Mac Browserswar: de beste browser voor OS X?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 29.740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Een zoekactie in een nieuw venster/tab openen is cmd + enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albi The Dragon schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:07:
Het is zover, ik ben over van FF naar Safari. Merkbaar sneller en tziet er ook dat tikje beter uit.

Grootste gemis is natuurlijk het achterlaten van FF's plugin-wereld, maar met Glims en GlimmerBlocker kom ik al een heel eind. Ook met BetterTouchTool ingesteld dat ik met three-finger-swipe up en down naar top en bottom van webpagina ga.

Echter iemand ervaring met een Safari tab-plugin (bv in FF sloot ik mn tabs door te dubbelklikken, nu moet ik telkens 'mikken' op het sluitkruisje)?

En waar ik ook nog naar op zoek ben: zoekacties uit het zoekwerkbalkje openen in een nieuwe tab.

En wat is de beste Adblocker voor Safari?
Kijk voor een adblocker eens naar Safari Adblock of Safari Adblocker

De eerste werkt bij mij niet meer. Ik denk vanwege andere geinstalleerde plugins.
Gebruik nu Safari Adblocker. Die werkt met subscriptions en doet het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik gebruik nu sinds kort op al mijn platforms Google Chrome en daar ben ik echt heel tevreden over! Het is snel en werkt heel intuïtief alias fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik neem aan dat men in de adblocker Tweakers.net wel op de whitelist heeft gezet, gezien de algemene voorwaarden, artikel 4.2, lid xii :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens een extra bladwijzer balk in Safari toevoegen, ik heb teveel bladwijzers, die komen vervolgens terecht in het '>>' menu, iemand een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Wat ik vaak doe is mapjes maken. Dan heb je toch een 'duidelijker' beeld van je bladwijzers in je balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Daedalus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
Ik neem aan dat men in de adblocker Tweakers.net wel op de whitelist heeft gezet, gezien de algemene voorwaarden, artikel 4.2, lid xii :)
Die voorwaarde is technisch gezien zo ongeldig als wat natuurlijk :) Gebruikers zijn vrij om het verkeer op hun eigen computer te managen, bijvoorbeeld om het verkeer van bepaalde servers te blokkeren. Dat dit nadelige gevolgen heeft voor T.NET mag je niet het probleem van de gebruiker maken.

Het is meer een morele kwestie.

Ik heb een abo overigens, maar gebruik ook adblocker.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raween schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:45:
Wat ik vaak doe is mapjes maken. Dan heb je toch een 'duidelijker' beeld van je bladwijzers in je balk.
Ik zit op een Windows pc op dit moment, dus moet voor mijzelf even een voorstelling wat je precies bedoelt. Waar maak je die mapjes aan?

Thanks iig voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

"Voeg bladwijzermap toe (Shift Command N)"

Als je meerdere tabbladen opslaat doet hij dit automatisch.

Ook kan je op het boekje klikken om alle bladwijzers weer te geven, dan kan je ze netjes indelen in een door jezelf gekozen mapstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een iMac en ook met safari aan de gang. Daarvoor op m'n pc-tje was ik heel blij met Chrome . Tot dusver vindt ik safari helemaal zo gek nog niet, op 1 puntje na : ik heb m'n bladwijzers zowel op de balk als in het menu staan en om ze te openen vanuit dat menu vindt ik zo irritant : klik op bladwijzermenu ( boekje ), klik op bladwijzer en vervolgens klik op miniatuursite en pas dan zit ik op de site............ :F 3x klikken voor een favo-site...... :? moet je ze dan persee allemaal in de balk zetten, want dan is het met 2 klikjes klaar..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Voor zij die Opera niet gebruiken omdat het zo lelijk is op OSX, gebruik de skin 10.6 Clean Version (3.7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:02:
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een iMac en ook met safari aan de gang. Daarvoor op m'n pc-tje was ik heel blij met Chrome . Tot dusver vindt ik safari helemaal zo gek nog niet, op 1 puntje na : ik heb m'n bladwijzers zowel op de balk als in het menu staan en om ze te openen vanuit dat menu vindt ik zo irritant : klik op bladwijzermenu ( boekje ), klik op bladwijzer en vervolgens klik op miniatuursite en pas dan zit ik op de site............ :F 3x klikken voor een favo-site...... :? moet je ze dan persee allemaal in de balk zetten, want dan is het met 2 klikjes klaar..... 8)7
Ik heb inderdaad alles in de balk, maar als je de namen van de hoofdmappen een beetje kort houdt passen er echt heel veel in je balk, als je Safari zo breed is dat Tweakers.net erin past. Ik heb 3 losse items en 8 mappen in de balk staan en nog zat ruimte over. Maar ik kort dan wel dingen af. Werkbaar genoeg voor mij iig :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
Zelf gebruik ik de balk of het menu eigenlijk nooit, toevoegen als bladwijzer, duidelijke naam, en je kan een gedeelte typen in je url balkje voor je bladwijzer :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Ik gebruik altijd Chrome. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

De interface van Safari is mij een beetje te outdated, hoewel het verder natuurlijk een prima browser is.

Chrome geniet vooralsnog mijn voorkeur daardoor, maar als Safari voor versie 6 eens een flinke GUI-refresh krijgt is de kans aanwezig dat ik gewoon weer Safari ga gebruiken.

Zolang de engine maar Webkit is ben ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Goeie tip , dank U beleefd !!
Digistorm schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:13:
[...]

Ik heb inderdaad alles in de balk, maar als je de namen van de hoofdmappen een beetje kort houdt passen er echt heel veel in je balk, als je Safari zo breed is dat Tweakers.net erin past. Ik heb 3 losse items en 8 mappen in de balk staan en nog zat ruimte over. Maar ik kort dan wel dingen af. Werkbaar genoeg voor mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Ook een goeie tip , ook beleefd bedankt !!
ZpAz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:23:
[...]

Zelf gebruik ik de balk of het menu eigenlijk nooit, toevoegen als bladwijzer, duidelijke naam, en je kan een gedeelte typen in je url balkje voor je bladwijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik Google Chrome op de Mac (ook op Windows)..

Voornamelijk omdat ik dat gewend ben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Juist hierdoor heb ik chrome geinstalleerd. daar zit je niet met tekst in je bladwijzerbalk. Ik verwijder de namen en heb in de balk alleen de icoontjes van mijn favorite websites. Nadeel komt als je websites hebt zonder die kleine iconen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Momenteel Chrome door de unified addressbar en instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

lowfi schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:30:
Momenteel Chrome door de unified addressbar en instant
Hier ook. Verder groot pluspunt dat ik mijn settings, bookmarks overal heb. Op werk, maar ook thuis prive.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hiermee krijg je favicons bij je tabs: http://www.machangout.com/

Dat is niet helemaal wat je zoekt, maar toch.

Verder vind ik de tekst veel fijner. Niet allemaal van die (vaak) lelijke iconen in mijn Bookmarks Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Daedalus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:44:
En dit kunnen jullie checken op welke manier? En dit willen jullie ook? Een website die privacy veelal hoog in het vaandel heeft zitten. Nu weet ik dat het niet een directe link is (privacy <-> adblocking), maar het controleren ervan wel. Aangezien het vrij lastig is om dat 'normaal' te doen, denk ik.

Maar ik denk dat jullie dit niet moeten willen O-)

Wilde ik tevens nog toevoegen dat ik geen adblockers gebruik op mijn Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik gebruik op mijn macbookje ook Chrome. Werkt gewoon erg netjes en snel. Daarbij gebruik ik het ook op andere pc's en het is wel fijn dat je bookmarks gesynced zijn. Op het werk ff een blogje bookmarken en thuis staat hij er tussen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste