Hoe komt het dat ik nooit een 'mooiste doelpunt van de maand' berichtje krijg?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:24:
Als we dan toch met records bezig zijn, iemand dit al eens gepresteerd?
[afbeelding]
Verwijderd
hoe kom je aan al die foto's van de spelers? kan iemand mij dat uitleggen. kheb trowens een mac, ik weet niet of dat mee speelt maar toch meldt ik het even.yok schreef op maandag 30 april 2007 @ 01:36:
[afbeelding]
Daar ben ik weer, laat in de avond! Het is zelfs nacht! Nadat ik gisteren weer lekker had geFM'd, wou ik jullie toch nog even up to date houden. Mijn team zit goed in elkaar volgens mij, en mijn talenten (Zeefuik, Hutten, Wijnaldum, Nieveld) trainen als gekken. Huntelaar, Baros, Guardado, Drost, Drenthe, Davis, Salas en Moore trainen lekker door. Enyeama is de enige die niet echt lekker gaat, maar ik heb m dan ook nog geen 1 wedstrijd laten spelen![]()
Verder heb ik Tim Krul, aangezien hij een groot talent en Nederlands is, aangetrokken van Newcastle voor 1 miljoen.
[afbeelding]
Hier de ontwikkelingen van Zeefuik.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3de ronde van de Carling Cup. Een eigen doelpunt in het begin en daarna de wedstrijd gedomineerd. Ze hadden niks in te brengen. Nakamura had een 10.
1-0 Webster (5 - E.D)
[afbeelding]
domdomdom!
2-0 Nakamura (11)
[afbeelding]
Lekker erin geschoten van Nakamura.
3-0 Davis (39)
[afbeelding]
Vol op de slof van Davis nadat Salas de bal terug legde.
WINST!
[afbeelding]
Een spannende, redelijk slechte wedstrijd. Gelukkig werd het 1-0 voor mij. Dit doelpunt viel in de 30ste minuut, dus de rest was een redelijk saaie vertoning. Ik had maar 6 schoten op het doel, zij 19. Rüstü had een 10 en was MOTM.
1-0 Moore (30)
[afbeelding]
Lekker gekopt op voorzet van Andy.
WINST!
[afbeelding]
De wedstrijd waar ik op wachtte, mijn eerste echte beproeving. Een topploeg die toen 3de stond, onder Chelsea en Aston Villa. Ze hadden een goede basis, met o.a. Vanden Borre, Baptista, Hendry en Hleb. We begonnen fantastisch, en eindigden ook zo.
0-1 Baros (7)
[afbeelding]
Lekkere actie van Baros.
0-2 Baros (16)
[afbeelding]
Koelbloedig erin geschoten van Baros.
1-2 van Persie (30)
[afbeelding]
Op de slof en erin van van Persie.
1-3 Salas (76)
[afbeelding]
Salas schoot de bal vol op de keeper. Hij kon m niet stoppen.
2-3 van Persie (90)
[afbeelding]
Onhoudbaar voor Rüstu.
WINST!
[afbeelding]
Na de winst op Arsenal was ik onhoudbaar. 14 t/m 22 minuut was ik los. Ik won.
0-1 Baros (14)
[afbeelding]
In de korte hoek, heerlijk!
0-2 Huntelaar (20)
[afbeelding]
Heerlijke actie van Huntelaar en dito afgerond.
0-3 Huntelaar (2)
[afbeelding]
Koppen, dat kan ie.
1-3 Nonda (56)
[afbeelding]
Slecht van Rüstü, hij stond te ver uit zijn goal.
WINST!
[afbeelding]
Mellberg en Drost waren niet te stoppen. Nakamura en van der Meyde waren heerlijk op de flanken en iedereen speelde zoals het hoorde. West Ham United is een gevaarlijke ploeg met Tevez, en we hebben ze goed aangepakt. Ze stonden toen 6de.
1-0 Mellberg (13)
[afbeelding]
Mellberg sprong hoger dan de keeper!
2-0 Davis (20)
[afbeelding]
Dito erin geschoten van Davis.
2-1 Ashton (27)
[afbeelding]
Erin gekopt, jammer. Had niet gehoeven.
3-1 Nakamura (65)
[afbeelding]
Nakamura kreeg de bal mooi aangespeeld van Baros en maakte de goal.
WINST!
[afbeelding]
Een hele slechte wedstrijd, waar iedereen bijna een 6 had. Met uitzondering van Nakamura, Drost en Mellberg. Zij hadden een 7. Een wedstrijd om snel te vergeten. Huntelaar viel in de 26ste minuut uit, hij is gelukkig maar een week geblesseerd.
1-0 Nakamura (45 - str.)
2-0 Drost (88)
[afbeelding]
Lekkere vrije trap van Jeroentje Drost.
WINST!
Na deze lekkere 6 matches gewonnen te hebben, stond er dit in het nieuw. Ik was het hier totaal mee eens!
[afbeelding]
Zoals je kan zien in de stand hieronder, heb ik de minste tegengoals. 5 in totaal maar, en totaal 26 doelpunten gescored. Een positief doelsaldo van 21!
DE STAND!
[afbeelding]
Het gaat véééééééél beter dan verwacht, en daar ben ik blij mee. Ik zit nu in einde november-begin december en ga nu proberen nieuwe spelers (talenten voornamelijk) te strikken uit Nederland. Ik ben al aan het scouten.
Mijn wishlist:
Medunjanin!!!!!
Biseswar
Emnes
Emanuelson
Aisatti
Babel
Sneijder
Kruys
Collins John!!!!!
de Ridder!!!!
Nigel de Jong
Poepon
Heitinga
Tiendalli
Zuiverloon
Dat was weer de update van vandaag. Hopelijk vonden jullie 'm leuk!
[Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 2 einde]
Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!
Verwijderd
Veel foto's zijn te vinden op de diverse forums onder graphics / facepacks.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:23:
[...]
hoe kom je aan al die foto's van de spelers? kan iemand mij dat uitleggen. kheb trowens een mac, ik weet niet of dat mee speelt maar toch meldt ik het even.
Zelf heb ik de tic als er geen foto is dat ik deze op internet op zoek en aan het spel toe voeg.
Is het een regen is er altijd wel een fotootje van een neefje of zoon van vrienden
Zodat ik bij iedere speler een foto heb
Verwijderd
Q: als ik een new game met de 7.02 engine/update speel... dan zijn me matches( kheb er maar 1 gespeeld) zo ontzettend traaaaaaag... match snelheid op aller hoogst , en dan nog gaat súper traag.
Speel ik gewoon weer een 7.00 game ( me orginal ouwe ajax game ) no problemos..
Anybody a Clue ?
Anybody a Clue ?
Quote dan even niet die hele postVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:23:
[...]
hoe kom je aan al die foto's van de spelers? kan iemand mij dat uitleggen. kheb trowens een mac, ik weet niet of dat mee speelt maar toch meldt ik het even.
Omdat dat afaik alleen in Engeland gebeurt.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:59:
[...]
Hoe komt het dat ik nooit een 'mooiste doelpunt van de maand' berichtje krijg?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Hij kan het altijd nog weg halen
In de Oostenrijkse competitie komt die ook voorbijOmdat dat afaik alleen in Engeland gebeurt.
italie ook
maar ik zag niet echt het record hoor?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
ben nu ook begonnen maar ik had een vraag: wat is de beste tactiek voor een degradatiekandidaat met spitsen die wel veel scoren maar met een slechte achterhoede
Desperadoz: Inderdaad, de counter. Gebruik 4 verdedigers, 1 verdedigende middenvelder, 2 middenvelders en 4 aanvallers
Verwijderd
Tactiek heb ik niet voor je. Wel een andere tip, huur betere verdedigers uit 2e elftallen van betere competities of trek oudere spelers met goede stats transfervrij aan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:56:
ben nu ook begonnen maar ik had een vraag: wat is de beste tactiek voor een degradatiekandidaat met spitsen die wel veel scoren maar met een slechte achterhoede
Verwijderd
Cool, speel je dan zonder keeperNilsinho schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:23:
Desperadoz: Inderdaad, de counter. Gebruik 4 verdedigers, 1 verdedigende middenvelder, 2 middenvelders en 4 aanvallers
3-1-2-4, sorry
Trouwes als ik met meer dan 3 doelpunten voorsta en doelsaldo is niet belangrijk en ik verveel me, dan heb ik soms ff de elfde speler, de keeper rent dan tot de aanval door
[ Voor 80% gewijzigd door Nilsinho op 01-05-2007 14:32 . Reden: extra text ]
Wat zijn de poorten voor FM07 voor online spelen? Zijn dat Port 10094 (TCP) en Port 10093 (UDP)?
Ik speel normaal via Hamachi maar die kan niet connecten nu. En heb sinds een tijdje een ander modem (Tele2)....
DMZ aan kan dat ook? Zo ja, moet ik daar mijn eigen ip invullen?
Ik speel normaal via Hamachi maar die kan niet connecten nu. En heb sinds een tijdje een ander modem (Tele2)....
DMZ aan kan dat ook? Zo ja, moet ik daar mijn eigen ip invullen?
[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 01-05-2007 17:38 ]
Verwijderd
is er ook een complete face pack? ik vind alleen een face pack per land of competitie.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:56:
[...]
Veel foto's zijn te vinden op de diverse forums onder graphics / facepacks.
Zelf heb ik de tic als er geen foto is dat ik deze op internet op zoek en aan het spel toe voeg.
Is het een regen is er altijd wel een fotootje van een neefje of zoon van vrienden![]()
Zodat ik bij iedere speler een foto heb
Verwijderd
yok: als ik het zo zie is het een programma waarmee je dingen kunt doen. het nadeel hiervan is dat het niet op mij mac kan worden gedraaid. daarom meldde ik bij een van mijn vorige post dat ik een mac had omdat ik hiervoor bang was.
dan maar kleinere facepackjes downloaden.
dan maar kleinere facepackjes downloaden.
Kun je niet de fotomap van een pc-tweakert krijgen?yok schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:58:
Sorry dan. Niet goed gelezen. Dan is er niks anders voor oplossing dan individueel downloaden ja.
wat leuk dat sommige mensen op een dag als koninginnedag ook nog lekker zitten te fm'enVerwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:59:
[...]
Hoe komt het dat ik nooit een 'mooiste doelpunt van de maand' berichtje krijg?

Een hele lange update. Aangezien ik lekker heb doorgespeeld had ik geen zin om alle doelpunten op te nemen en te laten zien. Daarom heb ik alleen de leukste uitgekozen. Ook zijn de kopjes van de wedstrijden veranderd, zodat ik niet alles uit hoef te typen. Noem het luiheid, maar ik bespaar jullie wel makkelijk 80mb aan download als je deze pagina opend door geen doelpunten te plaatsen! Op naar de wedstrijden!

MOTM: Enyeama
Bijzonderheden: Een goede wedstrijd. We hadden evenveel kansen, maar wij hebben ze benut. Enyeama keepte geweldig, hij was invaller voor Rüstü die de vorige wedstrijd geblesseerd uit viel.
Doelpunten:
0-1 Guardado

Weggestrapt door een verdediger en gelijk op de slof door Guardado.
0-2 Drost

Goede vrije trap van de Nederlandse verdediger.

MOTM: Drenthe
Bijzonderheden: Een van de eerste wedstrijden van Drenthe. Gelijk MOTM en 2 erin geplakt. Verder goed solide gespeeld

MOTM: Reina
Bijzonderheden: Geen MOTM voor mij, geen dominantie. Ik werd redelijk weggespeeld, gelukkig is het op 0-0 blijven stukken. Reine was heel goed en heeft alles eruit gehouden. Alhoewel er weinig op mijn doel werd geschoten, had Liverpool 60% van het balbezit.

MOTM: Bouma
Bijzonderheden: Solide duel.

MOTM: Drost
Bijzonderheden: Jammer genoeg hebben we niet optimaal gebruik kunnen maken van de kansen. Chelsea veegde ik de vloer mee af op het middenveld, alleen Moore en Baros waren belachelijk slecht.

MOTM: Huntelaar
Bijzonderheden: Goed gespeeld en Huntelaar was veruit de beste na zijn blessure.

MOTM: Baros
Bijzonderheden: Een lekkere hattrick van Baros zorgde voor een overwinning. We waren goed op dreef.
Doelpunten:
1-0 Baros

Heerlijk in de lange hoek
2-0 Salas

Hard van afstand, zoals hij vaker doet.
3-1 Ronaldo

Ook tegendoelpunten kunnen gaaf zijn. Een mooi lopje van C. Ronaldo

MOTM: Cahill
Bijzonderheden: Nadat ik in de 2de helft Cahill erin bracht ging alles anders. Hij kreeg in 10 en er gaf 2 assists. Goed teruggekomen.
Doelpunten:
2-2 Salas

Heerlijk afstandschot.

Bijzonderheden: Dominerend.
Doelpunten:
1-0 Baros

Actie gemaakt en in de lange hoek.
5-0 Nakamura

Zoals we 'm kennen!

Bijzonderheden: Solide gespeeld, niet echt goed.

MOTM: Huntelaar
Bijzonderheden: Met dank aan de tegenpartij gewonnen door 2 eigen doelpunten. Ook speelden wij trouwens beter, hoor.
Doelpunten:
1-1 Baros

Aangenomen, gedraaid en in de korte hoek. Subliem.

MOTM: Bent
Bijzonderheden: Hoewel wij wonnen was Charlton beter. Bent van Charlton was de MOTM en gelukkig wonnen we nipt.

MOTM: McCarthy
Bijzonderheden: Slechtste wedstrijd ooit gespeeld. Ik weet niet wat er aan de hand was, we werden totaal weggeveegd. McCarthy verdiende MOTM.

Bijzonderheden: Baros domineerde, wij waren redelijk. Hattrick van Baros.
Doelpunten:
4-0 Baros

Actie gemaakt en WEER in de lange hoek.

MOTM: Nakamura
Bijzonderheden: We waren beter maar benutte de kansen niet. Wel zijn we door op 5-3 in totalen.

MOTM: Guardado
Bijzonderheden: Gelukkig net niet verloren maar gelijk. We speelden slecht, gelukkig kreeg ik nog op het einde een strafschop voor gelijkspel.

MOTM: Mellberg
Bijzonderheden: Ons moraal weer opgeknapt om hier iedereen weg te spelen. Ze waren geen partij voor ons.
Doelpunten:
0-4 Baros

Aangenomen, gedraaid en door de benen van de keeper.
DE STAND KOMT DAN OP:

Het transferseizoen was weer geopend! Mijn 3 talentenjes Muys, Meinhardt en Krul had ik al van tevoren gekocht en kwamen pas op de eerste.

Talent van Roda JC, kan 2x beter worden dan Mellberg.

Talent van Mainz, kan 2x zo goed worden dan potentie van Davis. Soortgelijke speler als Nakamura.

Velen kennen hem al. De nieuwe Edwin van de Sar.

Hij kan of heel slecht worden, of heel goed. Ik neem de gok. Ook is hij 1 van mijn persoonlijke favo spelers.

Hij is bij iedereen bekend en mijn bestuur wou een grote naam binnenhalen voor ticket- en shirtverkoop. Hij was ongelukkig bij Arsenal door een gebrek aan een basisplaats (terwijl ze hem voor 14mjn hadden gekocht??????). Een koopje, al zeg ik het zelf. Het bestuur was blij. Hij wou wel een hoog basisloon, maarja.
Zo dan, dat was deze update. Duurde anderhalf uur om 'm in totaal te maken door wat foutjes van mijn kant, maar hij is er!
[Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 4 einde]
Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!
Verwijderd
ik zit nu in de voorbereiding met De graafschap. heb wat talentjes gehaald zoals van Metelen, Rothman en Zikama. Voorbereiding succesvol afgesloten
4-4-2 met aanvallende vleugelspelers
Als je met de graafschap speelt is 3-2 van ajax verliezen zo slecht nog niet hoor...Nac is inderdaad jammer
Verwijderd
het probleem is dat ik wel veel kansen heb, maar gewoon vaak niet benut, en als de pc een kans heeft is het bijna altijd raak
dat is gewoon zo jammer
dan zit ik voor de pc te vloeken

Oke iemand dit al eens gepresteerd met Ajax:
Na 2-0 en 2-2 tegen real madrid in de kwartfinale:
Ik verlies 7-5 van arsenal, ik speelde uit..
Dus ik denk ik ga eventjes iets wanhopigs doen: ik ga met 5 spitsen, 3 verdedigers 1 defensive middenvelder en 1 middenvelder spelen.
1e minuut, babel, 6e minuut huntelaar, 12e minuut leonardo, 24e minuut calaio (gekocht van napoli)..
Daarna een doelpunt van arsenal door henry, en dan gaan we weer vrolijk door en maken 3 doelpunten voordat adebayor 1x scoort, wat de eindstand 7-2 (12-9) maakt. Joepie, ik ben door, nu chelsea/barcelona in de finale.
Dus ik denk ik ga eventjes iets wanhopigs doen: ik ga met 5 spitsen, 3 verdedigers 1 defensive middenvelder en 1 middenvelder spelen.
1e minuut, babel, 6e minuut huntelaar, 12e minuut leonardo, 24e minuut calaio (gekocht van napoli)..
Daarna een doelpunt van arsenal door henry, en dan gaan we weer vrolijk door en maken 3 doelpunten voordat adebayor 1x scoort, wat de eindstand 7-2 (12-9) maakt. Joepie, ik ben door, nu chelsea/barcelona in de finale.
thx, zal ik dezelfde taktiek tege chelsea gebruike? Of in ieder geval na rust als ik eventueel achtersta?
Verwijderd
Gisteren even een nieuw game opgestart met Plymouth Argyle. Heb de eerste 3 oefenwedstrijden gewonnen, maar die waren tegen tegenstanders van formaat. Tijdens 2e wedstrijd begint Paul Ince (manager van tegenstander) te zeuren dat hij twijfelt aan mijn capiciteiten.
Natuurlijk heb ik hem vervolgens op het veld laten zien hoe het spelletje gespeeld moet worden. 0-4. Verder in het commentaar natuurlijk gentleman uithangen door mijn respect voor hem uit te spreken. Al was het alleen maar vanwege zijn spelerscarriere.
Natuurlijk heb ik hem vervolgens op het veld laten zien hoe het spelletje gespeeld moet worden. 0-4. Verder in het commentaar natuurlijk gentleman uithangen door mijn respect voor hem uit te spreken. Al was het alleen maar vanwege zijn spelerscarriere.
"Ajax rekindle the days of 1995"
"Ajax board estatic with European Champions Cup win"
"Van Gaal in disbelief following Ajax Champions Cup success"
"Ajax celebrate a double"
"Scoreline an "injustice" complains bitter Chelsea boss"
"Stam puts in classy performance for Ajax"
"Mourinho heaps praise on Stam"
Heb eventjes de champions league gewonnen
Die injustice waar die chelsea baas het over heeft, de 3-1 winst, zuigt, want ik speelde 4-1-1-4 en er ging bijna niks fout
"Ajax board estatic with European Champions Cup win"
"Van Gaal in disbelief following Ajax Champions Cup success"
"Ajax celebrate a double"
"Scoreline an "injustice" complains bitter Chelsea boss"
"Stam puts in classy performance for Ajax"
"Mourinho heaps praise on Stam"
Heb eventjes de champions league gewonnen
Die injustice waar die chelsea baas het over heeft, de 3-1 winst, zuigt, want ik speelde 4-1-1-4 en er ging bijna niks fout
Wel 3-0 uit verliezen en dan 6-1 thuis winnen = 6-4Nilsinho schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:05:
Oke iemand dit al eens gepresteerd met Ajax:
http://www.dionysus.nl/fm/dusss.jpg
http://www.dionysus.nl/fm/dusss2.jpg
Ook tegen Arsenal
Wat zijn eigenlijk een beetje de leuke competities om te laden bij de start? Aangezien ik ook graag talenten wil halen, welke landen kan ik er dan nog het beste bij laden?
Verwijderd
Still nobody ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:02:
Q: als ik een new game met de 7.02 engine/update speel... dan zijn me matches( kheb er maar 1 gespeeld) zo ontzettend traaaaaaag... match snelheid op aller hoogst , en dan nog gaat súper traag.
Anybody a Clue ?
Betere keeper en/of spitsen kopen? Dat een spits goede stats heeft wil niet zeggen dat hij ook een afmaker is. Sommige spitsen schieten elke bal op goal waardoor de tegenstander een superkeeper krijgt, dan kom je er nooit meer door. Je moet ervoor zorgen dat je snel een eerste goal maakt, daarna komt de rest heel wat makkelijker.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:14:
het probleem is dat ik wel veel kansen heb, maar gewoon vaak niet benut, en als de pc een kans heeft is het bijna altijd raakdat is gewoon zo jammer
dan zit ik voor de pc te vloeken
Heb je de slider van het aantal hoogtepunten toevallig op het laagst staan?
@ yok:
Heel mooi hoor die verslagen van je, zit erg veel werk in.
Van mijn kant zou ik het wel fijn vinden als je wat minder goals post of desnoods linkjes.
De gifjes zijn gemiddeld zo'n 2MB en als je er dan 10 post.
Only fools are enslaved by time and space.
Haha, ja. Ik wou eerst alle goals doen, maar toen bestefte ik dat dat gemiddeld wel 300mb was ofzo. Ik zal voortaan eens linkjes posten denk ik.
Weet iemand ook waar je de nederlandse taal kunt downloaden voor dit spel?
Verwijderd
Die zit standaard in het spel...barzi schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:30:
Weet iemand ook waar je de nederlandse taal kunt downloaden voor dit spel?
Het is alleen niet om aantelezen!
Ik denk dat hij een niet echt legale versie heeft. Je kan deze downloaden op standaard communitysites zoals FMinside en Managers United.
Verwijderd
Dus vandaag even Manchester united overgenomen na een hele dag ( 2 seizoenen ) De graafschap te hebben getraind. Ene seizoen 15 e en het volgende 16e waar ik de nacompetitie nog heb overleeft. Toen ontslag genomen en naar United gegaan solliciteren. Sta 2e in de competitie 1 punt achter Arsenal. Net een league cup wedstrijd even gespeeld met mijn 2e team zoals Jones en Eagles en ik won makkelijk met 3-0 door een goed spelende Saha die in die spits stond met Smith.
Net Fortuna begonnen, promovatie en de beker finale tegen PSV gehaald.
Kansloos verloren met 1-3 groot klasse verschil.
Wat leuke gratis bosman aankopen gedaan, Saka van Dortmund en nog wat andere spelers uit reserve elftallen uit Duitsland.
Kansloos verloren met 1-3 groot klasse verschil.
Wat leuke gratis bosman aankopen gedaan, Saka van Dortmund en nog wat andere spelers uit reserve elftallen uit Duitsland.
[ Voor 13% gewijzigd door Turbosjaak op 02-05-2007 19:56 ]
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
The match squad must have at least 6 german U24 players.
The match squad must have at least 2 german U21 players.
The match squad must have no more than 3 non-EU players.
Best pittige regels....
Ik begin dus ff opnieuw in de Duitse Regional liga want ik had al teveel buitenlanders (Nederlanders) gekocht....
The match squad must have at least 2 german U21 players.
The match squad must have no more than 3 non-EU players.
Best pittige regels....
Ik begin dus ff opnieuw in de Duitse Regional liga want ik had al teveel buitenlanders (Nederlanders) gekocht....
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 02-05-2007 21:47 ]
In de Regionalliga zijn die eisen idd vrij pittig ja... in de hogere divisies worden ze aanmerkelijk soepeler.
Virussen? Scan ze hier!
Chili, voor José Luis Silva (15 jaartjes, supertalent)Razer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:10:
Wat zijn eigenlijk een beetje de leuke competities om te laden bij de start? Aangezien ik ook graag talenten wil halen, welke landen kan ik er dan nog het beste bij laden?

Geschiedenis
Op 5 mei 1895 werd de Turnverein Flingern 1895 opgericht. Doelstelling van de vereniging was "Lichaamsoefening en beweging". In mei 1911 werd de voetbalclub Alemannia 1911 opgericht. Anderhalf jaar later werd deze in voetbalclub Fortuna 1911 omgedoopt en midden 1913 fuseerde deze vereniging met de op 1 mei 1908 opgerichte Düsseldorfer Fußballklub Spielverein tot Düsseldorfer Fußballklub Fortuna 1911. Deze fusieclub fuseerde op haar beurt op 15 november 1919 met de eerder genoemde Turnverein Flingern 1895 tot Düsseldorfer Turn- und Sportverein Fortuna 1895.
Clubsuccessen
Op 11 juni 1933 werd de vereniging Duits landskampioen door in een kampioenswedstrijd in Keulen met 3-0 van FC Schalke 04 te winnen. Tot vandaag de dag is dat het belangrijkste succes uit de geschiedenis van de club. De club werd nog vicekampioen in 1936, maar daarna bleef het lang stil. In 1979 en 1980 werd de Duitse beker veroverd. Opgemerkt dient te worden dat de club nog 5 maal de bekerfinale wist te bereiken maar daarin telkens het onderspit delfde.
Europa
Een ander groot succes uit de historie was het bereiken van de finale voor de Europa Cup II in 1979. Daarin werd met 4-3 (na verlenging) van FC Barcelona verloren.
Stadion
Sinds september 2004 speelt de club in de LTU Arena, waar ook de American football club Rhein Fire speelt. Het stadion heeft 51.500 zitplaatsen.

Heden
Sinds de degradatie uit de 1. Bundesliga in het seizoen 1996/97 is de club steeds verder afgezakt. De club komt tegenwoordig uit in de Regionalliga Nord, het derde niveau in Duitsland. Opmerkenswaardig is nog dat Fortuna Düsseldorf het toeschouwersrecord in deze liga heeft. Op 10 september 2004 kwamen er liefst 38.500 toeschouwers af op de wedstrijd tegen Union Berlin. In het seizoen 2005/2006 eindigde de club op de 5e plaats in de Regionalliga Nord, wat onvoldoende is voor promotie.
Vooralsnog blijft de club een sleeping giant.
Ik heb voor deze club gekozen gezien de staat van dienst in vroegere tijden. Het is dus een sleeping giant die ik weer terug wil brengen aan de top
Selectie 2006/2007
De selectie was smal en matig. Ik heb in het aan het begin van he seizoen 11 spelers aangekocht en 3 verkocht. Op het middenveld spelen 2 exoten; Medo (Sierra Leone) en Mariga (Kenya) met erg goede cijfers. Heb verder een aantal talentjes(?) gekocht (Noller, Basar, Kirschbaum, Doudin), dit om te voldaan aan de competitie eisen:
- Minimaal 6 Duitse spelers in basisteam <24 jaar
- Minimaal 2 Duitse spelers in basisteam <21 jaar
- Maximaal 3 non-EU spelers
Mijn 3 beste spelers (voor aftrap seizoen):
Speler: Medo
Speler: Mariga
Speler: Adler
Financiën
Qua financiën zit ik erg krap. Had €70.000 te besteden totdat mijn scout werd weggeplukt voor €60.000. Hiervoor heb ik Adler gehaald (was 1.3M waard). Mijn balans is nu - € 861.000,-. De club zit met een schuld van 9M die in 2010 moet zijn afgelost...aardige aflossing p/m dus....ook veel kosten door het grote stadion. We zullen kijken hoe ver dit gaat oplopen....

De Wedstrijden 2006/2007
Wilhelmshaven - Düsseldorf 0-7 (3x Adler)
Düsseldorf- Kiel 2-2 (83e en 85e min. de 2-1 en 2-2)
Dortmund II - Düsseldorf 1-4 (3x Adler)
Düsseldorf - Werder II 1-0
Verwijderd
net weer even 2 wedstrijden en 1 aankoop gedaan. Ik zat wat krap op het middenveld, want ik heb alleen maar scholes en keane als ervaren spelers dus ik heb Iniesta aangekocht en ook Ballack staat op mijn verlanglijstje. Net 2-2 gespeeld uit bij Leverkussen voor de Champions League en daarna 1-5 gewonnen van Fulham met een gedeeltelijk B-team waaronder Smith die 3x scoorde en ook Giggs wist er weer 2 in te knallen
Dat stadion van Dusseldorf is erg mooi van de buitenkant.
Lijkt me leuke club om mee te spelen.
Lijkt me leuke club om mee te spelen.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
Hoogte punten staat op zn laagst , match speed op zn hoogst en dan nog zijn er babys die sneller poepen in hun luier dan deze voetballers op me scherm voetballen...LoneRanger schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:49:
[...]
Heb je de slider van het aantal hoogtepunten toevallig op het laagst staan?
@ yok:
Heel mooi hoor die verslagen van je, zit erg veel werk in.![]()
Van mijn kant zou ik het wel fijn vinden als je wat minder goals post of desnoods linkjes.
De gifjes zijn gemiddeld zo'n 2MB en als je er dan 10 post.
Koop een betere RAM/geheugen
Soms ligt het ook aan je schijfruimte.
Soms ligt het ook aan je schijfruimte.
Welke skin gebruik je? Ik heb gemerkt dat bepaalde skins de matchspeed op de één of andere manier omlaag gooien. Zal als ik thuis ben even kijken welke het ook alweer was die daar bij mij voor zorgde.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:24:
[...]
Hoogte punten staat op zn laagst , match speed op zn hoogst en dan nog zijn er babys die sneller poepen in hun luier dan deze voetballers op me scherm voetballen...
Verwijderd
Heyyyyyyy daar zeg je wat... zal em es op die standaard skin zetten. Had idd een andere gezet... (forgot wich one..)Ben.Hahlen schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Welke skin gebruik je? Ik heb gemerkt dat bepaalde skins de matchspeed op de één of andere manier omlaag gooien. Zal als ik thuis ben even kijken welke het ook alweer was die daar bij mij voor zorgde.
Verwijderd
Bij de demo van Football Manager kan je geen nederlandse league spelen weet mischien iemand een site of iets waar dat dan wel kan.
Het kan zijn dat de sliders omgedraaid zitten, zet die slider maar eens op z'n hoogst.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:24:
[...]
Hoogte punten staat op zn laagst , match speed op zn hoogst en dan nog zijn er babys die sneller poepen in hun luier dan deze voetballers op me scherm voetballen...
Dat het aan de skin ligt zou kunnen maar dan puur omdat het beide sliders omdraaid.
Verwijderd
Ik heb dus vandaag ff gespeeld en mn spel opgeslagen, probeerde ik later mijn spel weer te laden en stond mn managers account er wel, maar kon ik niet weer "Manager" worden zeg maar. Dus hoe laad ik mijn eigen manager-ding weer?
Trouwens de oefenwedstrijden win ik allemaal dik, maar in de competitie bak ik er niks van. Iemand snap?
Trouwens de oefenwedstrijden win ik allemaal dik, maar in de competitie bak ik er niks van. Iemand snap?
FM is nogal complex, ik kan je aanraden om eerst even de handleiding en de hints & tips guide van Marc Vaughan te lezen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:14:
Ik heb dus vandaag ff gespeeld en mn spel opgeslagen, probeerde ik later mijn spel weer te laden en stond mn managers account er wel, maar kon ik niet weer "Manager" worden zeg maar. Dus hoe laad ik mijn eigen manager-ding weer?
Ik kreeg trouwens in mijn eigen spel dit niewsbericht. Iets zegt me dat een hoop rotterdammers dit niet zouden pikken

Verwijderd
Haha... wel geinig... stel je voor dat zoiets in het echie gebeurt...oei!!!!irritableskillz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:05:
[...]
FM is nogal complex, ik kan je aanraden om eerst even de handleiding en de hints & tips guide van Marc Vaughan te lezen.
Ik kreeg trouwens in mijn eigen spel dit niewsbericht. Iets zegt dat een hoop rotterdammers dit niet zouden pikken. Ik hoop eigenlijk stiekum dat hij ooit weer bij Ajax coacht, maarja...
[afbeelding]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=42836'Ajax maakt werk van Keniaan'
Terwijl men nog rouwt om het mislopen van de landstitel en men bovendien is begonnen aan de voorbereiding voor de finale van de beker, is men achter de schermen al druk bezig om het team van volgend jaar te vormen. Eén van de beoogde versterkingen is McDonald Mariga, zo meldt het AD vandaag.
Mariga is een 20-jarige middenvelder, die momenteel uitkomst voor het Zweedse Helsingborgs IF. De fysiek sterke middenvelder, die over een uitstekend loopvermogen beschikt, wordt in Zweden gezien als een groot talent.
Afgelopen dinsdag heeft een Amsterdamse delegatie, waaronder trainer Henk ten Cate, Mariga bekeken in het duel met IF Elsborg. Ten Cate ontkent echter dat dit als doel had om Mariga te bekijken. "Ik was er op bezoek bij Henke Larsson, die ik nog ken uit mijn tijd bij FC Barcelona. Dat was gezellig en we hebben dat gecombineerd met de wedstrijd."
Mariga staat in de belangstelling van vele Europese topclubs en zou zo'n vijf miljoen euro op moeten brengen. In eerste instantie een te hoog bedrag voor de Ajacieden, maar men gaat er inmiddels uit dat Wesley Sneijder voor een goed bedrag Amsterdam zal verlaten.
Ajax speelt ook FM
Verwijderd
Het is jammer dat de vacature bij Feijenoord is en niet bij Ajax anders had je zo aan het werk gekundVos schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:51:
[...]
[...]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=42836
Ajax speelt ook FMWel lollig dat ik gister die speler koop in FM en dan de volgende dag dit lees.
Hehe, kan nog erger, bij mij is Willem van Hanegem PSV-coach, Ronald Koeman AZ-coach en Co Adriaanse (**zoals nu ook in het echt) Feyenoord-coach. Natuurlijk ben ik na het winnen van de eredivisie, verliezen van de beker (NAC...) en het winnen van de Champions League en Super cup nog steeds de manager van ajaxirritableskillz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:05:
[...]
FM is nogal complex, ik kan je aanraden om eerst even de handleiding en de hints & tips guide van Marc Vaughan te lezen.
Ik kreeg trouwens in mijn eigen spel dit niewsbericht. Iets zegt me dat een hoop rotterdammers dit niet zouden pikken. Ik hoop eigenlijk stiekum dat hij ooit weer bij Ajax coacht, maarja...
[afbeelding]
**tenminste dat laatste las ik op een ander forum
[ Voor 2% gewijzigd door Nilsinho op 04-05-2007 13:04 . Reden: uitleg over bron ]
Verwijderd
Dat legt nog niet echt uit waarom mijn saved games niet werkenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
[...]
Haha... wel geinig... stel je voor dat zoiets in het echie gebeurt...oei!!!!
Ypuh: Probeer de wizard anders te omzeilen. Tenzij je mijn oude probleem hebt, dat hij niet meer laadt en opslaat waardoor ik me hele spel naar de kolere heb geholpe en weer opnieuw moest beginne
Zo, daar zijn weer, seizoen 2011/2012 zit er weer op voor NEC 
Om te beginnen de personele situatie. Voor wat extra breedte heb ik een DRL gehaald. Gegaan zijn een DC/DM en een AMLC, plus wat overbodige jeugdspelers.
Financieel loopt alles nog steeds prima. Na uitbreiding van trainings- en jeugd-faciliteiten is er nog een ruime 13 miljoen euro in kas, zit ik net 1K boven het wagebudget en is er nog zo'n 8 miljoen euro aan transfergeld beschikbaar.
De verwachtingen van zowel board als supporters zijn al drie jaar hetzelfde: een respectable league position is alles wat ze verwachten.
Dan de Amstel Cup. In de tweede ronde trof ik MVV. Dit werd een lastige wedstrijd: na reguliere tijd + verlenging stond het nog steeds 0-0, waardoor strafschoppen nodig waren. Dit werd nipt met 2-1 gewonnen, gelukkig. De derde wedstrijd was tegen Roda JC, maar ik wist ze met 2-0 relatief eenvoudig te verslaan. Daarna kwam Go Ahead Eagles aan de beurt, die met 2-1 aan de kant gezet werden. Inmiddels zat ik dus in de kwartfinales, waar ik een zware loting had: SC Heerenveen! Met erg veel mazzel en een eigen goal van Yildirim wist ik ze met 2-1 knap te verslaan. In de halve finale moest ik vervolgens tegen FC Groningen. Hier werd helaas kansloos met 3-2 verloren
Dan de competitie. Dit was wel zo ongelofelijk wazig, op de een of andere manier konden we nauwelijks winnen, we scoorden echt enorm veel gelijke spelen. Gevolg hiervan is dat de standen nogal wisselvallig waren:

Gelukkig wist ik toch de derde periode te winnen, zodat ik me in ieder geval heb weten te kwalificeren voor de playoffs. In de eerste ronde moest ik tegen MVV. De eerste (thuis)wedstrijd werd met 2-1 gewonnen, uit werd volstrekt kansloos met 3-0 verloren. Er was dus een decider nodig, deze werd met moeite met 2-1 gewonnen. Door dus naar de volgende ronde van de playoffs, waar ik tegen Vitesse moest. De eerste (thuis)wedstrijd wist ik ze op 0-0 te houden, maar uit werd kansloos met 3-0 verloren. Wederom dus een decider nodig, en hier werd het 2-0 voor mij. Resultaat: PROMOTIE!!!. Eindelijk!
Nu me volgend jaar in de Eredivisie staande zien te houden... gaat niet makkelijk worden!
Competitie (ja, FC Groningen doet idd mee in de UEFA Cup, ze waren verliezend finalist in de beker, maar de winnaar (PSV) ging al de CL in):

Selectie:

Beste speler qua ratings, tevens topscorer:
Om te beginnen de personele situatie. Voor wat extra breedte heb ik een DRL gehaald. Gegaan zijn een DC/DM en een AMLC, plus wat overbodige jeugdspelers.
Financieel loopt alles nog steeds prima. Na uitbreiding van trainings- en jeugd-faciliteiten is er nog een ruime 13 miljoen euro in kas, zit ik net 1K boven het wagebudget en is er nog zo'n 8 miljoen euro aan transfergeld beschikbaar.
De verwachtingen van zowel board als supporters zijn al drie jaar hetzelfde: een respectable league position is alles wat ze verwachten.
Dan de Amstel Cup. In de tweede ronde trof ik MVV. Dit werd een lastige wedstrijd: na reguliere tijd + verlenging stond het nog steeds 0-0, waardoor strafschoppen nodig waren. Dit werd nipt met 2-1 gewonnen, gelukkig. De derde wedstrijd was tegen Roda JC, maar ik wist ze met 2-0 relatief eenvoudig te verslaan. Daarna kwam Go Ahead Eagles aan de beurt, die met 2-1 aan de kant gezet werden. Inmiddels zat ik dus in de kwartfinales, waar ik een zware loting had: SC Heerenveen! Met erg veel mazzel en een eigen goal van Yildirim wist ik ze met 2-1 knap te verslaan. In de halve finale moest ik vervolgens tegen FC Groningen. Hier werd helaas kansloos met 3-2 verloren
Dan de competitie. Dit was wel zo ongelofelijk wazig, op de een of andere manier konden we nauwelijks winnen, we scoorden echt enorm veel gelijke spelen. Gevolg hiervan is dat de standen nogal wisselvallig waren:

Gelukkig wist ik toch de derde periode te winnen, zodat ik me in ieder geval heb weten te kwalificeren voor de playoffs. In de eerste ronde moest ik tegen MVV. De eerste (thuis)wedstrijd werd met 2-1 gewonnen, uit werd volstrekt kansloos met 3-0 verloren. Er was dus een decider nodig, deze werd met moeite met 2-1 gewonnen. Door dus naar de volgende ronde van de playoffs, waar ik tegen Vitesse moest. De eerste (thuis)wedstrijd wist ik ze op 0-0 te houden, maar uit werd kansloos met 3-0 verloren. Wederom dus een decider nodig, en hier werd het 2-0 voor mij. Resultaat: PROMOTIE!!!. Eindelijk!
Nu me volgend jaar in de Eredivisie staande zien te houden... gaat niet makkelijk worden!
Competitie (ja, FC Groningen doet idd mee in de UEFA Cup, ze waren verliezend finalist in de beker, maar de winnaar (PSV) ging al de CL in):

Selectie:

Beste speler qua ratings, tevens topscorer:

Virussen? Scan ze hier!
Wildhagen, ga je ooit nog eens weg bij NEC
? Nu zou ik degradatie ontlopen en aan het eind van het contract naar een wat safere ploeg gaan. Ik raak het namelijk al ben ik ajacied na 2 seizoenen bijna alles winnen het een beetje zat bij Ajax
, daarom een eenjarig contract afgedwongen, daarna naar FC Dordrecht =D?
Ik heb zeker nog geen plannen om te vertrekken nee, bevalt me veel te prima. Voor komend seizoen is de doelstelling idd duidelijk: ontlopen degradatie.
Voor de wat langere termijn wil ik gaan proberen om op zijn minst de Europese play-offs te halen.
Voor de wat langere termijn wil ik gaan proberen om op zijn minst de Europese play-offs te halen.
Virussen? Scan ze hier!
Mooi doel, maar binnen hoeveel jaar?
Ik hoop dat binnen vijf jaar te bereiken. Moet volgens mij best kunnen lukken, als ik de juiste spelers aan weet te trekken en de tactiek een beetje blijft lopen 
Tegen die tijd zit ik 10 seizoenen bij NEC (ervan uitgaande dat ik niet ontslagen word natuurlijk).
Tegen die tijd zit ik 10 seizoenen bij NEC (ervan uitgaande dat ik niet ontslagen word natuurlijk).
Virussen? Scan ze hier!
Een einde van het seizoens-update. Ik ben dus als derde geëindigd in het seizoen 2012-13, wat dus betekend dat ik mijn Europese debuut in de voorronde van de Champions League ga maken.

De vooruitgang is natuurlijk goed te zien:

Het meest succesvolle jaar in clubhistorie:

De selectie:

En de taktiek met de meest gebruikte opstelling op het einde van het seizoen:

Morrotti speelde nog veel als linksback, waardoor Fontaine vaak centraal kwam te staan. Svoboda en Suchy waren nog een tijdje geblesseerd, waardoor Berecz terugzakte naar de DMC positie en Bellon op zijn plaats stond. Voorin speelde Seleznyov regelmatig mee.
Even wat statistiekjes in de competitie:

Svoboda was echt top!

Giovinco had een matige start, maar als AMC pakte hij het goed op.

Canjuga kon weer niet zijn talent waarmaken, maar de grote hoeveelheid assists die hij afleverde maakte veel goed.
De belangrijkste spelers:

Belangrijk in de verdediging of op het middenveld.

Sterke middenvelder, mijn Gattuso!

Talentvolle spits, maar het komt er niet altijd uit helaas.

Ook zeer talentvol, valt echter ook een beetje tegen op het moment. Toch blijf ik vol vertrouwen.

Topkeeper, en nog heel jong. Kijk vooral naar zijn vele clean sheets!

Goede verdediger, eerste keus met penalties

Kende een stroeve start, maar groeide uit tot een vaste waarde en de clubtopscoorder

De captain

De talentvolle back, krijgt alleen iets teveel (gele) kaarten.

Geen schim meer van de speler van het jaar van een paar seizoenen terug. Vorig seizoen veel moeten missen met meerdere blessures, dit seizoen lukt bijna niets, behalve de winnende treffer in blessuretijd bij AC Milan. Is een ideale targetman, maar die gebruik ik niet meer in mijn taktiek, wat misschien zijn matige vorm kan verklaren.

De veteraan, erg belangrijk geweest in het verleden, maar mag nu vertrekken met een aflopend contract.

Zekerheidje achterin, miste het slot van de competitie en het begin van het volgende seizoen met een gebroken voet.

Teruggehaald om zijn veelzijdigheid. Op het eind basisspeler als rechtsback.

Eén van mijn vele goede Tsjechen, speelde voornamelijk als DMC.

De beste van het seizoen, sterk duo met Sabic.

Vlugge spits, speelde toch niet volgens de verwachtingen.

De vooruitgang is natuurlijk goed te zien:

Het meest succesvolle jaar in clubhistorie:

De selectie:

En de taktiek met de meest gebruikte opstelling op het einde van het seizoen:

Morrotti speelde nog veel als linksback, waardoor Fontaine vaak centraal kwam te staan. Svoboda en Suchy waren nog een tijdje geblesseerd, waardoor Berecz terugzakte naar de DMC positie en Bellon op zijn plaats stond. Voorin speelde Seleznyov regelmatig mee.
Even wat statistiekjes in de competitie:

Svoboda was echt top!

Giovinco had een matige start, maar als AMC pakte hij het goed op.

Canjuga kon weer niet zijn talent waarmaken, maar de grote hoeveelheid assists die hij afleverde maakte veel goed.
De belangrijkste spelers:

Belangrijk in de verdediging of op het middenveld.

Sterke middenvelder, mijn Gattuso!

Talentvolle spits, maar het komt er niet altijd uit helaas.

Ook zeer talentvol, valt echter ook een beetje tegen op het moment. Toch blijf ik vol vertrouwen.

Topkeeper, en nog heel jong. Kijk vooral naar zijn vele clean sheets!

Goede verdediger, eerste keus met penalties

Kende een stroeve start, maar groeide uit tot een vaste waarde en de clubtopscoorder

De captain

De talentvolle back, krijgt alleen iets teveel (gele) kaarten.

Geen schim meer van de speler van het jaar van een paar seizoenen terug. Vorig seizoen veel moeten missen met meerdere blessures, dit seizoen lukt bijna niets, behalve de winnende treffer in blessuretijd bij AC Milan. Is een ideale targetman, maar die gebruik ik niet meer in mijn taktiek, wat misschien zijn matige vorm kan verklaren.

De veteraan, erg belangrijk geweest in het verleden, maar mag nu vertrekken met een aflopend contract.

Zekerheidje achterin, miste het slot van de competitie en het begin van het volgende seizoen met een gebroken voet.

Teruggehaald om zijn veelzijdigheid. Op het eind basisspeler als rechtsback.

Eén van mijn vele goede Tsjechen, speelde voornamelijk als DMC.

De beste van het seizoen, sterk duo met Sabic.

Vlugge spits, speelde toch niet volgens de verwachtingen.
Helaas doen je plaatjes het niet, ze verwijzen (iig bij mij) allemaal naar de hoofdsite van Imageshack.
Wellicht trouwens een andere host gebruiken (xs.to, imagevenue etc), Imageshack is troep tegenwoordig.
Wellicht trouwens een andere host gebruiken (xs.to, imagevenue etc), Imageshack is troep tegenwoordig.
Virussen? Scan ze hier!
Hmm, dat is even balen, misschien is het makkelijker om het hier te lezen. 
http://www.thedugout.tv/c...p?p=1104647&postcount=968
http://www.thedugout.tv/c...p?p=1104667&postcount=969
http://www.thedugout.tv/c...p?p=1104687&postcount=970
http://www.thedugout.tv/c...p?p=1104705&postcount=971
Joepie, win ik met 5-1 de super cup van Liverpool met Ajax, loopt mn pc vast..
Leuk plaatje trouwes wildhagen
Leuk plaatje trouwes wildhagen
Dat is beter jaOttooo schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:25:
Hmm, dat is even balen, misschien is het makkelijker om het hier te lezen.

En we hebben een Herbstmeister

Eens kijken of ik met een balance van -2.6M en een transfer fee van 11.700 nog iets kan halen in de winterstop
Zo, seizoen 2012/2013 zit er ook weer op voor NEC.
De doelstelling van board en supporters na vorig jaar gepromoveerd te zijn was heel helder: fight bravely against relegation. Dit was ook mijn persoonlijke doelstelling.
Om dit te kunnen bereiken heb ik wel wat spelers aangetrokken: een GK, AMLC, AMRL en een DC om precies te zijn. Hiertegenover staat het vertrek van een AMC.
De Amstel Cup ging echt beroerd dit jaar, maar ik heb me hier dan ook niet op geconcentreerd. De tweede ronde kwam ik nog vrij eenvoudig met 5-1 door tegen ASWH, maar in derde ronde vond ik mijn Waterloo in Veendam, 1-1 en 2-1 op penalties verloren.
In de competitie begon het werkelijk boven verwachting, de eerste 10 wedstrijden liepen echt lekker soepel, maar daarna begon het wat af te takelen, zoals je hieronder kan zien:

Een paar mooie resultaten: 2-0 winst tegen Ajax thuis, 2-2 tegen PSV thuis, 1-1 tegen Ajax uit. Helaas sloeg halverwege het seizoen het noodlot toe, in de vorm van blessuregolven. En sindsdien is dat nooit meer helemaal goed gekomen. Maargoed, ik ben niet gedegradeerd dus dat is een mooie basis om voor volgend seizoen op verder te bouwen
Heb trouwens voor het eerst de status 'the board is absolutely thrilled with the level of commitment you continue to show the club" gezien. Tot nu toe was het altijd op zijn best 'delighted'
Competitie:

Selectie:

Beste speler qua ratings:

Topscorer:
De doelstelling van board en supporters na vorig jaar gepromoveerd te zijn was heel helder: fight bravely against relegation. Dit was ook mijn persoonlijke doelstelling.
Om dit te kunnen bereiken heb ik wel wat spelers aangetrokken: een GK, AMLC, AMRL en een DC om precies te zijn. Hiertegenover staat het vertrek van een AMC.
De Amstel Cup ging echt beroerd dit jaar, maar ik heb me hier dan ook niet op geconcentreerd. De tweede ronde kwam ik nog vrij eenvoudig met 5-1 door tegen ASWH, maar in derde ronde vond ik mijn Waterloo in Veendam, 1-1 en 2-1 op penalties verloren.
In de competitie begon het werkelijk boven verwachting, de eerste 10 wedstrijden liepen echt lekker soepel, maar daarna begon het wat af te takelen, zoals je hieronder kan zien:

Een paar mooie resultaten: 2-0 winst tegen Ajax thuis, 2-2 tegen PSV thuis, 1-1 tegen Ajax uit. Helaas sloeg halverwege het seizoen het noodlot toe, in de vorm van blessuregolven. En sindsdien is dat nooit meer helemaal goed gekomen. Maargoed, ik ben niet gedegradeerd dus dat is een mooie basis om voor volgend seizoen op verder te bouwen
Heb trouwens voor het eerst de status 'the board is absolutely thrilled with the level of commitment you continue to show the club" gezien. Tot nu toe was het altijd op zijn best 'delighted'
Competitie:

Selectie:

Beste speler qua ratings:

Topscorer:

Virussen? Scan ze hier!
Ja, eigenlijk was het niet mijn bedoeling om zoveel te spelen maar het was al 01:00 vannacht voor ik het merkte 
En vandaag ook weer langer gespeeld dan ik eigenlijk van plan was. Wel erg verslavend dit

En vandaag ook weer langer gespeeld dan ik eigenlijk van plan was. Wel erg verslavend dit
Virussen? Scan ze hier!
@Wildhagen, zie ik dat nu goed dat PSV met 1 doelpunt verschil kampioen is geworden ten koste van Ajax?
Ben nu wel benieuwd naar de uitslagen van de laatste speeldag.
Oh respect trouwens dat je het realistisch houdt kwa aankopen etc.
Oh respect trouwens dat je het realistisch houdt kwa aankopen etc.
[ Voor 18% gewijzigd door LoneRanger op 05-05-2007 20:20 ]
Klopt, erg close allemaalLoneRanger schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:17:
@Wildhagen, zie ik dat nu goed dat PSV met 1 doelpunt verschil kampioen is geworden ten koste van Ajax?
Alstu (14 van de 18 teams, de andere 4 speelden een dag eerder, allebei 1-1):Ben nu wel benieuwd naar de uitslagen van de laatste speeldag.

Mjah, is gewoon veel leuker... anders word het te simpel allermaal imhoOh respect trouwens dat je het realistisch houdt kwa aankopen etc.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb in de winterstop even geshopped:
- Bruno N'Gotty, van Birmingham voor €0,- (een aanwinst achterin!)
- Martin Drenth, van Veendam voor €0,- (mijn backup was echt slecht, heb nu leuke pinchhitter)
- Robert Koren, AMC van Lillestrom kon ik voor free halen....hij is nu 875.000 waard!
- Bruno N'Gotty, van Birmingham voor €0,- (een aanwinst achterin!)
- Martin Drenth, van Veendam voor €0,- (mijn backup was echt slecht, heb nu leuke pinchhitter)
- Robert Koren, AMC van Lillestrom kon ik voor free halen....hij is nu 875.000 waard!
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 05-05-2007 22:00 ]
Je trekt weer wonden open die net een beetje begonnen te helen.LoneRanger schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:17:
@Wildhagen, zie ik dat nu goed dat PSV met 1 doelpunt verschil kampioen is geworden ten koste van Ajax?![]()
Ben nu bezig met mijn tweede seizoen Heracles, in 2011/2012.
Heb eerst bijna vier jaar Feyenoord gedaan, maar nadat ik daar alles mee had gewonnen begonnen de spelers wel erg gemakzuchtig te worden. Ik ergerder me groen en geel aan alle opgelegde kansen die werden verknoeid en dat we wedstrijden met slechts 1-0 of 2-0 wonnen waar we de supporters hadden moeten plezieren met 6-0, 7-0 etc.
Enfin, ben daar dus opgestapt in maart 2010 om een nieuwe uitdaging te zoeken. Heb getwijfeld tussen AGOVV en Heracles. Het is uiteindelijk Heracles gewonnen omdat zij een hoge schuld hadden (loan debt 13M bij een clubwaarde van 6M) maar tegelijkertijd een groot stadion (18.247 zitplaatsen). In 2007 was er namelijk een board takeover of iets dergelijks, en het geld hebben ze in uitbreiding van het stadion gepompt. En dat terwijl ze net dat jaar degradeerden, echt een gevalletje ADO Den Haag dus
Anyway, de zitplaatsen betekenden dat de club best een aardig centje zou kunnen verdienen aan kaartverkoop.
Toen ik er begon ging het uiterst beroerd, ze stonden op plaats 10 van 20 maar hadden een afgrijselij kslechte reeks, en het morale was bij iedereen poor of very poor. Ik heb het zelden zo erg gezien

Ik heb de wedstrijden uitgespeeld zonder verdere bijzonderheden., en op plaats 16 geeindigd. Wel werden de wedstrijden redelijk goed bezicht, gemiddeld 15.000 man.
2010-2011
Opdracht voor 2010/2011 was een safe mid-table position te halen. Transferbudget was 1 miljoen, er was niet zo heel veel ruimte meer voor veel extra salarissen. Ik heb eerst grof gesaneerd. Ik ging er van uit dat de club dor de kaartverkoopongeveer 2 miljoen in de plus zou eindigen dat jaar, dus er was ruimte om een paar duurbetaalde ondermaatse spelers de club uit te schoppen door hun contract af te kopen. Ik heb op die manier 17 spelers weggewerkt die zo'n 1,3 miljoen aan salaris vertegenwoordigden.
Voor de aankopen ben ik al in maart urenlang gaan scouten. Mijn scouts konden alleen in centraal europa scouten dus ik moest de trucendoos opendoen: alle nationale jeugd-elftallen aflopen op zoek naar spelers wiens contract zouden aflopen en die ik transfervrij zou kunnen halen. Het aardige daarbij is dat je assistent manager aangeeft wat voor vlees je in de kuip hebt ("Folkert Velten believes jan jansen is a decent signing" etc). Ook heb ik zeker 20 spelers uitgenodigd op een trial om te zien wat mijn coaches van hen zouden vinden.
Uiteindelijk heb ik in de periode tussen het seizoen 2009/2010 en 2010/2011, 12 spelers on a free binnengehaald. Op eentje na hadden ze allemaal een bescheiden salaris (20k-90k) zodat ik me er geen buil aan kon vallen. De grote gok was ene Milan Bojovic, een striker uit het Servisch jeugdelftal. Hij kostte me slechts 10k, maar wilde een jaarsalaris van 350.000 en een contract van slechts 2 jaar. Omdat zijn stats goed waren (weinig wedstrijden gespeeld, maar altijd een rating van boven de 7.5 en hij liep 1 op 2 qua goals) heb ik het toch gedaan.
De gehaalde spelers heb ik aangevuld met 7 spelers op huurbasis, waaronder 5 van Feyenoord. Op eentje na waren dat wel tweede keuzes, de spelers die ik eigenlijk had willen hebben wouden niet komen.
Opvallend genoeg bleken het de eigen spelers van Heracles te zijn die dat seizoen boven zichzelf uitstegen. Giel van Neervoort bleek opeens een onneembare vesting. Hij pakte alles in de lucht, tacklede dat het een lust was en was koning van de intercepties. Hij eindigde het seizoen met een gemiddelde van 7.61, 4 goals en 8 assists in 31 wedstrijden. En dat terwijl ik hem bijna ook op straat had gegooid omdat zijn stats uitermate belabberd waren (marking 9, acceleration 9, passing 10, aggresion 3, bravery 8 etc).
Heracles werd 5 wedstrijden voor het einde kampioen. De laatste paar wedstrijden hebben we wel een paar keer enorm gezwijnd overigens. Bojovic eindigde als topscorer met 18 goals in 34 wedstrijden, Werkhoven kwam tot 13 assists, met name vanaf de flank.
2011-2012
Het huidige seizoen, 2011-2012 is nu net 5 wedstrijden aan de gang. Ik heb van de zomer weer intensief gescout en 9 spelers on a free binnengehaald. Daartegenover staan 17 spelers die ik op straat heb geschopt voor bij elkaar een dikke miljoen aan afkoopsommen. Het was nodig om ruimte te houden op de salarispost.
Opvallend genoeg kon ik, ondanks mijn promotie naar de eredivisie, praktisch geen enkele speler meer op huurbasis krijgen. Opeens wilde niemand meer naar Almelo toe. Leuk is dat, als je net volop versterking nodig hebt
. Ik heb 1 veelbelovende verdediger van Feyenoord kunnen huren (Décimo, die ik nog kende uit de jeugd aldaar) en heb uit arren moede 2 hele matige keepers moeten huren. Na mijn toppertje Shevcenko en zijn backup (Rajnay, regen) had ik helemaal niks en ik heb geen enkele behoorlijke keeper kunnen kopen of huren. Dus om twee voor twaalf heb ik twee armoekeepers gehuurd waarvan ik hoop dat ik ze niet nodig heb.
Wél zitten er tussen de transfers die ik deed, enkele definate purchases en zelfs drie met het predicaat "sign whatever the cost". Twee daarvan komen pas in december overigens, waaronder een spits van 18 jaar, afkomstig van IK Start, met jumping 16, heading 19, off the ball 16, composure 15 en finishing 15. Mijn backs en wingers hebben allemaal crossing van 16-20 dus dit wordt mijn uber-uber-targetman
Hij vroeg aanvankelijk 12k salaris per jaar, maar nadat opeens 4 andere clubs hem ontdekt hadden ben ik flink gaan overbieden, en komt ie uiteindelijk voor 70k per jaar.

Ben heel benieuwd waar dit eindigt, met mijn (bijna overal) 5-sterren coaches in combinatie met zijn natuurlijke ontwikkeling. Hij heeft in ieder geval 7 sterren van mijn scouts dus dat belooft wat
Bojovic wil niet bijtekenen, dus ik heb hem van de zomer op de transferlijst geplaatst. Hoe laag ik het bedrag ook stelde, er was geen interesse dus ik hem maar weer van de lijst afgehaald en hij zal volgend jaar dus gratis vertrekken. Erg sneu voor mijn een-na-duurste speler (gehaalf voor 10k, nu 2,7 miljoen waard) en hij is ook nog eens unhappy omdat ik hem niet genoeg waardeer. De lul. Mijn eerste echte transfermisser in de afgelopen 5 jaar
Een andere groeibriljant is Jaouad El Jazouli, een regen die ik een jaar geleden voor 35k heb overgenomen van Veendam. Winger, 18 jaar en onder andere dribbling 20, crossing 17, acceleration 14, pace 13, flair 19, first touch 17. Er zitten momenteel 20 (!) clubs achter hem aan, waaronder Everton, Aston Villa, Monaco en Sampdoria. Hij staat nog 5 jaar bij mij onder conrtact voor een lullige 45.000 euri per jaar

Huidige selectie (bijna allemaal op free transfer gekomen dus):

Enfin, de eerste 5 wedstrijden zijn fenomenaal verlopen. Ik wist dat er vel epotentie in mijn ploeg zat, maar had rekening gehouden met een bloedige degradatiestrijd. De eerste 5 wedstrijden eindige echter als volgt:
4-0 (H) Go Ahead (geflatteerd)
0-0 (H) PSV (zij creëerden nauwelijks kansen)
1-0 (A) Roda JC (gewonnen dus, had eigenlijk 4-0 moeten zijn)
2-1 (A) Ajax (gewonnen dus, enorm gezwijnd maar zij kregen desondanks maar weinig grote kansen)
3-0 (H) AZ (Alles lukte)
.. en sta nu dus eerste, na drie van de vier toppers gehad te hebben. De grote instorting zal nog wel komen, maar deze 13 punten zitten alvast in de knip.
Strategie - posities
Ik speel mijn wedstrijden op basis van de 4-4-2 "TTF RoO"-tactieken van wwfan - zie thread op SI community. Omdat ik daar al jaren ervaring mee had, wist ik ondertussen welke kwaliteiten nodig zijn:
De centrale verdedigers móeten koppend de angel uit de aanvallen kunnen halen. Dat wil zeggen: minimaal 15 voor jumping, 15 voor heading en 15 voor positioning. Snelheid vind ik niet zo relevant, als het maar niet lager is dan 9-10. Voor tackling moet er minimaal een 15 zijn en verder moet concentration behoorlijk hoog zijn (13+). Met deze stats winnen mijn verdedigers 80+% van de kopduels, winnen ze 75+% van de tackles en halen ze zo'n 5-10 intercepties per wedstrijd, zelfs al zijn hun overige stats uiterst matig.
De backs moeten goed zijn in crossing en verder vooral hoog scoren op teamwork en workrate. Ze spelen een belangrijke rol bij het opzetten van aanvallen.
De middenvelders: allround spelers, bij voorkeur harde werkers. In de genoemde tactieken is de linker middenvelder verdedigend ingesteld en de rechter aanvallend, maar ze wisselen voortdurend van positie. Dat betekent dat ze allebei goed moeten zijn in off the ball én positioning. Hou de match reports goed in de gaten: ik heb een goede speler die echter vrij slordigheden maakte, vervangen door een mindere speler en dat kwam mijn team ten goede.
wingers: hier is veel vrijheid mogelijk. Stel het in op de tegenstander en op de spelers die je in huis hebt. Je moet pijn kunnen doen vanaf deze posities, maar dat kan zijn door een dribbelaar, dat kan via snelheid, dat kan door iemand neer te zetten die hoog scoort op decisions en creativity. Hoewel het spelers zijn die vanuit ML en MR posities spelen, vindt ik hun verdedigende kwaliteiten niet zo boeiend, zolang ze maar op high closing down staan: mijn DC's killen elke aanval verder toch wel. Ik heb hoge crossing doorgaans wel als vereiste voor mijn wingers.
spitsen Grotendeels afhankelijk van de tegenstander, van of je thuis of uit speelt, van de kwaliteiten van je wingers. In de selectie moet in ieder geval een kopsterke spits (jumping+heading van 16+) zitten.
Instellen op de tegenstander
Bekijk van tevoren de centrale verdedigers van je tegenstander. Zijn ze slecht in koppen, zet dan kopsterke spitsen in en geef je backs en wingers de opdracht veel voorzetten te geven. Zet de beste koppende spits in dat geval tegenover de zwakst koppende verdediger, maak hem targetman en geef je back en winger aan de andere kant van het veld de opdracht hun crosses te mikken op de targetman. Stel ook de goalie in om hervattingen te doen via een uittrap naar de de targetman. Ik heb veel wedstrijden meegemaakt waarin de targetman met gemak 30+ kopballen kreeg per wedstrijd en er daarvan minimaal 95% won. Dat wil je als defensie niet meemaken
Kunnen je aanvallers in de lucht niet op tegen de centrale verdedigers van je tegenstander, dan moet je daar op anticiperen. Bijvoorbeeld door in plaats van een kopsterke spits juist een snelle schumacher neer te zetten met hoge off the ball en anticipation, en je backs en wingers de opdracht te geven weinig cross ballen te geven. Als je dit nog aan het lezen ben heb je echt te veel te veel vrije tijd. Geef een paar mensen met hoge creativity en decisions de opdracht om veel through balls te geven, en dat zal een aantal mooie kansen opleveren.
Speel je thuis en/of ben je sterker dan de tegenstander, dan is de kans groter dat je hun doel onder druk zet. Through balls gaan dan niet helpen omdat er zelden veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander zal zijn, dus je moet het hebben van voorzetten op kopsterke spitsen (jumping, heading, strength). Omdat de bal in de lucht vaak lang onderweg is, is off the ball en anticipation niet zo erg belangrijk.
Speel je uit of ben je de onderliggende partij, dan heb je juist meer aan snelheid voorin om counters optimaal te benutten (acceleration, pace, anticipation, off the ball, decisions). Een targetman-instructie met "run onto ball" kan dan ook kansen creëren.
Sta je voor en heeft de tegenstander een AMC, dan kun je besluiten om een spits eruit te halen en een DMC in te brengen.
Heb eerst bijna vier jaar Feyenoord gedaan, maar nadat ik daar alles mee had gewonnen begonnen de spelers wel erg gemakzuchtig te worden. Ik ergerder me groen en geel aan alle opgelegde kansen die werden verknoeid en dat we wedstrijden met slechts 1-0 of 2-0 wonnen waar we de supporters hadden moeten plezieren met 6-0, 7-0 etc.
Enfin, ben daar dus opgestapt in maart 2010 om een nieuwe uitdaging te zoeken. Heb getwijfeld tussen AGOVV en Heracles. Het is uiteindelijk Heracles gewonnen omdat zij een hoge schuld hadden (loan debt 13M bij een clubwaarde van 6M) maar tegelijkertijd een groot stadion (18.247 zitplaatsen). In 2007 was er namelijk een board takeover of iets dergelijks, en het geld hebben ze in uitbreiding van het stadion gepompt. En dat terwijl ze net dat jaar degradeerden, echt een gevalletje ADO Den Haag dus
Toen ik er begon ging het uiterst beroerd, ze stonden op plaats 10 van 20 maar hadden een afgrijselij kslechte reeks, en het morale was bij iedereen poor of very poor. Ik heb het zelden zo erg gezien

Ik heb de wedstrijden uitgespeeld zonder verdere bijzonderheden., en op plaats 16 geeindigd. Wel werden de wedstrijden redelijk goed bezicht, gemiddeld 15.000 man.
2010-2011
Opdracht voor 2010/2011 was een safe mid-table position te halen. Transferbudget was 1 miljoen, er was niet zo heel veel ruimte meer voor veel extra salarissen. Ik heb eerst grof gesaneerd. Ik ging er van uit dat de club dor de kaartverkoopongeveer 2 miljoen in de plus zou eindigen dat jaar, dus er was ruimte om een paar duurbetaalde ondermaatse spelers de club uit te schoppen door hun contract af te kopen. Ik heb op die manier 17 spelers weggewerkt die zo'n 1,3 miljoen aan salaris vertegenwoordigden.
Voor de aankopen ben ik al in maart urenlang gaan scouten. Mijn scouts konden alleen in centraal europa scouten dus ik moest de trucendoos opendoen: alle nationale jeugd-elftallen aflopen op zoek naar spelers wiens contract zouden aflopen en die ik transfervrij zou kunnen halen. Het aardige daarbij is dat je assistent manager aangeeft wat voor vlees je in de kuip hebt ("Folkert Velten believes jan jansen is a decent signing" etc). Ook heb ik zeker 20 spelers uitgenodigd op een trial om te zien wat mijn coaches van hen zouden vinden.
Uiteindelijk heb ik in de periode tussen het seizoen 2009/2010 en 2010/2011, 12 spelers on a free binnengehaald. Op eentje na hadden ze allemaal een bescheiden salaris (20k-90k) zodat ik me er geen buil aan kon vallen. De grote gok was ene Milan Bojovic, een striker uit het Servisch jeugdelftal. Hij kostte me slechts 10k, maar wilde een jaarsalaris van 350.000 en een contract van slechts 2 jaar. Omdat zijn stats goed waren (weinig wedstrijden gespeeld, maar altijd een rating van boven de 7.5 en hij liep 1 op 2 qua goals) heb ik het toch gedaan.
De gehaalde spelers heb ik aangevuld met 7 spelers op huurbasis, waaronder 5 van Feyenoord. Op eentje na waren dat wel tweede keuzes, de spelers die ik eigenlijk had willen hebben wouden niet komen.
Opvallend genoeg bleken het de eigen spelers van Heracles te zijn die dat seizoen boven zichzelf uitstegen. Giel van Neervoort bleek opeens een onneembare vesting. Hij pakte alles in de lucht, tacklede dat het een lust was en was koning van de intercepties. Hij eindigde het seizoen met een gemiddelde van 7.61, 4 goals en 8 assists in 31 wedstrijden. En dat terwijl ik hem bijna ook op straat had gegooid omdat zijn stats uitermate belabberd waren (marking 9, acceleration 9, passing 10, aggresion 3, bravery 8 etc).
Heracles werd 5 wedstrijden voor het einde kampioen. De laatste paar wedstrijden hebben we wel een paar keer enorm gezwijnd overigens. Bojovic eindigde als topscorer met 18 goals in 34 wedstrijden, Werkhoven kwam tot 13 assists, met name vanaf de flank.
2011-2012
Het huidige seizoen, 2011-2012 is nu net 5 wedstrijden aan de gang. Ik heb van de zomer weer intensief gescout en 9 spelers on a free binnengehaald. Daartegenover staan 17 spelers die ik op straat heb geschopt voor bij elkaar een dikke miljoen aan afkoopsommen. Het was nodig om ruimte te houden op de salarispost.
Opvallend genoeg kon ik, ondanks mijn promotie naar de eredivisie, praktisch geen enkele speler meer op huurbasis krijgen. Opeens wilde niemand meer naar Almelo toe. Leuk is dat, als je net volop versterking nodig hebt
Wél zitten er tussen de transfers die ik deed, enkele definate purchases en zelfs drie met het predicaat "sign whatever the cost". Twee daarvan komen pas in december overigens, waaronder een spits van 18 jaar, afkomstig van IK Start, met jumping 16, heading 19, off the ball 16, composure 15 en finishing 15. Mijn backs en wingers hebben allemaal crossing van 16-20 dus dit wordt mijn uber-uber-targetman

Ben heel benieuwd waar dit eindigt, met mijn (bijna overal) 5-sterren coaches in combinatie met zijn natuurlijke ontwikkeling. Hij heeft in ieder geval 7 sterren van mijn scouts dus dat belooft wat
Bojovic wil niet bijtekenen, dus ik heb hem van de zomer op de transferlijst geplaatst. Hoe laag ik het bedrag ook stelde, er was geen interesse dus ik hem maar weer van de lijst afgehaald en hij zal volgend jaar dus gratis vertrekken. Erg sneu voor mijn een-na-duurste speler (gehaalf voor 10k, nu 2,7 miljoen waard) en hij is ook nog eens unhappy omdat ik hem niet genoeg waardeer. De lul. Mijn eerste echte transfermisser in de afgelopen 5 jaar
Een andere groeibriljant is Jaouad El Jazouli, een regen die ik een jaar geleden voor 35k heb overgenomen van Veendam. Winger, 18 jaar en onder andere dribbling 20, crossing 17, acceleration 14, pace 13, flair 19, first touch 17. Er zitten momenteel 20 (!) clubs achter hem aan, waaronder Everton, Aston Villa, Monaco en Sampdoria. Hij staat nog 5 jaar bij mij onder conrtact voor een lullige 45.000 euri per jaar

Huidige selectie (bijna allemaal op free transfer gekomen dus):

Enfin, de eerste 5 wedstrijden zijn fenomenaal verlopen. Ik wist dat er vel epotentie in mijn ploeg zat, maar had rekening gehouden met een bloedige degradatiestrijd. De eerste 5 wedstrijden eindige echter als volgt:
4-0 (H) Go Ahead (geflatteerd)
0-0 (H) PSV (zij creëerden nauwelijks kansen)
1-0 (A) Roda JC (gewonnen dus, had eigenlijk 4-0 moeten zijn)
2-1 (A) Ajax (gewonnen dus, enorm gezwijnd maar zij kregen desondanks maar weinig grote kansen)
3-0 (H) AZ (Alles lukte)
.. en sta nu dus eerste, na drie van de vier toppers gehad te hebben. De grote instorting zal nog wel komen, maar deze 13 punten zitten alvast in de knip.
Strategie - posities
Ik speel mijn wedstrijden op basis van de 4-4-2 "TTF RoO"-tactieken van wwfan - zie thread op SI community. Omdat ik daar al jaren ervaring mee had, wist ik ondertussen welke kwaliteiten nodig zijn:
De centrale verdedigers móeten koppend de angel uit de aanvallen kunnen halen. Dat wil zeggen: minimaal 15 voor jumping, 15 voor heading en 15 voor positioning. Snelheid vind ik niet zo relevant, als het maar niet lager is dan 9-10. Voor tackling moet er minimaal een 15 zijn en verder moet concentration behoorlijk hoog zijn (13+). Met deze stats winnen mijn verdedigers 80+% van de kopduels, winnen ze 75+% van de tackles en halen ze zo'n 5-10 intercepties per wedstrijd, zelfs al zijn hun overige stats uiterst matig.
De backs moeten goed zijn in crossing en verder vooral hoog scoren op teamwork en workrate. Ze spelen een belangrijke rol bij het opzetten van aanvallen.
De middenvelders: allround spelers, bij voorkeur harde werkers. In de genoemde tactieken is de linker middenvelder verdedigend ingesteld en de rechter aanvallend, maar ze wisselen voortdurend van positie. Dat betekent dat ze allebei goed moeten zijn in off the ball én positioning. Hou de match reports goed in de gaten: ik heb een goede speler die echter vrij slordigheden maakte, vervangen door een mindere speler en dat kwam mijn team ten goede.
wingers: hier is veel vrijheid mogelijk. Stel het in op de tegenstander en op de spelers die je in huis hebt. Je moet pijn kunnen doen vanaf deze posities, maar dat kan zijn door een dribbelaar, dat kan via snelheid, dat kan door iemand neer te zetten die hoog scoort op decisions en creativity. Hoewel het spelers zijn die vanuit ML en MR posities spelen, vindt ik hun verdedigende kwaliteiten niet zo boeiend, zolang ze maar op high closing down staan: mijn DC's killen elke aanval verder toch wel. Ik heb hoge crossing doorgaans wel als vereiste voor mijn wingers.
spitsen Grotendeels afhankelijk van de tegenstander, van of je thuis of uit speelt, van de kwaliteiten van je wingers. In de selectie moet in ieder geval een kopsterke spits (jumping+heading van 16+) zitten.
Instellen op de tegenstander
Bekijk van tevoren de centrale verdedigers van je tegenstander. Zijn ze slecht in koppen, zet dan kopsterke spitsen in en geef je backs en wingers de opdracht veel voorzetten te geven. Zet de beste koppende spits in dat geval tegenover de zwakst koppende verdediger, maak hem targetman en geef je back en winger aan de andere kant van het veld de opdracht hun crosses te mikken op de targetman. Stel ook de goalie in om hervattingen te doen via een uittrap naar de de targetman. Ik heb veel wedstrijden meegemaakt waarin de targetman met gemak 30+ kopballen kreeg per wedstrijd en er daarvan minimaal 95% won. Dat wil je als defensie niet meemaken
Kunnen je aanvallers in de lucht niet op tegen de centrale verdedigers van je tegenstander, dan moet je daar op anticiperen. Bijvoorbeeld door in plaats van een kopsterke spits juist een snelle schumacher neer te zetten met hoge off the ball en anticipation, en je backs en wingers de opdracht te geven weinig cross ballen te geven. Als je dit nog aan het lezen ben heb je echt te veel te veel vrije tijd. Geef een paar mensen met hoge creativity en decisions de opdracht om veel through balls te geven, en dat zal een aantal mooie kansen opleveren.
Speel je thuis en/of ben je sterker dan de tegenstander, dan is de kans groter dat je hun doel onder druk zet. Through balls gaan dan niet helpen omdat er zelden veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander zal zijn, dus je moet het hebben van voorzetten op kopsterke spitsen (jumping, heading, strength). Omdat de bal in de lucht vaak lang onderweg is, is off the ball en anticipation niet zo erg belangrijk.
Speel je uit of ben je de onderliggende partij, dan heb je juist meer aan snelheid voorin om counters optimaal te benutten (acceleration, pace, anticipation, off the ball, decisions). Een targetman-instructie met "run onto ball" kan dan ook kansen creëren.
Sta je voor en heeft de tegenstander een AMC, dan kun je besluiten om een spits eruit te halen en een DMC in te brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anders op 06-05-2007 05:58 ]
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Sjeesus, me team draait tot en met de wedstrijd tege Groningen lekker (3-0 verlies met 61% balbezit =S) en dan Roda, 1-0 winst.. Mag wel iets meer met een half dreamteam?
Nah, het is gewoon een maf detail, dat was iig wat ik bedoelde.irritableskillz schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:09:
[...]
Je trekt weer wonden open die net een beetje begonnen te helen.
Ik kan mij niet registreren op dat SI forum?Anders schreef op zondag 06 mei 2007 @ 05:44:
*knip*
Strategie - posities
*knip*
Ik zal de begeleidende tekst even quoten. De tactieken zitten in dit ZIP-bestand
TTF RoO 4-4-2
Tactic Designer: wwfan
Basic Set-Up
As those of you that have read my Frameworks and Theorems threads may be aware, my motivation behind all of its incarnations is to design a standard 4-4-2 tactic that reflects the British game. Thus, my contribution to this tactics set follows a Home strategy of 4-4-2 long-farrows and an Away strategy of 4-4-2 short-farrows. It is a multi-flavoured set with tactics designed for a variety of situations. As it is British in design mentality, it is reasonably direct, although its tempo may not quite fit into the criteria many would associate with the British football, although it is by no means slow. However, with that one exception, I have tried to stay as faithful to a British mentality as possible.
Versions
1: TTF RoO 4-4-2 HomeAtt
2: TTF RoO 4-4-2 Home
3: TTF RoO 4-4-2 HomeDef
4: TTF RoT 4-4-2 AwayAtt
5: TTF RoO 4-4-2 Away
There are also a couple of experimental wet weather versions (with consideration to crazy gra) listed as TTF RoO 4-4-2 HomeAttW and TTf RoO 4-4-2 HomeW.
Version Picking
I have been playing with design variations of this tactic for just over 7 seasons, with the current versions running for the last two. The default home tactic is the 4-4-2 Home which should be used for all home matches unless the odds are heavily for or against you. If you are heavily favoured to win, or notice the AI time-wasting form kick off, pick the 4-4-2 HomeAtt. If you are heavily favoured to lose then the 4-4-2 HomeDef or AwayAtt will be better choices dependant on the extremity of the odds. The default away tactic is the 4-4-2 AwayAtt. If you are heavily favoured to win choose the 4-4-2 HomeDef and switch to the more aggressive flavours if you are failing to dominate. If you are heavily favoured to lose, pick the 4-4-2 Away.
Set-Pieces
I score a lot of goals from set-pieces. The key man is the left-sided DC who needs to be strong and good in the air. The left winger is my default corner taker, but the settings work well when others take the kick, despite individual settings differing slightly.
Opposition Instructions
I'm sure my tactic set can be improved by implementing some of the opposition instructions mentioned in the descriptions of the other sets, but I haven’t experimented much. I have forced the wingers onto wrong foot against the Chelsea 4-5-1/4-3-3 and occasionally closed down and heavy tackled against specific players that have been causing me problems.
Player Requirements
Defence
I am always of the persuasion that if you get the defence right then you will optimise your chances of winning. As detailed above, the left-sided DC should be the best in the air, but both DCs should have good tackling and marking, with heading/jumping being the most important attributes from Conf North through to Championship levels. At higher levels positioning and pace become more important. The FBs should be quick and possess good tackling skills. Crossing is an advantage, but not a must.
Central Midfield
The central midfielders position swap, and their complementary skills are important for total satisfaction in tactical performance. Most importantly, both should be good passers. However, one should be creative and technical with the other being strong and defensive. As they swap positions between deeper and higher up the pitch their different attributes offer a variety of challenges to the AI and impact heavily on the types of moves you will see.
Wingers
Although both play similar roles, needing dribbling, crossing, and preferably passing, the left-winger specifically needs to be good in the air. This is because he plays next to the left sided FC, who operates as an auxiliary target man. Crosses over his head often end up as goal fodder for the left-winger as long as he can outjump his marker. Pace is also useful although not a necessity.
Left-Sided Forward
There are two types of player that can operate in this role. The first is the archetypal target man, big, strong and good in the air. Used with or without target man checked, he will hold up the ball, win flick ons and generally bring others in to play. The second type of player who excels in this role is the creative dribbler, who drops deep to pick up the ball before running at the retreating defence.
Right-Sided Forward
The right-sided forward needs a great first touch, good pace, finishing and composure. He will invariably get on the end of the through balls from the midfield and will have most one on ones with the keeper. Dribbling helps but is not a necessity as usually he will break through the back four onto a ball passed into space so won’t have to beat his man.
Adapting the Tactic
Target Man
I play with it unchecked, but have used it to great effect. The left sided forward is my target man, working in conjunction with the tall left-winger. However, if your right-winger is better in the air, switch the settings for the two front men. Don’t forget to change the crossing instructions for the FBs, wingers and forwards though.
Playmaker
Although I don’t use a playmaker, either of the two MC roles should suit it. As the instruction are different, sometimes the playmaker will be deep and be able to ping long, accurate passes to breaking forwards, whilst other times he will be supporting the attack.
Results
Having played with Blyth Spartans from the Conference North through to the Premiership (7 games in at time of posting) my results are as follows.
Season 1: 2nd Conf North, promoted in Play-Offs
Season 2: 10th Conf National
Season 3: 1st Conf National
Season 4: 1st League 2
Season 5: 6th League 1, lost in Play-Off final on penalties
Season 6: 1st League 1, Winners Johnstone Paint
Season 7: 1st Championship
Season 8: 11th Premiership
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Die resultaten van die gast zijn niet misselijk....

Alleen nu nog de financiën op orde zien te krijgen...transfer geld is er niet meer. Straks even een goede balans opmaken van de spelers en dan met weinig spelers door.
Er komen wel wat spelers gratis over en er gaat een zooi weg. Handhaven in de 2e bundesliga moet gaan lukken

Ow, we krijgen ook nog een leuk bericht

Nu maar hopen dat er iemand wil...Denilson
[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 07-05-2007 13:30 ]
waarschijnlijk wil niemand, omdat je ploeg te weinig reputatie heeft
Ik denk dat ze allemaal wel gaan. Sowieso zijn het (m.u.v. Garry) allemaal jonge spelers, en die vinden alles best, en daarnaast komen ze bij hun eigen club niet aan spelen toe.Nilsinho schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:00:
Die 4 spelers verhuur ik altijd met Arsenal, en die gaan echt naar de meest vreemde clubs soms
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Nilsinho schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:58:
[...]
Haal het bestandje fake.lnc uit data/db/700, 701 en 702 en met een custom database ook uit je savegame - plaats in je documenten
ps kan het kloppen dat ondanks je wel gerigistreerd bent je de 702 patch neit kan downe bij SI??
het is niet .inc maar .LNC hèVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:08:
[...]
heb search gedaan maar die fake.Inc staat nergens tussen hoor
ps kan het kloppen dat ondanks je wel gerigistreerd bent je de 702 patch neit kan downe bij SI??
Gewoon zoeken naar een mapje lnc en alles er uit deleten
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ze wilden allemaal wel. Heb echter alleen voor Denilson gekozen (duhNilsinho schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:00:
lnc=LNC, I en l lijken op elkaar iddVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:08:
[...]
heb search gedaan maar die fake.Inc staat nergens tussen hoor
Ik zend mijn halve reserve en jeugdelftal naar omniworld en germinal beerschotVos schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Ze wilden allemaal wel. Heb echter alleen voor Denilson gekozen (duh) de rest is niet veel soeps....en ik mag maar 4 loan transfers per jaar en heb paar andere op het oog.
Verwijderd
G. BeerschotNilsinho schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:08:
[...]
Ik zend mijn halve reserve en jeugdelftal naar omniworld en germinal beerschot
Hoe doen ze het in jou savegame ?
Dit topic is gesloten.