Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ik gebruik geen SPB, maar heb wel last van dezelfde problemen. Ook ik laat mijn IMAP mail elke x minuten (ik dacht 10 ofzo) automatisch verzenden/ontvangen. Dat heb ik nu uitgezet, eens kijken of het probleem zich blijft voordoen.adewidt schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:43:
[...]
Wat ik heb gelezen is dat SPB veel last heeft van geheugenlekken onder WM6.
Mogelijk veroorzaakt dit programma de standby problemen.
Mijn telefoon komt vandaag of morgen terug. Ik wil er ook gelijk WM6 op zetten.
Ik hoop wel dat die standby goed werkt aangezien ik ActiveSync over UMTS gebruik om de 10 minuten.
Overigens heb ik ook last van de ontvangstproblemen met de WM6 ROM. Af en toe kan hij gewoon geen netwerken meer vinden. Ik gebruik wel nog de 2.0.0.4 lsvw ROM, dus zal zo nog wel even upgraden. Als het zo lees zal dat echter mijn problemen niet oplossen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat WM6 voorlopig nog meer problemen met zich meebrengt dan verbeteringen. Alleen ben ik dan weer zo'n idioot die gewoon erg graag altijd het nieuwste probeert en blijf het toch gebruiken
Verwijderd
OK bedankt. Blijf nog wel verbaasd over het verschil in kosten. Bij orange kost ie zo'n 45 euro (bij een 30 euro abo) terwijl die anders al snel rond de 200 zit.DaannO schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:10:
[...]
Hardware matig zijn ze precies het zelfde. Allemaal gemaakt door HTC en daarna opgekocht door Orange/T-Mobile/O2 etc.
Alleen de meegeleverde software is dus anders. De software is Orange branded en heeft een oranje kleurtje en een oranje logo`tje op de pda. Er kan ook alleen Oranga in om mee te bellen. Verder eigenlijk niks.
Dank je weladewidt schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:25:
[...]
Zet eerst "Allow incoming beams" aan. Dit staat onder Settings -> Connections -> Beam.
In de standaard FileExplorer kun je met je stylus lang op een bestand tippen. Dan verschijnt er een menu. Kies voor Beam file. Vervolgens zoekt het apparaat zowel bluetooth apparaten als infrarood apparaten. Wacht even totdat het gewenste Bluetooth apparaat erbij staat. Selecteer het gewenste Bluetooth apparaat en het bestand wordt verzonden. Bluetooth moet op je apparaat uiteraard wel aan staan.
Geen idee meerlazrambo schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:38:
[...]
Dank je wel, trouwens hoe ben je hier achter gekomen
Verwijderd
Ik heb ook alle 3rd party even weggedaan om eens te testen. Ondertussen heb ik ook mUn's rom erop gezet (TE). Helaas nog steeds problemen met dat de pda niet meer aan wil gaan.Syzzer schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:42:
Ik gebruik geen SPB, maar heb wel last van dezelfde problemen. Ook ik laat mijn IMAP mail elke x minuten (ik dacht 10 ofzo) automatisch verzenden/ontvangen. Dat heb ik nu uitgezet, eens kijken of het probleem zich blijft voordoen.
Overigens heb ik ook last van de ontvangstproblemen met de WM6 ROM. Af en toe kan hij gewoon geen netwerken meer vinden. Ik gebruik wel nog de 2.0.0.4 lsvw ROM, dus zal zo nog wel even upgraden. Als het zo lees zal dat echter mijn problemen niet oplossen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat WM6 voorlopig nog meer problemen met zich meebrengt dan verbeteringen. Alleen ben ik dan weer zo'n idioot die gewoon erg graag altijd het nieuwste probeert en blijf het toch gebruiken.
Het lijkt te maken te hebben met het mail (imap) checken, elke 5 minuten.
GPRS lijkt de 'battery drain' te veroorzaken. De telefoon loopt letterlijk leeg, na een uur of 4 is de batterij al bijna op. Met UMTS lijkt het niet te gebeuren.
Verder heb ik nog een bug in WM6 ontdekt: Wanneer je de navigatie voor het scrollen in IE zet op pagina's ipv linkjes, worden ook alle mails en sms berichten helemaal onderaan geopend. Je moet dan iedere keer naar boven klikken om je sms te lezen. Hopelijk vindt iemand hier nog een oplossing voor.
Al met al dus nog niet te gebruiken mocht je vaak je mail laten checken. Je batterij loopt leeg, het toestel loopt vast en nog wat meer bugjes. Misschien maar terug naar WM5
Edit: Het vastloop probleem is opzich ook wel op te lossen door gebruik te maken van de lock functie en het scherm niet meer uit laten schakelen. Tenminste ik denk dat dat het oplost, ga het nu eens een tijdje proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fraggar op 27-05-2007 18:13 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Welk spel heb je het over? Meeste spellen hebben een eigen onscreen toestenbord.Smarron schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:16:
Hoe kan ik als ik een spel speel het toetsenbord activeren, zodat ik mijn naam in kan voeren? Op dit moment kan ik vrijwel geen game doen, want zonder naam speelt het spel niet.
Via Wifi gaat perfect, via 3g/umts gaat het ook alleen is de vertraging een vrij groot.cornelixnootje1 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:20:
Iemand al geskyped over UMTS of Wifi met dit toestel? Enige vertragingen?
Ook de mUn_rUs versie erop staan. Ik heb mijn telefoon op pushmail staan aangezien mijn Kerio mailserver dat ondersteunt. Ik heb geen probleem dat mijn PDA niet aan wilt. Ik gebruik radio versie 1.41.Fraggar schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:52:
[...]
Ik heb ook alle 3rd party even weggedaan om eens te testen. Ondertussen heb ik ook mUn's rom erop gezet (TE). Helaas nog steeds problemen met dat de pda niet meer aan wil gaan.
Het lijkt te maken te hebben met het mail (imap) checken, elke 5 minuten.
Hier nu telefoon 18 uur onopgeladen en batterij op 15%, loopt wel stuk harder leeg dan onder WM5 naar mijn gevoel.GPRS lijkt de 'battery drain' te veroorzaken. De telefoon loopt letterlijk leeg, na een uur of 4 is de batterij al bijna op. Met UMTS lijkt het niet te gebeuren.
Ik probeer het ook nog een tijdje. Al gok ik dat ik in juli de HTC Kaiser of Eten x800 ga halenVerder heb ik nog een bug in WM6 ontdekt: Wanneer je de navigatie voor het scrollen in IE zet op pagina's ipv linkjes, worden ook alle mails en sms berichten helemaal onderaan geopend. Je moet dan iedere keer naar boven klikken om je sms te lezen. Hopelijk vindt iemand hier nog een oplossing voor.
Al met al dus nog niet te gebruiken mocht je vaak je mail laten checken. Je batterij loopt leeg, het toestel loopt vast en nog wat meer bugjes. Misschien maar terug naar WM5
Edit: Het vastloop probleem is opzich ook wel op te lossen door gebruik te maken van de lock functie en het scherm niet meer uit laten schakelen. Tenminste ik denk dat dat het oplost, ga het nu eens een tijdje proberen.
Ik heb het persoonlijk wel altijd aanstaan, verbuikt niet veel batterij. Ook is het handig als iemand wat wilt sturen via IR of Bluetooth.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:41:
"Allow incoming beams" hoef je niet te activeren voor het verzenden via BTDeze optie moet je alleen inschakelen als je iets ontvangen wilt via BT of IR
Pokeradewidt schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:22:
Welk spel heb je het over? Meeste spellen hebben een eigen onscreen toestenbord.
http://www.realdice.com/poker
Welke provider heb je voor UMTS?adewidt schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:22:
[...]
Via Wifi gaat perfect, via 3g/umts gaat het ook alleen is de vertraging een vrij groot.
Verwijderd
Denk toch over een bluetooth headset. Iemand een aanbeveling?
Zeg maar gewoon zeer slecht....Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 02:28:
De oordopjes en microfoon die gelevert was bij de HTC vind ik toch niet echt hoge kwaliteit hebben. Hebben andere daar ook last van?
[ Voor 4% gewijzigd door LLaTeM op 29-05-2007 11:15 ]
Ik heb realdice poker zonder problemen gespeeld. Dit spel heeft een eigen toestenbord.
Ik heb T-Mobile PIT, daarmee is Skype niet aan te raden.
Via thuisnetwerk gaat het perfect, geen klachten over.
Hmm, misschien heb ik de verkeerde gedownload, want ik heb geen tb tot mijn beschikking gehad in de game. Ik bekijk het vanavond nog even.adewidt schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:46:
Ik heb realdice poker zonder problemen gespeeld. Dit spel heeft een eigen toestenbord.
http://www.realdice.com/buy?g=poker
Staat er duidelijk vermeld, maar ik meende echt dat ik de goede versie had:
Q. How do I know if I have a Windows Mobile Pocket PC or Smartphone?
A. The Windows Mobile Pocket PC has a touch screen, the Smartphone does not.
verkeerde versie gedownload, het werkt nu wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 29-05-2007 14:28 ]
Ik wil eigenlijk graag de namen in m´n contactlijst gesorteerd hebben op voornaam. Nu staan ze automatisch gesorteerd op achternaam (met bijvoorbeeld de Boer staat het weer bij de D) erg hinderlijk.
Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?
Dat is niet mogelijk met de standaard windows contact programma.Sandeman1976 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:12:
Ik heb al wat rond gezocht maar niet echt een antwoord gevonden dus wellicht een domme vraag, maar goed.![]()
Ik wil eigenlijk graag de namen in m´n contactlijst gesorteerd hebben op voornaam. Nu staan ze automatisch gesorteerd op achternaam (met bijvoorbeeld de Boer staat het weer bij de D) erg hinderlijk.
Zijn er handige alternatieven? Of moet ik hiermee gewoon leren leven? Wat ook geen drama is, alleen wat hinderlijk
Alternatieven --> ja;Sandeman1976 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:24:
Bedankt voor je snelle antwoord, ik was er al bang voor dat het niet kon.
Zijn er handige alternatieven? Of moet ik hiermee gewoon leren leven? Wat ook geen drama is, alleen wat hinderlijk
Handig --> nee;
Als je je ppc synced met je pc, kan je via Microsoft Outlook naar een contactpersoon gaan.
En daar bij "opslaan als:" kiezen voor het format "voornaam achternaam".
Dit moet je echter voor al je contactpersonen doen, iets dat ik er niet voor overheb, aangezien ik er nogal veel heb...
Ik heb het dan ook als volgt opgeslagen:
Voornaam: Wouter Bos
Achternaam: -
Het is geen oplossing, ik weet het
[ Voor 42% gewijzigd door A_to_the_S op 30-05-2007 10:23 ]
Ik heb ook ruim 20 pagina´s contactpersonen, dus ik heb er voorlopig ook nog niet zo´n zin in omdat allemaal handmatig aan te passen
[ Voor 55% gewijzigd door Sandeman1976 op 30-05-2007 10:37 ]
Verwijderd
Hier kan je helemaal zelf aangeven hoe de sortering moet zijn... zit ook nog eens een super handige agenda in. Ik ben zeer tevreden met dit programma.
Volgens mij kun je nog steeds door een register aanpassing de sorteervolgorde aanpassen. Ik ben hier echt niet zeker van. Overigens gebruik ik altijd SmartDailing waardoor ik het hele Adresboek nooit in kom. Ook kan je in het adresboek eenvoudig zoeken.Smarron schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:54:
Stom dat zulke simpele dingen weg zijn gelaten terwijl dat in eerdere versies wel gewoon kon.
Ik had voor mijn S100 (MDA Compact --> mobile 2003SE) een tweetal programmatjes (waarchijnlijk deden die een reg-hack) die ervoor zorgden dat er in het cotacts>tools menu twee opties bijkwamen: show as "last, first" en show as "first last". Als ik ze vind post ik ze even hier.... maar ik weet dus niet of dit werkt met mobile5/6adewidt schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
[...]
Volgens mij kun je nog steeds door een register aanpassing de sorteervolgorde aanpassen. Ik ben hier echt niet zeker van. Overigens gebruik ik altijd SmartDailing waardoor ik het hele Adresboek nooit in kom. Ook kan je in het adresboek eenvoudig zoeken.
edit: orignele niet gevonden, maar wel dit:
http://shubaroo.com/index.php?module=contact
that should do the trick...
[ Voor 8% gewijzigd door gavro op 30-05-2007 14:55 ]
Hiermee lukt het ook wel:Sandeman1976 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:12:
Ik heb al wat rond gezocht maar niet echt een antwoord gevonden dus wellicht een domme vraag, maar goed.![]()
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=286290
Heb hem geinstalleerd en dit werkt perfect!Fraggar schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:07:
[...]
Hiermee lukt het ook wel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=286290
Verwijderd
Waar kan ik SmartDailing downloaden ? THXadewidt schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
[...]
Volgens mij kun je nog steeds door een register aanpassing de sorteervolgorde aanpassen. Ik ben hier echt niet zeker van. Overigens gebruik ik altijd SmartDailing waardoor ik het hele Adresboek nooit in kom. Ook kan je in het adresboek eenvoudig zoeken.
Verwijderd
Ik wil de stylus uit mijn SPV trekken, breekt deze spontaan af

Zijn er trouwens nog nieuwe gevallen bekend van mensen die met succes nieuwe stylussen hebben gekregen via de garantie?
Ga binnenkort eventjes een bezoek brengen aan een Orange-shop want ik vind dit echt niet kunnen.
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 20:42 ]
(Nee, nee, nee, geen G4 antenna booster voor een euro
Is de GPS ontvangst zo slecht dan dat je een externe antenne nodig hebt?LLaTeM schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:09:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de externe antenne aansluiting? Hoe gevoelig is die connector bij dagelijks gebruikt (2-3x aansluiten per dag). En wat voor antenne gebruik je erbij?
(Nee, nee, nee, geen G4 antenna booster voor een euro)
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Toch eigenwijs geweest, maar heb het nu wel voor elkaar met een externe GPS-adapter.Smarron schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:53:Ik ben nu ook aan het stoeien met een externe GPS-ontvanger, maar die krijg ik in TomTom niet werkend (TT kan hem niet vinden, op geen enkele te selecteren poort). Ik heb hem uiteraard netjes toegevoegd en in "windows" is hij gewoon zichtbaar. Moet ik bepaalde poorten nog toewijzen (of open zetten?) bij de BT-instellingen zelf ?
- GPS-apparaat toegevoegd via BT.
- incoming poort aan COM0 toegewezen, beveiligde verbinding uit.
- TT opstarten en extern BT-apparaat selecteren.
- wachten en verbinding.
Ik heb goede ervaring met de GPS van mijn M700. TT heeft tot nu toe nog nooit problemen gehad en tijdens het joggen werkt de GPS ook perfect met Run.GPSFlowDesign schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:11:
[...]
Is de GPS ontvangst zo slecht dan dat je een externe antenne nodig hebt?
Heb geen idee waarom ik vaak moet lezen dat men geen fix of slechte ontvangst hebben.
Verwijderd
Ik had zojuist een medewerker van Orange aan de telefoon omdat ik problemen had met mijn instellingen voor Orange World op mijn M700.
Hij gaf mij de tip om op de telefoon in de map "ConnMgr" een resetbestand te openen.
En aangezien dat bestand er bij mij om de een of andere reden (LVSW) niet meer staat, wil ik hier vragen of iemand op zijn telefoon kan bekijken wat het bestand is en hier wat over kan feedbacken.
Hiermee zou je in 1 klap je Orange World instellingen op de M700 terugzetten, zonder een harde reset.
Alvast bedankt,
groet, Richard
PS. Ik heb dit ook net bij het Topic "Orange World" gepost, maar hier nog eens specifiek voor de M700
Ik ben ook naar het kijken naar deze telefoon en kwam toevallig ergens dit tegenDjCasemod schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:45:
Heeft er al iemand een oplossing gevonden om bij het bellen met skype het beeldscherm uit te krijgen. Dit kost namelijk veel energie en met skype bel ik al snel 30 minuten!
Screen Toggle for pocket PC
Als je een toets aan het programma hangt, kun je je beeldscherm uit krijgen
Ga ik vanmiddag ook even proberen.
(Heb ik net gisteren alle views zitten veranderen in outlook
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem met mijn P3600 stylus. Ben er ook terug mee gegaan naar de Shop in Zwolle. Die zeiden dat het probleem bekend was en dat ze naar een oplossing zoeken (duurt nu al 3 weken). Binnenkort maar weer eens zeuren ;-)Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:36:
Hier ook de tweede stylus overledenen dat na deze nog niet eens een week gebruikt te hebben, in totaal 1x laten vallen (niet eens op de punt).
Ik wil de stylus uit mijn SPV trekken, breekt deze spontaan afwat een kwaliteit zeg.
Zijn er trouwens nog nieuwe gevallen bekend van mensen die met succes nieuwe stylussen hebben gekregen via de garantie?
Ga binnenkort eventjes een bezoek brengen aan een Orange-shop want ik vind dit echt niet kunnen.
Ok, het werkt hoor. Niet helemaal zoals ik leuk zou vinden, maar ik heb nu twee manieren om het te doen en dat is meer dan voldoende.Sandeman1976 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:14:
[...]
Ga ik vanmiddag ook even proberen.
(Heb ik net gisteren alle views zitten veranderen in outlookMaar goeeeeeed
)
Bedankt voor de hulp jongens

Nope...niet gelukt. Ik ben overigens wel aan het kijken wat de juridische mogelijkheden zijn (ben in afwachting van de reactie van m'n jurist). Jaja....mierenneuker ben ikVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:36:
Hier ook de tweede stylus overledenen dat na deze nog niet eens een week gebruikt te hebben, in totaal 1x laten vallen (niet eens op de punt).
Ik wil de stylus uit mijn SPV trekken, breekt deze spontaan afwat een kwaliteit zeg.
Er is overigens een heel handig tooltje van HTC waarmee je eenvoudig de Orange World / T-Mobile / Vodafone instellingen terugzetVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:16:
Hallo mensen,
Ik had zojuist een medewerker van Orange aan de telefoon omdat ik problemen had met mijn instellingen voor Orange World op mijn M700.
Hij gaf mij de tip om op de telefoon in de map "ConnMgr" een resetbestand te openen.
En aangezien dat bestand er bij mij om de een of andere reden (LVSW) niet meer staat, wil ik hier vragen of iemand op zijn telefoon kan bekijken wat het bestand is en hier wat over kan feedbacken.
Hiermee zou je in 1 klap je Orange World instellingen op de M700 terugzetten, zonder een harde reset.
Alvast bedankt,
groet, Richard
PS. Ik heb dit ook net bij het Topic "Orange World" gepost, maar hier nog eens specifiek voor de M700
Hmm...daar ben ik dus ook al een aantal keer geweest om te klagen over m'n stylusVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:54:
[...]
Ik heb het zelfde probleem met mijn P3600 stylus. Ben er ook terug mee gegaan naar de Shop in Zwolle. Die zeiden dat het probleem bekend was en dat ze naar een oplossing zoeken (duurt nu al 3 weken). Binnenkort maar weer eens zeuren ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2007 16:53 ]
Ik vermoed dat dat komt door warmtewerend glas (in de auto).ChiMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:16:
[...]
Ik heb goede ervaring met de GPS van mijn M700. TT heeft tot nu toe nog nooit problemen gehad en tijdens het joggen werkt de GPS ook perfect met Run.GPS
Heb geen idee waarom ik vaak moet lezen dat men geen fix of slechte ontvangst hebben.
Het is wel bekend dat de GPS chip niet zo goed is als een SirfStar3, maar een externe antenne lijkt me dan alsnog een beetje overdaad. Zou iig niet mogen dat je die nodig hebt vind ik.
Het was voor mij overigens wel 1 van de redenen om geen P3600 te kopen, dat er geen SirfStar3 in zit en dat er nogal geklooi was met het activeren van de GPS.
Is dat hele gesodemiter nu overigens verholpen of is het nog steeds alleen standaard geactiveerd bij de versie van Orange?

Verwijderd
De orange shop in Zwolle is voor mij ook de dichtsbijzijnde! Die mogen dus binnenkort nog een ontevreden stylus-klant verwachtten.TheVMaster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:50:
[...]
Hmm...daar ben ik dus ook al een aantal keer geweest om te klagen over m'n stylusZe zouden idd contact opnemen met HTC hebben ze mij beloofd, 'k kan er nog eens naar vragen ('k moet vanavond toch de stad ff in
)
Uh nee, niet echt...maarruh die externe antenne aansluiting is voor GSM/EDGE/UMTS signaal niet voor GPSFlowDesign schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:11:
[...]
Is de GPS ontvangst zo slecht dan dat je een externe antenne nodig hebt?
zie de handleiding:
Car Antenna Connector: External connector for UMTS, GSM, and EDGE
http://www.europe.htc.com/support/software/htcp3600.html daar kan je je netwerk instellingen ook vandaan halen en installeren via die software tool. Het is niet dezelfde tool als die van de Qtek.nl support site maar werk wel.TheVMaster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:50:
[...]
Er is overigens een heel handig tooltje van HTC waarmee je eenvoudig de Orange World / T-Mobile / Vodafone instellingen terugzet'k zal dat tooltje wel ff ergens uploaden, 'k heb de link zo 123 niet meer...
Verwijderd
Ik ben toch op zoek naar iemand met de orginele Orange-rom nog op zijn M700 die even in de mapp ConnMgr kan kijken voor me :-)
Alvast bedankt,
Richard
De belangrijkste vraag die ik heb is eigenlijk wat jullie tot nog toe de nadelen vinden van het ontbreken van een QWERTY keyboard in hadware?
Ik persoonlijk: Geen enkele. Ik zie alleen maar voordelen, zoals een kleiner en lichter apparaat in je broekzak. Het enige wat ik mis is een smsje kunnen typen met 1 hand, maar zelfs dat gaat niet met een qwerty-tb, dus in mijn ogen is er gewoon geen voordeel van een qwerty-tb.delorean7 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:03:
Ik zit een beetje te turen naar de verschillende HTC PDA's, de twijfel is op dit moment tussen de nog uit te komen Kaiser en de 3600.
De belangrijkste vraag die ik heb is eigenlijk wat jullie tot nog toe de nadelen vinden van het ontbreken van een QWERTY keyboard in hadware?
Er zijn trouwens nog wel meer goede Windows Mobile producten te koop hoor, zoals de HTC P3300 (volgens mij is die zelfs een betere keuze als je niet perse UMTS wil) en dan heb je nog de modellen van E-TEN die misschien nog wel beter zijn dan die van HTC. Een E-ten X500 is iig een stuk robuuster dan een HTC P3600 om mee te beginnen. Binnen nu en 2 weken komt de X500+ uit met VGA scherm en dan heb je nog de M700 (X500 maar dan met qwerty-tb) en de X800 met UMTS en VGA scherm die vermoedelijk ongeveer tegelijk met de Kaiser komt.
Morgen opsturen, ben gelukkig goed verzekerd! Kijken of ik een nieuwe krijg!
HoezoFrunnik schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:02:
Pats boem, daar lag dan je p3600 op de grond.
Morgen opsturen, ben gelukkig goed verzekerd! Kijken of ik een nieuwe krijg!
Mss moet je gewoon iets voorzichtiger doen?
De Eten x500 is niet robuuster dan een P3600. Ik ben zelfs van mening dat in de metalen behuizing van een Eten x500 eerder gaten en putten komen dan in een plastic behuizing. Ik heb beide apparaten in mijn hand gehad, en ik vond de x500 zwaarder aanvoelen en minder lekker liggen in de hand door de hoekige vormen.FlowDesign schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:31:
[...]
Ik persoonlijk: Geen enkele. Ik zie alleen maar voordelen, zoals een kleiner en lichter apparaat in je broekzak. Het enige wat ik mis is een smsje kunnen typen met 1 hand, maar zelfs dat gaat niet met een qwerty-tb, dus in mijn ogen is er gewoon geen voordeel van een qwerty-tb.
Er zijn trouwens nog wel meer goede Windows Mobile producten te koop hoor, zoals de HTC P3300 (volgens mij is die zelfs een betere keuze als je niet perse UMTS wil) en dan heb je nog de modellen van E-TEN die misschien nog wel beter zijn dan die van HTC. Een E-ten X500 is iig een stuk robuuster dan een HTC P3600 om mee te beginnen. Binnen nu en 2 weken komt de X500+ uit met VGA scherm en dan heb je nog de M700 (X500 maar dan met qwerty-tb) en de X800 met UMTS en VGA scherm die vermoedelijk ongeveer tegelijk met de Kaiser komt.
Beide voelen zeer degelijk aan, daarbij is metaal per definitie niet direct beter dan plastic. Dit is geheel afhankelijk van de gebruikte materiaalsamenstelling. Bij de eerste modellen liet alleen de laklaag los, de laatste tijd hoor ik hier weinig van.
Dit is een lastig probleem, ik heb nooit een toetsenbord gehad, dus mis het niet. Ik ken ook genoeg mensen die niet meer zonder kunnen. Het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cruise Control in een auto, eenmaal aan gewend kom je er moeilijk vanafdelorean7 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:03:
Ik zit een beetje te turen naar de verschillende HTC PDA's, de twijfel is op dit moment tussen de nog uit te komen Kaiser en de 3600.
De Kaiser wordt zeker een mooi apparaat (helaas nog geen VGA scherm). Bedenk je echter wel dat de prijs van de HTC Tytn al circa 100 euro hoger dan de P3600 ligt. De prijs van de HTC Kaiser zal hoogstwaarschijnlijk boven de HTC Tytn komen te liggen. Zelf verwacht ik een introductieprijs riching de 650-700 euro, waarbij de P3600 voor circa 520 euro te krijgen is.
Veel mensen met klachten in de x500 fora, met name over de belkwaliteit. Ik weet niet hoor maar bellen is nog altijd functie 1! UMTS heeft absoluut de toekomst, de vraag is of we (ik) niet vast blijven zitten aan een traag T-mobile data abbo terwijl de rest van de wereld binnen nu en een jaar Vodafone snelheden zal draaien zonder narrige FUP.
Het verschil in GPS zal niet dramatisch veel uitmaken in de praktijk schat ik zo in (daarbij beschik ik dan geloof ik over 3 GPS apparaten dusss....).
Enige onderscheid wat ik dan nog belangrijk acht is het gebruik van een jack plug voor eigen oordopjes - dit is bij de x500 geloof ik native terwijl iemand mij weer 20 eip afhandig gaat maken voor een leip stekkertje op de 3600.
[ Voor 15% gewijzigd door delorean7 op 01-06-2007 00:18 ]
Leg toestel neer op mijn bureau nadat ik de lader erin had gestopt.FlowDesign schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:07:
[...]
Hoezo??
Mss moet je gewoon iets voorzichtiger doen?
Stuk snoer van de lader zat aan me been, (was er niet overheen gestapt).
Toen liep ik weg, en met een goede zwieper, en nog eens hoogte..... naja
De verkoper daar beweerde nog steeds dat het niet onder de garantie valt..maar goed....ze schijnen ergens rond de 2 euro te gaan kosten.
Ik heb gekeken en het staat er.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:47:
Hi there,
Ik ben toch op zoek naar iemand met de orginele Orange-rom nog op zijn M700 die even in de mapp ConnMgr kan kijken voor me :-)
Graag gedaan.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Kun je me verder helpen: vertellen wat er in het bestandje staat, etc. :-)
Het is een cabinet (.cab) fileVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:09:
HypHyper, thanks man!
Kun je me verder helpen: vertellen wat er in het bestandje staat, etc. :-)
Geef je mail-adres maar, dan mail ik hem wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-06-2007 12:00 ]
Verwijderd
En zo ja, hoe bevalt het?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=303177Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:36:
Heeft iemand deze al?: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=145154&sbadd=140824
En zo ja, hoe bevalt het?
De vraag is verder wellicht:delorean7 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:16:
... de vraag is of we (ik) niet vast blijven zitten aan een traag T-mobile data abbo terwijl de rest van de wereld binnen nu en een jaar Vodafone snelheden zal draaien zonder narrige FUP.
- Gaat T-mobile niet ook een attractiever abbo aanbieden, (ze moeten wel, zou je denken)
- Wanneer wordt Vodafone narrig
- Is Vodafone eerlijker over zijn dekking dan T-mobile? T-mobile beloofde mij HSDPA dekking in het hele land, kom niet verder dan GPRS zowel thuis als op het werk.
Ik heb hem een paar weken geleden online gekocht (pdashop ofzo) en daar stond de GPS rom inderdaad al opFlowDesign schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:36:
Maar hoe staat het met de huidige versie van de HTC P3600? Is GPS nu standaard enabled?
Verwijderd
en anders is het ook een eitje om de GPS rom erop te zetten...Sandeman1976 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Ik heb hem een paar weken geleden online gekocht (pdashop ofzo) en daar stond de GPS rom inderdaad al op
Deze rom kan ik iedereen aanraden:
- Erg stabiel, in WM6 ging bij mij regelmatig het scherm niet meer aan, dat is hiermee niet zo.
- Erg snel, een stuk sneller dan welke WM6 rom dan ook.
- Niet teveel dingen voor-geinstalleerd, zodat je zelf alles erop kan zetten wat je wilt.
Combineer deze rom bijvoorbeeld met wat .cab files zoals Windows Live, HTC Audio Manager, HTC Tweak, etc. Dan heb je ideale software om mp3's af te spelen, msn te gebruiken en met het tweak programma wat handige dingen te tweaken zoals A2DP instellingen.
Daarbij gebruik ik nog wat extra software om het compleet te maken:
- Spb Pocket Plus: voor zijn today plugin en zorgt ervoor dat software prima afsluit.
- Resco File Explorer: voor de explorer mogelijkheden, plus daarbij ftp en registry toegang.
- Batti: Voor een (mooiere dan spb) batterij balk bovenin.
- Tomtom
- GoogleMaps
- PocketInformant 2007: Duidelijkere agenda en meer opties, nu zelfs met ondersteuning voor Msn-contacts (al heb ik deze versie nog niet uitgeprobeerd
- AE-ButtonPlus: Hiermee kun je iedere knop op je P3600 4 functies geven. Een keer drukken, twee keer, drie keer of lang inhouden. Erg handig om daar wat acties of programma's onder te zetten, dit is zelfs freeware!
Ging met een WM6 rom de batterij met moeite 1 dag mee, waarbij ik mail check elke 5 minuten,
gaat met deze rom de batterij minstens 2x zo lang mee.
Als er nog iemand idee'en of op/aanmerkingen heeft voor handige software, hoor ik het graag
• iGO 2006 Plus (veel sneller dan TomTom)Fraggar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:48:
Als er nog iemand idee'en of op/aanmerkingen heeft voor handige software, hoor ik het graag
• SPB Pocket Shell
• WifiFoFum
• Cyberon Voice Speed Dial (die staat standaard op de P3600 toch?)
• Opera Mobile (niet perfect maar soms wel beter dan PIE)
Bedankt voor de tips, maar de meeste dingen heb ik al eens geprobeerd.FlowDesign schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:11:
[...]
• iGO 2006 Plus (veel sneller dan TomTom)
• SPB Pocket Shell
• WifiFoFum
• Cyberon Voice Speed Dial (die staat standaard op de P3600 toch?)
• Opera Mobile (niet perfect maar soms wel beter dan PIE)
iGO heb ik een tijdje getest, ik zag er geen extra opties in t.o.v. Tomtom. Ik zag geen snelheidsverschillen (de fix is immers toch al traag
Spb Pocket Shell verandert je hele today scherm ingrijpend, die grote verandering was voor mij niet nodig. Ook dit voegt voor mij geen extra functies toe.
Hetzelfde over Opera, alles wat ik doe werkt prima met PIE.
WifiFoFum is een goede tip, die kan ik inderdaad nog gebruiken!
Cyberon Voice Speed Dial heb ik inderdaad ook nog extra geinstalleerd, was ik vergeten te noemen.
Er is trouwens een nieuwe tweak prog uit: HTCustom
Vanavond gaat mn forum open en dan kunnen we het allemaal bespreken
Dat tweak programma voegt helaas ook niet veel toe vind ik. Het kan precies wat Htc Tweak kan en nog een paar dingetjes extra die je ook handmatig in het register kan aanpassen. Juist die dingetjes zijn helaas ook nog eens niet interessant.DaannO schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:00:
Het telefoon gedeelte gebruikt echt belachelijk veel batterij zeg. 1 dag en dan is hij op. Heb hem nu op flightmode als ik hem niet gebruik, en dan gaat hij gewoon 3 dagen mee. Niet zo grappig eigenlijk.
Er is trouwens een nieuwe tweak prog uit: HTCustom
Overbodig programma dus imo..
Het voordeel is dat het opensource is. Hierdoor kan je het zelf aanpassen en dingen toevoegen. Dat prog heeft dus veel potentie als de halve wereld ermee aan de slag gaat.Fraggar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:05:
[...]
Dat tweak programma voegt helaas ook niet veel toe vind ik. Het kan precies wat Htc Tweak kan en nog een paar dingetjes extra die je ook handmatig in het register kan aanpassen. Juist die dingetjes zijn helaas ook nog eens niet interessant.
Overbodig programma dus imo..
MVG SJOERD VERBRAAK
Data verbindingen zijn alleen actief als je ook daadwerkelijk data verstuurt. Het gebruikt dus geen extra stroom.verbraakje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:16:
ik speel nu al een paar dagen met me p3600 maar er staat bij mij hele tijd zoon mooi E tje en een G tje boven aan. hij verzend niets maar volgens mij kost het wel engerie iemand enig idee hoe ik dit uit kan krijgen. ik gebruik namelijk geen gprs en edge.
MVG SJOERD VERBRAAK
De grote G, E of U bovenin het scherm is slechts een indicatie van welk soort dataverbinding je op dat moment gebruik kunt maken en is dus afhankelijk van het dekkingsgebied.
Het verbruik amper stroom. Dat betekent dat je in een gebied zit waar EDGE of GPRS mogelijk is en als je het niet gebruik dan kost het dus amper stroom. Je kan het alleen uitzetten in het register of door ook je telefoon uit te zetten in de commanager.verbraakje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:16:
ik speel nu al een paar dagen met me p3600 maar er staat bij mij hele tijd zoon mooi E tje en een G tje boven aan. hij verzend niets maar volgens mij kost het wel engerie iemand enig idee hoe ik dit uit kan krijgen. ik gebruik namelijk geen gprs en edge.
MVG SJOERD VERBRAAK
/Spuit 2
Verwijderd
Waar is die rom te vinden? Ik wil ook van wm6 af..Fraggar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:48:
Na alle WM6 roms geprobeerd te hebben ben ik nu weer terug bij WM5. Heb de mUn WM5 rom erop gezet, de TE versie. Dit in combinatie met de 1.41 radio versie.
- Erg stabiel, in WM6 ging bij mij regelmatig het scherm niet meer aan, dat is hiermee niet zo.
- Niet teveel dingen voor-geinstalleerd, zodat je zelf alles erop kan zetten wat je wilt.
Combineer deze rom bijvoorbeeld met wat .cab files zoals Windows Live, HTC Audio Manager, HTC Tweak, etc. Dan heb je ideale software om mp3's af te spelen, msn te gebruiken en met het tweak programma wat handige dingen te tweaken zoals A2DP instellingen.
Daarbij gebruik ik nog wat extra software om het compleet te maken:
- Spb Pocket Plus: voor zijn today plugin en zorgt ervoor dat software prima afsluit.
- Resco File Explorer: voor de explorer mogelijkheden, plus daarbij ftp en registry toegang.
- Batti: Voor een (mooiere dan spb) batterij balk bovenin.
- Tomtom
- GoogleMaps
- PocketInformant 2007: Duidelijkere agenda en meer opties, nu zelfs met ondersteuning voor Msn-contacts (al heb ik deze versie nog niet uitgeprobeerd)
- AE-ButtonPlus: Hiermee kun je iedere knop op je P3600 4 functies geven. Een keer drukken, twee keer, drie keer of lang inhouden. Erg handig om daar wat acties of programma's onder te zetten, dit is zelfs freeware!
Ging met een WM6 rom de batterij met moeite 1 dag mee, waarbij ik mail check elke 5 minuten,
gaat met deze rom de batterij minstens 2x zo lang mee.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=300669Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:49:
Waar is die rom te vinden? Ik wil ook van wm6 af..
Dit is wel oké met de Tweakers policy hoop ik?
[ Voor 13% gewijzigd door Fraggar op 01-06-2007 20:49 ]
Verwijderd
ik zie allemaal vraagtekens bij het installatiescherm...en dan geeft ie ook nog een readme errorFraggar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:47:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=300669
edit:
Dit is wel oké met de Tweakers policy hoop ik?
Die vraagtekens zijn normaal. Flashen moet lukken met ActiveSync 4.5Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:00:
ik zie allemaal vraagtekens bij het installatiescherm...en dan geeft ie ook nog een readme error
Als het niet lukt is je telefoon CID locked
Verwijderd
De stylus van mijn HTC is goed. Die heb ik al tig keer laten vallen van redelijke hoogte en nog niet kapot gebroken e.d. Onder andere laten vallen in de trein, vanaf bureau etc.
Bij vista moet je extra drivers installeren, dat is best wel een rot gebeuren, omdat hij automatisch weer de vista drivers pakt..Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:00:
[...]
ik zie allemaal vraagtekens bij het installatiescherm...en dan geeft ie ook nog een readme error
Als we het over XP hebben;
Is je telefoon aangesloten?
Heb je AS 4.5 verbinding?
Krijg je geen popup op je telefoon met 'toch uitvoeren' oid?
Is je telefoon CID-vrij?
Verwijderd
Ik heb wel een aantal programmaatjes gevonden, maar daarbij moeten nieuwe mappen gemaakt worden, en moet ik altijd via het programma mijn sms lezen. Ik zoek dus een programma waarbij, wanneer je gewoon naar je sms inbox gaat, er een wachtwoord gevraagd wordt...
bvd
Ik heb nog nooit zo'n programma voorbij zien komen. Wel kun je bijvoorbeeld je pda locken met een password na een x aantal minuten, misschien dat dat ook een oplossing is.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:46:
Is er een makkelijk programmaatje, waarbij je je smsjes e.d. kunt beveiligen met een wachtwoord?
Ik heb wel een aantal programmaatjes gevonden, maar daarbij moeten nieuwe mappen gemaakt worden, en moet ik altijd via het programma mijn sms lezen. Ik zoek dus een programma waarbij, wanneer je gewoon naar je sms inbox gaat, er een wachtwoord gevraagd wordt...
bvd
Vind het toch nog steeds vreemd waarom dat hij het hernoemd heeft.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn backlight blijft ook enorm lang branden, ook al staat die op 30 seconden...Komt dat door mobile shell ofzo?
Onbekend USB-apparaat
Geef de naam op van het stuurprogramma voor dit apparaat. bla bla.
En dan zon invoerveld voor het bestand en ok en annuleren.
Echter heb ik geen idee welk usb apparaat dit dan kan wezen? Ik heb er niks op aangesloten de laatste tijd en de geheugenkaart heeft ook niks speciaals gedaan. Zou het kunnen komen doordat ik de usb kabel te snel uit mn pc heb getrokken ofzo?
Wie weet waar deze melding op kan slaan?
Jawel hoor, ik heb het ook! Helaas ook op de hoek aan de linkeronderkant (voor) en onderaan bij de infraroodontvanger.. beetje zonde..Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:53:
ik lees niks meer over de lakproblemen van het begin. Komt het op de nieuwe toestellen niet meer voor?
Hier ook, begin deze week gezien dat bij de usb aansluiting en bij de aan/uit knop beschadigingen beginnen te komen.SyPheRoN schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:13:
[...]
Jawel hoor, ik heb het ook! Helaas ook op de hoek aan de linkeronderkant (voor) en onderaan bij de infraroodontvanger.. beetje zonde..
Ach, ik was erop voorbereid, maar het is toch wel wat jammer...

M'n M700 is op die punten nog prima. Ben benieuwd of dat zo blijft.Sandeman1976 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:54:
[...]
Hier ook, begin deze week gezien dat bij de usb aansluiting en bij de aan/uit knop beschadigingen beginnen te komen.
Ach, ik was erop voorbereid, maar het is toch wel wat jammer...
Wel elders inmiddels wat krasjes omdat ik het ding af en toe uit mijn klauwen laat vallen. (hij is vrij gladjes vormgegeven) Dan valt ie uiteen in drie stukken (telefoon, batterij en deksel), maar functioneert na in elkaar zetten tot nu toe steeds weer prima.
Verwijderd
Helaas bij mij wel, heel me telefoon ziet er niet mee ruit, zal eens proberen een foto te maken(geen digicam bij de hand)Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:53:
ik lees niks meer over de lakproblemen van het begin. Komt het op de nieuwe toestellen niet meer voor?
Maar bij de camera vh toestel is eht zwarte eraf, is nu zilver/chroom wat nu ook begint te verslijten en daronder komt ook weer zwart. het zwarte onderaan is helemaal weg, is ondertussen nu ook al bijna "chroom loos", en dan als volgt nog in de hoeken onderaan, daar begint het nu ook al helemaal los te vallen. Dit is wel eenM700 van de eerste generatie, maarja mijn toestel ziet er dus gewoon niet meer uit...

Waar heb je deze versie vandaan? Ik heb nu ook WM6 erop, maar laatste paar dagen loopt het voro geen meter meer, plus dat ik WM5 veel beter vond werken, merk ook helemaal geen verschil in functionaliteit tussen WM5 en WM6. Dus probeer weer lekker terug te gaan naar WM5...Fraggar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:48:
Na alle WM6 roms geprobeerd te hebben ben ik nu weer terug bij WM5. Heb de mUn WM5 rom erop gezet, de TE versie. Dit in combinatie met de 1.41 radio versie.
........
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 12:41 ]
Sterker nog, zat een TomTom trial ceedeetje bij.
Klopt, bij de laatste batch is dit allemaal aangezet en gecombineerd. Wat ik begreep is het wel echt de laatste batch voor winkels. Internet winkels zullen hem nog wat langer voeren.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:45:
Ik heb net mijn HTC p3600 pro (wat dat pro ook mag zijn) gekregen, en GPS was al geactiveerd!
Sterker nog, zat een TomTom trial ceedeetje bij.
Was via algebeld.nlDaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:58:
[...]
Klopt, bij de laatste batch is dit allemaal aangezet en gecombineerd. Wat ik begreep is het wel echt de laatste batch voor winkels. Internet winkels zullen hem nog wat langer voeren.
Hoezo denk je dat? Is er al een opvolger?
Fraggar in "HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M7..."Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:38:
Waar heb je deze versie vandaan? Ik heb nu ook WM6 erop, maar laatste paar dagen loopt het voro geen meter meer, plus dat ik WM5 veel beter vond werken, merk ook helemaal geen verschil in functionaliteit tussen WM5 en WM6. Dus probeer weer lekker terug te gaan naar WM5...
Dit topic is gesloten.