Aahh nice
, daar kan ik zeker wat mee. Ik zal na mijn tentamens me een beetje meer inlezen in deze twee kasten, maar wat ik zo kan zien is dat dit wel erg goed eruit ziet.
Die Solo staat hier ook, leuk kastje en lekker stil. Helaas is mijn Zalman voeding dat niet, terwijl dat wel zo zou moeten zijn volgens reviews...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Wie heeft er hier ervaring met een Lian Li PC-A71B.
Echt een ubergeile kast, met mega veel ruimte.
alleen de prijs is even slikken, alhoewel je volgens wat reviews wel goede kwaliteit voor terugkrijgt.
Ook de opties zijn groot, (mobotray, 2 psu's, 6 fans standaard, verwijderbare 3,5" bays).
Dus of iemand hier goede, of misschien wel slechte ervaringen mee heeft.
alleen de prijs is even slikken, alhoewel je volgens wat reviews wel goede kwaliteit voor terugkrijgt.
Ook de opties zijn groot, (mobotray, 2 psu's, 6 fans standaard, verwijderbare 3,5" bays).
www.highflow.nl
Ik zoek een case die geen probleem heeft om er een Thermochill 120.3 in te krijgen
zonder dat er modding aan de case moet gedaan worden. Liefst zou een window in de case moeten
zitten.
Ik vraag me af of dat wel eens de cosmos s zou kunnen zijn? er wordt wel gezegd dat de thermochill
grotere afstanden heeft tussen zijn fans en daarboven in de nieuwe cosmos dus niet zou passen?
Weet iemand dit af het daadwerkelijk klopt?
tks
zonder dat er modding aan de case moet gedaan worden. Liefst zou een window in de case moeten
zitten.
Ik vraag me af of dat wel eens de cosmos s zou kunnen zijn? er wordt wel gezegd dat de thermochill
grotere afstanden heeft tussen zijn fans en daarboven in de nieuwe cosmos dus niet zou passen?
tks
Zonder modding lijkt me dit niet mogelijk hoor. Je zult toch altijd moeten dremelen? In mijn Stacker zou ik ook nog wel een 120.3 kwijt kunnen op de bodemAstratuner schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:49:
Ik zoek een case die geen probleem heeft om er een Thermochill 120.3 in te krijgen
zitten.
tks
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Er staat wel een user review @ t.netBTS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:28:
Wie heeft er hier ervaring met een Lian Li PC-A71B.
pricewatch: Lian Li PC-A71B
Misschien had je hem al gezien. Ik heb zelf een V2000 kast, zit zeer degelijk in elkaar, je krijgt wel een hele goede kast voor het geld. Klein minpuntje is dat hij af en toe resoneert met mijn HDD's maar daar valt mee te leven, het is geen hard geluid. Dit kan bij de A71b wel heel anders zijn.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ze hebben nu nog een mooie nieuwe kast van Lian-Li. De opvolger van de A16* serie.

klik op image voor specs
Goeie ventilatie en een lekker strak design. Eigenlijk zelfs zonde om er CD-Rom/DVD-Rom spelers in te zetten, nu is hij ook al een plaatje.
De prijs zal ongeveer rond de €150 liggen. Het is wel weer een smak met geld, maar dan heb je ook wat.

klik op image voor specs
Goeie ventilatie en een lekker strak design. Eigenlijk zelfs zonde om er CD-Rom/DVD-Rom spelers in te zetten, nu is hij ook al een plaatje.
De prijs zal ongeveer rond de €150 liggen. Het is wel weer een smak met geld, maar dan heb je ook wat.
offtopic:
Beter dan die nieuwe anniversary edition.... rond de €300

[ Voor 17% gewijzigd door Tomfish op 26-01-2008 21:13 ]
ik zie deze kas took al een tijdje voorbij komen, denk dat ik hem maar ga bestellen. Bij komnplett is hij 65 euro, bij salland, 58: http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=42370 alleen is hij daar niet op voorraad. Ik heb al gegoogled en gepricewatched maar heeft er iemand misschien hier nog meer verkoop adressen?ExPlanE schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:33:
Ik ben ontzettend gecharmeerd van de NZXT Alpha:
[afbeelding]
Hij is voor €65,- te koop bij komplett.nl
Specs:
* NVIDIA 8800GTX Compatible
* Screwless Installation
* Clear acrylic side panel ( optional )
* Single low noise 1100RPM@23dba 120mm Fan
* Ext. Ports: 2 x USB 2.0, Mic, Intel HD Audio, Headphone Jack, E-SATA Port
Het lijkt een erg lage prijs voor zo een case. Je mag haast geen kwaliteit verwachten zou je zeggen. Dit valt, ook tot mijn grote verbazing, reuze mee! Lees de reviews die op de website van de fabrikant staan.
Meh
@ the Source: ik kan niet terug vinden welke kast je nou uiteindelijk hebt gekozen en kan je niet op een kosjere manier bereiken op dit forum, anders dan deze 
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe kast. mijn huidige Antec kast (2002) met 4 gewone 8cm casefans, 2 x 12cm papst voor mijn radiator, de Coolermaster realpower (550w) met fan en de pomp voor de waterkoeling maken teveel herrie. Het geheel trekt ook teveel stof aan, wat op dit moment moeilijk te verwijderen is.
Een volledige overstap naar een nieuw systeem kost me ten eerste teveel, dus ik behoud in de eerste instantie mijn huidige mobo en processor, de nodige schijven en mijn brander. Er komt een nieuwe schijf bij (stil), nieuwe geluidskaart ivm vista, nieuwe geheugenreepjes, videokaart èn natuurlijk een nieuwe kast.
Antec vind ik tot dusver een prima kastenbouwer dus dat is ook mijn eerste mikpunt. Ruimte is ook een vereiste met het oog op de nieuwe videokaart ter vervanging van mijn kleine ati x850xt PE (edit: mogelijk door HD3870 X2).
De Antec P18x serie ziet er op het oog en de paar reviews op o.a. azerty goed uit. De Sonata III ziet er fancy uit maar lijkt kleiner over te komen dan de P18x's.
Mijn laminaat vloer trekt behoorlijk wat stof aan en daarom is het zeer wenselijk als er stoffilters aanwezig zijn.
Mijn zinnen zijn nu gezet op de P182, maar ik zou graag van anderen horen wat er aan kwaliteit gelijkende geluidsvrije kasten competetief zijn.
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe kast. mijn huidige Antec kast (2002) met 4 gewone 8cm casefans, 2 x 12cm papst voor mijn radiator, de Coolermaster realpower (550w) met fan en de pomp voor de waterkoeling maken teveel herrie. Het geheel trekt ook teveel stof aan, wat op dit moment moeilijk te verwijderen is.
Een volledige overstap naar een nieuw systeem kost me ten eerste teveel, dus ik behoud in de eerste instantie mijn huidige mobo en processor, de nodige schijven en mijn brander. Er komt een nieuwe schijf bij (stil), nieuwe geluidskaart ivm vista, nieuwe geheugenreepjes, videokaart èn natuurlijk een nieuwe kast.
Antec vind ik tot dusver een prima kastenbouwer dus dat is ook mijn eerste mikpunt. Ruimte is ook een vereiste met het oog op de nieuwe videokaart ter vervanging van mijn kleine ati x850xt PE (edit: mogelijk door HD3870 X2).
De Antec P18x serie ziet er op het oog en de paar reviews op o.a. azerty goed uit. De Sonata III ziet er fancy uit maar lijkt kleiner over te komen dan de P18x's.
Mijn laminaat vloer trekt behoorlijk wat stof aan en daarom is het zeer wenselijk als er stoffilters aanwezig zijn.
Mijn zinnen zijn nu gezet op de P182, maar ik zou graag van anderen horen wat er aan kwaliteit gelijkende geluidsvrije kasten competetief zijn.
Nexus is nu met de CLODIUS gekomen, een schoonheidsprijs verdient hij niet (vind zelf de Caterpillar mooier) maar zitten wel leuke features op
Zoals een fancontroller en temp indicator in de powerbutton
http://www.nexustek.nl/NXS-nexusclodiusventilationsystem.htm
Zoals een fancontroller en temp indicator in de powerbutton
http://www.nexustek.nl/NXS-nexusclodiusventilationsystem.htm
Zit op dit moment te kijken naar een SilverStone KL02, welke alleen niet in de pricewatch te vinden is 
Nu is mijn vraag of iemand deze al heeft en zo ja wat hij/zij er van vindt. Lijkt me namelijk interessante case aangezien hij kwalitatief goed is maar niet al te duur.
Linkje: http://www.silverstonetek...nts.php?pno=kl02&area=usa
Paar pics er bij, erg simpele case. (Wel met hotswappable disks...
)

Nu is mijn vraag of iemand deze al heeft en zo ja wat hij/zij er van vindt. Lijkt me namelijk interessante case aangezien hij kwalitatief goed is maar niet al te duur.
Linkje: http://www.silverstonetek...nts.php?pno=kl02&area=usa
Paar pics er bij, erg simpele case. (Wel met hotswappable disks...

[ Voor 6% gewijzigd door Electrowolf op 29-01-2008 13:08 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Verwijderd
wow ! wat een vreselijk mooie kast van lian li zegXtresis schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:10:
Ze hebben nu nog een mooie nieuwe kast van Lian-Li. De opvolger van de A16* serie.
[afbeelding]
klik op image voor specs
offtopic:
Ik heb nu een macbook pro, maar deze kast laat mij wel twijfelen over een desktop computer (erbij dan he
En zoals we lian li kennen gewoon goede kwaliteit en aluminium,,,,
Oeh ! moeilijk

Ik heb mijn oog laten vallen op de onderstaande.

De CM Cosmos S
Hij wordt geloof ik eind maart leverbaar.
Ik heb al een CM Staker 832 gehad en heb nu een CM Cosmos 1000
Een kruising tussen beide moet de Cosmos S zijn lijkt me.
Vooral de standaard ruimte bovenin voor een 3x120mm rad is

De CM Cosmos S
Hij wordt geloof ik eind maart leverbaar.
Ik heb al een CM Staker 832 gehad en heb nu een CM Cosmos 1000
Een kruising tussen beide moet de Cosmos S zijn lijkt me.
Vooral de standaard ruimte bovenin voor een 3x120mm rad is
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
Hij is nog net niet van leer? lijkt echt op een tas, als die hengsels nou van touw of leer waren kon je hem overal mee naar toe sjouwen
.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Ik zit te denken aan de (welbekende) Gigabyte 3D Aurora 570. Hij spreekt me aan door zijn immense ruimte en ook door zijn uiterlijk
. Ik weet alleen niet zeker hoe het zit met de airflow... in een paar reviews die ik heb gevonden zijn ze positief, hier op GoT zijn er wat negatievere verhalen over bij productreviews. Google maakt mij ook niets wijzer, heb slechts een paar reviews gevonden, meer ook niet... Iemand die hier een oordeel over kan geven of wat bronnen?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Quootje van mij
Een Morex Venus 668 bijv, past die pci-nic daar in? Icm met een Jetway itx bordje (**) én een Jetway Daughterboard.
** Jetway J7F2, J7F3 of J7F5M Series
Als ik nou de LCD (kan wel extern) wegstreep en de CF-reader ook, daar heb je deze voor, wat voor opties zijn er dan?Raven schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:03:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een case a la de Mini-Box m300-LCD.
Met dit verschil: De Z'nyx ZX346 (25cm lange 4 poorts nic) moet erin passen.
Dus:
- mini-itx
- cf reader voor booten
- bij voorkeur passief gekoeld, danwel een stille actieve koeling.
- De genoemde nic moet erin passen
- karakter lcd
- cdrom bay niet noodzakelijk, maar mag wel
Enig idee?
Een Morex Venus 668 bijv, past die pci-nic daar in? Icm met een Jetway itx bordje (**) én een Jetway Daughterboard.
** Jetway J7F2, J7F3 of J7F5M Series
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoe bevalt de NZXT Hush? Ik twijfel n.l. tussen die en de Nexus Caterpillar.MelvinB schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:41:
[...]
Gruwelijk mooie kast. Ik heb daarom ook de zwarte versie besteld.
Heb nu nog een Antec PlusviewAMG1000-bigtower, maar ik wil mijn pc qua uiterlijk nu wat meer opelkaar afstemmen. De Antec valt net buiten de boot wat dat betreft.
Zijn er meerdere mensen met ervaringen met een van deze kasten?
'Die dingen' wegen leeg wel 15kg heElectrowolf schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:09:
Hij is nog net niet van leer? lijkt echt op een tas, als die hengsels nou van touw of leer waren kon je hem overal mee naar toe sjouwen.
Cosmos S ziet er leuk uit, maar ik zou hem zelf nooit kopen. Hij zal wel duurder zijn dan de Cosmos 1000, en is tegenover diezelfde kast totaal niet stil...
Aangezien mijn Antec P150 een beetje krap begint te worden ben ik alweer aan het kijken voor een nieuwe case.
* Ik moet iets hebben met goede koeling (lietst 120mm)
* Ik ben in het bezit van 3HDD's en dit zullen er meer worden
* Het moet een stijlvolle case zijn (dus geen kermis en windows)
* Goede kwaliteit (het liefst geen plastic zoals mijn Antec P150)
* Voldoende plaats rondom het mobo (in mijn p150 past alles net)
* Gewicht maak verder niets uit
www.lian-li.comtimskiej schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:31:
Aangezien mijn Antec P150 een beetje krap begint te worden ben ik alweer aan het kijken voor een nieuwe case.
Of je de prijs wilt betalen, is punt 2.
( of natuurlijk de ANTEC P180/P182 )
Dat had ik al gedacht dat ik weer op een Lian Li kwam.
Ik was namelijk al vaker aan het kijken voor een Lian Li en wel de PC-1000B.
Ik denk dat ik gewoon moet stoppen met zoeken want ik kom toch niets fatsoenlijks tegen.
Dus het wordt een Lian Li over een tijdje.
Ik was namelijk al vaker aan het kijken voor een Lian Li en wel de PC-1000B.
Ik denk dat ik gewoon moet stoppen met zoeken want ik kom toch niets fatsoenlijks tegen.
Dus het wordt een Lian Li over een tijdje.
Ik wil een E-ATX behuizing (kast) kopen voor mijn server. Maar ik heb een ATX moeder bord.
Past een ATX moederbord altijd in een E-ATX behuizing?
Johan
Past een ATX moederbord altijd in een E-ATX behuizing?
Johan
En deze dan?

Coolermaster Cosmos 1000.timskiej schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:31:
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik zit nog eens de beginpost te bekijken en las daar dat de kast ongeveer rond de € 100,- moest zijn.
Nou dan vallen er gelijk een paar af.
Dan zou ik zonder twijfel voor de CM 690 gaan.
Hij kost ongeveer van € 62 tot € 80,- dus dat moet wel in orde zijn.

Wat heb ik toch met Cooler Master.
Nou dan vallen er gelijk een paar af.
Dan zou ik zonder twijfel voor de CM 690 gaan.
Hij kost ongeveer van € 62 tot € 80,- dus dat moet wel in orde zijn.

Wat heb ik toch met Cooler Master.
Verwijderd
Dat kan wel zo zijn maar net alsThermaltake Soprano
Een mooie kast die ook een mooi prijskaartje heeft. Thermaltake heeft sowieso erg unieke kasten in zijn assortiment. Maar deze voldeed aan alle eisen en was nog redelijk goedkoop.
Ik heb zelf de voorloper van deze 2, de Tsunami en het klopt wel dat iedere keer de voor en nadelen hetzelfde zijn.BootVluchteling schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:16:
allereerst hulde voor de openingspost.. ziet er strak uit, kleine typo alleen.. er staat de 1e x grote --> grootte..
ikzelf ben in het bezit van een Thermaltake Armor 8003 BWS
voordeel:
- mooie kast
- stevig (hoge kwaliteit)
nadeel
- prijzig
- trekt veel stof aan
- zwaar
al met al vind ik het een prachtige kast, waar ik erg content mee ben..
Ik vond het ook en nog steeds een mooie kast en stevig en de nadelen zijn precies het zelfde, die van mij kan ik ook continu schoonmaken omdat het een stofzuiger is onderhand.
Hij is loodzwaar met alles erin, dus zeker geen aanrader voor lan party's en ook mijn kast was prijzig, ik bestelde em gelijk bij Salland, heeft een maand geduurd vanwege de slechte leverbaarheid omdat ie vrij gewild was en ik heb toch dik 150 euro betaald, later zakte die naar rond de 100.
Echter is dat al een oude kast en ik zie mezelf niet deze kast gebruiken voor een Asus of Intel moederbordje met een quad core 9450 of 9550 en 2 Asus 8800 GT's.
Daarnaast zitten er 3 of 4 hd's in en een TV kaart en zeker een BR brander en DVD rom en de onboard geluidskaart zal wel een Creative kaart worden, dus al met al zal er veel warmte zijn.
Gezien mijn ervaringen met Tsunami en de hitte die daar opbouwde met het spelen van NFS een uurtje tijdens 28 graden kamertemp gaat dat niet lukken want dat was een een simpele 2.53 P4 met een Ti4200 en een Raptor en een 250GB Caviar schijf.
Tja, plat dak, raam op het oosten, dus in de zomer bloedheet

Een Armor of een Soprano zie ik dan ook niet echt werken, dus mijn vraag is of iemand ook ervaringen heeft met een Kandalf (met of zonder 25cm side fan of LCS).
Ik weet dat de focus op midi ligt, maar ik zie een midi tower niet echt zitten, vandaar mijn keuze voor een big tower.
Als iemand trouwens betere suggesties heeft voor kasten dan de Kandalf, dan hoor ik het graag, ik doe namelijk al een flinke zoektocht sinds November 07 en ik kan niet echt een mooie kast vinden en met veel ruimte en goede koeling.
Die is ook erg interesant moet ik zeggen.
Ik was al aan het kijken voor een Stacker STC maar het uiterlijk spreekt me niet aan.
En de 830/831/etc vond ik weer te speels en zijn ook niet echt stil.
Ik ga wat meer over de cosmos zoeken want voldoet eigenlijk aan al mijn eisen.
Edit
Ik heb gelezen dat er een Alu versie van de Cosmos binnenkort komt?
[ Voor 8% gewijzigd door timskiej op 02-03-2008 19:41 ]
http://www.coolermaster.c...u&act=category&tbcate=246
De CM Cosmos 1000 - staal
De CM Cosmos 1010 - staal
De CM Cosmos S - Aluminium
De CM Cosmos 1000 heb ik gehad (yep, al verkocht) en wacht nu met spanning op de S die al besteld is. De 1000 is een mooie stille kast. Niks op aan de merken. Maar toen ik zag dat de S serie plaats had voor een standaard 360 rad (3X120mm) was ik verkocht.
Een foto van de Cosmos S staat een stukje hierboven.
De CM Cosmos 1000 - staal
De CM Cosmos 1010 - staal
De CM Cosmos S - Aluminium
De CM Cosmos 1000 heb ik gehad (yep, al verkocht) en wacht nu met spanning op de S die al besteld is. De 1000 is een mooie stille kast. Niks op aan de merken. Maar toen ik zag dat de S serie plaats had voor een standaard 360 rad (3X120mm) was ik verkocht.
Een foto van de Cosmos S staat een stukje hierboven.
Het mooie van de 1000 is dat hij de zelfde kleur zilver is als mijn Samsung 226BW en mijn Logitech Z-4 boxen. Ook is dat zwart glossy deurtje aan de voorkant erg mooi want dit zit ook in de 226bw en in de z-4.
Dan ga ik eens uitzoeken wat de verschillen tussen de 1000 en 1010 zijn.
Ik vind de Cosmos steeds mooier worden. Eerst was mijn oog gevallen op de Lian Li PC-V1000B maar die oogt nogal saai.
Ik vind de Cosmos steeds mooier worden. Eerst was mijn oog gevallen op de Lian Li PC-V1000B maar die oogt nogal saai.
[ Voor 32% gewijzigd door timskiej op 03-03-2008 00:11 ]
Verschil is o.a. dat de 1010 aansluitingen heeft voor een ESA compatible moederbord waarmee je 4 fans in de gaten kan houden en bijstellen. Etc.
Plus natuurlijk een klein roostertje voor een fan in het zijpaneel.
Oke bedankt ik weet genoeg:)
Ik ga gewoon voor de cosmos 1000.
Ik ga gewoon voor de cosmos 1000.
Dat maakt de 1010 imo meteen alweer een stuk minder. Ten eerste is het een gat aan de zijkant, waar normaal bijna alleen maar geluid uit de achterkant van de kast komt komt er nu dus ook aan de zijkant geluid uit.ShaquilleMoreno schreef op maandag 03 maart 2008 @ 05:25:
Daarbij, driekwart van de fans die je in een stil systeem op je CPU zet blazen van voor naar achter, en nemen geen lucht van de zijkant (die blowhole gaat dus totaal geen nut hebben).
Verwijderd
Daar zou je wel eens een heel goed punt kunnen hebben, ik heb het idee dat een side intake fan zoals ik em heb weinig nut heeft, ofwel eerder de airflow verpest.TheZeroorez schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:35:
[...]
Daarbij, driekwart van de fans die je in een stil systeem op je CPU zet blazen van voor naar achter, en nemen geen lucht van de zijkant (die blowhole gaat dus totaal geen nut hebben).
Sterker nog: Ik kan het fout hebben, maar volgens mij hebben boxed koelers meer aan een side outtake dan een side intake. Wat je dan krijg is (exclusief voeding) niet één intakefan en drie outtake, maar één intake en vier outtake. Dat onderdruk kun je ook overdrijven hoorVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:03:
[...]
Daar zou je wel eens een heel goed punt kunnen hebben, ik heb het idee dat een side intake fan zoals ik em heb weinig nut heeft, ofwel eerder de airflow verpest.
Conclusie: De Cosmos 1010 is dubbel onzin en totaal niet interessant - voor wie dan ook -. Het schommelt wanhopig ergens in het niet-interessante gebied tussen de Cosmos S en de Cosmos 1000 in
Nog een mooi plaatje gemaakt met het bejaarde Paint.

Is ie mooi of niet

Is ie mooi of niet
Heb gister op de Cebit de Comos 1000 en de S gezien en ook bij de Lian Li de PC-V1000B.
De Lian Li viel me aardig tegen toen ik hem zag en de Cosmos S vond ik wat missen.
Maar de Cosmos was mooier als op de afbeeldingen.
Dus ik ben blij dat ik ze in het echt heb gezien
De Lian Li viel me aardig tegen toen ik hem zag en de Cosmos S vond ik wat missen.
Maar de Cosmos was mooier als op de afbeeldingen.
Dus ik ben blij dat ik ze in het echt heb gezien
Is dit wat dan?
Het paneel kost maar € 35,-
Het paneel kost maar € 35,-

Waar heb je dat paneel vandaan getoverd?
Hier vandaan getoverd.
Weet iemand nog cases die 6 3.5" harddisk bays hebben dwars in de kast. De Chieftec Bravo BH-01 heeft dit bijvoorbeeld. Gezien ik een raid server wil opzetten moeten er minimaal 6 bays voor harddisken zijn. En omdat het een server is maken looks niet veel uit.

Nee.ShaquilleMoreno schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:54:
Is dit wat dan?
Hoe dik het plexi ook is, een groot vlak als dat zal altijd gemakkelijk gaan resoneren. Daarbij bevat het geen dempingsmateriaal, dus zal het minder geluid absorberen. Als gevolg zul je een veel luidere PC hebben door enkel dit window.
Bij Thermaltake hebben de Xaser series behuizingen naar mijn weten ook dwars geplaatste harddisk bays.Unicron schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:36:
Weet iemand nog cases die 6 3.5" harddisk bays hebben dwars in de kast. De Chieftec Bravo BH-01 heeft dit bijvoorbeeld. Gezien ik een raid server wil opzetten moeten er minimaal 6 bays voor harddisken zijn. En omdat het een server is maken looks niet veel uit.
[afbeelding]
Computerkast met Burka?ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:13:
Nog een mooi plaatje gemaakt met het bejaarde Paint.
[afbeelding]
Is ie mooi of niet
Ik ben op zoek naar een NAS behuizing.
- 4x 3,5" HDD
- Geen externe 5,25" bays nodig (al is dat niet te vermijden meestal)
- mATX
Misschien de moeilijkste opgave van alles, er moet plaats zijn voor (minimaal 80MM) intake en outtake. Looks maken niet uit.
Maar...het moet tevens een zeer kleine behuizing worden. Het liefst een cube-vorm. Enkele opties zijn de Aspire Q-Xpack, de Thermaltake Lanbox en de Antec NSK1300. De voldoen echter allemaal net niet aan mijn verwachten. Waarschijnlijk omdat deze mogelijk nogal tegenstrijdig zijn maar wellicht zijn er hier Tweakers die mij iets kunnen tonen wat ik over het hoofd gezien heb.
- 4x 3,5" HDD
- Geen externe 5,25" bays nodig (al is dat niet te vermijden meestal)
- mATX
Misschien de moeilijkste opgave van alles, er moet plaats zijn voor (minimaal 80MM) intake en outtake. Looks maken niet uit.
Maar...het moet tevens een zeer kleine behuizing worden. Het liefst een cube-vorm. Enkele opties zijn de Aspire Q-Xpack, de Thermaltake Lanbox en de Antec NSK1300. De voldoen echter allemaal net niet aan mijn verwachten. Waarschijnlijk omdat deze mogelijk nogal tegenstrijdig zijn maar wellicht zijn er hier Tweakers die mij iets kunnen tonen wat ik over het hoofd gezien heb.
zelfbouw een optie?
anders geen idee... willekeurige (kleine) desktop matx kast?
anders geen idee... willekeurige (kleine) desktop matx kast?
Heb laatst toen ik aan het zoeken was naar kleine cases ook enkele mooie miditower gevonden:
De Thermaltake M9 serie. Er zijn 4 smaken verkrijgbaar:
- Zonder window, zonder watt PSU
- Zonder window, met 400 watt PSU
- Met window, zonder watt PSU
- Met window, met 400 watt PSU

Ik heb ze ook al laten toevoegen aan de PW, alleen zijn er nog geen prijzen bekend. Wat ik een pluspunt vind aan deze behuizing (los dat ik ze mooi vind want dat is wel erg persoonlijk), is dat ze de front i/o paneel boven de kast hebben. Meestal heb je een PC op de grond staan lijkt me en dan kan je er dan net iets makkelijk bij.
Dit lijken meer behuizing bouwers door te hebben zo ook Coolermaster met de Centurion 590. Ook hier zit de front i/o paneel bovenin. In de PW is deze kast al vanaf 45 euro te koop. Er wordt geen voeding bij geleverd.
De Thermaltake M9 serie. Er zijn 4 smaken verkrijgbaar:
- Zonder window, zonder watt PSU
- Zonder window, met 400 watt PSU
- Met window, zonder watt PSU
- Met window, met 400 watt PSU

Ik heb ze ook al laten toevoegen aan de PW, alleen zijn er nog geen prijzen bekend. Wat ik een pluspunt vind aan deze behuizing (los dat ik ze mooi vind want dat is wel erg persoonlijk), is dat ze de front i/o paneel boven de kast hebben. Meestal heb je een PC op de grond staan lijkt me en dan kan je er dan net iets makkelijk bij.
Dit lijken meer behuizing bouwers door te hebben zo ook Coolermaster met de Centurion 590. Ook hier zit de front i/o paneel bovenin. In de PW is deze kast al vanaf 45 euro te koop. Er wordt geen voeding bij geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 20-03-2008 20:03 ]
oei, dat zijn allebei inderdaad mooie kasten, een beetje à la antec 900 maar dan zonder het scheve deel. Zelf ben ik niet zo'n fan van windows en luchtgaten op het sidepanel, vooral die coolermaster heeft er 2 aan de zijkant en 2 bovenop
Dat vind ik wel minder, ziet er toch niet uit zo. Aansluitingen bovenop zijn wel mijn favoriet ja. Ze zijn wel mooi, maar ik vind ze te veel gaten en zooi hebben.
Verwijderd
Die 590 ziet er wel erg goed uit. Ik had eigenlijk de 690 in m'n hoofd maar die heeft her en der dubbele roosters en vaak ook nog plastic rommel in de weg van de airflow zitten, wat ik persoonlijk als een nadeel zie. De 590 is wat goedkoper dus die heeft dan maar 1 rooster wat gewoon lekker honingraat is en dus vanuit het perspectief van de koeling veel beter. Het enige wat ik mis is een resetknop.
Het uiterlijk boeit mij weinig tot niets, alleen blijf ik het jammer vinden dat ze de moeite nemen om de hele voorkant een mesh te maken en daar een stoffilter in zetten, om dat vervolgens bij de zijkant niet te doen waardoor dat een soort stof-inlaat wordt.
Bij m'n huidige Centurion 5 heb ik dat opgelost door die gaten simpelweg dicht te plakken (de airflow was toch goed zat). Bij m'n nieuwe case wordt het ff afwachten, of ik zet er een stoffilter in of ze gaan ook dicht. Met inpaktape (dat bruine spul) en stevig papier (zwart in dit geval) is dat wat mij betreft ook een mooie oplossing.
Ik ben wel benieuwd naar wat uitgebreide reviews van de 590, met name wat foto's van de roosters en stoffilters. Het enige wat ik nu heb kunnen vinden was een franstalige review met matige foto's.
Het uiterlijk boeit mij weinig tot niets, alleen blijf ik het jammer vinden dat ze de moeite nemen om de hele voorkant een mesh te maken en daar een stoffilter in zetten, om dat vervolgens bij de zijkant niet te doen waardoor dat een soort stof-inlaat wordt.

Ik ben wel benieuwd naar wat uitgebreide reviews van de 590, met name wat foto's van de roosters en stoffilters. Het enige wat ik nu heb kunnen vinden was een franstalige review met matige foto's.
Ook al lijkt niemand in dit topic geïnteresseerd in de Antec Twelve Hundred, ik ben het iig zeker wel en schijn kan nu eenmaal bedriegen 
Dus daarom bij deze wat info erover die voor zover ik weet vrij nieuw is:
Release 25 april
De prijs bekijkend word ik hier niet bepaald vrolijk van (aangezien eerdere geruchten melding maakten van een prijs onder de e200), dus tegen de tijd dat dit monster te koop is eerst maar eens kijken wat de europrijs wordt en dan goed nadenken of ik dat echt wil neerleggen voor een case (als de prijs echt zo hoog blijkt als ik vrees)
Release 25 april
De prijs bekijkend word ik hier niet bepaald vrolijk van (aangezien eerdere geruchten melding maakten van een prijs onder de e200), dus tegen de tijd dat dit monster te koop is eerst maar eens kijken wat de europrijs wordt en dan goed nadenken of ik dat echt wil neerleggen voor een case (als de prijs echt zo hoog blijkt als ik vrees)
Momenteel staat daar een prijs van $265.00, dat is best wel flink bedrag. Helemaal als je dat vergelijk met de Nine hunderd van nu. Maar ook in het begin was de prijs rond de 105-110 euro. Ik vraag me af of dat het verschil het waard zal zijn. Verder is er voor zo ver nog niets te vinden over deze kast op de Antec siteSnorro schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:46:
Ook al lijkt niemand in dit topic geïnteresseerd in de Antec Twelve Hundred, ik ben het iig zeker wel en schijn kan nu eenmaal bedriegen
Release 25 april
Ik vond het ook al erg veel geld, maar het is te vroeg om een oordeel te vellen, misschien is dit wel de versie met ingebouwde waterkoeling (exclusief waterkoeling lijkt me goedkoper
). Misschien wordt de europrijs eindelijk eens niet gelijkgesteld aan de dollarprijs (wishfull thinking ben ik bang). Misschien ... Allemaal speculaties dus en weinig feiten, ik zal maar gewoon moeten afwachten.
Ik zit erover te denken om voor mijn nieuwe computer
de NZXT alpha case te nemen,
dit in combinatie met een 8800 GT en een Q6600,
maar nu vroeg ik me af of dat enkele 120mm fannetje (1100 rpm) wat in die kast zit
wel genoeg is om de hele toestand te koelen?
of moet ik er nog een paar fannetjes bijbestellen om de boel koel te houden?
is wel een superstrakke kast trouwens...
maar nu vroeg ik me af of dat enkele 120mm fannetje (1100 rpm) wat in die kast zit
Die heb ik ook gezien idd. Ben me aan t orienteren voor een nieuwe pc en wou graag de Gigabyte Poseidon er bij hebben. Helaas lees ik overal dat deze slecht/niet leverbaar is. Dus aan t kijken voor een vervanger.Mooneater schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:47:
Ik zit erover te denken om voor mijn nieuwe computer
Dit zijn de kandidaten:
- NZXT Alpha PW (videoreview)
- NZXT Adamas PW Vind de kast wel wat duur though..

- Cooler Master Centurion 590 PW
Las elders in dit topic dat een window in je zij-panel gaat resoneren..? Wat als gevolg meer trillingen/lawaai heeft.. Iemand hier ervaringen mee?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
@ Mooneater:
Ik heb precies dezelfde graka en proc in mijn behuizing zitten. Dit is (totdat de 1200 binnen is) een merkloos onding, met 0 (!!) casefans. De temps van mijn apparatuur zijn meer dan acceptabel, het enige wat er extra inzit is een Tuniq Tower 120 op de Q6600.
Moraal van het verhaal, als je niet extreem gaat OCen (proc wordt nu 52 stressed @3,0 Ghz, (ga verder als 1200 binnen is) hoef je je geen zorgen te maken!
Ik heb precies dezelfde graka en proc in mijn behuizing zitten. Dit is (totdat de 1200 binnen is) een merkloos onding, met 0 (!!) casefans. De temps van mijn apparatuur zijn meer dan acceptabel, het enige wat er extra inzit is een Tuniq Tower 120 op de Q6600.
Moraal van het verhaal, als je niet extreem gaat OCen (proc wordt nu 52 stressed @3,0 Ghz, (ga verder als 1200 binnen is) hoef je je geen zorgen te maken!
Ik heb een Antec Nine hundred besteld bij Cool-Prices.nl, geld is overgemaakt.
Krijg ik niet eens een mailtje, probeer ik in te loggen lukt dat niet eens.
Dus ik wil mijn wachtwoord opvragen, sta ik niet eens in de mail lijst.
Edit: Top services, had ze gemailt. Krijg een mailtje op zondag middag terug dat de bestelling is verzonden.
Krijg ik niet eens een mailtje, probeer ik in te loggen lukt dat niet eens.
Dus ik wil mijn wachtwoord opvragen, sta ik niet eens in de mail lijst.
Edit: Top services, had ze gemailt. Krijg een mailtje op zondag middag terug dat de bestelling is verzonden.
[ Voor 20% gewijzigd door tiswat op 06-04-2008 21:32 ]
ik ga een upgrade voor m'n huidige systeem kopen (lees: bijna nieuw systeem) echter door budget is er niet veel geld voor een nieuwe kast, nu heb ik zitten kijken en leek mij de
Sharkoon Rebel 9 Value Edition erg praktisch en tegelijkertijd ook nog best mooi voor zijn prijs (45.- euro bij alternate)
echter zit ik met de 250mm fan aan de zijkant: is die makkelijk te vervangen (in het geval dat hij kapot gaat) of kan ik beter de economy editie nemen (met 2 120mm fans aan de zijkant, die ik beide gebruik als intake)
ik heb nog een redelijke keus bij de pricewatch:
zie maar
overigens komt er een AMD X2 6000+ met een 8800GT in, een voeding heb ik al (zalman 460watt)
een ruime kast is wel heel erg gewenst
Sharkoon Rebel 9 Value Edition erg praktisch en tegelijkertijd ook nog best mooi voor zijn prijs (45.- euro bij alternate)
echter zit ik met de 250mm fan aan de zijkant: is die makkelijk te vervangen (in het geval dat hij kapot gaat) of kan ik beter de economy editie nemen (met 2 120mm fans aan de zijkant, die ik beide gebruik als intake)
ik heb nog een redelijke keus bij de pricewatch:
zie maar
overigens komt er een AMD X2 6000+ met een 8800GT in, een voeding heb ik al (zalman 460watt)
een ruime kast is wel heel erg gewenst
[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 06-04-2008 11:32 ]
Verwijderd
Valt wel mee toch, prijzen die in de pricewatch staan, zijn zo rond de 130 euro.Snorro schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:46:
Release 25 april
pricewatch: Antec Twelve Hundred
Ik heb de twelve hundred voor 132 besteld. Goede prijs zou ik zeggen (ok mijn laatste kast koste 200 dus ik ben wat gewend).
Heb de Antec Twelve hundred in me handen gehad en mijn voorkeur gaat toch uit naar de CoolerMaster Cosmos. De bovenkant van de Twelve hundred vindt ik vrij onhandig gekozen omdat er veel troep in kan komen en ik heb het niet zo op een open zijpaneel.
Verder is de kast wel solide en goed afgewerkt.
Verder is de kast wel solide en goed afgewerkt.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik heb de prijzen gezien, eindelijk gerechtigheidVerwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:46:
[...]
Valt wel mee toch, prijzen die in de pricewatch staan, zijn zo rond de 130 euro.
pricewatch: Antec Twelve Hundred
@Mentox
Smaken blijven natuurlijk verschillend en ik vind de 1200 zonder twijfel de mooiste kast die momenteel verkrijgbaar is. Alleen voor het open side-panel heb ik wel een oplossing (die ik zelf ook ga toepassen): Aangezien ik er geen fan in ga zetten plak ik het af met de bovenkant van een cd/dvd-spindel! Weet nog niet precies hoe ik het ga doen, moet er natuurlijk wel fatsoenlijk uitzien..
klopt, maar het heeft maar 4 HDD dwars liggen:Logi schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:59:
[...]
Bij Thermaltake hebben de Xaser series behuizingen naar mijn weten ook dwars geplaatste harddisk bays.

andere keuze is dan Cooler Master CM 690 :

maar waarom heeft deze nou 5 HDD. dan heb men altijd 1 teveel of te weinig.
weet iemand nog een andere kasten met dwars HDD???
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe behuizing, maar heb vooralsnog tussen de 1800 cases die in de OP genoemd worden niks gevonden wat 100% aan mijn eisen voldoet. Ik begin maar meteen met mijn lijstje, daarna een paar voorbeeldkasten en de redenen waarom wel/niet.
Van groot belang:
-midi tower, moet niet te groot worden, maar wil wel 4x harddisk en 2x dvdrw er in kwijt kunnen
-zo 'saai' (strak) mogelijk: geen window, lampjes, foefjes, tierelantijntjes enzovoorts
-geen 'open' poorten zoals usb en koptelefoon aansluitingen in het zicht
Van minder belang:
-cd spelers het liefst achter een deurtje, het zwart van een drive wijkt immers meestal net af van de case
-geen deur over de volledige hoogte
-bij voorkeur redelijke koeling en stilte
-prijs is niet hoofdmoot, maar het moet ook weer niet te gek worden
De kanshebbers:
Antec solo

-usb poorten en andere aansluitingen in zicht
-cd spelers niet achter een deurtje
+saai/strak
+stealth front air intake (geen groot gat aan de voorkant onderin, maar ribbeltjes aan de zijkanten op het plastic front)
Sonata III

-dat zilveren plastic randje met die poorten... brr. zie opmerking over 'saai'
+afmetingen
Nexus morpho

-weer die vreselijke usb/audio poorten
-250 euro, exclusief voeding
+saai/strak
CM890

-aansluitingen usb/audio bovenop, maar weer niet onder een klepje
+hoge rubber pootjes en air intake midden onderin de case
P182

-te groot
-poorten in zicht
-deur over volledige hoogte
+power knop achter het deurtje, & geen power&hdd led zichtbaar
+deur met magneetje in plaats van slotje
+stealth front air intake
+saai/strak
TJ03

-enorm groot (te hoog en te diep om hem kwijt te kunnen)
-250 euro, excl voeding
+apart deurtje voor dvd drives
+poorten achter een drukklepje
+saai/strak
a07

+poorten achter klepje
+stealth air intake
+saai/strak
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben:
Een kast met het uiterlijk zoals de P182, maar dan met een volledig neutrale voorkant zonder inham voor poortjes. Dat stealth front intake systeem is prima, eventueel extra koeling door middel van hoge pootjes en een air intake onderin de kast zoals de CM890. De voorkant in 2 niveaus gedeeld (waarbij alleen boven open hoeft te kunnen) zoals op de TJ-03. De kast moet het formaat hebben van de sonata III.
Ik begrijp dat dit niet echt een gangbaar eisenpakket is, maar aangezien je tegenwoordig steeds meer HTPC behuizingen ziet die bijna volledig strak zijn, lijkt me dat een bedrijf dit voor gewone tower behuizingen ook wel kan/wil fabriceren. Wie wil er nou niet dat bijvoorbeeld zijn cardreader / usb / power knopjes op deze manier bereikbaar zijn. Een HTPC behuizing is voor mij echter alleen een optie als ik er 4x hdd, 2x dvdrw in kwijt kan, en hij rechtop kan staan. Die bestaan dus ook niet waarschijnlijk
Iemand enig idee of zo'n kast bestaat? Ik ben niet handig genoeg om zoiets zelf te fabriceren/ bij elkaar te modden. Als dat niet het geval is zal het wel een sonataIII worden dus.
Van groot belang:
-midi tower, moet niet te groot worden, maar wil wel 4x harddisk en 2x dvdrw er in kwijt kunnen
-zo 'saai' (strak) mogelijk: geen window, lampjes, foefjes, tierelantijntjes enzovoorts
-geen 'open' poorten zoals usb en koptelefoon aansluitingen in het zicht
Van minder belang:
-cd spelers het liefst achter een deurtje, het zwart van een drive wijkt immers meestal net af van de case
-geen deur over de volledige hoogte
-bij voorkeur redelijke koeling en stilte
-prijs is niet hoofdmoot, maar het moet ook weer niet te gek worden
De kanshebbers:
Antec solo

+saai/strak
+stealth front air intake (geen groot gat aan de voorkant onderin, maar ribbeltjes aan de zijkanten op het plastic front)
Sonata III

-dat zilveren plastic randje met die poorten... brr. zie opmerking over 'saai'
+afmetingen
Nexus morpho

-weer die vreselijke usb/audio poorten
-250 euro, exclusief voeding
+saai/strak
CM890

-aansluitingen usb/audio bovenop, maar weer niet onder een klepje
+hoge rubber pootjes en air intake midden onderin de case
P182

-te groot
-poorten in zicht
-deur over volledige hoogte
+power knop achter het deurtje, & geen power&hdd led zichtbaar
+deur met magneetje in plaats van slotje
+stealth front air intake
+saai/strak
TJ03

-enorm groot (te hoog en te diep om hem kwijt te kunnen)
-250 euro, excl voeding
+apart deurtje voor dvd drives
+poorten achter een drukklepje
+saai/strak
a07

+poorten achter klepje
+stealth air intake
+saai/strak
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben:
Een kast met het uiterlijk zoals de P182, maar dan met een volledig neutrale voorkant zonder inham voor poortjes. Dat stealth front intake systeem is prima, eventueel extra koeling door middel van hoge pootjes en een air intake onderin de kast zoals de CM890. De voorkant in 2 niveaus gedeeld (waarbij alleen boven open hoeft te kunnen) zoals op de TJ-03. De kast moet het formaat hebben van de sonata III.
Ik begrijp dat dit niet echt een gangbaar eisenpakket is, maar aangezien je tegenwoordig steeds meer HTPC behuizingen ziet die bijna volledig strak zijn, lijkt me dat een bedrijf dit voor gewone tower behuizingen ook wel kan/wil fabriceren. Wie wil er nou niet dat bijvoorbeeld zijn cardreader / usb / power knopjes op deze manier bereikbaar zijn. Een HTPC behuizing is voor mij echter alleen een optie als ik er 4x hdd, 2x dvdrw in kwijt kan, en hij rechtop kan staan. Die bestaan dus ook niet waarschijnlijk
Iemand enig idee of zo'n kast bestaat? Ik ben niet handig genoeg om zoiets zelf te fabriceren/ bij elkaar te modden. Als dat niet het geval is zal het wel een sonataIII worden dus.
[ Voor 6% gewijzigd door whiteguy op 11-06-2008 14:43 ]
Waar ik ook naar zoek is een losse cardreader die achter een klepje zit, die in een 5,25" of 3,5" bay past:

Als je dat plaatje zo ziet zou eea wel in een 5,25" formaat gegoten kunnen worden... inclusief klepje dus.
Als dat bestaat kunnen een hoop kasten zonder deurtje ook wel dr mee door.

Als je dat plaatje zo ziet zou eea wel in een 5,25" formaat gegoten kunnen worden... inclusief klepje dus.
[ Voor 21% gewijzigd door whiteguy op 16-06-2008 21:17 ]
Ik zou eens naar een mediacenterkast gaan kijken. Die zijn vaak strak aan de voorkant, niet te groot en hebben overal klepjes waar de spelers door naar buiten komen. Het enige wat je dan nog hebt zijn de USB-poorten die vaak open zijn.
Heb ik al eens naar gezocht, probleem is dat ik mijn 4-disk raid 5 er niet in kwijt kan. Vaak kan je daar maar 2 harddisks in kwijt. Als je er al 4 in kwijt kan moet je zo zo strak op elkaar leggen dat ik dat in verband met warmte ontwikkeling liever niet doe.TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:14:
Ik zou eens naar een mediacenterkast gaan kijken. Die zijn vaak strak aan de voorkant, niet te groot en hebben overal klepjes waar de spelers door naar buiten komen. Het enige wat je dan nog hebt zijn de USB-poorten die vaak open zijn.
Zelf gebuik ik en SIlverstone LC17 voor mijn server / HTPC. Heeft standaard ruimte voor 6 HD's (met 2x 92 mm koeling ervoor) en de spelers zitten netjes in het front weggewerkt. Ook geen last van openstaand I/O poorten, ook deze zitten achter een klepjewhiteguy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:39:
[...]
Heb ik al eens naar gezocht, probleem is dat ik mijn 4-disk raid 5 er niet in kwijt kan. Vaak kan je daar maar 2 harddisks in kwijt. Als je er al 4 in kwijt kan moet je zo zo strak op elkaar leggen dat ik dat in verband met warmte ontwikkeling liever niet doe.

Verder past er een 'gewoon' ATX board in en een standaard voeding. Enige nadeel vond ik de prijs van 100 euro, maar ik zie dat je ook al kasten bekijkt van 250, dus dit zal niet zo'n groot probleem moeten zijn.
edit:
Op het moment zijn al mijn HD's (4 stuks) 32 graden, met de fans (Nexus) op minimaal, dus warmte is geen probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Bravo op 17-06-2008 15:55 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Zo'n soort kast lijkt me inderdaag zeer geschikt voor zijn doeleinden. Zoiets bedoelde ik.
[ Voor 13% gewijzigd door TEAMIKKE op 17-06-2008 16:45 ]
Ik heb de Cosmos S ook maar gekocht en vol getrapt.
Ik ben met de dag steeds blijer met deze aankoop.
Het is echt werkelijk een topkast, lawaai valt reuze mee met een fan control unit.
de stoffilters werken ook zeer goed, kan iedereen deze kast zeker aanbevelen.
Ik ben met de dag steeds blijer met deze aankoop.
Het is echt werkelijk een topkast, lawaai valt reuze mee met een fan control unit.
de stoffilters werken ook zeer goed, kan iedereen deze kast zeker aanbevelen.
In een van de laatste C'T heb ik gelezen dat de transfersnelheden van de meeste "inbouw" cardreaders dramatisch zijn.whiteguy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:15:
Waar ik ook naar zoek is een losse cardreader die achter een klepje zit, die in een 5,25" of 3,5" bay past:
[afbeelding]
Lees ook hier een roundup van die dingen.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Hmm.. ik had de silverstone site al aardig doorgespit, deze blijkbaar over het hoofd gezienBravo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:53:
[...]
Zelf gebuik ik en SIlverstone LC17 voor mijn server / HTPC. Heeft standaard ruimte voor 6 HD's (met 2x 92 mm koeling ervoor) en de spelers zitten netjes in het front weggewerkt. Ook geen last van openstaand I/O poorten, ook deze zitten achter een klepje
[afbeelding]
Verder past er een 'gewoon' ATX board in en een standaard voeding. Enige nadeel vond ik de prijs van 100 euro, maar ik zie dat je ook al kasten bekijkt van 250, dus dit zal niet zo'n groot probleem moeten zijn.
edit:
Op het moment zijn al mijn HD's (4 stuks) 32 graden, met de fans (Nexus) op minimaal, dus warmte is geen probleem.
Ik neem aan dat je dat i/o geval wel kan verwisselen voor een zelf uitgekozen 3,5" cardreader/usb/audio bay, of zit die vast ?
heb jij trouwens geen problemen gehad met de ruimte bij het inbouwen van 4 harddisks... hij ziet er best krap uit...*klik*
[ Voor 16% gewijzigd door whiteguy op 19-06-2008 10:44 ]

Ik heb een Sharkoon Rebel 9 Economy gekocht als kast voor mijn Windows Home Server.
Ideaal kastje met zoveel 5,25 sloten aan de voorkant en genoeg mogelijkheden voor goede koeling, ik heb er nu 4 x 120mm koelers inzitten aan een fancontroller zodat hij lekker stil is.
Hij koste me 35 euro en voor dat geld is het een mooie kast, wel een beetje dun staal maar met veel extra's zoals 4 harddisk ombouwframes.
Ik heb er 2 van deze dingen inzitten:

En dan nog genoeg sloten over voor een DVD speler en fancontroller
[ Voor 15% gewijzigd door Bierkameel op 21-06-2008 10:35 ]
Het I/O gedeelte is zelf vrij invulbaar, het is gewoon een 3,5" opening. Standaard wordt er een FP31 meegeleverd, maar als je goed zoekt kun je ook een FP 34 meebestellen. Hierin zit dan ook gelijk de cardreader die je zoekt.whiteguy schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:20:
[...]
Hmm.. ik had de silverstone site al aardig doorgespit, deze blijkbaar over het hoofd gezien. Dat is inderdaad wat ik zoek, thx.
Ik neem aan dat je dat i/o geval wel kan verwisselen voor een zelf uitgekozen 3,5" cardreader/usb/audio bay, of zit die vast ?
heb jij trouwens geen problemen gehad met de ruimte bij het inbouwen van 4 harddisks... hij ziet er best krap uit...*klik*
Wat betreft de ruimte voor het inbouwen van de HD´s, het is inderdaad vrij krap voor 6 HD´s, bij mij hangen de HD´s door de koeling voorin ook gedeeltelijk over het mobo heen. Als ik na het weekend weer op mijn kamer ben zal ik kijken of ik een fototje voor je kan schieten.
Ondertussen kan ik je wel mijn review over deze kast geven, hopelijk vind je hier een aantal antwoorden op je vragen.
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Goed, na het uitgeschreven te hebben ben ik er dan toch bijna uit. Ik denk nu toch echt aan een Antec Solo. Het ophangsysteem (elastiek) is helemaal top en kan eventuele resonantie voorkomen. Ook van het dempings- materiaal in de kast en de stoffilters ben ik erg gecharmeerd.
Alleen ga ik er van meet af aan al 3 schijven in plaatsen. Helaas zullen extra schijven dan op minder elegante manieren moeten worden geplaatst. Is er een kast die (ook bovenin) die een zelfde systeem als de Solo biedt, alleen dan voor 6 schijven?
Of kan er bovenin een 4-in-3 module worden geplaatst zoals Coolermaster gebruik in (oa) de Centurion 590?
Alleen ga ik er van meet af aan al 3 schijven in plaatsen. Helaas zullen extra schijven dan op minder elegante manieren moeten worden geplaatst. Is er een kast die (ook bovenin) die een zelfde systeem als de Solo biedt, alleen dan voor 6 schijven?
Of kan er bovenin een 4-in-3 module worden geplaatst zoals Coolermaster gebruik in (oa) de Centurion 590?
[ Voor 108% gewijzigd door Dadona op 22-06-2008 22:35 ]
Je kan ook dit soort dingen overwegen. Allicht iets minder stil dan in zo'n elastiekje hangen, maar ik ben er wel tevreden over iig.Dadona schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:58:
Goed, na het uitgeschreven te hebben ben ik er dan toch bijna uit. Ik denk nu toch echt aan een Antec Solo. Het ophangsysteem (elastiek) is helemaal top en kan eventuele resonantie voorkomen. Ook van het dempings- materiaal in de kast en de stoffilters ben ik erg gecharmeerd.
Ik heb een Antec Sonata III gekocht.
Echter, mijn deurtje sluit niet. Hij hangt er zeg maar net te scheef in, waardoor ik hem voor het dicht doen licht omhoog moet duwen voordat hij sluit.
Is dit 'normaal' bij deze kwaliteitskast a 100 euro? Want ik moet nogal wat moeite doen om hem terug te krijgen voor RMA/DOA.
Echter, mijn deurtje sluit niet. Hij hangt er zeg maar net te scheef in, waardoor ik hem voor het dicht doen licht omhoog moet duwen voordat hij sluit.
Is dit 'normaal' bij deze kwaliteitskast a 100 euro? Want ik moet nogal wat moeite doen om hem terug te krijgen voor RMA/DOA.
[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 04-07-2008 12:19 ]
Hiero ook een setje 226BW en Z-4, zoek ook een bijbehorende kast, strak, glossy black, stil, stevig en vooral mooi.timskiej schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:11:
Het mooie van de 1000 is dat hij de zelfde kleur zilver is als mijn Samsung 226BW en mijn Logitech Z-4 boxen. Ook is dat zwart glossy deurtje aan de voorkant erg mooi want dit zit ook in de 226bw en in de z-4.
Verder moet hij ook goed demontabel zijn vanwege regelmatig open en dicht.
Liefst geen window of side inlet.
Heb de hele topic doorgelezen en alle kasten bekeken, CM Cosmos, NZXT Alpha, P182 etc. komen echt in de buurt.
Cititzen of Ladonia
Ik zoek een kast met precies hetzelfde wensenlijstje: saai, deurtje, geen zichtbare aansluitingen, etc. Voor welke kast ben je uiteindelijk gegaan en is het een tower of een htpc/desktop geworden?whiteguy schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:14:
heel verhaal
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vooralsnog niks aangeschaft, maar mogelijk gaat het de sonataIII worden - de 'ideale' case is onvindbaar. En die sonata heeft wel als pluspunt dat er al meteen een fatsoenlijke voeding in zit. Nog even wat rekenwerk doen, maar ik denk aan 500wtt wel genoeg te hebben.Ethirty schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:49:
[...]
Ik zoek een kast met precies hetzelfde wensenlijstje: saai, deurtje, geen zichtbare aansluitingen, etc. Voor welke kast ben je uiteindelijk gegaan en is het een tower of een htpc/desktop geworden?
heeft iemand ervaring met de NZXT lexus blackline?
ik zou eerst de alpa nemen maar toen men moeder besloot mee te betalen toch maar voor deze gegaan
foto:

hij schijnt still te zijn (met 2 blauwe 120mm fans en een 80mm)
ik vind hem zelf erg mooi, ook zit er een lcd in geintergreerd (ook blauw, bovenin)
ook 2 light bars gehaald (ook blauw)
ik zou eerst de alpa nemen maar toen men moeder besloot mee te betalen toch maar voor deze gegaan
foto:

hij schijnt still te zijn (met 2 blauwe 120mm fans en een 80mm)
ik vind hem zelf erg mooi, ook zit er een lcd in geintergreerd (ook blauw, bovenin)
ook 2 light bars gehaald (ook blauw)
[ Voor 4% gewijzigd door juulie19 op 31-08-2008 21:25 ]
Verwijderd
Hey allemaal,
Ik heb zojuist een nieuwe pc samengesteld, alleen heb ik geen idee welke case ik moet gebruiken, ivm hoeveel ruimte ik nodig heb.
Op het moment heb ik dit:
- Intel Core 2 Duo E 8500
- HD4850 1GB GDDR3
- MSI p45 Platinum
- Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB
- Kingston ValueRAM KV R800D2N5K2/4G 4GB(2x2GB) DDR2
- Cooler Master Centurion 590 Zwart
- LG GH20NS10
- Cooler Master Real Power M520
- Scythe Infinity SCINF-1000
Gaat dit passen in die Cooler Master Centurion 590? Ik zag dat het een midi-tower is maar heb zelf niet zoveel verstand van hardware, ben meer van de software
Alvast bedankt
Ik heb zojuist een nieuwe pc samengesteld, alleen heb ik geen idee welke case ik moet gebruiken, ivm hoeveel ruimte ik nodig heb.
Op het moment heb ik dit:
- Intel Core 2 Duo E 8500
- HD4850 1GB GDDR3
- MSI p45 Platinum
- Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB
- Kingston ValueRAM KV R800D2N5K2/4G 4GB(2x2GB) DDR2
- Cooler Master Centurion 590 Zwart
- LG GH20NS10
- Cooler Master Real Power M520
- Scythe Infinity SCINF-1000
Gaat dit passen in die Cooler Master Centurion 590? Ik zag dat het een midi-tower is maar heb zelf niet zoveel verstand van hardware, ben meer van de software
Alvast bedankt
Heey peepz.
Ben op zoek naar een nieuw, kleiner, kastje voor mams d'r pc.
Had laatst het moederbord vervangen voor een mini-ITX borje met Atom cpu, dus een kleinere kast zou mooi zijn daar dat bordje nu nog in een midi-tower zit
Just one problem: Kan geen kleine(re) kast vinden met drie(!) 5.25" bays.
Heb google al aangeslingerd maar nog niks kunnen vinden, zodra ik (goed) wakker ben nog maar eens proberen, maar in de tussentijd... mischien dat iemand er toevallig een weet?
Zoek zoiets als een kubus-case, maar dan drie 5,25" bays ipv 2.
Ben op zoek naar een nieuw, kleiner, kastje voor mams d'r pc.
Had laatst het moederbord vervangen voor een mini-ITX borje met Atom cpu, dus een kleinere kast zou mooi zijn daar dat bordje nu nog in een midi-tower zit
Just one problem: Kan geen kleine(re) kast vinden met drie(!) 5.25" bays.
Heb google al aangeslingerd maar nog niks kunnen vinden, zodra ik (goed) wakker ben nog maar eens proberen, maar in de tussentijd... mischien dat iemand er toevallig een weet?
Zoek zoiets als een kubus-case, maar dan drie 5,25" bays ipv 2.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-10-2008 00:20 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Weet iemand welke case dit is? Enige wat ik er van weet is dat ie van Scythe is. Er staan alleen maar drie cases op hun website, dus echt ver kom ik daar niet op hun site.
Ook via google wordt ik niet veel wijzer. Vraag me af of de presentator (Steven?) niet per abuis dacht dat de case van Scythe was..
Case wordt vluchtig besproken door GameKings. Klik hier om de aflevering te bekijken. Case komt in beeld bij 4.54m
Screenshotjes:

Ook via google wordt ik niet veel wijzer. Vraag me af of de presentator (Steven?) niet per abuis dacht dat de case van Scythe was..
Case wordt vluchtig besproken door GameKings. Klik hier om de aflevering te bekijken. Case komt in beeld bij 4.54m
Screenshotjes:

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Hey die aflevering kende ik, na het lezen van Aero 2 op dat eerste plaatje ben ik even gaan googlen en kwam ik op het merk Aerocool.
Volg deze link je je vind meerdere van deze aparte cases.
Verwijderd
Scipionyx schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:04:
Weet iemand welke case dit is?
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een 40 cm side fanSymenGT schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:16:
Hey die aflevering kende ik, na het lezen van Aero 2 op dat eerste plaatje ben ik even gaan googlen en kwam ik op het merk Aerocool.

Dat moet toch wel een flink bak met herrie maken of valt dat mee ?
Hoe groter de fan, hoe minder geluid bij de zelfde luchtverplaatsing
Ik ben bezig een systeem samen te stellen.
En nu ben ik op een, naar mijn mening, mooie case gestuit; de NZXT Apollo
volgens de reviews die ik gelezen heb is de handleiding niet erg duidelijk. Aangezien het de eerste keer wordt dat ik een PC zelf in elkaar zet vraag ik me af of dit dan problemen zou kunnen opleveren?
volgens de reviews die ik gelezen heb is de handleiding niet erg duidelijk. Aangezien het de eerste keer wordt dat ik een PC zelf in elkaar zet vraag ik me af of dit dan problemen zou kunnen opleveren?
Ik ben de Coolermaster Sileo 500 nog niet tegengekomen in dit topic, zijn daar al persoonlijke ervaringen mee? En hoe verhoudt deze kast zich tov de Antec solo? Beiden zijn ongeveer gelijk geprijsd en claimen stil te zijn namelijk.
Ik denk dat dit wel mee zal vallen. Heb een tijdje terug ook voor het eerst een eigen systeem gebouwd en heb hier uberhaubt geen handleiding voor nodig gehad. Het meeste spreekt in principe voor zich. Misschien wel makkelijk als je een bestaand systeem er naast hebt staan, kun je alles 'afkijken'.japie06 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:22:
Ik ben bezig een systeem samen te stellen.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Je hebt ze ook van Tacens.Scipionyx schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:04:
Weet iemand welke case dit is? Enige wat ik er van weet is dat ie van Scythe is. Er staan alleen maar drie cases op hun website, dus echt ver kom ik daar niet op hun site.
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

Linkje naar fabrikant:
http://www.tacens.com/sagittaII_Tower2.htm
Of voor de media center:

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 20-04-2009 12:35 ]
Met die fan zijn er idd van Tacens en aerocool. Tacens heeft er 5 (tower, 3xmiditower, htpc) en Aerocool 4 (miditowers). Tacens heeft wat strakkere kasten Aerocool meer extreme. De fan is gemaakt door Yonglinxing Technology Co., Ltd.(YLTC).Scipionyx schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:04:
Case wordt vluchtig besproken door GameKings.
En het geluid van die fan komt niet boven het geluid van andere componentenen in mijn kast uit (ook niet als ik alles op minimaale snelheid zet met mn controller). Kijk maar eens in mn review van de Sagitta II tower. Ik heb deze kast ook na aanleiding van de Gameking aflevering gevonden (en gekocht).
[ Voor 4% gewijzigd door artificial_sun op 24-04-2009 12:35 ]
Stadia was beter....
Ik heb een een Aopen QF50G maar heb de voeding vervangen door een een zwaardere. Alleen steekt er aan de binnenkant van de bovenste klep een irritant stukje uit waarmee de originele voeding vastgeschroefd wordt aan het dak zeg maar zodat ie komt te "hangen" of voor extra stevigheid. Nu is mijn nieuwe voeding een stuk langer en moest ik hem er keihard tegen aan klemmen/drukken/vasthouden om de voeding goed te krijgen voor de vier schroeven achter. Hij zit een beetje scheef zeg maar waardoor de kast heel licht is vervorm, want het is op zich een hele lichte kast. Iemand anders met een Aopen kast waar dit ook is?
WowNew ultra-silent world biggest top fan, 40cm and more than 250cfm with just 12db noise level
@ Jeroenz18 en artificial_sun
ff ter info: het is een andere kast geworden, namelijk de Coolermaster Centurion 590 (vandaag ophalen)
Waarom?
- enigzins budget redenen
- goede reviews
- mooie look
- enige modbaarheid aan de panel (maar dat is elke kast wel denk ik
)
Dus misschien dat daar nog een 400mm fan in komt. Moet ik nog over nadenken
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik me niet verdiept heb in de bovenstaande kasten met een 400mm fan erin.
ff ter info: het is een andere kast geworden, namelijk de Coolermaster Centurion 590 (vandaag ophalen)
Waarom?
- enigzins budget redenen
- goede reviews
- mooie look
- enige modbaarheid aan de panel (maar dat is elke kast wel denk ik
Dus misschien dat daar nog een 400mm fan in komt. Moet ik nog over nadenken

Hoewel ik wel moet zeggen dat ik me niet verdiept heb in de bovenstaande kasten met een 400mm fan erin.
Even reviewtje lezen dan!Scipionyx schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:10:
@ Jeroenz18 en artificial_sun
Is volgens mij redelijk standaard bij Aopen. Even dremelen dan.chimo schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:45:
Ik heb een een Aopen QF50G maar heb de voeding vervangen door een een zwaardere. Alleen steekt er aan de binnenkant van de bovenste klep een irritant stukje uit waarmee de originele voeding vastgeschroefd wordt aan het dak zeg maar zodat ie komt te "hangen" of voor extra stevigheid. Nu is mijn nieuwe voeding een stuk langer en moest ik hem er keihard tegen aan klemmen/drukken/vasthouden om de voeding goed te krijgen voor de vier schroeven achter. Hij zit een beetje scheef zeg maar waardoor de kast heel licht is vervorm, want het is op zich een hele lichte kast. Iemand anders met een Aopen kast waar dit ook is?
Stadia was beter....
Ik heb zelf al een heel aantal weken een Sileo 500 en ben er eigenlijk wel blij mee. Erg degelijk (afgezien van de clipjes om uitbreidingskaarten vast te zetten) en goed geprijsd voor wat je er voor krijgt. Wat geluidsniveau betreft vind ik hem stil genoeg, maar ik ben volgens mij dan ook niet heel erg kritisch. Hij staat onder mijn bureau direct naast me en meer dan een constant zacht geruis hoor ik niet. Overigens is er een review geweest op Tweakers voor deze kast.Schweino schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:45:
Ik ben de Coolermaster Sileo 500 nog niet tegengekomen in dit topic, zijn daar al persoonlijke ervaringen mee? En hoe verhoudt deze kast zich tov de Antec solo? Beiden zijn ongeveer gelijk geprijsd en claimen stil te zijn namelijk.
De Antec Solo heb ik geen ervaring mee.
Ik heb zitten twijfelen. Heel lang. Maar bij mij weegt de meerprijs niet op tegen het kleine verschil. Qua uiterlijk is hij namelijk fantastisch, maar om daar honderd euro meer voor te gaan lappen, ik weet het niet....Xtresis schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:10:
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Centurion 590 van Cooler Master, dit omdat deze ook 9 5,25" sloten heeft, en omdat ik hier driemaal de Raidsonic MB-455SPF in wil plaatsen. Daarnaast is de voeding aan de onderzijde en het goede kabelbeheer een groot pluspunt.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik heb hem ook nog overwogen. Zit nu nog met een oudere versie van een V1100, die ik wil vervangen door een kleiner maatje. Hoe dan ook kom ik toch weer op Lian li uit, en wel op de volgende modellen:SgtStrider schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:07:
[...]
Ik heb zitten twijfelen. Heel lang. Maar bij mij weegt de meerprijs niet op tegen het kleine verschil. Qua uiterlijk is hij namelijk fantastisch, maar om daar honderd euro meer voor te gaan lappen, ik weet het niet....
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Centurion 590 van Cooler Master, dit omdat deze ook 9 5,25" sloten heeft, en omdat ik hier driemaal de Raidsonic MB-455SPF in wil plaatsen. Daarnaast is de voeding aan de onderzijde en het goede kabelbeheer een groot pluspunt.
Lian Li PC 9

+ Strak design + Makkelijk harddisk uit te wisselen + Voldoende ruimte om kabels weg te werken | - Prijs ( €150 ) - Geen apart compartiment voor de voeding |
Lian Li PC-8

+ Strak design + Goedko(o)p(er) + Rubberen ophanging voor disken | - Max. 3 HDD's - Geen apart compartiment voor de voeding - Wegwerken van kabels is lastiger dan de PC-9 |
Het is dus nog een beetje dubben, maar die V1100 die ik hier heb moet nu echt weg omdat hij veelste groot is.
En inmiddels is de V1100 verkocht voor €115, precies genoeg om de PC-8 aan te schaffen. Ik zal hier ook een kleine review posten.Xtresis schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:30:
Het is dus nog een beetje dubben, maar die V1100 die ik hier heb moet nu echt weg omdat hij veelste groot is.