Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe behuizing, maar heb vooralsnog tussen de 1800 cases die in de OP genoemd worden niks gevonden wat 100% aan mijn eisen voldoet. Ik begin maar meteen met mijn lijstje, daarna een paar voorbeeldkasten en de redenen waarom wel/niet.
Van groot belang:
-midi tower, moet niet te groot worden, maar wil wel 4x harddisk en 2x dvdrw er in kwijt kunnen
-zo 'saai' (strak) mogelijk: geen window, lampjes, foefjes, tierelantijntjes enzovoorts
-geen 'open' poorten zoals usb en koptelefoon aansluitingen in het zicht
Van minder belang:
-cd spelers het liefst achter een deurtje, het zwart van een drive wijkt immers meestal net af van de case
-geen deur over de volledige hoogte
-bij voorkeur redelijke koeling en stilte
-prijs is niet hoofdmoot, maar het moet ook weer niet te gek worden
De kanshebbers:
Antec solo

-usb poorten en andere aansluitingen in zicht
-cd spelers niet achter een deurtje
+saai/strak
+stealth front air intake (geen groot gat aan de voorkant onderin, maar ribbeltjes aan de zijkanten op het plastic front)
Sonata III

-usb poorten en andere aansluitingen in zicht
-dat zilveren plastic randje met die poorten... brr. zie opmerking over 'saai'
+afmetingen
Nexus morpho

-weer die vreselijke usb/audio poorten
-250 euro, exclusief voeding
+saai/strak
CM890

-aansluitingen usb/audio bovenop, maar weer niet onder een klepje
+hoge rubber pootjes en air intake midden onderin de case
P182

-te groot
-poorten in zicht
-deur over volledige hoogte
+power knop achter het deurtje, & geen power&hdd led zichtbaar
+deur met magneetje in plaats van slotje
+stealth front air intake
+saai/strak
TJ03

-enorm groot (te hoog en te diep om hem kwijt te kunnen)
-250 euro, excl voeding
+apart deurtje voor dvd drives
+poorten achter een drukklepje
+saai/strak
a07

+poorten achter klepje
+stealth air intake
+saai/strak
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben:
Een kast met het uiterlijk zoals de P182, maar dan met een volledig neutrale voorkant zonder inham voor poortjes. Dat stealth front intake systeem is prima, eventueel extra koeling door middel van hoge pootjes en een air intake onderin de kast zoals de CM890. De voorkant in 2 niveaus gedeeld (waarbij alleen boven open hoeft te kunnen) zoals op de TJ-03. De kast moet het formaat hebben van de sonata III.
Ik begrijp dat dit niet echt een gangbaar eisenpakket is, maar aangezien je tegenwoordig steeds meer HTPC behuizingen ziet die bijna volledig strak zijn, lijkt me dat een bedrijf dit voor gewone tower behuizingen ook wel kan/wil fabriceren. Wie wil er nou niet dat bijvoorbeeld zijn cardreader / usb / power knopjes op
deze manier
bereikbaar zijn. Een HTPC behuizing is voor mij echter alleen een optie als ik er 4x hdd, 2x dvdrw in kwijt kan, en hij rechtop kan staan. Die bestaan dus ook niet waarschijnlijk
Iemand enig idee of zo'n kast bestaat? Ik ben niet handig genoeg om zoiets zelf te fabriceren/ bij elkaar te modden. Als dat niet het geval is zal het wel een sonataIII worden dus.
[
Voor 6% gewijzigd door
whiteguy op 11-06-2008 14:43
]