Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 28.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920

Chutney schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:58:
[...]

Bron? Dat is inderdaad een perfecte oplossing voor *nieuwe* klanten. Ik ben van plan om een UMTS/HSDPA toestel los aan te schaffen icm. een telfort online abbo.
Bron:
Telfort.nl

Prijzen via telfort shop

zie EDGE topic voor bevestiging van Telfort klantenservice dat ook consumenten met een maximaal online bundel 384 kb/s krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 217920 op 08-05-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 21:27
-ErikE- schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:12:
Ook vraag ik me af hoe KPN wil controleren of je je data op je telefoon bekijkt of op je laptop. Weet iemand hier iets over? Ik ben zowieso van plan hier KPN over te contacten, maar als jullie het al weten, scheelt me dat weer een telefoontje. :)

Ben erg tevreden over de snelheid (UMTS) en zou dit dus ook graag willen gebruiken met m`n laptop (in de trein ofzo).
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Heb je al contact gehad met KPN? Of weet iemand hier het antwoord? Voor de duidelijkheid: laptop >bluetooth> nokia e50 >gprs> internet.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Vodafone

Beste mensen, iemand al bekend met nieuwe blox internet bundels.
Ze vallen op het moment aardig buiten de boot.

Mocht de directeur van Vodafone het lezen. Dit zou mooi zijn!

UMTS
€5p/m 5mb/vrije toegang tot internet
€10p/m 40mb/vrije toegang tot internet
€12,50 200mb/vrije toegang tot...
€19,95 onbep. / vrije toegang...

Realistisch... en gedifferentieerd!!
Hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

Chiron

Moderator Discord
remy007 schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:52:
[...]

Chiron, dat kan gewoon... een Pocket Putty downloaden :) voor SSH/telnet connecties. In mijn geval, met de HTC TyTN gewoon de USB Dialer van HTC downloaden, en gaan :).
Okee duidelijk. Het netwerkverhaal dan. Pocket Putty gaat niet werken hier, want ik heb geen windhoos mobile telefoon (SE P990i :)). Nu nog even op zoek naar een ssh client die met symbian overweg kan dus :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:26
(jarig!)
Frunnik schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:44:
Vodafone

Beste mensen, iemand al bekend met nieuwe blox internet bundels.
Ze vallen op het moment aardig buiten de boot.

Mocht de directeur van Vodafone het lezen. Dit zou mooi zijn!

UMTS
€5p/m 5mb/vrije toegang tot internet
€10p/m 40mb/vrije toegang tot internet
€12,50 200mb/vrije toegang tot...
€19,95 onbep. / vrije toegang...

Realistisch... en gedifferentieerd!!
Hoop ik!
toon volledige bericht
Ze vragen teveel voor een paar MB, ik hoop dan meer op:

€ 5,00 ---- 75 MB
€ 10,00 ---- 250 MB
€ 15.00 ---- 1 GB
€ 25,00 ---- Ongelimiteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgende maand kan ik weer een nieuw abbo afsluiten. Ik blijf gewoon bij vodafone, maar ik denk dat ik wel wacht met een data abbo totdat er iets beters komt. Aangezien het wel een Blox-achtig iets zal worden ga ik daar niet op wachten. Maar liever vandaag dan morgen natuurlijk. Die prijzen hierboven klinken wel aantrekkelijk :) Hopen dat hier iemand van vodafone rond neust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163033

Chiron schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Okee duidelijk. Het netwerkverhaal dan. Pocket Putty gaat niet werken hier, want ik heb geen windhoos mobile telefoon (SE P990i :)). Nu nog even op zoek naar een ssh client die met symbian overweg kan dus :)
Ik gebruik op mijn dumbphone - een Nokia6233 - het programma MidpSSH. Da's een Java midlet (J2ME). Werkt perfect. Symbian smartphones kunnen volgens mij ook prima J2ME apps draaien, net als WindowsMobile.

Verder, als antwoord op je eerdere vraag over je telefoon als modem gebruiken, ja dat kan natuurlijk. Doe ik ook. Leuk van T-Mobile is dat hun cheapste PIT abbo (wat officieel GPRS snelheid zou zijn) op de laptop best redelijk snel is (26 KB/s - ja, idd, kiloBYTE - vroeger zelfs nog sneller maar ze knijpen het nu vrees ik). Werkt overigens zowel onder windows als macosx, ookal beweert TMobile dat alleen windows wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 15:19

mindcre8r

Tradepedia

DE onbeperkt internet Blox wordt op 21 mei geintroduceerd..

De prijs zal gelijk zijn aan die van de concurenten dus reken op 9,95 oid.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
mindcre8r schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:40:

En onbeperkt mag ook als onbeperkt verstaan worden? Inclusief streaming en voip gebeuren? Dan ben en blijf ik een tevreden vodafone klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15

Volgens mij mag dat nog niet bekend gemaakt worden. Op de mail is een NOD van toepassing, maar dat moet je verder zelf weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je hebt het al gezegd, geef de details gelijk ook maar :P ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 15:19

mindcre8r

Tradepedia

DaannO schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:55:
[...]

Volgens mij mag dat nog niet bekend gemaakt worden. Op de mail is een NOD van toepassing, maar dat moet je verder zelf weten. ;)
wie zegt dat ik een mail gehad heb?

ik ben nu nog orange klant maar wat die me nu aanbieden :( heb echt dikke dikke rekeningen bij ze platina ultra premier klanten status en wat kan ik krijgen? een N73 en 1 maand gratis.. maffe lui en t abbno wat ik had kan ook niet meer...dus was ik de vodafone winkel binnengelopen.. en daar hoorde ik dat :D dus die Non disclosure is niet echt op mij van toepassing :D

maar jij bevestigt dat er een officiele mail van geweest is haha!

[ Voor 41% gewijzigd door mindcre8r op 15-05-2007 12:21 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Stereotomy schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:12:
Je hebt het al gezegd, geef de details gelijk ook maar :P ;)
Ik heb die mail niet gehad, maar ik weet wel dat hij er is. Ik weet alleen niet wat er in staat door de nod dus. Maandag weten we meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212800

nu orange world gaat verdwijnen voor prepaid vroeg ik mij af of iemand weet of er een provider is waarbij je met prepaid onbeperkt kan gprsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney

Is dit over het UMTS of GPRS netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Chutney schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:51:
[...]

Is dit over het UMTS of GPRS netwerk?
De geruchten gaan over een gecapte UMTS snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nog niemand die weet hoe bijvoorbeeld KPN er achter kan komen dat je een laptop op je telefoon aan zou sluiten om zo te internetten?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
_Brake_ schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:42:
Nog niemand die weet hoe bijvoorbeeld KPN er achter kan komen dat je een laptop op je telefoon aan zou sluiten om zo te internetten?
Mij is het volgende verteld: Voor normaal internet wordt er gebruik gemaakt van Server A waarbij geen dataverlies mag optreden. Voor videodiensten die via server A lopen, gaan automatisch over op Server B waarbij een bepaald percentage dataverlies mag optreden omdat het om een filmpje gaat (dit is normaal). Als dus iets via Server B gaat dan brengen ze dat in rekening, zo ook met internetten via je laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
DaannO schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Mij is het volgende verteld: Voor normaal internet wordt er gebruik gemaakt van Server A waarbij geen dataverlies mag optreden. Voor videodiensten die via server A lopen, gaan automatisch over op Server B waarbij een bepaald percentage dataverlies mag optreden omdat het om een filmpje gaat (dit is normaal). Als dus iets via Server B gaat dan brengen ze dat in rekening, zo ook met internetten via je laptop. :)
Wat voor videodiensten bedoel je? En is dat alleen met die videodiensten zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 08-05 15:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan je dus vrijwel garanderen dat zaken als Youtube gewoon gratis zijn, want die gaan gewoon over het HTTP protocool. Een Youtube flashfilmpje is niet te onderscheiden van een ander flashfilmpje, behalve op de URL.
Maar het lijkt me niet dat bepaalde URL's apart gaan factureren, anders wordt het wel heel gek. 8)7

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kreeg van KPN deze reactie wat betreft video-streaming:

-Voor het gebruik van Streaming video betaalt u EUR 0,25 per minuut.
-Houd er rekening mee dat media-bestanden relatief veel data genereren en de tijdsduur van de verbinding hierdoor langer is dan de lengte van het videofragment
-Ook videodiensten zoals YouTube worden per minuut berekend.

[ Voor 48% gewijzigd door robert-630 op 15-05-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Maar hoe weten ze dan of je dit op een laptop of op je mobiele telefoon bekijkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
ik lees net op telecomvergelijker.nl :
Er was vandaag een vodafone vertegenwoordiger in mijn winkel die de nieuwe bundel kwam uitleggen. Hij kost 9,50, en hij is "onbeperkt" met een FUP. Het mooie is: max. 1.8 mbit! Hij ondersteund dus gewoon HSDPA. Geen 64k zoals T-mob of 128k zoals KPN, maar 1800K. Heel netjes. Bij een UMTS toestel haal je dus altijd je maximale 385k.

Hij kan als blox worden aangezet, en dan maandelijks opzegbaar, of een 1-2 jaarcontract bij een nieuwe abo, en dan issie OF 12mnd 50% OF tot 86 euro extra toestelkorting.

Wanneer in de toekomst de snelheid van HSDPA omhoog gaat, gaat deze bundel mee in snelheid.

(Semi on-topic, ze komen met een vodafone gelockte N95 met extra korting in combinatie met deze bundel.)

En de FUP sluit gebruik met een laptop uit.... en verder issie net zo vaag als die van de anderen
ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
enzoronald schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:18:
ik lees net op telecomvergelijker.nl :

[...]

ziet er goed uit :)
Daar zal mijn P3600 zeker blij mee zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 08-05 15:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

G!@#$!@#$!@#$r, waarom ben ik nu in godsnaam op Hi/KPN overgestapt :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Was iemand dit al opgevallen?
Iedere Hi beller krijgt een cadeautje!
Tot en met 1 juli 2007 kun je in het weekend gratis Internet op je mobiel uitproberen. Je hoeft hier helemaal niets voor te doen. Deze actie is alleen geldig in Nederland.
Voorwaarden:
Actievoorwaarden Internet op je mobiel gratis in het weekend.

- Tijdens de actie periode is het gebruik van internet op je mobiel volledig gratis

- De actie is geldig alleen tijdens weekeinden in mei en juni 2007

- Het weekend start zaterdag om 00:01 uur en eindigt zondag om 23:59 uur

- De actie start 5 mei 2007 om 00:01 uur. De actie eindigt het laatste weekend op 1 juli om 23:59 uur

- Dataverbruik in het buitenland is niet gratis, hiervoor geldt het regulier tarief

- De actie is niet van toepassing op streaming data-verbruik (zoals bijv. het live streamen van filmpjes, radio, etc)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
@enzoronald:
* Joen is erg blij met dat soort nieuws
Ik zag al T-Mobile met onbeperkt internet voor €10 per maand, nu sinds kort KPN / Hi met onbeperkt internet voor €9,95 per maand.
Ik doe het nu met een voorloper van de Blox: max 10 MB / 10 uur per maand voor €3,= per maand.
Ik heb nu nog geen hoog dataverbruik, maar ik denk dat abbonement best wat voor me kan zijn. Dan kan ik dat push e-mail eindelijk eens gaan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Klinkt goed die nieuwe vodafone dienst.
Ik vraag me 2 dingen af. Hoe zit het met roamen in het buitenland en hoe kan een provider zien dat jij een laptop achter je telefoon hebt hangen? Dit doet mij namelijk denken aan "vruger" toen je van je kabelboer ook maar 1 pc aan je internetlijn mocht hangen. Ze konden dit alleen never nooit niet controleren...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Laten we nog wel even wachten tot maandag want dan wordt het allemaal bekend gemaakt en weten we de details. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193292

Anoniem: 200915 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:03:

Heeft iemand met PIT al youtube en Voip kunnen gebruiken?
Heeft iemand hier al ervaringen mee opgedaan?? Ik ben hier wel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

Sorcerer8472

Mens sana?

robert-630 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:
Ik kreeg van KPN deze reactie wat betreft video-streaming:

-Voor het gebruik van Streaming video betaalt u EUR 0,25 per minuut.
-Houd er rekening mee dat media-bestanden relatief veel data genereren en de tijdsduur van de verbinding hierdoor langer is dan de lengte van het videofragment
-Ook videodiensten zoals YouTube worden per minuut berekend.
Heel apart dat ze dan 'weten' dat je YouTube bekijkt. Bovendien is dat _geen_ streaming video!!!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:00:
Heel apart dat ze dan 'weten' dat je YouTube bekijkt. Bovendien is dat _geen_ streaming video!!!
Hierbij wordt er vanuit gegaan dat herkenning van Youtube enkel plaats zou kunnen vinden door het detecteren van streaming video. Dat kan echter ook op andere manieren, bijv. m.b.v. het IP-adres.
Zo'n aanpak is misschien niet waterdicht, maar als dat voor de meest populaire video-sites wordt gedaan vang je al een hoop af. Bestanden van dergelijke pagina's (reeks IP's), die bijvoorbeeld aan een minimale grootte voldoen, kunnen op die manier apart gefactureerd of geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
* _Brake_ had geen rekening gehouden dat dit natuurlijk ook op IP basis kan :D

Maar goed, MSN vraag ik me bijvoorbeeld af dan... Hoe controleren ze dat (op de laptop, niet op je foon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920

De FUP van de komende 'onbeperkt' internet bundel van Vodafone staat afgesteld op 60-100 mb (thread). De snelheid lijkt inderdaad zeer aantrekkelijk, maar ik ben benieuwd of een dergelijke FUP wel als onbeperkt internet stand kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 217920 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:47:
De FUP van de komende 'onbeperkt' internet bundel staat afgesteld op 60-100 mb (thread). De snelheid lijkt inderdaad zeer aantrekkelijk, maar ik ben benieuwd of een dergelijke FUP wel als onbeperkt internet stand kan houden.
Bij Vodafone wordt ie (waarschijnlijk) 60-100MB
Bij KPN is het 200 MB. (momenteel, in afwachting van 10x het gem. verbruik)

Ik geeft toe dat 1100 MB bij Telfort en onbeperkt internet bij T-mobile netter is. Maar bij KPN & Vodafone zit streaming video (en radio :? ) niet in de databundel, heb je dan niet genoeg aan dit aantal MB's?

Ik ben het wel met je eens dat dit niet onbeperkt mag heten. ;)

@DaannO: Wat kan jij snel typen ;) Ik zie in het schema dat het verschil hem zit of je wel of niet met je abo stuff gaat downloaden. :) . Zelf had ik nooit bij het downloaden stil gestaan. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door robert-630 op 18-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
robert-630 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Bij Vodafone wordt ie (waarschijnlijk) 60-100MB
Bij KPN is het 200 MB. (momenteel, in afwachting van 10x het gem. verbruik)

Ik geeft toe dat 1100 MB bij Telfort en onbeperkt internet bij T-mobile netter is. Maar bij KPN & Vodafone zit streaming video (en radio :? ) niet in de databundel, heb je dan niet genoeg aan dit aantal MB's?
Zie de ts voor dit antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 00:30
Ik hoop dat Vodafone een laptop achter je telefoon toch gaat toestaan, ben best tevreden over Vodafone maar zo langzamerhand wil ik toch echt eens "onbeperkt" kunnen internetten.

Elke dag 3 uur in de trein reizen waar ik best eens wat op wil zoeken, maar als ik aan de kosten denk van de GPRS verbinding brrr

Snelheid maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, GPRS is bij wijze van spreken al snel genoeg, maar gewoon voor een vast bedrag per maand draadloos kunnen internetten, dat moet ik hebben :D

En als dit bij Vodafone niet lukt dan gaan we misschien eens kijken bij T-Mobile, beviel me een jaar of 3/4 geleden ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GH45T schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:33:
Ik hoop dat Vodafone een laptop achter je telefoon toch gaat toestaan, ben best tevreden over Vodafone maar zo langzamerhand wil ik toch echt eens "onbeperkt" kunnen internetten.

Elke dag 3 uur in de trein reizen waar ik best eens wat op wil zoeken, maar als ik aan de kosten denk van de GPRS verbinding brrr

Snelheid maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, GPRS is bij wijze van spreken al snel genoeg, maar gewoon voor een vast bedrag per maand draadloos kunnen internetten, dat moet ik hebben :D

En als dit bij Vodafone niet lukt dan gaan we misschien eens kijken bij T-Mobile, beviel me een jaar of 3/4 geleden ook best goed.
Nope, ze gaan het niet toestaan. Zondag om 00.01 heb ik meer info want dan geld de NOD niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

robert-630 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:30:
Ik heb laatst even gecontroleerd hoevel data dat radio luisteren ongeveer verbruikt.

Via TuninFM internetradio is 3 kwartier luisteren ongeveer 10MB data.

Doe je dit 5 dagen in de week (bijvoorbeeld opweg naar school/werk), dan zit je alleen aan radio verbruik al aan 200MB per maand.

Gelukkig heb ik PIT van TMobile, waar gewoon alles in zit. Kan dus verstoken wat ik wil en waaraan ik maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Voor radio kun je ook beter gewoon een radio-ontvanger gebruiken. Ik vind het alleen al irri dat het zoveel accu verbruikt, radio luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Vodafone:
En de FUP sluit gebruik met een laptop uit....

Kortom, enkel bij T mobile kun je zonder verrassingen internetten via je mobiel aan je laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 214909 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:44:
Vodafone:
En de FUP sluit gebruik met een laptop uit....

Kortom, enkel bij T mobile kun je zonder verrassingen internetten via je mobiel aan je laptop...
Aan de ene kant is het ook wel logisch toch? Anders zou iedereen hun ADSL abo opzeggen en de hort opgaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Vodafone komt met super snel internet voor de mobiel [vr 18 mei 2007, 19:28]

Vodafone is sinds vandaag gestart met het aanbieden van een nieuwe blox. deze blox zorgt ervoor dat je voor 9,50 per maand onbeperkt kunt internetten.

Op zich is dit niet vernieuwend, want t-mobile doet dit al veel langer en sinds kort is kpn ook gestart met eindeloos online.

Het mooie alleen van de vodafone versie is dat deze op HSDPA snelheid is. Dit wel zeggen dat je kunt downloaden met een snelheid van 1800 kbps. Dit is in vergelijking met de kpn of t-mobile variant vele malen sneller.

Natuurlijk heb je dan wel een telefoon nodig die umts of hsdpa ondersteund, maar het begint er toch echt op te lijken dat de grensen tussen normaal internet en mobiel internet begint te vervagen.

Wel zijn een paar regels aanverbonden. Zo mag je niet de telefoon als modem gebruiken. Ook is er een fair use policy die bekijkt of je niet teveel internet ten opzichte van andere gebruikers.

Het is trouwens mooi dat het een blox is, want deze kun je elke maand er op of er af doen.

Als iemand ervaring heeft met de nieuwe blox wil ik die graag hieronder lezen.
toon volledige bericht
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/4900

Inclusief reactie van DaannO met de volgende toevoeging:
Vanaf maandag wordt deze dienst geïntroduceerd. Hij zal heten: "Zorgeloos Mobiel Internet BloX" en de volgende dingen mogen niet:

- telefoon gebruik als modem
- laptop gebruik
- VoIP of SMSoIP

De FUP zal rond de 200mb zijn. Volgende week komt mijn site online en dan post ik de verdere gegevens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Aan de ene kant is het ook wel logisch toch? Anders zou iedereen hun ADSL abo opzeggen en de hort opgaan. :+
Ja en nee, Wil Vodafone nu mobiel internet aanbieden of niet?

Internetten noem ik niet op een telefoonschermpje turen, internetten doe ik op een pc of laptop.

En of dat dan GPRS, UMTS of HSDPA is maakt me weining uit, als je het maar zoveel kunt gebruiken als je wilt voor een vast bedrag per maand.

Dus als het aan mij ligt een onbeperkt GPRS abonnement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196119

Ik heb sinds ongeveer een maand een nokia n95 met hi eindeloos. Sinds het begin gebruik ik al VoiP, en tot nu toe heb ik nog geen extra kosten gezien op mijn rekening. Als ik nu mijn verbruik bekijk via saldo, staat er 0,000MB dus volgens mij gaat het tot nu toe gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Op GSMEasy.nl kan je de Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet-bundel al bestellen a € 9,50 per maand:
Echt internet op je mobiele telefoon. Zo veel je maar wilt.
Supersnel. Met Vodafone Live! als startpagina.

Direct toegang tot de het beste van TV, Muziek en games, waar en wanneer je maar wilt.
- Toegang tot het hele internet, geoptimaliseerd voor ontvangt op je mobiele telefoon.
- Eenvoudig en snel je zaken regelen.
- Met UMTS Breedband supersnel tot 1800 Kbps downloaden(UMTS breedband oftewel HSDPA). Dit betekent dat de klant altijd de maximaal mogelijke snelheid krijgt, afhankelijk van zijn toestel.
- Kwalitatief geweldig met de nieuwste generatie toestellen, maar ook toegankelijk voor heel veel bestaande telefoons.

Fair usage policy;
Om misbruik tegen te gaan, hanteert ook Vodafone een fair usage policy. Dit betekent:
- Zorgeloos Mobiel Internet Blox is voor normaal telefoon gebruik.
- Onder GEEN normaal gebruik wordt verstaan:
o gebruik van de telefoon als modem
o laptop gebruik
o VOIP/SMSOIP gebruik
- Voor upload wordt een maximale snelheid van 64 kb/s gehanteerd
- Wanneer er een vermoeden bestaan van oneigenlijk gebruik , is Vodafone gerechtigd om contact op te nemen met de klant, de BloX af te sluiten en/of een alternatief prijsvoorstel te doen.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 98248 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:01:
Op GSMEasy.nl kan je de Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet-bundel al bestellen a € 9,50 per maand:
Zo ook bij GSMWeb.nl
Zorgeloos Mobiel Internet = € 9,50 per maand extra - Onbeperkt Mobiel internet via UMTS/HSDPA voor € 9,50 per maand. Maximale snelheid down/up = 1.800 / 64 Kbps. Snelheid is afhankelijk van toestel en dekking. Er geldt een fair use policy. Dit betekent het volgde: Zorgeloos Mobiel Internet Blox is voor "normaal" telefoon gebruik. Onder GEEN normaal gebruik wordt verstaan: gebruik van de telefoon als modem, laptop gebruik, VOIP/SMSOIP gebruik. Wanneer er een vermoeden bestaan van oneigenlijk gebruik , is Vodafone gerechtigd om contact op te nemen met de klant, de BloX af te sluiten en/of een alternatief prijsvoorstel te doen. Zorgeloos Mobiel Internet wordt voor minimaal 12 maanden afgesloten, na deze 12 maanden verandert het automatisch in een Blox en kan per maand kosteloos geaktiveerd en gedeaktiveerd worden.
Het jaar termijn wat bij GSMWeb genoemd wordt, heeft volgens mij te maken met de simonly die ook per jaar af te sluiten is. Normaal zijn blox maandelijks op en af te bloxxen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chutney op 19-05-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is tijd dat je zowel met prepaid als met abbo gewoon onbeperkt kan internetten betalen per mb is oud en niemand wilt dat zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:26
Chutney schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 08:43:
[...]

Het jaar termijn wat bij GSMWeb genoemd wordt, heeft volgens mij te maken met de simonly die ook per jaar af te sluiten is. Normaal zijn blox maandelijks op en af te bloxxen :P
Is die minimumlooptijd bedoeld voor extra toestelkorting als je bij het afsluiten van het abonnement kiest voor Zorgeloos Internet? Anders lijkt het me niet handig om je meteen vast te leggen voor een jaar, maar het gewoon later via de klantenservice aan te vragen.

Ik denk dat ik deze BloX wel ga proberen: streaming video/audio is niet per definitie uitgesloten als ik het zo lees.
Anoniem: 212800 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:20:
het is tijd dat je zowel met prepaid als met abbo gewoon onbeperkt kan internetten betalen per mb is oud en niemand wilt dat zo
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die betalen per mb wel relaxed vinden: als je 2x per dag heel even bekijkt of je mail hebt, dan heb je daar helemaal geen abonnement van € 10 per maand voor nodig en dan kun je prima uit met betalen per mb. In tegenstelling tot tijdsurfen wat Vodafone nu heeft: dan kost een kwartiertje internetten 75 cent, wat volgens mij helemaal niet handig is (maar goed).

[ Voor 33% gewijzigd door rclahsen op 19-05-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat is meschien wel waar, maar dan moet je wel kunnen kiezen of je onbeperkt wil of per mb wilt betalen want de gsm kunnen steeds meer internet functies gebruiken en dan is betalen per mb veel teduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vooral voor prepaid gebruikers is het duur, voor abbo gebruikers heb je wel redelijk wat keuze, met prepaid alleen orange world en dat gaat binnenkort ook al weg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Anoniem: 212800 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:51:
vooral voor prepaid gebruikers is het duur, voor abbo gebruikers heb je wel redelijk wat keuze, met prepaid alleen orange world en dat gaat binnenkort ook al weg dus
Prepaidbellers hebben andere behoeften dan postpaidbellers. Prepaid is bedoeld voor mensen die af en toe hun telefoon gebruiken en voor iemand die af en toe zijn mobiele telefoon gebruikt is een 'onbeperkt internetbundel' niet zo interessant.

Wellicht willen providers door het uitsluitend aanbieden van een internetbundel je wel 'pushen' om een abonnement af te sluiten (als je dat kan) en dat is natuurlijk hun goed recht. Het is idd wel jammer voor de prepaidbeller die juist wel wil internetten op zijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rclahsen schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:06:
[...]

Prepaidbellers hebben andere behoeften dan postpaidbellers. Prepaid is bedoeld voor mensen die af en toe hun telefoon gebruiken en voor iemand die af en toe zijn mobiele telefoon gebruikt is een 'onbeperkt internetbundel' niet zo interessant.

Wellicht willen providers door het uitsluitend aanbieden van een internetbundel je wel 'pushen' om een abonnement af te sluiten (als je dat kan) en dat is natuurlijk hun goed recht. Het is idd wel jammer voor de prepaidbeller die juist wel wil internetten op zijn mobiel.
dat ben ik niet helemaal met je eens ik kan zo een paar mensen opnoemen in mijn omgeving die een prepaid gsm hebben en graag onbeperkt willen gprsen, daarom is gprs nooit echt groot geworden, betalen per mb is ouderwets, ik weet zeker dat er veel prepaid gebruikers zijn die ook onbeperkt willen gprsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 212800 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:45:
dat ben ik niet helemaal met je eens ik kan zo een paar mensen opnoemen in mijn omgeving die een prepaid gsm hebben en graag onbeperkt willen gprsen, daarom is gprs nooit echt groot geworden, betalen per mb is ouderwets, ik weet zeker dat er veel prepaid gebruikers zijn die ook onbeperkt willen gprsen
Helemaal mee eens. Al is het alleen maar om te e-mailen.
Zoals rclahsen zelf al aangaf, kost dat bij Vodafone minimaal 0,75 per keer. Doe je dat 13x per maand, dan zit je al op 9,75. Dan is de mogelijkheid tot een bundel van 9,50 per maand al snel voordeliger.
rclahsen schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:06:
...
Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

rclahsen schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:06:
[...]
Is die minimumlooptijd bedoeld voor extra toestelkorting als je bij het afsluiten van het abonnement kiest voor Zorgeloos Internet? Anders lijkt het me niet handig om je meteen vast te leggen voor een jaar, maar het gewoon later via de klantenservice aan te vragen.
Inderdaad, er is een mogelijkheid om extra korting te krijgen op je toestel als je de BloX er voor een jaar bij neemt. Maar deze optie kan slechts met een paar toestellen maar worden aangeboden, niet op een "simpel" WAP toestelletje, alleen een paar echte data burners zeg maar.

Het is dan aan jezelf om te kiezen voor die extra korting en een jaarverplichting aan te gaan of meer te betalen en de mogelijkheid te hebben om het per maand aan of uit te zetten.
Op GSMEasy.nl kan je de Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet-bundel al bestellen a € 9,50 per maand.
[...]
Dan resereveren ze je bestellingen vast en sluiten ze hem maandagochtend voor je aan. Op deze manier zijn ze dit weekend waarschijnlijk net een tientje goedkoper dan de concurrent. Aardig bedacht maar volgens mij niet helemaal de bedoeling gezien Vodafone NDA op deze informatie heeft gezet tot maandag. Maar wellicht is dat niet meer zo zwaarwegend gezien de details inmiddels al bekend zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 19-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Anoniem: 212800 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Ik kan het me wel voorstellen dat er prepaidbellers zijn die onbeperkt willen gprs-en (het is ook niet mijn mening dat die er niet zouden zijn, zo stond het er wel [excuus]) het past alleen niet in de propositie van providers. Daarom wordt het niet/nauwelijks aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online

[...]
Toch wel opvallende FUP. Deze lijkt veel ruimer te zijn dan die van KPN. Ik zie hier nergens die 60-100 MB in terug komen, die eerder door vodafone medewerkers werd genoemd. Onder ''normaal gebruik'' (zoals genoemd in de vw) kan je gerust 200-500 MB verstaan of meer. (zie ts).

Ik zie ook dat streaming niet uitgesloten wordt, of betaal je dan automatisch per minuut? Want het lijkt erop dat de vodafone live! pagina met umts-video's wel gepusht wordt maar dat je ook (mini-) YouTube etc binnen de databundel kan gebruiken. Al met al zeker een intressant product, op het eerste gezicht. .

[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 19-05-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

60-100 MB FUP is hetzelfde als iemand de Sahara insturen met een blikje cola en pas vijf dagen later ophalen.

:{

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Stereotomy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:40:
60-100 MB FUP is hetzelfde als iemand de Sahara insturen met een blikje cola en pas vijf dagen later ophalen.

Dude :S

Consumenten zijn niet snel tevreden. Krijg je super snelle snelheid maar dan mag je op een pda! niet genoeg downloaden. Wees blij dat de concurrentie begonnen is en vanaf nu wordt het alleen maar beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Daan :P

Wat ik dus bedoel is: noem het in godsnaam geen "Onbeperkt Blox" als de limiet beargumenteerbaar aan de lage kant is. ;)

Operators zijn in mijn ogen de antagonisten van de handsetmakers: operators doen alles om innovatie en ontwikkeling zo hard mogelijk tegen te houden en over een zo lang mogelijke periode geld te vangen. Data-abonnementen zijn niet de enige voorbeelden, maar kijk ook bijvoorbeeld naar roamingkosten die al jaren schandalig hoog zijn. Ik snap dat ze leuke naampjes aan hun producten moeten plakken, maar ik zou graag willen dat de operators het wat netter en nuchterderder hielden.

Maar dit begint offtopic te worden. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 19-05-2007 22:51 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:40:

Ga jij dood zonder internet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 98248 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:50:
[...]

Ga jij dood zonder internet dan?
Je neemt onbeperkt internet omdat je niet aan een ketting van de operators vastgebonden wil zijn, maar vrij wil bewegen zoveel je wil. Niet om om de zoveel tijd kijken hoeveel je verbruikt hebt, hoeveel je nog hebt, op hoeveel rantsoen je moet om het uit te kunnen zingen voordat de volgende lading water weer komt. O+

Ik stoor me dus voornamelijk aan de benaming "onbeperkt", idem bij KPN met hun vage "10x meer dan gemiddeld" FUP. Gebruikers verdienen gewoon *duidelijkheid*. Daar zul je het vast met mij over eensch zijn.

Daarnaast krijg ik het "zakgeld van moeder" idee als de operators aan mij gaan vertellen wat ik wel en niet met mijn databundel mag doen. Geen streaming video en audio, wel normaal web, geen pushmail, wel of geen DUN, etc. Het is duidelijk dat de operators restricties op het consumentenaanbod aanbrengen zodat zakelijke gebruikers de competitive advantages blijven kopen van het zakelijke pakket. Dat heeft verder niks met capaciteit van het netwerk oid te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Stereotomy op 19-05-2007 23:01 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:53:
[...]

Je neemt onbeperkt internet omdat je niet aan een ketting van de operators vastgebonden wil zijn, maar vrij wil bewegen zoveel je wil. Niet om om de zoveel tijd kijken hoeveel je verbruikt hebt, hoeveel je nog hebt, op hoeveel rantsoen je moet om het uit te kunnen zingen voordat de volgende lading water weer komt. O+

Ik stoor me dus voornamelijk aan de benaming "onbeperkt", idem bij KPN met hun vage "10x meer dan gemiddeld" FUP. Gebruikers verdienen gewoon *duidelijkheid*. Daar zul je het vast met mij over eensch zijn.
Mijn opmerking ging over je (kromme) vergelijking met de sahara. Je hebt inderdaad gelijk over de term 'ongebruikt'. Vodafone doet dit ook met haar 'onbeperkt' sms blox, waar een maximum van 1000 per maand aan verbonden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 98248 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:59:
[...]

Mijn opmerking ging over je (kromme) vergelijking met de sahara. Je hebt inderdaad gelijk over de term 'ongebruikt'. Vodafone doet dit ook met haar 'onbeperkt' sms blox, waar een maximum van 1000 per maand aan verbonden zit.
Zo krom vind ik hem niet. Misschien creatief O+ of vergezocht }:O , maar geen tang op een varken.

Vroeger, toen ik 1,50 EUR per MB betaalde bij Telfort, voelde ik me altijd gebonden aan een ketting. Moest altijd denken: plaatje nou wel of niet downloaden, attachment van 400 kb nou wel of niet downloaden etc. En zeg nou zelf: dat surft en mailt gewoon niet lekker. Net alsof je in de hitte moet denken: ja, wel of niet mijn flesje water nu opdrinken, of toch bewaren tot later, etc.

Ik denk dat dat wel een herkenbaar gevoel is voor iedereen die nog per dataeenheid betaalde voor mobiel internet.

Als men een onbeperkt databonnement verkoopt, dan is het hypocriet dat men het al bij 60 MB af zou gaan kappen, want dan zit je nog steeds met vragen in je achterhoofd als je bijvooveeld audio aan het streamen bent.

En met het nemen van een onbeperkt-abonnement wil je *juist* van je zorgen af zijn. O-)

1000 SMS'jes is bijvoorbeeld beargumenteerbaar dichter bij 'onbeperkt' dan 60MB of '10x meer dan het gemiddelde' van KPN....

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 19-05-2007 23:08 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Anoniem: 98248 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:59:
[...]

Ja, maar hij heet niet onbeperkt hé? Het heet zorgeloos, ik weet wel van wie ze dat hebben gejat >:)

En er is maar een provider bij wie alles kan en mag (qua data) en dat is t-mobile, het enige is dat je meer betaald voor meer snelheid. Het datanetwerk van T-mobile is ook nog eens 2 keer zo snel als dat van Vodafone (bron: laatste consumentgids) :) Overigens verwacht ik wel dat T-mobile met een tegen offensief komt met een nieuwe web'n walk met meer snelheid maar minder data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het is ook even afwachten wat ze onder FUP gaan zien. Ik denk niet dat ze gelijk aan de bel trekken als je boven het modaal zit. Je zal vast een halve gieg mogen trekken, maar wie doet dat op een pda? Je laptop mag je niet gebruiken dus who cares? Als je echt je laptop nodig hebt dan ga je naar T-Mobile waar de prijs/snelheid verhouding nu het laagst is (achter Voda & KPN ) en trek je de hele lijn leeg.

Ik zie het probleem niet zo, alleen maar de mogelijkheden. :)

offtopic:
Stereotomy zet je pm is aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Ik ben het volledig met Stereotomy eens :)

Internetten met een datalimiet, tijdslimiet of toepassingsbeperking werkt gewoon niet fijn.

Net als ADSL, ik wil geen abonnement met 100 Gb datalimiet ook al kom ik daar niet aan, ik wil een abonnement waar de provider niet moeilijk gaat doen als ik eens een maand wat meer gebruik maak van de diensten waarvoor ik betaal.

Onderscheid maak je op basis van snelheid en niet op basis van hoeveelheid, werkt zo onrustig...

En tja, waarom moet er flink geld verdiend worden, er zijn enorme kosten mee gemoeid om snel draadloos internet aan te kunnen bieden (kijk maar naar die UMTS frequentieveiling destijds) en die zullen hoe dan ook terugverdiend moeten worden.

Bij wijze van spreken heb ik nog liever een verbinding waar ik 30 Kb/s over haal dan een verbinding waar ik 100 Kb/s over haal maar dan met een datalimiet van 10 GB per maand. Bij de 30 Kb/s kun je als je 24/7 maximaal gebruik maakt van je internetverbinding niet over de 10 GB traffic heen komen maar je hoeft je daar dan ook geen zorgen over te maken. Je kunt dus onbeperkt gebruik maken van je verbinding die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik mijn gsm als modem wil gebruiken zodat ik kan interneten op mijn pc wat heb je naast een datakabel nog meer nodig moet je iets installeren ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anoniem: 212800 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:14:
als ik mijn gsm als modem wil gebruiken zodat ik kan interneten op mijn pc wat heb je naast een datakabel nog meer nodig moet je iets installeren ofzo ?
Ligt er aan wat voor telefoon je hebt, wat voor provider en wat voor verbinding je wilt maken.

Bij mijn Sony Ericsson K750i heb ik GPRS over bluetooth naar mijn laptopje.

Maar dit lijkt me eerlijk gezegd niet echt het topic voor dit soort "problemen" of vragen. Dit is een discussietopic over producten die op de markt zijn of gaan komen en de voor en nadelen daarvan.

[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 20-05-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een samsung i600 met orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 212800 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:14:
Anoniem: 212800 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:33:
Voor dat soort vragen kan je het best hier zijn: Samsung SGH-i600 MS smartphone met WiFi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anoniem: 212800 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:33:
Nou goed, omdat ik in een goede bui ben en je ook al enkele mensen hier op het forum hebt geholpen.

Samsung i600 heeft bluetooth dus die datakabel kun je alvast weglaten :)

Computer via bluetooth koppelen, als het goed is wordt er automatisch een modem geïnstalleerd.

Inbelverbinding aanmaken naar het telefoonnummer "*99***1#" (zonder aanhalingstekens dan, dit is overigens vaak provider gebonden, Vodafone heeft "*99#")

Wat ik begrijp moet er bij Countr/region code 1 staan, dit is UK versie van Windows dus moet je zelf even vertalen. Bij Area code moet 0 staan.

Ga naar je device manager (apparaatbeheer in NL) en open de properties van je modem. Neem het tabblaadje advanced en vul hier
code:
1
+cgdcont=1,"ip","internet","",0,0
in.

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 20-05-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Vodafone heeft de 'Zorgeloos internet' Blox al op de website staan, maar erg veel meer staat er nog niet. Een link naar de voorwaarden levert nog een 404 op, maar dit zal in de loop van de dag wel verholpen zijn denk ik zo! :)

Wellicht off-topic, maar er is nog een andere Blox bijgekomen: de Voordeel naar Vast (voor € 7,50), waardoor je voor € 0,05 per minuut naar vaste lijnen belt. Een soort tegenhanger van MobielThuis (KPN) en T-Mobile Thuis dus. Verder heten alle 'onbeperkte' Blox tegenwoordig 'Zorgeloos' (sms/bellen naar vast/mobiel internet).

[ Voor 28% gewijzigd door rclahsen op 21-05-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Even kort:

zonder bundel:
was 0,25 per 15 min voor live site
was 0,75 per 15 min buiten vodafone live (tot max 1 MB, daarboven 1,75 extra per MB)

wordt: 0,75 per 15 min, zonder MB restrictie

Nieuwe Blox genaamd "Zorgeloos Mobiel Internet BloX"
9,50 per maand
download uncapped (max 1.843 kbps)
upload capped tot 64 kbps
gratis maandelijks te activeren en deactiveren
onbeperkt gebruik (fair use policy)
NIET toegestaan is:
- telefoon gebruik als modem
- laptop gebruik
- VoIP of SMSoIP

En ik ga hem zo aanvragen. ;)

Done. Overigens heeft Vodafone veel beter voorwaarden dan T-Mobile omdat je die blox al kan aansluiten bij 12.50 ipv 22.50 bij T-Mobile. Dit scheelt toch weer 120 euro op jaarbasis en dat heb ik dus ook gedaan. :P

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 21-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
En het is sneller, als je een 3G of HSDPA-telefoon hebt. Op 11 juni stap ik over naar Vodafone, dus ik denk dat ik dan wel deze 'Blox' ga afsluiten (als dat tenminste kan met een sim-only :). Dat TijdSurfen van Vodafone vind ik nu al helemaal niks.

[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 21-05-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 19:26
(jarig!)
De oude blox Internet Plus van € 2,50 is van de site verdwenen?

Ik gebruik deze incl. het gratis vodafone e-mail account om gratis mijn e-mail binnen te laten komen op mijn GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Schrijver schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:07:
De oude blox Internet Plus van € 2,50 is van de site verdwenen?

Ik gebruik deze incl. het gratis vodafone e-mail account om gratis mijn e-mail binnen te laten komen op mijn GSM.
Even klantenservice bellen en kijken wat ze ermee doen. Misschien dat je voor het zelfde geld wordt overgezet naar de nieuwe blox.

Net even de blox voor het eerst getest en wat gaat dat rete snel zeg :D HSDPA pakt mijn PDA gelijk en het bereik is gewoon prima. Laden van een pagina is net zoals op je pc, dus super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Laatst online: 09-05 14:48
ik vind em ook wel interessant worden zo :)

alleen nog even een ander toestel halen:

btw:

- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.

- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Indien overschrijding
van het normaal gebruik gedurende drie
maanden plaatsvindt binnen een periode van
12 maanden, kan Vodafone het boven normaal
gebruik in een daaropvolgende maand in
rekening brengen. Contractant wordt hierover
voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.

- Vodafone behoudt zich het recht voor om in
uitzonderlijke gevallen (van gebruik) en
ingeval van misbruik Zorgeloos Mobiel
Internet te beëindigen.

- Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder
meer niet toegestaan de mobiele telefoon te
gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of
voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik
in het buitenland

50MB _/-\o_
mag toch niet hopen dat ze dat streng gaan controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

Op de vodafone site staat het nieuwe blox abonnement 'Zorgeloos Mobiel Internet BloX' genoemd:

"Zorgeloos Mobiel Internet BloX. Écht internet op je mobiele telefoon. Zo veel je maar wilt. Supersnel (1800 Kbps). Voor € 9,50 per maand."

Zo te zien zijn de bestaande 2 'bloxen' vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Nou "zorgeloos" kan ik die 50 mb niet noemen. Zeg maar dag met je streaming video/audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Ik vind die 50 MB nog een beetje aan de krappe kant eigenlijk...voor normaal mobiel internet gebruik kun je er wel enigszins uit de voeten, maar radio streamen in de trein is er dan niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

50 mb heb je met streaming zo gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Mag ik weten uit welke bron je deze informatie gehaald hebt? De geruchten die voorheen de ronde gingen zaten rond de 200MB.

De bron dus: AV @ Vodafone.nl

Bij 50MB vind ik het toch net te weinig en zorgenloos kan je het niet noemen gezien je constant op je datatverbruik meter moet controleren dat je niet over het limiet heen bent. (soort van fup).

@DaannO welke pda heb jij als ik vragen mag?

[ Voor 23% gewijzigd door Chutney op 21-05-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Chutney schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:35:
Mag ik weten uit welke bron je deze informatie gehaald hebt? De geruchten die voorheen de ronde gingen zaten rond de 200MB.

Bij 50MB vind ik het toch net te weinig en zorgenloos kan je het niet noemen gezien je constant op je datatverbruik meter moet controleren dat je niet over het limiet heen bent. (soort van fup).

@DaannO welke pda heb jij als ik vragen mag?
Het klopt inderdaad, het staat nu in de algemene voorwaarden op de site. Ik gebruik de HTC P3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
noem het dan "Zorgeloos 1 dag online BloxX"

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorgeloos.. Nou, hier op de afdeling hadden we al behoorlijk wat zorgen over dit abbo. Hoe kun je over zorgeloos spreken wanneer er een limiet van 50mb op zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb het helemaal gehad met Vodafone. Zit er al bij sinds de vorige eeuw (toen het nog libertel heette), maar nu is toch echt de maat vol. Terwijl iedereen al echt onbeperkte abbo's heeft komt vodafone nog eens met dit slappe aftreksel aanzetten. Sowieso is het niks voor mij aangezien ik een PDA heb en deze via de bluetooth op mijn telefoon aansluit. Dit zullen zij wel weer laten vallen onder 'modem' en niet toegestaan zijn.

Zojuist even met de klantenservice gebeld en 11 november in mijn agenda gezet. Dat is de dag 3 maand voor het einde van mijn abbo waarop ik de opzegbrief verstuurd moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Ja ik heb hier niks op aan te vullen. Ik ben al jaren geen klant meer bij ze, en ze hebben nu weer wat minpuntjes verdiend. (en geloof me, ze hadden er al veel...)

[ Voor 13% gewijzigd door robert-630 op 21-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn vorige aanvaring was bij het vernieuwen van mijn abbonement. Op de internetsite kon ik toen gratis bij mijn abbonement een razor v3 krijgen, bleek dit alleen voor niet vodafone klanten te zijn. Ik moets E90 bijbetalen. Het enige wat ze mij konden vertellen was dat zij het ook vervelend vonden maar dat ze er niks aan konden doen. Op de vraag of ze mij dan even konden doorverbinden met degene die er wel over ging, aangezien ik duidelijk met de verkeerde mensen was doorverbonden, moesten ze nee verkopen. (Ik kan in dergelijke situaties heel vervelend worden (maar imho niet onredelijk)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:33:
Mijn vorige aanvaring was bij het vernieuwen van mijn abbonement. Op de internetsite kon ik toen gratis bij mijn abbonement een razor v3 krijgen, bleek dit alleen voor niet vodafone klanten te zijn. Ik moets E90 bijbetalen. Het enige wat ze mij konden vertellen was dat zij het ook vervelend vonden maar dat ze er niks aan konden doen. Op de vraag of ze mij dan even konden doorverbinden met degene die er wel over ging, aangezien ik duidelijk met de verkeerde mensen was doorverbonden, moesten ze nee verkopen. (Ik kan in dergelijke situaties heel vervelend worden (maar imho niet onredelijk)).
Dit is een standaard gegeven in Telecom land. Providers geven meer korting aan nieuwe klanten dan aan bestaande. Dit is al jaar en dag zo, maar nu wordt het redelijk gelijk getrokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
Ik heb zojuist even mijn ongenoegen medegedeeld via een mailtje aan vodafone.
Ben benieuwd of ik nog een serieuze reactie krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

T mobile blijft dus de enige 'echte' aanbieder. Telefoon als modem geen punt(staat zelfs een handleiding voor op de website) en zeker geen 50MB limiet...

Dan maar wat trager, maar 50MB per maand, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga de gok bij vodafone toch maar wagen. Ben benieuwd wat die 'waarschuwingen' precies inhouden. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 98248 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:04:
Ga de gok bij vodafone toch maar wagen. Ben benieuwd wat die 'waarschuwingen' precies inhouden. Ik wacht af.
Hou ons op de hoogte svp :>

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

50MB per maand is natuurlijk helemaal niks. Er zijn dagen bij dat ik dat in 1 dag verstook. Gelukkig heb ik PIT van TMobile en hoef ik nergens op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 214909 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:03:
T mobile blijft dus de enige 'echte' aanbieder. Telefoon als modem geen punt(staat zelfs een handleiding voor op de website) en zeker geen 50MB limiet...

Dan maar wat trager, maar 50MB per maand, lol
Telfort dan? Is sneller met 384 kbit/s en die 1100MB haalt toch bijna niemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

Ik heb een vraagje,

Ik heb een t-mobile prepaid sim locked telefoon, waarmee ik af en toe wil internetten. Nu kan ik ook internetten maar kost het 0,15 cent per 100 Kb en gaat het erg traag.

Maar t-mobile biedt ook ook web'n'walk zonder abonnement aan! namelijk :

Standaard tarief prepaid || € 0.24 per 100kb. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee, en dan doel ik met name op de snelheid, want op de site staat dat die down en up beide 128 Kbps is. Maar als ik op "meer info" klik, krijg ik te zien dat de download snelheid 384 Kbps is....erg overzichtelijk allemaal :X
Ook vraag ik me af hoeveel je voor het aantal Kb betaal dat je upload, staat namelijk nergens...

Alvast bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219189

Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:23:
Zorgeloos.. Nou, hier op de afdeling hadden we al behoorlijk wat zorgen over dit abbo. Hoe kun je over zorgeloos spreken wanneer er een limiet van 50mb op zit.
Inderdaad,

Hier heb je dus eigenlijk niet veel aan. Wappen en email checken op de mobiel is niet echt iets wat aanslaat. en 50 mb sjah daar ben je zo doorheen.
Dat is ook de reden waarom ik T-mobile heb, die hebben geen limiet en dat voor een 10 euro per maand meer. (zelfde snelheid)
Slechte zet van Vodafone, hoop dat ze hun voorwaarden nog eens herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Bij tmobile heb je geen 1800 kbit voor 10 euro, daar krijg je 64 kbit voor. Dat is nogal een verschil ;) Dat er een aantal PIT abo's nog niet geknepen zijn is mazzel hebben, in principe worden ze (op den duur) allemaal geknepen op die lage snelheid. Wil je bij tmobile zo'n snelheid zit je al op 70 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vooral dat "Zoveel je maar wilt" :'(

Eigenlijk zouden operators hier flink op de vingers getikt moeten worden. Het is gewoon marketing, meer niet. Voor marketing-doeleinden is het natuurlijk veel beter om in plaats van "Tot 50 MB Fair Use Policy" gewoon "Zoveel je maar wilt" te schrijven, en dan in de kleine letters "tot 50 MB" toe te voegen.

Om te kotsen eigenlijk.

Alors.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.