Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat wel, maar ik zie niet in wat je met UMTS moet als je maar 2mb mag downloaden. En via de proxy kun je hooguit websites bekijken, maar geen youtube filmpjes, geen shoutcast, geen forum gebruiken, geen mail lezen.
Mja, lijkt mij een makkelijke keus.
Anoniem: 125123
Hmm hoe zit het nou met dat rabo mobiel dan ?Willaaam schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:55:
[...]
Dat wel, maar ik zie niet in wat je met UMTS moet als je maar 2mb mag downloaden. En via de proxy kun je hooguit websites bekijken, maar geen youtube filmpjes, geen shoutcast, geen forum gebruiken, geen mail lezen.
Mja, lijkt mij een makkelijke keus.
Die kan je ook niet zomaar kopen of wel ?
Heb nl. geen rabobank rekening lopen.
Je moet een rabobank rekening hebben. Vervolgens kun je rabo mobiel aanvragen. Is prepaid dus je betaald niets maandelijks. Rekening kan volgens mij ook gratis zijn.Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:10:
Hmm hoe zit het nou met dat rabo mobiel dan ?
Die kan je ook niet zomaar kopen of wel ?
Heb nl. geen rabobank rekening lopen.
Als je redelijk wat internet gebruikt lijkt het mij de moeite waard
Bullshit. Je moet inloggen met je Random Reader om alle functies uit te kunnen voeren voor het aanvragen van een Rabo Mobiel abonnement.Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:19:
je hebt geen rekening nodig om een rabo simkaart
Alors.
Anoniem: 222584
he freaky doe is normaal ik heb gister bij de phone house een simkaart gekocht met prepaid en heb geen rabo rekening dus stop de bullshit maar in je kont informeer eerst dan reageren !Stereotomy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:20:
[...]
Bullshit. Je moet inloggen met je Random Reader om alle functies uit te kunnen voeren voor het aanvragen van een Rabo Mobiel abonnement.
Wie heeft er gelijk?Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:25:
[...]
he freaky doe is normaal ik heb gister bij de phone house een simkaart gekocht met prepaid en heb geen rabo rekening dus stop de bullshit maar in je kont informeer eerst dan reageren !
(bron)Rabo Mobiel kunt u bestellen als u in Nederland woont, een betaalrekening bij de Rabobank en Rabo Internetbankieren heeft.
ja duhhh dat is als je een abbo wilt, wij hadden het over prepaid die zijn gewoon in de winkel verkrijgbaar zonder dat je een rekening hoeft tehebben bij de rabo, dus helaas voor jou ik heb gelijk
He troela, als je je zinnen in het vervolg afmaakt, en een beetje op je spelling en grammatica let, dan snappen mensen tenminste waar je het over hebt.Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:25:
[...]
he freaky doe is normaal ik heb gister bij de phone house een simkaart gekocht met prepaid en heb geen rabo rekening dus stop de bullshit maar in je kont informeer eerst dan reageren !
Voor Rabo Mobiel Prepaid heb je inderdaad geen rekening nodig: het verschil is dat je 20 cent per minuut betaalt voor het bellen. Maar voor 10 EUR in de maand krijg je onbeperkt mobiel internet. Een goede deal voor degenen die niet vaak bellen maar wel vaak online zitten.
Alors.
nou heb ik het zeker gedaan volgens mij had ik gelijk en niet jij dus doe even normaalStereotomy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:18:
[...]
He troela, als je je zinnen in het vervolg afmaakt, en een beetje op je spelling en grammatica let, dan snappen mensen tenminste waar je het over hebt.
Voor Rabo Mobiel Prepaid heb je inderdaad geen rekening nodig: het verschil is dat je 20 cent per minuut betaalt voor het bellen. Maar voor 10 EUR in de maand krijg je onbeperkt mobiel internet. Een goede deal voor degenen die niet vaak bellen maar wel vaak online zitten.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Anoniem: 7175
Mijn telefoon geeft aan met een icoontje dat ik met 3g surf.Daarnaast nog even latency. Een aantal posts eerder meldde iemand al dat VoIP niet werkte bij PIT. Het heeft niet te maken met het abonnement maar het type drager waar je gebruik van maakt. Voor VoIP heb je een hele lage latency nodig anders is de vertraging zo groot dat het niet meer bruikbaar is. Ik gebruik zelf VoIP Buster in combinatie met mijn Nokia N95. Op GPRS werkt het helemaal niet, met UMTS wel maar dan is de vetraging te groot en bij HSDPA werkt het wel prima.
Volgens mij is het zo dat je met PIT ook op het HSDPA netwerk kan (als het beschikbaar is) maar dat je bandbreedte dan wordt gecapped. De bandbreedte is volgens mij dan nog steeds goed genoeg om VoIP te kunnen gebruiken. Omdat je natuurlijk nooit kan weten waar wel en geen HSDPA dekking is, gebruik ik het alleen als ik in gebieden ben waar ik zeker ben dat ik goede HSDPA dekking is anders loop ik het risico dat ik terug val op UMTS en dan met die vervelende vertragingen te kampen krijg. In en rondom grote steden gaat het over het algemeen prima in de auto en heb wel eens met 120 km/u een VoIP gesprek gevoerd. Op zich is het wel lachen natuurlijk als je met 120 gebeld wordt op je geografische nummer en iemand vraagt wat je in hemelsnaam aan het doen bent (ze verwachten natuurlijk nooit dat je op de snelweg rijdt
Volgens de Wikipedia zou dat i.c.m. mijn PIT PLUS abbo via UMTS verlopen.
Dat lijkt te kloppen, er is aan de ontvangende kant een enorme vertraging als ik via voip bel.
De E65 ondersteunt geen HSDPA
Zal wel ergens een preview hebben gelezen met wat voorbarige info of zo want ik had durven zweren dat...
Weing kans op een update met A2DP en/of HSDPA vrees ik.

Ga je het hier nou ook voor jezelf verstieren, doe gewoon eens rustig?Anoniem: 222584 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:28:
[...]
nou heb ik het zeker gedaan volgens mij had ik gelijk en niet jij dus doe even normaal
o/t
Probeer nog steeds van mijn telfort abonnement af te komen... Die gasten moet nog reageren op een brief van een maand geleden, de achterstand begint grote vormen aan te nemen...
Anoniem: 98248
HSDPA is hardwarematig niet mogelijk. A2DP zou kunnen met behulp van een firmware upgrade of 3rd party software zoals een tijd terug ook bij OS7 is gebeurd.Anoniem: 7175 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:07:
[...]
Mijn telefoon geeft aan met een icoontje dat ik met 3g surf.
Volgens de Wikipedia zou dat i.c.m. mijn PIT PLUS abbo via UMTS verlopen.
Dat lijkt te kloppen, er is aan de ontvangende kant een enorme vertraging als ik via voip bel.
De E65 ondersteunt geen HSDPA![]()
Zal wel ergens een preview hebben gelezen met wat voorbarige info of zo want ik had durven zweren dat...
Weing kans op een update met A2DP en/of HSDPA vrees ik.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft iemand dit al werkend gekregen?
Karel met de vele forumaccounts, heb je het zelf al gebruikt?
ja dat heb ik, ik zou zeggen bel de klantenservice die hebben het bij mij aangedaantroftnom schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:28:
Zoals inmiddels bekend zou Rabomobiel nu ook via pre-paid "onbeperkt internet" aanbieden voor 10 euro per maand. Gisteren mijn kaartje binnen gekregen, maar op hun website kan ik niet bij de optie komen om het onbeperkte internet aan te zetten. Al een melding gemaakt bij hun helpdesk, maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Heeft iemand dit al werkend gekregen?
Karel met de vele forumaccounts, heb je het zelf al gebruikt?
Anoniem: 91841
Echter wil ik wel een Nieuw Vodafone Abonnement, omdat ik daar ook 1000 voor slecht 9.95 Euro krijg.
Nu heb ik ff gebeld met Vodafone, en zij zeggen:
We doen niet moeilijk over 75 MB.
Tja je hebt gelijk, totaal 75.
Hij zij je moet geen films geen downloaden, maar hoe relaxt zijn ze nou echt iemand al ervaring ermee..?
En wat als ze je eruit goojen, mag je dan wel gewoon betalen?
Ik heb Hi Eindeloos Online i.c.m. TurboMSN (symbian 60 3rd) en daar kan ik wel gewoon mee msn´enCyPh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:33:
Een vraagje, heeft iemand hier Hi Eindeloos Online en een MSN client op zijn gsm geïnstalleerd? Ik krijg het niet voor mekaar. Hij krijgt verbinding met de server maar logt niet in. Via WiFi kan het wel. Ik krijg het idee dat Hi het een en ander blokkeert. http://ipadres/ werkt ook niet, die worden geblokkeerd
Iemand hier ervaring mee of meer info over?
IP-Adres . . . . . . . . . . . : 10.107.145.88
Subnetmask. . . . . . . : 255.255.255.255
Standardgateway . . . . . : 10.107.145.88
DHCP-Server . . . . . . . : 10.107.145.253
DNS-Server . . . . . . . . . : 62.133.126.28, 62.133.126.29
Het IP-nummer en dergelijke verontrustte me niet. Intern netwerkje achter een router. Alleen dat subnetmask was een beetje verdacht. En, jawel, er was inderdaad geen enkele verbinding mogelijk. Alles stond potdicht, wat ik ook probeerde. Gelukje bij een ongeluk: het kostte ook geen cent. Veel zin heeft het niet, maar je kunt dus eindeloos een GPRS verbinding bij KPN openhouden.
Vervolgens eens gekeken of ik met prepaid door zou kunnen testen. Volgens de KPN site kost dat 10 euro per MB. Geen punt, ik had toch nog maar 5,15 saldo. Dus ik kon nooit een grote buil vallen. Wederom volgens de KPN-site: 1200, 3 bellen om een en ander te activeren. Zo gezegd, zo gedaan. Hmm, optie 3 is de 'afdeling verkoop'. Grrr, dat wil ik helemaal niet.
Toch maar even wachten op mijn 2-weken proef van Web'n'walk (T-Mobile zakelijk). Daarna zien we wel weer.
Nou heb ik net te horen gekregen dat je voor een 10(!!) euro extra per maand een prive ip kan krijgen die het wel gewoon doet, lijkt me toch niet zo netjes en ik ga is morgen er achteraan hoe en wat.
De beschrijving gaat over pop3, maar het werkt ook voor smtp.xs4all.nl. Dan is op geen enkele manier meer te achterhalen waar het mailtje vandaan komt. De eerste Received header bevat xs2.xs4all.nl of iets dergelijks.

Maar ik kan nog steeds helemaal niets. Het kost ook nog steeds niets, dus dat is mooi meegenomen. Zou KPN soms wel naar de IMEI kijken bij het toestaan van GPRS? Want ik controleer of GPRS aan staat met mijn mobiel en leg een verbinding met die Aircard (die een andere IMEI heeft). En normaal bellen met die Aircard kan ik niet, want voice is er niet op geactiveerd. Geen van beide apparaten heeft een simlock overigens, voor het geval dat je je dat afvraagt.
Iemand nog een clue ergens tegengekomen?
Vul in je browser het volgende in:Jan-E schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:39:
Nog een keer beter gekeken naar de mogelijkheden om KPN prepaid over GPRS te internetten. Dat was niet 1200, 3 bellen maar 1200, 2, 2, 2. Dan krijg ik te horen, dat ik al aangemeld ben voor iMode, WAP en GPRS. Simmetje weer in mijn Aircard gezet en een GPRS verbinding opgezet. Lukt weer prima. Er komen zelfs bytes terug over de verbinding:
[afbeelding]
Maar ik kan nog steeds helemaal niets. Het kost ook nog steeds niets, dus dat is mooi meegenomen. Zou KPN soms wel naar de IMEI kijken bij het toestaan van GPRS? Want ik controleer of GPRS aan staat met mijn mobiel en leg een verbinding met die Aircard (die een andere IMEI heeft). En normaal bellen met die Aircard kan ik niet, want voice is er niet op geactiveerd. Geen van beide apparaten heeft een simlock overigens, voor het geval dat je je dat afvraagt.
Iemand nog een clue ergens tegengekomen?
proxyserver: 10.10.100.10 poort 5080, dan werkt het met je prepaid simmetje(alleen browsen van sites, pop en dergelijke niet)
Simmetje uit de GSM, simmetje in de Aircard, GPRS verbinding opgezet, dat plaatje hierboven opgevraagd in Opera met die proxysever:ReBr schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:05:
Vul in je browser het volgende in:
proxyserver: 10.10.100.10 poort 5080, dan werkt het met je prepaid simmetje(alleen browsen van sites, pop en dergelijke niet)
Couldn't reach the indicated web server.
Zie deze screen capture met de broncode (in de WP editor
En heb je nog een extra clue liggen?
Edit: Simmetje weer in de GSM gestopt en wederom *101# opgevraagd: de eerste sessie had 1 cent gekost en dat 'Could not' maar liefst 15 cent...
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 22-06-2007 18:42 ]
Ik kan hieruit niet precies opmaken hoe je verbinding maakt, maar je bent dus aangemeld voor oa I-Mode?Jan-E schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:36:
[...]
Simmetje uit de GSM, simmetje in de Aircard, GPRS verbinding opgezet, dat plaatje hierboven opgevraagd in Opera met die proxysever:
Couldn't reach the indicated web server.
Zie deze screen capture met de broncode (in de WP editor). Wat doet dat wapforum.org daar?
En heb je nog een extra clue liggen?
Edit: Simmetje weer in de GSM gestopt en wederom *101# opgevraagd: de eerste sessie had 1 cent gekost en dat 'Could not' maar liefst 15 cent...
Dan kan je verbinding maken met:
GPRS-Data:
APN: portalmmm.nl
login: (leeg)
passw: (leeg)
Via deze verbinding kan je dan vervolgens proxyserver: 10.10.100.10 poort 5080 gebruiken icm met je Opera
wapforum.org? vreemd
ps, heb je al geprobeert om een ander adres te bereiken, of ben je gestopt bij zorgnet.info/aircard.gif
Die had ik niet. Een search in het topic leerde me dat dit op 22 april voorbij gekomen was. Even gemist... En eens kijken waar ik dat in de Aircard software kan invullen. Ik meld mij weer als ik de hele swap operatie (waar ook nog een Wifi PCMCIA card bij betrokken is) heb uitgevoerd en weer ongedaan gemaakt. Momentje, er volgt een editReBr schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:52:
APN: portalmmm.nl
Ben ik weer (19:23): Werkt! En merkwaardig genoeg beweert *101# dat die laatste sessie (5300 bytes ontvangen) mijn beltegoed heeft doen stijgen van 4,99 naar 5,09. Kosten van de verbinding: -10 cent.
Edit 2: Ik had een pagina opgevraagd die mijn browserinstellingen weergaf. Dan blijk je via deze instellingen het net op te gaan:
REMOTE_ADDR = 145.7.224.117
REMOTE_PORT = 16416
Edit 3 (19:38): Nogmaals *101# opgevraagd. Nu is mijn beltegoed zonder dat ik gebeld heb weer gezakt naar 4,94. Als het daarbij blijft hebben deze testjes me 21 cent gekost. Dat is te doen...
Edit 4 (21:55): Inmiddels is mijn beltegoed weer 5:09. Dobbelen ze daar bij KPN of zo
[ Voor 44% gewijzigd door Jan-E op 22-06-2007 21:56 ]
apn/toegangspunt internetAnoniem: 222584 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:50:
hoi ik gebruik rabomobiel nou wil ik daarmee mij samsung i600 gebruiken, kan iemand mij de gprs instellingen geven ?
Verder hoef je niets in te stellen in WM5
Rabo mobiel abonnement heeft iig een andere APN. Maar ik weet zeker dat Karel wel even in de handleiding van zijn prepaid pakket wil kijken voor het juiste antwoord.Willaaam schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:58:
[...]
apn/toegangspunt internet
Alors.
thanks, ik had het ergens anders al gevonden, tevens stond er in de prepaid pakket niks over hoe je het moet instellen.Willaaam schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:58:
[...]
apn/toegangspunt internet
Moet ik gaan overwegen het abonnementsgeld te storneren, zodat ze wellicht wel een keer in actie gaan komen?
Hou ons op de hoogte! Ben zeer benieuwd wat eruit komt. Ik snap niet dat je niet gewoon een eigen IP krijgt voor de tijd dat je verbonden bent... is bij Orange wel zo.DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:36:
Vandaag ben ik samen met iSP en Roelant achter het ip gegaan die Vodafone standaard afgeeft bij zijn data abo. Het blijkt dus gewoon dat de ip overal bekend staat als een spam ip en dat heeft als gevolg dat je je nergens normaal kunt aanmelden (zoals bij irc van tweakers) of een mail kunt versturen omdat dat ip overal blacklisted staat.
Nou heb ik net te horen gekregen dat je voor een 10(!!) euro extra per maand een prive ip kan krijgen die het wel gewoon doet, lijkt me toch niet zo netjes en ik ga is morgen er achteraan hoe en wat.
Storneren alleen doen als je het niet erg vindt om afgesloten te worden...mad-dog schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:40:
Zucht, ik begin zo moe te worden van Telfort. Inmiddels een aantal mailtjes gestuurd en gebeld, maar kom niet echt bepaald verder. Nu flikken ze het ook nog om een brief te sturen dat m'n abonnement wordt beeindigd per oktober 2008.
Moet ik gaan overwegen het abonnementsgeld te storneren, zodat ze wellicht wel een keer in actie gaan komen?
Ook alleen doen als je al een reserve abo hebt afgesloten. Zo gouw je gaat storneren wordt je waarschijnlijk bij Preventel aangemeld, en kan je -tijdelijk- nergens meer een abo aanvragen. Je moet dan weer zorgen dat het opgeheft wordt, en dat kan wel even duren.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:20:
[...]
Storneren alleen doen als je het niet erg vindt om afgesloten te worden...
Heb reeds een abonnement bij T-Mobile aangevraagd, dus dat komt wel goed. Zolang ik niet ben overgezet naar pre-paid kan ik ook geen nummerbehoud aanvragenrobert-630 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:30:
[...]
Ook alleen doen als je al een reserve abo hebt afgesloten. Zo gouw je gaat storneren wordt je waarschijnlijk bij Preventel aangemeld, en kan je -tijdelijk- nergens meer een abo aanvragen. Je moet dan weer zorgen dat het opgeheft wordt, en dat kan wel even duren.
Ik moet nog antwoord krijgen op een brief van 1 1/2 maand geleden.
Alors.
Mag je blij zijn.Padvinder schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:32:
Ik heb afgelopen week netjes een brief gehad van Telfort dat ik inderdaad mag opzeggen. Ik moet ze ff bellen om een datum af te spreken wanneer ze me omzetten naar prepaid. Ga waarschijnlijk weer een Telfort abo nemen, met Surf en Mail bundel erbij... wel jammer dat je nog maar 128 kbps kan halen nu...
Hier zit ik net zoals mad-dog te kutten met het pas mogen opzeggen in 2008 ondanks dat mijn toestel i320 geen umts ondersteund. Gelukkig heb ik aangetekend met handtekening retour opgezegd binnen de gestelde termijn, zodat daar geen ja-nee spelletje over gespeeld kan worden. Maar dat zal nog wel even duren voordat Telfort zijn zaakjes op orde heeft.
Als iemand hier dat zou willen testen kan ik wel een testlinkje opzetten
Ik heb via de "actie" een SonyEricsson M600i aangeschaft, kostte me 91 euro. De keuze voor deze is omdat de accuduur van de i320 me niet beviel en de i600 wat dat betreft niet een hele verbetering is. Het enige minpunt aan deze telefoons, maar voor mij wel een zwaarwegende. Over 3 maandjes maar eens kijken wat ik doe als het abonnement afloopt.
Het instellen van het KPN netwerk had ik op m'n Samsung i320 gedaan en ging soepeltjes. Bij de M600i mooi niet. Iedere keer viel het netwerk weg. Soms wel weer even en soms niet. Bellen kon al helemaal niet, datagebruik soms wel.
Na veel gepruts aan de instellingen van de telefoon, ik heb alles geprobeerd. De klantenservice gebeld. Zij konden me niets nieuws vertellen, alleen maar over het handmatig selecteren van het netwerk. Na een paar keer bellen met de klantenservice, en steeds de constatering dat mijn sim goed is aangemeld, werd gezegd dat ik het toestel maar moest opsturen. De KPN simkaart van m'n zusje werkte gewoon, het GSM gedeelte dan, dus ik wist dat met de hardware niets aan de hand was. De verzendkosten naar Telfort zouden voor mijn rekening zijn.
Dus ik naar de Telfortshop in Zwolle (5 min lopen) en het eea uitgelegd. Na dezelfde handelingen als via de telefonische klantenservice werd mijn simkaart vervangen. Even later liep ik naar huis met een werkend geheel.
En Symbian met UIQ3 bevalt me eigenlijk wel. Eens een keer wat anders na bijna 2 jaartjes Windows Mobile (zowel PDA als smartphone edition)
Anoniem: 224292
Als ik alles goed gelezen, begrepen en berekend heb, kan ik het (voor mij) als volgt samenvatten:
- Er zit voor mijn situatie niet eens zoveel verschil in wat ik over een periode van 2 jaar kwijt ben tussen de verschillende providers. Vooral Orange viel me eigenlijk mee, aangezien ik het gevoel had dat die "duur" was.
- Qua dekking zijn Vodafone en KPN/Hi/Telford het interessantst en moet ik absoluut niet bij Orange blijven.
- T-mobile is qua datalimiet/FUP het meest relaxed, maar het "ongeveer-een-tientje"-plan is traag, en bovendien is de dekking (in ieder geval voor bellen, ook niet onbelangrijk) in mijn regio (Assen) minder dan die van KPN/Vodafone.
- Vodafone heeft een niet zo onbezorgde FUP (hoewel ik me, zoals meer mensen, niet zo druk maak over de hardheid van die 50MB-limiet, en dan nog, ik ga geen grote downloads doen tenzij ik dat via WiFi kan doen)
- KPN heeft wat meer beperkingen op het netwerk -- hoewel me dat nog niet helemaal duidelijk is, ik lees een aantal keer bv. "MSN werkt niet bij mij", maar bij een ander werkt het weer wel. Op de site van Hi/KPN wordt wel expliciet gesproken over MSN via de portal.
- KPN wordt, net zoals T-Mobile, geknepen op snelheid (geldt dat trouwens ook voor UMTS? De E65 doet geen HSDPA, dus wat de snelheid daarvan is zal me een worst zijn)
- Alles bij elkaar zou ik voor Hi over een periode van 2 jaar ongeveer 100 euro goedkoper uit zijn (ervan uitgaand dat ik binnen de bundel blijf)
- Ik heb geen laptop, dus dat KPN en Vodafone geen modemgebruik toestaan is voor mij geen issue.
- Telford is adminstratief gezien en qua support niet de sterkste speler.
Verder vraag ik me af hoe goed de support is -- bij Orange ben ik eens bezig geweest met Opera Mini, maar dat is niet gelukt omdat Orange mij geen verbindingsprofiel voor Java-apps kon/wilde geven. Daarvoor moest ik volgens hun bij Siemens zijn (de telefoon die ik toen had), en dat klinkt mij als onzin in de oren. Weet Vodafone beter waar ze mee bezig zijn?
Tenslotte is er nog het kleine issue van "branding", dus een door de telco aangepaste firmware. Voor zover ik heb begrepen valt dat bij Vodafone wel mee (niet onbelangrijk als ik eens een FW-upgrade wil doen)
Heb ik dan nog grote dingen over het hoofd gezien, of moet ik vanmiddag gewoon maar bij Vodafone gaan aanmelden? =]
Ik denk dat ik wel een paar dingen vraag die al deels aan bod zijn gekomen, maar ik wilde even "alles bij elkaar" hebben. Niet te hard flamen aub... =]
Je lijstje klopt wel aardig. Alléén heeft Vodafone juist (gevolgd door T-mobile) -wat ik weet- de meeste branding. Vraag er even na. Wat ik is wél heb gelezen is dat je met een Nokia gelijk naar een Nokia Service Point kan gaan, alwaar ze gratis -met bon- de branding verwijderen. De simlock blijft dan intackt. (Wel binnen 1 jaar doen)Anoniem: 224292 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:22:
[..]
Tenslotte is er nog het kleine issue van "branding", dus een door de telco aangepaste firmware. Voor zover ik heb begrepen valt dat bij Vodafone wel mee (niet onbelangrijk als ik eens een FW-upgrade wil doen)
Heb ik dan nog grote dingen over het hoofd gezien, of moet ik vanmiddag gewoon maar bij Vodafone gaan aanmelden? =]
Ik denk dat ik wel een paar dingen vraag die al deels aan bod zijn gekomen, maar ik wilde even "alles bij elkaar" hebben. Niet te hard flamen aub... =]
Verder: de branding maakt me niet zo HEEL veel uit, eigenlijk, het gaat mij er puur om dat ik FW updates kan doen. Verder zal het me een zorg zijn of er ergens "vodafone" staat.
Evt. kun je ook een E65 kopen bij een neutrale winkel, meestal wordt ie dan gewoon zonder branding en simlock geleverd. Wellicht is die telefoon iets duurder, maar dan krijg je daar wel wat voor terug. En meestal neemt Vodafone wel de telefoons onder handen: soms licht, soms krijg je een heel ander menu en soms zijn bepaalde features niet toegestaan (terwijl dat wel kan bij een normale uitvoering).Anoniem: 224292 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:53:
Oh! Ik dacht juist dat ze dat helemaal niet deden (die branding verwijderen, dat is); da's een meevaller dus. Moet ik dan even voor naar Emmen. Weet je nog ongeveer WAAR je dat hebt gelezen en hoe betrouwbaar dat is? =]
Verder: de branding maakt me niet zo HEEL veel uit, eigenlijk, het gaat mij er puur om dat ik FW updates kan doen. Verder zal het me een zorg zijn of er ergens "vodafone" staat.
Iemand hier die de combi E65/VF heeft en daar een lichtje op wil schijnen?
Edit: heb even gekeken op het E65-topic, en daar wordt gemeld dattie niet al te crippled is. Phew. Vanmiddag maar even naar de stad, dan... =]
Edit 2: Als ik de toestel/bundel bij BelCompany haal, dan trekken zij gewoon een maagdelijke E65 uit het rek en doen ze er een abbonnement bij. Niks branded, crippled of gelockt dus.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 224292 op 26-06-2007 14:20 ]
tenslotte een laatste citaat van een grietje van de vodafone klantenservice die ik aan de lijn had, just for laughs:supern0va schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:13:
supern0va schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:13:
Ik zat erover te denken om een N95 te halen icm een vodafone abonnement, en dan 'zorgeloos' mobiel internet @ 1.8 Mbit. Tot ik hoorde dat ze een fair use policy hebben van 50 Mb.
Vraag: Heeft iemand al ervaring met deze bundel en heeft iemand al gezeur gehad met die datalimiet?
Hoe nauw komt dat... Ik kan me voorstellen dat een datalimiet van 1 Gb krap is als je af en toe op youtube zit enzo, zoals in de reclames wordt gesuggereerd. 50 mb is bij de wilde konijnen af.Of krijg je alleen een afkeurend telefoontje als je 500 mb per maand gebruikt en verder niks?
Vervolg
----------
Misschien off-topic maar kan me voorstellen dat men iets aan deze info heeft:
Ben vanmiddag maar een paar phone winkels af geweest en naar vodafone gebeld. Tot nu toe vergaarde informatie:
-knakker van de vodafone winkel dacht dat de fair use policy 2500 mb per maand wasEn bezwoer me dat dat sinds gisteren veranderd moest zijn naar 50 mb.
-De klantenservice van vodafone heeft geen concreet maximum verbruik. Als je 'ver' over de 50 mb per maand gaat wordt er contact met je opgenomen om een vaste prijs af te spreken. (De knaap die ik daar sprak had het zowaar over "onbeperkt internet met beperkingen")
-Schijnbaar wordt streaming video via youtube niet van de 50 mb limit afgetrokken, hierover zijn 'speciale afspraken' gemaakt.
Kan iemand dat laatste bevestigen?
"ja maar meneer, wie wil er nou de hele dag filmpjes kijken op z'n mobiel?"
Nu staat in het artikel op de frontpage hierover wel dat Vodafone zei dat het eigenlijk alleen om juridische redenen was opgenomen in de voorwaarden en dat "de soep niet zo heet gegeten werd, zo gaan wij niet met onze klanten om", maar dan vraag je je wel af of dat klopt..
Nu zou ik op die laptop op locatie ook willen internetten; maar wat is dan het meest voordelig zodat je toch nog 'n beetje snelheid en verbruik kan hebben?
Nou heb ik zelf ook research gedaan en kom uit op die UMTS-kaartjes die je kunt krijgen bij de diverse operators. De goedkoopste variant kost 10 euro per maand abbo-kosten (één jaar verplicht, dus 120 euro); plus het feit dat je iets van 150 euro voor het kaartje moet betalen, plus het feit dat je nog es 50 cent per MB traffic betaald. Nou... dit leek me erg duur. Het is overigs wel retesnel (1.8 mbit), maar goed... een beetje prijzig.
Nu heeft Vodafone nog de Mobiel Internet BloX wat ik op mijn Vodafone abonnement erbij kan zetten voor 10 euro in de maand abbo-kosten (die ik overigs de volgende maand er weer kan afhalen, dus geen zware verplichting). Verder krijg je dacht ik een 50mb bundeltje, altijd fijn. Helaas is dit alleen voor internetten op je foon; en mag ik die foon niet als modem aansluiten op mijn laptop.
Dus ik weet het ff niet meer. Het is een beetje duidelijk wat ik wil; iemand suggesties?
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 28-06-2007 11:01 ]
Dataverkeer in het buitenland zit niet in de bundel!!Silent Thunder schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:51:
Ik ben een paar losse weekenden/weken weg van huis (zowel binnen als buitenland); en heb wel de laptop bij me.
Nu zou ik op die laptop op locatie ook willen internetten; maar wat is dan het meest voordelig zodat je toch nog 'n beetje snelheid en verbruik kan hebben?
Nou heb ik zelf ook research gedaan en kom uit op die UMTS-kaartjes die je kunt krijgen bij de diverse operators. De goedkoopste variant kost 10 euro per maand abbo-kosten (één jaar verplicht, dus 120 euro); plus het feit dat je iets van 150 euro voor het kaartje moet betalen, plus het feit dat je nog es 50 cent per MB traffic betaald. Nou... dit leek me erg duur. Het is overigs wel retesnel (1.8 mbit), maar goed... een beetje prijzig.
Nu heeft Vodafone nog de Mobiel Internet BloX wat ik op mijn Vodafone abonnement erbij kan zetten voor 10 euro in de maand abbo-kosten (die ik overigs de volgende maand er weer kan afhalen, dus geen zware verplichting). Verder krijg je dacht ik een 50mb bundeltje, altijd fijn. Helaas is dit alleen voor internetten op je foon; en mag ik die foon niet als modem aansluiten op mijn laptop.
Dus ik weet het ff niet meer. Het is een beetje duidelijk wat ik wil; iemand suggesties?
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Nee goed, maar die Vodafone BloX kan ik sowieso niet gebruiken voor wat ik wil; maar bedankt voor de aanvullingSpeedfight schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:06:
[...]
Dataverkeer in het buitenland zit niet in de bundel!!
Verdere ideetjes?
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 28-06-2007 11:29 ]
Die zeggen gewoon, meneer u bent een zakelijke klant, hier heeft u een nummer, wij kunnen niks meer voor u doen. Vervolgens zegt de klantenservice, tja dat is wel lang bijna 2 maanden, maar de afdeling kunnen wij niet bereiken, die hebben het te drukoNo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:57:
Wat een geklaag allemaal over de klantenservice. (nee ik werk niet bij Telfort) Maar je zou ook eens met je (luie) reet achter de computer vandaan kunnen komen en gewoon naar een Telfort shop in de buurt gaan.
Anoniem: 136100
Hou grote websites en vooral streaming audio/video in de gaten. Er zijn dagen dat ik 80MB per dag haal namelijk (TMobile PIT 9,50 p.m.).Poeh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:16:
Ik heb vanmiddag toch de knoop doorgehakt en de N95 gekocht i.c.m. Vodafone én Vodafone Zorgeloos Mobiel. Na een vandaag wederom een half uur met een medewerker van Vodafone aan de lijn te hebben gehangen, heb ik geconcludeerd dat ik het risico wel durf te lopen. Er schijnen andere 'tussenabonnementen' aan te komen. Mocht je met de bundel van € 9,50 niet uitkomen, dan ben je dus niet genoodzaakt om een gigaveel duurder data-abonnement te nemen. Daarnaast wordt alle internetdata flink gecomprimeerd, dus 50 MB internet op je mobiel is heel wat. Maar goed, we wachten af!
Zo'n kaartje hoeft geen 150 euro te kosten. Voor onder de 100 euro zijn ze in Duitsland te krijgen. Voorbeeldje: Option Globetrotter 3G. Daar zit geen sim lock op, dus met een ander simmetje ben je in de lucht. Verder is het websessions idee wel interessant: prepaid per kwartier. 2 euro in Duitsland, 9 euro in Nederland en vele andere Auslander. Ideaal als je af en toe geen Wifi o.i.d. hebt, maar wel je mail wilt checken.Silent Thunder schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:51:
Nou heb ik zelf ook research gedaan en kom uit op die UMTS-kaartjes die je kunt krijgen bij de diverse operators. De goedkoopste variant kost 10 euro per maand abbo-kosten (één jaar verplicht, dus 120 euro); plus het feit dat je iets van 150 euro voor het kaartje moet betalen, plus het feit dat je nog es 50 cent per MB traffic betaalt. Nou... dit leek me erg duur. Het is overigens wel retesnel (1.8 mbit), maar goed... een beetje prijzig.
Diezelfde shop heeft trouwens nog veel andere UMTS-kaartjes. Voor de Limburgers: even naar Aken reizen.
+ De T-Mobile Speed Manager is een ramp. Alle plaatjes lopen via die bottleneck, of je nu met of zonder compressie surft... Ik heb dus nu een vraag uitstaan bij Customer Service of het voor mijn aansluiting volledig disabled kan worden (feitelijk heb ik nu geen volwaardige Internettoegang, hun product is dus misleidend)
+ Ik heb een eigen dynamisch IP adres, dus afgezien van die transparante HTTP proxy (Speed Manager) is dat een leuke feature voor de techneuten onder ons
+ T-Mobile Connection Manager is bloated en langzaam. Na eenmaal de verbinding opgezet te hebben en de PIN uitgezet, kan ik gelukkig de Globetrotter direct als modem gebruiken met Windows DUN, maar instellingen wijzigen kan ik natuurlijk niet meer...
Vraag: heeft er iemand de AT commando's van de Globetrotter GT Max, zodat ik nooit meer die T-Mobile software hoef te gebruiken? Of misschien een lichtgewicht programma'tje onder XP waarmee je aantal basale UMTS instellingen kan doen op je kaartje, zoals het definieren van APNs?
Sven
Probeer de Communication Manager van AT&T. Niet echt lichtgewicht, maar hij werkt wel met de T-Mobile card. Hij herkent ook Sierra Aircards, dus het zal niet geheel een kloon van de Option Manager zijn.SvenHazejager schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:28:
Vraag: heeft er iemand de AT commando's van de Globetrotter GT Max, zodat ik nooit meer die T-Mobile software hoef te gebruiken? Of misschien een lichtgewicht programma'tje onder XP waarmee je aantal basale UMTS instellingen kan doen op je kaartje, zoals het definieren van APNs?
Ik heb met mijn tijdelijke Web'n'walk Compact II kaart beide Connection Managers eens naast elkaar gehouden:SvenHazejager schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:28:
+ T-Mobile Connection Manager is bloated en langzaam.
AT&T
Mobile speed, 1MB
846 kbit/sec
0.447s latency
10.127s d/l
Speedtest: 1340 kbit/s dl, 293 kbit/s ul
TMCC
Mobile speed, 1MB
414 kbit/sec
0.472s latency
20.25s d/l
Speedtest: 1327 kbit/s dl, 278 kbit/s ul
Conclusie: die AT&T manager is duidelijk sneller, al merk ik het grote verschil in de Mobile speed in de praktijk niet. Opvallend is verder dat er een forse compressie plaats vindt, ook voor gewone webpagina's. Een sterk comprimeerbare webpagina van 1,85MB die ik regelmatig opvraag vergt maar 122KB 'over de lijn'. Een compressiefactor van 15!
U vraagt wat de kosten zijn voor gebruik van internetten over GPRS met T-Mobile PrePaid. Via deze internetverbinding heeft u toegang tot het gehele internet, dus niet alleen tot WAP-pagina's. Overigens wordt t-zones niet gezien als internetgebruik. E-mail via internet wel.
Vanaf 23 juli 2007 geldt het volgende: voor het gebruik van internet via GPRS (binnen Nederland) betaalt u 0,50 euro per 200 KB aan dataverkeer. De kosten worden per sessie berekend en op 10 KB naar boven afgerond. T-Mobile zorgt ervoor dat u op dagbasis nooit meer dan 2,50 euro kwijt bent voor internetgebruik.
Anoniem: 182900
Ik niet. Ik mag geen blox gebruiken omdat in een umts abo heb. Dus ik mag lekker door internetten voor 75 cent per 15 minuten....DaannO schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:02:
Ik ben dan ook wel redelijk positief over de dienst,
Ik draai nu volledig zonder connection managers. Ik heb zelfs XP maar even opnieuw geinstalleerd, aangezien die T-Mobile software voor 8 verschillende kaarten drivers installeert...!Jan-E schreef:
Ik heb met mijn tijdelijke Web'n'walk Compact II kaart beide Connection Managers eens naast elkaar gehouden:
...
De APN voor T-Mobile zit semi-permanent in de Globetrotter, dus ik kan gewoon met Windows Dial-Up Networking een inbelverbinding maken (tel.nr. *99***1#).
Nog een "leuke" feature ontdekt: uitgaande poort 25 is ook geproxy't. Zucht...
Hetzelfde hier, heb afgelopen maand rond de 120MB verstookt volgens de teller op m'n telefoon, maar er is niet gebeld, en er werd € 9,95 afgerekend op m'n factuur.DaannO schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:02:
Iemand trouwens al een telefoontje gehad van Vodafone? Ik nog niet en volgens mij trekken ze dan ook echt niet zwaar aan die fup. Ik doe gewoon lekker mijn ding en soms download ik wat, maar ik zit wel dik boven de 50 mb en geen nog steeds geen klantenservice te bekennen. Ik ben dan ook wel redelijk positief over de dienst, behalve dat ip probleem is nog niet opgelost maar daar ben ik mee bezig.
Wel een beetje spijt dat ik een overstap naar Hi maak met hun 'eindeloze' internet. Maargoed, om fatsoenlijke toestelkorting te krijgen kon ik vrijwel niet anders.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat is toch prima, dat die geproxyd is? Wat had je dan verwacht?SvenHazejager schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:56:
[...]
Ik draai nu volledig zonder connection managers. Ik heb zelfs XP maar even opnieuw geinstalleerd, aangezien die T-Mobile software voor 8 verschillende kaarten drivers installeert...!
De APN voor T-Mobile zit semi-permanent in de Globetrotter, dus ik kan gewoon met Windows Dial-Up Networking een inbelverbinding maken (tel.nr. *99***1#).
Nog een "leuke" feature ontdekt: uitgaande poort 25 is ook geproxy't. Zucht...

Dat je gewoon een eigen (Authenticated, secure) SMTP kan benaderen?Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:49:
Dat is toch prima, dat die geproxyd is? Wat had je dan verwacht?
De secure smtp-poort zullen ze wel niet proxyen toch?Roelant schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:49:
[...]
Dat je gewoon een eigen (Authenticated, secure) SMTP kan benaderen?
Voor de rest goede anti-spammaatregel die hopelijk effectief genoeg is...
Anoniem: 193080
Krijg jij je mail opgehaald via de ingebouwde Symbian mail client?chapie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:02:
[...]
Ik heb Hi Eindeloos Online i.c.m. TurboMSN (symbian 60 3rd) en daar kan ik wel gewoon mee msn´en
Ik krijg telkens time-outs waardoor ik mn mail dus niet via UMTS/GPRS kan ophalen. Echt heel vreemd. Via wifi werkt het wel gewoon prima, HTTP werkt wel over UMTS/GPRS. Dat is geen enkel probleem. Maar e-mail werkt dus niet via KPN/Hi.
Telefoon: Nokia N80
Klinkt als transparante proxy die niet helemaal lekker werktAnoniem: 193080 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:24:
[...]
Krijg jij je mail opgehaald via de ingebouwde Symbian mail client?
Ik krijg telkens time-outs waardoor ik mn mail dus niet via UMTS/GPRS kan ophalen. Echt heel vreemd. Via wifi werkt het wel gewoon prima, HTTP werkt wel over UMTS/GPRS. Dat is geen enkel probleem. Maar e-mail werkt dus niet via KPN/Hi.
Telefoon: Nokia N80

Trouwens, heel irritant dat KPN nog steeds het HSDPA-probleem niet heeft opgelost; als je een HSDPA-verbinding hebt kun je niet bellen en gebeld worden (de ander krijgt dan "technische storing"-bericht te horen). Heel leuk en praktisch

Heeft niemand anders er trouwens last van dat bellen via UMTS vaak foutgaat? (vaak verbroken verbindingen?) Ik vraag het maar even hier, omdat hier veel mensen zitten die ook daadwerkelijk UMTS gebruiken
ik heb even globaal berekend maar heb meer dan 300mb verbruikt en vodafone berekent 0 euro
in 1 dag al 40mb door muziek luisteren bijv.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik gebruik UMTS Telfort via KPN netwerk. En bellen met Skype gaat fantastisch. Geen problemen, ook niet na 1,5 uur via SkypeOut. (Naar een mobieltje in de VS kostte me 1 euro 60 cent voor 90 minSorcerer8472 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:34:
[...]
Klinkt als transparante proxy die niet helemaal lekker werkt
Trouwens, heel irritant dat KPN nog steeds het HSDPA-probleem niet heeft opgelost; als je een HSDPA-verbinding hebt kun je niet bellen en gebeld worden (de ander krijgt dan "technische storing"-bericht te horen). Heel leuk en praktisch
Heeft niemand anders er trouwens last van dat bellen via UMTS vaak foutgaat? (vaak verbroken verbindingen?) Ik vraag het maar even hier, omdat hier veel mensen zitten die ook daadwerkelijk UMTS gebruiken
Ik zet HSDPA over het algemeen uit (met htweakc). Hij zegt wel dat de telefoon niet compatible is, maar na een reset staat hij netjes uit. Als ik Skype zet ik hem weer aan. Geen idee of het verschil maakt trouwens, maar dan is het ook wel handig dat er niemand doorheen belt als je al met iemand belt.
Vind het toch tricky. Wil het ook wel nemen, maar in hun voorwaarden staat dat je onbeperkt kan bellen tot 50mb per maand. Daarna kost het €0.75 per 15 minuten.knny schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:32:
net mijn 2e rekening ontvangen sinds vodafone onbeperkt blox heeft.
ik heb even globaal berekend maar heb meer dan 300mb verbruikt en vodafone berekent 0 euro
in 1 dag al 40mb door muziek luisteren bijv.
Als ze gewoon onbeperkt zoals t-mobile doen had ik het gelijk al genomen
Iemand een idee of dit normaal is bij KPN? Lijkt er wel op namelijk, dat hun UMTS-netwerk echt totaal niet geschikt is voor spraak

Het UMTS netwerk hoort deze problemen niet te hebben. Het HSDPA-netwerk heeft deze problemen wel, het probleem is ook te vinden in de F.A.Q bij KPN.comSorcerer8472 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:11:
Ik bedoel gewone gesprekken via UMTS: gewoon bellen dus, geen data. Dat valt bij mij telkens weg op KPN. Gemiddeld 1x voor elke 60 minuten die ik bel. Als ik veel rondloop/beweeg heb ik het idee dat het veel eerder gebeurt ook...
Iemand een idee of dit normaal is bij KPN? Lijkt er wel op namelijk, dat hun UMTS-netwerk echt totaal niet geschikt is voor spraak
Ik heb mijn telefoon altijd op gsm only, gooi umts alleen aan als ik wil internetten.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Ik heb een max gezien van rond de 160 kb/s. Verder moet ik zeggen dat de dekking van Vodafone erg goed is..
Vooralsnog even prepaid bij Vodafone, maar misschien dat ik een abonnementje neem, al is het alleen maar voor dat 'zorgeloos internet' blox dingetje. Alleen die FUP...
Ook de responstijden zijn prima, een SIP sessie gaat prima
[ Voor 7% gewijzigd door IEF op 07-07-2007 02:01 ]
Ik ken het probleem van data+spraak tegelijk, maar is er ook een probleem met alleen spraak? Daar weet ik namelijk niks van. Kan me wel voorstellen dat het ermee te maken heeft, maar zou jij het kunnen bevestigen?robert-630 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:23:
[...]
Het UMTS netwerk hoort deze problemen niet te hebben. Het HSDPA-netwerk heeft deze problemen wel, het probleem is ook te vinden in de F.A.Q bij KPN.com
Dan ga ik namelijk eens zoeken naar een manier om HSDPA uit te schakelen zo lang het probleem er is...
Dan heb ik het niet goed gelezen. Het is inderdaad een probleem met data + spraak tegelijk . Ik had het bij Pocketinfo gelezen, daar staat ook een aardig verhaal.Sorcerer8472 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 07:22:
[...]
Ik ken het probleem van data+spraak tegelijk, maar is er ook een probleem met alleen spraak? Daar weet ik namelijk niks van. Kan me wel voorstellen dat het ermee te maken heeft, maar zou jij het kunnen bevestigen?
Dan ga ik namelijk eens zoeken naar een manier om HSDPA uit te schakelen zo lang het probleem er is...
E-mailadres is overbodig, de communicatie kan via dit topic
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 09-07-2007 18:02 ]
Wat is dit nu weer een flauwe policy??
Als je een pop/smtp client om het kwartier laat 'pollen' ben je veel meer data kwijt.
Lijkt erop dat gebruik van een eigen exchange server alleen mogelijk is met Vodafone / TMobile.
Hoe detecteert KPN dit gebruik? Controleren ze op poort-gebruik??
Heeft iemand al ervaring met pushmail op het KPN netwerk?
gehaald nu heb ik hier beetje door dit topic zitten kijken en zie ik dat mensen snel over hun tegoed heen gaan.
Ik heb nu een aantal vraagjes..
als ik via W-lan op internet ga dus via me draadloze router dan geld dat toch niet voor dat zorgeloos mobiel internet?
en
Waar kan ik zien hoeveel mb ik gebruikt heb van het zorgeloos Internet want ik kan het niet vinden op de site.
bij voorbaat dank
Je mag 2 maanden over je data-limiet heen en pas de 3e maand zullen ze gaan bellen en vragen waar het allemaal aan schort. Hierna krijg je een waarschuwing en pas daarna zal er afgesloten worden.
Het klopt dus dat niemand nog gebeld is omdat die blox er nog niet 2 maanden is, we moeten dus even afwachten hoe en wat.
Dat is natuurlijk ook een beetje overtrokken. De voorwaarden zijn duidelijk en niemand verplicht je het om te nemen. Je zou wel kunnen zeggen dat ze in het begin fouten hebben gemaakt met reclame maken, maar nu is wel alles duidelijk imho.fukijama schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:59:
ze hadden het beter Vodafone maak je zorgen blox kunnen noemen denk ik
maar ik vind ze het niet goed uitleggen dan ook in de winkel
en aan de telefoon ze spraken elkaar nogal tegen
vind wel raar dat je nergens kan zien hoeveel dataverbruik je hebt gehad
[ Voor 34% gewijzigd door fukijama op 14-07-2007 14:12 ]
Anoniem: 212884
Heeft iemand anders ook dit probleem?
The following problem occurred :
1. Problem: KPN UMTS Traffic unavailable
2. Affected Services: All KPN UMTS services
3. Impact on Services: Unavailability
4. Affected Sites: 50% of the KPN UMTS network is unavailable
5. Time Frame: 16/07 - 12:30
6. Status: KPN is working on resolving the issue
7. Action: Waiting on KPN
en nee,heb nog geen mailtje gehad dat het weer werkt
[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 16-07-2007 15:38 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Zou inderdaad daar weleens mee te maken kunnen hebben.mrsar schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:38:
kan wel eens hiermee temaken hebben :
The following problem occurred :
1. Problem: KPN UMTS Traffic unavailable
2. Affected Services: All KPN UMTS services
3. Impact on Services: Unavailability
4. Affected Sites: 50% of the KPN UMTS network is unavailable
5. Time Frame: 16/07 - 12:30
6. Status: KPN is working on resolving the issue
7. Action: Waiting on KPN
en nee,heb nog geen mailtje gehad dat het weer werkt
Dankjewel voor de informatie, ik ben al allemaal settings aan het nalopen maar nergens voor nodig dus.
Hier in Apeldoorn ook geen UMTS sinds vanmorgenAnoniem: 212884 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:32:
Het lukt me al ruim een halve dag niet om UMTS verbinding te maken met Telfort in Utrecht.
Heeft iemand anders ook dit probleem?
Edit: Net met de KS gebeld. Volgens de medewerker van de KS is er een storing.
[ Voor 12% gewijzigd door Doctor Yes op 16-07-2007 21:57 ]
Toen ik vandaag in de Vodafone winkel was, hing er nog steeds een poster met: "Zorgeloos Mobiel Internet Blox: Internetten op je mobiel zoveel je maar wilt"... Dat vind ik toch wel een beetje misleidend.DaannO schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Dat is natuurlijk ook een beetje overtrokken. De voorwaarden zijn duidelijk en niemand verplicht je het om te nemen. Je zou wel kunnen zeggen dat ze in het begin fouten hebben gemaakt met reclame maken, maar nu is wel alles duidelijk imho.
Maargoed, veel meer dan 50MB zal ik voorlopig niet gebruiken dus ik heb maar zo'n webaanbieding genomen. Heb ik het contract getekend, wil ik die Internet Blox toevoegen, blijkt dat niet te kunnen met dat abonnement (Vodafone Scherp 250) volgens die verkoper. Echt balen want bij de oude web-simonly aanbieding die tot gisteren nog op hun website stond, kon dat dus gewoon wel! Vandaag bleek de eerste dag dat die nieuwe abo's ingevoerd zijn.
Hij is ook nog steeds niet geactiveerd, morgen maar eens met de helpdesk bellen om opheldering te krijgen over die activatie en of het echt niet mogelijk is om die Blox te nemen, anders moet ik toch maar overstappen naar een duurder abonnement
Maar voorlopig zou ik geen "Vodafone Scherp" abo nemen als je de internet blox wil nemen!
50 mb is misschien wat weinig maar ik heb gister flink gemailt en gebrowsed.
En alleen gebruik gemaakt van RSS en PDA pagina's.
Ik zit nu pas op 1.2 MB.
Nog steeds niks in Utrecht, het is wel een heftige storing zeg....Doctor Yes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:05:
[...]
Hier in Apeldoorn ook geen UMTS sinds vanmorgen
Edit: Net met de KS gebeld. Volgens de medewerker van de KS is er een storing.
In Limburg werkt alles nog steeds prima. Erg raar probleem dan!Anoniem: 212884 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:25:
[...]
Nog steeds niks in Utrecht, het is wel een heftige storing zeg....
Gaat het alleen om data of werken ook zaken als sms/voice niet?
Dit topic is gesloten.