AUB dit soort classificaties achterwege laten. Hokjesdenken heeft niets met autisme te maken.
elevator schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:20:
[...]
Er zijn geen 'harde' criteria voor eigenlijk - natuurlijk zijn er wel bepaalde verwachtingen (topic count is belangrijk bijvoorbeeld, maar vooral ook potentieel 'niveau' en toegevoegde waarde aan de al bestaande fora) maar iemand gaat vast genoeg voorbeelden vinden die hier weer van af wijken dus houd ik het maar op dat er geen criteria zijn

Dus is het eigenlijk nogal lastig om een reden te vinden om iets wel of niet een eigen forum te geven en komt het eigenlijk neer op gut feelings of iets wel of niet geschikt is voor een eigen forum? Eigenlijk best zonde dan. Want op die manier kun je niet goed aangeven waarom iets wel of niet een eigen forum verdient.
In ieder geval is het zo dat NOS nu al voldoende plaatst bied voor Linux topics, dit wijst zich ook uit het feit dat mensen al jarenlang die topics daar succesvol plaatsen. De vraag zou dus niet zo zeer moeten zijn waarom er geen apart Linux forum is, maar waarom er juist wel een apart forum zou moeten zijn?
Je hoort mij ook niet zeggen of het al dan niet voldoende plaats bied voor. Ik zie alleen weinig steekhoudende argumenten anders dan "waarom wijzigen?"en dergelijke. Als je dit bij elk voorstel of vraag hanteerd blijft alles altijd bij het oude.. dan zouden we nu nog CP/M gebruiken.
Een forum is een levend iets. Subfora komen en gaan al naar gelang de behoeften. Destijds bij het opsplitsen van Windows in cliënt en server fora was er blijkbaar veel behoefte aan om dit te doen. Datzelfde geld voor elke afsplitsing tot op heden doorgevoerd. De vraag is nu dan eigenlijk waarom het aanmaken van een apart Linux forum nu op zoveel weerstand stuit.
Bovendien is dan de vraag - wat doe je met de niet-Linux operating systems? Ga je die alsnog in je Linux forum stoppen (want dat klopt dan niet meer?

) ?

Nee, niet Linux stop je dan in "Alternatieve OS'en" oid.
Echt, tot op heden nog geen argument waarom het niet zou moeten gebeuren. Alle reacties tot nu toe zijn reacties die eerder voortkomen uit gevoelens dan uit logische argumenten. Het feit dat iemand die de Windows fora aanhaalt om een punt kracht bij te zetten wordt afgekapt omdat het niet over die fora gaat doet ook vreemd overkomen.
Hertog schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:58:
[...]
Bij jou. Bij mij niet. Nu ben ik geen actieve NOSer (ik kijk er wel eens en heb er misschien een handvol posts) maar bij andere NOS gebruikers lijkt het ook geen probleem te zijn. Hoe lang heet het al NOS, en hoe veel mensen vinden de naam in die tijd negatief klinken?
Tja, als alternatief OS gebruiker heb je toch een ander idee bij de term "Non-Windows Operating Systems". Zoals ik al zei, "goh... niet belangrijk genoeg dus dump maar daar". Het interesseert mij niet of er MS, Windows of Apple staat, het gaat mij om de weerklank die de naam heeft. Een overwegend MS-Windows gebruiker zal het idd een zorg zijn. En die hard NOS posters, die zijn niet anders gewend denk ik. Ik als nieuwkomer ervaar wat anders. Maar zoals eerder gemeld, als dat het beleid is dan soit. Tweakers is meer hardware voor mij en DPC de ander fora blader ik zo nu en dan wat door en als ik iets over Windows wil weten zoek ik meestal wel even in die fora. maar overwegend zoek ik de info ergens anders.
[...]
Nee, die redenering werkt precies andersom. Er is op dit moment al een NOS, en dat die OSen anders alleen staan is een argument tegen verandering van dit idee, niet een argument voor de huidige indeling. Waarom zou NOS uit elkaar moeten worden gehaald als het zo, voor het merendeel van de gebruikers en al heel wat jaartje lang inmiddels, prima werkt?
Waarom werd dat ook gedaan met Windows en Apple? Tja, dat is een vraag die nu juist gesteld werd. Maar niet beantwoord wordt met argumenten die echt steek houden. Een argument als: "dat is al lang zo waarom wijzigen" of "dan heeft NOS weinig inhoud meer" (vrije strekking naar wat ik hier ben tegengekomen) vind ik nu niet echt serieuze reacties.
[...]
Ik heb nog geen steekhoudend argument gezien waarom de situatie moet veranderen, behalve een gevoel dat Linux een eigen forum moet krijgen, of dat in de naam van een forum over Linux geen Windows mag staan. Als je een bestaande situatie wilt wijzigen zul je met goede argumenten moeten komen, zeker als die bestaande situatie eigenlijk wel prima werkt..
Niet een gevoel, het was een vraag. Voor mij hoeft het niet perse. Zoals ik al eerder melde, als het beleid is om het zo te houden, dan is dat zo. Maar geef dan ook duidelijk antwoord op de vraag ipv non-argumenten. De argumenten tegen zijn namelijk tot nu toe net zo vaag als de argumenten voor... oftewel een status-quo.
[...]
Waarom is Linux pas volwassen met een eigen subforum, of een NOS waar de naam Windows niet langer in voorkomt?
Linux is al volwassen. Maar wordt blijkbaar niet als zodanig beschouwd als je de benaming van de fora in het algemeen bekijkt. "Apple, Windows, oh ja... en die alternative zooi.. ehm.. in NOS dan maar...". (gechargeerd). Het is _hier_ blijkbaar nog steeds een alternatief hobby OS. Het maakt mij verder niets uit. Ik wil alleen maar aangeven dat reacties hier zo raar zijn op een verder eenvoudige vraag.
Laat ik het eens anders zeggen: Asus is bij Tweakers een redelijk populaire fabrikant. Het zou zelfs best eens kunnen dat het percentage Tweakers met een Asus moederbord, grafische kaart, of wat dan ook, groter is dan het percentage Linux gebruikers. Moet Asus nu ook een eigen forum krijgen?
Laten we dit even doortrekken naar het geheel. Windows en Apple zijn blijkbaar wel populair genoeg voor een eigen forum. Passen we jouw redenering dan toe, wat krijg je dan voor antwoord? Er is dus geen duidelijk beleid te zien. Er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt op punten die nu niet echt duidelijk zijn. Dan is het toch niet vreemd dat daar regelmatig vragen over opduiken?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."