Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 15:28
Liep net hier tegenaan, weerhoudt me toch ietwat ervan om een 3rd party firmware te installeren op m'n Fonera: http://de.freewlan.info/viewtopic.php?t=367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik kreeg net een promotional code, 3 gratis FON router's hebben meer mensen dit gehad?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 11:34
sjolmers schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:32:
Ik kreeg net een promotional code, 3 gratis FON router's hebben meer mensen dit gehad?
Yup, en meteen besteld!

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hier ook besteld. Weet wel vrienden die hier geinteresseerd in zijn. Wat wel jammer is dat je er geen 3 fontenna's bij kon bestellen 2 euro de stuk. De fonero heeft een zodanig slecht bereik dat je er eigenlijk niet veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Ik heb hier nog een wrt54G antenne's liggen.
Zou het eigenlijk nuttig zijn om die erop te draaien?

edit: uiteraard dmv een adapertje.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 05-12-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

hier ook gehad ben nu aan het bestellen

ik heb wat tests gedaan met die fonera antennes en het signaal is opvallend sterk, ik had er een extra grote antenne bij gezocht maar dat maakte zeer weinig tot geen verschil

edit:
snel erbij zijn want hij is gelimiteerd geldig (15.000 sets)

shameless quote
Special Offer for three La Foneras for free. (Shipping and Sales tax included)

This Special Offer is valid until December 31, 2007 and limited to 15000 La Fonera Bundles (with three La Foneras) and to users/customers/members of FON that have received their Promotional Code and that also register or are already registered as Foneros. This Offer is limited to one router per user and shipping address. You will not be eligible for this Offer if you have previously purchased a subsidised La Fonera at www.fon.com.

Once FON has confirmation that you have registered as a member of our Community, we will send you the La Fonera Bundle (with three La Foneras) for free including tax and shipping. Once you have received your La Foneras, your will be required to install the La Fonera and maintain it activated within the FON Community. If for any reason you are not able to do so, we ask that you kindly pass the La Fonera onto a friend who wants to share WiFi as a Fonero.

FON will publish your location on the FON maps that highlight the FON Community’s Access Points. Your personal data will be handled in accordance with the FON Privacy and Data Protection Policy that you will accept or have accepted when registering with FON. The FON Privacy and Data Protection Policy complies with the Spanish Organic Act 15/1999 entitled the Personal Data Protection Law and the UK Protection Act 1998, their corresponding regulations and other relevant legislation.

On our website www.fon.com you can find all of the necessary information for installation and registration of your La Fonera.
edit2:
en ze zijn besteld, 3 routertjes zijn onderweg :P

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 47200 op 05-12-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
Anoniem: 47200 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:38:
hier ook gehad ben nu aan het bestellen

ik heb wat tests gedaan met die fonera antennes en het signaal is opvallend sterk, ik had er een extra grote antenne bij gezocht maar dat maakte zeer weinig tot geen verschil

edit:
snel erbij zijn want hij is gelimiteerd geldig (15.000 sets)

shameless quote

[...]

edit2:
en ze zijn besteld, 3 routertjes zijn onderweg :P
ik heb hem ook besteld. nog een handige tip wellicht, je kunt er meteen een fontenna bij bestellen voor 2 euro. wel letten op de juiste bestelvolgorde:
-3 routers
-1 antenne
-bij het afrekenen je coupon-code ingeven
-2 euro afrekenen :P

en die 3 routertjes geef ik wel aan wat vrienden die een telefoon met wifi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:55:
[...]

ik heb hem ook besteld. nog een handige tip wellicht, je kunt er meteen een fontenna bij bestellen voor 2 euro. wel letten op de juiste bestelvolgorde:
-3 routers
-1 antenne
-bij het afrekenen je coupon-code ingeven
-2 euro afrekenen :P

en die 3 routertjes geef ik wel aan wat vrienden die een telefoon met wifi hebben.
`
Net te laat. Heb ze ook al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Hoe kregen jullie die code dan? Waren jullie al Foneros? (Ik ben namelijk denk ik ook wel in de markt voor zo'n fonera)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 05-12-2007 23:53 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
MrAngry schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:53:
Hoe kregen jullie die code dan? Waren jullie al Foneros? (Ik ben namelijk denk ik ook wel in de markt voor zo'n fonera)
de code kreeg ik als trouwe gebruiker om wat vrienden blij te maken met een fonera. je mag er best eentje van me hebben, ik heb die drie dingen niet nodig en weet maar twee potentiele gebruikers.

heb zelf al een linksys en een fonera van ze. maar dit was een mooi kansje om die fontenna te krijgen. de drie fonera's zijn bijzaak :D

[ Voor 24% gewijzigd door Byte_Me op 06-12-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 24-06 11:34
Je krijgt de code ook alleen volgens mij als je zelf een fonera gekocht hebt. De mensen die ik ereen heb kunnen geven via een promo code hebben geen code gekregen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Mocht iemand zo'n code willen hebben,
stuur ff een mailtje en dan stuur ik het originele mailtje wel door incl. de ongebruikte code.

Edit:
Ik heb maar een code, dus de eerste die zich meld.... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hexley op 07-12-2007 09:50 . Reden: Code vergeven.... ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59

Totaalgeflipt

De enige echte

Hexley schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:53:
Mocht iemand zo'n code willen hebben,
stuur ff een mailtje en dan stuur ik het originele mailtje wel door incl. de ongebruikte code.

Edit:
Ik heb maar een code, dus de eerste die zich meld.... ;)
Ik wil wel een fontenna :)
Wil evt verzendkosten ook wel meebetalen:)

Laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Is het mogelijk om La Fonera op de volgende manier in het netwerk te hangen?

Modem-->(web,ftp,inet)Server-->La Fonera-->Pc 4,5,6

Alle pc's hangen nu aan de server, maar dat is volledig bedraad, wat huisgenoten willen draadloos los en dit lijkt me wel een mooie oplossing. Maar dan moet de fonera dus wel kunnen bridgen.
je mag er best eentje van me hebben,
Top aanbod, ik moet eerst even weten of ik er technisch wat aan heb hier, maar dan zal ik je benaderen :)

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 06-12-2007 11:43 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235502

job schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:15:
[...]

Ik heb het zelfs niet over de fonera en fonera +
Maar over de vorige generatie fon routers en de nieuwe.
De nieuwe zijn die kleine witte dingetjes.
De oude zijn die linksys routers.
fonera kan ook dd-wrt bevatten maar bied weinig voordelen...naar ik hoor is dd-wrt zelfs onstabiel...

je kunt beter freewlan of francofon of ponte2 installeren als je je beperkt voelt...
ik vind in de freewlan versie de meeste features terug zoals repeater...
je kunt hem dan idd in je zolder hangen... en er een grote antenna aanhangen...

waarom 65mW... omdat dat legaal is... dankzij de 3db antenne eraan kom je al in de buurt van de 100mW.... vervang je die door de "fontenna" ben je al illegaal bezig want over de 100mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:40:
Is het mogelijk om La Fonera op de volgende manier in het netwerk te hangen?

Modem-->(web,ftp,inet)Server-->La Fonera-->Pc 4,5,6

Alle pc's hangen nu aan de server, maar dat is volledig bedraad, wat huisgenoten willen draadloos los en dit lijkt me wel een mooie oplossing. Maar dan moet de fonera dus wel kunnen bridgen.

[...]

Top aanbod, ik moet eerst even weten of ik er technisch wat aan heb hier, maar dan zal ik je benaderen :)
je kunt "bridging" aanzetten in de Freewlan uitbreiding...
dus de "draadloze" pc's kunnen via de la fonera aan je pc...de rest via de rest...
de fonera heeft wel geen "lan" poort dus best een hub aan je pc hangen of 2 netwerkkaarten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chilly_Willy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:42:
Je krijgt de code ook alleen volgens mij als je zelf een fonera gekocht hebt. De mensen die ik ereen heb kunnen geven via een promo code hebben geen code gekregen.
de mensen die hem "bijna" een jaar online hebben gehad met de originele fon firmware (of freewlan/francofon uitbreidingen) kregen de 3gratis extra fonera aanbieding...

de mensen die er een "timer" aan hadden hangen waardoor hij slechts 8tal uurtjes per dag onder stroom hadden; waren eraan voor de moeite....
zeg nu zelf... ik haal via maps.fon.com de lijst van fon accesspoints binnen... ik kom voor je deur parkeren en je hebt 'm niet aanstaan...ben ik eraan voor de moeite :-)

omdat je een euro per jaar wil sparen aan stroom... ja ... zo gaat Kyoto zeker van de grond komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catchingfire schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:15:
Liep net hier tegenaan, weerhoudt me toch ietwat ervan om een 3rd party firmware te installeren op m'n Fonera: http://de.freewlan.info/viewtopic.php?t=367
waarom?
heb je hulp nodig?
wiki.fonboard.nl en www.fonboard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm het verschil is niet zo groot tussen die linksys / fonera antenna...

maar een 9db antenne helpt wel maar opgepast die vlakken het signaal af tot een ovaal ipv de huidige bolvorm
(www.confero24.com)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 235502 op 09-12-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Euhm steven.leeman, misschien een idee om eens de edit knop te gaan gebruiken (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) :+

[ Voor 1% gewijzigd door Kixtart op 06-12-2007 18:45 . Reden: Smilie erbij is mooier ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Anoniem: 235502 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:34:
waarom 65mW... omdat dat legaal is... dankzij de 3db antenne eraan kom je al in de buurt van de 100mW.... vervang je die door de "fontenna" ben je al illegaal bezig want over de 100mW
Hoe kan je deze power eigenlijk lager zetten in freewlan addon (om legaal met de fontenna te blijven)? In een betaversie hadden ze daar een optie voor, maar hebben ze er uit gekegeld omdat mensen zo hun draadloos konden 'uitzetten'. En SSH toegang heb je ook al niet...

Edit : Zit toch SSH in, hebben ze goed verstopt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Avenger 2.0 op 07-12-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Totaalgeflipt schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:51:
[...]

Ik wil wel een fontenna :)
Wil evt verzendkosten ook wel meebetalen:)

Laat maar even weten.
Tja, ik had maar 1 code en die heb ik om 10:23 dus al vergeven... ;)
Als ik het goed heb is deze ook gebruikt, omdat de shop nu zegt dat de code ongeldig is... :)

De reden dat ik de code weg gegeven heb is simpel, ik zie nog maar weinig nut in het FON project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Loopt nu ook al een nieuwe 'actie' (zie hieronder).
Volgens mij willen ze van de stock oude (en smeltende) Fonera's af :P
SEASONS GREETINGS
WE'RE GIVING YOU A FON ROUTER FOR JUST €/$10* TO CELEBRATE THIS HOLIDAY SEASON OF SHARING!
HEY ********!

The holidays are the season of sharing, and in that spirit FON would like to invite you to share your broadband with the FON Community.

Some time ago you joined FON, but we see you are not yet getting FREE WiFi at over 250,000 FON Spots worldwide! Our FON Router allows you to safely and securely share a bit of your broadband internet connection. In exchange, you become part of a global Community of people enjoying free WiFi at hotspots around the world. To make it easy we’d like to send you A GIFT OF A FON ROUTER FOR ONLY €/$10*! So why not take the next step and become a sharing FON member?

[ Voor 6% gewijzigd door Avenger 2.0 op 07-12-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Die van mij wordt helemaal niet "heet", gewoon "warm".

Ik heb een andere mail gekregen dan jij:
SEASONS GREETINGS
WE'RE GIVING YOU THREE FREE FON ROUTERS TO CELEBRATE THIS HOLIDAY SEASON OF SHARING!

HEY **********!
It´s the season of sharing, and in that holiday spirit we at FON want to thank you for sharing your WiFi all year round.

We thought you might enjoy playing Santa by inviting someone you care about to join our WiFi Community. To make it easy we will send you THREE FREE FON ROUTERS.

Put a few bows and some mistletoe on them and you are good to go with a present of global WiFi. And if you´re really in the spirit, you might even help them install it:-)

So if you have a special three friends who you believe will make great Foneros just click on the Santa below which will take you directly to the FON Shop and enter this promo code:

We will then ship three FON routers to your home, even covering the shipping cost!
Dus... 3 gratis Fonera's, ik heb toch maar meteen effe besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

catchingfire schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:38:
Die van mij wordt helemaal niet "heet", gewoon "warm".
Heet is het niet, maar ik vind dat mijn fonera vrij warm wordt terwijl hij praktisch niets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Jammer, heb ook de $10 aanbieding gekregen. Vraag me trouwens af of je nou een fonera+ gratis krijgt of de oude. Zit hier ook nog steeds met de oude, en die wordt inderdaad vrij warm.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
woest85 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:37:
Jammer, heb ook de $10 aanbieding gekregen. Vraag me trouwens af of je nou een fonera+ gratis krijgt of de oude. Zit hier ook nog steeds met de oude, en die wordt inderdaad vrij warm.
Alleen de oude spijtig genoeg. En daar heb je blijkbaar ook 2 versies van, de warme FON2100 en de koelere FON2200. Maar een kennis van me had overlaatst nog een gekocht en kreeg de oudere FON2100. Blijkbaar worden de nieuwere alleen maar naar Amerika of Engeland gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 25-06 11:57

PowerSp00n

There is no spoon

Hier ook de aanbieding van 10 euro.

Weet iemand trouwens of ze nog bij Debitel te krijgen zijn? In de startpost staat daar iets over maar kan er niets over vinden verder (wel een oud persbericht). Anders ga ik daar sowieso eens langs :).

En wordt er nou wel eens gebruik gemaakt van FON's die niet van jezelf zijn (iemand bij jou of jij bij iemand anders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
En wordt er nou wel eens gebruik gemaakt van FON's die niet van jezelf zijn (iemand bij jou of jij bij iemand anders)?
Moest de betaling voor niet-fonera's hier wat makkelijker gaan, dan zouden er zeker wel meer gebruikers zijn. Weinig mensen hebben hier visa of paypal. Ze zouden hier ook zo een sms-betalingsmogelijkheid moeten toevoegen zoals in Duitsland of Frankrijk. Die enkeling die er nu al eens op komt haakt na de 15 minuten trial af. Er is ook teveel 'concurrentie' door onbeveiligde draadloze routers, waardoor veel mensen de moeite niet doen om een fon te zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Avenger 2.0 op 07-12-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 18:29

Aapje

Opel-beun
Voor die $10 dollar korting kan je alleen na mij weten een La Fonera bestellen, heb ik dus ook eventjes gedaan, mijn 2de dus :)

@Hierboven. paypal = gratisch te aanmaken, en paypal werkt tegenwoordig icm nederlandse banken.

[ Voor 28% gewijzigd door Aapje op 07-12-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier genoeg verkeer hoor, ding draait nog geen half jaar en al 2 10 day passes verkocht.

Hoewel ik geen idee heb wie of wat en ook absoluut niet in het centrum van utrecht zit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

PowerSp00n schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:20:
Sinds eind juli 2006:
7x 15 minutes promotion pass
3x One hour pass
Totaal: EUR 1.18

En ik gebruik het ook geen FON's van anderen, ik ga niet speciaal op zoek naar zo'n ding.
GPRS / UMTS is voor als ik denk internet nodig te hebben veel makkelijker, wat mijn maximaal 1,39 per dag kost. Wat ook nog eens makkelijk is als je eigen ADSL verbinding het niet doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:12
Voor degenen die nu invites hebben voor 10 euro, of voor degenen die er 1 gratis willen weggeven: hier de site met een lijst van mensen die graag voor een mooi bedrag een fonero hebben. (Ik post dit omdat een vriend van mij nog op 1 wacht):

http://foneroinvite.no-ip.org/

Met dank aan woudanet.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3x One hour pass

GPRS / UMTS is voor als ik denk internet nodig te hebben veel makkelijker, wat mijn maximaal 1,39 per dag kost. Wat ook nog eens makkelijk is als je eigen ADSL verbinding het niet doet. ;)
Oh hebben ze bij jouw de SMS deal al kunnen doen? (1 hour pass)
hmmm... in Belgie moet je
* Mobistar met minstens een 5euro maand abbo afsluiten (minimaal 1jaar nemen en dan aangetekend schrijven om ervanaf te geraken)...en dan 1euro per dag dat je het gebruikt gelimiteerd tot 1gbyte per maand? kortom 36 euro per maand? nah dan is adsl wel leuke
* Base Data; maar dan moet je minstens Base Postpaid zijn met 10euro/maand + 5euro/maand voor 10 MEGAbyte data...dus 15euro/maand (25euro/maand voor 1gbyte data)
* Proximus : 15euro/maand voor 50 megabyte...

voorlopig lijkt gprs nog een ver van m'n bed show in Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 235502 schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:28:
[...]

* Mobistar met minstens een 5euro maand abbo afsluiten (minimaal 1jaar nemen en dan aangetekend schrijven om ervanaf te geraken)...en dan 1euro per dag dat je het gebruikt gelimiteerd tot 1gbyte per maand? kortom 36 euro per maand? nah dan is adsl wel leuke
* Base Data; maar dan moet je minstens Base Postpaid zijn met 10euro/maand + 5euro/maand voor 10 MEGAbyte data...dus 15euro/maand (25euro/maand voor 1gbyte data)

Nog een optie als je Belgacom adsl hebt kan je voor 35 euro een proximus umts unlimited hebben ipv 50 euro (lees onbeperkt als 2 GB).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 235502 schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:28:
[...]

Ja, in Spanje kan het via SMS,

Maar een succes zal het hier denk ik niet meer worden, er zijn er gewoon veelste weinig buiten de grote steden. Mijn GSM provider is ook veel makkelijker, enige is een verbruik van minimaal 6 euro per maand voor telefoon/sms/inet (abbo/prepaid) en voor die 1,39 mag je er net zoveel doorheen draaien als je wilt op een dag. Dus voor de paar keer is dat veel handiger, een Yoigo of Vodafone UMTS/GSM mast is veel makkelijker te vinden dan een FON AP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

jeroenikke schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:46:
Voor degenen die nu invites hebben voor 10 euro, of voor degenen die er 1 gratis willen weggeven: hier de site met een lijst van mensen die graag voor een mooi bedrag een fonero hebben. (Ik post dit omdat een vriend van mij nog op 1 wacht):

http://foneroinvite.no-ip.org/

Met dank aan woudanet.nl!
Heb ik nu ook ingevoerd, ik wil ook heeeul graag een invite.
Tijdje terug ooit 1 gratis fonera aangevraagd, maar nooit 1 ontvangen. Ik krijg nog wel steeds die nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:09

AirX

Tweak Guru

Anoniem: 170251 schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:07:
[...]

Heb ik nu ook ingevoerd, ik wil ook heeeul graag een invite.
Tijdje terug ooit 1 gratis fonera aangevraagd, maar nooit 1 ontvangen. Ik krijg nog wel steeds die nieuwsbrief.
Beetje reclame... maar je kunt ook op http://www.Fonboard.nl terecht voor het aanvragen van invites ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Heb net mijn 3 routers ontvangen in een grote zak van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
sjolmers schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:30:
Heb net mijn 3 routers ontvangen in een grote zak van UPS.
Da's mooi! Had jij ook al eerder een FON router besteld met korting? Dan kon je nl. niet aan deze actie meedoen volgens de site. Ik vraag me af hoe strikt ze hierop toezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik heb momenteel 3 routers 1x groningen, 1x amsterdam en 1x drachten. Waar ik deze volgende 3 ga plaatsen weet ik nog niet.
Op mijn eerste FON Linksys router na, heb ik de andere 2 FON routers destijds ook gratis ontvangen.

(ik weet niet of ik zo je vraag beantwoord heb.)

[ Voor 13% gewijzigd door sjolmers op 12-12-2007 14:03 ]

• catchingfire
sjolmers schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:56:
Ik heb momenteel 3 routers 1x groningen, 1x amsterdam en 1x drachten. Waar ik deze volgende 3 ga plaatsen weet ik nog niet.
Je kunt maar 1 Fonera per email-adres draaien right? Dus voor elke Fonera moet je een ander email-adres gebruiken?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er is geen maximum. Je kunt meerdere Fonera's registreren onder hetzelfde FON account.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 07:07
musicfreak schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:46:
[...]

Da's mooi! Had jij ook al eerder een FON router besteld met korting? Dan kon je nl. niet aan deze actie meedoen volgens de site. Ik vraag me af hoe strikt ze hierop toezien.
Ik heb er ook 3 gratis gekregen, en vorige maand 3 met 1 fontenna voor 50€ gekocht.
Die zijn ook gratis, want als ze alledrie een tijdje online zijn krijg ik de 50€ terug.
Mijn 1ste fonera was ook gratis via PC-magazine.
7 fonera`s en 1 fontenna gratis dus.

Gisteren weer een nieuwe geplaatst op een goede locatie in Amsterdam.
Kijk ik vandaag bij de log, en al een 5pack dagpassen, en nog wat andere. 5€ op 12 u

[ Voor 30% gewijzigd door berns op 16-12-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit inmiddels op 16 euro :) dus ik ben al halverwege om mijn fonera terug te verdienen :)

daarnaast heb ik nu ook een soort van reguliere user die regelmatig uren op mijn hotspot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 23:37

jvdb1975

tsja.........

Ik heb het nu inmiddels een aardig tijdje in gebruik. Het enige dat me echt irriteerd, is dat de rest van mijn netwerk alleen nog maar op ip-niveau benaderbaar is een niet meer op machinenaam. Iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Fons waren goedkoop vandaag btw.... (of zijn..) 4 euro p/s in de shop :/ :? (Heb gelijk 3 besteld voor 15 euro :P ex shipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
EUR25.82 / EUR4.31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Goed dat ik dit nog effe lees, meteen nog maar een Fonera+Fontenna combi besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb er hier nog 2 staan van het kerst aan bod. Net mijn 2e in gebruik genomen, 1 is al 'weggegeven' en de 2e ga ik binnenkort ook even uitdelen. Ze willen duidelijk erg graag van hun oude generatie fonera's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 21:41
Ik heb zonet ook maar 3x een La Fonera incl. La Fontenna besteld voor € 36. Wel drie losse bestellingen, want als je dat bundelt in 1 order kost het iets van € 80. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Net in opdracht voor KingOfDos 14 fonera's +1 fontenna besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Aapje schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:41:
Net in opdracht voor KingOfDos 14 fonera's +1 fontenna besteld :P
* Anoniem: 37691 knuffelt Aapje B)

Stomme paypal moest ik nog valideren bij mijn bank. En ik wou zeker gebruik maken van deze goedkope actie met FONera's.

Ik had vroeger een FON draaiende op Linksys WRT54G v3 of v4 (ofzo iets), deze is al tijden offline op een of andere vage reden, nog niet echt naar gekeken. Ik kan hem wel pingen op het interne IP, maar kom niet op internet via de FON. Och, ik wacht wel even op mijn 14 FONera's ;)

Dan hack ik de oude FON naar Tomato firmware en hangt deze in WDS modus aan mijn bestaande netwerk. In deze Linksys prik ik dan minimaal 1 FONera. Misschien dat ik panel antennes ga maken (1200 stralen) en dan 3 FONera's ophang, om zo het berijk te versterken. Dit geheel komt dan in allu cases te hangen op een dak van bijvoorbeeld een hoog gebouw in mijn buurt.

Pics volgen wel als ik alles binnen heb. In ieder geval 1000 maal bedankt Aapje _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 24-12-2007 19:33 . Reden: sub naar sup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
:* Nu nog wachten op de levertijden van FON :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Oh my fucking god, 14 fonera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Laatst online: 27-01 13:07
catchingfire schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:11:
Goed dat ik dit nog effe lees, meteen nog maar een Fonera+Fontenna combi besteld!
Is zo'n combi nu gewoon legaal in NL of is de antenne te sterk?
(En mag de fontenna ook buiten hangen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 12:59
Anoniem: 37691 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:47:
[...]

Dan hack ik de oude FON naar Tomato firmware
Kan je gewoon een fonera die met de dd wrt firmware draait upgraden naar die Tomato?
Of moet dit ook een speciale versie zijn? Of andere methode volgen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Petre schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:29:
[...]

Is zo'n combi nu gewoon legaal in NL of is de antenne te sterk?
(En mag de fontenna ook buiten hangen?)
Mwah het zijn geen absurde antennes hoor ;)
Het is een richt antenne... Dus bepaald aantal kracht op 1 plek gericht ipv een lading verspreid in een cirkel :)

En besides that, buiten hangen mag ;) Tis jouw feestje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

croontje schreef op woensdag 26 december 2007 @ 02:39:
[...]

Kan je gewoon een fonera die met de dd wrt firmware draait upgraden naar die Tomato?
Of moet dit ook een speciale versie zijn? Of andere methode volgen of zo?
Ik heb het over een FON Linksys device. We spreken hier (uit mijn hoofd) over een WRT54GL. Deze had FON in gebruik voordat de Fonera er was. Deze Linksys wordt ondersteund door Tomato (ik heb zelf 5 WRT54GL's gekocht, excl de oude FON device dus), dus hoef ik niets voor aan te passen. De nieuwere Fonera's zullen geen Tomato draaien (gok ik zo snel, of het moet exact de zelfde hardware zijn als een WRT54GL met een ander kastje, wat ik niet verwacht).

WRT-DD is volgens mij toch aangepast zodat het op de Fonera draait? Dit is zover ik weet niet met de Tomato firmware gedaan.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 12:59
Ah ok, merci ik had u even verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Laatst online: 27-01 13:07
Aapje schreef op woensdag 26 december 2007 @ 05:41:
[...]

Mwah het zijn geen absurde antennes hoor ;)
Het is een richt antenne... Dus bepaald aantal kracht op 1 plek gericht ipv een lading verspreid in een cirkel :)

En besides that, buiten hangen mag ;) Tis jouw feestje :D
Heb ik achter de antenna wel nog iets van een bereik dan? of is de fontenna te goed afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
Als iemand nog een Fonera over heeft, wil ik die wel overnemen, stuur me maar een berichtje.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog wel een invite over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 23:27
Crap, heb ik vandaag m'n fonero gekregen, meteen die FreeWlan er op geflashed en aan het klooten met de QRM (om als repeater te werken) heb ik hem gelocked... en kan niet meer resetten.

wat blijkt: hij blijft falen in het opzetten van verbindingen, waardoor ie daarmee bezig blijft. De reset-button is een software-reset, waardoor die ook niet meer werkt :( en ik kan dus niet connecten...
Het enige wat ik zie is een publiekelijk netwerk, waar ik geen ip van krijg...

anyone got some ideas? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

franssie

Save the albatross

BazemanKM schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:13:
Als iemand nog een Fonera over heeft, wil ik die wel overnemen, stuur me maar een berichtje.
als je je DM aanzet (is even zoeken in je profiel) heb ik ook nog wel een invite over denk ik. Ze hebben een actie nu voor fonera+ voor weinig en klein richt antennetje voor minder.
born2tweak schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:14:
Crap, heb ik vandaag m'n fonero gekregen, meteen die FreeWlan er op geflashed en aan het klooten met de QRM (om als repeater te werken) heb ik hem gelocked... en kan niet meer resetten.
Tja, he, oh, als je gaat tweaken (en het is hier tweakers.net dus dat moet kunnen ook al is het niet inde gedachte van fon denk ik) dan wel goed voorbereiden. Ik heb de mijne ook sinds vandaag binnen maar ga eerst eens kijken hoe die werkt -nog geen behoefte om er een nieuwe firmware op te zetten (al zou ik mijn private channel wel uit willen zetten, die gebruik ik toch niet)
wat blijkt: hij blijft falen in het opzetten van verbindingen, waardoor ie daarmee bezig blijft. De reset-button is een software-reset, waardoor die ook niet meer werkt :( en ik kan dus niet connecten...
echt? ook als je 'm lang ingedrukt houdt, of dat nog eens doet terwijl je de spanning erop zet, etc etc? er zijn vele manieren om routers te resetten...
Het enige wat ik zie is een publiekelijk netwerk, waar ik geen ip van krijg...

anyone got some ideas? :(
Dat andere net gebruikt beveiliging al is het in de vorm van MAC filtering - maar dat had je ook met je laptop kunnen testen (of krijg je dan wel verbinding?)

wel stom dat de CD met gebruiksaanwijzing die ik kreeg alleen op windows lijkt te werken terwijl er op de site gewoon een .pdf staat...

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 04-01-2008 00:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
franssie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:03:
[...]
Tja, he, oh, als je gaat tweaken (en het is hier tweakers.net dus dat moet kunnen ook al is het niet inde gedachte van fon denk ik) dan wel goed voorbereiden. Ik heb de mijne ook sinds vandaag binnen maar ga eerst eens kijken hoe die werkt -nog geen behoefte om er een nieuwe firmware op te zetten (al zou ik mijn private channel wel uit willen zetten, die gebruik ik toch niet)
Tsja, het werkt op zich ook wel goed hoor, met die nieuwe firmware. leukere statuspagina's enzo... maar er staat nergens bij dat je hem softwarematig kunt locken, door per ongeluk een verkeerd ip in te vullen... :(
[...]
echt? ook als je 'm lang ingedrukt houdt, of dat nog eens doet terwijl je de spanning erop zet, etc etc? er zijn vele manieren om routers te resetten...
Nee, het is een software-matige reset. En die werkt pas als de volledige startup-sequence doorlopen is. En die doorloopt ie dus niet volledig, omdat hij geen verbinding krijgt :(
[...]
Dat andere net gebruikt beveiliging al is het in de vorm van MAC filtering - maar dat had je ook met je laptop kunnen testen (of krijg je dan wel verbinding?)
Ik krijg wel verbinding, maar geen ip. En als ik zelf een ip instel, dan kom ik er alsnog niet op. Ik weet niet precies wat ik heb ingevuld, maar ik dacht dat het wel aardig goed moest zijn. Trial and error werkt dus helaas niet bij dit dingetje...
wel stom dat de CD met gebruiksaanwijzing die ik kreeg alleen op windows lijkt te werken terwijl er op de site gewoon een .pdf staat...
De pdf's staan wel op de cd, alleen zit er een autorun op, die een flashschermpje open gooit... Ff bladeren door de cd, ze staan er wel op. maar eigenijk alleen de quick-guide, de uitgebreide moet je alsnog van het net halen.

Iemand ervaring met een hardware-reset van dit apparaatje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik heb hier ook zo'n router ontvangen en wil hem aansluiten alleen werkt het niet. Ik moet inloggen op de router maar het internet lampje knippert ipv blijft branden. Dat komt wss omdat ik eerst moet inloggen voordat ik internet heb (studentenflat). Weet iemand of dit op te lossen is?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Heb je de stappen van de quick-start-guide doorlopen? dus aansluiten, verbinden met een van de twee netwerken en vervolgens activeren? dit moet je eerst doen, wil ie z'n werk doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

born2tweak schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:31:
Heb je de stappen van de quick-start-guide doorlopen? dus aansluiten, verbinden met een van de twee netwerken en vervolgens activeren? dit moet je eerst doen, wil ie z'n werk doen.. :)
Ik kan allen MyPlace vinden (en de rest van de flat). Dus ik kan het netwerk dat ik moet selecteren niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Coldcat schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:36:
[...]

Ik kan allen MyPlace vinden (en de rest van de flat). Dus ik kan het netwerk dat ik moet selecteren niet zien.
Ik had hetzelfde gisteren. Dus had ik maar ingelogd op myplace met serial als TKIP sleutel. Toen dus verder weinig al kon ik dacht ik wel internetten.
Omdat ik FON_AP ook niet kon zien heb ik maar zelf de netwerknaam ingetyped (bij other... onder OSX, aangeven dat je geen beveiliging gebruikt op dit kanaal, geen idee of en hoe dat kan bij windows) en toen ik daarmee (dus via FON_AP netwerk) naar wifi.fon.com ging kon ik 'm registeren (inloggen met fon email en pasw, daarna nogmaals serial ingeven).
ALs je surft (via myplace) naar het ip adress van je accesspoint (192.168.10.1 dacht ik - ik ben niet thuis) kan je de status pagina zien. Als je meer wilt wijzigen is username admin en je password ook admin.

Succes! Op de site staat onder downloads trouwens ook de handleiding.
born2tweak schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:02:
[...]

Tsja, het werkt op zich ook wel goed hoor, met die nieuwe firmware. leukere statuspagina's enzo... maar er staat nergens bij dat je hem softwarematig kunt locken, door per ongeluk een verkeerd ip in te vullen... :(
<snip>
Iemand ervaring met een hardware-reset van dit apparaatje? :D
Op deze site staan wat links naar het maken van een serial kabel (al snap ik nog niet hoe je die zou kunnen aansluiten - er lijkt standaard geen backup van de firmware op te staan die een harde reset überhaubt mogenlijk maakt... LINK maar die had je zelf denk ik ook al gevonden. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Heb je al geprobeerd via SSH naar dat 169.x.x.x adres te gaan? (ga ik thuis wel even doen omdat ik gewoon nieuwsgierig ben - het is toch wel zeker het kleinste linux computertje dat draait)

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 04-01-2008 16:59 . Reden: sleutel vet gemaakt ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

franssie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Ik had hetzelfde gisteren. Dus had ik maar ingelogd op myplace met serial als TKIP sleutel. Toen dus verder weinig al kon ik dacht ik wel internetten.
Omdat ik FON_AP ook niet kon zien heb ik maar zelf de netwerknaam ingetyped (bij other... onder OSX, aangeven dat je geen beveiliging gebruikt op dit kanaal, geen idee of en hoe dat kan bij windows) en toen ik daarmee (dus via FON_AP netwerk) naar wifi.fon.com ging kon ik 'm registeren (inloggen met fon email en pasw, daarna nogmaals serial ingeven).
ALs je surft (via myplace) naar het ip adress van je accesspoint (192.168.10.1 dacht ik - ik ben niet thuis) kan je de status pagina zien. Als je meer wilt wijzigen is username admin en je password ook admin.

Succes! Op de site staat onder downloads trouwens ook de handleiding.
Als ik wil connecten naar myplace moet ik de beveiligingssleutel invoeren maar kan nergens vinden wat de standaard sleutel is, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Standaard sleutel is het serienummer van je Fonera.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Cyberpope schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:10:
Standaard sleutel is het serienummer van je Fonera.
Jep, dat staat heel duidelijk in de handleiding/quick start 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 04-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

job schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:15:
[...]

Jep, dat staat heel duidelijk in de handleiding/quick start 8)7.
Probleem was dat hij dat ding niet pakte of vastliep. Maar na veel proberen gelukt en ben in de admin geweest maar verder wou het niet, klote beveiliging hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
Ik bedoelde eigenlijk een Fonera, sommigen hebben er drie gekregen, als die stof liggen te happen, wil ik ze wel overnemen (natuurlijk iets goedkoper dan op de site van FON).

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
franssie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Op deze site staan wat links naar het maken van een serial kabel (al snap ik nog niet hoe je die zou kunnen aansluiten - er lijkt standaard geen backup van de firmware op te staan die een harde reset überhaubt mogenlijk maakt... LINK maar die had je zelf denk ik ook al gevonden. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Heb je al geprobeerd via SSH naar dat 169.x.x.x adres te gaan? (ga ik thuis wel even doen omdat ik gewoon nieuwsgierig ben - het is toch wel zeker het kleinste linux computertje dat draait)
Heb het wel geprobeerd, kan wel pingen naar 't fallback nummer, maar connecten niet. Geen idee wat ik er nu mee moet, behalve eventueel zo'n serial cable proberen... maar daar heb ik nog niet heel veel zin in eigenlijk.. :)

't probleem van 't niet connecten is dat ik de SSH verbinding niet heb opengezet, voordat ik em gelocked heb. Tsja, dat lees je achteraf 8)7

Gelukkig is ie niet duur en is als het goed is vandaag nummer 2 en 3 bezorgd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Ik heb een Quicksearch gedaan op Vista op dit forum, maar helaas geen resultaat
kunnen vinden.
Ik ben met pensioen en probeer op die leeftijd FON te installeren op een computer
met Vista.
Helaas is alle uitleg (handleidingen enz.) gebaseerd op XP.
Ik "durf" de boel niet te lang open te laten staan, i.v.m. met ongenode gasten.
Tot nu toe heb ik My Place gezien en FON AP. maar dan gaat voor mij het licht uit.
Hoe open je een browser in FON AP enz. Er worden mooie schermpjes getoond van XP,
maar die lijken niet op VISTA. Zelfs de handleiding zegt: deze uitleg gaat uit van XP.
Maar hoe moet dat dan met VISTA ? Het begint al met het icoontje van "wireless
Network Connection" die ziet er in XP anders uit dan bij Vista.

Wie kan de schermpjes met uitleg voor VISTA nu eens op het Net zetten ?
Nergens op internet kan ik iets vinden.

De mensen van FON maken me zenuwachtig, want ze sturen me al een E-mail met
hebt u de Fonera ontvangen ? enz. enz.

Graag hulp bij deze. Bij voorbaat hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Vertel eerst eens hoe je van plan bent hem aan te sluiten.
Is het een + versie of de oude, normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:40:
Vertel eerst eens hoe je van plan bent hem aan te sluiten.
Is het een + versie of de oude, normale versie?
De router FON2100 is al aangesloten op een KPN Experiabox ST780. Alle drie ledjes branden groen
en ik heb MyPlace en FON AP in beeld gehad (Daarna de stroom er weer af, want ik vertrouw de boze buitenwereld niet). Via het programma Inssider heb ik gezien, dat ze beiden in de lucht waren, met 90 % signaal. Maar nu komt het erop aan dat ik de goede Vista-schermpjes voor mijn neus krijg en weet wat, waar en hoe ik verder moet handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 222504 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:58:
[...]

De router FON2100 is al aangesloten op een KPN Experiabox ST780. Alle drie ledjes branden groen
en ik heb MyPlace en FON AP in beeld gehad (Daarna de stroom er weer af, want ik vertrouw de boze buitenwereld niet). Via het programma Inssider heb ik gezien, dat ze beiden in de lucht waren, met 90 % signaal. Maar nu komt het erop aan dat ik de goede Vista-schermpjes voor mijn neus krijg en weet wat, waar en hoe ik verder moet handelen.
relax, haal diep adem en een goede koffie.
De fonera is best veilig, je krijgt niet direct ongenode gasten op je eigen netwerk, wel op je Fonera (FON_AP) maar dat is de hele gedachte achter fonera ... dat je je internet deelt.

Via Vista werkt het gewoon hetzelfde als met XP, alleen ziet het er anders uit.
Je kan via Vista een draadloos netwerk selecteren, hoe dat moet stat vast wel ergens als je F1 drukt.

Dan kan je kiezen uit:
1) FON_AP (is je eigen netwerk)
2) MyPlace (is je eigen netwerk)
3) het net werk van de buren links
4) Het netwerk van de buren rechts

Nu moet je kiezen, wil je je internet delen: ja ga door, nee geef de fonera aan iemand anders.

Als je door wil gaan, kies als internet toegangsnetwerk FON_AP (ik ga er even vanuit dat er een computer is die draadloos internet heeft - anders even melden hier maar dan heb je zelf weinig aan een wifi access point als de fonera)

zodra je op FON_AP zit, kan je je browser (zoals Internet explorer, IE, blauwe e) opstarten. dan kan je de pagina wifi.fon.com intikken op de witte regel helemaal bovenaan.

De rest moet in de handleiding staan maar het idee is dat je inlogt met je fon email adres en fon wachtwoord... heb je deze niet dan kan je deze aanmaken (al vraag ik me dan af hoe je aan de fonera kwam).

Daarna moet je het serienummer van de fonera invullen- het staat op de achterkant in kleine zwarte letters, het is het onderste nummer dacht ik (hetbovenste is een mac adres - dat heb je niet nodig).

daarna kan je internettten via FON_AP.

Om te internetten via My-place moet je een wachtwoord invullen, dat is ook je serie nummer. Dat kan je later op de website van fon.com wijzigen als je dat wilt.

succes!
//edit1::
omdat niemand buien je huishouden het serie nummer weet is dat veilig. Mensen die via fon_ap een verbinding maken moeten eerst inloggen op het fon netwerk, en zij kunnen niet op je eigen netwerk.
Dus je kan je fon best aan laten staan, er is niet veel risico.

//edit2::
Het is niet echt een vista ding, eigenlijk maakt het niet uit wel OS/computer je gebruikt op deze manier, ik heb het zo op een apple prima aan de praat.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 09-01-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie, ik denk dat ik met het bovenstaande wel een paar stappen verder kom, alhoewel ik
me blijf verbazen, dat er geen menu-schermpjes bestaan van Vista voor de uiltleg van FON.
De angst, om FON open te laten staan voordat alles netjes is ingevuld, komt ook, doordat via
het programma "Inssider" je ziet dat FON bij de kolom security "geen" ziet staan. Dus indien mogelijk en zeker op dit Forum-gedeelte, laat Vista menu-schermpjes zien (stap voor stap).
We zijn dan over de hele wereld gezien, de eersten die dit tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Er is geen gevaar! Je hebt niet begrepen dat er 2 draadloze netwerken zijn.
Allebei uitgezonden door je Fonera. Fon_AP en MyPlace. Ze zijn volledig gescheiden.

Dat jouw prog "Inssider" aangeeft dat FON geen security heeft is logisch:
dat is het publieke netwerk dat je open stelt om je internet te delen.
Als dat beveiligt was kon immers niemand meer inloggen.

Er is nog een signaal dat wel beveiligd is. Dat behoort aan jouw toe en dat is beveiligd (Myplace).
Het wachtwoord hiervoor is onder je Fonera te vinden (serienummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 25-06 23:37

jvdb1975

tsja.........

Ik heb de fonera nu een goeie maand gebruikt en ga er mee stoppen.
Eigenlijk zijn er 2 redenen die de doorslag geven:
1. Mijn interne netwerk is niet zomaar meer te benaderen, alleen nog maar op ip-niveau
2. Ik heb zo vaaklast van trage verbindingen (ook na het handmatig instellen van DNS servers)

Vind het jammer, maar heb weinig zin om 2 routers naast elkaar te gaan draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jvdb1975 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:57:
Ik heb de fonera nu een goeie maand gebruikt en ga er mee stoppen.
Eigenlijk zijn er 2 redenen die de doorslag geven:
1. Mijn interne netwerk is niet zomaar meer te benaderen, alleen nog maar op ip-niveau
2. Ik heb zo vaaklast van trage verbindingen (ook na het handmatig instellen van DNS servers)

Vind het jammer, maar heb weinig zin om 2 routers naast elkaar te gaan draaien..
Misschien is de FreeWLAN add-on iets voor jouw, daarmee kan je je netwerk bridgen met je huidige netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
born2tweak schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Heb het wel geprobeerd, kan wel pingen naar 't fallback nummer, maar connecten niet. Geen idee wat ik er nu mee moet, behalve eventueel zo'n serial cable proberen... maar daar heb ik nog niet heel veel zin in eigenlijk.. :)

't probleem van 't niet connecten is dat ik de SSH verbinding niet heb opengezet, voordat ik em gelocked heb. Tsja, dat lees je achteraf 8)7

Gelukkig is ie niet duur en is als het goed is vandaag nummer 2 en 3 bezorgd >:)
Een serial kabel maken is simpeler dan gedacht, ik heb op e-bay een wanabe nokia datakabel gekocht, ff uitzoeken welke draadjes de RX en TX zijn en je bent klaar.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Klein vraagja,,,, Kan ik de fontenna ook (tijdelijk) gebruiken als richtantenne voor mijn USB WLAN adapter? Dat ding heeft ook een Reverse SMA (RP SMA) aansluiting en heeft even net iets te weinig bereik met het meegeleverde antennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

scorpion303 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:20:
Klein vraagja,,,, Kan ik de fontenna ook (tijdelijk) gebruiken als richtantenne voor mijn USB WLAN adapter? Dat ding heeft ook een Reverse SMA (RP SMA) aansluiting en heeft even net iets te weinig bereik met het meegeleverde antennetje.
Lijkt me het proberen waard! Als de aansluitingen passen moet het werken als er gewoon een standaard omin directioneel sprietje op zit en het kabeltje er op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Ook een vraagje: Ik heb sinds kort de fonrouter - aangesloten op een niet draadloze Zyxel 2602H - maar ik kan slechts met 1 computer tegelijk met Myplace connecten. Met FON is het geen probleem. Maar als ik computer A via Myplace laat internetten, en ik wil daarnaast met computer B ook het internet op via Myplace, dan lukt het computer B niet om te verbinding te krijgen. Je ziet m als het ware zoeken naar een netwerkadres. Dus met 1 computer is het geen probleem. In welke richting zou ik een oplossing hiervoor kunnen zoeken ?
OS = windows XP sp2, de adapters zijn een Siemens Gigaset 108 en een al wat oudere USR 5422, maar afzonderlijk werken ze allebei prima met Myplace.
Ik ben op WLAN gebied nog echt een newebie, dus heb compassie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 117252 op 15-01-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De Zyxel 2602H lijkt een ADSL-modem (mogelijk met ingebouwde router) te zijn. Staat dat ding niet heel toevallig op Bridged waardoor het apparaat dat op het modem wordt aangesloten, al dan niet via een Wireless Access Point, een extern IP-adres krijgt?

De meeste ISP's beperken het aantal externe IP-adressen per klant/modem op 1.

[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 15-01-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

sylvesterrr schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
De Zyxel 2602H lijkt een ADSL-modem (mogelijk met ingebouwde router) te zijn. Staat dat ding niet heel toevallig op Bridged waardoor het apparaat dat op het modem wordt aangesloten, al dan niet via een Wireless Access Point, een extern IP-adres krijgt?

De meeste ISP's beperken het aantal externe IP-adressen per klant/modem op 1.
Ik ga het even nakijken, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ZMRd81xuG8hegWCr4TmlbdM/full.jpg
O-)
Heb eral 5 straks dus 20 O+ :+
Paar collega's wouden een goedkope wireless router, die krijgen gewoon een originele Fon.
Zelf ben ik aso richting 't project plak een andere sticker erop. En knal OpenWRT erop icm. WifiDog voor een eigen hotspot :D
(Hou nog wel een paar intact + gooi er 1tje in midden centrum arnhem neer :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lT0BqQ1XNZspMFxf5PXvwxvc/full.jpg

Het was gisteren al binnen btw, niet daarvan ;)

14x La Fonero + 1x Fontenna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik zie nu in de fonshop dat de fonera nog maar € 4,31 kost (zonder btw).
fontenna aanbieding voor €2 euro erbij werkt ook nog.

Dan heb je voor 12 euro een fontenna + fon
alleen een fon voor 10 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 19-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estate
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2020
ja leuke aanbieding he ? moet je wel over een f*ck*ng creditcard of paypal account beschikken :(

En ik wihihihihil toch zo graag meedoen maar zo'n achterlijke card of account nemen bij paypal zie ik echt niet zitten.

Weet je wat, ij schijnt er toch een berg over te hebben (paar post naar boven) wil ji mij dr niet eentje gratis om de deur gooien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

paypal account maak je zo aan.
Koppelen aan je bankrekening kost een paar dagen, maarja jij wilt zo'n ding toch zo graag hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Als je thuis een serverpc (win xp pro) hebt, met een switch daarachter waar de andere pc's aanhangen.
En je prikt de Fonera in die switch, kun je dan via je MyPlace je bedrade pc's bereiken? (Windows shares?)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
fewips schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:37:
Als je thuis een serverpc (win xp pro) hebt, met een switch daarachter waar de andere pc's aanhangen.
En je prikt de Fonera in die switch, kun je dan via je MyPlace je bedrade pc's bereiken? (Windows shares?)
Je kan er dan wel bij, maar alleen via het ip adres en niet via de naam van de pc. Dit komt omdat er geen bridge script draait op de fon, dit is er overigens wel in te bouwen, ik weet alleen niet meer hoe... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

ronaldlokers schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:06:
[...]

Je kan er dan wel bij, maar alleen via het ip adres en niet via de naam van de pc. Dit komt omdat er geen bridge script draait op de fon, dit is er overigens wel in te bouwen, ik weet alleen niet meer hoe... |:(
Nou, het maakt me echt niet zoveel uit of het nou op ip of naam zou werken, alleen op ip kom ik er niet op hoor? Kan m'n pc's wel netjes pingen maar in firefox oid krijg ik foutmelding, unable to connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zoals eerder vermeld, met de FreeWLAN add-on is het wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Dat heb ik vaker gehoord, dus ben ik er nog eens achteraan gegaan, tot mijn eigen verbazing was freewlan fixen een stuk simpeler dan ik dacht, maar nu heb ik dus een vinkje voor bridge wan/wlan of iets in die trant, vink ik dat aan dan komt mn myplace niet online :S
vink ik 'm weg werkt alles prima, iemand een idee?

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste