Sync ik heb dit weekend mijn C2D in elkaar gezet en heb gemerkt dat vooral het geheugen erg cruciaal is. Ik heb er 2 GB Corsair DDR2 6400 C4 in zitten. Officieel zijn die 4-4-4-12 @ 2.1 volt.
Mijn P5B Deluxe herkent schijnbaar de SPD settings niet, als ik in cpu-z kijk staat alles op 5-5-5-18 of zo. Ben er toen zelf aan gaan beunen, eerst alles gewoon op 4-4-4-12 gezet kreeg ik vreemde dingen. Computer startte bij cold-boot niet helemaal door, bij GTR-2 deed het geluid ineens raar in de 8e ronde van een race terwijl hij het duis 8 rondjes wel goed hard gedaan.
Heb ook gekeken naar temp-problemen maar dat was geen probleem.
Geheugen draaide toen op 1.8v. Heb dat verhoogd naar 1.9, weer andere vreemde dingen in games.
Toen zo *bats* op 2.1 gezet en toen draaide alles lekker.
2e probleem: Heb daarna mijn logitech G15 keyboard geinstalled. Tijdens games kreeg ik ineens weer zeer vreemde crashes, vooral als mijn kat over mijn keyboard liep en dan met haar pootjes een paar toetsen tegelijk indrukte. Keyboard verwisseld voor een el-cheapo en toen draaide alles weer stabiel.
Als 3e zou ik willen zeggen: heb je een Maxtor HD?
edit: Doohhh bij reply staat er niks in je sig, maar bij gewone posts staat er idd 250GB Maxtor.
Ik heb al-tijd problemen gehad met vreemde installs/crashes als ik een Maxtor HD had. Vandaar.
On-Topic:
Ik heb de C2D geprobeert met Vista en dat werkte heel goed.Lekker vloeiend en fijn, lekker snel.
De grap was wel dat ik niet veel merkte van dat dual core want ik was aan het un-rarren en wilde Firefox opstarten, en dat duurde gewoon net zo lang als met mijn oude single-core. Dat viel me wel zwaar tegen. Ben wat verder gaan klooien maar nee ik merk niet echt veel van Dual-Core.
Pas toen ik Supreme Commander installeerde had ik er echt profijt van want dat vond ik wel veel soepeler lopen. Ik draai nu weer XP, omdat ik Vista toch nog teveel kinderziektes vond hebben.
Maar ik heb mijn computer echt 'op de toekomst' gekocht. Zit met smart te wachten op Crysis bijvoorbeeld en dan denk ik wel echt nut te hebben van mijn C2D+Vista.
Nu, right now op dit moment zou ik zeggen dat een single-core met XP gewoon het beste werkt, maar ik denk dat het voordeel binnen 6 maanden bij DualCore+Vista ligt.
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 01-05-2007 07:29
]