[Vista] DVD-ROM wordt niet herkend bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 12:09
[Vista] dvd-rom wordt niet herkent, door vista-dvd?!

Ik heb hetzelfde probleem als in dit topic. Als ik wil installeren kan ie me dvd niet vinden. Op de Acer site zelf kan ik ook geen drivers vinden voor mijn dvd speler. Weet iemand of er aan standaard driver is zoals ik als ik het goed heb vroeger was in dos tijdperk..

Alleen het rare is toen ik een illegale versie installeerde werkt alles wel en nu ik de officiele home editie heb, kan ik het niet installeren :(..en heb liever natuurlijk de legale.

Heb dus een acer laptop met een mitsu dvd speler.

mmmm Beetje te weinig in de header gezet...zou een mod het kunnen vernaderen in [Vista] dvd-rom wordt niet herkent, door vista-dvd?!

B.v.d.

[ Voor 11% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 16-04-2007 09:47 ]

PSN: speedrazor3

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 18:50

Dr C

met C en CK

ik voorspel geen lang leven voor dit topic
Modbreak:Hartelijk dank voor deze enorm zinnige bijdrage.

[ Voor 42% gewijzigd door NMe op 16-04-2007 09:56 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

En waarom installeer je zoals in dat andere topic is beschreven, Vista niet vanuit de huidige Windows versie die je nu gebruikt?

@cramwinckel: ik voorspel geen lang leven voor jouw useraccountje :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 09:50 ]

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 09:31
Kun je niet gewoon je dvd nemen die je gebruikte om je minder legale windows vista te installeren en dan gewoon je legale code invullen?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 05-03 12:09
Ja komt omdat me illegale versie ultimate was en me legale home premium. En als ik vanuit windows xp wil installeren doet ie dat niet. Want als ik de dvd open staat er alleen zo'n tekst document met UDF indeling, waardoor ik dus niets zie staan. En enige wat acer zegt is ook via XP zelf upgraden, maar ja dat werkt dus niet.

PSN: speedrazor3

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Download een andere illegale dvd waar alle versies opstaan en gebruik je legale key. (Zo doe ik dat voor x64, anders moet ik 10 euro voor de media en verzend en administratie kosten betalen.)

En zolang je een geldige licentie hebt is dit niet illegaal.

Wat trouwens soms ook helpt is tijdens het booten van de bios even op pause te drukken, sommige dvdspelers doen bij bepaalde dvd's blijkbaar iets te lang met op spinnen.

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 16-04-2007 12:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• BastiaanN
  • Niet online
Ik weet niet of het een DVD-Rom speler is met een SATA aansluiting, zoja dan kan onderstaand KB artikel van Microsoft misschien uitkomst bieden.

SATA optical drives are not available after you start a Windows Vista-based computer

Edit:

Onderstaande mogelijkheid vond ik ook nog, indien je nog een XP installatie actief hebt zou je onderstaande kunnen proberen, en na het voltooien van de kale setup zou je prima een image kunnen maken.
Other media compatibility issues may prevent the computer from starting from the Windows Vista disc. If the disc can be accessed from an operating system that is already installed on the computer, copy the contents of the DVD or CD to a folder on the hard disk, and then try a flat installation.

Note A flat installation is a software installation that is performed from files that have been copied to a hard disk instead of from other installation media, such as a disc. You must have an additional 3 gigabytes (GB) of free disk space on the hard disk to install Windows Vista from a flat.

To install Windows Vista from a flat on the hard disk, follow these steps: a. Right -click Start, and then click Explore.
b. Locate and then click the CD or DVD drive that contains the Windows Vista disc.
c. On the Edit menu, click Select All.
d. On the Edit menu, click Copy.
e. On the hard disk, open the folder in which you want to create the flat.
f. On the File menu, point to New, and then click Folder.
g. Type Windows Vista Flat, and then press ENTER.
h. Double-click Windows Vista Flat, and then on the Edit menu, click Paste.
i. After the files are copied from the Windows Vista disc to the "Windows Vista Flat" folder, double-click Setup.exe.
j. Follow the steps in the Windows Setup Wizard to complete the installation.
Bron: Installation Media may not be recognized when you try to install Windows Vista from the CD or DVD (hier staan meer dingen die het lezen waard zijn!)

Success :)

[ Voor 74% gewijzigd door BastiaanN op 16-04-2007 19:33 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1