year we launched: the new social Fonera with Facebook login; the Gramofon, a WiFi device that turns your speakers into a WiFi music player; and our brand new solution for establishments, Fon WiFi for Business.
In order to keep growing and innovating, we are continuously upgrading our service infrastructure and aiming to keep our user profile types harmonised. As such, starting on December 9th, all our current profiles will merge into a single user type, including those with a revenue sharing profile. As before, everyone who shares will continue to enjoy full access to our global Fon Spots, but we will no longer support the revenue collection feature. We will be sending out an email to those members who have credit remaining in their accounts to explain how they should proceed. In any case, your router will continue to work as it did until now, and you will continue to enjoy the benefits of being a member of the Fon community.
We would like to reward your loyalty by offering you a special discount on two of our latest products. You can go now to the Fon Shop and use the promocode “NEWFONERA50” to get a 50% discount on the latest Fonera* or “WIFIFORBUSINESS” to obtain the Fonera for Business* at half price.
If you have any questions, please do not hesitate to contact us by clicking here.
The Fon Team
*Fonera and Fonera For Business are available in the US and selected EU countries.
The service feature that enables Fon Members to link their account to PayPal will be no longer available. You will be considered as a Fon Member and automatically become part of the Community, unless you notify us by email to unsubscribe@fon.com within 30 days of receipt of this email.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik heb ooit de Linksys versie gehad, daarna de classic en nu gebruik ik de 2.0gMisschien wordt de soep toch niet zo heet gegeten, al ben ik wel benieuwd welk model cnsmr heeft.
Zou dus betrekking kunnen hebben op de Linksys, alleen die is al lang niet meer in gebruik als Fonspot.
Kan je me vertellen wat revenue sharing inhoud?carnager schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:20:
Vandaag heb ik een mail ontvangen, zie hieronder, waarin ze aangeven dat ze stoppen met de revenue sharing.
Je kon bijvoorbeeld, wanneer iemand een wifi pas kocht via jouw aansluiting, een percentage daarvan krijgen. In feite verdiende je daarmee geld. Min Fon staat alleen niet op zo'n hele interessante plek. Ik heb totaal maar iets van €0,10 gekregen (10 minuten proef leverden een stuiver op).musicfreak schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:44:
[...]
Kan je me vertellen wat revenue sharing inhoud?
Dit was dus alleen interessant als je bij een station oid woonde. En nu is het dus afgeschaft, zat wel eigenlijk wel in.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik zit er aan te denken om er een te gaan kopen, maar ik vroeg me af of de repeater het inkomende signaal verlengt of hij een nieuw wifi netwerk opzet?
Tevens, heeft iemand toevallig nog een promo code over?
Schieten ze nu zichzelf niet in het been? Waarschijnlijk zullen dan een groot deel van de door hen geclaimde 13miljoen worden gedeactiveerd, gaat hen toch heel wat klandizie kosten?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dat is beter nieuws en nu weet ik ook waarom ik geen mail heb gehad, heb namelijk de Fonera 2.0Nmusicfreak schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:41:
Die termijn is inderdaad erg kort.
Kreeg de volgende reactie terug van Fon:
Dit klopt: sommige oudere modellen zullen enkel nog als router te gebruiken zijn en geen hotspot-signaal meer uitzenden.
De Fonera 2.0N hoort hier echter niet bij en zal gewoon blijven functioneren zoals voorheen.
Misschien wordt de soep toch niet zo heet gegeten, al ben ik wel benieuwd welk model cnsmr heeft.
Weet iemand trouwens hoe je op die KPN FON spots kan komen?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Je kunt voor beide kiezen.Prodigy.NL schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:01:
Een vraag voor de mensen met een Gramofon.
Ik zit er aan te denken om er een te gaan kopen, maar ik vroeg me af of de repeater het inkomende signaal verlengt of hij een nieuw wifi netwerk opzet?
Tevens, heeft iemand toevallig nog een promo code over?
Geen promocode helaas, wel twitter acties.
@HereIsTom: de FON-app doet dat automatisch op mobiele devices. Je kunt met een facebook account inloggen op een normale spot en ws ook KPN Fon spot en met je account.
[ Voor 16% gewijzigd door Loekie op 08-12-2014 09:18 ]
Oké, die was eenvoudig. Spotify app doet dat wel
Tevens begrijp ik niet hoe ik nu FON toegang heb. Hoe in godsnaam maak ik nu verbinding met FON van KPN? Of is het gewoon een open wifi opgaan en via een webportal aanmelden?
[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 08-12-2014 19:06 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vindt je het verder wel fijn werken?
Qua verbinden (van de FON website):
Veelgestelde vragen
Over Fon Spots
Hoe verbind ik met een Fon Spot?
Met een laptop:
1. Schakel de draadloze verbinding van je laptop in.
2. Kies het Fon signaal via het wifi-signaal en maak verbinding.
3. Open je webbrowser (bv. Chrome) en er verschijnt een loginpagina. Als dat niet het geval is, een webadres in je browser intypen, bijvoorbeeld “www.google.com”.
4. Inloggen door gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Een nieuw scherm van de webbrowser gaat open, en bevestigt dat je verbonden bent.
Met een smartphone of tablet:
1. Installeer de Fon app.
2. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in.
3. Sla je instellingen op.
Qua KPN (van de website vraagalex):
Heeft KPN fon ook voordelen voor niet-kpn gebruikers
Absoluut! Als niet KPN fon gebruiker kun jij eenvoudig en snel gebruikmaken van een internetverbinding van iemand anders. Zo betaal je bijvoorbeeld 14,90 voor 5 dagen internet, 4,90 voor 1 dag internet en 3 euro voor 1 uur internet.
Volgensmij is dit het normale tarief, dus je zou verbinding moeten kunnen maken met KPN FON.
Nou, WahWah doet dus maar een smalle greep in de collectie. Met de Spotify app op Android werkt alles wel gewoon.Prodigy.NL schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:36:
Specifiek Lilly Wood & the Prick hebben toch echt 3 CDs op Spotify. Ik neem ten minste aan dat je Spotify bedoeld, aangezien dat de belangrijkste app is om muziek te streamen in Gramofon.
WahWah wordt wel geadviseerd, maar is dus een flinke beperking op het assortiment.
Ja en stiekum ook nee..Prodigy.NL schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:37:
Helaas werken deze codes niet voor de Gramofon, dat zou een feest geweest zijn!
Ik kreeg binnen een paar uur een kortingscode toegestuurd voor de Gramofon. Werkt nu helaas niet meer; "The maximum number of redeems for this coupon code has been reached". Kan kloppen, m'n halve vriendengroep heeft 'm besteld met die code..
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Easy peasy...Ramon 73 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:46:
Hoe hebben andere mensen nu Fon toegang via mijn Gramofon? En dan bedoel ik totale vreemden, niet de facebook vrienden of mensen die ik de inloglink mail.
How do I connect to a Fon Spot?
It's as easy as 1, 2, 3:
1. Look for a Fon signal (It will look like FON_FREE_INTERNET, Fon WiFi, BT WiFi with Fon, etc)
2. Open a browser window to view the login screen
3. Enter your username and password and then connect!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Mijn Gramofon_xxxx heb ik hernoemd naar Gramofon, de rest is overigens ook van mij..

-
Ow, en even wat anders, mocht je net as ik geen iOS of Android device hebben èn toch via Spotify je muziek op de Gramofon willen hebben, ik kwam er vandaag achter dat de Desktop Beta van Spotify voor Windows en Mac dat ondersteund.. (wel een premium abo benodigd..)

[ Voor 95% gewijzigd door Rowdy.nl op 14-12-2014 18:04 . Reden: Plaatje toegevoegd.. ]
Hm, ik hoorde gisterenavond van een maat van mij dat ie ook geen tweede signaal heeft. Het enige verschil tussen hem en mij is dat ik m'n Gramofon geregistreerd heb, misschien dat je dat eerst moet doen en dat dan pas het tweede signaal geactiveerd wordt.Rowdy.nl schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:45:
Ik heb hier naast het Gramofon signaal ook een signaal genaamd FON_FREE_INTERNET..
[..]
https://register.fon.com/
Ansich best goed; zolang je 'm niet registreert deel je geen internet en is je Gramofon je persoonlijk muziekdevice..
Snap best dat ze af en toe een actie willen houden (vooral bv gezien de feestdagen), maar zo voel je je als Kickstarter-backer wel een beetje belazerd. Ach jaRowdy.nl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:02:
[...]
Ja en stiekum ook nee..Kwestie van even een pissig mailtje sturen naar support@fon.com, dat je geen zak hebt aan die code's in de helft van Europa en dat de Gramofon de enige is die je kunt bestellen. En dat die gehele Kickstarter 'actie' helemaal niet zo'n goede actie was aangezien ze die dingen nu voor €49 verkopen..
De mijne ligt nu voor de sier op m'n tvmeubel: dinnetje houdt het toch bij webradio via de receiver, dus voorlopig heb ik er geen nut voor in de woonkamer. Zal er in de vakantie eens mee gaan spelen, en anders komt ie pas weer uit de kast als digitale radio gemeengoed is om op een stereosetje op de slaapkamer webradio te kunnen streamen
Voorjaar 2015 zou de AllPlay ondersteuning gereed moeten zijn, dan kan ze via oa TuneIn webradio luisteren...2Dutch schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:51:
[...]
Snap best dat ze af en toe een actie willen houden (vooral bv gezien de feestdagen), maar zo voel je je als Kickstarter-backer wel een beetje belazerd. Ach ja![]()
De mijne ligt nu voor de sier op m'n tvmeubel: dinnetje houdt het toch bij webradio via de receiver, dus voorlopig heb ik er geen nut voor in de woonkamer. Zal er in de vakantie eens mee gaan spelen, en anders komt ie pas weer uit de kast als digitale radio gemeengoed is om op een stereosetje op de slaapkamer webradio te kunnen streamen
TuneIn is inderdaad fijn, maar aangezien de receiver altijd aan moet en de missus via de receiver-app (Pioneer) webradio kan aanslingeren heeft ze beneden geen los kastje daarvoor nodig. Wilde haar aan de Spotify helpen maar ze vond het niks, I triedRowdy.nl schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:42:
[...]
Voorjaar 2015 zou de AllPlay ondersteuning gereed moeten zijn, dan kan ze via oa TuneIn webradio luisteren...
En dit is dus de feature waar ik zo hard op zit te wachten. Heb dat ding achter in mijn tuin liggen en kan er nog niet alles uithalen dat ik wilRowdy.nl schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:42:
[...]
Voorjaar 2015 zou de AllPlay ondersteuning gereed moeten zijn, dan kan ze via oa TuneIn webradio luisteren...
TuneIn radio is een must voor me.
Het enige wat ik nog niet aan de praat heb is de Party mode, maar ik vermoed dat die pas met AllPlay komt, aangezien ze 'm ook alleen in die filmpjes demonstreren?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Dat zou dit kwartaal mogelijk moeten worden met Allplay, daarmee zou je dmv DLNA muziek moeten kunnen streamen.JayPe schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:44:
Ik heb géén spotify premium, maar wel een redelijke voorraad muziek op een windows bak. Gebruik nu mijn TV als connectie naar m'n versterker, maar kan dat ook met een Gramofon? Dus streamen vanaf een NAS of windows machine ipv enkel spotify?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Leuk klein dingetje, maar op z'n Fon's is de handleiding summier. Werkt t niet zo soepel als geadverteerden heeft t voorlopig nukken waardoor eigenlijk waardeloos
De gramofon kan dus gewoon met een RJ45 kabel aan het internet gehangen worden, met z'n eigen wifi SSID enzo, en dan werkt 't. Maar clonen of anderszins koppelen in je bestaande netwerk werkt niet. Krijgt geen contact via Wifi met het eigen netwerk, noch is ie bedraad benaderbaar.
Uiteindelijk moet je dus (voorlopgi) je telefoon / tablet met een andere wifi netwerk (het gramofon SSID) verbinden om muziek te kunnen spelen. AllPlay werkt nog niet, en WahWah werkt nog wat 'onwennig'
Heb je de setup-app wel gebruikt? Ik had ook wat moeite met koppelen maar bij mij is het wel gelukt. Spotify streamen werkt dan als een zonnetje via het eigen netwerk. Klonen is inderdaad een drama. Wat ik jammer vind is dat je het kanaal niet kan kiezen, is altijd hetzelfde als dat van het netwerk waar de Gramofon z'n signaal vandaan haalt. Nu heb ik dus een extra netwerk ('Fon WiFi') op dezelfde frequentie als m'n reguliere wifi-netwerk. Geloof dat als je niet registreert bij FON dat je dan ook geen FON netwerk zichtbaar krijgt?JayPe schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:15:
Schip is gestrand.
Leuk klein dingetje, maar op z'n Fon's is de handleiding summier. Werkt t niet zo soepel als geadverteerden heeft t voorlopig nukken waardoor eigenlijk waardeloos
De gramofon kan dus gewoon met een RJ45 kabel aan het internet gehangen worden, met z'n eigen wifi SSID enzo, en dan werkt 't. Maar clonen of anderszins koppelen in je bestaande netwerk werkt niet. Krijgt geen contact via Wifi met het eigen netwerk, noch is ie bedraad benaderbaar.
Uiteindelijk moet je dus (voorlopgi) je telefoon / tablet met een andere wifi netwerk (het gramofon SSID) verbinden om muziek te kunnen spelen. AllPlay werkt nog niet, en WahWah werkt nog wat 'onwennig'
Nou, WPA/WPA2 TKIP/AES in combi kon de Gramofon niet aan. UPC modem om op enkel WPA2 en AES gezet, en voila: klonen is gelukt. Geen continu blauw knipperen meer, maar gewoon werkend, als kloon. Beetje jammer alleen dat de kloon precies bovenop het origineel staat.
Spotify nog niet geprobeerd: heb geen premium spotify. WahWah is een beetje vreemd, maar nu het klonen is gelukt, zakt de irritatie, wordt 't lekker en neemt het geluidsgenot al een klein beetje toe.
AllPlay is de killer feature waarvoor ik de Gramofon aanschafte, maar nu, met Gorki op de achtergrond via WahWah is 't al niet helemaal down the drain.
Fon registratie: nog niet doorgevoerd. Ik heb al meerdere fonera's (en versleten ook) op naam staan, dus ik had/heb al toegang tot het fon-netwerk. Wáár registreer ik de gramofon? via www.fon.com -> login -> register new fon?
Als je problemen hebt, moet je gewoon via support.fon.com een ticket aanmaken. Je krijgt waarschijnlijk snel antwoord.JayPe schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:05:
Ah..
Nou, WPA/WPA2 TKIP/AES in combi kon de Gramofon niet aan. UPC modem om op enkel WPA2 en AES gezet, en voila: klonen is gelukt. Geen continu blauw knipperen meer, maar gewoon werkend, als kloon. Beetje jammer alleen dat de kloon precies bovenop het origineel staat.
Spotify nog niet geprobeerd: heb geen premium spotify. WahWah is een beetje vreemd, maar nu het klonen is gelukt, zakt de irritatie, wordt 't lekker en neemt het geluidsgenot al een klein beetje toe.
AllPlay is de killer feature waarvoor ik de Gramofon aanschafte, maar nu, met Gorki op de achtergrond via WahWah is 't al niet helemaal down the drain.
Fon registratie: nog niet doorgevoerd. Ik heb al meerdere fonera's (en versleten ook) op naam staan, dus ik had/heb al toegang tot het fon-netwerk. Wáár registreer ik de gramofon? via www.fon.com -> login -> register new fon?
Jouw antwoord lijkt wellicht een opendeur intrappen, maar je hebt wel gelijk: de support is online een stuk beter dan je eigenlijk verwacht. Binnen een uurtje heb je meestal wel antwoord.letatcest schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:25:
[...]
Als je problemen hebt, moet je gewoon via support.fon.com een ticket aanmaken. Je krijgt waarschijnlijk snel antwoord.
https://gramofon.com/?pk_campaign=spotifypremiumjan
Het wordt wel steeds zuurder voor Kickstarter backers met dit soort aanbiedingen die gelijk zijn aan de Kickstarter-prijs

https://register.fon.com/JayPe schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:05:
[..]
MAC en pin staan onder op de Gramofon. Het FON signaal wordt idd pas actief na registratie. Best netjes, want mocht je dat niet willen registreer je 'm gewoon niet..
De software/firmware is echter nog niet zover dat je er ook 2 in één netwerk kunt gebruiken. De demo op Vimeo ( waar de AllPlay functie in beta wordt gepresenteerd door een dame met een ranzig vieze smartphone ) laat zien dat 't "straks" wel moet gaan werken, maar vooralsnog kan ik er maar één gebruiken.
Toen ik er twee tegelijk had aangesloten, bediende ik met de WahWah app allebei de apparaten semi-tegelijk: Op de een de muziek en op de ander de LED-ring. Echt soepel werkt dat dus niet. Voorlopig dus één Gramofon op z'n eigen, niet ge-clone-de netwerk gebruiken. En hopen dat Fon vlot met de AllPlay update komt.
Als ik zo'n gramofon koop. Ik meld hem aan bij register.fon.com en deel een stukje van mijn verbindingen. Klopt het dan dat ik dan bij alle fon punten in kan loggen ook in het buitenland.
Geld dit bij alle gramofon of moet ik hem in het buitenland kopen.
Je kunt dan idd bij alle FON accesspoints inloggen als je je Gramofon registreert.bikkel123 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:04:
even een vraagje ben niet helemaal bekend op dit gebied.
Als ik zo'n gramofon koop. Ik meld hem aan bij register.fon.com en deel een stukje van mijn verbindingen. Klopt het dan dat ik dan bij alle fon punten in kan loggen ook in het buitenland.
Geld dit bij alle gramofon of moet ik hem in het buitenland kopen.
Delivered On:
Tuesday, 08/26/2014 at 10:16 A.M.
Goed op tijd!
Edit:meen gevonden te hebben dat dit met allplay komt https://vimeo.com/109023229
[ Voor 29% gewijzigd door Pepperoni op 15-02-2015 16:14 ]
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-03-2015 12:25 ]
Thuis had ik dit ook en het opgelost door de gramofon met ethernet kabel aan te sluiten en geen netwerk te clonen. Dit is op kantoor niet mogelijk omdat de versterker en router allebei ergens anders staan.
Ondersteunt the router op jullie kantoor meerdere SSID's? Anders zou je kunnen overwegen om voor de Gramofon een apart SSID te gebruiken zodat die gekloond wordt en de gebruikers laten connecten aan de bestaande SSID en dus direct aan de router. Ik heb overigens thuis 3 Gramofons en geen enkel probleem om te connecten aan het gekloonde SSID (met een Intel 7260 en een Intel Centrino - beiden met Windows 7).jwstoop schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:15:
Wij hebben op kantoor een probleem met de Gramofon: zodra deze aan is (dus een blauwe led in rust of groene led bij spotify), dan hebben de collega's met een Windows laptop problemen met verbinden. Mac gebruikers hebben nergens last van. Ons netwerk wordt trouwens niet gecloned.
[ Voor 2% gewijzigd door gigi71 op 29-03-2015 01:29 . Reden: Toegevoegd dat het over Allplay gaat. ]
Duurt even, maar dan heb je ook wat? ( ik heb er dus 2, maar nog geen allplay gezien)
Current firmware: 1.2.26
[ Voor 11% gewijzigd door JayPe op 29-03-2015 08:34 ]
Anoniem: 667667
Maar ik zie maar 1 wifi signaal, ik heb dus geen publiek signaal.
Weet iemand hoe dit zit?
De Gramofons die tegenwoordig verkocht worden hebben het publieke Fon signaal uit staan.Anoniem: 667667 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:03:
Ik heb een gramofon, die ook geregistreerd is op mijn account.
Maar ik zie maar 1 wifi signaal, ik heb dus geen publiek signaal.
Weet iemand hoe dit zit?
[ Voor 8% gewijzigd door gigi71 op 12-04-2015 19:53 ]
Allplay werkt goed, maar...
Na de update kan ik de webinterface van de Gramofon niet meer benaderen, eerst werd deze nog half geladen met de mededeling Updating status, maar na een herstart wil deze helemaal niet meer laden, geen mededeling, nada. En een andere teleurstelling: de Gramofon-app ziet de Gramofon niet meer, dus muziek afspelen via WahWah werkt ook niet meer. De setup-app doet het nog wel, maar daar kan je niet zo heel veel mee.
Hebben meer mensen dit soort problemen?
Dat is de originele Gramofon van de Kickstarter die geupdate is..? Hm, die van mij vooralsnog nog niet.. Ik heb op Twitter een vraag over support gesteld gesteld. Je zou op http://support.gramofon.com een ticket kunnen indienen.. De documentatie is daar iig nog niet bijgewerkt, maar goed, FON is Spaans he, dus, Mañana, mañana..yodeluxe schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:39:
Afgelopen week heb ik de update voor Allplay ontvangen, dat was gelijk te zien doordat de groene statusring nu blauw is geworden![]()
Allplay werkt goed, maar...
Na de update kan ik de webinterface van de Gramofon niet meer benaderen, eerst werd deze nog half geladen met de mededeling Updating status, maar na een herstart wil deze helemaal niet meer laden, geen mededeling, nada. En een andere teleurstelling: de Gramofon-app ziet de Gramofon niet meer, dus muziek afspelen via WahWah werkt ook niet meer. De setup-app doet het nog wel, maar daar kan je niet zo heel veel mee.
Hebben meer mensen dit soort problemen?
Maar betekend dit dan ook dat je met de gramofons die nu verkocht worden ook geen toegang meer krijgt op de andere fon spots?gigi71 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:53:
[...]
De Gramofons die tegenwoordig verkocht worden hebben het publieke Fon signaal uit staan.
Want dat zou voor mij een rede zijn de gramofon ofline te halen.
Ja, het is die van Kickstarter, maar de tweede heeft de update niet gehad (staat ergens anders, vandaag heb ik die kunnen controleren, maar die heeft nog steeds de oude FW). Daardoor (en omdat ik nu zie dat jij ook nog geen update hebt gekregen) begin ik lichtelijk te vermoeden dat de uitrol van deze update is stilgezet. Ze hadden uiteindelijk aangegeven dat de update binnen enkele uren (dat werd enkele dagen btw) uitgevoerd zou worden en nu zijn we alweer een week verder.Rowdy.nl schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:05:
[...]
Dat is de originele Gramofon van de Kickstarter die geupdate is..? Hm, die van mij vooralsnog nog niet.. Ik heb op Twitter een vraag over support gesteld gesteld. Je zou op http://support.gramofon.com een ticket kunnen indienen.. De documentatie is daar iig nog niet bijgewerkt, maar goed, FON is Spaans he, dus, Mañana, mañana..
Ik kijk het nog maar even aan, anders idd een support ticket aanmaken. En haast moet je inderdaad niet hebben
Anoniem: 52706
Link
Er is dus geen toegang meer tot Public Hotspots en het uitzenden van het Public WiFi Signaal.Note that Gramofon does not come with the Fon service and therefore does not emit a public WiFi signal. The signal emitted from your Gramofon (Gramofonxxx) is necessary to configure your Gramofon during the setup process.
Bij mij heeft nog geen enkele de update gehad, maar volgens de post van Gigi71 zou dat ook zo'n vier weken kunnen duren.yodeluxe schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:33:
[...]
Ja, het is die van Kickstarter, maar de tweede heeft de update niet gehad (staat ergens anders, vandaag heb ik die kunnen controleren, maar die heeft nog steeds de oude FW). Daardoor (en omdat ik nu zie dat jij ook nog geen update hebt gekregen) begin ik lichtelijk te vermoeden dat de uitrol van deze update is stilgezet. Ze hadden uiteindelijk aangegeven dat de update binnen enkele uren (dat werd enkele dagen btw) uitgevoerd zou worden en nu zijn we alweer een week verder.
Ik kijk het nog maar even aan, anders idd een support ticket aanmaken. En haast moet je inderdaad niet hebbenGeeft niet, als het dan uiteindelijk maar goed komt...
Je nieuwe heeft idd geen FON signaal, je originele van de Kickstarter heeft dat wel (mits je dat niet uit hebt laten zetten)
gigi71 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:28:
Blijkbaar is de uitrol van de Gramofon update met Allplay begonnen. De uitrol vind gefaseerd in de komende vier weken plaats.
Gramofoncare (support.gramofon.com) geeft nog steeds aan dat alle Gramofons in april de update zouden moeten krijgen..Rowdy.nl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:19:
[...]
Bij mij heeft nog geen enkele de update gehad, maar volgens de post van Gigi71 zou dat ook zo'n vier weken kunnen duren.
[...]
Ik heb drie Gramofons (gekocht in november en december) en heb helaas de update ook nog niet binnen
[ Voor 10% gewijzigd door gigi71 op 15-04-2015 14:07 ]
Op die voorwaarden heb ik de gramofon ook gekocht.
Nu blijkt dat de hotspot functie helemaal niet werkt, dus waar ik hem uiteindelijk voor gekocht heb werkt niet eens.
Ik ga hier zeker een klacht over indienen bij fon, want hier klopt helemaal niets van.
Dit is naar mijn mening mislijdende reclame.
Heb je al geprobeerd om in te loggen op een Fon hotspot? Je geeft in een eerdere post aan dat je een account aangemaakt hebt. Ik heb het zelf niet geprobeert, omdat ik helemaal niet in de hotspotfunctionaliteit geïnteresseerd ben (ik ben juist blij dat de publieke hotspot op de Gramofon tegenwoordig uit staat).Anoniem: 667667 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:56:
ik vind dit totaal onterecht van fon, in de introductie wordt duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt kan worden van alle fon hotspots met de gramofon.
Anoniem: 52706
Voor wat ik mij meen te herinneren staat al ca. 1 a 2 maanden op de site van Fon dat dit niet meer mogelijk is. Kan mij ook best voorstellen dat dit is teruggetrokken, diverse partijen hebben een overeenkomst gesloten (lees; alleenrecht verworven in bepaalde landen) en dan zou fon middels die Gramofon plots ineens toch de dergelijke functie leveren ?Anoniem: 667667 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:56:
ik vind dit totaal onterecht van fon, in de introductie wordt duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt kan worden van alle fon hotspots met de gramofon.
Op die voorwaarden heb ik de gramofon ook gekocht.
Nu blijkt dat de hotspot functie helemaal niet werkt, dus waar ik hem uiteindelijk voor gekocht heb werkt niet eens.
Ik ga hier zeker een klacht over indienen bij fon, want hier klopt helemaal niets van.
Dit is naar mijn mening mislijdende reclame.

Sinds 27 november 2014 staat het in ieder geval op de supportpagina van Fon. Zie hier.Anoniem: 52706 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:10:
[...]
Voor wat ik mij meen te herinneren staat al ca. 1 a 2 maanden op de site van Fon dat dit niet meer mogelijk is.
Verdiep je erin en kijk of je er wat mee zou kunnen.
Zou je een oude Gramafon firmware erop kunnen zetten bijvoorbeeld? Uit de tijd dat het nog standaard was om het publieke signaal te hebben...
Ik vermoedt zelf omdat de firmware te oud is, maar na een lange zoektocht op internet heb ik nog steeds de laatste firmware niet kunnen vinden.
Weet iemand hier misschien waar ik de laatste firmware voor de fonera 2100 zou kunnen vinden?
B.v.d.
Hm... Yes... Clearly some sort of ware...
Heb er nog 1 over. Heb er meer, deze is echter niet nodig. Nieuwstaat, ks-versie, wit of zwart.Ridicule80 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:16:
Heeft iemand voor mij nog een Gramofon te koop? Ik wil graag mijn buggy Rocki vervangen....
Relaxed. Nu geen storende kabel meer
Jep. alleen ondersteunt de AllPlay radio niet alles wat de TuneIn app ondersteund. De HDRN (hard drivin radio network) zenders doen het bij mij niet via de AllPlay Radio, wel via de TuneIn app (op Android)letatcest schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:05:
....Die radio werkt via TuneIn.....
Edit: Ik hoop overigens dat de TuneIn applicatie zelf ook AllPlay gaat ondersteunen. Zag dat in AllPlay radio geen sleeptimer zit. En die gebruik ik best regelmatig.
Edit 2: De HDRN zenders doen het nu. Enig nadeel voor mij op dit moment is het ontbreken van de sleeptimer in AllPlay radio. Maar met de AllPlay update is de Gramofon helemaal een koopje.
[ Voor 33% gewijzigd door gigi71 op 23-04-2015 21:08 ]
okok, 'powered by'gigi71 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:31:
[quote]letatcest schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:05:
....Die radio werkt via TuneIn.....
/quote]
Jep. alleen ondersteunt de AllPlay radio niet alles wat de TuneIn app ondersteund. De HDRN (hard drivin radio network) zenders doen het bij mij niet via de AllPlay Radio, wel via de TuneIn app (op Android).
Is dat de versie met publiek signaal, dan heb ik wel intresse.maartend schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:46:
[...]
Heb er nog 1 over. Heb er meer, deze is echter niet nodig. Nieuwstaat, ks-versie, wit of zwart.
Groeten Henri
Al vergeven.Anoniem: 667667 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:23:
[...]
Is dat de versie met publiek signaal, dan heb ik wel intresse.
Groeten Henri
Handel (aanbieden of zoeken) is de bedoeling in http://tweakers.net/aanbod/ en niet op het forum
[ Voor 82% gewijzigd door DJSmiley op 29-08-2015 21:23 ]
Maar... het publike FON_FREE_INTERNET wifi deel is
a. niet meer in mijn settings zichtbaar
b. dus ook niet meer thuis als lokaal wifi extern te benaderen, het is weg....
Hebben ze het uit de (gepushte?) firmware gehaald?
Reset (zowel via de interface als via knop indrukken /power on ... geeft wel een reset, dus waar noodig aanpassen maar de FON_FREE_INTERNET is niet meer zichtbaar..
Iemand ook SIMPL of andere ervaringen? Een search hier, bij Fon en met Google gaf nog geen uitsluitsel.
Nu €59. Vraag me af of dat met tegenvallende vraag te maken heeft.gigi71 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:25:
De Gramofon is nu tijdelijk €69 i.p.v. €79 op www.gramofon.com
Er zit een portal achter met een login via facebook waarbij 30 minuten gratis internet voor Badoo leden beloofd wordt.
Wat een prutsers bij Fon..
Zag hem wel staan, maar dacht eerst dat het een fishing wifi was, dus eerst links laten liggen.... blijkt het mijn eigen fonnie te zijn.. Ik zat naast de antenne... wrs werd blijkbaar de wifi dichtgedrukt op dat kanaal... want hij had maar een paar streepjes en Myplace alle streepjes.
Zal binnenkort eens kijken of ik bij de KPN Fon er op kan, in België was het de vorige keer geen probleem, maar das ook al weer ca half jaar geleden.
Tnx...
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8449996
Je zult hebben gemerkt dat het publieke WIFi signaal (SSID) dat wordt uitgezonden door je Fonera nu "Badoo_WiFi" heet, in plaats van "Fon WiFi", en dat het uiterlijk van de inlogpagina is aangepast zodat enkel Badoo leden kunnen inloggen.
Dit is een tijdelijke situatie en over een paar weken zal het publieke WiFi signaal weer teruggezet worden naar de oorspronkelijke naam.
Ter informatie: deze verandering heeft geen invloed op je roaming rechten of op de veiligheid van je Fonera. Enkel Badoo leden kunnen toegang krijgen tot je hotspot, met een gebruikersnaam en een wachtwoord (Facebook login).
We waarderen je steun en medewerking in deze situatie!
Bedankt voor de steun.....
Nu probeer ik contact te maken met fonera support, maar mijn inloggen aldaar lukt ook niet. Nieuw password aangevraagd en daar zijn ze nu al een uurtje over aan het nadenken.....want ik heb nog geen reactie gekregen. Voorlopig kan ik hier niet mee verder.
Misschien heeft het te maken met KPN fon wifi uitrol, die hier in de buurt plaatsvindt? Mijn buren zitten bij KPN en hebben onlangs een nieuw modem gekregen. Er lijken ook wat meer fon KPN hotspots bij te komen in onze omgeving.
Ben benieuwd of iemand anders al iets meer weet?
Mark
Alleen de interface is / de opties zijn nu anders dan eerst...