HTC P3300 deel 5 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 24.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik gebruik zelf een silicone case met een brando scherm protector.
Ideaal niet een groot hoesje dat je em niet meer kwijt kan ik je zak maar toch goed bescherming.

Alleen jammer dat silicone niet heel goed glijd (ja condooms wel maar zonder glijmiddel :X )
Je krijgt hem soms moeilijk uit je zak en weer er in plastic dat glijdt toch wat makkelijker in en uit je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:47:
Ik gebruik zelf een silicone case met een brando scherm protector.
Ideaal niet een groot hoesje dat je em niet meer kwijt kan ik je zak maar toch goed bescherming.

Alleen jammer dat silicone niet heel goed glijd (ja condooms wel maar zonder glijmiddel :X )
Je krijgt hem soms moeilijk uit je zak en weer er in plastic dat glijdt toch wat makkelijker in en uit je zak.

[...]
condooms zijn ook niet van silicone maar van latex :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:41:
WAZIG: na een installatie van tomtom krijg ik hem opeens niet meer geconnect in active sync. :? Ik kreeg onder het installeren wel een symbooltje dat er een internet connectie tot stand werd gebracht, en die heb ik verijdeld. Iemand enig idee hoe ik weer mijn telefoon kan laten connecten met activesync?
-nvm- is reeds opgelost.

Hmm maar nu ziet tomtom mijn gps reciever niet meer :S
heb je wel de goede gps reciever geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag m'n HTC P3300 in de auto gebruiken als GPS + de Fm radio (geen radio in de auto) en in geval van "nood" deze ook opladen in de auto. Maar, voor de radio heb je de antenne nodig die op de mini USB komt te zitten en de chargeur heeft deze ook nodig. Zoals het een goede tweaker hoort ben ik dus maar eens gaan snuflen naar mijn probleem. Ik ben tot de conclusie gekomen de je een paar keuzes hebt. Een daarvan is de Y spliter maar is deze dan geschikt om antenne en de chargeur samen te kunnen gebruiken? Ofwel een bluetooth maar kan je dan eigenlijk om het even welk apparatje kopen (zolang het maar een antenne heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:02:
[...]

heb je wel de goede gps reciever geselecteerd?
Probleem reeds opgelost. Er was iets verkeerd gegaan bij de installatie van gps dash

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Welke wekkerfunctie gebruiken jullie? De standaard werkt niet zo goed en add-on programma's krijgen mijn apparaat niet uit de slaapstand! Hoe doen jullie het?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:56:
Ik zou graag m'n HTC P3300 in de auto gebruiken als GPS + de Fm radio (geen radio in de auto) en in geval van "nood" deze ook opladen in de auto. Maar, voor de radio heb je de antenne nodig die op de mini USB komt te zitten en de chargeur heeft deze ook nodig. Zoals het een goede tweaker hoort ben ik dus maar eens gaan snuflen naar mijn probleem. Ik ben tot de conclusie gekomen de je een paar keuzes hebt. Een daarvan is de Y spliter maar is deze dan geschikt om antenne en de chargeur samen te kunnen gebruiken? Ofwel een bluetooth maar kan je dan eigenlijk om het even welk apparatje kopen (zolang het maar een antenne heeft)?
Via bluetooth kan ik geen radio ontvangen op de P3300..
Ik heb een Sonorix 3 als bluetooth/zender ontvanger.

Voor radio moet ten alle tijden een antenne worden geplaatst en dan is de keuze afspelen via ingebouwde speaker of Hoofdtel. Werkt allebij prima maar bluethoot doet er (nog) niets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warrie schreef op zondag 13 mei 2007 @ 02:41:
Welke wekkerfunctie gebruiken jullie? De standaard werkt niet zo goed en add-on programma's krijgen mijn apparaat niet uit de slaapstand! Hoe doen jullie het?
De standaard werkt voor mij geweldig. Het heeft weinig opties maar is wel betrouwbaar. De enige andere die nog werkt (die ik heb geprobeerd dan) is de alarmfunctie van MortPlayer. Uitgebreide functies en nog gratis ook. Programma's als SPB Time doen het bij mij idd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:15:
[...]

De standaard werkt voor mij geweldig. Het heeft weinig opties maar is wel betrouwbaar. De enige andere die nog werkt (die ik heb geprobeerd dan) is de alarmfunctie van MortPlayer. Uitgebreide functies en nog gratis ook. Programma's als SPB Time doen het bij mij idd ook niet.
Top! Ook nog iemand een ideetje om dan tòch MP3's af te laten spelen? ipv WAV?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warrie schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:35:
[...]

Top! Ook nog iemand een ideetje om dan tòch MP3's af te laten spelen? ipv WAV?
MortPlayer dus :P Het is een audiospeler (speelt ook ogg af!) met een hele goede alarmfunctie als extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik kan me van mijn Vario (HTC wizzard) nog herrineren dat de wekkerfunctie absoluut niet was te vertrouwen. Ik heb speciaal m'n oude wekkerradio weer tevoorschijn moeten halen om een reservealarm in te stellen, maar ik begrijp dus dat de p3300 wel te vertrouwen is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een MDA Compact III en kan de GPS incoon niet vinden bij Start/Instellingen/Systeem?
Heeft iemand een idee hoe ik die terug krijg?

Groet,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:39:
[...]

ik kan me van mijn Vario (HTC wizzard) nog herrineren dat de wekkerfunctie absoluut niet was te vertrouwen. Ik heb speciaal m'n oude wekkerradio weer tevoorschijn moeten halen om een reservealarm in te stellen, maar ik begrijp dus dat de p3300 wel te vertrouwen is...?
Bij mij in ieder geval wel, hij gaat altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:57:
Hallo, ik heb een MDA Compact III en kan de GPS incoon niet vinden bij Start/Instellingen/Systeem?
Heeft iemand een idee hoe ik die terug krijg?

Groet,
John
Misschien.. START..INSTELLINGEN...MENU'S .. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:56:
Dit is ook al de nodige keren voorbij gekomen. Als echte tweaker ben je vast dan ook al wel op de Expansys site terecht gekomen. En daar staat het volgende:
Een dual functie Y-kabel (11pin naar 5pin + 6pin), waarvan de 5pin (mini USB jack) voor opladen en synchroniseren is en de 6pin (ext USB jack) is voor HTC's stereo headsets.
Lijkt me duidelijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

vreemd, SPB time werkt bij mij goed, geluidje nummer 4 is bijzonder irritant en heel hard te zetten, al meerdere malen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:41:
[...]

Probleem reeds opgelost. Er was iets verkeerd gegaan bij de installatie van gps dash
He Ganymedus, ik heb ook GPS dash, gekocht bij een vorige pda, maar op de 3300 kreeg ik hem niet aan de gang, iets met .net compact framework en vooral ook dat er op de p3300 op een andere manier verbinding met de gps receiver gebruik moet worden gemaakt. uiteindelijk ging het installeren goed maar bevroor GPS Dash bij het opstarten. Heb nog geprobeerd GPS Tuner te installeren omdat de makers een extra progje speciaal voor de Artemis hebben om de toegang tot de gps poort te regelen, maar dit werkte ook niet heel makkelijk. Toen gaf ik het op omdat ik vermoedde dat GPS dash al een tijdje stil ligt (gen nwe versies) etc.

Herken jij deze problemen deels en hoe heb je dat opgelost?
Klopt het dat je geen .net compact framework hoeft te installeren omdat dat bij deze telefoon al in zijn Rom zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:13:
Klopt het dat je geen .net compact framework hoeft te installeren omdat dat bij deze telefoon al in zijn Rom zit?
Ik dacht dat versie 1.1 van .NET ingebakken is. Als je applicatie toevallig versie 2.0 nodig heeft gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

He Ganymedus, ik heb ook GPS dash, gekocht bij een vorige pda, maar op de 3300 kreeg ik hem niet aan de gang, iets met .net compact framework en vooral ook dat er op de p3300 op een andere manier verbinding met de gps receiver gebruik moet worden gemaakt. uiteindelijk ging het installeren goed maar bevroor GPS Dash bij het opstarten. Heb nog geprobeerd GPS Tuner te installeren omdat de makers een extra progje speciaal voor de Artemis hebben om de toegang tot de gps poort te regelen, maar dit werkte ook niet heel makkelijk. Toen gaf ik het op omdat ik vermoedde dat GPS dash al een tijdje stil ligt (gen nwe versies) etc.

Hebben jullie al eens naar Beeline GPS gekeken?
Ik gebruik dit programma en werkt perfect op de P3300.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20
wanneer ik in me "stand by" mode ga (knop rechtsboven) en er weer uit kom krijg ik een melding in beeld met : kan \opslagkaart\programmabestanden\lakeridge\wisbaradvancedesktop\wakup.exe niet uitvoeren.

dit hoeft ook niet want ik heb dat proggie uninstalled.

iemand enig idee hoe ik dit weg krijg aub, softreset werkt niet.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:58:
[...]

ik heb net even gekeken op de site, volgens mij kun je geen eigen kaart materiaal gebruiken met Beeline? Dat was het mooie van GPS Dash: je scant je kaart als je gaat hiken en hebt die altijd bij de hand. En Beeline is ook iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
Effe een vraagje, met welk programma monitoren jullie het verbruik van gprs data?
Ik zou namelijk graag willen weten hoeveel data ik per dag verbruik als ik de hele dag sync met mijn mailserver via push mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaceKabouter schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:30:
Effe een vraagje, met welk programma monitoren jullie het verbruik van gprs data?
Ik zou namelijk graag willen weten hoeveel data ik per dag verbruik als ik de hele dag sync met mijn mailserver via push mail.
met het meegeleverde progje Spb GPRS Monitor. Ik heb het idee dat het iets meer data registreert dan wat ik uiteindelijk moet afrekenen.

edit: naam

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net nog eens geprobeerd GPS Dash te installeren zonder eerst .net compact te installeren. installatie verloopt goed, bij het opstarten volgt de voor mij volledig cryptische mededeling
------
Kan bestands- of assembly-naam
System, Version=1.0.5000.0,
Culture=neutral,
PublicKeyToken=B77A5C561934E089
of een van de afhankelijkheden hiervan
niet vinden.
------
Daarna volgt een .NET CF-initialisatiefout hij zegt het niet te kunnen vinden op de opslagkaart (?), raad aan op nieuw op te starten of .net opnieuw te installeren.
Ondersteuningsinformatie: -2147483643 (80000005)
opnieuw opstarten helpt niet en opnieuw installeren kan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, het probleem eromheen een stuk groter:

Hoe kan je je de bluetooth zo instellen dat de P3300 wordt gezien als TELEFOON en niet als PDA?

Mijn fokking dure autoradio zoekt namelijk naar bluetooth telefoons en niet naar PDA's...hier moet toch softwarematig iets aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Warrie, dat is m.i. al een paar keer behandeld in dit forum. Er is een registry tweak waardoor hij zichtbaar wordt als telefoon. Geen idee waar het precies staat, maar daar bestaat gelukkig de zoekfunctie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
[...]

Ik had idd dezelfde problematiek.
Eigenlijk vrij eenvoudig. Ik heb een hard reset gedaan, daarna gps dash geinstalleerd, en daarna tomtom weer geinstalleerd. Toen deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ganymedus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:26:
@Warrie, dat is m.i. al een paar keer behandeld in dit forum. Er is een registry tweak waardoor hij zichtbaar wordt als telefoon. Geen idee waar het precies staat, maar daar bestaat gelukkig de zoekfunctie voor.
Dat is goed nieuws! Maar ik heb net al lang lopen zoeken, maar kan het nergens vinden, zeker niet in deze topics. Het heeft toch ook niets te maken met A2DP, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:27:
Voor het synchroniseren met de exchangeserver op míjn werk, via active sync 4.1, moest ik het wachtwoord in mijn mda activeren. Nu springt om de 10 minuten niet gebruik op "slot". Nu is dit niet zo erg, maar bij tomtom doet hij dat ook, ook al ben ik aan het navigeren. Bij de instellingen kan ik het niet veranderen dit is licht grijs dus niet clickable. Iemand suggesties, want het is natuurlijk irritant dat ik maar tien minuten kan navigeren.....
Ik heb internet afgestruind, maar kan de oplossing niet vinden. Het vervelende is dat je de vergrendeling niet uit kan zetten. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik windows sideshow kan gebruiken met dit toestel, zodat ik kan zien welke nummers er op dit moment op mijn PC worden gespeeld en nummers kan pauzeren e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warrie schreef op zondag 13 mei 2007 @ 02:41:
Ik gebruik pTravelAlarm en het werkt voor mij prima. Nooit problemen met slaapstand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:13:
[...]

ik heb net even gekeken op de site, volgens mij kun je geen eigen kaart materiaal gebruiken met Beeline? Dat was het mooie van GPS Dash: je scant je kaart als je gaat hiken en hebt die altijd bij de hand. En Beeline is ook iets duurder
Dat is waar je kunt er niet je eigen kaarten in gebruiken. Verder is het wel een heel uitgebreid programma om te geocachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
warrie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:51:
[...]

Dat is goed nieuws! Maar ik heb net al lang lopen zoeken, maar kan het nergens vinden, zeker niet in deze topics. Het heeft toch ook niets te maken met A2DP, wel?
Ah, hebbes: Mr Magic in "HTC P3300 deel 4 (Artemis, MDA Compact I..."
Fantastisch! Het lijkt te werken! Nu nog het telefoonboek etc, maar dit is al super!
Had eigenlijk de hoop opgegeven dat het ooit nog zou werken!
(Zo makkelijk was het trouwens echt niet te vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door warrie op 14-05-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:58:
[...]

Een domme vraag misschien, maar wat voegen deze programmatjes toe aan je 3300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Na aanleiding van wat GPS programma's die niet werken hier even een quote van mijn post op xda-developers, helaas engels maar wees creatief:
Alright,
As most of you have already noticed some GPS program's just dont work on the P3300... odd? yes but it can be explained.

The GPS unit wich is used in the HTC p3300 uses COM4 to communicate, 4800 buadrate, all working nicely. BUT... the p3300 doesnt seem to set the EV_RXCHAR flag, wicht is used by most common COM handlers, this flag indicates there is new data in the receive buffer.
Because most hobby projects use common COM handlers, they think they'r not receiving any data at all and will do nothing.

Some say solving this is possible by using Franson GPSGate.
I have not yet try'd this because im trying to find something freeware. and the franson version is limited to 14 days.

When I find a program that does work i'll post it here.
If anyone has an other mapping program that works, please be so kind to post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik de m650 van orange heb ik het al twee keer voorgekomen dat tomtom opstart en de kaarten niet meer kan vinden. Ik kan dit oplossen door de hele telefoon leeg te gooien en windows mobile opnieuw te laten installeren, hierna ziet hij de kaarten weer. Ik heb wel sd update fix geinstalleerd maar dit heeft blijkbaar niet geholpen. Is dit een bekend probleem?

edit: stom opgelost met tomtom update

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
warrie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:15:
[...]

Ah, hebbes: Mr Magic in "HTC P3300 deel 4 (Artemis, MDA Compact I..."
Fantastisch! Het lijkt te werken! Nu nog het telefoonboek etc, maar dit is al super!
Had eigenlijk de hoop opgegeven dat het ooit nog zou werken!
(Zo makkelijk was het trouwens echt niet te vinden)
Wellicht handig om deze in de TS toe te voegen, scheelt veel zoekwerk door de delen heen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Help, ik weet het niet meer,

Ik moet mijn abbo verlengen, en mijn interesse gaat naar de MDA Compact III. Door de problemen met de bereikbaarheid van dit toestel, heb ik iemand van de technische support van T-Mobile aan de lijn gehad. Deze vertelde mij dat er een nieuwe ROM zal komen rond juni-juli, met WM6. Echter, dit lost niet het probleem op met de bereikbaarheid. Dit probleem zit hem in het customizen wat T-Mobile doet. Dit probleem is nog steeds niet opgelost en nog niet gelocaliseerd. Deze mijnheer (van T-Mobile) raadde mij dan ook af, om op dit moment de MDA Compact aan te schaffen. Kies liever een Nokia N73 met GPS bluetooth muis vertelde hij mij. Dit omdat het Symbian besturingssysteem veel stabieler is dan WM5 of 6. Door dit verhaal van T-Mobile zelf ben ik wel huiverig geworden om de MDA Compact III aan te schaffen. Of beste forum gebruikers, zeggen jullie, dat weegt niet op tegen de uitgebreide mogelijkheden van de compact III.

de zeeuw

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ach, niet iedereen lijkt de problemen van bereikbaarheid te hebben. Dus ik vrees dat je nu enigszins de verkeerde indruk hebt gekregen. Wel vermakelijk dat je een dergelijk advies hebt gekregen. Ik denk niet dat iemand van ons je keuze kan beinvloeden. Die moet je namelijk zelf maken.

Als de rom-update wm6 de problematiek niet oplost, vrees ik voor t-mobile dat ze een probleem gaan krijgen met een hoop zeer ontevreden particuliere en zakelijke klanten.
Wel triest eigenlijk dat het komt door de tmobile meuk. Dat vraagt erom dat mensen uiteindelijk het recht in eigen handen gaan nemen, en een rom zullen hanteren van een htc zelf.
-toch nieuwsgierig of mensen die de tmobile meuk eraf hebben gehaald of ze dan ook nog daadwerkelijk hetzelfde probleem zullen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Ganymedus op 14-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Frans G schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:27:
Help, ik weet het niet meer,

Ik moet mijn abbo verlengen, en mijn interesse gaat naar de MDA Compact III. Door de problemen met de bereikbaarheid van dit toestel, heb ik iemand van de technische support van T-Mobile aan de lijn gehad. Deze vertelde mij dat er een nieuwe ROM zal komen rond juni-juli, met WM6. Echter, dit lost niet het probleem op met de bereikbaarheid. Dit probleem zit hem in het customizen wat T-Mobile doet. Dit probleem is nog steeds niet opgelost en nog niet gelocaliseerd. Deze mijnheer (van T-Mobile) raadde mij dan ook af, om op dit moment de MDA Compact aan te schaffen. Kies liever een Nokia N73 met GPS bluetooth muis vertelde hij mij. Dit omdat het Symbian besturingssysteem veel stabieler is dan WM5 of 6. Door dit verhaal van T-Mobile zelf ben ik wel huiverig geworden om de MDA Compact III aan te schaffen. Of beste forum gebruikers, zeggen jullie, dat weegt niet op tegen de uitgebreide mogelijkheden van de compact III.

de zeeuw
Wat een mafketel, over dat symbian beter en stabieler zou zijn, en dat je beter dan de N73 kan nemen met een gare losse gps ontvanger..... lekkere appels en peren vergelijking.... waarom niet een Vario II ofzo dan?
door de mensen die hier het hardst roepen dat ze problemen hebben krijg je dus nu dit soort dingen.
ik gebruik het toestel vanaf november al zonder de problemen..... dus jah. niet iedereen heeft er gewoon last van, die verwachting word wel gewekt voor de zoveelste keer.
Daarbij voor de 1000ste keer de vermelding, dat de problemen ook bij de HTC versie zelf aanwezig zijn, welliswaar in mindere maten,(word minder hier geroepen misschien) maar ze zijn er wel

[ Voor 11% gewijzigd door Tha op 14-05-2007 17:16 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:53:
[...]

Ik heb internet afgestruind, maar kan de oplossing niet vinden. Het vervelende is dat je de vergrendeling niet uit kan zetten. Iemand een suggestie?
Depmorrison, ik heb helaas geen oplossing voor je maar ik gebruik het toestel ook i.c.m. de exchangeserver van m'n werk waardoor ik ook verplicht ben een wachtwoord te gebruiken. Bij gebruik met TomTom ondervind ik echter geen problemen. Wellicht is het een exchange setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Het Vaar seizoen breekt weer aan :D:D

Nu vroeg ik me af of er een navigatie oplossing is voor op het water.
(binnen nederland)

En zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:05:
[...]

Wat een mafketel, over dat symbian beter en stabieler zou zijn, en dat je beter dan de N73 kan nemen met een gare losse gps ontvanger..... lekkere appels en peren vergelijking.... waarom niet een Vario II ofzo dan?
door de mensen die hier het hardst roepen dat ze problemen hebben krijg je dus nu dit soort dingen.
ik gebruik het toestel vanaf november al zonder de problemen..... dus jah. niet iedereen heeft er gewoon last van, die verwachting word wel gewekt voor de zoveelste keer.
Daarbij voor de 1000ste keer de vermelding, dat de problemen ook bij de HTC versie zelf aanwezig zijn, welliswaar in mindere maten,(word minder hier geroepen misschien) maar ze zijn er wel
Nou eerlijk gezegd: ik heb zowel symbian s60 3rd edition als WM5 uitvoerig gebruikt en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Symbian stabieler is dan WM5!
Toch ga ik nu van symbian naar WM5, vanwege de uitgebreide mogelijkheden die wm5 heeft, het touchscreen, de ingebakken gps, de betere accuduur t.o.v. bijvoorbeeld de n95 (die ook ingebakken gps heeft), groter scherm (toch wel essentieel als je hem als primair navigatieapparaat gaat gebruiken), meer gadget gevoel (ook heel belangrijk 8) ) etc. etc.
maar je hebt gelijk: het is appels met peren vergelijken (n73)
Maar als je echt een 'telefoon telefoon' wilt, pak dan een symbian, is wat meer gericht op het bel en sms-werk vind ik zelf. Bij wm5 moet je vaak aan het customizen gaan om het een beetje intuitief te krijgen, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:18:
[...]

Nou eerlijk gezegd: ik heb zowel symbian s60 3rd edition als WM5 uitvoerig gebruikt en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Symbian stabieler is dan WM5!
Toch ga ik nu van symbian naar WM5, vanwege de uitgebreide mogelijkheden die wm5 heeft, het touchscreen, de ingebakken gps, de betere accuduur t.o.v. bijvoorbeeld de n95 (die ook ingebakken gps heeft), groter scherm (toch wel essentieel als je hem als primair navigatieapparaat gaat gebruiken), meer gadget gevoel (ook heel belangrijk 8) ) etc. etc.
maar je hebt gelijk: het is appels met peren vergelijken (n73)
Maar als je echt een 'telefoon telefoon' wilt, pak dan een symbian, is wat meer gericht op het bel en sms-werk vind ik zelf. Bij wm5 moet je vaak aan het customizen gaan om het een beetje intuitief te krijgen, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Met je eens, de n73 is inderdaad een telefoon, met smartphone trekjes, de mda compact III voor sommige misschien het tegenover gestelde.
Mijn ervaring met symbian gaat terug naar de 6680 van nokia, deze was alles behalve naar wens.
De Windows mobile 5 versie bevalt me veel beter dan de 6680 daarvoor.
Wellicht persoonlijke ervaring, maar de N73 is niet te vergelijken met de MDA compact III, kijk dan, als je al twijveld naar de Vario II oid.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Mmm wat ik een paar pagina's eens terug had gelezen over het feit dat er alleen bereikbaarheidsproblemen waren bij diegene als hij bovenaan zo'n vierkantje met zo'n grote G erin heeft staan lijkt bij mij ook waar te zijn.

Als ik GPRS heb gebruikt en ik zet dit uit (door even de rode knop ingedrukt te houden of door de gegevensverbinding te verbreken via Comm-manager) dan krijg ik dus ook die grote G in dat vierkantje. Op de één of andere manier is GPRS dan wel uit, maar wel standby. Want als ik mijn telefoon in flightmodus zet of het toestel soft-reset, dan verandert die G weer in twee pijltjes met een kruisje, dus geen GPRS verbinding en waarschijnlijk ook niet standby. Nu gebruik ik GPRS nogal vaak (onbeperkt inet) en daarom staat mijn telefoon bijna altijd op die G omdat ik mijn telefoon ook nooit in flightmodus zet. Nu ik dit echter eens geprobeerd heb de afgelopen week door constant naar het inetten ook m'n telefoon ff aan en daarna weer uit te zetten zodat ik die G niet heb, valt het mij op dat ik totaal geen bereikbaarheidsproblemen meer heb.

Zou het dus kunnen dat degenen die T-mobile hebben en dit toestel en die geen problemen ondervinden, degenen zijn die nauwelijk of nooit GPRS gebruiken? En iedereen die wel problemen heeft dus juist wel en dus die G in beeld hebben?

Misschien is het handig als degenen met problemen dit ook eens willen gaan testen om te kijken of dit het probleem oplost. Proberen kan geen kwaad. Het is dan wel een onhandige 'oplossing' (als het echt een oplossing is dan), maar dat is nog steeds beter dan onbereikbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door visboer32 op 14-05-2007 20:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Een domme vraag misschien, maar wat voegen deze programmatjes toe aan je 3300?
Tja, het is leuk om mee te geocachen, GPS-tochten mee te lopen en ze zijn bruikbaar als kompas, hoogtemeter, snelheidsmeter enz.
Kijk even op de websites van de diverse softwarefabrikanten en je weet meer.

Beeline GPS
GPS Dash
GPS Tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik zag laatst iets van google earth/maps tracking. Weet iemand of er zoiets kan op de mda compact III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:03:
[...]

Dat MMS geef ik maar op, ik loop nou de hele dag al te klooien daarmee en het is even best geweest .
1) Ik heb dat MMS probleem ook. Niet bij KPN maar bij T-mobile. Alle instellingen al tig keer doorgenomen maar het lukt me niet om een mms bericht te verzenden.

Ik heb t-mobile internet ingesteld en t-mobile mms. Internet via gprs gaat super.

Als ik een mms wil verzenden wordt er wel verbinding gemaakt met t-mobile mms, er verschijnt ook een icoontje dat er iets verzonden wordt. Maar achteraf staat het mms bericht nog steeds in postvak uit.

Het is één keer gelukt om een mms bericht te ontvangen, ik kreeg toen de melding (die pas na een dag binnen kwam) dat ik het mms bericht kon downloaden. Dit downloaden lukt echter niet... Meer mensen die dit hebben meegemaakt?

2) Ik heb de htc nu zo'n 2 maanden maar het is mij nog steeds niet gelukt om via wifi te internetten. Via gprs gaat het goed zoals ik zei. Als ik verbinding wil maken met wifi dan schakel ik eerst de gprs verbinding uit, dan blokkeer ik de gprs verbinding met het modaco no data programmaatje. Als ik dan op de beschikbare wifi verbinding klik en verbinding probeer te maken lukt dit bijna nooit. Ik kan wel op de toets 'verbinden' drukken, maar vervolgens gebeurt er niets.

Als het wel lukt om verbinding te maken (dan staat er ook daadwerkelijk 'verbonden) lukt het mij nog niet om te internetten. Moet ik nog een ander netwerk of andere verbinding toevoegen? Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:25:
Ik zag laatst iets van google earth/maps tracking. Weet iemand of er zoiets kan op de mda compact III?
Ik heb google maps geinstalleerd op de htc en dat is wel erg leuk. Je verbruikt wel erg veel data. Je kunt via gps jezelf traceren en je ziet meteen op de satelietfoto's waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
dat klinkt wel tof. Kun je dan ook zien welke routes je afgelegd hebt? Of ze uploaden naar je website zodat mensen je kunnen tracken? Lijkt me een leuk idee als je bijv. gaat snowboarden (hierdoor kwam ik ook op het idee.... Valerino deed zoiets op tmf... ;) ) of bijv. op de fiets een deel van europa gaat doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:59:
dat klinkt wel tof. Kun je dan ook zien welke routes je afgelegd hebt? Of ze uploaden naar je website zodat mensen je kunnen tracken? Lijkt me een leuk idee als je bijv. gaat snowboarden (hierdoor kwam ik ook op het idee.... Valerino deed zoiets op tmf... ;) ) of bijv. op de fiets een deel van europa gaat doortrekken.
kun je je positie ook meteen uploaden dan? zou idd wel vet zijn, alleen zit je met héle hoge datakosten natuurlijk als je vanaf je fietsje uit zuid-peking gaat internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
warrie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:15:
[...]
Daar had ik ook al een bericht over gepost :)

Mr Magic in "HTC P3300 deel 4 (Artemis, MDA Compact I..."

Heel handig tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
visboer32 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:11:
Mmm wat ik een paar pagina's eens terug had gelezen over het feit dat er alleen bereikbaarheidsproblemen waren bij diegene als hij bovenaan zo'n vierkantje met zo'n grote G erin heeft staan lijkt bij mij ook waar te zijn.

Als ik GPRS heb gebruikt en ik zet dit uit (door even de rode knop ingedrukt te houden of door de gegevensverbinding te verbreken via Comm-manager) dan krijg ik dus ook die grote G in dat vierkantje. Op de één of andere manier is GPRS dan wel uit, maar wel standby. Want als ik mijn telefoon in flightmodus zet of het toestel soft-reset, dan verandert die G weer in twee pijltjes met een kruisje, dus geen GPRS verbinding en waarschijnlijk ook niet standby. Nu gebruik ik GPRS nogal vaak (onbeperkt inet) en daarom staat mijn telefoon bijna altijd op die G omdat ik mijn telefoon ook nooit in flightmodus zet. Nu ik dit echter eens geprobeerd heb de afgelopen week door constant naar het inetten ook m'n telefoon ff aan en daarna weer uit te zetten zodat ik die G niet heb, valt het mij op dat ik totaal geen bereikbaarheidsproblemen meer heb.

Zou het dus kunnen dat degenen die T-mobile hebben en dit toestel en die geen problemen ondervinden, degenen zijn die nauwelijk of nooit GPRS gebruiken? En iedereen die wel problemen heeft dus juist wel en dus die G in beeld hebben?

Misschien is het handig als degenen met problemen dit ook eens willen gaan testen om te kijken of dit het probleem oplost. Proberen kan geen kwaad. Het is dan wel een onhandige 'oplossing' (als het echt een oplossing is dan), maar dat is nog steeds beter dan onbereikbaar zijn.
Ik snap je punt niet helemaal. De grote G geeft alleen maar aan dat er GPRS beschikbaar is. Meer niet. Dus als jij in flightmodus gaat, dan wil dat zeggen dat er geen enkele verbinding meer mogelijk is, dus ook geen GPRS en geen GSM, vandaar ook de kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar programma om een .cab bestand rechtstreeks via wifi te downloaden naar de m650. Zodra ik een .cab aanklik in IE opent hij deze als text ipv het bestand te willen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:16:
[...]

1) Ik heb dat MMS probleem ook. Niet bij KPN maar bij T-mobile. Alle instellingen al tig keer doorgenomen maar het lukt me niet om een mms bericht te verzenden.

Ik heb t-mobile internet ingesteld en t-mobile mms. Internet via gprs gaat super.

Als ik een mms wil verzenden wordt er wel verbinding gemaakt met t-mobile mms, er verschijnt ook een icoontje dat er iets verzonden wordt. Maar achteraf staat het mms bericht nog steeds in postvak uit.

Het is één keer gelukt om een mms bericht te ontvangen, ik kreeg toen de melding (die pas na een dag binnen kwam) dat ik het mms bericht kon downloaden. Dit downloaden lukt echter niet... Meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Voor MMS instellingen en T-Mobile probeer deze eens:
http://www.robertwebbe.nl/HTC-T-Mobile.htm

Voor andere providers kun je hier kijken:
http://www.robertwebbe.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:03:
[...]

kun je je positie ook meteen uploaden dan? zou idd wel vet zijn, alleen zit je met héle hoge datakosten natuurlijk als je vanaf je fietsje uit zuid-peking gaat internetten...
Geen idee. Ze werkten met een soort horloge. Hoe het precies werkte kon ik even niet volgen. Een dergelijk diepgang heeft dat programma veelal niet. :+

Misschien een stomme vraag, maar komt er bij de tomtom versie een originele dvd met daarop de tomtom software? En is de cradle etc. een beetje de moeite waard voor de extra aanschaf? (kan misschien alsnog dat extra pakket krijgen, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mr Magic schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:17:
[...]

Daar had ik ook al een bericht over gepost :)

Mr Magic in "HTC P3300 deel 4 (Artemis, MDA Compact I..."

Heel handig tooltje...
Gaan die contactpersonen dan automatisch over naar je autoradio? Of moet je die 1 voor 1 selecteren. Ik had dit tooltje al geinstalleerd, maar veel meer functionaliteit dat je ontvangst- en batterijstatus laat ie niet zien! Nog tips Mr Magic? Die vorige was superrrrrrr. (Veel mensen moeten gebaat zijn met die registry check; sommigen hebben zelfs contact gehad met HTC hierover maar zij kennen die registry tweak niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ganymedus schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:23:
Misschien een stomme vraag, maar komt er bij de tomtom versie een originele dvd met daarop de tomtom software? En is de cradle etc. een beetje de moeite waard voor de extra aanschaf? (kan misschien alsnog dat extra pakket krijgen, vandaar)
Op de DVD staat de kaart van West-Europa en TomTom Home. De applicatie TT zelf niet, die staat op het geheugenkaartje.

Cradle? Die zit in geen enkele versie, maar moet los gekocht worden. Tenzij je een houder voor in de auto bedoelt, die zit er idd wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vraagje,ik heb een usb kabel naar mini usb kabel nodig voor een 895 harmony remote control.
Is dat toevalig dezelfde kabel die bij de 3300 geleverd is voor de active sync? 8)7
Dat scheelt mij weer een loopje naar de pc winkel als dit zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Wie heeft er een passende autolader gevonden? Ik heb al twee mini USB laders geprobeerd, maar volgens mij geven die te weinig spanning af. Hij laadt slechts heel langzaam.

Liefst natuurlijk een merkloze lader voor niet teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
warrie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:26:
Wie heeft er een passende autolader gevonden? Ik heb al twee mini USB laders geprobeerd, maar volgens mij geven die te weinig spanning af. Hij laadt slechts heel langzaam.

Wat vind jij heel langzaam?
Bij mij laad hij misschien iets langzamer als in stopcontact, maar vind het nog steeds goed te doen. Misschien is de spanning in je auto te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:07:
Even vraagje,ik heb een usb kabel naar mini usb kabel nodig voor een 895 harmony remote control.
Is dat toevalig dezelfde kabel die bij de 3300 geleverd is voor de active sync? 8)7
Yup die wordt bij de P3300 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draude
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja dit is dezelfde aansluiting. Ik gebruik hem ook voor mijn Logitec Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

warrie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:26:

Ik heb een orginele motorla autolader voor 10 euro gekocht bij de Tmobile shop.
werkt perfect, mijn ervaring met die no-name meuk is niet echt goed te noemen.
daarbij is die van motorola prima van kwaliteit en voor 10 euro koop ik liever die, dan een "goedkope" van 7euro.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draude schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:36:
[...]

Ja dit is dezelfde aansluiting. Ik gebruik hem ook voor mijn Logitec Harmony 525
Top,ik heb de 895 op ebay gekocht maar er zou geen kabel bijzitten.
Bedankt
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jezelf even gekeken had moet je kunnen zien dat de Harmonie 2 schuine kantjes heeft en je 3300 maar 1 schuine kant. Dus ik ga er vanuit dat die niet hetzelfde zijn cq passen.

Edit.

Ik zie dat er zijn die zeggen dat het wel past, maar ik heb het voor m'n neus liggen en mijn kabels zijn anders. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:47:
[...]

Als jezelf even gekeken had moet je kunnen zien dat de Harmonie 2 schuine kantjes heeft en je 3300 maar 1 schuine kant. Dus ik ga er vanuit dat die niet hetzelfde zijn cq passen.

Edit.

Ik zie dat er zijn die zeggen dat het wel past, maar ik heb het voor m'n neus liggen en mijn kabels zijn anders. 8)7
De laadkabel die ik bij mijn Compact3 heb gekregen ziet er gewoon zo uit, dus een standaard mini-usb aansluiting. De aansluiting van de koptelefoon is inderdaad anders, die heeft één rechte kant en een schuine/bolle kant, zoals te zien is op dit plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:47:
[...]

Edit.

'

Ik heb de Harmony ook nog niet dus kon ik dat niet zien.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toevallig laad ik nu mijn telefoon op via mijn laptop met mijn Harmony kabel ;) Active Sync werkt ook gewoon.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

lijkt wel of de abootjes met deze foon weer duurder zijn geworden (o.a. bij T-mobile). Apart :|

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:57:
lijkt wel of de abootjes met deze foon weer duurder zijn geworden (o.a. bij T-mobile). Apart :|
Nou heb even gekeken en is 70 euris goedkoper dan in december toen ik hem kocht.
Flex 25 pit 1 jaar 119.95 ik was 189.95 kwijt???
Dus lijkt mij niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch wel een aantal problemen met mijn P3300, ik ben toch ernstig aan het overwegen om een andere rom er op te zetten. Maar mijn vraag is, als dalijk WM6 rom wordt gerealesed voor de HTC P3300 kan ik die er dan nog wel opzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Nou heb even gekeken en is 70 euris goedkoper dan in december toen ik hem kocht.
Flex 25 pit 1 jaar 119.95 ik was 189.95 kwijt???
Dus lijkt mij niet :D
Ik heb hem met een relax web 100 a 12 euro p/m moest (december ) toen 29.95 bij betalen.
Nu is dat bijna 290 euro !
Vaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja wilde hem tijd terug halen. Bij de t-mobile shop (fysiek) was hij toen bij 2 jaar relax 400 gratis en 70 euro inc TT.

nu bij 2 jaar en tt zit ik op 160 euro ofzo aldus t-mobile.nl

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:10:
Ik heb toch wel een aantal problemen met mijn P3300, ik ben toch ernstig aan het overwegen om een andere rom er op te zetten. Maar mijn vraag is, als dalijk WM6 rom wordt gerealesed voor de HTC P3300 kan ik die er dan nog wel opzetten??
Hangt denk ik vanaf welke Rom je erop zet. Als het een ROM is die de CID lock omzeilt of iets in die trant, dan kan het denk ik problemen opleveren, anders zal het wel moeten lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Jazzper schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:57:
Zo apart is dat niet, er is al tijd geleden aangekondigd dat de korting op toestellen een stuk minder zou worden. Dus dat merk je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit Forum! Ik heb dus nét m'n MDA Compact 3 ontvangen, en wat een *** zeg! Sorry voor mijn buitenproportionele reactie, maar het frustratie niveau is behoorlijk hoog opgelopen!

Ik heb even wat vraagjes:
• De T-Mobile Rom voldoet niet aan de verwachtingen. De beloofde Tom Tom software is niet aanwezig, maar dat is niet zo'n ramp. Wel mis ik een hele boel andere programma's die standaard zijn op een HTC Rom. Mijn brandende vraag is dan ook, waar kan ik een HTC Rom downloaden, en hoe doe ik dat? Ik heb namelijk ergens gelezen dat de T-Mobile Rom "gelockt" zit op de telefoon, en dus niet 1-2-3 te veranderen is in een HTC Rom.

• Welke programma's "moet" ik echt op mijn MDA hebben staan, wil het apparaat goed draaien? Zo had ik op mijn vorige MDA Compact SPB Plus draaien. Bestaat dat nog steeds?

• Hoe kan het dat mijn contactpersonen niet synchroniseren met mijn MDA? In Outlook staan al mijn contactpersonen netjes gealfabetiseerd, maar worden niet gesynchroniseerd met mijn MDA. Hoe kan dit?

Ik wil jullie alvast bedanken voor het luisteren naar mijn hulpkreet.

Vriendelijke groet,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jazzper schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:26:
nou ja wilde hem tijd terug halen. Bij de t-mobile shop (fysiek) was hij toen bij 2 jaar relax 400 gratis en 70 euro inc TT. nu bij 2 jaar en tt zit ik op 160 euro ofzo aldus t-mobile.nl
Kan wel kloppen, de prijzen in de T-Mobile Shop en de site zijn niet hetzelfde. In de shop krijg je bijvoorbeeld 50 euro korting die je niet op de site krijgt. Verder maakt het ook veel uit of je een PIT abo neemt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Zo apart is dat niet, er is al tijd geleden aangekondigd dat de korting op toestellen een stuk minder zou worden. Dus dat merk je nu.
De telefoons zijn duurder geworden, maar je moet om korting vragen heb ik gemerkt. De prijzen die op internet staan (bijvoorbeeld op T-Mobile) zijn niet vast. Zo kreeg ik, omdat ik al een tijdje "lid" ben van T-Mobile het telefoontje voor € 130 met een 1-jarig relax 150 abonnement, en mijn broer voor slechts € 60 met precies hetzelfde abonnement. De reden hiervoor was de hogere "klantwaarde" (zoals T-Mobile dat noemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
warrie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:33:
Gaan die contactpersonen dan automatisch over naar je autoradio?
Bij mij gaan ze wel in één keer maar niet automatisch.

Ik heb een Pioneer autoradio en die moet ik eerst in een ontvangstmode zetten voor het telefoonboek. Daarna kan ik met de Jetware Hands-free Extension tool het hele telefoonboek in één keer naar de radio versturen.
Wie heeft er een passende autolader gevonden?
Ik heb ooit in de Orange-shop een autolader gekocht voor de SPV-500 (zelfde als Qtek 8010/8020 en T-Mobile SDA) voor 15 euro en deze doet het nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 10:20
hey, misschien een simpele vraag maa rik kan het niet vinden. Wanneer ik gebeld wordt (dus mijn tel staat op toetsenblok etc) hoe kan ik het telefoongesprek dan op de luidspreker zetten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

DjWannaB2002 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. De grote G geeft alleen maar aan dat er GPRS beschikbaar is. Meer niet. Dus als jij in flightmodus gaat, dan wil dat zeggen dat er geen enkele verbinding meer mogelijk is, dus ook geen GPRS en geen GSM, vandaar ook de kruis.
Nee dat bedoel ik niet. Eerst zet je je telefoon in flight-modus en daarna zet je je telefoon weer aan. Als je telefoon dan weer aanstaat (dus je kan weer bellen) dan is die G nog wel weg staat er dus bereik voor je telefoon maar een kruis voor je GPRS, probeer het maar eens. Pas als je dan GPRS een keer opstart komt die G weer tevoorschijn, met twee pijltjes als je verbinding hebt en zonder de twee pijltjes maar met de G als je de GPRS verbiding stopt.

Wat ik dus bedoel is dat als je je telefoon uit zet en erna weer aan, dan staat je GPRS nog op 'niet beschikbaar' (kruisje) terwijl je telefoon dan wel weer aan is. In die stand heb ik geen problemen met bereikbaarheid... (nog niet dan)

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:02:
Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit Forum! Ik heb dus nét m'n MDA Compact 3 ontvangen, en wat een *** zeg! Sorry voor mijn buitenproportionele reactie, maar het frustratie niveau is behoorlijk hoog opgelopen!
Kalmte kan je redden ;-)
Ik heb even wat vraagjes:
• De T-Mobile Rom voldoet niet aan de verwachtingen. De beloofde Tom Tom software is niet aanwezig, maar dat is niet zo'n ramp. Wel mis ik een hele boel andere programma's die standaard zijn op een HTC Rom. Mijn brandende vraag is dan ook, waar kan ik een HTC Rom downloaden, en hoe doe ik dat? Ik heb namelijk ergens gelezen dat de T-Mobile Rom "gelockt" zit op de telefoon, en dus niet 1-2-3 te veranderen is in een HTC Rom.
Of TomTom er bij zit hangt af van de versie die je koopt: ik heb de versie ZONDER TomTom gekocht. Dus lijkt me bij jou ook het geval. Of staat nog op een CD die je moet installeren?

Info over andere ROM mag hier niet gegeven worden tenzij het een officiele rom beftreft...
• Welke programma's "moet" ik echt op mijn MDA hebben staan, wil het apparaat goed draaien? Zo had ik op mijn vorige MDA Compact SPB Plus draaien. Bestaat dat nog steeds?
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak!

Programma's die ik echt waardeer zijn:

- SPB Sprite Backup (zoals de naam al zegt, zit trouwens meegeleverd bij T-mob!)
- SPB Phone Suite
- SPB Mobile Shell
- SPB Pocketplus (maar gebruik 'm niet eigenlijk)
- SPB Time
- SPB Weather
- Resco Explorer
- Anton Tomov Pocketmechanic

Daarmee heb ik echt 99% van de functies gedekt!

Verder heb ik de standaard dial-pad vervangen met Jimm98y's Dialer (veel mooier, grotere knoppen)

- Omega One 1-Calc (gratis van de Microsoft site!)
- Google Maps

En wat games...
• Hoe kan het dat mijn contactpersonen niet synchroniseren met mijn MDA? In Outlook staan al mijn contactpersonen netjes gealfabetiseerd, maar worden niet gesynchroniseerd met mijn MDA. Hoe kan dit?
Ik gebruik Activesync 4.5.0 build 5096 en heb geen probleem: dit is wel een nieuwere versie dan die bij de T-mob software zit.

Check de settings onder Tools > Options en kijk ff of alles wel aanstaat. Verder merk ik op XP dat helaas de advanced options onder instellingen > USB aan PC niet werken! Ik krijg dan met geen mogelijkheid een connectie....

Had hiervoor de vorige T-mob MDA compact maar deze is echt stukken lekkerder!

Hoop dat je negatieve gevoelens snel verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, ik heb sinds kort ook de mda comp.3 van tmobile.
nu ben ik na 5 topics over deze tel. gelezen te hebben een beetje aan het spelen met instellingen en progs. ik heb al een hoop voor elkaar gekregen maar wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om de filmpjes van youtube(op de site)afgespeeld te krijgen.
wat ik ook vreemd vind is: als ik de toetsenbord op grote toetsen zet en de optie gebaren... aanvink is de spatie weg maar ik snap ook niet hoe ik de tekens kan typen??
wie oh wie heeft een oplossing??
overgens een geweldige topic en site!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
visboer32 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Eerst zet je je telefoon in flight-modus en daarna zet je je telefoon weer aan. Als je telefoon dan weer aanstaat (dus je kan weer bellen) dan is die G nog wel weg staat er dus bereik voor je telefoon maar een kruis voor je GPRS, probeer het maar eens. Pas als je dan GPRS een keer opstart komt die G weer tevoorschijn, met twee pijltjes als je verbinding hebt en zonder de twee pijltjes maar met de G als je de GPRS verbiding stopt.

Wat ik dus bedoel is dat als je je telefoon uit zet en erna weer aan, dan staat je GPRS nog op 'niet beschikbaar' (kruisje) terwijl je telefoon dan wel weer aan is. In die stand heb ik geen problemen met bereikbaarheid... (nog niet dan)
Ik heb het bij mij geprobeerd (heb echter geen T-Mobile maar Telfort) En als ik de telefoon in FlightModus zet en daarna weer terug, dan zodra ik met telefoon weer bereik heb, staat het G-tje ook weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

weet er iemand of je ook tomtom er bij krijgt bij www.gsmweb.nl en dan zonder route 66 besteld?? zou wel heel stom zijn?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:32:
[...]

Ik heb het bij mij geprobeerd (heb echter geen T-Mobile maar Telfort) En als ik de telefoon in FlightModus zet en daarna weer terug, dan zodra ik met telefoon weer bereik heb, staat het G-tje ook weer in beeld.
Ok appart, dat is bij T-mobile dus niet het geval daar blijft het een kruis totdat je een keer zelf verbinding gaat maken met GPRS. Als ik dit dan weer uitzet blijft die G wel staan en heb ik de bereikbaarheidsproblemen....

Kan niemand dit hier met T-mobile ook eens gaan testen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraagje over GPS Tuner (zie: http://www.gpstuner.com/ ).

Ik heb 'm op m'n P3300 gezet, en hij start op etc. maar hij loopt vast bij het detecteren van m'n GPS.

Is iemand dit probleem bekend? En is er ook een oplossing?

Lijkt me namelijk een mooit GPS caching proggie...

[EDIT]

Zoals gebruikelijk: "GOOGLE is your FRIEND"

Kortom: heb het antwoord al gevonden op de eigen site van GPStuner... Hierbij even voor anderen die het probleem ook kennen:
I have P3300 PDA (with integrated GPS). When I launch GPS Tuner, I am asked to automatically configure GPS Settings. After a few seconds the screen freeze and I have to soft reset my Pcket PC
Seems that the .NET Compact Framework's serial port reader is not fully compatible with P3300 device. There is a workaround for this problem. Please download the free JAL Port Splitter application and install it to your PDA. Before starting GPS Tuner, please start Port Splitter and set your input GPS port (write manually COM4 into the box) and an output virtual port (for example COM5). Then start GPS Tuner and set your GPS port same as Port Splitter's virual port.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 22:09 . Reden: Antwoord zelf gevonden :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:43

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Heey, HTC eigenaren :*)
Ik heb ff een kort vraagje over deze telefoon (MDA Compact III om precies te zijn).
Mijn MioA701 is recent gestolen nu zit ik erover na te denken om de compact aan te schaffen deze ziet er gelijkwaardig uit.
Echter ik zie hier een 200mhz processor terwijl de mio toch in de 400mhz heeft (wel intel maargoed).
Zal dit verschil erg duidelijk merkbaar zijn? Ik speelde op mio vaak Worms en gebruikte hem voor navigatie dus zit een beetje met de vraag of alles wat ik met de mio kon ook met de MDA Compact fatsoenlijk ga kunnen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
MasterL schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:15:
Ik heb ff een kort vraagje over deze telefoon (MDA Compact III om precies te zijn).
Mijn MioA701 is recent gestolen nu zit ik erover na te denken om de compact aan te schaffen deze ziet er gelijkwaardig uit.
Echter ik zie hier een 200mhz processor terwijl de mio toch in de 400mhz heeft (wel intel maargoed).
Zal dit verschil erg duidelijk merkbaar zijn? Ik speelde op mio vaak Worms en gebruikte hem voor navigatie dus zit een beetje met de vraag of alles wat ik met de mio kon ook met de MDA Compact fatsoenlijk ga kunnen.

alvast bedankt
Dit is al regelmatig een punt van discussie geweest. Navigeren gaat gewoon goed op de P3300. Toevallig had ik ook worm op de P3300 staan, en ook dit ging gewoon goed, zonder noemenswaardige haperingen.
Zo goed als alles wat je op de MIO kan, kan je ook gewoon op de P3300.
Sommige mensen zeggen dat er wel verschil is in snelheid bij bijvoorbeeld het openen van menu's. Zelf heb ik geen ervaring met andere toestellen, maar ik vind het absoluut niet vervelend langzaam gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Het is misschien al een keer gezegd, maar ik kan het nergens vinden: Hoe houd je de muis altijd AAN? Hij springt af en toe uit...ik heb de startpost gezien van de snelkoppeling, maar zó ingewikkeld moet het toch niet zijn om het ding altijd AAN te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterL schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:15:

alvast bedankt
Navigatie werkt perfect. Worms werkt performance-technisch ook prima, maar de besturing werkt voor geen meter, omdat je geen pijltjes heb maar een balletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:58:
[...]

Navigatie werkt perfect. Worms werkt performance-technisch ook prima, maar de besturing werkt voor geen meter, omdat je geen pijltjes heb maar een balletje.
Tja het werkt niet ideaal maar het is wel te doen, alleen is het even uitzoeken onder welke toets wat staat enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:28:
wat ik ook vreemd vind is: als ik de toetsenbord op grote toetsen zet en de optie gebaren... aanvink is de spatie weg maar ik snap ook niet hoe ik de tekens kan typen??
Omdat je grote toetsen wilt maar de ruimte die het keyboard inneemt even groot is als die voor kleine toetsen, zijn er vier toetsen weggevallen: de spatie, shift, backspace en enter. Die functies kun je weer terugkrijgen door 'gebaren' te gebruiken: omhoog, links, rechts, of omlaag.

De shiftfunctie is bijvoorbeeld omhoog. Wil je een vraagteken typen (staat op de toets met /) dan raak je dat vakje aan, sleept het hele vakje omhoog en laat los. Had je hetzelfde (of ieder ander) vakje naar rechts gesleept dan had je een spatie gekregen, naar beneden een enter of naar links een backspace. Het is echt superhandig, na enige oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:05:
Hoi, ik heb een vraagje over GPS Tuner (zie: http://www.gpstuner.com/ ).
Is iemand dit probleem bekend? En is er ook een oplossing?

Zoals gebruikelijk: "GOOGLE is your FRIEND"
[...]
Je had ook hier in dit topiq eerst kunnen zoeken aangezien ik dit probleem niet allen als 'bekend' aangeef maar ook uitleg wat het probleem is.

Ik zal het nog even vetalen, en wil dan verzoek doen aan DjWannaB2002 om het ergens een plaatsje te geven in de StartPost.

Mijn GPS programma werkt niet?
Zoals bekend met de huidige ROM werken veel van de freeware/sharware GPS programma's niet. Ook bekendere programma's hebben dit probleem, raar? jah.. maar het kan worden uitgelegd.

De GPS unit die in de HTC P3300 gebruikt word is te vinden op COM4 op baudrate 4800, okay werkt prima? Maar de P3300 heeft een klein probleem, als deze data verstuurt over de compoort word er geen gebruik gemaakt van de EV_RXCHAR flag. deze flag geeft je programmatuur het bericht dat er nieuwe data is. Standaard componenten om de compoort uit te lezen wachten op dit vlaggetje en gaan dan met de data aan de slag. Omdat de meeste hobby projecten gebruik maken van deze standaard componenten, denken ze simpelweg geen data te krijgen.
De 'betaalde' programma's lezen de compoort uit met zelf geschreven methodes en hebben hier dus geen last van.

Maar ik ben blij met mijn GPS programma, kan dat niet anders?
Ja dat kan, download JAL PortSplitter dit programma maakt een virtuele compoort aan. Stel de Inport in op COM4 4800 baudrate (soms werkt GPS port ook) en de outport op een willekeurige uitgaande port(bv. COM10).
Nu stel je in je GPS programma COM10 in als je gps poort en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
grun93 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:34:
[...]

Op de DVD staat de kaart van West-Europa en TomTom Home. De applicatie TT zelf niet, die staat op het geheugenkaartje.

Cradle? Die zit in geen enkele versie, maar moet los gekocht worden. Tenzij je een houder voor in de auto bedoelt, die zit er idd wel in.
Ja sorry bedoelde idd een houder voor in de auto. Ik was een beetje aan het haasten, dan krijg je vaak van die kromme zinnen. :P

Bizarre, dus als je door bijv. een technische fout je TT applicatie kwijtraakt kun je hem niet meer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 11-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:12:

Verder heb ik de standaard dial-pad vervangen met Jimm98y's Dialer (veel mooier, grotere knoppen)
is dat deze?

http://www.freewareppc.com/misc/vistadialer.shtml

werkt prima bij mij...maar ik zou deze ook graag willen gebruiken voor sms'jes te type....de phone pad die hier vaker voorbij komt vind ik niet echt handig...vooral de spatie zit te ver weg om handig te typen....is er geen andere phone pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:43

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Bedankt voor de antwoorden :) dan ben ik vanaf zaterdag de eigenaar van een MDA Compact III >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 11-09 09:07
http://www.mobiletopsoft....eye-on-thief-2-51-04.html

Misschien handig voor de mensen die bang zijn dat hun telefoon gestolen wordt....zodra er een andere SIM in je pocketPC wordt gestopt gaat de pocketpc sms'jes sturen met zijn nieuwe SIM....naar geselecteerde mensen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ganymedus schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:44:
Ja sorry bedoelde idd een houder voor in de auto.

Bizarre, dus als je door bijv. een technische fout je TT applicatie kwijtraakt kun je hem niet meer installeren?
Een houder zit erbij, plus een flexibele arm met een zuignap. En een auto laadkabel.

Geheugenkaartjes willen wel eens corrupt raken, dus je kunt het beste even een backup maken om hem in geval van nood te kunnen restoren.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.