De kaart om de Fonero's te vinden is zeer traag. Bijna onwerkbaar.
Is er een betere manier? Zoals een lijst per plaats?
Is er een betere manier? Zoals een lijst per plaats?
Ik denk dat svdmeer deze ook gebruikt heeft, map = kaart tenslotte.job schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:58:
Dat kan toch met die fon map?
Die heb ik inderdaad gebruikt. Schuiven en inzoomen is erg traag en het duurt lang voordat de fonero's te zien zijn.musicfreak schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
[...]
Ik denk dat svdmeer deze ook gebruikt heeft, map = kaart tenslotte.
Verwijderd
job schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:49:
Dan heb je voor 12 euro een fontenna + fon
alleen een fon voor 10 euro.
Dan hoop ik dat je kan solderenVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:11:
Of toch stiekum eerst een paar met dd-wrt bewerken.
Omdat je met de nieuwe fon firmware alleen dd-wrt eropkrijgt door er een serial connector aan te solderen.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:31:
[...]
Huh? 1. Ja hoor ik ben opgegroeid met de soldeerbout in de hand, 2. Waarom solderen?
Met mazzel op maandag.Sypher schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:42:
Zo net 2x Fontenne en 2x Fonara besteld.
Zal mij benieuwen hoelang het duurt voor ik ze binnen heb
[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-01-2008 18:40 ]
Verwijderd
Hmmm de fonera's die ik eind december kreeg waren 123 om te haksen met de simpelejob schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:31:
[...]
Omdat je met de nieuwe fon firmware alleen dd-wrt eropkrijgt door er een serial connector aan te solderen.
Ja, oke.. maar daarom geef ik ook de tip om plaatsnaam en land in te typen.musicfreak schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:24:
[...]
Ik denk dat svdmeer deze ook gebruikt heeft, map = kaart tenslotte.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 23-01-2008 00:35 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je bedoelt denk ik de directional antenne (fontenna)? Ik heb deze nog niet binnen. Ook heb ik een 16dbi richt antenne liggen (nog zonder kabel).catchingfire schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:29:
Heeft iemand de omnidirectional antenne van Fon al eens geprobeerd? Wat zijn de ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 23-01-2008 14:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het rare is, het heeft tijden goed gewerkt.Janoz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:15:
Ikzelf heb wel problemen gehad met de toshiba laptop van mijn vriendin. Echter nadat ik nieuwe drivers voor haar draadloze netwerkkaart had geïnstalleerd heb ik geen last meer gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-01-2008 15:00 ]
Nee, ik bedoel toch echt de omnidirectionele antenne.franssie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:15:
Je bedoelt denk ik de directional antenne (fontenna)?
oops - my bad, 'k wist niet dat die ook nog bestonden. Lijkt gewoon op zo'n sprietje die je ook bij Dixons kan kopen, zou wel effect moeten hebben!catchingfire schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:05:
[...]
Nee, ik bedoel toch echt de omnidirectionele antenne.
https://shop.fon.com/FonS...w=product&product=PRD-003
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wel opletten dat je de kleine aansluiting hebt hefranssie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
[...]
oops - my bad, 'k wist niet dat die ook nog bestonden. Lijkt gewoon op zo'n sprietje die je ook bij Dixons kan kopen, zou wel effect moeten hebben!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-01-2008 22:57 ]
Verwijderd
Da's toch ook een 'fonera ervaring'?Aapje schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:26:
offtopic:
Ik heb totaal 1tje met 1.7.1 r2 ontvangen, en 4 met 1.7.1 r1 zal het nog wel even laten weten zodra ik de andere 15 heb
Maar hacken van de fonera's gaat dit topic volgens mij niet om
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:42 ]
Zoals hierboven vermeld, op dit moment heb je al voor een tientje een Fon, die je vervolgens gewoon aan je netwerk knoo\pt. Voor 2 euro extra heb je zelfs een sterkere antenne erbij... (Fontenna)Bliksem B schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:57:
Echt geweldig idee!! Ik had zelf al een soort van idealisme, als iedereen op de hele wereld zijn wifi beperkt deeld, heb je geen mobiele provider nodig voor oa: mobiele telefonie, internet, videostreams, muziekstreams! Zou dus geweldig zijn! Lekker gratis (op je eigen thuis internet na dan ;P)
Maar goed probeer dat maar iedereen ui te leggen wie standaard hun router beveiligd binnen krijgen en waarschijnlijk iets van 80% leeks zijn!
Dus ik heb daarom ook ons eigen internet, voor iedereen beperkt open staan! Alleen wel jammer dat mijn router/wifi (sweex....) daarop geen fonera software op kan. Dus ik zal wel ff kijken hoe ik dat het beste aan kan pakke!
Maar net ff wezen kijken, en zelfs hier in de achterhoek, in het plaatsje neede zijn er al 4 mensen met zo'n open accespoint!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik heb vorige week een 2200-versie ontvangen, besteld op Tweede Kerstdag. Dus blijkbaar komen ze ook onze kant op.Avenger 2.0 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:12:
[...]
En daar heb je blijkbaar ook 2 versies van, de warme FON2100 en de koelere FON2200. Maar een kennis van me had overlaatst nog een gekocht en kreeg de oudere FON2100. Blijkbaar worden de nieuwere alleen maar naar Amerika of Engeland gestuurd.
Hier ook een 2200 ontvangen na RMAwout schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:
[...]
Ik heb vorige week een 2200-versie ontvangen, besteld op Tweede Kerstdag. Dus blijkbaar komen ze ook onze kant op.
kijk da's goed verdienen dan op een investeringf van 12 EUR en wat stroom, zo heb je zelfs je internet eruitberns schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:51:
[...]
Hier ook een 2200 ontvangen na RMA
Ondertussen 6 stuks online, waarvan 1 topper.
1.5 maand en de teller staat op 35€
[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 27-01-2008 12:05 ]
Ik heb er 7 en 1 fontenna voor noppes , dus geen 12 eurofranssie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:27:
[...]
kijk da's goed verdienen dan op een investeringf van 12 EUR en wat stroom, zo heb je zelfs je internet eruit
Dan woon je vast ergens bij een groot plein oid? Ik woon nogal afgelegen dus tot de zomer verwacht ik geen aliens.
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Heb je ze alle vier in één zending gekregen?berns schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:32:
Ik heb er 7 en 1 fontenna voor noppes , dus geen 12 euro
[ Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 27-01-2008 12:54 ]
Ik heb een 26 16 dbi richt paneel aan mijn fonera hangen, die komt echt wel ver (ik straal een steiger aan waar in de zomer veel boten liggen - hebben zij ook een internet en ik hopenlijk een paar euro). Werkt prima maar met kabel en alles best duur (35 euro voor richt paneel, mazzeltje met een bieding en ca 30 euro voor de kabel dus dat verdien ik niet zo snel terug denk ik...)musicfreak schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:02:
Op Ebay vind ik diverse Wifi antenne's. Heeft één van jullie wel eens een dergelijke antenne aangesloten op een Fonera om de ontvangst te verbeteren? En is dan een vaste antenne beter of zo'n antenne met een kabeltje die op een apart voetje staat?
Zo'n Yagi booster lijkt me nog wat overtrokken, ik wil het signaal wat verbeteren voor mijn bovenbuurvrouw. De Fonera blijft in de meterkast staan.
[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 27-01-2008 19:49 ]
[ Voor 19% gewijzigd door job op 27-01-2008 14:24 ]
Nee - Aangezien de antenne de versterking verzorgt en niet de fonera wordt dus ook het terugkomende signaal weer versterkt opgevangen (als het goed is).job schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:22:
En dat het signaal vanaf die boten ook weer terug naar jou moet ben je even vergeten?
[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 27-01-2008 19:18 ]
You are NIJL-ed!
De 1ste heb ik gratis gekregen, na wat maanden online het fontrepreneur pack (3 fonera +1 fontenna voor 50€, wat je terugkrijgt als ze 3 maanden online zijn), en dan nog de 3 gratis van de kerstfon.musicfreak schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:39:
[...]
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Heb je ze alle vier in één zending gekregen?
UPS probeert het 3 keer, daarna gaat het naar een dichtsbijzijnde UPS Center. Ben je daar niet binnen 5 dagen langs geweest.... Dan gaat 't retour Spanje.Sypher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:16:
Vraagje: De verzending gaat met UPS he? Krijg je dan ook iets van een tracking number ofzo?
Is wel fijn om te weten wanneer je vrij moet zijn om het pakketje aan te nemen.
Je bent de eerste waarbij ik hoor dat dit gebeurt....catchingfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:37:
Komt dit vaker voor? Ik zat erover te denken om een Fonera (heb er nog 3 liggen) bij wat mensen erbij te pluggen maar ik ben bang dat ik straks overal op mag gaan draven omdat 't internet bij hun er weer eens uit ligt.
ik kan nog wel met m'n linksys connecten, maar vandaaruit kan ik niet meer 't internet op...Aapje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:33:
Je bent de eerste waarbij ik hoor dat dit gebeurt....
Wat valt weg? De wifi verbinding naar je linksys? Of alles in 't geheel?
☻/
/▌
/ \
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Kixtart schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:51:
Ik heb ooit wel gehad dat de wireless uitviel, maar werk bijna niet op m'n wireless dus weet niet of dat nog steeds is (firmware heb ik bijv al eens geupdate)
Verwijderd
dit is aan de ene kant niet echt wenselijk in dit draadje lijkt meSypher schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
Er is ook een andere partij welke een groot draadloos netwerk wil opzetten: Whisher.
Whisher geeft/verkoopt alleen geen accesspoints.
Met een paar wijzigingen aan je configuratie van je La Fonera, kan je ook een Whisher SSID toevoegen. Dan heb je dus FON_AP, MY_PLACE en WHISHER_AP.
Voordeel is dat je dan ook op andere Whisher ap's kan
Op deze site staat hoe je het kan instellen.
Zodra mijn order binnen is ga ik dat denk ik ook maar doen. Nog meer internetmogelijkheden
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Dus op dees manier?aardbeix15 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:00:
is het eenvoudig de Fonera in te zetten als AP achter een netwerkkaart die via de wireless internet connection sharing krijgt. Maw ik wil de fonera plaatsen achter één van mijn clients die al via wireless zijn signaal betrekt. Volgens mij moet dit toch gewoon kunnen? (windows 200 sp4).
1
| Internet --> Router/Wireless AP ~~~~~~> PC --> La Fonera |
Heb vanmiddag een trackingcode ontvangen. Deze moet je wel aanvragen bij Support.
[ Voor 25% gewijzigd door Sypher op 02-02-2008 16:04 ]
According to OpenWrt, the output-power is set to 18dBm, in contrast to the FCC-RF-tests where an output power of almost 25dBmmusicfreak schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:14:
Weet iemand hoeveel dBm aan output power de Fonera's leveren? Op de FON site vind ik het niet terug, alleen dat er een 2 dbi antenne op zit maar dat wil ik niet weten. ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door Bezzerk op 01-02-2008 13:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als je goed solderen kan, kan je een mooi connectortje erop solderen.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:33:
Vandaag mijn eerste ontvangen, het is de FON 2200A. Alleen jammer dat de kabel van die Fontenna zo lang is. (3meter) mijn voorkeur gaat uit na 1 meter max.
Kan ik hem niet zelf inkorten ?
Ehm????? Lees eens goed schatjob schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:46:
Open breken? Er zit onder de voetjes gewoon een schroefje.
http://elfonblog.fondoo.net/?p=91Aapje schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:28:
[...]
Als je goed solderen kan, kan je een mooi connectortje erop solderen.
Of de fontenne open breken en daar de kabel opnieuw in solderen?
[ Voor 70% gewijzigd door MarkBM op 15-02-2008 09:58 ]
Verwijderd
[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 19:19 ]
Ik had ook zo'n probleem met mijn speedtouch, alles lijkt nog wel te werken, kunt zelfs nog bij de speedtouch komen, dsl verbinding is ok, maar internet is weg. herconnecten werkt niet. enige remedi is stekker er even uit en weer aan en het loopt weer.catchingfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:37:
Ik merk dat sinds ik een Fonera (2100) aan m'n Linksys modem/wifi-routerje heb hangen dat internet er zeer regelmatig uit ligt, minstens 1x per week. Ik kan dan nog wel connecten met m'n router maar dat is het dan ook. Geen internet. Stekker er even uit en weer erin en alles is weer in de lucht. Voor de Fonera had ik hier nooit last van.
Komt dit vaker voor? Ik zat erover te denken om een Fonera (heb er nog 3 liggen) bij wat mensen erbij te pluggen maar ik ben bang dat ik straks overal op mag gaan draven omdat 't internet bij hun er weer eens uit ligt.
Dat ligt aan de versie die je hebt. De latere WRT54G hadden andere hardware en dan zal het niet werken. De WRT54GL is gelijk aan de WRT54G's tot een bepaald versienummer.MarkBM schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:51:
De software die beschikbaar is voor de linksys wrt54gl is deze ook te gebruiken voor de linksys wrt54g?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De firmware pakt hij wel op mijn linksys, maar heb het achter de livebox nog niet aan de praat gekregen.Marzman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:07:
[...]
Dat ligt aan de versie die je hebt. De latere WRT54G hadden andere hardware en dan zal het niet werken. De WRT54GL is gelijk aan de WRT54G's tot een bepaald versienummer.
Nogal logisch dat je de livebox niet kan bereiken. die hangt immers aan de wan kant van je router. (oftewel fysiek gescheiden van de lanpoorten van je "fon")MarkBM schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:12:
De linksys is met de wan poort gekoppeld aan de LB. Ik kom wel netjes in het inlogscherm van de linksys, maar kan de lb op deze manier niet bereiken.
Proberen te pingen naar 192.168.1.1
Krijg dan of doelstation niet bereikt, of time outs.
http://trac.freewlan.info/wiki/Documentation/Installationyalk57 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:02:
Vraag-1: Heeft iemand een (korte-) handleiding wat ik moet downloaden en hoe ik FreeWLAN dan op mijn Fonera krijg?
Vraag-2: Mocht dit (onverhoopt) misgaan, hoe krijg ik dan de orginele firmware weer terug op de Fonera FON2200A?
[ Voor 13% gewijzigd door job op 17-02-2008 18:15 ]
Zie ook: http://www.fonboard.nl/wi...freewlan.info_uitbreidingyalk57 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:02:
Ik heb twee Fonera's besteld (€ 5,-/stuk) en ontvangen (model FON2200A, firmware 0.7.2r3) en deze succesvol achter mijn bestaande router aangesloten; So far so good.
Ik wil mijn Private netwerk (beter) beshermen met een hidden SSID en MAC lijst; Het toverwoord op dit forum is dan FreeWLAN.
Maar wat is dit een pokke site; Waar moet ik in godsnaam beginnen te lezen...
Vraag-1: Heeft iemand een (korte-) handleiding wat ik moet downloaden en hoe ik FreeWLAN dan op mijn Fonera krijg?
Vraag-2: Mocht dit (onverhoopt) misgaan, hoe krijg ik dan de orginele firmware weer terug op de Fonera FON2200A?
[ Voor 46% gewijzigd door job op 17-02-2008 18:18 ]
Ik begrijp je verhaal, alleen heb ik geen probleem mijn linksys router als accespoint te gebruiken met de firmware van linksys. Het is juist de firmware van fon, waar ik niet helemaal uit kom.job schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:09:
[...]
Nogal logisch dat je de livebox niet kan bereiken. die hangt immers aan de wan kant van je router. (oftewel fysiek gescheiden van de lanpoorten van je "fon")
Maar jou probleem heeft weinig van doen met fonero en diens ervaringen.
Lees dit: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
of hang je "fon" dmv een lan (ipv de wan) poort aan je livebox.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-02-2008 16:20 ]
[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 26-02-2008 21:36 ]
Verwijderd
Nee, heb al verschillende kanalen geprobeerd. Geeft geen verbetering.Westereen schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:48:
Draaien ze toevallig op hetzelfde kanaal? Wellicht dat 1 de ander weg drukt.
Dat kan heel goed, een andere antenne maakt het signaal nl. niet sterker, het wordt alleen anders gericht. Zie http://www.confero24.com/article_info.php?articles_id=5.engessa schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:55:
Ik heb een Hyperlink 8 dBi omni antenne gekregen en met een kabel van 2 meter op mijn fon aangesloten maar het signaal word eerder veel zwakker dan sterker.
Nu heb ik er totaal geen kaas van gegeten maar heeft de Fon te weinig 'power' voor zo'n antenne? Ik kan nergens een minimum vinden wat zo'n antenne nodig heeft om goed te functioneren..
De nieuwst fonera is de 2200 versie en die heeft standaard redboot, is dus te hacken.orillion schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:18:
Met welke firmware versie worden de nieuwste fonera's geleverd? Is deze nog steeds te hacken? (Ik wil wan en private ssid bridgen)
https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/
Kan je ook al via ssh inloggen, of moet je het via een seriële interface doen?BazemanKM schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:20:
[...]
De nieuwst fonera is de 2200 versie en die heeft standaard redboot, is dus te hacken.
Ok mooi. Ik kon nergens op internet vinden wat de laatste firmware was en of de kolofonium hack nog steeds mogelijk was.job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:41:
Vanuit de doos kan je nog niet via ssh erop.
je voert de kolofonium hack uit en je kan er via ssh op.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 19:41 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 20:49 ]
Volgens mij niet.... Als je bij FON kijkt vind je alleen voor wat oudere Buffalo en Linksys routers formware... (http://www.fon.com/en/download/popupSelectVersion)Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:05:
Is het mogelijk om van een gewone wl500g router van Asus een Fon hotspot te maken?
FON maakt een tunnel verbinding van jouw fonera, naar hun. het netwerk verkeer gaat via hun dns enzo.svdmeer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:45:
Ik heb nog wel een dilemma:
Stel dat iemand via jouw Fonero een e-mail stuurt naar Geert Wilders met doodsbedreigingen. Zo iets zal vandaag de dag zeer hoog worden opgenomen. Heb je dan niet een enorm groot probleem? Je hebt welis waar een Fonero maar dat is nog niet het bewijs dat jij het zelf niet bent geweest. Nadat de user is ingelogd, gaat namelijk al het verkeer gewoon via jouw IP.
https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq