M.v.Veelen schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:54:
Wat een ellende zeg. Nu heb ik op de een of andere manier weer geen telefoon-functie. Deze staat wel uit, maar kan het netwerk niet vinden. In m'n mobieltje wel.
Raaaahhhhh....gek wordt je ervan
Alles gerestored en nu heb ik weer ontvangst......zucht....volgende keer maar weer verder met WM6, lijkt me nog steeds een aantrekkelijk OS voor m'n Trinity

Het heeft mij ook at moeite gekost. Hierbij mijn stappen. Belangrijk is dat je toestel CID-lock vrij is. Hier ga ik niet op in, dat mag je zelf uitzoeken hoe het kan.
Controlleer eerst je boot-versie.
Die doe je door Powerknop + Cameraknop en dan softreser.Houd de powerknop en cameraknop ingeduwd totdat er in beeld verschijnt TRIN100 en rood, groen en blauw scherm.
Controlleer de SPL versie. Dit moet een HTC versie zijn en het beste is versie 1.07. Indien je gebruik maakt van een hardSPL moet deze eraf.
De manier om dit te doen is eerst Windows Mobile te laden totdat je op het today scherm zit. Laad dan SSPL lader van DES (
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=293632). Je toestel gaat dan de bootloader in en laat zien SPL 1.07-DES of iets dergelijks. Start vervolgens een officiele ROM-update (de versie van de HTC Europa website). Dit is geloof ik ROM 1.23.
Nadat deze update klaar is, ga je nogmaals de bootloader in om te kijken of deze nu is SPL-1.07.
Is je versie 1.07 en toestel CID-unlocked laat je het toestel laden tot het today scherm en start je de update. Nu zou alles goed moeten gaan.
Tijdens de update wordt eerst het SPL vervangen door versie 3.03. Daarna start de update opnieuw en gaat WM6 met de nieuwste RADIO-ROM installeren.
Succes