[7800GTX] Bij vele spellen framedrops.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07
Na een tijdje al met dit probleem geleefd te hebben wil ik er nu wel vanaf.

Bijna ieder spel heeft last van framedrops bijv : anno 1701, battlefield 2142 en nu vooral Testdrive Unlimited.

Wat er gebeurd is dat het een 3 minuten vloeiend loopt en daarna opeens begint te haperen tot het onspeelbaar zijnde. na ongeveer 20 sec is het voorbij voor ongeveer 3 minuten en dan begint het weer opnieuw.

Heb geen idee hoe ik er vanaf kom. Ik draai een 4200 x2 en ik weet dat de dual cores af en toe problemen geven maar ook met de AMD fix en affinity op 1 proccesor helpt niks.

Verder heb ik 4gig geheugen een AMD a8n-e moederbord en draai XP sp2 met alle updates.

Een driver update helpt niks heb ik al geprobeerd.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Kijk of je het met lagere grafische settings ook nog hebt. Zoja, kijk eens naar je gpu temperaturen, sommige gaan op 2d speeds draaien als ze te koud of te warm zijn.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
de kaart word ongeveer 60 graden bij gamen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even of je de klacht ook hebt wanneer de case open staat, dan blijft de kaart net iets koeler en trottelt hij niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wat meer info geven? Dit lijkt op een voeding probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben niet echt een hardware expert enzo, maar toen ik dit las dacht ik. Misschien heb je een virus ofzo op je computer, of een programma, dat om de 3 minuten 20 seconden je cpu behoorlijk belast waardoor je processor niet genoeg info naar je GPU kan sturen, en die daardoor een "lagere" framerate levert (framerate blijft hoog, alleen krijgt hij te weinig info om door te spelen, dus zeg maar, normaal loopt je character van punt a naar punt b in een halve seconden en zie je dat met 20 frames ofzo, nu krijg hij zo weinig info dat eerst je character bij punt a staat en een halve seconde later staat hij meteen bij punt b) ( (ik heb ooit zelf ook zo'n probleem gehad, alleen deed hij het bij mij om de 5 seconden 1 of 2 seconden weinig frames).

Het is maar een idee, en het is ook een beetje brak uitgelegt, maar ik zou niet weten hoe ik het beter moet doen.

[ Voor 34% gewijzigd door achtbaanfreak op 30-04-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

1: pak een andere molex van je voeding en sluit deze aan op de 7800gtx, kijk of het probleem is opgelost.

2:Download speedfan... stress met prime je cpu en maak een screenshot van de waardes van je voeding op momnet van stressen met prime en plaats die screenshot hier.

3: kijk of cool and quiet niet aan staat

4: probeer eens met 2 gig ipv 4 gig

[ Voor 37% gewijzigd door Sayko op 30-04-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Start het spel eens op en doe dan ctrl-alt-del en schakel eens 1 core uit.

Misschien helpt dat. Ik heb bijvoorbeeld in CSS ook last van mijn dual core CPU. Het spel stotterde als de neten, en als ik een core uitschakel is het goed. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Zo, heb net even de PC open voor een open raam gezet en test drive gespeeld, blijft soepel spelen ook na een langere tijd (zo'n half uur gespeeld)

Zal er dan toch wel aan liggen dat de kaart te heet word. Maar aangezien de kast ook weer dicht moet en onder mn bureau staat en het in de zomer nog wel heter word dan het nu is zoek ik een oplossing.

Hoe krijg ik nu die kaart koeler.

Wat vreemd is dat Oblivion wel goed loopt trouwens, met alles op high en een paar texture packs installed.

De voeding is een Thermaltake 430W Xp550 in een Thermaltake Soprano kast. Hij is niet TE vol met kabels en ook de videokaart is niet bedolven onder iets of te dicht bij een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook bij het ene spel wel en het andere niet.
Ik heb nu boven in mijn case twee fans geplaatst die warme lucht naar buiten blazen, bij mijn videokaart heb ik zo'n pci-blindplaatje verwijderd, zodat daar wat koele lucht langs de kaart de cese ingezogen word. mijn videokaart blijft nu tien graden koeler, 50 in plaats van 60 graden tijdens intens spelen, nu heb ik er geen last meer van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik weet dat dit beetje dom klinkt maar wat ik doe is mijn pc openzetten, en er een ventilator op laten staan, gewoon zoon ding waar je normaal je hoofd mee koelt :P Niet alleen de temperaturen van je videokaart gaat naar beneden, maar ook je CPU, north-bridge, HD's eigenlijk alles wel.

Of als dat geen goed idee is (tja je moet er maar van houden een ventialtor) een aantal fannetjes kopen om een betere airflow te krijgen, dat heb ik ook gedaan maar bij mij had het weinig nut, en vind het wel prima met die ventilator zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Is wel een leuk idee maar die kast kan hier helaas niet open laten staan ivm 2 nieuwsgierige en statische katten :P

Zal toch een andere manier van koelen moeten vinden, en zoals jij al zei een paar fannetjes gaat niet zo helpen zeker niet bij zomerse temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
H3llsing schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:00:
Is wel een leuk idee maar die kast kan hier helaas niet open laten staan ivm 2 nieuwsgierige en statische katten :P
kippegaas ervoor spannen?

Ik heb zelf ook eens last gehad van hogere temps in de zomer, toen heb ik een stacker gekocht met 4x 120mm erin. Fancontroller erbij en als het buiten warm is zet je de fans op 100%. Scheelt echt heel veel qua temps. Plus in je stacker worden gelijk je harde schijven gekoeld.

Zo zijn er overigens nog wel meer kasten die aan zoveel fans plaats bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:07:
[...]

kippegaas ervoor spannen?

Ik heb zelf ook eens last gehad van hogere temps in de zomer, toen heb ik een stacker gekocht met 4x 120mm erin. Fancontroller erbij en als het buiten warm is zet je de fans op 100%. Scheelt echt heel veel qua temps. Plus in je stacker worden gelijk je harde schijven gekoeld.

Zo zijn er overigens nog wel meer kasten die aan zoveel fans plaats bieden.
Dat is prachtig, maar een stalker kost meer dan 200 euro, denk niet dat de TSer dat zo leuk gaat vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Heb je de AMD Dual Core patch geinstalleerd, dat wil ook nog wel eens helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Danielson schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:37:
Heb je de AMD Dual Core patch geinstalleerd, dat wil ook nog wel eens helpen!
H3llsing schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:45:
[knip]

Heb geen idee hoe ik er vanaf kom. Ik draai een 4200 x2 en ik weet dat de dual cores af en toe problemen geven maar ook met de AMD fix en affinity op 1 proccesor helpt niks.

[knip]
B)
Blijft lastig :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm tja, ehm probeer je pc op een zoon koud mogenlijke plek neer te zetten. En prop er dan zoveel mogelijk fans in, het helpt meestal wel iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:35:
[...]

Dat is prachtig, maar een stalker kost meer dan 200 euro, denk niet dat de TSer dat zo leuk gaat vinden ;)
ik kocht een stacker voor 130 (nieuw) ? Ook tweedehands zijn ze te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:15:
[...]

ik kocht een stacker voor 130 (nieuw) ? Ook tweedehands zijn ze te vinden!
Linkje?

Btw, 130 is ook nog te veel voor een kast,, maar het is maar wat je er voor over hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:59:
[...]

Linkje?

Btw, 130 is ook nog te veel voor een kast,, maar het is maar wat je er voor over hebt.
pricewatch: Cooler Master CM Stacker 810 (E-ATX, Geen PSU, Zilver)
pricewatch: Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)

Tja, een kast is gewoon een lange termijn investering, de componenten die erin zitten, van wat kortere levensduur :) De kast is ook het enige wat niet zo belachelijk snel in waarde daalt.
Pagina: 1