Na weken gepuzzle, gevloek en getier plaats ik m'n probleempje maar 'ns hier.
Situatie:
- Orange abonnement
- Nieuw toestel HTC P3600 GPS UK (Vond 't verlengen met 'n M700 te duur, en toen betaalde m'n baas 'n simlockvrije dus zeg je geen nee)
Probleem:
- Versturen MMS lukt niet. Ontvangen (meestal) wel. Berichten krijgen bij verzenden eerst 'n groen pijltje van verzenden, vervolgens 'n oranje klokje (uitgesteld) en daarna een rood kruis van mislukt. Melding die ik ook wel 'ns zie is dat het dialing modem de connectie verbroken heeft of zoiets.
Geteste oplossingen:
- Instellingen vanaf 'n internet site handmatig invoeren (
http://www.robertwebbe.nl/HTC-Orange.htm)
- Instellingen middels .cab van HTC
- In de winkel samen met medewerker (na half uur maar opgestapt, want kon op hun intranet de juiste settings niet vinden en ging toen op haar c500 kijken, maar daar zit 't allemaal net even anders)
Mogelijke oorzaak:
Ik heb ook 'n wireless-lan connectie van m'n internet thuis ingesteld staan. Die had ik al geprogrameerd voordat ik met de MMS settings aan de gang ging. Dus mogelijk moet ik gewoon alles weggooien aan verbindingen (jammer dat ik m'n 30+ tekens lange wpa-key dan opnieuw moet invoeren dan) en de HTC .cab opnieuw moet draaien, maar wellicht weet iemand 'n andere oplossing.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties