HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M700)

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 21.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Stephane schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:08:
Ik vind het gewoon vreemd dat zo'n tweaker in 1 dag even een wm6 update uit kan brengen en HTC dit voor de rest gewoon niet van plan is te doen voor de P3600. Ik beschik nu nog over een P3300, maar stap half mei over op de P3600 i.v.m. de snelheid van de processor en geen UMTS. WM 6.0 is toch wel behoorlijk wat beter dan 5.0... duidelijk sneller en veel betere integratie met msn passport en zo... dit blijkt o.a. uit de adressenlijst waar je direct kunt zien of iemand online is zodat je ook direct een msn bericht kunt sturen i.p.v. een SMS.
Volgens mij is hij echt wel even langer bezig geweest dan één dag hoor

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 22:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

smallblock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:06:
[...]

hehe, vergis je niet in die gasten, ze zijn echt snel, hij kan best in 1 dag grote verbeteringen maken, maar lijkt me niet dat hij elke dag een nieuwe versie uitbrengt

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

smallblock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:06:
[...]
Al doet hij er 6 maanden full time over... HTC heeft daar toch een RND afdeling voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-08 13:53
Stephane schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:08:
Ik vind het gewoon vreemd dat zo'n tweaker in 1 dag even een wm6 update uit kan brengen en HTC dit voor de rest gewoon niet van plan is te doen voor de P3600. Ik beschik nu nog over een P3300, maar stap half mei over op de P3600 i.v.m. de snelheid van de processor en geen UMTS. WM 6.0 is toch wel behoorlijk wat beter dan 5.0... duidelijk sneller en veel betere integratie met msn passport en zo... dit blijkt o.a. uit de adressenlijst waar je direct kunt zien of iemand online is zodat je ook direct een msn bericht kunt sturen i.p.v. een SMS.
Het is zeker niet in 1 dag gebeurd. Hij heeft er wel een tijdje over gedaan om de WM6 kernel draaiend te krijgen op dit toestel. Het enige dat nog niet werkte was de display driver (WM6 deed het dus wel al), deze kon hij ook nergens vinden. Omdat er nu iemand was met de XIP sectie (waarin een aantal belangrijke bestandin zitten voor het runnen, zoals de display driver) kon hij deze gewoon in zijn rom schuiven, en hoppa, het werkte!

Bovendien zijn het écht goede jongens daar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
weet iemand hoe je tv kijkt icm orange world met de spv 700? de klantenservice kwam er zelf niet uit en ik vind het toch zonde als het niet lukt :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:14

bakvis

Tweakers.Nerd

Sinds een twee tal weken de p3600 binnen alleen nu heb ik ook last van het lak probleem! rond de USB connector en het gat waar het pennetje in gaat begint de lak los te laten. Heel veel pijn doet het niet, omdat ik me er wel al een beetje op voorbereid heb. Maar het is toch wel vervelend, omdat er niet veel duidelijkheid vanuit HTC is :(.

Verder is het een heel mooi telefoontje, zeer snel: tomtom binnen 10 seconde operationeel (op het gps signaal na). Ik maak gebruik van de Benelux kaarten met de flitspalen van flitspaal.nl op een 2gb kaartje van Apacer.

Misschien is het verstandig om een keer een brief op te stellen met alle tweakers samen met het XDA forum naar HTC nederland over dit probleem. aangezien je van een toestel van 500+ euro toch wel mag verwachten dat dit soort dingetjes goed zijn!

Verder: zeeeer tevreden :)

Verder iets wat niet direct met de telefoon te maken heeft: wie maakt er allemaal gebruik van de Carcomm Mobile pda cradle voor de p3600? Ik heb de mijne gister binnen gekregen, maar ik heb al 2-3 x meegemaakt dat de zuignap loslaat van de voorruit. heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door bakvis op 03-05-2007 15:13 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
Heb overigens nu WM6 draaien. Niet de mun_rus maar de lsvw versie :) Ben best wel tevreden, draait stabiel en alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58

TheVMaster

Moderator WOS
FlorisB schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:30:
Heb overigens nu WM6 draaien. Niet de mun_rus maar de lsvw versie :) Ben best wel tevreden, draait stabiel en alles :)
Whaaaa...WM6?? 'k ga gelijk zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 11:48
bakvis schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:22:
Sinds een twee tal weken de p3600 binnen alleen nu heb ik ook last van het lak probleem! rond de USB connector en het gat waar het pennetje in gaat begint de lak los te laten. Heel veel pijn doet het niet, omdat ik me er wel al een beetje op voorbereid heb. Maar het is toch wel vervelend, omdat er niet veel duidelijkheid vanuit HTC is :(.

Verder is het een heel mooi telefoontje, zeer snel: tomtom binnen 10 seconde operationeel (op het gps signaal na). Ik maak gebruik van de Benelux kaarten met de flitspalen van flitspaal.nl op een 2gb kaartje van Apacer.

Misschien is het verstandig om een keer een brief op te stellen met alle tweakers samen met het XDA forum naar HTC nederland over dit probleem. aangezien je van een toestel van 500+ euro toch wel mag verwachten dat dit soort dingetjes goed zijn!

Verder: zeeeer tevreden :)

Verder iets wat niet direct met de telefoon te maken heeft: wie maakt er allemaal gebruik van de Carcomm Mobile pda cradle voor de p3600? Ik heb de mijne gister binnen gekregen, maar ik heb al 2-3 x meegemaakt dat de zuignap loslaat van de voorruit. heeft iemand hier een oplossing voor?
toon volledige bericht
Heb je geprobeerd om de zuignap wat vochtig te maken? Ik gebruik zelf niet de carcomm cradle maar ik heb dit wel gehad met andere houders. En daar werkt het ff vochtig maken wel.!

EDIT: iemand ervaring met WM6 (een van de draaiende versies) op een ORANGE SPV M700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Enneh...werkt ook GPRS/UMTS (van Orange) nog gewoon of moet je weer ff een Orange Cabfile installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
TheVMaster schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Enneh...werkt ook GPRS/UMTS (van Orange) nog gewoon of moet je weer ff een Orange Cabfile installeren?
Weetniet. Heb T-Mobile met een zelfgekochte HTC P3600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier dezelfde versie draaien! Dik tevreden. Nog geen problemen tegen gekomen tot dus ver en het is stukken sneller. Ook GPS werkt prima in deze release.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Kunnen WM6 gebruikers eens kijken of het eindelijk mogelijk is om spellen als:
KRally, Rayman Ultimate, SkyForce en Skyforce 2 te spelen met gebruik van touchscreen?

Onder WM5 werden spellen extreem traag bij gebruik van touchscreen.

Hoop echt snel me toestel terug te krijgen uit garantie :( .
Vandaag PDAShop gemaild, bleek dat ze mijn toestel pas vorige week verstuurd hebben naar HTC (terwijl ik het toestel drie weken geleden had ingeleverd). Daar koop ik dus voortaan ook niet meer...

Overigens voel ik er wel wat voor om te leren eigen Roms te maken (eventueel NL-talig).
Is alleen nog wachten totdat ik mijn toestel terug heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:14

bakvis

Tweakers.Nerd

NoFearWizz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Heb je geprobeerd om de zuignap wat vochtig te maken? Ik gebruik zelf niet de carcomm cradle maar ik heb dit wel gehad met andere houders. En daar werkt het ff vochtig maken wel.!

EDIT: iemand ervaring met WM6 (een van de draaiende versies) op een ORANGE SPV M700?
Geprobeerd ja, bleef iets langer hange, maar niet echt rendabel te noemen

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:10
Ik lees dit topic zo door en vraag me dan nog af of het mogelijk is om:
* muziek (mp3 bestanden van ong 170Mb) te luisteren
* divx af te spelen (ter grote van een film)

edit: Uit deel 2 blijkt dat een divxfilm afspelen niet goed gaat. Het systeem zou heel traag worden, etc
Maar hoe zit het met het openen van die megagrote mp3's? Ik luister nogal veel dj-mixen en die zijn nou eenmaal zo groot...
Zou ik dan toch moeten wachten op de Iphone? of een combinatie maken van een goedkopere telefoon en een zen vision w?

en vraag daaraabgekoppeld: hoe lang duurt het voordat dat wordt afgespeeld.

tevens hoor ik dat het geluid nogal mager is uit de speaker, maar hoe is dat geluid als je het via de koptelefoon beluisterd?

Verder denk ik dat het verschil in prijs van de p3600 (510) en de p3300 (475) (€ 35,- volgens de pricewatch) geen obstakel moet zijn om de 3600 aan te schaffen...

Nu alleen nog een abonnement...

[ Voor 22% gewijzigd door omitz op 07-05-2007 16:43 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Iemand ervaring met het flashen van een SPV M700? :)

'k ben hem as we speak aan het flashen ;)

Hij doet het.....nu Orange World nog weer aan de praat krijgen :p en dan kan ik hem weer 100% gebruiken. Hmmm..TomTom6 doet het bij mij niet btw.. :(

[ Voor 75% gewijzigd door TheVMaster op 04-05-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

TheVMaster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:37:
Iemand ervaring met het flashen van een SPV M700? :)

'k ben hem as we speak aan het flashen ;)

Hij doet het.....nu Orange World nog weer aan de praat krijgen :p en dan kan ik hem weer 100% gebruiken. Hmmm..TomTom6 doet het bij mij niet btw.. :(
TomTom6 moet je opnieuw installen als je WM6 draait. Soms wil die na de eerste keer installeren niet meer werken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Als je gebruik maakt van de GPS functie bij het fotograferen worden de GPS-coördinaten in de EXIF- data bij de foto opgeslagen. Las ergens dat Flickr dit kan tonen en dat werkt idd.
Weet iemand een andere eenvoudige offline methode voor deze info?
Dank,
Lx

[Edit]
Stom... had natuurlijk eerst even moeten zoeken op EXIF, sorry....
Maar ter info dan:

Freeware:
http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm

Of:
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm (plugins ook er bij installeren)
(kan gekoppeld worden met Google Earth)

Toch wel geinig, dat je de geolocatie van je fotootjes zo kan zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Klaus F. op 04-05-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Erhnam schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:18:
[...]

TomTom6 moet je opnieuw installen als je WM6 draait. Soms wil die na de eerste keer installeren niet meer werken.
Dat klopt...maar ik krijg access denied meldingen als ik iets probeer te installeren..hmm..dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik hij een CID lock heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
TheVMaster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:54:
[...]

Dat klopt...maar ik krijg access denied meldingen als ik iets probeer te installeren..hmm..dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik hij een CID lock heeft?
Een CID lock heeft alleen effect op het flashen van ROMS.
De CID lock heeft niks te maken met de software.

Je kunt van de HTC site een TomTom versie downloaden en die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
omitz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:18:
Ik lees dit topic zo door en vraag me dan nog af of het mogelijk is om:
* muziek (mp3 bestanden van ong 170Mb) te luisteren
* divx af te spelen (ter grote van een film)

edit: Uit deel 2 blijkt dat een divxfilm afspelen niet goed gaat. Het systeem zou heel traag worden, etc
Maar hoe zit het met het openen van die megagrote mp3's? Ik luister nogal veel dj-mixen en die zijn nou eenmaal zo groot...
Zou ik dan toch moeten wachten op de Iphone? of een combinatie maken van een goedkopere telefoon en een zen vision w?

en vraag daaraabgekoppeld: hoe lang duurt het voordat dat wordt afgespeeld.

tevens hoor ik dat het geluid nogal mager is uit de speaker, maar hoe is dat geluid als je het via de koptelefoon beluisterd?

Verder denk ik dat het verschil in prijs van de p3600 en de p3300 (€ 35,- volgens de pricewatch) geen obstakel moet zijn om de 3600 aan te schaffen...

Nu alleen nog een abonnement...
toon volledige bericht
Helaas heb ik op moment mijn toestel nog niet terug, dus kan geen grote mp3's testen.
Dit lijkt mij persoonlijk gewoon mogelijk. Er zijn vele verschillende muziekspelers, zal er toch wel één zijn die het aankan. Nummers van circa 10mb geven zeker geen problemen. Het afspelen daarvan kost niet meer tijd dan een klein nummer. Zover ik weet leest een goed programma ook niet het hele nummer in, maar buffert steeds een stukje uit het nummer. Hierdoor blijft geheugengebruik laag en is een nummer snel af te spelen.

Divx films en xvid films heb ik nooit problemen mee gehad. Zien er erg goed uit.
Alleen om soepel af te kunnen spelen is het aan te raden de films om te zetten naar 320x240. Dat is toch de maximale resolutie van het schermpje. Ik heb in ieder geval regelmatig met veel plezier een film gekeken in de trein.

De meegeleverde koptelefoon is geen Sennheiser, Bose of Sony. Het geluid is acceptabel, maar niet goed. Het geluid uit de speaker laat weinig bassen horen, maar dit zal in iedere telefoon zo zijn. Het is simpelweg niet mogelijk basgeluid uit kleine speakers te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
adewidt schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:10:
[...]
Een CID lock heeft alleen effect op het flashen van ROMS.
De CID lock heeft niks te maken met de software.

Je kunt van de HTC site een TomTom versie downloaden en die eens proberen.
Toch houdt het verband met elkaar :+
Zonder CID lock en na het opnieuw flashen van mijn foon kan ik wel TomTom installeren ;)

Het enige wat nog niet werkt is het syncen m.b.t. een ExchangeServer. Als ik alle instellingen (servernaam, username en password) heb ingegeven slaat hij de instellinge niet op :(

OOpsss..ik was vergeten de domeinnaam in te vullen. Het syncen met Exchange werkt nu ook.

Windows Mobile 6 RULES :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 04-05-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wm6 rom werkt perfect om mijn M700.

Weet iemand hoe ik m'n tomtom er weer erop kan zetten, want die stond er automatisch al op door de orange meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:35:
De wm6 rom werkt perfect om mijn M700.

Weet iemand hoe ik m'n tomtom er weer erop kan zetten, want die stond er automatisch al op door de orange meuk.
Door hem in de winkel te kopen en dan je sd erin te gooien. Dat moet altijd werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Door hem in de winkel te kopen en dan je sd erin te gooien. Dat moet altijd werken. :)
Hij zat ingebakken bij de orange rom... dan ga ik hem niet kopen natuurlijk 8)7

Zal eens kijken of ik hem uit die rom kan halen op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:53:
[...]

Hij zat ingebakken bij de orange rom... dan ga ik hem niet kopen natuurlijk 8)7

Zal eens kijken of ik hem uit die rom kan halen op 1 of andere manier.
Volgens mij vervalt je licentie daarmee en de link om een gratis map te downloaden. Wat je kan doen is via de TomTom site het prog downloaden en dan de link van je andere rom proberen om die gratis map te downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm da's balen, kan m'n oude extended rom niet meer openen. daar stond namelijk de tomtom cabfile in.

Maar omdat wm6 er nou op staat is dat overschreven denk ik :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:22:
[...]

Hmmm da's balen, kan m'n oude extended rom niet meer openen. daar stond namelijk de tomtom cabfile in.

Als je de normale rom weer vindt dan zal tomtom weer ingebakken zitten. Maar je kan dus ook tomtom op de tomtom site gratis downloaden, alleen geen maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:56:
[...]

Volgens mij vervalt je licentie daarmee en de link om een gratis map te downloaden. Wat je kan doen is via de TomTom site het prog downloaden en dan de link van je andere rom proberen om die gratis map te downloaden. :)
Goed dat ik dit zie, dat is voor mij een reden om nog eens goed na te denken over de upgrade naar WM6. Ik heb de kaart voor de benelux aangeschaft via de site, en wil die natuurlijk wel gewoon kunnen gebruiken onder WM6.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:23:
[...]

Als je de normale rom weer vindt dan zal tomtom weer ingebakken zitten. Maar je kan dus ook tomtom op de tomtom site gratis downloaden, alleen geen maps.
De maps en verkeersinfo + flitpalen heb ik abbonnement op, dus via tomtom home zo weer terug te zetten. het is alleen het programma.

Zal eens ff op de tomtom site gaan kijken,

Bedankt voor alle info in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Canaria schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:25:
[...]

Goed dat ik dit zie, dat is voor mij een reden om nog eens goed na te denken over de upgrade naar WM6. Ik heb de kaart voor de benelux aangeschaft via de site, en wil die natuurlijk wel gewoon kunnen gebruiken onder WM6.
Misschien dat ze in de update wederom TomTom inbakken met een gratis map. Je moet dan inderdaad wel even tomtom bellen of dit zeker geen problemen gaat geven ivm activatie van je maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tomtom zou gewoon moeten werken onder wm6, alleen ik ben vergeten die tomtom cab uit de extended rom te backuppen

En ik heb de Beneluxmap en alles nog gewoon op m'n sd staan, lijkt mij dat het dan gewoon zou moeten werken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wel grappig trouwens dat mijn keuze voor de P3300 in plaats van de P3600 mede werd bepaald door het feit dat er voor de P3300 wel een update naar WM6 zou komen en voor de P3600 niet.
Nu is er voor de P3600 zelfs nog eerder een update!

Ik heb gelukkig geen spijt hoor, WM6 kan nog wel even wachten. Ik ben tevreden met m'n Artemis.
Alleen zou het ideale apparaat een combinatie van de specs van de P3600 en het uiterlijk van de P3300 zijn. Dan doel ik vooral op de snellere processor van de P3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Canaria schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:44:
Wel grappig trouwens dat mijn keuze voor de P3300 in plaats van de P3600 mede werd bepaald door het feit dat er voor de P3300 wel een update naar WM6 zou komen en voor de P3600 niet.

Ik heb gelukkig geen spijt hoor, WM6 kan nog wel even wachten. Ik ben tevreden met m'n Artemis.
Alleen zou het ideale apparaat een combinatie van de specs van de P3600 en het uiterlijk van de P3300 zijn. Dan doel ik vooral op de snellere processor van de P3600.
Klopt inderdaad. Ergens durf ik niet te zeggen of het wel een echte WM6 rom is. Het is het allemaal net niet vind ik.

Maar de vormgeving van de P3300 spreek mij ook meer aan, afgezien van de stomme wieltje in het midden dat als muis fungeert, vooral dat hij erg plat is is gewoon lekker. Maar na een 200mhz PDA te hebben gehad (de Wizard) wil ik niet nog een keer de zelfde ellende mee maken. En UMTS vind ik heel belangrijk aangezien alle provider die richting op gaan en het betaalbaar maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:23:
[...]
Maar je kan dus ook tomtom op de tomtom site gratis downloaden, alleen geen maps.
Ik kan niks vinden op de site hoor.

Ik zie alleen updates staan om te downloaden namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost :)

Hier de oplossing die bij mij werkte voor diegene die er wat aan hebben:

Heb dus TT 6 cab van de site afgehaald. daarna heb ik de .cab uitgepakt met winrar omdat ie hem anders niet wou installeren. daarna het mapje via activesync naar m'n M700 gekopieerd en via de verkenner op je telefoon naar dat mapje gegaan en daarin staat weer een mapje genaamd 2577.
In dat mapje selecteer je ttn.cab om het te installeren, en voila we zijn weer back in business :P

Daarna ff inloggen in tomtom om je verkeersinfo en/of flitslocaties binnen te halen en het werkt allemaal weer zoals voorheen.

Bedankt DaannO voor de tips en hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Canaria schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:44:

Wilde eerst ook een P3300 maar die waren allemaal verkocht. Vond alleen dat het scroll wheeltje wat minder aanvoelde. Heb achteraf geen spijt voor de keuze van een P3600, zeer fijn toestel met goede specs en ook een mooi uiterlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door _MaLa_ op 05-05-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
[...]

Dan maak je een ROM met alleen OS.nb :) Laat ie mooi de extended rom staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik heb nu de WM5 AKU 3.5.2 ROM van mUn draaien, en ik moet zeggen dat ik msn best mis.
Echter heb ik geen zin om Windows Live Messenger te installeren aangezien deze de contactpersonen (van outlook) en de contactpersonen (uit de msnlijst) samenvoegt. daar heb ik niet zo veel zin in.

Dus zou ik graag Pocket MSN installeren (die standaard op de originele rom staat).
Alleen die kan ik nergens vinden

1. Heeft iemand de Cab-file van Pocket MSN?
2. als ik de originele rom terug zet en kijk in de Extended rom staat Pocket MSN daar dan tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Klopt inderdaad. Ergens durf ik niet te zeggen of het wel een echte WM6 rom is. Het is het allemaal net niet vind ik.
Precies, liever een officiële rom dan een getweakte :)

Hoe ik het met Windows Live Messenger ga oplossen weet ik nog niet. Ik heb pas nog de beta geïnstalleerd maar was blij dat die na een harde reset weer weg was. De verplichting om de contactpersonenlijst te importeren in het adresboek beviel me helemaal niet. Ik ben heel nauwkeurig in het bijhouden van m'n Outlook adressenbestand en daar wil ik geen vreemde vermeldingen in hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Canaria schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:30:
[...]

Hoe ik het met Windows Live Messenger ga oplossen weet ik nog niet. Ik heb pas nog de beta geïnstalleerd maar was blij dat die na een harde reset weer weg was. De verplichting om de contactpersonenlijst te importeren in het adresboek beviel me helemaal niet. Ik ben heel nauwkeurig in het bijhouden van m'n Outlook adressenbestand en daar wil ik geen vreemde vermeldingen in hebben :/
Ik vind dit een lastig punt.

Je zou verwachten dat HTC ROMS stabieler zijn. Alleen door de lage frequentie waarmee ze ROMS uitbrengen is de stabiliteit vaak niet optimaal.

De ROM 3.5.2 was naar mijn mening stabieler dan de ROM van HTC. Een ander voordeel vind ik de "BigStorage". Ik hoef niet alle extra software die HTC erbij levert. Ik bepaal liever zelf wat ik erop zet.

De WM6 versies voor de HTC Hermes (Tytn) zijn ook erg stabiel. Deze bestaan al wat langer dus ik denk dat dezelfde stabiliteit ook valt te behalen op de Trinity.

HTC heeft in de 6 maanden dat het toestel op de markt is 1 update uitgebracht. Zodra een probleem wordt gesignaleerd in de ROMS van XDA waren die meestal een week later verholpen.

De Live Messenger vond ik er mooi uitzien totdat ik zag wat er met mijn adresboek was gebeurd (zo'n 3 maanden geleden). Ik had gehoopt dat de laatste beta een optie zou hebben om de adresboeken te synchroniseren, maar helaas. Ik denk dat niemand zit te wachten alle msn contacten in zijn telefoonlijst te hebben. Wie zit er te wachten eerst 30 personen voorbij te moeten scrollen voordat je de gewenste contact persoon hebt gevonden om te bellen :( .
Mij lijkt het persoonlijk ideaal als je in MSN twee lijsten kan bijhouden; een lijst met mensen die je wilt synchroniseren en een lijst die je niet wilt synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Canaria schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:30:
[...]

Met de WM6 rom is dit geloof ik niet meer het geval. Met mijn Wizard kon ik kiezen om het er niet tussen te gooien als ik me niet vergis?! Ik weet het niet meer zeker aangezien ik mn Wizard al heb weggegeven. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ?
Ik ben een newby en heb waarschijnlijk iets stoms gedaan.
Ik had een prg gevonden om mijn cid lock eraf te halen.
De rom op mijn toestel is nu 1.23.63.2 de telefoon werkt gewoon alleen ben ik nu mijn gps kwijt kan hem niet meer in tomtom bereiken. ook niet als ik hem op com 9 zet:((
wat doe ik verkeerd ?
waar kan ik misschien de origenele Orange rom vinden waar die wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:37
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:49:
Vraag ?
Ik ben een newby en heb waarschijnlijk iets stoms gedaan.
Ik had een prg gevonden om mijn cid lock eraf te halen.
De rom op mijn toestel is nu 1.23.63.2 de telefoon werkt gewoon alleen ben ik nu mijn gps kwijt kan hem niet meer in tomtom bereiken. ook niet als ik hem op com 9 zet:((
wat doe ik verkeerd ?
waar kan ik misschien de origenele Orange rom vinden waar die wel werkt ?
Of de nieuwste HTC rom eruopdumpen, die zie je in de starterspost geloof ik :)
of hier een directe link: http://www.qtek.nl/_BIN/T...6275_1380011_108_Ship.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je hij doet het weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:37
geen probleem man, we zijn hier om mekaar te helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! net een nickname gekregen, allereerst even iedereen bedanken voor de (vooral) zeer nuttige bijdragen _/-\o_ . Ben al lange tijd zeer geinteresseerd toeschouwer! Heb voorheen een mda compact gehad en zal vanaf morgen een P3600 'krijgen' (voor jawel lach maar... 629,- euro :( ) Tja dat krijg je als je vast zit aan een verzekering, die slechts te incasseren is bij t- 8)7 telecom...

Weet iemand van jullie toevallig of het de moeite is, om een snellere mini-sd te kopen ivm betere (vooral tomtom) prestaties?

alvast bedankt!

De Vos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:52:
Zo! net een nickname gekregen, allereerst even iedereen bedanken voor de (vooral) zeer nuttige bijdragen _/-\o_ . Ben al lange tijd zeer geinteresseerd toeschouwer! Heb voorheen een mda compact gehad en zal vanaf morgen een P3600 'krijgen' (voor jawel lach maar... 629,- euro :( ) Tja dat krijg je als je vast zit aan een verzekering, die slechts te incasseren is bij t- 8)7 telecom...

Weet iemand van jullie toevallig of het de moeite is, om een snellere mini-sd te kopen ivm betere (vooral tomtom) prestaties?

alvast bedankt!

De Vos
Zinloos, je apparaat haalt nooit de maximale snelheid. Ga in eerste instantie voor een stabiele kaart. Een snelle mini-SD merk je alleen via een cardreader, en dan is het verschil nog minimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17

mikeya

:o

Ik heb via de Phone House mijzelf ook een HTC p3600 eigen gemaakt. De zwarte versie dus met een Vodafone abbo.
Op mijn telefoon stond de nieuwste rom versie en in de doos zat een cd-rom met daarop TomTom 6.03. Ik kon dus na het installeren ook direct al navigeren. Na het lezen van een aantal berichten hier dacht ik eerst nog te moeten updaten en allerlei truuks te moeten uithalen met de GPS ontvanger. Echter was ik al in de lucht voordat ik het wist.

Ook heb ik de gratis citymap gedownload, de Alkmaar map. Maar zelfs Schagen en omstreken zitten daarop, dus zo "city" is het nu ook weer niet :-).

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:22:

Heb je je extended rom niet eerst ff gebackuped? 'k heb eventueel die cab wel voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
Hoi,

Graag jullie hulp/advies:

Na een harde reset wilde ik één en ander herinstalleren en loop ik tegen de volgende zaken aan:

Minor:
De Comm Manager achtergrond blijft groen en verandert niet mee met de Windows default kleuren.
Was dat nou al zo, ik weet dat niet meer.

Major:
TomTom herkende de geheugenkaart van Transcend (2GB) niet, Memory manager gaf aan dat ie vol was, maar in de lezer bleek dat niet het geval te zijn.
Na veel gedoe dan toch maar gekozen voor een format (eerst gewoon via windows en later ook nog met Flash Format) Maar nu zegt TomTom Home ijskoud dat er niet genoeg ruimte is op de geheugenkaart om het gecompriomeerde bestand van West-Europa uit te pakken.
Heeft iemand dat al eens eerder bij de hand gehad?

B.v.d.,
Lx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Een tijd geleden waren hier mensen die (net als ik) een kapotte stylus hebben.
Nu zit ik van 't weekend Kassa te kijken en hoor ik daar dat ook accessoires onder garantie vallen en dat de bewijslast de eerste zes maanden zelfs bij de leverancier ligt (zij moeten dus bewijzen dat jij de stylus bewust hebt gesloopt).

Ik ga dus morgen weer bellen met Orange omdat Orange tot nu toe gezegd heeft dat ze de stylus niet vergoeden omdat die niet onder de garantie zou vallen (geldt overigens ook voor een batterij, dus als die er binnen 1 jaar mee ophoudt ook ff naar de shop :+).
Nu heeft Orange mij ook al gezegd dat ik maar nieuwe stylussen kan kopen (3 voor 25 euro ofzo), maar het is toch van de zotte dat je een product koopt voor een stevig bedrag en dat men dan zo moeilijk doet over de garantie..hehe...dat kan natuurlijk niet. (en nee het gaat niet om die 25 euro maar om het principe ;))

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 06-05-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:22:
[...]

Heb je je extended rom niet eerst ff gebackuped? 'k heb eventueel die cab wel voor je...
Nee, was ik vergeten.
Van de rest had ik wel een backup gemaakt.

Het probleem is inmiddels al opgelost.

Maar heb wel intresse in de cab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
heeft iemand een vervangen van de tool Sktool? de lite versie van de site wil niet uitgepakt worden door winrar en ik heb geen zin om 12 euro te betalen :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
TheVMaster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:40:
Nu zit ik van 't weekend Kassa te kijken en hoor ik daar dat ook accessoires onder garantie vallen en dat de bewijslast de eerste zes maanden zelfs bij de leverancier ligt (zij moeten dus bewijzen dat jij de stylus bewust hebt gesloopt).

Ik ga dus morgen weer bellen met Orange omdat Orange tot nu toe gezegd heeft dat ze de stylus niet vergoeden omdat die niet onder de garantie zou vallen (geldt overigens ook voor een batterij, dus als die er binnen 1 jaar mee ophoudt ook ff naar de shop :+).
Nu heeft Orange mij ook al gezegd dat ik maar nieuwe stylussen kan kopen (3 voor 25 euro ofzo), maar het is toch van de zotte dat je een product koopt voor een stevig bedrag en dat men dan zo moeilijk doet over de garantie..hehe...dat kan natuurlijk niet. (en nee het gaat niet om die 25 euro maar om het principe ;))
Ik heb van Orange een nieuwe stylus gekregen. Heb eerst de klantenservice gebeld aangezien ik het online had gekocht en moest het inleveren bij een Orange shop bij mij in de buurt (Zaandam).

Success morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

TheVMaster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:40:

Ik snap het principe, maar recht hebben en recht krijgen blijven 2 veschillende zaken. Als de verkoper gewoonweg weigerd het probleem op te lossen, heb hoe dan ook een probleem, want een rechtzaak kost meer dan het opleverd. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Stephane schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:59:
[...]

Ik snap het principe, maar recht hebben en recht krijgen blijven 2 veschillende zaken. Als de verkoper gewoonweg weigerd het probleem op te lossen, heb hoe dan ook een probleem, want een rechtzaak kost meer dan het opleverd. Helaas :(
Ik vind het al snel de moeite van naar zo'n shop toegaan en een hoop herrie trappen niet waard... Mijn tijd is me namelijk ook een hoop geld waard!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heeft de p3600 eigenlijk nog meer voordeel tov de p3300 behalve de processor?? Jammer ook van de lakschade die veel voor komt. Is dit trouwens niet met de 3300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:03:
Wat heeft de p3600 eigenlijk nog meer voordeel tov de p3300 behalve de processor?? Jammer ook van de lakschade die veel voor komt. Is dit trouwens niet met de 3300?
Voor deze tijd is het grootste voordeel, naar mijn mening althans, UMTS/HSDPA. Mobiel internet zit in een stroomversnelling en zonder UMTS ingebouwd kan je niet mee doen aan deze super trend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:46:
[...]

Voor deze tijd is het grootste voordeel, naar mijn mening althans, UMTS/HSDPA. Mobiel internet zit in een stroomversnelling en zonder UMTS ingebouwd kan je niet mee doen aan deze super trend. :)
Oke dat is ook wel wat om te overwegen idd, maar ik zie trouwens dat de p3600 een Qualcomm 6275 GPS heeft ipv een SiRFstar III. Hoe zijn de ervaringen met die Qualcomm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:21:
[...]

Oke dat is ook wel wat om te overwegen idd, maar ik zie trouwens dat de p3600 een Qualcomm 6275 GPS heeft ipv een SiRFstar III. Hoe zijn de ervaringen met die Qualcomm?
Het gehele Sirf verhaal moet je niet al te veel waarde aangeven. Er zijn maar 12 satellieten in de lucht en daardoor is dat 20 kanaals al zwaar overschat. Je hebt idd een snellere fix en het is misschien iets nauwkeuriger, maar ik ken weinig mensen die hiervan wakker liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:08:
[...]

Nee, was ik vergeten.
Van de rest had ik wel een backup gemaakt.

Het probleem is inmiddels al opgelost.

Maar heb wel intresse in de cab :)
DM je me e-mailadres maar dan mail ik hem ffies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Stephane schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:59:
[...]

ach..als je het recht hebt kun je het recht ook krijgen hoor. 'k vind het in dit geval gewoon lullig. Sommige mensen krijgen een nieuwe stylus, de meeste worden met een kluitje in het riet gestuurd. 'k bel morgen gewoon en als dat niet lukt dan ga ik eens ff bellen met m'n rechtsbijstand ;) 'k denk dat als je beetje bluft en met termen gooit dat het wel losloopt en Orange je gewoon een nieuwe stylus geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:23:
[...]

Het gehele Sirf verhaal moet je niet al te veel waarde aangeven. Er zijn maar 12 satellieten in de lucht en daardoor is dat 20 kanaals al zwaar overschat. Je hebt idd een snellere fix en het is misschien iets nauwkeuriger, maar ik ken weinig mensen die hiervan wakker liggen. :P
Oke je hebt mij overgehaald dat ik de p3600 boven de p3300 kies :) Nu alleen nog, waarom niet de x500? Heb al dagen zitten vergelijken en alles, maar grote verschillen zie ik niet echt. Ik wil morgen echt de knoop doorhakken en 1 van deze 2 gaan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:43:
[...]

Oke je hebt mij overgehaald dat ik de p3600 boven de p3300 kies :) Nu alleen nog, waarom niet de x500? Heb al dagen zitten vergelijken en alles, maar grote verschillen zie ik niet echt. Ik wil morgen echt de knoop doorhakken en 1 van deze 2 gaan kopen :P
Klopt, er is amper verschil tussen de 2. Het gaan nu dan alleen nog om de looks (die vind ik persoonlijk van de P3600 mooier) en om het bedrijf. HTC is in Nederland al best groot, Dangaard is hun distributeur en er is dus een goeie klantenservice voor bij problemen etc. Bij E-Ten is dit denk ik minder, echter heb ik amper ervaring met dit bedrijf. Volgens mij zitten ze vooral in Belgie ofz. :?

Maar vanaf nu is het dus een persoonlijke keuze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Klopt, er is amper verschil tussen de 2. Het gaan nu dan alleen nog om de looks (die vind ik persoonlijk van de P3600 mooier) en om het bedrijf. HTC is in Nederland al best groot, Dangaard is hun distributeur en er is dus een goeie klantenservice voor bij problemen etc. Bij E-Ten is dit denk ik minder, echter heb ik amper ervaring met dit bedrijf. Volgens mij zitten ze vooral in Belgie ofz. :?

Maar vanaf nu is het dus een persoonlijke keuze. :P
Ja inderdaad, alleen de look in principe.. Maar de look veranderd bij de p3600 omdat de lak er vanaf komt na een tijdje :p dat is wel gaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:43:
[...]

Deze discussie is vaker naar voren gekomen. Ik raad je aan de volgende twee antwoorden hierop te lezen.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27454734
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27454745

Een oom van me heeft de Eten g500+ gehad (qua hardware vergelijkbaar met x500 op Wifi na). Hij was er erg ontevreden over op gebied van stabiliteit. Ook als ik op verscheidene fora lees, lijkt HTC toch stabieler (zeker als je naar de Eten M700 kijkt). Enkele problemen die hij ervaarde waren dat touchscreen ineens stopte, processor onwerkbaar traag werd, telefoon gedeelte uitviel etc. Hij heeft tenslotte geëist van Eten het toestel terug te kopen, of anders gerechtelijke stappen te nemen. Dit heeft Eten ook gedaan. Op moment heeft hij ook een p3600. Naar zijn mening is de GPS nauwelijk anders alleen op de fixtijd na. Dit verschilt overigens maar enkele seconde en is alleen trager door ontbreken van "empheris data" software.

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 06-05-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Executor16 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Ja inderdaad, alleen de look in principe.. Maar de look veranderd bij de p3600 omdat de lak er vanaf komt na een tijdje :p dat is wel gaar eigenlijk.
Mijn toestel komt komende week terug uit garantie vanwege de laklaag. Dit valt dus onder garantie. Overigens ben ik erg benieuwd of het probleem is opgelost nadat ik hem terug heb.

Enige vreemde vind ik bij de garantie status staat: Repair/swap

Bij sommige reperatiecentra staat deze term voor apparaat vervangen voor nieuw toestel...
Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
DaannO schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:23:
[...]

Ik lig er idd ook niet wakker van. :P
Fix duurt heel soms een paar minuten, maar meestal heb ik er al een binnen een minuut. Ook als ik GPS op een heel andere lokatie aanzet dan waar ik het uitzette. Na het hebben van een fix raakt ie de satellieten niet meer kwijt. (okay.. één keertje heel even toen ik stil stond onder een tunnel, maar toen had ie hem ook meteen weer te pakken toen ik doorreed)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier al WM6 op zijn SPV M700??? Welke versie gebruik je dan en werkt die een beetje stabiel ?? IS er nog verschil te merken tussen WM5 en WM6 ???

Kun je je ROM zo flashen of moet je eerst nog iets met je toestel doen zodat de nieuwe ROM erop kan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen, wat een apparaat zeg!!!

maruh... nu komt waarschijnlijk een beetje rare vraag: Ik heb de nieuwe rom (gps) erop gezet, hoe zou ik nu moeten zien dat de gps wel zal worden aangestuurd???

ik heb nog geen sd card dus tom-tom kan ik er nog niet opzetten>>

who can help me out?!

alvast bedankt! een trotse p3600 eigenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:54:
Hij is binnen, wat een apparaat zeg!!!

maruh... nu komt waarschijnlijk een beetje rare vraag: Ik heb de nieuwe rom (gps) erop gezet, hoe zou ik nu moeten zien dat de gps wel zal worden aangestuurd???

ik heb nog geen sd card dus tom-tom kan ik er nog niet opzetten>>

who can help me out?!

alvast bedankt! een trotse p3600 eigenaar!
Er is geen speciale instellingenmenu of drivers nodig om de GPS aan te sturen. Je zult standaard ook geen instel-software vinden. Indien je wilt controleren of GPS werkt raad ik je aan om GPSinfo te proberen. Dit is een klein programma welke je vanaf het normale geheugen kan draaien. Het programma doet niks meer dan satelieten zoeken, fix maken en jouw vertellen waar je zit in noorderbreedte en oosterlengte.

De standaard instellingen voor GPS zijn:
com-port 9 selecteren.

Over het algemeen is niet meer nodig. Vaak kan je nog de bautrate (snelheid van comport) instellen. Het maakt niks uit hoe hoog of laag je deze waarde zet. Bij de nieuwste TomTom 6.03 hoef je helemaal niks meer in te stellen. Deze TomTom herkent de P3600 en stelt het apparaat voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:22:
Wie heeft er hier al WM6 op zijn SPV M700??? Welke versie gebruik je dan en werkt die een beetje stabiel ?? IS er nog verschil te merken tussen WM5 en WM6 ???

Kun je je ROM zo flashen of moet je eerst nog iets met je toestel doen zodat de nieuwe ROM erop kan ???
De m700 is technisch niet anders dan de p3600. WM6 draait gewoon op de m700. De ervaringen van de p3600 gebruikers met wm6 zullen niet anders zijn dan die voor de gebruikers van een m700.

Veel ervaringen kan je terug lezen op xda-developers. Er zijn twee varianten een van lvsw en een van mUn_rUs. Beide zijn in actieve ontwikkeling. De snelheid van wm6 is hoger, stabiliteit nog iets minder.

De installaties zijn geloof ik zo gemaakt dat je probleemloos wm6 erop kan zetten. Houd er rekening mee dat de installers wel de cid-check omzeilen en mogelijk verwijderen. Het is nog steeds onduidelijk hoe het dan met garantie zit...
Hierover verschillen de meningen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! dankjewel, het werkt idd! weet je toevallig nog andere leuke programma's waarmee ik alvast een beetje de gps mogelijkheden kan ontdekken zonder kaarten te installeren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Beste mensen, hoe krijg ik meer afspraken in me scherm.... er staat er nu 1 of 2 soms 3.
Ik wil graag een lijstje van 5 tot 8!

Op de beginscherm wel te verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:22:

Ik heb de LVSW_Trinity_WM6_v2.0.0.3 rom op mijn M700 staan.
flashen ging perfect, en bij de download van de rom zat een flash progje waardoor het erg simpel ging ;)

Tot nu toe geen problemen gehad iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig hoe ik het scherm uitkrijg als ik muziek afspeel via mediaplayer. Als ik het scherm uitzet dan stopt de muziek ook. Misschien een andere player gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:17:
Super! dankjewel, het werkt idd! weet je toevallig nog andere leuke programma's waarmee ik alvast een beetje de gps mogelijkheden kan ontdekken zonder kaarten te installeren etc?
Google maps for Mobile

http://www.google.com/gmm/index.html

Erg leuk en werkt met de GPS ontvanger zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
adewidt schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:13:
[...]
De m700 is technisch niet anders dan de p3600. WM6 draait gewoon op de m700. De ervaringen van de p3600 gebruikers met wm6 zullen niet anders zijn dan die voor de gebruikers van een m700.

Veel ervaringen kan je terug lezen op xda-developers. Er zijn twee varianten een van lvsw en een van mUn_rUs. Beide zijn in actieve ontwikkeling. De snelheid van wm6 is hoger, stabiliteit nog iets minder.

De installaties zijn geloof ik zo gemaakt dat je probleemloos wm6 erop kan zetten. Houd er rekening mee dat de installers wel de cid-check omzeilen en mogelijk verwijderen. Het is nog steeds onduidelijk hoe het dan met garantie zit...
Ik moest eerst zelf met de cid-check aan de gang voordat ik WM6 fatsoenlijk aan de praat kon krijgen, maar ik moet zeggen dat ik nu niet meer terug ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:17:
Je kunt foto's nemen met GPS-functie en met bv. Irfanview de Geografische coördinaten zichtbaar maken waar ie is genomen en ook tonen in Google Earth via Irfanview (via knop bij Exif)
Dit gaat redelijk nauwkeurig ca. 10 meter afwijking meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
adewidt schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:13:
[...]

Nah.. je haalt niet echt de CID lock weg, je emuleert een SPL zonder CID-lock. Je zet de SPL met CID-lock evenmakkelijk terug. ;)

Trouwens, als je de SSPL gebruikt dan is het helemaal een tijdelijke emulatie, na een softreset zit de CID-lock er gewoon weer op :)

Bovendien ben ik van mening dat software niets hardwarematig kapot kan maken, zeker niet als je radio-rom's van HTC gebruikt. Als je alleen OS rom's gebruikt dan kan er eigenlijk weinig misgaan, zeker omdat je altijd ookweer in de bootloader mode terug kan keren om een andere OS.nb te installeren.

Denk ook dat je het wel hard kan maken in een eventueel ;) proces tegen HTC mochten ze je device niet willen repairen. Het is natuurlijk een ander verhaal als jij zelf rom's maakt en verkeerde memory-adressen gaat zitten opgeven waardoor hij nieteens meer de IPL kan laden (en je dus niet meer kan booten). Dan staan ze in hun volste recht als ze zeggen dat je moet dokken voor een repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:15:
[...]

Ik moest eerst zelf met de cid-check aan de gang voordat ik WM6 fatsoenlijk aan de praat kon krijgen, maar ik moet zeggen dat ik nu niet meer terug ga ;)
welke heb jij gebruikt ik probeerde del.. maar die start op en zodra hij echt data meot oversetten < ik heb dan inmiddels gekleurde balken, dan verliest hij de verbinding met de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 12:49
Net mUn_2.00.SE_WWE_GPS [released] geinstalleerd. _/-\o_ (WindowsMobile 6)
Tot nu toe heel erg tevreden, alleen nog even een T9 NL terug erop zetten 8)

http://forum.xda-develope...read.php?t=305133&page=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Als ik het goed lees komt er wel een officiele WM6 voor de trinity :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:36:
Net mUn_2.00.SE_WWE_GPS [released] geinstalleerd. _/-\o_ (WindowsMobile 6)
Tot nu toe heel erg tevreden, alleen nog even een T9 NL terug erop zetten 8)

http://forum.xda-develope...read.php?t=305133&page=28
waar vind je T9 NL om te saven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexvisser schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:51:
[...]

Je kunt foto's nemen met GPS-functie en met bv. Irfanview de Geografische coördinaten zichtbaar maken waar ie is genomen en ook tonen in Google Earth via Irfanview (via knop bij Exif)
Dit gaat redelijk nauwkeurig ca. 10 meter afwijking meestal.
Klinkt heel erg mooi allemaal, nu nog even het juiste flat-fee data abonnement afsluiten. Voorkeur gaat uit naar KPN (ivm umts en snelheid 128k/bits (ongeveer 15 kb/s toch?), zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Snelheid, i.v.m bv. t-mobile en dan ook op de kleine lettertjes van KPN m.b.t fair use..

groeten, de vos (die niet zeker weet of deze vraag m.b.t. data abb. hier op de juiste plaats is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heeft dit ding trouwens geen TMC? dat heeft de X500 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:36:
[...]

welke heb jij gebruikt ik probeerde del.. maar die start op en zodra hij echt data meot oversetten < ik heb dan inmiddels gekleurde balken, dan verliest hij de verbinding met de computer
Da's de bootloader ;) Dan moet je dus hetgeen waar je mee bezig bent nogmaals starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Het lijkt erop dat het enigste edge netwerk van Nederland geleidelijk uit de lucht gaat:
http://www.pocketinfo.nl/...lfort-en-edge-wat-nu.html

Zonde voor alle mensen met edge toestellen 8) .
Executor16 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:18:
Heeft dit ding trouwens geen TMC? dat heeft de X500 wel :)
Nee zit geen TMC in, net als dat er geen radio in zit. Wel zit er GPRS/UMTS in, waarmee je ook prima radio kan luisteren en files opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
adewidt schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:56:
Het lijkt erop dat het enigste edge netwerk van Nederland geleidelijk uit de lucht gaat:
http://www.pocketinfo.nl/...lfort-en-edge-wat-nu.html

Zonde voor alle mensen met edge toestellen 8) .

[...]
Nee zit geen TMC in, net als dat er geen radio in zit. Wel zit er GPRS/UMTS in, waarmee je ook prima radio kan luisteren en files opzoeken.
Kan je daarmee ook bijvoordeeld gewoon alles streamen vanaf www.shoutcast.com ? en dan ook streams van 128 of hoger? Dat is eigenlijk wel handig :)
Dan moet je wel een abo nemen van 9,50 per maand voor onbeperkt internet toch? Of zijn er andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Executor16 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Kan je daarmee ook bijvoordeeld gewoon alles streamen vanaf www.shoutcast.com ? en dan ook streams van 128 of hoger? Dat is eigenlijk wel handig :)
Dan moet je wel een abo nemen van 9,50 per maand voor onbeperkt internet toch? Of zijn er andere alternatieven.
Of je streams kan afspelen hangt af welke UMTS snelheid je krijgt.
Bij T-mobile PIT is je snelheid geknepen naar 64kbit. Hiermee is het last om streaming af te spelen.
KPN, Telfort, Vodafone en Orange bieden ook internet abonnementen tegen vaste prijzen aan. Ik heb alleen geen idee tegen welke prijzen en snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik heb net WM6 erop gezet. Gewoon de update utility starten en afwachten de rest geberud vanzelf. Hij draait lekker nu. SNeller dan met WM5 zeker met opstarten van programma's enzo.
Nu heb ik nog een vraagje ik had dus eerst een Orange SPV M700 moet ik nu ook een nieuwe radio versie installeren of niet en wat houd die eigenlijk in ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:24:
OK ik heb net WM6 erop gezet. Gewoon de update utility starten en afwachten de rest geberud vanzelf. Hij draait lekker nu. SNeller dan met WM5 zeker met opstarten van programma's enzo.
Nu heb ik nog een vraagje ik had dus eerst een Orange SPV M700 moet ik nu ook een nieuwe radio versie installeren of niet en wat houd die eigenlijk in ????
Ik heb het niet gedaan..maar eh..welke build heb je geinstalleerd? :) (elke dag komt er nog een nieuwe uit zowat :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de mUn_2.00.SE_WWE_GPS. En werkt echt als een trein. nadeel is alleen dat ik nu weer allles moet gaan installen en installeren. En ik had net zo een mooie WAD skin ......

Maar je goed je krijgt er wel wat voor terug vin ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er trouwens de mogelijkheid om je SD kaartje te formatteren terwijl hij in je foon zit ??? of moet je hem dan eerst op je comp aansluiten ??? want ik heb geen cardreader in/op me Pc alleen een printer met cardreader in die leest hem niet alleen mijn kaartjes van 512 MB, maar die van GB niet wel vreemd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Schijnt dat in Windows Mobile 6 SDHC kaarten goed werken.
Dus ook SD-kaarten van 4gb.

Misschien ga ik binnenkort eens de gok wagen een SDHC kaart te kopen :) .
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:14:
Bestaat er trouwens de mogelijkheid om je SD kaartje te formatteren terwijl hij in je foon zit ??? of moet je hem dan eerst op je comp aansluiten ??? want ik heb geen cardreader in/op me Pc alleen een printer met cardreader in die leest hem niet alleen mijn kaartjes van 512 MB, maar die van GB niet wel vreemd .....
Er zijn wel software programma's voor Windows Mobile waarmee dit mogelijk is.
Ben alleen nu op me werk waardoor ik moeilijk kan zoeken welke programma's dit zijn.

Ik herinner me dat PocketHackMaster dit kan, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb er inmiddels al een gevonden Pocket Mechanic doet het ook goed. Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:09:
IK heb er inmiddels al een gevonden Pocket Mechanic doet het ook goed. Toch bedankt voor de moeite.
Die bedoelde ik ook eigenlijk :), kon de naam niet meer herinneren.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.