Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:02:
Hallo allemaal!
Dit is mijn eerste post op dit Forum! Ik heb dus nét m'n MDA Compact 3 ontvangen, en wat een *** zeg! Sorry voor mijn buitenproportionele reactie, maar het frustratie niveau is behoorlijk hoog opgelopen!
Kalmte kan je redden ;-)
Ik heb even wat vraagjes:
• De T-Mobile Rom voldoet niet aan de verwachtingen. De beloofde Tom Tom software is niet aanwezig, maar dat is niet zo'n ramp. Wel mis ik een hele boel andere programma's die standaard zijn op een HTC Rom. Mijn brandende vraag is dan ook, waar kan ik een HTC Rom downloaden, en hoe doe ik dat? Ik heb namelijk ergens gelezen dat de T-Mobile Rom "gelockt" zit op de telefoon, en dus niet 1-2-3 te veranderen is in een HTC Rom.
Of TomTom er bij zit hangt af van de versie die je koopt: ik heb de versie ZONDER TomTom gekocht. Dus lijkt me bij jou ook het geval. Of staat nog op een CD die je moet installeren?
Info over andere ROM mag hier niet gegeven worden tenzij het een officiele rom beftreft...
• Welke programma's "moet" ik echt op mijn MDA hebben staan, wil het apparaat goed draaien? Zo had ik op mijn vorige MDA Compact SPB Plus draaien. Bestaat dat nog steeds?
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak!
Programma's die ik echt waardeer zijn:
- SPB Sprite Backup (zoals de naam al zegt, zit trouwens meegeleverd bij T-mob!)
- SPB Phone Suite
- SPB Mobile Shell
- SPB Pocketplus (maar gebruik 'm niet eigenlijk)
- SPB Time
- SPB Weather
- Resco Explorer
- Anton Tomov Pocketmechanic
Daarmee heb ik echt 99% van de functies gedekt!
Verder heb ik de standaard dial-pad vervangen met Jimm98y's Dialer (veel mooier, grotere knoppen)
- Omega One 1-Calc (gratis van de Microsoft site!)
- Google Maps
En wat games...
• Hoe kan het dat mijn contactpersonen niet synchroniseren met mijn MDA? In Outlook staan al mijn contactpersonen netjes gealfabetiseerd, maar worden niet gesynchroniseerd met mijn MDA. Hoe kan dit?
Ik gebruik Activesync 4.5.0 build 5096 en heb geen probleem: dit is wel een nieuwere versie dan die bij de T-mob software zit.
Check de settings onder Tools > Options en kijk ff of alles wel aanstaat. Verder merk ik op XP dat helaas de advanced options onder instellingen > USB aan PC niet werken! Ik krijg dan met geen mogelijkheid een connectie....
Had hiervoor de vorige T-mob MDA compact maar deze is echt stukken lekkerder!
Hoop dat je negatieve gevoelens snel verdwijnen...