[Behuizing] Welke case? (discussie)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 31.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04 21:47
Welkom in het behuizingen bos
Mijn doel van dit topic is een wat beter overzicht te vergaren van de verschillende behuizingen die het internet ten toon stelt.

Ik kwam hierbij toen ik weer eens een nieuwe computer aan het samenstellen was. Tot mijn schrik bleek dat je al snel 100 Euro kwijt was voor een kast en nog eens 100 voor een voeding. Hierbij ging ik even af op de gebruikers die een high end systeem aan het samenstellen waren. Nu is er met de Sonata II (BBG) al een mooie oplossing voor 100 euro maar ik ben iemand die dan net iets anders wil.

Enfin begonnen met een zoektocht door de meer dan 1800! Behuizingen van pricewatch bleek toch wat te veel van het goeie. Dus laten we eens de medetweakers met de discusie mee draaien. En kijken of we de bomen in het bos kunnen bekijken :)

De kast
Natuurlijk zal dit topic onderhevig zijn aan subjectiviteit maar dat is niet anders. Indien je iets moois vindt zet er een plaatje of link bij zodat we kunnen zien wat er nu zo mooi is. Visualisatie is alles :)

Grootte
We gaan zoeken naar een kast voor een standaard PC dus geen kleine of overgrote behuizing waar 15 harddisk in kunnen. Een normale kast waarin een ATX of BTX in past genoeg plek is voor een 8800 kaart is wat we zoeken. Een miditower dus; het bos is wat gekapt en er zijn nog dik 700 behuizingen over.

Prijs
Dit was echt een schrikpunt, waar ik enkele jaren geleden een kast met voeding voor 35 Euro kocht ben je nu het dubbele kwijt voor de kast alleen. Dit gaan we een beetje binnen de perken houden. Er zijn prachtige kasten die dik 400 Euro kosten (lian li) maar dat heb ik er toch echt niet over. Ik denk dat als we tot rond de 100 Euro gaan kijken het bos nog groot genoeg is. Vallen er maar 100 af.

Merk
Altijd een mooi punt, de sweex kastjes van 20 Euro incl voeding… dat zoeken we natuurlijk niet. We houden van betrouwbaarheid en degenlijk materiaal. Er zijn echt tig goeie merken op de markt met elk hun eigen prijzen en awards. Als we een beetje bij de 50 Euro grens kijken zie je ze meestal wel verschijnen. Bos is nu nog 500 Groot

Koeling en lawaai
Ik heb echt al veel kasten, topic, nieuwtjes gelezen. Google for reference. Er komt hoofdzakelijk naar voren dat 120mm fans het effectiefst en het stilst zijn. Minimaal zou er 1 voor de intake en 1 voor de outtake aanwezig moeten zijn. Hier ben ik ook voornamelijk naar aan het zoeken geweest. Nu zijn er ook zeer veel kasten waarbij je zelf nog fans toe kunt voegen, deze heb ik nog achterwege gelaten maar mochten jullie er 1 hebben vermeld dan ook de extra fans en de kosten hiervoor erbij.

Visualisatie
Ok zeer subjectief zoals ik al noemde maar we zoeken wel een beetje een unieke kast. De standaard is de Aopen met 2 Cdrom bays 1 Floppy bay een power en een rest knop aan de voorkant. Wat maakt het dan uniek: Lampjes, het deurtje, het design, de kleur, waar zitten de USB uitgangen etc etc. Maar hier gaat het vooral om een plaatje dus vermeld deze er ook bij.

Het kappen van het bos.
Goed tijd om alvast wat behuizingen eruit te lichten die ik op mijn zoektocht ben tegengekomen. Er zijn 500 in de pricewatch plus nog veel meer op het internet te vinden dus ik verwacht dat er nog veel de revu paseren.

Gigabyte Poseidon

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/chassis_productimage_gz-xa1ca-sts(stb)_small.jpg

Mijn persoonlijk favo op dit moment. Redelijk standaard uiterlijk, strak met een uniek ledje die je kan veranderen :) Uniek en betaalbaar erg goeie combi

Grootte : 200 x 440 x 495 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Kleur : Zilver of Zwart
Netto gewicht: 8 kg
5.25” bay (ex): 5
3.5” bay (ex): 1
3.5” bay (in): 4
Expansion slots: 7
Fans: 120mm silent fan (front), 120mm silent blue LED fan
I / O Ports : USB 2.0 x 2 / IEEE 1394 / HD-AC97 Audio
Extra’s:
- GIGABYTE patent pending projected image design(Two colors)
- Multi-functional side panel window
- Ready for liquid cooling system
- Anti-vibration and silent system
- Integrated cable management
- Hassle-free assembly
- RoHS ready

Pricewatch (zwart)
Pricewatch (zilver)

Thermaltake Soprano

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/soprano/+sop_image/bns.jpg

Een mooie kast die ook een mooi prijskaartje heeft. Thermaltake heeft sowieso erg unieke kasten in zijn assortiment. Maar deze voldeed aan alle eisen en was nog redelijk goedkoop.

Grootte : 210 x 495 x 478 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Netto gewicht: 9,6 kg
5.25” bay (ex): 4
3.5” bay (ex): 2
3.5” bay (in): 5
Fans: 120x120x25 mm, 1400rpm, 21dBA (front and rear)
Extra’s:
- Mirror coating
- Retractable foot stand
- Tool-Free when installing 5.25” & 3.5” devices
- Washable dust filter for easy cleaning and replacement

Pricewatch

Cooler Master Mystique 632

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/112d0a01d0f995e0f1497f9581616c62.jpg

Ok deze is iets duurder maar hij is wel erg gaaf en heeft een super uniek design. De andere mystique is ook nog wel aardig maar deze heeft gewoon een wat modernere look.

Grootte : 205 x 445 x 480 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Netto gewicht: 6,3 kg
Expansion slots: ?
Fans: 120x120x25 mm (front and rear)
Extra’s:
- Zijwaards openende deuren
- De voorkant is voorzien van een roosterstructuur dat de airflow bevorderd
- Het handige kliksysteem zorgt er voor dat bij het inbouwen van componenten geen schroeven draaier aan te pas hoeft te komen
- Voorzien van uitwasbare stoffilters
- De achterkant is voorzien van gaten om het gebruik van externe waterkoeling te vereenvoudigen
- Het materiaal zorgt ervoor dat de behuizing zeer licht is

Pricewatch

Antec Sonata II

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/Sonata2.jpg

De vertrouwde uit de de BBG. In wezen niks mis met deze kast een leuk design en met een kwaliteits voeding zeer gunstig geprijsd. Enige minpunt is dat er maar 1 fan in zin. Ik zet hem er hier toch even bij voor het complete plaatje.

Grootte : 167,5 x 425 x 463 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Netto gewicht: 9,4 kg
5.25” bay (ex): 3
Fans: 1 rear 120mm Tricool fan with 3-speed control to balance quiet with cooling
Extra’s:
- Advanced Chassis Air Duct to cool the latest CPU and graphics cards on the market
- Improved overall air intake for better and quieter cooling
- Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply
- Double hinge door design: allows the door to open up to 270º
- Built-in washable air filter keeps harmful dust out of your case

Pricewatch

Arctic Cooling Silentium T2 Pro

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/118_big.jpg

De concurrent van de Antec. Zelfde prijs klasse, ook met een goeie voeding (50 W meer zelfs) en ook een leuk design. Deze heeft wel 2 fans echter 80mm, maar de PSU fan van 12 helpt ook mee als exhaust. Kijk maar op de site voor meer informatie.

Grootte : 180 x 435 x 450 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Kleur : Zilver/Zwart (5 soorten)
Netto gewicht: 9,6 kg
5.25” bay (ex): 2
3.5” bay (in): 2
Expansion slots: ?
Fans: 1 x Arctic Fan 12 (PSU cooling) -56 CFM / 2 x Arctic Fan 8 (System cooling) -42 CFM
All fans Fluid Dynamic Bearing, 400,000 hours MTTF
Extra’s:
- Thermodynamic
- Noise reduction
- HDD muffler
- Torsionproof Chassis
- Optional Airhood
- Powersupply
- Screwless Design
- Long Service Life

3R System R110 (the one)

Afbeeldingslocatie: http://www.3rsys.com/english/products/case/r110/r110_black_main.jpg

Deze vond ik ook in mijn zoektocht. Ik vind het zelf erg aardig. Ook de k400li is erg mooi. Echt the one heeft toch beter cooling features. Het jammere is dat ik hem nergens kan vinden waar deze in Nederland te koop is. Maar het blijft een fraaie kast.

Grootte : 200 x 437 x 473 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Kleur : Zwart of Zilver/Zwart
Netto gewicht: 7,5 kg
3.5” bay (ex): 1
3.5” bay (in): 5
Fans: Front Fan: 140mm (Removable Dust Filter), Rear Fan : 120mm
Extra’s:
- Side Pannel CAG 1.1 : 120mm Air Duct(Removable Dust Filter) + VGA Cooling Hole
- Navigation Display LCD : 6-level Fan Speed Controlling (2 channel), the storage of Fan speed , temperature display, visual Indication of FAN/HDD operation, system running time display

Helaas dus geen prijsopgave. Schijnbaar is deze leverbaar in Duitsland, als iemand meer weet hoor ik het graag. In denemarken (*.dk is dat) is ie 644 Kr. Als dat deense kronen zijn ligt de prijs rond de 90 Euro…

Conclusie
Ik hoop dat men hier wat aan heeft en er meer reviews en ervaringen van nieuwe kasten volgen. Ik zal proberen het een beetje bij te houden en het topic is natuurlijk open voor discussie.

FF kort de puntjes om op te letten:
Grootte: We gaan voornamlijk voor miditowers
Prijs: Niet al te duur
Merk: Kwaliteit
Koeling & Lawaai: Goeie airflow en we willen tegenwoordig ook een wat stillere PC
Visualisatie: Een plaatje zegt ook al veel :)

Op of aanmerkingen hoor ik natuurlijk graag. Ik sta open voor input en verbeteringen.

Reference:
Tweakers
Plus veel topics op forum
De verschillende case builder home sites (zie links van cases)
Google

PS: typos zullen in de loop der tijd verwijderd worden :)

edit: typos verbeterd zoals gemeld ;)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:21

Coldcat

HODL

Persoonlijk vind ik dit een mooie en kwalitatieve kast:

Chieftec BH-01B-B-SL

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxc14.jpg

Formaat
E-ATX

Gebruik
PC-Behuizing

Kleur
Zwart

Formaat (BxHxD)
205 x 442 x 540 mm

Gewicht
Behuizing 14 kg

Bays
5,25 inch, extern 3
3,5 inch, extern 1
3,5 inch, intern 6

Casefans
4 x 92mm optioneel
1 x 120mm optioneel

Materiaal
Metaal met kunststof

Behuizing bijzonderheden
Schroefloze insteekkaart montage

Achterzijde
7 Slotopeningen

Voorzijde
Aan/uit knop, resetknop, 2 LEDs (HDD, Power)

pricewatch: Chieftec Bravo BH-01B-B-SL (ATX, 400W, Zwart/Zilver)

Wat ik me afvraag, wat is dat E-ATX formaat precies?

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 12-04-2007 08:53 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 16:03
E-atx is extended-ATX. Gewoon een maatje groter, vooral te vinden bij server of workstation borden.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Lian Li heeft een erg mooie, compacte full-ATX kast voor een mooie prijs (€ 100 bij Alternate): de PC-A05. Voldoet aan al je eisen!
Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/product/PC-A05-b.jpg
Verder heeft Silverstone veel verschillende kwaliteitskasten die ook aan je eisen voldoen.
http://www.silverstonetek.com/products/p-menu/enclosure.html
De TJ04 en TJ06 vallen mooi in jouw plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22
houd wel rekening dat je met alleen de lengte van een 8800 kaart er nog niet ben, houd ook rekening met de pci-e kabel die er naartoe moet. En als je toch redelijk grote handen hebt zou ik je toch adviseren om naar een CM Stacker of iets te kijken want het is echt een #@%!@ kut werk om al die schijven en een grote GPU in een midi tower te proppen. En daarnaast heb je bij de stacker ook een goede airflow. Ookal weet ik dat je een midi-tower zoekt zeg ik het toch even :P
Heb zelf ervaring met de sonata en dat was echt een hel.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Heb ook een Sonata voor me broertje inelkaar gedraaid. Is ff werk maar goed als het zit dan zit het. Dus een beetje prutsen is niet zo'n ramp. Word vervelender als het echt gaat knellen.

@Traguardo: de kast heeft nog geen fans van zichzelf? dus daar komen nog fans bij...nu heb ik hier nog niet echt veel naar gekeken. Ik hoor dat papst fans het stilst zijn dan zouden er daarn nog 2-3 bij moeten om ook de airflow aan de eisen te laten voldoen.

@cpec: Zit er mooi uit ik ga ze bekijken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Ekitch op 12-04-2007 09:16 ]

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 18:27
allereerst hulde voor de openingspost.. ziet er strak uit, kleine typo alleen.. er staat de 1e x grote --> grootte..

ikzelf ben in het bezit van een Thermaltake Armor 8003 BWS

8800 GTX past er opzich gewoon goed in.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/armor/+sha_image/Armor_pic/Topmain_05.gif

qua voeding heb ik een Tagan 700 Watt U35 voeding. modulaire voeding (alleen de grote kabelboom zit vast, rest moet je er zelf inprikken)

nadeel van de voeding is prijs.. rond 150+ euro dacht ik. kast rond dezelfde prijs. kast is opzich keurig netjes, koeling zit goed met een 25cm fan in de zijkant (try to top that :+ )

standaard zitten er 3 fans in voor zover ik goed herinner.. intake voor je harddisks, 25 cm fan in sidepanel, 12 cm in achterkant.

voordeeltjes en nadeeltjes opgesomd

voordeel:
- mooie kast
- stevig (hoge kwaliteit)

nadeel
- prijzig
- trekt veel stof aan
- zwaar

al met al vind ik het een prachtige kast, waar ik erg content mee ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:52
Leuk topic! Zeker handig om te weten welke kasten echt goed zijn, want het kiezen uit die honderden behuizingen is niet makkelijk. Misschien kan dit nog wel verder uitgebreid worden in de loop der tijd. Bijvoorbeeld een indeling maken op prijsklasse, of andere categorieën om het topic uit te breiden. Ik merk ook vaak een tweedeling tussen mensen die een bescheiden behuizing zoeken, en mensen die een flitsende kast met LEDs en raampjes willen.

Ik heb zelf sinds kort de Antec NSK6500, die is bijna gelijk aan de Sonata 2 maar met een ander uiterlijk, en een andere voeding (430 Watt ipv 450). Misschien kun je bij de Sonata 2 enkele andere Antecs eronder noemen, aangezien er meerdere vrij dicht bij elkaar liggen qua omvang/features. Ook de P150 en de NSK4400 zijn erg vergelijkbaar. Allemaal topkastjes en erg betaalbaar.

Er zitten trouwens nog enkele typfoutjes in: grote = grootte, en bij de sonata: weze = wezen. misschien meer.

[ Voor 25% gewijzigd door geert1 op 12-04-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap - ellAse

En een voeding voor 100 is ook wel erg veel. Je hebt al goede, kwaliteits voedingen voor rond de 60~ euro. Veranderd dat (gemiddeld) dan naar 80 ofzo.

Voor de rest: leuk topic, mooie TS en dit kan een leuke discussie worden :*).

[ Voor 21% gewijzigd door sky- op 12-04-2007 09:20 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Danku

En ik heb inderdaad expres de voeding eruitgelaten. Das een heel andere discussie. Maar mocht er een voeding in zitten van een goed merk kun je hem schatten op een waarde van 50 Euro denk ik. Dan kun je voor de kast tot 150 gaan.

Ik probeer hier nog wel een beeetje in het midden segment te blijven. Ik moet zeggen dat de lian li inderdaad het uiterste is in de marges die ik heb gesteld :) ben verrast dat die er bij kan.

Zo zie je maar dat er nog genoeg kasten te vinden zijn...:)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ekitch schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:12:
Ik hoor dat papst fans het stilst zijn dan zouden er daarn nog 2-3 bij moeten om ook de airflow aan de eisen te laten voldoen.
Ik zou ook eens kijken naar nexus fans, zijn stiller én goedkoper... Ik heb een keer papst fan gekocht, was duur, en helemaal niet echt stil. Maargoed dan moet je hem waarschijnlijk weer langszamer laten draaien ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
zijn er nog eisen aan de voeding..? degene die ik opnoemde is wel prijzig, maar heerlijk stil.. persoonlijke keuze dus..

ik zweer bij tagan maar dat wil niet zeggen dat andere voedingen minder zijn.. verduidelijk dat even in de TS bitte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
@tomvdburg: Zoals ik dus zei ik heb de voeding er uitgelaten. Dus voeding doet er niet toe. Het is alleen in sommige gevallen zo dat er een voeding meegeleverd wordt. Zoals bij de sonata II. In dat geval heb jee kast van 100 maar met een voeding; dus zeg dat de kast dan 50 "kaal" zou kosten.

Algemeen: het is niet zo dat het eisen zijn, meer dat de kasten niet teveel uiteen gaan lopen, zodat er nog een mogelijkheid is ze met elkaar te vergelijken.
Geen bigtowers vs small towers :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Ekitch schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:35:
@tomvdburg: Zoals ik dus zei ik heb de voeding er uitgelaten. Dus voeding doet er niet toe. Het is alleen in sommige gevallen zo dat er een voeding meegeleverd wordt. Zoals bij de sonata II. In dat geval heb jee kast van 100 maar met een voeding; dus zeg dat de kast dan 50 "kaal" zou kosten.

Algemeen: het is niet zo dat het eisen zijn, meer dat de kasten niet teveel uiteen gaan lopen, zodat er nog een mogelijkheid is ze met elkaar te vergelijken.
Geen bigtowers vs small towers :)
ik typte terwijl jij je post postte.. :)

uhm, nou small tower kan geen 8800 GTX (denk ik?) slikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
:) nee daarom gaan we ook voor de miditowers.:)

En de 8800 GTX is voornamelijk een marge zodat de kast niet te krap is van binnen. Het bekende verhaal met de Sonata II: daar past ie wel in maar je moet er wel moeite voor doen. De 8800 GTS past makkelijk.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silverstone heeft ook de TJ08; mATX kast, maar met plek voor een full ATX voeding en redelijk wat ruimte binnen. Ruim genoeg; 2 * 5,25", 4 * 3,5". Heeft ook plek zat om zelfs 2 * 8800GTX in SLI kwijt te kunnen. Wordt bovendien gekoeld door 2 120mm fans :) erg netjes zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217820

Ik snap iets niet... De voeding heeft een fan, maar de case zelf ook? Is dat noodzakelijk met de nieuwe systemen? Dat is voor mij compleet nieuw.

Ik wil namelijk nieuw systeem, en ik vind die Poseidon helemaal vet. Als ik die bestel zitten die fans er dan auto bij?

Dan neem ik er deze voeding bij: Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01)

Voor het volledige plaatje zal ik alles wat ik nieuw koop even vermelden;

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600
Moederbord:
Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Koeler proc:
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Videokaart:
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) N8800GTS/HTDP/320M
Intern Geheugen:
Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2x 1GB CL3 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Groet

SenDog (die in 2001 zijn laatste PC upgrade deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 22-04 16:03
Anoniem: 217820 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:55:
Ik snap iets niet... De voeding heeft een fan, maar de case zelf ook? Is dat noodzakelijk met de nieuwe systemen? Dat is voor mij compleet nieuw.
In feite is een fan in de case als extra erbij gekomen in meeste gevallen. De ATX specificatie zegt eigenlijk dat warmte via de voeding naar buiten gaat (Kijk maar hoe dicht de voeding eigenlijk bij de processor fan zit.
Verder als je geen fan in je voeding zou hebben dan zou je daar geen enkele airflow hebben om de warmte daar weg te transporteren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb pas geleden een Antec NSK4400 voor mijn ouders gekocht, dat is een erg prettig kastje voor nog geen 45 euro. Het grootste nadeel is dat de HDD's niet direct te koelen zijn, de enigste fan aan de voorkant zit namelijk onder het HDD rekje. Voor koeling van de harde schijven moet je dus een beetje vertrouwen op de (bijzonder stille en krachtige) 120MM fan aan de achterkant. Omdat ik zelf wel mijn harde schijven wil koelen heb ik zojuist voor mijzelf het wat grotere broertje van de NSK4400 besteld, de NSK6000. Dat is een NSK6500/6600 zonder voeding want die heb ik toch zelf al. Het voordeel van de NSK6000 boven de NSK4400 is dat er aan de voorkant 2x 92mm fans kunnen, ipv 1x 80mm en dat deze fans de HDD's koelen. Verder is hij wat groter wat het makkelijker maakt om het moederbord in te bouwen. De NSK6000 kost maar 55 euro, dan houd je nog zo'n 50 euro over, waar je een behoorlijk goede voeding voor kunt kopen. Voor iets meer dan 100 euro heb je dan een goede stevige kast (ik kan er op staan, en ik weeg 105KG) die goed geluid dempt en uitstekend geluid dempt.

Plaatjes van de NSK6000 (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7c37e8b8524cb83e51e561e69757306/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e784e2f5abbdd2de46edf995efd76a20/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 04-05-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:02:
Ik heb pas geleden een Antec NSK4400 voor mijn ouders gekocht, dat is een erg prettig kastje voor nog geen 45 euro. Het grootste nadeel is dat de HDD's niet direct te koelen zijn, de enigste fan aan de voorkant zit namelijk onder het HDD rekje. Voor koeling van de harde schijven moet je dus een beetje vertrouwen op de (bijzonder stille en krachtige) 120MM fan aan de achterkant. Omdat ik zelf wel mijn harde schijven wil koelen heb ik zojuist voor mijzelf het wat grotere broertje van de NSK4400 besteld, de NSK6000. Dat is een NSK6500/6600 zonder voeding want die heb ik toch zelf al. Het voordeel van de NSK6000 boven de NSK4400 is dat er aan de voorkant 2x 92mm fans kunnen, ipv 1x 80mm en dat deze fans de HDD's koelen. Verder is hij wat groter wat het makkelijker maakt om het moederbord in te bouwen. De NSK6000 kost maar 55 euro, dan houd je nog zo'n 50 euro over, waar je een behoorlijk goede voeding voor kunt kopen. Voor iets meer dan 100 euro heb je dan een goede stevige kast (ik kan er op staan, en ik weeg 105KG) die goed geluid dempt en uitstekend geluid dempt.

Plaatjes van de NSK6000 (klikbaar):
[afbeelding] [afbeelding]
Ziet er goed uit. NSK6500 maakt gebruik van een voeding 430W ATX12V
MidiTowerATX 3x5.25 1x3.5 5x3.5 2xUSB BlackSilver Antec
Alleen past hier een 8800GTX in? door die HD-holder lijkt het wat krap te zitten allemaal.

Is een bigtower makkelijker te koelen als een miditower? ivm grotere ruimtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 217820 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Ziet er goed uit. NSK6500 maakt gebruik van een voeding 430W ATX12V
MidiTowerATX 3x5.25 1x3.5 5x3.5 2xUSB BlackSilver Antec
Alleen past hier een 8800GTX in? door die HD-holder lijkt het wat krap te zitten allemaal.
Durf ik niet te zeggen, er past gewoon een standaard ATX moederbord in dus kaarten die niet langer zijn dan dat moeten gewoon passen. Als ik 'm in huis heb zal ik weleens meten. Mijn huidige kast is 6cm langer (kan ook full ATX mobo's aan) en daar passen 8800's iig wel. Die NSK6000 heeft toch wel de standaard midi-tower maten, dus het lijkt me sterk dat nieuwe kaarten dan niet zouden passen. De NSK4400 is best kort (iets korter dan de NSK6600), daar zou een 8800 of andere lange kaart maar met moeite passen. Ik heb er een 3Ware 7500-4LP ingekregen, maar als er dan nog aan de achterkant voedingsconnectoren uitsteken zou het krap worden.
Is een bigtower makkelijker te koelen als een miditower? ivm grotere ruimtes?
Ik heb een aantal bigtowers gehad en gebouwd voor anderen, maar ik vind de beschikbare ruimte altijd nogal tegenvallen. Vaak kan je niet eens zo gek veel koeling kwijt en door de hoeveelheid loze ruimte in zo'n kast kan de warme lucht overal heen. Bij een midi-tower, die voor 90% van de mensen groot genoeg is, heb je meer een stabiele airflow van voor naar achter waarbij de lucht dan over alle belangrijke componenten heen gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 04-05-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SilverStone Temjin TJ09

WOW.. helaas wel erg prijzig.. €250.
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:UIeKtc-Y0vfEXM:http://www.compusaveinc.net/item_images/ss_tj09.jpg

Hier een hele leuke review.. zitten 5 fans op!!

Maar omdat ik van plan ben om mijn comp te OCén denk ik dat ik met luchtkoeling toch wel enkele fans erbij moet hebben..

De NSK6000 (of 6500)Ventilatoren:

Achterkant : 1 x 12 cm - ( 1 geïnstalleerd)
Voorkant : 2 x 9.2 cm - ( 0 geïnstalleerd)
1 x 8 cm - ( 0 geïnstalleerd)

even een noob vraagje..edit: opgelost.

Ziet er aardig uit! misschien wordt het de 6000 wel, een betaalbare kast met genoeg fans, en genoeg ruimte. Toevallig ervaringen met de voeding van de 6500?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 217820 op 04-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb hier een Smartpower 2.0 300, en een Truepower 380. Beiden doen ze het perfect qua stabiliteit, warmte en geluid. Van de Smartpower is wel bekend dat er een aantal slechte series zijn, de condensatoren ploffen waarna de voeding met een mooi rookwolkje richting de PSU hemel gaat. Gelukkig zijn Antec voedingen van dusdanige kwaliteit dat de rest van je hardware dat gewoon overleeft. Antec is ook niet moeilijk met garantie, dus mocht je zo'n slechte Smartpower treffen (niet erg waarschijnlijk) is garantie zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:04
ik vind zelf de 3R System R110 erg mooi. Zou hier een 8800 GTX in passen?
Jammer dat hij nog nergens te koop is want zou graag de prijs willen weten.
Heb hier zelf ook 3R system r202li staan en vind ook een zeer fijne behuizing maar de r110 vind ook mooier en heeft betere airflow. en eeen hele mooi feature is de HDD heatsink om de hitte van je hdd's weg te geleiden. Dan hebben de hdd's ook eens minder fouten

[ Voor 18% gewijzigd door the squaler1 op 05-05-2007 14:28 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 21:57

BTS

Ik heb de soprano besteld zeer mooie kast (met window) en het hdd rek zit achter een koeler zodat die ook gekoeld worden wat ze wel zo fijn gaan vinden:) en er zitten zowiezo al 3 fans bij
en hij is zoals de TS'er al zegt niet duur wat ik belangrijk vind :P
maar wat zou bij jullie bijvoorbeeld de doorslag geven om een bepaalde kast te kopen? koelen, prijs, inrichting, uiterlijk(ook belangrijk), nog meer?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Al gekeken naar een Nexus Breeze 500 kast?

http://www.nexustek.nl/breeze_500_watt_computer_case.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijkt me dat het best wel een stofzuiger is die Nexus. Luchtinlaat aan de onderkant? Maar is verder idd. een goede kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Ik heb vandaag de Antec p182 besteld. Het is zeg maar de p180 met een aantal verbeteringen waaronder extra ruimte achter mobotray om je kabels weg te werken.
Heb er zin an !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb uiteindelijk toch de Nexus Breeze 500watt besteld. Helaas moet ik mijn cddrives/dvd-r-drives nu nog even zwart spuiten. Ik kan nergens vinden wat de precieze kleur van de breeze 500 front is. Er staat black on front, silver on rear. Kan ik er dan vanuit gaan dat het standaard zwart is? Niet dat mijn cd/dvd-r frontjes weer TE zwart gespoten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
heb zelf nu een Aerocool ExtremEngine 3T...
is wel koele, stille kast...alleen kwalitatief niet zo heel geweldig, en niet heel erg ruim

ik zou een Thermaltake Soprano kopen....de gewone heb je al voor 60 euro, de DX versie (aluminium) 100 euro
erg mooie kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:11

yassine

Nothing to it but to do it!

neeeeh ;( Nexus Breeze is echt zon k*t kast. ( stofzuiger, slecht met inbouwen, degelijkheid etc zijn de eigenschappen van deze pc )

Maar je heb hem al besteld so who cares ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In het kader van mijn eerdere post in dit topic; ik heb de Antec NSK6000 inmiddels binnen. Vanmiddag heb ik er een productsurvey over geschreven, en wat foto's online gezet. De mensen die deze kast dus overwegen hebben dus nu wat meer beeldmateriaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal maanden een Antec Nine Hundred.

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/900_q.jpg

Persoonlijk vind ik dit een goede case - Voeding gaat onderin, de harddisks zitten in koelunits met 12cm fans. Alle fans zijn instelbaar qua voltage.

Pricewatch Link
:)

[ Voor 15% gewijzigd door SileX op 08-05-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 20:56
yassine schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:56:
neeeeh ;( Nexus Breeze is echt zon k*t kast. ( stofzuiger, slecht met inbouwen, degelijkheid etc zijn de eigenschappen van deze pc )

Maar je heb hem al besteld so who cares ;)
Ik heb deze case ook, en wat dat stofzuiger betreft heb je gelijk... Dat filter onderin zit in no-time vol, en echt koel is hij ook niet te krijgen. (heb een p4 640 met stock cooler) Ook maken de fans wat geluid, maar dat kun je ondervangen door er anderen in te hangen... Verder is het wel een hele mooie case, en de voeding doet zijn werk ook goed. btw ook gemakkelijk open te maken, 1 thumbscrew en je hebt alle kanten eraf.

De voorkant is trouwens gewoon zwart, de standaardkleur (zitten een paar mooie bezels bij, die je dvdspelers mooi integreren in het geheel) Ik heb er een nec n3540 inzitten volgens mij (in ieder geval een nec) en die heeft dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
  • Laatst online: 19-03 00:27
Antec P150 & Solo al bekeken? Zijn dezelfde kasten alleen dan andere kleur, en bij de P150 zit een Antec Neo HE 430 voeding en stealth plaatjes voor twee 5.25" drives. Ik heb zelf de Solo.

De witte P150.
Afbeeldingslocatie: http://www.techneek.co.uk/reviews/antec_p150/antec_p150.jpg

De zwarte Solo.
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1044.jpg
Even wat specs:
Formaat : ATX
Gebruik: PC-Behuizing
Kleur: Zilver/Zwart
Formaat (BxHxD): 206 x 445 x 470 mm

5,25 inch, extern: 4
3,5 inch, intern: 4
3,5 inch in 5,25 inch: 1

Casefans
2 x 92mm optioneel
1 x 120mm aanwezig

Materiaal: Staal
Behuizing bijzonderheden: Dubbellaags staal en plastic zijpanelen om geluidsontwikkeling tegen te gaan.

7 Slotopeningen

Power- en Resetknop, 2x USB 2.0, 1x FireWire, 2x Audio
2 x USB
1 x FireWire
2 x 3,5mm Audio

Max. inbouwformaat: 305x244 mm

Overige informatie Er zijn twee mogelijkheden om je harddisks te plaatsen in de Antec Solo. Er is een optie om vier 3,5 inch schijven tussen rubberen ringen te plaatsen of u heeft de mogelijkheid om drie 3,5 inch schijven op te hangen voor minimale geluidsontwikkeling.
De P150 is dus zo'n beetje hetzelfde maar dan in het wit, met een Neo He 430 voeding.
Prijzen:
Solo: ~80,-
P150: ~130,-

De 8800GTX is als ik het goed heb 27.9x23cm, dus die past met een kleine 3cm over, dat is natuurlijk niet erg royaal, maarja, ik vind eigenlijk niet dat je Antec erop moet afrekenen dat NVIDIA zulke belachelijk grote kaarten maakt ;)

De 120mm fan is een Antec Tricool, zit een knopje aan waarmee je de fan op drie standen kan zetten.

Airflow, RPM en Noise volgens Antec:
Airflow: 39 / 56 / 79 CFM
RPM: 1,200 / 1,600 / 2,000 RPM
Noise: 25 / 28 / 30 dBA

Getest door http://www.silentpcreview.com, hun metingen:
Airflow: 30 / 53 / 73 CFM
RPM: 870 / 1430 / 1930 RPM
Noise: 23 / 27 / 36 dBA@1m

Note: Dit maakt Antec niet minder betrouwbaar dan andere bedrijven, het is voor fans bijna gewoon dat de aangegeven specs niet geheel kloppen. Daarbij test Antec het natuurlijk anders dan de jongens van SPCR, en is het dus logisch dat er andere resultaten uitkomen.

Ik heb de fan zelf op de laagste stand staan, dit is voor de meeste systemen meer dan genoeg, en nog redelijk stil.

Het ophangingssysteem voor de HDDs werkt erg goed, geluid drastisch vermindert.

Maarja, ik zal maar ophouden voordat dit een product survey op de verkeerde plek wordt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 22-02 09:42
Het leek mij wel relevant voor deze discussie dat Antec enige dagen geleden de Sonata III heeft uitgebracht:

Antec Sonata III

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/sonataIII_Q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/open_fan_S.jpg

Een strakke kast met 500W voeding voor iets meer dan 100 Euro. De meest opvallende veranderingen ten opzichte van de Sonata II zijn het afstappen van de (door sommigen als vrij waardeloos bestempelde) airduct boven de CPU en videokaart en het gebruik van de 80 PLUS gecertificeerde EarthWatts 500 Watt voeding met actieve PFC. Bovenstaande afbeelding toont ook de USB, eSATA en audio poorten in een net horizontaal rijtje aan de voorkant.

Van de kast heb ik nog geen reviews kunnen vinden, wat op zich niet al te verbazend is, maar de voeding is al enige tijd beschikbaar en deze schijnt de moeite van het aanschaffen zeker waard te zijn: jonnyGURU.com ontdekt in een uitvoerige test dat de voeding maar één 12V rail heeft in plaats van twee, maar geeft het toch een 9.5 voor performance en een 10 voor value.

De specificaties:
Grootte : 206 x 425 x 463 mm (Breedte x Hoogte x Lengte)
Kleur : Zwart
Netto gewicht: 11.6 kg
5.25” bay (ex): 3
3.5” bay (in): 4 (in individuele trays met siliconen grommets)
Fans: 120mm Tricool fan (achterzijde) met drie handmatig instelbare snelheden, plaats voor een 120mm fan (voorzijde, optioneel)
Extra’s:
- Improved overall air intake for better and quieter cooling
- Metal double hinge door allows the door to open up to 225º
- Built-in washable air filter keeps harmful dust out of your case
- 0.8mm cold rolled steel for durability

Pricewatch

Edit: Meer plaatjes zij beschikbaar via Newegg.com.

[ Voor 10% gewijzigd door Message op 20-05-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 07:27
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een Coolermaster Centurion 5 of de 534, in combinatie met de eXtreme Power Passive PFC 380W voeding.

Naar mijn mening gewoon een degelijke niksmismee voeding.

De kast vind ik stijlvol, stevig, makkelijk om onderdelen in te verwerken, en een goeie airflow. Met als voordeel dat de centurion 534 plastic klembeugels heeft voor de HHD, zodat deze nog minder trillingen doorgeeft aan de kast.

Ik heb voor een aantal mensen een systeem samen gesteld in elkaar gezet, en allemaal met deze behuizing en voeding. Werkt nog steeds naar behoren en zal in de toekomst ook zeker weer deze gebruiken.

http://www.coolermaster-e...=product_list&p_class=689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Iemand al een review tegen gekomen van die Sonata III? Of informatie over de levertijd? Ik wil 'm misschien bestellen, maar als het nog een maand gaat duren neem ik toch maar de Sonata II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 04:26

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k Heb zelf net een Antec Nine Hundred besteld, voornamelijk om z'n geweldige airflow (200mm fan bovenop :P) en z'n strakke design.
In eerste instantie wou ik weer 'n big tower (altijd gehad en lekker ruim) met zo'n via de achterkant verwijderbaar paneel waar het mainboard op zit (superhandig met installeren). Ik had een mooie maar die's gewoon uit 't jaar nul en z'n airflow is bagger :/
Die 900 is eens niet zo'n lomp groot ding en eens de zooi erin zit kan ie weer 'n tijdje dicht blijven...

Viel me trouwens op dat Antec in meer kasten er tegenwoordig voor kiest de voeding onderin te plaatsen ipv bovenin. Maar waarom eigenlijk?
Bovenin zat die toch altijd mooi direct boven de processorkoeling? Hoewel dat bij die 900 geen probleem zal zijn met z'n exhaust fan bovenaan icm Arctic Freezer 7 Pro processorkoeling vlak ervoor... Maar waar ik het meeste voor vrees, is dat de voeding met een grote fan in de "onderkant" in no-time helemaal vol met stof gezogen zit... Iemand daar meer ervaringen mee? :?

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Hmmm zal hem toch eens moeten updaten :) ga ik vanavond wel eens aan beginnen.

Ik ben zelf een beetje gek geworden van de R110 the One. Mijn probleem echter die kan ik nergens bestellen waarschijnlijk. Iemand ideeen??

Moet zeggen dat Antec op het ogenblik inderdaad goeie kasten maakt. De Antec III is hier weer een goed voorbeeld van. Ik wil echter geen deurtje dus het wordt toch de r110 (als ik hem kan vinden) of de poseidon.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Laatst online: 15-04 11:04
Ekitch schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:27:
Hmmm zal hem toch eens moeten updaten :) ga ik vanavond wel eens aan beginnen.

Ik ben zelf een beetje gek geworden van de R110 the One. Mijn probleem echter die kan ik nergens bestellen waarschijnlijk. Iemand ideeen??

Moet zeggen dat Antec op het ogenblik inderdaad goeie kasten maakt. De Antec III is hier weer een goed voorbeeld van. Ik wil echter geen deurtje dus het wordt toch de r110 (als ik hem kan vinden) of de poseidon.
idd de 3R R110 the One is een waanzige kast ik heb overal zo'n beetje gekeken in nl maar nergens. het rare de sonata III is korter uit en is bij een hoop webshop te vinden. salland levert overigens veel 3r systems spul

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb na de aankoop van mijn Antec Sonata II al eens een mini-review geschreven over deze kast en was niet tevreden over het bijgeleverde airduct en fan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Jesse99 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:57:
Viel me trouwens op dat Antec in meer kasten er tegenwoordig voor kiest de voeding onderin te plaatsen ipv bovenin. Maar waarom eigenlijk?
Bovenin zat die toch altijd mooi direct boven de processorkoeling? Hoewel dat bij die 900 geen probleem zal zijn met z'n exhaust fan bovenaan icm Arctic Freezer 7 Pro processorkoeling vlak ervoor... Maar waar ik het meeste voor vrees, is dat de voeding met een grote fan in de "onderkant" in no-time helemaal vol met stof gezogen zit... Iemand daar meer ervaringen mee? :?
Eerlijk gezegd geen directe ervaring mee, maar waarom ze het doen weet ik wel.

Als je een voeding direct boven de CPU hangt, zuigt deze dus warme lucht van de CPU naar binnen, dat je met warme lucht minder goed kan koelen dan met koude lucht is natuurlijk ook geen grote verassing. Het idee is dus eigenlijk dat de voeding de relatief koude lucht onderin de kast aanzuigt, en dus meer met minder lucht kan doen, waar door de fan minder hard hoeft te draaien en minder geluid maakt. Goede kans dat het wel meevalt met het stof omdat er simpelweg minder lucht door de voeding heen gaat.

Overigens is het in de P180 zo (waar de voeding ook op de bodem zit), dat de voeding in een aparte tunnel zit (samen met eventuele HDDs) om helemaal geen last te hebben van de warme hardware als GFX kaart en CPU.

Daarbij is een uitzuigbeurt op zijn tijd sowieso geen slecht idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Afbeeldingslocatie: http://www.mgecompany.com/xgbox/images/product/400x400/viper-side.jpg

Dit vindt ik wel een mooi kast: De Viper

is ongeveer 80 euro

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166305

Deze kast heb ik nu al een tijdje.
http://www.aerocool.us/p-case/aeroengine2/aeroengine2.htm
Ik heb de kast in het zilver. Ziet er goed uit en koelt heel goed.
Hij is niet groot, mijn X1800XT en mijn hdd konden nie achter elkaar.
Dan kon ik de kabels niet aansluiten 8)7

Maar voor de rest echt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Ik geloof dat dit dezelfde is als Remmertjuh poste:
Afbeeldingslocatie: http://www.atruereview.com/viper/04th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/cases/xg/viper/viperfront.jpg
In het blauw.

Eerlijk gezegd vinik er niet veel aan, maarja, smaken verschillen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sylph-DS op 29-05-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 21-04 22:55
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er een behuizing tussen zou staan van NZXT. Deze fabrikant maakt de laatste tijd steeds mooiere, stevigere, en koelere behuizingen. Ik heb zelf deze staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.casemoddingstuff.nl/catalog/images/lexa.jpg

Mijn vader noemt het kitsch, maar ik vind hem prachtig! Een review van de kast kun je hier vinden.

Op de fabrikantswebsite staan alle details, en nog wat foto's

[ Voor 6% gewijzigd door FreddyFish op 29-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

Een beetje oud maar toch belangrijk lijkt me:

De nieuwe Centurion was al te zien op de vorige Cebit, hopelijk komt hij binnenkort uit,

http://img252.imageshack.us/my.php?image=16032007130.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Wat is nou de bedoeling van dit topic. Ik zie nou hierboven drie case, waaronder de viper, en die lijken me nou niet kwalitatief goede cases. Het zal voornamelijk eyecandy zijn wat ze bieden, maar ik verwacht dat ze het zullen afweten op koeling en layout.

Maar over die Sonata 3. Is deze nou beter geworden qua airflow en koeling? Waarschijnlijk evenveel mogelijkheden tot plaatsen van extra fans en dezelfde 120mm fan meegeleverd als in de Sonata 2? Als ik de specificaties lees is de Sonata 3 er qua ruimte iets op achteruit gegaan. Hoe zit het trouwens met de koeling van de hd's in de Sonata 3 of was dat met de Sonata 2 ook al een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 14:17
Geen probleem met het koelen van HDD's bij Sonata hoor, je kunt namelijk een 120 mm fan achter de schijven hangen, Verder heb ook ik goede ervaringen met Antec behuizingen, laatst nog een NSK4400 beviel goed ! verder goede ervaringen met: Antec sonata (1) en SLK3700-BQE Black Quiet Edition (h) Qua geluid vind ik antec's ook zeer stille kastjes.
Mindergoede ervaringen heb ik met Antec Smartpower voedingen :(

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Maar waar komt de lucht dan vandaan. Er is toch geen rooster voor de kast die lucht van buiten de kast toelaat of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Bij de Antec Sonata II komt de lucht langs de bolling aan de voor/onderzijde. Hier zit een stalen rooster achter dat op den duus behoorlijk vol stof komt te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Zit ook al zo belachelijk lang te ouwehoeren over welke kast. Welke kast doe ik nou..
Nou, die Nine Hundred van Antec is op dit moment wel een hele goede kansmaker.
Altijd gedroomd van dit topic :'( *snif* (mooi moment)

Zeker een goed draadje en ik blijf hem nog even volgen aangezien ik mijn XEON-bak om wil zetten/bouwen naar een luchtgekoelde i.p.v. water. (hier kan ik gewoon niet mee omgaan.)
Ik wil goed gekoeld en stil natuurlijk, wie niet tegenwoordig.
Moet alleen nog 2 CPU koelers vinden, Wie kan helpen, heb een lijstje in dit topic [linkje]

Erg benieuwd naar de verdere discussie d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door armano op 30-05-2007 01:57 ]

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 14:52

Dutch_guy

WYSIWYG

Mijn huidige case (de rechter):

Aerocool Masstige / Baydream

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/cases/aerocool/masstige/Aerocool(200).jpg

Zeer fijne kast, weinig herrie, degelijk en wat mij betreft een zeer strak uiterlijk. Kost rond de Euro 90,-

Review:

http://www.cluboverclocke...rocool/masstige/index.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Dutch_guy op 30-05-2007 02:06 ]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
Hey, leuk topic, zit zelf al lang te kijken naar een andere kast. Kwam deze Procase Nitro tegen en vond het wel een aardige kast voor een nette prijs. Is al vrij lang op de markt en ben eigenlijk benieuwd of er mensen die ervaring met deze kast hebben.

Formaat ATX, µATX

Gebruik PC-Behuizing

Kleur Zwart, grijs of blauw

Formaat (BxHxD) 205 x 540 x 488 mm

Gewicht
Behuizing 11 kg
Totaal 11 kg

Bays
5,25 inch, extern 5
3,5 inch, extern 2
3,5 inch, intern 5

Casefans
1 x 120mm aanwezig en 1 x 120mm optioneel

Materiaal Aluminium

Behuizing bijzonderheden
HDD vibratie bescherming, eenvoudig te openen zijpaneel

Achterzijde 7 Slotopeningen

Voorzijde
2x USB 2.0, 1x IEEE1394, 1x line out, 1x mic out

Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/Images/nitrozilverweb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/3165-GIF3346.jpg

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/3165-GIF3348.jpg

Pricewatch http://tweakers.net/price...-PSU-Zilver)-prijzen.html

[ Voor 7% gewijzigd door Fonzie27 op 30-05-2007 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Deze post gaat over de Sonata III.
Waster schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:38:
Maar waar komt de lucht dan vandaan. Er is toch geen rooster voor de kast die lucht van buiten de kast toelaat of zie ik dat verkeerd?
Er zitten inderdaad roostergaten voorin, het stoffilter zit namelijk ook aan de voorkant. Dat zijn die fraai gevormde donkere sleuven aan de voorkant, misschien iets beter te zien in de mechanical drawing. Wat stofhappen betreft maak ik me geen zorgen. Het stoffilter zou het meeste prima moeten kunnen tegenhouden en daarnaast draait mijn huidige kast al drie jaar zonder zijpaneel zonder grote problemen. Als ik een component moet vervangen dan moet ik even blazen ja, maar dat valt gewoon onder pc onderhoud vind ik. Het feit dat het stoffilter er van onderen in/uit gaat is ook geen groot probleem, even de kast op zijn zij leggen en klaar.

Wat de levertijd betreft daar heb ik ook nog geen duidelijk idee over... De meeste webshops hebben hem op 14 dagen of 10+ dagen staan, iComputers heeft hem als preorder in zijn assortiment. Zal nog wel even duren denk ik. Er staan twee micro reviewtjes op Newegg, verder kan ik nog steeds niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Ik denk eerlijk gezegt niet dat er erg grote reviews komen van de Sonata III, dit omdat hij nou eenmaal niet zo heel veel anders is dan de vorige Sonata's. Waarschijnlijk komt er hier en daar nog wel een artikel over de verschillen die er wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sylph-DS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:13:
Ik denk eerlijk gezegt niet dat er erg grote reviews komen van de Sonata III, dit omdat hij nou eenmaal niet zo heel veel anders is dan de vorige Sonata's. Waarschijnlijk komt er hier en daar nog wel een artikel over de verschillen die er wel zijn.
Niet? Denk het juist wel. Kijk maar naar de Antec P182 (waar de verschillen met zijn voorganger nog kleiner waren), waar ook veel aandacht aan werd besteed. Dat krijg je nu eenmaal als een populaire kast een opvolger krijgt ;)
Maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit wel heel erg te twijfelen tussen de Sonata III en de Sonata II. De III heeft toch wel een aantal interessante vernieuwingen, ook de voeding zou beter moeten zijn. Maar ik heb echt geen zin om nog een maand te wachten, ik wil dat ding wel gewoon hebben nu. Komt nog eens bij dat de Gigabyte GA-965P-DS3 op dit moment slecht leverbaar is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga zowiezo wachten op de III. Simpelweg afgaande op de best buy guides hier op T.net zat ik er al aan te denken de Sonata II te kopen (poor/lazy man's solution), maar na wat meer gedetailleerde reviews daarover gelezen te hebben zat ik toch te twijfelen - de airduct bleek niet echt geweldig te zijn (goed, die kun je gewoon weglaten natuurlijk), maar vooral de voeding was niet zo bijzonder. Ik wil juist wel een beetje kwaliteit voeding, dus toen ik de gelinkte review over de EarthWatts EA-500 las (blijkt een Seasonic voeding te zijn) was voor mij de beslissing eigenlijk wel gemaakt.

Het feit dat die voeding maar één 12V rail lijkt te hebben in plaats van de gespecificeerde twee (werd in het voedingen topic een vraag over gesteld geloof ik) maakt op zich niet zo heel veel uit, de spanningen blijken allemaal vrij stabiel te zijn: 20mVpp in het ergste geval, terwijl de ATX specificatie 120mVpp toestaat. Ik hoef geen fancy design of toeters en bellen, gewoon een stille, zuinige, betrouwbare voeding.
Voor EUR 110 een mooie kast EN een goede voeding is prima in mijn boekje. Je kan moeilijk voedingloze kasten met de Sonata III vergelijken als die in dezelfde prijsklasse zitten - zo'n PSU kost je zo EUR 50 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, mijn systeem wordt waarschijnlijk toch niet zo'n slurper, maar toch. De Sonata II gaat ook al weer heel wat jaartjes mee, om nou voor die twee weken een oude kast te bestellen... Ik ga vanmiddag Azerty maar eens bellen, misschien hebben die meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Anoniem: 125679 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:02:
Lian Li heeft een erg mooie, compacte full-ATX kast voor een mooie prijs (€ 100 bij Alternate): de PC-A05. Voldoet aan al je eisen!
[afbeelding]
Verder heeft Silverstone veel verschillende kwaliteitskasten die ook aan je eisen voldoen.
http://www.silverstonetek.com/products/p-menu/enclosure.html
De TJ04 en TJ06 vallen mooi in jouw plaatje!
Die Lian Li is een mooie kast.
In de PW te zien bij Freezing Hardware voor 89!
Gunstige prijs alleen word er gezegd dat ie 1 120MM fan voor en achter heeft. Maar waar zit in hemelsnaam die voorste :?
Op Newegg kon ik hem ook niet vinden op de foto's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zit achter het voorpaneel; de lucht uit de kast wordt via spleten in de zijkant van het voorpaneel naar buiten geblazen (de airflow in deze kast is van achter naar voor ;) ).
Zie hier voor foto's!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 125679 op 30-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azerty kon iig geen uitsluitsel geven over de Sonata III, dus ik heb maar gewoon de Sonata II besteld. Ook een mooie kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148095

armano schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Die Lian Li is een mooie kast.
In de PW te zien bij Freezing Hardware voor 89!
Gunstige prijs alleen word er gezegd dat ie 1 120MM fan voor en achter heeft. Maar waar zit in hemelsnaam die voorste :?
Op Newegg kon ik hem ook niet vinden op de foto's e.d.
een paar foto's van de A05

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n101/carbon12/A05_FULL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n101/carbon12/A05_3QF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n101/carbon12/A05_SD2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n101/carbon12/A05_3QB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Apart, de CPU + koeler zitten naast/voor de outtake..Tuurlijk, hier is achter de intake.. hihi..
Denk overigens dat ik in de problemen kom met mijn 2 x 2,8 Xeon :?

[ Voor 5% gewijzigd door armano op 30-05-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armano schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:28:
[...]

Apart, de CPU + koeler zitten naast/voor de outtake..Tuurlijk, hier is achter de intake.. hihi..
Denk overigens dat ik in de problemen kom met mijn 2 x 2,8 Xeon :?
mja tis allemaal erg krapjes.
ik heb deze kast bestelt samen met een modulaire voeding.
(zodra ik hem heb zal ik de maten even doorgeven)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 148095 op 30-05-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Alhoewel ik die Lian Li van buiten er wel chique uit vind zien, vin ik em van binnen maar raar. Opzekop? Achterstevoren? Op deze manier komt zo'n beetje alle lucht eerst langs de CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meeste Dual Xeon borden zijn E-ATX als ik me niet vergis..!? Deze kast is gewoon ATX ;)
Sylph-DS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:36:
Alhoewel ik die Lian Li van buiten er wel chique uit vind zien, vin ik em van binnen maar raar. Opzekop? Achterstevoren? Op deze manier komt zo'n beetje alle lucht eerst langs de CPU..
Maar dat is toch juist wat je wilt? Er zijn wel meer kasten waar het moederbord ondersteboven hangt, en de 'reversed airflow' is waarschijnlijk gedaan ovm de plaatsing van de voeding (voorin); anders blaast die z'n warme lucht de kast in!

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 125679 op 30-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Anoniem: 125679 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:37:
Meeste Dual Xeon borden zijn E-ATX als ik me niet vergis..!? Deze kast is gewoon ATX ;)
Heb een ASUS PC-DL, ik denk dat deze kast bij mij afvalt.
inderdaad een aparte kast, dan komt toch de Nine Hundred weer stapje dichter bij. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Anoniem: 125679 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:37:

[...]

Maar dat is toch juist wat je wilt? Er zijn wel meer kasten waar het moederbord ondersteboven hangt, en de 'reversed airflow' is waarschijnlijk gedaan ovm de plaatsing van de voeding (voorin); anders blaast die z'n warme lucht de kast in!
Lucht eerst langs de CPU? Nee, dat is niet juist wat ik wil, dit houdt namelijk in dat de rest van de hardware de afgedankte warmte van de CPU te verduren krijgt. Omdat de CPU de meeste hitte genereert kan hij zich ook prima koelen aan lucht die wat warmer is, terwijl andere harware zoals HDDs toch echt wat koudere lucht nodig heeft. Volgens mij is het juist beter om de koeler vlak voor de exhaust te zetten, dan krijgt hij meer dan genoeg lucht, die dan misschien ietsie warmer is, maar voor een CPU maakt dat toch niet enorm veel uit.

Verder denk ik dat het andersom is, voeding voorin om reversed airflow mogelijk te maken. Echt veel voordeel heeft een voeding voorin namelijk niet. Ik zie Lian Li er nog wel voor aan dat ze het alleen maar zo gedaan om 'hip' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:07

pbd

Ik heb die Lian Li A05A kast ook. De reversed airflow, sjah wat moet ik daar nu van zeggen. Voordeel vind ik dat het aantrekken van stof aan de achterkant gebeurt in plaats van aan de voorkant in het zicht. Niet echt een voordeel maar ook geen nadeel. Qua ruimte vind ik het meer dan voldoende. Ik heb de volgende set ingebouwd:
Asus P5B Deluxe
E6600 + Scythe Infinity (=flinke koeler)
Asus 8800 GTS
2 x seagate 7200.10
Hauppauge PCI PVR150
Antec NeoHe500
Standaard fans vervangen door Nexus Real Silent.

En nog voldoende ruimte over (ook bij de GTS). Is echter geen kast om voortdurend hardware te veranderen maar als je dat toch weinig doet dan is het een prima kast die en betaalbaar is en er top uitziet.
En die zorgen over de temperaturen ivm reversed airflow: cpu op 35C en moederbord op 30C, lijkt me prima toch.

@blaten: ik zie dat jij een andere zijkant op de kast hebt (met gaatjes). Met welke reden? En paste bij jou die front bezel op de dvd ineens of heb je nog iets moeten aanpassen daarvoor? Ik heb namelijk de C01A afdekking en heb ik toch het gevoel dat die niet helemaal precies aansluit (scheelt misschien 1 mm maar toch).

[ Voor 19% gewijzigd door pbd op 30-05-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sylph-DS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:57:
[...]

Lucht eerst langs de CPU? Nee, dat is niet juist wat ik wil, dit houdt namelijk in dat de rest van de hardware de afgedankte warmte van de CPU te verduren krijgt. Omdat de CPU de meeste hitte genereert kan hij zich ook prima koelen aan lucht die wat warmer is, terwijl andere harware zoals HDDs toch echt wat koudere lucht nodig heeft. Volgens mij is het juist beter om de koeler vlak voor de exhaust te zetten, dan krijgt hij meer dan genoeg lucht, die dan misschien ietsie warmer is, maar voor een CPU maakt dat toch niet enorm veel uit.
Sowieso warmt de lucht nauwelijks op als je een béétje airflow hebt; bovendien krijgt de cpu koeler (zeker in het geval van een tower koeler) met kracht de lucht aangeleverd, terwijl die kracht aan het eind van de flow (normale airflow) weg is.
Verder denk ik dat het andersom is, voeding voorin om reversed airflow mogelijk te maken. Echt veel voordeel heeft een voeding voorin namelijk niet. Ik zie Lian Li er nog wel voor aan dat ze het alleen maar zo gedaan om 'hip' te zijn.
Nope; ze wilden een lage kast. Dat betekent dat de voeding niet onder of boven het moederbord kan zitten. Waar dan? Er achter gaat niet, dus dan maar ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

securer schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:33:
Ik heb die Lian Li A05A kast ook. De reversed airflow, sjah wat moet ik daar nu van zeggen. Voordeel vind ik dat het aantrekken van stof aan de achterkant gebeurt in plaats van aan de voorkant in het zicht. Niet echt een voordeel maar ook geen nadeel. Qua ruimte vind ik het meer dan voldoende. Ik heb de volgende set ingebouwd:
Asus P5B Deluxe
E6600 + Scythe Infinity (=flinke koeler)
Asus 8800 GTS
2 x seagate 7200.10
Hauppauge PCI PVR150
Antec NeoHe500
Standaard fans vervangen door Nexus Real Silent.

En nog voldoende ruimte over (ook bij de GTS). Is echter geen kast om voortdurend hardware te veranderen maar als je dat toch weinig doet dan is het een prima kast die en betaalbaar is en er top uitziet.
En die zorgen over de temperaturen ivm reversed airflow: cpu op 35C en moederbord op 30C, lijkt me prima toch.

@blaten: ik zie dat jij een andere zijkant op de kast hebt (met gaatjes). Met welke reden? En paste bij jou die front bezel op de dvd ineens of heb je nog iets moeten aanpassen daarvoor? Ik heb namelijk de C01A afdekking en heb ik toch het gevoel dat die niet helemaal precies aansluit (scheelt misschien 1 mm maar toch).
dat is niet mijn kast :P
dat waren een paar foto;s om te laten zien hoe het eruit zag.
ik heb me kast vandaag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wat vinden jullie van een Antec Solo?
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/0515/links_1.jpg

die heb k wel op het oog als volgende behuizing....of een Thermaltake Soprano/Tsunami
alleen oogt die Antec Solo wel wat klein...
en wat ik ook niet begrijp, er zitten aan de voorkant 2 80 mm plaatsen voor 2 fans, maar als je geen luchtroosters in de voorkant hebt zitten, kan er toch helemaal geen lucht naar binnen worden geblazen? hoe zit dat bij al die "dichte" kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrills33ka schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:12:
[afbeelding]

die heb k wel op het oog als volgende behuizing....of een Thermaltake Soprano/Tsunami
en wat ik ook niet begrijp, er zitten aan de voorkant 2 80 mm plaatsen voor 2 fans, maar als je geen luchtroosters in de voorkant hebt zitten, kan er toch helemaal geen lucht naar binnen worden geblazen? hoe zit dat bij al die "dichte" kasten?
volgens mij via de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/solo_inside.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
Thrills33ka schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:12:
[afbeelding]

Het zijn 92mm fans aan de voorkant, en inderdaad zoals Blaten al zei, wordt de lucht via 'spleetjes' in de zijkant van de bezel binnen gehaald. Het idee erachter is dat je geen 'direct pad' (beetje slechte vertaling van het Engelse "direct path", maarja, kan even niks beters bedenken ;)) hebt tussen je oren en de fans, waardoor ze minder goed te horen zijn. Werkt wel goed op zich.

Overgens is het inderdaad geen grote kast, sommige reviewers noemen het al een mini-tower, tis toch echt een midi-tower. Overgens is de ruimte erin wel redelijk goed gebruikt, dus je kan je spul er wel goed in kwijt (weet niet 100% zeker dat grote videokaarten als de GTS erin passen, maar ik geloof van wel). Eerlijk gezegt vond ik hem wel wat krap bij de installatie, moest het moederbord onder een nogal vreemde hoek erin zetten, zal met mijn net bestelde Ninja nog wel lastig worden :P

[ Voor 19% gewijzigd door Sylph-DS op 31-05-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Sylph-DS schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:53:
[...]

Het zijn 92mm fans aan de voorkant, en inderdaad zoals Blaten al zei, wordt de lucht via 'spleetjes' in de zijkant van de bezel binnen gehaald. Het idee erachter is dat je geen 'direct pad' (beetje slechte vertaling van het Engelse "direct path", maarja, kan even niks beters bedenken ;)) hebt tussen je oren en de fans, waardoor ze minder goed te horen zijn. Werkt wel goed op zich.

Overgens is het inderdaad geen grote kast, sommige reviewers noemen het al een mini-tower, tis toch echt een midi-tower. Overgens is de ruimte erin wel redelijk goed gebruikt, dus je kan je spul er wel goed in kwijt (weet niet 100% zeker dat grote videokaarten als de GTS erin passen, maar ik geloof van wel). Eerlijk gezegt vond ik hem wel wat krap bij de installatie, moest het moederbord onder een nogal vreemde hoek erin zetten, zal met mijn net bestelde Ninja nog wel lastig worden :P
ok thnx, maar nu moet ik alleen nog ff weten of een GTS er toch wel met gemak in past, want dat wordt toch eigelijk wel mijn volgende videokaart :*)
is er misschien iemand met een Solo + GTS/GTX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 14-04 14:26
Ik heb pas de Arctic Silentium Pro T5 aangeschaft en ik ben alweer van plan een ander te gaan halen want dit kast maakt een pokkeherrie en de voedingskabel voor de mobo is veels te kort. De muffler voor de hdd staat ook gigantisch in de weg voor de voedingskabel. Ik heb de muffler dan ook niet gebruikt of je moet er een stukje uitsnijden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.globtech.de/images/gehause/Arctic_Silentium_Pro3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 02-06-2007 20:12 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mandrake466 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:09:
Ik heb pas de Arctic Silentium Pro T5 aangeschaft en ik ben alweer van plan een ander te gaan halen want dit kast maakt een pokkeherrie en de voedingskabel voor de mobo is veels te kort. De muffler voor de hdd staat ook gigantisch in de weg voor de voedingskabel. Ik heb de muffler dan ook niet gebruikt of je moet er een stukje uitsnijden :(

[afbeelding]
Vreemd, ik heb ondertussen drie systemen gebouwd in de originele AC Silentium reeks (verschil met de Pro is 350W ipv 500W PSU en iets andere HDD ophanging - en de getallen zijn gewoon verschillende frontjes) en ben er zeer tevreden mee, met name op vlak van geluidsproductie. Ik hoor bijna niets, niet van de twee 80x80x45mm 3TC fans op de voeding, ook niet van de twee exhaust fans. Enige wat ik hoor is CPU fan als de CPU op volle toeren draait (C&Q houdt het bij idle fluisterstil) en het gezoem van de 7200rpm HDD, Dat is het.

Het valt me nogal tegen om zo'n slechte ervaring van de Pro te horen (wat geluid betreft dan, dat de PSU kabel irritant is was al bekend ;) ) - exact welke fans maken zo'n herrie :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

Ravefiend

Carpe diem!

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe PC met reuse van bestaande hardware. Net zoals zovelen hier is het kiezen van een case waar een 8800 GTX in past al een lastige opgave, daarbij komt nog dat ik er ééntje zoek waar effectief 6 x 3.5" HDD beschikbaar is. De Antec P18x vond ik alvast geweldig maar die valt helaas af aangezien de bovenste HDD kooi eruit moet voor de 8800 GTX. Op zich is de Chieftech SH reeks nog wel netjes (link) aangezien ik een case zonder frontdoor prefereer, maar qua airflow (zijdelings?) vind ik dan weer een negatief punt.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Laatst online: 09-12-2023
In de mod`topics zie ik vaak dat case`s worden omgevormd naar BTX.

Nu zou ik dat met mijn bestelde case (centurion 534) ook wel willen doen ivm plaatsing van de kast.

Is dit simpel, en past dit normaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Laatst online: 19:23
Ik zoek ook een erg geschikte kast, geluidsproductie meot laag zijn, en liefst geen window met LEDs e.d. en het belangrijkste punt; de 8800GTX met z'n gigantische omvang.

Hierom viel sowieso de Antec Sonata III af.

Mogelijke alternatieven:
Antec Nine Hundred
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/1/8/11889/img/1/N.jpg
+ Zeer goede airflow
+ Mooie kast
+ Fancontrollers achterop de kast (3 standen)
- LED voorin
- Window aan zijkant

Aerocool Extreme Engine 3T
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/9/5/7/9576/img/1/N.jpg
+ Goede airflow
- LED voorin
- Hoog geluid
+/- Past 8800GTX?

Lian Li PC-7 Plus II
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/8/2/7/8273/img/1/N.jpg
+/- Weinig over gelezen...
+/- Past 8800GTX?

SilentMaxx ST-11 Silent Midi Tower
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/2/0/6/2062/img/1/N.jpg
+ Geluidsdempend materiaal
+ Gemakkelijk installeerbaar d.m.v. scharnierend zijpaneel
+/- Past 8800GTX?

EnerMax CS-718
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/0/6/3061/img/1/N.jpg
+ Goede airflow
+ Pootjes
- LED voorin
+/- Past 8800GTX?

//EDIT: 1 die er zeker ook bij zou moeten is de Antec P180(b) en de Antec P182, twee prachtkasten.

-------------------------------

8800 GTX past niet in de Sonata III volgens meerdere posts op meerdere fora, terwijl deze een diepte heeft van 46.3cm. Hij past NET in de Nine Hundred en deze heeft een diepte van 46.7 cm. Natuurlijk heeft het ook met de structuur van de binnenkant van de kast te maken, maar dit wetende kan ik dan verder redeneren met de dieptes van de andere kasten:
-Nine Hundred : 46.7 cm : past net wel
-Extreme Engine 3T : 440mm : Past mogelijk niet
-Lian Li PC-7 Plus II : 490 mm : past waarschijnlijk wel
-SilentMaxx ST-11 : 15/52/44 cm : Aannemend dat het 3e getal diepte is kan het mogelijk niet.
-EnerMax CS-718 : 480mm : past waarschijnlijk wel

//EDIT: Ik en een maat van me hebben de Antec P182 gekozen, vanwege de uitstekende koelprestaties, lage geluidsniveau, fancontrollers achterop de kast en het strakke design.

[ Voor 42% gewijzigd door Dekar op 06-06-2007 01:13 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Check de Gigabyte AURORA 570. Deze is nog 10% groter dan de vorige hier past de GTX makkelijk in als het goed is.

Hij kost 130 EURO ofzo heeft 3 fans is zeer stil en heeft goeie reviews.

http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2322

Hij lijkt een window te hebben maar dat kun je vervangen door een mesh ramapje waardoor het dus alleen gazig eruit ziet :) mits je niet teveel leds in je kast hebt. Verder moet je maar ff kijken :)

[discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 8

Check ook hier voor eht passen van je grafische kaart :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
cool, thanks. we neme toch de Antec 900, ondanks dat raampje ziet hij er zo bruut uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Ik heb verder gekeken en de Solo is nu ook op mijn lijstje terecht gekomen.
Alleen weet ik niet, aangezien de reviews op Tweakers zeggen dat ie niet heel veel inbouw ruimte heeft, of mijn PC-DL met 2 XEON processors gaat passen,
Zal er vast wel in kunnen maar er komen waarschijnlijk aardig grote koelers op dus..
Zou die geschikt zijn of moet ik toch voor de 900 gaan waar ik ook erg fan van ben i.v.m de koelingsmogelijkheden en vooral de 200MM boven op..

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2327

Gigabyte gaat echt de goeie kant op. Een super kast MET INGEBOUWDE WATERKOOLING. Kijk dan heb je tenminste gelijk een stille koele kast. Zodra er reviews zijn gaan we dit we dit beestje eens in de gaten houden :P

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 11:29
Ekitch schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:28:
http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2327

Gigabyte gaat echt de goeie kant op. Een super kast MET INGEBOUWDE WATERKOOLING. Kijk dan heb je tenminste gelijk een stille koele kast. Zodra er reviews zijn gaan we dit we dit beestje eens in de gaten houden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/peripherals_feature_product_mercury_a_feature.gif

Als dat maar goed gaat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Hahaha ik denk dat 'n trechtertje wel bij zo'n kast meegelevert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

heel vet, alleen zal wel lekker duur zijn.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 30-03 20:08

MrDrako

nep ict'er

Waarom leveren ze de 900 niet met een dicht paneel. Ik hoef niet zo'n blij raampje die alleen de stilte maar verpest. Qua airflow is de kast zelf meer als voldoende.

Ik ben iig NIET blij met m'n sonata 2, inbouwen is krap, kast kan maar aan 1 kant open, EXTREEM vuil/kras gevoelig, stoffilter vooraan is (met voorzichtig gebruik!) al 1 van de pootjes afgebroken, en zo stil is ie nou ook weer niet. Heb nu via het moederbord alle fans temperatuur geregeld ingesteld alleen nu word de processor/kast/videokaart weer erg warm en stijgt het vliegtuig na 5 min gamen weer op...(koeler is een AC freezer op een e6600 en standaard antec fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 14-04 14:26
dion_b schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:03:
[...]

Vreemd, ik heb ondertussen drie systemen gebouwd in de originele AC Silentium reeks (verschil met de Pro is 350W ipv 500W PSU en iets andere HDD ophanging - en de getallen zijn gewoon verschillende frontjes) en ben er zeer tevreden mee, met name op vlak van geluidsproductie. Ik hoor bijna niets, niet van de twee 80x80x45mm 3TC fans op de voeding, ook niet van de twee exhaust fans. Enige wat ik hoor is CPU fan als de CPU op volle toeren draait (C&Q houdt het bij idle fluisterstil) en het gezoem van de 7200rpm HDD, Dat is het.

Het valt me nogal tegen om zo'n slechte ervaring van de Pro te horen (wat geluid betreft dan, dat de PSU kabel irritant is was al bekend ;) ) - exact welke fans maken zo'n herrie :?
De Arctic Freezer Pro 7 cpu koeler schijnt zo'n herrie te maken! Draaide 3000rpm. Ik heb in de bios Q-fan ingeschakeld en op Optimal gezet. Het is nu lekker stil (behalve als ie aanslaat af en toe :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mandrake466 op 04-06-2007 23:19 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Vraagje over de sonata 3. Als je een 'normale'pc gebruiker bent. Dus geen heavy gaming etc. En slechts 2 SATA hdd's hebt, en als grafische kaart een Asus silent 8600GT, is de sonata 3 dan een goede keuze, of zouden jullie voor de P150 gaan? (kortom past het allemaal in de sonata3(de grafische kaart) en maakt de sonata niet veel meer herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:37:
Vraagje over de sonata 3. Als je een 'normale'pc gebruiker bent. Dus geen heavy gaming etc. En slechts 2 SATA hdd's hebt, en als grafische kaart een Asus silent 8600GT, is de sonata 3 dan een goede keuze, of zouden jullie voor de P150 gaan? (kortom past het allemaal in de sonata3(de grafische kaart) en maakt de sonata niet veel meer herrie?
geweldige keus ;)

als je kijkt naar de specs van de sonate III zie je dat er 4x 3,5" interne bays zijn, dus daar kunnen tot 4 harde schijven in. Verder is de voeding goed genoeg voor zo'n systeem.
edit: misschien is een extra fan wel aan te raden, een Papst 120x120mm zijn vrij stil en koelt geweldig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 05-06-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:37:
Als je de P150 een mooie kast vind zo ik voor die gaan. Stillere voeding, stillere kast met goede airflow. Lees anders de review op SPCR, want het schijnt een heel praktische kast te zijn. Vooral bedoeld voor de stiltefanaten en niet voor de overklokkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
en wat vinden jullie van de Thermaltake Soprano DX?
vind dat ook een erg mooie kast (mits zonder Window)
erg veel functies volgens mij...
wordt dus keuze tussen een Soprano DX en een Antec Solo denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waster schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Als je de P150 een mooie kast vind zo ik voor die gaan. Stillere voeding, stillere kast met goede airflow. Lees anders de review op SPCR, want het schijnt een heel praktische kast te zijn. Vooral bedoeld voor de stiltefanaten en niet voor de overklokkers.
Ja die website heb ik uitgepluisd. Maar, echt een stilte fanaat ben ik niet. Maar mijn huidige PC maakt gewoonweg wel teveel herrie:)

Zo zal ik denk ik ook gewoon de CPU koeler gebruiken van INTEL(boxed) De 150 vind ik ook mooi genoeg. Staat toch onder het bureau. Echter lees ik 'enge' verhalen over de drivebays van deze kast(die rubberen bays, ipv normale bays met rubberen/sillicon schroeven)

Als ik dan toch de rubberen/silicon schroeven gebruik IPV de rubberen 'kabel' kan ik net zo goed een 500watt kast nemen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dekar1 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:35:
[...]

geweldige keus ;)

als je kijkt naar de specs van de sonate III zie je dat er 4x 3,5" interne bays zijn, dus daar kunnen tot 4 harde schijven in. Verder is de voeding goed genoeg voor zo'n systeem.
edit: misschien is een extra fan wel aan te raden, een Papst 120x120mm zijn vrij stil en koelt geweldig.
Thnx...aan te raden...Als in nodig? Of dat niet? Ik bedoel, ik zal de PC echt niet 'stressen'
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste