Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De kaart om de Fonero's te vinden is zeer traag. Bijna onwerkbaar.
Is er een betere manier? Zoals een lijst per plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Dat kan toch met die fon map?
http://maps.fon.com linker kolom klop je de plaats en land in en de plaats is meteen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
job schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:58:
Dat kan toch met die fon map?
Ik denk dat svdmeer deze ook gebruikt heeft, map = kaart tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
[...]

Die heb ik inderdaad gebruikt. Schuiven en inzoomen is erg traag en het duurt lang voordat de fonero's te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:49:
Dan heb je voor 12 euro een fontenna + fon
alleen een fon voor 10 euro.
:) 5 maal fonera met fontenna en 6 maal zonder. Ik ga een beetje late sinterklaahaas spelen.
Of toch stiekum eerst een paar met dd-wrt bewerken. Een setje als bridge, twee stuks als
ap repeater en twee als ap client met dchp op het wired gedeelte. Lekker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:11:
Of toch stiekum eerst een paar met dd-wrt bewerken.
Dan hoop ik dat je kan solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Dan hoop ik dat je kan solderen :)
Huh? 1. Ja hoor ik ben opgegroeid met de soldeerbout in de hand, 2. Waarom solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
Zo net 2x Fontenne en 2x Fonara besteld.
Zal mij benieuwen hoelang het duurt voor ik ze binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:31:
[...]

Huh? 1. Ja hoor ik ben opgegroeid met de soldeerbout in de hand, 2. Waarom solderen?
Omdat je met de nieuwe fon firmware alleen dd-wrt eropkrijgt door er een serial connector aan te solderen.
Teruggaan naar een oudere firmware schijnt niet te kunnen. (althans kan wel, maar heeft geen nut).
Op de freewlan site kan je een heel verhaal over verschillende firmwares vinden.
En op de dd-wrt site staat bij de installation uitleg dat je moet gaan solderen.
Sypher schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:42:
Zo net 2x Fontenne en 2x Fonara besteld.
Zal mij benieuwen hoelang het duurt voor ik ze binnen heb :)
Met mazzel op maandag.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-01-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Zal wel fijn zijn, ben de komende week vrij t/m maandag.
Maar zal je net zien: komen ze op dinsdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:31:
[...]

Omdat je met de nieuwe fon firmware alleen dd-wrt eropkrijgt door er een serial connector aan te solderen.
Hmmm de fonera's die ik eind december kreeg waren 123 om te haksen met de simpele
instructies van uselesshacks danwel de dd-wrt wiki. Ik vraag me af welke firmware er dan
wel op deze moet zitten? RedBoot er op, firmware flashen en klaar was kees. Zo niet dan
floeps ik wel even een serial convertertje in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

Aapje

Opel-beun
offtopic:
Ik heb totaal 1tje met 1.7.1 r2 ontvangen, en 4 met 1.7.1 r1 zal het nog wel even laten weten zodra ik de andere 15 heb

Maar hacken van de fonera's gaat dit topic volgens mij niet om ;) dus we gaan hopelijk vanaf nu weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hmm, iemand ervaringen met een fonera die niet helemaal meewerkt?
Kennis van me heeft een fonera (heb ik destijds geinstalleerd en getest) die niet helemaal meewerkt.
Inloggen via myplace gaat probleemloos en er kan geinternet worden.

internetten via FON_AP geeft problemen. verbinding wordt gemaakt, er wordt een ip uitgedeeld.
Maar browsen werkt niet. Niet met een macbook, niet met een windows laptop.
wifi.fon.com werkt ook niet.
Ik ga er binnenkort even langs om naar te kijken.. maar iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn? Dan kan ik wat gerichter zoeken.

edit:
musicfreak schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
[...]

Ja, oke.. maar daarom geef ik ook de tip om plaatsnaam en land in te typen.
Dan hoef je niet zoveel te zoomen. Als je eenmaal een plaats in beeld hebt (dus niet veel fonspots tegelijk) dan is die kaart redelijk rap. Uitgezoomed is die inderdaad traag.
Dus links plaats invullen lijkt me een goede oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 23-01-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb wel problemen gehad met de toshiba laptop van mijn vriendin. Echter nadat ik nieuwe drivers voor haar draadloze netwerkkaart had geïnstalleerd heb ik geen last meer gehad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Heeft iemand de omnidirectional antenne van Fon al eens geprobeerd? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

catchingfire schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:29:
Heeft iemand de omnidirectional antenne van Fon al eens geprobeerd? Wat zijn de ervaringen?
Je bedoelt denk ik de directional antenne (fontenna)? Ik heb deze nog niet binnen. Ook heb ik een 16dbi richt antenne liggen (nog zonder kabel).
Als ik kabel en fontenna binnen heb (volgende week denk ik) zal ik gaan testen en vergelijken tussen de omnidirectional and beide directional antenne's. Ik hoop eigenlijk dat de 16bdi richt antenne het het beste doet want die kost wel even wat meer dan die fontenna (al valt 70 EUR totaal incl kabel nog wel mee).
edit: google? http://www.google.nl/sear...=&q=fontenna+review&meta=

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 23-01-2008 14:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Janoz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:15:
Ikzelf heb wel problemen gehad met de toshiba laptop van mijn vriendin. Echter nadat ik nieuwe drivers voor haar draadloze netwerkkaart had geïnstalleerd heb ik geen last meer gehad.
Het rare is, het heeft tijden goed gewerkt.
Nu werkt Myplace nog steeds probleemloos, alleen fon_ap werkt niet meer.

En het probleem speelt op 2 laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-01-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
franssie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:15:
Je bedoelt denk ik de directional antenne (fontenna)?
Nee, ik bedoel toch echt de omnidirectionele antenne.
https://shop.fon.com/FonS...w=product&product=PRD-003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

oops - my bad, 'k wist niet dat die ook nog bestonden. Lijkt gewoon op zo'n sprietje die je ook bij Dixons kan kopen, zou wel effect moeten hebben!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
franssie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
[...]

oops - my bad, 'k wist niet dat die ook nog bestonden. Lijkt gewoon op zo'n sprietje die je ook bij Dixons kan kopen, zou wel effect moeten hebben!
Wel opletten dat je de kleine aansluiting hebt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de fonera en de fonera+? Het enige dat ik kon vinden was dat de "+" versie nog een utp uitgang heeft, een Omni-Directional detachable antenna (2dBi) voor de gewone versie en een External detachable antenna (1,5dBi) voor de Plus-versie

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dan heb je alle verschillen wel zo'n beetje gehad.
De oude fonera zal nu waarschijnlijk wel voor dumpprijzen verkocht worden omdat ze uit het assortiment gaan.

Wat mijn probleem betreft (paar posts terug). Probleem is later ontstaan.. de fon heeft enkele maanden correct gewerkt.
Ik ben even langs geweest en heb het volgende ontdekt:
In sommige gevallen (meestal kort na de reboot van de fonera).
Myplace is te zien en te gebruiken.
FON_AP is te zien maar de laptops (ja meerdere) krijgen geen ip adres (ja een apipa, dus nutteloos).

Maar meestal:
Myplace is te zien en te gebruiken.
FON_AP is niet te zien (niet in windows, niet op de mac, niet via netstumbler, niet via de site-survey functie van mij router).

Rebooten, resetten. Het maakt allemaal geen donder uit.
De firmware downgraden naar een oudere versie kan niet (de fon ziet dat die ouder is en weigert hem).

Maar dan wordt het nog leuker, ik kom thuis en daar exact hetzelfde probleem.
fon_ap alleen kort na de reboot te zien en een apipa adres.
myplace werkt probleemloos.
Opeens, vanuit het niets.
Vorige week (de laatste keer dat ik toevallig zag dat fon_ap in de lucht was) werkte de boel nog wel.
Tussentijds is er niets aan het netwerk veranderd.

Googlelen op dit probleem geeft veel verhalen over mensen die hetzelfde probleem hebben.
Aantal topics op de fon site, maar geen oplossing in die topics.
Ook raar dat de mensen van de fon zich daar niet laten horen.

In elkgeval, iemand nog een suggestie?
Toch maar eens kijken of dd-wrt er wel op te zetten is met versie 0.7.2 r3 want hier heb je echt niets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-01-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Echt geweldig idee!! Ik had zelf al een soort van idealisme, als iedereen op de hele wereld zijn wifi beperkt deeld, heb je geen mobiele provider nodig voor oa: mobiele telefonie, internet, videostreams, muziekstreams! Zou dus geweldig zijn! Lekker gratis (op je eigen thuis internet na dan ;P)
Maar goed probeer dat maar iedereen ui te leggen wie standaard hun router beveiligd binnen krijgen en waarschijnlijk iets van 80% leeks zijn!
Dus ik heb daarom ook ons eigen internet, voor iedereen beperkt open staan! Alleen wel jammer dat mijn router/wifi (sweex....) daarop geen fonera software op kan. Dus ik zal wel ff kijken hoe ik dat het beste aan kan pakke!
Maar net ff wezen kijken, en zelfs hier in de achterhoek, in het plaatsje neede zijn er al 4 mensen met zo'n open accespoint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapje schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:26:
offtopic:
Ik heb totaal 1tje met 1.7.1 r2 ontvangen, en 4 met 1.7.1 r1 zal het nog wel even laten weten zodra ik de andere 15 heb

Maar hacken van de fonera's gaat dit topic volgens mij niet om ;)
Da's toch ook een 'fonera ervaring'? ;)

p.s. Ik heb ook drie fon la fonera's actief hoor dus ben ook een braaf fonner :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Bliksem B schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:57:
Echt geweldig idee!! Ik had zelf al een soort van idealisme, als iedereen op de hele wereld zijn wifi beperkt deeld, heb je geen mobiele provider nodig voor oa: mobiele telefonie, internet, videostreams, muziekstreams! Zou dus geweldig zijn! Lekker gratis (op je eigen thuis internet na dan ;P)
Maar goed probeer dat maar iedereen ui te leggen wie standaard hun router beveiligd binnen krijgen en waarschijnlijk iets van 80% leeks zijn!
Dus ik heb daarom ook ons eigen internet, voor iedereen beperkt open staan! Alleen wel jammer dat mijn router/wifi (sweex....) daarop geen fonera software op kan. Dus ik zal wel ff kijken hoe ik dat het beste aan kan pakke!
Maar net ff wezen kijken, en zelfs hier in de achterhoek, in het plaatsje neede zijn er al 4 mensen met zo'n open accespoint!
Zoals hierboven vermeld, op dit moment heb je al voor een tientje een Fon, die je vervolgens gewoon aan je netwerk knoo\pt. Voor 2 euro extra heb je zelfs een sterkere antenne erbij... (Fontenna) ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 20:19
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:12:
[...]
En daar heb je blijkbaar ook 2 versies van, de warme FON2100 en de koelere FON2200. Maar een kennis van me had overlaatst nog een gekocht en kreeg de oudere FON2100. Blijkbaar worden de nieuwere alleen maar naar Amerika of Engeland gestuurd.
Ik heb vorige week een 2200-versie ontvangen, besteld op Tweede Kerstdag. Dus blijkbaar komen ze ook onze kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
wout schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:
[...]

Ik heb vorige week een 2200-versie ontvangen, besteld op Tweede Kerstdag. Dus blijkbaar komen ze ook onze kant op.
Hier ook een 2200 ontvangen na RMA
Ondertussen 6 stuks online, waarvan 1 topper.
1.5 maand en de teller staat op 35€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

berns schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:51:
[...]
Hier ook een 2200 ontvangen na RMA
Ondertussen 6 stuks online, waarvan 1 topper.
1.5 maand en de teller staat op 35€
kijk da's goed verdienen dan op een investeringf van 12 EUR en wat stroom, zo heb je zelfs je internet eruit :)
Dan woon je vast ergens bij een groot plein oid? Ik woon nogal afgelegen dus tot de zomer verwacht ik geen aliens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Op Ebay vind ik diverse Wifi antenne's. Heeft één van jullie wel eens een dergelijke antenne aangesloten op een Fonera om de ontvangst te verbeteren? En is dan een vaste antenne beter of zo'n antenne met een kabeltje die op een apart voetje staat?

Zo'n Yagi booster lijkt me nog wat overtrokken, ik wil het signaal wat verbeteren voor mijn bovenbuurvrouw. De Fonera blijft in de meterkast staan.

[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 27-01-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
franssie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:27:
[...]

kijk da's goed verdienen dan op een investeringf van 12 EUR en wat stroom, zo heb je zelfs je internet eruit :)
Dan woon je vast ergens bij een groot plein oid? Ik woon nogal afgelegen dus tot de zomer verwacht ik geen aliens.
Ik heb er 7 en 1 fontenna voor noppes , dus geen 12 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
berns schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:32:
Ik heb er 7 en 1 fontenna voor noppes , dus geen 12 euro _/-\o_
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Heb je ze alle vier in één zending gekregen?

[ Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 27-01-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

musicfreak schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:02:
Op Ebay vind ik diverse Wifi antenne's. Heeft één van jullie wel eens een dergelijke antenne aangesloten op een Fonera om de ontvangst te verbeteren? En is dan een vaste antenne beter of zo'n antenne met een kabeltje die op een apart voetje staat?

Zo'n Yagi booster lijkt me nog wat overtrokken, ik wil het signaal wat verbeteren voor mijn bovenbuurvrouw. De Fonera blijft in de meterkast staan.
Ik heb een 26 16 dbi richt paneel aan mijn fonera hangen, die komt echt wel ver (ik straal een steiger aan waar in de zomer veel boten liggen - hebben zij ook een internet en ik hopenlijk een paar euro). Werkt prima maar met kabel en alles best duur (35 euro voor richt paneel, mazzeltje met een bieding en ca 30 euro voor de kabel dus dat verdien ik niet zo snel terug denk ik...)

Maar het bereik is echt top (al denk ik dat ik iets teveel power uitstuur nu maar het is toch een open gebied).

/edit: Als zoiets wilt doen wil je ook zeker weten dat de kabel op je fonero past. Bij de fonero hebben ze een beetje rare connector gebruikt (net als zovele andere APs), dat moet omdat de overheden denken dat we er dan geen andere antenne's op aansluiten dan daar waarmee ie is goedgekeurd.
Wat ze dus deden in een 'reverse' antenne aansluiting maken, de huls wordt van mannetje vrouwtje en de binnenkant blijft, of bedenk zelf alle twee de varianten tov de al bestaande twee varianten.
Het lastige is dus dat de 'reverse' connectors een mannelijke huls hebben met vrouwlijke binnenkant, of juist andsersom! Hoe noem je zoiets? Dat is dus onduidelijk en dat leidt tot veel verwarring.
De antenne kabel voor op je fonero moet er dus zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxtrotdelta.com/media/Twkrs/011-rp-sma-male-small.jpg
deze wordt zowel r-sma, rp-sma genoemd (reverse polarity sma) en ook zowel vrouwlijk als mannelijk. Dus maak even 'sure' als je een kabel koopt dat ie zo'n einde heeft voor je fonera en natuurlijk een einde dat op je antenne past...

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 27-01-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

En dat het signaal vanaf die boten ook weer terug naar jou moet ben je even vergeten?
Teveel boosten heeft dus niet veel nut.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 27-01-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

job schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:22:
En dat het signaal vanaf die boten ook weer terug naar jou moet ben je even vergeten?
Nee - Aangezien de antenne de versterking verzorgt en niet de fonera wordt dus ook het terugkomende signaal weer versterkt opgevangen (als het goed is).
Met de wifi van mijn N95 kan ik over honderden meters nog connecten (tweeweg) dus ik denk dat het werkt... (vergelijk het met een richt microfoon, dan kan je ook gesprekken volgen op grote afstand terwijl men niet harder hoeft te spreken).
Als je alleen de zender versterkt en niet de antenne, dan heb je wel gelijk.

/edit3: stond er niet echt maar ik gebruik dus een soort richt antenne. Dat effect kan je ook krijgen door wat stalen gaas op de juiste manier achter je fonero te plaatsen, schijnt goed te werken maar daar ben ik te lui voor + ik wilde 'm ook buien kunnen hangen tzt, dat kan de mijne

/edit4: @job, als je wat vindt heb ik wel interesse, de meeste stukken gaan over twee richt antennes en ik werk inderdaad met een richt en omni-directioneel systeem. Maar volgens mij werken de meeste gsm masten ook met drie 120 graden antennes, juist om van die antenne versterking gebruik te maken

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 27-01-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hmm, klinkt inderdaad logisch..
Eens kijken of ik daar nog wat over kan vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
15 x Fon 2200 hier ontvangen :P

Ze verschepen ze dus idd naar nederland :+
offtopic:
(2200 is btw makkelijker te hacken dan de 2100 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik ben nu ook een FON point! Ons dorp heeft nu een ware foninvasie!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
musicfreak schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Heb je ze alle vier in één zending gekregen?
De 1ste heb ik gratis gekregen, na wat maanden online het fontrepreneur pack (3 fonera +1 fontenna voor 50€, wat je terugkrijgt als ze 3 maanden online zijn), en dan nog de 3 gratis van de kerstfon.

Ik verwacht er nog wel een paar gratis over een tijdje. Fon is loyaal voor fonera`s die lang online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vraagje: De verzending gaat met UPS he? Krijg je dan ook iets van een tracking number ofzo?
Is wel fijn om te weten wanneer je vrij moet zijn om het pakketje aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik merk dat sinds ik een Fonera (2100) aan m'n Linksys modem/wifi-routerje heb hangen dat internet er zeer regelmatig uit ligt, minstens 1x per week. Ik kan dan nog wel connecten met m'n router maar dat is het dan ook. Geen internet. Stekker er even uit en weer erin en alles is weer in de lucht. Voor de Fonera had ik hier nooit last van.

Komt dit vaker voor? Ik zat erover te denken om een Fonera (heb er nog 3 liggen) bij wat mensen erbij te pluggen maar ik ben bang dat ik straks overal op mag gaan draven omdat 't internet bij hun er weer eens uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Sypher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:16:
Vraagje: De verzending gaat met UPS he? Krijg je dan ook iets van een tracking number ofzo?
Is wel fijn om te weten wanneer je vrij moet zijn om het pakketje aan te nemen.
UPS probeert het 3 keer, daarna gaat het naar een dichtsbijzijnde UPS Center. Ben je daar niet binnen 5 dagen langs geweest.... Dan gaat 't retour Spanje.

Geen trackingnummers dus.
catchingfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:37:
Komt dit vaker voor? Ik zat erover te denken om een Fonera (heb er nog 3 liggen) bij wat mensen erbij te pluggen maar ik ben bang dat ik straks overal op mag gaan draven omdat 't internet bij hun er weer eens uit ligt.
Je bent de eerste waarbij ik hoor dat dit gebeurt....
Wat valt weg? De wifi verbinding naar je linksys? Of alles in 't geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Aapje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:33:
Je bent de eerste waarbij ik hoor dat dit gebeurt....
Wat valt weg? De wifi verbinding naar je linksys? Of alles in 't geheel?
ik kan nog wel met m'n linksys connecten, maar vandaaruit kan ik niet meer 't internet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nooit last van gehad iig (heb 2 fonera's staan op 2 plekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb ooit wel gehad dat de wireless uitviel, maar werk bijna niet op m'n wireless dus weet niet of dat nog steeds is (firmware heb ik bijv al eens geupdate)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Exacto hetzelfde probleem, nog nooit de moeite genomen om het uit te zoeken... Vermoed dattie te warm wordt...

Op FON zie je dan overigens ook dattie offline is... Kreng mag de 14 feb wel online blijven ivm die fotolijstjes actie. Best een vet idee... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Kixtart schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:51:
Ik heb ooit wel gehad dat de wireless uitviel, maar werk bijna niet op m'n wireless dus weet niet of dat nog steeds is (firmware heb ik bijv al eens geupdate)
offtopic:
Irri ava heb je :P

Heb weer 2 plekjes in Arnhem's binnenstad neer gezet met fonera's :)
Nieuwstad 1tje,
Bakkerstraat 1tje (Naja ze komen binnenkort online :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Er is ook een andere partij welke een groot draadloos netwerk wil opzetten: Whisher.
Whisher geeft/verkoopt alleen geen accesspoints.

Met een paar wijzigingen aan je configuratie van je La Fonera, kan je ook een Whisher SSID toevoegen. Dan heb je dus FON_AP, MY_PLACE en WHISHER_AP.

Voordeel is dat je dan ook op andere Whisher ap's kan :)

Op deze site staat hoe je het kan instellen.

Zodra mijn order binnen is ga ik dat denk ik ook maar doen. Nog meer internetmogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
Er is ook een andere partij welke een groot draadloos netwerk wil opzetten: Whisher.
Whisher geeft/verkoopt alleen geen accesspoints.

Met een paar wijzigingen aan je configuratie van je La Fonera, kan je ook een Whisher SSID toevoegen. Dan heb je dus FON_AP, MY_PLACE en WHISHER_AP.

Voordeel is dat je dan ook op andere Whisher ap's kan :)

Op deze site staat hoe je het kan instellen.

Zodra mijn order binnen is ga ik dat denk ik ook maar doen. Nog meer internetmogelijkheden :)
dit is aan de ene kant niet echt wenselijk in dit draadje lijkt me

en een netwerk dat gebouwd wordt door ap's aan te passen lijkt me lang niet zo snel te groeien als de fonera's (er zijn meer niet handige mensen dan tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is het eenvoudig de Fonera in te zetten als AP achter een netwerkkaart die via de wireless internet connection sharing krijgt. Maw ik wil de fonera plaatsen achter één van mijn clients die al via wireless zijn signaal betrekt. Volgens mij moet dit toch gewoon kunnen? (windows 200 sp4).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
aardbeix15 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:00:
is het eenvoudig de Fonera in te zetten als AP achter een netwerkkaart die via de wireless internet connection sharing krijgt. Maw ik wil de fonera plaatsen achter één van mijn clients die al via wireless zijn signaal betrekt. Volgens mij moet dit toch gewoon kunnen? (windows 200 sp4).
Dus op dees manier?
code:
1
Internet --> Router/Wireless AP ~~~~~~> PC --> La Fonera

Zou ansich geen enkel probleem moeten zijn zolang je op die ene PC maar je internet deelt. Even opletten dat je of een DHCP server opzet voor die netwerkkaart in je PC of je La Fonera instelt dat ie een vast IP gebruikt. (Handleiding Fon)

Ow, en belangrijk; directe verbinding tussen je PC en een La Fonera; gebruik een cross-link cable, een gewone UTP kabel werkt niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Weet iemand hoeveel dBm aan output power de Fonera's leveren? Op de FON site vind ik het niet terug, alleen dat er een 2 dbi antenne op zit maar dat wil ik niet weten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Aapje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:33:
[...]
Geen trackingnummers dus.
Heb vanmiddag een trackingcode ontvangen. Deze moet je wel aanvragen bij Support.
Maar goed, binnen 24 uur had ik die code in m'n mailbox.

Helaas staat de status op Billing Information Received bij UPS. Maar volgens Fon is dat dat ze al wel opgehaald zijn..

Edit:
En hij is onderweg :P Verwachte aankomstdag: 01/02/2007. Perfect, wel wat langer dan gehoopt maar nog wel in deze week :P

Edit2:
Ja, natuurlijk. Nog niet binnen en weg verwachte aankomstdatum.

Hij ligt nog steeds in Barcelona en is geen steek verder in vergelijking met 30-1

[ Voor 25% gewijzigd door Sypher op 02-02-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

musicfreak schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:14:
Weet iemand hoeveel dBm aan output power de Fonera's leveren? Op de FON site vind ik het niet terug, alleen dat er een 2 dbi antenne op zit maar dat wil ik niet weten. ;-)
According to OpenWrt, the output-power is set to 18dBm, in contrast to the FCC-RF-tests where an output power of almost 25dBm

eerste hippe hit op http://www.google.com/search?q=fonera+transmit+power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59
Ik heb mn La Fonera ook binnen, komt deze week nog online 8)

Ik kreeg van Fon een mailtje met Trackingnummer nadat bij de eerste aflevering niemand thuis was om hem aan te nemen.

Het heeft toch wel zo'n 3weken geduurd voordat hij binnen was, maargoed het staat ook op de site vermeld dat het wel ff'tjes kan duren.

Hij wordt trouwens door UPS verzonden in tegenstelling tot wat er in de openingspost staat. (TNT)

[ Voor 19% gewijzigd door Bezzerk op 01-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren m'n Fonera binnen gekregen, 24 januari besteld dus best wel snel. M'n eerste draadloze netwerk dus het was even een paar minuten puzzelen maar het bleek toch heel eenvoudig te zijn, de handleiding is alleen een beetje raar opgesteld.
Ik heb er ook zo'n fontenna bijbesteld maar die is niet echt veel soeps, signaal is dan wel 2x zo sterk op zo'n 100 meter afstand in vergelijking met het standaard antennetje maar da's toch maar 3 dB verbetering en van opzij is er dan minder ontvangst, daarnaast zit je met een stugge antennedraad die je niet te veel mag buigen. Ik heb een ander antenne besteld om te kijken of het wat beter kan.
Een andere klacht is over het meegeleverde lan-kabeltje, te kort en ook nog eens een ribbon type dat je niet makkelijk wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die fontenna is een directionale antenne. Wat wil zeggen dat hij vooral aan de voorkant (waar het fon logo zit) een signaal uitstuurt. Aan de zijkanten, en achter kant heb je weinig bereik.
Dat ding is dus alleen zinnig om om voor een raam te hangen en specifiek een kant op te stralen.

Wil je rondom meer signaal, dan moet je dus een omnidirectionale antenne kopen.
(zoeen als je dus besteld hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste ontvangen, het is de FON 2200A. Alleen jammer dat de kabel van die Fontenna zo lang is. (3meter) mijn voorkeur gaat uit na 1 meter max.
Kan ik hem niet zelf inkorten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:33:
Vandaag mijn eerste ontvangen, het is de FON 2200A. Alleen jammer dat de kabel van die Fontenna zo lang is. (3meter) mijn voorkeur gaat uit na 1 meter max.
Kan ik hem niet zelf inkorten ?
Als je goed solderen kan, kan je een mooi connectortje erop solderen.
Of de fontenne open breken en daar de kabel opnieuw in solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Open breken? Er zit onder de voetjes gewoon een schroefje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
job schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:46:
Open breken? Er zit onder de voetjes gewoon een schroefje. :)
Ehm????? Lees eens goed schat :* Gaat over een Fontenna deze hebben geen schroefjes. Zijn dicht gemaakt dmv. speciale lijm en veel hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Aapje schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Als je goed solderen kan, kan je een mooi connectortje erop solderen.
Of de fontenne open breken en daar de kabel opnieuw in solderen?
http://elfonblog.fondoo.net/?p=91

Openmaken en her-solderen lijkt mij goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
De software die beschikbaar is voor de linksys wrt54gl is deze ook te gebruiken voor de linksys wrt54g?

[ Voor 70% gewijzigd door MarkBM op 15-02-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DD-WRT met ChilliSpot en Heartbeat instal(leren)?

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
catchingfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:37:
Ik merk dat sinds ik een Fonera (2100) aan m'n Linksys modem/wifi-routerje heb hangen dat internet er zeer regelmatig uit ligt, minstens 1x per week. Ik kan dan nog wel connecten met m'n router maar dat is het dan ook. Geen internet. Stekker er even uit en weer erin en alles is weer in de lucht. Voor de Fonera had ik hier nooit last van.

Ik had ook zo'n probleem met mijn speedtouch, alles lijkt nog wel te werken, kunt zelfs nog bij de speedtouch komen, dsl verbinding is ok, maar internet is weg. herconnecten werkt niet. enige remedi is stekker er even uit en weer aan en het loopt weer.

ook had ik wat problemen om met mijn fonera te conecten via draadloos. na wat zoeken kwam er wel achter dat mijn fonera (de + in mijn geval) dezelfde ip range gebruikte als mijn speedtouch (196.168.XXX.XXX). Heb toen de ip range van de fonera aangepast naar de 172.16.XXX.XXX range.
sinds dien kan ik weer prima verbinden met mijn fonera via draadloos en heeft het internet er nog niet weer uit gelegen.... (heb dit 4 dagen geleden veranderd dus.... houd jullie op de hoogte of het weer voorkomt of dat het nu weg blijft)

maar mischien kun je dat eens controleren en evt. aanpassen.

voor je informatie, er zijn 3 ip ranges die je kan gebruiken hiervoor, namelijk de 2 boven genoemde en ook nog de 10.XXX.XXX.XXX range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MarkBM schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:51:
De software die beschikbaar is voor de linksys wrt54gl is deze ook te gebruiken voor de linksys wrt54g?
Dat ligt aan de versie die je hebt. De latere WRT54G hadden andere hardware en dan zal het niet werken. De WRT54GL is gelijk aan de WRT54G's tot een bepaald versienummer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Marzman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:07:
[...]

Dat ligt aan de versie die je hebt. De latere WRT54G hadden andere hardware en dan zal het niet werken. De WRT54GL is gelijk aan de WRT54G's tot een bepaald versienummer.
De firmware pakt hij wel op mijn linksys, maar heb het achter de livebox nog niet aan de praat gekregen.

Dit zijn de instellingen die ik heb gebruikt:

Daarvoor heb ik de dhcp van de livebox uitgeschakeld en de firewall uitgezet.

Op de linksys heb ik ingesteld bij WAN:
Static IP
IP: 192.168.1.9
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

DNS: 192.168.1.1

De linksys is met de wan poort gekoppeld aan de LB. Ik kom wel netjes in het inlogscherm van de linksys, maar kan de lb op deze manier niet bereiken.

Proberen te pingen naar 192.168.1.1
Krijg dan of doelstation niet bereikt, of time outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Ik heb twee Fonera's besteld (€ 5,-/stuk) en ontvangen (model FON2200A, firmware 0.7.2r3) en deze succesvol achter mijn bestaande router aangesloten; So far so good.

Ik wil mijn Private netwerk (beter) beshermen met een hidden SSID en MAC lijst; Het toverwoord op dit forum is dan FreeWLAN.
Maar wat is dit een pokke site; Waar moet ik in godsnaam beginnen te lezen... :N

Vraag-1: Heeft iemand een (korte-) handleiding wat ik moet downloaden en hoe ik FreeWLAN dan op mijn Fonera krijg?

Vraag-2: Mocht dit (onverhoopt) misgaan, hoe krijg ik dan de orginele firmware weer terug op de Fonera FON2200A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

MarkBM schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:12:
De linksys is met de wan poort gekoppeld aan de LB. Ik kom wel netjes in het inlogscherm van de linksys, maar kan de lb op deze manier niet bereiken.

Proberen te pingen naar 192.168.1.1
Krijg dan of doelstation niet bereikt, of time outs.
Nogal logisch dat je de livebox niet kan bereiken. die hangt immers aan de wan kant van je router. (oftewel fysiek gescheiden van de lanpoorten van je "fon")
Maar jou probleem heeft weinig van doen met fonero en diens ervaringen.
Lees dit: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
of hang je "fon" dmv een lan (ipv de wan) poort aan je livebox.
yalk57 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:02:
Vraag-1: Heeft iemand een (korte-) handleiding wat ik moet downloaden en hoe ik FreeWLAN dan op mijn Fonera krijg?

Vraag-2: Mocht dit (onverhoopt) misgaan, hoe krijg ik dan de orginele firmware weer terug op de Fonera FON2200A?
http://trac.freewlan.info/wiki/Documentation/Installation
Nadeel van die link is dat hij een beetje achterloopt.

Wat je daarom kan doen is deze link volgen http://uselesshacks.com/?p=23 en als je telnet access hebt kan je elke gewenste firmware erin kunnen zetten. Ik denk dat je vanaf het punt dat je telnet access hebt je wel weer met de wlan wiki verder kan.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 17-02-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Laatst online: 20:41

AirX

Tweak Guru

yalk57 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:02:
Ik heb twee Fonera's besteld (€ 5,-/stuk) en ontvangen (model FON2200A, firmware 0.7.2r3) en deze succesvol achter mijn bestaande router aangesloten; So far so good.

Ik wil mijn Private netwerk (beter) beshermen met een hidden SSID en MAC lijst; Het toverwoord op dit forum is dan FreeWLAN.
Maar wat is dit een pokke site; Waar moet ik in godsnaam beginnen te lezen... :N

Zie ook: http://www.fonboard.nl/wi...freewlan.info_uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

AirX, handige link. Dat is misschien nog wel handiger dan de freewlan wiki.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 17-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
job schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:09:
[...]

Nogal logisch dat je de livebox niet kan bereiken. die hangt immers aan de wan kant van je router. (oftewel fysiek gescheiden van de lanpoorten van je "fon")
Maar jou probleem heeft weinig van doen met fonero en diens ervaringen.
Lees dit: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
of hang je "fon" dmv een lan (ipv de wan) poort aan je livebox.
Ik begrijp je verhaal, alleen heb ik geen probleem mijn linksys router als accespoint te gebruiken met de firmware van linksys. Het is juist de firmware van fon, waar ik niet helemaal uit kom.

Heb het ipv de wan methode het nu als accespoint methode aangesloten. Via de lan poorten geen probleem om te internetten, maar draadloos krijg ik het niet voorelkaar.

Ik krijg een ip uit de range 192.168.182.1 draadloos, bekabeld zit ik in de range van de Livebox.

Er wordt ergens geen koppeling gemaakt naar i-net, draadloos dan. Vraag me af of het uberhaupt mogelijk is met deze combinatie.

Draadloos kan ik nu wel pingen naar 192.168.1.1 (livebox adres)

Wat doe ik nog verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je linksys instelt als dhcp forwarder of dhcp uitschakelen. Even uittesten wat het beste werkt, dan zouden de laptops een ip moeten krijgen van de livebox.

Of wat ook een idee is, is in de linksys handmatig inkloppen wat zijn ip is (in de range van de livebox), zijn gateway (de livebox dus), zijn subnet e.d ipv op automatisch verkrijgen zetten.

Ik kan nog wel meer oplossingen bedenken, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe je de linksys nou precies hebt ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-02-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Dat is juist een probleem, je kan in de fon firmware de dhcp niet in of uitschakelen. Wat dat betreft zijn de mogelijkheden zeer beperkt.

Ik weet ook niet of dat het probleem is, via de lan aansluitingen heb ik dus wel i-net. De connectie wordt opzich wel goed doorgegeven. Ook denk ik dat de andere range wel de goede range is, omdat fon het privé en publieke gedeelte gescheiden wil houden.

Het gaat alleen mis bij het doorgeven van de internet connectie aan de draadloze range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Hyperlink 8 dBi omni antenne gekregen en met een kabel van 2 meter op mijn fon aangesloten maar het signaal word eerder veel zwakker dan sterker.

Nu heb ik er totaal geen kaas van gegeten maar heeft de Fon te weinig 'power' voor zo'n antenne? Ik kan nergens een minimum vinden wat zo'n antenne nodig heeft om goed te functioneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Ondertussen mijn fonera binnen. Wisseling van ISP heeft ondertussen ook plaatsgevonden, dus geen livebox meer, maar een zyxel van Telfort.

Ik had gedacht dat het niet mis kon gaan, maar heb toch problemen het draadloze signaal vast te houden van de fonera. Krijg dan weer wel, dan weer niet fon-ap en myplace te zien. Als ik uiteindelijk mijn laptop zowat in de router(fonera) zet kan ik verbinding maken. Verder dan een meter kan ik niet meer connecten, terwijl de sterkte wel goed wordt aangegeven.

Heb uiteindelijk een andere antenne erop gezet. Ik had de fonera antenne er voor 2 € bij genomen. Nu lukt het wel om op 2 meter afstand contact te maken. Al vliegt nog regelmatig de verbinding eruit.

Ondertussen de fonera op 3 verschillende kanalen gezet, maar het blijft een ellende.

Heb mijn linksys router maar weer aangelsoten. (deze werkte niet meer als de fonera aanstond, drukte het draadloze signaal weg.) Ben er weer even zat van.

Nu de fonera even los naast (in :P) mijn computer boven gezet. Het Wlan lampje brandt, maar ik krijg hier niks te zien. Nu staat de fonera dan ook niet aangesloten op een netwerk, maar dit moet voor het detecteren van een SSID geen probleem zijn lijkt me.

Mij conclusie tot dusver. Of mijn fonera is een beetje brak. Of er komt een erg appart draadloos signaal van de fonera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:44
Draaien ze toevallig op hetzelfde kanaal? Wellicht dat 1 de ander weg drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Hoe vaak wordt de map met de fon accesspoints geupdate?

Zijn de foneno's actueel? Of staan er ook fonero's op die allang offline zijn?

Het vorige viel mij op: Ik was vandaag in Leeuwarden, de Eikenstraat, en ging zoeken met mijn telefoon naar netwerken. Toen kwam ik voor het eerst in het wild een fonero tegen. FON_Eikenstraat. Maar in de map die ik nu aan het bekijken ben vind ik die niet terug :?

EDIT: Staan de SSID's van de AP's wel genoemd in de maps?

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 26-02-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n derde Fonera binnengekregen, deze is voor m'n zus. Omdat zij nog geen wifikaartje heeft heb ik alle instellingen bij mij thuis gedaan en daarna de Fonera op de nieuwe locatie gezet, zo te zien werkt ie. :)
Ik blijf wel disconnects houden, alles zie er goed uit, er is verbinding met het privé kanaal van de Fonera maar Live messenger piept er uit en internet werkt niet meer. Als ik bij de verbinding op "Herstellen" druk krijg ik weer verbinding, soms gebeurt dit een paar keer in een paar minuten achter elkaar en soms een halve dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Westereen schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:48:
Draaien ze toevallig op hetzelfde kanaal? Wellicht dat 1 de ander weg drukt.
Nee, heb al verschillende kanalen geprobeerd. Geeft geen verbetering.

Heb nu mijn fonera los staan. Al mijn netwerkkaarten van linksys vinden hem niet, zelfs niet als hij pal naast de netwerkkaart staat.

Mijn toshiba laptop met interne kaart vindt hem wel vrij makkelijk.

Probleem met linksys misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
engessa schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:55:
Ik heb een Hyperlink 8 dBi omni antenne gekregen en met een kabel van 2 meter op mijn fon aangesloten maar het signaal word eerder veel zwakker dan sterker.

Nu heb ik er totaal geen kaas van gegeten maar heeft de Fon te weinig 'power' voor zo'n antenne? Ik kan nergens een minimum vinden wat zo'n antenne nodig heeft om goed te functioneren..
Dat kan heel goed, een andere antenne maakt het signaal nl. niet sterker, het wordt alleen anders gericht. Zie http://www.confero24.com/article_info.php?articles_id=5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:22
Met welke firmware versie worden de nieuwste fonera's geleverd? Is deze nog steeds te hacken? (Ik wil wan en private ssid bridgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:14
orillion schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:18:
Met welke firmware versie worden de nieuwste fonera's geleverd? Is deze nog steeds te hacken? (Ik wil wan en private ssid bridgen)
De nieuwst fonera is de 2200 versie en die heeft standaard redboot, is dus te hacken.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
BazemanKM schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:20:
[...]

De nieuwst fonera is de 2200 versie en die heeft standaard redboot, is dus te hacken.
Kan je ook al via ssh inloggen, of moet je het via een seriële interface doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Vanuit de doos kan je nog niet via ssh erop.
je voert de kolofonium hack uit en je kan er via ssh op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:41:
Vanuit de doos kan je nog niet via ssh erop.
je voert de kolofonium hack uit en je kan er via ssh op.
Ok mooi. Ik kon nergens op internet vinden wat de laatste firmware was en of de kolofonium hack nog steeds mogelijk was.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het is met de fon 2200 zelfs makkelijker geworden dan met de 2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met inloggen op een "fonspot"in frankrijk?

afgelopen weekend bij parijs bleek ik niet te kunnen inloggen omdat ik geen neuf cegetel account heb. nermaal bij t inloggen in buitenland gaat internet naar de fon website, maar nu werd ik doorgelinkt naar de neuf cegetel site. maar zelfs bij een neuf amigo zou je toch probleemloos moeten kunnen internetten??? althans.. dat is wat fon zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Je zou inderdaad gewoon moeten kunnen verbinden.
Vraag me af wat er zou gebeuren als je naar https://www.fon.com/login/gateway zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ik daar nou niet aan gedacht heb.. zou er bijna voor terug rijden.. nou ja goeie tip voor in de zomer..

maar ik vond t zo vreemd dat ik niet de fonsite kreeg om in te loggen.. ik heb ook fonboard.nl al doorgeworsteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Maar kreeg je ook geen loginbox op die site dan?
Kreeg je die pagina te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam bij deze en kon er niks mee..
deze site geeft wel een certificaatfout trouwens..

misschien heeft ie wel zn fonrouter zo aangepast zodat fon-users niet meer kunnen inloggen.. het was de enige neuf amigo die in de buurt zat.. de andere spot die ik heb gevonden was wel een gewone fon_ap.. weliswaar met een brak signaal maar oke..

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Is elke Neuf router dan direct een Fon router?
Men kon daar toch voor kiezen? Misschien is dit een Non-Fon fouter en enkel Neuf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat niet.. maar deze spot stond in de fonmap als zijnde een fonspot maar bleek een neufje.. amigo van fon dan he..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om van een gewone wl500g router van Asus een Fon hotspot te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:05:
Is het mogelijk om van een gewone wl500g router van Asus een Fon hotspot te maken?
Volgens mij niet.... Als je bij FON kijkt vind je alleen voor wat oudere Buffalo en Linksys routers formware... (http://www.fon.com/en/download/popupSelectVersion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Fonero draait hier nu ook. Leuk apparaat. Wel wat vaag qua settings. Ik kan bv. wel instellen dat er DHCP gebruikt moet worden in het privé netwerk, maar de range niet. Ik lijk totaal willekeurige IP's te krijgen, ergens middenin de range van het subnet.

Flashen met FreeWLAN was eenvoudig, waarmee je wat prettige extra's hebt.

Ik heb nog wel een dilemma:
Stel dat iemand via jouw Fonero een e-mail stuurt naar Geert Wilders met doodsbedreigingen. Zo iets zal vandaag de dag zeer hoog worden opgenomen. Heb je dan niet een enorm groot probleem? Je hebt welis waar een Fonero maar dat is nog niet het bewijs dat jij het zelf niet bent geweest. Nadat de user is ingelogd, gaat namelijk al het verkeer gewoon via jouw IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
*Schijnbaar* kunnen ze bij Fon bijhouden wat een user op een public Fon accesspoint doet.... Of dat echt klopt en in hoe verre dat strekt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:14
svdmeer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:45:
Ik heb nog wel een dilemma:
Stel dat iemand via jouw Fonero een e-mail stuurt naar Geert Wilders met doodsbedreigingen. Zo iets zal vandaag de dag zeer hoog worden opgenomen. Heb je dan niet een enorm groot probleem? Je hebt welis waar een Fonero maar dat is nog niet het bewijs dat jij het zelf niet bent geweest. Nadat de user is ingelogd, gaat namelijk al het verkeer gewoon via jouw IP.
FON maakt een tunnel verbinding van jouw fonera, naar hun. het netwerk verkeer gaat via hun dns enzo.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Als ik echter via mijn publieke FON accesspoint een website bezoek die mijn IP zichtbaar maakt, dan zie ik gewoon mijn eigen IP.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste