[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebin67
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 21:50
beste tweakers

sinds twee dagen heb ik m87 en ik ben zeer tevreden, alleen heb ik een problemppje met vga aansluiting nl. ik sluit mijn noteboek via vga cabel(geen hdmi- dvi op mijn noteboek) naar tv maar de tv herkent geen noteboek. De tv geeft alle andere externe apparat automatisch aan behalve de pc. Ik heb vga cabel en mijn noteboek bij andere beeldscherm getest niets aan de hand die geeft perfect beeld. Dus ligt niet aan vga cabel of mijn noteboek. via eigenschapen van video kaart heb ik alles geprobeerd maar op tv komt geen enige signaal? ik heb een vraag wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe kan ik dit problemen oplossen graag ff reactie?
Of misschien de vga aansluiting van tv doet het niet of niet geactiveerd. Ik heb alles uitgeprobeerd met Ab van de tv> ps; de andere ab. van samsung heeft een pc knop bij m87 niet.
wie of wie kan mij helpen.

noteboek dell 1300
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
intel video kaart Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (96 MB) laatste drive.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rebin67 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:59:
beste tweakers

sinds twee dagen heb ik m87 en ik ben zeer tevreden, alleen heb ik een problemppje met vga aansluiting nl. ik sluit mijn noteboek via vga cabel(geen hdmi- dvi op mijn noteboek) naar tv maar de tv herkent geen noteboek. De tv geeft alle andere externe apparat automatisch aan behalve de pc. Ik heb vga cabel en mijn noteboek bij andere beeldscherm getest niets aan de hand die geeft perfect beeld. Dus ligt niet aan vga cabel of mijn noteboek. via eigenschapen van video kaart heb ik alles geprobeerd maar op tv komt geen enige signaal? ik heb een vraag wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe kan ik dit problemen oplossen graag ff reactie?
Of misschien de vga aansluiting van tv doet het niet of niet geactiveerd. Ik heb alles uitgeprobeerd met Ab van de tv> ps; de andere ab. van samsung heeft een pc knop bij m87 niet.
wie of wie kan mij helpen.

noteboek dell 1300
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
intel video kaart Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (96 MB) laatste drive.

:'(
Stel je resolutie eens in op 1024x768 bijvoorbeeld (terwijl je losgekoppeld vanaf je tv bent) en probeer het dan nog eens. Er zit ook vast wel een 'source' knop op je AB waarbij je de pc wel kunt bereiken als je geen directe knop hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebin67
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 21:50
alvast bedankt voor je reactie, maar helaas, source knop al geprobeerd nog steeds geen beeld op tv en pc wordt niet herkent' grijs' bij de instellingen van tv. hoe verder weet ik geen raad meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou nog een andere pc kunnen proberen maar het lijkt op een DOA, pas geleden hiero was er iemand die hetzelfde had volgens mij, dat alleen de VGA het niet deed... ff teruglezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:30:
Je zou nog een andere pc kunnen proberen maar het lijkt op een DOA, pas geleden hiero was er iemand die hetzelfde had volgens mij, dat alleen de VGA het niet deed... ff teruglezen
Dat was (o.a.) ik, ga zo een update plaatsen :-)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:15:
fmb schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:04:
Heb gisteren de LE40R81W gekocht. Ben er erg tevreden mee, alleen lukt het me niet om het pc beeld op de tv te krijgen. Heb meerdere pc's geprobeerd, via S-Video gaat dat goed, maar de D-Sub
...
Zou de PC ingang van mijn tv stuk zijn of heeft iemand nog tips?
Afgelopen donderdag is er een monteur langs geweest. Met zijn VGA-kabel en zijn laptop was er geen probleem. Met zijn VGA-kabel en mijn laptop (Sony VAIO N11) gebeurde er echter niks. I.i.g. was bewezen dat mijn tv het (gelukkig) doet.

Nu blijkt dat in ieder geval de kabel die ik had (goedkope VGA verlengkabel) niet goed is, testen met een andere kabel en mijn pc gaat nu goed. Het rare is nu echter dat ik het met die kabel en de laptop nog niet voor elkaar krijg. En om nu elke keer met mijn pc te gaan slepen... |:(

Ik ga dit weekend eens uitzoeken wat ik allemaal met die laptop kan doen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Sinds gister eigenaar van de LE-37M86BD :)
Is toch wel aardig wat groter van een 26" naar een 37" :>

Als eerst wat plaatjes
Out of the box:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork/tv/tv1k.jpg

Reclame op tv:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork/tv/tv2k.jpg

PC @ 1920x1080
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork/tv/tv3k.jpg

Over de tv:
Ik moet zeggen dat ik er lang bezig bezig ben geweest om alles voor elkaar te krijgen.
Sowieso zijn de standaard instellingen kwa kleur etc echt slecht. Ook om hdmi goed weer te geven met beeld en geluid (dolby -> receiver). Toen ik eindelijk het goed ingesteld had, was het beeld echt top :)

Hetgeen waar ik de meeste problemen mee had was om de vga werkend te krijgen. Had een aardige goede 5m vga kabel gekocht. Die deed het perfect op m'n pc tft, maar kon nooit beeld krijgen op de tv. Uiteindelijk ben ik een 1,5m/2m cheap vga kabeltje aan gedaan en die deed het perfect :) Aangezien hier meer mensen problemen hebben met vga, probeer een andere kabel!

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Philflow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:42:
[...]
Zowiezo denk ik dat Mediamarkt prijzen van een andere vestiging wel zal matchen.
Helaas, er zitten (grote) verschillen tussen de prijzen van verschillende Mediamarkt vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

fmb schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:21:
[...]
Helaas, er zitten (grote) verschillen tussen de prijzen van verschillende Mediamarkt vestigingen.
Bedoel je dat je ze zelf hebt gevraagd die prijs te matchen en dat ze nee zeiden?

Ik weet dat er grote verschillen zitten tussen de diverse vestigingen, mijn ervaring is dat die verschillen vooral in de marges zitten, niet in de inkoopprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Philflow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:28:
[...]
Bedoel je dat je ze zelf hebt gevraagd die prijs te matchen en dat ze nee zeiden?
Nee, niet gevraagd, situatie ook nog niet meegemaakt. Ik weer alleen dat de verkoopprijzen uti elkaar liggen.
Ik weet dat er grote verschillen zitten tussen de diverse vestigingen, mijn ervaring is dat die verschillen vooral in de marges zitten, niet in de inkoopprijzen.
Dat geloof ik. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

fmb schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:19:
[...]
Nu blijkt dat in ieder geval de kabel die ik had (goedkope VGA verlengkabel) niet goed is, testen met een andere kabel en mijn pc gaat nu goed. Het rare is nu echter dat ik het met die kabel en de laptop nog niet voor elkaar krijg. En om nu elke keer met mijn pc te gaan slepen... |:(

Ik ga dit weekend eens uitzoeken wat ik allemaal met die laptop kan doen.
Helaas heb ik de (geleende) VGA kabel die werkte weer teruggegeven, maar ik kom nu dit tegen op de samsung website voor mijn laptop:

BIOS-update R0030J4
Deze BIOS-update biedt een oplossing voor het volgende probleem:
- Compatibiliteitsprobleem met Samsung-beeldschermen.

Aangezien ik een Samsung LCD heb hoop ik dat dat helpt!
Update volgt later dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fmb schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:44:
[...]

Helaas heb ik de (geleende) VGA kabel die werkte weer teruggegeven, maar ik kom nu dit tegen op de samsung website voor mijn laptop:

BIOS-update R0030J4
Deze BIOS-update biedt een oplossing voor het volgende probleem:
- Compatibiliteitsprobleem met Samsung-beeldschermen.

Aangezien ik een Samsung LCD heb hoop ik dat dat helpt!
Update volgt later dit weekend.
Kijk dat is goed nieuws. Nog nooit van gehoord, dat een bios update zoiets kan oplossen (omdat het toch analoog is allemaal), laten we het hopen dat dit het is voor je... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 22:18
Ok my 2 cents aan review van de LE40M87...

Na maanden kwijlen om de specs, had ik bijna de LE40F71 gekocht waarna vrij snel de M86/M87 om de hoek kwam kijken. Ik vond de hoekige F71 wel iets mooier kwa styling, maar het super clear panel en de hogere contract ratio, samen met een belasting meevaller hebben me toch eindelijk over de brug getrokken voor de LE40M87 :-)

Eerst wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9595/image009wh9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6807/image011na9.jpg
Hij hangt inmiddels netjes tegen de muur, lelijke voet is weg. Ben nog op zoek naar een goede kabeloplossing ;-)

Analoge Tv
Digitale Tv komt over een week, dus we zijn nog even aangewezen op de analoge versie van Casema(Utrecht). Na de nodige kleurenaanpassing is de kwaliteit geheel niet slecht. Als je erop let dan is duidelijk dat de Tv beter kan, maar na 5 minuten kijken ben je redelijk gewend. Het is dat digitale Tv goedkoper is, maar anders is het signaal acceptabel. Nu kijk ik toch erg weinig Tv, dus is deze het minst interessante voor me.

Wii
Wii op de standaard composiet is niet mooi. Kleuren komen slecht uit, wat je duidelijk ziet op de Wii-homepage. Ongetwijfeld kun je met settings tweaken een heel eind komen en in-game heb je er minder last van, maar het kan beter. Vandaar dat ik de Wii-component kabel aangeschaft heb, wat een veel rustiger beeld geeft en hier en daar ook wat meer detail. Helaas is het nog maar 480p, maar samen met de mooie kleuren en contrast van de M87 is het zeker een verbetering t.o.v. mijn oude 28" Trinitron. Vergelijking Wii component-versus-composite

XBox (360)
360 op component geeft een erg mooi beeld. Gears of War is echt een belefenis op dit scherm. Zeker gezien de hoge resolutie kun je er makkelijk dicht bij zitten, wat de immersion factor nog wat verhoogd. Oude XBox met XBMC draait ook prima op dit scherm, zei het via scart. Keek voorheen nogal eens een standaard DivX film, ondanks dat dat prima gaat zijn DVD's uiteraard mooier op dit scherm, nog beter HD films uiteraard....

PC
Niet op de foto's te zien, maar ik heb wat geexperimenteerd met een flinke laptop via de VGA ingang. Rare wat ik mee maakte is dat ik een goede DVI kabel had met een DVI->D-Sub converter aan het eind. Setup was dus: Laptop->DVI->D-Sub->LCD, maar de LCD herkende het signaal niet en wilde niet draaien. Goedkope D-Sub kabel uit de kast getrokken, met Laptop->D-Sub->LCD en dit werkte perfect. Strak beeld erg mooi om te zien, ook leuk om een game op te starten en op 1080p wat te zien draaien.

Blue-Ray / HD content
Met dezelfde laptop wat HD content naar het scherm gepompt en dan zie je waar het scherm voor gemaakt is. Prachtige levendige kleuren en het contrast is super. De standaard demo-filmpjes die je kunt downloaden zijn zelden op 1080p, maar er is genoeg te vinden op internet waar je dat wel mee kunt bereiken. Zodra je dit soort content draait dan valt ieders mondje open, ook de vriendin begrijpt dan wat die extra 'bucks' naartoe zijn gegaan ;-)

Mijn ervaring met blue-ray varieren, sommige films zijn duidelijk een verbetering t.o.v. de DVD variant, anderen zie je de artifacts van je beeld af springen, maar hier zijn al verschillende andere topics over.

Helaas nog geen ervaringen met HDMI, tot nu toe HD ervaringen via VGA gehad. Zie niet in waarom HDMI minder aantrekkelijk zou zijn. Ik wacht even af op een goede media center oplossing met HDMI.

Plus:
+ Geweldig beeld, ook analoge Tv signaal acceptabel.
+ Kijkhoek is perfect, ook op 2,5 meter en 60 graden nog prima te zien.
+ Glossy scherm flinke verbetering, contrast super. Beetje reflectie overdag bij grote inkijkhoek, maar dat weegt flink op tegen de voordelen.
+ Het is een kwestie van smaak, maar ik vind het (nu volledig) glossy panel echt mooi. Past in ons geval ook goed bij het dressoir wat ook al glossy is.
+ Juist het gebrek aan boxen vind ik top, daar heb ik al een prima set voor. Geluid wat er standaard uit komt is voor normale Tv prima.

Min:
- Inputpanel achter op Tv is niet handig als je de LCD erg strak tegen de muur wilt schroeven. Er is dan erg weinig ruimte voor de kabels. Laat staan een kabel verwisselen.
- Afstandsbediening. Sommige vinden hem juist wel goed en ergonomisch, ik vind hem juist goedkoop aanvoelen. Maar ik ben die van een Sony trinitron gewend en dan heb je echt een afstandsbediening in je handen en niet een leeg patatbakje met knopjes. Ach daar zijn mooie oplossingen voor.
- Het is vloeken in de kerk en natuurlijk is hij niet nodig, maar de handleiding is echt slecht, alleen het broodnodig staat erin, verders niets. Voor de niet-tweaker toch een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:39:
[...BIOS update Sony VAIO voor Samsung monitoren ...]
Kijk dat is goed nieuws. Nog nooit van gehoord, dat een bios update zoiets kan oplossen (omdat het toch analoog is allemaal), laten we het hopen dat dit het is voor je... :)
Mijn probleem is verholpen! :*)
Er speelden 2 problemen tegelijk:
1. De VGA kabel die ik had was niet goed, nu een (duurdere) gekocht.
2. De Sony VAIO VGN-N11 wilde geen beeld sturen naar de monitor uitgang. De BIOS update waar ik het over had stond er al op, dus dat was het niet...
Maar de Sony VAIO stond zo ingesteld dat de monitor uitgang automatisch "aanging" als er iets op aangesloten werd. Blijkbaar ging dat niet goed, want zodra ik dat op handmatig zette had ik beeld!
Die setup zit als laatste optie bij <FN>-<7> (om uitgang opties te selecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Elroy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:21:
Sinds gister eigenaar van de LE-37M86BD :)
Is toch wel aardig wat groter van een 26" naar een 37" :>

Als eerst wat plaatjes
Out of the box:
[afbeelding]

Reclame op tv:
[afbeelding]

PC @ 1920x1080
[afbeelding]
hmm beetje onderbelichtte foto's om het zwart goed erop te krijgen?

verder staan hierboven nog wat meer foto's en daar storen de refelecties toch echt enorm...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Ik heb de LE32S81 en wil graag de zap snelheid versnellen.

Via: Standby - info - menu - mute - power on
ben ik in het service menu gekomen.
Daar kan ik echter de optie - video mute time niet vinden.
Waar kan ik die optie vinden?

Ik heb het gevonden onder - Adjust - User Control Init
Stond standaard op 10, ik heb het nu op 3 gezet.

Het beeld zapt nu een stuk sneller, maar het geluid niet dat duurt nog even lang.

[ Voor 26% gewijzigd door lethargy op 26-05-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Sinds eergisteren eigenaar van de LE40M87. In de eerste plaats moet ik zeggen dat het beeld erg goed is, vooral icm de PS3, maar ook het analoge beeld is boven verwachting. Nu heb ik echter wel een probleem waarvan ik hoop dat iemand de oplossing ervoor weet.

Ik heb de PS3 via HDMI aangesloten. Dit geeft een fantastisch beeld in 1080p. Geupscalede DVDs zien er supergoed uit. Voor het geluid gebruik ik een z5500 speakersert van Logitech. De aansluiting verloopt via de optical-out van de ps3 en de optical-in van de z5500.

Als ik nu een DVD afspeel via de PS3 loopt het geluid niet geheel synchroon met het beeld. Het scheelt niet veel, maar het is net genoeg om storend te zijn. In mijn beleving komt het geluid steeds net iets vroeger dan het beeld.

Ik heb ook geprobeerd ipv de optical-out van de PS3 de optical out van de TV te gebruiken. Het geluid loopt dan via HDMI naar de TV en dan via de optical-out van de TV naar de optical-in van de z5500. Het geluid loopt dan perfect synchroon, echter nu alleen in stereo. DIt lijkt me dus ook geen optie.

Een mogelijke oplossing lijkt mij om in de PS3 zo in te stellen dat er een delay komt op alle audiokanalen waardoor het geluid weer precies synchroon loopt. Echter kan ik hier in het PS3 settingsmenu geen opties voor vinden, terwijl mijn oude philips DVD speler deze opties wel aan boord heeft. Bij deze DVD speler had ik een verglijkbaar probleem (video via component naar TV, audio via coax naar z5500) en dit heb ik met deze settings in de DVD-speler op kunnen lossen. Een andere oplossing lijkt mij erin gelegen dat de TV wel DTS / DD 5.1 geluid over de optical-out uitstuurd. Hiervan kan ik in de TV weer geen opties vinden. Ik weet wel zeker dat de PS3 5.1 geluid uitstuurt doordat ik deze dit aangeeft in het info-scherm tijdens het afspelen van DVD's.

Ik heb wel eens gehoord dat het versturen van 5.1 geluid over HDMI problemen geeft. Ik heb maar 1 type kabel om te proberen en deze is van het type HQ. (gekocht bij allekabels.nl)

Hoe nu verder dit probleem op te lossen? Ik heb de vraag ook bij Samsung neergelegd. Reactie van hen zal ik hier ook posten.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de volgende Samsung LCD tv's:
* LE26R71 (Informatie kieskeurig)
* LE26S81 (Informatie kieskeurig)
* LE27S71 (Informatie kieskeurig)

Zou iemand mij advies kunnen geven over welke tv ik het best zou kunnen lopen? (tv is vooral voor de xbox 360 en voor dvd's op te kijken)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou voor de R71 gaan. Bij de S series wordt nogal eens bezuinigd op het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Philflow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:01:
Ik zou voor de R71 gaan. Bij de S series wordt nogal eens bezuinigd op het panel.
maar als je naar de s81 kijkt dan heeft deze wel betere waardes, en is een tv van 2007, dus zou ook betere technieken moeten hebben onder de "motorkap"

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

aliberto schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:20:
[...]
maar als je naar de s81 kijkt dan heeft deze wel betere waardes, en is een tv van 2007, dus zou ook betere technieken moeten hebben onder de "motorkap"
Kijk dan maar eens naar de kijkhoek. (en niet naar dynamisch contrast)

En de S serie is een uitgeklede R serie. Ik zelf zou dus voor de R gaan, maar goed ik heb ze in het echt nooit goed kunnen vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 27-05-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
vandaag volgende bestelling geplaatst:

LE40M86B
Samsung Wallmount Motor
HT-TX250

Ik laat jullie foto's zien en ik schrijf een review van dit alles!! Ik verwacht alles binnen nu en 2-3 weken.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 18:16
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een LE32S71B. Zoals bijna iedereen hier heb ik metteen de zap-snelheid via het service menu.

Mocht ik nou bijvoorbeeld een verkeerde instelling gewijzigd hebben in het service menu en ook niet meer weten welke instelling, bestaat er dan nog de mogelijkheid om alle instellingen in het service menu te resetten?
Of kan ik nog ergens alle instellingen van het service menu van de LE32S71B terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
lethargy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:47:
Ik heb de LE32S81 en wil graag de zap snelheid versnellen.

Via: Standby - info - menu - mute - power on
ben ik in het service menu gekomen.
Daar kan ik echter de optie - video mute time niet vinden.
Waar kan ik die optie vinden?

Ik heb het gevonden onder - Adjust - User Control Init
Stond standaard op 10, ik heb het nu op 3 gezet.

Het beeld zapt nu een stuk sneller, maar het geluid niet dat duurt nog even lang.
Uhm, dat is wel fijn. Maar hoe kom je in het service-menu dan? Ik zie geen knop info ;p

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Erik7 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:11:
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een LE32S71B. Zoals bijna iedereen hier heb ik metteen de zap-snelheid via het service menu.

Mocht ik nou bijvoorbeeld een verkeerde instelling gewijzigd hebben in het service menu en ook niet meer weten welke instelling, bestaat er dan nog de mogelijkheid om alle instellingen in het service menu te resetten?
Of kan ik nog ergens alle instellingen van het service menu van de LE32S71B terugvinden?
die heb ik ook! :), wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn LE32M51B. Heb hem nu bijna een jaar en vanavond viel ons op dat tijdens het weergeven van donkere beelden, bij licht donkere beelden echt goed te zien, er continue rode stippeltjes te zien die flikkeren zeg maar.

Daarna getest via verschillende media met verschillende aansluitingen, digi tv via scart, xbox360 via component, apple tv via hdmi, allen hebben nu ineens dit probleem. Er is verder niets veranderen qua instellingen of aansluitingen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
THE_BASE schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:43:
[...]

Uhm, dat is wel fijn. Maar hoe kom je in het service-menu dan? Ik zie geen knop info ;p
Info knop zit ergens onder op de A.B. Er staat een i op de knop. Als je normaal op de knop drukt dan zie je linksboven in het beeld staan welke zender je kijkt. Kijk anders in de gebruiksaanwijzing.

Je moet eerst de TV op een kanaal zetten en dan de toets combinatie rustig indrukken, dan duurt het even voordat je tv weer aangaat in het service menu. Wel heel voorzichtig zijn en niet zomaar iets veranderen, want je TV kan onbruikbaar worden als je iets verkeerd doet!

Edit: Als je klaar bent in het service menu je TV weer uitzetten en dan weer aan. Bij mij zijn dan iedere keer de ruisfilter en Dni filter uitgezet. Die moet je dan weer aanzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door lethargy op 28-05-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
Rev! schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:45:
[...]
LE32S71B
die heb ik ook! :), wat vind je ervan?
Ik moet er erg aan wennen. Na 2 weken heb ik nog steeds niet de juiste kleurinstellingen gevonden.
Wat zijn bijv. jou beeld instellingen? (uiteraard instellingen zoals jij die mooi vind)
Ook had ik verwacht dat wanneer ik het beeldformaat op "auto breed" zet, het beeld ook automatisch wisselt tussen 16:9 en 4:3. Zeker als ik het formaat op 4:3 zet worden sommige beelden wel heel erg klein.

[ Voor 7% gewijzigd door Erik7 op 28-05-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
lethargy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Info knop zit ergens onder op de A.B. Er staat een i op de knop. Als je normaal op de knop drukt dan zie je linksboven in het beeld staan welke zender je kijkt. Kijk anders in de gebruiksaanwijzing.

Je moet eerst de TV op een kanaal zetten en dan de toets combinatie rustig indrukken, dan duurt het even voordat je tv weer aangaat in het service menu. Wel heel voorzichtig zijn en niet zomaar iets veranderen, want je TV kan onbruikbaar worden als je iets verkeerd doet!

Edit: Als je klaar bent in het service menu je TV weer uitzetten en dan weer aan. Bij mij zijn dan iedere keer de ruisfilter en Dni filter uitgezet. Die moet je dan weer aanzetten.
Hmm, ik heb de LE32R82, misschien dat dat net anders is, alhoewel ik wel die info-toets heb. Maar ik begrijp jeniet. Eerst de TV aan zetten, dan een kanaal, als ik dan op info druk krijg ik dus te zien naar wat ik kijk.

En áls ik het menu zit, waar zat ik zapsnelheid aan? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
ik las net een artikel over philips en zijn nieuwe led tv's en de prijzen in dollars, mensen maak je borst maar nat:

http://www.electronichous...p_leds_and_larger_screen/

Dus als je een LED tv van samsung wil in juli , mag je denk ik ook wel even doorsparen, of toch naar een ander alternatief gaan zoeken

EDIT:

Voor mensen die een demo van een LED tv willen zien met zeer hoog contrast:

http://www.engadgethd.com...cklit-lcd-with-1-000-000/

En hier een pdf voor de over de werking,voor en nadelen van LED:
http://www.ledexpo.com/LEDBLU_samsung-HunJooHahm.PDF

[ Voor 30% gewijzigd door aliberto op 28-05-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

net de le37m86bd binnen en ff wat gespeeld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/lcd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/lcd3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door l3p op 29-05-2007 01:24 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
l3p schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:24:
net de le37m86bd binnen en ff wat gespeeld :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi schermpje.

Was het de bedoeling om het als monitor alleen te gebruiken?

Anders was je misschien beter af met een monitor van gelijke grootte.(gebruiken ook minder stroom)

PS :
ik zie dat je geweldadige games speeld, ik hoop niet dat je met dat zwaard op je bureau ongeoorloofde dingen doet :)

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 29-05-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag de Samsung LE40M86BD gekocht bij MediaMarkt Ede.
Hij stond er voor 2200, dit vond ik wel duur, vooral vergeleken met de prijzen op Pricewatch.
Na wat overleg heb ik hem meegekregen voor 1900 :)

Ik las hier dat veel mensen nog met de kleuren moesten spelen voordat het er goed uitzag,
echter ikzelf heb dit niet hoeven doen, het zag er out of the box meteen goed uit.
X360 via component _/-\o_
VGA ook erg netjes, behalve 2-3 pixels die buiten beeld vallen.

Dit was mijn mini review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
THE_BASE schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Hmm, ik heb de LE32R82, misschien dat dat net anders is, alhoewel ik wel die info-toets heb. Maar ik begrijp jeniet. Eerst de TV aan zetten, dan een kanaal, als ik dan op info druk krijg ik dus te zien naar wat ik kijk.

En áls ik het menu zit, waar zat ik zapsnelheid aan? :)
Zet de TV aan op een kanaal. Dan druk je op de volgende toetsen.
STANDBY (de tv gaat uit) > INFO > MENU > MUTE > POWER ON
Dan gaat je TV (duurt even) aan en zie je het service menu.

Dan ga je naar de optie: Adjust > User Control Init
In het menu dat je dan ziet staat ergens > Video Mute Time (standaard waarde is 8 of 10)

Zet deze waarde tussen de 2 en 4. Het zappen gaat dan veel sneller. Op waarde 2 verdwijnt het zwarte scherm dat je normaal tussen het zappen in ziet. Je ziet dan wel de "beeldopbouw" van het scherm. Het duurt dan nog wel een seconde voordat je geluid hoort.
Dan druk je een paar keer op menu, zodat je weer in het begin scherm van het service menu komt. Dan kan je de TV uitzetten en dan weer aan.
Let op: Bij mij is dan het Dig. ruisfilter en DNi uitgezet.
Die zet je dan gewoon weer aan in het menu > Beeld
(Ga verder niet zomaar instellingen in het service menu aanpassen, je TV kan onbruikbaar worden!)

Edit: Ik heb de S81B, voor de R serie zal het wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
lethargy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:15:
[...]

In het menu dat je dan ziet staat ergens > Video Mute Time (standaard waarde is 8 of 10)

Zet deze waarde tussen de 2 en 4. Het zappen gaat dan veel sneller. Op waarde 2 verdwijnt het zwarte scherm dat je normaal tussen het zappen in ziet. Je ziet dan wel de "beeldopbouw" van het scherm. Het duurt dan nog wel een seconde voordat je geluid hoort.
Dan druk je een paar keer op menu, zodat je weer in het begin scherm van het service menu komt. Dan kan je de TV uitzetten en dan weer aan.
(Ga verder niet zomaar instellingen in het service menu aanpassen, je TV kan onbruikbaar worden!)

Super! Vanavond maar eens proberen, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Toen ik vorig jaar ging verhuizen heb ik een 32 inch Samsung gekocht. Aangezien dit echt te klein is voor mijn woonkamer heb ik maar besloten om ergens de komende weken een 46 inch LCD te gaan kopen! :) Mensen ervaringen met de verschillende modellen? Zijn er zoveel...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
[...]

heb hem op 1 nu, gaat hij daar niet stuk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Erik7 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Ik moet er erg aan wennen. Na 2 weken heb ik nog steeds niet de juiste kleurinstellingen gevonden.
Wat zijn bijv. jou beeld instellingen? (uiteraard instellingen zoals jij die mooi vind)
Ook had ik verwacht dat wanneer ik het beeldformaat op "auto breed" zet, het beeld ook automatisch wisselt tussen 16:9 en 4:3. Zeker als ik het formaat op 4:3 zet worden sommige beelden wel heel erg klein.
heb alles nog standaard staan. Heb de LE32S81B btw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:47:
Toen ik vorig jaar ging verhuizen heb ik een 32 inch Samsung gekocht. Aangezien dit echt te klein is voor mijn woonkamer heb ik maar besloten om ergens de komende weken een 46 inch LCD te gaan kopen! :) Mensen ervaringen met de verschillende modellen? Zijn er zoveel...
Jazeker.... die zijn er genoeg ! Staan allemaal al in dit topic. Dat wordt lezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Rev! schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
[...]

heb hem op 1 nu, gaat hij daar niet stuk van?
Ik heb hem zelf op 2 staan, omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn van een waarde van 0 of 1.
Op internet wordt op diverse fora overal aangeraden om een waarde tussen de 2 en 4 te kiezen. Daar hou ik me dan maar aan.
Erik7 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Ik heb alle kleurinstellingen nog standaard staan, ga die later nog wel aanpassen.
Ik heb beeldformaat ingesteld op "autobreed" en schermmodus op 16:9. De TV schakelt dan automatisch naar het goede formaat, behalve bij uitzendingen van RTL (niet dat ik daar naar kijk). Ik ben er nog niet achter of dat aan RTL, mijn kabelboer of mijn TV ligt. Alle andere breedbeelduitzendingen, bijv. van Belgie en de BBC worden op breedbeeld weergegeven. Bij RTL heb ik balken boven en onder in beeld. Ik moet dan de zoommodus gebruiken om van die balken af te komen. Toch raar want als RTL in 16:9 uitzendt, dan zou mijn TV dat zonder problemen in 16:9 moeten weergeven. Hebben andere dat ook bij uitzendingen van RTL?

[ Voor 61% gewijzigd door lethargy op 29-05-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
lethargy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:53:
[...]

Ik heb hem zelf op 2 staan, omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn van een waarde van 0 of 1.
Op internet wordt op diverse fora overal aangeraden om een waarde tussen de 2 en 4 te kiezen. Daar hou ik me dan maar aan.

[...]

Ik heb alle kleurinstellingen nog standaard staan, ga die later nog wel aanpassen.
Ik heb beeldformaat ingesteld op "autobreed" en schermmodus op 16:9. De TV schakelt dan automatisch naar het goede formaat, behalve bij uitzendingen van RTL (niet dat ik daar naar kijk). Ik ben er nog niet achter of dat aan RTL, mijn kabelboer of mijn TV ligt. Alle andere breedbeelduitzendingen, bijv. van Belgie en de BBC worden op breedbeeld weergegeven. Bij RTL heb ik balken boven en onder in beeld. Ik moet dan de zoommodus gebruiken om van die balken af te komen. Toch raar want als RTL in 16:9 uitzendt, dan zou mijn TV dat zonder problemen in 16:9 moeten weergeven. Hebben andere dat ook bij uitzendingen van RTL?
RTL is nog geen 16:9 vanaf 4 Juni pas ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Laatst online: 20-08 10:36
[...]

[...]

Ja, RTL zend uit in 4:3. Het is echt waardeloos als zij dan een 16:9 uitzenden, want dat betekend dat ze een deel van het 4:3 beeld gewoon zwat maken. Hierdoor wordt de resolutie nog beroerder dan dat tie al is bij een normale 4:3 uitzending. Heb afgelopenweekend voor het eerst weer F1 gekeken op mijn 40M87. dacht eerst dat mijn decoder H360R stuk was, dus maar ff op analoog beeld overgestapt, maar is echt diep triest wat voor een beeld je dan overhoud. Alle andere kanalen zijn wel goed, maar RTL met een 16:9 uitzending met snelle beelden is echt een drama

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik ga volgende week een LE37M86BD kopen voor mijn zus die net verhuisd is. Ik weet dat deze wel past in haar kamer en bij haar meubels. De 40" is te groot voor haar. We hebben de afgelopen dagen een beetje gekeken naar een TV, ze vond de M86 en de M87 erg mooi zei ze.

Nu mijn grote vraag:

Hoe groot is eigenlijk de doos waarin die verpakt is? De afmetingen als iemand nog de doos heeft en deze zou willen opmeten.
Past deze wel een beetje in een auto of moet ik een busje regelen?? Ik wil m graag zelf ophalen zodat ik deze dan meteen dezelfde dag, als ze van huis is, kan neerzetten in instellen.

EDIT:
Package(WXHXD) 1025*385*768
Gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door BMW_M3 op 29-05-2007 19:17 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:02
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:
Afgelopen zaterdag de Samsung LE40M86BD gekocht bij MediaMarkt Ede.
Hij stond er voor 2200, dit vond ik wel duur, vooral vergeleken met de prijzen op Pricewatch.
Na wat overleg heb ik hem meegekregen voor 1900 :)

Ik las hier dat veel mensen nog met de kleuren moesten spelen voordat het er goed uitzag,
echter ikzelf heb dit niet hoeven doen, het zag er out of the box meteen goed uit.
X360 via component _/-\o_
VGA ook erg netjes, behalve 2-3 pixels die buiten beeld vallen.

Dit was mijn mini review :P
Deze tv heeft de gehele week bij foto klein te koop gestaan voor slechts € 1679,- :X

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Het ligt vast aan mij. Maar lukt echt niet. Ik zet de TV op bron TV, dan bijvoorbeeld op RTL4. Dan druk ik gewoon op Power. De TV gaat aan. Daarna op Info > Menu > Mute > Power (dit doe ik tegelijk) En de TV gaat aan, maar gewoon weer op RTL4. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
THE_BASE schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:28:
[...]

Het ligt vast aan mij. Maar lukt echt niet. Ik zet de TV op bron TV, dan bijvoorbeeld op RTL4. Dan druk ik gewoon op Power. De TV gaat aan. Daarna op Info > Menu > Mute > Power (dit doe ik tegelijk) En de TV gaat aan, maar gewoon weer op RTL4. 8)7
Als de tv aanstaat op RTL 4 en je drukt op Power, hoe kan hij dan aangaan? Hij behoort dan juist uit te gaan. Daarna moet je die knoppen niet tegelijk indrukken, maar achtereenvolgend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:57:
Ik ga volgende week een LE37M86BD kopen voor mijn zus die net verhuisd is. Ik weet dat deze wel past in haar kamer en bij haar meubels. De 40" is te groot voor haar. We hebben de afgelopen dagen een beetje gekeken naar een TV, ze vond de M86 en de M87 erg mooi zei ze.

Nu mijn grote vraag:

Hoe groot is eigenlijk de doos waarin die verpakt is? De afmetingen als iemand nog de doos heeft en deze zou willen opmeten.
Past deze wel een beetje in een auto of moet ik een busje regelen?? Ik wil m graag zelf ophalen zodat ik deze dan meteen dezelfde dag, als ze van huis is, kan neerzetten in instellen.

EDIT:
Package(WXHXD) 1025*385*768
Gevonden.
he bmw:

ik heb de le37r81 gehaald : even groot dus, And guess what: ik rij een oude daihatsu charade 8) . Met de bank naar voren geklapt paste hij makkelijk ;)

hmmm, besef me nu eigenlijk dat mn tv duurder is dan mn auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anakha schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:44:
[...]

Als de tv aanstaat op RTL 4 en je drukt op Power, hoe kan hij dan aangaan? Hij behoort dan juist uit te gaan. Daarna moet je die knoppen niet tegelijk indrukken, maar achtereenvolgend.
Já, vet stom ensowj! Maar ik ga het zo proberen, maar dan achtereenvolgens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel op dit moment nog tussen 2 modellen van Samsung, de LE26S81 en de LE27S71. Ik heb beide modellen nog een paar keer bekeken en heb bij beide voor- en nadelen.

LE26S81
+ 4000:1 dynamisch contrast (tegenover 3000:1 bij de LE27S71)
+ Model uit 2007. Nieuwe technologie naar ik mag aannemen, in ieder geval 1verbeterd tenopzichte van de LE26S71)
- Design. Vind het ontwerp van de LE27S71 mooier, klein nadeel.
Prijs: € 520

LE27S71
+ 27 inch (tegenover 26 inch)
+ Comb filter [SIZE="1"](Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld.)[/SIZE]
Prijs: € 550

Kwa prijs maken ze weinig verschil, hierdoor zal de afweging daar niet vanaf hangen. Welk voordeel zouden jullie zwaarder laten wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
Ik heb beeldformaat ingesteld op "autobreed" en schermmodus op 16:9. De TV schakelt dan automatisch naar het goede formaat, behalve bij uitzendingen van RTL (niet dat ik daar naar kijk).
Ik kan alleen het beeldformaat instellen op "autobreed", en kan de schermmodus volgens mij niet apart instellen. Kan dat kloppen voor de LE32S71B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Samsung 741MP LCD TV. Dit is eigenlijk een 17" monitor met tuner aan boord. Ik gebruik deze als tweede monitor en om tv te kijken in de ruimte waar mn pc staat. Hierdoor switch ik vaak tussen de VGA-input en de tuner. Ik vind het alleen irritant dat dit niet snel kan. Om van tuner naar VGA te gaan moet ik eerst een keer of drie op de 'source'-knop drukken (duurt per source ook nog aldoor een seconde voor je verder kan). Alleen naar de tv kun je snel switchen door ongeacht de source op een zender te drukken.

Heeft iemand een idee of er ook een 'snelknop' of andere methode is om in één keer te switchen naar de gewenste source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Knoop doorgehakt en net even naar de MM geweest. Resultaat mag er wezen :P

LE46M86 gekocht :D
http://www.kieskeurig.nl/...CEBEDC12572A5004836B4.htm

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/0A5298D6028CEBEDC12572A5004836B4_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Erik7 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Ik kan alleen het beeldformaat instellen op "autobreed", en kan de schermmodus volgens mij niet apart instellen. Kan dat kloppen voor de LE32S71B?
Ik heb de LE32S81B, daar kan ik het wel instellen. Zit in het menu > Beeld.
De optie "schermmodus" staat onder de optie "autobreed".
Kijk anders even in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Hoi Allemaal, HELP PLEASE,

Ik heb net een LE37R81B gekocht maar ben zo dom geweest in het service menu meteen in te gaan. Nu weet ik van 2 settings niet meer zeker hoe ze stonden:

2. Option Table (Service) --> Ready --> staat bij mij op ON klopt dit ??
2. Option Table (Service) --> Panel Type --> 37"AUO

Please assist. Ik weet het eigen schuld maar ik wil hem graag weer goed zetten.

Onwijs bedankt tweakers !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Relaxed2000 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:49:
Hoi Allemaal, HELP PLEASE,

Ik heb net een LE37R81B gekocht maar ben zo dom geweest in het service menu meteen in te gaan. Nu weet ik van 2 settings niet meer zeker hoe ze stonden:

2. Option Table (Service) --> Ready --> staat bij mij op ON klopt dit ??
2. Option Table (Service) --> Panel Type --> 37"AUO

Please assist. Ik weet het eigen schuld maar ik wil hem graag weer goed zetten.

Onwijs bedankt tweakers !!!
Bij mijn TV LE32S81B zie ik geen Option Table staan bij 2. Daar staat Option Byte en daarachter staan allemaal cijfers. Ik ga daar maar niet op drukken. Option Table staat verder nergens.
Neem anders contact op met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Iemand anders misschien met een R81B ?? Het gaat erom dat ik niet weet wat voor een panel er in zit oftewel die 2. Option Table (Service) --> Panel Type --> 37"AUO
is voor mij van belang. Please help. Durf samsung niet te bellen aangezien ik niet weet of klooien middels service menu mag. (denk ut niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_sla schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:00:
[...]

Deze tv heeft de gehele week bij foto klein te koop gestaan voor slechts € 1679,- :X
Ik ben niet bekend met Foto Klein, en kreeg je er daar ook een Johnny Loco fiets bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:02
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:51:
[...]

Ik ben niet bekend met Foto Klein, en kreeg je er daar ook een Johnny Loco fiets bij? :)
Yep daar kreeg je ook de fiets, maar bij media markt heb je laagste prijs garantie, dus mocht je hem binnen 2 weken ergens anders nog goedkoper zien kun je het verschil terugkrijgen !!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik heb gisteren een LE32R82B gehaald en heb net een poging gedaan om mijn pc via hdmi poort 2 aan te sluiten zodat ik de analoge audio vanaf de geluidskaart door kan lussen. (tzt lus ik de spdif door de hdmi maar dat gaat nu even niet)

Ik krijg geen signaal op de Audio L en R van de hdmi 2 poort! Om helemaal gek van te worden.

Zie ik iets over het hoofd of werkt het stomweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pegasus81 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:14:
Sinds eergisteren eigenaar van de LE40M87. In de eerste plaats moet ik zeggen dat het beeld erg goed is, vooral icm de PS3, maar ook het analoge beeld is boven verwachting. Nu heb ik echter wel een probleem waarvan ik hoop dat iemand de oplossing ervoor weet.

Ik heb de PS3 via HDMI aangesloten. Dit geeft een fantastisch beeld in 1080p. Geupscalede DVDs zien er supergoed uit. Voor het geluid gebruik ik een z5500 speakersert van Logitech. De aansluiting verloopt via de optical-out van de ps3 en de optical-in van de z5500.

Als ik nu een DVD afspeel via de PS3 loopt het geluid niet geheel synchroon met het beeld. Het scheelt niet veel, maar het is net genoeg om storend te zijn. In mijn beleving komt het geluid steeds net iets vroeger dan het beeld.

Ik heb ook geprobeerd ipv de optical-out van de PS3 de optical out van de TV te gebruiken. Het geluid loopt dan via HDMI naar de TV en dan via de optical-out van de TV naar de optical-in van de z5500. Het geluid loopt dan perfect synchroon, echter nu alleen in stereo. DIt lijkt me dus ook geen optie.

Een mogelijke oplossing lijkt mij om in de PS3 zo in te stellen dat er een delay komt op alle audiokanalen waardoor het geluid weer precies synchroon loopt. Echter kan ik hier in het PS3 settingsmenu geen opties voor vinden, terwijl mijn oude philips DVD speler deze opties wel aan boord heeft. Bij deze DVD speler had ik een verglijkbaar probleem (video via component naar TV, audio via coax naar z5500) en dit heb ik met deze settings in de DVD-speler op kunnen lossen. Een andere oplossing lijkt mij erin gelegen dat de TV wel DTS / DD 5.1 geluid over de optical-out uitstuurd. Hiervan kan ik in de TV weer geen opties vinden. Ik weet wel zeker dat de PS3 5.1 geluid uitstuurt doordat ik deze dit aangeeft in het info-scherm tijdens het afspelen van DVD's.

Ik heb wel eens gehoord dat het versturen van 5.1 geluid over HDMI problemen geeft. Ik heb maar 1 type kabel om te proberen en deze is van het type HQ. (gekocht bij allekabels.nl)

Hoe nu verder dit probleem op te lossen? Ik heb de vraag ook bij Samsung neergelegd. Reactie van hen zal ik hier ook posten.
Is er iemand die kan bevestigen wat de optical out van de Samsungs allemaal al dan niet doorgeeft? Alleen stereo? Kan er ook nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week de 46M86 in combinatie met een PS3. Wanneer ik gebruik maak van de upscale functie in de PS3 krijg ik om de paar minuten een flikkering in mijn scherm bij het bekijken van een DVD. Zonder de functie blijk ik daar geen last van te hebben. Dit hoort misschien in het PS3 topic, maar misschien ligt dit aan één of andere instelling bij de tv? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb een probleem met mijn samsung plasma, maar herinner met dat dit ook weleens voorkwam op Samsung LCD's.

Ik heb mijn UPC box op -breed (16:9)- staan. Als ik de TV dan op 16:9 zet ziet het er goed uit, totdat er een breedbeeld uitzending komt dan zijn er ineens grote zwarte balken te zien. Dan moet ik m handmatig op zoom zetten, dan gaan de zwarte balken weg. Zo blijf ik dus switchen tussen de verschillende formaten.Ik heb al geprobeerd met autowide maar dat werkt ook niet. (dan vallen er hele stukken weg van gewoo formaat uitzendingen)

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

wagenveld schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:18:
[...]

Is er iemand die kan bevestigen wat de optical out van de Samsungs allemaal al dan niet doorgeeft? Alleen stereo? Kan er ook nergens iets over vinden.
Nog niet, maar het antwoord van Samsung was vrij waardeloos. Hoewel ik dacht dat mijn vraag duidelijk was, slagen ze er daar toch in antwoord te geven op een vraag die ik (volgens mij) niet stelde:

Vriendelijk dank voor uw emailmet betrekking tot uw LE40M87BD.

"U kunt proberen het geluidprobleem via de TV op te lossen door "TruSurround XT (SRS TS XT) uit te schakelenals de optical out van de TV is aangesloten op uw externe boxen.
U kunt dit doen via menu > geluid > SRS TS XT.

Mocht dit niet helpen dan is helaas de enige optie nog om contact op te nemen met Sony en hun te vragen of het mogelijk is om een vertraging in te stellen op uw PS3.

Ikvertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

[samsung medewerker]
Samsung Electronics"

Ik heb zelf nog de officiele ps3 sony HDMI kabel van EUR 99(!) geprobeerd. Dit helpt ook niet om meer dan stereo geluid uit de optical out te krijgen, dus wellicht kan dit gewoon niet.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
walterg schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:58:
Ik heb gisteren een LE32R82B gehaald en heb net een poging gedaan om mijn pc via hdmi poort 2 aan te sluiten zodat ik de analoge audio vanaf de geluidskaart door kan lussen. (tzt lus ik de spdif door de hdmi maar dat gaat nu even niet)

Ik krijg geen signaal op de Audio L en R van de hdmi 2 poort! Om helemaal gek van te worden.

Zie ik iets over het hoofd of werkt het stomweg niet?
Dit was een wat panische post na het uren iets niet aan de praat krijgen van een relatief simpel iets op een splinternieuwe tv. Er zat nogal wat frustratie in :)

Even met een heldere blik de situatie en mijn vermoeden:
Het gaat om een htpc (winXP+MP) met een Radeon 1600Pro HDMI kaart, aangesloten op de hdmi 2 poort van mijn Samsung LE32R82B. De hdmi 2 poort heeft een losse audio ingang (2x tulp) voor gebruik met DVI -> hdmi kabels (waar de audio dus niet word doorgegeven).

Het probleem: Als ik mijn pc met de hdmi kabel aansluit krijg ik met geen mogelijkheid geluid via de twee tulpen die bij die hdmi poort horen.

Inmiddels mijn vermoeden: Zou het kunnen dat de tv een audio signaal verwacht over de hdmi ingang en dus de analoge audio uitschakelt?

Ik kan dit vanavond pas testen maar het lijkt me een waarschijnlijke verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:40:
Heb sinds een week de 46M86 in combinatie met een PS3. Wanneer ik gebruik maak van de upscale functie in de PS3 krijg ik om de paar minuten een flikkering in mijn scherm bij het bekijken van een DVD. Zonder de functie blijk ik daar geen last van te hebben. Dit hoort misschien in het PS3 topic, maar misschien ligt dit aan één of andere instelling bij de tv? Thanks
Op mijn 40M87 via HDMI heb ik dat niet. Misschien is het een exemplarisch probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik wil graag dat wanneer ik een met HDMI aangesloten apparaat inschakel (PS3 of settopbox) mijn TV automatisch de bron selecteert die op dat moment ingeschakeld wordt. Is dit mogelijk?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE40F71B. Ik had gisteren een dvi naar hdmi kabel gekocht en nu gebruikt de tv overscan. Dit wil ik niet. Hoe kan ik dit uitzetten? Kan dit ook via het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:48:
Ik heb de LE40F71B. Ik had gisteren een dvi naar hdmi kabel gekocht en nu gebruikt de tv overscan. Dit wil ik niet. Hoe kan ik dit uitzetten? Kan dit ook via het service menu?
[search=LE40F71B overscan], dit staat letterlijk in honderden posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
Ik kreeg via de webshop voordeelhalen.nl te horen dat de LE40M86 niet meer door Samsung wordt gemaakt en vervangen is door de LE40M87. Klinkt onwaarschijnlijk. Weet iemand of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tinman schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:36:
Ik kreeg via de webshop voordeelhalen.nl te horen dat de LE40M86 niet meer door Samsung wordt gemaakt en vervangen is door de LE40M87. Klinkt onwaarschijnlijk. Weet iemand of dit waar is?
Ik geloof het niet. 86 is totaal zwart, 87 heeft een zilveren randje. Dat is het enige verschil.
Waarschijnlijk een geval van "die hebben we niet meer koopt u aub deze".

Trouwens niet zo beste verhalen gehoord over die winkel dus misschien even goed om reviews te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de samsung,le40m86b, maar nu heb ik een vraag. Nu hoor ik dat ik de upc box via mijn receiver moet aan sluiten en van mijn receiver naar de tv (ik heb de denon 3806) Krijg ik dan veel beter beeld? Ik heb geen zin om dure kabels tekopen als het niet veel scheeld. Graag hoor ik jullie reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend of de m81 ook dat super irritante super clear scherm heeft? Ik heb het in de winkel gezien en ik vind het niks. Als je overdags een filmpje wil kijken en de zon schijnt in de kamer kan je niks meer zien :P Ik heb op internet lopen zoeken maar er is nog niet heel veel over bekend volgens mij alleen dat ie in juli(zal wel oktober worden) uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de LE40M87BD, er is me echter iets niet duidelijk wat betreft het geluid. Ik heb steeds meer consoles en andere randapparaten, en momenteel een versterkertje met maar 1 optische ingang, dus ik denk: mooi, al m'n apparaten via HDMI naar m'n nieuwe tv + 1 optisch kabeltje van m'n tv naar de versterker = al m'n apparaten tegelijk aangesloten op receiver.

Bij dit verhaal gaat helaas de dolby surround verloren. Kan ik de tv duidelijk maken dat hij het binnenkomend 5.1 geluid ongewijzigd er via de optische uitgang weer uit moet gooien? Alle opties in die richting zijn "grayed out" in de menu's, en de handleiding heeft het over een Anynet oplossing waar ik nog nooit van gehoord had en waar m'n receiver niet aan voldoet.

*edit* sorry ik zie dat dit een paar posts eerder al ter sprake is gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel zelf heel sterk tussen deze 2 modellen : SAMSUNG LE32S81 & LE32R72
Heb beiden meerder malen zowel bij bcc als bij MM gezien en ik kan maar geen keuze maken.
Ik wordt er helemaal kierewiet van en me vriendin al helemaal haha...
kan iemand mij overtuigen betreffende deze 2 modellen ?
thx alvast peepz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:40:
Knoop doorgehakt en net even naar de MM geweest. Resultaat mag er wezen :P

LE46M86 gekocht :D
http://www.kieskeurig.nl/...CEBEDC12572A5004836B4.htm

[afbeelding]
Hoe ziet kabel tv er uit op je LE46.
En hoe is het beeld van dvds, zie je veel ruis.
Ik had bij media mark op de 52 inch versie wat dvds bekeken en dat zag er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:54:
*edit* sorry ik zie dat dit een paar posts eerder al ter sprake is gekomen
Jep, maar een echte bevestiging hebben we dus nog niet. Iemand die het misschien wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
Ik moest bij een kennis de Samsung LE19R71 aansluiten op zijn pc. Hij had nog een vga kabel waar hij het eerst zelf mee had aangesloten. De native resolutie van de tv (1440x900@60hz) stond al direct standaard ingesteld en het beeld paste. Omdat hij echter de tv aanwilde sluiten met een langere kabel (10 meter, om niet de pc onder de tv te hebben) die hij toch moest kopen heb ik hem aangeraden om direct voor een dvi kabel te gaan vanwege de betere kwaliteit. Nu ik de tv via deze kabel heb aangesloten kon ik echter niet de juiste resolutie instellen (wel 1280x960 of 1400x568 ofzo) en het beeld stond dan ook niet goed (trillend en stukken die buiten het scherm vielen) . Ik heb toen de native resolutie toegevoegd maar het beeld blijft aan het trillen en het past niet. Ik lees op verschillende plekken dat er meer mensen zijn met dit probleem maar niet hoe(/of) ze het opgelost hebben.

Ik heb tevens nog een hoop andere resoluties geprobeerd (1360x768 1025x... etc) maar dit hielp allemaal niks.
Hoe los ik dit dan toch op?

Relevante info:
10 m dvi kabel
Geforce 6600 kaart (verder niet gekeken naar de uitvoering)
Nieuwste forceware nvidea drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie voor de nieuwere Samsung LE26S81B (Specificaties)of voor de wat oudere maar grotere (al is het maar 1 inch, 2.2cm) LE27S71B (Specificaties) gaan?

Graag jullie mening, liefst zoveel mogelijk. Zit zelf in twijfel, kom er echt niet uit. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me advies geven?

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen weekend bij de Media Markt Hengelo de Samsung LE26s81 gekocht voor zo'n 570 euro. Het ding zit nog in de doos (staat nog bij ouderlijk huis) maar pas nu ben ik me er wat in gaan verdiepen (ja ik weet, erg snugger...) en vraag ik me af of 26 inch niet nog beter wat groter moet (we zitten maar 2m van scherm, dat wel). Ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik 32 inch wil, en ook een samsung.

Dan komt deel 2. Ben vanavond bij MM Zwolle (daar woon ik) geweest en zag daar tot mijn verbazing diezelfde Samsung LE26s81 voor 699 euro, 120 euro duurder dan hun collega's in Hengelo dus. Bizar, want ik zou bij omruilen mijn Samsung LE26s81 wel bij andere MM-vestigingen (logischerwijs thuis in Zwolle) mogen inruilen.

Maar soit, nu welke Samsung 32" te nemen? Media Markt Zwolle had een 555 euro actie met LE32R32 maar die is al uitverkocht en lijkt me bovendien van matige kwaliteit. Wel zag ik de prachtige Samsung LE32r81 staan, echter voor een redelijk forse prijs van 950 euro. Nou heeft MM een laagste prijs garantie en zag ik op webstores al prijzen vanaf 750 euro, o.a. bij Progress in Hengelo. Maargoed webstores tellen niet, zij het wel dat Progress in Hengelo ook een shop heeft en ik dus de Media Markt Hengelo zo ver zou moeten krijgen me die LE32r81 voor 750 euro te verkopen. Stukkie rijden, maar toch.

De vraag eigenlijk: die Le32r81: is dat een goed model? Waarin verscheelt deze van de Le32s81? De 26" die ik dus nu nog heb is ook een s81. Het enige verschil dat ik zie is de contrastwaarde, maar ga ik dat verschil merken boven de 2000:1? Samsung le32r81 is 8000:1, sle32s81 (die goedkoper is) 7000:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:42:
De vraag eigenlijk: die Le32r81: is dat een goed model? Waarin verscheelt deze van de Le32s81? De 26" die ik dus nu nog heb is ook een s81. Het enige verschil dat ik zie is de contrastwaarde, maar ga ik dat verschil merken boven de 2000:1? Samsung le32r81 is 8000:1, sle32s81 (die goedkoper is) 7000:1.
De LE32R81 is zeker een goed model. Die hoort bij de best presterende modellen van rond de 800 euro.
Met de S81 heb ik geen ervaring.

Verdere verschillen zijn de Moviemode, en misschien het panel maar dat is lastig te zeggen. Dat zou je moeten zien. Hier een review van de R81 (vrijwel identiek aan R81, uitgezonder digituner) http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE32R87BDX/

De contrastwaardes die je noemt zijn dynamisch, en niet de echte contrast waardes. Of jij een verschil van 8000:1 t.o.v. 7000:1 merkt lijkt me uiterst twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:06:
Zouden jullie voor de nieuwere Samsung LE26S81B (Specificaties)of voor de wat oudere maar grotere (al is het maar 1 inch, 2.2cm) LE27S71B (Specificaties) gaan?

Graag jullie mening, liefst zoveel mogelijk. Zit zelf in twijfel, kom er echt niet uit. Alvast bedankt! :)
Ga zeker voor de nieuwste, dus de 26". Mijn broer zat ook in het zelfde schuitje en heeft hem de 82B variant aangeschaft.

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen weekend bij de Media Markt Hengelo de Samsung LE26s81 gekocht voor zo'n 570 euro. Het ding zit nog in de doos (staat nog bij ouderlijk huis) maar pas nu ben ik me er wat in gaan verdiepen (ja ik weet, erg snugger...) en vraag ik me af of 26 inch niet nog beter wat groter moet (we zitten maar 2m van scherm, dat wel). Ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik 32 inch wil, en ook een samsung.

Dan komt deel 2. Ben vanavond bij MM Zwolle (daar woon ik) geweest en zag daar tot mijn verbazing diezelfde Samsung LE26s81 voor 699 euro, 120 euro duurder dan hun collega's in Hengelo dus. Bizar, want ik zou bij omruilen mijn Samsung LE26s81 wel bij andere MM-vestigingen (logischerwijs thuis in Zwolle) mogen inruilen.

Maar soit, nu welke Samsung 32" te nemen? Media Markt Zwolle had een 555 euro actie met LE32R32 maar die is al uitverkocht en lijkt me bovendien van matige kwaliteit. Wel zag ik de prachtige Samsung LE32r81 staan, echter voor een redelijk forse prijs van 950 euro. Nou heeft MM een laagste prijs garantie en zag ik op webstores al prijzen vanaf 750 euro, o.a. bij Progress in Hengelo. Maargoed webstores tellen niet, zij het wel dat Progress in Hengelo ook een shop heeft en ik dus de Media Markt Hengelo zo ver zou moeten krijgen me die LE32r81 voor 750 euro te verkopen. Stukkie rijden, maar toch.

Goh, 26" - het is wat je zelf voor ogen hebt hé. 26" is in cm 67 cm dus zeker niet klein. Ikzelf heb zelf een LCD besteld van 40" en zal daar op 3,5 m van zitten. Misschien te groot maar ik wil het cinema gevoel krijgen.

Het verschil in contrast tussen beiden is nichiel, te verwaarlozen. Ik vermoed wel dat die met een contrast van 8000:1 een nieuwere is en dus ook iets beter zou moeten zijn, is ook te merken aan de prijs natuurlijk. Maar veel zal het naar mijn inziens niet uitmaken! Je moet maar es kijken in dit topic naar ervaringen over beide schermen. Er staan er wel een paar in vermeld.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:06:
Ik denk niet dat je zo'n beslissing op basis van specs moet maken. Kijken in de winkel is dan beter.

Als ik wel op basis vna de specs zou moeten kiezen zou ik voor de S27 gaan, op basis van grotere opgegeven kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

wagenveld schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:41:
[...]

Jep, maar een echte bevestiging hebben we dus nog niet. Iemand die het misschien wel werkend heeft?
Nog niet, maar heb deze vraag nu wel expliciet bij Samsung neergelegd, zodat hopelijk zelfs de helpdesk 'm begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
walterg schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Dit was een wat panische post na het uren iets niet aan de praat krijgen van een relatief simpel iets op een splinternieuwe tv. Er zat nogal wat frustratie in :)

Even met een heldere blik de situatie en mijn vermoeden:
Het gaat om een htpc (winXP+MP) met een Radeon 1600Pro HDMI kaart, aangesloten op de hdmi 2 poort van mijn Samsung LE32R82B. De hdmi 2 poort heeft een losse audio ingang (2x tulp) voor gebruik met DVI -> hdmi kabels (waar de audio dus niet word doorgegeven).

Het probleem: Als ik mijn pc met de hdmi kabel aansluit krijg ik met geen mogelijkheid geluid via de twee tulpen die bij die hdmi poort horen.

Inmiddels mijn vermoeden: Zou het kunnen dat de tv een audio signaal verwacht over de hdmi ingang en dus de analoge audio uitschakelt?

Ik kan dit vanavond pas testen maar het lijkt me een waarschijnlijke verklaring.
Dat was het inderdaad.

Nou, het was gezellig jongens! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je mag toch wel verwachten dat ze dat in de toekomst anders doen. Audiobron instelbaar maken natuurlijk. Wellicht zelfs via firmware upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:20:
[...]

Ik had bij media mark op de 52 inch versie wat dvds bekeken en dat zag er gewoon niet uit.
Ik zit zo'n 5,5 meter van mijn scherm af, dvd's zien er goed uit. Het is geen HDDVD natuurlijk, maar zeer acceptabel. Ik kijk geen tv via de normale kabel maar via dtv van casema. Is ook erg goed te doen. Moest wel flink spelen met de instellingen, voornamelijk de color/sharpness en contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:20:
[...]

Als je op een of twee meter afstand kijkt op een 40" ziet DVD er ook niet uit. Je moet natuurlijk wel de juiste kijkafstand pakken, vergeet niet dat DVD gewoon PAL resolutie is...
Sowieso is DVD met de komst van de grotere LCD's een inferieure bron geworden natuurlijk. Download maar eens een HD filmpje en vergelijk....
m0nk schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:14:
[...]

Ik zit zo'n 5,5 meter van mijn scherm af, dvd's zien er goed uit. Het is geen HDDVD natuurlijk, maar zeer acceptabel. Ik kijk geen tv via de normale kabel maar via dtv van casema. Is ook erg goed te doen. Moest wel flink spelen met de instellingen, voornamelijk de color/sharpness en contrast.
Dat bedoel ik dus.. :P Ik zit zelf 3,5 a 4 meter van mijn 40" en dan is het ook goed te doen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb ik inderdaad ook gedaan. Heb een redelijk zware laptop (asus G2P) en die heb ik aan mijn LCD gehangen op 1920x1080. Daarna een HD filmpje afgespeeld.. dan maakt het niet meer uit als je op 1 meter afstand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Niet zozeer een advies, maar wel een bepaalde mening. Ik heb dus de 32" LE32R32 gekocht ter vervanging van mijn oude Philips 26". Zelf zit ik dus ook ong. 1,5M ~ 2,0M van mijn TV (afhankelijk van mijn zitpositie) en heb geen spijt gehad van deze koop in zijn geheel. Behalve dat de Samsung een aanzienlijk betere beeldkwaliteit heeft ten opzicht van oude Philips (heb zelf DVB-S ipv reguliere kabel) ben ik wel geschrokken van de grootte van de TV. Qua plaatsing is het geen probleem maar mogelijk was een 26" Samsung wellicht een betere keuze geweest voor mij. Het voornamelijk de voet die hem zo groot/lomp maakt ten opzichte van mijn oude Philipsje :)

Wat betreft de LE32R32. Zelf geen enkel probleem ervaren. Beeld vanaf mijn DGStation 400S DVD-S ontvanger is aanzienlijk beter (SCART op 1e aansluiting) alsmede ook van mijn XBOX "Classic" (SCART op 2e aansluiting), XBOX 360 (HDTV component aansluiting) en mijn DVD speler (HDMI). Qua beeld heb ik niks te klagen. Heb zelfs nog niks getweaked qua beeld instelling, een aanzienlijke verbetering van wat ik had.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Dus jij vind een 32" te groot voor een 1,5 tot 2 meter kijk afstand?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ritchie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:01:
Uhm. Niet zo zeer het formaat 32" maar meer het formaat van de TV omdat hij 32" is. En ja, het is enorm wennen als je meer dan 1 jaar kijkt naar een kleinere formaat 26" en vervolgens zo'n grote 32" heb staan. Ik zal eerlijk bekennen, ik wilde geen nieuwe TV halen (vond mijn 26" perfect passen in het geheel, beeld vond ik ook goed en qua grootte vond ik er niks mis mee). Echter, ik kreeg een goed bod voor mijn Philips waardoor ik dus ging kijken naar een nieuwe TV.

In eerste instantie wilde ik gaan voor een Mirai 32" met een prijs van € 581,-. Vervolgens kreeg ik het krantje van de MM in mijn bus waarin de Samsung 32" stond. Heb dus besloten om deze te gaan halen. Overigens, ik heb naar meerdere modellen gekeken. Maar vond de Samsung gewoon beter beeld hebben, goede aansluitingen en qua formaat dacht ik dat het wel goed was. Vervolgens in mijn woonkamer geplaatst en ik schrok dus hoeveel groter dat hij was. Zoals ik al eerder schreef, dit komt voornamelijk door de voet van de LCDTV. Ik ben dus van plan om hem aan de muur te schroeven. Dit zal aanzienlijk schelen qua formaat.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand ook een idee hoe ik de zapsnelheid van mijn Syncmaster 741MP kan aanpassen? In dit topic vond ik een code om in het servicemenu te komen (STANDBY > INFO > MENU > MUTE > POWER ON) en ik krijg dan ook een menuutje in beeld. Hier staat onder 'adjust' alleen niet de optie 'user control unit' of 'video mute time'. Iemand een idee of het bij mijn scherm misschien een andere optie kan zijn? Zie wel een heleboel andere settings staan (oa. voor video), maar ik zie het niet zitten om ze allemaal uit te gaan proberen zonder te weten wat het doet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 01-06-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritchie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:01:
Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan waar je het voor gaat gebruiken...
PC gebruik lijkt het me ideaal maar tv kijken compleet bagger. (met het huidige signaalaanbod).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:32:
[...]
PC gebruik lijkt het me ideaal maar tv kijken compleet bagger. (met het huidige signaalaanbod).
Met UPC digitaal is het wel te doen. 32inch op 2meter. als het tenminste een goede lcd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik UPC digital. Dus ik ben benieuwd. Kan als het goed is vandaag mijn LE32R81 ophalen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:18:
Ik twijfel zelf heel sterk tussen deze 2 modellen : SAMSUNG LE32S81 & LE32R72
Heb beiden meerder malen zowel bij bcc als bij MM gezien en ik kan maar geen keuze maken.
Ik wordt er helemaal kierewiet van en me vriendin al helemaal haha...
kan iemand mij overtuigen betreffende deze 2 modellen ?
thx alvast peepz!
hate to *bumb* maar... kan iemand mij ook van een overtuigings advies/mening voorzien ? zou et waarderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:14:
Nou je mag toch wel verwachten dat ze dat in de toekomst anders doen. Audiobron instelbaar maken natuurlijk. Wellicht zelfs via firmware upgrade ?
Zou goed kunnen maar op zich is het niet heel raar dat hij dat doet. De videokaart stuurt een digitaal audio signaal mee dus de analoge audio gaat op mute. Erg netjes op zich, maar een menu optie om het te veranderen is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:17:
[...]

Ik denk niet dat je zo'n beslissing op basis van specs moet maken. Kijken in de winkel is dan beter.
Da's een beetje het probleem bij deze tv's, ben o.a. bij de Mediamarkt geweest en deze had alleen de LE27S71 staan, daarom is het vergelijken lastig. Vind de keus maken daarom ook moeilijk omdat ik de lastig omdat ik LE26S81 nooit met eigen ogen gezien heb, moet het hierbij doen van de forums waarop ik gekeken heb. Ga zaterdag naar de BCC hopelijk hebben die hem wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:41:
[...]

hate to *bumb* maar... kan iemand mij ook van een overtuigings advies/mening voorzien ? zou et waarderen... ;)
Ik heb net een LE32R82B gekocht en ben daar zeker tevreden over. Wat wellicht een overweging kan zijn is dat voor zover ik heb begrepen de 7x series geen dvi -> hdmi ondersteunen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.