To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
FON app zegt "an unknown error occured" en de Belgacom fon webpage meldt dat "Something went wrong, try again later". Als ik echter naar mijn eigen FON rij, dan connect ie direct met de FON app.
Je zou toch gewoon moeten kunnen aanmelden op een Belgische fon toch?
Onderstaand een screenshotje uit Wigle..

Als KPN het voor de zomer weet af te ronden hebben we, met een jaar vertraging, dan toch eindelijk een goede Fon dekking in Nederland.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik heb er 1 staan in de studentenkamer van mijn vriendin, daarvoor doet die het nog prima. Alleen nu heb ik dus geen geschikte adapter meer over. Iemand enig idee waar ik zo'n ding (goedkoop) nog kan kopen?
Zo'n eentje is het:

Verwijderd
Of misschien worden ze op Marktplaats aangeboden.
had mijn adapter ook stuk, heb er gewoon 1 uit China besteld
edit: als je op dx.com bestelt let er dan op dat je er een koopt voor de europese markt (zie de stekker die je in de muur moet steken) en let op de binnenmaat van de plug.
De plug op jouw foto lijkt 2.5 mm te zien, maar dat is een gok.
edit2: jep 2.5mm volgens openwrt: http://wiki.openwrt.org/toh/fon/fonera
Ohja, je moet ook letten op de polariteit van de plug.. maar eignelijk alle adapters die ik de laatste jaren in mijn handen heb gehad hebben de - (min) aan de buitenkant en de + (plus) binnen in de plug.
Je kan het zelf ook zien aan de afbeelding op de adapter of je de juiste polariteit hebt.
[ Voor 105% gewijzigd door job op 10-03-2014 00:03 ]
http://dx.com/p/5v-1a-wal...e-eu-plug-100-240v-149809
http://dx.com/p/5v-2a-pow...-5-x-2-1mm-eu-plug-159396
http://dx.com/p/5v-2a-uni...-plug-3-5-x-1-35mm-157728
[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 16-07-2014 17:32 . Reden: referal verwijderd ]
Ik zou die vraag eens in het China Bestel topic zettenxileS schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:46:
Ik durf er nog geen met zekerheid te bestellen. Iemand die het wel weet, welke de juiste is?
Verwijderd
Voorzover ik kan zien is het de middelste van de drie die jij opgeeft. Stroom en spanning zijn juist en ik heb de plug bij mijn Fon opgemeten en die maat komt overeen met de middelste adapter die jij opgeeft.xileS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:17:
Zo technisch ben ik niet helaas ;p
Ik las ergens dat alles Fon routers e.d. zijn uitverkocht, en inderdaad, in hun shop staat niets meer.
Ebay bekeken, voor 40-50 euro incl verzenden heb je zo'n ding. Maar in de ts staat ook dat je door middel van een invite grote korting krijgt. Wat ik me nu afvraag, hoe kun je korting krijgen op iets dat niet meer leverbaar is? Of kunnen members nog wel zo;n ding kopen? Is de productie van die dingen gestaakt ofzo?
Op de wikipedia van FON is hier in ieder geval niets over te vinden en de official blog zegt hier ook niets over, behalbe dat ze erg blij zijn dat er een nieuwe accespoint is (23 okt 2013), maar er staat niets over de beschikbaarheid. Wie kan mij wat uitleg geven?
Edit: als ik teruglees zie ik wel net eaa over kpn die het alleenrecht heeft?
Oke, ding gevonden op marktplaats. Handleiding gevonden, er staat dat je moet registreren op fon.com.
Dat kan dus niet meer. Wat heb je er dan aan?
Edit2:
Google zegt http://www.fon.com/nl/register/form
[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 05-04-2014 21:01 ]
Hoi!
Verwijderd
Op dit moment niks. Je moet even afwachten wat KPN gaat doen. Ik heb hier ook nog één in gebruik en daarvan heb ik het publieke deel uitgeschakeld.EWK schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:59:
Oke, ding gevonden op marktplaats. Handleiding gevonden, er staat dat je moet registreren op fon.com.
Dat kan dus niet meer. Wat heb je er dan aan?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Hoi!
Is ook direct fonspot en shippen wel naar NL.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat ik vreemder vind, is dat als je de kaart nog niet ver genoeg ingezoomd hebt, dat je dan best wel veel oranje blokjes op de kaart ziet staan. En als je dan gaat inzoomen, dan veranderen maar een deel van de blokjes in Fon-spots, de rest verdwijnen gewoon
Soort van modern jukebox systeempje, maar tevens een fon accesspoint ineen.
Ze zijn bezig met een actie op Kickstarter, en de laatste update is erg interessant; iedereen die voor morgenavond zo'n ding besteld, en de goal is voor het einde van volgende week gehaald; krijgt er gewoon twee...
.
STRETCH GOAL: Let's finish FAST to get more Gramofons
Backers,
What an AMAZING first 11 days it's been. Thank you all so much!
Considering all the positive feedback we have received, the great press, and how quickly we have gotten toward 50% of our goal, it is gratifying feedback on our hard work.
In fact the top question we are hearing "how do I get more Gramofons?". They are designed to work together and fill your house with music, after all. We love hearing that.
Gramofons work together around your house. Play from one, both, and different people can share control from their phones
But we have some hard work back at the lab we need to get back to. It's almost time to ship and we have some bugs to crush and features to finalize.
So we want to finish giving away this first batch to our best supporters ASAP.
We only have a limited number of Gramofons in the first factory run. If we hit the project goal by the end of next week, we will give an extra Gramofon to every backer who has backed us by Saturday April 26th midnight in California.
You are not able to make multiple orders in Kickstarter - you choose a pledge level and that's it. So if you want to get more, you need to get friends or family to support the campaign too. That's how it works.
So tell your friends to pull the trigger now and they will all be gone.
And, this way you can get more Gramofons.
P.S. We added some reward levels that let you get two or four Gramofons, in case you want to adjust your backing level.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Er staan alleen maar een aardig aantal berichten hierover direct boven jouw post. Er zijn al een aantal tweakers die meedoen (waaronder ik). Misschien toch handiger om eerst de laatste posts te lezen voordat je een berichtje plaatst?Rowdy.nl schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:50:
Ik weet niet of iemand hier bekend is met het nieuwe project van Fon; Gramafon?
Wat wel een leuk bericht is, is dat je nu ook meerdere FON's kan bestellen ($80 voor 2, $150 voor 4). En wie nu nog bestelt, krijgt dan misschien zelfs wel het dubbele (al betwijfel ik dat, het gaat niet zo hard meer als tijdens de eerste week).
[ Voor 22% gewijzigd door yodeluxe op 25-04-2014 14:28 ]
So, das echt stom...yodeluxe schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:18:
[...]
Er staan alleen maar een aardig aantal berichten hierover direct boven jouw post. Er zijn al een aantal tweakers die meedoen (waaronder ik). Misschien toch handiger om eerst de laatste posts te lezen voordat je een berichtje plaatst?
Wat wel een leuk bericht is, is dat je nu ook meerdere FON's kan bestellen ($80 voor 2, $150 voor 4). En wie nu nog bestelt, krijgt dan misschien zelfs wel het dubbele (al betwijfel ik dat, het gaat niet zo hard meer als tijdens de eerste week).

* Rowdy.nl gaat zachtjes huilend in een hoekje zichzelf diep zitten te schamen...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Indien ja, graag een invite van iemand om de Fonera te kunnen bestellen.
Groeten
tom (at) tokiogroup (dot) com
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:14:
is dit systeem van de invites nog steeds actief?
Ik heb er wel openWRT op draaien (zie http://erriko.it/sistemi-...t-per-fonera-2-0n-update/) , maar is gewoon in openwrt terug naar fonera firmware te flashen .
Paco Jr: small bugfix release
http://blog.fonosfera.org/paco-jr-small-bugfix-release/
[ Voor 6% gewijzigd door Shmoopy op 31-05-2014 06:32 ]
Van mij mogen ze opschieten, dan kan ik tenminste in eigen land eens fatsoenlijk van Fon gebruik maken

Zal vanmiddag nog eens langs die spots rijden en kijken of ik nog steeds kan aankelen.
Maar de kaart van Fon heeft toch al zo z'n gebreken, als je uitgezoomd bent, lijkt het alsof er nog wel aardig wat FON-sports zijn, maar zoom je in dan verdwijnen ze. Op een paar van die plekken heb ik nog geprobeerd om het Wifi-signaal op te vangen, maar er was niets. Het is alsof Fon uitgezette spots op de kaart laat staan

Verwijderd
http://www.emerce.nl/nieu...egang-tot-kpn-fon-netwerk
Fon begint nu eindelijk hier in Nederland door te zetten
Deze heeft een flinke tijd als fon router gediend. Op een gegeven moment heb ik er dd-wrt op gezet en naar volle tevredenheid gebruikt. Nu wordt het echter weer tijd om de fonera weer als een echte fon router te gaan gebruiken. Ik ben hier al een aantal dagen mee bezig maar het wil niet lukken. Opstarten en naar de redboot prompt is geen probleem. Dan volg ik diverse, op internet gevonden, manuals maar het wil niet lukken.
Wie heeft voor mij de gouden tip om de fonera weer als fonera aan het werk te krijgen???
Ik wacht vol spanning.
Verwijderd
Deze?
http://www.fonera.be/flash/
http://wiki.openwrt.org/toh/fon/fonera#original.software
Ik heb de procedures die daar staan meerdere malen geprobeerd.
De eerste zowel onder windows als onder linux, maar geen resultaat.
de tweede idem, verschillende dingen geprobeerd zoals de eerste 520 bytes van de image "afknippen" zoals de beschrijving voorsteld, de eerste 519 bytes eraf zoals ik ook nog ergens vond op internet, zonder er bytes af te knippen enz.........
Verder kan ik niet zo vlug achterhalen welke sites ik nog meer heb bezocht voor een oplossing, maar dat zijn er wel een paar....... DD-WRT schiet me zo in gedachten, de rest weet ik niet zo vlug meer.
Maar zoals eerder vermeld, booten naar de redboot prompt gaat prima. Dus een goeie image en een klein stukje uitleg moet toch wonderen kunnen doen.
Ik wacht weer verder af (en ga zelf ook de krochten van het internet afstruinen om mijn probleem te tackelen)
In ieder geval bedankt alvast voor de gedane moeite en misschien schiet er nog bij iemand een briljant idee door de kop
Verwijderd
Hier lees ik gewoon wat je moet doen.
http://wiki.openwrt.org/t...ing.the.original.firmware
ook hier niks daar over:
http://www.fonera.be/flash/
Die beschrijvingen heb ik uiteraard eerst als een trouwe hond gevolgd. Maar als het dan niet wil werken ga ik verder zoeken. Bij openwrt heb ik dus met het getal 520 zitten spelen omdat ik "ergens" had gezien dat het misschien wel 519 zou moeten zijn. Even een korte uitleg wat die 520 in de manual van openwrt doet:
In de eerste regel zie je daar het volgende staan:
$ wget -q -O - http://downloads.fon.com/firmware/current/fonera_0.7.1.1.fon | tail -c +520 - | tar xvfz -
en ' tail -c +520 ' betekent het volgende:
tail -c --bytes=K :
Output the last K bytes; alternatively, use "-c +K" to output bytes starting with the Kth byte of each file.
dus tail sloopt het eerste deel van het bestand eraf en stuurt dit door naar ' tar xvfz ' . tar pakt het overgebleven deel van het bestand uit en plaatst dit op de, in mijn geval, harde schijf in mijn homedir.
En starten bij byte 520 betekent dat er 519 bytes van het begin worden verwijderd.
Vandaar mijn opmerking dat ik het met 519, 520 en geen verwijderde bytes heb getest.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is???
(verdere beschrijving van het unix commando 'tail': http://www.computerhope.com/unix/utail.htm
Ennuuuhhh, ik zit inmiddels ook al met een serieel kabeltje te pielen in mijn fon2100.
Kan ik ook mooi redboot bekijken. De laatste versie die ik in de fon heb geplaatst start geheel niet. hij gaat gelijk naar redboot en blijft daar.
Ik ga maar weer verder klooien en zoeken.
(en blijf hopen op de 'gouden' tip)
Verwijderd
http://archive.today/pEtty
Die geeft nog iets meer aan commando, bijna het zelfde maar dit erbij;
# in.tftpd -vvv -l -s /tftp/ -r blksize
en dan nog de procedure afmaken....een heel verhaal.
Want met alleen wget en wegschrijven ben je er nog niet... ook dit nog oa
....And now write it to the flash:
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 21:00 ]
Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk te lezen om daarna zo vlug mogelijk aan de slag te kunnen.
Daar vinden ook de meeste foutjes hun oorsprong. Maar vanaf nu ga ik alles rustig lezen en echt stap voor stap volgen. Grappig dat er ook nog iets in het "geheugen-archief" van het internet is blijven hangen. Daar kan ik nu mooi gebruik van maken.
Ik laat wel weer horen als er vooruitgang in zit. (of als er geen vooruitgang te boeken is
Bedankt weer!!!!!
[ Voor 0% gewijzigd door der-rudi op 11-07-2014 22:08 . Reden: typo ]
http://archive.today/pEtty dat is de gouden tip!!!!!!!!!!
En dan met name het blokje onder:
'*Those last steps did not really work for me, had an overlapping error so I did it in reverse order and another args when creating vmlinux fis, check below. //QoS'
Ik ga dat stukje kopieren en vastleggen in mijn eigen archief voor het geval dat..........
Maar om kort te gaan: mijn fon is weer online
Mijn dank voor het meedenken en meezoeken.
Ik hoop dat meer mensen hiermee geholpen zijn, ik ben het zeer zeker.
Mijn fon is nog niet op de kaart te vinden, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.
Toch lekker, ik heb internet van ziggo. Nu mijn fonspot weer online is, kan ik dus ook gebruik maken van de fonspots van kpn als dat helemaal uitgerold is..... En in de vakantie in het buitenland misschien ook nog wel....
Enfin, ik heb er weer een speeltje bij.
Bedankt voor de medewerking.
Groeten,
Ruud
Verwijderd
en. ..... idd het duurt even voor je weer zichtbaar bent.
Duurt het langer dan ca 1 week, mail hun support....dan checken ze het even wrs icm jouw mac adres.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 00:35 ]
De Ubee deelt via DHCP IP adressen uit vanaf 192.168.178.10, de Fonera vanaf 192.168.10.2xx.
Nu lijkt het me het beste (en ook in lijn met [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point) als ik de DHCP server van de Fonera uitschakel maar hoe doe ik dat bij de Fon?
Ik kan bij 'Draadloze privé IP Instellingen', de DHCP server uitzetten, ik hoef dan geen verdere instellingen aan te passen. Dat Prive IP is neem ik aan voor het privé van de Fon. Bij 'Instellingen van de internet verbinding' kan ik ook DHCP uitzetten, als ik dan kies voor static IP dan moet ik ook een netmask, gateway en DNS server invoeren. Andere keuzes zijn o.a. Bridge, wifi en wifi bridge. Bridge klinkt ook wel goed, als ik op support.fon.com/entries/21654601-Internet-Connection-Bridge-Mode kijk.
Ik vond ook wat Fonera video's, zie YouTube: 08. Internet connectivity en YouTube: 12. Private Network voor een video over beide opties, overigens wel gebaseerd op een oudere firmware met niet alle opties die ik heb.
Eerlijk gezegd duizelt het me een beetje, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen met hoe ik het beste mijn Fon router aan mijn Ubee kan knopen. De handleiding van de Fonera 2.0n zie ik helaas niet online.
Verwijderd
https://fon.zendesk.com/entries/21654601
Wellicht handig om hem in een vrij stuk van de 192.168.178.10 range zetten? Immers nu bridge en geen DHCP meer.....
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 14:38 ]
Verwijderd
Dan plug je de kabel in LAN1 en stel je de wifi van de F2.0n in op een ip adres in de 192.168.178.x range.
Das nog simpeler dan bridge.
Als je hem als echte router gebruikt moet ie de gateway naar buiten hebben.....
Intern als bridge moet je hem verwijzen naar de Ubee modem met eigen router.
Die ubee moet wel als router staan anders werkt het niet... dan moet de F2.0n als router gebruikt worden.
Wat je eerst gedaan hebt is 2 subnetten gemaakt, 1 voor de ubee en een voor de F2.0n. Das normaal onhandig en alleen handig als je subnetten perse wilt scheiden.
Privé nummers en internet ip nrs zijn gewoon volgens afspraken opgeteld, meer niet, zodat het altijd duidelijk is wat intern en extern is. Of die nrs nu draadloos of vast zijn maakt niet uit.
Zoals gezegd heb ik mijn Nas op de Ubee aangesloten. Op de Fonera wil ik mijn printer aansluiten, en af en toe ook een desktop. Dat werkt vast in de bridge modus, maar stel ik stel de wifi van de F2.0n in op een ip adres in de 192.168.178.x range zoals je adviseert werkt de printer dan ook vanaf alle apparaten die met de wifi van de Fon of met mijn Ubee verbinding maken?
Verwijderd
Dus zet de F2.0n op 192.168.178.200 (dhcp of bridge naar keuze).
Kijk wel even uit waar de Fon haar ip adressen uitdeelt in die range zodat je geen conflicten krijgt met de Ubee.
Demo:
http://demo.fon.com/luci/session/fon_devices/fon_admin
Verwijderd
Zorg wel dat de dhcp dan ook laag start bij de ubee en begrenst is, bijv van 192.168.178.20 tot 192.168.178.40 (lijkt me genoeg thuis...) en dan zet je de F2.0n op 192.168.178.200.
Of je gebruikt dan ook nog LAN1 als input ipv de WAN en dan heb je nog 3 LAN's over.... plus de draadloos.
Heb geen idee of dat voor het gast netwerk ook nog wat uitmaakt? Dat moet je wel checken. Ik heb de SIMPL en dat is geen router als de F2.0n.
Dank voor alle hulp, alles werkt nu. Met het gastenboek bedoel je het publieke Fon signaal neem ik aan?
Het bereik van de 2.0n valt me trouwens wat tegen. Heb in het verleden ook de Simpl gehad en in mijn beleving was die beter qua bereik.
Verwijderd
Wie is er nu de baas achter die iPad...musicfreak schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:05:
Ehm die gekke autocorrectie van m'n iPad ook...
gesnuffeldVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:48:
Hoe heb je dat gedaan?
[ Voor 45% gewijzigd door game007 op 17-07-2014 23:36 ]
Dat je de volle snelheid niet kan halen kan ik maar al te goed begrijpen, maar een beetje meer snelheid mag wel. Het is anders wel erg krom, dat KPN gebruikers bij Fon hogere snelheden kunnen halen dan Fon gebruikers bij KPN.
Verwijderd
Toen Fon nog niet samenwerkte met KPN konden Fon-klanten, die hun internetverbinding beschikbaar stelden, zelf bepalen welke snelheid ze instelden. Dit was, om te voorkomen dat deze klanten zelf geen snelheid overhielden of het minder interessant te maken voor mensen met verkeerde bedoelingen (dit laatste was dus een soort veiligheidsmaatregel). Ik weet niet hoe dat nu werkt, maar de kans bestaat dat niet KPN snelheden knijpt, maar de KPN-klant, die zijn internet beschikbaar stelt...yodeluxe schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:51:
Ik weet op steeds meer plekken contact te krijgen met een KPN Fon spot, maar ik begin er wat teleurgesteld in te raken. Ik heb het idee dat KPN de snelheid flink knijpt, maar dat moet ik nog controleren met een speedtest. In de praktijk lijkt het dat je alleen maar ISDN snelheden kan verwachten. Ik heb een paar keer een foto (kleiner dan 1MB) gemaild, maar ik kan gerust enkele minuten wachten voordat die ook echt verstuurd is. 1 keer stuurde ik 5 foto's van dat formaat, na een half uur kreeg ik zelfs een time-out.
Dat je de volle snelheid niet kan halen kan ik maar al te goed begrijpen, maar een beetje meer snelheid mag wel. Het is anders wel erg krom, dat KPN gebruikers bij Fon hogere snelheden kunnen halen dan Fon gebruikers bij KPN.
Dat zou kunnen, maar ik heb intussen al op enkele tientallen spots ingelogd, allemaal hebben ze die lage snelheid. Ik heb zelf ook wel een limiet ingesteld, maar dat is tenminste nog acceptabel om mee te werken. Ik vermoed dan ook dat KPN die limiet heeft ingesteld, ik meen me te herinneren dat KPN ook die snelheid zou gaan bepalen. De minimumsnelheid die ik kan instellen is 512kbit (down, up kan ik niet instellen), maar ik krijg het gevoel dat KPN een lagere snelheid heeft bedongen.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:04:
[...]
Toen Fon nog niet samenwerkte met KPN konden Fon-klanten, die hun internetverbinding beschikbaar stelden, zelf bepalen welke snelheid ze instelden. Dit was, om te voorkomen dat deze klanten zelf geen snelheid overhielden of het minder interessant te maken voor mensen met verkeerde bedoelingen (dit laatste was dus een soort veiligheidsmaatregel). Ik weet niet hoe dat nu werkt, maar de kans bestaat dat niet KPN snelheden knijpt, maar de KPN-klant, die zijn internet beschikbaar stelt...
Ik ga iig de komende tijd een paar snelheidstesten uitvoeren, dan is tenminste inzichtelijk te krijgen wat de ware snelheden zijn.
Verwijderd
heeft zelfs 5ghz
geen idee wat je met de usb interface kunt
Verwijderd
http://gigaom.com/2014/08...a-business-wi-fi-network/
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ben benieuwd, ik kreeg vandaag m'n UPS bevestiging binnen.Zpottr schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:30:
Gramofon vandaag binnen gekregen. Ziet er netjes uit, pas speeltijd in het weekend![]()
[afbeelding]
Het lijkt er dus op dat dat weer kan via de Gramofon?ivo-nl schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:52:
Kun je weer FON routiers kopen als je in NL woont? Dat was toch lange tijd niet mogelijk.
Edit: is er trouwens iets bekend over die tweede gramofon die backers zouden krijgen? Een tweede zou leuk zijn en ik heb ruim op tijd gebacked via kickstarter maar nog niets gehoord over verzending ed. Hij zit er bij iig nu niet bij, ik heb maar 1 gekregen.
[ Voor 31% gewijzigd door engessa op 21-08-2014 15:33 ]
Zou enkel gebeuren als de kistart op een bapaalde datum op een bepaald bedrag zat. Is niet gebeurd, we krijgen dus geen gratis verdubbeling van de bestelling.engessa schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:31:
Edit: is er trouwens iets bekend over die tweede gramofon die backers zouden krijgen? Een tweede zou leuk zijn en ik heb ruim op tijd gebacked via kickstarter maar nog niets gehoord over verzending ed. Hij zit er bij iig nu niet bij, ik heb maar 1 gekregen.
UPS bezorgt niet op zaterdagMalleEppie71 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:03:
[...]
Ben benieuwd, ik kreeg vandaag m'n UPS bevestiging binnen.
[...]
Het lijkt er dus op dat dat weer kan via de Gramofon?

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 23-08-2014 17:54 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mja, heb ik kennelijk gemist. Ik dacht dat ze dat doel gehaald hadden.maartend schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:07:
[...]
Zou enkel gebeuren als de kistart op een bapaalde datum op een bepaald bedrag zat. Is niet gebeurd, we krijgen dus geen gratis verdubbeling van de bestelling.
In de gramofon app (ik heb nu drie verschillende apps van fonera geinstalleerd) zit trouwens een heel instellingenmenu verstopt waar je onder andere de led uit kunt zetten.
[ Voor 195% gewijzigd door MalleEppie71 op 25-08-2014 22:02 ]
Ik vraag me echter wel af: welke geluidskwaliteit gebruikt de Spotify-api in het apparaat? De Extreme Kwaliteit die ik ingesteld heb in de Spotify-app? (waar kan ik of hoe kan ik config-bestanden op het apparaat uitlezen? ... maar eens op zoek)
(na een slecht uitgevoerde test lijkt het zo te zijn dat ik op het eerste gezicht geen verschil hoor tussen een CD afgespeeld via een goede cd-speler, verbonden met top-kabels aan de hifi en dezelfde opname uit de Gramofon via zo'n klein pielig kabeltje... vind ik zelfs misschien wel niet eens fijn om te constateren)
Anyway, ik kan me voorstellen dat voor mensen die een eigen mp3 of flac-collectie hebben, het geen ideaal apparaat is, maar om gewoon relaxed Spotify af te spelen zonder eerst een TV oid aan te moeten zetten, is wel erg prettig.*
@ivo-nl wifi functionaliteit lijkt prima. Heb hem niet echt als wifi-versterker nodig (maar wellicht dat de tweede die ik erbij kreeg boven ga neerzetten alleen als wifi-versterker of ik verkoop hem, daar ben ik nog niet uit)
@MalleEppie71 vroeger gaf ik heel wat meer aan CD's uit... maar dan is Rocky wellicht meer iets voor je? http://www.myrocki.com/faq/
Edit: de laatste woorden van dit verhaal op The Verge: Could Gramofon become the Roku of streaming music? Maybe — its makers claim they’ll be adding support for a wide variety of other services including SoundCloud, Google Play Music, Rdio, and Pandora, making it the cheapest way to turn any speaker into an all-purpose cloud player. The caveat, of course, is that these are still just promises: right now, Gramofon is an unfunded Kickstarter that hopes to send out its first units this July.
[ Voor 19% gewijzigd door letatcest op 26-08-2014 22:45 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Wat minpuntjes:
- Als ik de Gramofon echter niet via ethernet, maar m'n wifi laat verbinden, lijkt het alsof alles qua wifi heel erg op hol slaat: kwam ineens mijn eigen draadloze netwerk niet meer op. Beetje vaag, maar van mij hoeft het ook niet, draadje is prima, staat toch dichtbij de router
- de iOS-app (Fon Utility) vindt de Gramofon niet: app al meerdere keren herstart en meerdere keren met het wlan van de gramofon verbonden maar niks nada. Of dat er aan ligt dat de Gramofon via ethernet m'n internet binnenkrijgt? dunno..
[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 27-08-2014 17:54 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ben benieuwd of die bij mij ook bevalt
Dat laatste: heb je je wachtwoord van het apparaatje voor de login van de webinterface aangepast? Toen ik dat deed, kwam ik via de app niet meer in het apparaat (heb al een support request voor aangemaakt, vind de plaatsen voor feedback voor zo'n nieuw apparaat niet echt goed trouwens).2Dutch schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:44:
Vandaag ook de Gramofon binnengekregen. Leuk klein dingetje en geluidskwaliteit is goed genoeg voor een beetje achtergrondmuziek. Wel vond ik de fon-website maar een beetje rommelig/vaag. Ook de bandbreedte aangeven was raar ingedeeld, loopt in kleine stappen naar 4Mbit/s en daarna unlimited, da's nogal een forse stap, dus maar op 4 Mbit/s gezet, genoeg voor normaal gebruik en merk er zelf toch niks van. Mezelf Bill gemaakt, niet dat er snel iemand zal betalen voor FON-gebruik, maar ach, omzetten kan geen kwaad
Wat minpuntjes:
- Als ik de Gramofon echter niet via ethernet, maar m'n wifi laat verbinden, lijkt het alsof alles qua wifi heel erg op hol slaat: kwam ineens mijn eigen draadloze netwerk niet meer op. Beetje vaag, maar van mij hoeft het ook niet, draadje is prima, staat toch dichtbij de router![]()
- de iOS-app (Fon Utility) vindt de Gramofon niet: app al meerdere keren herstart en meerdere keren met het wlan van de gramofon verbonden maar niks nada. Of dat er aan ligt dat de Gramofon via ethernet m'n internet binnenkrijgt? dunno..
En de app moet je soms echt he-le-maal afsluiten en dat kan niet in-app (althans niet op Android). Pas dan wil ie verbinden (als het wachtwoord van de webinterface standaard is, althans, dat is dus mijn ervaring).
Dat connecten via Facebook van vrienden heb ik nog niet kunnen testen. Heb mijn FB account op vakantie gezet...
Ik heb ook het idee dat ie niet automatisch re-connect als het wifi-signaal is weggevallen van de hoofd-router
[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 28-08-2014 15:04 ]
Bedankt voor de tipletatcest schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:27:
[...]
Dat laatste: heb je je wachtwoord van het apparaatje voor de login van de webinterface aangepast? Toen ik dat deed, kwam ik via de app niet meer in het apparaat (heb al een support request voor aangemaakt, vind de plaatsen voor feedback voor zo'n nieuw apparaat niet echt goed trouwens).
En de app moet je soms echt he-le-maal afsluiten en dat kan niet in-app (althans niet op Android). Pas dan wil ie verbinden (als het wachtwoord van de webinterface standaard is, althans, dat is dus mijn ervaring).
Ik heb ook het idee dat ie niet automatisch re-connect als het wifi-signaal is weggevallen van de hoofd-router
Het registratieproces heb ik echter al los gedaan, zoals ook stond vermeld. Ook hier weer: dubbelop/verwarrend
Zal als het goed is ook niet lang duren voordat er een update wordt uitgebracht. Hopelijk communiceren ze dat wel netjes. Laat ook even weten of je een reactie krijgt op je ticket. Aangezien ze waarschijnlijk swamped zijn door allerlei feedback/vragen, ben ik toch wel benieuwd of dit op een soort "current issues" pagina wordt gezet en hoe snel ze dit oppakken
Ik heb ze een mail gestuurd over wat kleine dingetjes en kreeg binnen een dag een reactie in het Nederlands. Dat verbaasde mij enigszins aangezien ik gewoon netjes in het Engels een mail had getikt2Dutch schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:19:
[...]
. Hopelijk communiceren ze dat wel netjes. Laat ook even weten of je een reactie krijgt op je ticket. Aangezien ze waarschijnlijk swamped zijn door allerlei feedback/vragen, ben ik toch wel benieuwd of dit op een soort "current issues" pagina wordt gezet en hoe snel ze dit oppakken
haha, da's wel grappig. Was het Google Translate NLD, of echt NLD?engessa schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:19:
[...]
Ik heb ze een mail gestuurd over wat kleine dingetjes en kreeg binnen een dag een reactie in het Nederlands. Dat verbaasde mij enigszins aangezien ik gewoon netjes in het Engels een mail had getikt
Zou me niks verbazen als ze een internationale crew hebben verzameld. Nice
Wahwah werkt trouwens ook, maar dat snap ik nog niet echt geloof ik (vis de Gramofon app met de naam Gramofon)
Ik las dat wahwah nog niet werkte in NLD, en de app biedt alleen toegang tot wahwah als je inlogt via Facebook zo te zien (terwijl de dienst zelf een signup-pagina heeft met gewoon je mailadres?) dus heb er niet naar kunnen kijken. Heb jij het dus via Facebook toch aan de praat gekregen..naja, enigszinsletatcest schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:11:
Ik kreeg ook reactie in het Nederlands. Maar het admin-verhaal klopt en lijkt vooralsnog by design. Maar zoals gezegd, het apparaat is nog niet officieel op de markt en als tunein erbij zit, kan alles behalve de amplifier de deur uit (of iig uit het zicht) ;-)
Wahwah werkt trouwens ook, maar dat snap ik nog niet echt geloof ik (vis de Gramofon app met de naam Gramofon)