Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 28.644 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

grijfland heeft in de basis wel gelijk met de discussie wat mij betreft. Mobiele operators *zijn* vaak de tegenhouders van innovatie in de telecommunicatie op de consumenten- en in mindere mate de zakelijke markt. Het is alleen vaak niet duidelijk, omdat zij de poortwachters zijn waar alle innovatie vandaan *lijkt* te komen. Voorbeeld:
The transition will be awkward

One amusing example was when a Nokia speaker solicited feedback from the audience on what barriers to success they see in the mobile marketplace.

A VC shot up his hand: "Operators."

Dead silence for a second. Then the Nokia speaker asked uncomfortably, "what in particular about operators?"

And you had to laugh a bit, because the question didn't really need to be explained. What the questioner meant was: "we want the operators dead; are you going to help make that happen?" Everyone in the room knew that. Nokia knew that. The question was a test of Nokia's seriousness.

Nokia didn't exactly pass the test. They won't answer that question on stage because it creates too many political issues for the current mobile phone business. So what could have been a nice bonding moment between Nokia and the Silicon Valley folks degenerated into a carefully nuanced spiel about "we're working together to address many issues" and bland verbiage like that. They ended the Q&A soon after.
Maar een tip aan grijfland:

1) Een milde toon draagt vaak bij aan discussies :P
2) Dit is misschien niet de juiste thread om operators te gaan bashen, misschien moet je ff een nieuwe thread openen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 12-06-2007 09:42 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Anoniem: 182900 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:42:
[...]

Ik had in 2005 toch echt al een UMTS abo van Vodafone... In Nederland...
Ik had in februari 2004 als een van de eerste in NL een UMTS datacard.
Sinds juni 2004 is het ook voor consumenten beschikbaar geworden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Sja, tragere innovatie, dat krijg je sowieso als je 5 spelers hebt op een markt die toch al niet zo groot is... Maar, idd, ander topic daarover dan maar...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200161

wsiev schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:34:
Ben hier ook nog steeds bezig met opzeggen van telfort ivm met opheffing edge.
Ze maken je het niet makkelijk.
Ze geven je elke keer een ander antwoord:
1e mail: je gebruikt een n73, dus kun je umts gebruiken
2e mail: je hebt umts dekking in je woonplaats (alsof ik dat niet weet..)

Nog maar weer een mail verstuurd dat ik kan en mag opzeggen wegens het wijzigen van de voorwaarden. Tevens nog maar ff de opta aangehaalt.
IK HEB HET ZELFDE PROBLEEM...IK KOM ER NIET UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Volgens mij zat je caps knopje per ongeluk nog vast, maar die mag je even weer normaal schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 07:53
Anoniem: 200161 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:34:
[...]

Ik zal hier het vervolg even posten. Wanneer ik meer weet.
Ik begrijp hen ook wel, dat ze niet zomaar alle klanten willen opzeggen.
Maar aangezien ik gewoon gerechtigd ben op te zeggen houd ik gewoon vol !
Daarnaast ben ik door een eerder iets en de algemen service ontevreden over hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Anoniem: 182900 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:42:
[...]

Ik had in 2005 toch echt al een UMTS abo van Vodafone... In Nederland...
ik ook , eind 2004 volgens mij al als ik even terug reken

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Nog maar weer een mail verstuurd dat ik kan en mag opzeggen wegens het wijzigen van de voorwaarden. Tevens nog maar ff de opta aangehaalt.
Ik had het zo geregeld middels de volgende email:
Geachte heer/mevrouw, Hierbij deel ik u mede dat ik mijn abonnement voor nummer
telefoonnummer per direct wens te beeindigen wegens eenzijdige wijziging van de algemene
voorwaarden vanuit de kant van Telfort. Het afschaffen van de mogelijkheid tot
gebruik van het EDGE netwerk en het verhogen van de prijs van de klantenservice
maken dat het abonnement mijns inziens niet meer aantrekkelijk is. UMTS zal met het
juiste toestel prima werken, maar het bereik is tov edge veel minder. Graag verzoek ik u het abonnement per direct om te zetten in een prepaid card ten behoeve van nummer behoud.

Wat misschien een verschil maakt: bij m'n abo had ik 1,5 jr geleden een sonyericsson k750i ontvangen en ze waren er van op de hoogte dat ik een nokia n80i(dus een met umts) gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 10:48

Larsie

scaahp

Anoniem: 200161 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:34:
[...]

edit: Nevermind, ik dacht dat je op iets anders reageerde.

Ik ga zelf nu maar voor T-mobile, de voorwaarden van Telfort en KPN zijn te onduidelijk. Ik ga een Sim-only abbonement afsluiten:

Relax 150 (7,50 p.m.) + SMS 25 bundel (2,50 p.m.) + Web 'n Walk (9,50 p.m.) = 19,50 p.m.

Eigenlijk heb ik liever een bundel maar dan moet je een bundel van 20 euro of meer hebben, anders betaal je 10 euro meer voor Web 'n Walk :(

Je zult waarschijnlijk niet verrast worden door de weerzinwekkende snelheden (sarcasme), maar je mag tenminste wel internetten via telefoon én laptop :)

By the way: Weet iemand of het mogelijk is om dan later over te stappen naar PIT plus? Ik wil eerst kijken of normaal een beetje te harden is, anders ga ik misschien later wel voor de 10 euro meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Larsie op 12-06-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222785

Hier ook hetzelfde, ben al twee weken bezig en steeds verzinnen ze wat anders. Ze willen nu wel mijn datacontract direct stoppen maar mijn telefoonabonnement door laten lopen. Ze hebben inmiddels wel toegegeven dat ik geen UMTS kan ontvangen wegens geen dekking. Volgens de voorwaarden mogen ze een aanvullende dienst niet stoppen zonder dat daar een vervanging voor is. In mijn geval is er dus geen vervanging. In mijn ogen dus contractbreuk.

Ik heb inmiddels bij verschillende forums zoals Radar en consumentenbond berichten achtergelaten.

Wordt vervolgd. Inmiddels heb ik wel een medewerker in de lokale Telfort winkel bereidt gevonden om hiernaar te kijken. Deze werkt donderdags en gaat dan ook bellen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Larsie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:15:
[...]

edit: Nevermind, ik dacht dat je op iets anders reageerde.

Ik ga zelf nu maar voor T-mobile, de voorwaarden van Telfort en KPN zijn te onduidelijk. Ik ga een Sim-only abbonement afsluiten:

Relax 150 (7,50 p.m.) + SMS 25 bundel (2,50 p.m.) + Web 'n Walk (9,50 p.m.) = 19,50 p.m.

Eigenlijk heb ik liever een bundel maar dan moet je een bundel van 20 euro of meer hebben, anders betaal je 10 euro meer voor Web 'n Walk :(

Je zult waarschijnlijk niet verrast worden door de weerzinwekkende snelheden (sarcasme), maar je mag tenminste wel internetten via telefoon én laptop :)

By the way: Weet iemand of het mogelijk is om dan later over te stappen naar PIT plus? Ik wil eerst kijken of normaal een beetje te harden is, anders ga ik misschien later wel voor de 10 euro meer ;)
Ik weet ook dat je PIT alleen mag bij minimaal flex 20 en relax 150 etc. Maar gisteren wilde ik het nog eens checken, en ik heb de hele site afgespeurd maar niks specifieks meer kunnen vinden. Vroeger waren er PDF'jes over, maar die zijn er volgens mij niet meer. Ook heb ik geen aanvullende voorwaarden kunnen vinden. Zijn die er niet? Kan je mij vertellen of jij wat meer gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

robert-630 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:46:
[...]

Ik weet ook dat je PIT alleen mag bij minimaal flex 20 en relax 150 etc. Maar gisteren wilde ik het nog eens checken, en ik heb de hele site afgespeurd maar niks specifieks meer kunnen vinden. Vroeger waren er PDF'jes over, maar die zijn er volgens mij niet meer. Ook heb ik geen aanvullende voorwaarden kunnen vinden. Zijn die er niet? Kan je mij vertellen of jij wat meer gevonden hebt?
Eerlijk gezegd kon ik de voorwaarden ook niet vinden, maar ze vermelden in ieder geval wel dat je het ook op je laptop mag gebruiken. Zodra je bestelt krijg je gratis pakketje thuis geleverd, waarin de voorwaarden zitten. Ga je niet akkoord dan kun je het gewoon weer terug sturen (je gaat akkoord zodra je het abonnement activeert).

Althans, dat maak ik op uit de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Larsie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:16:
[...]

Eerlijk gezegd kon ik de voorwaarden ook niet vinden, maar ze vermelden in ieder geval wel dat je het ook op je laptop mag gebruiken. Zodra je bestelt krijg je gratis pakketje thuis geleverd, waarin de voorwaarden zitten. Ga je niet akkoord dan kun je het gewoon weer terug sturen (je gaat akkoord zodra je het abonnement activeert).

Althans, dat maak ik op uit de site :)
offtopic:
Waarschijnlijk bedoelen ze de prijslijst (anex voorwaarden) die je toegestuurd krijgt. Maar dat stelt niet echt veel voor, de Pocket Internet Totaal bundel is amper toegelicht.

Ook niets over de toegestane belbundels i.c.m PIT gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

robert-630 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:30:
[...]

offtopic:
Waarschijnlijk bedoelen ze de prijslijst (anex voorwaarden) die je toegestuurd krijgt. Maar dat stelt niet echt veel voor, de Pocket Internet Totaal bundel is amper toegelicht.

Ook niets over de toegestane belbundels i.c.m PIT gevonden?
Dat wel, minimaal Relax 150, of minimaal Flex 20. Anders betaal je 10 euro meer per maand. Het mag wel, maar kost meer dan gewoon een iets duurdere bundel kiezen ;)

Je kan dit zien aan de shop, prijzen van PIT veranderen dan. Ik meen dat het ook ergens op de site stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
En er is weer wat nieuws in mobiel internet-land:

De rabo bank heeft rabo mobiel prepaid gelanceerd:
Ideaal als GPRS-only 'abo/sim':

internet €2 per MB
of onbeperkt voor €10 per maand (GPRS-snelheid)!

- F.U.P is 750 MB!
- Geen minium verbruik wel (normale) regels over houdbaarheid btg.

Zeer intressant dus, alleen is het internet maandelijks in/uit te schakelen?

Nu ook een actie waarbij je 20,- beltegoed krijgt i.p.v. 10 (ook bij sim-only voor 10,- aanschaf.kstn)

edit:
Overigens is het netwerk Orange.

[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 13-06-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

goed nieuws voor prepaid klanten rabomobiel bied nu gprs aan voor 10 p.m onbeberkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 09:17
Dat is tenmiste een redelijke FUP van 750 mb

Die van Vodafone had minstens 500 mb moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Schrijver schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:38:
Dat is tenmiste een redelijke FUP van 750 mb

Die van Vodafone had minstens 500 mb moeten zijn
Vind ik ook. Maar al de vodafone medewerkers schreeuwen dat die "data-shredder" zoveel comprimeert. Zelf geloof ik niet dat dat voldoende is om voor een normale user binnen de bundel te blijven.

Maar bij rabo krijg je wel alleen gprs-snelheid (nog), dus het is altijd een kwestie van snelheid v.s. hoeveelheid MB's. Volgens mij is dat rabomobiel ook alleen beschikbaar voor rabobank klanten, dat had ik er niet bij gezet. Zelf ga ik het denk ik is op proef nemen

[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 13-06-2007 12:42 . Reden: foute info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222785

Anoniem: 222785 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:42:
[...]

Hier ook hetzelfde, ben al twee weken bezig en steeds verzinnen ze wat anders. Ze willen nu wel mijn datacontract direct stoppen maar mijn telefoonabonnement door laten lopen. Ze hebben inmiddels wel toegegeven dat ik geen UMTS kan ontvangen wegens geen dekking. Volgens de voorwaarden mogen ze een aanvullende dienst niet stoppen zonder dat daar een vervanging voor is. In mijn geval is er dus geen vervanging. In mijn ogen dus contractbreuk.

Ik heb inmiddels bij verschillende forums zoals Radar en consumentenbond berichten achtergelaten.

Wordt vervolgd. Inmiddels heb ik wel een medewerker in de lokale Telfort winkel bereidt gevonden om hiernaar te kijken. Deze werkt donderdags en gaat dan ook bellen. Ik ben benieuwd.
Inmiddels vanmorgen het verlossende emailbericht gekregen dat ze bij wijze van hoge uitzondering mijn contract hebben ontbonden en mijn kaart omgezet naar pre-paid. Dat klopte inderdaad want ik kon direct na ontvangst van de mail niet meer bellen.

Uiteindelijk dus toch gelukt..

Succes verder aan allen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
robert-630 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Vind ik ook. Maar al de vodafone medewerkers schreeuwen dat die "data-shredder" zoveel comprimeert. Zelf geloof ik niet dat dat voldoende is om voor een normale user binnen de bundel te blijven.

Maar bij rabo krijg je wel alleen gprs-snelheid (nog), dus het is altijd een kwestie van snelheid v.s. hoeveelheid MB's. Volgens mij is dat rabomobiel ook alleen beschikbaar voor rabobank klanten, dat had ik er niet bij gezet. Zelf ga ik het denk ik is op proef nemen
Rabo Mobiel prepaid kan je ook gewoon nemen als je niet bankiert bij de Rabobank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er iemand die weet of je rabo mobiel prepaid kan nemen zonder klant tezijn bij de rabobank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

Anoniem: 222584 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:37:
is er iemand die weet of je rabo mobiel prepaid kan nemen zonder klant tezijn bij de rabobank ?
Lezen is moeilijk he....
Kijk eens boven jouw post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Lezen is moeilijk he....
Kijk eens boven jouw post....
ja had er over heen gelezen daarvoor hoef je niet meteen zo tereageren zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robert-630 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Zolang je niet streamt en het niet als modem gebruikt is 50 MB wel degelijk genoeg voor op een pda-achtig apparaat voor een gemiddelde user.

Zo gauw je alleen al aan streaming dénkt, is het al te weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:08

Wekkie

Yeah

Met het oog op mailen moet ik zeggen dat de kosten voor het gebruik van GPRS bij mijn T-Mobile PrePaid best wel meevallen. Het tarief is €2.38 per MB en wordt afgerekend per 10kB (sessies worden afgerond). Vandaag getest, mijn K750i verstookte +/- 13kB om een mailtje (ingebouwde mailclient icm gmail - dus niet browsen naar gmail.com) te versturen. Dit kostte 4 cent, best te doen dus :) Jammer natuurlijk dat ook het checken van mail data kost :P

Wat Rabo Mobiel betreft: Kijkend als een PrePaid gebruiker valt me op dat er niks staat over MMS tarieven, en dat GPRSen in het buitenland tegen €15/MB gaat. Dan ben ik beter uit met 9cent/10kB met T-Mobile in het buitenland :)
De optie om voor €10 een maand lang onbeperkt van internet gebruik te maken is wél tof (zal wel gaan zoals de BloXen van Vodafone?)

En nee, ik word niet gesponsord ;)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rabomobiel krijgt mij zeker als klant heel binnenkort want bij andere providers is het peperduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Bij mij nu ook het verlossende woord van telfort. Abbonement wordt beeindigt.
Gelijk maar even een nieuwe aanvragen bij een andere aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
wsiev schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:12:
Bij mij nu ook het verlossende woord van telfort. Abbonement wordt beeindigt.
Gelijk maar even een nieuwe aanvragen bij een andere aanbieder
mjah... wel jammer dat je nou dus geen ouderwets 1gb contract meer kunt aansluiten op UMTS snelheid bij Telfort voor de oude voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Wauw, de rabo is goed bezig zeg! Ik las het net op een ander forum maar dit is wel echt geniaal. Nu heb ik al grote data abonnementen maar als deze afgelopen zijn dan is er een grote kans dat ik vertrek bij de grote telco's. Voor een tientje per maand 750mb (bijna) zonder extra kosten. Excellent!

Details rabobank:
http://www.rabomobiel.nl/...rieven/Tarieven%20Prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
cornelixnootje1 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:27:
[...]

mjah... wel jammer dat je nou dus geen ouderwets 1gb contract meer kunt aansluiten op UMTS snelheid bij Telfort voor de oude voorwaarden.
Wat is jammer. Ik ben nu al redelijk uitgekeken op het mobiele internet op de telefoon.
Ik ga binnenkort beginnen met werken en zal daardoor al meer achter de computer zitten.
Vond het wel handig soms of voor in de trein. Maar die tijd is hopelijk straks ook voorbij.
Daarbij krijg ik waarschijnlijk een telefoon vd zaak

Mijn volgende abonnement zal dan ook sim-only zonder data zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

Rabomobiel klinkt wel leuk. Vooral dat onbeperkt/750MB internet abbonement + prepaid bel/smstegoed.

Echter zijn ook hier weer de voorwaarden goed verstopt. Hoe zit het betreft gebruik icm. laptop, wat zijn de snelheden? En ging rabo mobiel niet via Orange (slechte dekking)?

Edit: Snelheden gevonden: tussen de 50 en 70kb/s (in optimale geval net geen 10KB/s)

Edit2: je hoeft iig niet bang te zijn je limiet te overschrijden, op 10KB/s duurt dat zo'n 21 uur :P (750/(10/1024)/60/60= 21,33)

[ Voor 35% gewijzigd door Larsie op 14-06-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222968

Telfort is nu weer van de umts-bundels afgestapt. Zo had ik een bundel van 200MB aangevraagd (nog niet aktief), alleen bestaan die nu niet meer. Het heet nu Telfort Mail&Surf Unlimited. Volgens hun site zou het gaan om umts met een snelheid van 128kb/s, alleen heb ik al 2 helpdeskmedewerkers gesproken die melden dat het zou gaan om 384 kb/s. Overigens is het zoals de naam ook al zegt, unlimited, en in de voorwaarden vind ik geen gegevens waar zij de limiet leggen... Dit abo/bundel kost trouwens maar 10 euro. Ik zal nog eens voor de derde keer vragen wat de snelheid nu precies zal worden. Enige nadeel hiervan is wel dat het 2 weken duurt voordat het aangesloten kan worden helaas. Iemand toevallig al ervaring hiermee of weet er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189198

Ik heb deze vraag al eens eerder elders gepost, maar deze tread lijkt me veel geschikter, vandaar.

Sinds een tiental maanden bezit ik een Nokia 6233 met een KPN-Mobile abonnement. Tevens heb ik ongeveer een half jaar geleden een GPRS-Internet abonnement afgesloten voor € 7,50 per maand met een data-limiet van 10 MB. Ik let er elke maand op dat ik niet over die limiet heen ga. Ik heb trouwens gezien dat er nu een tweetal GPRS-abonnementen zijn (w.o. Surf&Mail totaal), maar dat doet nu niet ter zake.
Kijk ik nu op mijn rekening van de laatste maand zie ik data-verkeer op twee regels :
  • i-mode/wap, kosten € 0,00, hier staat meeste data-verbruik
  • internet, kosten € 10,50, terwijl ik een GPRS abonnement heb, en niet over de limiet of zo ben !
Nu valt mij op dat er een maal per drie of vier dagen een bedrag van 2 tot 3 Euro van mijn beltegoed afgaat, op de post “internet” ! De meeste regels op dit deel van de rekening laten echter “€ 0,00” zien, maar een aantal bedragen van € 2,10 en € 4,20, en er is geen verband met aantal kilobytes op dezelfde regel. Dat zou niet mogen ! Dit gebeurt al enige maanden. Met 1244 zie ik deze “sprongen” als ik ze opvraag, terwijl ik niet gebeld heb.

Ik maak gebruik van :
  • het wereldbolletje op de telefoon en
  • Opera Mini (als programmaatje). Bij deze kun je kiezen als netwerkinstelling : Socket of HTTP
(wat het verschil is weet ik niet)
Opera Mini bevalt heel goed. Ik let op dat er altijd een “G” linksboven staat voor het netwerk.

Ik zit niet in buitenland en heb altijd "G" actief in mijn scherm. Soms wel, soms niet vraagt systeem of ik toegang toesta. Waarom weet ik niet.
Mijn concrete vraag is : hoe kan ik er voor zorgen dat er geen bedrag van mijn beltegoed afgeschreven wordt via post “internet”, terwijl ik een GPRS-abonnement heb. Ik vermoed dat ik data-verkeer via de telefoonlijn moet uitschakelen, maar hoe gaat zoiets ?

Ik heb de KPN gebeld en die gaan het uitzoeken, maar de persoon aan de telefoon maakte niet de indruk dat hij het allemaal precies weet. Er is een call van aangemaakt. De man vond het wel vreemd.

Ik heb voor dit abonnement een Hi15 abonnement gehad met i-mode, zou er iets zijn blijven “hangen”?

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is de gprs van rabomobiel snel genoeg om internet radio te streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zie net een reclame van Vodafone Zorgeloos online. Ze maken zelf ook reclame met het kijken van youtube-filmpjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Anoniem: 189198 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:32:
Ik heb deze vraag al eens eerder elders gepost, maar deze tread lijkt me veel geschikter, vandaar.

Sinds een tiental maanden bezit ik een Nokia 6233 met een KPN-Mobile abonnement. Tevens heb ik

en de rest...
kijk eens wat voor toeganspunt je gebruikt.
Want ik zit bij T-mobile en daar had ik er 2 , t-zones en internet maar zodra ik (perongeluk) met t-zones verbinding maakte werd dat op me factuur berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:45

Mfpower

In dubio

Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:59:
Ik zie net een reclame van Vodafone Zorgeloos online. Ze maken zelf ook reclame met het kijken van youtube-filmpjes 8)7
Idd.. ik denk nog steeds dat die 50MB niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend (maar we zullen het wel merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

Anoniem: 222584 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:38:
is de gprs van rabomobiel snel genoeg om internet radio te streamen ?
Ja, er zijn een aantal stations die op 32 en 64kbit uitzenden. Word wel krap dus, maar het kan (in theorie gaat het tot maximaal 70kbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Mfpower schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:57:
[...]

Idd.. ik denk nog steeds dat die 50MB niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend (maar we zullen het wel merken).
Ik heb nu 280 mb gebruikt, maar nog niets gehoord. Abonnementperiode duurt tot volgende week dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 05-05 16:54
Ik heb een vraagje voor de Vodafone 'Zorgeloos Internet' Bloxers: ik ben sinds maandag aangesloten bij Vodafone en ik heb meteen een Zorgeloos Internetblox aangevraagd: werkt allemaal prima, maar als ik in My Vodafone naar het verbruik kijk, zie ik al dat ik t/m dinsdagmiddag voor een dikke € 25 buiten mijn bundel heb verbruikt.

Vanochtend heb ik de klantenservice gebeld en daar is wel bevestigd dat v.a. maandag de Blox aan staat, maar ik heb het vermoeden dat alle tijdsessie wel worden meegeteld in mijn gebruikskosten. Is dit bij jullie ook zo en is dit normaal? Anders ga ik morgen wel naar de Vodafone City Point, want ik heb geen zin om in een gepeperde rekening, en daarna weer een gepeperde creditnota. Want dan heb ik mijn abonnementsgeld voor de komende 3 jaar vooruitbetaald en dat is weer niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
rclahsen schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:44:
Ik heb een vraagje voor de Vodafone 'Zorgeloos Internet' Bloxers: ik ben sinds maandag aangesloten bij Vodafone en ik heb meteen een Zorgeloos Internetblox aangevraagd: werkt allemaal prima, maar als ik in My Vodafone naar het verbruik kijk, zie ik al dat ik t/m dinsdagmiddag voor een dikke € 25 buiten mijn bundel heb verbruikt.

Vanochtend heb ik de klantenservice gebeld en daar is wel bevestigd dat v.a. maandag de Blox aan staat, maar ik heb het vermoeden dat alle tijdsessie wel worden meegeteld in mijn gebruikskosten. Is dit bij jullie ook zo en is dit normaal? Anders ga ik morgen wel naar de Vodafone City Point, want ik heb geen zin om in een gepeperde rekening, en daarna weer een gepeperde creditnota. Want dan heb ik mijn abonnementsgeld voor de komende 3 jaar vooruitbetaald en dat is weer niet de bedoeling ;)
heb je niet per ongeluk meer dan 50mb gebruikt? (radio luisteren bijvoorbeeld kost veel mbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

cornelixnootje1 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:44:
[...]

heb je niet per ongeluk meer dan 50mb gebruikt? (radio luisteren bijvoorbeeld kost veel mbs)
Arme Holleboomer dan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
cornelixnootje1 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:44:
[...]

Ik heb geen gebruik gemaakt van streaming media, alleen af en toe (5x per dag) mail gecheckt op mijn werk en onderweg nu.nl gelezen. Niet echt activiteiten die data vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
rclahsen schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:22:
[...]

Ik heb geen gebruik gemaakt van streaming media, alleen af en toe (5x per dag) mail gecheckt op mijn werk en onderweg nu.nl gelezen. Niet echt activiteiten die data vreten.
De PDA versie zonder plaatjes niet nee, maar de normale met plaatjes vreet wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
GrooV schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:39:
[...]

De PDA versie zonder plaatjes niet nee, maar de normale met plaatjes vreet wel wat
Laat ik wat onduidelijkheid wegnemen: als ik in het logboek kijk van mijn N80, dan heb ik tot nu toe < 7,5 MB verstookt. Het is dus niet zo dat Vodafone meerverbruik in rekening heeft gebracht. Maar ik ga vanmiddag maar even naar een Vodafone City Point. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag zou toch ook die Vodafone "filter" actief worden zodat pagina's kleiner werden? Iemand die dit al kan bevestigen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 18:51
rclahsen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:48:

... als ik in het logboek kijk van mijn N80 ...
enigzins off-topic, maar ik heb een N73 en heb me al wezenloos gezocht naar m'n dataverbruik. Waar zit in vredesnaam dat logboek?

never mind.. gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door fguchelaar op 15-06-2007 13:19 ]

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik heb de komende twee weekenden gratis internet via mn mobiel van Hi. Een mooie gelegenheid om het uit te testen dacht ik, dus heb ik mijn e-mail zo ingesteld dat hij het automatisch ophaalt. Echter kan hij niet verbinden met de mailbox op één of andere vreemde manier. Surfen op internet werkt perfect dat is het rare.
Equipment:
Nokia N80
Hi abonnement (KPN netwerk) met gratis internet
Standaard e-mail client met zowel Xs4all als GMail account ingesteld welke het beide niet doen.

Het lijkt dus wel alsof KPN pop-mail verkeer blokkeert ofzo? Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik heb in 5 dagen met vrij rustig gebruik (zo nu en dan eens handmatig mailen, Google Maps, Nu.nl, Pda.tweakers.net) al 10mb verbruikt (7,5mb down, 1,5 up). Denk dat die 50mb van Vodafone echt wel een probleem gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:30:
Denk dat die 50mb van Vodafone echt wel een probleem gaat zijn.
Zolang die eikels met Youtube en onbeperkt adverteren hebben ze geen poot om op te staan als ze iedereen een dikke factuur sturen ondanks dat het in de voorwaarden staat; is misleiding van consument.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ballebek schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:51:
[...]

Zolang die eikels met Youtube en onbeperkt adverteren hebben ze geen poot om op te staan als ze iedereen een dikke factuur sturen ondanks dat het in de voorwaarden staat; is misleiding van consument.
Ze adverteren niet met onbeperkt, maar met onbezorgd. En sommigen onder ons maken zich nergens druk om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand als je bij rabomobiel over de 750mb gaat of ze dan moeilijk gaan dan want er staat niks dat er kosten of zo bij kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Ze adverteren niet met onbeperkt, maar met onbezorgd. En sommigen onder ons maken zich nergens druk om. :)
In de TV reclames hebben ze het over onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Anoniem: 222584 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:35:
weet iemand als je bij rabomobiel over de 750mb gaat of ze dan moeilijk gaan dan want er staat niks dat er kosten of zo bij kunnen komen
Niemand die antwoord op je vraag gaf op TV? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee kreeg op tv nou niet echt een antwoord waaR ik iets aan had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223298

HELP!
Ik heb nu een week een P3600, maar ik krijg geen mailtje verstuurd via GPRS/UMTS/HSDPA.
Nieuw abbo van Telfort/KPN, internet en UMTS werkt op zich goed. Als smtp server heb ik smtp.xs4all.nl, getest met en zonder authenticatie (met mijn eigen xs4all account)..niets werkt.
Als ik vanuit pocketoutlook hetzelfde mailtje verstuur met een wifi verbinding werkt dit perfect.
Als ik met de laptop via de p3600 en umts het internet op ga werkt smtp naar xs4all wel.
Als met een andere emailclient op de pda hetzelfde probeer, lukt het ook niet.
P3600 een factory reset gegeven en zonder andere dingen te installeren meteen de email geprobeerd, ook geen resultaat. Heeft iemand nog suggesties, of dit ook eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 223298 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:31:
HELP!
Ik heb nu een week een P3600, maar ik krijg geen mailtje verstuurd via GPRS/UMTS/HSDPA.
Nieuw abbo van Telfort/KPN, internet en UMTS werkt op zich goed. Als smtp server heb ik smtp.xs4all.nl, getest met en zonder authenticatie (met mijn eigen xs4all account)..niets werkt.
Als ik vanuit pocketoutlook hetzelfde mailtje verstuur met een wifi verbinding werkt dit perfect.
Als ik met de laptop via de p3600 en umts het internet op ga werkt smtp naar xs4all wel.
P3600 een factory reset gegeven en zonder andere dingen te installeren meteen de email geprobeerd, ook geen resultaat. Heeft iemand nog suggesties, of dit ook eens meegemaakt?
Is op zich een bekend probleem. XS laat het niet toe dat je via een andere ip ook pops hebt staan geloof ik. Je kan beter even xs bellen want het ligt bijna zeker aan hun en zij zullen wel er raad mee weten. :)

Ow, sinds gisteren heeft PSGG ook een eigen IRC kanaal, je kan hier mee lullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:30:
Ik heb in 5 dagen met vrij rustig gebruik (zo nu en dan eens handmatig mailen, Google Maps, Nu.nl, Pda.tweakers.net) al 10mb verbruikt (7,5mb down, 1,5 up). Denk dat die 50mb van Vodafone echt wel een probleem gaat zijn.
Google Maps is een datavreter, maar dat zul je zelf ook wel weten. Als ik met WiFi kaarten bekijk met Maps op mijn N80, dan vliegen de kilobytes met honderden tegelijk naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Anoniem: 223298 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:31:
HELP!
SMTP verkeer is deels geblokkeerd.

Probeer secure smtp (met ssl). Dat werkt ook op een andere poort en waarschijnlijk kun je dan weer gewoon mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Niemand die het antwoord op mijn vraag weet? Blokkeert KPN/Hi pop-servers? Ik kan met geen mogelijkheid mijn mail ophalen via umts van KPN/Hi. Krijg een time-out message terwijl ik wel gewoon het internet op kan verder. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Willaaam schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:31:
[...]

SMTP verkeer is deels geblokkeerd.

Probeer secure smtp (met ssl). Dat werkt ook op een andere poort en waarschijnlijk kun je dan weer gewoon mailen.
Als uitgaande mail eens proberen: smtp.telfortmail.nl zonder verificatie B)
Dat werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
JvdW schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:36:
[...]

Als uitgaande mail eens proberen: smtp.telfortmail.nl zonder verificatie B)
Dat werkt bij mij.
Die is niet geblokkerd inderdaad (duh :P) :)

Is dus een oplossing voor het probleem. Is niet je eigen smtp server maar och, what the heck, als het maar werkt. Mocht je toch je eigen willen (zoals ik :P) dan zul je secure smtp moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:50

mindcre8r

Tradepedia

Bron: nu.nl
AMSTERDAM - Klanten van Vodafone kunnen vanaf maandag filmpjes van Youtube bekijken op hun mobieltjes.

De telecomprovider heeft de mobiele editie van de populaire videosite toegevoegd aan zijn portaalpagina. Klanten met Mobiel Internet Blox van Vodafone kunnen de video's gratis bekijken. Voor andere klanten kosten de beelden 75 cent per kwartier.

Het is ook mogelijk om per MMS zelf video's op Youtube te posten. Voor de dienst zijn wel een snelle mobiele internetverbinding en een UMTS-toestel nodig.

Selectie

Op de site is niet het volledige videoaanbod van Youtube te bekijken, maar een selectie van enkele honderden van de meest populaire filmpjes, die de Googledochter samenstelt. De beelden zijn omgezet van Flashformaat naar het op mobiele telefoons gangbare 3GP.

Vodafone kondigde de nieuwe dienst in februari al aan op een beurs van de mobiele-telefoniesector in Barcelona. De dienst zou in eerste instantie in het Verenigd Koninkrijk worden aangeboden.

Apple TV
Dus das mooi :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
mindcre8r schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:23:
Bron: nu.nl

[...]

Dus das mooi :)
Nog meer Vodafone nieuws:
Vodafone verlegt grenzen voor flatfee data roaming

Vodafone heeft bekend gemaakt dat op 1 juli een nieuw flat-rate tarief geintroduceerd wordt voor data roaming. Het tarief is geldig op de 11 UMTS/HSDPA netwerken van Vodafone in Europa.

Onlangs hadden we bericht dat het niet helemaal lekker loopt met de nieuwe internet dienst van Vodafone. Echter is Vodafone wel de enigste provider in Nederland die HSDPA snelheid (1.8mb/s down) aanbied voor 9.50 per maand. Echter geld er wel een F.U.P. van 50mb, maar daar hoeft niet zo zwaar aan getild te worden.

Echter heeft de moeder organisatie van Vodafone Nederland, namelijk Vodafone World, onlangs bekend gemaakt dat de data tarieven voor Europ omlaag gaan.
Het nieuwe tarief komt in de plaats van een huidige ‘per Megabyte’ tarief. Voor een dagtarief van €12,- kan onbeperkt gebruik gemaakt worden van UMTS of HSDPA in het buitenland. Het huidige per Megabyte’ tarief is €5,- per Mb. Ook hier is onbeperkt weer begrensd, namelijk tot maximaal 50Mb data, daarna geldt het huidige ‘per Megabyte’ tarief. Het flat-rate tarief is een eerste stap in de door bedrijven gewenste kostenbeheersing van data roaming tarieven. Vodafone komt hiermee na 2 jaar Vodafone Passport (een vereenvoudigde tariefstructuur voor roaming gesprekken). Vodafone Passport wordt gebruikt door meer dan 12 miljoen klanten.

Dit is waarschijnlijk een direct gevolg van het feit dat de EU heeft besloten dat de beltarieven omlaag gaan voor heel Europa. Dit alles is natuurlijk voordelig voor de consument en zal aanzienlijk in de kosten schelen. Meer informatie over de data-tarieven in Nederland en de veel voorkomende problemen daarvan kan je vinden en bespreken in het (forum) Het Data Abonnementen informatie topic.
Erg mooie ontwikkeling imho. Hierdoor kan je ook in het buitenland internetten dus. Echter denk ik wel dat ze dan wat zwaarder aan die FUP zullen tillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Laatst online: 22:35
Ik heb de hele discussie over de Vodafone "Zorgeloos Mobiel Internet" Blox gevolgd. De twee positieve punten, 1,8Mbit en een concurrende prijs van 9,50 per maand aan de ene kant zijn een goede rede om voor dit abo te gaan. De FUP van (nu nog) 50mb, die waarschijnlijk redelijk oprekbaar is, en het niet mogen gebruiken van je telefoon als modem zijn erg negatieve punten. Nu zit ik niet zo in over de FUP van 50 MB, ik hoop en denk dat deze in de komende paar maanden bijgesteld gaat worden.

Belangrijker in mijn geval, is het gebruik van de telefoon als modem. Ik zit regelmatig in de trein, en wil dan comfortabel over GoT struinen, verbinding maken met m'n thuis PC (RDP en/of VPN), en nog zo meer. Dit zijn niet echt data-slurpers, dus de 'pakkans' zou bij mij minimaal zijn. Ik vraag me alleen af hoe Vodafone de controle wil gaan doen, of een telefoon als modem gebruikt wordt...
Is het te verwachten dat er snel verandering in deze voorwaarde komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Het niet als modem mogen gebruiken is voor mij nog steeds de enige reden om het niet te gebruiken aangezien die 50mb inderdaad oprekbaar is.Hoop dat hier toch verandering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:22:
Ik heb de hele discussie over de Vodafone "Zorgeloos Mobiel Internet" Blox gevolgd. De twee positieve punten, 1,8Mbit en een concurrende prijs van 9,50 per maand aan de ene kant zijn een goede rede om voor dit abo te gaan. De FUP van (nu nog) 50mb, die waarschijnlijk redelijk oprekbaar is, en het niet mogen gebruiken van je telefoon als modem zijn erg negatieve punten. Nu zit ik niet zo in over de FUP van 50 MB, ik hoop en denk dat deze in de komende paar maanden bijgesteld gaat worden.

Belangrijker in mijn geval, is het gebruik van de telefoon als modem. Ik zit regelmatig in de trein, en wil dan comfortabel over GoT struinen, verbinding maken met m'n thuis PC (RDP en/of VPN), en nog zo meer. Dit zijn niet echt data-slurpers, dus de 'pakkans' zou bij mij minimaal zijn. Ik vraag me alleen af hoe Vodafone de controle wil gaan doen, of een telefoon als modem gebruikt wordt...
Is het te verwachten dat er snel verandering in deze voorwaarde komt?
Hoe ze dat volgen is al aanbod gekomen in dit forum. Een heel ingewikkeld server verhaal etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
mrsar schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:27:
Het niet als modem mogen gebruiken is voor mij nog steeds de enige reden om het niet te gebruiken aangezien die 50mb inderdaad oprekbaar is.Hoop dat hier toch verandering in komt.
Ik vraag me ondertussen af hoe rekbaar de voorwaarde is.

Hoe zal Vodafone kunnen controleren dat er gebruik gemaakt wordt van een telefoon als modem met een laptop?
Zal Vodafone ook moeilijk doen als je een acceptabel dataverbruik hebt, ook al gebruik je je telefoon als modem?
Zal Vodafone uberhaupt snel moeilijk gaan doen als je je telefoon als modem gebruikt?

Stel dat je je telefoon vaak als modem gebruikt, maar Vodafone niet doorheeft dat je zo te werk gaat. Het enige wat dan op zou kunnen vallen, is je dataverbruik. Zoals in de voorwaarden staat, gaan ze 2 keer waarschuwen, 3e keer moeilijk doen. Dat geeft je dus 3 maanden om je telefoon als modem te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Hoe ze dat volgen is al aanbod gekomen in dit forum. Een heel ingewikkeld server verhaal etc. :P
De enige manier zou imho het sniffen van pakketjes zijn, of het gebruik van een transparant proxy die altijd een user_Agent opvraagt. Beide mogen *niet* zonder schriftelijke toestemming van de gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Ik vraag me ondertussen af hoe rekbaar de voorwaarde is.
ja dat is zo,ik blijf het eerst ook nog even aankijken hoe men hier ermee omgaat en hoe vodafone erop reageerd,ik kan natuurlijk een andere browser gebruiken om een browsercheck tegen te gaan,maar ik gok dat ze vast wel bepaalde richtlijnen hebben om gebruikers in de gaten te houden en dan echt te kijken of ze de telefoon als modem gebruiken,je kan natuurlijk altijd na de datapackets kijken om te zien hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:32:
[...]

De enige manier zou imho het sniffen van pakketjes zijn, of het gebruik van een transparant proxy die altijd een user_Agent opvraagt. Beide mogen *niet* zonder schriftelijke toestemming van de gebruiker...
Of ip loggen omdat je via de laptop een andere server benaderd en een nieuwe ip toegewezen krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:34:
[...]

Of ip loggen omdat je via de laptop een andere server benaderd en een nieuwe ip toegewezen krijgt. :)
Dat klinkt mij vreemd in de oren. Waarom benader ik een andere server? Ik maak op m'n telefoon exact dezelfde verbinding aan, toch? Zou je me dit willen uitleggen (of een link naar de uitleg geven), ik vind dit toch wel interessant :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Dat klinkt mij vreemd in de oren. Waarom benader ik een andere server? Ik maak op m'n telefoon exact dezelfde verbinding aan, toch? Zou je me dit willen uitleggen (of een link naar de uitleg geven), ik vind dit toch wel interessant :)?
Het was mij een keer uitgelegd door iemand en het was een ingewikkeld verhaal. :P Ik weet het dan ook niet meer echt gedetailleerd, maar het had hiermee te maken: DaannO in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."

Maar zeker weet ik het dus niet meer. Ik ga even kijken of ik achter dat verhaal kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Het was mij een keer uitgelegd door iemand en het was een ingewikkeld verhaal. :P Ik weet het dan ook niet meer echt gedetailleerd, maar het had hiermee te maken: DaannO in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."

Maar zeker weet ik het dus niet meer. Ik ga even kijken of ik achter dat verhaal kan komen. :)
ze kunnen het ook doen adhv een resolutie check, omdat alle sites via vodafone gateway gaan..vraagt de requester een grotere hoeveelheid data op dan dat bij hun in de shredder staat ben je busted. voor mail,msn enz zal dit niet gelden.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Overigens zit ik met een ander klein debacle met T-Mobile. Ik heb het PIT abo al vanaf de introductie, 11-07-05. Op het moment van afsluiten was er nog een AV met een FUP of snelheidslimiet. Met m'n GPRS telefoon kon ik dus onbeperkt online zijn. Nu heb ik een UMTS toestel (Sony Ericsson W950i, prive / los aangeschaft), maar komt m'n snelheid niet boven de originele GPRS snelheid uit.

Ergo, ik ben geknepen, terwijl ik nooit een bevestiging of algemene voorwaarde of wat dan ook op papier heb ontvangen over PIT. Maar aangezien ik sinds het begin aangesloten ben met PIT, heb ik er gewoon rechtop. T-Mobile beweert echter dat ik geen snelheidsverandering heb ondergaan...

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, wat zijn m'n opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jainoxi: misschien ten overvloede, maar heb je waar jij woont wel UMTS-dekking (liefst 2+ streepjes) en gebruikt je telefoon die dan ook echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:07:
Overigens zit ik met een ander klein debacle met T-Mobile. Ik heb het PIT abo al vanaf de introductie, 11-07-05. Op het moment van afsluiten was er nog een AV met een FUP of snelheidslimiet. Met m'n GPRS telefoon kon ik dus onbeperkt online zijn. Nu heb ik een UMTS toestel (Sony Ericsson W950i, prive / los aangeschaft), maar komt m'n snelheid niet boven de originele GPRS snelheid uit.

Ergo, ik ben geknepen, terwijl ik nooit een bevestiging of algemene voorwaarde of wat dan ook op papier heb ontvangen over PIT. Maar aangezien ik sinds het begin aangesloten ben met PIT, heb ik er gewoon rechtop. T-Mobile beweert echter dat ik geen snelheidsverandering heb ondergaan...

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, wat zijn m'n opties?
Ik ben sinds 1 januari in hetzelfde conflict verwikkeld. Bellen met de klantenservice, meer kun je niet doen. Mij hebben ze beterschap beloofd en ik word binnenkort teruggebeld naar het schijnt. Maar daar gaat bij de klantenservice daar een aantal weken overheen ipv 2-3 dagen.

Misschien zelf maar eens radioreclame gaan maken.
"Goedendag, met een klant van T-Mobile. Ik moest van mijzelf dit spotje opnemen omdat Peter van de klantenservice het al enkele maanden te druk heeft met liegen. T-Mobile zal haar uiterste best doen om klanten zoveel mogelijk te laten betalen en tegelijkertijd zo min mogelijk service te bieden. Zo gaat het nu in onze wereld."

Nu het zinnige advies, maak vanaf het begin duidelijk dat het probleem hem in het contract zit en niet in je telefoon. Dat scheelt een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:10:
Jainoxi: misschien ten overvloede, maar heb je waar jij woont wel UMTS-dekking (liefst 2+ streepjes) en gebruikt je telefoon die dan ook echt?
Ja, UMTS is verbonden en in gebruik. Ik woon in Tilburg, werk in Breda. UMTS Dekking is prima in orde, op beide plekken vol bereik. Als ik bel, zie ik aan m'n icoontjes dat ik bel via UMTS.

Ik lees nu dat je via PIT officieel ook niet met je laptop erop mag? Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Willaaam schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:14:
[...]

Ik ben sinds 1 januari in hetzelfde conflict verwikkeld. Bellen met de klantenservice, meer kun je niet doen. Mij hebben ze beterschap beloofd en ik word binnenkort teruggebeld naar het schijnt. Maar daar gaat bij de klantenservice daar een aantal weken overheen ipv 2-3 dagen.

Misschien zelf maar eens radioreclame gaan maken.
"Goedendag, met een klant van T-Mobile. Ik moest van mijzelf dit spotje opnemen omdat Peter van de klantenservice al enkele maanden aan het liegen is. T-Mobile zal haar uiterste best doen om klanten zoveel mogelijk te laten betalen en tegelijkertijd zo min mogelijk service te bieden. Zo gaat het nu in onze wereld."

Nu het zinnige advies, maak vanaf het begin duidelijk dat het probleem hem in het contract zit en niet in je telefoon. Dat scheelt een hoop gezeur.
Mja, ik vind 't moeilijk om te blijven bellen... Hoe moet ik dat me in de praktijk voorstellen? 3x per dag bellen met hetzelfde verhaal? Hoe kan ik dit het beste verwoorden en overbrengen naar zo'n helpdeskert?

[ Voor 3% gewijzigd door jpiscaer op 18-06-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:17:
Mja, ik vind 't moeilijk om te blijven bellen... Hoe moet ik dat me in de praktijk voorstellen? 3x per dag bellen met hetzelfde verhaal? Hoe kan ik dit het beste verwoorden en overbrengen naar zo'n helpdeskert?
Snap ik.

Gewoon elke twee dagen bellen. Elk belmoment wordt geregistreerd en op een gegeven moment gaat een senior customer service medewerker er mee aan de slag. Daar heb ik betere ervaringen mee in eerdere problemen. Zij hebben ook meer rechten. Het punt in deze is dat de klantenservice niet direct jouw snelheid kan wijzigen. Dat is uitbesteed aan een ander bedrijf en daar zit ook meteen het conflict waarschijnlijk. Rotte interne communicatie.

Ik zou redelijkerwijs uitleggen wat je probleem is. Op dat moment word je doorgestuurd naar de technische dienst en deze zal je terugbellen. Dat gaat heel lang duren en niet de opgegeven tijd dus bel je vanaf dag 5 sinds melding elke twee dagen de klantenservice.

Zorg overigens dat je na het insturen van je probleem aan de technische dienst direct opnieuw belt zodat een andere medewerker je klacht nog eens op kan lezen. Vaak klopt van de notitie geen bal waardoor je probleem niet opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
mindcre8r schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:03:
ze kunnen het ook doen adhv een resolutie check, omdat alle sites via vodafone gateway gaan..
Een resolutiecheck werkt bij mijn weten alleen maar via Javascript. Dus dan zou je op een site moeten komen waar javascript je resolutie opvraagt en die door Vodafone gemonitord wordt. Lijkt me een wankele basis voor het vaststellen van een FUP overtreding.
...vraagt de requester een grotere hoeveelheid data op dan dat bij hun in de shredder staat ben je busted.
Zo'n soort benadering moet in principe wel mogelijk zijn, maar of het mag is maar de vraag. Net zoals useragent sniffing (wat trouwens makkelijk te omzeilen is met een useragent spoof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Jan-E schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:25:
[...]
Een resolutiecheck werkt bij mijn weten alleen maar via Javascript. Dus dan zou je op een site moeten komen waar javascript je resolutie opvraagt en die door Vodafone gemonitord wordt. Lijkt me een wankele basis voor het vaststellen van een FUP overtreding.
[...]
Zo'n soort benadering moet in principe wel mogelijk zijn, maar of het mag is maar de vraag. Net zoals useragent sniffing (wat trouwens makkelijk te omzeilen is met een useragent spoof).
een combi om een hogere zekerheid van misbruik te detecteren.

je scant niet de speciefieke request van een user op content maar enkel op data en dat is niet verboden denk ik zo. (hoewel met een beetje goeie reverse coding je zo kan achterhalen waar de user is geweest)

[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 18-06-2007 14:30 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Willaaam schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Snap ik.

Gewoon elke twee dagen bellen. Elk belmoment wordt geregistreerd en op een gegeven moment gaat een senior customer service medewerker er mee aan de slag. Daar heb ik betere ervaringen mee in eerdere problemen. Zij hebben ook meer rechten. Het punt in deze is dat de klantenservice niet direct jouw snelheid kan wijzigen. Dat is uitbesteed aan een ander bedrijf en daar zit ook meteen het conflict waarschijnlijk. Rotte interne communicatie.

Ik zou redelijkerwijs uitleggen wat je probleem is. Op dat moment word je doorgestuurd naar de technische dienst en deze zal je terugbellen. Dat gaat heel lang duren en niet de opgegeven tijd dus bel je vanaf dag 5 sinds melding elke twee dagen de klantenservice.

Zorg overigens dat je na het insturen van je probleem aan de technische dienst direct opnieuw belt zodat een andere medewerker je klacht nog eens op kan lezen. Vaak klopt van de notitie geen bal waardoor je probleem niet opgelost wordt.
Nu is het zo dat mijn abo over een paar weken afloopt. Ik wil wel verlengen (of misschien overstappen naar Vodafone, magoed), zal ik dan gebonden worden aan de oude of aan de nieuwe 'versie' van PIT?

Als ik dan sowieso overga naar de nieuwe vorm, zal dit gevecht nutteloos zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:24:
[...]

Nu is het zo dat mijn abo over een paar weken afloopt. Ik wil wel verlengen (of misschien overstappen naar Vodafone, magoed), zal ik dan gebonden worden aan de oude of aan de nieuwe 'versie' van PIT?

Als ik dan sowieso overga naar de nieuwe vorm, zal dit gevecht nutteloos zijn...
Je gaat sowieso over naar de nieuwe vorm. Je kan wel je oude abbo gewoon door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Willaaam schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:30:Je kan wel je oude abbo gewoon door laten lopen.
Spreek je jezelf nu tegen, of hoe bedoel je dit laatste stukje? Ik heb nu een Relax 300 met PIT en wat SMSjes. Ik wil best klant bij ze blijven, maar dan met een Relax 200, (oude) PIT en wat SMSjes.

Zeg jij nu dat ik altijd over moet gaan naar de nieuwe vorm? Een gast van de klantenservice die me een maandje geleden m'n abo wou laten verlengen, vertelde dat dat totaal geen probleem was, en dat ik gewoon op de oude manier verder kon PITten. Niet echt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14
Is het niet logischer dat ze dat niet als modem gebruiken in de voorwaarden hebben gezet in combinatie met een verkapte fair use policy om het dataverbruik binnen de perken te kunnen houden. Ik denk niet dat ze de intentie hebben het daadwerkelijk te controleren, het is gewoon een wapen op het moment dat iemand even een gigabyte aan data omzet in een dag om hem af te kunnen sluiten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:55:
[...]

Spreek je jezelf nu tegen, of hoe bedoel je dit laatste stukje? Ik heb nu een Relax 300 met PIT en wat SMSjes. Ik wil best klant bij ze blijven, maar dan met een Relax 200, (oude) PIT en wat SMSjes.

Zeg jij nu dat ik altijd over moet gaan naar de nieuwe vorm? Een gast van de klantenservice die me een maandje geleden m'n abo wou laten verlengen, vertelde dat dat totaal geen probleem was, en dat ik gewoon op de oude manier verder kon PITten. Niet echt dus...
Ik meen dat je bij een vernieuwing over gaat op de nieuwe voorwaarden. Dit heb ik als ik het goed heb in het T-mobile PIT topic gelezen, alwaar T-mobile medewerkers dat (op verzoek) gepost heben.

Misschien zou je je huidige PIT kunnen behouden als je niet vernieuwd, maar je huidige contract door laat lopen. Ik weet allereerst niet of dit zo is, ten tweede kost het je geld (relatief duur) en bovendien moet je dan ook nog het gevecht met T-Mobile aangaan om het gedaan te krijgen.

Overigens meen ik dat er nooit aanvullende voorwaarden hebben bestaan. (correct me if i'm wrong?) De enige regels die ik ken zijn 5 zinnen die staan op het prijsplan (pdf document).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
robert-630 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Ik meen dat je bij een vernieuwing over gaat op de nieuwe voorwaarden. Dit heb ik als ik het goed heb in het T-mobile PIT topic gelezen, alwaar T-mobile medewerkers dat (op verzoek) gepost heben.

Misschien zou je je huidige PIT kunnen behouden als je niet vernieuwd, maar je huidige contract door laat lopen. Ik weet allereerst niet of dit zo is, ten tweede kost het je geld (relatief duur) en bovendien moet je dan ook nog het gevecht met T-Mobile aangaan om het gedaan te krijgen.

Overigens meen ik dat er nooit aanvullende voorwaarden hebben bestaan. (correct me if i'm wrong?) De enige regels die ik ken zijn 5 zinnen die staan op het prijsplan (pdf document).
Hmmkay.... Als ik toch door verlenging/vernieuwing van m'n contract naar de nieuwe PIT voorwaarde ga, heeft 't verder weinig zin om moeilijk te gaan doen...

Dan hoef ik alleen nog te kiezen of ik die Zorgeloos meuk van Vodafone ga nemen, of de PIT van T-Mobile.... Hmm :) Moeilijke keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:55:
[...]

Het was wellicht onduidelijk inderdaad.
Als je je contract niet bewust verlengd maar gewoon onveranderd door laat lopen (stilzwijgende verlenging) dan zul je hoogstwaarschijnlijk exact dezelfde voorwaarden behouden. Dus ook snel PIT.

Als je overstapt naar relax 200 en dus een contractsvernieuwing(!) aangaat, dan werk je vanaf dat moment met de nieuwe PIT voorwaarden, die bijzonder ongunstig zijn relatief aan de oude.

De klantenservice moet je vragen om een schriftelijke toezegging want meestal liegen zij vier kleuren stront. Er zitten er, dat moet ik er wel bij zeggen, die bijzonder kundig en welwillend zijn. Verschilt ook per afdeling. Bij Telfort is er bijvoorbeeld geen enkele fatsoenlijke medewerker te vinden. Relatief denk ik dat de T-Mobile klantenservice erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Willaaam schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:32: Relatief denk ik dat de T-Mobile klantenservice erg goed is.
Dat heb jij de betere collega's te pakken gekregen. Hier niets dan ellende, en wat je zegt, ze vertellen complete onzin. Daarnaast komen ze afspraken niet na...

Ik ga Vodafone met een Zorgeloos internet blokje eens een jaartje proberen met m'n Sony Ericsson W950i. Helaasch geen volledige HSDPA snelheden, maar iig wel de volle 384kbit van UMTS... En dat voor 13,70 per maand (200 minuten/20 SMS plus internet)... Stuk goedkoper, en meer snelheid. Daarnaast meer mogelijkheden voor de toekomst (opschalen naar 2 mbit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Jainoxi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:19:
[...]

Dat heb jij de betere collega's te pakken gekregen. Hier niets dan ellende, en wat je zegt, ze vertellen complete onzin. Daarnaast komen ze afspraken niet na...

Ik ga Vodafone met een Zorgeloos internet blokje eens een jaartje proberen met m'n Sony Ericsson W950i. Helaasch geen volledige HSDPA snelheden, maar iig wel de volle 384kbit van UMTS... En dat voor 13,70 per maand (200 minuten/20 SMS plus internet)... Stuk goedkoper, en meer snelheid. Daarnaast meer mogelijkheden voor de toekomst (opschalen naar 2 mbit :) )
Nou het is dat ik alle grotere providers ook verkoop. Er zijn echt slechtere. Wacht maar tot je de vodafone, kpn of telfort klantenservice nodig hebt ivm verkeerde facturen. Dat is pas écht zuur.

Maandelijks betaal je nu niet veel inderdaad met vodafone. Je zou ook rabobank mobiel kunnen proberen. Ik weet niet of zij umts geven (wel grps) maar zij hebben een datalimiet van 750mb, wat een stuk hoger ligt dan die van vodafone. Ligt aan je verbruik of je het nodig hebt, maar een datalimiet van 50mb icm een snelheid waarmee je het in een uur verstookt lijkt mij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
10:20 : Telfort Mail&Surf Unlimited, waar vind ik de voorwaarden?
10:24 Telfort: Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
10:25 Telfort: Ik ga het even voor u opzoeken!
10:25 : ik zoek de voorwaarden van het Telfort Mail & Surf Unlimited abo
10:25 : dank u
10:26 Telfort: www.telfort.nl/productinfo/mobielinternet/via_telefoon_pda/, hier vindt u de informatie.
10:29 : wat houdt de Fair Use Policy in? Hoeveel MB?
10:32 Telfort: 128 kb/s, als u extreem veel gebruik maakt van internet kunnen ze stappen ondernemen.
10:34 : Ik vroeg niet om de downloadsnelheid. Maar goed... U kunt geen aantal (mb's) opgeven. Als ik gebruik maak van streaming audio/video verbruik ik dan extreem veel?
10:36 Telfort: Daarvoor kunt u contact opnemen met de klantenservice, 1200 met uw mobiele telefoon of 06 26001200.
10:38 : ik ben nog geen klant bij u, dus zal ik uw klantenservice bellen. Dank u

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 20-10-2010 13:46 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongens toch ik denk dat jullie die fair use police van de aanbieders veel te serieus nemen een vriend van mij gebruikt gprs van rabomobiel en die heeft maandelijks veel meer dan 750mb verbruikt en hij heeft niks van ze gehoord, ik denk dat het meer een voorzorgsmaatregel is en denk dat ze pas zullen optreden als je het echt tebont maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:50:
jongens toch ik denk dat jullie die fair use police van de aanbieders veel te serieus nemen een vriend van mij gebruikt gprs van rabomobiel en die heeft maandelijks veel meer dan 750mb verbruikt en hij heeft niks van ze gehoord, ik denk dat het meer een voorzorgsmaatregel is en denk dat ze pas zullen optreden als je het echt tebont maakt
Dat denk ik ook, maar zolang zij zelf niet helder zijn over de FUP staan ze in hun recht om bij een kleine overschrijding al acties te ondernemen, en je zit er dan wel een jaar aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Zijn er mensen die prepaid gebruiken i.c.m. Orange World ?

Ik heb me hiervoor aangemeld. Maar 3MB dat is wel heel weinig. Of kom je dan wel beetje ver mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:29:
Zijn er mensen die prepaid gebruiken i.c.m. Orange World ?

Ik heb me hiervoor aangemeld. Maar 3MB dat is wel heel weinig. Of kom je dan wel beetje ver mee ?
ja ik gebruik dat momenteel je kan voor 6euro onbeperkt surfen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Dat denk ik ook, maar zolang zij zelf niet helder zijn over de FUP staan ze in hun recht om bij een kleine overschrijding al acties te ondernemen, en je zit er dan wel een jaar aan vast...
bij rabomobiel staat er niks in de voorwaarden dat als je erover heen gaat extra kosten bij komen er staat dat ze contact met je opnemen, maar bij vodafone is het een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:42:
[...]

ja ik gebruik dat momenteel je kan voor 6euro onbeperkt surfen
Ga je snel over de limiet heen b.v. als je elke dag even op een paar site's kijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:28:
[...]

Ga je snel over de limiet heen b.v. als je elke dag even op een paar site's kijkt ?
Met standaard orange world prepaid 2 mb?
Ja.

Met de proxyserver via orange world?
Nooit. Maar dan kun je geen http-post doen, geen cookies gebruiken en ook geen andere protocollen dan http. Kortom, je kan eigenlijk alleen wap sites gebruiken of normale sites lezen.

Prepaid zou ik overstappen naar rabo mobiel. 10 euro per maand / 750mb datalimiet.

[ Voor 8% gewijzigd door Willaaam op 19-06-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:28:
[...]

je kan er niet overheen gaan als je surft, je kan voor 6euro 1maand onbeperkt surfen, als je bv radio wilt streamen kost het wel mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ballebek schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:51:
[...]

Met YouTube adverteren is voor hun inderdaad erg makkelijk. Ze hebben immers een overeenkomst met YouTube en deze in vodafone live opgenomen waardoor filmpjes kijken niet meer wordt gerekend tot het dataverkeer (afaik).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.