Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik heb nu de N70 met PIT.
ik ben eigenlijk verplan naar vodafone te gaan door hun leuke N95 actie en de onperkt sms blox.
natuurlijk moet hier een internet abbo bij maar ik lees in de voorwaarden dat je, je telefoon niet als modem mag gebruiken.
Wat is dat voor onzin, met PIT werkt het prima alleen wat traag daarom zou vodafone + N95 icm HSDPA voor mij een voordeel zijn.
Zijn er al manier om dit te "omzeilen" je telefoon haalt tenslotten alleen maar data binnen.
De vodafone software is er vast wel afteflashen door er orginele nokia software bij een NSP te laten op zetten.
Kunnen ze dan nog controleren op wat voor manier jij aan je data komt ?
Ehrr bij mijn weten flasht een NSP geen branded toestellen?wd200 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:26:
ik wilde net zo topic openen omdat ik toch wel een aantal vragen hebt.
Ik heb nu de N70 met PIT.
ik ben eigenlijk verplan naar vodafone te gaan door hun leuke N95 actie en de onperkt sms blox.
natuurlijk moet hier een internet abbo bij maar ik lees in de voorwaarden dat je, je telefoon niet als modem mag gebruiken.
Wat is dat voor onzin, met PIT werkt het prima alleen wat traag daarom zou vodafone + N95 icm HSDPA voor mij een voordeel zijn.
Zijn er al manier om dit te "omzeilen" je telefoon haalt tenslotten alleen maar data binnen.
De vodafone software is er vast wel afteflashen door er orginele nokia software bij een NSP te laten op zetten.
Kunnen ze dan nog controleren op wat voor manier jij aan je data komt ?
Ik heb ervaring die wel, toen ik mijn N70 wilde update vertelde een NSP in utrecht dat ze dit niet doen wat ze hadden geen t-mobile software.Chutney schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:29:
[...]
Ehrr bij mijn weten flasht een NSP geen branded toestellen?
Ik heb toen naar arnhem gebeld die vertelde mij dat ze er alleen maar org. nokia software op zetten.
dit doet amsterdam ook.
uiteindelijk ben ik naar arhem gegaan en was met een klein half uurtje klaar (had een klant voor me
Iemand hier ervaring mee of meer info over?
Uw advertentie hier?
dus 50 mb zal goed zijn voor net 4 uur streaming radio luisteren.
Hopeloos gedoe tussen die providers ze moeten eens gaan samenwerken ofzo
PIT van t-mobile op de HSDPA snelheid van vodafone onbeperkt en dan met blox voor sms
kan je voor 2 tientjes onbeperkt internetten en smsen
ik sms vaak maar ik internet ook toch wel zo'n 8 ~15 uur per week met me telefoon als modem op me laptop..
lastige keus dan
Verwijderd
Klopt wel ongeveer wat streaming radio betreft.wd200 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:53:
ik heb gister even streaming radio getest voor 15 min op mijn N70 met PIT van T-mobile toen kwam ik op 3.21 MB.
dus 50 mb zal goed zijn voor net 4 uur streaming radio luisteren.
Hopeloos gedoe tussen die providers ze moeten eens gaan samenwerken ofzo
PIT van t-mobile op de HSDPA snelheid van vodafone onbeperkt en dan met blox voor sms
kan je voor 2 tientjes onbeperkt internetten en smsen
maar dat gaat niet gebeuren.. is vast een reden voor
ik sms vaak maar ik internet ook toch wel zo'n 8 ~15 uur per week met me telefoon als modem op me laptop..
lastige keus dan
1uur radio 538 via TuninFM is ongeveer 15MB.
De totale teller van packetgegevens staat nu op 350MB bij mij. En dat is van een dag of 8.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51225
Greetz MrBaaco
Op "My Vodafone" is nu acueel te zien hoeveel MB je al gebruikt hebt.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51225
Op de consumentenbond site heb ik ook een melding gezien.
[ Voor 28% gewijzigd door MrBaaco op 25-05-2007 08:36 ]
Greetz MrBaaco
heb je daar een printscreen van? ik kan dat bij mij nog niet zien namelijkSchrijver schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:32:
Het gaat zelfs nog verder.
Op "My Vodafone" is nu acueel te zien hoeveel MB je al gebruikt hebt.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Als je bij je bundel overzicht zit dan kan je daar boven een tabje vinden met data overzicht. Echter lijkt dat deel er nou net uit te liggen.knny schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:46:
[...]
heb je daar een printscreen van? ik kan dat bij mij nog niet zien namelijk
Janoz, ik ben even benieuwd of je al een terugkoppeling hebt gehad van die medewerker die je maandag hebt gesproken...of zijn ze nog dingen aan het uitzoeken?Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:06:
Zojuist maar eens even de klantenservice gebeld. Daar werd ik doorverbonden met 'data'. Daar wisten ze zelf nog niet eens dat er een 50 mb datalimiet was. Zij hadden het niet in hun voorwaarden staan. Ik heb toen maar even de url op hun site gedicteerd waarin de 50mb genoemd werd. Degene die ik aan de telefoon had vond het zelf ook heel vreemd en ging het intern uitzoeken. Ik word er nog over terug gebeld.
384 kbps van Telfort, ga je gauw meer nodig hebben dan? Wat ga je allemaal doen met je telefoon/laptop dan?Oof schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:07:
Dus wat is op dit moment wijsheid.
Vodafone. Hopen dat het data limiet omhoog gaat.
Telfort/Kpn. Hopen dat de snelheid omhoog gaat.
Als die twee bedrijven hun diensten nou samen voegen.
De snelheid van Vodafone met het data limiet van Telfort.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Los van de diensten die je wel/niet kunt gebruikend daardoor, zit iedereen dus ook achter hetzelfde IP-adres (212.41.157.237). Dat raakt daardoor "vervuild" en regelmatig geblacklist (in het verleden oa. ook bij Sorbs), waardoor e-mails die je stuurt via die verbinding bij een groot aantal mailservers worden geweigerd.
Niet zo vreemd ook dat dat IP regelmatig geblacklist raakt, want iedereen die mobiel internet van Telfort gebruikt, op welke manier dan ook, gaat dus datzelfde IP naar buiten. En daar zullen dus best een paar minder frisse laptops tussen zitten, die wat crap de wereld in sturen.
Kleine disclaimer is dat mijn ervaring met Telfort gedateerd is, de laatste keer dat ik dat heb bekeken was via EDGE in januari, maar ik ga er vanuit dat dat nog niet anders werkt.
Weet iemand hoe dit bij de andere providers geregeld is? Ik begreep via via dat Vodafone ook werkt met een proxy, maar die persoon heeft dat abo niet meer dus testen is geen mogelijkheid. Van T-mobile weet ik helemaal niets.
Ik ben om nerd-technische redenen (
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ik via mijn KPN simkaartje naar www.whatismyipaddress.com surf dan krijg ik het volgende:Roelant schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:22:Weet iemand hoe dit bij de andere providers geregeld is? Ik begreep via via dat Vodafone ook werkt met een proxy, maar die persoon heeft dat abo niet meer dus testen is geen mogelijkheid. Van T-mobile weet ik helemaal niets.
Ik ben om nerd-technische redenen () uiteraard erg geïnteresseerd in een mobiel data-abonnementje, zeker nu het allemaal behoorlijk betaalbaar begint te worden. Maar dit is voor mij een belangrijk punt waar nog maar weinig over te vinden is, zoek ik op de verkeerde plek?
"Proxy Server Detected! Proxy Server IP Address: 145.7.225.182"
Dat je via XS4ALL een eigen IP kon krijgen had ik wel bedacht, maar daar beginnen de mobiele abonnementen pas vanaf € 50,- ... terwijl je bij de meeste partijen een stuk voordeliger uit kunt zijn. Bovendien biedt XS4ALL alleen een insteek kaart, en die lust mijn Apple niet. Ik ben dus feitelijk veroordeeld tot Telfort of Vodafone, die momenteel een USB Modem bieden, of los een simlockvrij USB-modem kopen natuurlijk.CyBeR schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:29:
Ik weet dat je bij KPN een eigen IP kunt krijgen als je GPRS't via XS4ALL. Bij Vodafone krijg ik (zonder die zorgeloos internet blox maar via de live AP met 500KB databundel) een private adres met NAT ervoor. Ik kan wel IRC'en e.d. vanaf m'n laptop, maar ik browse eigenlijk nooit daarmee (te data-intensief) dus of er een transparent proxy voorhangt weet ik niet.
Cyber: als je alleen eens zou willen testen met bovengenoemde (of een vergelijkbare) pagina? Vodafone is wel één van mijn beste opties namelijk, dus daar ben ik erg benieuwd naar.
[ Voor 9% gewijzigd door Roelant op 26-05-2007 21:43 ]
Nou, ik weet niet 100% hoe 't zat maar volgens mij als je een XS4ALL internet abo hebt kun je een X hoeveelheid gratis GPRS'en bij KPN. Dat kan ook gewoon met je telefoon. Blackd deed dat iig, mischien is 't inmiddels anders want dit was een tijdje geleden.Roelant schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:43:
[...]
Dat je via XS4ALL een eigen IP kon krijgen had ik wel bedacht, maar daar beginnen de mobiele abonnementen pas vanaf € 50,- ... terwijl je bij de meeste partijen een stuk voordeliger uit kunt zijn. Bovendien biedt XS4ALL alleen een insteek kaart, en die lust mijn Apple niet. Ik ben dus feitelijk veroordeeld tot Telfort of Vodafone, die momenteel een USB Modem bieden, of los een simlockvrij USB-modem kopen natuurlijk.
Yeah ik zal morgen ofzo 't eens een keer testen. Directe bereikbaarheid is mogelijk iig, dus desnoods kun je er een vpn tunnel overheen duwen.Cyber: als je alleen eens zou willen testen met bovengenoemde (of een vergelijkbare) pagina? Vodafone is wel één van mijn beste opties namelijk, dus daar ben ik erg benieuwd naar.
Verwijderd
384 via maximaal online is bij Telfort alleen voor de zakelijke abo's, de particulier krijgt 128.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:21:
[...]
384 kbps van Telfort, ga je gauw meer nodig hebben dan? Wat ga je allemaal doen met je telefoon/laptop dan?
van de Telfort site:
-
Voor (zakelijke) gebruikers met Maximaal online of een bedrijfsbundel data verhoogt Telfort de maximale up- en downloadsnelheid naar circa 384 kb/s. Consumenten met een internetbundel op hun abonnement maken gebruik van 128kb/s. Telfort biedt nu ruim 93% van de Nederlandse bevolking toegang tot UMTS en dit neemt iedere maand verder toe
-
Alors.
Verwijderd
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat dit niet het geval was, en dat mijn oude blox gewoon doorgefactureerd zouden worden. Ik had wel de optie om de oude vorm te stoppen en de neiuwe blox te kiezen

Dus kort samengevat heb je de oude blox van 9,95 euro voor 10 MB , even met klantenservice bellen en hem overlaten zetten naar de neiuwe bloxvorm.
Wederom een slechte actie van Vodafone. Ik vind dat geen stijl en zo ga je ook niet om met je klanten.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:12:
Even een waarschuwing cq tip voor mensen die de blox hadden waar je voor 9,95 10 MB aan dataverbruik mocht hebben. Deze worden niet automatisch omgezet naar de neiuwe zorgeloos Mobiel internet Blox !! Ik had namelijk die blox en belde vrijdag naar klantservice om te vragen of het automatisch omgezet wordt, omdat deze nieuwe blox immers iets goedkoper zijn en een grotere datalimiet heeft. Daarnaast worden de oude blox niet meer aangeboden.
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat dit niet het geval was, en dat mijn oude blox gewoon doorgefactureerd zouden worden. Ik had wel de optie om de oude vorm te stoppen en de neiuwe blox te kiezen.
Dus kort samengevat heb je de oude blox van 9,95 euro voor 10 MB , even met klantenservice bellen en hem overlaten zetten naar de neiuwe bloxvorm.

Abo wel idd. Echter als extra diensten niet meer bestaan dan worden die automatisch uitgezet.CyBeR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:38:
Nee hoor, dat is standaard. Als je al een abo hebt en dat wordt op een gegeven moment niet meer aangeboden, met of zonder vervanging, beter of slechter, dan houd jij zonder verdere actie gewoon dat abo.
Nog helemaal niks gehoord. Zodra ik word gebeld zet ik het in dit topic. Dat ik er nog niet op terug gekomen ben betekent dat ik dus nog niet gebeld ben.rclahsen schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:20:
[...]
Janoz, ik ben even benieuwd of je al een terugkoppeling hebt gehad van die medewerker die je maandag hebt gesproken...of zijn ze nog dingen aan het uitzoeken?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Daar heb ik tot zover met mijn 500KB internet dingsel nog geen last van. Die wordt al ruim meer dan een jaar niet meer verkocht.DaannO schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:40:
[...]
Abo wel idd. Echter als extra diensten niet meer bestaan dan worden die automatisch uitgezet.
Je moet het iets beter lezen:Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:15:
[...]
384 via maximaal online is bij Telfort alleen voor de zakelijke abo's, de particulier krijgt 128.
van de Telfort site:
-
Voor (zakelijke) gebruikers met Maximaal online of een bedrijfsbundel data verhoogt Telfort de maximale up- en downloadsnelheid naar circa 384 kb/s. Consumenten met een internetbundel op hun abonnement maken gebruik van 128kb/s. Telfort biedt nu ruim 93% van de Nederlandse bevolking toegang tot UMTS en dit neemt iedere maand verder toe
-
- Zakelijke gebruikers met een bedrijfsbundel krijgen 384 kb/s
- Consumenten met een maximaal online bundel krijgen 384 kb/s
- Consumenten met een andere telfort internetbundel krijgen 128 kb/s.
> Dat laatste is trouwens intressant voor de ts.
Is het niet zo dat het te maken heeft of het een aanvullende dienst is of een aanvullende dienst die op je contract staat c.q een minimale duur heeft.CyBeR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:05:
[...]
Daar heb ik tot zover met mijn 500KB internet dingsel nog geen last van. Die wordt al ruim meer dan een jaar niet meer verkocht.
Voorbeeld 1:
PIT 2005 (van T-mobile) staat vaak op het contract, maar heeft in iedergeval een minimale looptijd. Deze PIT is vernieuwd door PIT 2006. Maar mensen met PIT 2005 behouden deze.
Voorbeeld 2:
Orange World van Orange is maandelijks aan en uit te zetten (= een voordeelbundel). Deze staat (vaak) niet op je contract en heeft een looptijd van onbepaalde tijd. Deze dienst zou per direct opgeschort kunnen worden.
Duidelijke post.
Moet je wel 27,50 EUR betalen voor hetzelfde wat bij KPN 9,95 EUR kost

[ Voor 60% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2007 13:40 ]
Alors.
Hoeft ook weer niet altijdStereotomy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:40:
Moet je wel 27,50 EUR betalen voor hetzelfde wat bij KPN 9,95 EUR kost
Als je gelijk bij aanschaf meld dat je Maximaal Online wil betaal je 9,50. Dit kan je tijdens het bestelproces op telfort.nl aangeven en ook in de telfort shop. Ik weet niet of deze "actie" ook bij andere resellers mogelijk is. Deze "tijdelijke actie" loopt in werkelijkheid al 1,5 jaar, maar dit zijn de eigen communicatie uitlatingen van telfort
Dit verklaard misschien ook wel de reden waarom ikzelf geen telfort fan ben. Ik vind het overigens wel een mooi product en ik heb met telfort betere ervaringen dan met bijvoorbeeld vodafone.
Dankje, maar ik had het ook pas na 2 keer lezen door.^^
Duidelijke post.

Gaan overigens geruchten (lees: iemand poste het op GoT en edit het later weg) dat de maximaal online bundels omgevormd gaan worden naar een (equivalent van de) kpn surf&mail bundel.
Verwijderd
Vanaf 15 juni dus niet meer. Want dan is het filter dat de pagina's op het netwerk al verkleind (dus voordat ze daar de telefoon gaan) actief. Dan is deze pagina nog maar slechts een paar KB's groot. Als men deze blox dus puur gebruikt voor surfen en niet voor streaming TV oid is er niets aan de hand. En kan je vanaf 15 juni dus net zo veel surfen als je wilt. Niet-relevante informatie wordt verwijderd en plaatjes worden verkleind dus scheelt dit aardig wat in de data.knny schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:20:
Als ik tweakers.net de gehele pagina ophaal op mijn N95 ben ik al 500kb kwijt
Dan is 50mb echt helemaal niks
En daarbij is binnenkort ook Youtube beschikbaar vanaf Vodafone Live!, wat in dit geval dus inhoudt dat men ook gewoon filmpjes hiervandaan op een telefoon kan bekijken zonder dat dit al te veel data kost. Bij de meeste mobieltje is het trouwens niet eens mogelijk Youtube te bekijken en met tussenkomst van Live! dus wel.
Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. Ikzelf gebruik Skweezer hiervoor aangezien ik per MB betaal, maar dit beperkt wel de internet beleving.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:44:
[...]
Vanaf 15 juni dus niet meer. Want dan is het filter dat de pagina's op het netwerk al verkleind (dus voordat ze daar de telefoon gaan) actief. Dan is deze pagina nog maar slechts een paar KB's groot.
Dan hadden ze de blox ook een andere naam moeten geven. Iemand had op GoT al een betere naam geopperd.Als men deze blox dus puur gebruikt voor surfen en niet voor streaming TV oid is er niets aan de hand. En kan je vanaf 15 juni dus net zo veel surfen als je wilt. Niet-relevante informatie wordt verwijderd en plaatjes worden verkleind dus scheelt dit aardig wat in de data.
a) Live! is los duur en werkt niet op alle toestellen. Bovendien is het lastig dat er zoveel APN's zijn.En daarbij is binnenkort ook Youtube beschikbaar vanaf Vodafone Live!, wat in dit geval dus inhoudt dat men ook gewoon filmpjes hiervandaan op een telefoon kan bekijken zonder dat dit al te veel data kost. Bij de meeste mobieltje is het trouwens niet eens mogelijk Youtube te bekijken en met tussenkomst van Live! dus wel.
b) Er bestaat ook zoiets als Mini-TouTube. Dit iniatief is van Youtube zelf, speciaal voor mobiel internet.
Ik ben meer een voorstander van het afnemen van 'normaal' internet, en dan zelf Skweezer oid gebruiken. Wil niet dat operators dingen voor mij gaan regelen, maar mij de tools aanreiken waaruit ik zelf een keuze kan maken.
Niet als je SIM-Only wil, dan is die optie voor 9,50 EUR er niet. Sterker nog, met normale telefoons heb je die optie ook niet. Pas als je in de Telfort Shop naar de categorie "Smartphones" gaat, dan zie je bij het afrekenen die 27,50 >> 9,50 EUR actie staan voor Maximaal Online.robert-630 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:07:
[...]
Hoeft ook weer niet altijd< in startpost?
Als je gelijk bij aanschaf meld dat je Maximaal Online wil betaal je 9,50. Dit kan je tijdens het bestelproces op telfort.nl aangeven en ook in de telfort shop. Ik weet niet of deze "actie" ook bij andere resellers mogelijk is. Deze "tijdelijke actie" loopt in werkelijkheid al 1,5 jaar, maar dit zijn de eigen communicatie uitlatingen van telfort
Leuk en overzichtelijk he, al die uitzonderingen.
[ Voor 45% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2007 17:38 ]
Alors.
Verwijderd
Ook benieuwd naar. Ik heb al een aantal voorbeelden gezien, maar volgens mij gaat dit wel werken.[...]
Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. Ikzelf gebruik Skweezer hiervoor aangezien ik per MB betaal, maar dit beperkt wel de internet beleving.
De FUP is inderdaad wat aan de lage kant voor mensen die het gebruiken voor streaming radio of TV, maar deze kunnen toch gewoon PIT nemen (wat overigens erg traaaaag is). Mensen moeten er wel rekening mee houden dat Vodafone zichzelf niet in de vingers gaat snijden, door te gaan concureren met hun eigen Mobile Connect internet. Alle providers hebben twee keuze's... Of de snelheid of de datalimiet. Ik ben blij dat Vodafone voor de eerste optie heeft gekozen.[...]
Dan hadden ze de blox ook een andere naam moeten geven. Iemand had op GoT al een betere naam geopperd.
a) Live! zelf is gratis. Alleen voor een aantal diensten wordt een kleine vergoeding gevraagd. En Live! werkt wel op (bijna) alle toestellen.[...]
a) Live! is los duur en werkt niet op alle toestellen. Bovendien is het lastig dat er zoveel APN's zijn.
b) Er bestaat ook zoiets als Mini-TouTube. Dit iniatief is van Youtube zelf, speciaal voor mobiel internet.
b) http://m.youtube.com, deze bedoel je? 'Coming soon!'
Wat maken een hoop mensen in dit topic zich trouwens druk over diensten van een provider waar ze sowieso geen gebruik van maken.....

En nogmaals, alle terechte kritiek op de Vodafone zorgeloos blox gaat over het feit dat men het onbeperkt en zorgeloos noemt, terwijl in de kleine lettertjes/voorwaarden uiteindelijk anders blijkt. Dit soort onderhandse praktijken zijn heel mobiele operator-eigen en ik vind niet dat we mild hoeven te zijn met kritiek erop.
Noem het dan niet 'zorgeloos'. Noem het dan niet 'onbeperkt'. Noem het een 50 MB-bundel en wees duidelijk naar buiten toe. Pure marketing om de aap een gouden ring te geven.
[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 27-05-2007 17:55 ]
Alors.
Nou zeg dat wel. Ik dacht dat het sim-only wel mogelijk was dus heb het nogeens bekeken en het blijkt mogelijk te zijn vanaf een simonly 300 (12 mnd). Maar het is inderdaad niet overzichtelijk meer.Stereotomy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:27:
Niet als je SIM-Only wil, dan is die optie voor 9,50 EUR er niet. Sterker nog, met normale telefoons heb je die optie ook niet. Pas als je in de Telfort Shop naar de categorie "Smartphones" gaat, dan zie je bij het afrekenen die 27,50 >> 9,50 EUR actie staan voor Maximaal Online.
Leuk en overzichtelijk he, al die uitzonderingen.
Ik zag het is op mijn startpagina staan, ik denk dat ik dan in de war was met deze. Soort skweezer, maar is inderdaad onhandiger. Dan heeft vodafone vast de primeur!Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:41:
b) http://m.youtube.com, deze bedoel je? 'Coming soon!'
Alors.
Verwijderd
Zou dit kunnen betekenen dat Voip niet mag? Lijkt mij niet, maar ik ben geen jurist. Volgens mij staat hier gewoon dat je als je belminuten wilt je een belbundel nodig hebt.14.13.Maximaal online
Maximaal Online Abonnement en Maximaal online bundel bieden toegang tot internet dataverkeer.
Maximaal online abonnement en Maximaal online bundel zijn niet van toepassing en
afwijkende tarieven gelden voor:
• datadiensten als sms, mms, fax, inbellen naar een internetprovider;
• commerciële diensten afgenomen via mobiel internet;
• bellen (spraak);
De MB’s behorende bij de Maximaal Online Abonnement en Maximaal online bundel gelden
binnen Nederland, zijn een maand geldig en kunnen niet meegenomen worden naar de volgende
maand. Maximaal online abonnement en Maximaal online bundel bieden een gelimiteerd aantal
MB’s voor een vast bedrag; voor gebruik buiten de bundel worden extra kosten in rekening
gebracht.
In die hele AV komen VOIP en Skype niet eens voor. Maar ik ben wat huiverig aangezien KPN voip niet toestaat en Telfort hetzelfde netwerk/bedrijf is. Maargoed, het hoeft niet natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 28-05-2007 13:16 ]
Daar staat gewoon dat Voip (spraak) niet mag via de data lijn.cornelixnootje1 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:15:
Ik vond hetvolgende in de nieuwe AV van Telfort: (ingang mei 2007)
[...]
Zou dit kunnen betekenen dat Voip niet mag? Lijkt mij niet, maar ik ben geen jurist. Volgens mij staat hier gewoon dat je als je belminuten wilt je een belbundel nodig hebt.
In die hele AV komen VOIP en Skype niet eens voor. Maar ik ben wat huiverig aangezien KPN voip niet toestaat en Telfort hetzelfde netwerk/bedrijf is. Maargoed, het hoeft niet natuurlijk.
Nee, dat staat er niet. Er staat dat afwijkende tarieven gelden voor spraak, maar voip is niet 'spraak' zoals in die AVW bedoeld is, maar gewoon de spraakdienst die Telfort standaard aanbiedt, lijkt mij.DaannO schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Daar staat gewoon dat Voip (spraak) niet mag via de data lijn.
Lijkt me niet. Aangezien de standaard spraak niet onder data valt en deze AVW is voor data bedoeld. Verder is Voip wel degelijk spraak en dat bedoelen ze er ook mee aangezien de AVW voor data is.Sorcerer8472 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:33:
[...]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat afwijkende tarieven gelden voor spraak, maar voip is niet 'spraak' zoals in die AVW bedoeld is, maar gewoon de spraakdienst die Telfort standaard aanbiedt, lijkt mij.
Dus er staat volgens mij dat het een andere dienst is dan de spraak dienst. ("Niet van toepassing") en dat je met zo'n abonnement dus niet kunt
-bellen
-smsn
-mms'n
Maar die afwijkende tarieven voor "spraak" mocht het inderdaad om VOIP gaan staan nergens op de site. Bij de KPN abonnementen staat er bij dat je geen VOIP mag gebruiken. Niet dat het meer kost.
Verwarrend.
Ik zie hier ook niets staan over beperkingen mbt gebruik mobiel internet: http://www.telfort.nl/pro...linternet/tarieven/prive/
Verwijderd
Ik zie straks al een aantal klanten terugkomen naar de winkel met de facturen
In deze zin des woords is spraak dus duidelijk iets anders dan data. (Waarbij ik denk dat ze met data UMTS bedoelen en met spraak, belminuten of gebeld worden)Voordelen van Mobiel breedband internet via UMTS
De belangrijkste voordelenvan UMTS ten opzichte van andere datatechnieken zijn:
* hogere datasnelheden;
* date en spraak kunt u tegelijkertijd gebruiken, dit is afhankelijk van uw toestel;
* minder vertraging bij het ophalen van email, webpagina's etc.
Uit de wijziging "van EDGE naar UMTS".
Dus er zijn geen andere tarieven mbt tot gebruik mobiel internet. In de oude situatie werd er ook niets extra gerekend voor VOIP.Wat zijn de tarieven?
Er wijzigt niets in de tarieven. Kijk voor meer informatie op www.telfort.nl/mobielinternet
Het lijkt erop dat er mbt tot de internet bundel niets veranderd is, maar het is jammer dat ik vandaag niet kan bellen om dat te controleren...
Lol dan heb jij als verkoper je werk niet goed gedaan.. geen salaris voor jou deze maandVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:41:
Wat zijn Vodafone toch ook een stelletje rukkers! Ik kom er nu ook achter de FUP opeens 50mb blijkt te zijn.
Ik zie straks al een aantal klanten terugkomen naar de winkel met de facturen
Je kunt een klant niet adviseren wanneer je niet het naadje van de kous weet imho..
Verwijderd
Je staat altijd sterk met het argument 'U bent al drie keerder gewaarschuwd door Vodafone'Chutney schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:44:
[...]
Lol dan heb jij als verkoper je werk niet goed gedaan.. geen salaris voor jou deze maand![]()
Je kunt een klant niet adviseren wanneer je niet het naadje van de kous weet imho..
Tuurlijk maar dat is niet de basis waar de klant natuurlijk het product op heeft aangeschaft imho. Maar weer on-topicVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:51:
[...]
Je staat altijd sterk met het argument 'U bent al drie keerder gewaarschuwd door Vodafone'
Verwijderd
Verwijderd
Vreemd, heb je geen winkeldocument oid gehad?Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:50:
@ Chutney: Kwestie van misleiding door Vodafone. Niemand is bij ons op de hoogte gebracht op de 50MB beperking. Bij een FUP ga je niet uit van 50MB. Minstens 1GB. Punt klaar uit.
Verwijderd
Gewoon een algemeen bericht dat er een nieuwe databundel van vodafone is. Maarja, gaat wel erg off-topic zo. Bottom line is dat Vodafone zich er niet populairder opmaakt met zo'n zogenaamd "onbeperkt" aftreksel...Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:55:
[...]
Vreemd, heb je geen winkeldocument oid gehad?
Nee, er staat juist dat sms, standaard spraak e.d. niet onder de bundel vallen, en dat is logisch. Mijn interpretatie is juist, weet ik zeker. Ik lees voor m'n werk vrij vaak technisch juridisch materiaal hoorDaannO schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:41:
[...]
Lijkt me niet. Aangezien de standaard spraak niet onder data valt en deze AVW is voor data bedoeld. Verder is Voip wel degelijk spraak en dat bedoelen ze er ook mee aangezien de AVW voor data is.
Ik hoop dat je gelijk hebt.Sorcerer8472 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:38:
[...]
Nee, er staat juist dat sms, standaard spraak e.d. niet onder de bundel vallen, en dat is logisch. Mijn interpretatie is juist, weet ik zeker. Ik lees voor m'n werk vrij vaak technisch juridisch materiaal hoor
Ik zal morgen voor de zekerheid Telfort nog even lastigvallen met de directe vraag of Voip mag.
Mja, nogmaals: ik kan op geen enkele manier eruit opmaken dat het niet mag. Er staat enkel dat de bundel niet van toepassing is op spraak en ook niet op dingen die je via internet betaalt (je kunt de MB's die je nodig hebt om betaalde porno te kijken niet declareren bij Telfortcornelixnootje1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:31:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt.![]()
Ik zal morgen voor de zekerheid Telfort nog even lastigvallen met de directe vraag of Voip mag.
Denk overigens dat niet zo heel veel mensen dat doen via UMTS, VOIPen
proxy ja/nee?
poorten geblokkeerd?
Iemand al over de 50mb limiet heen??
- 15 juni gaat het filter pas aan (bron: cellfoon)
- 1e blox wordt over de maand na rato berekend (ks)
En één gerucht:
- Vodafone gaat per medio juni over van 1800 Kb naar 3600 kb.
w00t! Als dat waar is kunnen we voortaan in 2 minuten over de datalimiet heen.robert-630 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:50:
[...]
En één gerucht:
Is er uberhaupt een (smart)phone die deze snelheid haalt? Ik merk nu al weinig verschil tussen WiFi en HSDPA, puur omdat m'n telefoon het toch niet sneller verwerkt.
Tesla Model Y RWD (2024)
T-Mobile zal eerst met Cat 6 HSDPA komen en later gevolgd door Vodafone en KPN.robert-630 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:50:
Nog wat feitjes:
- 15 juni gaat het filter pas aan (bron: cellfoon)
- 1e blox wordt over de maand na rato berekend (ks)
En één gerucht:
Er zijn zeker telefoons die het kunnen halen, echter merk je het nauwelijks omdat de proc het niet zo snel allemaal kan verwerken.--MeAngry-- schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
[...]
w00t! Als dat waar is kunnen we voortaan in 2 minuten over de datalimiet heen.
Is er uberhaupt een (smart)phone die deze snelheid haalt? Ik merk nu al weinig verschil tussen WiFi en HSDPA, puur omdat m'n telefoon het toch niet sneller verwerkt.
http://hirespdf.spitsnet.nl/2007-05-29/SPI20070529.pdf (pagina 21)
Daarin wordt bij Vodafone een limiet van 200 MB genoemt
[ Voor 3% gewijzigd door Schrijver op 29-05-2007 11:39 ]
vodafone en 200mb is al vaker langs gekomen maar er is nog geen duidelijkheid wat de grens van het limiet is.Schrijver schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:
In de Sp!ts van vandaag staat een artikel over mobiel internet:
http://hirespdf.spitsnet.nl/2007-05-29/SPI20070529.pdf (pagina 21)
Daarin wordt bij Vodafone een limiet van 200 MB genoemt
Leuk voor niet-Vodafone gebruikers met een hoge datalimiet.
Wat ik heb begrepen is dat Vodafone dus een eigen mini YouTube heeft.
Maar ik weet niet of deze via Vodafone live! loopt, want lijkt me weer niet compactible met WM.
1
2
3
4
5
6
| Voor gebruik van een telefoon als modem is er de Mobile Connect Card (voor de laptop) voor de klanten. Ook zijn er speciale data-abonnementen voor grootverbruikers. Voor ht overige gebruik is voor de gemiddelde prive persoon 50 mb meer dan voldoende. |
- rtsp streaming (oa Orb, VLC over port 554)
- http streaming (oa YouTube over port 80, Shoutcast over port 8000)
Is dat bij alle providers mogelijk? Bv, blokkeert Vodafone nou het domein youtube.com, alle streaming over http, of alleen streaming over http op domein youtube.com.
[ Voor 23% gewijzigd door Dreamvoid op 29-05-2007 16:19 ]
Specifiek voor Vodafone:Dreamvoid schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:07:
Hoe zit het bij de verschillende data providers nou precies met:
- rtsp streaming (oa Orb, VLC over port 554)
- http streaming (oa YouTube over port 80, Shoutcast over port 8000)
Is dat bij alle providers mogelijk? Bv, blokkeert Vodafone nou het domein youtube.com, alle streaming over http, of alleen streaming over http op domein youtube.com.
Alleen de vraag is dan met welke gsm's Live! mogelijk is. Ook met Symbian en WM?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:44:
[...]
En daarbij is binnenkort ook Youtube beschikbaar vanaf Vodafone Live!, wat in dit geval dus inhoudt dat men ook gewoon filmpjes hiervandaan op een telefoon kan bekijken zonder dat dit al te veel data kost. Bij de meeste mobieltje is het trouwens niet eens mogelijk Youtube te bekijken en met tussenkomst van Live! dus wel.
Heb jij daar toevallig meer gegevens over? Kan mijn HTC TyTN het aan bijvoorbeeld?DaannO schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Er zijn zeker telefoons die het kunnen halen, echter merk je het nauwelijks omdat de proc het niet zo snel allemaal kan verwerken.
Dit is wel een belangrijke stap naar het vergroten van de capaciteit van UMTS-netwerken en het terugbrengen van het energieverbruik van telefoons
Nou en...MaCk- schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:49:
Zojuist het volgende antwoord gekregen van vodafone op mijn mailtje van vorige week:
code:
1 2 3 4 5 6 Voor gebruik van een telefoon als modem is er de Mobile Connect Card (voor de laptop) voor de klanten. Ook zijn er speciale data-abonnementen voor grootverbruikers. Voor ht overige gebruik is voor de gemiddelde prive persoon 50 mb meer dan voldoende.
Ik ben al dik over die 50mb heen hoor en nog geen telefoontje gehad van Vodafone
Ik luister nog steeds iedere dag lekker tuninfm via vodafone
Ik begrijp niet dat vodafone zegt dat 50mb voldoende is voor een persoon. We zitten nu in een tijdperk dat iedereen mobiel wil internetten en dat moet gewoon kunnnen voor die 10 euro per maand
Voorlopig houd ik mijn PIT er nog even bij voor in de laptop
[ Voor 17% gewijzigd door knny op 29-05-2007 17:19 ]
Ik heb een nokia N80 met ingebouwde mail client. Als ik via mijn Wlan verbind dan kan ik de email gewoon ophalen maar via Hi eindeloos online dus niet.
Ik heb van KPN 3 instellingen gekregen die ik kan gebruiken om te verbinden, genaamd:
Hi wap
Hi MMS
streaming instellingen
Ik gebruik natuurlijk HI Wap, maar dan krijg ik dus geen verbinding met mijn mail (imap en pop niet). Verder heb ik ook nergens een 3g verbinding op het kon netwerk. In Belgie bijvoorbeeld wel dus het lijkt niet aan mijn telefoon te liggen. Ook is de snelheid maximaal iets van 5 kbyte/s
Wie heeft de oplossing want bij KPN kom ik ook niet verder....
Op zich is 50mb ook ruim voldoende voor nu.nl en je mail een keer per dag of als je toevallig eens in het OV zit.knny schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:17:
[...]
Nou en...
Ik ben al dik over die 50mb heen hoor en nog geen telefoontje gehad van Vodafone
Ik begrijp niet dat vodafone zegt dat 50mb voldoende is voor een persoon. We zitten nu in een tijdperk dat iedereen mobiel wil internetten en dat moet gewoon kunnnen voor die 10 euro per maand
Met je laptop ben je inderdaad grootverbruiker, dat is geen "inet op je mobiel" meer.
Maar goed, gelukkig bestaat er zoiets als concurrentie, en aangezien volgens mij niemand zo gek is om voor meer dan 12 maanden te tekenen kan het niet lang meer duren voor je wat anders kan gaan zoeken.
Over 2 weken (sorry!) zal ik de TS helemaal gaan updaten met alle nieuwe info. Ik heb het de komende periode wat drukker dus ik moet even prioriteiten stellen. Studie gaat even voor.
klinkt als scriptie faseDaannO schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:15:
Even een huishoudelijke mededeling.
Over 2 weken (sorry!) zal ik de TS helemaal gaan updaten met alle nieuwe info. Ik heb het de komende periode wat drukker dus ik moet even prioriteiten stellen. Studie gaat even voor.
Verwijderd
radio luisteren met bv TuninFM is toch echt mobiel internet en slurpt dataverkeercornelixnootje1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:13:
[...]
Op zich is 50mb ook ruim voldoende voor nu.nl en je mail een keer per dag of als je toevallig eens in het OV zit.
Met je laptop ben je inderdaad grootverbruiker, dat is geen "inet op je mobiel" meer.
Maar goed, gelukkig bestaat er zoiets als concurrentie, en aangezien volgens mij niemand zo gek is om voor meer dan 12 maanden te tekenen kan het niet lang meer duren voor je wat anders kan gaan zoeken.
Je kunt ook een draagbaar FM-radiootje kopen. Luistert nog een stuk relaxter + je hoeft je telefoon niet elke dag op te ladenVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:49:
[...]
radio luisteren met bv TuninFM is toch echt mobiel internet en slurpt dataverkeer

En weer een extra apparaat op zakSorcerer8472 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 07:50:
[...]
Je kunt ook een draagbaar FM-radiootje kopen. Luistert nog een stuk relaxter + je hoeft je telefoon niet elke dag op te laden
Nope, en zoals ik voor het weekend hier ook al vroeg kan ik ook geen MSN client gebruiken want die kan geen verbinding maken. Het ligt dus niet aan mij dus dat dit niet werkt.kaiiestan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:33:
Kunnen jullie wel vanaf je telefoon je email bekijken me Hi eindeloos online?
Ik heb een nokia N80 met ingebouwde mail client. Als ik via mijn Wlan verbind dan kan ik de email gewoon ophalen maar via Hi eindeloos online dus niet.
Ik heb van KPN 3 instellingen gekregen die ik kan gebruiken om te verbinden, genaamd:
Hi wap
Hi MMS
streaming instellingen
Ik gebruik natuurlijk HI Wap, maar dan krijg ik dus geen verbinding met mijn mail (imap en pop niet). Verder heb ik ook nergens een 3g verbinding op het kon netwerk. In Belgie bijvoorbeeld wel dus het lijkt niet aan mijn telefoon te liggen. Ook is de snelheid maximaal iets van 5 kbyte/s
Wie heeft de oplossing want bij KPN kom ik ook niet verder....
Uw advertentie hier?
Ik kan helaas ook geen msn client gebruiken, wat een stelletje eikels daar bij kpn zegCyPh schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:21:
[...]
Nope, en zoals ik voor het weekend hier ook al vroeg kan ik ook geen MSN client gebruiken want die kan geen verbinding maken. Het ligt dus niet aan mij dus dat dit niet werkt.
True, true, maar op de fiets, leg je dan vaak zo'n afstanden af?Chutney schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:44:
[...]
En weer een extra apparaat op zakHet voordeel is dat wanneer je lange afstanden reist het probleem met de frequenties niet zult hebben. Je luisterd immers naar een livestream die overal in de wereld te benaderen is (als het goed is
).
Okee, allerlei streaming radiozenders kun je alleen via internet beluisteren, maarja...
Een (deel)oplossing is iig het gebruiken van aac-streams. Dan heb je voor 32kbps vaak al goede kwaliteit. Jammergenoeg is er een gebrek aan goede clients voor Symbian en Windows Mobile

Verwijderd
Vodafone gaat je ook echt niet halverwege de maand bellen hoor omdat jij over je datalimiet heen gaatknny schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:17:
[...]
Nou en...

Ik heb gebeld met vodafone en die medewerker zei tegen mij dat ze geen extra factuur sturen totdat ze mij eerst persoonlijk op de hoogte hebben gebracht. Heb zijn naam maar even opgeschreven van die medewerkerVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Vodafone gaat je ook echt niet halverwege de maand bellen hoor omdat jij over je datalimiet heen gaatDat is toch alleen maar mooi voor hun? Je krijgt de rekening vanzelf
Ik krijg idd nog dat IP nrRoelant schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:22:
Interessante informatie die ik mis bij de diverse providers en in dit topic, zijn de van kracht zijnde technische beperkingen. Van Orange weet ik uit eigen ervaring dat ze je een eigen IP geven (dynamisch, met een node*.gprs.orange.nl host), waardoor je daadwerkelijk geen technische beperkingen hebt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Telfort, die iedereen via dezelfde proxy het www op stuurt - en daar kleven nogal wat nadelen aan.
Los van de diensten die je wel/niet kunt gebruikend daardoor, zit iedereen dus ook achter hetzelfde IP-adres (212.41.157.237). Dat raakt daardoor "vervuild" en regelmatig geblacklist (in het verleden oa. ook bij Sorbs), waardoor e-mails die je stuurt via die verbinding bij een groot aantal mailservers worden geweigerd.
Niet zo vreemd ook dat dat IP regelmatig geblacklist raakt, want iedereen die mobiel internet van Telfort gebruikt, op welke manier dan ook, gaat dus datzelfde IP naar buiten. En daar zullen dus best een paar minder frisse laptops tussen zitten, die wat crap de wereld in sturen.
Kleine disclaimer is dat mijn ervaring met Telfort gedateerd is, de laatste keer dat ik dat heb bekeken was via EDGE in januari, maar ik ga er vanuit dat dat nog niet anders werkt.
Weet iemand hoe dit bij de andere providers geregeld is? Ik begreep via via dat Vodafone ook werkt met een proxy, maar die persoon heeft dat abo niet meer dus testen is geen mogelijkheid. Van T-mobile weet ik helemaal niets.
Ik ben om nerd-technische redenen () uiteraard erg geïnteresseerd in een mobiel data-abonnementje, zeker nu het allemaal behoorlijk betaalbaar begint te worden. Maar dit is voor mij een belangrijk punt waar nog maar weinig over te vinden is, zoek ik op de verkeerde plek?

Ook het verbinden via een ip adres (http://111.111.111.111/) wordt geblokkeerd door Hikaiiestan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:24:
[...]
Ik kan helaas ook geen msn client gebruiken, wat een stelletje eikels daar bij kpn zeg
Uw advertentie hier?
Raar, dit staat erover op hun site:kaiiestan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:24:
[...]
Ik kan helaas ook geen msn client gebruiken, wat een stelletje eikels daar bij kpn zeg
Kan het alleen via hun eigen portal ofzo?(de gebruiker) - kan chatten via Hi Messenger, msn messenger, Hyves messenger en alle overige chat toepassingen die in de mobiel portals van Hi te benaderen zijn

Ik zou erover klagen en misschien zelfs de bundel opzeggen als ze zoiets doen

Ja denk dat ze dan zeggen dat het alleen via de portal kanSorcerer8472 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:29:
[...]
Raar, dit staat erover op hun site:
[...]
Kan het alleen via hun eigen portal ofzo?
Ik zou erover klagen en misschien zelfs de bundel opzeggen als ze zoiets doen
en opzeggen is geen optie, waar moet ik dan naar toe want mijn bel abbo loopt nog 1,5 jaar
[ Voor 17% gewijzigd door kaiiestan op 31-05-2007 09:37 ]
Is die portal van ze dan onhandig in het gebruik? Wel slecht dat ze een incomplete dienst aanbieden wat dat betreftkaiiestan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:36:
[...]
Ja denk dat ze dan zeggen dat het alleen via de portal kan
en opzeggen is geen optie, waar moet ik dan naar toe want mijn bel abbo loopt nog 1,5 jaar

CorePlayer!Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:32:
Een (deel)oplossing is iig het gebruiken van aac-streams. Dan heb je voor 32kbps vaak al goede kwaliteit. Jammergenoeg is er een gebrek aan goede clients voor Symbian en Windows Mobile
200Mb is het datalimiet van de datacard voor in laptopswd200 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:24:
[...]
vodafone en 200mb is al vaker langs gekomen maar er is nog geen duidelijkheid wat de grens van het limiet is.
Verwijderd
Ik wil graag een abonnement afsluiten met een HTC P4350. Nu heeft deze tel enkel gprs.
Is het nu beter om voor een abbo te gaan bij Tmobile ivm PIT? of voor een abbo bij telfort ivm hun 9,50 aktie voor 1gb dit omdat telfort sneller is. Merk je dat snelheidsverschil heel erg?
Of is het toch aan te raden om voor een tytn te gaan welke duurder in aanschaf is maar wel sneller?
Ik ben geen gigantische gebruiker maar heb ook geen zin om idioot lang te moeten wachten voor er een internetpagina geladen is:)
Ik zou dan voor die optie gaan. UMTS/HSDPA is echt een genot en je merkt beduidend het verschil daartussen. Je kan het vergelijken met een modem van 10 jaar geleden en ADSL van nu. Verder is de extra 200mhz voor de proc (totaal dus 400mhz) erg aan te raden en het loopt allemaal daardoor veel soepeler.Of is het toch aan te raden om voor een tytn te gaan welke duurder in aanschaf is maar wel sneller?
Ik zou zeggen, neem is een kijkje in het Hermes topic.
Verwijderd
Zoals ik zei ik ben geen heavy user maar gewoon normaal surfen (+- 1 uur per dag?!) + mail automatisch laten ophalen elk uur ofzo? downloaden van mp3 ben ik niet echt in geinteresseerd...
Verwijderd
Dan kom je niet zo gauw aan een GB per maand hoor. In die buurt kom je pas als je regelmatig streaming audio/video gebruikt, grote downloads uitvoert etc.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:00:
Zoals ik zei ik ben geen heavy user maar gewoon normaal surfen (+- 1 uur per dag?!) + mail automatisch laten ophalen elk uur ofzo? downloaden van mp3 ben ik niet echt in geinteresseerd...
Zeer waarschijnlijk:Orange World Extra
Voor de echte mobiele internetter. Onbeperkt toegang tot Orange World en een riante bundel voor het browsen van het mobiele internet. Hiermee kan je naar hartenlust surfen, e-mailen en downloaden. Om gebruik te kunnen maken van Orange World Extra moet je een Orange Abonnement hebben (geen Orange Free).
Bron: Telecomvergelijker.nl & Mijn Orange
- 200 MB--> 100 MB
- Gratis TV (op je gsm)
- 15,00 uit tegoed.
- 384 kb/s down (U)
- looptijd: wordt na 30 dagen automatisch beëindigd.
- Om toegang te krijgen tot je Orange World Extra abonnement moet je reguliere Orange World abonnement ook actief zijn.
Introductie 3 juli 2007.
[ Voor 21% gewijzigd door robert-630 op 05-06-2007 19:32 . Reden: Wijziging datalimiet. ]
Ziet er goed uit
Nah, je haalt die 1 GB dan echt niet hoor. Die haal je met je laptop waarschijnlijk niet eens. Bij gemiddeld surfwerk op mijn laptop (zonder streaming erbij) haal ik de 30 MB in 2 uur vaak niet eens...Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:00:
Ok maar dan nog steeds de vraag of telfort of tmobile? trek je met die tytn niet zo die 1gb van telfort weg? (telfort is nl goedkoper in aanschaf en sneller als ik dit zo lees hier)
Telfort (KPN) UMTS-dekking is nog steeds beter dan die van T-Mobile trouwens, en het is sneller (384k ipv 64 of 192k). Maar je moet het zelf weten
50MB
Hehe op deze manier wordt het wel erg moeilijk gemaakt om je 50MB limiet op te stokenDaannO schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:41:
Lekker dan. Vodafone heeft al 2 weken storing in en rond Amsterdam. Het komt er eigenlijk op neer dat je niet kan internetten omdat UMTS./HSDPA eruit ligt. Te druk op het netwerk.Ze hopen het binnen een paar dagen te verhelpen, maar zo schiet het niet echt op.
Als ze me niet als klant willen dan zal ik maar eens kijken wat KPN in de aanbieding heeft...
Edit:
Nou die Hi Eindeloos is ook niet alles. Snelheid is mager en dingen als streaming audio en video, push e-mail mogen niet. Ik verwacht dat in de verloop van tijd de fup van vodafone wel omhoog gaat en als straks die skweezer geactiveerd wordt lijkt me vodafone toch een goed alternatief.
[ Voor 18% gewijzigd door Trasos op 03-06-2007 21:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door rud op 04-06-2007 14:33 ]
Dit topic is gesloten.