Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Benzineverbruik is iig exact hetzelfde als van hem. Nu kan ik a.d.h.v. zijn bandenklappers mijn strategie bepalen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
kan ik dat voorkomen?
Je reed zeker op 100 revs? Je kan de revs lager zetten.Loona35 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:38:
kut zeg... mijn eerste race ooit.. startte als 13e.. rij ik in ronde 44 inmiddels al 20 rondes op de 4e-5e plek.. explodeert mijn motor![]()
grrr
kan ik dat voorkomen?
ik wist niet eens van het bestaan af.. dat zal het wel zijn geweestAngeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:39:
[...]
Je reed zeker op 100 revs? Je kan de revs lager zetten.
wat is een aan te raden stand?
Ik heb nu 3 races gereden, 95-98-98 en geen problemen gehad. 98 lijkt me dus wel veilig, en het kost je niet onwijs veel tijd. (tussen 90 en 98 zit dik 4 seconden)Loona35 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:40:
[...]
ik wist niet eens van het bestaan af.. dat zal het wel zijn geweest
wat is een aan te raden stand?
Maar is natuurlijk geen garantie. Formule1 is nu eenmaal een technisch/mechanische sport. Waar je bij voetbal een rode kaart kan krijgen, een penalty tegen of een blessure kan je in F1Time je motor opblazen, een hydraulisch probleem ontwikkelen, een ongeluk krijgen of je versnellingsbak naar de andere wereld helpen.Angeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:39:
[...]
Je reed zeker op 100 revs? Je kan de revs lager zetten.
ja maar bij voetbal heb je er dan nog 10 over héJoss schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:42:
[...]
Maar is natuurlijk geen garantie. Formule1 is nu eenmaal een technisch/mechanische sport. Waar je bij voetbal een rode kaart kan krijgen, een penalty tegen of een blessure kan je in F1Time je motor opblazen, een hydraulisch probleem ontwikkelen, een ongeluk krijgen of je versnellingsbak naar de andere wereld helpen.
ik speel liever wat safer volgende keer
Tuurlijk, dat mag en kan. Let wel dat je door veiliger te spelen eigenlijk PICtLoona35 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:43:
[...]
ja maar bij voetbal heb je er dan nog 10 over hé
ik speel liever wat safer volgende keer
Suspension
Efficiency: 50 51/100
Weight: 2 24.968kg.
Space: 1 5.000
Cost: 15 301,814
50 uurtjes moet wel voor wat efficiency zorgen denk ik
Front Wing is nu ook al beter, 60/100
Niet teveel exacte data rond laten slingeren hier hé.
Overigens wil ik je alvast waarschuwen voor flink stijgende kosten en ook het gewicht zal je flink gaan tegenvallen.
Ach, met 9M winst uit de laatste race is die 100.000 extra per onderdeel een schijntjeJoss schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:49:
[...]
Niet teveel exacte data rond laten slingeren hier hé.![]()
Overigens wil ik je alvast waarschuwen voor flink stijgende kosten en ook het gewicht zal je flink gaan tegenvallen.
Damn, hoeveel heb je nu op de bank dan? Ik wou dat ik zo'n seizoenseind hadAngeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:50:
[...]
Ach, met 9M winst uit de laatste race is die 100.000 extra per onderdeel een schijntje

Nu nog 4,4MJoss schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:53:
[...]
Damn, hoeveel heb je nu op de bank dan? Ik wou dat ik zo'n seizoenseind had
2007-05-07 - 2007-05-14 4,000,301
2007-04-30 - 2007-05-07 518,970
2007-04-23 - 2007-04-30 -10,090,000
Current balance 4,429,271
Season start balance 10,000,000
Before race balance 408,970
Last race profit/loss 9,255,784
Profit/loss this season -5,570,729
Average per race -371,382
Season end forecast 3,686,507
Total money earned 24 M
Die 4e en 3e plaats leverden best veel op, en ook de pole bracht 2M in de la.
Maarja, had dus voor de 1e race 42 rondjes gepracticed
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-05-2007 22:57 ]
Wat ik wel maf vindt, is dat er vrijdag weer een regenrace is. De vierde op rij, is dat toeval of komen regenraces inderdaad veelvuldig voor. Zo doe je dus nooit ervaring op met droogweerbanden.

DRP 95%, soft banden, na 11 laps doen ze *KNAL!*
Dat heeft heel m'n 3stop strategie in de war geschopt.... omdat elke stint daarna langer was vanwege vroege stop deden mijn banden *KNAL!* in elke stint
Is de soft band niet geschikt bij 34º ? Oooh grote F1manager guru Joss
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij gingen ze dan 8 laps mee... moest 6x pitten3xNix schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:06:
Word je toch gek van.... of niet![]()
Dat heeft heel m'n 3stop strategie in de war geschopt.... omdat elke stint daarna langer was vanwege vroege stop deden mijn banden *KNAL!* in elke stint![]()

Blijkbaar gaat dat ding maar 40KM mee bij 34C, de Michelin dan.
Wat eigenlijk best flauw is is dat je bij de Quali je Revs op 100% kan zetten, en bij de race weer op 98 ofzo.. Tijdens de quali kan je je motor toch niet opblazen

anyway, waarom werkte een 3 stopper op mediums niet op bahrain?
Yep, ik heb ook Michelin banden, bij suppliers staat toch optimal temp 34ºAngeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:10:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij gingen ze dan 8 laps mee... moest 6x pitten
Blijkbaar gaat dat ding maar 40KM mee bij 34C, de Michelin dan.
Wat eigenlijk best flauw is is dat je bij de Quali je Revs op 100% kan zetten, en bij de race weer op 98 ofzo.. Tijdens de quali kan je je motor toch niet opblazen
Reed op 98 revs ook, maar zeker met 95% DRP... zou ik toch wel ronde 17 moeten halen op soft?
Volgens de Guide kan je 90Km op Dry Softs onder optimale condities: 21C3xNix schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:15:
[...]
Yep, ik heb ook Michelin banden, bij suppliers staat toch optimal temp 34º![]()
Reed op 98 revs ook, maar zeker met 95% DRP... zou ik toch wel ronde 17 moeten halen op soft?
Omdat de Michelins op 34C het beste presteren, en een race op 34C zul je heel snel rijden, maar ook veel meer slijtage hebben.
Ik kon maar 8 laps van 4,949Km rijden = 39,592Km op de Dry Softs.
Dus dat is meer dan een halvering van de maximale afstand!
Ik rijd nu dus niet meer op Dry Softs, tenzij ik weer 6 pitstops wil maken
Zo, en ik ben klaar voor de volgende race, heb de pole gepakt
Oh wacht, ik ben de enige nog maar
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 09-05-2007 23:26 ]
Na een zeer mooie qualify vertrokken vanaf de 2e startplek op de grid in Argentinië. Een DRP van 90% geeft aan dat het wel eens een mooie race kan worden. Na 5 ronden blijkt dat de 2 minuten stilte van vorige race slechts een eerbetoon was aan Neerlands gesneuvelden in de oorlog.
Al snel echter blijkt er toch een probleem te ontstaan. De medium tyres slijten sneller dan verwacht en de geplande stop voor de 24e ronde moet al 3 ronden eerder plaatsvinden vanwege een geklapte band. Gelukkig blijft de 2e plaats in handen door het hoge tempo in de ronden daarvoor. Vanwege de extra brandstof loopt de concurrentie echter hard in en zakken we af tot de 4e plek.
Langzaam wordt er weer ingelopen, maar wederom gaan na 20 ronden de banden voor een probleem zorgen, door weer een explosie. Na een ongelande pitstop blijft de 4e plaats in handen en wordt er weer ingelopen op de concurrentie, helaas met de wetenschap dat er nog een keer stopt moet worden. Een eindspurt in de laatste 10 ronden mag helaas niet baten en het blijft bij een 4e plek, net naast het podium.
Tot verbazing van de coureur en pitcrew blijkt er zelfs nog 33L in de tank te zitten na de finish en gaat er druk gezocht worden naar het mysterie van de banden en hun korte levensduur. Zonder de extra stop van een 2e plaats namelijk makkelijk behaald en dit is dan ook zeker het doel voor de komende race!
Personeel kost geen drol, dus alles maximaal inhuren die hapExitium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:34:
Heb nu na twee races 18 miljoen op m'n bankrekening staan. Wat is qua personeel trouwens aan te raden voor een class 4 team? Alles inhuren of juist niet?
iig alles que pitcrew, er gaa per member zon 0,6 sec af, en dat is veelExitium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:34:
Heb nu na twee races 18 miljoen op m'n bankrekening staan. Wat is qua personeel trouwens aan te raden voor een class 4 team? Alles inhuren of juist niet?
10 L over bij de eerste stop, 15L bij de 2e stop en 15L over aan het einde van de race.
Was genoeg om eerste te worden met 50+ sec voorsprong op nr 2 en +1lap op nr 3.
13.000.000 inkomsten uit deze ene race ....
Nee.Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:46:
kost het je ook uren bij de repair als je onderdelen replaced ipv repaired?
mag ik weten op welke banden je reed? bridgestones neem ik aan?irmscher schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:39:
DRP van 86%.
10 L over bij de eerste stop, 15L bij de 2e stop en 15L over aan het einde van de race.
Was genoeg om eerste te worden met 50+ sec voorsprong op nr 2 en +1lap op nr 3.
13.000.000 inkomsten uit deze ene race ....
Ik heb Goodyear onder de bolide zitten. Dat plakt wel vrij aardig zo te zienGame Error schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:56:
[...]
mag ik weten op welke banden je reed? bridgestones neem ik aan?
2 plekjes gezakt naar de 6de plaats.
De strategie was op papier erg mooi, ware het niet dat ik een fout had gemaakt met het verbruik, waardoor me banden na de eerste stop net iedere keer klapte voor de geplande pitstop.
Had maar 94 L over aan het einde van de race
Het is in ieder geval een stijgende lijn, gefinshed en punten gepakt en de voorbereidingen voor de volgende race zien er hoop vol uit.
Weet ik iig dat mijn berekeningen dus precies kloppen
Ik ga misschien 's een 2-stopper proberen volgende race, maar de bandenslijtage in Shanghai heeft me toch een beetje afgeschrikt

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2007 02:06 ]
Verwijderd
Scheelt toch nog bijna een secondeGrrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:49:
Ik zit nog met 1 vraag over die DQP, die punten hoef je niet op te maken he? Want vorige race had ik ze allemaal nodig voor een goed hoge DQP, maar nu heb ik er heel wat over en kan ik geen verbetering meer vinden. Ik heb me inmiddels maar gekwalificeerd aangezien ik redelijk in de buurt van de tijden van de concurrentie kwam
Ik ga misschien 's een 2-stopper proberen volgende race, maar de bandenslijtage in Shanghai heeft me toch een beetje afgeschriktWat is de inhoud van je brandstoftank eigenlijk? Ik wil wat experimenteren omdat ik eigenlijk niet wil promoveren met 3 races serieuze ervaring straks
Tevens heb je dan minder benzine bij je dus ben je ook weer sneller
ik reed op hard banden met een 2 stopper maar toch nog 2x banden geklapt.Game Error schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:22:
mijn medium michelins hielde het nog geen 12 rondes uit, en dat met 91% DRP
ik zou niet weten hoe je een 2 stopper moet doen als zelfs hard banden zo snel klappen
In de race was echter was plek 1 t/m 5 makkelijk even snel, zo niet sneller, als ik. Hoe kan dit? Heeft hun coureur betere wet stats? Veranderen zij wat aan hun race setup voor het natte? Hoe kan je erachter komen wat je moet veranderen in het wet... Je kan namelijk nooit goed tussen droog en wet vergelijken tenzij je 2 testsessie's op hetzelfde circuit met wisselende weersomstandigheden rijdt, toch?
Of heeft er iemand wet-weather setup tips?
Ja, maar jij hebt natuurlijk getest op dat circuit (toch?), daar ga ik me niet mee vergelijken
Geen idee, ik vind het zo compleet onvoorspelbaar wat je auto gaat doen... Het is nu 15 graden ipv 35 graden, het circuit is totaal anders... We zien wel. Eigenlijk wil ik toch niet promoveren, dus ik denk dat ik de komende 2 races wat meer ga spelen met strategieën om wat ervaring op te doenTevens ga ik dus nooit meer af op minder dan 3 stops, anders krijg je het klapband verhaal weer. Denk trouwens ook dat de tijd die je wint door op mediums te rijden wel 1 pitstop meer verantwoorden.
Maar je moet ook een pitstop meer makenTevens heb je dan minder benzine bij je dus ben je ook weer sneller.

Ik hink alleen een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant is het dit seizoen erg eenvoudig om te promoveren, want het is voor iedereen nieuw, dus met een beetje op safe spelen, win je races (zie hoe ik gisteren won
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2007 09:41 ]
Dit had ik dus al een keer vermeld. Een aantal personen wil dit nog niet inzien. Je OPTIMALE bandentemperatuur, is de temperatuur waarbij je banden het SNELST gaan. Snel staat nog altijd gelijk aan slijtage!Angeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:22:
[...]
Volgens de Guide kan je 90Km op Dry Softs onder optimale condities: 21C
Omdat de Michelins op 34C het beste presteren, en een race op 34C zul je heel snel rijden, maar ook veel meer slijtage hebben.
Ik kon maar 8 laps van 4,949Km rijden = 39,592Km op de Dry Softs.
Dus dat is meer dan een halvering van de maximale afstand!
De optimale temperatuur waarbij banden het MINST slijten is 15 (!!!) graden. Als het 30 graden is, zullen je banden dus al bijna 2x zo snel slijten.
Ik ga hier niet neerplanten wat ik allemaal al weet over de banden en eigenlijk vind ik dat jullie dat ook niet meer moeten doen. Al die precieze berekeningen moet je juist voor jezelf houden, tenminste dat vind ik. Nu geef je alles, voor iedereen, op een presenteerblaadje.
De mensen die gisteren klapbanden hebben gehad weten voor hun zelf nu precies hoe lang een band mee gaat bij een bepaalde DRP, setup, gewicht (dus ook fuel) en vooral temperatuur én je bandenslijtagefactor die je kunt vinden bij je suppliers.
Trial and error, niet zo verwondert iedere keer hier komen zeggen dat de banden maar XX kilometer uit hielden, want in de guide stond 90/170/250. Die waarden zijn ook niet exact, het is aan jullie om jullie persoonlijke maximum op te zoeken.
Je hoeft de punten niet op te maken nee, maar dan zit je automatisch wel verder van de 100% af dan je zou kunnen zitten. Tevens moet je rekening houden met de punten die je over hebt, voor het berekenen van je DRP.Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:49:
Ik zit nog met 1 vraag over die DQP, die punten hoef je niet op te maken he? Want vorige race had ik ze allemaal nodig voor een goed hoge DQP, maar nu heb ik er heel wat over en kan ik geen verbetering meer vinden. Ik heb me inmiddels maar gekwalificeerd aangezien ik redelijk in de buurt van de tijden van de concurrentie kwam
Ik ga misschien 's een 2-stopper proberen volgende race, maar de bandenslijtage in Shanghai heeft me toch een beetje afgeschriktWat is de inhoud van je brandstoftank eigenlijk? Ik wil wat experimenteren omdat ik eigenlijk niet wil promoveren met 3 races serieuze ervaring straks
Inhoud van je tank is eigenlijk oneindig, doordat de race orders nog niet werken zoals ze moeten. Per pitstop kan er echter "maar" 150L in.
Jouw coureur kan inderdaad goed zijn in de Q, maar minder in de race. En bij hen andersom.Requiem19 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:31:
Er is iets wat ik niet goed snap. Misschien dat anderen hier meer ervaring mee hebben. Afgelopen race waren ik en mijn teamgenoot duidelijk de snelste in de kwalificatie. Hij was zo ongeveer een halve tot hele seconde sneller dan de nr's 3 t/m 8. Ik iets minder, maar ook zo iets.
In de race was echter was plek 1 t/m 5 makkelijk even snel, zo niet sneller, als ik. Hoe kan dit? Heeft hun coureur betere wet stats? Veranderen zij wat aan hun race setup voor het natte? Hoe kan je erachter komen wat je moet veranderen in het wet... Je kan namelijk nooit goed tussen droog en wet vergelijken tenzij je 2 testsessie's op hetzelfde circuit met wisselende weersomstandigheden rijdt, toch?
Of heeft er iemand wet-weather setup tips?
Maar het kan ook te maken hebben met het weer. Buiten dat er goed en slechte regenrijders zijn, moet/kan je je setup ook aanpassen aan de regen, wil je de optimale setup behouden. Hiervoor geldt eigenlijk weer trial and error, probeer eens te kijken naar de pijltjes op de Race weekend page, als je practice droog was en je warmup/quali nat.
en nog even deze dan:
Blijkbaar niet he3xNix schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:06:
Word je toch gek van.... of niet![]()
Dat heeft heel m'n 3stop strategie in de war geschopt.... omdat elke stint daarna langer was vanwege vroege stop deden mijn banden *KNAL!* in elke stint![]()
[ Voor 50% gewijzigd door Joss op 10-05-2007 10:13 ]
(gelukkig issie niet actief)
Aha! Die pijltjes heb ik nooit echt serieus genomen.. nu snap ik hemJoss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:44:
[...]
Jouw coureur kan inderdaad goed zijn in de Q, maar minder in de race. En bij hen andersom.
Maar het kan ook te maken hebben met het weer. Buiten dat er goed en slechte regenrijders zijn, moet/kan je je setup ook aanpassen aan de regen, wil je de optimale setup behouden. Hiervoor geldt eigenlijk weer trial and error, probeer eens te kijken naar de pijltjes op de Race weekend page, als je practice droog was en je warmup/quali nat.
Wat ook een mooie toevoeging aan het spel zou zijn om te kunnen handelen in coureurs. Stel dat jij een coureur slim traint en binnen 2 jaar echt super goed maakt, dan zou het gaaf zijn als andere managers met veel centen hem kunnen kopen van jou. Net echt
[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 10-05-2007 10:53 ]
per sectie staat er een cijfer voor:
Scherp. Dynam. Oppervlakte
To dare is to do
ik ben weer "een ervaring rijker" zoals dat heet, hiermee kan ik weer beter inschatten wat ik moet doen.
DQP gaat erg lekker, ook voor race2. (verder geen details, jullie zijn allemaal concurenten!

Naar mijn mening is alles te leren door het een keer fout te doen, gecombineerd met gezond verstand uiteraard.
Dus van mij zal je geen cijfers meer horen
Mijn driver is 242/289Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:24:
Zag gisteren dat iemand bij mij in de groep een coureur heeft van 270-249![]()
(gelukkig issie niet actief)
Surface (Oppervlakte) is ongeveer gelijk aan je Suspension. Die anderen weet ik nietJeronimusius schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:55:
weet iemand wat ik met de cijfers kan die staan bij een circuit
per sectie staat er een cijfer voor:
Scherp. Dynam. Oppervlakte
Da's leip, dacht dat iedereen in klasse 4 bij de start een ongeveer evengoede driver kreeg, maar een verschil van 240/200 en 280/240 (en dan heb ik nog een middenmotor kwaliteit driver) vind ik toch een behoorlijk verschil...
Practice ging goed en ik vond mijn 85% DQP al mooi om mee te beginnen. Dit werd ook bevestigt door een 2e plaats, gevolgd door een 1e plaats in warmup.
Helaas viel de qualificatie dik tegen: 17e plaats (met maar 76% DQP). Ik had ook de setup niet aangepast, ook al had de zon plaatsgemaakt voor de regen.
De race dan (setup nog vergeten aan te passen!) verliep zeer vlot, ik had een 3 stopper gepland en klom gestaag naar boven. Kon zelfs een 10tal rondjes op de 1e plaats rijden, tot mijn 3e stop eraan kwam. Hierdoor een plaatsje verloren waardoor ik op de 2e plaats leek af te stevenen. Helaas kwam aan die mooie droom een einde toen mijn motor het opgaf in de 62e ronde (net een "boost"-ronde!). Resultaat was een 10e plek, met dank aan de vele uitvallers!
Al met al toch een goed begin, kan alleen maar beter!
Trouwens, ik zit in C4G36 (hoi Bluepanther!
Tsja, ik heb de 1na beste geloof ik, er is er 1 met 247/293. De winnaar van de afgelopen 2 races heeft een 236/276.Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:56:
[...]
Da's leip, dacht dat iedereen in klasse 4 bij de start een ongeveer evengoede driver kreeg, maar een verschil van 240/200 en 280/240 (en dan heb ik nog een middenmotor kwaliteit driver) vind ik toch een behoorlijk verschil...
Maarja, vergeleken met 119/135 van Daan Vos, is dat ontzettend oneerlijk, dat is meer dan de helft minder.
Voorbereiding voor de volgende race gaat lekker
Practice:
.2 1:26.142, best netjes dus de 2e tijd tot nu toe.
Teamgenoot: .1 1:26.110
Warmup:
.1 1:25.649, sneller dus dan in de Practice.
Teamgenoot: .2 1:26.009 Weer mooi dus
Quali:
.1:25.358, weer sneller dan in de vorige sessie
Teamgenoot: .3 1:26.195 (0.028 achter .2) Ook weer netjes dus met een constante tijd.
Ziet er goed uit, vooral omdat de winnaar van de vorige race met 20 practice laps en warmup nog niet onder de 1:26.952 is gekomen.
Zijn er nog maar 4 gekwalificeerd (ik+teamgenoot zijn er al 2), en de belangrijkste concurrenten moeten nog.
[ Voor 37% gewijzigd door Angeloonie op 10-05-2007 13:11 ]
Verwijderd
Race afgelopen. Iedereen blij (of niet
Mijn auto is heel gebleven in de race. Echter je auto kwa onderdelen wel afgenomen natuurlijk. Nu is dat per onderdeel tussen 70 en 83 procent. Hoeverre moet ik dit vervangen/repareren? Iemand die daar beetje een basis idee voor heeft?
thnx
(Hallo Kiff
Heb je rekening gehouden met de random van 3 á 4%? Ik weet dat het moeilijk is om daar rekening mee te houden, maar een daling van 1/2 procent wil dus zeker nog niet zeggen dat die optimale waarde niet hoger ligt.Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:37:
Nou, het hele idee achter hoe je de setup van je auto doet heb ik wel door, de perfecte setup benader ik aardig door weloverwogen compromissen te sluiten. Maar dat met die DQP blijft vaag. Ik had 227 punten te verdelen. Ik begin dus zoals Joss voorstelde (en ook in de guide staat) door met een bepaald aantal gelijkwaardig verdeelde punten te beginnen en dan om en om punten te verhogen. Maar ik kon echt niet al m'n punten kwijt omdat ik op een gegeven moment bij een verhoging van wat dan ook minder DQP% kreeg. Ik zat dus bij alle 5 tegen het maximum aanEn minder punten verdelen zou ook een daling opleveren. Dat is toch vreemd?
Mag ik trial and error zeggen?Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:25:
Mijn auto is heel gebleven in de race. Echter je auto kwa onderdelen wel afgenomen natuurlijk. Nu is dat per onderdeel tussen 70 en 83 procent. Hoeverre moet ik dit vervangen/repareren? Iemand die daar beetje een basis idee voor heeft?
Lol, had voor deze race _alles_ vervangen, en alles was op 100%Joss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:43:
Mag ik trial and error zeggen?Je wil iig niet dat je wagen uit elkaar valt. Zoals je zelf zegt ging hij bij jou tussen de 17 en 30 procent naar beneden. Je zal dan ook nooit met een wagen/onderdeel willen rijden die onder de 30% zit, toch? Nu is 100% altijd het beste, maar dat kost ook wat knaken. Aan te raden is dus om niet iedere race 10 nieuwe onderdelen te bestellen, hoeveel wel is up to you. Ik rij meestal met condities tussen de 80 en 95. Morgen alleen een stuk minder, door mijn crash van gisteren...
Heb nu weer een lading onderdelen die ik achteraf niet meer nodig hebt

Voortaan dus eerst testen, en daarna je factory bezoeken

Maar is er nog een bepaalde verhouding uren repairen en het aantal % dat het onderdeel gefixed wordt? Aangezien alles bij mij tussen de 60% en 80% zit, moet ik eens goed gaan kijken wat te replacen en wat te repairen... maar heb geen beeld hoe die 10u te verdelenJoss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Mag ik trial and error zeggen?Je wil iig niet dat je wagen uit elkaar valt. Zoals je zelf zegt ging hij bij jou tussen de 17 en 30 procent naar beneden. Je zal dan ook nooit met een wagen/onderdeel willen rijden die onder de 30% zit, toch? Nu is 100% altijd het beste, maar dat kost ook wat knaken. Aan te raden is dus om niet iedere race 10 nieuwe onderdelen te bestellen, hoeveel wel is up to you. Ik rij meestal met condities tussen de 80 en 95. Morgen alleen een stuk minder, door mijn crash van gisteren...
Verwijderd
Goede tip! ThnxAngeloonie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:05:
[...]
Lol, had voor deze race _alles_ vervangen, en alles was op 100%
Heb nu weer een lading onderdelen die ik achteraf niet meer nodig hebt
Voortaan dus eerst testen, en daarna je factory bezoekenKoop je een betere frontwing, is na de test je frontwing nog beter..
Joss bedankt. Die marges van 80-95 wou ik graag even horen
Als zoverre goed meekrijg, alleen vervangen als het echt goed kapot is en zonde is om te repareren. Of je wilt het verbeteren door een beter onderdeel die je ontwikkeld hebt
Klopt het dat wat je ontwikkeld en maakt allemaal mee gaat naar volgend seizoen? Kwa onderdelen
Dat is denk ik wat Joss bedoelde met Trial and error...Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:13:
[...]
Maar is er nog een bepaalde verhouding uren repairen en het aantal % dat het onderdeel gefixed wordt? Aangezien alles bij mij tussen de 60% en 80% zit, moet ik eens goed gaan kijken wat te replacen en wat te repairen... maar heb geen beeld hoe die 10u te verdelen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:20 ]
ik krijg hem onmogelijk hoger
ik lees iig nergens echter goede tips hoe je je DPQ omhoog kunt krikken advh info uit je tests
verder als 2e gekwalificiteerd.. maar 100e van een seconde achter teammaat Ary
Gewoon alle punten gelijk verdelen, en per rondje 1 atribuut verhogen. Dus bijv alleen Top Speed verhogen. En dan dat onderdeel gewoon blijven verhogen tot je % weer omlaag gaat, waarna je de middenweg kiest, en het volgende atribuut gaat verhogen. Meestal stapjes van 10 of 20.Loona35 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:34:
76% DQP.. tis iets
ik krijg hem onmogelijk hoger,, iemand serieuze tips? want ik zat na 2 rondjes al op 75 maar kreeg hem niet meer hoger (moet ik soms beter letten op die tips als oversteering ofzo?)
ik lees iig nergens echter goede tips hoe je je DPQ omhoog kunt krikken advh info uit je tests
verder als 2e gekwalificiteerd.. maar 100e van een seconde achter teammaat Ary
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:05:
Angeloonie: Dat is al een iets betere uitleg voor mij, dan heb ik het vorige keer verkeerd gedaan. Ik heb een 35-35-35-35-35 verdeling genomen, dat als uitgangspunt gedaan. 1 Rondje gedaan en toen gekeken wat DQP% was. Vervolgens 40-35-35-35-35 gedaan, genoteerd wat dat deed en daarna 35-40-35-35-35 gedaan. Dat was dus niet handig, want je hebt niks aan die percentageverhogingen en verlagingen. Goed, volgende race doe ik dat beter
Ik begin altijd met 20-20-20-20-20, en dan gewoon meestal Top Speed als 1e met 40 omhoog, daarna Kerb Use, en daarna Acceleration. Racing Line als laatste
Werkt goed, heb nu namelijk 91-94%
Zo doe ik het anders ook, mét succesGrrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:05:
Angeloonie: Dat is al een iets betere uitleg voor mij, dan heb ik het vorige keer verkeerd gedaan. Ik heb een 35-35-35-35-35 verdeling genomen, dat als uitgangspunt gedaan. 1 Rondje gedaan en toen gekeken wat DQP% was. Vervolgens 40-35-35-35-35 gedaan, genoteerd wat dat deed en daarna 35-40-35-35-35 gedaan. Dat was dus niet handig, want je hebt niks aan die percentageverhogingen en verlagingen. Goed, volgende race doe ik dat beter
Maareuh Loona, schaam jezelf diep dat je zegt niks te hebben gelezen hoe DQP beter te krijgen. Moet je wel lezen! Het staat in de OP, het staat in de guide op F1Time, het wordt hier bijna iedere pagina genoemd... Wat wil je nog meer?

ik schaam me helemaal niet..:P ik heb dat namelijk wel gelezen allemaal maar er staat niet diepgaands over in.. niet meer dan wat het betekent en wat je ermee kan maar ik las nergens serieuze tips voor een goede aanpak zoals die methoden hierboven genoemdJoss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:10:
[...]
Zo doe ik het anders ook, mét succes'Altijd' binnen 15 rondjes rond de 90-95% DQP. Maar er zijn wellicht betere methodes. Overigens, noteren is niet echt nodig. Als je in het menu op Race Weekend klikt (dus niet alleen hoveren), krijg je een heel overzicht van al je laps.
Maareuh Loona, schaam jezelf diep dat je zegt niks te hebben gelezen hoe DQP beter te krijgen. Moet je wel lezen! Het staat in de OP, het staat in de guide op F1Time, het wordt hier bijna iedere pagina genoemd... Wat wil je nog meer?
zo'n methode als Angeloonie vertelt is precies wat ik zocht
/edit
waar staat zo'n methode dan in de OP bijv?
/edit2
..pag. 3.. is dat OP dan?
[ Voor 16% gewijzigd door Loona35 op 10-05-2007 15:33 ]
edit: zoek maar eens op 27 april... (pag. 3 bovenaan)
[ Voor 18% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 10-05-2007 15:30 ]
Hoop dat je 'm deze keer aan de finish krijgt (en ik ook natuurlijk) lekker extra puntjes voor ons team
Het heeft dus z'n vruchten afgeworpen... de tips/setup
Ik denk dattie gisteren toen ik de FAQ heb aangepast eruit is gefloept ofzo. Hij staat er nu iig weer tussen.Loona35 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:23:
/edit2
..pag. 3.. is dat OP dan?.. maargoed kansloze discussie verder. Wellicht een idee om een methode te noemen in de opening... ik las er daar namelijk niets over. Einde offtopic discussie verder
Heb net P/W/Q gedaan voor Barcelona. Viel nog wel mee
Sta normaal gesproken 1.2 achter de #2 uit het kampioenschap, nu 1.6 in P, 1.0 in WU en 1.2 in de Q
Jup gaat de goede kant op hé3xNix schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:47:
Ik mag wel oppassen Loona35, 10de op de grid eerste race en nu vlak achter me![]()
Hoop dat je 'm deze keer aan de finish krijgt (en ik ook natuurlijk) lekker extra puntjes voor ons team![]()
Het heeft dus z'n vruchten afgeworpen... de tips/setup
..als we team blijven leave ik wel en join ik opnieuw met een donatie erbij
ik heb revs op 97 gezet maar vorige keer toen mijn motor werd opgeblazen stond ie slechts op 95.. dus dat was domme pech denk ik vorige keer.
om eerlijk te zijn hoef ik nog niet te promoveren
[ Voor 43% gewijzigd door Loona35 op 10-05-2007 15:51 ]
Mjah in de TS is het niet echt heel erg makkelijk te begrijpen als het je eerste keer spelen met DQP is. Nu begrijp ik het wel, maar 2 races terug nietLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:26:
dat is toch wel redelijk precies zo uitgelegd door Joss ergens aan het begin van deze topic, maar goed het is nu duidelijk...
edit: zoek maar eens op 27 april... (pag. 3 bovenaan)
Ach, promoveren wil ik wel eigenlijk... waarschijnlijk net zoveel noobs in C3 als in C4 (relatief)Loona35 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:50:
[...]
Jup gaat de goede kant op hé
..als we team blijven leave ik wel en join ik opnieuw met een donatie erbij
ik heb revs op 97 gezet maar vorige keer toen mijn motor werd opgeblazen stond ie slechts op 95.. dus dat was domme pech denk ik vorige keer.
om eerlijk te zijn hoef ik nog niet te promoveren1 seizoentje tussen de newbies is goed voor het geld denk ik
EN!, kans om me broertje tegen te komen daar
ow k3xNix schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:53:
[...]
Ach, promoveren wil ik wel eigenlijk... waarschijnlijk net zoveel noobs in C3 als in C4 (relatief)
EN!, kans om me broertje tegen te komen daar
wil je wel team blijven als we samen promoveren en/of je broer erbij komt in de league?
Je bent pas net bezig hoor, nu niet meteen te arrogant worden zeg...
quote mij eens waar ik noob zeg? .. en waar staat dat ik ze ga pakken? .. het is gewoon een feit dat de halve league van mij niet eens de moeite neemt om de kwalificeren, dat is wat ik bedoelde. Maar quote me vooral eens.Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:05:
wacht ff hoor, je klaagt net dat je niks snapt van de DQP enzo, maar begint nu wel over het feit dat je die "noobs" en "newbies" wel gaat pakken volgende seizoen.
Je bent pas net bezig hoor, nu niet meteen te arrogant worden zeg...
/edit
en waar staat dat ik DQP niet snap? ik vroeg om een goede methode om hem omhoog te krikken, ik begrijp wel degelijk wat het is.. maar quote dat ook gerust als ik dat heb gezegd vandaag?
[ Voor 15% gewijzigd door Loona35 op 10-05-2007 16:15 ]
Komkom, geen chagerijnig aanvallend gedoe hier. Ik verwacht een reactie van Luuk, maar laat die ook maar achterwege Luuk.Loona35 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:13:
[...]
quote mij eens waar ik noob zeg? .. en waar staat dat ik ze ga pakken? .. het is gewoon een feit dat de halve league van mij niet eens de moeite neemt om de kwalificeren, dat is wat ik bedoelde. Maar quote me vooral maar eens graag.
/edit
en waar staat dat ik DQP niet snap? ik vroeg om een goede methode om hem omhoog te krikken, ik snap wel degelijk wat het is.. maar quote dat ook gerust als ik dat heb gezegd vandaag?
Ik weet het, het regent buiten

hij begonJoss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:15:
[...]
Komkom, geen chagerijnig aanvallend gedoe hier. Ik verwacht een reactie van Luuk, maar laat die ook maar achterwege Luuk.![]()
Ik weet het, het regent buiten
anyways.. ik wil coureurs met gezichtjes ala HT
En de mensen waarmee je na dit seizoen wordt ingedeeld zijn natuurlijk al mensen die nu ook al spelen (of inactief zijn mss), dus sowieso lastiger dan dit seizoen...
Verder geen quote ofzo, ben meer in een kutbui vandaag, dus laat me maar ff zeuren.
^^.. weer vriendjes...?
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 10-05-2007 16:19 ]

Pos. | Name | Best Time | Gap | Gap Front | Laps |
1 | Dinkela Vincent | 1:25.358 | +0.000 | +0.000 | 4 |
2 | Kaluškevičius Vytenis | 1:25.856 | +0.498 | +0.498 | 4 |
3 | De Cock Maarten | 1:26.167 | +0.809 | +0.311 | 4 |
4 | van Ruiswijk Reamon | 1:26.195 | +0.837 | +0.028 | 4 |
5 | Blanken Vincent | 1:26.415 | +1.057 | +0.220 | 4 |
6 | Silva Ruben | 1:26.484 | +1.126 | +0.069 | 4 |
We zitten niet dicht bij elkaar hoor
Rond half 8 vanavond worden de verschillen groter... Dan komt mijn coureur de baan opAngeloonie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:28:
Pos. Name Best Time Gap Gap Front Laps 1 Dinkela Vincent 1:25.358 +0.000 +0.000 4 2 Kaluškevičius Vytenis 1:25.856 +0.498 +0.498 4 3 De Cock Maarten 1:26.167 +0.809 +0.311 4 4 van Ruiswijk Reamon 1:26.195 +0.837 +0.028 4 5 Blanken Vincent 1:26.415 +1.057 +0.220 4 6 Silva Ruben 1:26.484 +1.126 +0.069 4
Da's nog niks, ik moet overwerken!
En het is droog hier
Verwijderd
Pfff... met zo'n driver kan ik het ook... probeer dat maar eens met de mijne (M.De Cock)Angeloonie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:28:
Pos. Name Best Time Gap Gap Front Laps 1 Dinkela Vincent 1:25.358 +0.000 +0.000 4 2 Kaluškevičius Vytenis 1:25.856 +0.498 +0.498 4 3 De Cock Maarten 1:26.167 +0.809 +0.311 4 4 van Ruiswijk Reamon 1:26.195 +0.837 +0.028 4 5 Blanken Vincent 1:26.415 +1.057 +0.220 4 6 Silva Ruben 1:26.484 +1.126 +0.069 4
Ik houd het hier mooi voor gezien zo (eindelijk, wat een ***dag)Exitium schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:44:
[...]
Da's nog niks, ik moet overwerken!
En het is droog hier
Heb je je al gekwalificeerd? Ik zal vanavond eens een tijd neer gaan smijten, maar die Roemeense aspergeplukkers zullen wel weer de pole hebben...
Prima race weer trouwens, je was weer 5e, niet?
Laatste race 2e geworden en gisteren 5e. Geen problemen met de banden ondanks een DQP van maar 33%. Gewoon een slimme pitstopstrategie uitgekiend waardoor ik geen last van verrotte banden heb gekregen.
Als ik niet 80x was geblocked door Kaluškevičius Vytenis had er misschien nog wel meer ingezeten.
Dat is compleet je eigen schuld MaartenVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:48:
[...]
Pfff... met zo'n driver kan ik het ook... probeer dat maar eens met de mijne (M.De Cock)
Maarten de Cock:
Has recorded DRP average of 49.00% in 4 races.
met als gevolg, dat je coureur is gezakt naar 64 vorm. Scheelt toch al 36 DQP en DRP punten! Wil je de vorm van je coureur omhoog krijgen/houden, dan moet je DRP op of boven de 85% liggen.
Verwijderd
Nu maar hopen dat die banden het houden... want vorige race 2 klapbanden (het waren nogthans hards)...
Verwijderd
Als het droog warm weer is(+30 graadjes). Kun je dan beter je kwali op soft banden doen? En je race gezien de slijtage medium/hards? Bedoel is soft met warm weer ook nog steeds sneller dan medium bandjes? Of vraag ik weer too much?
Ja, maar helaas zit je aan de banden vast die je bij de warmup gebruikt. Dus als je dan je softe bandjes pakt, moet je daar ook op racen...Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:21:
Nog een vraag dan
Als het droog warm weer is(+30 graadjes). Kun je dan beter je kwali op soft banden doen? En je race gezien de slijtage medium/hards? Bedoel is soft met warm weer ook nog steeds sneller dan medium bandjes? Of vraag ik weer too much?
Verwijderd
Nee, je zit aan de banden vast die je bij de quali gebruikt, niet warmupLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:41:
[...]
Ja, maar helaas zit je aan de banden vast die je bij de warmup gebruikt. Dus als je dan je softe bandjes pakt, moet je daar ook op racen...
niet zo hoog van de toren blazen...Angeloonie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:28:
mijn dqp is 90%, dus w8 maar af!
hee, waar kan je zoiets zien???Joss schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:55:
[...]
Dat is compleet je eigen schuld Maarten![]()
Maarten de Cock:
Has recorded DRP average of 49.00% in 4 races.
[.....]
[ Voor 23% gewijzigd door vinnyb op 10-05-2007 18:17 ]
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Kom maar, kom maar, kom maarvinnyb schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:15:
[...]
niet zo hoog van de toren blazen...![]()
mijn dqp is 90%, dus w8 maar af!

5 Blanken Vincent 1:26.415 +1.057 +0.220 4
Op je naam klikken, en dan "detailed stats" in het midden boven.[...]
hee, waar kan je zoiets zien???
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 10-05-2007 18:22 ]
1 Elskamp PB 1:19.869 +0.000 +0.000 4
2 Macedo Bernardo 1:20.120 +0.251 +0.251 4
3 van brienen daniel 1:20.144 +0.275 +0.024 4
4 criss real 1:20.435 +0.566 +0.291 4
5 verstraete jona 1:21.288 1.419 +0.853 1
6 van Dijk Niels 1:22.712 2.843 1.424 1
7 Cesar Helbert 1:23.120 3.251 +0.408 1
8 Ondrik Peter 1:28.628 8.759 5.508 1
9 Gonçalves Leonardo 1:31.845 11.976 3.217 4
I like it!
Verwijderd
Neej niet hoe dat zit trainingen
Meer met hoe dat gaat met stijgingen van de coureur na elke wedstrijd. Mijn coureur is ruim 20 punten op zijn DQP en DRP verloren. Dit komt door de slechte DRP van afgelopen wedstrijd?
Hoe zit dit precies in elkaar... Meer met het oog op om een jonge coureur te nemen in de toekomst, om deze flink te trainen tot een goede coureur....
Hij verliest niet echt skill, maar 'gewoon' vorm (onderdeel van zowel DQP als DRP). Dit gebeurd bij een DRP die lager is dan 85%. Je kunt in excel de vorderingen van je coureur bijhouden, als je er beter inzicht in wilt hebben.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:37:
Hoe zit dat eigenlijk met DQP en DRP?
Neej niet hoe dat zit trainingen![]()
Meer met hoe dat gaat met stijgingen van de coureur na elke wedstrijd. Mijn coureur is ruim 20 punten op zijn DQP en DRP verloren. Dit komt door de slechte DRP van afgelopen wedstrijd?
Hoe zit dit precies in elkaar... Meer met het oog op om een jonge coureur te nemen in de toekomst, om deze flink te trainen tot een goede coureur....
Overigens heeft niet iedere coureur de potentie om Schumacher/Hakkinen niveau te bereiken.
Nowhereman78380 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:36:
[...]
Rond half 8 vanavond worden de verschillen groter... Dan komt mijn coureur de baan op
Het hangt deze race echt af van pitstrategieën, iedereen rijd ongeveer dezelfde tijd

1 Dinkela Vincent 1:25.358 +0.000
2 Eijkenbroek Richard 1:25.479 +0.121
3 Visscher Pauls 1:25.641 +0.283
Dit topic is gesloten.