Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 28.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vodafone gaat stoppen met het adverteren met zorgeloos en onbeperkt internet. De consumentenbond heeft ze dringend verzocht te stoppen met deze onjuiste reclame uitingen.

Ik had ook al gepost dat Orange met een internet bundel komt. Niet intressant? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 09:17
http://www.webwereld.nl/a...acht-consumentenbond.html
Vodafone past reclame aan na klacht Consumentenbond

Maandag 4 juni 2007, 12:32 - Vodafone heeft de informatie over mobiele internetdiensten op zijn website aangepast omdat deze volgens de bond misleidend zou zijn.

Vodafone maakte reclame voor zijn mobiele internetdiensten met begrippen als 'onbeperkt' en 'zoveel je wilt'. De Consumentenbond vroeg de provider deze uitingen te veranderen, omdat het internetabonnement niet onbeperkt is.

Uit de kleine lettertjes blijkt volgens de bond dat Vodafone een 'fair use policy' van 50 megabyte hanteert. Deze limiet zou bij online radio luisteren of filmpjes bekijken al snel bereikt worden. Bovendien mag de internetverbinding niet gebruikt worden voor voip en is het ook niet toegestaan de gsm als modem voor een laptop of pc te gebruiken.

De bond roept ook andere bedrijven op om advertenties die ten onrechte suggereren dat een mobiel internetabonnement onbeperkt is, aan te passen.

Vodafone heeft de uitingen op aandringen van de bond van zijn site verwijderd. De bond geeft Vodafone overigens ook een compliment, omdat het bedrijf belooft bij zijn nieuwe breedbandinternet- en voipdiensten fouten te vermijden die andere bedrijven wel gemaakt hebben. Zo zegt Vodafone niet meer klanten aan te gaan nemen dan het aankan en pas internetbellen aan te bieden als de kwaliteit gegarandeerd kan worden.

De bond vindt de belofte van Vodafone 'een goede zaak voor consumenten'.
Jammer dat ze niet die belachelijk lage Limiet aangepast hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Mfpower

In dubio

robert-630 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:37:
Vodafone gaat stoppen met het adverteren met zorgeloos en onbeperkt internet. De consumentenbond heeft ze dringend verzocht te stoppen met deze onjuiste reclame uitingen.
Ik heb trouwens zo'n 50MB budnel besteld icm een N95. Ben benieuwd hoe zorgeloos het is ;) En zo niet, dan is het wel genoeg mits ik niet stream (zou jammer zijn.. maar ja).
edit:

Net te laat.. bron inmiddels gepost - never mind.

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 04-06-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:28
Trasos schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:23:
hmmz, ik was vandaag bij de BC om een formulier te vragen om m`n vodafone abbo op te zeggen, zodat ik straks weer een nieuw abbo afsluit bij vodafone met toestelkorting. Maar nu blijkt dat je dan niet je nummer kunt behouden... Maar eens kijken of ze een aanbieding kunnen doen voor mij bij vodafone. Ik had wel oren naar het eindeloos-blox gebeuren. Zeker omdat er i.c.m. met deze blox extra toestelkorting wordt gegeven op o.a. de N95 en óók nog eens korting op de abbo kosten per maand. Kan ik nu dus allemaal naar fluiten, want ik wil sowieso m`n nummer behouden. :(

Als ze me niet als klant willen dan zal ik maar eens kijken wat KPN in de aanbieding heeft...

Tip: koop een goedkoop prepaidkaartje (van een andere aanbieder, kost iets van 5 euro o.i.d.), vraag nummerbehoud aan naar dat kaartje. Als dat is afgerond, stap je weer de BC binnen, vraag je een Vodafone-abonnement aan met nummerbehoud en laat je nummerbehoud weer uitvoeren vanaf dat prepaidkaartje. Dan ben je weer een 'nieuwe' *kuch* klant, met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39

Sorcerer8472

Mens sana?

robert-630 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:37:

Ik had ook al gepost dat Orange met een internet bundel komt. Niet intressant? :?
Ben benieuwd naar o.a. hun dekking en beperkingen. TV erbij doen vind ik persoonlijk een briljante keuze. Zou ik nu bij Telfort ook wel wat extra's voor overhebben maar is waarschijnlijk net niet rendabel genoeg voor ze om aan te bieden. Ik gok ook dat Orange er (nog) verlies op maakt.

Eigenlijk zou er één externe partij moeten zijn die de infrastructuur ervoor aan alle operators aanbiedt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
rclahsen schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Tip: koop een goedkoop prepaidkaartje (van een andere aanbieder, kost iets van 5 euro o.i.d.), vraag nummerbehoud aan naar dat kaartje. Als dat is afgerond, stap je weer de BC binnen, vraag je een Vodafone-abonnement aan met nummerbehoud en laat je nummerbehoud weer uitvoeren vanaf dat prepaidkaartje. Dan ben je weer een 'nieuwe' *kuch* klant, met nummerbehoud.
hmmz, dit is wel heel sneaky...
I like it >:)

Edit:
Ik zit nu te denken...
Mijn abbo loopt eigenlijk tot september, maar als ik verleng kan ik in juni al een nieuw toestel halen. Als ik overstap naar een andere provider óf de prepaid-truc toepas kan ik dus pas in september een nieuw toestel halen, toch? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Trasos op 04-06-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Misschien ook intressant, er is een nieuwe MVNO op het KPN netwerk en deze heeft volgens mij de goekoopste "losse MB" prijzen (overigens prepaid):

miles2call
1 MB internet = 1,- of 100 AirMiles.
(bron: telecomvergelijker.nl)

[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 04-06-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Meer dan terecht dat Vodafone op het matje geroepen is. 50 MB is 50 MB, en niet 'onbeperkt' of 'zorgeloos'. Hoe halen ze het in hun hoofd zeg.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 23:30
Je kunt toch ook gewoon overstappen naar een prepaid van Vodafone zelf?

Krijg je nog extra korting als je daarna weer opnieuw naar abonnement overstapt ;)

@Stereotomy:
Een fair use policy is niet hetzelfde als een datalimiet..

[ Voor 19% gewijzigd door Tacow op 05-06-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148722

robert-630 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:24:
Ook Orange komt met een nieuwe internet bundel:

[...]

Zeer waarschijnlijk:
- 200 MB--> 100 MB
- Gratis TV (op je gsm)
- 15,00 uit tegoed.
- 384 kb/s down (U)
- looptijd: wordt na 30 dagen automatisch beëindigd.
- Om toegang te krijgen tot je Orange World Extra abonnement moet je reguliere Orange World abonnement ook actief zijn.

Introductie 3 juli 2007.
Volgens mij haal jij (en Orange in zijn voorwaarden) het een en ander door elkaar. De Orange World Extra dingen die in de algemene voorwaarden worden bedoeld zijn 'extra' diensten via de Orange World portal, zoals een ringtone, besteld kunnen worden. Hier betaal je bijvoorbeel 1,50 voor.

Die Orange World Extra bundel vervalt niet na 30 dagen, en je hebt ook niet de originele Orange Wold nodig (dan zou het wel erg duur worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 148722 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:48:
[...]

Volgens mij haal jij (en Orange in zijn voorwaarden) het een en ander door elkaar. De Orange World Extra dingen die in de algemene voorwaarden worden bedoeld zijn 'extra' diensten via de Orange World portal, zoals een ringtone, besteld kunnen worden. Hier betaal je bijvoorbeel 1,50 voor.

Die Orange World Extra bundel vervalt niet na 30 dagen, en je hebt ook niet de originele Orange Wold nodig (dan zou het wel erg duur worden)
Ik heb die laatste dingen ook maar uit de voorwaarden, maar het stond er zo:
Een Orange World Extra abonnement heeft een looptijd van 30 dagen. Na deze 30 dagen vervalt het Orange World Extra abonnement automatisch. Om gedurende deze 30 dagen toegang te krijgen tot je Orange World Extra abonnement moet je reguliere Orange World abonnement ook actief zijn. Er wordt geen geld gerestitueerd als je gedurende de periode besluit om geen gebruik meer te maken van het abonnement.
Dus als dat niet klopt dan moet het inderdaad in de A.V verkeerd staan.

Maar ze hadden het beter Internet Access Plus kunnen noemen, dat was al wat duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

BuRningFire schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:13:

@Stereotomy:
Een fair use policy is niet hetzelfde als een datalimiet..
Serieus, wie hou je voor de gek? 8)7

Een FUP betekent: "Okee, we geven je vrijheid, zo goed als ongelimiteerd. Maar hou het netjes, want anders pakken we je alsnog." Fair Use Policy.

50 MB is geen vrijheid, en gecombineerd met teksten als 'zorgeloos mobiel internet', 'zoveel je wil' en 'onbeperkt' is dat doodgewone klantenmisleiding door de marketing/communicatieafdeling van Vodafone. Niet voor niets hebben ze niks tegen te sputteren toen ze op de vingers werden getikt door de toezichthouder.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148722

robert-630 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Ik heb die laatste dingen ook maar uit de voorwaarden, maar het stond er zo:

[...]
Dus als dat niet klopt dan moet het inderdaad in de A.V verkeerd staan.

Maar ze hadden het beter Internet Access Plus kunnen noemen, dat was al wat duidelijker geweest.
Nee dat stuk in de AV begreep ik ook niet helemaal, maar de rest van dat hoofstuk gaat toch echt over de 'extra' diensten op de orange world portal, zoals ringtones en games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:51
Interessant topic, nog niet eerder opgemerkt. Ik zal hier ook maar even mijn ervaringen en meningen neerspuien.

Ik heb vodafone altijd vermeden omdat ze zoals bekend onbetrouwbaar, onjuist en duur zijn. Ook kpn is relatief duur, niet vooruitstrevend en heeft verschillend valkuilen zoals ook in de topicstart al vermeld staan. Telfort wordt dan overgenomen. Dus dan houd je hoofdzakelijk Orange en T-mobile over. Orange heb ik vroeger ervaring mee gehad maar die tarieven waren belachelijk, 3 euro per mb. Over t-mobile'es web'nwalk ben ik wel redelijk tevreden al is het jammer dat de snelheid nog steeds gecapped is.

Waar ik eigenlijk op hoop is dat in de zomer hsdpa cat. 6 komt waardoor de prijzen voor 384 kb/s umts en 1.4 mb/s hsdpa een beetje zakken. Want 70 euro voor internet op je telefoon/laptop is wel erg overdreven. Kortom, het gaat de goede kant op maar er valt nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Voor die tweaker die zijn VF wil opzeggen en dan een nieuwe af wil sluiten.

Laat je nummer opzetten naar Prepaid en een week later gewoon een nieuw abbo afsluiten en je prepay nummer meenemen :D

Moet volgens mij wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb hier trouwens nog niets gehoord van Rabo Mobiel.
Die bieden ook 'onbeperkt' mobiel internet aan voor €10 per maand.
Ook zij hebben een fair use policy, maar daar ligt de grens op 750mb.

Ik zou alleen niet zo snel weten wat de snelheid is, maar ze maken gebruik van het orange netwerk.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^ Ik heb Rabo Mobiel, ben tevreden over alles behalve bereik. Is alleen GPRS en in de trein wil dat nog wel eens wegvallen. Maar het idee, de kosten en de service zijn uitmuntend.

Echter, wat heb je eraan als je verbinding steeds wegvalt. :'(

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:10:
^^ Ik heb Rabo Mobiel, ben tevreden over alles behalve bereik. Is alleen GPRS en in de trein wil dat nog wel eens wegvallen. Maar het idee, de kosten en de service zijn uitmuntend.

Echter, wat heb je eraan als je verbinding steeds wegvalt. :'(
Sja, Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joh, onderbouw het dan tenminste. Dit is niet de bedoeling, en dat weet je best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Zijn er al "omwegen" om je vodafone abbo als modem te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
wd200 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:10:
Zijn er al "omwegen" om je vodafone abbo als modem te gebruiken ?
Nog niet bekend eigenlijk. Zal denk ik ook niet gebeuren ivm met servers en ip`s etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Roelant schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:12:
Joh, onderbouw het dan tenminste. Dit is niet de bedoeling, en dat weet je best.
Wat is de bedoeling? Het aantal masten van Orange te weten zien te komen en vergelijken met andere providers? :?

Ik kan alleen mijn ervaring delen, en het feit dat Orange het slechtste netwerk in Nederland heeft is geen publiek geheim... ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijs gewoon naar de topicstart. Daar wordt al aangegeven dat Orange het slechtste gprs bereik heeft.

Zelf heb ik een aantal jaren een prepaid toestel gehad van orange. Bereik was voor de telefoon matig, maar nu ik een toestel heb met kpn heb ik praktisch overal bereik. In elk geval een stuk beter dan met orange.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
Stereotomy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:22:
[...]

Wat is de bedoeling? Het aantal masten van Orange te weten zien te komen en vergelijken met andere providers? :?

Ik kan alleen mijn ervaring delen, en het feit dat Orange het slechtste netwerk in Nederland heeft is geen publiek geheim... ;)
Nee, ok, maar met alle providers valt GPRS of uberhaupt bereik weleens weg in de trein. Het kwaliteits verschil van het netwerk van Orange met de rest is niet zo groot als dat je het doet voorkomen.
Ik ben benieuwd of ze de netwerken van Orange en T-mobile binnenkort gaan samenvoegen..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online

Ik bedoelde niet jouw opmerking, maar de opmerking van sorcerer die erop volgde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MrAngry schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Nee, ok, maar met alle providers valt GPRS of uberhaupt bereik weleens weg in de trein. Het kwaliteits verschil van het netwerk van Orange met de rest is niet zo groot als dat je het doet voorkomen.
Ik ben benieuwd of ze de netwerken van Orange en T-mobile binnenkort gaan samenvoegen..
Dat, beste MrAngry, valt nog te bezien. Ik ben nu van iedere provider klant geweest in de laatste 4 jaar behalve Vodafone, en Orange's GPRS is *echt* slecht in de trein, *zelfs* vergeleken met mijn vorige provider, Telfort, voordat die van het KPN-netwerk kon gebruik maken.

Zie ook topicstart.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 14:01

13art

Moderator Mobile
--------------------------------------------------------------------------------
Door: JvdW
--------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad, nieuwe sim kaarten zijn nog "van" Telfort.
Alles moet nog handmatig op KPN worden gezet.

Het vervelende vindt ik dat ik vanwege dit iedere keer dat stomme "roaming" logo in m'n tel heb staan.
Iemand die weet hoe je daar vanaf komt ????
Ja dat probleem heb ik nu dus ook. Geen idee hoe je er af komt. Heb vanaf nu nog de telefoon gewoon op Telfort staan. Gaat nog steeds goed. Zal eens in de gaten houden of hij zelf automatisch overspringt naar kpn netwerk, en of ik overal wel bereik heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 11:03
Heb net mijn rekening ontvangen waar keurig het aantal MB's vermeld staat wat ik gebruikt heb bij Vodafone. Als ik alles optel kom ik op dik 110 MB!! en heb het sinds de 21ste meteen aangesloten.
Vodafone berekend geen extra kosten op mijn factuur ;)

YES

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/954/dataverkeerek8.th.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door knny op 07-06-2007 11:04 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik bel al ruim 7 jaar via het netwerk van Orange en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de dekking van het netwerk of met de GPRS verbinding.

Over GPRS in de trein kan ik niet mee praten maar in de auto maak ik regelmatig gebruik van mijn GPRS verbinding voor de laatste verkeersinformatie en snelheidscontroles. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Stereotomy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Dat, beste MrAngry, valt nog te bezien. Ik ben nu van iedere provider klant geweest in de laatste 4 jaar behalve Vodafone, en Orange's GPRS is *echt* slecht in de trein, *zelfs* vergeleken met mijn vorige provider, Telfort, voordat die van het KPN-netwerk kon gebruik maken.

Zie ook topicstart.
Tja, het blijft een steekproef van 1, jouw telefoon in de periode dat jij Orange had op jouw treinlijn.
In de topicstart gaat het over UMTS dekking, die kan imo beter in de trein (of uberhaupt beter buiten stadscentra en snelwegen), maar in de topicstart wordt er ook alleen maar gegist ("waarschijnlijk", "gebruikerservaringen") dus ik begrijp niet dat je daar naar verwijst om je punt te verhelderen.

De vraag blijft natuurlijk ook wat je met *echt* slecht bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
knny schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:01:
Heb net mijn rekening ontvangen waar keurig het aantal MB's vermeld staat wat ik gebruikt heb bij Vodafone. Als ik alles optel kom ik op dik 110 MB!! en heb het sinds de 21ste meteen aangesloten.
Vodafone berekend geen extra kosten op mijn factuur ;)

YES

[afbeelding]
Ook geen reactie nog gehad van Vodafone dat je dik over je limiet/fup heen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Chutney schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Ze zullen wel gek zijn na die hel heisa met de consumentenbond. Ze zullen het wel weer niet zo strak managen aan het begin, om later de teugels weer wat strakker te trekken.
MrAngry schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:29:
[...]

Tja, het blijft een steekproef van 1, jouw telefoon in de periode dat jij Orange had op jouw treinlijn.
In de topicstart gaat het over UMTS dekking, die kan imo beter in de trein (of uberhaupt beter buiten stadscentra en snelwegen), maar in de topicstart wordt er ook alleen maar gegist ("waarschijnlijk", "gebruikerservaringen") dus ik begrijp niet dat je daar naar verwijst om je punt te verhelderen.

Je werkt toch niet voor Orange ofzo? :X Ik begrijp best dat je een losstaande stelling zo wil aanvallen, maar het is beargumenteerbaar te zeggen dat als je naar gebruikservaringen kijkt op verschillende telecomfora dat er over de dekking van Orange meer klachten zijn dan welke andere provider dan ook. Dat wist ik voordat ik Rabo Mobiel nam, en nu kan ik het zelf beamen. +1 klacht voor slechte GPRS dekking van Orange op treintrajecten in het zuidelijke deel van Nederland, en laat dat bijdragen aan een algemene tendens voor de mening over de dekkingskwaliteit van Orange.

Als je voor iedere gebruikservaring een heel scala aan wetenschappelijke testen moet voorleggen dan kunnen we de ervaringen wel weglaten op fora als deze. :+

[ Voor 65% gewijzigd door Stereotomy op 07-06-2007 11:58 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik werk niet voor Orange. Ik val je stelling dat Orange het slechtste netwerk heeft ook niet aan. Ik vind alleen dat je het doet voorkomen alsof het veel slechter is dan de rest en dat is gewoon niet hard te maken.
De enigzins botte ondertoon is vooral veroorzaakt door het tussenzinnetje "beste MrAngry" in je 2e reactie, iets waardoor je me behoorlijk op de kast kan krijgen (hence the nickname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:29:
[...]

De HSDPA-netwerken van T-mobile zijn - afgaande op hun dekkingskaarten - vrijwel landelijk dekkend. Alleen in het UMTS netwerk van Orange (dat als enige geen HSDPA heeft) vallen buiten de Randstad grote gaten. (Bron: Consumentengids mei 2007)

Ook bij Orange zie je nog veel "witte vlekken" in de dekking. Rond en in de grote steden heb je voldoende UMTS dekking, maar net als bij T-Mobile zul je dus vaker een GPRS verbinding in plaats van een UMTS verbinding hebben. Bij Orange heb ik maar op enkele plaatsen UMTS dekking gehad. T-Mobile en Vodafone hebben een betere dekking dan Orange en daar haal je dus met UMTS dekking hogere snelheden. Vodafone biedt van de 3 providers de beste dekking. T-Mobile en Orange hebben ongeveer dezelfde dekking. KPN is niet getest. (Bron Umts test pocketinfo)

Test iPing
IPing testte de verbindingen op verschillende locaties met geschikte mobiele telefoons, waarop aanbieders diensten als snel internet en videobellen leveren. T-Mobile biedt volgens iPing dan nog de hoogste snelheid van de umts-aanbieders. Gprs-klanten zouden bij Telfort het beste af zijn. Opmerkelijk: Vodafone's umts-dienst is net zo snel als deze gprs-dienst van Telfort.
Het bedrijf Stray Systems opende onlangs een website waar de onderzoeksresultaten van iPing per postcodegebied kunnen worden bekeken. (mobielinternetkwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Mijn ervaringen met Orange, en die van vrienden/kennissen zijn gewoon vaak slecht. Zo lang je in de stad blijft is het prima: daar staan ook veel masten en heb je binnen vaak goede dekking, maar in dunbevolkte gebieden en zelfs op drukke treinlijnen is het gewoon slecht. Gaat hier trouwens vooral over provincies Limburg en Brabant.

Zelfs het Telfortnet daar had men vroeger betere ervaringen mee...

Met mijn Telefoon zoek ik voor de gein zo nu en dan naar UMTS-netwerken en het valt me op dat Orange en T-Mobile er vaak niet bij staan. Steeds vaker wel trouwens, maar vaak nog steeds niet. In Utrecht ontvang ik meestal alles (alleen Orange soms niet) en in Limburg ontvang ik vaak alleen Vodafone en KPN. KPN het vaakst.

Tot zover deze niet-wetenschappelijke informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Chutney schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Nee heb niks gehoord van Vodafone, maar ik denk ook dat ze nu niet extra mogen factureren omdat Vodafone de blox aangeboden heeft als "onbeperkt".

Ik wacht deze maand wel weer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 23:08
knny schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Nee heb niks gehoord van Vodafone, maar ik denk ook dat ze nu niet extra mogen factureren omdat Vodafone de blox aangeboden heeft als "onbeperkt".

Maar heb je zoals ik kan zien in je plaatje alleen maar gesurft op sites van vodafone zelf ??? want dat kost normaal al niks volgens mij. Me pa heeft ook vodafone en kijkt ook vaak op die vodafone sites en wordt ook nooit iets in rekening gebracht en hij heeft geen data abbo ofzo.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Mr Double B schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Maar heb je zoals ik kan zien in je plaatje alleen maar gesurft op sites van vodafone zelf ??? want dat kost normaal al niks volgens mij. Me pa heeft ook vodafone en kijkt ook vaak op die vodafone sites en wordt ook nooit iets in rekening gebracht en hij heeft geen data abbo ofzo.
Ik heb ermee radio geluisterd en dik geinternet hoor.
Ik snap alleen het verschil van live.vodafone.com niet en high.vodafone.com :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

knny schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Meer omdat ze geen meerprijs per GB hebben aangegeven denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Orange is overgenomen door T-Mobile lees ik net op nu.nl:
http://www.nu.nl/news/110...and_in_Duitse_handen.html

Lijkt erop dat we straks nog maar 3 netwerken hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200161

Mensen gaat over edge gebeuren, even het volgende zonnet even een hele tijd met de Klantenservice gesproken komt erop neer dat ik niet kostenloos kan opzeggen omdat ik een N73 heb en die UMTS ondersteunt.??? Weet iemand of ik (juridisch) hier wat kan doen? Alvast bedankt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 200161 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:42:
Mensen gaat over edge gebeuren, even het volgende zonnet even een hele tijd met de Klantenservice gesproken komt erop neer dat ik niet kostenloos kan opzeggen omdat ik een N73 heb en die UMTS ondersteunt.??? Weet iemand of ik (juridisch) hier wat kan doen? Alvast bedankt. :?
Kan wel: zeggen dat je de dekking van UMTS niet goed genoeg vindt: buiten de stad is de dekking vooral binnenshuis vaak minder namelijk, met EDGE was dat probleem er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Kreeg vandaag antwoord op een email die ik had gestuurd ivm het opzeggen. Ze zeiden dat ze (raar maar waar) een achterstand hadden in het verwerken van de opzeggingen...

Figures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Heb een PIT+ abbo afgesloten en hoopte/dacht dat ik daarmee voip op mijn E65 aan de gang kon krijgen.
Nu werkt het wel maar degene naar wie ik opbel heeft een enorme vertraging die ook steeds erger word.
Het "horen" van een woord als "hallo" duurt bijvoorbeeld een seconde of 8.
Moet je toch een idee krijgen dat dat dus in het geheel niet bruikbaar is.
Maffe is dat het aan mijn kant gewoon goed is.
maar vergeet niet dat de meeste telecomproviders dit eerst zullen blokkeren óf zorgen voor een irritante vertraging van data zodat een gesprek niet mogelijk is. Het is immers van directe invloed op hun inkomsten.
Meer mensen daar last van of heb ik mazzel en is het een of andere bug?
Via wifi werkt het gewoon zoals het hoort en voor de settings heb ik informatie gebruikt van http://www.smartphoneshop.nl/vragen/25862/31747 of http://www.expansys.com/f...=126969&thread=171&page=2

Meer mensen hier met een PIT+ abbo last van?
Zal toch de eerste niet zijn die tegen dit probleem aanloopt?
Ik heb overigens de ingebouwde sip client van Nokia gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 13:49

Amiet01

Master_A

Ik ben vandaag voor een Nokia N73 overgestapt van KPN naar Vodafone. Om het eerste half jaar voor de helft vd. prijs te krijgen heb ik Vodafone Zorgeloos Internet erbij genomen en nou vroeg ik mij af of het nou wel of niet mogelijk is om TV te bekijken met deze Blox. Mijn Vodafone abbo gaat pas in september in dus ik moet nog wel ff wachten.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:43
Anoniem: 200161 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:42:
Zou ze even even heel fijntjes wijzen op de uitspraak van de OPTA. Er is sprake van een eenzijdige wijziging van de AV dus ben je zonder opgaaf van reden toegestaan om je abo op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200161

net gesproken OPTA. Zij geven aan dat ik in de brief moet aangeven dat ik achteruit ben gegaan dan kan ik pas van het contract af. Nu is het zo dat Telfort aangeeft dat ik een N73 heb en dus gewoon het betere UMTS kan gebruiken.

Welke redenen op een rijtje zijn voor mij nu van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mietde: PIT is te traag voor fatsoenlijke VOIP. Als je UMTS gebruikt kan het misschien nog nét, maar met GPRS is het gewoon te traag, kun je niks mee... vertraging wordt telkens langer en/of er vallen gaten in het gesprek.
Amiet01 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:40:
Ik ben vandaag voor een Nokia N73 overgestapt van KPN naar Vodafone. Om het eerste half jaar voor de helft vd. prijs te krijgen heb ik Vodafone Zorgeloos Internet erbij genomen en nou vroeg ik mij af of het nou wel of niet mogelijk is om TV te bekijken met deze Blox. Mijn Vodafone abbo gaat pas in september in dus ik moet nog wel ff wachten.
Is mogelijk, maar wordt extra in rekening gebracht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laz
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Laz

Ik zat net nog even te kijken op de Vodafone website en ik was naar de dekking aan het zoeken.
Het viel mij op dat onder de afdeling MKB gesproken wordt over UMTS en HSDPA, terwijl onder de afdeling prive met geen woord gerept wordt over HSDPA.
Heeft iemand praktijk ervaring hiermee, kan iemand bevestigen dat het bij een prive abonnement wel degelijk om HSDPA gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 20:23
Ik heb een Vodafone basis abo (prive) met Zorgeloos Mobiel Internet en heb al 172kb/sec gezien op mijn N95. Wel HSDPA dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Leroy op 08-06-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:35:
mietde: PIT is te traag voor fatsoenlijke VOIP. Als je UMTS gebruikt kan het misschien nog nét, maar met GPRS is het gewoon te traag, kun je niks mee... vertraging wordt telkens langer en/of er vallen gaten in het gesprek.
Gaf toch aan dat ik PIT+ had ofwel PIT Plus, dus umts en hsdpa.
Zou dus snel genoeg moeten zijn dacht ik zo.
Meen gelezen te hebben dat sommigen prima konden voip-en met een PIT plus abbo.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 08-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Anoniem: 200161 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
net gesproken OPTA. Zij geven aan dat ik in de brief moet aangeven dat ik achteruit ben gegaan dan kan ik pas van het contract af. Nu is het zo dat Telfort aangeeft dat ik een N73 heb en dus gewoon het betere UMTS kan gebruiken.

Welke redenen op een rijtje zijn voor mij nu van toepassing?
Waarom wil je opzeggen dan? Je gaat er met UMTS toch alleen maar op vooruit dus logisch dat je dat niet als rede kan opgeven. Je zou het misschien erop kunnen gooien dat je nu voor de klantenservice moet betalen maar die termijn is waarschijnlijk ook wel al verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 08-05 11:00

KroeT

[...]

Ik heb gepoogd op te zeggen bij Telfort ivm EDGE en betaalde klantenservice. Ik kreeg het volgende antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

U geeft aan dat u uw contract per direct wenst te ontbinden vanwege de wijziging in de Algemene Voorwaarden. Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek.

Telfort besloten de kosten voor de telefonische klantenservice niet langer door te berekenen aan alle klanten, maar alleen aan klanten die er gebruik van maken. U betaalt geen starttarief en wanneer u belt met uw mobiele Telfort telefoon betaalt u pas vanaf het moment dat u een medewerker van de klantenservice aan de telefoon krijgt. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende voorwaarden en de tarieven wijzigen. De wijzigingen gaan 4 weken na de bekendmaking in, of op een latere datum, die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Wij hebben u over deze wijizging geïnformeerd middels de factuur van maart 2007. In deze factuur is een tekst opgenomen waarin de wijziging wordt aangekondigd. Bij de factuur van maart 2007 zat ook een flyer waarin de wijziging werd aangekondigd. Als een
klant een voor hem nadelige wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de nieuwe voorwaarden door Telfort te zijn ontvangen. U had dit vóór 1 mei 2007 schriftelijk kenbaar moeten maken.

WIj hebben geconstateerd dat u bij Telfort geen databundel heeft. U kunt gebruik blijven maken van GPRS via het KPN-netwerk. De overgang naar het KPN-netwerk wijzigt niets aan uw abonnement bij Telfort. U kunt gebruik blijven maken van uw belbundel tegen dezelfde tarieven. Ook kunt u gebruik blijven maken van mobiel internet via GPRS.

Om bovenstaand gegeven gaat Telfort niet in op uw verzoek om uw contract vroegtijdig te ontbinden.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Het niet hebben van een databundel lijkt me irrelevant, daar ik deze net wilde gaan aanschaffen. De brief bij mijn factuur heb ik niet ontvangen. Ik denk niet dat ik hier akkoord mee hoef te gaan. Toch?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
KroeT schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:18:
Ik heb gepoogd op te zeggen bij Telfort ivm EDGE en betaalde klantenservice. Ik kreeg het volgende antwoord:

[...]

Het niet hebben van een databundel lijkt me irrelevant, daar ik deze net wilde gaan aanschaffen. De brief bij mijn factuur heb ik niet ontvangen. Ik denk niet dat ik hier akkoord mee hoef te gaan. Toch?
Lijkt me niet nee. Ze mogen niet zomaar de algemene voorwaarden wijzigen aangezien je daar voor niet hebt getekend toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Telfort besloten de kosten voor de telefonische klantenservice niet langer door te berekenen aan alle klanten, maar alleen aan klanten die er gebruik van maken.
Oh? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Oh? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:11

robertwebbe

Robert Webbe

Misschien kan ik nog wat licht brengen in de discussie over snelheden van de netwerken. Ik ben hier beroepsmatig redelijk vaak mee bezig en heb hier dus ervaringen mee.

De HSDPA netwerken van KPN, Vodafone en T-Mobile hebben allemaal een thereotisch maximum snelheid van 1.8 megabit per seconde. Deze snelheid haal je uitsluitend als je vlak naast de mast staat en de enige gebruiker bent van deze antenne (zowel data als spraak). Zodra er meer gebruikers zijn of de radioverbinding is enigszins belemmerd, dan neemt de snelheid af. Praktijktesten zeggen dus niet zo heel veel. De enige manier om te vergelijken is als je in exact dezelfde conditite zou testen (wat in de praktijk onmogelijk te doen is). Als je een keer hoge snelheden wilt zien, ga dan een keertje 's nachts om 2:00 uur vlak bij een UMTS mast staan (volle bak ontvangst). In mijn eigen testen zat ik dan net iets boven een gemiddelde van 200 kB/s.

Pas als een van de netwerken gaat upgraden naar een hogere snelheid (bijvoorbeeld 3.6 of 7.2 Mb/s), dan is er weer sprake van aanmerkelijk verschil.

Ook heb ik het cappen (beperken) van de snelheid nu even buiten beschouwing gelaten. Het ziet er naar uit dat de mobiele breedbandmarkt zich net zo gaat ontwikkelen als ADSL, hoe hoger je snelheid, hoe meer je per maand betaalt. Naast de download snelheid zal de upload ook steeds meer van belang gaan worden. Geen enkel Nederlands netwerk heeft nog HSUPA (upload).

Wil je het beste netwerk (lees: hoogste snelheid behalen), kies dan dat netwerk met de meeste UMTS zendmasten in de omgeving waar je je toestel het meest gebruikt. Daarnaast zou je natuurlijk de snelheden en prijs moeten afwegen.

Daarnaast nog even latency. Een aantal posts eerder meldde iemand al dat VoIP niet werkte bij PIT. Het heeft niet te maken met het abonnement maar het type drager waar je gebruik van maakt. Voor VoIP heb je een hele lage latency nodig anders is de vertraging zo groot dat het niet meer bruikbaar is. Ik gebruik zelf VoIP Buster in combinatie met mijn Nokia N95. Op GPRS werkt het helemaal niet, met UMTS wel maar dan is de vetraging te groot en bij HSDPA werkt het wel prima.
Volgens mij is het zo dat je met PIT ook op het HSDPA netwerk kan (als het beschikbaar is) maar dat je bandbreedte dan wordt gecapped. De bandbreedte is volgens mij dan nog steeds goed genoeg om VoIP te kunnen gebruiken. Omdat je natuurlijk nooit kan weten waar wel en geen HSDPA dekking is, gebruik ik het alleen als ik in gebieden ben waar ik zeker ben dat ik goede HSDPA dekking is anders loop ik het risico dat ik terug val op UMTS en dan met die vervelende vertragingen te kampen krijg. In en rondom grote steden gaat het over het algemeen prima in de auto en heb wel eens met 120 km/u een VoIP gesprek gevoerd. Op zich is het wel lachen natuurlijk als je met 120 gebeld wordt op je geografische nummer en iemand vraagt wat je in hemelsnaam aan het doen bent (ze verwachten natuurlijk nooit dat je op de snelweg rijdt) :+

KPN en Vodafone sluiten gebruik van VoIP contractueel uit, in de praktijk lijkt het gewoon (nog) te werken. Volgens mij kijken ze het gewoon eerst een beetje aan, als er te veel spraak verkeer verdwijnt via VoIP kunnen ze nog altijd besluiten om het netwerk zo in te stellen dat poort 5060 (de standaard VoIP poort) geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robbertwebbe: volgens mij kunnen er 3 mensen tegelijkertijd op een UMTS-mast hoge snelheid stoken voordattie vol zit, hoewel het door overhead dan toch nét wat trager wordt. Maar het is al een tijd geleden dat ik de specs heb gelezen hoor :)

In ieder geval is het wel zo dat door de extra gedetailleerde fasemodulatie in HSDPA er meer mensen tegelijkertijd een hoge snelheid hebben, dan bij UMTS. Er is bij HSDPA immers minder tijd nodig om dezelfde hoeveelheid data door te sturen.

Ik vraag me intussen af of KPN's gepruts met Ericsson-apparatuur niet de oorzaak is van mijn problemen met wegvallende spraak op het KPN UMTS-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 23:30
Amiet01 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:40:
Nee, die TV mogelijkheid is een Vodafone Live dienst, waar je € 7,50 per maand voor betaald

Meer info: http://www.vodafone.nl/pr...le_tv_en_video/wat_is_het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:41
Anoniem: 7175 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:44:
[...]

Gaf toch aan dat ik PIT+ had ofwel PIT Plus, dus umts en hsdpa.
Zou dus snel genoeg moeten zijn dacht ik zo.
Meen gelezen te hebben dat sommigen prima konden voip-en met een PIT plus abbo.
Ik heb zelf een pocket internet abo bij me abo van t-mobile een max download van 64 kbps, en het voip gebeuren werkt prima met m'n N73 via umts (gprs gaat maar tot 52 kbps)

Maar volgens mij haal je geen hsdpa-snelheid met pit+. Volgens T-mobile heeft dit abo een max download van 192 kbps. dus geen maximaal UMTS (max 384 kbps) en ook geen HSDPA (max 1.8 Mbit) of hebben ze je snelheid niet afgeknepen?

Anders is het voor mij ook wel interessant om naar pit+ te gaan

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik had begrepen dat T-Mobile PIT maar 8KB haalt.

Zou iemand me kunnen vertellen wat voor snelheid ik kan verwachten met een MDA Vario + Vodafone Blox?
Ik bedoel dan echt daadwerkelijke snelheid, dus GPRS 10, niet wat ik zou kunnen halen als ik HSDPA zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:41
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:53:
Ik had begrepen dat T-Mobile PIT maar 8KB haalt.

Zou iemand me kunnen vertellen wat voor snelheid ik kan verwachten met een MDA Vario + Vodafone Blox?
Ik bedoel dan echt daadwerkelijke snelheid, dus GPRS 10, niet wat ik zou kunnen halen als ik HSDPA zou hebben...
ja dat klopt 8 kb is gelijk aan 64kbps als ik het goed heb

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216981

ik sta op het punt om een Maximaal online-bundel van telfort af te sluiten in combinatie met een simonly, nu is mijn vraag, ik heb het hele topic doorgespit maar kan ihier geen duidelijkheid over vinden, kan nu mijn n95 als modem gebruiken voor mijn laptop, net als bij tmob en kan ik fatsoenlijk voip-en?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Nederland blijft ver achter met HSDPA in vergelijking met Europa !

Ik ben nieuw op dit forum en dus hoop ik, dat mijn opmerking juist
geplaatst is. Wat is het geval, waar ik me al maanden aan erger:

Het lijkt wel alsof de HSDPA (UMTS) providers, Nederland volkomen als een achterlijk land beschouwen. Neem nu de snelheid, 1,8 Mbit/seconde. Weet U hoe snel Vodafone in Oostenrijk is ?
7,2 Mbit/seconde !! In veel landen in Europa is 3,6 Mbit/seconde heel normaal. Bij het staatje, van landen die standaard 3,6 Mbps gebruiken staat Nederland nog niet eens vermeldt. Er zijn zelfs landen die al bezig zijn met een snelheid van 14,4 Mbps (Finland - Bulgarije en Kroatie).Dan de databundels, ook zoiets belachelijks. In Spanje kost 30 Gb 50 Euro p/m en in Portugal kost 5 Gb 40 Euro p/m en de snelheid is dan 3,6 Mbps !! Trouwens in Portugal kost het USB-modem (E220) 90 Euro en ligt bijna overal in de winkel (Vodafone Internet Connect Box). En dan te bedenken, dat Vodafone speler is in al die landen van Europa, maar per land wordt een eigen “spelletje” gespeeld. Ook de aanschaf van een Usb-modem of Express-card wordt hier in Nederland in het belachelijke getrokken. Stok-oude kaarten worden hier in Nederland als zeer modern verkocht. (KPN met zijn 710 kaart en T-mobile met zijn Web’n'Walk card). Dan het abonnement, wat dacht u van Portugal, waar je per maand je abonnement tijdelijk kan stop zetten !! Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord, let wel, het kan bij Vodafone in Portugal. Ga nu eens na, wat het kost om binnen het jaar je simlock op te willen heffen, de meest belachelijke bedragen worden er voor gevraagd (Na 1 jaar gebruik is het trouwens kosteloos !) Er zijn Providers, die zonder het te melden, hun modem simlock vrij verkopen ! En wat dacht u van het gebruik ? Een bundel van 200 Mb is binnen 2 weken op. Tot hoever mag je gaan voordat er een flinke rekening in de bus valt ? Ik zou maar oppassen, vandaar dat op mijn laptop een speciaal programma’tje meedraait, die mij per uur precies vertelt hoeveel data ik verbruikt heb. Gaat u eens na, hoe men in Australie of Nieuw Zeeland met HSPDA omgaat (standaard 14,4 Mbps). Allemaal veel verder gevorderd dan hier in dit kikkerland. Downloaden is duidelijk, maar hoe staat het met de snelheid van het Uploaden, ofwel HSUPA. Pas in maart 2008 gaat Nederland daar eens over “nadenken”. In Portugal en Italie hebben ze dat al voor elkaar, in Engeland komend september en Frankrijk in december. Het hele HSPDA gebeuren staat in Nederland op een heel laag pitje, terwijl landen om ons heen, zeer voortvarend bezig zijn. De techniek komt met grote passen op ons af. Er zijn al fabrikanten die standaard in hun laptop een HSDPA-modem ingebouwd hebben !
Een 10-tal usb-modems die hoge snelheden van 7,2 Mbps aankunnen liggen al op de schappen in het buitenland. Nederland verkoopt nog verouderde kaarten die niet eens “Vista” aan kunnen. Wie gaat dit beleid eens groot op de kaart zetten ? Beste Forum-leden, ik erger me kapot. Natuurlijk begrijp ik wel, dat dit allemaal komt door onze hoge kabeldichtheid en dat we allemaal boven op elkaar wonen, zodat de UMTS masten gewoon in je achtertuin staan. Het moet hier blijkbaar allemaal niet zo'n haast hebben, doch dat hoeft toch niet te betekenen, dat je voor 200 Mb 40 Euro
per maand moet betalen ? Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoop dat dit verhaaltje goed geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Tsja, er is maar heel erg weinig concurrentie in Nederland op dit gebied. Providers zijn elkaar ook over aan het nemen op het moment en de MVNO's doen bijna helemaal niets op datagebied. Alleen rabobank mobiel en telfort doen een redelijke gooi.

T-Mobile was heel erg concurrerend in het begin met PIT. Dat is sinds de PIT 2006 abonnementen veel minder geworden, al moet ik ze nog steeds feliciteren met echt geen datalimiet. Echter veel meer betalen heeft geen zin want je hebt toch bijna nergens UMTS dekking als je veel reist. Zeker treinverbindingen staan totaal geen masten langs, wat mij toch veel relevanter lijkt dan snelwegen.

Vodafone is veel te duur of heeft een achterlijk bekrompen datalimiet. Zelfde bekrompen datalimiet geldt voor orange. KPN/hi heeft de voorwaarden dat je het niet mag gebruiken op je notebook, geen video's kijken, geen streamen en een datalimiet. Is dus ook zinloos voor 9,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:38

Larsie

scaahp

Geheel mee eens, echter wat doe je eraan?

Ik ben van plan om een goedkoop internet abonnementje af te sluiten bij KPN met F.U.P, m'n telefoon kan alleen UMTS aan dus ik heb dan geen recht om te klagen. Vind het wel krom dat de grote telecom bedrijven hier in Nederland nog steeds UMTS als verkooppunt aanprijzen. Totaal niet bijzonder meer inderdaad, adverteer dan met je uber snelle/geile HSDPA netwerk, oh wacht, dat is er (nog) niet 8)7
Nederland verkoopt nog verouderde kaarten die niet eens �Vista� aan kunnen.
EEK!! draaien die kaarten daar een OS? :+

Maar goed, ik ben zelf al meerdere malen in Oostenrijk geweest. Qua telefonie zit het daar goed maar gewone DSL/kabel lijntjes betaal je daar vaak nog per GB. Punt waar wij dus weer op 'voor' liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 216981 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:33:
ik sta op het punt om een Maximaal online-bundel van telfort af te sluiten in combinatie met een simonly, nu is mijn vraag, ik heb het hele topic doorgespit maar kan ihier geen duidelijkheid over vinden, kan nu mijn n95 als modem gebruiken voor mijn laptop, net als bij tmob en kan ik fatsoenlijk voip-en?

bvd
Jup, dat kan prima. Is nog niet verboden in hun voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Anoniem: 222504 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:09:

(...)

Ga nu eens na, wat het kost om binnen het jaar je simlock op te willen heffen, de meest belachelijke bedragen worden er voor gevraagd (Na 1 jaar gebruik is het trouwens kosteloos !) Er zijn Providers, die zonder het te melden, hun modem simlock vrij verkopen !

(...)

Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoop dat dit verhaaltje goed geplaatst is.
Ach, we zijn toch een Europa? :(

Ik heb een mooi UMTS / HSDPA (?) PCMCIA kaartje van T-Mobile Oostenrijk. Met simlock. Dacht je dat een Nederlandse T-Mobile sim er in werkt? Not! Dacht je dat na een jaar T-Mobile Oostenrijk gratis de simlock verwijdert? Not! Overal in Europa gelden andere regeltjes. Als ik de simlock wil laten verwijderen kost me dat 100 euro. Voor dat bedrag koop ik een simlockvrije kaart. T-Mobile Oostenrijk liet me weten dat ze daar niet wettelijk verplicht zijn na een jaar gratis de simlock te verwijderen. Dus doen ze dat niet. En T-Mobile Nederland weet alleen te vertellen dat T-Mobile Oostenrijk een onafhankelijke provider is en met hen dezelfde relatie hebben als met buitenlandse Orange en Vodafone providers.

Iemand geinteresseerd in een Oostenrijks PCMCIA kaartje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn dat jullie reageren op mijn stukje over het achterlijk gedoe van HSDPA in Nederland.
T-Mobile gaat in Oostenrijk overigens zwaar de fout in, want het is een EEG-maatregel.
En dan is 100 Euro nog goedkoop, want in Nederland kost het bij T-mobile (ik meen) 150 Euro en
bij Vodafone 89 Euro. Leuk trouwens voor al die modems die via E-bay worden aangeboden,
koop je er een met Sim-lock, ben je mooi klaar. Trouwens de modems met SimLock werken van Vodafone overal. Dus eentje uit Nederland werkt met een kaartje in Portugal. Via E-bay brengt dat
kaart van T-mobile (Rud) altijd nog wel wat op. Maar goed, hier in Nederland blijft het "kleuterwerk" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Anoniem: 222504 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:38:
Fijn dat jullie reageren op mijn stukje over het achterlijk gedoe van HSDPA in Nederland.
T-Mobile gaat in Oostenrijk overigens zwaar de fout in, want het is een EEG-maatregel.
En dan is 100 Euro nog goedkoop, want in Nederland kost het bij T-mobile (ik meen) 150 Euro en
bij Vodafone 89 Euro. Leuk trouwens voor al die modems die via E-bay worden aangeboden,
koop je er een met Sim-lock, ben je mooi klaar. Trouwens de modems met SimLock werken van Vodafone overal. Dus eentje uit Nederland werkt met een kaartje in Portugal. Via E-bay brengt dat
kaart van T-mobile (Rud) altijd nog wel wat op. Maar goed, hier in Nederland blijft het "kleuterwerk" :(
Wow, wat een hoop bitterheid zeg. Zo erg is het allemaal toch niet? 1gb van telfort, supersnel op HSDPA (vandaag 4,5mb gedownload in 30 sec) voor 9,99 per maand (die aanbieding hebben ze zowat altijd)

En waarom zou je meer willen? Waar je werkt en woont kun je je helemaal een ongeluk wifi-en, en tussendoor heb je aan 1gb toch meer dan genoeg? En dat voor een schijntje.

Ik zou niet weten wat ik met meer zou moeten doen.

EEG? Was dat niet in de tijd van de floreinen? En ging dat niet over kolen en staal? Over 'achterlopen' gesproken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
cornelixnootje1 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:48:
[...]

Wow, wat een hoop bitterheid zeg. Zo erg is het allemaal toch niet? 1gb van telfort, supersnel op HSDPA (vandaag 4,5mb gedownload in 30 sec) voor 9,99 per maand (die aanbieding hebben ze zowat altijd)

En waarom zou je meer willen? Waar je werkt en woont kun je je helemaal een ongeluk wifi-en, en tussendoor heb je aan 1gb toch meer dan genoeg? En dat voor een schijntje.

Ik zou niet weten wat ik met meer zou moeten doen.

EEG? Was dat niet in de tijd van de floreinen? En ging dat niet over kolen en staal? Over 'achterlopen' gesproken! ;)
Sinds wanneer is telfort full HSDPA ? Ik dacht dat het capped UMTS van kpn was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Anoniem: 222504 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:38:
Heb je daar ergens een bron van? Dan kan ik ze daarmee confronteren!
bij Vodafone 89 Euro.
Nee hoor, na een jaar is het hier gratis. Deze kaart is meer dan een jaar oud maar T-mobile Oostenrijk zegt dat die een-jaar regel daar niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telford ? CHUTNEY ? Deze firma is nooit een speler in het HSDPA-gebeuren geweest. Die heeft aan klanten altijd een slap-aftreksel verkocht voorwat betreft snelheid e.d.
De snelheid van het downloaden bij Telford was 0,383 Mb. Ik praat over 3,6 Mb zoniet 7,2 Mb !!
Chutney, we praten hier over internetten met Laptops of gewone PC's. En dan b.v. ook in de trein
of ergens op een camping, verweg van de bewoonde wereld. WiFi is straks opsterven na dood, althans dat voorspel ik, als over 4 jaar in Nederland HSDPA met snelheden van 14,4 Mbps gaat werken en dan met een bereik over grote afstanden en niet met Wifi op afstanden binnen een hotel of zo. Trouwens wie ook al weer wil weten waar we over praten t.a.v. data-hoeveelheden en snelheden,
kijk dan even bij http://metjelaptoponline.nl/vergelijk
Over de EEG of EU maatregel t.a.v. na een jaar gratis je Sim-lock vrijgeven, kom ik nog op terug.
De prijzen die ik genoemd heb, zijn de kosten als je het binnen een jaar laat doen. (Klantenbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grijfland: doe es rustig joh :+ Laat ze eerst UMTS-dekking eens verbeteren, praten we dan verder. Wat wil je allemaal wel niet onderweg doen met 14 Mbps? Hoe vaak gebruik je dat onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja "Sorcerer8472" ik probeer jullie heel rustig aan het verstand te brengen, dat we met zijn allen hier in dit kikkerland als 2e rangs internetgebruikers door de providers (4 stuks) worden behandeld, maar jullie slikken dat blijkbaar als goedmoedige burger. Ok, ok rustig nu.....
Eerst de UMTS dekking goed voor elkaar maken ! ? ! Waarom moet dat zolang duren hier in Nederland ? Ik heb hier een lijst voor me liggen "Global UMTS and HSPA Operator Status"van 23 mei 2007, van bijna alle landen van de wereld. Nederland scoort daar alsof het een land in ontwikkeling is. Weten jullie wie hier in Nederland voor de KPN UMTS heeft uitgelegd (op een zuinige manier) ? KPN kan zoiets zelf niet doen.......Huawei, een Chinees bedrijf die ook de maker is van dat beroemde Usb-modempje (E220). De Chinesen zijn hier voor ons bezig ! (En het mag niet te veel geld kosten, want we hebben veel te veel betaald aan de UMTS-rechten, die verdienen we nooit meer terug). Ok Ok wat moeten we met die snelheid 7,2 Mbps of 14,4 Mbps. Tja zo'n vraag had ik op dit technisch forum niet verwacht, even slikken..... Hoe zal ik het zeggen, alle vooruitgang in de techniek heeft toch 99% te maken met vergroten van de snelheid en daardoor meer mogelijkheden voorwat betreft zijn toepassingen. Of konden we het ook wel doen met de ouderwetse modems en piepjes via geluidsbanden op de radio voor het overbrengen van data ?
Weet je wat, kijk maar eens naar deze Oostenrijkse Site, die tracht uit te leggen, wat snelheid bij communicatie betekent en dat je breedbeeld TV straks gewoon bloedsnel op je Laptop kunt bekijken,
rechtstreeks in Nederland waaaar je ooook bent. www.a1.net/privat/a1breidbandtvspot
En voorwat de EEG richtlijn betreft simlock vrij na een jaar, dat staat in 150 pagina dikke rapporten.
Maar via www.europa.eu/bulletin/nl/9606/p103124.htm kun je er al wat van proeven.

Beste forumleden, wordt wakker, jullie (wij) worden hier in Nederland dom en kort gehouden voorwat
betreft de mogelijkheden van HSDPA HET KAN VEEL BETER, maar we slikken zonder morren deze achterlijke troep. We maken ons blij met kleine databundels voor een veel te hoog bedrag.

edit:

Sorry boys hier een betere Site naam over snelheid bij HSDPA
www.a1.net/privat/a1breitbandtvspot

edit 2:

Even dit bericht aangepast. Het oude bericht had ik al verstuurd. |:(
Daarom nog even een andere site over Unlockcodes.
(Trouwens elk EEG land heeft een OPTA instantie, zo ook Oostenrijk)

www.telecomvergelijker.nl/cat/22

[ Voor 7% gewijzigd door Roelant op 10-06-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:14:

Ja "Sorcerer8472" ik probeer jullie heel rustig aan het verstand te brengen, dat we met zijn allen hier in dit kikkerland als 2e rangs internetgebruikers door de providers (4 stuks) worden behandeld, maar jullie slikken dat blijkbaar als goedmoedige burger. Ok, ok rustig nu.....
Eerst de UMTS dekking goed voor elkaar maken ! ? ! Waarom moet dat zolang duren hier in Nederland ? Ik heb hier een lijst voor me liggen "Global UMTS and HSPA Operator Status"van 23 mei 2007, van bijna alle landen van de wereld. Nederland scoort daar alsof het een land in ontwikkeling is.
Bedoel je dit
document? Wat is er nu zo slecht? Drie van de vier operators zijn reeds HSDPA enabled, de vierde (Orange) is in een ver stadium. De eerste uitrol van HSDPA in Nederland was in April 2006 (T-Mobile), als een van de eerste (!) van alle genoemde landen.
Weten jullie wie hier in Nederland voor de KPN UMTS heeft uitgelegd (op een zuinige manier) ? KPN kan zoiets zelf niet doen.......Huawei, een Chinees bedrijf die ook de maker is van dat beroemde Usb-modempje (E220). De Chinesen zijn hier voor ons bezig ! (En het mag niet te veel geld kosten, want we hebben veel te veel betaald aan de UMTS-rechten, die verdienen we nooit meer terug).
Waarom sta je er zo versteld van dat binnen een ultieme internationale markt een chinees bedrijf wordt gecontracteerd? Die 'maker van dat beroemde Usb-modempje' is toevallig wereldleider in de betreffende apparatuur (Switches) en gezien het feit dat KPN het beste nederlandse HSDPA netwerk heeft doen ze het niet verkeerd.
Weet je wat, kijk maar eens naar deze Oostenrijkse Site, die tracht uit te leggen, wat snelheid bij communicatie betekent en dat je breedbeeld TV straks gewoon bloedsnel op je Laptop kunt bekijken,
rechtstreeks in Nederland waaaar je ooook bent. www.a1.net/privat/a1breidbandtvspot
Ik praat over 3,6 Mb zoniet 7,2 Mb !!
Chutney, we praten hier over internetten met Laptops of gewone PC's. En dan b.v. ook in de trein
of ergens op een camping, verweg van de bewoonde wereld.
Wel vervelend als je camping in de 90% niet-HSDPA regio staat natuurlijk. De nederlandse dekking ziet er vooralsnog rooskleuriger uit.
Beste forumleden, wordt wakker, jullie (wij) worden hier in Nederland dom en kort gehouden voorwat
betreft de mogelijkheden van HSDPA HET KAN VEEL BETER, maar we slikken zonder morren deze achterlijke troep. We maken ons blij met kleine databundels voor een veel te hoog bedrag.
Wel eens gedacht aan emigratie naar Japan? En wat is je bron betreffende de prijzen voor databundels?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 217920 op 10-06-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
grijfland: Als je ingelogd bent kun je je eigen bericht opnieuw bewerken door op het edit icoon te klikken, rechts bovenaan je bericht - ook als je je bericht al verstuurd hebt. Het edit-icoon ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Ik heb je berichten nu even voor je samengevoegd. En voorts zou ik zeggen: denk om je hartslag. Je inbreng in de discussie wordt gewaardeerd en op prijs gesteld, maar dan bij voorkeur op een rustige manier - zodat het ook een discussie blijft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roelant op 10-06-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
weet iemand een provider waarbij internet via prepaid een beetje te betalen is.
alleen serven niet downloaden

wat kost een uurtje internetten dan ?

Ik wil namelijk af en toe mijn telefoon als modem gebruiken om te internetten en ik wil een vodafone abbo ivm sms blox maar ik maar internet van vodafone niet als modem gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

grijfland: je draait wel wat door hoor...
alle vooruitgang in de techniek heeft toch 99% te maken met vergroten van de snelheid en daardoor meer mogelijkheden voorwat betreft zijn toepassingen
Niet waar: betrouwbaarheid speelt in de vooruitgang van de techniek een grotere rol en ook dat vind je terug in de wijze waarop mobiele netwerken vroeger en nu werden opgebouwd. Wat als snelheid straks letterlijk onbeperkt is...? Is er dan niets meer? ;) Verder blijft mijn vraag jammergenoeg ook onbeantwoord :P

Verder klopt je economische verhaal ook niet: geld dat bij de overheid binnenkomt (UMTS-licenties) wordt enkel betaald door mensen die intensief gebruik maken van telecomdiensten bij de mobiele operators. Dat is dus ook precies de reden waarom het zo duur is hier, naast het feit dat het opbouwen van 5 cores voor mobiele netwerken ook erg duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221325

Ik zit te denken aan een abbo bij vodafone. nu heb ik hier een hoop gelezen over dat je bij vodafone maar 50 mb per maand mag verstoken maar op de website van vodafone kan ik daar niks over terug lezen?? lees ik hier nu overheen of hebben ze het aan de kant geschoven? Het lijkt me dat je dat toch duidelijk moet vermelden bij de aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja "ISDK" ook hier kunnen de providers wel wat meer service betrachten, alhoewel het wel
op de site staat !
Je moet kijken bij "tarieven en voorwaarden" en dan bij de mededeling na 21 mei 2007, ofwel
http://www.vodafone.nl/Vo...Postpaid_mei_07_final.pdf

Maar goed, dit is 50 Mb voor een Gsm'tje, ga maar een "YouTube'n " dan is het snel gebeurd met je 50 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm dat is dan weer jammer... Ik vraag me toch echt af welke provider nu de beste internet aanbieding heeft.

Pit valt bij mij af omdat ik de snelheid niet goed genoeg vind... Dan blijven telfort en vodafone over omdat de rest nog niet echt iets onbeperkt aanbiedt. Nu even kijken of ik het goed begrijp.

Telfort is 1100mb voor 9,50
Vodafone is 50 mb voor 9,50

Zie ik nu wat over het hoofd of staat deze vergelijking een beetje uit het lood?

Ik wil nl graag naar vodafobe ivm het alles uit 1 bundel gedoe maar ik wil ook gewoon graag elke dag op mn werk in de loze peiodes een beetje kunnen surfen (echt internet) en mailen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

Kpn biedt ook aan voor 9,50, is F.U.P.

Je mag alleen niet je telefoon als modem gebruiken, video/audio streams worden appart gerekend en pushmail is ook verboden.

In mijn geval de voordeligste keuze aangezien het niet uit maakt wat voor telefoon abonnement je eraan koppelt (je kan al vanaf 9 euro per maand + 9,50 :) )

Heb nog niet gehoord van tweakers die erover heen zijn gegaan, en ze geven je tot drie keer toe een waarschuwing....

Edit: W00t Telfort heeft er weer een aanbieding tegenaan gegooit, ben ik met simonly maar 16 euro per maand kwijt. En dan mag ik wél m'n foon als modem gebruiken of videostreams kijken _/-\o_

Edit2: Toch niet, ze hebben de voorwaarden aangepast. Gelijk aan kpn nu :(

[ Voor 23% gewijzigd door Larsie op 11-06-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punt is alleen dat ik er wel een tytn bij wil (of iets gelijks met minimaal umts) en dan is kpn opzich best duur:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Larsie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:31:
Kpn biedt ook aan voor 9,50, is F.U.P.

Edit2: Toch niet, ze hebben de voorwaarden aangepast. Gelijk aan kpn nu :(
Hoe kom je daar nou bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

wtf, Telfort heeft vanaf deze maand iets nieuws: "Surf & Mail" voor 10 EUR per maand met FUP.

Zie: http://shop.telfort.nl/page/2/?iad=consumer.nav.link.los_abo (doorklikken op een winkelkarretje)
Nu onbeperkt surfen, mailen en chatten op je mobiel met UMTS-snelheid (max 128kb/s up&down)! Surf & mail unlimited is beschikbaar op ieder abonnement van Telfort voor slechts € 10 p/mnd. Voor deze bundel geldt een fair use policy.
Vorige maand had ik nog minimaal een Telfort 300 Sim-Only moeten bestellen voordat ik de oude Maximaal Online bundel mocht aanvinken, deze "Surf & Mail" is al bij Telfort 100 Sim-Only beschikbaar. De oude Maximaal Online-bundel had nog wel 386 kbps/s down 8)7 )

Heb de FUP hiervoor nog niet kunnen vinden overigens. Weer lekker goed weggestopt waarschijnlijk. :X

:{

[ Voor 38% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2007 17:32 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Stereotomy schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:27:
wtf, Telfort heeft vanaf deze maand iets nieuws: "Surf & Mail" voor 10 EUR per maand met FUP.

Zie: http://shop.telfort.nl/page/2/?iad=consumer.nav.link.los_abo (doorklikken op een winkelkarretje)

[...]

Vorige maand had ik nog minimaal een Telfort 300 Sim-Only moeten bestellen voordat ik de oude Maximaal Online bundel mocht aanvinken, deze "Surf & Mail" is al bij Telfort 100 Sim-Only beschikbaar. De oude Maximaal Online-bundel had nog wel 386 kbps/s down 8)7 )

Heb de FUP hiervoor nog niet kunnen vinden overigens. Weer lekker goed weggestopt waarschijnlijk. :X

Die FUP staat wel op de KPN surf & mail site. Je krijgt aardig wat emailtjes voor je gestraft wordt.

Ik ben echt ongekend blij nog met de oude bundel te zitten. 1gb, supersnel, en (godzijdank) SKYPE is toegestaan en werkt perfect via HSDPA! :)

Of zouden ze de voorwaarden voor oude abonnee's nu ook aanpassen. Dan ben ik ook blij met mijn goedkope HTC p3600.

T-Mobile PIT lijkt nu de beste tweede keus. Wel de snellere van 19,50 per maand dan. Want deze surf & mail bundel met driehonderd beperkingen is echt kut met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 12:15

Padvinder

doet z'n best

Dit is wel echt een matige actie van Telfort... ik wilde een Nokia N73 bestellen bij Telfort met een 230 abo + maximaal online bundel voor 9,50 euro. Dan had ik 386 kb/s gehad. Nu kan dat spontaan niet meer en krijg ik voor 10 euro max 128 kb/s... CRAP :(

Op de website stond vorige week dat alle acties geldig waren tot het einde van de maand... kan ik dan misschien nog maximaal online krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[...]

cornelixnootje1 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Die FUP staat wel op de KPN surf & mail site.
Ja, da's wel *heel* goed weggestopt inderdaad. De FUP van een Telfort-aanbieding zoeken op de site van KPN. :+

Klanten? Wat zijn dah? }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 11-06-2007 19:25 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 07:53
Ben hier ook nog steeds bezig met opzeggen van telfort ivm met opheffing edge.
Ze maken je het niet makkelijk.
Ze geven je elke keer een ander antwoord:
1e mail: je gebruikt een n73, dus kun je umts gebruiken
2e mail: je hebt umts dekking in je woonplaats (alsof ik dat niet weet..)

Nog maar weer een mail verstuurd dat ik kan en mag opzeggen wegens het wijzigen van de voorwaarden. Tevens nog maar ff de opta aangehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

*knip*

Hier staan de 'spelregels'.

Volgens mij is dit abonnement helemaal niet zo aantrekkelijk aangezien ze het pas bij de 45 euro per maand over een limiet van 1GB hebben :(

Zal dus ook wel voor KPN gelden....
Enige keuze die dus overblijft is T-mobile als je rond de 1GB of meer denkt te verbruiken....

Zucht, maar dan zit ik met mijn budget aan die verschrikkelijk lage snelheden :/

Moeilijk kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:24

tijmeng

Panasonic 7J

Larsie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:03:
[...]

Volgens mij is dit abonnement helemaal niet zo aantrekkelijk aangezien ze het pas bij de 45 euro per maand over een limiet van 1GB hebben :(

Enige keuze die dus overblijft is T-mobile als je rond de 1GB of meer denkt te verbruiken....

Zucht, maar dan zit ik met mijn budget aan die verschrikkelijk lage snelheden :/

Moeilijk kiezen....
Ik heb het geluk gehad dat mn PIT van tmobile nooit geknepen is. Zit voor een 10tje op de eerste rang.. Al gingen ze laatst bij 3,5gb (maandje geen ADSL) wel ff zeiken :p

Ik ga per september naar Vodafone.. Baal wel van die 50mb limiet maar ik denk dat tegen die tijd wel het een en ander veranderd is, hoop ik....

iig heeft vodafone een beter UMTS bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
Anoniem: 222504 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:09:

Het lijkt wel alsof de HSDPA (UMTS) providers, Nederland volkomen als een achterlijk land beschouwen. Neem nu de snelheid, 1,8 Mbit/seconde. Weet U hoe snel Vodafone in Oostenrijk is ?
7,2 Mbit/seconde !! In veel landen in Europa is 3,6 Mbit/seconde heel normaal. Bij het staatje, van landen die standaard 3,6 Mbps gebruiken staat Nederland nog niet eens vermeldt. Er zijn zelfs landen die al bezig zijn met een snelheid van 14,4 Mbps (Finland - Bulgarije en Kroatie).Dan de databundels, ook zoiets belachelijks. In Spanje kost 30 Gb 50 Euro p/m en in Portugal kost 5 Gb 40 Euro p/m en de snelheid is dan 3,6 Mbps !! Trouwens in Portugal kost het USB-modem (E220) 90 Euro en ligt bijna overal in de winkel (Vodafone Internet Connect Box). En dan te bedenken, dat Vodafone speler is in al die landen van Europa, maar per land wordt een eigen “spelletje” gespeeld. Ook de aanschaf van een Usb-modem of Express-card wordt hier in Nederland in het belachelijke getrokken. Stok-oude kaarten worden hier in Nederland als zeer modern verkocht. (KPN met zijn 710 kaart en T-mobile met zijn Web’n'Walk card). Dan het abonnement, wat dacht u van Portugal, waar je per maand je abonnement tijdelijk kan stop zetten !! Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord, let wel, het kan bij Vodafone in Portugal. Ga nu eens na, wat het kost om binnen het jaar je simlock op te willen heffen, de meest belachelijke bedragen worden er voor gevraagd (Na 1 jaar gebruik is het trouwens kosteloos !) Er zijn Providers, die zonder het te melden, hun modem simlock vrij verkopen ! En wat dacht u van het gebruik ? Een bundel van 200 Mb is binnen 2 weken op. Tot hoever mag je gaan voordat er een flinke rekening in de bus valt ? Ik zou maar oppassen, vandaar dat op mijn laptop een speciaal programma’tje meedraait, die mij per uur precies vertelt hoeveel data ik verbruikt heb. Gaat u eens na, hoe men in Australie of Nieuw Zeeland met HSPDA omgaat (standaard 14,4 Mbps). Allemaal veel verder gevorderd dan hier in dit kikkerland. Downloaden is duidelijk, maar hoe staat het met de snelheid van het Uploaden, ofwel HSUPA. Pas in maart 2008 gaat Nederland daar eens over “nadenken”. In Portugal en Italie hebben ze dat al voor elkaar, in Engeland komend september en Frankrijk in december. Het hele HSPDA gebeuren staat in Nederland op een heel laag pitje, terwijl landen om ons heen, zeer voortvarend bezig zijn. De techniek komt met grote passen op ons af. Er zijn al fabrikanten die standaard in hun laptop een HSDPA-modem ingebouwd hebben !
Een 10-tal usb-modems die hoge snelheden van 7,2 Mbps aankunnen liggen al op de schappen in het buitenland. Nederland verkoopt nog verouderde kaarten die niet eens “Vista” aan kunnen. Wie gaat dit beleid eens groot op de kaart zetten ? Beste Forum-leden, ik erger me kapot. Natuurlijk begrijp ik wel, dat dit allemaal komt door onze hoge kabeldichtheid en dat we allemaal boven op elkaar wonen, zodat de UMTS masten gewoon in je achtertuin staan. Het moet hier blijkbaar allemaal niet zo'n haast hebben, doch dat hoeft toch niet te betekenen, dat je voor 200 Mb 40 Euro
per maand moet betalen ? Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoop dat dit verhaaltje goed geplaatst is.
Echter hebben deze andere landen geen of minimale toestel subsidies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle forumleden die gereageerd hebben op mijn klaagzang t.a.v. de minimale mogelijkheden
die door de 4 UMTS bedrijven ons wordt aangeboden, heb even geduld op mijn reply, daar ik
voor jullie bezig ben om een klein overzichtje te maken hoe achterlijk het gesteld is met het
HSDPA gebeuren in Nederland in vergelijking met de rest van Europa (laat staan de hele wereld).
Toch wil ik in iedergeval nu al kwijt, dat Nederland echt niet een van de eersten was met UMTS.
Australie, Denemarken, Engeland begonnen al in 2003 Italie, Portugal, Zweden en Duitsland al in 2004 en Belgie, niet de eerste de beste in 2005 en.........Nederland 2006, met T-mobile in een klein
gebiedje in de randstad...ha...ha..ha. Man schei toch uit, wat een achterlijk gebeuren hier.
Dus nog even geduld, ik moet even mijn gegevens bij elkaar zoeken.
Oh ja "Tijmeng", de andere landen kennen ook 0 Euro voor de toestellen bij bepaalde abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Larsie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:03:
[...]

Moeilijk kiezen....
Ik heb even de nieuwe algemene voorwaarden doorgelezen, en er zijn heel veel beperkingen. Je mag zelfs je verbinding niet 24/7 aan laten staan! (ook al gebruik je 10 kb data in 7 dagen). Ook de maximaal online bundel (17,50 in sim-only) is verdwenen en er is een alternatief voor in de plaats gekomen waarbij je maar "beperkt mag downloaden en streamen" Wat dat inhoud is de vraag? :?

Nee, ik zou heel goed de A.V. doorkijken, alvorens je bij Telfort een data abonnement afsluit.
Vreemde merkenstrategie van KPN om de z.g.n ''challenger'' (=telfort) dezelfde bundels te laten verkopen, als moeder KPN, maar dan met minder service (betaalde k.s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:22:
Alle forumleden die gereageerd hebben op mijn klaagzang t.a.v. de minimale mogelijkheden
die door de 4 UMTS bedrijven ons wordt aangeboden, heb even geduld op mijn reply, daar ik
voor jullie bezig ben om een klein overzichtje te maken hoe achterlijk het gesteld is met het
HSDPA gebeuren in Nederland in vergelijking met de rest van Europa (laat staan de hele wereld).
Toch wil ik in iedergeval nu al kwijt, dat Nederland echt niet een van de eersten was met UMTS.
Australie, Denemarken, Engeland begonnen al in 2003 Italie, Portugal, Zweden en Duitsland al in 2004 en Belgie, niet de eerste de beste in 2005 en.........Nederland 2006, met T-mobile in een klein
gebiedje in de randstad...ha...ha..ha. Man schei toch uit, wat een achterlijk gebeuren hier.
Dus nog even geduld, ik moet even mijn gegevens bij elkaar zoeken.
Oh ja "Tijmeng", de andere landen kennen ook 0 Euro voor de toestellen bij bepaalde abonnementen.
Het is wel goed denk ik zo. Met alle respect, ik denk dat niemand echt gebaat is bij een nog uitgebreider betoog waarom nederland zo verschrikkelijk is op mobiel gebied. Dit topic is meer bedoeld om de mogelijkheden die er wel zijn te vergelijken en te bespreken. Bespaar je dus de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wsiev schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:34:
Ben hier ook nog steeds bezig met opzeggen van telfort ivm met opheffing edge.
Ze maken je het niet makkelijk.
Ze geven je elke keer een ander antwoord:
1e mail: je gebruikt een n73, dus kun je umts gebruiken
2e mail: je hebt umts dekking in je woonplaats (alsof ik dat niet weet..)

Nog maar weer een mail verstuurd dat ik kan en mag opzeggen wegens het wijzigen van de voorwaarden. Tevens nog maar ff de opta aangehaalt.
In je woonplaats gebruik je gewoon je adsl-verbinding toch? Ik wel iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha die "Shrooma", jammer dat je het zo wel genoeg vindt, maar de "discussie" over -het mobiel gebied van Nederland- is nog niet af. Het staat je vrij om niet meer mee te doen. Het management Team vond deze discussie over het mobiel gebeuren juist wel aardig, lees de opmerking hiervoor van Robert. Op Jouw bijdrage van hierboven moet ik wel even op in gaan. Maar je ziet denk ik, de bui al hangen. Vandaar je opmerking, "kap er mee". Nou nee, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Welk managementteam? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

Anoniem: 222504 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:22:
gebiedje in de randstad...ha...ha..ha.
Ik had in 2005 toch echt al een UMTS abo van Vodafone... In Nederland...
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.