Dat kan ik nauwelijks zware programma's noemen, ook niet vanwege het aantal programma's.Ramon de Jesus schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:56:
ik ben overgegaan van een XP2000+ op 1250Mhz en 512MB DDR1 naar een E6600 met 2GB DDR2.
Ik vind het echt geen teleurstelling hoor ik heb vaak veel programma's tegelijk open: IE7, Firefox, ICQ, MSN, Dreamweaver, Fireworks, WMP, FlashFXP, mIRC, soms nog opera erbij en visual web developer,
Een stuk software resideerd echt niet in je cpu hoor, die zit in het ram. Waarschijnlijk ga je helemaal de mist in omdat je tegelijk met je tweekernige proc meteen een sloot geheugen hebt gekocht, en dat doet het hem bij 10+ programma's welke stuk voor stuk niet zwaar zijn, maar wel van een hapje geheugen lusten. Gooi gerust een Core 2 Solo (als die bestaan) in je bak en je zult weinig (lees: geen) verschil merken in alledaags gebruik.en het leuke van dual core is gewoon dat als je switched naar een ander programma dat programma er meteen staat!
Je lult echt uit je nek hoor, nofiPinjataaa schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:28:
Ik kan je wel vertellen, ik ben overgegaan van een 3200+ naar een x2 3800+ en ik heb zeker wel veel prestatie winst, zowel in games als applicaties als winrar en dvdshrink e.d.
Kijk, een extra core is altijd leuk, daarom heb ik zelf ook al jaren er meer dan 1 in mijn bak, maar nu opeens iedereen aan de dualcore is en er allerlei heilzame dingen aan toe schrijven die er niet zijn, is gewoon onzin. Die ene keer dat je echt zware taken doet, kun je idd lekker doorwerken op de ander, maar verder zullen de meesten hier niet komen. Omdat ze gewoon geen drol meer kosten, is er natuurlijk geen enkele reden er niet meer 1 te kopen, en dan heb je er idd in sommige gevallen profijt van (en steeds meer, omdat zelfs games meer en meer multithreaded worden).
Het is leuk spul, en zorgt voor meer ruimte wanneer je echt zware taken doet, maar omdat je Dreamweaver en Word tegelijk open hebt, heb je nog echt geen profijt van dc's, en als je spellen sneller lopen, lieg je gewoon dat je barst. Als je dacht dat je hier winst ging boeken, kan ik me voorstellen dat je spijt hebt. Je hebt er vooral wat aan als je regelmatig een hele TV-serie (7 seizoenen met 24 afleveringen) converteert ofzo en tegelijkertijd een potje wil Battlefielden (heb ik ze in eerste instantie om aangeschaft).
[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 29-04-2007 11:39 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos