Elektromagnetische straling gaat prima door glas heen hoor.Supertip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:40:
[...]
Ik heb er de fontenna erbij hangen, maar wel binnen op ± 7m hoogte achter dubbel hr+ glas, maar ik weet niet wat de reductie van dubbelglas is tov. het signaal.
Gister avond mijn eerste fon connect gehad naar een andere toe.
Was op zoek naar en kamer in den haag waar ik studeer. Afijn, even op de hoek van de straat het volgende adres opzoeken.
Een FON met 4/5 signaalsterkte! Mn moeder die naast me zat snapte maar niet waarom ik ff moest lachen.
Btw, op het volgende adres geen fon uiteraard maar wel 9 onbeveiligde draadloze netwerken xD Echt ongelofelijk hoeveel mensen hem open laten staan. Op elke hoek van de straat connectie!
Was op zoek naar en kamer in den haag waar ik studeer. Afijn, even op de hoek van de straat het volgende adres opzoeken.
Een FON met 4/5 signaalsterkte! Mn moeder die naast me zat snapte maar niet waarom ik ff moest lachen.
Btw, op het volgende adres geen fon uiteraard maar wel 9 onbeveiligde draadloze netwerken xD Echt ongelofelijk hoeveel mensen hem open laten staan. Op elke hoek van de straat connectie!
Fontenna vond ik niet zo'n super signaal hebben. Heb er nu een antenne die ik voor een paar euro op ebay gekocht heb op aangesloten; werkt als een tiet, veel beter bereik iig...Supertip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:40:
[...]
Ik heb er de fontenna erbij hangen, maar wel binnen op ± 7m hoogte achter dubbel hr+ glas, maar ik weet niet wat de reductie van dubbelglas is tov. het signaal.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
dubbelglas en hr+ glas houden het signaal dusdanig tegen dat je signaal voor meer dan 50% wegvalt.je moet de fontenna ook buiten ophangen.Supertip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:40:
[...]
de fontenna straalt in de breedte uit en niet rondom zoals die andere antenne die fon aanbied,die straalt namelijk rond.kijk anders eens op http://www.fonboard.nl .daar staan een hoop antwoorden
ik heb het een jaar geprobeerd maar ga ermee stoppen:
1) mijn AP wordt niet echt gebruikt, wel vele testjes van 15 minuten, misschien is de ontvangst ondanks het richt paneel niet goed genoeg (al heb ik dat getest en OK).
2) Als ik op reis ben kan ik nooit een werkend AP vinden.
Jammer maar het is de stroom niet waard. Leuk initiatief maar deze dekking gaat het hetzo niet redden - en ja ik weet dat ik ook roet in het eten gooi maar ik vindt het zonde om zo'n ding aan te hebben als er geen gebruik van gemaakt wordt.
Nu nog een ander doel voor mijn richtantenne vinden.
1) mijn AP wordt niet echt gebruikt, wel vele testjes van 15 minuten, misschien is de ontvangst ondanks het richt paneel niet goed genoeg (al heb ik dat getest en OK).
Jammer maar het is de stroom niet waard. Leuk initiatief maar deze dekking gaat het hetzo niet redden - en ja ik weet dat ik ook roet in het eten gooi maar ik vindt het zonde om zo'n ding aan te hebben als er geen gebruik van gemaakt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 03-11-2008 23:41 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De mijne staat ook uit. Misschien dat ik hem wel weer een keer aanslinger (ik had het stopcontact nodig), maar het wordt inderdaad nooit gebruikt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb je al eens op fon gekeken? Al die 'vele testjes van 15 minuten' leveren je 5ct per sessie op... (ik weet het ook pas net omdat ik net keek en zag dat ik ook zo'n zwik met sessies heb)franssie schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:37:
ik heb het een jaar geprobeerd maar ga ermee stoppen:
Mensen hebben vaak zat aan 15 minuten om even snel de mail te checken... Dus waarom zouden ze dan een dagpas kopen...?
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ja dat weet ik wel - en ik zit er niet op om er echt geld mee te verdienen maar vooral om de gedachte dat je mensen ermee helpt en dat je zelf ook op reis er iets aan hebt. Ik vind dat het onvoldoende werkt t.o.v. het stroomverbruik van het apparaat.Rowdy.nl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:32:
[...]
Heb je al eens op fon gekeken? Al die 'vele testjes van 15 minuten' leveren je 5ct per sessie op... (ik weet het ook pas net omdat ik net keek en zag dat ik ook zo'n zwik met sessies heb)
Mensen hebben vaak zat aan 15 minuten om even snel de mail te checken... Dus waarom zouden ze dan een dagpas kopen...?
Misschien dat ik er nog wel mee ga experimenteren volgende zomer (het weer was ook niet echt denderend dit jaar en ik zit op een redelijk drukke touristische rivier).
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 04-11-2008 10:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je bent dus echt op zoek naar andere Fonera's? Die heb ik ook nog niet gehad...
De mensen die er nu van gebruik maken zijn waarschijnlijk erg blij met de 15 minuten voor het kijken van wat reclame... Hoe heb had je overigens je SSID genoemd? Toen ik 'm op FON_ROWDY had staan kreeg ik geen gebruikers, nu ik em sinds een tijdje op FON_FREE_INTERNET_ROWDY heb staan wel...
Maar tis iig je eigen keuze, als je vind dat het voor je niet genoeg werkt moet je 'm gewoon uitzetten. Mits je 'm een jaar aan hebt gehad, anders hou je je niet aan de afspraken die je met FON hebt gemaakt...
De mensen die er nu van gebruik maken zijn waarschijnlijk erg blij met de 15 minuten voor het kijken van wat reclame... Hoe heb had je overigens je SSID genoemd? Toen ik 'm op FON_ROWDY had staan kreeg ik geen gebruikers, nu ik em sinds een tijdje op FON_FREE_INTERNET_ROWDY heb staan wel...
Maar tis iig je eigen keuze, als je vind dat het voor je niet genoeg werkt moet je 'm gewoon uitzetten. Mits je 'm een jaar aan hebt gehad, anders hou je je niet aan de afspraken die je met FON hebt gemaakt...
Hij heeft een jaar aangestaan - dat had ik ook als afspraak met mezelf gemaakt, ook om 'm dan te evalueren. 's Zomers gaat ie denk ik wel weer aan, eventueel aan een tijdklok. Fon naam is fon_internet_access - zou duidelijk moeten zijn.Rowdy.nl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:01:
Je bent dus echt op zoek naar andere Fonera's? Die heb ik ook nog niet gehad...
Verwijderd
de max : 18dbKixtart schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:44:
Ik kan deze aanpassen met DD_Wrt:
TX Power
Antenna Gain
Ik weet zo niet wat de standaard waardes zijn van fon-firmware, maar het zou tot een max van 18db TX Power kunnen: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=28859
ik wou wat uit proberen met mijn n82 van nokia om te bellen via de fonrouter.
ik zag op verschillende site,s dat dit ook kon met voipbuster .
ik heb de instellingen gekregen van voipbuster in deze in de n82 op geslaan .
maar ik krijg geen verbinding met internet ,en krijg steeds de foutmelding : aanmelding voipbuster mislukt.
is hier iemand die dit wel werkend heeft?
maar ik krijg geen verbinding met internet ,en krijg steeds de foutmelding : aanmelding voipbuster mislukt.
Het viel me op dat ik geen gasten meer had, die gebruik maakten van de 15 min. trial.
Dus ik ben dit even zelf gaan proberen. Na het promotiefilmpje komt dan de volgende melding: Oops, wrong room. Try going to http://www.fon.com.
Hebben meer mensen hier last van?
Dus ik ben dit even zelf gaan proberen. Na het promotiefilmpje komt dan de volgende melding: Oops, wrong room. Try going to http://www.fon.com.
Verwijderd
was een bug op een van de Load Balancers...1 kans op 10 dat je idd op de verkeerde room terecht kwamxileS schreef op woensdag 24 december 2008 @ 04:39:
Het viel me op dat ik geen gasten meer had, die gebruik maakten van de 15 min. trial.
BTW de komende weken zijn er enkele OpenWRT workshops :
http://blog.fon.com/nl/ar...osdem09-78-februari-.html
http://blog.fon.com/nl/ar...orkshop-2425-januari.html
Verwijderd
werkt perfect moet wel eerst aangemeld zijn...bijv voipbuster instellingen in FRING steken;pa3fap schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:44:
ik wou wat uit proberen met mijn n82 van nokia om te bellen via de fonrouter.
deze is FONcompliant...
ook Defi Mobile kan het dmv Devicescape's Easy Wifi
alsook Handywi
Ik stelde onlangs vast dat ik tussen 15 december 2008 en 7 januari 2009 geen enkele visit gekregen heb op 5 fonero`s die altijd online zijn. Daar zitten 2 toplocaties tussen, die goed zijn voor gem. 40¤/maand.
Geen enkele visite, ik kon het helaas niet zelf testen die periode door zelf in te loggen als bvb guest voor 15min free.
Maar het kan niet anders dan dat er een storing was bij fon. Geen enkele visite, ook geen 15min gratis op 2 locaties kan niet. Sinds 7 januari heb ik alweer 37€ gestort gekregen. Bijna elke dag visites normaal.
Nog iemand die druk bezochte fonero`s heeft en dit ook heeft vastgesteld?
Ik hoor zelf weinig meer van FON, en heb al een jaar lang geen gratis fonero routers meer gehad.
Dat terwijl ik er 7 heb en 5 altijd online.
DIe heb ik trouwens allemaal gratis gehad
De FONHEROE hoor ik ook niks van.Hoewel ik er 1 ge-t-shirt ben.
Ik lees het graag
Geen enkele visite, ik kon het helaas niet zelf testen die periode door zelf in te loggen als bvb guest voor 15min free.
Maar het kan niet anders dan dat er een storing was bij fon. Geen enkele visite, ook geen 15min gratis op 2 locaties kan niet. Sinds 7 januari heb ik alweer 37€ gestort gekregen. Bijna elke dag visites normaal.
Nog iemand die druk bezochte fonero`s heeft en dit ook heeft vastgesteld?
Ik hoor zelf weinig meer van FON, en heb al een jaar lang geen gratis fonero routers meer gehad.
Dat terwijl ik er 7 heb en 5 altijd online.
DIe heb ik trouwens allemaal gratis gehad
De FONHEROE hoor ik ook niks van.Hoewel ik er 1 ge-t-shirt ben.
Ik lees het graag
van die 15min gratis. Lukte niet bij mij voor een hele lange tijd. Ik ging net weer proberen en ik kreeg niet eens een ip adres van FON_AP. Dus heb hem even gereset. Nu doet die 15 min gratis het opeens wel weer (nog 3 min over
). Wat me opviel, is dat de hele layout is veranderd van die FON_AP. En de prijzen zijn hoger geworden. Je kunt nu een 25 min, 1 uur en een dagpas kopen. Respectievelijk voor € 1,5 , € 2,- en € 3,90
Hummm , ik heb een tijdje me fon niet aangesloten gehad.
Destijds had ik intern een 10.0.x.x range netwerk.
Nu heb ik een 12.0.0 range, ik krijg netjes een ip en kan internetten, dat is het probleem niet.
Ik meen me te herrineren dat ik destijds de Fon op 10.0.0.3 had gezet.
Ik kan nu dus de Fon ook niet meer bereiken en vraag me af hoe ik er nu nog bij kan
.
Een arp -a op de gateway laat ook alleen me macbook en pc zien.
Modem <> 1U server (Gateway) <> Switch <> Fon.
Hoe kom ik nu achter het ip van de fon :x, het liefste zonder hem te resetten.
nvm het was gewoon nog steeds 10.0.0.3 en heb gewoon een virtuele nic aangemaakt op de gateway
, en hierna de fon omgezet naar de nieuwe range
Destijds had ik intern een 10.0.x.x range netwerk.
Nu heb ik een 12.0.0 range, ik krijg netjes een ip en kan internetten, dat is het probleem niet.
Ik meen me te herrineren dat ik destijds de Fon op 10.0.0.3 had gezet.
Ik kan nu dus de Fon ook niet meer bereiken en vraag me af hoe ik er nu nog bij kan
Een arp -a op de gateway laat ook alleen me macbook en pc zien.
Modem <> 1U server (Gateway) <> Switch <> Fon.
Hoe kom ik nu achter het ip van de fon :x, het liefste zonder hem te resetten.
nvm het was gewoon nog steeds 10.0.0.3 en heb gewoon een virtuele nic aangemaakt op de gateway
[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-02-2009 16:43 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Het is voor mij onmogelijk om via de public te printen of file sharing (met een ander pc van de aangesloten roure) toe te passen! Weet iemand hier voor een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
idd, ik gebruik ook freewlan in me fonero.xileS schreef op zondag 22 februari 2009 @ 03:20:
freewlan
hiermee kan je je private wifi met je lan/wan port bridgen, werkt perfect.
Ik vind het alleen zo jammer dat de fonero zon but bereik heeft
Heb je de standaard anttenne op de fonera zitten of maak je gebruik van de fontenna?Als dat je laatste is,dan moet je hem meer richten naar het weinkelcentrum,het is namelijk een soort richtantenne.En veel mensen zijn dan druk met winkelen ipv internetten.CrankyGamerOG schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:40:
[...]
idd, ik gebruik ook freewlan in me fonero.
Ik vind het alleen zo jammer dat de fonero zon but bereik heeft, ik zit hier boven een winkelcentrum, maar echt 0.0 gebruikers zover
de fontenna uiteraardvincedd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:10:
[...]
Heb je de standaard anttenne op de fonera zitten of maak je gebruik van de fontenna?Als dat je laatste is,dan moet je hem meer richten naar het weinkelcentrum,het is namelijk een soort richtantenne.En veel mensen zijn dan druk met winkelen ipv internetten.
ik zou de fontenna buiten willen hangen maar die bout 3m kabel is te kort
Me fonero staat bij me switch en server, en die staan onder me trap , naja en dan heb ik minimaal 10 meter nodig
eens zien of ik dat kreng niet kan verplaatsen
[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-02-2009 12:52 ]
Na lang wachten is de fonera 2.0 eindelijk leverbaar.
http://www.fon.com/en/promos/fonera2
De fonera 2.0 lag vandaag vanaf 12:00u in de schappen bij de fon shop.
https://shop.fon.com/FonShop/shop/NL/ShopController
Klokslag 12:00u ging de site down en was de shop van FON pas rond 12:15u weer bereikbaar.
Ik heb mijn fonera 2.0 daarnet besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik hem in huis heb.
http://www.fon.com/en/promos/fonera2
De fonera 2.0 lag vandaag vanaf 12:00u in de schappen bij de fon shop.
https://shop.fon.com/FonShop/shop/NL/ShopController
Klokslag 12:00u ging de site down en was de shop van FON pas rond 12:15u weer bereikbaar.
Ik heb mijn fonera 2.0 daarnet besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik hem in huis heb.
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Ik heb hem net ook besteld.
De levertijd was Max. 3 weken.
Grappig is dat ik nu wel een internet pas heb voor 3 weken, dus kan wel al internetten via fon in de weken dat ik wacht op mijn router.
Grappig is dat ik nu wel een internet pas heb voor 3 weken, dus kan wel al internetten via fon in de weken dat ik wacht op mijn router.
Dat bedoel ik max 3 weken, maar kan ook sneller.TUX2K schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:50:
The Suspense is Killing Me.
Ik heb hem al een paar maanden in huis, erg leuk dingetje!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
De 21e besteld en ik kreeg daarnet al een spaans mailtje met het tracking-nummer van UPS, daarnet bij UPS in behandeling genomen. Ze zijn snel bij FON.
Klopt,Fon leverd binnen een week.In goede stevige doos.Ik had mijn Fonera binnen een week binnen.En ben er eigenlijk nog prima over te spreken.Gisterenavond nog contact gehad met het internet via een Fongebruiker in Zeewolde.
Ding heeft wel leuke features; vooral dat je er een usb dongle in kunt prikken en dattie dan dat internet kan sharen; vet; alleen prik en een telefoonsignaal nodig... 
Ga em niet echt bestellken omdat ie voor mij niet zo'n meerwaarde heeft...
Ga em niet echt bestellken omdat ie voor mij niet zo'n meerwaarde heeft...
Sneller is inderdaad een goed keuze geweest.
En kwam net een UPS bezorger op kantoor met een pakje voor me. (http://twitpic.com/3vtri)
Dat was snel dinsdag besteld vandaag in huis, hoop dat ik vandaag nog mijn modem kan halen bij het postkantoor. Vandaag wordt ook mijn ADSL line opgeleverd.
Hopen dat alles vanavond live is
En kwam net een UPS bezorger op kantoor met een pakje voor me. (http://twitpic.com/3vtri)
Dat was snel dinsdag besteld vandaag in huis, hoop dat ik vandaag nog mijn modem kan halen bij het postkantoor. Vandaag wordt ook mijn ADSL line opgeleverd.
Als eerste congrats met je Fon aanschaf!TUX2K schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:33:
Ten tweede, kennelijk woon je bij me in de buurt.. Hoe ik dat weet? Tjaaaaa.....
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Niet zo moeilijkcarnager schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 05:40:
[...]
Als eerste congrats met je Fon aanschaf!
Ten tweede, kennelijk woon je bij me in de buurt.. Hoe ik dat weet? Tjaaaaa.....
Snel geleverd de 21e besteld en de 24e had ik mijn fonera 2.0 al in huis.
Ze hebben hem zo snel geleverd dat ik er vandaag pas aan toe ben gekomen om het spul te installeren.
Ik heb er een USB 2.0 hub met voeding aangehangen.
In de hub heb ik inmiddels wat goodies aangesloten:
- drie USB sticks (4Gb, 8Gb, 16Gb);
- portable USB HD (60Gb);
- HD (250Gb);
- HD (500Gb);
- kaartlezer met een SD-card (2Gb).
Die fonera 2.0 heeft een aantal leuke opties, ik heb er pas een paar uitgeprobeerd:
- je steekt een USB-stick met daarop foto's in de fonera en de foto's worden automatisch opgeladen naar je Picasa-account of Flickr-account;
- met een USB 2.0 hub met voeding kun je eenvoudig meerdere HD's en USB-sticks aansluiten, deze opslagruimte kun je eenvoudig benaderen via WIFI;
- muziek en video stream;
- torrent download (erg traag);
- FON backup (lege mapjes in de backup?)
Ze hebben hem zo snel geleverd dat ik er vandaag pas aan toe ben gekomen om het spul te installeren.

Ik heb er een USB 2.0 hub met voeding aangehangen.
In de hub heb ik inmiddels wat goodies aangesloten:
- drie USB sticks (4Gb, 8Gb, 16Gb);
- portable USB HD (60Gb);
- HD (250Gb);
- HD (500Gb);
- kaartlezer met een SD-card (2Gb).
Die fonera 2.0 heeft een aantal leuke opties, ik heb er pas een paar uitgeprobeerd:
- je steekt een USB-stick met daarop foto's in de fonera en de foto's worden automatisch opgeladen naar je Picasa-account of Flickr-account;
- met een USB 2.0 hub met voeding kun je eenvoudig meerdere HD's en USB-sticks aansluiten, deze opslagruimte kun je eenvoudig benaderen via WIFI;
- muziek en video stream;
- torrent download (erg traag);
- FON backup (lege mapjes in de backup?)
[ Voor 72% gewijzigd door Mr. Dave op 07-05-2009 21:17 ]
Verwijderd
Wat leveren ze die dingen snel. Afgelopen dinsdag mocht ik em in ontvangst nemen. Vandaag maar eens voorzien van een 16Gb USB stickje en een 4ports hub. Mijn Logitech Notebook Pro webcam ook aangesloten. Firmware geupdate.
Ondersteunt de Fonera 1.0 en de Fonera+ 1.0 en de Fonera 2.0 ook mac address cloning. Ik wil de router ook gebruiken ergens waarbij het alleen werkt met een vast mac adres welke bekend is bij die provider.
Ik kan hier helaas niks over vinden, behalve wat oude post dat het met een firmware hack wel kan, maar toch ook weer niet als je huidige firmwire al te nieuw is.
Ik kan hier helaas niks over vinden, behalve wat oude post dat het met een firmware hack wel kan, maar toch ook weer niet als je huidige firmwire al te nieuw is.
Je kunt alle oudere Fonera's voorzien van een nieuwe custom firmware meen ik. Alleen bij de oudere versies is dit een stuk makkelijker... (DNS settings veranderen en ie update zichzelf)
Het zou nog makkelijker zijn als de officiële firmware het ook ondersteunt. Maar als dat niet zo is, heeft iemand dan een goede tip welke recente custom firmware het wel ondersteunt?
Verwijderd
en de Fonera 2.0 ondersteund het out of the box;
de Fonera+ wordt misschien nog gemigreerd naar de fonera 2.0 firmware waardoor die het ook kan
en daarmee kunnen alle foneras het dan...
persoonlijk lostte ik het makkellijker op...vnl bij Chello lukte dat het best...
nl gewoon je laptop hetzelfde macadres als je router geven...
registratie procedure doorlopen en dan je router ertussen plaatsen
chello blijft denken dat je laptop verbonden is maar eigenlijk is het je router
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 15:30 ]
Het is wel een ontzettend lelijk ding zeg.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nou ja ik vraag me af of dat hem wordt.
Ik ga hem wel halen, kan de N goed gebruiken.
Zien doe ik hem toch niet, hij hangt bij mij in de meterkast, met de duur dicht
Straks de fonera 2.0 te koop.
Ik ga hem wel halen, kan de N goed gebruiken.
Zien doe ik hem toch niet, hij hangt bij mij in de meterkast, met de duur dicht
Straks de fonera 2.0 te koop.
Spijtig dat de 2.0n geen extra usb poorten of gigabit ethernet heeft. Ziet er maar een zwakke upgrade uit die veel te snel na de 2.0g uit gaat komen.
Gaan er eigenlijk nog promotiecodes rond voor de nieuwe Fon 2.0?
Net eens gekeken, ik kan er volgens mij alleen voor de oude uitsturen....?
Oke, bedankt.Rowdy.nl schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:18:
Net eens gekeken, ik kan er volgens mij alleen voor de oude uitsturen....?
Hoe zijn de ervaringen met Bill eigenlijk, aan wat voor inkomsten moet je denken (over wat voor periode en omgeving / idee van het bereik)?
Ik denk er aan om deel te gaan nemen aan Fon. Ik zit op 8 hoog in een flat met andere flats en woningen eromheen. Natuurlijk is het ook wel makkelijk dat je op andere plekken zelf ook kan internetten. Gezien ik alle extra mogelijkheden van een Fonera niet nodig heb neem ik waarschijnlijk een Fonera met een Fontenna (of een Fonera+ als ik op de FON Boards een invite geregeld krijg, prijs is dan gelijk aan die van de Fonera?).
Ik denk er aan om deel te gaan nemen aan Fon. Ik zit op 8 hoog in een flat met andere flats en woningen eromheen. Natuurlijk is het ook wel makkelijk dat je op andere plekken zelf ook kan internetten. Gezien ik alle extra mogelijkheden van een Fonera niet nodig heb neem ik waarschijnlijk een Fonera met een Fontenna (of een Fonera+ als ik op de FON Boards een invite geregeld krijg, prijs is dan gelijk aan die van de Fonera?).
Naast mij is een klein hotelleke en sinds ik numijn dikke antenne erop geschroeft heb heb ik daar blijkbaar ook bereik. Er zijn nu al nu al meerdere dagpassen verkocht via mijn Fonera. Maar tis geen vetpot.
Binnekort nog even mijn Fonera+ ophangen met een nieuwe (dikke) antenne en de oude Fonera verplaatsen zodat ik meer dekking krijg in het hotel...
Binnekort nog even mijn Fonera+ ophangen met een nieuwe (dikke) antenne en de oude Fonera verplaatsen zodat ik meer dekking krijg in het hotel...
Ik woon in de buurt van een hotel en heb in twwe maande maar 5 euro verdient dus het hoeft niet hard te gaan. Maar ik moet wel melden dat er meerdere fon spots zijn.PowerSp00n schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:44:
Hoe zijn de ervaringen met Bill eigenlijk, aan wat voor inkomsten moet je denken (over wat voor periode en omgeving / idee van het bereik)?
Als je nog een invite wil hebben stuur ff een PM en stuur je er een.
Ok, dan ga ik het gewoon eens proberen. Het gaat er wat mij betreft ook helemaal niet om dat je er iets aan verdient, maar het is wel leuk om te zien dat je iets terug krijgt van de aanschafkosten door gebruikers internet te bieden
.
TUX2K, je PM mogelijkheid staat uit
...
TUX2K, je PM mogelijkheid staat uit
Hey,
Kan ik zo'n fon 2.0 ook achter mijn D-Link DIR655 router hangen? of vloekt dat samen?
Mijn main goal is dat ik ook in het buitenland kan fonnen, als tegenprestatie wil ik dat ding bij mij er natuurlijk best aanhangen.
Kan ik zo'n fon 2.0 ook achter mijn D-Link DIR655 router hangen? of vloekt dat samen?
Mijn main goal is dat ik ook in het buitenland kan fonnen, als tegenprestatie wil ik dat ding bij mij er natuurlijk best aanhangen.
Ik heb hem achter een speedtouch 780 gehad en achter een fritzbox 7170 en dat werkt gewoon
Heb een Fonera+ met firmware 1.2.1 r1.
Als ik via VPN naar het netwerk van de universiteit probeer te connecten krijg ik dit niet voor elkaar. Dit ligt echt aan de FON, want als ik direct op mijn internetverbinding probeer (modem) dan krijg ik wel verbinding.
Op internet lees ik vanalles over het vervangen van de complete firmware met DD-WRT etc. Ik wil als het kan mijn FON configuratie gewoon behouden en VPN activeren. Is hier een makkelijke oplossing voor? Ik heb gelezen dat het kan, maar nergens hoe dat dan ingesteld moet worden.
Als ik via VPN naar het netwerk van de universiteit probeer te connecten krijg ik dit niet voor elkaar. Dit ligt echt aan de FON, want als ik direct op mijn internetverbinding probeer (modem) dan krijg ik wel verbinding.
Op internet lees ik vanalles over het vervangen van de complete firmware met DD-WRT etc. Ik wil als het kan mijn FON configuratie gewoon behouden en VPN activeren. Is hier een makkelijke oplossing voor? Ik heb gelezen dat het kan, maar nergens hoe dat dan ingesteld moet worden.
Ik dacht dat de fon hetzelfde was als een gewoon acces point, alleen met 2 kanalen. 1 private en 1 public kanaal. Moet dacht ik geen problemen opgeven. Connect je wel via het private kanaal?
Ja, dat is het probleem allemaal niet. Internet werkt prima hoor. Het zijn alleen VPN verbindingen die niet willen.xileS schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:57:
Ik dacht dat de fon hetzelfde was als een gewoon acces point, alleen met 2 kanalen. 1 private en 1 public kanaal. Moet dacht ik geen problemen opgeven. Connect je wel via het private kanaal?
Je bedoeld waarschijnlijk de 1.1.2.1 r1 firmware, da's namelijk de laatste. Heb je verder wat meer info; alleen de type Fonera en firmware is een beetje beperkte infoGenetiX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:45:
[...]
Ja, dat is het probleem allemaal niet. Internet werkt prima hoor. Het zijn alleen VPN verbindingen die niet willen.
[list]• Hoe aangesloten? (Kabel, Wifi; welk signaal?)
• Welk OS
• Wat voor type VPN? (Standaard Windows, Speciale software van Cisco oid)
Ik heb het net voor je geprobeerd; LaFonera+ met firmware 1.1.2.1 r1, op Windows Vista Business, standaard Windows PPTP VPN verbidning: werkt op de LAN uitgang van de LaFonera+, en op het private signaal. Het publieke signaal werkt niet; in eerste instantie kan ie geen verbinding krijgen, maar na het inloggen op de FON site zodat ik internet access krijg blijft ie hangen op het inloggen; GRE protocol wordt niet ondersteund.
Bottom line; via de LAn uitgang van de Fonera+ of het Private signaal zou het moeten werken, mits je geen exotische VPN software hebt, alhoewel ik vermoed dat dat ook zonder problemen werkt.
Ik vermoed dus dat je óf met het public signaal verbonden bent, of dat je iets in je Windows settings moet zoeken; Vista en Windows 7 hebben bijvoorbeeld de neiging aan de hand van welk profiel je voor een bepaalde connectie gekozen hebt bepaalde protocollen/zaken wel niet toe te staan etc. Dus maybe zegt je firewall tegen je wireless verbinding; dikke vinger, je mag alleen maar surfen!
Heb die firmware even gecheckt op de status pagina. Daar staat 1.2.1 r1. Het lijkt me dat we het gewoon over hetzelfde hebben.
Als ik mijn PC direct op het kabelmodem aansluit werkt de VPN verbinding wel. Met de windows firewall aan etc. Daar ligt het probleem dus niet.
Het gaat om een VPN verbinding naar de Erasmus Universiteit. Ik moet met het programma wat de EUR aanbiedt verbinding maken. Hier staat wat meer info over het gebeuren.
Voor foutmelding die ik van het programma krijg bij het verbinden, zijn de volgende oplossingen voorhanden:
Als het eenmalig is dan is iets fout gegaan met de connectie, herstart windows en probeer het opnieuw.
Als de foutmelding constant is;
Controleer of uw softwarematige firewall IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw firewall).
Controleer of uw ADSL/Kabel router IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw router, zie hiervoor de handleiding van uw router).
Controleer of uw Internet provider IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Neem contact op met uw provider).
Als u de poorten in de Firewall handmatig moet aanpassen, moet u onderstaande poorten in de firewall openen:
Aan de client zijde poorten: 1024-65535/TCP
Aan de server zijde poort: 1723/TCP
Ik zit op de wired LAN kant van de FON.
Als ik mijn PC direct op het kabelmodem aansluit werkt de VPN verbinding wel. Met de windows firewall aan etc. Daar ligt het probleem dus niet.
Het gaat om een VPN verbinding naar de Erasmus Universiteit. Ik moet met het programma wat de EUR aanbiedt verbinding maken. Hier staat wat meer info over het gebeuren.
Voor foutmelding die ik van het programma krijg bij het verbinden, zijn de volgende oplossingen voorhanden:
Als het eenmalig is dan is iets fout gegaan met de connectie, herstart windows en probeer het opnieuw.
Controleer of uw softwarematige firewall IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw firewall).
Controleer of uw ADSL/Kabel router IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw router, zie hiervoor de handleiding van uw router).
Controleer of uw Internet provider IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Neem contact op met uw provider).
Als u de poorten in de Firewall handmatig moet aanpassen, moet u onderstaande poorten in de firewall openen:
Ik heb de nieuwe Fonera 2.0N router besteld
Iemand enig idee hoelang het verzenden gaat duren?
Ik vind het inderdaad wel jammer dat er geen gigabit LAN op zit maar ach dan gooi ik er wel een goedkoop gigabit switchje voor. Ik vind het meer een leuk idee om mn verbinding te delen (niet volledig natuurlijk
) omdat die het meeste deel van de dag toch niks staat te doen, dus ja dit is mn eerste FON router
Ik ben dan ook benieuwd hoe eea. werkt. Ik woon in een flat dus misschien ga ik er nog aan verdienen ook
Ik vind het inderdaad wel jammer dat er geen gigabit LAN op zit maar ach dan gooi ik er wel een goedkoop gigabit switchje voor. Ik vind het meer een leuk idee om mn verbinding te delen (niet volledig natuurlijk
Ik ben dan ook benieuwd hoe eea. werkt. Ik woon in een flat dus misschien ga ik er nog aan verdienen ook
De invites die worden uitgedeeld op het fon forum zijn voor de fonera+, maar is deze hetzelfde als de fonera 2.0?
Beetje wazig omdat ik geen fonera 2.0 in de fon shop zie staan.
Dat GRE protocol blockt ie bij mij dus alleen op de het wireless FON kanaal... Staan je settings goed (dat je bijvoorbeeld van je LAn naar je WAN mag? (in je admin panel, kan d'r zelf nu niet bij waar het precies zit)GenetiX schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:24:
Heb die firmware even gecheckt op de status pagina. Daar staat 1.2.1 r1. Het lijkt me dat we het gewoon over hetzelfde hebben.
Ik zit zeker weten op het LAN gedeelte. Policies staan zo;Rowdy.nl schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:13:
[...]
Dat GRE protocol blockt ie bij mij dus alleen op de het wireless FON kanaal... Staan je settings goed (dat je bijvoorbeeld van je LAn naar je WAN mag? (in je admin panel, kan d'r zelf nu niet bij waar het precies zit)
Public->Private : Deny
Public->Wan: Deny
Private->Wan: Allow
Wellicht helpt het wel om een port forward in te gaan stellen op die GRE poorten.

Ik heb vandaag mijn FON router binnen gekregen, gelijk aangesloten, geinstalleerd en geregistreerd, was allemaal zo gepiept.
Nu heb ik het publieke gedeelte even getest met mijn laptop. Het werkt wel maar het internetten gaat wel heel erg traag moet ik zeggen. Loopt al het verkeer via Fonera zelf ofzo? Ik heb de bandbreedte op onbeperkt staan maar pagina's komen binnen alsof ik ze uit china ophaal, ook nu.nl, tweakers.net, google.nl etc.
Nu heb ik het publieke gedeelte even getest met mijn laptop. Het werkt wel maar het internetten gaat wel heel erg traag moet ik zeggen. Loopt al het verkeer via Fonera zelf ofzo? Ik heb de bandbreedte op onbeperkt staan maar pagina's komen binnen alsof ik ze uit china ophaal, ook nu.nl, tweakers.net, google.nl etc.
Iemand?lasharor schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:06:
De invites die worden uitgedeeld op het fon forum zijn voor de fonera+, maar is deze hetzelfde als de fonera 2.0?
Verwijderd
De "Fonero Gets Fonero" actie geld alleen voor de Fonera+
Via FON_FREE_INTERNET (publieke gedeelte) gaat de snelheid vnl omhoog als je eenmaal bent aangemeld...anderzijds denk ik dat de "dns" dat het standaard gebruikt nogal traag is...
voor GRE support best eens op trac.fonosfera.org een ticket openen!
Via FON_FREE_INTERNET (publieke gedeelte) gaat de snelheid vnl omhoog als je eenmaal bent aangemeld...anderzijds denk ik dat de "dns" dat het standaard gebruikt nogal traag is...
voor GRE support best eens op trac.fonosfera.org een ticket openen!
Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?
Ik zie het voordeel niet? Of snap ik het niet: stel je hebt een 3g dongle, thuis gebruik je die niet, maar onderweg wel. Onderweg heb je geen fon router bij je, dus waarom zou je hem willen converten???
Ik zie het voordeel niet? Of snap ik het niet: stel je hebt een 3g dongle, thuis gebruik je die niet, maar onderweg wel. Onderweg heb je geen fon router bij je, dus waarom zou je hem willen converten???
Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluitinggassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:
Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?
cnsmr schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluiting

Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.gassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:19:
[...]
als je thuis geen adsl of kabel hebt dan koop je deze router toch niet?
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.Mr. Dave schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:54:
[...]
Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.
Wat jij bedoelt is een Femto-cell, en ik heb in de blog van Martin Varsavsky gelezen een tijdje geleden dat hij aan het onderzoeken is om een Femto-fonera te laten ontwikkellen.gassiepaart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.
http://english.martinvars...velop-a-femto-fonera.html
http://www.youtube.com/watch?v=0MJQvrmnKI0
http://www.google.nl/search?q=femto+fonera
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.
[ Voor 16% gewijzigd door cnsmr op 02-11-2009 10:09 ]
Ik heb ook zo'n code. Ga 'm toch niet gebruiken. als iemand interesse heeft PM mij ook maar.
Ik heb wel interesse in een promocode voor Fonera 2.0n.
Mijn code is vergeven aan kasper. veel plezier ermee
Ik heb wel interesse, volgens mij kan ik je alleen geen DM sturen. Eventueel iemand anders die een code over heeft?cnsmr schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:41:
Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.
Ik heb nog wel een code. Als het goed is staat mijn DM aan.
Heeft iemand hem al in zijn bezit? Ik kan niet echt interessante reviews vinden van de Fonera 2.0n.
Verwijderd
Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...
Nou het meest belangrijke lijkt mij toch ontvangst en daaraan gerelateerd welke snelheden de Fonera 2.0n behaald.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:17:
Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...
Wat ik mij ook afvroeg (en dus nergens kan vinden) is of de 802.11n standaard is geïmplementeerd?
Jan Groen en Soar, bednakt maar ondertussen had ik al een DM van -TIM- met een code welke ik ondertussen heb gebruikt. Misschien maken jullier er iemand anders nog blij mee.
Heb vandaag ook een Fonera 2.0N ontvangen. en het instellen wil maar niet lukken.
heb de standaard installatie procedure afgelopen: stroom er in, netwerk kabel naar de switch die naar de router gaat er in, en op wifi ingelogd. instellen gaat goed, hij krijgt ip enz. maar ik kan geen verbinding krijgen via me router naar de buitenwereld.
Na heel lang gedoe eindelijk gelukt om internet er over te krijgen, maar vraag me niet hoe ik het had gedaan.
Maar toen kon ik niet meer bij het menu, en ik wou wel graag de torrent/usenet functies gebruiken ^^. Dus fonera opnieuw gestart, en ik zit nu weer bij de oude situatie: wel connectie, geen internet.
Na onderzoek kwam ik er ook nog achter dat als ik de kabel naar me router in een ethernet poort stop, andere computers die ook in een ethernet poort zitten ook kunnen internetten. maar draadloze niet. en de fon zelf heeft ook geen verbinding.
ik heb werkelijk geen idee meer wat te doen, om vast de volgende suggesties af te strepen:
-hard reset, Check.
-rechtstreeks aan router & hard reset, Check.
-stekker er een minuut uit, Check.
-DNS probleem, heb al met een Dyndns acc geprobeerd, en via losse ip's, helpt niet.
-Fon forums afstruinen, Check.
ik heb geen ideeën meer behalve dat hij simpelweg niet werkt, kan nog op iemand anders netwerk proberen, maar het is de bedoeling dat hij hier werkt, dus dat is niet echt een oplossing.
Dus als iemand nog een suggestie heeft...
heb de standaard installatie procedure afgelopen: stroom er in, netwerk kabel naar de switch die naar de router gaat er in, en op wifi ingelogd. instellen gaat goed, hij krijgt ip enz. maar ik kan geen verbinding krijgen via me router naar de buitenwereld.
Na heel lang gedoe eindelijk gelukt om internet er over te krijgen, maar vraag me niet hoe ik het had gedaan.
Maar toen kon ik niet meer bij het menu, en ik wou wel graag de torrent/usenet functies gebruiken ^^. Dus fonera opnieuw gestart, en ik zit nu weer bij de oude situatie: wel connectie, geen internet.
Na onderzoek kwam ik er ook nog achter dat als ik de kabel naar me router in een ethernet poort stop, andere computers die ook in een ethernet poort zitten ook kunnen internetten. maar draadloze niet. en de fon zelf heeft ook geen verbinding.
ik heb werkelijk geen idee meer wat te doen, om vast de volgende suggesties af te strepen:
-hard reset, Check.
-rechtstreeks aan router & hard reset, Check.
-stekker er een minuut uit, Check.
-DNS probleem, heb al met een Dyndns acc geprobeerd, en via losse ip's, helpt niet.
-Fon forums afstruinen, Check.
ik heb geen ideeën meer behalve dat hij simpelweg niet werkt, kan nog op iemand anders netwerk proberen, maar het is de bedoeling dat hij hier werkt, dus dat is niet echt een oplossing.
Dus als iemand nog een suggestie heeft...
oke, het word nu dus echt raar. terwijl ik denet er op zat ingelogd, kon ik niet internetten, msnen, xfire enz. maar steam chat werkte wel... dus toch een dns fout?
hoop trouwens dat er nog linussen of bills zijn die willen antwoorden
hoop trouwens dat er nog linussen of bills zijn die willen antwoorden
Hij is binnen de 2.0n.
De ups had hem met een 'kleine''omweg gestuurd, daarna ging het installeren en activeren ook niet helemaal soepel. Mijn public wifi bleef niet lang genoeg in de lucht om te kunnen activeren.
Wel al gelijk geupdate naar de laatst nieuwe firmware. Iemand hier ervaring met de _DEV versies?
De volgende dag verder en hem toen eerst mijn huidige router/switch laten vervangen en PPOE op laten zetten naar het modem. Toen bleef de public wifi wel beschikbaar, geen idee of het iets met elkaar te maken had.
Wat opvalt is dat er geen standaard mogelijkheid is om hem op te hangen, maak je die zelf dan moet je kiezen of de ledjes naar beneden en de stekkers omhoog, of de sleuven voor de warmte afvoer beneden ???
Op dit moment staat hij dus nog even op de grond. Ik begrijp dat hij voor een goedbereik eigenlijk vrij moet staan maar dat is niet overal netjes mogelijk.
Ook wordt hij vrij warm, misschien maar eens open maken om te kijken wat daar aan te doen is.
Ik heb nog geen -n verbinding kunnen maken, maar dat kan ook aan m'n netbook liggen.
Verder vindt ik de menu's niet zo duidelijk maar misschien moet ik hem op engels zetten i.p.v nederlands. Ook zijn de 'help' filmpjes met een andere (oude) menu structuur gemaakt.
Voor veel dingen moet je dus best een beetje googelen. Zo staat er bv. bij het torrent deel niet wat je als login en pwd moet gebruiken. Wat weer wel bij het ftp deel staat.
Verder heb ik er een usb stick ingestoken en hem als test, een cd binnen laten halen. De informatie is allemaal wat beperkt maar het werkt wel.
Gelijk hier even een vraag stellen, als ik de QOS wil instellen, zijn de getallen dan de bandbreedte die ik beschikbaar wil hebben voor mailen/internet/etc? of is dit het maximale wat bv. torrents en andere app's mogen gebruiken indien er ook ander netwerk verkeer is?
Al met al nog genoeg test, speel en tweak plezier de komende tijd.
De ups had hem met een 'kleine''omweg gestuurd, daarna ging het installeren en activeren ook niet helemaal soepel. Mijn public wifi bleef niet lang genoeg in de lucht om te kunnen activeren.
Wel al gelijk geupdate naar de laatst nieuwe firmware. Iemand hier ervaring met de _DEV versies?
De volgende dag verder en hem toen eerst mijn huidige router/switch laten vervangen en PPOE op laten zetten naar het modem. Toen bleef de public wifi wel beschikbaar, geen idee of het iets met elkaar te maken had.
Wat opvalt is dat er geen standaard mogelijkheid is om hem op te hangen, maak je die zelf dan moet je kiezen of de ledjes naar beneden en de stekkers omhoog, of de sleuven voor de warmte afvoer beneden ???
Op dit moment staat hij dus nog even op de grond. Ik begrijp dat hij voor een goedbereik eigenlijk vrij moet staan maar dat is niet overal netjes mogelijk.
Ook wordt hij vrij warm, misschien maar eens open maken om te kijken wat daar aan te doen is.
Ik heb nog geen -n verbinding kunnen maken, maar dat kan ook aan m'n netbook liggen.
Verder vindt ik de menu's niet zo duidelijk maar misschien moet ik hem op engels zetten i.p.v nederlands. Ook zijn de 'help' filmpjes met een andere (oude) menu structuur gemaakt.
Voor veel dingen moet je dus best een beetje googelen. Zo staat er bv. bij het torrent deel niet wat je als login en pwd moet gebruiken. Wat weer wel bij het ftp deel staat.
Verder heb ik er een usb stick ingestoken en hem als test, een cd binnen laten halen. De informatie is allemaal wat beperkt maar het werkt wel.
Gelijk hier even een vraag stellen, als ik de QOS wil instellen, zijn de getallen dan de bandbreedte die ik beschikbaar wil hebben voor mailen/internet/etc? of is dit het maximale wat bv. torrents en andere app's mogen gebruiken indien er ook ander netwerk verkeer is?
Al met al nog genoeg test, speel en tweak plezier de komende tijd.
Ik heb de Fonera 2.0n nu een weekje staan en gebruik hem in combinatie met een 8 Gb USB-pennetje. Ik weet nog niet of het aan het laatste ligt, maar ik heb al meerdere malen de Fonera moeten herstarten omdat hij plotseling het hele pennetje niet meer zag. Dan probeerde ik bijvoorbeeld via FTP (vanuit WAN) bestanden over te zetten en dan 10 min later wilde hij geen verbinding meer maken. Het is mij nu al bijna iedere dag gebeurd, dus ik hoop dat dit softwarematig met een nieuwe firmware wordt opgelost.
Weer een promo via de mail gehad; iemand interesse?
hiero
Veel plezier ermee. Kost met voucer 67 ipv 79euro
hiero
Veel plezier ermee. Kost met voucer 67 ipv 79euro
Heeft er al iemand een webcam aangesloten op zijn Fonera 2.0n? Ik heb alleen een oude tot mijn beschikking, maar die wordt helaas niet herkend. Daarom dacht ik er een bij DealExtreme te bestellen, maar grote kans natuurlijk dat die ook niet wordt herkend.
ik overweeg ook de aanschaf van de nieuwe router Fonera 2.0n. Hoe zijn de ervaringen na de router wat langer in gebruik te hebben gehad
Is het nog erg buggi of het is net zo rock-solid als de oude.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Zie mijn vorige post, zonder mijn USB-pennetje erin draait hij superaardbeix15 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:38:
ik overweeg ook de aanschaf van de nieuwe router Fonera 2.0n. Hoe zijn de ervaringen na de router wat langer in gebruik te hebben gehadIs het nog erg buggi of het is net zo rock-solid als de oude.
Hij is inderdaad uitgekomen.Rave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:17:
[...]
Zie mijn vorige post, zonder mijn USB-pennetje erin draait hij superNieuwe firmware komt misschien vandaag nog uit (Firmware 2.3.5RC1).
Ik vind het maar raar dat ik ondanks de volgende instellingen niet buiten de WAN-kant van de Fonero naar mijn andere netwerk kan pingen, SSH'en etc:
Vanuit het netwerk naar de Fonero lukt het ook niet. Vroeger lukte dit wel, ik draaide toen een oudere firmware maar de instellingen zijn precies hetzelfde (en zoals het nu ingesteld is, zou het ook gewoon moeten werken
Heeft iemand enig idee waar het fout gaat? Subnets en IP-adressen zijn uiteraard allemaal op correcte wijze ingesteld (Normale netwerk: 192.168.1.xxx, Fon: 192.168.1.100).
jammer dat hij nog weinig stabiel is met USB-opslag. Het is mij wel voorwaarde om 24/7 mijn externe storage te kunnen sharen via wifi. ik ben benieuwd naar je ervaringen met USB i.c.m. de nieuwe firmware.Rave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:17:
[...]
Zie mijn vorige post, zonder mijn USB-pennetje erin draait hij superNieuwe firmware komt misschien vandaag nog uit (Firmware 2.3.5RC1).
voorlopig weer houdt dit mij er nog wel van een Fonera 2.0 te bestellen
de tips die ik zie taan op de FON-wiki geven wel aan dat je een USB-stick/pen altijd extern moet voeden (voor een stick evt. met een tussenliggende USB-hub) omdat de Fonera anders er moeite mee heeft de boel te voeden.
Hmm, maar ik heb slechts een USB-pennetje die direct is aangesloten. En als hij niet meer herkend wordt, dan knippert het USB-pennetje nog steeds.aardbeix15 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:07:
de tips die ik zie taan op de FON-wiki geven wel aan dat je een USB-stick/pen altijd extern moet voeden (voor een stick evt. met een tussenliggende USB-hub) omdat de Fonera anders er moeite mee heeft de boel te voeden.
@Rave17
Voor het knipperen alleen is minder nodig dan voor het geheel functioneren van een stickje.
Dus doe de proef op de som en hang er gewoon een powered usb hubje (1.1 of 2.0) tussen en kijk of het beter gaat.
Ter vergelijk: Voor een 3G stick maakt zelfs de voeding van de fonera zelf uit! Meegeleverde voeding werkt goed, maar gebruik je een andere voeding die het amperage niet kan leveren, dan zakt de spanning een paar tiende in en lijkt het qua lampjes te werken maar functioneren: ho maar.
(Dit project in verband met een mobiele fonera te maken die gevoed wordt in de auto. Uiteindelijk wel gelukt met meer profi spul.)
Voor het knipperen alleen is minder nodig dan voor het geheel functioneren van een stickje.
Dus doe de proef op de som en hang er gewoon een powered usb hubje (1.1 of 2.0) tussen en kijk of het beter gaat.
Ter vergelijk: Voor een 3G stick maakt zelfs de voeding van de fonera zelf uit! Meegeleverde voeding werkt goed, maar gebruik je een andere voeding die het amperage niet kan leveren, dan zakt de spanning een paar tiende in en lijkt het qua lampjes te werken maar functioneren: ho maar.
(Dit project in verband met een mobiele fonera te maken die gevoed wordt in de auto. Uiteindelijk wel gelukt met meer profi spul.)
Mja, maar ik ga er vanuit dat een USB-pennetje alleen daadwerkelijk werkt als hij knippert. Maar ik kan er ook naast zitten en dat de schakeling dusdanig is opgebouwd dat het ledje als eerste aangaat. Ik heb alleen geen USB-hub, dus kan het ook niet even testen.carnager schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:33:
@Rave17