Toon posts:

Monteren pc, hoe moeilijk is het nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede dames en heren,

Allereest weet ik niet precies of dit topic hier hoort, maar ik kon het zo snel niet in de faq vinden.

Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen, ik weet precies wat ik wil qua hardware en ik zou deze pc graag zelf in elkaar willen knutselen. De pc die ik nu gebruik heb ik half zelf in elkaar gezet, het moederbord, de voeding en de processor zaten erin, zo heb ik hem gekocht, de rest heb ik er zelf in gezet. Alles werkt prima.
Wat ik me nu afvraag: is het monteren van een moederbord en processor heel veel moeilijker dan de rest? Ik heb aan de ene kant best vertrouwen dat het me allemaal lukt, maar aan de andere kant twijfel ik een beetje. Wat als ik het helemaal verneuk? Is er niet ergens een soort walkthrough voor dit soort zaken? Ik vond met de zoek functie wel een topic van iemand die het aan het schrijven was, maar het resultaat was niet te vinden via dat topic.

Any help appeciated :).

Meadow

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is verdomd makkelijk om te doen. Gewoon schroeven en als het niet past dan hoort het niet zo te zitten.

En guides zijn er ook gewoon voor, staan in de FAQ: Hoe bouw ik een PC? en Hoe bouw ik een Athlon PC?

[ Voor 45% gewijzigd door TERW_DAN op 19-04-2007 22:29 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50

Dentheman

Zie signature

de faq al doorgelezen?

Zie ondertitel

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Heel leuk idd, maar die is echt al zo zwaar oud...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:28:
Het is verdomd makkelijk om te doen. Gewoon schroeven en als het niet past dan hoort het niet zo te zitten.
Heeft elke kast gewoon zo'n dinges aan de achterkant waartegen aan je het kunt schroeven dan? Ik keek net in mijn kast en dat zag er allemaal inderdaad heeeel gemakkelijk uit, maar ik weet nog niet hoe de binnenkant van de door mij beoogte behuizing eruit ziet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TommyGun schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:29:
[...]

Klopt, maar hij is nog steeds up to date :P

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28

RvV

Vaak kom je met handleidingen en boekjes een heel eind. Het is niet moeilijk maar je moet niets forceren en natuurlijk wel ff logisch nadenken en dus niet het mobo direct op de stalen achterwand schroeven...dat soort dingen... 8)7

Y'24

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[...]

Er is niet veel veranderd, eerlijk gezegd is alles er juist makkelijker op geworden. (SATA, makkelijke klemmen voor koelers, etc :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:29:
[...]

Heeft elke kast gewoon zo'n dinges aan de achterkant waartegen aan je het kunt schroeven dan? Ik keek net in mijn kast en dat zag er allemaal inderdaad heeeel gemakkelijk uit, maar ik weet nog niet hoe de binnenkant van de door mij beoogte behuizing eruit ziet.
Een backplate bedoel je, ja, die heeft iedere pc kast. Al dan neit voorgestanst (met verhogingkjes). Vaak moet je er zelf afstandsbusjes indraaien, maar vrijwel altijd staat er ook nog op de backplate welke schroeven je voor welk formaat mobo moet gebruiken. Makkelijker kan gewoon niet.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

En kijk eens hier

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:09
Is hardstikke simpel. Er is echt zo veel informatie te vinden en faqs over hoe je een processor op het mobo zet en de koeler. Je hebt aan de handleiding van de koeler al genoeg.

Een paar tips:
- Raak de processor nooit aan de onderkant aan, pak hem vast aan de zijkant.
- Leg de processor er met beleid in en in 1 x zoals het hoort (hoekje op hoekje).
- Breng een dun maar dekkend laagje koelpasta aan op de processor.
- Monteer de koeler zoals op de handleiding.

Er kan weinig misgaan aangezien de meeste constructies er precies zo voor zijn gemaakt. Zorg dat de koeler goed contact heeft met de processor en controleer de temps in het bios.

EDIT: LOL, beetje laat 8)7

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Het is heel simpel om alles aan te sluiten. Het moeilijkste vind ik zelf om al die kleine miezerige kabeltjes van de behuizing aan te sluiten op het mobo (die HD-led dingen en voor USB enzo) :P.

CPU in het socket, koeler erop, etc. Het stelt niets voor op zich. Maar ik vind wel dat je eerst ervaring moet hebben omdat je anders iets kan slopen met ESD of onhandigheid.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een computer in elkaar zetten is simpel.

Het moeilijkste is het moederbord goed op zijn plaats krijgen, zodat de gaten in het moederbord precies overeenkomen met de afstandshouders, en vervolgens met een niet-magnetische (moet dat ding nog een keer langs een magneet halen) de schroefjes er in te draaien :X

Processor wijst zichzelf, als je de goede CPU bij het goede socket hebt merk je vanzelf dat die er maar op 1 manier in kan: en dat is het markeringkje op de CPU gelijk met het markerinkje op de socket te houden.

En denk goed om de montage van de koeler, soms moet je aan de achterkant van je (pas ingebouwde :P ) moederbord wat schroeven, lees de handleiding van de koeler goed. En niet te veel koelpasta gebruiken, een halve rijstkorrel die je goed uitsmeert is voldoende.

Printplaten (dus ook de CPU) alleen aan het ijzer/randen vastpakken, niet in het midden, regelmatig even wat bloot ijzer van de kast aanraken om jezelf eventueel te ontladen.

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 19-04-2007 22:32 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
het is super makkelijk, alleen je moet even die drempel over.

Voor de rest is het gewoon duplo. Stekkers kunnen er maar op 1 manier in. Het enige waar je beetje voorzicht mee moet zijn is je CPU, maar dat kan eigenlijk niet meer misgaan met alle FAQs op internet.

• martijnve
  • Laatst online: 29-01 13:14
Als je het nog nooit gedaan hebt:
Post je uitgezochte config na grondig(!) research op got zodat mensen het even na kunnen lopen.
En voor het in elkaar zetten: pak de boekjes er bij, als het past en het lijk logisch zit het goed.

Helemaal niet moeilijk.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

[...]

ik dacht al; is er nou zo weinig veranderd (ben er een tijd uit geweest0

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Het is echt ontzettend makkelijk, het past vaak maar op 1 manier. Bij het installeren van je processor + koeler gewoon even in het boekje kijken wat er bij zit om eventuele fouten te voorkomen.
Verder 1 tip: raak eerst de verwarmingsbuis (ongelakt) aan, voordat je begint met aan je onderdelen te zitten. Dit voorkomt verneuking van je onderdelen door statische elektriciteit. En vergeet de afstandsbusjes niet! :P

----
spuit 11, het is pas 10x gezegd... :P

[ Voor 5% gewijzigd door XNightmare op 19-04-2007 22:38 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon even wat oefenen met een oude PC. Uit elkaar halen, GOED kijken hoe alles zat en dan weer in elkaar zetten en kijken of je hem nog werkend krijgt. De grote lijnen zijn erg simpel, maar het zijn juist de kleine dingetjes die je pas 'leert' uit ervaring... Maar als je gewoon erg voorzichtig doet moet het ook wel in 1 keer lukken. Basisregel is: niks forceren als het niet in 1 keer past ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:34:
[...]

ik dacht al; is er nou zo weinig veranderd (ben er een tijd uit geweest0
Er is idd weinig verandert. We zitten nog steeds met ATX spul, PCI en AGP beginnen langzaam uit te sterven en PCI-E te worden, maar het principe blijft hetzelfde. We krijgen wle nieuwe sockets, so775 is idd iets anders (lands ipv pins op de cpu) maar ook daarmee verandert er verdomd weinig.

Met deze vakken kun je dus prima uit de voeten.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
ja, en dan zit je daar als beginner, en ben je al niet zo zeker van wat je doet... dan zouden foto's van moderne CPU's ed en DDRII slots toch wel op hun plaats zijn ;)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

gewoon doen, veel kan er niet mis gaan

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de tips! Dat klinkt niet veel ingewikkelder dan ik gewend ben. Alleen met koelvloeistof ben ik geheel niet bekend. Ik ga nu even de FAQ doorlezen, en de andere link die er gepost is.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

iceheart schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:41:
ja, en dan zit je daar als beginner, en ben je al niet zo zeker van wat je doet... dan zouden foto's van moderne CPU's ed en DDRII slots toch wel op hun plaats zijn ;)
Precies, nou zoekt de TS naar een ISA slot voor zijn PCI-E kaart ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

iceheart schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:41:
Nee.
Ik denk dat iemand die z'n weg naar GoT heeft gevonden op z'n minst in staat moet zijn te bedenken dat onderdelen een ander kleurtje kunnen hebben of een iets andere layout. Zo ontzettend moeilijk is het niet (en anders dan zijn er nog genoeg internet fora waar je wel terecht kan).

En ik kan me niet voorstellen dat iemand als Meadowfire die zelf al een halve pc in elkaar gezet heeft niets kan maken van die FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:51:
[...]

Precies, nou zoekt de TS naar een ISA slot voor zijn PCI-E kaart ;)
HAAR :), ik ben een vrouwtje. En zo'n n00b ben ik nou ook weer niet :P. Ik check dingen alleen graag :).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:48:
Dank jullie allemaal voor de tips! Dat klinkt niet veel ingewikkelder dan ik gewend ben. Alleen met koelvloeistof ben ik geheel niet bekend. Ik ga nu even de FAQ doorlezen, en de andere link die er gepost is.
Koelpasta bedoel je ;) Liever geen vloeistof over je cpu gieten... :P

Maar koelpasta zit meestal al in de vorm van een sticker op de heatsink. Dan is het gewoon een kwestie van de koeler op de socket plaatsen en klaar (wel evt. stukje folie oid weghalen ;)). Alleen als je je koeler er later weer afhaalt dan wordt het aangeraden om nieuwe koelpasta erop te smeren (koeler en cpu schoonmaken met stukje keukenpapier en heel dun laagje op de cpu smeren).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 19-04-2007 22:56 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:48:
KoelVLOEISTOF? Heb _ik_ iets gemist?

Stukje uit Frequently Asked Questions TCO :
Verder is koelpasta (ook wel thermal paste oid genoemd) noodzakelijk. Om zoveel mogelijk warmte af te kunnen voeren is een goed contact tussen core en heatsink noodzakelijk. Een dun laagje koelpasta zorgt voor warmteoverdracht en vult de minuscule hobbeltjes in het metaal op zodat het contactoppervlak zo groot mogelijk is. Er zijn verschillende soorten op de markt maar de beste keuze is (op het moment van schrijven van deze FAQ) toch wel Artic Silver. Deze koelpasta bevat zilverdeeltjes wat voor een nog betere geleiding zorgt. Het is flink duurder dan normale koelpasta maar de resultaten zijn ook aantoonbaar beter. Zeker het geld waard.
Wees trouwens wel een beetje terughoudend met het aanbrengen van het spul: niet te weinig maar ook zeker niet teveel. Een dikke laag prut zorgt alleen maar voor extra warmte-weerstand, en zal dus uiteindelijk zelfs een negatief resultaat hebben.
Je hoeft geen AS te nemen als je geen gekke dingen gaat doen, gewoon het standaard prut wat je krijgt is goed genoeg.

-edit-
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:53:
[...]

HAAR :), ik ben een vrouwtje. En zo'n n00b ben ik nou ook weer niet :P. Ik check dingen alleen graag :).
Kijk, meer vrouwen hier d:)b En nu verwacht ik van jou dat jij ook andere mensen gaat helpen als jij een antwoord weet op vragen die gesteld worden, daar is dit een forum voor :)

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 19-04-2007 23:01 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

ben ik het mee eens, eerdere reactie heeft zeker aandelen in arctic silver :+

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gewoon kijken waar alles past, je vindt het vanzelf eigenlijk wel als je kijkt naar de vorm van de stekkers , de voeding loopt gewoon naar alle componenten (inclusief mobo) en alle overige componenten lopejn weer naar het moederbord.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:53:
[...]

Haha oke dan, excuse me :>

Verwijderd

Vergeet 1 dong niet, anders is het zo over, zorg dat je de afstandbussen achter je moederboard zet voor de zete aan de kast monteert anders boem

• pvr
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Topicstarter
Ah, natuurlijk zal ik anderen helpen als ik antwoorden weet! Graag zelfs :). Alleen haal ik meestal het niveau hier nog niet echt, ik ben een redelijke beginner. Zoals ik nu bijv. tegen kwam: SATA en SATA II. Zijn dat daadwerkelijk andere aansluitingen? Dat lijkt me wel, maar ik check maar ff. Dsu als ik een SATA mobo heb, dan kan daar ws geen SATA II HDD op?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:28:
Ah, natuurlijk zal ik anderen helpen als ik antwoorden weet! Graag zelfs :). Alleen haal ik meestal het niveau hier nog niet echt, ik ben een redelijke beginner. Zoals ik nu bijv. tegen kwam: SATA en SATA II. Zijn dat daadwerkelijk andere aansluitingen? Dat lijkt me wel, maar ik check maar ff. Dsu als ik een SATA mobo heb, dan kan daar ws geen SATA II HDD op?
zijn dezelfde aansluitingen en een SATA2 schijf werkt prima op een SATA bord. Misschien dat je een jumpertje moet verzetten, maar vaak hoeft dat nog niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:30:
[...]

zijn dezelfde aansluitingen en een SATA2 schijf werkt prima op een SATA bord. Misschien dat je een jumpertje moet verzetten, maar vaak hoeft dat nog niet eens.
Ha! Dat is fijn om te horen! Nu bedacht ik me nog een dingetje. Op mijn toekomstige mobo zit DDR II slot-zooi, nu heb ik ook DDR II geheugen uitgezocht, nog mooier! Maar maakt het in de verbinding uit of het PC6400 is, of juist iets anders? Het geheugen dat ik wil is dat namelijk :P.

Checken bij mensen die het weten is zo fijn, dat vervolgens weer aan anderen kunnen vertellen nog fijner :).

Edit: Heren en everntueel ook dames, ik ga maar eens naar bed nu. Ik moet namelijk morgen vroeg op en zo'n 5 2e klassen begeleiden in een dierentuin :P. En daarna ook nog uit (ohnoes!). Allen bedankt voor de hulp en reacties! Morgen kijk ik wel weer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 23:37 ]

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Een DDR2 geheugenstripje past in een DDR2 slot, of dit nu PC4200 of PC6400 is. Dat laatste geeft de snelheid aan, in een AMD setje zal hij ook daadwerkelijk op PC6400 draaien, in een Intel setje heb je iets minder aan sneller geheugen.

Have fun in de dierentuin :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:32:
[...]

Ha! Dat is fijn om te horen! Nu bedacht ik me nog een dingetje. Op mijn toekomstige mobo zit DDR II slot-zooi, nu heb ik ook DDR II geheugen uitgezocht, nog mooier! Maar maakt het in de verbinding uit of het PC6400 is, of juist iets anders? Het geheugen dat ik wil is dat namelijk :P.

Checken bij mensen die het weten is zo fijn, dat vervolgens weer aan anderen kunnen vertellen nog fijner :).
DDRII is DDRII (uitzondering is SO-dimm voor ntoebooks natuurlijk). Ik zou me alleen afvragen of PC6400 wel nodig is, voor veel systemen is het namelijk nog behoorlijke overkill.

Verwijderd

Topicstarter
Practisch mijn hele systeem is "overkill". 't Is een game pc, waarmee ik even vooruit wil kunnen. En lekker Oblbivion op max draaien natuurlijk :P.

• lasharor
  • Laatst online: 16:09

lasharor

7 december 2004

Daar heb je dus echt Geen PC6400 geheugen nodig....

Messchien een nieuw topic maken en je config posten?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

lasharor schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:15:
Daar heb je dus echt Geen PC6400 geheugen nodig....

Messchien een nieuw topic maken en je config posten?
Ligt er maar net aan..... Topicstartster geeft aan dat ze nog even vooruit wil kunnen met de PC, dus dan is PC6400 geen slecht idee.

webOS all the way!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 13:12
Resistor schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:32:

Het moeilijkste is het moederbord goed op zijn plaats krijgen, zodat de gaten in het moederbord precies overeenkomen met de afstandshouders, en vervolgens met een niet-magnetische (moet dat ding nog een keer langs een magneet halen) de schroefjes er in te draaien :X
En waarom zou die schroevendraaier niet magnetisch mogen zijn? In de winkel waar ik werk doen we het al jaren met magnetische schroevendraaiers en we doen er een 50 tal per week. Nog nooit geen problemen gehad.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
looin schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:22:
En waarom zou die schroevendraaier niet magnetisch mogen zijn? In de winkel waar ik werk doen we het al jaren met magnetische schroevendraaiers en we doen er een 50 tal per week. Nog nooit geen problemen gehad.
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij probeert hij aan te geven dat hij moeite had met die schroefjes OMDAT z'n schroevendraaier niet magnetisch was.

PC6400 is helemaal geen slechte keus; een AMD is er iets sneller mee en je kan er een Intel lekker ver mee overklokken, het prijsverschil is miniem en het geheugen kan langer mee.

Ben zelf ook wel geinteresseerd in je systeem, misschien kan je inderdaad je configuratie hier posten. Op welke resolutie wil je Oblivion gaan spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Als meer mensen mijn systeem willen zien wil ik dat best posten, maar het staat al helemaal vast. Verder koos ik indd voor PC6400 met het oog op de toekomst. De resolutie voor Oblbivion ga ik mee spelen als ik mijn nieuwe systeem heb staan, kijken wat het lekkerst speelt :P.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik ga over een weekje ook voor het eerst mijn eigen systeem bouwen...heb al wat faq's gelezen maar 1 ding kan ik nergens precies vinden:

Wat is de beste volgorde om alles in elkaar te zetten?
(dus eerst je cpu in je mobo, dan koeler erop, dan in je kast enz...of anders...kheb echt geen idee)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

darkpluisje schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:10:
ik ga over een weekje ook voor het eerst mijn eigen systeem bouwen...heb al wat faq's gelezen maar 1 ding kan ik nergens precies vinden:

Wat is de beste volgorde om alles in elkaar te zetten?
(dus eerst je cpu in je mobo, dan koeler erop, dan in je kast enz...of anders...kheb echt geen idee)
Ik bouw mijn pc altijd eerst in elkaar zonder het ding in een 'kast' te schroeven. Zodra je weet dat alles werkt schroef je het er daadwerkelijk in. Scheelt je een hoop gezeik als het net niet helemaal goed werkt enzo. Ik zet de cpu met koeler en het geheugen er op en dat bouw ik in. Het maakt het monteren van de koeler heel veel makkelijker vind ik (afhankelijk wat voor een koeler je natuurlijk hebt, maar die krengen met die clips zijn nogal vervelend als ze in een kast zitten.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik doe altijd eerst m'n CPU, CPU Koeler en geheugen alvast op het moederbord monteren. Dat scheelt enorm gefriemel (Vooral als je 'n kleine kast hebt).

Rest kan erna, en het is eigenlijk vrij simpel. Het wijst zich eigenlijk vanzelf, de meeste dingen kunnen er maar op één manier in, that's it.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Laast heb ik ook mijn eerste pc in elkaar gezet, en toen heb ik deze handleiding erbij gebruikt: http://bouweenpc.nl/artikel/15
Goede uitleg, duidelijke plaatjes, en uiterst recent met hardware van deze tijd, ik kan het je echt aanraden :)

[ Voor 10% gewijzigd door kapert op 21-04-2007 11:58 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Er is aardig wat informatie te vinden over het bouwen van PC's. Diegene in de FAQ ( Hoe bouw ik een PC? en Hoe bouw ik een Athlon PC? ) gaan over oude hardware maar de basisprincipes zijn uiteindelijk alsnog hetzelfde :). Verder zie ik in het topic nog een aantal andere links voorbij komen, ik denk dat je daar wel goed mee uit de voeten kunt.

Voor vragen omtrent S-ATA en geheugen: Kijk eens in de juiste subfora daarvoor. S-ATA valt onder Opslagmedia & I/O Controllers en in OM FAQ / Beleid staat Serial ATA FAQ en daar vind je veel informatie over S-ATA. Voor het geheugen geldt hetzelfde: Processors, Mobo's & Geheugen met daarin PMG FAQ en RAM FAQ.

Interessant is wellicht ook [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Welk geheugen kan ik het beste nemen?

Zo zijn er talloze FAQ's en topics te vinden over bepaalde hardware / software. Heb je vragen over iets? Kijk dan dus eerst even in het juiste subforum :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.