Niemand die ook een backlight probleem heeft? Staat ingesteld op uitvlalen na 30 seconden, maar blijft veel langer branden!
Omdat HTC de P3600, de P3300, P4350 niet meer uitlevert bij ons. Wij zijn de enigste HTC dealer in Nederland.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:52:
[...]
Was via algebeld.nl
Hoezo denk je dat? Is er al een opvolger?
Er is een aparte instelling voor netvoeding en batt. Misschien dat je die door elkaar haalt? Ik gok ook maar wat hoorVerwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:23:
Niemand die ook een backlight probleem heeft? Staat ingesteld op uitvlalen na 30 seconden, maar blijft veel langer branden!
Mike,
Ik heb na 4 maanden nu bijna alles eraf gekrast. De laag eronder is zilver, maar die wordt zwart.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:58:
Ik ontdek net dat er toch wel een serieus stuk lak af is onderaan, valt best wel op
Uiteindelijk is het mijn plan om zo alles weer zwart te krijgen
Ben aan het kijken naar een nieuwe pda-phone. Als de 3600 3300 en 4350 niet meer geleverd gaan worden welke zijn dan de opvolgers?DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:25:
[...]
Omdat HTC de P3600, de P3300, P4350 niet meer uitlevert bij ons. Wij zijn de enigste HTC dealer in Nederland.
Die beginnen nu allemaal langzaam te komen.r_kluft schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:42:
[...]
Ben aan het kijken naar een nieuwe pda-phone. Als de 3600 3300 en 4350 niet meer geleverd gaan worden welke zijn dan de opvolgers?
Die nu komen zijn de:
HTC Touch (niet zo intressant)
HTC Kaiser
Verder staan in mijn sig nog een paar HTC`s die gaan komen, maar het duurt nog eventjes. Echte opvolger voor de P3600 is nog niet bekend geloof ik.
Dat werkt bij mij prima. Wel heb ik heel soms dat het zomaar aangaat terwijl m'n M700 gewoon op tafel ligt. Dan denk ik dat ik gebeld word of er een sms aankomt, maar dat is dan niet zo.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:23:
Gelukkig komt dit zelden voor, maar maf is het wel.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dat gebeurd bij mij ook! Dan geeft hij geen melding van een ontvangen SMS, maar als ik zelf naar de inbox ga, komt er wel net een SMS binnen, onafhankelijk van hoe lang na het aangaan van het scherm ik er ga kijken! Dat is een beetje vreemd inderdaad...Hyp Hyper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:02:
[...]
Dat werkt bij mij prima. Wel heb ik heel soms dat het zomaar aangaat terwijl m'n M700 gewoon op tafel ligt. Dan denk ik dat ik gebeld word of er een sms aankomt, maar dat is dan niet zo.
Gelukkig komt dit zelden voor, maar maf is het wel.
Verwijderd
dangaard?DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:25:
[...]
Omdat HTC de P3600, de P3300, P4350 niet meer uitlevert bij ons. Wij zijn de enigste HTC dealer in Nederland.
Heb hem nu ook 2 weekjes, enkel krijg ik 2 dingen niet voor elkaar:
Voor de rest erg tevreden met het apparaat. Ding doet z'n werk gewoon goed.
Ik weet niet of het ook mogelijk is, maar is de inputmethod van het SMS'n ook te veranderen naar bijvoorbeeld hetzelfde toetsenbord bij het bellen ? Dat je niet elke keer die Stylus hoeft te pakken, maar ook met je vingers een SMS zou kunnen typen ?
Bij voorbaat dank.
- Het veranderen van mijn berichten-toon (als je een SMS krijgt)
- Ben in het bezit van een Parrot 3200LS carkit, en het duurt echt onwijs lang voordat hij connect met deze carkit wanneer ik in de auto stap. Met m'n 8800 ging dit wel altijd veel sneller.
Voor de rest erg tevreden met het apparaat. Ding doet z'n werk gewoon goed.
Ik weet niet of het ook mogelijk is, maar is de inputmethod van het SMS'n ook te veranderen naar bijvoorbeeld hetzelfde toetsenbord bij het bellen ? Dat je niet elke keer die Stylus hoeft te pakken, maar ook met je vingers een SMS zou kunnen typen ?
Bij voorbaat dank.
Hoi.
Hmm.. bij mij is er geen nieuwe sms en er komt ook geen nieuwe. Dus die link heb ik niet...SyPheRoN schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:44:
[...]
Dat gebeurd bij mij ook! Dan geeft hij geen melding van een ontvangen SMS, maar als ik zelf naar de inbox ga, komt er wel net een SMS binnen, onafhankelijk van hoe lang na het aangaan van het scherm ik er ga kijken! Dat is een beetje vreemd inderdaad...
Die is simpel. instellingen - geluiden en meldingen - tabblad meldingen en dan 'Berichten: nieuw tekstber.' selecteren en daarna bij 'geluid afspelen' kiezen voor het gewenste bestand.PLeX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:05:
Heb hem nu ook 2 weekjes, enkel krijg ik 2 dingen niet voor elkaar:
• Het veranderen van mijn berichten-toon (als je een SMS krijgt)
MP3 bestanden kun je hierbij niet selecteren als ik me niet vergis. Die dus even converteren naar .WAV (bij een sms-toon worden die toch niet zo groot)
ik heb ook van af het begin lakproblemen
op sturen naar het reparatiecentrum heb ik geen goede ervaring mee
een vriend van mij heeft hem wel op gestuurd
6 weken pda weg komt het toestel terug binnen drie weken weer de lak los
een nieuwe 3600 heeft ook nog steeds het lakprobleem
toen maar weer voor de zesde keer bellen met HTC (020-7965399)
en gezegd dat ik nu een schade bedrag van 150 euro wil zien
om dat hun het probleem niet goed op lossen
het gaat hier wel om een dure pda het verbaast mij dan ook zeer dat HTC zo met zijn klanten omgaat
ik raad iedereen aan met het lakprobleem om tenminste HTC even te bellen (020-7965399)
hoe meer mensen bellen hoe groter de kans op een goed afloop
van het lakprobleem
op sturen naar het reparatiecentrum heb ik geen goede ervaring mee
een vriend van mij heeft hem wel op gestuurd
6 weken pda weg komt het toestel terug binnen drie weken weer de lak los
een nieuwe 3600 heeft ook nog steeds het lakprobleem
toen maar weer voor de zesde keer bellen met HTC (020-7965399)
en gezegd dat ik nu een schade bedrag van 150 euro wil zien
om dat hun het probleem niet goed op lossen
het gaat hier wel om een dure pda het verbaast mij dan ook zeer dat HTC zo met zijn klanten omgaat
ik raad iedereen aan met het lakprobleem om tenminste HTC even te bellen (020-7965399)
hoe meer mensen bellen hoe groter de kans op een goed afloop
van het lakprobleem
Lees best wat negatieve reacties over mobile 6. Werkt het echt zo vervelend of zijn er ook nog mensen die het wel prettig vinden werken en het nog steeds hebben ?
Ik vind het heel erg fijn, op een ding na. Mijn GPRS/3G connectie sluit zichzelf na een tijdje af, waarna ik moet herstarten voordat hij het weer wilt doen.. In de tussentijd krijg ik alleen maar popups die vragen om wachtwoord of zeggen 'modem disconnected'.RricK schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:44:
Lees best wat negatieve reacties over mobile 6. Werkt het echt zo vervelend of zijn er ook nog mensen die het wel prettig vinden werken en het nog steeds hebben ?
Voor mij is dat wat moeilijk omdat ik push mail gebruik..
(toch blijf ik het gebruiken, dan maar 1 of 2x per dag resetten.. soms doet ie het ook n dag goed..)
[ Voor 8% gewijzigd door FlorisB op 06-06-2007 19:09 ]
Heb hem er toch maar wel op gezet en moet zeggen dat het me echt goed bevalt ziet er allemaal wel strak uit en vooral die audio manager bevalt me goed.
Welke rom gebruik je en welke radio versie?FlorisB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:09:
[...]
Ik vind het heel erg fijn, op een ding na. Mijn GPRS/3G connectie sluit zichzelf na een tijdje af, waarna ik moet herstarten voordat hij het weer wilt doen.. In de tussentijd krijg ik alleen maar popups die vragen om wachtwoord of zeggen 'modem disconnected'.
(toch blijf ik het gebruiken, dan maar 1 of 2x per dag resetten.. soms doet ie het ook n dag goed..)
Micchient helpt het ook als je alleen de telefoon mode uit en aan schakeld daarmee start de telefoon ook opnieuw op hoef je niet de hele telefoon te doen.FlorisB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:09:
[...]
Ik vind het heel erg fijn, op een ding na. Mijn GPRS/3G connectie sluit zichzelf na een tijdje af, waarna ik moet herstarten voordat hij het weer wilt doen.. In de tussentijd krijg ik alleen maar popups die vragen om wachtwoord of zeggen 'modem disconnected'.
Even een vraagje met betrekking tot het opladen van me P3600.
Is het slecht om de phone de hele avond aan de oplader te hangen?
Is het slecht om de phone alleen op te laden via de PC?
…
Kortom wat moet je echt niet doen mbt het opladen van je telefoon?
…
Waarom zou het slecht zijn de telefoon de hele avond aan de oplader te hangen? Hij laadt de batterij op totdat deze vol is, dan stopt hij met laden. Of je dit via de pc doet of via de oplader lijkt me ook niets uit te maken. Geen kwestie om je druk over te makenA_to_the_S schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:06:
Even een vraagje met betrekking tot het opladen van me P3600.
…
Dus mijn oplaadgedrag heeft op geen enkele manier een negatieve invloed op de batterij van mijn telefoon?Fraggar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:03:
[...]
Waarom zou het slecht zijn de telefoon de hele avond aan de oplader te hangen? Hij laadt de batterij op totdat deze vol is, dan stopt hij met laden. Of je dit via de pc doet of via de oplader lijkt me ook niets uit te maken. Geen kwestie om je druk over te maken
Ik heb bijna alle versies van de mun_rus en lvsw gebruikt.. Met 1.38 en 41.. Op dit moment gebruik ik de laatste lvsw met .41Fraggar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 02:40:
[...]
Welke rom gebruik je en welke radio versie?
Ik gebruik ook de laatste van LVSW met radio .41. Ik ben er erg tevreden over, geen hele vreemde dingen. Synchroniseren met mijn mailserver gaat ook goed. Voor mij een blijver.FlorisB schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:44:
[...]
Ik heb bijna alle versies van de mun_rus en lvsw gebruikt.. Met 1.38 en 41.. Op dit moment gebruik ik de laatste lvsw met .41
Ik heb ook de LVSW met radio .41 bevalt bij mij ook goed. Ik synchroniseer ook met me mail server en gaat verder allemaal goed. Geen problemen tot nu toe.adewidt schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:18:
[...]
Ik gebruik ook de laatste van LVSW met radio .41. Ik ben er erg tevreden over, geen hele vreemde dingen. Synchroniseren met mijn mailserver gaat ook goed. Voor mij een blijver.
Vreemd probleem, misschien een bug in WM6 in combinatie met bepaalde 3rd party software. Ik heb ook alle roms geprobeerd en mijn GPRS/UMTS verbinding bleef altijd connected.FlorisB schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:44:
[...]
Ik heb bijna alle versies van de mun_rus en lvsw gebruikt.. Met 1.38 en 41.. Op dit moment gebruik ik de laatste lvsw met .41
Ik gebruik nu de laatste mUn rom van WM5 met de 1.41 radio. Geen problemen daarmee.
Hmm ja laat t nu net zo zijn dat ik geen 3rd party software heb.. kale installatie met exchange/direct push.. that's all..Fraggar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:50:
[...]
Vreemd probleem, misschien een bug in WM6 in combinatie met bepaalde 3rd party software. Ik heb ook alle roms geprobeerd en mijn GPRS/UMTS verbinding bleef altijd connected.
Ik gebruik nu de laatste mUn rom van WM5 met de 1.41 radio. Geen problemen daarmee.
Zal er wel aan liggen dat ik niet overal in huis even goede ontvangst heb..
Verwijderd
Weet iemand waar ik live messenger kan downloaden voor de ppc? Heb een install file van xda-developpers maar die is expired staat er...
Ik ben naar dezelfde opzoek, maar alles wat ik tot nu toe heb gevonden werkt niet..Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:43:
Weet iemand waar ik live messenger kan downloaden voor de ppc? Heb een install file van xda-developpers maar die is expired staat er...
Beide versiesVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:43:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307594
Verwijderd
Sinds deze week ben ik in het bezit van een Orange SPV M700. Het toestel bevalt uitstekend. Door mijn werk (ik werk bij een fabrikant van industriele PDAs) heb ik al veel PDAs/telefoons gezien en de SPV M700 komt goed naar voren als ik hem vergelijk met andere.
Misschien ten overvloede: De SPV M700 heeft nu standaard de ROM image waar de GPS op geactiveerd is en TomTom is voorgeinstalleerd (trial versie). De GPS werkt direct op COM9.
Voor het geval iemand een alernatieve browser zoekt: Er is ook de Mozilla Minimo (de mobile versie van FireFox). En deze is gratis:
http://www.mozilla.org/projects/minimo/
Misschien ten overvloede: De SPV M700 heeft nu standaard de ROM image waar de GPS op geactiveerd is en TomTom is voorgeinstalleerd (trial versie). De GPS werkt direct op COM9.
Voor het geval iemand een alernatieve browser zoekt: Er is ook de Mozilla Minimo (de mobile versie van FireFox). En deze is gratis:
http://www.mozilla.org/projects/minimo/
Ik heb zojuist Orange World Extra aangeschaft voor m'n M700. Weet iemand btw welke RealPlayer goed werkt met WM6?
Verwijderd
Er is een RealPlayer mobile:TheVMaster schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:20:
Ik heb zojuist Orange World Extra aangeschaft voor m'n M700. Weet iemand btw welke RealPlayer goed werkt met WM6?
http://www.real.com/realmobile/download.html?rppr=rnwk
Er staat op de pagina dat PocketPC wordt ondersteund. Mijn gok is dat het dan ook werkt op WM5, maar ik heb het niet zelf geprobeerd.
Thanks voor de Live Messenger link! Hij is inmiddels geinstalleerd!
Enige nadeel is dat hij alle contactpersonen aan mijn contactpersonen lijst in de telefoon wil toevoegen en daar heb ik eigenlijk geen zin in... is hier een workaround voor?
Enige nadeel is dat hij alle contactpersonen aan mijn contactpersonen lijst in de telefoon wil toevoegen en daar heb ik eigenlijk geen zin in... is hier een workaround voor?
Mijn camera functie werkt nogal traag ineens, foto's nemen duurt lang, en camera switchen 5 sec ipv 1 sec. Hoe kan dit?
Ik heb inmiddels aardig wat programmas op mijn p3600 geinstalleerd, maar nog altijd meer dan de helft vrij. (36mb in storage, 23 mb in programs) bovendien sla ik alles op op storage card, en die heeft nog 500mb vrij.
Reset helpt niet en er lopen ook geen programmas op de achtergrond.
Ik heb inmiddels aardig wat programmas op mijn p3600 geinstalleerd, maar nog altijd meer dan de helft vrij. (36mb in storage, 23 mb in programs) bovendien sla ik alles op op storage card, en die heeft nog 500mb vrij.
Reset helpt niet en er lopen ook geen programmas op de achtergrond.
Waar hebben jullie jullie accessoires gekocht voor deze gsm? Ik zoek eigenlijk een winkel waar ik alles in een keer kan bestellen:
- Geheugenkaart
- Cradle
- Passive Car Holder
- FM transmitter voor naar autoradio
- En dit ding: http://www.pdashop.nl/pro...-control-%28black%29.html
Want het geluid uit de standaard dopjes is echt geen feest.

Maar pda shop is nogal prijzig lijkt mij... bovendien is niet alles leverbaar. Iemand een ander idee?
- Geheugenkaart
- Cradle
- Passive Car Holder
- FM transmitter voor naar autoradio
- En dit ding: http://www.pdashop.nl/pro...-control-%28black%29.html
Want het geluid uit de standaard dopjes is echt geen feest.
Maar pda shop is nogal prijzig lijkt mij... bovendien is niet alles leverbaar. Iemand een ander idee?
[ Voor 30% gewijzigd door cornelixnootje1 op 09-06-2007 21:13 ]
Ja, van die plek waar je er honderd euro voor betalen moet. Als het maken van die kaarten gratis was zouden ze ook wel gratis verstrekt worden denk je nietVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:14:
Ik heb sinds een paar weken de orange SPV 700 (aka HTC 3600) met een tomtom erop.
Ter introductie van die tomtom mocht ik een klein stukje van nederland downloaden om hem te testen en dat bevalt wel. Maar ja, ik heb geen zin om 100 euro te betalen voor de rest van europa. Iemand een idee hoe en waar ik een volledige versie vandaan kan krijgen?
Overigens is de Benelux kaart slechts 60 euro.
Mike,
Verwijderd
ik heb de volgende vraag, ik ben nu al bezig vanaf vanmorgen 8 uur om mijn spv m700 te synchroniseren
heb alles netjes in gestaleerd, maar op com 1 en com3 en usb niet te vinden..
wie kan mij even helpen.
heb alles netjes in gestaleerd, maar op com 1 en com3 en usb niet te vinden..
wie kan mij even helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 10-06-2007 12:33 ]
Kan iemand de originele ORANGE rom plaatsen? Want draai nu HTC, en me telefoon gaat terug voor garantie..
Alvast heel erg bedankt!
Alvast heel erg bedankt!
Even een vraagje aan de bezitters van deze smartphone: hoe lang gaat de accu mee tijdens het navigeren? Redt hij het een uurtje, of echt 7 uur net als de E-Ten?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Toevallig vandaag getest: Hengelo-Groningen. Duurde 3 uur ivm stop en file. Toen ik vertrok was batterij 80%, bij aankomst ongeveer 30%. Scherm altijd volledig aan en helder.wcduck schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:44:
Even een vraagje aan de bezitters van deze smartphone: hoe lang gaat de accu mee tijdens het navigeren? Redt hij het een uurtje, of echt 7 uur net als de E-Ten?
Als je de energiebesparende functies van TomTom gebruikt (scherm uit op lange stukken) zal het wel een stuk langer zijn.
Niek, bedankt voor het snelle antwoord. Dat klink veelbelovend. Ik ben voor mijn vader aan het kijken naar een dergelijk toestel, en ik twijfel nog tussen deze en de E-ten. Nu zie ik dat de M700 geen sirf III gps module heeft, en maximaal 12 satellieten tegelijk kan waarnemen. Komt het signaal wel door een warmtewerende voorruit van bijvoorbeeld een Renault Scenic?
Lijkt mij geen enkel probleem. Ik heb ook warmtewerend glas en de ontvangst is prima.
En het aantal satellieten is ook altijd voldoende. Ik heb nog geen moment gedacht dat ik mijn Sirf III zou moeten pakken. De enige voordelen tot nu toe zijn idd meer satellieten en een snellere fix ten gunste van mijn externe GPS Sirf III adapter. Ik heb sinds ik de phone heb tijdens ritjes geen gebruik meer gemaakt van mijn externe adapter.
En het aantal satellieten is ook altijd voldoende. Ik heb nog geen moment gedacht dat ik mijn Sirf III zou moeten pakken. De enige voordelen tot nu toe zijn idd meer satellieten en een snellere fix ten gunste van mijn externe GPS Sirf III adapter. Ik heb sinds ik de phone heb tijdens ritjes geen gebruik meer gemaakt van mijn externe adapter.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
TT kan maximaal 12 sat. waarnemen dus meer dan 12 heb je niet nodigwcduck schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:37:
Niek, bedankt voor het snelle antwoord. Dat klink veelbelovend. Ik ben voor mijn vader aan het kijken naar een dergelijk toestel, en ik twijfel nog tussen deze en de E-ten. Nu zie ik dat de M700 geen sirf III gps module heeft, en maximaal 12 satellieten tegelijk kan waarnemen. Komt het signaal wel door een warmtewerende voorruit van bijvoorbeeld een Renault Scenic?
Om goed te navigeren heb je minimaal 3 sat. nodig.
Ik heb de M700 nu 3 maanden en GPS werkt naar volle tevredenheid
Verwijderd
Sinds enkele dagen werken mijn besturingsknopjes op de voorzijde van de P3600 niet meer! In totaal 6 functies: agenda, tel. opnemen, windows start en contactpersonen, tel. afsluiten, ok.
Vreemd toch!? Iemand een idee? Zijn ze geblokkeerd, of uitgevallen vanwege het onweer?
Vreemd toch!? Iemand een idee? Zijn ze geblokkeerd, of uitgevallen vanwege het onweer?
Dank je voor het antwoord. Toch twijfel ik nog. De Sirf III chip was namelijk de eerste chip die het lukte om door de voorruit van een Renault Scenic te gaan. De rest had domweg geen ontvangst. Het is nogal een gok om hem te kopen zonder te weten of hij echt gaat werken. Ik ga mij zoektoch nog even voortzetten om te kijken of ik achter het antwoord kan komen. Mocht jullie iets te binnen schieten dan hoor ik het natuurlijk graag.Smarron schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:56:
Lijkt mij geen enkel probleem. Ik heb ook warmtewerend glas en de ontvangst is prima.
Ik heb thuis ook ontvangst dus dat zegt al genoeg.wcduck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Dank je voor het antwoord. Toch twijfel ik nog. De Sirf III chip was namelijk de eerste chip die het lukte om door de voorruit van een Renault Scenic te gaan. De rest had domweg geen ontvangst. Het is nogal een gok om hem te kopen zonder te weten of hij echt gaat werken. Ik ga mij zoektoch nog even voortzetten om te kijken of ik achter het antwoord kan komen. Mocht jullie iets te binnen schieten dan hoor ik het natuurlijk graag.
Verwijderd
Ik had eerst een iMate Jasjar met externe BT Sirf III GPS. Ik heb het idee dat de SPV M700 interne GPS zelfs beter werkt dan de externe BT Sirf III GPS die ik eerst had. Met de SPV M700 heb ik zelfs ontvangs in onze woonkamer!
Als ik in de handleiding van de SPV M700 kijk, dan staat er bij specificaties zelfs "GPS: Sirf III". Vreemd, want in de meeste online shops staat de "Qualcomm 6275" als GPS aangegeven. Even gezocht en het volgende gevonden:
http://www.umtschips.com/...6275_chipset_solution.jsp
Het is een chipset met ingebouwde GPS:
http://www.umtschips.com/products/gpsone.jsp
Deze GPS oplossing kan gebruik maken van GSM netwerken om de GPS ontvangst te versterken. Dat is mooi! Dat zou ook verklaren dat ik met de SPV M700 ook binnen GPS ontvangst heb.
Maar goed, voor mij was in ieder geval het belangrijkste dat "alles in een" apparaat zit en dat je in de auto niet meerdere apparaten en laders hebt liggen. Dat de GPS ontvangst van de SPV M700 goed was had ik al op vele plaatsen gelezen.
Success me de keuze
Als ik in de handleiding van de SPV M700 kijk, dan staat er bij specificaties zelfs "GPS: Sirf III". Vreemd, want in de meeste online shops staat de "Qualcomm 6275" als GPS aangegeven. Even gezocht en het volgende gevonden:
http://www.umtschips.com/...6275_chipset_solution.jsp
Het is een chipset met ingebouwde GPS:
http://www.umtschips.com/products/gpsone.jsp
Deze GPS oplossing kan gebruik maken van GSM netwerken om de GPS ontvangst te versterken. Dat is mooi! Dat zou ook verklaren dat ik met de SPV M700 ook binnen GPS ontvangst heb.
Maar goed, voor mij was in ieder geval het belangrijkste dat "alles in een" apparaat zit en dat je in de auto niet meerdere apparaten en laders hebt liggen. Dat de GPS ontvangst van de SPV M700 goed was had ik al op vele plaatsen gelezen.
Success me de keuze
wcduck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Dank je voor het antwoord. Toch twijfel ik nog. De Sirf III chip was namelijk de eerste chip die het lukte om door de voorruit van een Renault Scenic te gaan. De rest had domweg geen ontvangst. Het is nogal een gok om hem te kopen zonder te weten of hij echt gaat werken. Ik ga mij zoektoch nog even voortzetten om te kijken of ik achter het antwoord kan komen. Mocht jullie iets te binnen schieten dan hoor ik het natuurlijk graag.
For what it's worth... Ik heb een tijdje geleden bij een vriend in de auto gezeten met m'n P3600. Dit is een 2005 Citroën Xsara station, ook met warmtewerende voorruit. De fix was minder goed dan in mijn eigen auto (2005 Opel Astra) maar was nog zeker goed genoeg om goed mee te navigeren.wcduck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Ik gebruik de telefoon regelmatig in een Volvo S80 en die heeft ook een warmtewerende voorruit. Dus ik denk dat het wel zal lukken hoor.
Mike,
iemand die nog de origine orange rom heeft en hem wilt posten?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand deze rom heeft.J.Thermaltaker schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:50:
iemand die nog de origine orange rom heeft en hem wilt posten?
Diegene die hem gebruiken zullen een locked toestel hebben, want waarom zou iemand unlocken en daarna de orange versie blijven draaien?
Verder lijkt het me niet erg simpel om even de rom op te slaan:
http://wiki.xda-developer...ename=Hermes_HowtoDumpRom
Het lijkt ook dat een rom niet op te slaan is als je device gelockt is.
Voor je garantie maakt het verder waarschijnlijk niet uit wat erop staat. T-Mobile deed er ook niet moeilijk over en zette er zelf een nieuwe rom op.
Verwijderd
Energiebesparende functies in TomTom? Kan je mij vertellen waar ik die kan vinden? Ik heb me rotgezocht om het te vinden.cornelixnootje1 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:08:
[...]
Toevallig vandaag getest: Hengelo-Groningen. Duurde 3 uur ivm stop en file. Toen ik vertrok was batterij 80%, bij aankomst ongeveer 30%. Scherm altijd volledig aan en helder.
Als je de energiebesparende functies van TomTom gebruikt (scherm uit op lange stukken) zal het wel een stuk langer zijn.
Of zet je zelf handmatig het scherm uit?
Ik heb een Scenic en TomTom werkt perfect op mijn P3600...wcduck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:26:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door N.K. op 11-06-2007 18:08 ]
Bij beveiligingsinstellingen kun je de kaartweergave uitzetten boven een bepaalde snelheid (bijvoorbeeld 80), ik weet overigens niet zeker of dit scheelt.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:26:
[...]
Energiebesparende functies in TomTom? Kan je mij vertellen waar ik die kan vinden? Ik heb me rotgezocht om het te vinden.
Of zet je zelf handmatig het scherm uit?
Verder is er een programma dat het scherm uitzet. Ben de naam evenkwijt, maar zit vast ergens in dit topic. Kun je een knop aan vastplakken, en zodra je van tom tom een uur niets hoeft te doen.
Mijn held. Dat is erg mooi. Heb je een nieuwe Scenic?N.K. schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:07:
[...]
Ik heb een Scenic en TomTom werkt perfect op mijn P3600...
Ach, wat is nieuw.... Een Grand Scenic van 3 jaar oud (net apk gekeurd....).wcduck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:14:
[...]
Mijn held. Dat is erg mooi. Heb je een nieuwe Scenic?
Ik heb een Brodit houder aan een luchtrooster zitten en dat werkt prima.
Verwijderd
Van 2 mensen krijg ik de volgende vreemde opmerking: als ik sms'jes stuur dan raakt bij hen de tekst van verschillende sms'jes met mij als afzender door elkaar. als ze dus later terug kijken wat ik geSMSt heb is dit niet meer te lezen omdat de tekst gemixt met ander tekst uit een eerder gestuurd SMSje. Ze hebben daar beide nooit last van, alleen met SMSjes van mij.
En dit dus bij twee verschillende mensen anders had ik het afgedaan als een incident.
iemand anders dit ook meegemaakt ?
En dit dus bij twee verschillende mensen anders had ik het afgedaan als een incident.
iemand anders dit ook meegemaakt ?
Hier ook een Scenic en geen problemenN.K. schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:07:
[...]
Ik heb een Scenic en TomTom werkt perfect op mijn P3600...
Verwijderd
Ook vreemd dat ik geen enkele reactie krijg. Natuurlijk heeft de Trinity genoeg andere knopjes en een touchscreen om toch bijvoorbeeld de telefoon op te nemen, maar ik vraag me af hoe ik het probleem verhelp? Bij XDA lees ik dat dit een vaker voorkomend probleem is, maar kan ik ook niet vinden hoe het te verhelpen is. Iemand ervaring?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:55:
Sinds enkele dagen werken mijn besturingsknopjes op de voorzijde van de P3600 niet meer! In totaal 6 functies: agenda, tel. opnemen, windows start en contactpersonen, tel. afsluiten, ok.

Misschien krijg je geen enkele reactie omdat niemand ervaring met dit probleem heeft?Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:15:
[...]
Ook vreemd dat ik geen enkele reactie krijg. Natuurlijk heeft de Trinity genoeg andere knopjes en een touchscreen om toch bijvoorbeeld de telefoon op te nemen, maar ik vraag me af hoe ik het probleem verhelp? Bij XDA lees ik dat dit een vaker voorkomend probleem is, maar kan ik ook niet vinden hoe het te verhelpen is. Iemand ervaring?
Het is hier tenslotte geen helpdesk.
Heb geduld. Misschien duikt er nog wel iemand op die er meer over kan vertellen.
- Heb je niet een programma van SPB of Cyberon Voice Speed Dialer geïnstalleerd ofzo en dat het daarom niet meer werkt?Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:15:
[...]
Ook vreemd dat ik geen enkele reactie krijg. Natuurlijk heeft de Trinity genoeg andere knopjes en een touchscreen om toch bijvoorbeeld de telefoon op te nemen, maar ik vraag me af hoe ik het probleem verhelp? Bij XDA lees ik dat dit een vaker voorkomend probleem is, maar kan ik ook niet vinden hoe het te verhelpen is. Iemand ervaring?
- Heb je al een Harde Reset gedaan?
- Heb je de accu er al een keer voor minimaal 10 seconden uitgehaald?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Bedankt voor de reactie. Accu er uit had ik al een keer gedaan. Nu even wat langer gewacht, maar nee hoor.
Die programma's had ik er niet op, dus kan t ook niet zijn. Een harde reset vind ik wat al te grof. Zal ik misschien niet aan ontkomen. Eerst dan maar een backup maken. Het schijnt dat op de bijgeleverde cd een programma daarvoor geboden wordt. Enige suggestie?
Verwijderd
http://forum.pocketinfo.nl/f7/pocket-pc-specifiek/f14/pocket-pc-phone-edition-ppcs-qtek-imate-alle-varianten/84432-orange-trekt-stekker-merk-spv.html
iemand enig idee of dit nou echt waar is (of meer info/linkjes heeft)?
want ik sta op het punt een spv m700 te halen, maar dan wacht ik liever even als het ietsje later gewoon een unbranded p3600 is.
edit: das lelijk, firefox kapt de link niet af.
want ik sta op het punt een spv m700 te halen, maar dan wacht ik liever even als het ietsje later gewoon een unbranded p3600 is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 20:39 ]
Als ik het artikel zo lees betreft het pas toekomstige HTC modellen. De P3600 zal dus niet unbranded verschijnen bij Orange. Ook wel logisch aangezien al het kostbare ontwikkelwerk voor de M700 versie toch al gedaan is. (die kosten zijn de reden om het bij volgende modellen niet meer te doen)Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:38:
Verwijderd
Dit wilde ik even delen. Met TomTom 6 had ik vandaag voor de 2e keer dat hij plotseling de melding gaf "geen kaarten gevonden". De eerste keer had ik dit opgelost met een koude start, maar daar had ik nu geen zin meer in. Na lang zoeken en proberen (TomTom opnieuw installeren, oude bestanden verwijderen, e.d.) kwam ik er achter dat er een nieuwe map in de verkenner zichtbaar was: "bluetooth explorer". Even kijken in de BT instellingen en BT FTP stond aan. Dit had ik niet zelf gedaan! (misschien door een warme start gekomen?) Toen ik dit had uit gezet werkte TomTom weer normaal.
Ik had ook op ander plaatsen gelezen dat TomTom maar met 1 geheugen kaart overweg kan en de BT explorer was zichtbaar als geheugen kaart. Vandaar dat ik dat ging uitzetten om te kijken of dat werkte.
Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Ik had ook op ander plaatsen gelezen dat TomTom maar met 1 geheugen kaart overweg kan en de BT explorer was zichtbaar als geheugen kaart. Vandaar dat ik dat ging uitzetten om te kijken of dat werkte.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 09:38 ]
Verwijderd
Ik heb een vraagje over de verschillende ROM versies. Ik lees in dit topic veel dat mensen de Orange ROM vervangen door een HTC ROM. Ik kan alleen nog niet vinden wat het voordeel van de HTC ROM is? Kan iemand mij vertellen wat de verschillen van de HTC ROM en Orange ROM zijn? Of een linkje plaatsen als ik er overheen gelezen heb?
Thanks.
Thanks.
Je kunt sowieso beter een echte HTC nemen. Die kun je gewoon via de online gsmshops bestellen met een provider naar keuze. Bovendien zou ik dan voor een UK versie gaan omdat je dan vaak nog eerder updates hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:38:
http://forum.pocketinfo.nl/f7/pocket-pc-specifiek/f14/pocket-pc-phone-edition-ppcs-qtek-imate-alle-varianten/84432-orange-trekt-stekker-merk-spv.html
Stomme Device Center! Hebben ze een update uitgegooid om makkelijker te kunnen syncen met WM 6 , hebben ze er niet even aan gedacht dat je niet meer je rom kan updaten mett de nieuwe drivers! De oude terug zetten wil ook niet omdat hij aangeeft dat ze up to date zijn. Gezeik altijd...

Daar ben ik het niet mee eens. Bij Orange is hij namelijk aanzienlijk goedkoper. Je betaalt bij een 2 jarig 25 euro abonnement 60 euro voor het toestel. Bij andere aanbieders is hij duurder.FlowDesign schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:30:
[...]
Je kunt sowieso beter een echte HTC nemen. Die kun je gewoon via de online gsmshops bestellen met een provider naar keuze. Bovendien zou ik dan voor een UK versie gaan omdat je dan vaak nog eerder updates hebt.
Orange stopt met het voeren van het merk SPV. Ik vraag me dan ook af hoe de garantie etc en de rom updates zal gaan lopen. Ik denk namelijk dat die toestellen niet ondersteunt meer gaan worden en daarom is het verstandiger om toch voor een HTC te gaan.wcduck schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:53:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Bij Orange is hij namelijk aanzienlijk goedkoper. Je betaalt bij een 2 jarig 25 euro abonnement 60 euro voor het toestel. Bij andere aanbieders is hij duurder.
Ik begreep dat er geen volgende modellen HTC 'omgebouwd' zullen worden tot SPV. De reeds uitgeleverde spullen zullen heus nog wel ondersteund etc. worden.DaannO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:56:
[...]
Orange stopt met het voeren van het merk SPV. Ik vraag me dan ook af hoe de garantie etc en de rom updates zal gaan lopen. Ik denk namelijk dat die toestellen niet ondersteunt meer gaan worden en daarom is het verstandiger om toch voor een HTC te gaan.
Klopt, echter denk ik niet dat er nieuwe roms etc zullen worden uitgebracht. Garantie zal je altijd houden, maar updates?Hyp Hyper schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:05:
[...]
Er staat dat er geen volgende modellen HTC 'omgebouwd' zullen worden tot SPV. De reeds uitgeleverde spullen zullen heus nog wel ondersteund etc. worden.
Wie graag nieuwe roms wil, heeft er al lang een htc rom op gezet.DaannO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Klopt, echter denk ik niet dat er nieuwe roms etc zullen worden uitgebracht. Garantie zal je altijd houden, maar updates?
EenschHyp Hyper schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:09:
[...]
Wie graag nieuwe roms wil, heeft er al lang een htc rom op gezet.
opslag kaartje even er in en der uit en hij vind zijn kaart weer ik heb dit probleem ook.. niet de beste oplossing maar bij mij werkt hetVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:35:
Dit wilde ik even delen. Met TomTom 6 had ik vandaag voor de 2e keer dat hij plotseling de melding gaf "geen kaarten gevonden". De eerste keer had ik dit opgelost met een koude start, maar daar had ik nu geen zin meer in. Na lang zoeken en proberen (TomTom opnieuw installeren, oude bestanden verwijderen, e.d.) kwam ik er achter dat er een nieuwe map in de verkenner zichtbaar was: "bluetooth explorer". Even kijken in de BT instellingen en BT FTP stond aan. Dit had ik niet zelf gedaan! (misschien door een warme start gekomen?) Toen ik dit had uit gezet werkte TomTom weer normaal.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ik heb nu WM6 draaien naar volle tevredenheid, echter heb ik 1 probleempje met TOMTOM. Wanneer ik tijdens het navigeren ga telefoneren blijft met telefoonscherm in beeld voorheen ging die zodra er verbinding was weer terug naar tomtom, zo kon ik bellen en de route in de gaten blijven houden.
Moet ik ergens instelling aanpassen?
Tomtom is 6.03
Headset is bleutooth plantronics voyager multipoint
Moet ik ergens instelling aanpassen?
Tomtom is 6.03
Headset is bleutooth plantronics voyager multipoint
[ Voor 7% gewijzigd door Hoodlum77 op 13-06-2007 16:54 ]
Ja en dan zit je bij Orange, alsof je daar blij mee moet zijn.wcduck schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:53:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Bij Orange is hij namelijk aanzienlijk goedkoper. Je betaalt bij een 2 jarig 25 euro abonnement 60 euro voor het toestel. Bij andere aanbieders is hij duurder.

Ik heb een paar maanden geleden al ontdekt dat TomTom6 heel erg vreemde dingen met je BlueTooth doet. TT6 eist als het ware een BlueTooth poort op. Dat kan zich bijvoorbeeld uiten doordat je geen verbinding met je headset kunt maken als TT6 geïnstalleerd is.
Zo vreselijk is het niet.FlowDesign schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:40:
[...]
Ja en dan zit je bij Orange, alsof je daar blij mee moet zijn.
Verwijderd
Bij mij lag het echt aan de BT FTP functie. Kaartje er uit en er weer in had ik ook geprobeerd en ook warme reset, maar dat hielp niet. In een andere thread stond iets over meerdere geheugen kaarten en TomTom: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26676411
En toen viel me het Bluetooth mapje op.
Toen ik BT FTP uitschakelde was het opgelost. Ik kan het nu ook steeds reproduceren door BT FTP aan en uit te zetten.
En toen viel me het Bluetooth mapje op.
Toen ik BT FTP uitschakelde was het opgelost. Ik kan het nu ook steeds reproduceren door BT FTP aan en uit te zetten.
verbraakje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:29:
[...]
opslag kaartje even er in en der uit en hij vind zijn kaart weer ik heb dit probleem ook.. niet de beste oplossing maar bij mij werkt het
Beetje offtopic misschien, maar ik ben uiterst tevreden over Orange. Je bundel is altijd en overal geldig(ook in buitenland). Dit is de enige provider die dit heeft.FlowDesign schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:40:
[...]
Ja en dan zit je bij Orange, alsof je daar blij mee moet zijn.
Met betrekking op de kosten van een Orange M700: het kost je met verlagen van je bundel € 405 euro in totaal, maar dit is dan verdeeld over 24 maanden. De eerste maand betaal je dan wel 60 euro extra, dus helemaal evenredig verdeeld over die twee jaar is het niet. Buiten die 60 euro wordt alles omgezet in beltegoed, ook niet slecht lijkt me. Daarbij komt dat je het toestel na één jaar legaal mag unlocken.
T-Mobile Flex?wcduck schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:32:
[...]
Beetje offtopic misschien, maar ik ben uiterst tevreden over Orange. Je bundel is altijd en overal geldig(ook in buitenland). Dit is de enige provider die dit heeft.
Verwijderd
Beste mensen wie kan me helpen?
Ik heb net een weekje de p3600 en het bevalt me super. Ik was alleen verbaasd dat ik van Orange te horen kreeg (3 keer gebeld) dat Orange World niet werkt op deze telefoon. In dit forum lees ik volgens mij de ervaringen van mensen die wel OW gebruiken. Ik heb de settings geinstalleerd vanaf http://www.europe.htc.com/support/software/htcp3600.html maar ik krijg hier geen OW verbinding mee. GPRS (internet access werkt prima). Ik heb ook gekeken op het OW forum maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
Ik zie onder 'verbindingen/gevanceerd/netwerk selecteren' dat ik hier wel voor OW kan kiezen (echter als ik er voor kies dan bewaart hij deze keuze niet. Ik heb gekeken of ik hier de instellingen uit over kan nemen maar er staat ook een paswoord in die ik niet kan lezen.
Kortom mijn vraag: wie helpt me de verbinding met OW te maken zodat ik wat makkelijker binnen m'n 25 MB kan blijven??
Verder misschien een suf vraagje: ik ben bij het typen van berichten nog steeds opzoeken naar de speciale tekens zoals het vraagteken. Zitten die ergens verstopt?
Thanks, Peter
Ik heb net een weekje de p3600 en het bevalt me super. Ik was alleen verbaasd dat ik van Orange te horen kreeg (3 keer gebeld) dat Orange World niet werkt op deze telefoon. In dit forum lees ik volgens mij de ervaringen van mensen die wel OW gebruiken. Ik heb de settings geinstalleerd vanaf http://www.europe.htc.com/support/software/htcp3600.html maar ik krijg hier geen OW verbinding mee. GPRS (internet access werkt prima). Ik heb ook gekeken op het OW forum maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
Ik zie onder 'verbindingen/gevanceerd/netwerk selecteren' dat ik hier wel voor OW kan kiezen (echter als ik er voor kies dan bewaart hij deze keuze niet. Ik heb gekeken of ik hier de instellingen uit over kan nemen maar er staat ook een paswoord in die ik niet kan lezen.
Kortom mijn vraag: wie helpt me de verbinding met OW te maken zodat ik wat makkelijker binnen m'n 25 MB kan blijven??
Verder misschien een suf vraagje: ik ben bij het typen van berichten nog steeds opzoeken naar de speciale tekens zoals het vraagteken. Zitten die ergens verstopt?
Thanks, Peter
Verwijderd
Klik maar eens op de shift knop of de caps knop, dan krijg je de tekens te zienVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:29:
Thanks, Peter
Verwijderd
Ik heb het vraagteken inmiddels gevonden. Was wat lastiger te vinden als je het toetsenbord op grote letters zet.
Iemand nog suggesties voor Orange World?
Eh...valt er wat een te configureren dan? Ik zeg systemreset en vervolgens dit htc tool draaien zodat je de Orange instellingen weer hebt voor Orange World en Internet Access. Dan moet het werken...Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:35:
Ik heb het vraagteken inmiddels gevonden. Was wat lastiger te vinden als je het toetsenbord op grote letters zet.
Enneh..als je de volgende keer d ehelpdesk belt moet je zeggen dat je de SPV M700 hebt
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 14-06-2007 12:02 ]
heb gisteren mijn m700 gehaald bij de orange shop in den bosch
natuurlijk gelijk die orange today uitgezet en de standaard windows today screen ingesteld.
alleen u blijft er rechts bovenin een irritant oranje batterij metertje staan die ik niet weg krijg...
weet iemand of deze te verwijderen is door middel van een instelling of een register hack?
natuurlijk gelijk die orange today uitgezet en de standaard windows today screen ingesteld.
alleen u blijft er rechts bovenin een irritant oranje batterij metertje staan die ik niet weg krijg...
weet iemand of deze te verwijderen is door middel van een instelling of een register hack?
Zit in de rom ingebakken, dus dan moet je een nieuwe rom erin flashen.-DUS- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:
heb gisteren mijn m700 gehaald bij de orange shop in den bosch
enig idee hoe?Hyp Hyper schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:41:
[HA! Dat oranje batterij logo is weg bij mij. Zomaar nadat ik SPB Pocket Plus en Shell heb geinstalleerd.
Misschien een tip.]
Registerkey aanpassen is toch wat minder werk.
Gewoon een WM 6 rom pakken. Of mobile shell kopen en installeren.-DUS- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:54:
welke rom raad je me aan?
www.spbsoftwarehouse.com
ik heb alles van SPB er al op staan maar dat metertje staat er nog steeds....
Dan wordt het toch echt een nieuwe rom en ben je ook van al dat Orange meuk af.-DUS- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:05:
ik heb alles van SPB er al op staan maar dat metertje staat er nog steeds....
In dit topic staan genoeg links, dus even zoeken. op de site van XDA-developers kan je ze nu nog vinden, er is verder nog geen verzamelplek op een Nederlandse site. Maarrrrr binnenkort wel.
ow...DaannO schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:15:
[...]
In dit topic staan genoeg links, dus even zoeken. op de site van XDA-developers kan je ze nu nog vinden, er is verder nog geen verzamelplek op een Nederlandse site. Maarrrrr binnenkort wel.
maare, ik had al ff op xda zitten kijken maar kom nogal wat verschillende roms tegen, ik weet eigenlijk niet welke ik zou moeten hebben.
kun je mischien aangeven welke het beste is op dit moment, dan kan ik 'm zelf wel vinden denk ik
Deze is prima: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=305250-DUS- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:28:
[...]
ow...interessant!
maare, ik had al ff op xda zitten kijken maar kom nogal wat verschillende roms tegen, ik weet eigenlijk niet welke ik zou moeten hebben.
kun je mischien aangeven welke het beste is op dit moment, dan kan ik 'm zelf wel vinden denk ik
Dit topic is gesloten.