Toon posts:

Vista Hard disk en DVD writer Drivers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb vista home premium geïnstalleerd

en heb vandaag een harde schijf en dvd brander vernieuwd in mijn pc
maar vista vraagt om drivers voor deze apparaten terwijl zover ik weet je nooit geen drivers hoeft te installeren voor zulke hardware

het betreft een NEC AD-7173A - dvd brander
en een western digital WD5000YS-01MPB0 - 500Gb harde schijf SATA II

alles werkt wel maar krijg dus telkens een melding dat die drivers geïnstalleerd moeten
en als ik klik op niet meer vragen om drivers te installeren voor deze apparaten , werken ze ook niet meer !

ik heb het ook gehad met een bluetooth usb stick , in Vista worden geen drivers gevonden
maar vroegáh bij Win XP was het stickie er in en klaar

heb google doorgezocht en het forum maar kan echt niks vinden
ik vind het allemaal heel vreemd , wie helpt mij ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 16:11 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
ik heb dit ook gehad met een NEC 3520, probleem is opgelost door een andere dvd drive te plaatsen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:59:
ik heb dit ook gehad met een NEC 3520, probleem is opgelost door een andere dvd drive te plaatsen
dat is toch geen oplossing

de apparaten zijn gloednieuw , ik snap er sowieso helemaal niks van , normaal hoef je hier geen drivers voor te installeren

Verwijderd

Ik had dit ook met mijn brander, dit hielp:

I had the same problem as you and after a few hours of trial and error and getting disappointed, this is the solution that worked for me.

I'm on Windows Vista 64 Bit RTM and have a HP NX6325 with a GSA-T10N DVD writer. Vista wouldn't recognize it and kept failing during install.

1. Install it and let the installation fail.
2. Go to RegEdit.
3. Locate the following key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
4. Highlight the key and click File -> Export and save the key in case you need to re-apply it.
5. Delete 'UpperFilters' and 'LowerFilters' within that location.
6. Exit RegEdit and restart your computer.

I didn't have an 'UpperFilters', so I just deleted my 'LowerFilters'. Restarted and magically, my DVDRAM drive was recognized and started working.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:38:
Ik had dit ook met mijn brander, dit hielp:

I had the same problem as you and after a few hours of trial and error and getting disappointed, this is the solution that worked for me.

I'm on Windows Vista 64 Bit RTM and have a HP NX6325 with a GSA-T10N DVD writer. Vista wouldn't recognize it and kept failing during install.

1. Install it and let the installation fail.
2. Go to RegEdit.
3. Locate the following key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
4. Highlight the key and click File -> Export and save the key in case you need to re-apply it.
5. Delete 'UpperFilters' and 'LowerFilters' within that location.
6. Exit RegEdit and restart your computer.

I didn't have an 'UpperFilters', so I just deleted my 'LowerFilters'. Restarted and magically, my DVDRAM drive was recognized and started working.
dus voortaan bij elk nieuw iets dat ik installer moet in het register gaan klooien ?
kan niet de bedoeling zijn ? misschien maar terug naar XP

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik heb ook zo'n NEC brander en ook zo'n harddisk. Beiden werden prima door Vista herkent zoals al mijn andere devices.....Dat probleem met Upper en Lower filters is trouwens een probleem wat zich ook kan voordoen in XP..... daar wordt voor het niet herkennen van een DVD dezelfde oplossing geboden.,

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb ook last van het spontaan verdwijnen van mij dvd drives in Vista (Nec en Lite-on). Dit gebeurt meesal wanneer ik er een dvd in doe. Pas na een reboot zijn ze weer terug. Erg irritant :/

Verwijderd

Topicstarter
winwiz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:48:
Ik heb ook zo'n NEC brander en ook zo'n harddisk. Beiden werden prima door Vista herkent zoals al mijn andere devices.....Dat probleem met Upper en Lower filters is trouwens een probleem wat zich ook kan voordoen in XP..... daar wordt voor het niet herkennen van een DVD dezelfde oplossing geboden.,
n wat is nu de beste oplossing ?
Pagina: 1