Waar blijft het Linux subforum?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een subfora voor Windows gebruikers, een subfora voor Apple gebruikers

maar geen subfora voor Linux (en BSD) gebruikers (jaja... non-windows.......)

Vind eigenlijk dat dat heden/ vandaag de dag niet meer kan :P

Hoe lang gaat het nog duren? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Subforum, fora is meervoud. Volgens mij zijn dit soort voorstellen al meerdere malen langsgekomen. Gebruik de search eens :)

[ Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 17-04-2007 14:00 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet zeker hoe dat zit, maar als je een Linux-forum opent, blijft Non-windows dan niet leeg achter? Dan kan je het beter non-windows forum gebruiken toch?

Als je een Linux-forum opent komt net die ene Solaris-user vragen waar hij z'n ei kwijt moet en dan hebben we een probleem. Dat terwijl die ene vraag best bij.... non-windows past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je bent bekend met Non-Windows Operating Systems?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik het goed lees vindt je de naam van het forum niet goed? Want feitelijk is dat forum er al.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:03:
Als ik het goed lees vindt je de naam van het forum niet goed? Want feitelijk is dat forum er al.
Tja, als jullie Linux 'non-windows' willen noemen .. .....................................

Linux is Linux en geen 'non-windows', @atlex & frankiepankie.. lees me startpost voor de grap is..

@ecteinascidin: mwa. beos menueos minix solaris etc etc.. om er maar een paar op te noemen
dat 'mag' van mij best onder 'non-windows

Maar ik persoonlijk krijg het idee dat jullie Linux onderschatten,
Linux verdiend gewoon samen met BSD een eigen subforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:07:
Niemand onderschat Linux. Waar denk je dat heel T.net op draait?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

In essentie gaan 9 van de 10 topics in NOS over Linux, dus onderschatten doen we het zeker niet. Het is gewoon van oudsher dat dit forum zo is vernoemd. Het houdt zo wel de weg open voor OS'en anders dan Linux of BSD, zoals Zeta, React, e-ComStation enz. :)

Het verdienen van een subforum doen we op basis van hoe populair een subforum is of zou zijn. Nu andere OS'en scheiden van Linux en BSD zou een te leeg forum voor de overige OS'en tot gevolg hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door mOrPhie op 17-04-2007 14:12 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:10:
[...]

Niemand onderschat Linux. Waar denk je dat heel T.net op draait?
Spreek voor jezelf aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Even rustig. Hij doelt op de servers waar t.net op draait. Niet op de users. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mOrPhie op 17-04-2007 14:14 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar baseer je "onderschatten" op? Dingen zomaar roepen kan iedereen wel, en als je met argumenten komt wil ik er prima over nadenken, maar "ik vind dat het niet kan" en "jullie onderschatten dit en dat" overtuigen mij niet echt.
Ik sta volgens mij nog grotendeels achter wat er gezegd is in NOS & Linux en NOS/*Nix: Dicht geen duidelijke reden. .
Dus als je echte argumenten hebt en die op een normale manier kunt uitleggen, wil ik je bij deze van harte hiertoe uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rare discussie techniek heb jij. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Linux. Hey, ik vind het knap dat mensen hier verstand van hebben.
mOrPhie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:13:
Even rustig. Hij doelt op de servers waar t.net op draait. Niet op de users. ;)
Dat bedoelde ik inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 17-04-2007 14:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:10:
[...]

In essentie gaan 9 van de 10 topics in NOS over Linux, dus onderschatten doen we het zeker niet. Het is gewoon van oudsher dat dit forum zo is vernoemd. Het houdt zo wel de weg open voor OS'en anders dan Linux of BSD, zoals Zeta, React, e-ComStation enz. :)

Het verdienen van een subforum doen we op basis van hoe populair een subforum is of zou zijn. Nu andere OS'en scheiden van Linux en BSD zou een te leeg forum voor de overige OS'en tot gevolg hebben.
'verdienen van een subforum' pardon?

Maak van Windows 'Non-Linux Operating Systems' en je bent van mijn gezeur af..

t'is gewoon discriminatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Er is wat voor te zeggen dat het nu lijkt alsof er geen forum is voor Linux, het komt misschien over alsof NOS een vergaarbak is waar Linuxvragen e.d. maar in gedumpt moeten worden. In de praktijk is NOS inderdaad eigenlijk het Linuxforum met af en toe een vraag ofzo over een ander OS.
Die andere OS'en vullen waarschijnlijk geen forum (aan de andere kant werd er misschien ook een beetje zo gedacht voordat er een PS3 forum was, en na het maken van dat forum bleek er toch wel veel in te komen staan, omdát het een forum voor de PS3 was, maargoed) dus dan heb je "Linux+andere OS'en" ipv "Non-Windows Operating Systems". Is dat zoveel beter?
'k Weet het niet. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:16:
Dat impliceert dat er ook vragen in thuis zouden horen over ReactOS (hmm nieteens volledig onterecht ergens :P) of BeOS, en dat is het niet geval.
Het is op het moment eigenlijk meer realisme. Nu heb ik de indruk dat het gebruik van Linux aan het groeien is, maar je zit nog steeds met de rest van de OS'en die geen forum vullen.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 17-04-2007 14:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:59:

maar geen subfora voor Linux (en BSD) gebruikers (jaja... non-windows.......)
er is nu juist bewust voor gekozen om het 'linux-forum' waar immers ook BSD en Solaris alswel andere non-unices niet te vernoemen naar het OS dat misschien het hoofdbestandeeel vormt, dus niet Linux of Unix-forum, maar een 'bredere term' om de andere flavours ook duidelijk te maken ...

Zou je kiezen voor enkel een Unices-forum én een 'rest-OSen'-forum, loop je een groot risico dat juist dat rest-OSen voor een groot deel leeg blijft, aangezien daar weinig vragen of discusies over gaan.
terwijl de meeste interssegebieden en zelfs toepassingen wel gedeeld zijn met Unix-achtigen.

Ik denk ook niet dat dat snel veranderen zal, domweg omdat het nu redelijk prettig functioneert, iedereen wordt prima bediend en heeft de ruimte zijn vragen te stellen en deze goed beantwoord te krijgen..
dat is eigenlijk (imho) een stuk belangrijker of de naamgeving van forums een strakke eenduidige conventie volgen (en dan alsnog 'gaten' laten vallen of juist lege subfora zouden overlaten)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:13:
Waar baseer je "onderschatten" op? Dingen zomaar roepen kan iedereen wel, en als je met argumenten komt wil ik er prima over nadenken, maar "ik vind dat het niet kan" en "jullie onderschatten dit en dat" overtuigen mij niet echt.
Ik sta volgens mij nog grotendeels achter wat er gezegd is in NOS & Linux en NOS/*Nix: Dicht geen duidelijke reden. .
Dus als je echte argumenten hebt en die op een normale manier kunt uitleggen, wil ik je bij deze van harte hiertoe uitnodigen.
Als ik schrijf 'IK DENK DAT JUllie' dan moet je er niet van maken 'jullie onderschatten dit en dat' op zo'n manier voer ik natuurlijk geen discussie met je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix subfora > subforum, het gaat nog altijd om 1 forum.

rvanleeuw: Wat mis je precies aan NOS waardoor je een Linux-subforum wil?
[...]

Begrijp ik dat je verzoek niet serieus is, of wel? :)

Verder kan ik me prima vinden in blaataaps zijn post:
blaataaps schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:13:
:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

[...]

Ja, GoT is te groot om zomaar subforums aan te maken. Daar hoort een afweging van voor- en nadelen aan vooraf. Linux past nu prima in NOS. Al jaren.

Juist, als je een open discussie wilt over de naam van het subforum of het afsplitsen van Linux en BSD van NOS, dan is dat prima. Het is nog altijd zo dat wij de input van users hier erg waarderen. Echter met de manier waarop je je punt nu probeert duidelijk te maken, komen we niets verder. Als jij het afsplitsen van Linux en BSD van NOS een goed idee vind, leg dan uit waarom je dat vind. Maar dingen als "Doe dit, dan zeur ik niet meer" zie ik (en ik denk m'n collega's + een hoop users) niet als een geldig argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:18:
[...]

Als ik schrijf 'IK DENK DAT JUllie' dan moet je er niet van maken 'jullie onderschatten dit en dat' op zo'n manier voer ik natuurlijk geen discussie met je
Vriendelijke vriend. Jij denkt dat wij iets onderschatten. Waar baseer je dat op?

Als je elke vraag zo negatief mogelijk gaat interpreteren en dik de aanval ingaat en niet inhoudelijk met argumenten komt, heeft deze discussie niet echt veel zin.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:18:
[...]

Je schrijft ook niet "IK DENK DAT JUllie", je schrijft "ik krijg het idee dat", het maakt ook niet zoveel uit hoe je het opschrijft, je impliceert dat er geen forum voor Linux (en BSD) is omdat "wij linux onderschatten".
Het eerste deel is simpel te ontkrachten door op Non-Windows Operating Systems te klikken, dat forum is er namelijk wel, maar misschien niet met de naam die jij graag ziet, het tweede deel kan ik nu niet veel meer mee dan "nee, we onderschatten het niet", omdat je hier geen argumenten voor aandraagt.
Leuk dat je dat idee hebt, en dat je dat met ons deelt, maar als je de aanloop naar dat idee achterwege laat, kan ik daar moeilijk op in gaan :)
Zoals ik al zei, als je een goed idee hebt voor een naamswijziging, een nieuw subforum, een opsplitsing of wat dan ook, is dat van harte welkom, maar beargumenteer het dan ook gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door blaataaps op 17-04-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Noem Non-Windows OS dan *NIX en dan is iedereen weer tevreden.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mOrPhie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:10:
Even tussendoor:
Is dat dan ook de reden waarom er geen Apple OS forum is, maar gewoon een Appletalk vergaarbak? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Maar als je een linux en bsd forum wilt en hem linux forum noemt. Is bsd dan niet ondergeschikt onder linux. En wat als unix erbij komt.

Mischien moet dan de naam linux forum wel niet aangepast worden. Maar naar wat. Nouja het zijn allemaal non windows systemen. En NOS kan natuurlijk niet weg. Dat is de algemene naam.

... :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

whoami schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:28:
Juist in mijn voorbeelden haalde ik non-unices aan zoals Zeta, ReactOS en eComstation. Ik weet het aantal topics ervan is klein, maar niet alles in dat forum is Unix. "Overige Operating Systems" zou beter zijn, maar zo heel erg erger ik me niet aan de huidige naam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
whoami schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:28:
Behalve de mensen die over ReactOS willen praten, of een andere niet-*NIX. :P
Je kunt het niet beter krijgen dan zo, een "Overige OS'en" forum blijft te leeg (en daar komt waarschijnlijk nooit verandering in) en er zijn nog wel een paar niet-*NIX'en :P

Anders hernoem NOS naar "ECHTE OS'en", dan heb je de echte OS'en, en Windows. >:)
/flauw :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 17-04-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies blaataaps, ik kom dus met een vraagstelling, en niet met een statement.

Het geen wat jij doet, is de dingen zo quoten dat het feitelijk lijkt alsof ik bepaalde dingen heb gezegd, die ik dus nooit heb gezegd. Dat is dus absoluut niet respectvol naar mij als gebruiker toe, dat je collega moderator 'remy' vervolgens schrijft "Verder kan ik me prima vinden in blaataaps zijn post" geeft op zich al iets aan, denk daar om te beginnen maar is over na. Zo leg je geen basis voor een discussie.

Los daar van, vind ik dat als een subforum voor 80/90% uit Linux topics bestaat, het dan op z'n minst aangegeven kan worden in de titel.. maak dan van "Non-Windows Operating Systems" > "Linux en overige besturingssystemen" oid.. stof voor jullie om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:36:
Los daar van, vind ik dat als een subforum voor 80/90% uit Linux topics bestaat, het dan op z'n minst aangegeven kan worden in de titel.. maak dan van "Non-Windows Operating Systems" > "Linux en overige besturingssystemen" oid.. stof voor jullie om over na te denken.
rvanleeuw., dit is het eerste waarin ik constructieve onderbouwing vind voor je voorstel. Dit is al een heel andere insteek dan je eerdere posts, waar ik en blaataaps (en meerderen) terecht niets mee konden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Zoals ik al zei, het interesseert me niet zo veel hoe je het noemt, een vraagstelling, een statement of een idee, maar als je een topic start met "hoe lang duurt het nog" en gaapsmiley's zonder verdere argumenten, vraag ik door naar argumenten, tot die tijd kan ik er niks mee. Voor de rest zou ik je nog willen verzoeken niet elke post die om verduidelijking vraagt als een persoonlijke aanval te zien, als je onsubtiel een topic start en reageert, kun je onsubtiele reacties verwachten.

Waarom wil je zo graag Linux in de forumtitel? Als ik me niet vergis staat het al in de ondertitel? Volgens mij is er weinig mis met de vindbaarheid op deze manier, en komt linux voldoende aan bod.

[ Voor 51% gewijzigd door blaataaps op 17-04-2007 14:48 . Reden: Ik heb ondertitels uit staan, staat er niet in dus :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
mOrPhie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:31:
[...]

Juist in mijn voorbeelden haalde ik non-unices aan zoals Zeta, ReactOS en eComstation. Ik weet het aantal topics ervan is klein, maar niet alles in dat forum is Unix. "Overige Operating Systems" zou beter zijn, maar zo heel erg erger ik me niet aan de huidige naam. :)
Hmm, idd, en dan sla ik nog het beruchte en almachte JS - OS over .... maar misschien verdient dat os ook een forum op zich (wat het vroegâh al had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

blaataaps schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:43:
Waarom wil je zo graag Linux in de forumtitel? Als ik me niet vergis staat het al in de ondertitel?
Ik vraag me inderdaad ook af wat het voordeel is van Linux in de forumtitel te zetten eigenlijk?

Overigens staat Linux op dit moment niet in de ondertitel, dat is misschien wel iets wat we zouden kunnen doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is dus absoluut niet respectvol naar mij als gebruiker toe, dat je collega moderator 'remy' vervolgens schrijft "Verder kan ik me prima vinden in blaataaps zijn post" geeft op zich al iets aan, denk daar om te beginnen maar is over na.
Pardon, jij mag wel even normaal posten. blaataaps post gewoon wat hij ervan vindt, en vraagt argumentatie voor het aanmaken van een Linux subforum: dat heb ook ik nog steeds niet gezien. Ik onderschrijf zijn post dus. Zo leg je dus wèl een basis voor discussie: vragen om argumentatie: we zien geen redenen van jou voor een subforum genaamd Linux:
stof voor jullie om over na te denken.
Vreemd dat al onze bezoekers NOS al jarenlang kunnen vinden voor hun Linux-topics, en dat de subforumnaam prima werkt, en jij vindt ineens dat er een Linux-forum moet komen. Vooral met dit stukje:
Hoe lang gaat het nog duren? :O
vind ik jou vrij lomp en niet-serieus overkomen: maar dat kan ook aan mij liggen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

elevator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:46:
[...]

Ik vraag me inderdaad ook af wat het voordeel is van Linux in de forumtitel te zetten eigenlijk?

Overigens staat Linux op dit moment niet in de ondertitel, dat is misschien wel iets wat we zouden kunnen doen ? :)
Dat kan wat mij betreft wel. Verder zie ik ook graag onderbouwing in een dergelijke discussie.

Non-Windows dekt aardig de lading maar is misschien teveel een verwijzing naar 'Windows of niet Windows' en dat is voor mijn gevoel geen goede indeling voor OS-sen. Het is wel logisch omdat Windows gewoon ontzettend veel gebruikt wordt en dus als grootste duidelijk benoemd is met aparta fora. Als je er Linux inzet bij NOS dan haken de gebruikers van 'andere' OS-sen misschien snel af. Ik ben voorlopig voor een aanpassing van de ondertitel.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
"Non-Windows Operating Systems" is natuurlijk een naam van vóór het afgesplitste Apple-forum. De naam zou in principe impliceren dat óók MacOS-zut er in thuis hoort, terwijl dat, lijkt me, in het Apple-forum thuis hoort.

Ik ben dus eerlijkheidshalve van mening dat de naam 'ouderwets' is en er derhalve eens gekeken zou mogen worden of er wellicht een naam bestaat die de lading beter dekt. Voor mijn part "Overige Operating Systems" of "Exotische Operating Systems" ofzo. Zolang dat Windows er maar uit gaat, tenzij je Apple er bij in wil proppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Tja, als jullie Linux 'non-windows' willen noemen .. .....................................

Linux is Linux en geen 'non-windows'
Hier sluit ik me bij aan. Altijd maar Linux vergelijken met Windows geeft toch een bepaald kleurtje zeg maar... Net als de uitroep: "Linux is een alternatief voor Windows". Andersom zou je dat nooit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:25:
[...]

Hier sluit ik me bij aan. Altijd maar Linux vergelijken met Windows geeft toch een bepaald kleurtje zeg maar...
Euhm, maar Linux is toch echt wel "Non-Windows". Stel: "Een fiets is geen auto". Ga jij nu het tegendeel beweren? Zeiken dat "Jamaar een fiets is een fiets!" Ja... En geen auto! Linux is ook Linux en geen Windows, dus valt het onder de non-Windows-OS-sen 8)7 Hoe moeilijk kun je doen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat imo 'rechtvaardiger' is qua aantal posts, zijn subfora voor 'Windows', 'Linux/Unix/BSD' en 'Overige' (of non-windows om het zo te blijven noemen). Maw. geen apart apple-forum, want dat valt onder 'Overige'. Al zal er dan ws. ruzie komen met de Apple-fanboys ;) Apple-forum kan evt. ook blijven, maar dan heb je weer nauwelijks topics in 'Overige', waardoor die ws. wel weg kan. Plemp die paar vragen over React-OS e.d. maar in 'Software algemeen' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
offtopic:
Een forum verdienen of niet... Ben zelf niet zo een fan van Linux. Maar als je er heel veel waarde aan hecht kan je ook gewoon een subforum huren op GoT. :P

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]
Net als de uitroep: "Linux is een alternatief voor Windows". Andersom zou je dat nooit zeggen.
Logisch toch, omdat Windows toch wel het meest ingeburgerde OS is bij de consumenten; als in, de meeste consumenten/computergebruikers kennen wel Windows, maar Linux niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Altijd maar Linux vergelijken met Windows geeft toch een bepaald kleurtje zeg maar...
De enigen die Linux inhoudelijk met Windows vergelijken, zijn diegenen die de forumbeschrijving op deze manier interpreteren. Een beschrijving als 'Non-Windows Operating Systems' is precies dat: een beschrijving. Voorzover een beschrijving iets vergelijkt, is dat op zuiver descriptieve wijze: alle auto's zijn niet-fietsen (zoals iemand hierboven al zegt), ongeacht enige exacte eigenschap van die auto's en fietsen. Een uiting als 'auto's zijn niet-fietsen', is geen inhoudelijke vergelijking tussen auto's en fietsen.

Als iemand een descriptieve vergelijking niet los kan zien van de functionele vergelijkingen die vaak tussen andere OS'en en Windows worden gemaakt, dan is dat een interpretatiefout door de lezer. Het kleurtje zit al in je hoofd, niet in de tekst.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Osiris schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:28:
[...]

Euhm, maar Linux is toch echt wel "Non-Windows". Stel: "Een fiets is geen auto". Ga jij nu het tegendeel beweren? Zeiken dat "Jamaar een fiets is een fiets!" Ja... En geen auto! Linux is ook Linux en geen Windows, dus valt het onder de non-Windows-OS-sen 8)7 Hoe moeilijk kun je doen zeg.
Klopt.
Maar als je een topic "auto's" maakt, en een topic "geen auto's", dan doe je de fietsen tekort. Een topic "fietsen" en "vrachtwagens" en "bussen" zou het veel meer eer aandoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

OH noemen we toch ook geen "Cases, voedingen, toetsenborden, webcams, muizen, tabletten enz."? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

RemcoDelft schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:56:
Klopt.
Maar als je een topic "auto's" maakt, en een topic "geen auto's", dan doe je de fietsen tekort. Een topic "fietsen" en "vrachtwagens" en "bussen" zou het veel meer eer aandoen...
Absurd, door alle merken in 1 topic te gooien doe je Mercedes en BMW veel te kort. Die moeten hun eigen topics hebben. En vouwfietsen en SpartaMet's moeten ook een eigen topic, want samen met de fietsen in 1 topic, dat is hun eer te na. En zomaar alle bussen op 1 hoop gooien! Ik mag toch hopen dat je erkent dat er verschil is tussen de stadsbus en de Volkskwagen Transporter? En laten we niet vergeten dat de Volkswagen Transporters uit 1968 van zulke bijzondere kwaliteit zijn dat het werkelijk belachelijk zou zijn om die in 1 topic met al die andere Volkswagen Transporters te stoppen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Palomar schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:34:
Wat imo 'rechtvaardiger' is qua aantal posts, zijn subfora voor 'Windows', 'Linux/Unix/BSD' en 'Overige' (of non-windows om het zo te blijven noemen). Maw. geen apart apple-forum, want dat valt onder 'Overige'. Al zal er dan ws. ruzie komen met de Apple-fanboys ;) Apple-forum kan evt. ook blijven, maar dan heb je weer nauwelijks topics in 'Overige', waardoor die ws. wel weg kan. Plemp die paar vragen over React-OS e.d. maar in 'Software algemeen' oid.
Het probleem, zoals eerder gezegd, is dat Apple ook over de hardware en de iPod gaat. Ik neem aan dat niemand zit te wachten op een topic over een PowerBook of iTunes in 'Linux/Unix/BSD'. Natuurlijk kan dat wel in OH en CSA, maar in de praktijk haken die topics nogal eens op elkaar in. Bovendien werkt het Apple forum nu prima, het lijkt me niet dat je dat moet gaan opsplitsen alleen omdat een of andere Linux nerd liever niet heeft dat zíjn OS 'overig' of 'niet windows' genoemd wordt. :P
Ja, ik ben zo'n fanboy :P

Dat geldt eigenlijk ook voor NOS zelf, trouwens. Dat forum draait toch ook prima qua hoeveelheid topics en dergelijke? Ik heb nog nooit een Zeta of ReactOS gebruiker horen klagen dat zijn OS te weinig aandacht krijgt, bijvoorbeeld. Verder zijn veel gebruikers van de kleinere besturingssystemen óók gebruikers van Linux of een ander OS. Als 'groep' zitten ze daar dus ook prima bij elkaar. Of vergis ik me hierin?

Blijft als probleem over de naam: is het beter als het 'Linux, BSD, en nog kleinere OSen' gaat heten? :P Of gaan de BSD aanhangers dan klagen dat ze niet willen worden geassocieerd met Linux en een eigen forum willen? :P

@TS: De discussie is inmiddels een klein beetje op gang gekomen, maar met een TT als 'Waar blijft dat Linux forum?' maak je je eigen zaak niet sterker voor iemand nog maar één zin gelezen heeft. Als ik later kinderen heb komen ze er ook niet met 'Waar blijft mijn snoepje?' :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

Ik ben het er mee eens dat NOS beter in "Overige Operating Systems" kan worden verandert. Wanneer het aantal Linux topics in de toekomst enorm toe neemt kan er voor worden gekozen om die posts af te splitsen en in een apart subforum (Linux of Gnu/Linux etc) te plaatsen. Vooral het Apple subforum laat zien dat het lonend kan zijn om een nieuw subforum te maken.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
als je drie categorien hebt, stel A en B en C. Noem B en C dan "B en C" en niet "al de categorien die niet A zijn" :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zandor schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:35:
als je drie categorien hebt, stel A en B en C. Noem B en C dan "B en C" en niet "al de categorien die niet A zijn" :)
Het probleem is dat er hier sprake is van een hele grote A en een hele boel al dan niet veel kleinere b'tjes, c'tjes, d'tjes, e'tjes etc. etc. etc.

Daardoor is de huidige naamgeving helemaal niet zo onlogisch gekozen. Al ben ik het er mee eens dat er best gekeken mag worden naar een betere naam, maar om daar alle OS' en die nu in NOS besproken worden in te verwerken is niet echt een optie :P

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 17-04-2007 17:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:25:
Ik ben het er mee eens dat NOS beter in "Overige Operating Systems" kan worden verandert. Wanneer het aantal Linux topics in de toekomst enorm toe neemt kan er voor worden gekozen om die posts af te splitsen en in een apart subforum (Linux of Gnu/Linux etc) te plaatsen. Vooral het Apple subforum laat zien dat het lonend kan zijn om een nieuw subforum te maken.
Het aantal Linux topics is m.i. het probleem niet. Het gaat erom dat het aantal topics die níet over Linux gaan te laag is. Als je dan Linux afsplitst hou je een group Non-Windows && Non-Apple && Non-Linux topics over, die nergens in passen. Dáar zit het probleem :) Dus tenzij het aantal topics in de zonet genoemde categorie toeneemt, zal Linux gecombineerd blijven worden met andere 'exotische' OS'en lijkt me.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Confusion schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:11:
[...]

Absurd, door alle merken in 1 topic te gooien doe je Mercedes en BMW veel te kort. Doe moeten hun eigen topics hebben. En vouwfietsen en SpartaMet's moeten ook een eigen topic, want samen met de fietsen in 1 topic, dat is hun eer te na. En zomaar alle bussen op 1 hoop gooien! Ik mag toch hopen dat je erkent dat er verschil is tussen de stadsbus en de Volkskwagen Transporter? En laten we niet vergeten dat de Volkswagen Transporters uit 1968 van zulke bijzondere kwaliteit zijn dat het werkelijk belachelijk zou zijn om die in 1 topic met al die andere Volkswagen Transporters te stoppen.
Okee, hier zit wat in ;)
Van mij mag het blijven zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zandor schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:35:
En als je de categorieën 'B, C, D, E, F, G, H, I, J en K' hebt, die samen misschien nog geen 5% van het geheel uitmaken? Of wil je echt een forum 'Linux, NetBSD, OpenBSD, FreeBSD, AIXZeta, ReactOS, HP-UX, Solaris, OS/2, ...' :P

Je zou het natuurlijk 'Linux, BSD, en anderen' kunnen noemen, maar dan heb je nog steeds een 'en anderen' of 'overigen' of hoe je het ook wilt noemen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Okee, hier zit wat in ;) Van mij mag het blijven zoals het is.
ok ALLE OS-en weer bij elkaar ;)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
En als je de categorieën 'B, C, D, E, F, G, H, I, J en K' hebt, die samen misschien nog geen 5% van het geheel uitmaken? Of wil je echt een forum 'Linux, NetBSD, OpenBSD, FreeBSD, AIXZeta, ReactOS, HP-UX, Solaris, OS/2, ...' :P
Linux, *BSD, *IX*, *OS*, *sol*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

wolkje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:37:
[...]

Het aantal Linux topics is m.i. het probleem niet. Het gaat erom dat het aantal topics die níet over Linux gaan te laag is. Als je dan Linux afsplitst hou je een group Non-Windows && Non-Apple && Non-Linux topics over, die nergens in passen. Dáar zit het probleem :) Dus tenzij het aantal topics in de zonet genoemde categorie toeneemt, zal Linux gecombineerd blijven worden met andere 'exotische' OS'en lijkt me.
Dat begreep ik natuurlijk wel. Maar wat noem je te weinig topics? Waar de meeste mensen nu mee zitten is dat het woord "Windows" het enige is wat niet in de titel moet staan van het subforum. ;)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoewel dit topic niet echt getuigd van waardering voor dit forum....

Een Windows en een OS-forum zou voldoen. Windowsmensen denken niet aan OSen en de overige OSmensen denken niet aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:49:
[...]

Dat begreep ik natuurlijk wel. Maar wat noem je te weinig topics?
Nu gaan de meeste topics in NOS over Linux, als je die weg zou halen naar een ander sub-forum zou er een sub-forum achterblijven met maar weinig topics > weinig posts > weinig bezoekers. Het zou dan dus misschien uitsterven. Dus de vraag is of je voor een mooi sub-forum alleen voor Linux het risico moet lopen dat er voor de andere OS'en niets meer over blijft.

Zolang het alleen om een minderwaardigheids complex gaat van een aantal actieve Linux gebruikers lijkt me er niet genoeg echte reden voor een apart Linux forum.

edit:
Voor de rest, met hem v v

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Er komt maar 1 ding bij me op: zeur.......
No offence verder hoor, en ik kan me best in je standpunt vinden al ben ik gewoon windows gebruiker omdat linux way teveel tijd en moeite kost. Maar je zaagt en zeurt en daar bereik je niks mee... Simpel gezegd: jij bent van mening dat het anders moet, leuk, maar het blijft jou mening in een forum waar jij te gast bent. modjes afkraken of raar antwoorden is not done dan. Like it or leave it. Je mag altijd ideeen geven maar niet op dit manier....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:49:
[...]

Dat begreep ik natuurlijk wel. Maar wat noem je te weinig topics? Waar de meeste mensen nu mee zitten is dat het woord "Windows" het enige is wat niet in de titel moet staan van het subforum. ;)
Geen idee wat ik weinig topics vind, maar volgens de mods gaan 9 van de 10 over Linux en dat dat lijkt me nog aan de voorzichtige kant :) Als ik nu naar de Active Topics van NOS kijk zie ik eigenlijk alleen maar *nix varianten plus een beetje BSD.

En dat de mensen zitten met het woord Windows is mij echt een raadsel. Het is toch een beschrijving? Het is gewoon feitelijk zo dat alle topics die niet over Windows gaan, dáarheen moeten. Leg mij eens uit hoe dat nu problematisch kan zijn?
Een alternatief zou misschien Overige Operating Systems zijn ofzo. Dat klinkt dan nog redelijk maar technisch gezien blijft de inhoud hetzelfde en blijft dus de omschrijving Non-Windows ook van toepassing.
fsfikke schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:
Zolang het alleen om een minderwaardigheids complex gaat van een aantal actieve Linux gebruikers lijkt me er niet genoeg echte reden voor een apart Linux forum.
Daar komt het voor mij ook op neer ja :)

edit:
Ook eensch met Francis

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 17-04-2007 18:00 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ecteinascidin schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:

Een Windows en een OS-forum zou voldoen. Windowsmensen denken niet aan OSen en de overige OSmensen denken niet aan Windows.
True. Non-Windows OS'en mag dan een vlag zijn die de lading dekt maar het is en blijft een negatieve naam. Ik (en ik ben een Linux fanboy) vind niet dat de Linuxes een eigen forum nodig hebben, maar een iets minder denigrerende naam (want dat is het nu) mag toch wel als je 't mij vraagt. Het klinkt zo anti. Ik draai geen Linux omdat ik Windows rommel vind. Ik draai Linux omdat ik het liever gebruik, en omdat ik het béter vind. Niet omdat ik Windows slecht zou vinden.
Linux (en zoveel andere OSes) gebruiken Windows niét als referentiepunt. Waarom zou het forum op GoT dat dan wel moeten doen?

Zoals hierboven gezegd: mensen die iets anders dan Microsofts spul gebruiken weten waarom het gaat. Dat hoeft niet geëxpliciteerd te worden in de titel.

Als je bekijkt hoeveel GoT-leden Linux of Apple gebruiken dan weet je dat die OSes hier nog beter vertegenwoordigd zijn dan bij de algemene bevolking (aangezien elke 'noob' een windows-pc thuis heeft staan, een enkele zonderling zal het met een Mac doen). Tel daarbij dat mensen die een Mac of Linux gebruiken meestal ook beter hun eigen problemen kunnen oplossen (ik vind persoonlijk 'debuggen' een stuk makkelijker onder Linux dan onder Windows) en je beeld vertekent nog wat verder.

Daarnaast ontgaat het mij volledig waarom Apple een eigen forum krijgt. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat enkel is omdat het de enige overgebleven concurrent is voor Windows. Natuurlijk maakt Apple meer dan alleen maar wat PC'tjes (let's face it, sinds hun Intel-overstap is een Apple niet meer of minder dan een ordinaire PC), en een hoop prachtig ontworpen apparaten zoals DAPs, streaming boxes, routers, etc., .... Maar rechtvaardigt dat een eigen forum? Mijns inziens niet. Indien wel, waarom krijgen producenten zoals Sony dan ook geen eigen forum? Of is de enige onderscheidende factor Mac OS, waardoor we weer terug bij af zijn, het onderscheid tussen Windows, Apple, en de rest die wat op een hoopje gegooid wordt?

Versta me niet verkeerd, ik vind Linux niet verwaarloosd op GoT, maar de redenering over al dan niet een forum toewijzen volg ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 17-04-2007 18:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het lijkt er nu op uit te draaien dat de splitsing niet het probleem is. Maar de naam van het beestje.
"Normal Operating Systems" klinkt ook best goed.nl :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan moet WOS gewoon MOS gaan heten, alles van Microsoft, aangezien DOS er ook nog bijhoort (geen windows). Hernoemen we NOS naar COS, de concurrenten OS's :P

Goed, iedereen blij :P

* SinergyX ziet hier puur een calimero gevalletje

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 17-04-2007 18:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
ben geen die hard linux gebruiker, maar feit blijft dat non-windows-os gewoon een bijsmaakje heeft en daarmee niet aansluit bij de ervaringswereld van de NOS gebruikers. en DAT is wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zie het dan van de andere kant.
Zie 'Non-Wondows-OS' dan als 'Ha, ons forum, van mensen die wel hersens hebben. Want wij gebruiken lekker _geen_ Windows'

Die bijsmaak creëren een hoop mensen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
tijd voor een polletje.
uitkomst van de poll kan door modteam en management meegenomen worden in een beslissing :)
(maar dan komt de vraag: vraag je het iedereen, of vraag je het de NOS gebruikers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

ecteinascidin schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:

Eensch. Dat lijkt me voldoende.
Francis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:55:
Er komt maar 1 ding bij me op: zeur.......
No offence verder hoor, en ik kan me best in je standpunt vinden al ben ik gewoon windows gebruiker omdat linux way teveel tijd en moeite kost.

[...]
Je vergeet te vermelden dat het alleen jou mening is. (Een) Linux (variant) gebruiken scheelt bij mij veel tijd en moeite op een aantal vlakken (studeren, programmeren).

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb intern ook de discussie even opgestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:59:
[...]

Eensch. Dat lijkt me voldoende.

[...]

Je vergeet te vermelden dat het alleen jou mening is. (Een) Linux (variant) gebruiken scheelt bij mij veel tijd en moeite op een aantal vlakken (studeren, programmeren).
Alles wat hier gepost wordt is de persoonlijke mening van de poster, daarom staat ook telkens ernaast wie wat gepost heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik denk wat wij niet moeten vergeten is dat Linux nu vooral met Vista en Leopard een grote slag kan slaan bij mensen die WEL een echt stabiel OS willen maar het gezeur van Windows Vista willen ondergaan(XP gaat vroeg of laat gedumpt worden van support, voordeel van Linux is dat het bijna altijd wel draait en wordt gesupport, zelfs met WM draait het op zeer primitieve PC's( zie Ratpoison)

Nu is het een mooie gelegenheid om Linux naast Apple en Windows hun eigen plaatsje te geven in de lijst met verschillende Subfora( NOS is er ja, maar niet genoeg om mensen hun EIGEN plek te geven waar zij met vragen over alleen HUN OS kunnen komen)

Wat mijn mogelijke proefballonnetje dus is dat je het Linux subfora gaat noemen, maar er ook bijzet dat je er met vragen terecht kan voor andere Non Windows Ossen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nee...

* mithras stelt voor om T-shirts te laten maken:
I O+ NOS
There's no place like /23
Boeiend, dat non-windows. Het is hier dé plek voor *nices. Ik denk dat ik samen met veel die-hard nossers zo over denk, dus waarom veranderen. Zo'n grote verbetering is het niet, en NOS is nu eenmaal een bekende term in de GoT (en T.net) community geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ook ik kan me wel vinden in de mening van een aantal die vinden dat NOS niet de meest fijne benaming is voor het subforum waar linux ook onder valt. Ik kom al jaren op GoT en koekeloer ook vaak in NOS en ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij de naam. Verder heb ik me er niet erg druk om gemaakt, maar nu de discussie los komt dacht ik ook maar even bij te springen.

Ik denk dat de inhoud van NOS niet hoeft te veranderen, hier gaan alle OS'en in behalve Win en OSX. Een naam die niet verwijst naar wat het niet is, maar naar wat het wel is zou ik echter wel een goed idee vinden.

Aangezien Linux het leeuwendeel van de posts vult, zou ik een naam als "Linux en andere OS'en" ofzo wel iets beter vinden. Hoe de naam precies zou moeten zijn, lijkt me een aparte discussie waard.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het probleem is ook dat je linux niet als één os kan zien.
*nix is al heel erg breed, dan maken die paar overige os'en ook niet uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:59:
[...]

Dat is ook mijn mening en ik val er verder niemand mee lastig, ga er topic over openen what so ever. Ik vind alleen dat ts zeurt om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zandor schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:47:
ben geen die hard linux gebruiker, maar feit blijft dat non-windows-os gewoon een bijsmaakje heeft en daarmee niet aansluit bij de ervaringswereld van de NOS gebruikers. en DAT is wel belangrijk.
Nu vind ik dat wel een gewaagde uitspraak. Want het subforum heet al jaaaaaaren NOS en deze discussie laait niet ieder jaar op ofzo. Als het wérkelijk zo erg geweest was hadden we daar veel vaker wat over gehoord maar nee, dat is niet zo. :)
Zoals je in dit topic kon lezen zijn er gewoon NOS-ers die er compleet geen problemen mee hebben. Je kunt niet zomaar je eigen mening doortrekken naar de gehele NOS-subcommunity natuurlijk.

Ook ik blijf erbij, volgens mij betreft dit gewoon een erg kleine groep 'radicale' (oeh!) NOS-ers die dankzij dit prachtige topic zich ineens óok op hun pik getrapt voelen dat er Windows ipv Linux in hun subforumnaam staat.

Ik ben op de hoogte van het feit dat die laatste alinea gewaagd én bot is, maar zo zie ik het nu eenmaal. Een poll zou inderdaad uitsluitsel kunnen bieden in de vraag hoe groot de 'klagende groep' NOS-ers nu eigenlijk wél is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik vind de naam Non-Windows Operating Systems nergens opslaan, maar ik heb wel betere dingen te doen dan me er druk om te maken. :Y) Voor een eventuele poll ben ik wel te porren natuurlijk (met alternatieve namen).

* Jungian stopt DoA 4 maar weer eens in zijn Xbox 360 :+

[edit]
Ik bedacht net nog een leuke :

Linux and friends >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Jungian op 17-04-2007 20:26 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Francis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:48:
[...]

Dat is ook mijn mening en ik val er verder niemand mee lastig, ga er topic over openen what so ever. Ik vind alleen dat ts zeurt om niks.
Het lijkt meer op een statement (als in - dit is de waarheid). Voor de rest maakt het me niet uit of je liever Windows gebruikt. :>

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Surkow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:44:
[...]

Het lijkt meer op een statement (als in - dit is de waarheid). Voor de rest maakt het me niet uit of je liever Windows gebruikt. :>
Het is echt slechts een mening, gebaseerd op eigen ervaringen. Tijdje op een laptop linux een poging gewaagd maar alles koste veel te veel tijd en moeite dus maar win2k erop gegooid. Ik kraak linux absoluut niet af, maar tis niet mijn cup of tea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Ik zal ook maar eens bijspringen.

Ik kan me als ik heel eerlijk ben er eigenlijk niet druk om maken, het is en blijft een naam.
Maar aan de andere kant vind ik dat de naam windows niet thuishoort in de titel van een forum voor niet-windows achtige systemen, alleen de vraag is wat is dan wel een geschikte naam?

Alternatieve Besturings Systemen (ABS) - vind ik opzich wel mooi, maar het "alternatieve" is misschien hierin weer iets negatief.

Open source operating systems (OSOS) -> misschien kunnen we wat met open source.. maar op deze manier klinkt 't imo niet echt goed. (misschien sluit ik hiermee ook wel weer alternatieve closed source besturingssystemen uit.. sorry daarvoor :P )

obos -> open bron operating systems ?
obbs -> open bron besturings systemen ?

Gewoon een paar ideetjes.
Ik hoor wel heel veel: "ja we moeten een apparte status" maar help dan ook direct even mee met een goede oplossing te verzinnen. Hoe het niet moet weten we wel :P maar hoe moet t wel?

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Linux afgesplitst moet worden aangezien *nix systemen erg op elkaar lijken en als deze groepen samenblijven dan kunnen ze elkaar helpen indien nodig. Veel mensen die bsd of whatever draaien hebben vaak ook wel gewerkt met Linux, dus ook daardoor kunnen deze groepen elkaar helpen.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Over het algemeen lijkt het beheer van verschillende unices redelijk veel op elkaar. Of ze nu open zijn of niet. Problemen met de een zijn meestal op te lossen met kennis van de ander.

Zou je de unices afsplitsen naar hun "eigen" forum, dan blijft er voor de categorie "overig" (OS/2, BeOS, ReactOS etc.) niet zo veel over, dus in mijn ogen is NOS prima :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb me nooit uitgelaten over de naam van het NOS subforum, maar ik kan de commentaar op de naam heel goed begrijpen.
Het heeft een negatieve bijklank, zo van 'hier posten de zonderlingen die niet net als de rest Windows gebruiken'
Dat NOS een kleine forum is tov van WOS e.d. vind ik ook niet zo heel vreemd.
Ik bedoel, als ik al een probleem heb met Linux dan is Tweakers.net de laatste plek waar ik er een topic over zal openen, simpelweg omdat T.net over het algmeen meer Microsoft-georienteerd is
(zeg nou zelf, als die kleurenbarcode niet door MS zou zijn bedacht maar door een onbekend bedrijfje, zou het dan een vermelding krijgen op T.net?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:31:
Ik heb me nooit uitgelaten over de naam van het NOS subforum, maar ik kan de commentaar op de naam heel goed begrijpen.
Het heeft een negatieve bijklank, zo van 'hier posten de zonderlingen die niet net als de rest Windows gebruiken'
Ik bedoel, als ik al een probleem heb met Linux dan is Tweakers.net de laatste plek waar ik er een topic over zal openen, simpelweg omdat T.net over het algmeen meer Microsoft-georienteerd is
(zeg nou zelf, als die kleurenbarcode niet door MS zou zijn bedacht maar door een onbekend bedrijfje, zou het dan een vermelding krijgen op T.net?)
Op het NOS journaal hoor je ook alleen iets over een overname als het om de ABN gaat. Dat het bedrijfje van m'n oom gister een ander bedrijf heeft overgenomen hoor je ze niet over :/
Nog eentje:
Ik vind WOS zo een negatiefe bijklank hebben. Zo van 'Hier posten al die gekke Windows mannetjes'.
Zoals al eerder gepost zitten de meeste vooroordelen bij de NOS'ers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Het is maar wat je negatief noemt. De gemiddelde NOSser is trots op zijn zonderlinge status ;)
Bullshit, NOS-gebruikers denken gewoon langer na en komen in 90% van de gevallen zelf al tot een oplossing. Daarnaast zijn er simpelweg minder van.
Och, dat zal wel iets met de magnitude van een bedrijf dat zo'n product de markt in zal rammen in relatie tot de vruchtbaarheid van het product te maken hebben :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Huh? Waar haal je dat vandaan? Het is een erg gezellig forum, waar haal je die negatieve bijklank vandaan?
Nee, dat heeft alles te maken met het feit dat het aantal Windowsgebruikers gewoon groter is dan het aantal Linuxgebruikers. Niets met negatieve bijklanken ofzo.
Dan kom je nooit in NOS dus. T.net is niet algemeen meer Microsoft-georienteerd. Waar haal je dat vandaan?
Daarnaast maakt T.net het nieuws niet, als een ander bedrijf die "streepjescode" had bedacht, en het op andere nieuwssites verschenen was, dan hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Goed, mijn mening wordt dan wel niet serieus genomen, maar ik blijf het op z'n zachts gezegd 'apart' vinden dat een forum wel de naam bevat van iets wat er nogal offtopic is (Windows) maar dat een onderwerp waar 90% van de topics over gaat (Linux) niet eens in de forumnaam terugkomt.

Maak er dan gewoon Linux en friends van zoals door Jungian gesuggereerd, met bijbehorende passende omschrijving eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening: Wat maakt het nou uit hoe het forum heet?? Het gaat er toch om wat je erin post en niet hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

T.net over het algmeen meer Microsoft-georienteerd is
T.net is een forum die voor computergebruikers is opgezet en is nu eenmaal meer windows georienteerd omdat het gros ervan windows gebruikt. Hoe je het wendt of keert, microsoft is gewoon de grootste in zijn soort en totdat er een goede (even simpel in gebruik) vervanger komt, dan zal t.net idd veel microsoft georienteerd zijn. Dit is geen keuze of verplichting van T.net, het is gewoon zoals het loopt. Niemand verplicht je om hier te komen of wil microsoft zaken door je strot duwen, als er iets je niet aanstaat sta je vrij om te vertrekken en er is hier zelfs ruimte om op een normale onderbouwde manier je mening te geven.
En nee, als een onbekend bedrijf iets uitvind/bedenkt dan komt dat meestaal niet hier te staan, evengoed dat niemand weet buiten de familie om dat vriendin d'r tante kanker heeft en heel nederland moet aanhoren dat Frans Bauer griep heeft.... dat heeft met bekendheid te maken, niks met fan of merkgebonden, dat is de grootste kolder, echt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Dan kom je nooit in NOS dus.
Ik kom wel in NOS en dan zie ik de zoveelste topic van iemand die Linux geeft geinstalleerd en vervolgens komt met een betoog dat Linux niet klaar is voor de desktop.
T.net is niet algemeen meer Microsoft-georienteerd. Waar haal je dat vandaan?
Op basis van de ratio Microsoft:Linux nieuws op de Frontpage. Zelfs de release van Debian 4.0 Etch kwam niet verder dan de meuktracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:46:
Ik kom wel in NOS en dan zie ik de zoveelste topic van iemand die Linux geeft geinstalleerd en vervolgens komt met een betoog dat Linux niet klaar is voor de desktop.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Serieus, ik kom dat soort posts zo weinig tegen daar dat ik er nieteens één weet te vinden in een paar minuten tijd. Ik kan wel in 5 seconden een mooi topic aanwijzen waarin iemand geholpen wordt met zijn probleem door andere gebruikers.
Op basis van de ratio Microsoft:Linux nieuws op de Frontpage. Zelfs de release van Debian 4.0 Etch kwam niet verder dan de meuktracker.
Ik ben het met je eens dat van Debian 4.0 een mooie nieuwspost gemaakt had moeten worden maar zoek maar eens naar Ubuntu, Fedora, of Linux in het algemeen. Tel ook de nieuwsposts maar eens waar Microsoft niet in wordt opgehemeld. Dat zijn er veel. Microsoft komt vrij veel in het nieuws vanwege hun positie, en de affaire met Neelie Kroes naar aanleiding daarvan, en dat soort zaken.

Maar als je al concludeert dat T.net Microsoft-minded is aan de hand van sommetjes van nieuwsposts zonder naar de inhoud te kijken, dan houdt het op.
Sowieso is deze discussie nogal off-topic. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 17-04-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:43:
Goed, mijn mening wordt dan wel niet serieus genomen, maar ik blijf het op z'n zachts gezegd 'apart' vinden dat een forum wel de naam bevat van iets wat er nogal offtopic is (Windows) maar dat een onderwerp waar 90% van de topics over gaat (Linux) niet eens in de forumnaam terugkomt.

Maak er dan gewoon Linux en friends van zoals door Jungian gesuggereerd, met bijbehorende passende omschrijving eronder.
Als jij drie reacties op je posts ziet als niet serieus genomen worden vraag ik me af hoe serieus jij onze posts neemt.
Er is een verschil tussen niet serieus nemen en met argumenten ergens tegenin gaan. Dan is het jouw taak om die argumenten te ontkrachten ;)

Dat Debian Etch verhaal is meer users opgevallen. Ik weet niet of het nou uiteindelijk geen nieuwspost heeft gekregen door de afwezigheid rond pasen of dat het niet belangrijk genoeg geacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Maar als je al concludeert dat T.net Microsoft-minded is aan de hand van sommetjes van nieuwsposts zonder naar de inhoud te kijken, dan houdt het op
Ik heb nergens gezegd dat T.net MS-minded is, maar wel dat T.net MS-georienteerd is en dat is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:43:
Linux and friends
Linux en vrienden :>

* Jungian ziet morgen wel de poll verschijnen :7

Dat gemiep over de usability van linux hierboven is trouwens hoogst oninteressante jongens. Volgens die maatstaven zou het Windows Clients-subforum er ook niet mogen zijn :>

Het Microsoft-gehalte van de Tweakers.net nieuwsposts doet er weinig toe volgens mij bij dit topic lijkt mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Jungian op 17-04-2007 22:03 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Naast het feit (hoe conservatief ook) dat de naam NOS gewoon bekend en vertrouwd is, zie ik toch dat de regelmatige NOSsert er geen problemen mee heeft en het gewoon gezellig vindt.

Die negatieve bijklank is alleen omdat mensen het zichzelf wijsmaken. Ik ben in real life geen alternatief persoon ofzo, maar ben trots op voorstander te zijn van alternatieve software: vrije software. Niet commerciele softwar. Open minded, community based. Alles wat Apple en (vooral, omdat de meeste het kennen) Microsoft niet hebben dus. Dus niet gebaseerd op Windows en/of Mac systemen.

Nu is MacOSX een vreemde eend in de bijt, omdat eigenlijk Mac ontwikkeld is vanuit hardwarematig oogpunt (en staat APL in HW, en niet in SG). Softwarematig blijft er een grote "concurrent" over: Windows. En alle andere zijn niet-Windows systemen: tadaa: NOS.

De meeste zijn "proud to be" of maakt het niets uit, dus vandaar suffe namen verzinnen (nofi) om het per sé te willen veranderen?
Jungian schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:57:
[...]

* Jungian ziet morgen wel de poll verschijnen :7
Ik zou eerst de discussie houden over wel of geen verandering eik :)

[ Voor 11% gewijzigd door mithras op 17-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Persoonlijk vind ik de titel prima, het is iets wat al een lange tijd (historisch) op GoT prima werkt en de lading prima dekt.
Zoals anderen ook al opgemerkt hebben is het vernoemen van het forum naar een soort OS als *nix het tekort doen van de andere OS'en

Ondertitel kan inderdaad rustig aangepast worden.

Dat gezegd hebbende denk ik dat de TS niet serieus is en dat de discussie over de forum naam volgens mij wel duidelijk is :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:56:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat T.net MS-minded is, maar wel dat T.net MS-georienteerd is en dat is een wereld van verschil.
En jij kan ons dat verschil niet even uitleggen zeker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
wolkje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:00:
[...]

http://word.sc/minded:
minded: mentally oriented toward something specified (oriented, orientated)
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

mithras schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:02:
[...]

http://word.sc/minded:
minded: mentally oriented toward something specified (oriented, orientated)
:p
*kuch* 1-0 *kuch*

En dan nog is dat geen keuze maar gewoon zoals het is.... als 90% van nederland opel zou rijden dan zouden de meeste auto forums over opels gaan (god forbids....) En als 90& van de supermarkten c1000's zouden zijn zou je daar het meest van lezen....
Ongeacht het kwaliteit van linux of windows of knabbel&babbel OS, kwantiteit is in dit gevaal bepalend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

wolkje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:00:
[...]

Ik dacht dat het verschil wel duidelijk was?!
Goed mijn interpretatie:

Als ik zou beweren dat T.net MS-minded is (wat ik dus niet doe, voor de duidelijkheid) dan zou ik beweren dat T.net subjectief is (dwz positief over MS en veel pro-MS nieuws).
Als ik beweer dat T.net MS-georienteerd is, dan bedoel ik daarmee dat ze sneller MS gerelateerde nieuws posten dan niet-MS gerelateerde nieuw en deze mening kwam dus pas op toen mij opviel dat nauwelijks aandacht werd besteed aan Etch, maar wel aan zaken zoals Vista logo's e.d. (wat ik eigenlijk niet interessant vind - vergeet niet dat T.net vroeger veel meer over hardware e.d. ging en dat dat een belangrijke reden is dat ik hier lid ben). Echter, eigen hardware reviews en interessante reviews over de nieuwste moederborden e.d.zijn een zeldzaamheid geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
dawuss schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:36:
[...]

Het is maar wat je negatief noemt. De gemiddelde NOSser is trots op zijn zonderlinge status ;)
Dat mag dan wel waar zijn maar NOS heeft een ietwat negatieve klank (ik ben overigens 90% windows gebruiker en 10% alternatieve OS'es als *BSD en *NIX). Zie het een beetje als de plaats waar alternatievelingen hangen die zich niet conformeren naar de rest van de wereld... zo komt de naam over, denigrerend. Het is wellicht niet zo bedoelt maar een nieuwkomer (en ik ben een relatieve nieuwkomer hier) ziet dat wellicht anders dan NOS die-hards.
[...]

Bullshit, NOS-gebruikers denken gewoon langer na en komen in 90% van de gevallen zelf al tot een oplossing. Daarnaast zijn er simpelweg minder van.
Ook niet geheel waar. Als ik een probleem heb met een *BSD of een *NIX systeem stel ik mijn vragen eerder op een forum als die van de NLLGG of op engelstalige forums die zich specifiek op het betreffende OS richten. Simpelweg omdat het naar mijn gevoel daar beter zit. Heb ik issues met windows systemen dan biedt de search van GoT meestal wel soelaas. Ik heb zeker geen moeite met de forums voor Windows. Die zijn volwassen genoeg.

Wat ik nu jammer vindt is eigenlijk het volgende: Windows en Apple hebben hun eigen forums. Niets mis mee, heel mooi zelfs, maar Linux wordt eenzelfde "behandeling" geweigerd omdat anders alternatieve OS'es als OS/2, REACTos en overige *NIX varianten zo zielig alleen in een forum genaamd "Non-Windows Operating Systems" staan. Dat is de strekking tenminste van de redeneringen die ik hier zie. Niets mis mee als dat het beleid is. Maar het is wel een vreemde redenering. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom Linux een eigen forum wordt geweigerd. Wel veel gut reactions van pro en contra mensen maar dat is nu niet echt iets waar je besluiten op baseert.

Het is jammer dat Linux geen kans krijgt "volwassen" te worden in een forum als dat van Tweakers. Notabene een doelgroep waarvan je mag verwachten dat een dergelijk OS veel aandacht mag hebben.

Ik wil overigens nog wel vermelden dat ik eveneens Tweakers ben gaan lezen/volgen vanwege hardware en niet zo zeer software. Dat is pas later gekomen. En sinds DPC een onderdeel is geworden van mijn hobbies ben ik daar ook veel meer te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 17-04-2007 22:14 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:08:
[...]

Ik dacht dat het verschil wel duidelijk was?!
Goed mijn interpretatie:

Als ik zou beweren dat T.net MS-minded is (wat ik dus niet doe, voor de duidelijkheid) dan zou ik beweren dat T.net subjectief is (dwz positief over MS en veel pro-MS nieuws).
Als ik beweer dat T.net MS-georienteerd is, dan bedoel ik daarmee dat ze sneller MS gerelateerde nieuws posten dan niet-MS gerelateerde nieuw en deze mening kwam dus pas op toen mij opviel dat nauwelijks aandacht werd besteed aan Etch, maar wel aan zaken zoals Vista logo's e.d. (wat ik eigenlijk niet interessant vind - vergeet niet dat T.net vroeger veel meer over hardware e.d. ging en dat dat een belangrijke reden is dat ik hier lid ben). Echter, eigen hardware reviews en interessante reviews over de nieuwste moederborden e.d.zijn een zeldzaamheid geworden.
Zoals al gezegd werd is dat hele verhaal rond Etch rond paasweekeind gebeurd, ook nieuwsposters hebben een leven....
En hardware reviews, tja wat zal ik zeggen, dat heeft vast een reden.
Mischien krijgen ze de spullen niet meer ter review aangeboden, mischien is er geen tijd voor, of geen mensen, wie zal het zeggen?
Diabolical schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:09:
[...]

Dat mag dan wel waar zijn maar NOS heeft een ietwat negatieve klank (ik ben overigens 90% windows gebruiker en 10% alternatieve OS'es als *BSD en *NIX). Zie het een beetje als de plaats waar alternatievelingen hangen die zich niet conformeren naar de rest van de wereld... zo komt de naam over, denigrerend. Het is wellicht niet zo bedoelt maar een nieuwkomer (en ik ben een relatieve nieuwkomer hier) ziet dat wellicht anders dan NOS die-hards.
Mischien ben ik simpel hoor, maar ik zie de negativiteit niet in "Non-windows operating systems"
Ook niet geheel waar. Als ik een probleem heb met een *BSD of een *NIX systeem stel ik mijn vragen eerder op een forum als die van de NLLGG of op engelstalige forums die zich specifiek op het betreffende OS richten. Simpelweg omdat het naar mijn gevoel daar beter zit. Heb ik issues met windows systemen dan biedt de search van GoT meestal wel soelaas. Ik heb zeker geen moeite met de forums voor Windows. Die zijn volwassen genoeg.

Wat ik nu jammer vindt is eigenlijk het volgende: Windows en Apple hebben hun eigen forums. Niets mis mee, heel mooi zelfs, maar Linux wordt eenzelfde "behandeling" geweigerd omdat anders alternatieve OS'es als OS/2, REACTos en overige *NIX varianten zo zielig alleen in een forum genaamd "Non-Windows Operating Systems" staan. Dat is de strekking tenminste van de redeneringen die ik hier zie. Niets mis mee als dat het beleid is. Maar het is wel een vreemde redenering. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom Linux een eigen forum wordt geweigerd. Wel veel gut reactions van pro en contra mensen maar dat is nu niet echt iets waar je besluiten op baseert.
Ik heb nog geen argument gehoord die in mijn ogen steek houd waarom linux een eigen categorie zou moeten krijgen behalve "omdat windows en apple het wel hebben"
Het is jammer dat Linux geen kans krijgt "volwassen" te worden in een forum als dat van Tweakers. Notabene een doelgroep waarvan je mag verwachten dat een dergelijk OS veel aandacht mag hebben.
Dus het groeien ervan wordt belemerd omdat ipv "Linux" "NOS" staat boven de forum? sorry maar als je dat een belemering vind dan ben je gewoon zielig (no personal flame intended)
Het gaat toch om de inhoud? Of zie ik dat verkeerd?
Ik wil overigens nog wel vermelden dat ik eveneens Tweakers ben gaan lezen/volgen vanwege hardware en niet zo zeer software. Dat is pas later gekomen.
ik ook en zoals ons velen anderen, alleen ook t.net kan mischien de shift leggen op andere dingen, ik heb in de 6 jaar dat ik lid ben vele subfora bij zien komen waardoor t.net een veel breder publiek kan bedienen, de ene werd een success (FG bijvoorbeeld) andere mischien minder, sommige zijn zelfs ten onder gegaan aan hun eigen succes. Bedenk wel, als t.net zich alleen met software bezig hadden gehouden dat ze mischien nooit het amateur stadium waren ontgroeid, temeer omdat het nederlandstalig is.....

[ Voor 56% gewijzigd door Francis op 17-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

De enige reden om meer fora in te stellen is het uit de kluiten groeien van NOS.
Ik heb nog niet het idee dat er zoveel onderwerpen zijn dat de topics over elkaar heen vallen en door de bomen het bos niet meer gezien kan worden.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

In al die jaren dat NOS er is, is er nog nooit 1 fatsoenlijk voorstel geweest waarvan de meeste users vonden dat het een treffende beschrijving was van het forum. NOS is en blijft de beste beschrijving.

Nieuwe naam? NOS niet goed genoeg dan? :D "Net *nix" is wel een goede naam, NN :+

/me Motrax mompelt iets over hippies die weer ergens niet tegen kunnen :+ :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:56:
[...]

Als het je er voornamelijk om gaat meer balans in het nieuws tussen Microsoft en Linux, dan kun je natuurlijk zelf bijdragen door te submitten. Als je het idee hebt dat er niets gedaan wordt met interessant nieuws over Linux, dan zou ik dat gewoon aankaarten in FA bijvoorbeeld. :)
T.net loopt qua nieuws niet echt in een bepaalde richting, maar het kan zijn dat Microsoft in het algemeen meer in het nieuws komt. Evenwel denk ik dat het nogal meevalt. :)
Jungian schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:57:
Linux and friends
Linux en vrienden :>
Maar zijn suggestie kort af tot LEF, en die van jou in LAF. :+

Pagina: 1 2 Laatste