Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Vandaag:
1 Windows gebaseerd artikel (niet eens Windows, maar eigenlijk MS): nieuws: Microsoft maakt WMP-plugin voor Firefox
1 NOS gerelateerd artikel: nieuws: Sun en Fujitsu gaan samen Sparc-servers verkopen
Gisteren
2 Microsoft: nieuws: Microsofts 'Silverlight' gaat strijd aan met Flash en nieuws: Microsoft geeft streepjescode kleur
1 NOS: nieuws: 'Intels umpc-platform is op Linux gebaseerd'
Zondag
2 Microsoft: nieuws: MS waarschuwt voor dns-lek Windows Server 2000 en 2003 en nieuws: Microsoft neemt verantwoordelijkheid voor Xbox-krassen
En die zijn nu niet echt om over naar huis te schrijven voor MS
* mithras ziet nog steeds het probleem niet en moet ophouden hier onzin te posten
Onder het mom van: je moet het ergens kwijt denk ik juist dat dit groepje gewoon prima bij past. Volgens mij heeft het Apple forum en wos gewoon meer topics/activiteit dan Nos (niet gechecked , correct me if im wrong) waardoor de rest prima wat extra activiteit verzorgd en de meeste *NIX varianten zet je toch al gauw bij linux/bsd in een hoekje omdat die gewoon een groter raakvlak hebben? Het lijkt mij op zich erg logisch.Diabolical schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:09:
[...]
Wat ik nu jammer vindt is eigenlijk het volgende: Windows en Apple hebben hun eigen forums. Niets mis mee, heel mooi zelfs, maar Linux wordt eenzelfde "behandeling" geweigerd omdat anders alternatieve OS'es als OS/2, REACTos en overige *NIX varianten zo zielig alleen in een forum genaamd "Non-Windows Operating Systems" staan. Dat is de strekking tenminste van de redeneringen die ik hier zie. Niets mis mee als dat het beleid is. Maar het is wel een vreemde redenering. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom Linux een eigen forum wordt geweigerd. Wel veel gut reactions van pro en contra mensen maar dat is nu niet echt iets waar je besluiten op baseert.
Ikzelf snap het "probleem" wat sommige nos-userts hier met de naam hebben wel , maar an sich maakt het me niet echt uit. Echter met ook een apart apple forum klopt de naam natuurlijk niet meer voor 100% Dan zou het non-windows/apple operating systems moeten zijn ofzo?
Zolang ik maar niet hoef te filteren tussen de topics van het gepeupel de windows gebruikers
Raku
Bij jou. Bij mij niet. Nu ben ik geen actieve NOSer (ik kijk er wel eens en heb er misschien een handvol posts) maar bij andere NOS gebruikers lijkt het ook geen probleem te zijn. Hoe lang heet het al NOS, en hoe veel mensen vinden de naam in die tijd negatief klinken?Diabolical schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:09:
[...]
Dat mag dan wel waar zijn maar NOS heeft een ietwat negatieve klank
Nee, die redenering werkt precies andersom. Er is op dit moment al een NOS, en dat die OSen anders alleen staan is een argument tegen verandering van dit idee, niet een argument voor de huidige indeling. Waarom zou NOS uit elkaar moeten worden gehaald als het zo, voor het merendeel van de gebruikers en al heel wat jaartje lang inmiddels, prima werkt?Wat ik nu jammer vindt is eigenlijk het volgende: Windows en Apple hebben hun eigen forums. Niets mis mee, heel mooi zelfs, maar Linux wordt eenzelfde "behandeling" geweigerd omdat anders alternatieve OS'es als OS/2, REACTos en overige *NIX varianten zo zielig alleen in een forum genaamd "Non-Windows Operating Systems" staan. Dat is de strekking tenminste van de redeneringen die ik hier zie.
Ik heb nog geen steekhoudend argument gezien waarom de situatie moet veranderen, behalve een gevoel dat Linux een eigen forum moet krijgen, of dat in de naam van een forum over Linux geen Windows mag staan. Als je een bestaande situatie wilt wijzigen zul je met goede argumenten moeten komen, zeker als die bestaande situatie eigenlijk wel prima werkt..Niets mis mee als dat het beleid is. Maar het is wel een vreemde redenering. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom Linux een eigen forum wordt geweigerd. Wel veel gut reactions van pro en contra mensen maar dat is nu niet echt iets waar je besluiten op baseert.
Waarom is Linux pas volwassen met een eigen subforum, of een NOS waar de naam Windows niet langer in voorkomt?Het is jammer dat Linux geen kans krijgt "volwassen" te worden in een forum als dat van Tweakers. Notabene een doelgroep waarvan je mag verwachten dat een dergelijk OS veel aandacht mag hebben.
Laat ik het eens anders zeggen: Asus is bij Tweakers een redelijk populaire fabrikant. Het zou zelfs best eens kunnen dat het percentage Tweakers met een Asus moederbord, grafische kaart, of wat dan ook, groter is dan het percentage Linux gebruikers. Moet Asus nu ook een eigen forum krijgen?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Laten we ook meteen een subforum oprichten voor de appeltaartliefhebbers onder ons volgens die logicaHertog schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:58:
Laat ik het eens anders zeggen: Asus is bij Tweakers een redelijk populaire fabrikant. Het zou zelfs best eens kunnen dat het percentage Tweakers met een Asus moederbord, grafische kaart, of wat dan ook, groter is dan het percentage Linux gebruikers. Moet Asus nu ook een eigen forum krijgen?
Ik vind het trouwens grappig dat je Windows Clients blijkbaar wel een apart forum gunt, ondanks dat 95% van de topics daar beantwoord zou kunnen worden met RTFM, UTFS of UTFG. Anders gezegd : echt diepgaande, langvoortslepende niet-"Copy-paste hier je Vista-ervaringen" topics kom ik daar niet echt tegen. Eén van de redenen dat ik daar praktisch nooit kom.
Begrijp deze reactie niet verkeerd trouwens : het kan mij aan mijn reet roesten hoe NOS heet, maar als jij zo graag goede argumentatie wilt, kom dan ook graag even met een boekwerk argumentatie om Windows Clients in leven te houden (en de huidige situatie in stand te houden).
0.0
Verwijderd
Jungian schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:23:
Ik vind het trouwens grappig dat je Windows Clients blijkbaar wel een apart forum gunt, ondanks dat 95% van de topics daar beantwoord zou kunnen worden met RTFM, UTFS of UTFG.

Wat wil je nou dat mensen doen met zo'n reactie? Post dan gewoon niets....
Het maakt echt niets uit hoe een subforum heet, als de naam de lading maar dekt.
Ik kan niets passender bedenken als NOS... dat dekt de lading 100%. Dat iedereen meteen aan Linux denkt heeft niets met het subforum te maken. Als ik problemen heb met mijn BSD systeem dan heeft dat niets met Linux te maken en ga ik dus al helemaal niet in een subforum posten wat 'Linux and friends' heet. Of is BSD ineens vrienden geworden met Linux?

Apple Talk gaat niet alleen over het OS (MacOS) en de software (iTunes, iMovie, etc) van Apple inc, het gaat tevens over de hardware (iBooks, G4's, iPods etc.). Dit geeft het sowieso al een breder draagvlak dan alleen *nix.
Verder ben ik het met de meeste posters hier eens dat Non-Windows Operating Systems gewoon een ingeburgerde titel is die in feite niet hoeft te veranderen en dat NOS opsplitsen naar *Nix en de rest een redelijk druk forum (*Nix) en een behoorlijk leeg (de rest) forum gaat opleveren. De ondertitel mag wat mij betreft wel aangepast worden. De huidige vind ik eigenlijk behoorlijk flauw en die mag (samen met een hoop anderen) eens aangepast worden.
Signature
Dit is volledig offtopic - WOS of het niveau ervan staat hier niet ter discussie. Als je dat wel wil bediscussiëren mag je altijd een nieuw topic openen of dit aankaarten in het feedback topic van WOSJungian schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:23:
Ik vind het trouwens grappig dat je Windows Clients blijkbaar wel een apart forum gunt, ondanks dat 95% van de topics daar beantwoord zou kunnen worden met RTFM, UTFS of UTFG. Anders gezegd : echt diepgaande, langvoortslepende niet-"Copy-paste hier je Vista-ervaringen" topics kom ik daar niet echt tegen. Eén van de redenen dat ik daar praktisch nooit kom.Userbase is leuk, diepgaande topics zijn leuker (imho).
De islam kan uw vrijheid schaden
En waar wil jij MS-DOS / DR-DOS en PC Dos vragen plaatsenWokschotel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:11:
Noem het gewoon 'Unix, Linux en andere non-MS besturingssystemen' en je bent klaar.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Volgens de redenering van sommigen zit daar hetzelfde probleemwoord (non-MS) in. Dat helpt dus niet.Wokschotel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:11:
Noem het gewoon 'Unix, Linux en andere non-MS besturingssystemen' en je bent klaar.
Ik blijf erbij, pas gewoon de ondertitel van het subforum aan naar iets waar het woord Linux in voorkomt en klaar ben je. Maar blijf gewoon van NOS als titel af
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
As in: Ik kom op Tweakers, zie gigantisch wat subfora met voor elk wat wils, uitgebreide fora voor Windows maar eigenlijk niets over Linux, oh wacht, dat is waarschijnlijk die vergaarbak voor alles wat afwijkt van Windows.Francis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:12:
[...]
[...]
Mischien ben ik simpel hoor, maar ik zie de negativiteit niet in "Non-windows operating systems"
Gechargeerd natuurlijk even van mijn zijde.
Apple en Windows hebben genoeg aanhang om e.e.a. te verdiepen, maar Linux eveneens. De meesten hier roepen al dat NOS vrij vol staat met Linux ipv andere NOS OS'es. Vervolgens roepen er een antal dat Linux niet uit dat forum gehaald moet worden anders blijft er van dat forum weinig meer over. Met andere woorden, laten we Linux aub in NOS houden want anders heeft dat forum geen bestaansrecht meer. Dat is natuurlijk niet de juiste argumentatie om het zo te houden.[...]
Ik heb nog geen argument gehoord die in mijn ogen steek houd waarom linux een eigen categorie zou moeten krijgen behalve "omdat windows en apple het wel hebben"
Ik zeg niet dat het daardoor wordt weerhouden. Het roept niet echt om meer aandacht zo. Linux wordt hier meer als ondergeschoven kindje gezien lijkt het wel. Zoals ik al zei, ik ben meer windows gebruiker tegenwoordig dan Linux of *BSD. Maar toch vind ik het enigzins vreemd dat het hier zo weinig aandacht krijgt. Soms moet je het zien als een kip en ei situatie. Wil het uigroeien dan zal het misschien beter een eigen forum moeten krijgen, maar dat krijgt het pas als het wat verder uigegroeid is.[...]
Dus het groeien ervan wordt belemerd omdat ipv "Linux" "NOS" staat boven de forum? sorry maar als je dat een belemering vind dan ben je gewoon zielig (no personal flame intended)
Het gaat toch om de inhoud? Of zie ik dat verkeerd?
Op andere sites en forums (Ars Technica etc.) is deze deling er wel en met success. Waarom hier niet? Heeft het te maken met de hoeveelheid mensen die hier lid zijn en Linux gebruiken? Heeft het te maken met gewoonweg minder aandacht vanuit het "management". Ik weet het niet. Ik wil hier overigens geen welles nietes verhaal van maken. Ik wil het simpelweg begrijpen.
Daar hoor je mij ook weinig over hoor. De hardware fora genieten meer mijn aandacht dan de software fora. Maar ach, dat is persoonlijk. Hoe T.net zich had ontwikkeld kunnen we weinig van zeggen, dat blijft meer giswerk.[...]
ik ook en zoals ons velen anderen, alleen ook t.net kan mischien de shift leggen op andere dingen, ik heb in de 6 jaar dat ik lid ben vele subfora bij zien komen waardoor t.net een veel breder publiek kan bedienen, de ene werd een success (FG bijvoorbeeld) andere mischien minder, sommige zijn zelfs ten onder gegaan aan hun eigen succes. Bedenk wel, als t.net zich alleen met software bezig hadden gehouden dat ze mischien nooit het amateur stadium waren ontgroeid, temeer omdat het nederlandstalig is.....
Let wel, ik ben tegenwoordig als het op alternatieven OS'es aankomt, meer BSD minded dat Linux. Ik zeur hier niet om BSD fora, ook zeur ik niet om Linux fora. Waar het mij om gaat is gewoon dat ik geen argumenten hoor die serieus te nemen zijn. Als door het wegnemen van Linux het NOS forum wegkwijnt wat is dan het bestaansrecht van NOS? Houdt men daarom dan Linux daarin om het nog in leven te houden? Wat zijn de criteria die worden gehanteerd om een onderwerp wel of niet een eigen forum te geven? Aantal berichten?
Ik zie uiteenlopende redenen maar eerlijk gezegd, geen enkele is steekhoudend tot nu toe. De TS stelt niets meer en niets minder een simpele vraag en krijgt niet echt een duidelijk en onderbouwd antwoord.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
En het forum gewoon NOS blijven noemenWelk OS ook; you name it, we've GoT it.
[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 18-04-2007 09:22 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik bedoelde nu juist dat NIET iedere groep gebruikers-van-iets of liefhebbers-van-iets een eigen forum hoeft te krijgen. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt, dus. Verder is het handig als je ook de rest van mijn post leest, en niet alleen op een ironisch bedoeld laatste stukje reageert.Jungian schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:23:
[...]
Laten we ook meteen een subforum oprichten voor de appeltaartliefhebbers onder ons volgens die logica
Zoals al eerder gezegd is dat een andere discussie, maar nogmaals begrijp je mijn post verkeerd: ik zeg nu net dat, als je een bestaande situatie wilt wijzigen, je met goede argumentatie moet komen om dit te doen. Juist omdat andere mensen blijkbaar vinden dat de situatie goed is, zul je hen ervan moeten overtuigen dat ze het toch aan moeten passen.Begrijp deze reactie niet verkeerd trouwens : het kan mij aan mijn reet roesten hoe NOS heet, maar als jij zo graag goede argumentatie wilt, kom dan ook graag even met een boekwerk argumentatie om Windows Clients in leven te houden (en de huidige situatie in stand te houden).
Ook hier weer zeg je 'IK VIND Windows Clients een niet echt diepgaand forum, dus kom JIJ nu maar met argumentatie waarom het toch mag blijven' Zo werkt het niet: als JIJ Windows Clients op de huidige manier niet goed vindt, dan zul jij met argumentatie moeten komen waarom niet. En argumentatie is iets anders dan 'IK VIND'.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
nu horen we meningen, na een poll een beter gevoel hoeveel mensen
1 voor een naamswijziging zijn
2 if yes, wat dan een betere naam zou zijn
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Dan zou je hem in NOS zelf moeten houden, de die-hard NOS'ers zullen dit topic grotendeels links laten liggen.Zandor schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:27:
-- let the voting begin --
nu horen we meningen, na een poll een beter gevoel hoeveel mensen
1 voor een naamswijziging zijn
2 if yes, wat dan een betere naam zou zijn
Maar met een poll overtuig je de gekleurde leden echt niet hoor, nee is nee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
in een community als GoT ben je nooit klaar, ook al verander je de naam komt over 4 tot 6 maanden weer een 'klachtthread' die iets op die naam aan te merken heeft; bv dat het een pleonasme is, een dubbele zelfs: linux _is_ ook een vorm van 'unix' en beide zijn ook 'non-windows besturingssystemen'..Wokschotel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:11:
is het misschien een idee om NOS gewoon 'cd ~' te noemen?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Open-Source-Operating-Systems?
Als het alleen om het verwijderen van MS is, dan moet het wel te doen zijn (alhoewel het best... kinderachtig is).
Er zijn geen 'harde' criteria voor eigenlijk - natuurlijk zijn er wel bepaalde verwachtingen (topic count is belangrijk bijvoorbeeld, maar vooral ook potentieel 'niveau' en toegevoegde waarde aan de al bestaande fora) maar iemand gaat vast genoeg voorbeelden vinden die hier weer van af wijken dus houd ik het maar op dat er geen criteria zijnDiabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:20:
Let wel, ik ben tegenwoordig als het op alternatieven OS'es aankomt, meer BSD minded dat Linux. Ik zeur hier niet om BSD fora, ook zeur ik niet om Linux fora. Waar het mij om gaat is gewoon dat ik geen argumenten hoor die serieus te nemen zijn. Als door het wegnemen van Linux het NOS forum wegkwijnt wat is dan het bestaansrecht van NOS? Houdt men daarom dan Linux daarin om het nog in leven te houden? Wat zijn de criteria die worden gehanteerd om een onderwerp wel of niet een eigen forum te geven? Aantal berichten?
In ieder geval is het zo dat NOS nu al voldoende plaatst bied voor Linux topics, dit wijst zich ook uit het feit dat mensen al jarenlang die topics daar succesvol plaatsen. De vraag zou dus niet zo zeer moeten zijn waarom er geen apart Linux forum is, maar waarom er juist wel een apart forum zou moeten zijn?
Bovendien is dan de vraag - wat doe je met de niet-Linux operating systems? Ga je die alsnog in je Linux forum stoppen (want dat klopt dan niet meer?
Daar komen ook zoveel vragen over. Je kunt niet alles afdekken met een topictitel.aReaRe schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:18:
[...]
En waar wil jij MS-DOS / DR-DOS en PC Dos vragen plaatsen
WTF maakt het nu uit dat daar MS in staat? Het gaat toch om de duidelijkheid naar de gebruiker toe? Dat autistische hokjesdenken, gadver.wolkje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:19:
[...]
Volgens de redenering van sommigen zit daar hetzelfde probleemwoord (non-MS) in. Dat helpt dus niet.
Lijkt mij ook prima. Ik wil alleen maar aangeven dat ik inderdaad wel iets van Unix of Linux in de naam of ondertitel van het subforum zou doen.Ik blijf erbij, pas gewoon de ondertitel van het subforum aan naar iets waar het woord Linux in voorkomt en klaar ben je. Maar blijf gewoon van NOS als titel af
De islam kan uw vrijheid schaden
Een "Non-MS" forum slaat dus nergens op omdat we geen "Wel-MS" forum hebben
[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 18-04-2007 10:30 ]
Doe eens normaal man.Wokschotel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:27:
WTF maakt het nu uit dat daar MS in staat? Het gaat toch om de duidelijkheid naar de gebruiker toe? Dat autistische hokjesdenken, gadver.

Blijkbaar vinden de mensen die het eens zijn met een algehele wijziging van de titel van het subforum, dat het woord "Non-Windows" nogal denigrerend overkomt. Als je die trend doorzet ben je dus met "Non-Microsoft" nog steeds niet geholpen omdat ze ze zich dan nog steeds aangevallen voelen.
Het zal mij jeuken of dat voorkomt in de titel of niet, het gaat inderdaad om duidelijkheid naar de gebruiker toe.
We zeggen dus precies hetzelfde. Voortaan zou je dus ook iets normaler kunnen reageren. Oke?
Precies, dan is (bijna) iedereen weer tevreden.Lijkt mij ook prima. Ik wil alleen maar aangeven dat ik inderdaad wel iets van Unix of Linux in de naam of ondertitel van het subforum zou doen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Volgens mij is de discussie onderhand wel tot een eind gekomen, misschien kunnen we suggesties voor ondertitels bedenken om de crew wat op weg te helpen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar kan men dan nog terecht met vragen over bijvoorbeeld AIX? Dat is een closed source UNIX dat nu onder NOS valt, maar niet onder de noemer OSOS te scharen valt.ecteinascidin schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:09:
Linux et al?
Open-Source-Operating-Systems?
Als het alleen om het verwijderen van MS is, dan moet het wel te doen zijn (alhoewel het best... kinderachtig is).
Uiteindelijk komt het neer op de volgende vragen:
• Moet er inhoudelijk wat veranderen aan de indeling van het NOS-subforum? Is er dus iets mis met het feit dat Linux, BSD en BeOS onder één subforum vallen?
• Moet er iets veranderen aan de naam van het NOS-subforum? Dekt Non-Windows Operating Systems de inhoud wel goed en is het niet aanstootgevend voor de doelgroep?
Mijn antwoord op de eerste vraag is nee. Bij de huidige indeling ontstaan geen problemen. De kennis over de verschillende unices is dermate uitwisselbaar dat ze gewoon goed bij elkaar passen. Als je Linux en consorten afsplitst naar een apart forum blijft er voor BeOS e.a. zo'n mager forum over dat je het net zo goed niet kunt doen, er zijn toch nauwelijks topics over die besturingssystemen en die liggen volgens mij niet in de weg als je geïnteresseerd bent in Linux oid.
Met de naam van het forum is in mijn ogen niets mis, maar als er blijkbaar behoefte is aan een betere naam en iemand kan een naam bedenken die de zelfde lading beter dekt, ben ik daar wel benieuwd naar
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Helemaal mee eensGonadan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:43:
Volgens mij is de discussie onderhand wel tot een eind gekomen, misschien kunnen we suggesties voor ondertitels bedenken om de crew wat op weg te helpen?
Paar hersenspinsels qua ondertitels:
"Linux en andere Non-Windows Operating Systems"
"Linux en andere exotische Operating Systems"
En varianten erop? Er moet nog een verhaaltje omheen gezet worden misschien.
Maar dan eigenlijk
NOS: Open source operating systems en andere UNIX gebaseerden (ook wel non-windows os'en)
Ik denk dat iedereen het wel met * dawuss eens is: de inhoud hoeft niet zozeer te veranderen. Een splitsing Linux vs "anderen" zou te weinig opleveren voor "anderen". De titel van het forum is imho ook gewoon goed. En als mensen een probleem hebben met de ondertitel, kom dan zelf met een nieuwe naam.
Ik vind nl wel dat de users die problemen met de indeling cq. naam cq. ondertitel hebben zelf eerst een goede (complete) oplossing moeten aandragen.
AUB dit soort classificaties achterwege laten. Hokjesdenken heeft niets met autisme te maken.Wokschotel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:27:
WTF maakt het nu uit dat daar MS in staat? Het gaat toch om de duidelijkheid naar de gebruiker toe? Dat autistische hokjesdenken, gadver.
Dus is het eigenlijk nogal lastig om een reden te vinden om iets wel of niet een eigen forum te geven en komt het eigenlijk neer op gut feelings of iets wel of niet geschikt is voor een eigen forum? Eigenlijk best zonde dan. Want op die manier kun je niet goed aangeven waarom iets wel of niet een eigen forum verdient.elevator schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:20:
[...]
Er zijn geen 'harde' criteria voor eigenlijk - natuurlijk zijn er wel bepaalde verwachtingen (topic count is belangrijk bijvoorbeeld, maar vooral ook potentieel 'niveau' en toegevoegde waarde aan de al bestaande fora) maar iemand gaat vast genoeg voorbeelden vinden die hier weer van af wijken dus houd ik het maar op dat er geen criteria zijn
Je hoort mij ook niet zeggen of het al dan niet voldoende plaats bied voor. Ik zie alleen weinig steekhoudende argumenten anders dan "waarom wijzigen?"en dergelijke. Als je dit bij elk voorstel of vraag hanteerd blijft alles altijd bij het oude.. dan zouden we nu nog CP/M gebruiken.In ieder geval is het zo dat NOS nu al voldoende plaatst bied voor Linux topics, dit wijst zich ook uit het feit dat mensen al jarenlang die topics daar succesvol plaatsen. De vraag zou dus niet zo zeer moeten zijn waarom er geen apart Linux forum is, maar waarom er juist wel een apart forum zou moeten zijn?
Een forum is een levend iets. Subfora komen en gaan al naar gelang de behoeften. Destijds bij het opsplitsen van Windows in cliënt en server fora was er blijkbaar veel behoefte aan om dit te doen. Datzelfde geld voor elke afsplitsing tot op heden doorgevoerd. De vraag is nu dan eigenlijk waarom het aanmaken van een apart Linux forum nu op zoveel weerstand stuit.
Nee, niet Linux stop je dan in "Alternatieve OS'en" oid.Bovendien is dan de vraag - wat doe je met de niet-Linux operating systems? Ga je die alsnog in je Linux forum stoppen (want dat klopt dan niet meer?) ?
Echt, tot op heden nog geen argument waarom het niet zou moeten gebeuren. Alle reacties tot nu toe zijn reacties die eerder voortkomen uit gevoelens dan uit logische argumenten. Het feit dat iemand die de Windows fora aanhaalt om een punt kracht bij te zetten wordt afgekapt omdat het niet over die fora gaat doet ook vreemd overkomen.
Tja, als alternatief OS gebruiker heb je toch een ander idee bij de term "Non-Windows Operating Systems". Zoals ik al zei, "goh... niet belangrijk genoeg dus dump maar daar". Het interesseert mij niet of er MS, Windows of Apple staat, het gaat mij om de weerklank die de naam heeft. Een overwegend MS-Windows gebruiker zal het idd een zorg zijn. En die hard NOS posters, die zijn niet anders gewend denk ik. Ik als nieuwkomer ervaar wat anders. Maar zoals eerder gemeld, als dat het beleid is dan soit. Tweakers is meer hardware voor mij en DPC de ander fora blader ik zo nu en dan wat door en als ik iets over Windows wil weten zoek ik meestal wel even in die fora. maar overwegend zoek ik de info ergens anders.Hertog schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:58:
[...]
Bij jou. Bij mij niet. Nu ben ik geen actieve NOSer (ik kijk er wel eens en heb er misschien een handvol posts) maar bij andere NOS gebruikers lijkt het ook geen probleem te zijn. Hoe lang heet het al NOS, en hoe veel mensen vinden de naam in die tijd negatief klinken?
Waarom werd dat ook gedaan met Windows en Apple? Tja, dat is een vraag die nu juist gesteld werd. Maar niet beantwoord wordt met argumenten die echt steek houden. Een argument als: "dat is al lang zo waarom wijzigen" of "dan heeft NOS weinig inhoud meer" (vrije strekking naar wat ik hier ben tegengekomen) vind ik nu niet echt serieuze reacties.[...]
Nee, die redenering werkt precies andersom. Er is op dit moment al een NOS, en dat die OSen anders alleen staan is een argument tegen verandering van dit idee, niet een argument voor de huidige indeling. Waarom zou NOS uit elkaar moeten worden gehaald als het zo, voor het merendeel van de gebruikers en al heel wat jaartje lang inmiddels, prima werkt?
Niet een gevoel, het was een vraag. Voor mij hoeft het niet perse. Zoals ik al eerder melde, als het beleid is om het zo te houden, dan is dat zo. Maar geef dan ook duidelijk antwoord op de vraag ipv non-argumenten. De argumenten tegen zijn namelijk tot nu toe net zo vaag als de argumenten voor... oftewel een status-quo.[...]
Ik heb nog geen steekhoudend argument gezien waarom de situatie moet veranderen, behalve een gevoel dat Linux een eigen forum moet krijgen, of dat in de naam van een forum over Linux geen Windows mag staan. Als je een bestaande situatie wilt wijzigen zul je met goede argumenten moeten komen, zeker als die bestaande situatie eigenlijk wel prima werkt..
Linux is al volwassen. Maar wordt blijkbaar niet als zodanig beschouwd als je de benaming van de fora in het algemeen bekijkt. "Apple, Windows, oh ja... en die alternative zooi.. ehm.. in NOS dan maar...". (gechargeerd). Het is _hier_ blijkbaar nog steeds een alternatief hobby OS. Het maakt mij verder niets uit. Ik wil alleen maar aangeven dat reacties hier zo raar zijn op een verder eenvoudige vraag.[...]
Waarom is Linux pas volwassen met een eigen subforum, of een NOS waar de naam Windows niet langer in voorkomt?
Laten we dit even doortrekken naar het geheel. Windows en Apple zijn blijkbaar wel populair genoeg voor een eigen forum. Passen we jouw redenering dan toe, wat krijg je dan voor antwoord? Er is dus geen duidelijk beleid te zien. Er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt op punten die nu niet echt duidelijk zijn. Dan is het toch niet vreemd dat daar regelmatig vragen over opduiken?Laat ik het eens anders zeggen: Asus is bij Tweakers een redelijk populaire fabrikant. Het zou zelfs best eens kunnen dat het percentage Tweakers met een Asus moederbord, grafische kaart, of wat dan ook, groter is dan het percentage Linux gebruikers. Moet Asus nu ook een eigen forum krijgen?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Verwijderd
Tweakers zijn nu eenmaal technische mensen die zich niet beperken tot waar de grote massa mee bezig is.
Anders ga je lekker naar het ComputerIdee forum, daar kun je terecht in een van de Windows fora of in het Linux en andere forum.
Hier op GoT zitten serieuze mensen die zich bezighouden met allerlei software, daarbij is een verzamelbak voor alles wat niet in de standaard categorieen past gewoon prima en doet echt niets af aan wat Linux is of hoe het hier gezien wordt.
En wat doe je dan met OS/400 en BeOS e.d.?mithras schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:56:
NOS: Open source operating systems en andere UNIX gebaseerden
Maar dan eigenlijk
NOS: Open source operating systems en andere UNIX gebaseerden (ook wel non-windows os'en)
Over het "Linux forum" en dan nog een "overig OS forum", die kans acht ik persoonlijk erg klein. Een forum heeft wel een bepaalde 'aantal topics' nodig om handhaafbaar te zijn op een forum als GoT en dat is een "Overig-OS zonder Linux" forum al snel niet
Even een aantal zaken. Of 'iets' een subforum krijgt heeft imo helemaal niets te maken met de mate van populariteit van dat 'iets'. Het heeft alles te maken met het aantal topics over datgeen en dergelijke.Diabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:09:
Laten we dit even doortrekken naar het geheel. Windows en Apple zijn blijkbaar wel populair genoeg voor een eigen forum. Passen we jouw redenering dan toe, wat krijg je dan voor antwoord? Er is dus geen duidelijk beleid te zien. Er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt op punten die nu niet echt duidelijk zijn. Dan is het toch niet vreemd dat daar regelmatig vragen over opduiken?
Op een gegeven moment waren er zoveel Apple gerelateerde topics in Overige Hardware dat men dacht, misschien moeten we Apple gaan scheiden áls er voor Overige Hardware genoeg overblijft. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo ging, maar dit lijkt me zeer aannemelijk. Het is mij verder heel duidelijk waarom welke subfora er zijn dus
En je stelt dat het 'toch niet vreemd is dat daar regelmatig vragen over opduiken'? maar daar kan ik me niet in vinden. Ik kan me niet een eerdere discussie herinneren over NOS.
Maar daar is niet iedereen het over eens geloof ik. Ik weet dat dat in de praktijk zo is, maar er is geen duidelijk beleid daaromtrent.wolkje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:32:
[...]
Even een aantal zaken. Of 'iets' een subforum krijgt heeft imo helemaal niets te maken met de mate van populariteit van dat 'iets'. Het heeft alles te maken met het aantal topics over datgeen en dergelijke.
Wellicht. Ik was er niet bij.Op een gegeven moment waren er zoveel Apple gerelateerde topics in Overige Hardware dat men dacht, misschien moeten we Apple gaan scheiden áls er voor Overige Hardware genoeg overblijft. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo ging, maar dit lijkt me zeer aannemelijk. Het is mij verder heel duidelijk waarom welke subfora er zijn dus
Zie:En je stelt dat het 'toch niet vreemd is dat daar regelmatig vragen over opduiken'? maar daar kan ik me niet in vinden. Ik kan me niet een eerdere discussie herinneren over NOS.Maar misschien heb je een voorbeeld?
blaataaps schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:13:
Waar baseer je "onderschatten" op? Dingen zomaar roepen kan iedereen wel, en als je met argumenten komt wil ik er prima over nadenken, maar "ik vind dat het niet kan" en "jullie onderschatten dit en dat" overtuigen mij niet echt.
Ik sta volgens mij nog grotendeels achter wat er gezegd is in NOS & Linux en NOS/*Nix: Dicht geen duidelijke reden. .
Dus als je echte argumenten hebt en die op een normale manier kunt uitleggen, wil ik je bij deze van harte hiertoe uitnodigen.
een 'duidelijke beleid', in de vorm van eenkennig en uitermate consequent is ook niet mogelijk, domweg omdat GoT een gemeenschap van veel verschillende mensen is, met allemaal een ietwat andere mening ...Diabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:49:
Maar daar is niet iedereen het over eens geloof ik. Ik weet dat dat in de praktijk zo is, maar er is geen duidelijk beleid daaromtrent.
beleid om al die mensen tevreden te houden en zoveel mogelijk ruimte te geven, is altijd iets van 'compromissen en 'gemene delers' zoeken.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Nou, vergeleken met die zaken die wel bij naam worden genoemd blijkbaar wel. Maar dat is mijn beleving, ik zeg niet dat dat zo is. Waar baseer jij dat op? Ik geef niet meer en niet minder aan dan hoe ik het beleef en that's it. Iemand anders tsel een vraag maar krijgt geen serieus antwoord.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:25:
Wat een onzin, dus omdat het niet specifiek bij naam genoemd is zou het op een of andere manier minder zijn?
Dus?Tweakers zijn nu eenmaal technische mensen die zich niet beperken tot waar de grote massa mee bezig is.
Zou je aub wat minder "verontwaardigd" willen reageren? Ik heb niets met Computer Idee (heb er ook niets op tegen, het is gewoon niet mijn "ding"). Ik ben niet geabonneerd op dat blad enz. Dus waar jij nu zo nodig deze classificatie van mijn persoon vandaan haalt is mij een raadsel.Anders ga je lekker naar het ComputerIdee forum, daar kun je terecht in een van de Windows fora of in het Linux en andere forum.
Wil je weten waar ik me wel mee bezig houdt? Linux Journal, C'T magazine etc.
Dat iemand een bepaalde vraag stelt wil niet zeggen dat die persoon niet serieus bezig is met zijn hobby en naast mijn hobby is het ook nog eens mijn vak.
Kan, maar zo komt het niet over. Overigens, serieuze mensen reageren ook wat serieuzer op vragen en komen niet met classificaties die op niets zijn gebaseerd.Hier op GoT zitten serieuze mensen die zich bezighouden met allerlei software, daarbij is een verzamelbak voor alles wat niet in de standaard categorieen past gewoon prima en doet echt niets af aan wat Linux is of hoe het hier gezien wordt.
Zeg er dan wel even bij dat dat een discussie is uit 2004, die voor mij heel erg neerkomt op 'Apple krijgt een eigen subforum en wij niet, en dat is niet eerlijk' en ook daar was zeker niet iedere NOSer het eens met die stelling. Echt een ander argument dan dat eerder genoemde 'calimero-gevoel' heb ik niet gezien, om eerlijk te zijn.
Dus is er beleid.RM-rf schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:57:
[...]
een 'duidelijke beleid', in de vorm van eenkennig en uitermate consequent is ook niet mogelijk, domweg omdat GoT een gemeenschap van veel verschillende mensen is, met allemaal een ietwat andere mening ...
beleid om al die mensen tevreden te houden en zoveel mogelijk ruimte te geven, is altijd iets van 'compromissen en 'gemene delers' zoeken.
Kijk, een antwoord waar ik iets mee kan.
Dat houdt dus in dat als er genoeg mensen de wens aangeven om een eigen Linux forum te openen dit waarschijnlijk ook gebeurt als het voldoet aan een aantal simpele criteria als topic volume in een forum etc.
Maar omdat NOS anders "leeg" zou lopen is dat een zwaarwegend punt om iets dergelijks dan niet te doen?
Voor er flames ontstaan, ik probeer e.e.a. gewoonweg te begrijpen.
Die topics zijn aangehaald als ref. materiaal. Iemand wist niet dat er al eerder naar gevraagd was. Wat jouw classificatie is doet er voor mij niet toe. Zoals ik al schreef, ik heb eerder eveneens geen ander argument gezien (anders dan RM-rf nu net schrijft) dan "Omdat wij het niet willen".Hertog schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:02:
[...]
Zeg er dan wel even bij dat dat een discussie is uit 2004, die voor mij heel erg neerkomt op 'Apple krijgt een eigen subforum en wij niet, en dat is niet eerlijk' en ook daar was zeker niet iedere NOSer het eens met die stelling. Echt een ander argument dan dat eerder genoemde 'calimero-gevoel' heb ik niet gezien, om eerlijk te zijn.
Kijk nu eens eerst door die kinderachtige houdingen van de pro en contra mensen heen en reageer nu eens serieus op de vraag. Niet wegwuiven als onbelangrijk en classificaties uitdelen als "calimero gevoel". De aangehaalde voorbeelden hier over apple en windows fora zijn puur bedoeld om een vraag kracht bij te zetten niet om te wijzen en te roepen"zij wel en wij niet". Ergens zijn er beslissingen genomen om die onderwerpen af te splitsen. Niets mis mee, maar wat zijn/waren de criteria en waarom blijken die niet te voldoen voor Linux. Simpele vraag lijkt me maar blijkbaar moeilijk te beantwoorden door de mensen alhier.
Hij heeft het niet over het blad, alleen over het forum, alwaar er wél en strikte scheiding is van OSsen met elk een eigen forum, zoal jij (en anderen) hier ook graag zien. Daarom word je op het Computer-idee gewezenDiabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:59:
[...]
Zou je aub wat minder "verontwaardigd" willen reageren? Ik heb niets met Computer Idee (heb er ook niets op tegen, het is gewoon niet mijn "ding"). Ik ben niet geabonneerd op dat blad enz. Dus waar jij nu zo nodig deze classificatie van mijn persoon vandaan haalt is mij een raadsel.
Feit blijft dat Windows OSsen het grootste marktaandeel hebben (écht waar!), daarom is het Windows en de rest. Als het 40% Windows, 40% Linux en 20% de rest zou zijn heeft een eigen Linux-forum zeker bestaansrecht, omdat daarnaast er ook nog voldoende draagvlak is om een apart forum voor non-Windows, non-Linux OSsen. Maar als je dat forum zo gaat noemen is er vast wel iemand met OS/2 Warp die begint te steigeren
The ramblings of an idiot
Volgens mij voldoetDiabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:15:
[...]
Niets mis mee, maar wat zijn/waren de criteria en waarom blijken die niet te voldoen voor Linux. Simpele vraag lijkt me maar blijkbaar moeilijk te beantwoorden door de mensen alhier.
voor het grootste deel nog?blaataaps schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:55:
[...]
Er zijn wel degelijk argumenten gegeven, de meerderheid van de mensen kan zich volgens mij prima vinden in de huidige opzet, NOS voor non-windows operating systems, waaronder dus een groot deel linux, en andere leden van de unix-familie, en hier en daar wat andere besturingssystemen die niemand in de weg zitten. Onlangs is ms-dos al verhuisd zelfs
[...]
Echter, apple was nergens in de overgrote meerderheid, maar had toch een redelijk brede belangstelling in diverse fora, op het moment dat je er dan een subforum van maakt, heb je een nieuw subforum, en je hebt niet tegelijk een of meerdere andere overbodig gemaakt.
[...]
Ik wilde alleen aanhalen dat er niet zo veel discussie over is geweest, dat is alles. Verder, zoals ik al eerder schreef, zijn er 'van de andere kant' ook geen andere argumenten dan 'omdat wij het willen', en af en toe 'omdat Apple het ook heeft'.Diabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:15:
[...]
Die topics zijn aangehaald als ref. materiaal. Iemand wist niet dat er al eerder naar gevraagd was. Wat jouw classificatie is doet er voor mij niet toe. Zoals ik al schreef, ik heb eerder eveneens geen ander argument gezien (anders dan RM-rf nu net schrijft) dan "Omdat wij het niet willen".
Welke vraag? Waarom is er geen Linux subforum? Ik heb nog steeds geen niet 'kinderachtige' reden gezien waarom dat wel zou moeten. Zoals ik al eerder zei, waarom moeten er allleen argumenten worden aangedragen door de 'contra' mensen, terwijl de 'pro' mensen juist degene zijn die iets willen wijzigen in een over het algemeen prima werkend systeem.Kijk nu eens eerst door die kinderachtige houdingen van de pro en contra mensen heen en reageer nu eens serieus op de vraag.
Hoezo zet dat de vraag kracht bij dan? Windows gebruikers zijn geen Linux gebruikers, en Apple gebruikers zijn geen Linux gebruikers. Bij Windows is de gebruikersgroep vele malen groter, Apple is een forum dat zowel over het OS als de andere software als de hardware gaat. Als het geen 'zij wel en wij niet' argument is, waar zit de analogie verder dan?Niet wegwuiven als onbelangrijk en classificaties uitdelen als "calimero gevoel". De aangehaalde voorbeelden hier over apple en windows fora zijn puur bedoeld om een vraag kracht bij te zetten niet om te wijzen en te roepen"zij wel en wij niet".
Daar is allang een antwoord op gekomen: als Linux uit NOS wordt gehaald blijft NOS vrijwel leeg achter. Nu nogmaals de vraag: waarom moet een systeem waar de meeste mensen het mee eens lijken te zijn en wat sinds 2004 niet meer ter discussie is geweest WEL worden gewijzigd? En, aangezien het 'lege NOS' argument al vaak is genoemd en het enige 'niet-emotionele' argument lijkt te zijn, hoe wordt dit opgelost?Ergens zijn er beslissingen genomen om die onderwerpen af te splitsen. Niets mis mee, maar wat zijn/waren de criteria en waarom blijken die niet te voldoen voor Linux. Simpele vraag lijkt me maar blijkbaar moeilijk te beantwoorden door de mensen alhier.
Dat weegt juist heel zwaarDiabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:09:
Maar omdat NOS anders "leeg" zou lopen is dat een zwaarwegend punt om iets dergelijks dan niet te doen?
Dat was niet mijn vraag. Jij stelde dat er 'regelmatig' topics over opduiken maar er is er maar 1 te vinden en die dateert uit 2004. (je noemt er twee, maar feitelijk gaat het over dezelfde TS). Het kan aan mij liggen, maar dat noem ik niet regelmatig.Diabolical schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:15:
Die topics zijn aangehaald als ref. materiaal. Iemand wist niet dat er al eerder naar gevraagd was.
Wat hij zegt dus.Hertog schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:34:
Ik wilde alleen aanhalen dat er niet zo veel discussie over is geweest, dat is alles.
[...]
Inderdaad ^^Daar is allang een antwoord op gekomen: als Linux uit NOS wordt gehaald blijft NOS vrijwel leeg achter. Nu nogmaals de vraag: waarom moet een systeem waar de meeste mensen het mee eens lijken te zijn en wat sinds 2004 niet meer ter discussie is geweest WEL worden gewijzigd? En, aangezien het 'lege NOS' argument al vaak is genoemd en het enige 'niet-emotionele' argument lijkt te zijn, hoe wordt dit opgelost?
[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 18-04-2007 13:10 ]
'beleid' is domweg de beslissingen die genomen worden, het 'oplossen van probleemvraagstukken'.
als de mensen met beslissingsbevoegdheid (de HGA's) overtuigd kunnen worden dat er een probleem bestat met de 'naam' van NOS of de indeling van fora, en vervolgens dat ze overtuigd kunnen worden van een oplossing, kan het zijn dat ze dit dan uitvoeren ...Dat houdt dus in dat als er genoeg mensen de wens aangeven om een eigen Linux forum te openen dit waarschijnlijk ook gebeurt als het voldoet aan een aantal simpele criteria als topic volume in een forum etc.
Maar daarvan moet je niet stellen dat die overtuiging afhangt van 'het aantal mensen' alhoewel dat natuurlijk van belang kan zijn, kan het ook zijn dat evenveel mensen er een probleem mee hebben als de naam veranderd ..
ook zijn er geen 'vaste' criteria' voor de stichting van nieuwe fora of opdeling van fora, dat wordt per geval beoordeld en daarbij worden gewoon voors en tegens afgewogen.
natuurlijk kan het zin hebben als je een hele duidelijke 'betere' situatie kunt voorstellen, daarvoor zeer veel medestanders kunt vinden en weiig tegenstand krijgt van mensen die vinden dat 'jouw' voorstel géén verbetering is ...
maar ik geloof niet dat dat zo eenvoudig is, domweg omdat er altijd wel veel 'tegens' ook op te noemen zijn voor ieder direkt praktisch voorstel ...
sowieso heb ik in dit topic nog geen realistisch en massaal gesteund voorstel voor een 'betere' situatie gehoord ...
behalve dan het voorstel om de ondertitel van NOS aan te passen en hierin gewoon een aantal specifieke OSen zoals Linux, BSD, Solaris, en non-unix Osen als beOS, zeta/reactOS etc. te noemen
Fora worden gemaakt, gesplitst, samengevoegd en opgeheven aan de hand van het aantal active topics, de gebruikersgroep en een min of meer logische ordening per onderwerp. Daar zijn géén vaste richtlijnen of criteria voor. De huidige forumindeling -én de naamgeving!- is het resultaat van een historisch proces wat ook vandaag nog doorgaat.
*Nix topics horen in het NOS forum. Daar horen ook topics in over andere OS'en, behalve topics over windows os en apple os, die gaan resp. naar WSS of WOS en Appletalk. Topics over overige OS'en passen qua doelgroep / onderwerp het beste in het NOS forum. Voor een eigen forum zijn het te weinig topics, en in fora als WOS of AppleTalk horen ze helemaal niet thuis. M.a.w. er zijn nu geen redenen om de forumindeling te wijzigen.
Blijft over of de naam de lading voldoende dekt. Hoewel 'Alle os'en, uitgezonderd windows en apple' strikt genomen beter zou zijn voldoet 'NOS' op zich uitstekend. Er is in de praktijk ook weinig verwarring waar een OS gerelateerd topic terecht moet komen. Dan kun je je nog afvragen of 'non windows' beledigend of denigrerend zou zijn, omdat je de schijn wekt dat windows de norm is en de rest afwijking op de standaard. Confusion merkt terecht op dat dat vooral in 'the eye of the beholder' ligt, en dat een descriptie niet moet worden verward met een definitie. Voor alle zekerheid hebben we het nog gecheckt, maar op dit moment bestaat er in de crew weinig draagvlak voor een titelchange.
Tot slot wordt opgemerkt dat het grote aantal *nix gerelateerde topics tot uitdrukking kan komen in de ondertitel. Dat lijkt wel een zinvolle suggestie die ook de helderheid van de indeling ten goede komt. Ik denk dat dat op afzienbare termijn wel kan gebeuren.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Ik gebruik al 8 jaar Windows, maar ook ik zou wel graag Linux willen uitproberen... Als er echt een speciaal forum voor was geweest dan had ik dat allang gedaan, maar aangezien er nu gewone topics zijn in een algemeen forum durf ik de overstap niet aan, omdat ik er niet zeker van ben dat mensen bij kunnen helpen als ik problemen tegen kom.
Als Linux zijn eigen subforum zou krijgen ben ik veel sneller geneigd om het uit te proberen, daar de support dan waarschijnlijk ook groter zal zijn...
Sorry hoor maar dan heb je gewoon niet goed gekeken. Als je ook maar één keer de Active Topics van NOS bekeken had, had je gezien dat vrijwel álle topics over Linux gaan, op misschien 1 per 20 topics na. In een apart forum over Linux gaan dan alle 20 van de 20 topics over Linux... En dan durf je het wel aan?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:04:
offtopic:
Ik gebruik al 8 jaar Windows, maar ook ik zou wel graag Linux willen uitproberen... Als er echt een speciaal forum voor was geweest dan had ik dat allang gedaan, maar aangezien er nu gewone topics zijn in een algemeen forum durf ik de overstap niet aan, omdat ik er niet zeker van ben dat mensen bij kunnen helpen als ik problemen tegen kom.
Als Linux zijn eigen subforum zou krijgen ben ik veel sneller geneigd om het uit te proberen, daar de support dan waarschijnlijk ook groter zal zijn...
Ik zou zeggen, ga snel Linux proberen want de support is er allang vanuit NOS
Voor de rest kan ik mij 200% vinden in de reactie van Lustucru.
Verwijderd
Daarnaast is het niet de taak van GoT om Linux gebruik te bevorderen, een title change daarvoor is dus al helemaal niet nodig.
Kan je dan toelichten waarom NOS voor jou niet zal voldoen om je Linux vragen neer te zetten? Waarom zou het NOS forum minder zijn dan wanneer er een Linux forum was? In mijn ogen is het namelijk (bijna) precies hetzelfde. Omdat er echter zoveel alternatieve en onbekende besturingssystemen zijn, is de naam wat breder: niet alleen Linux, maar niet-windows en niet-mac in het algemeen.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:04:
offtopic:
Als je 1 keer in NOS komt zie je dat de topics alleen maar over Linux gaan, omdat binnen de NOS markt Linux de grote heerser is. Daarom ben ik nu erg benieuwd wat voor jou nu feitelijk het verschil maakt tussen beide fora
Ik blijf het idee houden dat sommige die hard linux users zichzelf gepasseerd voelen omdat "hun" forum Non-windows operating systems heet ipv linux.... Straks krijg je zeker mensen die vinden dat hun distro ook maar een eigen forum moet hebben?
Stel je niet aan, het gaat om de inhoud en niet om hoe het beestje heet.....
- Windows
- Overige OS'en
Iedereen die NOS bezoekt weet wel beter, dus no big deal zeg ik!
Misschien kun je er van maken:
'klikkerdeklik' en 'niet klikkerdeklik'
[ Voor 26% gewijzigd door DDemolition op 18-04-2007 17:24 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Verwijderd
Ik ben NOS binnengekomen en daar gaat het idd vooral om Linux. het verschil voor mij is meer geestelijk en ik zal het even kort proberen weer te geven met een voorbeeldmithras schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:41:
[...]
Kan je dan toelichten waarom NOS voor jou niet zal voldoen om je Linux vragen neer te zetten? Waarom zou het NOS forum minder zijn dan wanneer er een Linux forum was? In mijn ogen is het namelijk (bijna) precies hetzelfde. Omdat er echter zoveel alternatieve en onbekende besturingssystemen zijn, is de naam wat breder: niet alleen Linux, maar niet-windows en niet-mac in het algemeen.
Als je 1 keer in NOS komt zie je dat de topics alleen maar over Linux gaan, omdat binnen de NOS markt Linux de grote heerser is. Daarom ben ik nu erg benieuwd wat voor jou nu feitelijk het verschil maakt tussen beide fora
Stel je hebt een winkel die heet 'De computerwinkel" die 99% laptops verkoopt en 1% desktops en daarnaast heb je een winkel die "De laptopper" die ook 99% laptops verkoopt en 1% desktops
Ik zou bij de computerwinkel geen laptop kopen, ook al hebben ze bijna alleen maar laptops zie ik ze toch niet als 'specialisten' maar meer computers algemeen.
Ik zou bij de 2e winkel dan de laptop kopen omdat die blijkbaar gespecialiseerd zijn in laptops
Dit voorbeeld komt een beetje raar over (misschien zelfs dom) dat realiseer ik me, maar ik weet niet.. Het is toch iets dat tussen mijn oren zit. Momenteel heb je het NOS en blijkbaar is dat NIET gelijkwaardig aan Windows, omdat het niet 'Linux' is maar een niet-windows versie
En als ik een perfecte appel wil hebben ga ik naar de groentewinkel, niet naar de supermarkt.. Bij de supermarkt zal er weinig specialistische kennis zijn, terwijl dit bij de groentewinkel wel, voor het gevoel, aanwezig is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 17:27 ]
Maar stel je hebt een supermarkt en die heeft alles wat je maar zal willen kopen, echter met een voorwaarde: ze hebben geen groente afdeling. Wil je dan niet meer je brood, toiletpapier, whatever kopen bij de winkel omdat het een niet-groenteafdeling-supermarkt is?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:24:
[...]
Ik bedoel in de supermarkt ga je toch gewoon naar de groenteafdeling of naar de vleesafdeling, je gaat toch niet naar de niet-groenteafdeling
En trouwens: nos is zo gezellig: we willen je vast helpen als je niet meer uit je NOS ervaring komt
Het probleem ligt 'm ook niet zozeer bij Linux. Het probleem ligt 'm meer bij de overige OS'en, waar het aantal gebruikers erg laag van ligt. Zo laag, dat er hier op GoT niet een echt forum voor zou kunnen bestaan, omdat het altijd droog zou staan.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:24:
En als ik een perfecte appel wil hebben ga ik naar de groentewinkel, niet naar de supermarkt.. Bij de supermarkt zal er weinig specialistische kennis zijn, terwijl dit bij de groentewinkel wel, voor het gevoel, aanwezig is
Linux zelf is groot genoeg vertegenwoordigt om een speciaal Linuxforum voor te maken, maar wat doe je met die anderen OS'en? Daarin plaatsen? Dan heb je weer precies hetzelfde probleem, alleen dan niet voor Linux, maar voor - ik roep maar wat - Solaris. Snap je?
Daarom is het nogal lastig dat helemaal anders te doen.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Kijk dat is een duidelijke reden om geen apart Linux forum te maken, maar de naam is toch in mijn ogen dan een beetje 'flauw'. Tweakers.net is geloof ik een redelijk subjectieve site.Cyphax schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:29:
[...]
Het probleem ligt 'm ook niet zozeer bij Linux. Het probleem ligt 'm meer bij de overige OS'en, waar het aantal gebruikers erg laag van ligt. Zo laag, dat er hier op GoT niet een echt forum voor zou kunnen bestaan, omdat het altijd droog zou staan.
Linux zelf is groot genoeg vertegenwoordigt om een speciaal Linuxforum voor te maken, maar wat doe je met die anderen OS'en? Daarin plaatsen? Dan heb je weer precies hetzelfde probleem, alleen dan niet voor Linux, maar voor - ik roep maar wat - Solaris. Snap je?
Daarom is het nogal lastig dat helemaal anders te doen.
Er is al gekozen voor een splitsing door Windows zijn eigen forum te geven, de reden erachter ken ik niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Door vervolgens echter een Non-windows forum te maken wordt er gesugereerd dat de OS's die in dat forum worden behandeld ondergeschikt zijn aan Windows... En aangezien Linux blijkbaar niet gelijkwaardig is aan Windows blijf ik toch nog maar bij Windows
Als we nu eens de supermarkt met alle operating systems vergelijken. De broodafdeling (Windows) is verdwenen en naast de supermarkt zit nu een echte bakker. Denk je dat het brood van de bakker die nu een aparte winkel heeft beter is dan het brood dat je normaal in de supermarkt koopt? Mijns inziens is het feit dat de broodafdeling een eigen winkel verdiende een indicatie van de kwaliteit van het brood; blijkbaar is het brood zo goed dat het zijn eigen bestaansrecht verdientMaar stel je hebt een supermarkt en die heeft alles wat je maar zal willen kopen, echter met een voorwaarde: ze hebben geen groente afdeling. Wil je dan niet meer je brood, toiletpapier, whatever kopen bij de winkel omdat het een niet-groenteafdeling-supermarkt is?
En wat denk jij persoonlijk: weten ze in de supermarkt op de groenteafdeling meer af van een bloemkool, of in een echte groentewinkel?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 17:42 ]
Als ik naar een ocassion-show ga, en daar hebben ze "Opel" en "NON-Opel" ben ik blij dat ik naar NON-Opel kan lopen. Zelfs al zou ik een ford zoeken. Waarom? Ik heb een aversie tegen Opel.
Hier is het andersom. Men heeft een aversie tegen windows, zoekt een ford, en wil dat "NON-Opel" een nieuwe naam krijgt, namelijk "Ford en overige"

Doe dan een forum LINUX, een forum APPLE, en een forum "NON-LINUX" of "Windows en overigen". In die laatste staan de windows topics en de "exoten" die vaak meer richting linux gaan dan richting windows. Everybody happy?
* DigiK-oz gebruikt beide, maar vaker windows dan linux. Klopt.
Whatever
Non betekent toch niet minder? Non is nog altijd 'niet', wat heel wat anders is dan 'ondergeschikt'. Non-actief, non-descript, non-fictie en non-food. Het zien van 'non' als 'minder' is denk ik eerder psychologisch (nofi) dan dat het in het woord zitVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:41:
[...]
Door vervolgens echter een Non-windows forum te maken wordt er gesugereerd dat de OS's die in dat forum worden behandeld ondergeschikt zijn aan Windows...
En dat is een drog redenEn aangezien Linux blijkbaar niet gelijkwaardig is aan Windows blijf ik toch nog maar bij Windows
In het begin niet zeg maarVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:41:
Kijk dat is een duidelijke reden om geen apart Linux forum te maken, maar de naam is toch in mijn ogen dan een beetje 'flauw'. Tweakers.net is geloof ik een redelijk subjectieve site.
NOS is gewoon heel ingeburgerd, vandaar. Een andere benaming zou waarschijnlijk niet zo heel veel veranderen denk ik.
Als NOS een andere naam krijgt zal ik niet klagen maar het is imo ook niet nodig verder.
Dat lijkt me helemaal niet handig,Sloompie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:47:
Doe dan een forum LINUX, een forum APPLE, en een forum "NON-LINUX" of "Windows en overigen". In die laatste staan de windows topics en de "exoten" die vaak meer richting linux gaan dan richting windows. Everybody happy?
De meeste non-windows os'en zijn afgeleide van unix/linux of hebben er veel meer mee te maken.
Uiteindelijk kom je tot de conclussie dat het zo niet verkeerd is. Misschien is de naamgeving minder juist door de jaren heen.
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Verwijderd
Dat kan je idd als drog reden opvatten, daar kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Dan misschien een stomme vraag, maar waarom verdient Windows het wel om een eigen forum te hebben en Linux niet? Waarom is niet alles gewoon onder "Operating systems" gestopt? Blijkbaar omdat er een onderscheid zat tussen de OS's en er zoveel mensen waren die Windows gebruikte.mithras schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:50:
[...]
Non betekent toch niet minder? Non is nog altijd 'niet', wat heel wat anders is dan 'ondergeschikt'. Non-actief, non-descript, non-fictie en non-food. Het zien van 'non' als 'minder' is denk ik eerder psychologisch (nofi) dan dat het in het woord zit
[...]
En dat is een drog reden
Het maakt mij echt verder niet uit, ik ben tevreden met mijn Windows aangezien dat allemaal vlekkeloos werkt, maar kan wel begrijpen dat sommige mensen het oneens zijn met de naamkeuze van het forum
Ondertussen is ook al tig keer aangegeven dat ieder kwaliteitsoordeel over die OS'en op basis van het al dan niet bestaan van een seperaat forum volkomen onterecht is.
Dus als iedereen nu zich voor het posten van een reply even af zou willen vragen of die reply nog iets toevoegt aan de discussie of slechts een herhaling is van wat al eerder is geroepen dan kan dit topic rustig afzakken naar zijn oude dag.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dat komt omdat de overeenkomsten tussen Linux, Unix, NetBSD en FreeBSD groter zijn dan die met Windows en/of MacOS. Daarom is het voor de hand liggend om overeenkomstige systemen samen te groeperen binnen een subforum.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:55:
[...]
Dat kan je idd als drog reden opvatten, daar kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Dan misschien een stomme vraag, maar waarom verdient Windows het wel om een eigen forum te hebben en Linux niet? Waarom is niet alles gewoon onder "Operating systems" gestopt? Blijkbaar omdat er een onderscheid zat tussen de OS's en er zoveel mensen waren die Windows gebruikte.
Om bij de groenteafdeling te blijven: omdat appels zoveel verkocht worden ga je ook niet zeggen: ik wil een groenteafdeling, een fruitafdeling en een appelafdeling
Maar het is je goed recht om te kiezen en blijven waar je zit hoor, wb overstappen
Sorry, ik zal er niet meer op in gaan

Ehm, nee. WSS is een forum voor de Windows Servers, en in feite alle server applicaties - Windows of niet-Windows, maar de exacte details daar van zijn al vaker uitgekauwdLustucru schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:06:
Sterker nog: windows heeft 2 (twee!) eigen fora, namelijk een voor serverside OS en een voor client OS'en. De reden daarvoor is hierboven al tig keer aangegeven. Linux heeft geen eigen forum, domweg omdat NOS ook onderdak biedt aan andere OS'sen waarvan we de topics niet bij een ander forum kunnen of willen onderbrengen.
Overigens vergeet je in dit geval Client Software Algemeen en Officesuites en -software welke nog voornamelijk Windows georienteerd zijn
Verwijderd
Overigens geven sommige Linux fans in dit topic nu niet bepaald een positieve indruk af van zichzelf of van Linux over het algemeen. Blijkbaar is de doelgroep voor Linux kinderen onder de 12?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 22:55 ]
Zoals je al zegt, 'sommige' Linux fans, dus dat zal dan wel niet de doelgroep zijn. Geldt dus niet voor alle Linux gebruikers: Cyphax, blaataaps, mithras en anderen komen op mij erg positief en serieus over hoor, ik denk zelfs dat die in de meerderheid zijn.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:54:
Overigens geven sommige Linux fans in dit topic nu niet bepaald een positieve indruk af van zichzelf of van Linux over het algemeen. Blijkbaar is de doelgroep voor Linux kinderen onder de 12?
Die paar users waar jij op doelt zijn vaak niet eens Linux gebruiker. Bovendien ken ik genoeg Windows users van hetzelfde niveau. Ook op GoT. Daar kijken we Windows toch ook niet negatief voor aan
Als ik de vraag zou stellen aan blanco mensen: "hoe zou je een forum noemen dat bestaat uit vooral topics over Linux en daarnaast ook nog over andere soortgelijke OS'en?" Dan verwacht ik dat vrijwel niemand zal zeggen dat het topic vernoemd moet worden naar wat het vooral niet is. De meeste mensen zullen, tenminste dat verwacht ik, zeggen dat het Linux en aanverwante OS'en moet gaan heten of iets van deze strekking.
Ik denk dat in het verleden toen Linux nog niet zo dominant was in NOS er tot de huidige naam is gekomen/besloten, omdat het toen wel was waar de naam op duidt, namelijk een vergaarbak van de rest van de OS'en. In de loop der jaren is echter een verschuiving opgetreden in de aantallen posts over de verschillende OS'en. Daarom kan ik ook begrijpen als er op een moment zaken veranderen, immers de zaken zijn ook niet star, maar in beweging. Dit heeft tot gevolg dat iets wat ooit de beste keus was, later in de tijd niet meer de beste keus is. Dat zou toch in dit geval ook zo kunnen zijn?
Tenslotte denk ik dat als we de redenering omdraaien en op het Windows Forum toepassen (ik weet er is niet echt 1 windows forum, maar stel voor de vergelijking even dat dat zo is) er een interessant punt naar voren kan komen. Omdat in dit forum ook DOS wordt behandeld dekt de Titel de lading niet goed. Ik stel voor dat we het hernoemen tot "Niet-Unix-achtigen en Apple OS'en". Ik verwacht dat de kritiek niet van de lucht zal zijn. Ik zal aan alle kanten afgeschoten worden met precies dezelfde argumenten als nu door de voorstanders van een wijziging van de naam van NOS worden gebruikt, namelijk dat de naam van een forum moet verwoorden waar het over gaat.
Dat zal ik pareren (zoals in deze discussie ook gebeurt) met de stelling dat mijn nieuwe naam de lading toch ook dekt? Het is toch duidelijk dat Windows vragen in dat forum horen? Immers het is niet Unix-achtig en niet Apple. Lijkt me volstrekt helder. Men zal aangeven dat het raar is dat de titel geen Windows bevat, het gaat toch bijna altijd over Windows? Of de naam doet geen recht aan Windows, geeft een negatieve klank, want het geeft alleen aan wat het niet is. Ik gebruik dan de argumenten die ik hier ook voorbij zie komen: Nee, dat zie je verkeerd, dat idee zit alleen in je hoofd. We hebben het alleen over de inhoud, wat maakt het nu uit hoe het heet? Het gaat erom of de naam duidelijk is en de lading dekt. En dat doet het.
In mijn optiek leg ik hierboven uit dat de huidige situatie op een ander forum toegepast, precies het omgekeerde aan reacties zou opleveren. Als het Windows forum zou heten zoals ik voorstel, zou de discussie over een wijziging binnen notime oneindig lang zijn en een besluit over wijziging zo genomen. Resultaat is dat het forum binnen notime Windows OS'en heet en daarmee af.
Bij de huidige discussie gaat het echter geheel anders en ik begrijp niet goed waarom.
Look behind you! A three headed monkey!
Op dit moment heeft de NOS crew echter uitgesproken dat het niet gaat veranderen en ze hebben dit dan ook beargumenteerd - je mag uiteraard best door gaan met hier over te discussieren, maar persoonlijk verwacht ik niet dat de NOS crew zich op dit moment een andere mening gaat toe eigenen
We zullen waarschijnlijk wel nog iets aan de onder titel doen
Wat een onzin. Omdat een forum non-windows heet, vindt GoT Linux ondergeschikt aan Windows? Ik denk dat je hier puur afgaat op jouw interpretatie van datgene; die geldt niet voor iedereen en al helemaal niet voor GoT. Tweakers.net draait nota bene op Linux.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:41:
Er is al gekozen voor een splitsing door Windows zijn eigen forum te geven, de reden erachter ken ik niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Door vervolgens echter een Non-windows forum te maken wordt er gesugereerd dat de OS's die in dat forum worden behandeld ondergeschikt zijn aan Windows...
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Ik snap, net als mOrPhie hierboven, ook niet waarom je die lijn trekt. Wanneer NOS als forum niet serieus genomen zou worden, dan zou je dat merken als je het forum eens bezoekt. Maar alles in NOS is hetzelfde als in Windows, op 1 ding na: de naam is niet "Linux" maar een beschrijvende titel die niet te lang is, gebaseerd op een feit: Windows is bekend, iedereen kent het, en je kunt sowieso de categorieën niet anders samenvatten zonder een lange titel te maken als "open- en closed source besturingsystemen, zoals Unices en Linux". En dan nog zit je met het probleem dat je daar niet uit kan halen dat Windows er niet in thuishoort. Plus wat ik al geschreven had: een Linux-only forum maken is de plek voor andere OS'en opdoeken en dat willen de meeste NOS'ers ook niet, begrijpelijkerwijs.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:41:
Er is al gekozen voor een splitsing door Windows zijn eigen forum te geven, de reden erachter ken ik niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Door vervolgens echter een Non-windows forum te maken wordt er gesugereerd dat de OS's die in dat forum worden behandeld ondergeschikt zijn aan Windows... En aangezien Linux blijkbaar niet gelijkwaardig is aan Windows blijf ik toch nog maar bij Windows
Het is geen kwestie van Linux ondergeschikt vinden aan Windows, het is een kwestie van de beste topictitel voor het forum. Het meest efficient en absoluut zonder bepaalde ondertoon bedacht.
Neem nou gewoon aan dat Linux zelf hier op het forum een prominente plek heeft. Anders was het hele serverpark wel Windows-based, en dat is het niet, en nooit geweest.
[edit]
special voor ele
en er dus geen Linux subforum komt, mag ie wmbt dicht.
Ik ga hier niet m'n tijd zitten te verdoen aan een zinloze discussie.
Verwijderd
Ik denk dat de meeste discussie in NOS rond Ubuntu plaatsvindt. Nu is Ubuntu is een OS, Linux niet. Linux is slechts de kernel, waar je op zichzelf niks mee kan. Er wordt heel weinig over Linux-de-kernel gesproken.
Als we dan al de forum-titel zouden moeten veranderen, dan kan je beter "Operating Systems Algemeen - OSA" ervan maken.
Ik ben overigens wel een voorstander van correcte termen. Ik gebruik vrije software in plaats van opensource software. Ik gebruik Ubuntu in plaats van Linux. Je uploadt illegaal, maar je uploadt geen illegale dingen, etc. Dat is gewoon een kwestie van respect voor hetgeen waarover je praat, en maakt het ondubbelzinnig duidelijk waar je het over hebt.
Disclaimer: ik zal het vast zelf ook wel eens fout doen. Dat is niet mijn bedoeling.
Toen het Apple gedeelte er nog niet was, klopte de naam gewoon. Nu heeft Apple een eigen gedeelte en Apple's OSX is ook een non-Windows OS, dus naar mijn mening dekt 'non-Windows' de lading niet meer helemaal...
Ik zelf heb ook altijd gedacht dat iets in de trant van "Overige OS'en" logischer zou zijn. Dan heb je het gedeelte voor Windows, Apple en nog een gedeelte voor de rest (waar *nix varianten dus een groot deel van uitmaken).
Nou maakt het me verder weinig uit hoe het heet, maar ik kan begrijpen dat sommigen de naam een beetje raar vinden.
Just my 2 cents
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Tot nu toe heb je dat ook nog niet echt gedaan he?Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:05:
Als niet GOT, maar de NOS'sers van GOT hebben besloten dat NOS blijft..
en er dus geen Linux subforum komt, mag ie wmbt dicht.
Ik ga hier niet m'n tijd zitten te verdoen aan een zinloze discussie.
Jij begint dit topic omdat jij vindt dat de naam NOS niet correct is maar vervolgens ga jij totaal niet in op de vraag waarom dat zo zou zijn.
Ik stel voor de je volgende keer meteen je stelling onderbouwd post, anders kan ie wat mij betreft meteen dicht.
Die titel wekt bij mij iig elke keer dat ik hem langs zie komen irritaties op, kan die niet veranderd worden?
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 19-04-2007 15:45 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
O dat heb ik zeker wel hoor, dacht alleen dat m'n punt direct wel duidelijk zou zijn (Grote vergissing).fsfikke schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:42:
[...]
Tot nu toe heb je dat ook nog niet echt gedaan he?
Jij begint dit topic omdat jij vindt dat de naam NOS niet correct is maar vervolgens ga jij totaal niet in op de vraag waarom dat zo zou zijn.
Ik stel voor de je volgende keer meteen je stelling onderbouwd post, anders kan ie wat mij betreft meteen dicht.
offtopic:
Die titel wekt bij mij iig elke keer dat ik hem langs zie komen irritaties op, kan die niet veranderd worden?
"Die titel wekt bij mij iig elke keer dat ik hem langs zie komen irritaties op, kan die niet veranderd worden?"
arme jongen
Sorry, maar je punt? je bedoelt je mening? ahh, groot verschil. jij irriteert je eraan, eigenaren van forum en het gros van de gebruiker niet, live with it or leave it.....Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:58:
[...]
O dat heb ik zeker wel hoor, dacht alleen dat m'n punt direct wel duidelijk zou zijn (Grote vergissing).
"Die titel wekt bij mij iig elke keer dat ik hem langs zie komen irritaties op, kan die niet veranderd worden?"
arme jongen
Je bent aan het zeuren nu, echt....
- De naam verandert toch niet.
- Het is blijkbaar nodig om voor een paar vragen in de maand over een ander (gerelateerd) OS NOS intact te laten
- Het boeit (bijna) niemand
[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 20-04-2007 16:13 . Reden: zinsconstructie ++ ]
0.0