Toon posts:

[Vista] dvd-rom wordt niet herkent, door vista-dvd?!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er heeft zich een probleem opgedaan bij de installatie van windows Vista, Home-Premium, in de officiele uitgave..

ik stop de schijf in de dvd speler. start pc op vanaf dvd, en dan gebeurt er het volgende:
vista scherm komt tevoorschijn. ik klik op installeren, en dan gaat de setup verder met info verzamelen. hij vraagt dan om een driver voor een dvd/cd drive. die heb ik niet (XP herkende hem altijd gewoon) want het is een OEM device die in de computer zit..

Ik heb een Medion computer, en de specs zijn hoog genoeg om vista te kunnen draaien, volgens vista upgrade check -programma.. maar toch geeft hij problemen, met de installatie, en het vaagste is.. dat de dvd van Vista in de betreffende dvd-drive zit!! dat is toch raar?

zijn er mensen met dit probleem? zoja.. heeft iemand al een oplossing gevonden!

ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen, ondanks mijn bekritiseerde post-geschiedenis en het immer-strenge GoT..

bedankt!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:59:
Er heeft zich een probleem opgedaan bij de installatie van windows Vista, Home-Premium, in de officiele uitgave..
En waar heb je die gekocht dan?

Is de DVD zelf niet bootable? Dus niet vanuit Windows installeren maar opstarten ermee en dan "Boot from CD/DVD" kiezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

je kan hem ook starten vanuit xp, je hooft dan niet meer te booten.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 09:24
Bij mij hetzelfde probleem.

het is een !gebrande! LEGALE kopie van het werk, (met LEGALE serial erbij voordat mensen verkeerd gaan denken)

zodra ik boot vanaf cdrom krijg ik de melding dat ik de installatie kan starten en daarna komt hij met de vraag waar hij de cdrom driver kan vinden.

erg vreemd.

iemand een idee?

• Crysania
dit is de melding die ik op het scherm krijg

Afbeeldingslocatie: http://ictfreak.wordpress.com/files/2006/11/vistacddriveerror.gif

gevonden op een andere site waar ze vista probeerden te installeren via vmware

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kom maar op met je hardware specs dan. dit kan van alles zijn :?

A wise man's life is based around fuck you

• Crysania
update:

ik had voor de zekerheid windows xp geinstalleerd zodat ik niet zonder os zat.

nu xp klaar was met installeren dacht ik.. ff kijken of ik misschien wel kan upgraden naar vista..

ik stop de vista disk er in en krijg 2 keuzes. nieuwe install of upgrade. kies nieuwe install en hij begint te lopen..

blijkbaar gebruikt de vista cd dus drivers van de oude windows xp install. erg vaag had expres niet de upgrade dvd gedownload maar de normale.

ter info mijn harde schijf was eerst dus helemaal leeg toen ik het de eerste keer probeerde.

• Zwelgje
de upgrade dvd gedownload maar de normale.

je had hem toch legaal van het werk :?

beetje tegenstrijdig nu.. :+

* Zwelgje trekt zijn conclusies... diegenen die het hardst schreeuwen dat ze hem legaal via het 'werk' hebben zijn altijd diegenen die hem illegaal hebben :z

• YPM
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03 21:10

YPM

Slim van Microsoft... Eerst mensen Vista laten kopen... Die er dan achter komen dat het niet werkt... Vervolgens met hun Mac/Linux/WinNT < 5.0 install verder moeten... Of XP aanschaffen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

YPM schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:08:
Slim van Microsoft... Eerst mensen Vista laten kopen... Die er dan achter komen dat het niet werkt... Vervolgens met hun Mac/Linux/WinNT < 5.0 install verder moeten... Of XP aanschaffen...
Zeg dan niets; in je allereerste post op GoT.

Voor de mensen die VMWare gebruiken: lees alsjeblieft de release-notes van VMWare i.c.m. Vista want het werkt zonder problemen onder VMWare!

Voor de rest: zorg dat je de drivers van je moederbord (dus voor ALLE controllers) hebt voor Vista (en voor Vista x64 moet je zelfs signed WHQL-drivers hebben) en geef gewoon alle controllers mee tijdens in de installatie.

Verder wil ik iedereen die beweert een legale versie te hebben, de problemen aan te kaarten via hun supplier (Technet/MSDN/MSDNAA) aangezien GoT geen officieel kanaal is voor/naar Microsoft en dat je leverancier je dus verder kan helpen. Vreemd eigenlijk; want de gemiddelde Vista-gebruiker is Technet-subscriber en zou dus enige kennis moeten hebben om een OS aan de praat te krijgen.

* MAX3400 vermoedt dat zwelgje ook gelijk gaat krijgen... :+

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 29-12-2006 22:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Crysania
Zwelgje schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:01:
de upgrade dvd gedownload maar de normale.

je had hem toch legaal van het werk :?

beetje tegenstrijdig nu.. :+

* Zwelgje trekt zijn conclusies... diegenen die het hardst schreeuwen dat ze hem legaal via het 'werk' hebben zijn altijd diegenen die hem illegaal hebben :z
gedownload van een server op het werk. en ja daar staan gewoon de iso's.

er stond een dvd met de complete versie
en een versie om te upgraden van xp.

en denk jij echt dat je bij grote bedrijven originele cd'tjes even kan lenen voor thuis ipv ze als iso te downloaden. dacht het niet dus -.-

[ Voor 18% gewijzigd door Crysania op 30-12-2006 00:32 ]

• Crysania
MAX3400 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:16:
[...]

Voor de mensen die VMWare gebruiken: lees alsjeblieft de release-notes van VMWare i.c.m. Vista want het werkt zonder problemen onder VMWare!
Ik draai het als enige os. niet als vmware

• Zwelgje
THE_CR0SS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:30:
[...]
en denk jij echt dat je bij grote bedrijven originele cd'tjes even kan lenen voor thuis ipv ze als iso te downloaden. dacht het niet dus -.-
grote bedrijven lenen hun eindusers geen msdn/select mvl cd's uit voor thuisgebruik :z (ook geen iso's btw)

de licentie voorziet niet in thuisgebruik namelijk :+

is het al gelukt met de activatie :? activatie :? ja zelfs de corporate versies moet je activeren :+ (mak of via een kms server)

ach ja, * Zwelgje heeft prive een technet/msdn abbo'tje en hoeft niks te downloaden van de zaak :z

maar goed laten we niet verzanden in een zinloze discussie :>

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 30-12-2006 00:47 ]

• Crysania
Het probleem is allang opgelost doordat ik wel kon installeren nadat xp was geinstalleerd

Dit topic kan dicht om onnodig flamen richting mij onmogelijk te maken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals u wenst :w

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.