Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:23:
[...]
Een goed gebalanceerde relaxte cruiser is weer helemaal iets anders. Kan je tenminste in gewone kledij op en af stappen zonder overal te moeten binnenwandelen als in een lederen condoom
Nee, het is gewoon rustig en relax (en maximum snelheid is zowieso 120

so...)
Meen je dit nu serieus
- grind op de weg
- koekblikkers die niet uitkijken
- vuil in een bocht
- diesel op een rotonde
- een moment van onoplettendheid
- gewoon brute pech
- ...
Je weet dat in meer dan 75% van de motorongevallen een automobilist in fout was ?
Daar rij je dan, gewoon rustig en relax, over een weggetje tegen 70 ... besluit er ineens een koekblik geen voorrang van rechts te geven. Daar vlieg je dan, een metertje of door de lucht, en nog een metertje of 5-10 over de grond te schuren.
Ja, heel erg lekker in je jeans, polo'tje en gympjes.
Je hebt geen idee in wat voor klein hoekje een ongeval schuilt. Ik zie op het nieuws, internet,... bijna evenveel choppers en cruisers in ongevallen passeren als racers. Op TV zijn het misschien vaak racers, maar meestal omdat die wat harder doorrijden en de gevolgen vele malen erger zijn.
Vergeet ook niet, een pak is tegen schuifwonden. Niet tegen inwendige verwondingen, breuken, scheuren,.... Op een rugbeschermer en andere harde delen in een pak na.
Maar als jij tegen je rustige en relaxe gangetje op je bek gaat, neem maar aan dat je het gevoeld zal hebben. Ik heb liever m'n arm gebroken (wat je al lopend zelfs kan doen), dan m'n hele lijf opengeschuurd en verbrand te hebben.
Vooral in de zomer doen trouwens. Iedereen lekker synthetische stoffen aan die lekker de huid in branden. Zo ben je er zeker van dat ze niet alleen het "verkoolde" vlees moeten wegsnijden maar nog een stukje goed vlees eronder ook
Ik heb gezien hoe m'n neef eruit zag toen hij tegen 70-100 boven op een brug ten val kwam (raakte de stoeprand -> tankslapper -> highsider) en tot beneden is doorgeschoven. Die was z'n halve rechterbil kwijt, en z'n helm was een halve cm weggesleten waar z'n hoofd de grond geraakt heeft.
Ik wil hier niet de discussie wel <> geen motorpak beginnen, maar als mensen als argument gebruiken dat ze toch maar rustig rijden of geen snelle racer hebben dan kan ik me niet inhouden.
Het hoeft zelfs geen leer te zijn wat je moet dragen. Je hebt textiel broeken, net zo dik als een normale jeans. Die beschermen misschien niet zo goed als een leren pak, of een dik textiel pak, maar ze gaan wel niet je hele huid inbranden en kapot scheuren.
Dan nog een frisse zomerjas erover en wat motorlaarzen (zelfs daar heb je modellen tot net boven de enkels die er zelfs uit zien als sportschoenen (hein gericke heeft zo veel modellen, denk zelfs puma ook)) en je bent veilig en niet te warm op weg.
Als ik het kort wil uitleggen draag ik mensen meestal gewoon 1 ding op: "Zak door je knieën, duw je duim tegen de grond (als er asfalt ligt) een stuk voor je, en trek nu je duim ze snel je kan naar je toe. Voila, zo voelt het aan om over asfalt te schuren tegen 20-30 per uur."
[
Voor 4% gewijzigd door
DinX op 13-04-2007 21:11
]