terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:08:
[...]
Ik dacht dat het verschil wel duidelijk was?!
Goed mijn interpretatie:
Als ik zou beweren dat T.net MS-minded is (wat ik dus niet doe, voor de duidelijkheid) dan zou ik beweren dat T.net subjectief is (dwz positief over MS en veel pro-MS nieuws).
Als ik beweer dat T.net MS-georienteerd is, dan bedoel ik daarmee dat ze sneller MS gerelateerde nieuws posten dan niet-MS gerelateerde nieuw en deze mening kwam dus pas op toen mij opviel dat nauwelijks aandacht werd besteed aan Etch, maar wel aan zaken zoals Vista logo's e.d. (wat ik eigenlijk niet interessant vind - vergeet niet dat T.net vroeger veel meer over hardware e.d. ging en dat dat een belangrijke reden is dat ik hier lid ben). Echter, eigen hardware reviews en interessante reviews over de nieuwste moederborden e.d.zijn een zeldzaamheid geworden.
Zoals al gezegd werd is dat hele verhaal rond Etch rond paasweekeind gebeurd, ook nieuwsposters hebben een leven....
En hardware reviews, tja wat zal ik zeggen, dat heeft vast een reden.
Mischien krijgen ze de spullen niet meer ter review aangeboden, mischien is er geen tijd voor, of geen mensen, wie zal het zeggen?
Diabolical schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:09:
[...]
Dat mag dan wel waar zijn maar NOS heeft een ietwat negatieve klank (ik ben overigens 90% windows gebruiker en 10% alternatieve OS'es als *BSD en *NIX). Zie het een beetje als de plaats waar alternatievelingen hangen die zich niet conformeren naar de rest van de wereld... zo komt de naam over, denigrerend. Het is wellicht niet zo bedoelt maar een nieuwkomer (en ik ben een relatieve nieuwkomer hier) ziet dat wellicht anders dan NOS die-hards.
Mischien ben ik simpel hoor, maar ik zie de negativiteit niet in "Non-windows operating systems"
Ook niet geheel waar. Als ik een probleem heb met een *BSD of een *NIX systeem stel ik mijn vragen eerder op een forum als die van de NLLGG of op engelstalige forums die zich specifiek op het betreffende OS richten. Simpelweg omdat het naar mijn gevoel daar beter zit. Heb ik issues met windows systemen dan biedt de search van GoT meestal wel soelaas. Ik heb zeker geen moeite met de forums voor Windows. Die zijn volwassen genoeg.
Wat ik nu jammer vindt is eigenlijk het volgende: Windows en Apple hebben hun eigen forums. Niets mis mee, heel mooi zelfs, maar Linux wordt eenzelfde "behandeling" geweigerd omdat anders alternatieve OS'es als OS/2, REACTos en overige *NIX varianten zo zielig alleen in een forum genaamd "Non-Windows Operating Systems" staan. Dat is de strekking tenminste van de redeneringen die ik hier zie. Niets mis mee als dat het beleid is. Maar het is wel een vreemde redenering. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom Linux een eigen forum wordt geweigerd. Wel veel gut reactions van pro en contra mensen maar dat is nu niet echt iets waar je besluiten op baseert.
Ik heb nog geen argument gehoord die in mijn ogen steek houd waarom linux een eigen categorie zou moeten krijgen behalve "omdat windows en apple het wel hebben"
Het is jammer dat Linux geen kans krijgt "volwassen" te worden in een forum als dat van Tweakers. Notabene een doelgroep waarvan je mag verwachten dat een dergelijk OS veel aandacht mag hebben.
Dus het groeien ervan wordt belemerd omdat ipv "Linux" "NOS" staat boven de forum? sorry maar als je dat een belemering vind dan ben je gewoon zielig (no personal flame intended)
Het gaat toch om de inhoud? Of zie ik dat verkeerd?
Ik wil overigens nog wel vermelden dat ik eveneens Tweakers ben gaan lezen/volgen vanwege hardware en niet zo zeer software. Dat is pas later gekomen.
ik ook en zoals ons velen anderen, alleen ook t.net kan mischien de shift leggen op andere dingen, ik heb in de 6 jaar dat ik lid ben vele subfora bij zien komen waardoor t.net een veel breder publiek kan bedienen, de ene werd een success (FG bijvoorbeeld) andere mischien minder, sommige zijn zelfs ten onder gegaan aan hun eigen succes. Bedenk wel, als t.net zich alleen met software bezig hadden gehouden dat ze mischien nooit het amateur stadium waren ontgroeid, temeer omdat het nederlandstalig is.....
[
Voor 56% gewijzigd door
Francis op 17-04-2007 22:23
]