Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 10 - Open throttle Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.415 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:30:
[...]

Net even voor helmen wezen kijken (was pardoes een motorkleding zaak in de buurt bij kantoor :)

De C2 zit wel verdomde lekker... maar is £££ en zit geen pinlock in..
De Nolan flipfront (model ff vergeten) zat lekker maar de XL wat aan de ruime kant (ookal heb ik een 62/63cm hoofd en was dat 60/61.. wel stukken goedkoper en met pinlock..

Lastige keuze..
Probeer eens een Shoei Multitec. Heb hem gisteren eens vast gehad en is is een perfect afgewerkte helm. Die schroeven waar de helm scharniert zijn bedekt met een plaatje. Onder de kin zit een doekje dat de helm helemaal dicht maakt aan de onderkant. Lucht inlaten zijn dik ok. Tevens zat er standaard een pinlock in. Jammer genoeg geen zonnevizier, maar de pinlock gaat van donker boven naar licht beneden. Zelfde effect dus :)

Kost 340€ voor de standaard zwarte en 369€ voor de andere kleuren (zilver, antraciet achtig grijs). Heb hem jammer genoeg niet op kunnen zetten, ik was gehaast en mijn maat stond niet in het rek. Dit weekend eens langst gaan :)

* DinX heeft goed nieuws trouwens. De verzekering van de tgenpartij is eindelijk akkoord gegaan voor de 50/50. Dat hebben ze schriftelijk gemeld. 6 april heeft mijn verzekering een verzoek tot betaling gestuurd. Kan maximum enkele weken duren, maar waarschijnlijk sneller. De tegenpartij heeft haar geld namelijk ook sneller als het nu snel afgehandeld wordt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

chevy, zou jij misschien de pic van mn brommer in de ts willen wijzigen in deze? Dank je

Net even ritje gemaakt met 6 anderen uit het Delftse studenten topic op MF, was geslaagd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Is hier trouwens al eens het volgende voorbij gekomen? (klein spelletje)

Stel, je krijgt een budget van x euro, stel je motorgarage samen. (er is ooit zo eens iets geweest met wagens, maar nu eentje specifiek over moto's). Stel als bedrag: 50.000 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
50 000? red ik het niet mee :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Ik heb vandaag theorie gehaalt (0 fout *O* ) en wil nu gaan beginnen met motorrijlessen.
Welke dingen moet ik nog op letten bij het kiezen van een rijschool? Is het fijner als ze met een motor erachter rijden? Of met een auto?
En hoeveel uur achter elkaar is fijn? (1 uur lijkt me niks omdat je dan zo lang bezig bent in verhouding met het omkleden en vervoer enzo)
Toevallig nog iemand ervaring met een rijschool in Doetinchem?

Verder nog tips? :*)

Straks eens kijken hoe de motorkleren+helm van m'n pa me passen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:43

Chakotay

Lick here to continue

-DG- schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:06:
Ik heb vandaag theorie gehaalt (0 fout *O* ) en wil nu gaan beginnen met motorrijlessen.
Welke dingen moet ik nog op letten bij het kiezen van een rijschool? Is het fijner als ze met een motor erachter rijden? Of met een auto?
En hoeveel uur achter elkaar is fijn? (1 uur lijkt me niks omdat je dan zo lang bezig bent in verhouding met het omkleden en vervoer enzo)

Dat plaatje uit het rijbewijs topic is een B-theorie papiertje... Je weet dat je voor de motor een A-theorie papiertje moet hebben? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

-DG- schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:06:

Gefeliciteerd met je theorie voor de auto :o (zie post hierboven)

Volger met motor is absoluut prettiger. Dan kan je instructeur namelijk volgen als er bijv een auto iets staan uit te laden en jij kan er langs. Ook kan hij je tenminste fatsoenlijk bijhouden als je gaat invoegen etc etc. Ook heb ik altijd het idee dat instructeurs die volgen in een koekblik geen échte motorrijders zijn.. dan hadden ze wel een rijschool gezocht waarbij ze op motor mogen volgen :P

Ik heb trouwens enkele lessen gevolgd, maar dubbeluren lijken mij ook prima. Drie- of vierdubbel lijkt mij niet aan te raden op de motor.. is wel erg lang om je maximaal te concentreren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 12-04-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vooral als je nog met de oefeningen bezig bent zijn dubbeluren inderdaad het beste naar mijn mening. Van 1 uurtje blijft als je het van en naar de oefenplek rijden eraf haalt zo weinig over, en na 2 uur op lage snelheid spelen begin je toch wel een beetje vermoeid te raken de concentratie te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX had lessen per 2 uur.

Die week was het 30-35°, en dan de bijzondere verrichtingen oefenen op het parkeerterrein :X
Mocht m'n jas, helm, handschoenen niet uit doen bij de 8'jes enzo :X

Ik woog 2 kilo minder na de les dan ervoor. Het zweet liep letterlijk uit m'n mouwen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Maar ik mag toch met dit theorie B ding praktijk lessen gaan volgen? En theorie A moet je voor het praktijk examen hebben.
Of heb ik het al die tijd verkeerd begrepen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:11:
[...]
Ik heb trouwens enkele lessen gevolgd, maar dubbeluren lijken mij ook prima. Drie- of vierdubbel lijkt mij niet aan te raden op de motor.. is wel erg lang om je maximaal te concentreren.
Ik heb een aantal keer 4 uur aan-een gelest. Dit is best vermoeiend, en bij veel lage snelheid proeven ook nog eens zwaar op de polsen. 3 uur vond ik prettiger, kort genoeg voor concentratie, lang genoeg om goed zaken meermaals te oefenen. Plus dat ik losse uurtjes lessen niet fijn vond aangezien ik toch steeds vrij moest vragen van mijn werk waar ook nog eens de reistijd werk-->woon-->rijschool steeds tussen zit.

(Plus als ik het echt druk had gehad op mijn werk en me nog eens goed moest concentreren tijdens de eerste lessen ik het eerste half uur echt slecht reed en dan pas mijn hoofd rustig had :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-DG- schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:21:
Maar ik mag toch met dit theorie B ding praktijk lessen gaan volgen? En theorie A moet je voor het praktijk examen hebben.
Of heb ik het al die tijd verkeerd begrepen? 8)7
Nee, voor praktijklessen moet je een theorie A of een rijbewijs B hebben. Een losse theorie B heb je niets aan voor motorlessen :X

Wat moet je uberhaupt met dat ding eigenlijk? Wil je tegelijkertijd auto- en motorlessen gaan nemen? Lijkt me persoonlijk niet ideaal, maar dat moet je natuurlijk zelf weten :)

@DinX: langzame oefeningen doen bij 30+°... Jij liever dan ik, ik ging bij deze temperatuur, rond 8 uur 's avonds, al even een paar rondjes op snelheid rijden om af te koelen na een tijdje 8jes draaien :p

[ Voor 31% gewijzigd door Chakotay op 12-04-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik wist niet eens dat je een rijbewijs B moest hebben als je geen theorie A had. Naja ik heb mijn B rijbewijs dus geen probleem verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TrailBlazer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:30:
ik wist niet eens dat je een rijbewijs B moest hebben als je geen theorie A had. Naja ik heb mijn B rijbewijs dus geen probleem verder
Dat is omdat je bij het motorrijden in je eentje dat ding bestuurd, zonder mogelijkheid tot ingrijpen van de instructeur. Je bent dus zelf ook de wettelijke bestuurder in tegenstelling tot bij een lesauto, waarvoor je aangetoond moet hebben de verkeersregels te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
chevy je laat je teveel imponeren door iemand en dat neem je teveel over :) Die laarzen is absurd voor ons :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:36:
chevy je laat je teveel imponeren door iemand en dat neem je teveel over :) Die laarzen is absurd voor ons :)
Ik weet ook dat die laarzen absoluut overkill wezen, ik gebruikte het enkel als voorbeeld. Ik koop wel een stel Sidi's ofzo :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hm.... k*t. :P
Ik snap niet dat je de verkeersregels beter zou weten als je praktijk + theorie B hebt ipv. alleen theorie, maar dat terzijde. Als je die praktijk zo nodig hebt kan je dat ook niet met een theorie A leren, of andersom.

En dat ik de auto en motor lessen tegelijk wil hebben... Ik kan voor auto waarschijnlijk pas in juni praktijk doen wat neerkomt op ongeveer nog 1 uur per week les.
Motor wil ik graag een keer proberen en als ik het erg leuk vind en wat meer tijd heb (heb binnenkort een paar weken vakantie) dat er bij doen, bovendien is het nu nog niet zo super warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het A-examen heeft een paar vragen over plaats op de weg met de motor en motortechniek e.d. die het B-examen niet heeft... Ik vind het persoonlijk ook geen compleet extra examen waard, maarja, het is nou eenmaal zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:23:
Ik heb een aantal keer 4 uur aan-een gelest. Dit is best vermoeiend, en bij veel lage snelheid proeven ook nog eens zwaar op de polsen. 3 uur vond ik prettiger, kort genoeg voor concentratie, lang genoeg om goed zaken meermaals te oefenen. Plus dat ik losse uurtjes lessen niet fijn vond aangezien ik toch steeds vrij moest vragen van mijn werk waar ook nog eens de reistijd werk-->woon-->rijschool steeds tussen zit.
Hm ik vind zelf twee uur op het oefenterrein wel genoeg. Laatst heb ik 1,5 uur lang voornamelijk stops zitten oefenen: optrekken, remmen, optrekken, rondje maken, remmen etc etc. Aan het einde was ik best gaar. Het ritje terug naar de rijschool was een verademing, effe lekker cruisen na al die noodstops :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

rimpeldinky

nani?

Anoniem: 131051 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:56:
Is hier trouwens al eens het volgende voorbij gekomen? (klein spelletje)

Stel, je krijgt een budget van x euro, stel je motorgarage samen. (er is ooit zo eens iets geweest met wagens, maar nu eentje specifiek over moto's). Stel als bedrag: 50.000 euro. :)
hmm €15 000 gaat op aan gereedschap, enorme set van teng tools, compressor, luchttank, luchtsleutels etc..
dan een ducati 1098 (leuk voor de show) €23.000,- (full options, termi systeem enzo)
KTM 640 supermotard er bij (2e hands een €4000,-
Mijn XT550 verder laten opknappen door een motorzaak €1000,-
geld voor boetes, benzine en onderdelen voor de duc :p €6000,-
paar keer goed stappen en uit eten enzo €1000,-

op :(

[ Voor 3% gewijzigd door rimpeldinky op 13-04-2007 08:15 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
50.000 euro ?

dan biljft mijn k5 maar komt er een nieuwere wp schokdemper op achter en er komt een 1000 k5 circuitfiets.

rest koop ik 2de hands camper met goede aanhanger zodat ik naar circuits kan en ermee op vakantie kan.

Rest in de pocket.. luxe is leuk maar niet nodig. :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 13:26

Youk

Volvo For Life

Bij mij was het eerst 2 maal 3 uur les. Na 2 uren op lage snelheid was het wel te merken, dus daarna was het de weg op voor wat verkoeling. Ook dit was met temperaturen van 30+. Hierna een kleine 2 maandjes gedaan met mijn voorlopig rijbewijs (ben Belg he). Tot slot nog 2 uurtjes les genomen met aansluitend examen. Ook hier was het stikkend heet. Bij de oefeningen op lage snelheid mocht de jas uit, maar helm en handschoenen moesten aan blijven. Op die manier was het nog redelijk te doen.

Na die 2 uurtjes les was ik al stik kapot. Toen zijn we in een tankstation eerst nog een colatje gaan drinken. Daarna verder naar het examencentrum. Terwijl mijn medeleerling zijn examen aflegde kon ik nog even bijkomen. Tegen het moment dat het aan mij was had de suiker uit die cola zijn werk gedaan en kon ik er weer tegenaan. Het was dan een leuk ontspannen ritje en van de eerste keer geslaagd. :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:13:
Mijn XT550 verder laten opknappen door een motorzaak €1000,-
:? :D _o- :D :')

met 50k?

GSX-R1000K7 of ZX-10R :)15000
Full titanium uitlaatsysteem2000
Vering aanpassen3000
Vmax ombouwen6000
Werkplaatsinrichting8000
Circuitmotor12000

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-04-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zou al beginnen met een Yamaha R1 SP erbij te kopen een een nieuwe FJR. Dan ben ik al 35.000 euro van de 50.000 kwijt. De nodige verzekering en andere kosten maakt dat al richting 40.000 :{

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2006_Bikes/R1SP.jpg

:9~

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 13-04-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:34:
[...]

:? :D _o- :D :')

met 50k?

GSX-R1000K7 of ZX-10R :)15000
Full titanium uitlaatsysteem2000
Vering aanpassen3000
Vmax ombouwen6000
Werkplaatsinrichting8000
Circuitmotor12000
wel klagen over de xt maar niet over de duc? :+
nah, als ik ECHT dat geld heb komt er no way een duc 1098, vind het veels te veel geld voor een motor, misschien een 916 of iets ooit

enneh de XT blijft leuk voor het geluidje en voor in de blubber :p en waarom laten doen? dan kan ik in de weekeinden rijden ipv sleutelen aan de XT ;) veels te mooi weer!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:45:
wel klagen over de xt maar niet over de duc? :+
Met 1000 euro bij een garage kom je niet ver als je met een doos aan onderdelen langskomt :P
Zeker niet als je 50k hebt, dan zou ik wat meer gaan investeren in een vette zuiger, dikke nokken en een stel goede laarzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:51:
[...]

Probeer eens een Shoei Multitec. Heb hem gisteren eens vast gehad en is is een perfect afgewerkte helm. Die schroeven waar de helm scharniert zijn bedekt met een plaatje. Onder de kin zit een doekje dat de helm helemaal dicht maakt aan de onderkant. Lucht inlaten zijn dik ok. Tevens zat er standaard een pinlock in. Jammer genoeg geen zonnevizier, maar de pinlock gaat van donker boven naar licht beneden. Zelfde effect dus :)

Kost 340€ voor de standaard zwarte en 369€ voor de andere kleuren (zilver, antraciet achtig grijs). Heb hem jammer genoeg niet op kunnen zetten, ik was gehaast en mijn maat stond niet in het rek. Dit weekend eens langst gaan :)
dank je voor de tip. Die heb ik nog niet in een winkel zien liggen.. zal eens op zoek gaan..
Ik heb maat 61 (dus XL of XXL) en dat is vaak ook lastig :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:04:
[...]

Met 1000 euro bij een garage kom je niet ver als je met een doos aan onderdelen langskomt :P
Zeker niet als je 50k hebt, dan zou ik wat meer gaan investeren in een vette zuiger, dikke nokken en een stel goede laarzen :P
- voorvork reviseren
- blok er onder hangen
- kettingsetje
- nieuwe bandjes
-stuur opbouwen
klaar :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:01:
- voorvork reviseren
- blok er onder hangen
- kettingsetje
- nieuwe bandjes
-stuur opbouwen
klaar :+
Oh, is het dat maar? Ja dan ben je zo klaar ja :) Maar ik dacht dat jij het blok ging openen / had geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zit al weer dicht intussen, zag er goed genoeg uit om 2 tot 3 jaar mee te baggeren en te crossen (wat het doel van de xt gaat worden :P dan hoop ik een "echte" motor te hebben)
moet alleen nog een keerringetje bij het schakelpooje vervangen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

50k.. dan komt er een benelli tnt en een tornado.. volgens mij ben ik er dan al doorheen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
sjek, nieuw topic, hi @ all :w

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 13-04-2007 13:27 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Biertje ?! :>

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
nee, mag niet ;) ben vandaag maar eens met m'n motor naar het werk gegaan, lekker weer hier in het oosten des lands

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

in het zuiden ook :P (niet limbabwe, het gewone zuiden :+) maar geen tijd :( dus morgen en overmorgen sleuteldagen en dan laatste dingetjes bestellen en hopelijk volgend weekeind rijden! (eigen terrein offcourse O-))

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:11:
in het zuiden ook :P (niet limbabwe, het gewone zuiden :+) maar geen tijd :( dus morgen en overmorgen sleuteldagen en dan laatste dingetjes bestellen en hopelijk volgend weekeind rijden! (eigen terrein offcourse O-))
Morgen lekker poesten.. remblokken vervangne.. telleraandrijving vervangen.. en dan zondag lekker knallen... en ff wat van mijn sliders af halen O-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Morgen waarschijnlijk motor verkopen van vriendin en zondag misschien naar Belgie om een VFR 800 te gaan kopen.

Word weinig rijden. Heel misschien dat ik vanavond ff wat op en afritjes ga pakken of een dijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:58:
Word weinig rijden. Heel misschien dat ik vanavond ff wat op en afritjes ga pakken of een dijkje.
Dit weekend of het hele jaar bedoel je?
* Chevy454 heeft gehoord dat hij half juli het dak kan afbreken zodat de dakzetter in augustus kan komen. Hoezo lekker werken met 35 graden + zon in je nek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook dan maar eens. (en 50.000 is idd nogal weinig :+ Met mijn smaak dan nog wel...)

Eén van deze:

HD VRSCR Streed Rod: 16,895

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215655461fd277345dc.JPG

HD VRSCDX Night Rod Special: 18,795

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215812461fd2c49e8a4.JPG

Eén van deze:

HD Softail Fat Boy: 20,695

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215852461fd2ec17c9b.JPG

HD Softail Deluxe: 21,495

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215915461fd303674dc.JPG

Deze

HD Softail Custom: 18,495

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215938461fd31a9ce2d.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//13215957461fd32d45926.JPG

Ik zit er al over zeker? :) Mag allemaal eventueel tweedehands zijn. Maar HD heeft de meest absurde asociale tweedehandsprijzen die je kunt vinden. Er gaat misschien 6000 euro af voor een motor van tien jaar oud of zo. Dus bijna niet de moeite :+

Laten we er iets meer van maken: let's say 80.000 ;)

Dan nog deze:

Suzuki GSX 1400: 11.000

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=5786

Triumph Bonneville T100: 8,990

Afbeeldingslocatie: http://www.triumph.co.uk/images/bonnevillet100_2007_gallery1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.triumph.co.uk/images/bonnevillet100_2007_gallery2.jpg

Heerlijke britse '60 styling zonder de problemen uit de sixties. Geen lekkende olie, slecht elektrisch systeem. Gewoon een goed rijdende fun motor met prachige looks.

Wat realistischer is ipv die harley's is een kawasaki vulcan classic 1600. Zelfde soort big twin cruiser, alleen ongeveer 10.000 euro goedkoper (nieuwprijs!): 11.000. Ook mooi, technisch zeker in orde. (misschien nog wel meer dan harley). Maar ja, de harley badge spreekt toch meer tot de verbeelding. Maar de kawa is zeker ook de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: http://kawasaki.com/ImagesMain/Products/Action/209_VNT60A7FA_76246.scale.jpg

Waarom maak ik me met deze smaak eigenlijk zorgen over countersteering... :p Like i'm ever gonna use it ;)

edit: hmm, maak er maar 100.000 van :) want uiteraard moet er nog benzine bij om dit parkje rijdende te houden, plus verzekering, taxen, enz...

Maar toch eerst maar eens mijn rijbewijs halen :p :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 13-04-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:09:
Waarom maak ik me met deze smaak eigenlijk zorgen over countersteering... :p Like i'm ever gonna use it ;)
LOL

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:12:
[...]

Dit weekend of het hele jaar bedoel je?
* Chevy454 heeft gehoord dat hij half juli het dak kan afbreken zodat de dakzetter in augustus kan komen. Hoezo lekker werken met 35 graden + zon in je nek? :+
weekend.. heb de eerste 4500km met de gix er al op zitten zag ik vanmorgen..

helaas 3900km met de std achterveer gereden waardoor band te warm werd en vierkant

nu met wp schokdemper is slijtage perfect en wil die niet meer slijten (ok ok burnout wel maar die doe ik niet uit principe kwestie en technische verhaal) dus ziti k nog ff vast aan vierkante band..

misschien straks ff wat lucht eruit achter (2.5 ipv 2,9 nu) en ff wat op en afritjes pakken, dan lekker rond rijden en weer op pompen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 slaps Capo... Wil ik ook!

Ik kan echter zondag niet rijden, heb een afspraak om wat dingen te gaan doen. En morgen, ja dat weet ik niet. Moet met mijn vader nog enkele dingen overleggen en nog wat werk doen. Shit... Achter over 2 weken is er weer een verlengd weekend, dan gaat het wel :)
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:09:
Ik ook dan maar eens. (en 50.000 is idd nogal weinig :+ Met mijn smaak dan nog wel...)
Kolere zeg, die HD's zijn nog duurder dan DinX zijn bankstel :o
Hoeveel moet een Electra Glide dan wel niet gaan 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 13-04-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo heren lekker weekend houden.
Ik heb vandaag de racer weer rij klaar gemaakt.
Morgen mijn eerste cup wedstrijd van dit jaar *O* *O*

Als ik 50K kreeg voor mijn droom garage. Dan was ik eerst naar de bank gegaan voor de overige 15K. En dan kocht ik de Duc Desmo ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heb je voor die HD's niet alleen al 50k per jaar aan onderdelen en olie nodig? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:36:
Heb je voor die HD's niet alleen al 50k per jaar aan onderdelen en olie nodig? >:)
OmniVISC 1050 ;)

Ik zweer erbij :) Als je daarmee een harley en een duc lekvrij mee kan maken dan weet je het wel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 13-04-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn de jaren 50 niet meer he ;) Harley is ook wel het nieuwe millenium binnengestapt. :p

De evolution engines zijn wel degelijk 'good pieces of machinery'. En je moet het ze nageven, ze gaan jaaaaaren mee zonder problemen.

En de 'nieuwe' vrsc lijn vind ik ook uitermate geslaagd, en helemaal niet zo conservatief als wat je van een bedrijf als harley zou kunnen verwachten. Ze durven innoveren, en nieuwe dingen proberen (op hun gebied dan, custom (power) cruiser). Daar waar de Japanse merken concurreren op hetzelfde systeem en ontwerp, maar telkens maar groter, net dan komt harley met een 1130 cc (!!) watergekoelde v-twin. Harley of all brands... Dat terwijl net de Japanse merken ook gemakkelijk zoiets hadden kunnen maken. Daar werden ze toch weer even het nakijken gegeven. Door de meest conventionele aller merken. Het toont toch dat je toch net die extra bagage, die soul, die sfeer moet hebben als bedrijf om met zoiets als een v-rod op de proppen te komen. De puristen vuurden het concept natuurlijk meteen af. Maar zowel de prijs als het ontwerp als de ontwerpfilosfie verdienen goede punten, imo.

En o ja, aangezien ik de limiet wat opgetrokken heb (100.000), voeg daar dan ook nog maar wat echte classics aan toe. Harley panhead, knucklehead en flathead modellen. Indian Four, Indian Chief. Brough Superior SS100. Een Norton anno '60... Vincent Black Shadow (prachtig, met het hartvormige carter O+ )

Afbeeldingslocatie: http://motosantiguashd.com/tienda/images/DSCN3611%20porta.JPG

Edit: en the list goes on and on :p Henderson...
BMW R51 , R75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

oeh ja.. vincent.. of beter nog.. een egli-vincent!

Overigens, custom/choppers kunnen mij gestolen worden; zon ding kan voor mijn ogen affikken en ik rooster mijn marshmallow erboven :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teacher schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:28:
oeh ja.. vincent.. of beter nog.. een egli-vincent!

Overigens, custom/choppers kunnen mij gestolen worden; zon ding kan voor mijn ogen affikken en ik rooster mijn marshmallow erboven :+
de meeste customs en choppers voor mij ook ;) :p

Cruisers daarentegen. (groot misverstand, iedereen scheert dat soort motors over dezelfde kam. Een harley is niet per defenitie een chopper of zo, dat is wat de aftermarket er van maakt.) Een goed gebalanceerde relaxte cruiser is weer helemaal iets anders. Kan je tenminste in gewone kledij op en af stappen zonder overal te moeten binnenwandelen als in een lederen condoom :)

Nee, het is gewoon rustig en relax (en maximum snelheid is zowieso 120 :p so...)

Google Image "Chopper" Query Dit mag ook allemaal afgebrand worden wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Afbeeldingslocatie: http://www.caption-this.com/shoe%20chopper.jpg

8)7

Als je met 120 in spijkerbroek van je cruiser afdondert doet het ook auw trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:23:
[...]

Een goed gebalanceerde relaxte cruiser is weer helemaal iets anders. Kan je tenminste in gewone kledij op en af stappen zonder overal te moeten binnenwandelen als in een lederen condoom :)

Nee, het is gewoon rustig en relax (en maximum snelheid is zowieso 120 :p so...)
Meen je dit nu serieus :?

- grind op de weg
- koekblikkers die niet uitkijken
- vuil in een bocht
- diesel op een rotonde
- een moment van onoplettendheid
- gewoon brute pech
- ...

Je weet dat in meer dan 75% van de motorongevallen een automobilist in fout was ?
Daar rij je dan, gewoon rustig en relax, over een weggetje tegen 70 ... besluit er ineens een koekblik geen voorrang van rechts te geven. Daar vlieg je dan, een metertje of door de lucht, en nog een metertje of 5-10 over de grond te schuren.

Ja, heel erg lekker in je jeans, polo'tje en gympjes.

Je hebt geen idee in wat voor klein hoekje een ongeval schuilt. Ik zie op het nieuws, internet,... bijna evenveel choppers en cruisers in ongevallen passeren als racers. Op TV zijn het misschien vaak racers, maar meestal omdat die wat harder doorrijden en de gevolgen vele malen erger zijn.

Vergeet ook niet, een pak is tegen schuifwonden. Niet tegen inwendige verwondingen, breuken, scheuren,.... Op een rugbeschermer en andere harde delen in een pak na.
Maar als jij tegen je rustige en relaxe gangetje op je bek gaat, neem maar aan dat je het gevoeld zal hebben. Ik heb liever m'n arm gebroken (wat je al lopend zelfs kan doen), dan m'n hele lijf opengeschuurd en verbrand te hebben.

Vooral in de zomer doen trouwens. Iedereen lekker synthetische stoffen aan die lekker de huid in branden. Zo ben je er zeker van dat ze niet alleen het "verkoolde" vlees moeten wegsnijden maar nog een stukje goed vlees eronder ook :9

Ik heb gezien hoe m'n neef eruit zag toen hij tegen 70-100 boven op een brug ten val kwam (raakte de stoeprand -> tankslapper -> highsider) en tot beneden is doorgeschoven. Die was z'n halve rechterbil kwijt, en z'n helm was een halve cm weggesleten waar z'n hoofd de grond geraakt heeft.

Ik wil hier niet de discussie wel <> geen motorpak beginnen, maar als mensen als argument gebruiken dat ze toch maar rustig rijden of geen snelle racer hebben dan kan ik me niet inhouden.

Het hoeft zelfs geen leer te zijn wat je moet dragen. Je hebt textiel broeken, net zo dik als een normale jeans. Die beschermen misschien niet zo goed als een leren pak, of een dik textiel pak, maar ze gaan wel niet je hele huid inbranden en kapot scheuren.
Dan nog een frisse zomerjas erover en wat motorlaarzen (zelfs daar heb je modellen tot net boven de enkels die er zelfs uit zien als sportschoenen (hein gericke heeft zo veel modellen, denk zelfs puma ook)) en je bent veilig en niet te warm op weg.

Als ik het kort wil uitleggen draag ik mensen meestal gewoon 1 ding op: "Zak door je knieën, duw je duim tegen de grond (als er asfalt ligt) een stuk voor je, en trek nu je duim ze snel je kan naar je toe. Voila, zo voelt het aan om over asfalt te schuren tegen 20-30 per uur."

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 13-04-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 10-05 13:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat je op een cruiser geen beschermende kledij nodig hebt is onzin. Gewone kledij beschermt je zelfs niet bij 30 km/h met de fiets, als jij dan terwijl je "relaxed" 90 rijdt tegen de vlakte gaat mag je je vel gaan loskrabben van een paar tientallen meters asfalt.
Maargoed, ik heb er geen last van, dus ga gerust je gang :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jongens jongens, iedereen weet toch dat we motor rijden voor het strakke leer van de vrouwen... toch?toch? :X :P

Maar of je nu met 50km/h valt of je valt met 250km/h... je moet maar gewoon eventjes pech te hebben verkeerd te vallen. Je nek is zo gebroken. Maar met een cruiser durf ik wel met beschermde textielen pak te rijden, maar leder zit toch fijner vind ik persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 17:28
Pak is echt voor schuifschade. Als een koekblik je goed raakt word je de lucht in gelanceerd, een pak maakt dan nog weinig uit. Wat Dinx zegt, als je gaat glijden werkt dat als een soort zeer grove slijpmachine, bepaalde lichaamsdelen zijn zo weggeslepen.
Als je eenmaal door een auto bent geraakt en je gaat vliegen dan is het meestal einde verhaal. Ik heb een goede vriend van de zijkant geraakt zien worden door een auto (die al erg was afgeremd) op de fiets, hij kreeg dus een meter of 10 vliegles en kwam daarna op gras terecht. Alles gebroken wat je kan breken, maar dat overleef je wel. Hersendood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:50
Morgen even langs de motorrijschool, even een afspraakje maken voor motor rijlessen.

Heb mijn rijbewijs B al, maar nog nooit op een schakelbrommer en/of motor gezeten, dus dat word wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ricvdp schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:30:
Pak is echt voor schuifschade. Als een koekblik je goed raakt word je de lucht in gelanceerd, een pak maakt dan nog weinig uit. Wat Dinx zegt, als je gaat glijden werkt dat als een soort zeer grove slijpmachine, bepaalde lichaamsdelen zijn zo weggeslepen.
Als je eenmaal door een auto bent geraakt en je gaat vliegen dan is het meestal einde verhaal. Ik heb een goede vriend van de zijkant geraakt zien worden door een auto (die al erg was afgeremd) op de fiets, hij kreeg dus een meter of 10 vliegles en kwam daarna op gras terecht. Alles gebroken wat je kan breken, maar dat overleef je wel. Hersendood.
Schijfschade krijg je altijd, valschade is geluk of ongeluk hebben.
Een pak beschermt je tegen de schade die je altijd hebt, nuttig dus.

M'n losse rugbeschermer die ik heb beschermt dan weer tegen die valschade. Iemand @ MF postte zo eens dat ie door met z'n rug tegen de voorband van een Golfje te knallen diens as krom gekregen heeft. Hij had z'n rugbeschermer aan.

Maar dan ga je al wat ver voor de gewone man. Ik doe hem zelf ook niet altijd aan, maar als ik hem een tijd gedragen heb en dan zonder rij voel ik me toch altijd naakt.
Ik heb ook wel eens een paar keer een km of 2 zonder pak gereden. Maar ik was toen toch altijd blij als ik er was.

Een pak is zoiets simpels om te dragen, hoeft echt niet lastig te zijn. H

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 13-04-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:23:
[...]
\ Een goed gebalanceerde relaxte cruiser is weer helemaal iets anders. Kan je tenminste in gewone kledij op en af stappen zonder overal te moeten binnenwandelen als in een lederen condoom :)

Serieus?

Nee, daar heb ik echt geen begrip voor; zag vandaag ook weer iemand rijden (op een chopper) met een jong kind achterop. Kind in capribroek en t-shirt en sneakers... |:(

Met een uitgebalanceerde motor (welke motor is dat niet overigens?) kan je ook goed onderuitgaan. En als je dan ook nog eens de slechtst sturende soorten opnoemt....

Even een paar plaatjes voor je:
http://www.blikopdeweg.nl/Fotoblik/motor.shtml Laatste 2 foto's.... nou jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zij nnog normale plaatjes :p

Op MF is eens een topic geweest vol daarmee. Maar dan nog net wat onsmakelijker :p

Deze zullen velen wel kennen, heel verhaal:

http://www.cmyoung.com/bikewreck.html

Die kerel heeft ook bijna alleen maar schaafwonden. Maar kijk maar eens beneden (boven staat een anchor link) hoe het er na 10 maanden uit ziet.
Die kerel droeg dus altijd een pak, buiten dan net die ene keer ....

http://www.cmyoung.com/bikewreck.html#New

En nog meer (ook bekend): extreme pics !!

Afbeeldingslocatie: http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/picts/030626_zomer-harley.jpg
Rustig rijdende cruiser ...

[ Voor 84% gewijzigd door DinX op 13-04-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het is en het blijft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid om beschermende kleding te dragen als hij of zij gaat rijden, ik heb mijn lesje geleerd van het "korte stukjes zonder beschermende broek" rijden toen ik 500meter moest rijden en dat "ff" zonde om te kleden zou doen, jas aan, handschoenen aan, kisten aan, helm op en ff rondje doen, na 500meter ineens taxi vol op de rem *schuif* * rimpeldinky gaat onderuit. 6 weken niet kunnen lopen omdat mn knie zo ver aan gort was (nu werkt overgewicht ook niet mee aan het herstellen maja ;) daar word aan gewerkt) ik rijd geen meter meer zonder.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teacher schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:27:
[...]

Met een uitgebalanceerde motor (welke motor is dat niet overigens?)
In de context lezen he. Het ging over die belachelijk choppers met voorvorken van twee meter en fietswielen vanvoor, ineengeknutseld door een amateur lasser in z'n garage. Die zijn niet 'evenwichtig' gebouwd. In contrast daarmee staat de meer 'gebalanceerde' standaard fabriekscruiser. Kleine nuance dus...

Andere mensen in gevaar brengen is idd not done (het voorbeeld van het kind achterop de motor). Een kind weet niet beter en moet voorgelicht worden over de gevaren (en op z'n minst degelijk aangekleed).

Ik ben daarentegen oud genoeg, als ik het risico wil nemen, wie ben jij om mij daarvan af te brengen? I'll take my chances. Het kan jaren goed gaan, en volgende maand kan je platgereden worden door een vrachtwagen. (dan gaat je anti schaaf kledij je ook niet helpen vrees ik).

Er zijn twee soorten fouten, fouten die je zelf in de hand hebt en alleen je eigen schuld zijn (dom rijden, omvallen of zo). En fouten die een externe oorzaak hebben. (aangereden worden, op een loslatende lading rijden, enz). Van het eerste soort kan ik je verzekeren dat deze met cruisers nauwelijks voorkomen. Je moet al helemaal debiel zijn om daarmee uit eigen fout iets dom te doen. (omvallen, enz...) Wheelies kunnen niet, stoppies ook niet, ze rijden trager, en sneller dan pakweg 140 kan niet omdat je armen van je lijf waaien :) .Je kan daar echt 'per ongeluk' niet mee vallen. (in sommige landen is de verzekering voor dergelijke moto's dan ook goedkoper, omdat ze statisch gezien minder vaak in een ongeluk betrokken zijn). Door de aard van de motor laat je je ook veel minder opfokken om domme dingen te doen. It's all about cruisin' and no care attitude...

Tweede soort, tja... Die heb je zelf nauwelijks in de hand, maar om daar nu preventief maatregelen tegen te nemen.... Ik weet het niet hoor. Bij een aanrijding maak je een boogje en beland je ergens op of onder, schaafwonden zijn dan het minste van je zorgen. Of je bent gewoon dood... Met die redenering kan je ook continu een fietshelmpje dragen, iemand moest je maar per ongeluk eens van de trap lopen ;) of jezelf in bubblewraps inwikkelen :) . Risico's horen nu eenmaal bij het leven. En als ik zelf niemand in gevaar breng kan het me verder weinig schelen. Het blijft dan nog altijd mijn keuze. Helm zowieso, dat spreekt vanzelf.

Verder, nu het toch over cruisers gaat, als je die een beetje uitbouwt, en je monteert van die front engine bars ('valbeschermers') dan kan je nauwelijks schaafwonden oplopen. Als je je benen tegen de motorfiets gedrukt houdt kunnen ze als het ware, door de footboards en die bars en het stuur, de grond niet raken. Soort kooitje dus. Al bij al...

Dus geen reden om zo verontwaardigd te doen. Het is dan ook jullie probleem niet. Ik ga op mijn jonge leeftijd uiteraard nog niet meteen aan cruisers beginnen, ik plan om eerst nog andere dingen te rijden. En dan doe ik wel een leren jas, handschoenen en verhoogde schoenen aan, ik ben niet achterlijk. Maar rond m'n 40 ste wens ik toch rond te cruisen in een jeans en t-shirtje op één of andere big twin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 10-05 13:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Eum, valbeschermers op een motor dienen om de schade aan de motorfietsfiets te beperken bij een val. Reken er maar niet op dat die voor de bereider een kooitje gaan vormen hoor. 8)7

Ik heb een stukje road-rash opgelopen aan een 55 ofzo met een brommer, geloof me maar dat daarna er alles aan doet om dat niet opnieuw mee te maken ;)
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:11:
[...]
En dan doe ik wel een leren jas, handschoenen en verhoogde schoenen aan, ik ben niet achterlijk.
vergeet een motorbroek ook niet, net zo belangrijk als een jas

[ Voor 58% gewijzigd door The Bad Seed op 13-04-2007 23:43 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het blijft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en keus, wij hebben onze taak als motorvrienden gedaan door ervaringen te delen waardoor hij zelf de afweging kan maken..

de tijd zal het leren, misschien hebben wij gelijk misschien hij, misschien beide. who cares als we maar plezier hebben in het rijden/sleutelen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:44:
het blijft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en keus, wij hebben onze taak als motorvrienden gedaan door ervaringen te delen waardoor hij zelf de afweging kan maken..
Waarvoor dank! Ze zullen in overweging worden genomen. En ik kom ook niet uit een ei :) De risico's kan ik wel inschatten en ik ga niet overdreven roekeloos doen. Bij een rustig toertje in de landelijke/rustige omgeving waar ik woon (waar je af en toe eens een tractor tegenkomt op zondagen) is het minder kritiek dan een lange autosnelweg run. Ik ga me in dat geval dan ook gepast kleden.
de tijd zal het leren, misschien hebben wij gelijk misschien hij, misschien beide. who cares als we maar plezier hebben in het rijden/sleutelen :)
Bij het eerste ongeluk post ik foto's ;) Als ik dan nog leef tenminste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Op een rustig toertje in de omgeving heb je meer kans op een ongeval dan op 100km snelweg.

De meeste ongevallen gebeuren op enkele kilometers van de woning.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 13-04-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

[...]

Ik ben daarentegen oud genoeg, als ik het risico wil nemen, wie ben jij om mij daarvan af te brengen?

[...]

.Je kan daar echt 'per ongeluk' niet mee vallen.

[...]
maar om daar nu preventief maatregelen tegen te nemen.... Ik weet het niet hoor.

[...]

En als ik zelf niemand in gevaar breng kan het me verder weinig schelen. Het blijft dan nog altijd mijn keuze.

[...]
Dus geen reden om zo verontwaardigd te doen.
"wie ben jij om...."

ho ho.. rustig maar... denk aan je relaxte attitude :+

Ik probeer je te wijzen op een denkfout. Het gaat om het minimaliseren van de risico's.
De cruisers die aangereden worden op de snelweg zijn idd op 1 hand te tellen. Maar de cruisers die onderuitgaan op een kruising naar de provinciale weg waar er net even zand ligt daar zijn er (te) veel van.
Met een gangetje van 30, motor valt om, je brand je been aan de stoere uitlaat, je probeert de motor te houden en voet zit klem tussen het asfalt en je hippe footboard terwijl je samen nog 1 metertje doorglijdt. Ondertussen heeft je kin de klap ook opgevangen, want je hebt natuurlijk een bijpassende jethelm op... Ik snap jouw punt (vrije keuze, niet verboden; snap je ook mijn punt?)

Enneh... heb jij je veiligheidsriem om in de auto? gebruik je condooms bij een dubieuze spaanse vakantiescharrel :o ? Dat is ook een preventieve maatregel toch?

* teacher gaat zijn pak opzoeken en een stukje sturen op zijn oh zo saaie BMW :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

charrel

Cortisol4life..

teacher schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:30:

* teacher gaat zijn pak opzoeken en een stukje sturen op zijn oh zo saaie BMW :Y
Pas maar op dat je niet in slaap valt dan onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kijk eens in het koffer, grote kans dat het daar in ligt met die auto :+
charrel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:16:
Pas maar op dat je niet in slaap valt dan onderweg :+
Ja, oudere mensen schijnen in de middag een dutje te gaan doen :+

* Chevy454 plaagt teacher maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 13:11

4x2

lộn xộn quá

Sjevvie wil stiekem een K1, in het rood-geel :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX is ook weer aan het klussen.

Wie kan raden wat en waarom krijgt een koekje. :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/020d1f2ad2428e78ea13ee25d9ca7c9c/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Je hebt iig gaatjes in je kuip gedremeld, en er ligt iets van een bobine ofzo?
En met die emmer op de achtergrond ga je hem straks is wassen, want dat kan iig ook geen kwaad zo te zien O-)
Je dremelt een gaatje voor een camera? Je turbo? je hebt hem liever zonder kuip? Iets voor de Noordkaap?

[ Voor 64% gewijzigd door charrel op 14-04-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Fout :p

Allez, de gaatjes kloppen al :p

[ Voor 71% gewijzigd door DinX op 14-04-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

In de context lezen he. Het ging over die belachelijk choppers met voorvorken van twee meter en fietswielen vanvoor, ineengeknutseld door een amateur lasser in z'n garage. Die zijn niet 'evenwichtig' gebouwd. In contrast daarmee staat de meer 'gebalanceerde' standaard fabriekscruiser. Kleine nuance dus...

Andere mensen in gevaar brengen is idd not done (het voorbeeld van het kind achterop de motor). Een kind weet niet beter en moet voorgelicht worden over de gevaren (en op z'n minst degelijk aangekleed).

Ik ben daarentegen oud genoeg, als ik het risico wil nemen, wie ben jij om mij daarvan af te brengen? I'll take my chances. Het kan jaren goed gaan, en volgende maand kan je platgereden worden door een vrachtwagen. (dan gaat je anti schaaf kledij je ook niet helpen vrees ik).

Er zijn twee soorten fouten, fouten die je zelf in de hand hebt en alleen je eigen schuld zijn (dom rijden, omvallen of zo). En fouten die een externe oorzaak hebben. (aangereden worden, op een loslatende lading rijden, enz). Van het eerste soort kan ik je verzekeren dat deze met cruisers nauwelijks voorkomen. Je moet al helemaal debiel zijn om daarmee uit eigen fout iets dom te doen. (omvallen, enz...) Wheelies kunnen niet, stoppies ook niet, ze rijden trager, en sneller dan pakweg 140 kan niet omdat je armen van je lijf waaien :) .Je kan daar echt 'per ongeluk' niet mee vallen. (in sommige landen is de verzekering voor dergelijke moto's dan ook goedkoper, omdat ze statisch gezien minder vaak in een ongeluk betrokken zijn). Door de aard van de motor laat je je ook veel minder opfokken om domme dingen te doen. It's all about cruisin' and no care attitude...

Tweede soort, tja... Die heb je zelf nauwelijks in de hand, maar om daar nu preventief maatregelen tegen te nemen.... Ik weet het niet hoor. Bij een aanrijding maak je een boogje en beland je ergens op of onder, schaafwonden zijn dan het minste van je zorgen. Of je bent gewoon dood... Met die redenering kan je ook continu een fietshelmpje dragen, iemand moest je maar per ongeluk eens van de trap lopen ;) of jezelf in bubblewraps inwikkelen :) . Risico's horen nu eenmaal bij het leven. En als ik zelf niemand in gevaar breng kan het me verder weinig schelen. Het blijft dan nog altijd mijn keuze. Helm zowieso, dat spreekt vanzelf.

Verder, nu het toch over cruisers gaat, als je die een beetje uitbouwt, en je monteert van die front engine bars ('valbeschermers') dan kan je nauwelijks schaafwonden oplopen. Als je je benen tegen de motorfiets gedrukt houdt kunnen ze als het ware, door de footboards en die bars en het stuur, de grond niet raken. Soort kooitje dus. Al bij al...

Dus geen reden om zo verontwaardigd te doen. Het is dan ook jullie probleem niet. Ik ga op mijn jonge leeftijd uiteraard nog niet meteen aan cruisers beginnen, ik plan om eerst nog andere dingen te rijden. En dan doe ik wel een leren jas, handschoenen en verhoogde schoenen aan, ik ben niet achterlijk. Maar rond m'n 40 ste wens ik toch rond te cruisen in een jeans en t-shirtje op één of andere big twin. :)
het is jouw feest, maar ik zal het toch niet doen als ik jouw was...
er zijn zat mensen ook op een cruiser verongelukt, gingen onderuit, raakte verder niets maar schoven alleen met 100 km/h over 't asfalt over hun rug, ze waren 'van boven' nog helemaal 'goed'maar aan de onderkant tot op het bot weg geschaafd.
en 'domme fouten' okee snel jakkeren zul je niet zo snel doen, maar iedereen maakt fouten (ik maak geen fouten, de grootste illusie die d'r is.
en preventief tegen iets beschermen qua dommigheid van een ander, waarom zou je een gordel om doen als je een eend rijd? daarmee kun je toch niet scheuren...
man laat die helm toch ook af.

echt, doe 't niet, als je wat krijgt laat je ook nog andere mensen na hè.
lees het verhaaltje nog maar eens over m'n pa die over de motorkap van een auto ging, en z'n sokken in z'n motor laarzen scheurde... dat hadden ook z'n enkels kunnen zijn, z'n pak was helemaal weg gesleten.
je leven, on betaalbaar
voor de rest eurocard-mastercard. (voor dat motorpak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach, het zal eigenlijk best wel eens goed kunnen zijn voor de veiligheid van veel rijders dat de goedgekeurde motorkleding verplicht wordt gesteld.

Teer onderwerp? Voor de meeste t-shirt rijders wel kennelijk.

Mensen hebben nu idd de vrije keuze, maar ik ben van menig dat er veel mensen tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Het hoefd allemaal niet heel drastisch. Tegenwoordig is er kleding genoeg die prima beschermd, en er toch goed uitziet. Zaken als kevlar spijkerbroeken met ingebouwde bescherming zijn al lang geen onbekende meer.

Ik snap niet hoe mensen duizenden euro's uit kunnen geven aan dure fietsen, maar men wil geen fatsoenlijke motorkleding dragen of aanschaffen...
Een pak beschermd niet tegen een vrachtwagen die over je heenrijdt, maar dat doet een autogordel ook niet. Maar toch is het fijn als je er een aan hebt in 95% van de gevallen.

Zomerrijders vergeten vaak één heel klein maar belangrijk ding. Heel de winter komt er allerlei vuil, vet, olie en benzine op de weg, in de zomer wordt alles lekker opgewarmd en vloeibaar, druppeltje regen erop ( ja het onweert nog wel eens in de zomer hé... ) en het hele zooitje wordt een spiegel. Dan kan een pak/beschermende kleding toch echt wel een uitkomst zijn hoor...

Maar ja, lekker eigenwijs blijven doen en met twee vingers in de lucht denken dat je een echte verantwoordelijke motorrijder bent... Dan laat mij maar een sukkeltje zijn in mijn zweetpak...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 13:18

Yotta

0110101001111010

8) 8) 8) Lekker weer!! _/-\o_
Vanmiddag naar de boulevard in Scheveningen geweest, daar heb je van die mooie -parkeer hier je motor voor niks en laat iedereen :9~ :9~ - plaatsen :9

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Precies. Ik ben van het principe: "Als het te warm is voor een pak, dan is het te warm om te rijden". Vat het bij mij een beetje samen.

Ik ben vorige zomer bij 35° gaan Eifelen, in vol ornaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b87b46ff4ea50cfee6777ef2e878c8a/thumb.jpg

Klaar trouwens. Moet zeggen dat het een beetje beter is nu :)
M'n motor wordt een beetje minder snel warm (1 streepje minder) en het is ook minder heet aan de benen. Normaal worden je knieën bij dit weer echt gebakken op een FJR (letterlijk dus, ze zijn rood van de warmte na een rit). Nu was dat vele beter :)

Turtle Wax op m'n band :X

[ Voor 57% gewijzigd door DinX op 14-04-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:58:
Sjevvie wil stiekem een K1, in het rood-geel :P
ik poser nog liever naakt bij een harley :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hmm, morgen nog maar eens terug naar Hein Gericke. Was er vandaag al geweest om een nieuwe broek te passen, en de Schubert C2 eens te passen. Die Schubert zat me niet echt lekker (te strak bij m'n oren vond ik). Ze haalden daar ook Nolan aan, maar dat zei me niet echt iets (niet eens bekeken) en ben dan maar naar huis gegaan met de mededeling dat ik later nog voor die broek kom.

Ga ik vandaag op de site van HG kijken, staan daar die nolan helmen op. Het zijn die Nolan N-com helmen. Ik had er al wat over gehoord, maar niet bepaald veel. In de helmen van die reeks is al de mogelijkheid ingebouwd voor speakers en microfoon. Nolan heeft hun eigen systeem wat je er gewoon moet inklikken. Aan de binnenkant klik je een unit vast met de speakers en mic, en op de buitenkant van de helm kan je een kleine unit klikken.

Die unit hebben ze in verschillende versies. Een kabel model (sluit je telefoon en mediaespeler/gps/... aan met een kabel) en een BT model (telefoon dan via BT). Ook kan je 1 helm als master laten fungeen, en dan die helm verbinden met je buddy achterop als die ook een N-com helm heeft. Hoppa, een intercom systeem :D

Afbeeldingslocatie: http://www.schumoto.at/ncom/_images/helm_system.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.schmalereuro.de/images/product_images/popup_images/7150014BASIC%20KIT%20N42.jpg

Dat spaart al een extra bakje op je motor uit (autocom, baehr enzo)

Ze hebben zo systeemhelmen, integraalhelmen en jethelmen :)

http://www.nolan-n-com.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 14-04-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 16:32

Martijn02

/* No Comment */

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
staat er toch al in? O-)
Welk model is dat? :)

* Chevy454 heeft ook de pic van phYzar van vorig deel geupdate :)
En ik moest volgens mij nog 2 pics gaan updaten van ik meen:
rimpeldinkydone en smilling pitbull: als jullie eventjes het nieuwe plaatje willen posten ;)
(ik vind in het vorig topic het nieuwe plaatje niet meer :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

"wie ben jij om...."

ho ho.. rustig maar... denk aan je relaxte attitude :+
:p
Ik ben relax, met dit weer, wie zou nu niet relax zijn ;)

Niet agressief bedoeld hoor... Gewoon algemeen, why would you care bvb :) (maar het klinkt idd misschien wat verkeerd, niet de bedoeling)
The Bad Seed schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:09:
Maargoed, ik heb er geen last van, dus ga gerust je gang :)
;)
... Ondertussen heeft je kin de klap ook opgevangen, want je hebt natuurlijk een bijpassende jethelm op... Ik snap jouw punt (vrije keuze, niet verboden; snap je ook mijn punt?)
Yep... Maar het gaat idd alleen over mezelf. Ik ben daar nogal nuchter in, gebeurt het, tja, dan gebeurt het, pech gehad, wie weet heb ik morgen een hartinfarct of zo ;) . En het is misschien net dat iets meer kicken? :p

Ik moet btw idd nog een helm kiezen. Ik twijfel tussen een gewone integraalhelm en een jethelm. Jethelm voelt net iets minder 'claustrofobisch' en vrijer aan, maar beschermt natuurlijk minder goed. Verder draag ik ook een bril, en met een integraalhelm ben je zo goed als verplicht om je contactlenzen in te doen, welke ik niet zo vaak meer gebruik. Sowieso uberhaupt maar iets proberen te vinden, met mijn humongous hoofd. :(
Enneh... heb jij je veiligheidsriem om in de auto? gebruik je condooms bij een dubieuze spaanse vakantiescharrel :o ? Dat is ook een preventieve maatregel toch?
Idd, goed punt, maar veiligheidsriem of condoom is zo maar effe snel gedaan. (en ik moet toegeven dat de strafbaarheid de motivatie is voor de veiligheidsriem). En de dubieuze vakantiescharrel... Het is maar net wat je lekker vindt he ;) (net zoals in t shirtje motorrijden) Living on the wild side... Nee hoor, i'm kiddin'

Er zijn ook mensen die bvb onbeveiligd extreme sports beoefenen. Die beseffen ook wel dat ze finaal op hun gezicht kunnen gaan... Ze kennen de risico's, en ze wegen de kansen af. (en daarnaast de rush en kick?) Of bvb wielrenners en mountainbikers die ook in een hels tempo afdalingen rijden, die zie je ook niet in leer gewikkeld of met pads overal.

Goed, om deze polemiek wat te laten rusten...

Ik ben overtuigd! :)

Jullie hebben uiteraard allemaal gelijk, en zoiets hoef je zelfs niet van iemand anders te horen. Gewoon gezond verstand gebruiken. 8)7 Helaas wil dat niet altijd lukken :+ (waarom domme risico's nemen, als je vrij eenvoudig toch enkele voorzorgen kan nemen).

En het is nu ook niet _zoveel_ extra moeite, als je bedenkt waarvoor het je kan behoeden. (maanden herstel bvb :) ). Toch zullen het bvb geen laarzen worden voor mij=> enkelhoge verstevigde schoenen, maar beter dan niets.

Ik heb vandaag even plaatsgenomen op een thriumph bonneville 2007. Aanrader voor wie een niet overpowerde instap en gevorderde FUN motor zoekt. Niet te zwaar, niet te groot, handzaam... Just right. Geen racemachien, maar wel relax bochtjes trekken, british style... Mijn lengte is 1m96, dus ik heb geen idee of ik er misschien niet wat belachelijk uitzag, want het zijn geen grote bikes. Maar ik wou er meteen één meenemen, helaas zal dat als student toch niet gaan gebeuren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dan neem je toch een systeemhelm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 16:32

Martijn02

/* No Comment */

Chevy454 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:41:
[...]

staat er toch al in? O-)
Welk model is dat? :)

* Chevy454 heeft ook de pic van phYzar van vorig deel geupdate :)
En ik moest volgens mij nog 2 pics gaan updaten van ik meen:
rimpeldinky en smilling pitbull: als jullie eventjes het nieuwe plaatje willen posten ;)
(ik vind in het vorig topic het nieuwe plaatje niet meer :X)
Hartelijk dank!

Mijn oude was een Yamaha FZ6 Fazer, nieuwe is een FZ6-n geworden. Bijna hetzelfde type dus, alleen nu naked. (Hij stuurt wat lekkerder, en scheelt een hoop windgebulder en turbulentie om je helm)

Edit: Nog een poserpic :)
Afbeeldingslocatie: http://martijn.brothersinart.net/images/FazerTourtocht/IMG_0543.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn02 op 14-04-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ai ai ai

@DinX, ik heb het gevoel dat een monoquoque helm steviger is dan een systeemhelm. Maar dat zal maar een gevoel zijn waarschijnlijk. (daar zal wel een beveiliging opzitten dat die bij impact niet open kan?) Jij hebt steeds systeemhelmen gehad? Indien het mogelijk is ga ik liever voor een gewone integraalhelm. (prijs, gewicht, eenvoud). Volgende keer maar eens een XXL proberen, XL wordt het alvast niet (en heb voorlopig nog weinig tijd gehad, hopelijk volgende week iets meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:08:
* DinX is ook weer aan het klussen.

Wie kan raden wat en waarom krijgt een koekje. :p

[afbeelding]
Van die beschermkappen bij je voeten tegen de sneeuw!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wimpie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:34:
Van die beschermkappen bij je voeten tegen de sneeuw!
Montageplekken voor de steuntjes zodat hij niet omvalt :+

* Chevy454 heeft weer een aantal profielen in de TS aangepast :) Nog maar een stuk of 15? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:35:
[...]

Montageplekken voor de steuntjes zodat hij niet omvalt :+

* Chevy454 heeft weer een aantal profielen in de TS aangepast :) Nog maar een stuk of 15? :)
Thanks, maar ik heb een FZR600R en helaas geen 1000 :>

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Nog maar 1tje voor de TS dan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theglasseye.nl/acidburn.jpg
BMW R1100GS uit '99. Heb em vanmiddag zijn jaarlijkse grondige poetsbeurt weer gegeven, dus hij is weer enigsinds toonbaar :D

Is wel een oude foto. Ondertussen heb ik andere handkappen, een ander ruitje en een andere valbeugel dan op de foto. Maar er zijn nou eenmaal niet veel actiefoto's van mij :|

[ Voor 29% gewijzigd door Acid_Burn op 15-04-2007 01:35 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:47:

Ik moet btw idd nog een helm kiezen. Ik twijfel tussen een gewone integraalhelm en een jethelm. Jethelm voelt net iets minder 'claustrofobisch' en vrijer aan, maar beschermt natuurlijk minder goed. Verder draag ik ook een bril, en met een integraalhelm ben je zo goed als verplicht om je contactlenzen in te doen, welke ik niet zo vaak meer gebruik. Sowieso uberhaupt maar iets proberen te vinden, met mijn humongous hoofd. :(
Ik ben zelf ook brildrager, en dan ook nog eens een redelijk breed model. Een integraalhelm gaat echter prima, alleen je bril even afdoen bij het op/afzetten :) Gewoon in de winkel even passen of het een beetje wil. Shubert heeft zelfs helmen met een sleuf in de voering waar bril-poten in passen :) (en je kan natuurlijk altijd nog voor een systeemhelm gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:35:
[...]

Vooral die full akra, die doet het 'm _/-\o_
Zit nu alleen te denken om het luchtfilterhuis nog aan te gaan passen. Zijn nog redelijk makkelijk 10-12pk en ongeveer 8nm erbij te krijgen. Moet ie alleen weer opnieuw op de testbank, en daar heb ik dan weer minder zin in.....

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 15-04-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 08:04
Wheelies kunnen niet..
Tuurlijk kun je een chopper wel wheelien.

Als deze omhoog komt, komen alle choppers los!
Afbeeldingslocatie: http://www.l2motorcyclerentals.com/pictures/wheelie2.jpg

Zie.. eitje.
Afbeeldingslocatie: http://www.u-glas.privat.t-online.de/mediac/400_0/media/Imot11.jpg

P.S. Je bent zo gek als een deur zonder beschermende kleding.. maargoed. Net als autorijden zonder autogordel.. "jah maar als ik met 100 tegen een muur aan rij dan helpt een gordel ook niet meer.."

P.S.2: Ride it like you rented it! O-)

P.S.3: Zei er iemand 'naakt poseren bij een chopper'.. zelfs als je op harley wheelie zoekt dan krijg je nog de verkeerde plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.gaijinbikers.com/bigben/11vibesshot1.JPG

Dus chevy.. smeer je maar in met olie, trek je string-tanga maar aan en ga maar bij die V-max een chopper staan.

[ Voor 79% gewijzigd door FragDaddy op 15-04-2007 10:49 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:42:
Dus chevy.. smeer je maar in met olie, trek je string-tanga maar aan en ga maar bij die V-max een chopper staan.
Ik ga nog liever naakt poseren bij een harley dan dat ik een BMW K1 koop ;) Aangezien ik dat laatste niet wil doen (oké het eerste ook niet :P ) zal je lang kunnen zoeken naar een set van mij :+ Daarnaast heb ik nog niemand zo gek gevonden welke een foto van mij wilt maken, zelfs met kleren aan jaag ik ze weg ;( :+
charrel schreef op zondag 15 april 2007 @ 08:55:
Vooral die full akra, die doet het 'm _/-\o_
Zit nu alleen te denken om het luchtfilterhuis nog aan te gaan passen. Zijn nog redelijk makkelijk 10-12pk en ongeveer 8nm erbij te krijgen. Moet ie alleen weer opnieuw op de testbank, en daar heb ik dan weer minder zin in.....
Zwitserse gatenkaas maken van de airbox of de hele airbox eraf en losse filters? :)

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:58:
[...]
Zwitserse gatenkaas maken van de airbox of de hele airbox eraf en losse filters? :)
Dan word het gatenkaas, m8 van me heeft losse filters en dat is toch ook niet alles met regen/ erg harde wind. 4 extra gaten boren en het snorkeltje eraf doet wonderen. Alleen moeten er dan ook weer een paar maten grotere sproeiers in en dat is eigenlijk het enige wat me tegenhoudt.
Die carb's eraf krijgen is echt een serieus drama.....

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 15-04-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, ik ben weer in het land der levende.

Gisteren mijn eertse cuprace gehad. Nou, zo slecht heb ik nog nooit gereden.
Ik kwalificeerde mij gewoon als aller laatste :( Damn
Het ging allemaal echt niet. En in de race zelf kwam ik pas erachter hoe dat kwam, ik het een hele verkeerde vertanding op de motor. Beetje dom dus.

Race niet afgemaakt, en vloekend tegen mezelf ben ik maar de potbox gaan opruimen.

Volgende keer beter ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

"leermoment" :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

foutje, moet kunnen

* rimpeldinky hoopt ooit ook nog een keer te gaan racen op een circuit, eerst maar eens sparen voor een goeie fiets

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, nieuwe helm en nieuwe broek.

Ik heb de Nolan n102 n-com gekozen. Postte gisteren de functionaliteit al.
Ik heb hem nu met basis kit (dus zonder bluetooth). Ik koop nadien nog wel het
bluetooth kitje op erop te klikken. Nu kan ik m'n pda erop aansluiten. Dus op die manier mp3's en GPS.

Volgende maand de bluetooth kit en ik kan er ook mee bellen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.mytech.it/media/028001008605.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:18:
Zo, nieuwe helm en nieuwe broek.

Ik heb de Nolan n102 n-com gekozen. Postte gisteren de functionaliteit al.
Ik heb hem nu met basis kit (dus zonder bluetooth). Ik koop nadien nog wel het
bluetooth kitje op erop te klikken. Nu kan ik m'n pda erop aansluiten. Dus op die manier mp3's en GPS.

Volgende maand de bluetooth kit en ik kan er ook mee bellen :7

[afbeelding]
Als je de pda erop aan sluit, kan je dan niet gebruik maken van de bluetooth van de pda? Of misschiet niet krachtig genoeg als je van motor naar motor wil kunnen communiceren. (moderne versie van de cb's van vroeger :p bluetooth headsetjes ...)

Of hoe tweakers en motors elkaar ontmoeten :p

Maar goed, veel te 'modern' voor mij. Sowieso zal het voor mij een jethelm moeten worden (met vizier). Ik heb daarnet een paar helmen geprobeerd, en systeemhelmen willen niet echt lukken. De hoofdmaat mag dan wel goed zijn, maar het kinstuk komt niet diep genoeg en raakt m'n kin (te hard) of kan gewoon niet dicht. Met integraalhelmen zal ik wel hetzelfde hebben. Blijft over jethelmen. Kin en onderkant gezicht is vrij en dat voelt toch iets beter en toch geen vliegen in je gezicht als er een vizier op zit. Dan maar niet op mijn kin vallen ;)

Gelukkig passen XL helmen wel, dus ik hoef niet meteen op zoek te gaan naar de XXL. Wel was het zo dat een XL van één merk niet past, en van een ander merk wel. Vooral als je de zijkant niet genoeg kan 'openen' om die voorbij m'n oren te krijgen. Als ze daar wat flexibeler zijn lukt het al beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Gisterenmiddag mijn eerste serieuse les gehad - na de intake.

Het rijden zelf, optrekken, schakelen, sturen etc. op de gewone weg ben je echt zo gewend, en gaat ook erg lekker.

Speciale verrichtingen is wel ff een ander verhaal.. :D
Manman, je moet het toch wel ff durven om heel je stuur om te gooien voor een halve bocht op één weghelft.. Én snelheid stabiel te houden.

Anyway, wel erg gaaf, en ik heb ontiegelijk veel zin in het moment dat mijn rijbewijs wordt geupgrade.. :p

[ Voor 3% gewijzigd door endless op 15-04-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M'n pda kan enkel headsetjes gebruiken. Een telefoon kan geen gebruik maken van de speaker van de pda.

[ Voor 78% gewijzigd door DinX op 15-04-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 13:11

4x2

lộn xộn quá

Woei, was weer t-shirt power vandaag.
Lekker op de Goldwing met 150 over de A12 in je bikin, beter leven kan toch niet 8)

Ik zat lekker te bakken in de auto na een feestje (linkerraampje kan niet open, want dan moet ik mn raamrubber weer terug zien te frotten met een stanley mes om m dicht te krijgen :P).
VFR staat nog lekker in de tuin, misschien morgen ff aan werken.

leeg

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.