Hallo,
Ik ben in bezit van het volgende:
Experiabox van KPN (internet&bellen)
Hierop aangesloten
XBOX 360 met harddisk (LAN)
1 pc met (Wifi)
1 laptop met (Wifi)
Mijn pc staat op zolder en de laptop in de woonkamer. De laatste tijd maakt mijn vriendin veel foto's die ze vervolgens of op de pc wilt opslaan of op de laptop om zo e.e.a. te bewerken. Er ontstaan veel dubbele foto's op de pc en/of laptop. Regelmatig sluiten we de camera aan op de xbox 360 om zo via de televisie de foto's en/of filmpjes die op de camera staan te bekijken.
Om dubbele opslag te voorkomen wil ik een externe harddisk aanschaffen en deze te koppelen aan de experiabox m.b.v.
USB. Ik heb begrepen uit een andere posting (
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 ) dat je een externe Harddisk aan de experiabox kon aansluiten en deze te gebruiken als fileserver.
Deze externe schijf moet in mijn situatie dan fungeren als eerste opslagmedium voor foto's en vanaf de pc of laptop te benaderen zijn. Zo voorkom ik dubbele opslag en ben ik flexibel in het bekijken of overhalen van de foto's naar het gewenste apparaat, bovendien kan ik de schijf overal meenemen.
Back-up maken we op dvd's, dit even ter info
Nu is mijn vraag het volgende m.b.t. de XBOX 360:
Kan ik op één of andere manier de externe harde schijf benaderen via de xbox 360
(beiden dus aangesloten op de experiabox) om zo alsnog de foto's en/of filmpjes te bekijken via de televisie? Kijk was het een pc geweest dan was het geen probleem en kon ik mediacenter installeren
Wie ow Wie kan mij helpen. Ik heb diverse postings bekeken en ook mijnheer Google om raad gevraagd, helaas ben ik deze situatie nog niet tegengekomen, of hebik deze over het hoofd gezien.
Alvast bedankt!