Ik heb ook maar een Simpl in combinatie met de Fontenna besteld. Zeker met alle idiote prijsverhogingen van de mobiele providers in het achterhoofd vond ik dit wel een goed idee. Als alle Tweakers dit nu doen hebben we straks misschien gewoon landelijk wifi-dekking
Haha dat geloof je toch niet serieus heh?posttoast schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:10:
Ik heb ook maar een Simpl in combinatie met de Fontenna besteld. Zeker met alle idiote prijsverhogingen van de mobiele providers in het achterhoofd vond ik dit wel een goed idee. Als alle Tweakers dit nu doen hebben we straks misschien gewoon landelijk wifi-dekking
Nee, natuurlijk niet. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk wel de gedachte achter het hele Fon-principe. Kijk maar eens op de kaart en dan in bijvoorbeeld Manhattan. Een enorm goede dekking.
Bedankt ik heb er een besteld.
Ik kreeg na de bestelling een factuur in het spaans, dus ik neem aan dat ie helemaal uit spanje moet komen.
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat je hem binnen hebt na de bestelling?
Bvd
Bestelling op 11-07, in huis op 18-07 dit jaar. Dus een goede week, volgens mij met de trein oid, van madrid naar Chilly Mazarin in Frankrijk, via Brussel naar NL.
Ik krijg het idee dat Fon een goede week beleeft aan de Nederlandse klandizie.. Overal waar ik kijk, of het Tweakers / GoT is, of twitter, of bright, of nu.nl, overal roepen mensen dat ze een fonera besteld hebben.
Geeft je toch weer een trots gevoel, dat er veel Nederlanders niet over zich heen laten lopen door die telco's met hun absurde limietjes!
Ben benieuwd of we met al deze extra fonspots een drempelwaarde bereiken waarbij ook de 'normale man' zich een fonspot gaat aanschaffen - zegmaar de niet zo tech-savvy mensen - omdat er in de familie / kennissenkring een of meer mensen een fonera aanschaffen..
Lijkt me aardig om de maps.fon.com in de gaten te houden de komende maanden dan kunnen we eens kijken wat er in de praktijk bijkomt!
Tot slot nog een tip, het is ongetwijfeld al eens eerder in het topic genoemd, maar met EasyWiFi kun je je (android) telefoon volautomatisch laten scannen naar open wifi spots maar ook fonspots en als je nog op andere hotspots kunt zoals free-hotspot, kpn (omdat je een xs4all internet abo hebt bijvoorbeeld) kun je dat ook instellen. Die app neemt dan het scannen, verbinden en inloggen volledig uit handen, dus zodra het maar enigzins mogelijk is offload je je data mooi via wifi in plaats van via de 3G.
Natuurlijk ook altijd al handig geweest in het buitenland als je dataroaming uit hebt staan maar de wifi wel aan hebt. Krijg je langs iedere mcdonalds, starbucks en whatever cafe of plein je in de stad passeert in ieder geval je mail en tweets enz binnen. LOL!
Geeft je toch weer een trots gevoel, dat er veel Nederlanders niet over zich heen laten lopen door die telco's met hun absurde limietjes!
Ben benieuwd of we met al deze extra fonspots een drempelwaarde bereiken waarbij ook de 'normale man' zich een fonspot gaat aanschaffen - zegmaar de niet zo tech-savvy mensen - omdat er in de familie / kennissenkring een of meer mensen een fonera aanschaffen..
Lijkt me aardig om de maps.fon.com in de gaten te houden de komende maanden dan kunnen we eens kijken wat er in de praktijk bijkomt!
Tot slot nog een tip, het is ongetwijfeld al eens eerder in het topic genoemd, maar met EasyWiFi kun je je (android) telefoon volautomatisch laten scannen naar open wifi spots maar ook fonspots en als je nog op andere hotspots kunt zoals free-hotspot, kpn (omdat je een xs4all internet abo hebt bijvoorbeeld) kun je dat ook instellen. Die app neemt dan het scannen, verbinden en inloggen volledig uit handen, dus zodra het maar enigzins mogelijk is offload je je data mooi via wifi in plaats van via de 3G.
Natuurlijk ook altijd al handig geweest in het buitenland als je dataroaming uit hebt staan maar de wifi wel aan hebt. Krijg je langs iedere mcdonalds, starbucks en whatever cafe of plein je in de stad passeert in ieder geval je mail en tweets enz binnen. LOL!
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Serieus? Wat een kutprovider (heb het ook net aangevraagdPetervanakelyen schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:09:
Blokkeert je ISP niet standaard poort 21 ofzo? Hier in Belgie blokkeert Telenet standaard alles onder de 1024.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
ook een leuke bron om aan foneras te geraken:
http://www.campertv.nl/nl/category/fonera-routers/
http://www.campertv.nl/nl/category/fonera-routers/
Klinkt goed, ik kan deze app alleen niet vinden als ik op EasyWIFI of Easy WIFI zoek... Welke is het?carnager schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:07:
Hoeveel kost de Fon SIMPL+antenne met invite?
Je bedoeld https://market.android.com/details?id=com.oakley.fon?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:57:
Zoeken met "Fon".
Het is http://market.android.com...=com.devicescape.easywifimusicfreak schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:30:
[...]
Klinkt goed, ik kan deze app alleen niet vinden als ik op EasyWIFI of Easy WIFI zoek... Welke is het?
Edit: Zie het al hij is tijdelijk uit de market ivm een major update.
De 'oude' versie staat hier: http://www.easywifi.com/get-android
[ Voor 13% gewijzigd door carnager op 26-07-2011 22:47 . Reden: aanvulling ]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Zijn er mensen met ervaringen met Fon in New York? Lukt het je echt om daar via wifi het net op te gaan, of kun je beter een starbucks inlopen voor gratis wifi?
Je kan ook gewoon voor de starbucks gaan staan, en starbucks is niet de enige in New York, vrijwel elke koffie tent, ontbijt/lunchtent heeft wel gratis wifi.Dijkhuis schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:13:
Zijn er mensen met ervaringen met Fon in New York? Lukt het je echt om daar via wifi het net op te gaan, of kun je beter een starbucks inlopen voor gratis wifi?
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik ben net lid geworden, maar leefde in de veronderstelling dat de FON android app ook zou werken om automatisch in te loggen op hotspots. Dit lukt echter niet, en redelijk verstopt op de fon-site zie ik nu staan dat je lid moet zijn van BT FON om die app te kunnen gebruiken. Waar slaat dat nou weer op? En waarom zetten ze dat er niet even bij in de Android market?
Zojuist dus Easywifi geinstalleerd, morgen maar eens kijken of dat werkt... Maar dan toch nog een vraag. Ik heb geen zin om de hele dag wifi aan te laten staan. Ik gebruikte tot nu toe altijd Y5 battery saver om wifi uit te zetten zodra er geen bekende netwerken meer in de buurt zijn (en vice versa). Gaat dat tooltje ook nog werken in combinatie met FON en Easywifi? Of misschien moet de vraag zijn: worden de diverse FON hotspots als individuele netwerken gezien, of zijn al die hotspots identiek aan elkaar? In het laatste geval zal Y5 het niet meer doen... denk ik.
Zojuist dus Easywifi geinstalleerd, morgen maar eens kijken of dat werkt... Maar dan toch nog een vraag. Ik heb geen zin om de hele dag wifi aan te laten staan. Ik gebruikte tot nu toe altijd Y5 battery saver om wifi uit te zetten zodra er geen bekende netwerken meer in de buurt zijn (en vice versa). Gaat dat tooltje ook nog werken in combinatie met FON en Easywifi? Of misschien moet de vraag zijn: worden de diverse FON hotspots als individuele netwerken gezien, of zijn al die hotspots identiek aan elkaar? In het laatste geval zal Y5 het niet meer doen... denk ik.
Martino
BT als in British Telecom? Die heeft ook een eigen appje in de market staan maar dat is verder niet interessant als je gewoon een Nederlandse Fonero bent.
Ik heb dit appje geïnstalleerd en kort daarna vond ik ook deze 'officiële' versie van FON die leek op een iets minder handig opgezette kloon van die eerste die ondertussen niet meer te vinden is in de market.
Die van FON heeft een iets gelikter icoontje maar zoals gezegd vond ik de settings minder handig ingedeeld. Die FON Access 1.4.7 heb ik ook als enige geprobeerd en die werkt prima en logt inderdaad volautomatisch in.
Ik heb dit appje geïnstalleerd en kort daarna vond ik ook deze 'officiële' versie van FON die leek op een iets minder handig opgezette kloon van die eerste die ondertussen niet meer te vinden is in de market.
Die van FON heeft een iets gelikter icoontje maar zoals gezegd vond ik de settings minder handig ingedeeld. Die FON Access 1.4.7 heb ik ook als enige geprobeerd en die werkt prima en logt inderdaad volautomatisch in.
Thanks, die FON Acces 1.4.7 vond ik gisteren ook. Vandaag even proberen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:16:
BT als in British Telecom? Die heeft ook een eigen appje in de market staan maar dat is verder niet interessant als je gewoon een Nederlandse Fonero bent.
De tweede app die je noemt is degene waar ik het over had. Op de FON website staat dat je dan BT Fon lid moet zijn (inderdaad British telecom). Raar verhaal, inloggen is inloggen zou je zeggen.
Overigens heb ik dus dat modem bestelt en zou ik nu 30 dagen 'gratis' mogen inloggen. Maar dat lukte gisteren dus niet. Niet met de app en niet handmatig via de inlogwebsite. De inloggegevens kloppen, want ik kom er wel mee op mijn profiel via www.fon.com. Maar dat profiel zegt ook dat ik nog 'alien' ben, dus niet zou kunnen inloggen...
Martino
Ik weet niet beter dan dat pas als je zelf een actieve router hebt staan waar anderen op het publieke deel kunnen inloggen je zelf ook de mogelijkheid krijgt om van andere FonSpots gebruik te maken.
Geen idee meer hoe het was toen ik mijn Fonera kreeg. Da's ook al weer de nodige jaren geleden.
Staat er ergens op de Fon website dat je al eerder toegang krijgt? Geef es een linkje dan.
Geen idee meer hoe het was toen ik mijn Fonera kreeg. Da's ook al weer de nodige jaren geleden.
Staat er ergens op de Fon website dat je al eerder toegang krijgt? Geef es een linkje dan.
Ik las het hier. Op de fon site zelf kan ik het zo snel niet meer vinden.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:45:
Maar in mijn account staat nu ook keurig dat ik tot 28 augustus toegang heb...
Misschien kwam het door dat BT-fon tooltje dat het gisteren mis ging. Straks probeer ik het zonder (geen spots bij mijn werk

Martino
Ja... ach... die oeioei site ziet er uit als zo'n typische site waar de informatie slecht van een 'date stamp' voorzien is en waar wel informatie bij is gezet maar nooit weg wordt gehaald of aangepast. De oudere modellen die genoemd worden zijn voor zover ik weet al behoorlijk lang niet meer verkrijgbaar bij Fon wat aangeeft hoe gedateerd die informatie is.
Maar goed. Kijk maar even of het nu wel werkt als je status op de Fon site gewijzigd is. Het Fon concept blijft een leuk concept dat helaas minder dan optimaal (je kunt het ook slecht noemen) uitgevoerd is.
Als het (nog) niet werkt dan vrees ik dat geduld een schone zaak is.
Maar goed. Kijk maar even of het nu wel werkt als je status op de Fon site gewijzigd is. Het Fon concept blijft een leuk concept dat helaas minder dan optimaal (je kunt het ook slecht noemen) uitgevoerd is.
Laatste wijziging van die site is april dit jaar, valt wel mee toch? Moeten ze wel oude info weghalen natuurlijk ;-)CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:17:
Ja... ach... die oeioei site ziet er uit als zo'n typische site waar de informatie slecht van een 'date stamp' voorzien is en waar wel informatie bij is gezet maar nooit weg wordt gehaald of aangepast. De oudere modellen die genoemd worden zijn voor zover ik weet al behoorlijk lang niet meer verkrijgbaar bij Fon wat aangeeft hoe gedateerd die informatie is.
Het is gelukt, blijkt dat ik via die inlogsite niet direct moet inloggen, maar eerst naar de pagina moet doorklikken waar je een tegoed kan aanvragen (als niet Fonner). Daar kun je vervolgens toch nog 'gewoon' inloggen, waarna mijn 'tegoed' kennelijk wordt geactiveerd, want er draait nu een sessie van bijna 600 uur.
Jammer dat ze dit nergens even uitleggen, wel zo handig...
Die slechte uitvoering zal ik wel merken... of merk ik nu al. Van de 4 spots die ik volgens Fon Maps op weg naar huis passeerde bestond er maar eentje. Die het wel deed, dat dan wel...
Martino
Ik wou nog het volgende toevoegen maar je was me al voor (moest eerst even in de keuken 10 minuten in een pan 'roeren'
).
Ah wacht... alhoewel ze over "Op het moment van dit schrijven zijn er vijf:" spreken zie ik dat ze toch melden dat bepaalde modellen uitverkocht zijn. Nou vooruit. Het kon slechter.
Ah wacht... alhoewel ze over "Op het moment van dit schrijven zijn er vijf:" spreken zie ik dat ze toch melden dat bepaalde modellen uitverkocht zijn. Nou vooruit. Het kon slechter.
Net ook een Fon Simpl besteld. Gewoon, omdat ik het een mooi concept vind!
Wel nasty dat je 14 euro verzendkosten moet lappen, en niet meerdere tegelijk kan bestellen. Nog even gezocht naar een promo / voucher code, maar zonder succes.
Wel nasty dat je 14 euro verzendkosten moet lappen, en niet meerdere tegelijk kan bestellen. Nog even gezocht naar een promo / voucher code, maar zonder succes.
[ Voor 15% gewijzigd door SveNRG op 11-08-2011 16:47 ]
All that you know, is at an end
Da's nou zonde, dat je over zo'n kortingcode begint nadat je het ding bestelt. Ik kreeg er via deze site eentje binnen 8 uur... Haal je zo ongeveer die verzendkosten eruit ;-)SveNRG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:46:
Net ook een Fon Simpl besteld. Gewoon, omdat ik het een mooi concept vind!
Die 14 euro snap ik overigens wel, hij komt met de trein vanuit Madrid. De mijne is om 19:00 uur vanuit een tussenstation bij Parijs aan zijn laatste etappe begonnen (track and trace ;-) )
Martino
Verwijderd
Mijn simpl draait nu in Groningen. Werk goed en met extra antenne is het bereik ook goed. Zeker tot het einde van de straat.
Nu nog mensen vinden die er gebruik van gaan maken
Nu nog mensen vinden die er gebruik van gaan maken
Ik weet niet hoe lang jouw straat is natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:09:
Zeker tot het einde van de straat.
Martino
Zat dit toevallig te lezen en je kan met de 2.3.7.1(beta)-developer firmware wel Upnp aan de praat krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:08:
Ik wacht nog steeds op fatsoenlijke firmware voor mijn Fonera 2.0n. Gari the Hummingbird jr. 2.3.6.1 draait stabiel maar ik wacht al maanden op 2.3.7. Dat duurt echt enorm lang. Er zijn nog steeds zo goed als geen apps beschikbaar, UPnP werkt niet, verder is de router minimaal configureerbaar...
http://blog.fonosfera.org/2370-release-plans/ Sinds oktober vorig jaar is niets verbeterd.
Maar al met al voor het geld een leuk apparaatje. 49 euro
Hiervoor moet je echter eerst via SSH op het apparaat inloggen en de miniupnpd service stoppen,
vervolgens kan je een dlna server installeren, ushare mbv 'opkg install ushare' of je kan de minidlna package downloaden http://fonera.be/plugins/index.php. Die kan je via de webserver installeren en werkt imho iets beter (voornaamste voordeel is dat je niet elke keer de service hoeft te restarten als je nieuwe content op je schijf hebt staan).
Met opkg kan je trouwens ook een heleboel andere packets installeren, zoals IRC clients, DNS servers, webservers, samba (met je eigen config), screen, webservers, php ...
Mijn advies: downloaden die (dev)-firmware!
Those penguins, they sure ain't normal
Net m'n Fonera SIMPL ontvangen. Draait perfect, al zijn er enkele merkwaardigheden.
- De SIMPL is met een linksys WRT54GL verbonden (wired). De SIMPL krijgt netjes een ipadres (192.168.1.110) van de DHCP-server op m'n linksys. Ik kan echter de webinterface van de SIMPL niet bereiken door naar http://fonera te surfen, ook niet wanneer ik http://192.168.1.110 ingeef. De enige manier om in te loggen op de webinterface is door een draadloze verbinding te maken met de SIMPL (op privaat gedeelte).
- Ik heb m'n SIMPLtje natuurlijk geregistreerd op mijn fonaccount. Op mijn profielpagina vind ik: Private Signal: MyPlace, Public Signal: FON_AP. Dit klopt niet, want ik heb My_Place naar privewifi hernoemd en het publieke signaal staat op FON_FREE_INTERNET ingesteld. Iemand enig idee hoe dit komt?
Heb je ook 169.254.255.1 geprobeerd? Het default IP van de SIMPL is overigens 192.168.10.1.
Is de firmware bij jou ook nog steeds v4.0.2.2 FC:2 ? Een nieuwe firmware was al vele VELE maanden geleden beloofd maar daar hoor je maar niets meer van. Die firmwareontwikkeling is toch helaas wel het zwakke punt bij FON.
Is de firmware bij jou ook nog steeds v4.0.2.2 FC:2 ? Een nieuwe firmware was al vele VELE maanden geleden beloofd maar daar hoor je maar niets meer van. Die firmwareontwikkeling is toch helaas wel het zwakke punt bij FON.
Firmware is 4.0.2.0. Beide ip-adressen die je geeft werken niet. Volgens mij schermt de Fonera SIMPL zijn "computerpoort" (=2de lanpoort) af. De on-line configuratie van je router op fon.com is wel heel slecht uitgewerkt niet?
Je kunt ook nog evt. 169.254.255.2 proberen. Anders je computer twee vaste IP adressen geven waarvan het tweede in een van die subnetten 192.168.10.0 of 169 254.255.0 zit en dan die IP adressen in die subnetten gebruiken die ik eerder gaf.
Je kunt ook als alternatief proberen het subnetmasker in je computer op 255.255.0.0 te zetten i.p.v. 255.255.255.0. Dan zou 192.168.10.1 ook evt. kunnen werken.
Je kunt ook als alternatief proberen het subnetmasker in je computer op 255.255.0.0 te zetten i.p.v. 255.255.255.0. Dan zou 192.168.10.1 ook evt. kunnen werken.
Ik sta ook op het punt om een Fonera aan te schaffen.
M'n internet-verbinding is 120Mbps down en 10Mbps up en alles zit achter een D-Link DIR-655 Gigabit router.
Maar welke Fonera kan ik nu het beste kiezen, de Fonera 2.0N of de Fonera Simpl (met eventueel een betere antenne)?
Weet namelijk niet of het aansluiten van een router op een router zo'n goed idee is.
De Fonera 2.0N biedt wel veel meer functionaliteit t.o.v. de Fonera Simpl (ik run wel 'ns een ftp-/web-/dns-/mail-server)
En de firmware niet te vergeten, is deze inmiddels een beetje stabiel/goed werkend?
Ik hoop een doorslag gevend antwoord van jullie te mogen krijgen! ;-)
Mvg,
born4trance
M'n internet-verbinding is 120Mbps down en 10Mbps up en alles zit achter een D-Link DIR-655 Gigabit router.
Maar welke Fonera kan ik nu het beste kiezen, de Fonera 2.0N of de Fonera Simpl (met eventueel een betere antenne)?
Weet namelijk niet of het aansluiten van een router op een router zo'n goed idee is.
De Fonera 2.0N biedt wel veel meer functionaliteit t.o.v. de Fonera Simpl (ik run wel 'ns een ftp-/web-/dns-/mail-server)
En de firmware niet te vergeten, is deze inmiddels een beetje stabiel/goed werkend?
Ik hoop een doorslag gevend antwoord van jullie te mogen krijgen! ;-)
Mvg,
born4trance
.
Ik heb een Fonera 2n met de nieuwe 2.37. Beta 2 firmware.
Voor mij werkt hij uitstekend.
Voor mij werkt hij uitstekend.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Verwijderd
Als je wat wilt rommelen, zou ik voor de 2.0N gaan.born4trance schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:47:
ik run wel 'ns een ftp-/web-/dns-/mail-server
Ik gebruik Firmware Versie: 2.3.7.0 Beta 1, maar ben nog geen problemen tegengekomen.born4trance schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:47:
Houd er wel rekening mee, dat je op de 2.0N geen externe antennes kunt zetten. Op de Simpl wel.
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is mij echter nog(steeds) niet duidelijk of het plaatsen van een 2e router nadelige implicaties geeft m.b.t. de performance e.d.
Buiten dit heeft de 2.0N tevens geen gigabit-poorten en is de WAN>LAN - LAN>WAN-doorvoersnelheid onbekend.
Zonder enige informatie hierover ben ik meer geneigd om de SIMPL te kiezen i.c.m. een omnidirectionele 10dBi-antenne.
Buiten dit heeft de 2.0N tevens geen gigabit-poorten en is de WAN>LAN - LAN>WAN-doorvoersnelheid onbekend.
Zonder enige informatie hierover ben ik meer geneigd om de SIMPL te kiezen i.c.m. een omnidirectionele 10dBi-antenne.
[ Voor 5% gewijzigd door born4trance op 26-10-2011 19:26 ]
.
@born4trance Ik ben geneigd te zeggen, ga lekker voor die Simpl en blijf met je normale netwerk gewoon direkt achter de Dlink werken. De Simpl dan ergens zo dicht mogelijk bij de gevel zetten met eventueel een fontenna of andere externe antenne voor groter bereik. Dan heb je zelf het gemak van de WiFi, van het Fon netwerk voor gebruik elders, andere Fon members van het Fon bereik bij jou en je bent voor je gewone machines geen performance kwijt. Ik heb zelf een vergelijkbare situatie en heb het dan ook zo opgelost, zij het dat het hier 3 fonera classics geworden zijn (verschillende sectoren, redelijk wat straten in de omgeving hebben nu gewoonweg ook dekking dus verderop in de auto nog even je mail checken kan dan ook zonder gebruik te maken van umts of whatever..)
Thanks carnager voor het doorslaggevende bericht! :-)
ps: is het FON-princiepe nog in groeiende tendens?
>knip< (zo dan
)
ps: is het FON-princiepe nog in groeiende tendens?
>knip< (zo dan
[ Voor 18% gewijzigd door born4trance op 26-10-2011 23:50 ]
.
Belgacom (België) gaat vanaf 1 november Fon activeren op al hun VDSL2 modem/routers, lijkt me dus wel
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
@born4trance Graag gedaan.
Zoals @Petervanakelyen al aangeeft gaat Fon per November een grote stap vooruit in Belgie. Afgezien daarvan, ja, Fon groeit nog steeds (getuige ook bijvoorbeeld de maps.fon.com) maar je ziet dat dat het meeste gebeurt vanaf Maart tot circa September, zegmaar de periode dat mensen gaan plannen voor hun vakantie, op vakantie zijn of net terug gekomen zijn. Het zijn dan vooral de mensen die op reis willen kunnen internetten zonder meerkosten, bijvoorbeeld in het buitenland. In de andere maanden groeit Fon wat minder snel.. Natuurlijk helpen lokale bewoners / winkeliers initiatieven en online initiatieven bijvoorbeeld bij truckers, camperbezitters en andere doelgroepen ook bij de groei. Anyway, om je vraag in 1 woord te beantwoorden: JA.
PS. Op GoT groet iedereen elkaar standaard, het is dus niet nodig om onder je berichtje te groeten.
Zoals @Petervanakelyen al aangeeft gaat Fon per November een grote stap vooruit in Belgie. Afgezien daarvan, ja, Fon groeit nog steeds (getuige ook bijvoorbeeld de maps.fon.com) maar je ziet dat dat het meeste gebeurt vanaf Maart tot circa September, zegmaar de periode dat mensen gaan plannen voor hun vakantie, op vakantie zijn of net terug gekomen zijn. Het zijn dan vooral de mensen die op reis willen kunnen internetten zonder meerkosten, bijvoorbeeld in het buitenland. In de andere maanden groeit Fon wat minder snel.. Natuurlijk helpen lokale bewoners / winkeliers initiatieven en online initiatieven bijvoorbeeld bij truckers, camperbezitters en andere doelgroepen ook bij de groei. Anyway, om je vraag in 1 woord te beantwoorden: JA.
PS. Op GoT groet iedereen elkaar standaard, het is dus niet nodig om onder je berichtje te groeten.
Oke, ik was namelijk in de veronderstelling dat dit niet meer het geval zou zijn omdat het al wat langer bestaat.
(CamperTV, here i come
)
(CamperTV, here i come
[ Voor 12% gewijzigd door born4trance op 26-10-2011 23:57 ]
.
Ik ben erg geinteresseerd in een Fonera Simpl om een tweede wifi access point aan m'n netwerk te koppelen. Op de bovenetage heb ik namelijk zeer slecht bereik met het wifi netwerk beneden, een tweede access point zou dit vehelpen.
Waarom Fon? Tegenover m'n huis bevindt zich een middelbare school, en ik heb het idee dat de leerlingen een Fon connectie tegenover hun school wel kunnen waarderen.
Nu kon ik nergens eenduidig vinden of ik via het private deel (mySpace) op de rest van mijn netwerk kan komen (NAS beneden bijv.) en hoe ik dan de Fonera Simpl moet configureren.
Heeft iemand een soortgelijke situatie thuis ingericht en is dit goed te doen met de Fonera Simpl?
Waarom Fon? Tegenover m'n huis bevindt zich een middelbare school, en ik heb het idee dat de leerlingen een Fon connectie tegenover hun school wel kunnen waarderen.
Nu kon ik nergens eenduidig vinden of ik via het private deel (mySpace) op de rest van mijn netwerk kan komen (NAS beneden bijv.) en hoe ik dan de Fonera Simpl moet configureren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| De uiteindelijke situatie (versimpeld): mediaserver ===== switch ====== [Fonera Simpl] || || boven ---------------------------||------------------------- || beneden || Internet ===== UPC router/modem met wireless || mediaserver ===== switch === NAS |
Heeft iemand een soortgelijke situatie thuis ingericht en is dit goed te doen met de Fonera Simpl?
Het zal ongetwijfeld komen doordat ik een beetje een prutser ben, maar wat jij wilt heb ik niet voor elkaar kunnen krijgen. Wellicht dat het met de meer geavanceerde Fonera wel kan, maar met de Simpl lukte het mij niet. Reden: het ding wil persé DHCP-servertje spelen. Als je dat uit zet (wat ik wil, omdat ik mijn eigen router dat wil laten doen), dan werkt het "open" deel ook niet goed meer.
Mocht jij er wel uit komen, dan hoor ik het graag!
Mocht jij er wel uit komen, dan hoor ik het graag!
Bedankt voor je reply posttoast. Ik heb nog niets besteld, ik wil eerst weten of het mogelijk is.
Ik heb inderdaad zitten kijken naar de Fonera 2.0n router. Die kan je in bridge modus zetten en dan zou het ook mogelijk moeten zijn. Nadeel is dat het (maar) een 100Mbit router en dat vind ik een beetje zonde van m'n netwerk en het geld: een router een domme switch laten zijn terwijl je voor een kwart van dat bedrag een gigabit switch hebt.
Ik zal de vraag eens uitzetten op het forum bij Fon. Mocht ik daar een goed antwoord krijgen, dan laat ik het weten.
Ik heb inderdaad zitten kijken naar de Fonera 2.0n router. Die kan je in bridge modus zetten en dan zou het ook mogelijk moeten zijn. Nadeel is dat het (maar) een 100Mbit router en dat vind ik een beetje zonde van m'n netwerk en het geld: een router een domme switch laten zijn terwijl je voor een kwart van dat bedrag een gigabit switch hebt.
Ik zal de vraag eens uitzetten op het forum bij Fon. Mocht ik daar een goed antwoord krijgen, dan laat ik het weten.
Ik heb het zo thuis draaien, niet zozeer wegens slecht bereik maar meer wegens wifi buitenland gratis gebruiken.
Het ding doet geen DHCP op de upload poort en via myplace kan ik prima mijn eigen netwerk op. Alleen bestandsdeling gaat wel eens stroef, maar dat hoeft niet perse door simpl te komen.
Het ding doet geen DHCP op de upload poort en via myplace kan ik prima mijn eigen netwerk op. Alleen bestandsdeling gaat wel eens stroef, maar dat hoeft niet perse door simpl te komen.
Ik ben ook van plan een Fonera Simpl te bestellen, maar dan in de eerste instantie zonder de Fontenna. Alleen kan ik nergens het bereik vinden van de Simpl… variëert dat sterk of is er een gemiddeld aantal meters waar ik rekening mee kan houden? Ik zie dat de Fontenna ±200m bereik geeft, dus ik ben bijna geneigd te denken dat de Simpl niet echt een sterk bereik heeft. Ik hoop op een bereik van zo'n 50m voor de Simpl namelijk
Ik kan het nu even niet voor je uittesten, maar ik ben bang dat je met je 50 meter het nogal positief inschat. De Fontenna heeft ook alleen maar groter bereik in een bepaalde richting.
Ah, bedankt voor je reactie 
Ik was in de veronderstelling dat de Simpl echt gemaakt was om je internet te kunnen delen met Fon'ers, en dat daarom het bereik wel redelijk zou zijn. Het gaat dus blijkbaar niet om een fatsoenlijk radiaal bereik. Helaas
Ik was in de veronderstelling dat de Simpl echt gemaakt was om je internet te kunnen delen met Fon'ers, en dat daarom het bereik wel redelijk zou zijn. Het gaat dus blijkbaar niet om een fatsoenlijk radiaal bereik. Helaas
Eindelijk heb ik ook mijn fon SIMPL aan de praat gekregen en het ziet er goed uit moet ik zeggen! Nu ben ik me wat aan het verdiepen hoe ik een beter extern bereik kan krijgen. Nu heb ik de fontenna gekocht en deze is super simpel, een simpele vervanging van de antenne en klaar.
Nu woon ik in een jaren 80 appartement en de muren zijn zo dik dat een wifi signaal hier niet doorheen komt. Nu zou ik graag aan beide kanten van mijn appartement een antenne hebben die het fon signaal stuurt. Aan de voorkant heb ik enkele terrasjes en achter enkele hotels dus een leuke mogelijkheid toch?
Bestaat er zoiets als een antenne "splitten" ? En hoeveel kabel mag een antenne max hebben, ik denk dat misschien een repeater noodzakelijk is maar is dat ook zo?
Wie kan mij iets verder helpen in deze doolhof? Elke hulp is welkom ;-)
Nu woon ik in een jaren 80 appartement en de muren zijn zo dik dat een wifi signaal hier niet doorheen komt. Nu zou ik graag aan beide kanten van mijn appartement een antenne hebben die het fon signaal stuurt. Aan de voorkant heb ik enkele terrasjes en achter enkele hotels dus een leuke mogelijkheid toch?
Bestaat er zoiets als een antenne "splitten" ? En hoeveel kabel mag een antenne max hebben, ik denk dat misschien een repeater noodzakelijk is maar is dat ook zo?
Wie kan mij iets verder helpen in deze doolhof? Elke hulp is welkom ;-)
@rikoos
Enigzins vergelijkbare situatie hier en inderdaad dit is een goede business opp. Zal verder niet in details treden maar je merkt het vanzelf
Om je vraag te beantwoorden: de fonera is niet al te krachtig van signaal dus antenne splitten is absoluut een no-go.
Wat je het beste kunt doen is hetzelfde als ik ook heb gedaan, gewoon naar beide kanten bekabelen en aldaar een fonera met fontenna buiten monteren. Want vergeet niet dat je, zeker bij dat hotel ook, weer naar binnen moet kunnen stralen. Dan moet je signaal zo optimaal mogelijk zijn en belemmerd door niets, en al helemaal niet gehalveerd minus splitterdemping en extra kabellengte demping, dan blijft er niets van over.
Met de zomer voor de deur zijn zowel de terrasjes als het hotel een goede optie. Als het najaar was geweest had ik gezegd begin met het hotel te dekken en doe de terrasjes later als de eerste zich heeft terugverdiend, maar in dit geval heb ik niet echt een eerste en tweede keus.

Veel plezier met fon!!
Enigzins vergelijkbare situatie hier en inderdaad dit is een goede business opp. Zal verder niet in details treden maar je merkt het vanzelf
Om je vraag te beantwoorden: de fonera is niet al te krachtig van signaal dus antenne splitten is absoluut een no-go.
Wat je het beste kunt doen is hetzelfde als ik ook heb gedaan, gewoon naar beide kanten bekabelen en aldaar een fonera met fontenna buiten monteren. Want vergeet niet dat je, zeker bij dat hotel ook, weer naar binnen moet kunnen stralen. Dan moet je signaal zo optimaal mogelijk zijn en belemmerd door niets, en al helemaal niet gehalveerd minus splitterdemping en extra kabellengte demping, dan blijft er niets van over.
Met de zomer voor de deur zijn zowel de terrasjes als het hotel een goede optie. Als het najaar was geweest had ik gezegd begin met het hotel te dekken en doe de terrasjes later als de eerste zich heeft terugverdiend, maar in dit geval heb ik niet echt een eerste en tweede keus.
Veel plezier met fon!!
Thnx carnager :-)
Ik denk dat ik idd een 2de ga aansluiten/kopen. Kwam bij me op toen ik naar de tarieven keek die het hotel (Hilton!) hanteerde voor internet. Maar liefst 15 euro! Zal wel qua afstand net aan kunnen want het is 150 meter dus ga een goede plek zoeken om de antenne te plaatsen.
Kijken of ik ergens een kortingscoupon kan vinden ;-)
Ik denk dat ik idd een 2de ga aansluiten/kopen. Kwam bij me op toen ik naar de tarieven keek die het hotel (Hilton!) hanteerde voor internet. Maar liefst 15 euro! Zal wel qua afstand net aan kunnen want het is 150 meter dus ga een goede plek zoeken om de antenne te plaatsen.
@rikoos
Ik weet niet of het 'Fonero gets fonero' programma nog bestaat, maar als dat er is, gewoon jezelf inviten op een ander mailadres om de korting te pakken. En anders weet @skynetbbs misschien nog wel wat?
Zowieso fontenna meebestellen met de fonera om die fontenna met korting te krijgen, maar dat had je waarschijnlijk de vorige keer ook al zo gedaan..
Ik weet niet of het 'Fonero gets fonero' programma nog bestaat, maar als dat er is, gewoon jezelf inviten op een ander mailadres om de korting te pakken. En anders weet @skynetbbs misschien nog wel wat?
Zowieso fontenna meebestellen met de fonera om die fontenna met korting te krijgen, maar dat had je waarschijnlijk de vorige keer ook al zo gedaan..
Hier wordt ik alleen een beetje doodziek van: CaptJackSparrow in "Fonero ervaringen topic - Deel 2"
Er werd beloofd dat de nieuwe firmware er al meer dan een jaar geleden zou zijn. Iemand daar ondertussen iets van gezien?
Ik niet in elk geval. Dat is wat me behoorlijk frustreert van Fon en waardoor ze mijn sympathie aanzienlijk verliezen.
Er werd beloofd dat de nieuwe firmware er al meer dan een jaar geleden zou zijn. Iemand daar ondertussen iets van gezien?
Ik niet in elk geval. Dat is wat me behoorlijk frustreert van Fon en waardoor ze mijn sympathie aanzienlijk verliezen.
Verwijderd
Kortingscoupons zijn op www.vriendenkorting.nl aan te vragen.rikoos schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:13:
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 10:33 ]
Op Fonosfera is het ook behoorlijk stil. Ik had er bij het aanschaffen van mijn Fonera 2.0n ook meer van verwacht.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:55:
Hier wordt ik alleen een beetje doodziek van: CaptJackSparrow in "Fonero ervaringen topic - Deel 2"
2.3.7.0 beta 3 released toch nog een update op Fonosfera
Verwijderd
Een paar dagen geleden een Fon Simpl besteld met korting.... 
Ik verwacht lokaal weinig aanloop/verbruik in een woonwijk waar iedereen internet heeft; geen groot winkelcentrum in de buurt of zo.
Het ging mij meer om de toegang in oa Belgie waar mijn zoon woont en als wij dan in de buurt rondlopen, handig vrij internet hebben. Het ziet in Antwerpen bijna "blauw" van de Fon-hotspots!
Met een beetje surfen kwam ik ook nog een antenne mod tegen voor de SIMPL.
Of ik het doe weet ik niet; de hack maakt gebruikt van een 2e aansluiting die niet gebruikt wordt.
Het is getest met de kleine antennes, of het net zo goed werkt met 2e antennes op ieder hun aparte kabel?
Immers de auteur schrijft :
Ik verwacht lokaal weinig aanloop/verbruik in een woonwijk waar iedereen internet heeft; geen groot winkelcentrum in de buurt of zo.
Het ging mij meer om de toegang in oa Belgie waar mijn zoon woont en als wij dan in de buurt rondlopen, handig vrij internet hebben. Het ziet in Antwerpen bijna "blauw" van de Fon-hotspots!
Met een beetje surfen kwam ik ook nog een antenne mod tegen voor de SIMPL.
Of ik het doe weet ik niet; de hack maakt gebruikt van een 2e aansluiting die niet gebruikt wordt.
Het is getest met de kleine antennes, of het net zo goed werkt met 2e antennes op ieder hun aparte kabel?
Immers de auteur schrijft :
http://www.dd-wrt.com/wik...a_Hardware_Second-AntennaDiversity for Transmit and Diversity for Receive. For best results using antenna diversity, position your antennas 12.3cm apart (one 2.4GHz wavelength in air).
InderdaadHet ziet in Antwerpen bijna "blauw" van de Fon-hotspots!
Die mod is wel voor de oude La Fonera en niet voor de Simpl. Geen idee of het daar ook mee mogelijk is.Met een beetje surfen kwam ik ook nog een antenne mod tegen voor de SIMPL.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Ja Londen, ben er een tijd niet geweest, maar als ik de Fon map bekijk... het ziet er echt blauw van de hotspots.... net als in NY (bijv Manhattan). en Japan, maar ja daar kom je niet zo vaak...Petervanakelyen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:54:
[...]
InderdaadHet is nog niet zo goed als in Londen, maar in de meeste straten zijn toch één of meerder Belgacom Fon's te vinden.
[...]
Die mod is wel voor de oude La Fonera en niet voor de Simpl. Geen idee of het daar ook mee mogelijk is.
Het was effe zoeken naar de inside van de nieuwe SIMPL, bijna alles gaat nog over de oude, maar toch gevonden een foto v/h printplaatje. Laat zich idd niet vergelijkbaaar modden, er zit geen geen ongebruikte connectie op zo te zien. Ook geen duidelijk (printplaat)spoeltje waar wat "eenvoudig" af te koppelen zou zijn.
Grote foto's op http://www.digdice.com/tag/fonera-simpl/

Ik was erg blij met mijn Fon account, door mijn Fonera Simpl en de samenwerking met Belgacom kon ik afgelopen maand in België op veel plekken gratis internetten. Echt top!!!
Voor de liefhebbers de een Windows Phone hebben...: http://windowsphone.com/s...59-4605-8add-04820811b2a3
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Hoewel ik snap dat je goede bedoelingen hebt, is dit eigenlijk niet de bedoeling, hier hebben we op Tweakers Vraag en aanbod voor uitgevonden
2.3.7.0 RC1 is uit voor de liefhebbers! Voor zowel de Fonera 2.0n alsmede de 2.0g
Hij draait hier prima met 2.3.7.0 RC1 sinds een week! 
Hoe denken jullie eigenlijk over het gevaar van anderen die met jouw IP-adres met het internet verbonden zijn? Ik heb de Fon router nu 5 jaar hier staan waarvan de laatste 3 jaar de hotspot functie is uitgeschakeld, zuiver omdat ik het niet veilig genoeg vind. Het is te gemakkelijk om kinderporno of copyrighted spul te uploaden, waarna ik vervolgens verantwoordelijk gehouden zal worden. Of zie ik dit verkeerd?
Hoe denken jullie eigenlijk over het gevaar van anderen die met jouw IP-adres met het internet verbonden zijn? Ik heb de Fon router nu 5 jaar hier staan waarvan de laatste 3 jaar de hotspot functie is uitgeschakeld, zuiver omdat ik het niet veilig genoeg vind. Het is te gemakkelijk om kinderporno of copyrighted spul te uploaden, waarna ik vervolgens verantwoordelijk gehouden zal worden. Of zie ik dit verkeerd?
Verwijderd
Iemand moet inloggen onder zijn (nick)naam en zou dus via FON te traceren moeten zijn, want zijn FON is ooit 1x geregistreerd. Ik heb mijn public deel geknepen qua snelheid zodat een beetje surfen en mailen nog kan, maar grote bestanden wel erg veel geduld vragen.....
Theoretisch blijft de kans er, maar zulke gasten hebben by default vast ander wegen om hun continue "probleem" op te lossen.
Ik kom met een regelmaat bij mijn zoon in Antwerpen en das toch wel handig zoveel Fon-spots, dankzij dat ik er zelf ook een aanbied.
Theoretisch blijft de kans er, maar zulke gasten hebben by default vast ander wegen om hun continue "probleem" op te lossen.
Ik kom met een regelmaat bij mijn zoon in Antwerpen en das toch wel handig zoveel Fon-spots, dankzij dat ik er zelf ook een aanbied.
No sweat..MensionXL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:20:
Hij draait hier prima met 2.3.7.0 RC1 sinds een week!
Everyone who logs on to a Fon WiFi signal must be registered with Fon and must accept Fon's usage terms and conditions. We adhere to local and national internet access requirements, so if anyone tries to do anything illegal with your internet connection, we block them.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Hmm right, maar dan kan het al te laat zijn... En om eerlijk te zijn heb ik niet zo heel veel vertrouwen in Fon qua hulp als blijkt dat er kinderporno etc is geupload vanaf mijn verbinding... Dan kunnen ze wel heel leuk zo'n 'policy' hebben, maar hoe kan ik bewijzen dat de illegale content door mijn Fon router over de public SSID is gegaan?

Of kan Fon precies zien wat er wordt gedownload en geupload via de public SSID?
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2012 11:42 ]
Ik zou als ik jou was géén WiFi nemen. Veel veiliger.. 
Ik kan het niet letterlijk vinden dat ze alles loggen, maar in hun Terms of use interessante stukken:
Ik kan het niet letterlijk vinden dat ze alles loggen, maar in hun Terms of use interessante stukken:
En hier over iets met Engelse wetgeving:6.9. You agree to use the Hardware, Software, Service and Fon Access Portal, Fon’s Privacy Policy, the Conditions for Use of the Fon Website and Fon Access Portal and Users License of Fon Software in accordance with these T&Cs and accept to use them only for lawful purposes. If you use the Hardware, Software, Service and Fon Access Portal for any unlawful purposes, or provide any unlawful or illegal content, or breach these T&C’s, Fon’s Privacy Policy, the Conditions for Use of the Fon Website and Fon Access Portal and the Users License of Fon Software, Fon may disconnect your Hotspot from the Fon Community and terminate this Agreement.
6.10. Fon reserves the right at all times to disclose any user information as Fon deems necessary to satisfy any applicable law, regulation, legal process or governmental request.
Fon will remove any customized content provided by the Fonero through the Fon Portal and disconnect the Fonero if it contravenes any applicable law and if so required by the relevant Authorities.
FON does not offer open and anonymous WiFi access to the internet, but controls the access. Users who log on to FON need to be registered with FON. We know their identity confirmed by payment details such as credit card or phone number. We comply with all requirements of the UK Telco Regulation and collaborate with authorities if requested to identify copyright infringement cases. Just like other hotspot operators.
Haha WPA2 vertrouw ik nog wel (alhoewel dat natuurlijk ook niet waterdicht is) maar dit is gewoon een te open deur (je mag me paranoïde noemenRowdy.nl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:42:
Ik zou als ik jou was géén WiFi nemen. Veel veiliger..
[...]
En hier over iets met Engelse wetgeving:
[...]
In de UK werken ze in elk geval samen met de providers en overheid, maar hoe is dit in Nederland geregeld? Bedankt voor je hulp, maar ik ben nog niet overtuigd, ik hou hem lekker afgesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2012 17:05 ]
Nog van de FON-blog:
The KPN partnership is the first of several deals we expect in Europe and on other continents in 2013. With each partnership the Fon network, already the world’s largest with close to 8 million Fon Spots, grows faster. The global surge in smartphones and tablet use also propels Fon. Last year we grew our network by 53 percent and added one new Fon Spot every 10 seconds. Within a couple of years, Fon aims to have over 50 million WiFi connections in homes and businesses!
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Fonera Simpl + Fontenna ontvangen. Alles lijkt goed te werken. Enige wat ik mis is dat mijn locatie nog niet te vinden is op maps.fon.com terwijl ik het al meerdere malen op de website heb ingevoerd.
Weet iemand trouwens of je het Private signaal ook kan uitschakelen? Ik heb die niet nodig aangezien ik nog een ander AP heb.
Nu nog de Fontenna netjes buiten bevestigen en wachten op de eerste gebruiker
Weet iemand trouwens of je het Private signaal ook kan uitschakelen? Ik heb die niet nodig aangezien ik nog een ander AP heb.
Nu nog de Fontenna netjes buiten bevestigen en wachten op de eerste gebruiker
Even vraagje:
Heb interesse om bij Fon te komen, heb echter geen zin om een nieuwe AP te kopen (Heb er zelf al 3
).
Is er een mogelijkheid om in mijn bestaande infrastructuur een AP een extra WiFi netwerk uit te laten zenden en toch met Fon mee te doen?
Heb interesse om bij Fon te komen, heb echter geen zin om een nieuwe AP te kopen (Heb er zelf al 3
Is er een mogelijkheid om in mijn bestaande infrastructuur een AP een extra WiFi netwerk uit te laten zenden en toch met Fon mee te doen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
The first in Europe? En Belgacom dan?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ehm, de zin loopt door:
:
The KPN partnership is the first of several deals we expect in Europe and on other continents in 2013.
Er zijn wel aangepaste firmwareversies gemaakt voor routers die de Fon functionaliteit implementeren. Zo is men juist ook begonnen toen ze nog geen eigen hardware maakten. Google even wat met de modelnummers van je hardware.timmie1 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:35:
Even vraagje:
Heb interesse om bij Fon te komen, heb echter geen zin om een nieuwe AP te kopen (Heb er zelf al 3).
Verwijderd
"Vroeger" kon je op een kaartje zelf aangeven, als je locatie niet vanzelf op maps.fon.com zichtbaar werd, waar je Simpl zich bevond. Het enige wat je nu kunt doen is geduld hebben in de hoop dat Fon zijn kaarten update. Heel misschien lukt het als je de stekker van je Simpl een paar minuten uit het stopcontact trekt. Dit wilde "vroeger" ook wel eens werken.basix schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:21:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Fonera Simpl + Fontenna ontvangen. Alles lijkt goed te werken. Enige wat ik mis is dat mijn locatie nog niet te vinden is op maps.fon.com terwijl ik het al meerdere malen op de website heb ingevoerd.
Nee, die kun je niet uitschakelen. Waarom zou je het uitschakelen? Ik maak dankbaar gebruik van het private signaal van één van mijn drie Fonera's als ik met mijn smartphone of mijn tablet door mijn gigantische 4-kamerappartementje wandel en het bereik van mijn officiële AP te klein is en mijn smartphone of tablet automatisch naar één van mijn Fonera's overschakelt.basix schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:21:
Ik kan eigenlijk nergens terugvinden wat iemand nu moet betalen voor een Fon pas.
Ik zie dat het mogelijk is 25 min, 1 uur, 1 dag of 5 dagen te kopen, maar de prijs is nergens terug te vinden. Of kun je deze prijs zelf bepalen?
Ik zou het zelf op 1 locatie willen testen, maar eventueel uitrollen op 8 locaties. Kan dat dan allemaal in 1 account, of krijg je per locatie een account?
Ik zie dat het mogelijk is 25 min, 1 uur, 1 dag of 5 dagen te kopen, maar de prijs is nergens terug te vinden. Of kun je deze prijs zelf bepalen?
Ik zou het zelf op 1 locatie willen testen, maar eventueel uitrollen op 8 locaties. Kan dat dan allemaal in 1 account, of krijg je per locatie een account?
Je kunt meerdere foneras op 1 account verbinden. Zelf heb ik er momenteel 10 aan hangen. Inkomsten worden bij elkaar op geteld dus je zit sneller aan het uitbetalingsminimum.
De tarieven weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ik dacht dat ze bij benadering iets zijn van 15,- voor 5 dagpassen, 4,- voor één dagpas of 2,95 voor een uurtje. Die van 25 minuten lag rond de 2 euro ofzo. Maar bind me er niet op vast. Wat er overblijft is, mede afhankelijk van de gehanteerde betaalmethode en afkomst van de betalende gebruiker (dit kan ivm wisselkoersen ook nog meespelen in de kosten van de transactie) is doorgaans 75 cent minder dan de helft van de verkoopprijs van de door de gebruiker aangeschafte pas. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Hoe dan ook zou ik zeggen, ga er voor en kijk of je iets kunt dekken als een hotel ofzo.. Die hebben, als ze tenminste wifi aanbieden, vaak een zeer gammele verbinding helemaal in de avonduren als iedereen erop wil en dan zijn er vaak wel bij die die paar euro voor een verbinding die wel kwaliteit levert er wel voor over hebben. Of het hotel heeft dus geen wifi dan komen ze ook wel. Of het hotel heeft veel te dure wifi of alleen in de lobby en ook dan komen ze wel.
Voor andere locaties waar mensen korter of langer verblijven denk ik dat je minder vlot passes verkoopt..
De tarieven weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ik dacht dat ze bij benadering iets zijn van 15,- voor 5 dagpassen, 4,- voor één dagpas of 2,95 voor een uurtje. Die van 25 minuten lag rond de 2 euro ofzo. Maar bind me er niet op vast. Wat er overblijft is, mede afhankelijk van de gehanteerde betaalmethode en afkomst van de betalende gebruiker (dit kan ivm wisselkoersen ook nog meespelen in de kosten van de transactie) is doorgaans 75 cent minder dan de helft van de verkoopprijs van de door de gebruiker aangeschafte pas. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Hoe dan ook zou ik zeggen, ga er voor en kijk of je iets kunt dekken als een hotel ofzo.. Die hebben, als ze tenminste wifi aanbieden, vaak een zeer gammele verbinding helemaal in de avonduren als iedereen erop wil en dan zijn er vaak wel bij die die paar euro voor een verbinding die wel kwaliteit levert er wel voor over hebben. Of het hotel heeft dus geen wifi dan komen ze ook wel. Of het hotel heeft veel te dure wifi of alleen in de lobby en ook dan komen ze wel.
Voor andere locaties waar mensen korter of langer verblijven denk ik dat je minder vlot passes verkoopt..
Ik "zag" bij het vakantiehuis van mijn ouders (frankrijk) dat daar een fon accesspoint beschikbaar is.
Als ze die kunnen gebruiken scheelt het ze enorm veel roaming kosten.
Zo gezegd, zo gedaan dacht ik..
Blijkt nu dat als ik lid wil worden en hier een fon hotspot wil plaatsen ik me eerst moet registreren.
Tot zover logisch maar helaas. Dat gaat niet meer, je moet een breedband aansluiting bij KPN afnemen om überhaupt lid te kunnen worden....
Ben aan het mailen met hun support maar gezien de reacties, lijkt het zo te blijven.
Is er dat jullie weten een workaround? Registreren als inwoner van verwegistan om vervolgens te "verhuizen" naar nederland ofzo?
Thanks voor het meedenken
Als ze die kunnen gebruiken scheelt het ze enorm veel roaming kosten.
Zo gezegd, zo gedaan dacht ik..
Blijkt nu dat als ik lid wil worden en hier een fon hotspot wil plaatsen ik me eerst moet registreren.
Tot zover logisch maar helaas. Dat gaat niet meer, je moet een breedband aansluiting bij KPN afnemen om überhaupt lid te kunnen worden....
Ben aan het mailen met hun support maar gezien de reacties, lijkt het zo te blijven.
Is er dat jullie weten een workaround? Registreren als inwoner van verwegistan om vervolgens te "verhuizen" naar nederland ofzo?
Thanks voor het meedenken
Gelukkig werken directe linkjes nog
https://www.fon.com/en/register/form
Vervolgens aanloggen en naar de shop gaan. Als je nog een promocode (20% korting) nodig hebt, dan hoor ik het wel via DM.
Vervolgens aanloggen en naar de shop gaan. Als je nog een promocode (20% korting) nodig hebt, dan hoor ik het wel via DM.
[ Voor 45% gewijzigd door Krypt op 16-08-2013 11:44 ]
Weet iemand hoe ik een belgische fon simpl, hier in nederland aan de praat krijg. Ik heb geen proximus of belgacom account en registreren op https://www.fon.com/en/register/form lukt wel, maar de FON status is blijft offline. Ik zie dan ook geen FON_AP ssid. Kan wel gewoon internettten via het eigen MyPlace ssid.
[ Voor 6% gewijzigd door stefan52a op 04-09-2013 17:02 ]
Ik heb de SIMPL besteld op de website, is vervolgens afgeleverd bij een kennis in Turnhout en daar opgehaald. Dus is volgens mij nog niet gekoppeld geweest aan klant.Loekie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:31:
Is de SIMPL wel afgekoppeld van klant in Belgïe?
Verwijderd
op de inlogpagina staat een link naar de nl pagina die niet werkt, deze link wel: http://corp.fon.com/support/https://www.fon.com/es/userzone/myRouters
Is one or more of your Routers not appearing above?
Contact us to solve the problem.
http://corp.fon.com/support/
Vaak duurt het een (paar) dag(en) eer die online is, de datebase voor de mac adressen wordt dan geupdate...
Dus het kan ook dat zijn en dan krijg je een standaard antwoord vd helpdesk....
dat was dus mijn ervaring...Thank you for contacting Fon Customer Support.
Fon hotspot status are updated every 24 hours, however new Fon hotspots may take longer to appear. I am going to report this case in order to have it fixed in the next few days.
If you would like anymore information, please feel free to contact me anytime.
I hope you found this useful. Have a great week.
Regards
Arnoldo
Fon Customer Care
Jammer, ik kreeg helemaal geen antwoord[...]
op de inlogpagina staat een link naar de nl pagina die niet werkt, deze link wel: http://corp.fon.com/support/
Vaak duurt het een (paar) dag(en) eer die online is, de datebase voor de mac adressen wordt dan geupdate...
Dus het kan ook dat zijn en dan krijg je een standaard antwoord vd helpdesk....
[...]
dat was dus mijn ervaring...
Verwijderd
Ik zou graag een FON hotspot/router willen aanschaffen maar de website geeft weinig sjoege.....
Wanneer ik klik op: "the name of your country" Netherlands kom ik op de startpagina van KPN ?
Enig zoekwerk leert dat die nog niet veel doen met FON maar dat evt op termijn van plan zijn....
Wanneer ik klik op "store" dan krijg ik de keuze Netherlands of English wat op zich al vrij apart is maar beiden geven na klikken de landkeuze die geen enkele link geeft maar rood kleurt als soort van foutmelding ?
Iemand enig idee hoe en waar ik officieel zo'n simpl kan bestellen ?
Zo niet heeft iemand er nog 1 te koop, mag ook evt een andere zijn.......
Wanneer ik klik op: "the name of your country" Netherlands kom ik op de startpagina van KPN ?
Enig zoekwerk leert dat die nog niet veel doen met FON maar dat evt op termijn van plan zijn....
Wanneer ik klik op "store" dan krijg ik de keuze Netherlands of English wat op zich al vrij apart is maar beiden geven na klikken de landkeuze die geen enkele link geeft maar rood kleurt als soort van foutmelding ?
Iemand enig idee hoe en waar ik officieel zo'n simpl kan bestellen ?
Zo niet heeft iemand er nog 1 te koop, mag ook evt een andere zijn.......
Verwijderd
Zag het ook... wrs leveren ze niet meer aan NL omdat KPN FON als wifi hotspot gaat aanbieden...
http://forum.kpn.com/t5/N...menwerking-met/ba-p/77406
Dus of 2e hands (af en toe zie je ze op Marktplaats/Ebay) of via een relatie in het buitenland bestellen..
http://forum.kpn.com/t5/N...menwerking-met/ba-p/77406
Dus of 2e hands (af en toe zie je ze op Marktplaats/Ebay) of via een relatie in het buitenland bestellen..
KPN en Fon, tja, dat zal al zowat een jaar... Het zou volgens de planning in de zomer van 2013 worden geaktiveerd maar ik ben erg bang dat we nog heel lang mogen wachten. Ondertussen adverteert de KPN dochter Hi juist met de slogan 'bye bye wifi' (alsof je met 4GB, hun grootste bundel, alles zou kunnen dat je wilt en je WiFi dus permanent kunt uitzetten. Dus niet!)
Is al diverse keren langs verschillende officieele en onofficieele kanalen navraag / melding van gedaan bij Fon en bij KPN maar beide partijen zwijgen als het graf.
Erg jammer allemaal dit.
Ondertussen is Ziggo goed op dreef en UPC heeft een trial lopen met in de planning een grootschalige uitrol in het komende kwartaal. Niet dat je hiermee iets aan Fon hebt, of Fon gebruikers hier iets aan hebben, maar even als sidenote omdat het eigenlijk hetzelfde systeem is, echter dan alleen voor abonnees van de respectievelijke providers..
Is al diverse keren langs verschillende officieele en onofficieele kanalen navraag / melding van gedaan bij Fon en bij KPN maar beide partijen zwijgen als het graf.
Erg jammer allemaal dit.
Ondertussen is Ziggo goed op dreef en UPC heeft een trial lopen met in de planning een grootschalige uitrol in het komende kwartaal. Niet dat je hiermee iets aan Fon hebt, of Fon gebruikers hier iets aan hebben, maar even als sidenote omdat het eigenlijk hetzelfde systeem is, echter dan alleen voor abonnees van de respectievelijke providers..
Verwijderd
Er staan er 2 te koop:
http://www.marktplaats.nl...&postcode=7800&distance=0
Ik vind dit net via Google:
http://www.consumentenbon...rs/fon/fon-wifi-hotspots/
En das wel handig met mijn Fon account....
http://www.marktplaats.nl...&postcode=7800&distance=0
Ik vind dit net via Google:
http://www.consumentenbon...rs/fon/fon-wifi-hotspots/
En das wel handig met mijn Fon account....
En hier heb jij dus nu last van..;We hebben even navraag gedaan bij KPN of ook de bestaande Fon-gebruikers straks op de KPN modemrouters (...voorzien van een Fon hotspot) kunnen inloggen. En dat blijkt het geval. Dus je bent bijvoorbeeld Ziggo-abonnee met een een Fon-account (zoals de schrijver van deze review). In dat geval kun je meeliften op een door KPN in de lucht gehouden Fon-hotspot. Een tikje merkwaardig maar wel handig.
Helaas: het is sinds de deal met KPN in januari niet meer mogelijk als consument (zelf) een Simpl-kastje te bestellen in de webshop van Fon, als een Nederlands afleveradres wordt opgegeven. Als je een adres in het buitenland opgeeft, loop je kans dat Fon je registratie van de hardware binnen Nederland blokkeert. Die blokkade is er nu nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 14:47 ]
Verwijderd
Dank voor de informatie uiteraard.
Effectief komt het er dus op neer dat KPN heel Nederland blokkeerd om FON apparatuur aan te schaffen.
Weer een fraai stukje machtsmisbruik van KPN imho.
Anyways, ik heb maar een advertentie gezet in de V&A, wellicht dat het via die weg wel lukt..........
Effectief komt het er dus op neer dat KPN heel Nederland blokkeerd om FON apparatuur aan te schaffen.
Weer een fraai stukje machtsmisbruik van KPN imho.
Anyways, ik heb maar een advertentie gezet in de V&A, wellicht dat het via die weg wel lukt..........
Mooie bende dan met dat verhaal qua monopolie van KPN - Fon in Nederland dan!
Anyhoe:
De nieuwe Fonera ( New Fonera) wil ik aanschaffen, daar de repeater functie mij aanstaan. Maar: 't ding is zo nieuw, dat de support lijntjes van Fon zelf nog niet kunnen zeggen wat en hoe 't technisch in elkaar steekt (een van de nadelen van de hele Fon beweging: het moet allemaal super simpel worden uitgelegd aan de eindgebruiker zodat de power-user uiteindelijk in het ongewisse blijft).
Men zegt dat de range-extender functie werkt door je 'new fonera' ongeveer tussen de plek waar je wifi-wilt-maar-net-niet-hebt en je accesspoint te plaatsen. Via de 'new Fonera' wordt dan je wifi signaal verlengt. Dit doe je door op de 'new fonera' je SSID en sleutels in te voeren van je normale accesspoint en klaar.
Nu wil ik liefst dit grapje uithalen, maar dan als backbone gebruik maken van mijn bestaande bekabeling: Dus wel de 'new fonera' inzetten als range-extender, maar voor de feitelijk verbinding geen gebruik (hoeven) maken van een zwak wifi signaal, maar van een stabiele verbinding via het aanwezig LAN ( UTP bekabeling ). Zo zou ik een goede roaming mogelijkheid kunnen creeren.
Huidige situatie:
Accespoint staat nu in de kelder, en 'old-fonera-simpl' staat op zolder. Nu moet ik telkens mijn smartphone laten switchen als ik de beneden ben (kelder-wifi) of boven of tuin ( zolder-wifi)
liefst vervang ik de simple voor een 'new fonera', maar zet ik deze dus zo hoog mogelijk zodat ik ook in de tuin goed bereik blijf houden.
Anyhoe:
De nieuwe Fonera ( New Fonera) wil ik aanschaffen, daar de repeater functie mij aanstaan. Maar: 't ding is zo nieuw, dat de support lijntjes van Fon zelf nog niet kunnen zeggen wat en hoe 't technisch in elkaar steekt (een van de nadelen van de hele Fon beweging: het moet allemaal super simpel worden uitgelegd aan de eindgebruiker zodat de power-user uiteindelijk in het ongewisse blijft).
Men zegt dat de range-extender functie werkt door je 'new fonera' ongeveer tussen de plek waar je wifi-wilt-maar-net-niet-hebt en je accesspoint te plaatsen. Via de 'new Fonera' wordt dan je wifi signaal verlengt. Dit doe je door op de 'new fonera' je SSID en sleutels in te voeren van je normale accesspoint en klaar.
Nu wil ik liefst dit grapje uithalen, maar dan als backbone gebruik maken van mijn bestaande bekabeling: Dus wel de 'new fonera' inzetten als range-extender, maar voor de feitelijk verbinding geen gebruik (hoeven) maken van een zwak wifi signaal, maar van een stabiele verbinding via het aanwezig LAN ( UTP bekabeling ). Zo zou ik een goede roaming mogelijkheid kunnen creeren.
Huidige situatie:
Accespoint staat nu in de kelder, en 'old-fonera-simpl' staat op zolder. Nu moet ik telkens mijn smartphone laten switchen als ik de beneden ben (kelder-wifi) of boven of tuin ( zolder-wifi)
liefst vervang ik de simple voor een 'new fonera', maar zet ik deze dus zo hoog mogelijk zodat ik ook in de tuin goed bereik blijf houden.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker