Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 28.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, Wat heb je aan veel bandbreedte wanneer je het enkel op je telefoon mag gebruiken (je mag je telefoon niet als modem gebruiken) en je je complete datalimiet in een 4 minuten op kunt maken. Doe mij maar 2 gieg @ 64kbit. 11 november gaat bij mij dan ook de opzegbrief de deur uit. Zit al 8 jaar bij vodafone, maar ben het wachten nu echt zat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Als je ervanuit gaat dat je mailt je suf browst, dan kom je toch nooit aan die 50 MB met een pda of een toestel.
Maybe als je veel fotos verstuurt, maar meer dan 1 foto p/dag versturen red je het nog niet eens.

50 MB is genoeg bij eerlijk normaal fantsoenlijk pda gebruik!
(Denk eraan, tis rete snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm, het werkt niet eens met een pda ;). En daarnaast, wat heb je bij jouw genoemde 'normale gebruik' aan die hoge snelheid?

Daarnaast kan de grootte van een foto met de huidige 3.3 (of hoger) megapixel camera's die tegenwoordig in de telefoons zit behoorlijk oplopen. En wat dacht je van zo nu en dan eens een gemaakt filmpje emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MethodP schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:24:
Ik heb een vraagje,

Ik heb een t-mobile prepaid sim locked telefoon, waarmee ik af en toe wil internetten. Nu kan ik ook internetten maar kost het 0,15 cent per 100 Kb en gaat het erg traag.

Maar t-mobile biedt ook ook web'n'walk zonder abonnement aan! namelijk :

Standaard tarief prepaid || € 0.24 per 100kb. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee, en dan doel ik met name op de snelheid, want op de site staat dat die down en up beide 128 Kbps is. Maar als ik op "meer info" klik, krijg ik te zien dat de download snelheid 384 Kbps is....erg overzichtelijk allemaal :X
Ook vraag ik me af hoeveel je voor het aantal Kb betaal dat je upload, staat namelijk nergens...

Alvast bedankt! :>
Ik doe het ook nog op deze manier (ik heb genoeg flex tegoed) maar aangezien je 2,40 per MB bekijk ik alleen pda-sites en download niks. Down is de verbinding volgens mij uncapped dus minstens 384 kbps, maar ik meen dat je er ook op hsdpa mee kan. Up is de verbinding, als het goed is net zo snel als bij normale uncapped UMTS, zie ts -> 64 op umts dus (en maybe 384 op hsdpa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 12:21
Bij 250 MB had je al meer kunnen stellen dat het zorgeloos is, want dat is zo'n 15 MB per dag. Ik vind 50 MB wel aanvoelen alsof je op rantsoen wordt gezet en je eigenlijk weinig meer kunt doen dan af en toe mailen, de NS reisplanner checken of nu.nl lezen. Een paar keer de volledige pagina van GeenStijl downloaden en je moet al oppassen voor zo'n waarschuwing.

Ik kan me voorstellen dat Vodafone liever niet wil dat je torrents gaat seeden op je telefoon, maar 50 MB vind ik eigenlijk karig, voor een pakket dat als 'zorgeloos mobiel internet' door het leven moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

maar jij hebt dus een abonnement? Want internetten op deze manier terwijl je wel een abo hebt heb je inderdaad snelheden van 384 Kbps. Ik heb namelijk prepaid :p Ach ik meld me gewoon aan, ik zie het wel. in ieder geval bedankt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MethodP op 21-05-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

Leuk, die Blox van Vodafone....
Ik net geprobeert om die nieuwe Blox aan te zetten blijkt dat ik geen Blox kan gebruiken omdat ik een Vodafone UMTS abo heb.... En Blox werkt alleen in combinatie met een basis abo...
Blijf ik dus nog steeds gebonden aan die 75 cent per kwartier...
Nog maar 9 maanden tot mijn abo verloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 15:50

Radjesh

hoi

Sorcerer8472 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:42:
[...]

Telfort dan? Is sneller met 384 kbit/s en die 1100MB haalt toch bijna niemand :P
Mag je daar wel je telefoon als modem gebruiken?

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeweetet.nl/wp-content/uploads/2007/05/telfort.PNG

[ Voor 14% gewijzigd door Radjesh op 21-05-2007 16:29 ]

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Ik vind dat Vodafone het wel verkeerd aanbied...
Zij zeggen in hun "marktstrategie" dat het zoveel als je wilt is, terwijl als je de kleine lettertjes leest niet zo is. Dat wordt wat voor de Consumentenbond als mensen de eerste dikke rekeningen krijgen.......

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Vol verwachting klopte mijn hart en nu blijkt Vodafone inderdaad een slap aftreksel voor mobiel internetten neer te zetten.
T-Mobile lijkt mij het beste voor mobiel internetten, maar hebben waardeloos bereik. Althans, in ieder geval in de gebieden waar ik vaak kom.
KPN die pakt het tenminste serieus aan en hanteerde een verstandige "dynamische" datalimiet. Hoe meer er door iedereen gebruikt, hoe hoger de limiet voor de grootverbruiker is (10x het gemiddelde van alle gebruikers aldus de info die ik hier las en op hun site).

En dan Vodafone: "Zorgeloos mobiel internet" Blox...
Dan vraag ik me af: wat is er zo zorgeloos aan die 50MB datalimiet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Waarom moet GPRS/UMTS/EDGE zo duur zijn ?

Kan me voorstellen met EDGE dat het best wat duurder kan zijn maar GPRS heeft nagenoeg geen bandbreedte en zou dus rustig stuk goedkoper kunnen zijn maar hier zie je 0,0 onderscheid in vreemd genoeg.

Zet je GSM aan/uit en je creeert 3Kb aan data .. denk dat ik em maar 1000 keer per dag aan / uit ga zetten 3mb gratis traffic ;) (ok je hebt er geen reet aan ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212800

die providers willen alleen maar grof geld verdienen, het is tijd dat zowel prepaid als abbo's gewoon onbeperkt kunnen internetten voor een vast bedrag alles wat anders is dan onbeperkt is gewoon waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 15:50

Radjesh

hoi

Joen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:19:
Vol verwachting klopte mijn hart en nu blijkt Vodafone inderdaad een slap aftreksel voor mobiel internetten neer te zetten.
T-Mobile lijkt mij het beste voor mobiel internetten, maar hebben waardeloos bereik. Althans, in ieder geval in de gebieden waar ik vaak kom.
KPN die pakt het tenminste serieus aan en hanteerde een verstandige "dynamische" datalimiet. Hoe meer er door iedereen gebruikt, hoe hoger de limiet voor de grootverbruiker is (10x het gemiddelde van alle gebruikers aldus de info die ik hier las en op hun site).

En dan Vodafone: "Zorgeloos mobiel internet" Blox...
Dan vraag ik me af: wat is er zo zorgeloos aan die 50MB datalimiet? :?
Lijkt mij juist telfort. 1100 MB per maand voor 9,50, en dan heb je UMTS speed? ;)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:14:
Euhm, het werkt niet eens met een pda ;). En daarnaast, wat heb je bij jouw genoemde 'normale gebruik' aan die hoge snelheid?

Daarnaast kan de grootte van een foto met de huidige 3.3 (of hoger) megapixel camera's die tegenwoordig in de telefoons zit behoorlijk oplopen. En wat dacht je van zo nu en dan eens een gemaakt filmpje emailen?
Wat werkt er dan niet met een PDA :?

50MB is natuurlijk niet "Zoveel je wilt" 8)7

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 11:55
En wederom een voorbeeld van een angstige telecomoperator die aan ALLES maar dan ook echt ALLES wil verdienen. Erg veel krediet krijgen ze zo niet van hun klanten, maar dat zal ze blijkbaar weinig interesseren.

Wat kost een paar MB dataverkeer voor Vodafone? En wat krijgen ze ervoor? Juist. Tel uit je winst. Tijd om net - als bij de reissector - eens wat fatsoenlijke reclameregels op te stellen. 'Zorgeloos' *proest*.

Zum kotzen dit :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Deze Blox werkt anders prima op een pda. HSDPA is een genot en je moet het ook gebruiken om normaal mee te internetten en niet om te downloaden.

Verder wordt deze discussie nu op 2 fronten gevoerd en misschien is het een beter idee om hier door te gaan: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

edit:
Rant @ reacties

Al die overdreven reacties :S Dan neem je het toch niet? Niemand verplicht je om die blox te nemen en er zijn tegenwoordig genoeg providers die het zelfde aanbieden, wel een lagere snelheid maar met een hogere fup!

[ Voor 26% gewijzigd door DaannO op 21-05-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:56:
edit:
Rant @ reacties

Al die overdreven reacties :S Dan neem je het toch niet? Niemand verplicht je om die blox te nemen en er zijn tegenwoordig genoeg providers die het zelfde aanbieden, wel een lagere snelheid maar met een hogere fup!
Het zou netjes zijn als mijn eigen provider (in dit geval Vodafone) met een fatsoenlijk aanbod zou komen. Maar dat doen ze niet, want anders verdienen ze te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Uit de algemene voorwaarden:
Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik in het buitenland.
Waarom zou dat niet mogen? Die 50 MB zijn er toch zo in een zucht doorheen. Kunnen ze daarna mooi beginnen met factureren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
RoelJewel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:59:
[...]

Het zou netjes zijn als mijn eigen provider (in dit geval Vodafone) met een fatsoenlijk aanbod zou komen. Maar dat doen ze niet, want anders verdienen ze te weinig.
Het is gewoon een bedrijf dat geld moet verdienen en zij doen dat op deze manier?! Je zegt je abo op en je stapt over op KPN. Klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
knny schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:11:
Ik vind dat Vodafone het wel verkeerd aanbied...
Zij zeggen in hun "marktstrategie" dat het zoveel als je wilt is, terwijl als je de kleine lettertjes leest niet zo is. Dat wordt wat voor de Consumentenbond als mensen de eerste dikke rekeningen krijgen.......
Mja, denk dat ze het wel slim hebben aangepakt: "knny, hier heb je 3 biertjes en je mag zoveel drinken als je wilt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
offtopic:
Zo meteen is het een typ-fout van een medewerker en schijnt het 500mb te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:06:
offtopic:
Zo meteen is het een typ-fout van een medewerker en schijnt het 500mb te zijn :P
offtopic:
Da's nog niet gigantisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 15:58

DaWaN

'r you wicked ??

RoelJewel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:02:
Waarom zou dat niet mogen? Die 50 MB zijn er toch zo in een zucht doorheen. Kunnen ze daarna mooi beginnen met factureren :).
Omdat ze dan te veel boze klanten krijgen die over hun datalimiet gaan...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Equator schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:52:
[...]

Wat werkt er dan niet met een PDA :?
Zie het stukje van RoelJewel. PDA valt onder de 'e.d.' (tenzij je een smartphone hebt natuurlijk, maar ik ga nu even uit van een PDA met losse telefoon). Hier ben ik eerder ook al tegenaan gelopen toen bleek dat ik voor het surfen op vodafone live gewoon moest betalen omdat ik het op mijn PDA deed ipv op de telefoon |:( |:(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219189

Sick Nick schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:43:
Bij tmobile heb je geen 1800 kbit voor 10 euro, daar krijg je 64 kbit voor. Dat is nogal een verschil ;) Dat er een aantal PIT abo's nog niet geknepen zijn is mazzel hebben, in principe worden ze (op den duur) allemaal geknepen op die lage snelheid. Wil je bij tmobile zo'n snelheid zit je al op 70 euro dacht ik.
klopt maar ik zei ook voor 10 euro meer ;-) dus 19.95 maar dan helemaal onbeperkt en de zelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49

Sorcerer8472

Mens sana?

Radjesh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:52:
[...]

Lijkt mij juist telfort. 1100 MB per maand voor 9,50, en dan heb je UMTS speed? ;)
UMTS-speed download en HSDPA-speed upload...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zojuist ook de "Onbeperkt" Internet Blox geactiveerd voor zolang als m'n Vodafone abbo nog duurt. De snelheid is wel leuk inderdaad, ik heb een HSDPA telefoon (N95) met goede dekking hier (Eindhoven) dus dat is super. Maar 50MB per maand... :X Achteraf toch wel blij dat ik naar KPN ga denk ik.

Maar het meeste hoop ik nog dat de concurrentie hier niet ophoudt, en snelheden en datalimieten dus nog gaan stijgen, net als bij ADSL toentertijd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zojuist maar eens even de klantenservice gebeld. Daar werd ik doorverbonden met 'data'. Daar wisten ze zelf nog niet eens dat er een 50 mb datalimiet was. Zij hadden het niet in hun voorwaarden staan. Ik heb toen maar even de url op hun site gedicteerd waarin de 50mb genoemd werd. Degene die ik aan de telefoon had vond het zelf ook heel vreemd en ging het intern uitzoeken. Ik word er nog over terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 22:59
Jammer eigenlijk. Ik had hier op gewacht in de hoop dat ze met een vergelijkbaar aanbod als KPN of T-Mobile zouden komen, maar dat zat er niet in blijkbaar. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik als ik over een paar maanden mag verlegen overstap naar een andere provider. Tenzij ze voor die tijd alsnog een wat soepelere voorwaarden invoeren, maar dat zie ik zo gauw niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

Mfpower

In dubio

Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Zie het stukje van RoelJewel. PDA valt onder de 'e.d.' (tenzij je een smartphone hebt natuurlijk, maar ik ga nu even uit van een PDA met losse telefoon). Hier ben ik eerder ook al tegenaan gelopen toen bleek dat ik voor het surfen op vodafone live gewoon moest betalen omdat ik het op mijn PDA deed ipv op de telefoon |:( |:(...
Hier ben je tegenaan gelopen? Hoe is dat dan in zijn werk gegaan.. want volgens mij moeten ze wel hele dirty tricks uithalen om dat te kunnen zien. Zoals bijvoorbeeld de agent van je browser bekijken (zoiets kan ik me voorstellen). Weet je daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Sick Nick schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:43:
Bij tmobile heb je geen 1800 kbit voor 10 euro, daar krijg je 64 kbit voor. Dat is nogal een verschil ;) Dat er een aantal PIT abo's nog niet geknepen zijn is mazzel hebben, in principe worden ze (op den duur) allemaal geknepen op die lage snelheid. Wil je bij tmobile zo'n snelheid zit je al op 70 euro dacht ik.
Als je goed leest staat er 'voor 10 euro meer'. Dit abonnement heet dan ook Pocket Internet Totaal plus en is geschikt voor toestellen die UMTS ondersteunen waardoor een snellere verbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
FerryJoosten schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:43:
[...]

Als je goed leest staat er 'voor 10 euro meer'. Dit abonnement heet dan ook Pocket Internet Totaal plus en is geschikt voor toestellen die UMTS ondersteunen waardoor een snellere verbinding mogelijk is.
PIT+ is gecapt op 192/32 kbit/s: je hebt er wel een UMTS-telefoon voor nodig maar dan is het nog steeds niet zo snel als de Vodafone Blox. Onbeperkt HSDPA kost bij T-Mo € 69,50 per maand: dan heb je wel een upstream van 384 kbit/s (in tegenstelling tot de 64 kbit/s bij Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Ja, maar die past alleen op je laptop... tenminste je neemt toch geen abonnement (niet dat je dat zegt hoor :)) van 70 jallies om er vervolgens onbeperkt op je UMTS toestel te kunnen internetten?

Pit en Pit+ zijn tenminste wél onbeperkt maar dan ook écht onbeperkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Spinvis op 21-05-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Maar het is wel een trage snelheid (of is dat T-Mo's garantie dat je niet hele dvd's met je telefoon gaat downloaden? ;)), terwijl je voor hetzelfde geld wel 1,8 Mbit/s hebt bij Vodafone...ik vind het een lastige keuze, ware het niet dat ik niet meer kan kiezen: op 11 juni ga ik over naar Vodafone met een sim-only. Dan ga ik maar niet in de trein mijn mail lezen: 75 cent voor een kwartiertje internet vind ik toch aan de behoorlijke prijs (ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het hele tijdsurfen van Vodafone nu al helemaal niks vind, dan reken ik liever af per kbyte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

met je dvd's zit je zo aan die 50mb :? . Het is een acceptabele snelheid voor email lezen (PIT) en voor de geduldige gebruiker, zelf geen ervaring met Vodafone. Ik zal niet langer een veer in de reet van mn operator steken :)

laten we het zo zeggen: het Blox abonnement is een perfect abonnement voor de mensen die niet meer dan 50mb per mnd verbruiken en toch van snelheid houden!

En voor wat betreft de tijdsafrekening bij vodafone buiten de bundel, dat is wel rukkerderuk!

[ Voor 36% gewijzigd door Spinvis op 21-05-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

FerryJoosten schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:04:
Ja, maar die past alleen op je laptop... tenminste je neemt toch geen abonnement (niet dat je dat zegt hoor :)) van 70 jallies om er vervolgens onbeperkt op je UMTS toestel te kunnen internetten?

Pit en Pit+ zijn tenminste wél onbeperkt maar dan ook écht onbeperkt.
Ik heb voor m'n werk een Nokia N95 met een t-mobile HSDPA abo erbij, dat vliegt behoorlijk moet ik zeggen. Dan is browsen wel leuk, op m'n MDA compact III met gprs is het niet prettig om pagina's met veel plaatjes te bekijken. Met HSDPA gaat het prima, op speedtest gekeken en daar kwam 150KB download en 30 KB upload uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kan iemand me (technisch) uitleggen hoe een provider merkt dat jij je telefoon als modem voor je laptop gebruikt?
Behalve uiteraard een grote hoeveelheid data...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Sick Nick schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:23:
[...]

Ik heb voor m'n werk een Nokia N95 met een t-mobile HSDPA abo erbij, dat vliegt behoorlijk moet ik zeggen. Dan is browsen wel leuk, op m'n MDA compact III met gprs is het niet prettig om pagina's met veel plaatjes te bekijken. Met HSDPA gaat het prima, op speedtest gekeken en daar kwam 150KB download en 30 KB upload uit :)
:) Daarom heet je ook 'Sick Nick' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Apache4u schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:29:
kan iemand me (technisch) uitleggen hoe een provider merkt dat jij je telefoon als modem voor je laptop gebruikt?
Dat vroeg ik al - zie m'n eerdere posts. Blijkbaar hebben ze het wel door. Ik weet ook niet hoe, ik vermoed user-agent check op de browser ofzo. Ik vraag me af of ze dat mogen doen want dan lopen ze gewoon je pakketjes te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220047

Het eigenlijk helemaal geen 9,50 he want als je voor 1 jaar mobile internet blox neemt kan je kiezen uit: 134 euro korting op je toestel (bijvoorbeeld nokia N95) of jaar lang 50% korting dus dan betaal je 4,75 per maand. Als je voor abokorting kiest dan kan je ook na een paar maanden gewoon je blox uitzetten, bij toestelkorting zit je jaar vast.

En het schijnt dat datalimiet niet zo een probleem is, als je meer gebruikt krijg je geen rekening, alleen een waarschuwing. Tweede keer bellen ze je om te vragen wat je mee doet en als blijkt dat gemiddeld gebruik veel hoger is dan 50mb passen ze de voorwaarden aan. Dus ik zou zeggen allemaal zwaar data leechen 8)

Zelf browse ik bijna elke dag met opera mini en met gewoon surfen kom ik niet eens in de buurt van 50mb. Maar als je nu met hspda toestel veel filmpjes zou gaan streamen dan kom je wel denk ik overheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219189

Men kan zien welke browser je gebruikt. Het eerste wat ze opvalt is natuurlijk de overschreiding van de 50 MB. Laten we met zn allen lekker Vodafone de kop gek praten >:) >:) >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik gebruik nu 1 jaar PIT van T-mobile en voor normaal mailen en Internet 'met wat geduld' is het prima. Ik kan mij voorstellen dat je sneller spul wil hebben, maar PIT is in de basis goed genoeg voor priegelige mobieltjes.

De reclame van Vodafone lijkt mij wat optimistisch in vergelijking met de datalimiet. Ik denk dat een FUP geen overwegende bezwaren oplevert, maar het is net alsof de nieuwste V8 diesel wordt aangeprezen met Nice in het vooruitzicht terwijl in de kleine lettertjes staat dat de snelweg slechts het eerste kwartier gratis is.

Natuurlijk staat het mij vrij om op een slecht aanbod in te gaan. Dat is het punt niet echt. Waar het om drait is of het aanbod niet iets anders inhoud. Immers, 'zoveel je wilt'. Genoeg wettelijke aanknopingspunten om er eens goed over door te zaniken, maar feitelijk heb je niets tegen Vodafone. Ze moeten het eens omdraaien wat dat betreft, maar dat is aan de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 11:47
FerryJoosten schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:11:
laten we het zo zeggen: het Blox abonnement is een perfect abonnement voor de mensen die niet meer dan 50mb per mnd verbruiken en toch van snelheid houden!
Maar wat heb je er aan? Dat je sneller je email verstuurd cq binnenhebt? die paar secondes? Het is in potentie iets om muziek te streamen of snel grote internetsites te openen of om tv te kijken via internet. Dan zit je toch al snel op 50MB (per dag...). Dit product is naar mijn mening echt te onzinnig voor woorden. Leuk die snelheid maar die limiet :S.

Neem als vergelijking even ADSL abonnementen waar het vroeger ook zo was dat goedkopere abonnementen trager en datalimieten hadden waar de duurdere abonnementen sneller en fair-use zijn.

Iemand die veel dataverkeer gebruikt wil vaak ook een snellere verbinding.

Oh en dan de naam van het product "Zorgeloos..." wat is hier zorgeloos aan? als je niet oppast zit Vodafone achter je aan :S

[ Voor 6% gewijzigd door RiCk op 22-05-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:51
Waardeloze blox.
Zelf zit ik helaas nog een paar maanden aan vodafone vast.

Heb je voor deze blox nu echt een 3G telefoon nodig, of kan deze blox ook via gprs werken? (bijv met de htc s710)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Frag1le schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:12:
Waardeloze blox.
Zelf zit ik helaas nog een paar maanden aan vodafone vast.

Heb je voor deze blox nu echt een 3G telefoon nodig, of kan deze blox ook via gprs werken? (bijv met de htc s710)
Volgens mij is een UMTS-telefoon geen voorwaarde om de Blox af te sluiten. Dus met een GPRS-telefoon zou je het ook kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Al die telefoons zijn ge-'rebrand'. Er staat eigen firmware van vodafone op. Hierdoor is het voor hun erg makkelijk om met de manier van verbinden duidelijk te maken of het de telefoon zelf is, of dat het een telefoon is die als modem gebruikt wordt (misschien is dat zelfs ook al wel mogelijk met de standaard firmware).

Natuurlijk gaan ze zichzelf in de vingers snijden wanneer de datalimiet omhoog gaat. Dan wil niemand meer het E70 abbo. Maar waarom dan het dataverkeer cappen, en niet de snelheden. Ik vind het zo'n enorm onlogische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, allemaal leuk en aardig, maar die gok wens ik niet te wagen. Stel ik haal de 500MB en ik krijg wel een naheffing, dan is dat een rekening over 450MB. Aangezien vodafone voor een MB ongeveer E2 rekent is dat een behoorlijke rekening (voor de trage rekenaars: dat is inderdaad bijna E1000).

Ze moeten ook wel redelijk hard optreden hiertegen. Wanneer ze dat niet zouden doen snijden ze zichzelf in de vingers met hun duurdere data abbo van E70 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens de voorwaarden krijg je niet zomaar een naheffing maar wordt eerst contact met je opgenomen zodat je je gebruik kunt aanpassen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, maar je kunt ook nergens achterhalen wat je gebruik was. Vodafone kennende zul je ook weer een E2 euro kostende dienst af moeten nemen om je dataverkeer bij te houden. Stel je verbetert tot 2x toe je verbruik, dan kan het nog steeds best zijn dat je van 500 naar 400 naar 300 gaat en je er de 3e keer nog steeds 250 overheen zit.

De snelheid en het dataverbruik staat niet in verhouding. Het lijkt gewoon by design gemaakt te zijn om te overschreiden. Je kunt binnen 4 minuten je complete maand hoeveelheid opmaken!

Er moeten gewoon enorme fouten gemaakt zijn bij het in elkaar zetten van deze blok. Ik kan me niet voorstellen dat iemand met hersenen zoiets kan verzinnen tenzij er een andere motivatie achter steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen idee hoe dat zit. Ik heb nu een originele databundel van 500KB (worden al een tijdje niet meer verkocht) en daar krijg ik gewoon verbruiksinfo van in myvodafone en achter optie 1->1 bij 1200.

En eens: 50MB is klote weinig. Maar 't is wel een stap in de goede richting iig. Zeker omdat ze de volledige HSDPA snelheid aanbieden, itt de andere aanbiediers. In dit opzicht heeft vodafone een beter product. Prijstechnisch zit 't ook goed, alleen de datalimiet blijft nog achter in de middeleeuwen.

En de motivatie is heel simpel: geld verdienen. Ze denken dat ze aan abo's van 70 euro die alleen door zakenlui gebruikt worden meer kunnen verdienen dan aan abo's van een tientje die door consumenten (== veeeel grotere markt) gebruikt worden.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik bedoel meer de motivatie om zo'n krom product op de markt te brengen. Wat heb je aan die snelheid wanneer de datalimiet ingesteld is op af en toe mailen? Dat je 10ms korter hoeft te wachten tot je mailtje binnen is? 4 minuten. Minder dan 4 minuten kun je elke maand genieten van die prachtige snelheden. Dan ben je door je data heen. Dat is uitgaande van de kortst mogelijke maand (februari in een niet schrikkel jaar) 8 seconden per dag.

Hoe kan een bedrijf een dergelijk product met droge ogen aanbieden. Lekker zorgeloos iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:51
rclahsen schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:17:
[...]

Volgens mij is een UMTS-telefoon geen voorwaarde om de Blox af te sluiten. Dus met een GPRS-telefoon zou je het ook kunnen aanvragen.
Ik snap dat je de blox kan toevoegen aan je huidige abo, maar werkt de blox dan ook wanneer je mobiel geen 3G(UMTS/HSDPA) aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

Ik kwam net het persbericht van Vodafone tegen:
Dit is een origineel persbericht.

Vodafone Nederland biedt verbeterd mobiel internet, versterkte Google(tm) Search en Startpagina links

Echt internet tot 1,8 Mbps voor een flatfee van EUR 9,50 per maand

Maastricht, 22 mei 2007 - Vodafone Nederland breidt vanaf vandaag Vodafone live! uit met razendsnelle en volledige internettoegang op de mobiele telefoon voor EUR 9,50 per maand. Vodafone klanten kunnen zoeken op het hele internet met het voor Vodafone live! versterkte Google(tm) Search en via Startpagina links. Daarnaast comprimeert een revolutionaire netwerkoptimalisator internetpagina's en zorgt zo voor een betere beleving bij de klant.

De Vodafone live! homepage is verbeterd om de makkelijkste toegang tot het hele internet en de beste informatie, muziek, TV and Games content van Vodafone live! en andere, speciaal voor mobiel gemaakte sites te bieden. De uitgebreide zoekfunctie van Google is uniek en geeft directe toegang tot alle zoekresultaten uit al deze bronnen. Samen met de directe links via Startpagina is dit de makkelijkste manier om toegang tot het internet te krijgen via de mobiel.

Nieuwe en bestaande mobieltjes

Een revolutionaire module die Vodafone vanaf halverwege juni in haar netwerk heeft ingebouwd, comprimeert bestaande internetpagina's zodat ze sneller worden afgeleverd bij de klant, zowel op nieuwe als bestaande mobieltjes. Veel belangrijke functionaliteiten van internetsites blijven intact en de optimalisator vertaalt internetten op de PC in optimaal internet op de mobiele telefoon.

Snelheid en kosten

Vodafone maakt in haar tariefplan geen onderscheid op snelheid. Klanten krijgen altijd de hoogst mogelijke snelheid afhankelijk van de snelheid van het Vodafone-netwerk ter plaatse en de capaciteit van het mobieltje. De nieuwste HSDPA-mobieltjes kunnen 1.8 Mbps download snelheid gebruiken omdat het Vodafone Mobiel Breedband (HSDPA)-netwerk nu is uitgerold over meer dan 90% van Nederland. Met de flexibele Vodafone BloX formule kunnen klanten een 'Zorgeloos Mobiel Internet' BloX nemen voor EUR 9,50 per maand. Deze BloX kan per maand aan- of afgesloten worden, geheel naar de behoefte van de klant.

Voor meer informatie zie: www.vodafone.nl/googlesearch en www.vodafone/live (deze links zijn beschikbaar vanaf 12.00 a.m. vandaag)

/ / / / / / / / / / / / / / /

Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het meest toonaangevende telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel 200 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 25 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 38 landen.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Vodafone in Maastricht, Nederland, afd. Corporate Communications en vragen naar André van der Elsen of Yvonne Koks. Telefoon: +31(0)43-3555222, e-mail: press.nl@vodafone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Staat er echt 50 MB in de _voorwaarden_? Of zegt men die @ klantenservice?

In geval van het 2e zou ik er niet op letten in ieder geval: zelfs de naam van het abo "zorgeloos online" en de snelheid van 1.8 Mbps maken dit tot een absoluut onrealistische datalimiet die het in de rechtbank niet zal redden...

Denk niet dat ze zomaar naheffen maar eerder zullen waarschuwen trouwens, en dat ze het sowieso nu even zullen aankijken, hoe heftig het verbruik wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:47
Janoz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:13:
Ik bedoel meer de motivatie om zo'n krom product op de markt te brengen. Wat heb je aan die snelheid wanneer de datalimiet ingesteld is op af en toe mailen? Dat je 10ms korter hoeft te wachten tot je mailtje binnen is? 4 minuten. Minder dan 4 minuten kun je elke maand genieten van die prachtige snelheden. Dan ben je door je data heen. Dat is uitgaande van de kortst mogelijke maand (februari in een niet schrikkel jaar) 8 seconden per dag.

Hoe kan een bedrijf een dergelijk product met droge ogen aanbieden. Lekker zorgeloos iig.
Mijn vodafone abbo loopt binnekort af, de 3 maanden voordat ik afgesloten wordt zal ik deze blox activeren en data pompen bij het leven ;)... Kijken of ik gebeld wordt na de 50MB.

Kunnen we nog leuk discussieren mit unsere freunde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
en sowieso het gebruiken van het woord "flatfee" vind ik dan ook misleidend.
Dat betekend toch in principe toch onbeperkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Misschien ook hier wel handig, van Telecomvergelijker.nl

Gepost door qwerty1234 op 21/05/2007 23:01
Graag even jullie aandacht:

Hier is een stukje inside-info;

Zorgeloos mobiel internet blox is ontworpen als nagenoeg onbeperkt internet blox voor je mobiel. Het gaat in de eerste instantie om surfen en niet om elke dag uren lang filmpjes te kijken en internet radio te luisteren. Maar staar je niet blind op die 50mb! Dat is puur opgenomen om juridische redenen, verwachting is dat mensen aanvankelijk gemiddeld niet meer dan 50 mb zullen gebruiken. Dat is zo omdat via live APN de websites automatisch aangepast en gecomprimeerd worden en uit de tests en uit de contacten met t-mobile en kpn is gebleken dat gemiddeld gebruik erg laag is, ik meen me te herinneren rond 20 mb per maand.
Ben je nou zo een nerd dat je meer dan 50mb weet te verstoken, niets aan de hand, je krijgt alleen een waarschuwing. Pas na 2 keer wordt geloof ik contact met je opgenomen en gaan ze kijken hoe je het precies presteert om meer dan 50mb te gebruiken. Mits je niets stouts doet (voip, modem voor je laptop etc) dan zullen ze je zeer waarschijnlijk met rust laten. Voor vodafone is dit ook gewoon nieuw en als er gemerkt wordt dat gemiddeld gebruik naar 100mb gaat dan wordt plafond zeer waarschijnlijk bijgesteld (ook in de voorwaarden).

Erikd_o:

Je had gewoon pech om een verkeerde, slecht geinformeerde medewerker aan de lijn te krijgen. Je kan altijd je blox uitzetten:

http://www.vodafone.nl/Vo...Postpaid_mei_07_final.pdf

10. Contractant kan Vodafone BloX op elk
moment opzeggen middels Vodafone afdeling
Klantenservice op het telefoonnummer 1200.

(blox komt idd pas per einde kalendermaand te vervallen maar je kan het op elk moment opzeggen!)
Wat trouwens verder niet nadrukkelijk in de voorwaarden staat is wel te vinden op vodafone intranet; (stukje coulance) indien je blox tussentijds wil verhogen dan kan dat.. bijvoorbeeld je wil een voordeel blox omzetten naar een zorgeloos blox.

robert-jan:
ten eerste; consumentenbond in het algemeen =
ten tweede; 200kb en 600kb per pagina is op je PC! Niet op je mobiel. Als je met zorgeloos Blox gaat surfen dan worden die pagina's gecomprimeerd naar gemiddeld 20-30 kb per pagina. Overigens, er is weinig magisch aan zo een compressie, alle fotos en filmpjes worden gewoon aanzienlijk kleiner omdat je scherm slechts een fractie van je normale PC-resolutie heeft. Dus je pagina's laden zelfs op een GPRS telefoon snel en je dataverbruik is ongeveer een tiende van wat het normaal is.

Persoonlijk vind ik (ja, ik ben bevooroordeeld) het een interessant alternatief voor KPN en T-mobile. Want beiden knijpen hun up en download speed en bij Vodafone heb je altijd snelst mogelijke verbinding. Een ander heel belangrijk voordeel is dat het per maand aan of uitgezet kan worden en bij de concurrenten zit je minstens een jaar aan vast.

Verder kan je kiezen voor verschillende kortingsacties:

Deal 1: Blox voor 9.50 voor slechts 4,75 per maand. Korting geldt maximaal eerste 12 maanden. Blox kan je altijd tussentijds uitzetten maar als je het later weer aanzet betaal je gewoon 9.50 ipv 4.75.

Deal 2: Blox voor 9.50 per maand vastzetten voor 12 maanden; dan krijg je 134 euro toestelkorting op een aantal geselecteerde toestellen (oa n95, n73).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:19:
Jij neemt blijkbaar de moeite niet om het topic even door te nemen:

Chutney in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."
Trasos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:29:
en sowieso het gebruiken van het woord "flatfee" vind ik dan ook misleidend.
Dat betekend toch in principe toch onbeperkt? :?
Google define:flat free

Flat Free Wikipedia

Blijkbaar is de definitie "Flat Free" een erg rekbaar begrip. Flat Free doet wel de schijn wekken van onbeperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:19:

In geval van het 2e zou ik er niet op letten in ieder geval: zelfs de naam van het abo "zorgeloos online" en de snelheid van 1.8 Mbps maken dit tot een absoluut onrealistische datalimiet die het in de rechtbank niet zal redden...

Denk niet dat ze zomaar naheffen maar eerder zullen waarschuwen trouwens, en dat ze het sowieso nu even zullen aankijken, hoe heftig het verbruik wordt.
Cut en pasta van pagina 2:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6fd8320971d52e88077cf0a9954c4bf4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Die datalimiet van 50MB staat er inderdaad, maar ik ben benieuwd hoe lang deze wordt aangehouden. Vodafone zal snel merken dat het gemiddelde gebruik het driedubbele gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chutney schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:37:
[...]

Jij neemt blijkbaar de moeite niet om het topic even door te nemen:

Chutney in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."

[...]

Google define:flat free

Flat Free Wikipedia

Blijkbaar is de definitie "Flat Free" een erg rekbaar begrip. Flat Free doet wel de schijn wekken van onbeperkt!
Flat Fee, niet Flat Free, het is niet gratis :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Frag1le schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:16:
[...]

Ik snap dat je de blox kan toevoegen aan je huidige abo, maar werkt de blox dan ook wanneer je mobiel geen 3G(UMTS/HSDPA) aan kan?
Natuurlijk kan je op een -niet 3G toestel- blox toevoegen... weet alleen niet of je dan wel waar voor je geld krijgt, of het toestel wel die snelheid kan hebben.

Over het algemeen kunnen alleen UMTS toestellen deze snelheid hebben, maar ik zit net even te kijken naar een processor (tenminste daar zou het mee te maken kunnen hebben) van de Nokia N73 (UMTS toestel) en naar de processor van de Nokia E50 (een niet UMTS toestel), beide hebben ze een 200MHZ processor, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
RiCk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:38:
[...]

Maar wat heb je er aan? Dat je sneller je email verstuurd cq binnenhebt? die paar secondes? Het is in potentie iets om muziek te streamen of snel grote internetsites te openen of om tv te kijken via internet. Dan zit je toch al snel op 50MB (per dag...). Dit product is naar mijn mening echt te onzinnig voor woorden. Leuk die snelheid maar die limiet :S.

Neem als vergelijking even ADSL abonnementen waar het vroeger ook zo was dat goedkopere abonnementen trager en datalimieten hadden waar de duurdere abonnementen sneller en fair-use zijn.

Oh en dan de naam van het product "Zorgeloos..." wat is hier zorgeloos aan? als je niet oppast zit Vodafone achter je aan :S
Dankje!

[ Voor 54% gewijzigd door Spinvis op 22-05-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Flat Fee, niet Flat Free, het is niet gratis :P .
Flat Fee that is \o// :o, njah de definities kloppen iig.

Het bericht van Spargo met "inside informatie" maakt de harde fup toch weer zacht, mocht het bericht kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Chutney schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:37:
[...]

En de zin 'Zo veel je maar wilt' al helemaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 28-05 11:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hier een mooi overzicht van de KPN Data mogelijkheden

Abonnement:Advies bij:Prijs per maand:Verbruik per MB:Meerverbruik per MB:
Internet BasisOnregelmatig gebruik€ 7,50€ 1,50N.V.T.
Internet GoOnregelmatig gebruik€ 10,00€ 0,50N.V.T.
Internet Flat Fee Lite *Internet en e-mail€ 34,95€ 0,00>200 MB € 0,25
Internet Flat Fee Comfort **Internet en e-mail met bijlagen€ 49,95€ 0,00>1024 MB € 0,25
Internet Flat Fee ***Internet en e-mail met bijlagen.
Grote bestanden ontvangen en versturen
€ 79,95€ 0,00>1024 MB € 0,25
Pocket Internet Start ****Onregelmatig gebruik€ 9,95€ 0,00€ 1,50
Pocket Internet Pro *****Onregelmatig gebruik€ 19,95€ 0,00 € 0,50

(*)
• Bij Internet Flat Fee Lite geldt een datalimiet van 200 MB per maand
• Bij meer verbruik wordt € 0,25 per MB in rekening gebracht
• De gemiddelde downloadsnelheid is beperkt tot 128 kbit/s
• Verkeer in het buitenland is niet inbegrepen bij Internet Flat Fee (Lite) en wordt verrekend tegen het bijbehorende roaming tarief

(**)

• Bij Internet Flat Fee Comfort geldt een datalimiet van 1024 MB per maand
• Bij meerverbruik wordt € 0,25 per MB in rekening gebracht
• De gemiddelde downloadsnelheid is 786 kbit/s
• Verkeer in het buitenland is niet inbegrepen bij Internet Flat Fee (Comfort) en wordt verrekend tegen het bijbehorende roaming tarief

(***)

• Bij Internet Flat Fee is een fair use policy van toepassing
• Bij verbruik van meer dan 1024 MB per maand wordt € 0,25 per MB in rekening gebracht
• Verkeer in het buitenland is niet inbegrepen bij Internet Flat Fee (Lite) en wordt verrekend tegen het bijbehorende roaming tarief

(****)

• Bij Pocket Internet Start geldt een datalimiet van 10MB per maand
• € 5,- per MB internet of intranet verkeer op de Data Voordeelnetwerken in Europa
• € 12,50 per MB internet of intranet verkeer op alle overige netwerken in het buitenland
• Alleen te verkrijgen i.c.m. een nieuw of bestaand zakelijk spraak abonnement: Business Select, Business Bundel, Sector Select, Mobiel Privé, Grip
* Max. downloadsnelheid 1,8 Mbps

(*****)

• Bij Pocket Internet Pro geldt een datalimiet van 50MB per maand
• € 5,- per MB internet of intranet verkeer op de Data Voordeelnetwerken in Europa
• € 12,50 per MB internet of intranet verkeer op alle overige netwerken in het buitenland
• Alleen te verkrijgen i.c.m. een nieuw of bestaand zakelijk spraak abonnement: Business Select, Business Bundel, Sector Select, Mobiel Privé, Grip
• Max. downloadsnelheid 1,8 Mbps

Internationale Module (Optioneel)

Prijs per maand:Prijs per MB bij Voordeelnetwerk:Prijs per MB overige netwerken:
Internationale Module€ 5,00€ 2,50€ 6,25

De Internationale Module is allen verkrijgbaar in combinatie met Internet Go, Internet Flat Fee en Internet Flat Fee Lite

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 22-05-2007 11:37 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Radjesh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:52:
[...]

Waar zie jij dat staan dan?
Ik zie wel 1GB voor €34,95 per maand:
http://www.telfort.nl/pro...linternet/tarieven/prive/

Verder zie ik Surf&Mail voor €10,= per maand en 200MB datalimiet... (overigens ook nog steeds beter dan zoals het bij Vodafone lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik dacht dat iemand zei dat KPN juist goedkoper was dan Vodafone...
Hier lees ik toch echt dat je 20p/mnd kwijt bent voor hetzelfde als die "eindeloos" shit van Vodafone, terwijl die "maar" 10p/mnd vraagt.

Of lees ik nu zo slecht... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Iemand al enig idee hoe ze kunnen zien dat je je telefoon als modem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met een UMTS toestel haal je zeker geen volledige snelheid, Maar 1 vijfde van de snelheid zelfs. Je hebt bijvoorbeeld een Nokia N95 nodig omdat deze HSDPA ondersteunt, dan pas kun je gebruik maken van de volle 1.8mbit.
Overigens kun je het verder ook prima met GPRS of UMTS gebruiken, maar het is dan een stuk trager.

Overigens is het Useragent 'probleem' gemakkelijk op te lossen. Voor Firefox heb je namelijk een handige plugin om je Useragent te spoofen naar iets anders... ;) ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:09:
Overigens is het Useragent 'probleem' gemakkelijk op te lossen. Voor Firefox heb je namelijk een handige plugin om je Useragent te spoofen naar iets anders... ;) ;)
Vertel! ik ben één en al oor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
Trasos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Hier lees ik toch echt dat je 20p/mnd kwijt bent voor hetzelfde als die "eindeloos" shit van Vodafone, terwijl die "maar" 10p/mnd vraagt.

Volgens mij bedoelen ze dan Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Trasos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:01:
[...]

http://www.hi.nl/web/show/id=62423, en hun interpretatie van fair use is http://www.hi.nl/web/show/id=105136.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

Astu :P
Moet je alleen nog even de useragent van je telefoon zien te weten te komen, maar daar zijn genoeg sites voor te vinden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
@ Ginz: Waar zit de flat fee voor 9.95 dan voor KPN Mobiel/Hi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Oké wel interessant. Hebben ze de snelheid gecapped dan?
Met het bereik zal het wel goed zitten lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Trasos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Oké wel interessant. Hebben ze de snelheid gecapped dan?
Met het bereik zal het wel goed zitten lijkt me zo.
Ja, 128d/64u (kbit/s), zie de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 28-05 11:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:15:
@ Ginz: Waar zit de flat fee voor 9.95 dan voor KPN Mobiel/Hi :?
Dat is dan mogelijk het verschil tussen Hi en KPN :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98243

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Zoveel informatie..
Wat is er nu gebeurd met Telfort klanten die dat onbeperkt online pakket hadden? Welke snelheid hebben die nu?
Ik las in de OP dat die gecapped worden naar EDGE snelheid, maar dat klopt niet want ik ben echt veel sneller nu..
Welke snelheden hebben Telforters nu.. UMTS of HDSPA Cat.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 98243 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:27:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Zoveel informatie..
Wat is er nu gebeurd met Telfort klanten die dat onbeperkt online pakket hadden? Welke snelheid hebben die nu?
Ik las in de OP dat die gecapped worden naar EDGE snelheid, maar dat klopt niet want ik ben echt veel sneller nu..
Welke snelheden hebben Telforters nu.. UMTS of HDSPA Cat.4?
UMTS hebben ze nu op het KPN netwerk. Ik moet binnenkort weer de OP updaten, t gaat allemaal zo snel opeens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Heb nu een option globetrotter GT MAX 7,2 Ready datacard in mijn laptop en trek bij t-mobile de volledige hsdpa :P en dat voor 9,50 bij t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DaannO schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:51:
[...]

UMTS hebben ze nu op het KPN netwerk. Ik moet binnenkort weer de OP updaten, t gaat allemaal zo snel opeens. :P
Klopt niet helemaal: HSDPA met UMTS-downloadsnelheid (384k) en HSDPA-uploadsnelheid (384k).

Weet iemand of videobellen nu al mogelijk is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kon toch met UMTS al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:05:
[...]

Klopt niet helemaal: HSDPA met UMTS-downloadsnelheid (384k) en HSDPA-uploadsnelheid (384k).

Weet iemand of videobellen nu al mogelijk is? :P
Mjah, dus gewoon gekapt op UMTS. ;)
Volgens mij bedoeld hij of het ook in de databundel meegerekend wordt. Ik denk van niet eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ROFL, ik heb zonet Tunin.FM op m'n N95 geinstalleerd, en ben es ff gaan luisteren. Ben nu 10 minuten bezig en heb volgens de Packet Data counter al ruim 3 MB gedownload. Daaaaagg 50 MB.... :w :z

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DaannO schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Mjah, dus gewoon gekapt op UMTS. ;)
Volgens mij bedoeld hij of het ook in de databundel meegerekend wordt. Ik denk van niet eigenlijk. :)
De uploadsnelheid is hoger dan je bij gewoon UMTS kunt halen, hou daar ff rekening mee @ je nieuwe TS!

Met videobellen bedoel ik of het überhaupt mogelijk is: bij Orange kon je al een tijdje UMTS'en maar was videobellen nog onmogelijk. Dat bedoel ik eigenlijk. De vraag was dus of dit bij Telfort nu ook zo is :P

Tunin.FM gebruikt helaas mp3-streams ipv de veel zuinigere AAC+-streaming die ook al mogelijk is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Janoz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:17:
[...]
Al die telefoons zijn ge-'rebrand'. Er staat eigen firmware van vodafone op. Hierdoor is het voor hun erg makkelijk om met de manier van verbinden duidelijk te maken of het de telefoon zelf is, of dat het een telefoon is die als modem gebruikt wordt (misschien is dat zelfs ook al wel mogelijk met de standaard firmware).
Weet je dit zeker of is dit een gissing van jouw kant? Het lijkt me namelijk vreemd dat een telefoon dit meezendt over het netwerk. Ik zeg niet dat dit technisch onmogelijk is, het lijkt me alleen wel heel erg vergezocht. Dat zou zoiets zijn dat een ADSL modem gegevens mee gaat sturen over het type pc wat erachter hangt...
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

Astu
Moet je alleen nog even de useragent van je telefoon zien te weten te komen, maar daar zijn genoeg sites voor te vinden.
Supertooltje. Het lijkt me alleen wel echt 'smerig' als vodafone werkelijk je user agent uitleest. De volgende stap is het uitlezen van de inhoud van je mailtjes :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mfpower schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:01:
Weet je dit zeker of is dit een gissing van jouw kant? Het lijkt me namelijk vreemd dat een telefoon dit meezendt over het netwerk. Ik zeg niet dat dit technisch onmogelijk is, het lijkt me alleen wel heel erg vergezocht. Dat zou zoiets zijn dat een ADSL modem gegevens mee gaat sturen over het type pc wat erachter hangt...
Ik heb geen idee. Ik neem aan dat het voor de telefoon duidelijk is of hij zelf data wil hebben, of dat hij als modem gebruikt wordt. Het lijkt me niet onaannemelijk dat hij dat bij het opzetten van de verbinding kan meegeven.
Supertooltje. Het lijkt me alleen wel echt 'smerig' als vodafone werkelijk je user agent uitleest. De volgende stap is het uitlezen van de inhoud van je mailtjes
Dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding. Het lezen van de useragent is heel normaal. Het is onderdeel van de header van een request. Op de server kan hiermee bijvoorbeeld worden bepaald of er een kleinere of aangepaste versie verstuurd moet worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Janoz op 23-05-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

--MeAngry-- schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:50:
ROFL, ik heb zonet Tunin.FM op m'n N95 geinstalleerd, en ben es ff gaan luisteren. Ben nu 10 minuten bezig en heb volgens de Packet Data counter al ruim 3 MB gedownload. Daaaaagg 50 MB.... :w :z
Klopt :) Er zijn dagen bij dat ik veel TuninFM luister, hier en daar een videotje stream en veel internet. Op deze manier komt het voor dat ik die 50MB per dag haal!

Maar ik kan me voorstellen dat die 50MB juist voor sommigen genoeg kan zijn, af en toe mail checken en weerbericht kijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Laatst online: 30-05 16:06

Oof

Na veel wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat Vodafone op dit moment de beste keus is. Ik denk dan aan een Nokia N95 1 jarig met 155 bijbetaling ism.
Vodafone 50
Vodafone 10 onbeperkt sms
Vodafone 10 internet.

Orange heeft alleen umts en ik kan nergens iets vinden over Hsdpa.
T-mobile heeft voor 10 euro onbeperkt internet alleen met gprs snelheid hspa kan wel alleen veel duurder.Pocket Internet Totaal tot 64 Kbps tot 16 Kbps € 9,50 per maand.
Vodafone heeft voor 10 euro hsdpa en een fair use met 50MB (Klinkt een beetje vaag)
Telfort heeft voor 10 euro 1 gigabyte met umts snelheid en plannen voor hsdpa.
Kpn/Hi heeft hetzelfde als Telfort.

Dus dan is Vodafone toch de beste keus voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, als je de snelheid een probleem vindt, lijkt het mij dat je waarschijnlijk wel meer dan 50mb gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof

Oof

Sinds mijn laaste post ben ik nog even flink wezen internetten en die 50 Mb is waarschijnlijk genoeg voor een dag internetten. Dus dag vodafone! Telfort/Kpn heeft dan een veel betere aanbieding alleen dan betaal je wel in een keer 326 voor het toestel. En die 10 per maand sms leek me ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook voor een N95 icm een vodafone zorgeloos mobiel internet. Die 50mb gaat hoop ik vanzelf wel omhoog/zullen ze hopelijk niet zo streng controleren. Ik zat eerst bij telfort en verbruikte daar circa 200 mb per maand, maar veel streaming radio en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Janoz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:10:
[...]

Ik heb geen idee. Ik neem aan dat het voor de telefoon duidelijk is of hij zelf data wil hebben, of dat hij als modem gebruikt wordt. Het lijkt me niet onaannemelijk dat hij dat bij het opzetten van de verbinding kan meegeven.

[...]

Dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding. Het lezen van de useragent is heel normaal. Het is onderdeel van de header van een request. Op de server kan hiermee bijvoorbeeld worden bepaald of er een kleinere of aangepaste versie verstuurd moet worden.
Het wordt een beetje offtopic, maar goed ;). Het uitlezen van de useragent gebeurt op applicatie niveau, en is bedoeld enkel en alleen voor de ontvanger: de webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 06:37:
[...]
Met videobellen bedoel ik of het überhaupt mogelijk is: bij Orange kon je al een tijdje UMTS'en maar was videobellen nog onmogelijk. Dat bedoel ik eigenlijk.
Vanaf het moment dat Orange UMTS had, kon je al videobellen (aangenomen dat je een USIM had). Helaas werd er bij de activatie van een USIM wel eens vergeten om de dienst aan te zetten maar mogelijk was het al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214548

RiCk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:38:
[...]

Ze zijn erg soepel met deze datalimiet. Als je over deze 50 mb gaat sturen ze je niet direct een factuur toe. Je krijgt een SMS van Vodafone als je erg veel over deze 50 mb zit (dus niet bij 60 mb al bijv.). Zit je weer een maand ver boven deze 50 mb. dan krijg je wéér een SMS. En pas de DERDE keer krijg je een telefoontje van Vodafone met het verzoek of je wat minder data zou willen verbruiken. ALLE 3 de keren brengt Vodafone je GÉÉN kosten in rekening.

Ze zijn hier vrij soepel en redelijk in.

En mensen die denken dat ze juridisch sterk staan moeten even iets beter nadenken. Zodra jij een contract tekent ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Vodafone. Dus ben je op de hoogte van de FUP. En of je die algemene voorwaarden nou gelezen hebt of niet, je hebt er wel voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Als ik tweakers.net de gehele pagina ophaal op mijn N95 ben ik al 500kb kwijt :S
Dan is 50mb echt helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 136100 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:22:
[...]

Maar ik kan me voorstellen dat die 50MB juist voor sommigen genoeg kan zijn, af en toe mail checken en weerbericht kijken bijvoorbeeld.
Ja uiteraard, maar noem het dan geen "zorgeloos blox" of "onbeperkt internet", toch? :*)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robertwebbe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
[...]

Vanaf het moment dat Orange UMTS had, kon je al videobellen (aangenomen dat je een USIM had). Helaas werd er bij de activatie van een USIM wel eens vergeten om de dienst aan te zetten maar mogelijk was het al wel.
Okee, wachten tot iemand met Telfort hier kan bevestigen dat de dienst voor Telforters is ingeschakeld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof

Oof

Dus wat is op dit moment wijsheid ;( .
Vodafone. Hopen dat het data limiet omhoog gaat.
Telfort/Kpn. Hopen dat de snelheid omhoog gaat.

Als die twee bedrijven hun diensten nou samen voegen.
De snelheid van Vodafone met het data limiet van Telfort :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Iemand die mij kan vertellen wat er wel en niet geblokkeerd is door Vodafone op het netwerk?

MSN, IRC, Skype, VOIP programma's? Ben benieuwd wat nou wel of niet dichtgepot is!
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.