Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
Ik wil graag overstappen op een P3600, maar deze heeft Mini-SD. Ik heb wel iets gehoord dat met WM6 het mogelijk is om SDHC-kaartjes te lezen, maar ik heb geen idee of dit waar is of niet. Is er iemand die een P3600 heeft, waarbij het mogelijk is om 4GB Mini-SDHC te lezen?
(Overigens had ik liever gehad dat de P3600 gewoon SDHC kon lezen (dan was 8GB al mogelijk geweest).
ik krijg maandag deze: http://www.ibood.com/site...thread&forum=1&topic=3315
ik wil dus via BT muziekie luisteren. Iemand een idee waar ik Mplayer goed kan instellen met een scherm die uit is?
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
World Wide Englishverbraakje schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:46:
WWE versie is ???? waarvoor de afkorting ? of bedoel je gewoon de orginele htc zonder software van bijvoorbeeld orange ?
Bij options een knop toewijzen aan 'toggle screen'.dorkie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:42:
ik wil dus via BT muziekie luisteren. Iemand een idee waar ik Mplayer goed kan instellen met een scherm die uit is?
Je headset kun je dan gebruiken om naar het volgend/vorig nummer te gaan.
Voor play en pauze zit ook een knop op de headset.
Verwijderd
Namelijk 20070519_LVSW_Trinity_WM6_v2.0.0.7
Ziet er goed uit en ben hem al aan het flashen
Verwijderd
Ben zeer benieuwd naar de cradle... hij ziet er erg goed uit. Meer mensen van hier met zo een cradle in de auto?
Ik heb er één, P3600 zit goed op zijn plaats en hij neemt ook niet zoveel ruimte in.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:10:
Zo.... maar ff bij de smartphoneshop.nl een Carcomm Cradle incl. radio mount besteld (zie http://www.smartphoneshop...pda-cradle-htc-p3600.html)!
Ben zeer benieuwd naar de cradle... hij ziet er erg goed uit. Meer mensen van hier met zo een cradle in de auto?
Mooi ding. Mooier dan universeel dingetje van 5 euro dat ik heb. Alleen zo te zien wel hetzelfde probleempje: in de houder kun je niet de stylus uit de pda halen.lazrambo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 01:05:
[...]
Ik heb er één, P3600 zit goed op zijn plaats en hij neemt ook niet zoveel ruimte in.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Alsof je die vaak nodig hebt in de auto.... Zeker om te sms'en tijdens 't rijden?Hyp Hyper schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:55:
Mooi ding. Mooier dan universeel dingetje van 5 euro dat ik heb. Alleen zo te zien wel hetzelfde probleempje: in de houder kun je niet de stylus uit de pda halen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Doe je dit via Vista op XP? Vista gaat hij bij mij niet verder namelijk.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:46:
Er is weer een nieuwe WM6 rom verschenen![]()
Heb nu vodafone Blox 9.95 zorgeloos internetten en wat gaat dat hard zeg. 1.8mb/s met een fair use policy op je pda
Ik wil namelijk mijn T-mobile simkaart en m'n Wireles-Circle simkaart beide in mijn telefoon hebben.
Om te switchen tussen de twee operators zou je je phone aan en uit moeten doen...
Echter heb ik begrepen dat het, jammer genoeg, niet mogelijk is om beide sim-kaarten tegelijkertijd te gebruiken...
Weet iemand hier meer over?
[ Voor 99% gewijzigd door A_to_the_S op 21-05-2007 11:06 ]
Mwoah.. in de file wel vaker, ja.. en ook voor TomTom. Met vingers/nagels wordt het scherm toch altijd een beetje vettig.magic_nl schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:06:
[...]
Alsof je die vaak nodig hebt in de auto.... Zeker om te sms'en tijdens 't rijden?
Verwijderd
Via XP, via Vista werkt het namelijk niet. Via linux kan eventueel ook.DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:07:
[...]
Doe je dit via Vista op XP? Vista gaat hij bij mij niet verder namelijk.
Heb nu vodafone Blox 9.95 zorgeloos internetten en wat gaat dat hard zeg. 1.8mb/s met een fair use policy op je pda
Verwijderd
Nou vind ik de P3600 toch al erg gevoelig voor vette vingers e.d.Hyp Hyper schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:46:
[...]
Mwoah.. in de file wel vaker, ja.. en ook voor TomTom. Met vingers/nagels wordt het scherm toch altijd een beetje vettig.
Ik merk het.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:38:
[...]
Via XP, via Vista werkt het namelijk niet. Via linux kan eventueel ook.
(wat dat betreft ben ik de laatste jaren wat minder tweakerig geworden)
Dit is het eerste gevalletje waarvoor ik XP nodig zou hebben. Voor de rest doet Vista het perfect.Hyp Hyper schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:06:
Dat zijn een paar nadelen van altijd het nieuwste van het nieuwste willen draaien.
(wat dat betreft ben ik de laatste jaren wat minder tweakerig geworden)
Hey adewidt,adewidt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:16:
Ik heb een dualsim adapter.
Nog niet geprobeerd met 3G, mijn T-Mobile abonnement start pas 4 april.
Overigens heb ik de dualsim adapter eruit gehaald.
Met dualsim adapter ging mijn batterij van 100% naar 30% in één dag (normaal gebruik).
Zonder dualsim adapter gaat mijn batterij van 100% naar 80% in één dag (normaal gebruik).
Ik weet niet of het toevallig ligt aan de dualsim adapter die ik heb (slechte IC mogelijk).
Bij degene die ik hiervoor had bij mijn HTC Magacian was het nooit opgevallen.
Ben wel van plan in april naar een andere dualsim adapter te kijken.
Heb je nog een andere dualsim aangeschaft, en zo ja wat zijn je bevindingen?
Bedankt
Verwijderd
Er is echter nog zeker 30mb vrije ruimte (intern geheugen).. Iemand een idee?
Het schijnt dat het wel kan met Vista (staat een instructie op xda-developers wiki), alleen heb ik het nog niet aan de praat gekregenDaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:54:
[...]
Dit is het eerste gevalletje waarvoor ik XP nodig zou hebben. Voor de rest doet Vista het perfect.
Erg goeie tip voor de vista users! Hierbij de link.TheVMaster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:05:
[...]
Het schijnt dat het wel kan met Vista (staat een instructie op xda-developers wiki), alleen heb ik het nog niet aan de praat gekregen
Verwijderd
Ik had dus precies hetzelfde probleem. Echt alles geprobeerd, maar iedere keer voor niets. Vervolgens heb ik een hard-reset gedaan, de tomtom van HTCeurope.com gehaald en opnieuw.. En jawel hij deed het gewoon!Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:29:
Ik heb een probleempje met mijn p3600.. ik probeer tomtom te installeren vanaf de meegeleverde cd.. installatie vanaf pc naar p3600 gaat prima.. maar wanneer de software geinstalleerd wordt op de p3600 geeft hij na een tijdje aan dat er onvoldoende geheugen is.
Er is echter nog zeker 30mb vrije ruimte (intern geheugen).. Iemand een idee?
vraag me niet hoe en wat, maar zo heb ik het wel voor elkaar gekregen!
succes, de vos
Hij staat erop en werkt echt heerlijk! De 400mhz proc + WM6 + HSDPA =Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:46:
Er is weer een nieuwe WM6 rom verschenen![]()
Alles werkt zoals het moet werken en ik hoop dat ze met een final versie voor de P3600 komen.
Vraag:
Toch nog even een vraagje. Is MSN Live uit de rom gegooid of ergens verstopt?
[ Voor 197% gewijzigd door DaannO op 21-05-2007 20:48 ]
ik heb namlijk vandaag de mail dat hij nog besteld moes worden op gsmweb.nl en dat ze hem dus niet op voorraad hadden... hoelaat duurt normaal gesproken zoiets ? ik heb hier namelijk geen ervaring mee?
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307594DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:06:
MSN zit dus niet in de nieuwe rom. Iemand die een WM6 rom kan aanraden waar het wel in zit en die lekker draait?
alsjeblieft laat even weten of het werkt
In één dag heb ik hem nog niet leeg weten te krijgen. Als ik 'm veel gebruik duurt het enkele dagen (2 á 3) en bij weinig gebruik haal ik ongeveer een week. (da's dan eigenlijk alleen standby en een klein beetje bellen/sms'en)Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:33:
Heb mijn SPV-M700 alweer bijna drie weken. Hoelang gaat bij jullie de accu mee? Ik moet hem iedere dag opladen. De accu lijkt snel in capaciteit af te nemen. Het ene moment 60%, 1 uur later accu leeg. Ik heb een Orange Usim.
Ik heb ook een Orange Usim maar heb het toestel meestal op GPRS staan omdat via UMTS het telefoonbereik erg slecht is bij mij thuis en hij over moet schakelen naar GSM/GPRS wanneer ik gebeld word of ga bellen. Als ik UMTS gebruik (echt datatransfer dus voor bv. surfen) gaat de batterij stukken sneller leeg dan met GPRS. (en de telefoon wordt warmer)
Verwijderd
Hier ook een Orange UMTS abbonee... Ik heb meestal aan het einde van een werkdag (beduidend minder gespeeldVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:33:
Heb mijn SPV-M700 alweer bijna drie weken. Hoelang gaat bij jullie de accu mee? Ik moet hem iedere dag opladen. De accu lijkt snel in capaciteit af te nemen. Het ene moment 60%, 1 uur later accu leeg. Ik heb een Orange Usim.
En bij gebruik van UMTS wordt de gsm wel redelijk warm ja, en het batterij verbruik daalt naar mijn gevoel een stuk vlotter bij de volgende dingen: WiFi, UMTS en GPS. Nog steeds altijd een kleine 2 dagen batterij dus dat is nog altijd prima, daarbij komt dat ik hem altijd 's avonds aan de lader leg voor het slapen gaan (doen meer mensen dit?).
pakketje ligt in de verzendroute!!!Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:10:
Zo.... maar ff bij de smartphoneshop.nl een Carcomm Cradle incl. radio mount besteld (zie http://www.smartphoneshop...pda-cradle-htc-p3600.html)!
Voor als je je afvraagd wat nou het probleem was (KLIK)
Heb ook al een hard reset gedaan en dat had verder ook geen resultaat.

Doorlooptijd van garantie is 2 tot 3 weken, tenzij je pech hebt zoals ikRricK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:23:
Echt balen van het weekend is me camera kapot gegaan heb een streep op me beeld als ik de camera opstart verder werkt hij perfect. Wordt morgen opgehaald voor reparatie. Iemand ervaringen hiermee ga namelijk 1 juni een weekend weg en zou het wel handig vinden als ik hem dan weer had kan ik me tom tom gebruiken.
Voor als je je afvraagd wat nou het probleem was (KLIK)
Heb ook al een hard reset gedaan en dat had verder ook geen resultaat.
hoeveel pech had je dan dat het bij jou duurde. Vind het wel balen wou net mobile 6 gaan proberen.adewidt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:36:
[...]
Doorlooptijd van garantie is 2 tot 3 weken, tenzij je pech hebt zoals ik.
Als ik wil internetten thuis via Wifi pakt ie soms mijn GPRS verbinding? Het komt ook vaak voor dat mijn wifi verbinding na een paar min door Pocket IE niet meer werkt. Ik krijg dan de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Hoe kan ik dit het beste instellen (wifi instellingen of bij verbindingen). Ik heb tele2 draadloos
Zie mijn verhaal hier:RricK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:54:
[...]
hoeveel pech had je dan dat het bij jou duurde. Vind het wel balen wou net mobile 6 gaan proberen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28058749
Mijn toestel is nu voor de tweede keer gerepareerd en opgestuurd.
Hopelijk krijg ik hem deze week. Dan heeft het uiteindelijk zo'n 1,5 maand geduurd.
Ik wil ook experimenteren met WM6
[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 22-05-2007 11:03 ]
offtopic tssaa ik moet nog steeds wachten ik wil spelen:)
Werkt perfect! Alleen jammer dat er geen today plugin bij zit.verbraakje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:39:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307594
alsjeblieft laat even weten of het werktik moet nog wachten op me telefoon maar msn wil ik zeker wel gaan gebruiken.
Weet iemand trouwens hoe je remote controle instelt met WM6 en Vista? Ik kan het maar niet goed instellen.
ow oke ik heb hem gelukkig zelf opgestuurd naar het reparatie centrum. Ik weet omdat ik zelf op een reparatie centrum heb gewerkt dat het daarom wel eens wat langer kan blijven liggen. Maar ja op hoop van zegen dan maar hij wordt morgen opgehaaldadewidt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Zie mijn verhaal hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28058749
Mijn toestel is nu voor de tweede keer gerepareerd en opgestuurd.
Hopelijk krijg ik hem deze week. Dan heeft het uiteindelijk zo'n 1,5 maand geduurd.
Ik wil ook experimenteren met WM6
Ja, je krijgt helaas geen vervangend toestel.RricK schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:39:
[...]
ow oke ik heb hem gelukkig zelf opgestuurd naar het reparatie centrum. Ik weet omdat ik zelf op een reparatie centrum heb gewerkt dat het daarom wel eens wat langer kan blijven liggen. Maar ja op hoop van zegen dan maar hij wordt morgen opgehaald
Ik hoop dat ik van het weekend eindelijk kan experimenteren met WM6.
Overigens heeft HTC/Eurotwice totaal niet moeilijk gedaan over het feit dat de CID-lock eraf is.
Waarschijnlijk niet eens naar gekeken aangezien het de behuizing trof.
Heeft iemand ervaring met Dual sims?
Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om mijn sim-kaarten te verknippen, dus heb ik liever zoiets:
http://www.gr8-ideas.co.uk/proddetail.php?prod=supersimNC
en niet zoiets:
http://www.gr8-ideas.co.uk/proddetail.php?prod=prod3
Volgens mij past het wel om een simkaart tussen de batterij en de klep te plaatsen.
Maar ik hoor het graag van iemand die er ervaring mee heeft...
Verwijderd
[Als ik UMTS gebruik (echt datatransfer dus voor bv. surfen) gaat de batterij stukken sneller leeg dan met GPRS. (en de telefoon wordt warmer) |
[/quote] |
Bedankt voor de reactie's. Ik heb idd ook het idee dat het iets te maken moet hebben met UMTS.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 17:23 ]
Ik vrees dat het niet gaat lukken zonder de sim-kaarten te verknippen.A_to_the_S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:19:
A_to_the_S in "HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M7..."
Heeft iemand ervaring met Dual sims?
Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om mijn sim-kaarten te verknippen, dus heb ik liever zoiets:
http://www.gr8-ideas.co.uk/proddetail.php?prod=supersimNC
en niet zoiets:
http://www.gr8-ideas.co.uk/proddetail.php?prod=prod3
Volgens mij past het wel om een simkaart tussen de batterij en de klep te plaatsen.
Maar ik hoor het graag van iemand die er ervaring mee heeft...
De houders waarbij dit niet noodzakelijk is, passen niet in de P3600.
Overigens zijn er tangen beschikbaar voor het knippen van SIM-kaarten.
Ik raad aan hiervan gebruik te maken om de kans op een mislukte knip en snijactie te vermijden.
Bij de Dualsimkaarten wordt een houder meegeleverd om van het verknipte SIM-kaartje er weer één te maken.
Voor een Dualsimkaart is het goed om erop te letten dat je er één neemt die 3G/USIM aankan. Indien dit niet het geval is werken USIM kaarten niet. USIM kaarten zijn nodig voor UMTS/3G en vrijwel alle nieuw geleverde simkaarten zijn USIM. Dualsimkaarten die 3G/USIM ondersteunen zijn wel duurder dan de traditionele.
Een ander punt om rekening mee te houden is het verschil tussen analoge en digitale Dualsimkaarten. Bij een analoge Dualsimkaart switch je tussen SIM door het toestel in flightmode te zetten en eruit te halen (zelfde als bij een Nokia toestel aan en uit). Bij een digitale Dualsimkaart switch je door middel van het SIM-kaart menu. Over het algemeen is dit het menu met Fun/Info/Nieuws/Diensten etc, op de P3600 is hiervoor het programma STK.exe (Sim Tool Kit). Het menu van de netwerkaanbieder wordt dan vervangen door Sim 1 en Sim 2. Je kunt kiezen welke Simkaart actief moet zijn. Vaak is er ook de optie voor Both Online (beide simkaarten actief). Echter zijn nooit beide actief. De dualsimkaart switch om een aantal minuten tussen Simkaart. Persoonlijk vind ik het onhandig en niet fijn. Tegenwoordig zijn er ook Dualsimkaarten waarbij je kan switchen door te bellen naar een bepaald nummer dat de Dualsimkaart aanstuurt.
Een digitale Dualsimkaart klinkt er aantrekkelijk, echter zit er een groot nadeel aan. Dit is het energie verbruik. Met een digitale Dualsimkaart loopt de je accu binnen een dag leeg van 100% naar 50% in standby! Bij een analoge is er geen merkbaar verschil met een normale SIM-kaart.
Verwijderd
Verwijderd
Is het een optie om MSN te gebruiken via een site als meebo.com ?DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:06:
MSN zit dus niet in de nieuwe rom. Iemand die een WM6 rom kan aanraden waar het wel in zit en die lekker draait?
Dit is al vele malen eerder gepost door mede-tweakers (waaronder mijzelf).verbraakje schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:18:
ik heb zo het idee dat 95 % van de mensen op dit topic vragen stellen en de overige 5 % antwoorden geven... sommige vragen zijn al gewoon voorbij gekomen lees even deel 1 en 2 even door en als je daarna iets niet snapt kan je het altijd nog vragen maar sommige dingen staan er gewoon letterlijk in!
nee, skype word helaas voor windows mobile al een tijdje niet echt geupgrade, (lees skype forum maar eensDjCasemod schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:45:
Heeft er al iemand een oplossing gevonden om bij het bellen met skype het beeldscherm uit te krijgen. Dit kost namelijk veel energie en met skype bel ik al snel 30 minuten!
PSN & XBL: Denkoyugo
ja, geloof wel dat je flash player nodig hebt (is gewoon te dowloaden) maar anders kan je agile messenger gewoon downloaden, komt een beetje neer op een soort trillion voor de WM phonesVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:05:
[...]
Is het een optie om MSN te gebruiken via een site als meebo.com ?
(hoop dat ik hierbij de 95%/5% ratio wat verbeterd heb
PSN & XBL: Denkoyugo
Start -> Settings -> Phone -> Band -> Select your network typeVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:22:
Bedankt voor de reactie's. Ik heb idd ook het idee dat het iets te maken moet hebben met UMTS.Hoe schakel je handmatig over van UMTS naar GPRS? Is het mogelijk om een soort profiel te maken: normaal gebruik GPRS en als ik wil internetten GPRS?
Als je dit op GSM zet wordt er enkel gebruik gemaakt van het GSM/GPRS netwerk en geen UMTS.
Verder leek mijn batterij nog sneller op te gaan met GPRS de hele dag aan, dan met UMTS de hele dag aan. Dus ik blijf maar bij UMTS.
Verwijderd
Hallo, ik ben van plan de HTC P3600 te kopen met een nieuw Vodafone HSDPA abonnement. Nu lees ik dat orangetv in ieder geval niet werkt met de m700. Weet iemand hoe dit is met Vodafone? Zijn er verder beperkingen aan het toestel, qua verbindingen of snelheden?
Verbindingen en snelheden is allemaal native. Het enige dat de vraag blijft is of vodafone hun software voor windows mobile geschikt heeft gemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:18:
[...]
Hallo, ik ben van plan de HTC P3600 te kopen met een nieuw Vodafone HSDPA abonnement. Nu lees ik dat orangetv in ieder geval niet werkt met de m700. Weet iemand hoe dit is met Vodafone? Zijn er verder beperkingen aan het toestel, qua verbindingen of snelheden?
Daarnaast kom ik met T-Mobile vaak niet verder dan GPRS. (toevallig net ongunstig met werk en thuis, waar ik het toch het meest gebruik)
Verder even gespeeld met IR TV-remote applicaties. Maar daar is de IR-zender helaas net even te zwak voor (1 a 1½ meter is de maximum afstand)
Jammer, had ook leuk geweest, Verder is het een fijnding die 3600!
Is er nog hoop op een officiële WM6 release voor mijn toestel? (ik heb een simlockvrije via een webshop)
[ Voor 4% gewijzigd door Klaus F. op 23-05-2007 14:09 ]
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde gehad, maar wel met de tomtom van HTC Europe! Wat bij mij werkte: Alle zelf geinstalleerde software eraf halen, tomtom installeren (doet t dan wel, vreemd genoeg). Daarna kun je gewoon weer alles installeren wat je wilt, of al had, no problem.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:01:
[...]
Ik had dus precies hetzelfde probleem. Echt alles geprobeerd, maar iedere keer voor niets. Vervolgens heb ik een hard-reset gedaan, de tomtom van HTCeurope.com gehaald en opnieuw.. En jawel hij deed het gewoon!
vraag me niet hoe en wat, maar zo heb ik het wel voor elkaar gekregen!
succes, de vos

Nee daar is geen hoop op. Simlock heeft er trouwens ook niets mee te maken, het gaat om de CID lock.lexvisser schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:08:
Is er nog hoop op een officiële WM6 release voor mijn toestel? (ik heb een simlockvrije via een webshop)
Verder zijn er wel opties om die CID beveiliging te omzeilen of eraf te halen.
Maar dat mag je zelf uitzoeken
Of ik nou moet switchen via de flight-mode (aan en uit) of via een menu intereseert mij niet zo. Dus zit er aan de digitale dual-simkaarten alleen maar het nadeel dat ze extreem veel van je batterij eisen.adewidt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:27:
[...]
Ik vrees dat het niet gaat lukken zonder de sim-kaarten te verknippen.
De houders waarbij dit niet noodzakelijk is, passen niet in de P3600.
Overigens zijn er tangen beschikbaar voor het knippen van SIM-kaarten.
Ik raad aan hiervan gebruik te maken om de kans op een mislukte knip en snijactie te vermijden.
Bij de Dualsimkaarten wordt een houder meegeleverd om van het verknipte SIM-kaartje er weer één te maken.
Voor een Dualsimkaart is het goed om erop te letten dat je er één neemt die 3G/USIM aankan. Indien dit niet het geval is werken USIM kaarten niet. USIM kaarten zijn nodig voor UMTS/3G en vrijwel alle nieuw geleverde simkaarten zijn USIM. Dualsimkaarten die 3G/USIM ondersteunen zijn wel duurder dan de traditionele.
Een ander punt om rekening mee te houden is het verschil tussen analoge en digitale Dualsimkaarten. Bij een analoge Dualsimkaart switch je tussen SIM door het toestel in flightmode te zetten en eruit te halen (zelfde als bij een Nokia toestel aan en uit). Bij een digitale Dualsimkaart switch je door middel van het SIM-kaart menu. Over het algemeen is dit het menu met Fun/Info/Nieuws/Diensten etc, op de P3600 is hiervoor het programma STK.exe (Sim Tool Kit). Het menu van de netwerkaanbieder wordt dan vervangen door Sim 1 en Sim 2. Je kunt kiezen welke Simkaart actief moet zijn. Vaak is er ook de optie voor Both Online (beide simkaarten actief). Echter zijn nooit beide actief. De dualsimkaart switch om een aantal minuten tussen Simkaart. Persoonlijk vind ik het onhandig en niet fijn. Tegenwoordig zijn er ook Dualsimkaarten waarbij je kan switchen door te bellen naar een bepaald nummer dat de Dualsimkaart aanstuurt.
Een digitale Dualsimkaart klinkt er aantrekkelijk, echter zit er een groot nadeel aan. Dit is het energie verbruik. Met een digitale Dualsimkaart loopt de je accu binnen een dag leeg van 100% naar 50% in standby! Bij een analoge is er geen merkbaar verschil met een normale SIM-kaart.
En is het echt niet mogelijk onderstaande Dual-sim in de trinity te proppen. Een simkaart zit gewoon in de daarvoor bestemde sleuf en de ander zit tussen de batterij en de achterklep…
(wat volgens mij hoogstaande tests wel past).
Enige probleem dat kan ontstaan is dat er te veel druk op de electronica komt, wat voor problemen kan zorgen...
Zoals ik al zei knip ik ze liever niet, ik ben om eerlijk te zijn een beetje bang dat ik et verkl**t.
En een geknipte simkaart door zo'n tang ziet er ook een beetje eng uit...

Ik ben er niet zeker van of je simkaart dan nog werkt...
Ik zal er maar wel van uit moeten gaan. het kan (volgens adewidt) immers niet anders.
De tang heb ik gevonden maar een analoge, USIM dualsimkaart die knippen vereist heb ik nog niet mogen vinden.
Als iemand een shop weet waar ze iets dergelijks verkopen, hoor ik het graag.
En Adewidt, alweer bedankt voor je goede uitleg. Jouw bijdrage aan dit forum is goud waard. (figuurlijk natuurlijk)
[ Voor 3% gewijzigd door A_to_the_S op 23-05-2007 16:05 ]
Dopod heeft aangegeven een versie vrij te geven van WM 6.0. HTC heeft nog bevestigd nog ontkent bij mijn weten. HTC heeft wel al een aantal andere toestellen bekend gemaakt die een update krijgen…Fraggar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:02:
[...]
Nee daar is geen hoop op. Simlock heeft er trouwens ook niets mee te maken, het gaat om de CID lock.
Verder zijn er wel opties om die CID beveiliging te omzeilen of eraf te halen.
Maar dat mag je zelf uitzoeken
Het blijft naar mijn inzien toch nog spannend!
Bij mijn weten is het niet mogelijk. De ruimte is te beperkt.A_to_the_S schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:13:
[...]
Of ik nou moet switchen via de flight-mode (aan en uit) of via een menu intereseert mij niet zo. Dus zit er aan de digitale dual-simkaarten alleen maar het nadeel dat ze extreem veel van je batterij eisen.
En is het echt niet mogelijk onderstaande Dual-sim in de trinity te proppen. Een simkaart zit gewoon in de daarvoor bestemde sleuf en de ander zit tussen de batterij en de achterklep…
(wat volgens mij hoogstaande tests wel past).
Enige probleem dat kan ontstaan is dat er te veel druk op de electronica komt, wat voor problemen kan zorgen...
Op xda-developers lees ik ook niet dat er mensen zijn die een dualsim kaart gebruiken zonder te knippen.
Misschien intressant om eens door te lezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=297883
Geen dankZoals ik al zei knip ik ze liever niet, ik ben om eerlijk te zijn een beetje bang dat ik et verkl**t.
En een geknipte simkaart door zo'n tang ziet er ook een beetje eng uit...
[afbeelding]
Ik ben er niet zeker van of je simkaart dan nog werkt...
Ik zal er maar wel van uit moeten gaan. het kan (volgens adewidt) immers niet anders.
De tang heb ik gevonden maar een analoge, USIM dualsimkaart die knippen vereist heb ik nog niet mogen vinden.
Als iemand een shop weet waar ze iets dergelijks verkopen, hoor ik het graag.
En Adewidt, alweer bedankt voor je goede uitleg. Jouw bijdrage aan dit forum is goud waard. (figuurlijk natuurlijk)
Een analoge dualsim die ik heb gevonden is:
http://www.hot-wire-telek...%20Handys&asuche=HW130010
Deze is wel vrij prijzig.
Andere analoge optie:
http://www.freeyourmobile...sim_cards_full_range.html
Zoeken naar: "New Power on off standard dual sim"
Zelf heb ik het een keer in Duitsland gekocht en via Ebay in Australië.
Helaas viel het batterij verbruikt (digitale versies) me erg tegen dat ik het momenteel niet meer gebruik. Misschien dat ik binnenkort overweeg een analoge Dualsim kaart aan te schaffen.
In mijn vorige verhaal heb ik niet meegenomen de 12-in-1 simkaarten. Dit zijn programmeerbare SIM-kaarten. Ik raad deze ten sterkste af, aangezien Nederlandse SIM-kaarten voorzien zijn van moderne beveiligingen. Er is een grote kans dat je met deze programmeerbare SIM-kaart apparatuur je SIM-kaart kapot maakt.
Dopod gaat inderdaad een versie uitbrengen, maar dit zal nog wel even duren.DjCasemod schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:52:
[...]
Dopod heeft aangegeven een versie vrij te geven van WM 6.0. HTC heeft nog bevestigd nog ontkent bij mijn weten. HTC heeft wel al een aantal andere toestellen bekend gemaakt die een update krijgen…
Het blijft naar mijn inzien toch nog spannend!
HTC heeft juist laten weten geen update beschikbaar te stellen voor de p3600,
dus spannend wordt het niet
(http://www.pocketinfo.nl/...-updates-naar-buiten.html)
[ Voor 9% gewijzigd door Fraggar op 23-05-2007 23:39 ]
Verwijderd
Deze week was ik een hele dag in Rotterdam, constant 100% UMTS dekking. Aan het einde van de dag 90% accu. Terug in Zeeland (30% UMTS ontvangst) was binnen een paar uur de accu capaciteit teruggelopen naar 20%.

Vandaag de phone vast op gsm/gprs gezet en aan het einde van de dag (met meer telefoontjes dan gemiddeld) nog steeds 90%. Blijkbaar is de UMTS dekking hier in Middelburg/Vlissingen nog niet optimaal waardoor de SPV vaak tussen Orange gsm en Orange 3G (UMTS) schakelt. GPRS is snel genoeg om ff mijn mail te checken, maar te traag om te internetten. Lastig om dan steeds handmatig te schakelen tussen GSM en UMTS. Ik heb via het xda forum dit tooltje gevonden: http://commmgrpro.com/_wsn/page3.html
Het zou op de Trinity moeten werken maar helaas niet bij mij
Verwijderd
Ik zou de p3600 graag willen gebruiken bij het hardlopen. Ik heb hiervoor het prgramma run.gps. Kan dit toestel het aan om tegelijk te navigeren met run.gps en daarbij ook nog mp3 af te spelen? Of loopt ie vast dan?
Nou dat lukt wel...Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:55:
Hai,
Ik zou de p3600 graag willen gebruiken bij het hardlopen. Ik heb hiervoor het prgramma run.gps. Kan dit toestel het aan om tegelijk te navigeren met run.gps en daarbij ook nog mp3 af te spelen? Of loopt ie vast dan?
Ik weet niet hoe zwaar dat programma run.gps is maar ik kan met grote zekerheid zeggen dat het wel mogelijk is...
HTC heeft bij mijn weten nog nergens officiëel de P3600 uitgesloten. De link die jij geeft bevat ook nergens de specifieke mededeling. Ik heb onlangs contact gehad met HTC, en kreeg als antwoord dat ze niet konden bevestigen danwel ontkennen of er een wm6 update komt. Dus volgens mij is dat intern bij HTC gewoon nog 'n discussiepunt. Het heeft vooral te maken met de vele talen die van de HTC variant beschikbaar zijn. De Dopod is schijnbaar alleen in engels beschikbaar en komt dus wel. Persoonlijk lijkt 't me 'n kwestie van tijd... Als 't meezit komt de Dopod in juli, dus ik schat augustus/september ofzo.Fraggar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:38:
Dopod gaat inderdaad een versie uitbrengen, maar dit zal nog wel even duren.
HTC heeft juist laten weten geen update beschikbaar te stellen voor de p3600,
dus spannend wordt het niet
(http://www.pocketinfo.nl/...-updates-naar-buiten.html)
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Prima, dan wordt het knippen...adewidt schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:58:
[...]
Bij mijn weten is het niet mogelijk. De ruimte is te beperkt.
Op xda-developers lees ik ook niet dat er mensen zijn die een dualsim kaart gebruiken zonder te knippen.
Maar toen jij die digitale versie had, zagen jouw sim-kaarten er toen ook als bovenstaand uit?
Der is namelijk een aanzienlijk stuk van het goude gedeelte van afgeknipt.
En anders zetten we gewoon de Dopod rom erop.magic_nl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:06:
[...]
Als 't meezit komt de Dopod in juli, dus ik schat augustus/september ofzo.
in feite zijn het toch dezelfde apparaten...
Verwijderd
Of kan ik beter gewoon een 2gb kingston kaartje nemen....
Verwijderd
Alles ziet er nu top uit en ik ben zeer tevreden over de houder. Echt een aanrader, de cradle kan ik sowieso iedereen aanraden en de radio mount als je van wat 'tweak'werk houdt
Ik zal van het weekend wat foto's posten als jullie interesse hebben...
Wel heb ik nog 1 ding wat ik graag anders zou zien:
Als ik gebeld wordt tijdens navigeren (tomtom) gaat de phone na opnemen niet over op de 'luidspreker' functie
En daarnaast: een nieuwe sms komt altijd direct in beeld (als preview zegmaar). Is dit uit te zetten? Als ik bijvoorbeeld in de auto zit met een vage kennis/collega of whatever heb ik geen behoefte dat mijn (wellicht) prive smsjes direct over het scherm rollen....
ja dit laatste kan je uit zetten bij meldingen en geluiden -> bij nieuw tekst bericht vinkje weghalen bij voorbeeld weergeven.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:34:
Gisteravond de Carcomm cradle met radio mount ingebouwd!! Moest de slede van de radio redelijk verkr*chten, deze was gewoon echt niet geschikt voor zo een mount, maargoed hij zit (en zelfs top!). Voedingskabel gaat netjes achter de houder het dashbord in en die heb ik daar aangesloten op de kabels van de sigaretten aansteker.
Alles ziet er nu top uit en ik ben zeer tevreden over de houder. Echt een aanrader, de cradle kan ik sowieso iedereen aanraden en de radio mount als je van wat 'tweak'werk houdt.
Als ik gebeld wordt tijdens navigeren (tomtom) gaat de phone na opnemen niet over op de 'luidspreker' functie. Hierdoor moet ik bij bellen en tomtom eerst tomtom minimaliseren, dan luidspreker aanzetten en dan tomtom weer maximaliseren... Schiet dus niet erg op! Ik zou graag zien dat indien tomtom draait de telefoon altijd via de luidspreker belt
.
En daarnaast: een nieuwe sms komt altijd direct in beeld (als preview zegmaar). Is dit uit te zetten? Als ik bijvoorbeeld in de auto zit met een vage kennis/collega of whatever heb ik geen behoefte dat mijn (wellicht) prive smsjes direct over het scherm rollen....
Als het geod is staat het daar verbeter me maar als het niet klopt maar me telefoon is naar het reparatie centrum dus kon het niet checken
Je kunt de speaker ook activeren door lang op de groene belknop te drukken.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:34:
Gisteravond de Carcomm cradle met radio mount ingebouwd!! Moest de slede van de radio redelijk verkr*chten, deze was gewoon echt niet geschikt voor zo een mount, maargoed hij zit (en zelfs top!). Voedingskabel gaat netjes achter de houder het dashbord in en die heb ik daar aangesloten op de kabels van de sigaretten aansteker.
Alles ziet er nu top uit en ik ben zeer tevreden over de houder. Echt een aanrader, de cradle kan ik sowieso iedereen aanraden en de radio mount als je van wat 'tweak'werk houdt.
Als ik gebeld wordt tijdens navigeren (tomtom) gaat de phone na opnemen niet over op de 'luidspreker' functie. Hierdoor moet ik bij bellen en tomtom eerst tomtom minimaliseren, dan luidspreker aanzetten en dan tomtom weer maximaliseren... Schiet dus niet erg op! Ik zou graag zien dat indien tomtom draait de telefoon altijd via de luidspreker belt
.
Sms weergave kan je geloof ik uitzetten bij "sounds and notifications" onder de settings (weet niet de Nederlandse benamingen).
Verwijderd
adewidt schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:
[...]
Je kunt de speaker ook activeren door lang op de groene belknop te drukken.
Sms weergave kan je geloof ik uitzetten bij "sounds and notifications" onder de settings (weet niet de Nederlandse benamingen).
Dat ik dit zelf nog niet gevonden had
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 13:50 ]
Zover ik weet, met reacties van andere mensen op xda-developers:Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:12:
iemand ervaring met deze memorycard in de p3600: Transcend Mini Secure Digital Card 4096 MB.
Of kan ik beter gewoon een 2gb kingston kaartje nemen....
Onder WM6 werkt 4gb redelijk goed, al heeft het nog regelmatig last van data corruptie.
Onder WM5 is het af te raden om 4gb geheugenkaarten te gebruiken.
Conclusie:
Indien je voor stabiliteit gaat, neem dan 2gb kaarten.
Je telefoon heeft maar 6 contactpinnen en je simkaart meer contactvlakken.A_to_the_S schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:06:
[...]
Prima, dan wordt het knippen...
Maar toen jij die digitale versie had, zagen jouw sim-kaarten er toen ook als bovenstaand uit?
Der is namelijk een aanzienlijk stuk van het goude gedeelte van afgeknipt.
Mijn sim-kaart ziet er niet veel anders uit. Ik heb tot nu toe altijd een tang gebruikt, dit heeft nooit problemen gegeven.
Zelf zit ik te overwegen een duo Sim aan te vragen bij T-Mobile (2 simkaarten met zelfde nummer).
Hiervan gaat er één in mijn Sony Ericsson k800i en een ander via dualsimkaart in mijn P3600 met een Orange prepaid kaart. Moet alleen nog even de kosten uitzoeken. Heeft geen hele grote haast voor mij.
;-) dat was ook mijn redenatie. (de brief kennende) We zullen zien, hopen, wachten en Orange ms smekenmagic_nl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:06:
[...]
HTC heeft bij mijn weten nog nergens officiëel de P3600 uitgesloten. De link die jij geeft bevat ook nergens de specifieke mededeling. Ik heb onlangs contact gehad met HTC, en kreeg als antwoord dat ze niet konden bevestigen danwel ontkennen of er een wm6 update komt. Dus volgens mij is dat intern bij HTC gewoon nog 'n discussiepunt. Het heeft vooral te maken met de vele talen die van de HTC variant beschikbaar zijn. De Dopod is schijnbaar alleen in engels beschikbaar en komt dus wel. Persoonlijk lijkt 't me 'n kwestie van tijd... Als 't meezit komt de Dopod in juli, dus ik schat augustus/september ofzo.

Het is dus af te raden om met WM6 UMTS te gebruiken.
ik heb geen problemen met bereikbaarheid, wat de poster boven mij wel heeft.
De html mails en kleine verbeteringen in WM6 zijn prachtig.
Ook de audiomanager is een geweldige aanvulling om hem als mp3 speler te gebruiken.
Wat helaas wel misgaat is iets anders: Ik laat iedere 5 minuten mijn mail checken.
Dit ging in WM5 prima. Nu wil de telefoon echter niet meer uit standby komen na een bepaalde gebeurtenis of bepaalde tijd. Ik ben er nog niet achter wat dit veroorzaakt. Het lijkt te maken te hebben met het ontvangen van een mail of sms.
Wanneer ik op zo'n moment op de aan-knop druk gebeurt er niets, het scherm gaat niet aan.
Alleen een softreset helpt nog.
Dit probleem zou ook veroorzaakt kunnen worden door 3rd party software, ik gebruik bijvoorbeeld Batti, SPB Pocket Plus, Tomtom 6, GoogleMaps en Resco File Explorer. Als er iemand een idee heeft hoor ik het graag
Mijn rechterbovenkant van mijn scherm is weg, dus waar mijn netwerk antenne is en waar ik kan kiezen voor tril, geluid, stil etc. Dit zie ik niet meer, althans de witte icoontjes?
Mijn P3600 wilde geen geluid afspelen en gaf het een reset. Toen pas kreeg ik dit probleem
Hellup
Edit: Ik zet het idd op de geheugenkaart omdat het telefoongeheugen niet zo heel veel vrije ruimte meer had. Is het slimmer om de applicatie zelf dan op het telefoongeheugen te zetten en de kaarten enzo op de geheugenkaart?
[ Voor 19% gewijzigd door FoOnEeN op 25-05-2007 11:47 ]
Eh..'k heb WM6 (dezelfde rom als jij) en maak gewoon gebruik van UMTS (type dit as we type via umts connectieDaannO schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:45:
Jepz, ik ben tegen een bug aangelopen die eigenlijk al bekend is. Ik heb de nieuwe WM6 rom erop (2.0.0.7) en soms heb ik geen bereik en kan hij geen netwerk vinden, dat is natuurlijk niet goed. Laat het nou zo zijn dat de GPS niet enabled was omdat de GPS module ruzie had met het UMTS/HSDPA modulen en dat probleem hebben ze in de GPS rom opgelost. Echter niet in de WM6 rom omdat die home-made is.
Het is dus af te raden om met WM6 UMTS te gebruiken.
Ik had er dus ook eerst geen last van, maar later wel. Overigens is het probleem nu weer weg, maar volgens mij is het echt een bug. Maak je ook gebruik van HSDPA?TheVMaster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:04:
[...]
Eh..'k heb WM6 (dezelfde rom als jij) en maak gewoon gebruik van UMTS (type dit as we type via umts connectie).
Wat ik heb gelezen is dat SPB veel last heeft van geheugenlekken onder WM6.Fraggar schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:13:
Ik heb ook sinds een paar dagen de 2.0.0.7 WM6 rom erop staan.
ik heb geen problemen met bereikbaarheid, wat de poster boven mij wel heeft.
De html mails en kleine verbeteringen in WM6 zijn prachtig.
Ook de audiomanager is een geweldige aanvulling om hem als mp3 speler te gebruiken.
Wat helaas wel misgaat is iets anders: Ik laat iedere 5 minuten mijn mail checken.
Dit ging in WM5 prima. Nu wil de telefoon echter niet meer uit standby komen na een bepaalde gebeurtenis of bepaalde tijd. Ik ben er nog niet achter wat dit veroorzaakt. Het lijkt te maken te hebben met het ontvangen van een mail of sms.
Wanneer ik op zo'n moment op de aan-knop druk gebeurt er niets, het scherm gaat niet aan.
Alleen een softreset helpt nog.
Dit probleem zou ook veroorzaakt kunnen worden door 3rd party software, ik gebruik bijvoorbeeld Batti, SPB Pocket Plus, Tomtom 6, GoogleMaps en Resco File Explorer. Als er iemand een idee heeft hoor ik het graag
Mogelijk veroorzaakt dit programma de standby problemen.
Mijn telefoon komt vandaag of morgen terug. Ik wil er ook gelijk WM6 op zetten.
Ik hoop wel dat die standby goed werkt aangezien ik ActiveSync over UMTS gebruik om de 10 minuten.
Ik vroeg me alleen af of er nog iets is als Orange backup? Ik heb al mijn contacts op de server staan, maar die kan ik niet downloaden aangezien die optie niet meer op deze telefoon zit (Of zoek ik niet goed ??). En activesyncen werkt alleen bij mijn calender. Bij de contactpersonen loopt activesync vast, met 2 verschillende versies geprobeerd. Ik denk dat ik ze handmatig in moet voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 25-05-2007 13:50 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Welke versie van Active Sync gebruik je?Smarron schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:50:
Ben ook sinds een paar dagen in bezit van een M700. Ik moest er heel erg aan wennen. Dit is mijn 1e PDA, daarvoor altijd smartphones gehad. Veel met het stokje, maar het gaat steeds beter.
Ik vroeg me alleen af of er nog iets is als Orange backup? Ik heb al mijn contacts op de server staan, maar die kan ik niet downloaden aangezien die optie niet meer op deze telefoon zit (Of zoek ik niet goed ??). En activesyncen werkt alleen bij mijn calender. Bij de contactpersonen loopt activesync vast, met 2 verschillende versies geprobeerd. Ik denk dat ik ze handmatig in moet voeren.
Vanaf versie 4 is er geloof ik ondersteuning voor WM5, de versies ervoor niet.
Je zou in principe probleemloos je contactpersonen vanuit Outlook via ActiveSync moeten kunnen synchroniseren.
Ja, zou moeten. Maar het werkt echt niet. Mijn agenda synchroniseren heeft altijd gewerkt met de C550. Nu ik ook de contacts wilde syncen, liep AS vast. Met versie 3.8 t/m 4.5, zowel op het werk als thuis. Er moet echt iets verkeerds zitten dan in de telefoon zelf.adewidt schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:
[...]
Welke versie van Active Sync gebruik je?
Vanaf versie 4 is er geloof ik ondersteuning voor WM5, de versies ervoor niet.
Je zou in principe probleemloos je contactpersonen vanuit Outlook via ActiveSync moeten kunnen synchroniseren.
Mogelijke oplossing 1:Smarron schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:35:
[...]
Ja, zou moeten. Maar het werkt echt niet. Mijn agenda synchroniseren heeft altijd gewerkt met de C550. Nu ik ook de contacts wilde syncen, liep AS vast. Met versie 3.8 t/m 4.5, zowel op het werk als thuis. Er moet echt iets verkeerds zitten dan in de telefoon zelf.
Voer dan een hardreset uit op de telefoon:
Beide softkeys induwen (knoppen boven groene en rode belknop) + Reset.
Beide softkeys ingeduwd laten totdat het bericht verschijnt:
Press send to reset to factory default (of iets dergelijks).
Duw vervolgens op de groene knop.
Het apparaat is dan naar zijn fabrieks instellingen terug gezet.
Je raakt ook alles kwijt wat niet op het geheugenkaartje staat.
Na het opnieuw opstarten voer je als eerste ActiveSync uit.
Mogelijke oplossing 2:
Zet onder Instellingen -> Verbindingen -> geavanceerde USB (weet niet preciese naam meer, maar iets met USB), zet dit uit.
Mogelijke oplossing 3:
Open ActiveSync
Ga naar: Menu -> opties
Verwijder alle ActiveSync verbindingen
Mogelijke oplossing 4:
Probeer Outlook 2003 (meest stabiele Outlook met WM5)
Probeer een nieuwere ROM-versie.
Had ik al gedaan.adewidt schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:10:
Mogelijke oplossing 1:
Voer dan een hardreset uit op de telefoon:
Beide softkeys induwen (knoppen boven groene en rode belknop) + Reset.
Beide softkeys ingeduwd laten totdat het bericht verschijnt:
Press send to reset to factory default (of iets dergelijks).
Duw vervolgens op de groene knop.
Het apparaat is dan naar zijn fabrieks instellingen terug gezet.
Je raakt ook alles kwijt wat niet op het geheugenkaartje staat.
Na het opnieuw opstarten voer je als eerste ActiveSync uit.
Probeer ik nog even.Mogelijke oplossing 2:
Zet onder Instellingen -> Verbindingen -> geavanceerde USB (weet niet preciese naam meer, maar iets met USB), zet dit uit.
Ook al gedaan.Mogelijke oplossing 3:
Open ActiveSync
Ga naar: Menu -> opties
Verwijder alle ActiveSync verbindingen
Outlook 2003 heb ik. Rom-update vermijd ik voorlopig liever. Het syncen ging al niet met de C550, dus ik verwacht niet dat het aan de M700 ligt.Mogelijke oplossing 4:
Probeer Outlook 2003 (meest stabiele Outlook met WM5)
Probeer een nieuwere ROM-versie.
Ik ben overigens nu al alle contacts handmatig aan het overzetten. Ik zag dat er nog erg veel troep tussenzat, dus opzich is het wel goed dat ik het zo doe. Wel een rotklusje. Thanks in ieder geval voor je hulp.
Even een oude quote, maar gebruikte jij nou nog coreplayer voor het afspelen van xvid's ?adewidt schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:19:
Divx films en xvid films heb ik nooit problemen mee gehad. Zien er erg goed uit.
Alleen om soepel af te kunnen spelen is het aan te raden de films om te zetten naar 320x240. Dat is toch de maximale resolutie van het schermpje. Ik heb in ieder geval regelmatig met veel plezier een film gekeken in de trein.
(adewidt in "HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)")
[edit1]
Zojuist even geinstalleerd. Echter krijg ik hem niet normaal werkend (ook niet als ik directdraw selecteer). Het beeld trilt als een gek, behalve fullscreen, maar dan kijk ik nog steeds horizontaal en niet kantelend. Doordat het beeld zo trilt, kan ik het menu niet normaal inkomen.
Zijn er nog instellingen die ik aan/uit moet zetten bij directdraw? Ik heb 3 opties waarvan nu de bovenste en onderste zijn aangevinkt.
[edit2]
Ok, ik heb het werkend! Ik moet niet kiezen voor directdraw, want dan heb ik geen beeld, alleen geluid. Ik heb hem nu op GDI gezet en nu speelt hij perfect af! Zowel op beeld met menu als fullscreen.
[ Voor 35% gewijzigd door Smarron op 26-05-2007 07:52 ]
Zet eerst "Allow incoming beams" aan. Dit staat onder Settings -> Connections -> Beam.lazrambo schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:11:
Weet iemand hoe ik plaatsjes met bluetooth kan verzenden? Het kan nu alleen als ik het in mijn bluethooth explorer map plaats en dat er dan iemand mijn bestanden gaat doorzoeken.
In de standaard FileExplorer kun je met je stylus lang op een bestand tippen. Dan verschijnt er een menu. Kies voor Beam file. Vervolgens zoekt het apparaat zowel bluetooth apparaten als infrarood apparaten. Wacht even totdat het gewenste Bluetooth apparaat erbij staat. Selecteer het gewenste Bluetooth apparaat en het bestand wordt verzonden. Bluetooth moet op je apparaat uiteraard wel aan staan.
Zelf heb ik CorePlayer staan op Ati afspeelmodus gebruiken. Deze speelt het vloeiendste films af.Smarron schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:08:
[...]
Even een oude quote, maar gebruikte jij nou nog coreplayer voor het afspelen van xvid's ?
(adewidt in "HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)")
[edit1]
Zojuist even geinstalleerd. Echter krijg ik hem niet normaal werkend (ook niet als ik directdraw selecteer). Het beeld trilt als een gek, behalve fullscreen, maar dan kijk ik nog steeds horizontaal en niet kantelend. Doordat het beeld zo trilt, kan ik het menu niet normaal inkomen.
Zijn er nog instellingen die ik aan/uit moet zetten bij directdraw? Ik heb 3 opties waarvan nu de bovenste en onderste zijn aangevinkt.
[edit2]
Ok, ik heb het werkend! Ik moet niet kiezen voor directdraw, want dan heb ik geen beeld, alleen geluid. Ik heb hem nu op GDI gezet en nu speelt hij perfect af! Zowel op beeld met menu als fullscreen.
Echter is er een grote kans dat je beeld heel hard gaat trillen. Dit heeft te maken met de filmverhouding. Zorg ervoor dat films voor op je PocketPC altijd 320x240 zijn, geeft de beste prestaties en weergave. Zet CorePlayer zo dat hij altijd de film in 1:1 verhouding moet afspelen (geloof zoom 100%). Met deze instellingen heb ik totaal geen problemen.
Beide ATi-opties werken niet. Trillend beeld tot en met. Gelukkig heb ik even het aantal stappen opgeschreven om weer bij GDI te kunnen komen en kon ik terug naar de werkende instellingenadewidt schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:25:Zelf heb ik CorePlayer staan op Ati afspeelmodus gebruiken. Deze speelt het vloeiendste films af.
Echter is er een grote kans dat je beeld heel hard gaat trillen. Dit heeft te maken met de filmverhouding. Zorg ervoor dat films voor op je PocketPC altijd 320x240 zijn, geeft de beste prestaties en weergave. Zet CorePlayer zo dat hij altijd de film in 1:1 verhouding moet afspelen (geloof zoom 100%). Met deze instellingen heb ik totaal geen problemen.
320x240 had ik al. 1:1 verhouding of passend maakt geen verschil. Ik heb hem nu op passend staan. Maar het werkt nu uitstekend, dus voorlopig laat ik het zo.
Ik ben nu ook aan het stoeien met een externe GPS-ontvanger, maar die krijg ik in TomTom niet werkend (TT kan hem niet vinden, op geen enkele te selecteren poort). Ik heb hem uiteraard netjes toegevoegd en in "windows" is hij gewoon zichtbaar. Moet ik bepaalde poorten nog toewijzen (of open zetten?) bij de BT-instellingen zelf ?
Vandaag is mijn toestel teruggekomen. Behuizing ziet er goed uit, alleen geen van de knoppen werken onderin. Scrollwieltje loopt veel te stroef.
Zit niet veel anders op dan weer terug te brengen naar de winkel en een nieuwe te eisen.
waarom zou je een externe willen gebruiken vraag ik mij afSmarron schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:53:
[...]
Ik ben nu ook aan het stoeien met een externe GPS-ontvanger, maar die krijg ik in TomTom niet werkend (TT kan hem niet vinden, op geen enkele te selecteren poort). Ik heb hem uiteraard netjes toegevoegd en in "windows" is hij gewoon zichtbaar. Moet ik bepaalde poorten nog toewijzen (of open zetten?) bij de BT-instellingen zelf ?
Volgens mij moest je een incoming poort open zetten, com 7 of 6
Just for testing en het feit dat ik er al 1 had welke een beter ontvangstsignaal heeft dan de ingebouwde.JvdW schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:52:
[...]
waarom zou je een externe willen gebruiken vraag ik mij af![]()
Volgens mij moest je een incoming poort open zetten, com 7 of 6
Ik probeer het even met die poorten. Op de C550 was dit inderdaad erg makkelijk in te stellen, maar de M700 zit wat dat betreft behoorlijk wazig in elkaar.
Verwijderd
Ik volg jou problematiek nu al een tijdje echt kloten voor je, maar weet je dat je NA de tweede keer als ie dan weer stuk gaat/is een nieuwe kunt krijgen, maar dan moet je wel een aangetekende brief sturen. Dan heb je recht op een nieuwe.adewidt schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:07:
Ik begin ondertussen hopeloos te worden...
Vandaag is mijn toestel teruggekomen. Behuizing ziet er goed uit, alleen geen van de knoppen werken onderin. Scrollwieltje loopt veel te stroef.
Zit niet veel anders op dan weer terug te brengen naar de winkel en een nieuwe te eisen.
Wat dacht jeVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:48:
[...]
Ik volg jou problematiek nu al een tijdje echt kloten voor je, maar weet je dat je NA de tweede keer als ie dan weer stuk gaat/is een nieuwe kunt krijgen, maar dan moet je wel een aangetekende brief sturen. Dan heb je recht op een nieuwe.
Vandaag naar PDAShop geweest en had me voor genomen niet de winkel uit te gaan voordat ik een nieuw kreeg. Heb daar zoveel herrie lopen schoppen totdat ik een nieuwe heb gekregen. Heb nu ook een nieuwe P3600 voor me. Winkel was lekker vol dus ze zullen het vast niet fijn hebben gevonden wat ik over PDAShop heb lopen schreeuwen
Ben in ieder geval blij dat ik een nieuw toestel heb. Blijft belachelijk dat je een toestel opstuurt om een klein beetje lakschade op te lossen, dat je dan na 1,5 maand een toestel terug krijgt wat meer kapot is dan ooit tevoren.
[ Voor 5% gewijzigd door adewidt op 26-05-2007 16:04 ]
Verwijderd
Ik krijg het idee dat de M700 een stuk goedkoper is (in ieder geval als je hem direct bij orange koopt), maar ben benieuwd of er ook nadelen aan zitten?
Heeft iemand hier info over?
Dank.
Pieter
Hardware matig zijn ze precies het zelfde. Allemaal gemaakt door HTC en daarna opgekocht door Orange/T-Mobile/O2 etc.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:01:
Ik heb met veel interesse de topics in dit forum over de HTC p3600 zitten lezen. Ik overweeg er een aan te schaffen. Waar ik echter niet achter kan komen is wat nou precies de verschillen zijn (software) tussen de P3600 en de SPV M700 van orange. Heeft de M700 bijvoorbeeld radio en de p3600 niet?.
Ik krijg het idee dat de M700 een stuk goedkoper is (in ieder geval als je hem direct bij orange koopt), maar ben benieuwd of er ook nadelen aan zitten?
Heeft iemand hier info over?
Dank.
Pieter
Alleen de meegeleverde software is dus anders. De software is Orange branded en heeft een oranje kleurtje en een oranje logo`tje op de pda. Er kan ook alleen Oranga in om mee te bellen. Verder eigenlijk niks.
Verwijderd
Laatste software van HP gedownload van internet.
Probeer dit keyboard te laten werken met mijn HTC P3600 UK
1. Installatie van software ok
2. installatie van keyboard-driver ok
Maar als ik de software van het Foldable Bluetooth Keyboard van HP opstart
==> WARNING : COULD'N OPEN POORT COM1:.rc=55
kan dan alléén ok aanduiden en er gebeurt dan niets meer.
Weet iemand een oplossing hiervoor. Bedankt.
Groeten,
Dit topic is gesloten.