[VISTA] Setup x64 herkent DVD-ROM niet en vraagt om drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-02 20:05
Hardware
- NEC 3250a DVD brander (IDE, niet SATA)
- Asus P5B

Probleem:
Ik boot van m'n Vista x64 setup disc. Het booten gaat allemaal prima, vervolgens kan ik in windows setup voor 'install now' kiezen en krijg ik deze error:
Afbeeldingslocatie: http://ictfreak.wordpress.com/files/2006/11/vistacddriveerror.gif (gevonden in ander topic) Hier kom ik niet meer voorbij.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Install vanuit Vistax86 en XPx86, dit werkt niet omdat ik de setup x64 niet kan draaien
- Jmicron drivers van asus, maakt niet uit en gaf zelfs 1x een bsod.
- DVD speler op ander IDE kanaal, zowel slave als master.
- Meest recent firmware van NEC, geen verschil.

Wat me verder opvalt is dat de DVD speler het prima in m'n XP installatie doet (heb nu dual boot met XP en Vista x86 maar wil dus naar single boot x64) alleen in de Vista x86 installatie doet de DVD speler het niet, Onder device manager staat de drive ook niet, tenzij ik scan for hardware changes doe, dan verschijnt de drive eventjes om vervolgens weer te verdwijnen.

Ik kom dit probleem meermaal tegen hier op het forum, maar vind ook redelijk wat met google. Echter wordt er nergens een oplossing gegeven anders dan een nieuwe DVD speler kopen.
Ik heb deze DVD speler vrij recent gekocht en vind het ook belachelijk om iets nieuws te moeten kopen wat gewoon prima werkt in XP. Ik heb ook naar NEC support gemailed, maar hier is nog niets nuttigs uit naarvoren gekomen.

Links naar andere threads en sites die een soortgelijk probleem beschrijven:
http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1
Vista Hard disk en DVD writer Drivers ?
[Vista] DVD-ROM wordt niet herkend bij installatie
[Vista] dvd-rom wordt niet herkent, door vista-dvd?!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
En je weet 100% zeker dat de dvd die je gebruikt goed is?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 09:29

silitek

Tubes Only

Ken het probleem. Zelf ook nog z.g.a.n een dvd/brandertje op zolder liggen..merkte dat de speler m'n Flightsim FSX niet meer pakte. Voor de rest ook nog prima!!..

Voor 35 euro weer klaar!!!...

Voor de TS 2optie's...of je koopt een nieuwe drive of je probeerd een ander versie Vista64!!!
Meer smaken zijn er niet :P

Tubes....It's what make music music!

• flippertw
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik had hetzelfde probleem en denk ik ook dezelfde DVD speler/schrijver.

Het enige wat je kunt doen is een andere DVD speler/schrijver plaatsen.
Ik had nog een vrij oude in mijn webserver liggen die ik maar (met succes) gebruikt heb voor de Vista install.

Doe verder geen moeite meer om die NEC DVD aan de praat te krijgen binnen Vista want na een firmware upgrade deed hij het nog niet en ik hem nadat de Vista installatie klaar was teruggehangen in de Vista pc en zelfs toen werd hij nog niet herkend.

succes met de installatie verder (met een andere DVD speler dan ;) )

• ShellGhost
flippertw schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:19:
Ik had hetzelfde probleem en denk ik ook dezelfde DVD speler/schrijver.

Het enige wat je kunt doen is een andere DVD speler/schrijver plaatsen.
Ik had nog een vrij oude in mijn webserver liggen die ik maar (met succes) gebruikt heb voor de Vista install.

Doe verder geen moeite meer om die NEC DVD aan de praat te krijgen binnen Vista want na een firmware upgrade deed hij het nog niet en ik hem nadat de Vista installatie klaar was teruggehangen in de Vista pc en zelfs toen werd hij nog niet herkend.

succes met de installatie verder (met een andere DVD speler dan ;) )
Ik heb ook precies dezelfde en bij mij ging het wel goed. ;)

• flippertw
Ik heb ook precies dezelfde en bij mij ging het wel goed. ;)
Gefeliciteerd, maar jij had die foutmelding niet

• ShellGhost
flippertw schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:45:
[...]

Gefeliciteerd, maar jij had die foutmelding niet
Daarom vroeg ik al of de dvd 100% goed is.
Wanneer het een gebrande dvd is brand 'm eens opnieuw maar dan op 1x speed.

• flippertw
Daarom vroeg ik al of de dvd 100% goed is.
Wanneer het een gebrande dvd is brand 'm eens opnieuw maar dan op 1x speed.
Nee, want dat geeft weer andere foutmeldingen die ik ook met een gebrande versie zonder verificatie ondervonden heb.

Het punt is gewoon dat Vista deze NEC die TS gebruikt gewoonweg niet herkend wordt.
En wat heel frappant is dat het Vista validatie programma wat je onder XP draait om te bepalen dat je hardware wel Vista compatibel is dit niet aangeeft.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
nec 2510 heeft hetzelfde probleem, het is me uiteindelijk met een fimware flash gelukt.
zo heb ik het gedaan
1: boot van schijf, werkt dus niet met installeren
2. ga in xp,flash een firmware op de drive (nieuwe,ouder maakt niet uit)
3. reboot NIET IN XP, maar boot weer van de vista dvd, en dan kan je als het goed is hem weer installeren.

dat lukte bij mij iig (eerste boot ik weer naar xp, werkte toen niet, moest toen weer opnieuw flashen en toen weer booten van dvd)

http://specs.tweak.to/15535

• RutgerB
Bedankt voor de reacties.

Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik dezelfde vista setup x64 dvd met succes heb gebruikt om vista op m'n laptop te zetten, het probleem zit hem dus 100% niet in de dvd.
Jammergenoeg heb ik die DVD speler vrij recent gekocht, dus denk dat ik hem maar voor een niet-NEC speler moet omruilen.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat de dvd speler verder goed is, want deze doet het gewoon in XP.

• tjtristan
RutgerB schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:49:
Bedankt voor de reacties.

Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik dezelfde vista setup x64 dvd met succes heb gebruikt om vista op m'n laptop te zetten, het probleem zit hem dus 100% niet in de dvd.
Jammergenoeg heb ik die DVD speler vrij recent gekocht, dus denk dat ik hem maar voor een niet-NEC speler moet omruilen.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat de dvd speler verder goed is, want deze doet het gewoon in XP.
nec 5170 werkt perfect (gebruik ik nu) alleen voor jou schijf moet je dus even nog het trucje van hierboven proberen, en als dat nog niet werkt moet je toch maar voor een andere dvd-drive gaan kijken.

• flippertw
Ik vond het wel curieus dat bij een antieke DVD player merk hema wel door Vista herkend werd 8)7

• RutgerB
Ik heb je suggestie zojuist geprobeerd tjtristan, helaas werkte het bij mij niet.

Ergens in een donker stoffig hoekje heb ik nog een hele oude LG DVD drive gevonden waar ik het eventueel morgen nog mee kan proberen, helaas lukt het mij momenteel niet om het systeem daarvan te laten booten.

• tjtristan
RutgerB schreef op donderdag 26 april 2007 @ 02:15:
Ik heb je suggestie zojuist geprobeerd tjtristan, helaas werkte het bij mij niet.

Ergens in een donker stoffig hoekje heb ik nog een hele oude LG DVD drive gevonden waar ik het eventueel morgen nog mee kan proberen, helaas lukt het mij momenteel niet om het systeem daarvan te laten booten.
het is dus eigenlijk zo, als de schijf geflashed is mag die hem niet weer herkennen in windows xp, dus dan niet weer drivers op xp installeren (automatisch), maar je kan ook wel ergens even een dvd speler lenen die er even inhangen dan vista installeren, en dan weer je oude aansluiten

• flippertw
het is dus eigenlijk zo, als de schijf geflashed is mag die hem niet weer herkennen in windows xp, dus dan niet weer drivers op xp installeren (automatisch), maar je kan ook wel ergens even een dvd speler lenen die er even inhangen dan vista installeren, en dan weer je oude aansluiten
Wat hebben XP DVD drivers met een Vista install te maken??
En terughangen als Vista geinstalleerd is werkte bij mij niet, de DVD werd nog steeds niet herkend

• tjtristan
flippertw schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:54:
[...]

Wat hebben XP DVD drivers met een Vista install te maken??
En terughangen als Vista geinstalleerd is werkte bij mij niet, de DVD werd nog steeds niet herkend
dat weet ik ook niet, maar zolang hij nog niet door xp herkend wordt na het flashen dan wou vista wel installeren, ik snapte er ook niks van, maar daardoor is het wel gelukt.
en ik weet het want ik heb op deze manier toch de windows installatie werkend gekregen...

Pagina: 1